Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 20:40
Pukson schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 18:49:
[...]

Bij je pocket Stock rewards kun je drukken op redeem. Dan komt het op 1 van je betaalrekeningen.
Super, bedankt! Gelijk uitgeprobeerd, haha.... de eerste 0,03 cent is bijgeschreven 👍.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 20-05 14:45
Wel apart dat klanten de stock rewards al kunnen ‘redeemen’, terwijl de transactie nog pending is.
Maar daar hoor je mij niet over klagen ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 20:50
U123456 schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 22:22:
Wel apart dat klanten de stock rewards al kunnen ‘redeemen’, terwijl de transactie nog pending is.
Maar daar hoor je mij niet over klagen ....
Als de transactie wordt geannuleerd voordat hij is geconfirmed, dan wordt de cashback ook teruggedraaid.
Dus ik neem ook aan dat je stockrewards dan in de min komt te staan.

Als de transactie eenmaal is geconfirmed en krijg je daarna een terugbetaling van de desbetreffende transactie, dan wordt de cashback niet teruggedraaid heb ik gemerkt.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
JohanNL schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 23:04:
[...]

Als de transactie wordt geannuleerd voordat hij is geconfirmed, dan wordt de cashback ook teruggedraaid.
Dus ik neem ook aan dat je stockrewards dan in de min komt te staan.

Als de transactie eenmaal is geconfirmed en krijg je daarna een terugbetaling van de desbetreffende transactie, dan wordt de cashback niet teruggedraaid heb ik gemerkt.
Dat laatste.....je koopt met je kaart bijvoorbeeld een tv bij bol.com en ontvang je je (stock) reward bedrag. Even later annuleer je de bestelling of stuurt de tv terug en word je terugbetaald door Bol.com op je Vivid kaart. Maar je blijft je rewards bedrag wel houden, bedoel je zo’n situatie? 🤔

[ Voor 4% gewijzigd door Datisraar op 28-11-2020 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Datisraar schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 10:11:
[...]

Dat laatste.....je koopt met je kaart bijvoorbeeld een tv bij bol.com en ontvang je je (stock) reward bedrag. Even later annuleer je de bestelling of stuurt de tv terug en word je terugbetaald door Bol.com op je Vivid kaart. Maar je blijft je rewards bedrag wel houden, bedoel je zo’n situatie? 🤔
Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glatuin
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 19:25
Dit soort gedrag creëert tegengedrag Revolut zou in zo'n geval je account blokkeren. Vivid is net begonnen. Ik ben benieuwd hoe snel ze beleid gaan maken om uitbuiting te voorkomen.
Ik heb het trouwens ook meegemaakt, stuurde iets retour en kreeg geld terug. Echter mijn cashback is nooit verminderd. Had niet eens op redeem gedrukt.
Bij back in time actie van curve verdwijnt je reward wel direct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
glatuin schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 10:37:
[...]

Dit soort gedrag creëert tegengedrag Revolut zou in zo'n geval je account blokkeren. Vivid is net begonnen. Ik ben benieuwd hoe snel ze beleid gaan maken om uitbuiting te voorkomen.
Ik heb het trouwens ook meegemaakt, stuurde iets retour en kreeg geld terug. Echter mijn cashback is nooit verminderd. Had niet eens op redeem gedrukt.
Bij back in time actie van curve verdwijnt je reward wel direct.
Dat lijkt mij ook niet de bedoeling? Anders koop je voor duizenden euro’s en betaal je met je Vivid kaart, en laat je alles daarna maar weer terugbetalen. Dan wordt zo het nog een flinke ‘spaarpot’ bij Vivid met rewards die niet teruggeboekt worden. Op mijn Amex kaart kreeg ik deze zomer een terugbetaling van een eerder geboekte en betaalde vliegreis. De toegekende opgebouwde spaarpunten werden wel weer ‘min’ geboekt. Apart als dat bij Vivid wel kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Bij Vivid lijkt het wel te kunnen, maar het gaat daarbij toch maar om 0,1% en de grotere cashbacks zitten maandelijkse limieten op.
Zelfs bij een bedrag als €10.000 is dat met die 0,1% cashback slechts €10.
Er zullen vast mensen zijn die hele constructies bedenken om die paar euro's bij elkaar te sparen en ik wens diegenen veel succes :+
Er gaat waarschijnlijk veel tijd in zitten wil je een aanzienlijk bedrag bij elkaar sparen op die manier en je gaat dan vrijwel zeker opvallen, alhoewel ik denk dat het Vivid geen f*ck uitmaakt dat jij nog een paar centen en euro's bij ze weghaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:07
Door die limieten op de max cashback zal de impact voor Vivid idd wel beperkt zijn. En als ze verder groeien en wat meer op de kleintjes moeten letten kunnen ze hun risico-filter wat strakker zetten om dit soort transacties te flaggen.

Ik heb even snel de voorwaarden van Vivid gecheckt, ik kan niet zo snel iets over de cashback en retourtransacties vinden, maar er zal ongetwijfeld een algemene bepaling zijn dat Vivid de overeenkomst kan beëindigen in geval er misbruik wordt gemaakt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pukson
  • Laatst online: 23:25
Sinds vandaag zijn de Lidl en Aldi weg uit de cashback :(

Add me op Stadia: Gloogle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glatuin
Pukson schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 10:47:
Ja vanaf nu weer de crypto kaart gebruiken ipv vivid. Dan krijg ik tenminste nog wat crypto cashback.
Wel apart dat het niet terug komt in de vorm van prime cashback. Ik had nl. in het achterhoofd dat ik voor 10% cashback bij de Lidl wel een prime abo zou nemen. Maar nu, nee einde maand loopt prime bij mij af en er is geen enkele reden omdat voor mij aan te houden en die 9.99 per maand te gaan betalen. Ik blijf Vivid wel gebruiken vind die 15 IBAN's erg makkelijk. Maar betalen?? Nee dan doe ik weer met de Crypro kaart.

[ Voor 43% gewijzigd door glatuin op 01-12-2020 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
De meerwaarde van Vivid Prime is nu inderdaad wel verwaarloosbaar.

@glatuin Over welke crypto kaart heb je het precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glatuin
JohanNL schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 12:17:
De meerwaarde van Vivid Prime is nu inderdaad wel verwaarloosbaar.

@glatuin Over welke crypto kaart heb je het precies?
Ik ben nog in afwachting van een MCO Visa Card Indigo (3% Cashback). En tot ik die heb gebruik ik Swipe.io Sky (2% cashback). MCO Visa card is van Crypto.com en zij hebben wat issues met uitleveren kaarten in de EU. Ze zijn onlangs naar nieuwe kaarten leverancier over gestapt dus hoop over een maand die kaart te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
@glatuin Ah ja, ik wacht inmiddels ook al meer dan een maand op die MCO kaart, maar ik zag dat hij sinds een paar dagen eindelijk op '' Issued '' staat, dus dan zal hij binnenkort wel verschijnen.
Mooi cashback alternatief in ieder geval :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
@glatuin @JohanNL Ik heb zelf inmiddels een half jaar de MCO Visa Card. Het werkt prima en je kunt de kaart ook toevoegen aan Curve, wat het nog iets aantrekkelijker maakt. Wel is crypto.com nog behoorlijk zoekende waardoor de voorwaarden redelijk vaak aangepast zijn. Hier vind je veel nuttige info. Misschien ook wel voer voor een eigen topic op Tweakers.

[ Voor 8% gewijzigd door TexMex op 01-12-2020 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
TexMex schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 13:07:
@glatuin @JohanNL Ik heb zelf inmiddels een half jaar de MCO Visa Card. Het werkt prima en je kunt de kaart ook toevoegen aan Curve, wat het nog iets aantrekkelijker maakt. Wel is crypto.com nog behoorlijk zoekende waardoor de voorwaarden redelijk vaak aangepast zijn. Hier vind je veel nuttige info. Misschien ook wel voer voor een eigen topic op Tweakers.
Had even gekeken maar daar wordt je ook niet wijzer van. Alles krijg je in crypto ofz. En zit hierbij lidl of Aldi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Wellicht is deze link wat duidelijker: https://crypto.com/en/cards. Je ontvangt de cashback inderdaad in cryptovaluta (CRO). De kaart met een cashback van 1% is gratis. Voor hogere cashbacks is er een investering in CRO nodig. De cashback kun je laten staan in CRO maar ook omzetten naar andere cryptovaluta of naar euro's. Aankopen in supermarkten komen in aanmerking voor de cashback, dus dat geldt ook voor Lidl en Aldi. Een vergelijkbaar alternatief vind je hier: https://swipe.io/cards. Verdiep je wel even goed in beide voorbeelden als je interesse hebt, want het is compleet anders dan Vivid en waarschijnlijk niet voor iedereen weggelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:07
Niet alleen die twee maar een heel rijtje van vooral Duitse bedrijven. Overigens was het geen verrassing dat ze verdwenen zijn, aangezien bij het rijtje aangegeven stond dat dit een tijdelijke actie was.

Ik had alleen wel verwacht dat er andere bedrijven voor terug zouden komen, maar in de app zie ik alleen nog maar de prime cashback.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• glatuin
Wally2002 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 18:17:
[...]

Niet alleen die twee maar een heel rijtje van vooral Duitse bedrijven. Overigens was het geen verrassing dat ze verdwenen zijn, aangezien bij het rijtje aangegeven stond dat dit een tijdelijke actie was.

Ik had alleen wel verwacht dat er andere bedrijven voor terug zouden komen, maar in de app zie ik alleen nog maar de prime cashback.
10% cashback is heel veel geld en verliesgevend voor Vivid. Puur marketing en dus houdt het op. Jammer dat het prime deel niet echt interesant is voor Nederlanders. Nog voor de kerst heb ik alleen nog het standard account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Die 10% was inderdaad absoluut niet houdbaar, zeker vanwege het bijpinnen. Ik vrees dan ook dat de mooiste acties eigenlijk alweer achter ons liggen. Al biedt de app ook met het standaard-plan genoeg moois. Desondanks vind ik Revolut nog steeds een stuk fijner werken, al zijn de 15 IBANs van Vivid natuurlijk mooi meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
glatuin schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 20:45:
[...]

10% cashback is heel veel geld en verliesgevend voor Vivid. Puur marketing en dus houdt het op. Jammer dat het prime deel niet echt interesant is voor Nederlanders. Nog voor de kerst heb ik alleen nog het standard account.
True, je merkt ook dat het meer is toegespitst is op duitsland en frankrijk als je de cashback ziet. Zo heb ik al wat dingen bij fnsc besteld en zit ik inmiddels al aan de max cashback bij super deals.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Datisraar
Ik heb het omwisselen van Euro’s naar Engelse ponden zowel bij Vivid als Revolut uitgeprobeerd. Helaas, geeft Revolut toch iets meer terug in ponden dan Vivid, jammer van Vivid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
@Datisraar Doordeweeks ben ik eigenlijk bij nog geen enkele fintech betere wisselkoersen tegengekomen dan bij Revolut. In het weekend ligt dat door de kleine toeslag die Revolut dan rekent natuurlijk wel iets anders. Maar daar kun je op inspelen door vóór het weekend alvast een bedrag om te wisselen in de Revolut-app.

[ Voor 20% gewijzigd door TexMex op 03-12-2020 22:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• U123456
Datisraar schreef op donderdag 3 december 2020 @ 22:28:
Revolut toch iets meer terug in ponden dan Vivid, jammer van Vivid.
Wat is ‘iets’ meer? Kun je dat aangeven in koers of percentage?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Datisraar
U123456 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 22:41:
[...]
Wat is ‘iets’ meer? Kun je dat aangeven in koers of percentage?
In koers scheelt het weliswaar maar een paar centen bij bijvoorbeeld 5 € wisselen, maar dacht dat Vivid in ieder geval door de weeks net zo goed was met dezelfde koers als Revolut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
Uit de app:
Vivid Money app is currently down to most users. We’re working to fix this issue as quickly as we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Oh ja merkte zojuist al op dat ik niet kon inloggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
Inmiddels (05.00 uur) werkt alles weer als vanouds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
Datisraar schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 08:08:
[...]

In koers scheelt het weliswaar maar een paar centen bij bijvoorbeeld 5 € wisselen, maar dacht dat Vivid in ieder geval door de weeks net zo goed was met dezelfde koers als Revolut.
En in de weekenden, de koers Vivid tov Revolut?
Net 5 pond omgewisseld bij Revolut krijg ik 5,48€ en bij Vivid 5,50€ . Inderdaad zoals iemand eerder beschreef is Revolut in de weekenden ‘duurder’ tov concurrentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
Datisraar schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 13:38:
[...]

En in de weekenden, de koers Vivid tov Revolut?
Net 5 pond omgewisseld bij Revolut krijg ik 5,48€ en bij Vivid 5,50€ . Inderdaad zoals iemand eerder beschreef is Revolut in de weekenden ‘duurder’ tov concurrentie.
Snel even uitgerekend: ten opzichte van de koers van XE.com rekent Vivid 0,7% en Revolut 1,1% opslag in het weekend.

[ Voor 3% gewijzigd door U123456 op 05-12-2020 15:10 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pukson
Door de timeout gisteren heb ik een extra maandje prime gekregen bovenop de 3 maanden. Dus totaal 4 maanden gratis prime:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Mijn passcode werkte zojuist nog steeds niet / kon niet inloggen en moest inloggen met mijn wachtwoord.
Werkt nu wel weer, maar wel vreemd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gsus86
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:52
Als je een extra virtual card wilt hebben, moet je dan een nieuw pocket (met nieuw IBAN nummer) openen?

Wanneer ik naar mijn "Main" pocket kijk, dan lijkt het alsof de nieuwe virtual card die je aanmaakt de oude virtual card vervangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19-05 17:09
Gsus86 schreef op zondag 6 december 2020 @ 12:30:
Als je een extra virtual card wilt hebben, moet je dan een nieuw pocket (met nieuw IBAN nummer) openen?

Wanneer ik naar mijn "Main" pocket kijk, dan lijkt het alsof de nieuwe virtual card die je aanmaakt de oude virtual card vervangt.
Nee. De kaarten en pockets staan los van elkaar. Onder het kopje 'your cards' staan al je (virtuele) passen. De eerste is gratis, als je meer virtuele kaarten wil hebben kost dat €1 per virtuele kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gsus86
Nuevocasa schreef op zondag 6 december 2020 @ 12:41:
[...]

Nee. De kaarten en pockets staan los van elkaar. Onder het kopje 'your cards' staan al je (virtuele) passen. De eerste is gratis, als je meer virtuele kaarten wil hebben kost dat €1 per virtuele kaart.
Ik weet dat extra virtuele kaarten 1 euro per virtuele kaart kost. Ik zie alleen "Request new" knop staan, ik dacht dus wanneer je op deze knop drukt, er een nieuwe virtual card wordt gegenereerd die de eerste virtual card vervangt. Ik heb op mijn eerste virtuele card nog een aantal lopende transacties, dus ik wil zeker weten dat die eerste virtuele card niet verdwijnt. Daarom heb ik het nog niet op die knop gedrukt.

[ Voor 3% gewijzigd door Gsus86 op 06-12-2020 12:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nuevocasa
Gsus86 schreef op zondag 6 december 2020 @ 12:52:
[...]

Ik weet dat extra virtuele kaarten 1 euro per virtuele kaart kost. Ik zie alleen "Request new" knop staan, ik dacht dus wanneer je op deze knop drukt, er een nieuwe virtual card wordt gegenereerd die de eerste virtual card vervangt. Ik heb op mijn eerste virtuele card nog een aantal lopende transacties, dus ik wil zeker weten dat die eerste virtuele card niet verdwijnt. Daarom heb ik het nog niet op die knop gedrukt.
Waarom zou die verdwijnen al je een nieuwe aanvraagt? Ik zie de logica niet. Je kunt die gewoon veilig aanvragen. De bestaande gaan ze niet verwijderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gsus86
Nuevocasa schreef op zondag 6 december 2020 @ 12:58:
[...]

Waarom zou die verdwijnen al je een nieuwe aanvraagt? Ik zie de logica niet. Je kunt die gewoon veilig aanvragen. De bestaande gaan ze niet verwijderen.
Ik las op hun site dat je wanneer je denkt dat je (virtuele) credit card gegevens gestolen zijn, dat je dan een nieuw (virtuele) card kan aanvragen. De oude (virtuele) card wordt dan geblokkeerd en niet meer te gebruiken.

https://help.vivid.money/...an-i-get-new-card-details

[ Voor 3% gewijzigd door Gsus86 op 06-12-2020 13:22 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nuevocasa
Gsus86 schreef op zondag 6 december 2020 @ 13:21:
[...]

Ik las op hun site dat je wanneer je denkt dat je (virtuele) credit card gegevens gestolen zijn, dat je dan een nieuw (virtuele) card kan aanvragen. De oude (virtuele) card wordt dan geblokkeerd en niet meer te gebruiken.

https://help.vivid.money/...an-i-get-new-card-details
Dat is als je op 'request new' klikt in de huidige virtuele kaart. Dat moet je dus niet doen. Je krijgt dan ook een waarschuwing.

Je moet op de hoofdpagina onder het kopje 'Manage' ' Order new card' selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gsus86
Nuevocasa schreef op zondag 6 december 2020 @ 13:25:
[...]

Dat is als je op 'request new' klikt in de huidige virtuele kaart. Dat moet je dus niet doen. Je krijgt dan ook een waarschuwing.

Je moet op de hoofdpagina onder het kopje 'Manage' ' Order new card' selecteren.
Gelukkig heb ik dan nog niet op die knop gedrukt. Bedankt voor de informatie, nu weet ik wat ik moet doen wanneer je een extra virtuele card wilt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scoobs
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 19:44
Lidl is sinds vandaag weer terug. Misschien toch maar niet opzeggen. Ik moet nog 50 euro uitcashen voor 31 dec. :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• veertje
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:49
scoobs schreef op woensdag 9 december 2020 @ 01:04:
[...]

Lidl is sinds vandaag weer terug. Misschien toch maar niet opzeggen. Ik moet nog 50 euro uitcashen voor 31 dec. :+
Alleen als superdeal, moet ik weer proberen mensen dit aan te smeren :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
scoobs schreef op woensdag 9 december 2020 @ 01:04:
[...]

Dus tot 500 euro bij pinnen per maand :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scoobs
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 19:44
Zoiets ja, maar we hebben hier twee pasjes bedacht ik me net. Dus gewoon elke keer bij de lidl €100 bijpinnen bij de boodschappen. Zolang het niet tégen de voorwaarden is zie ik het maar gewoon als een cost om mij als klant te houden én dat ik andere mensen die pas aansmeer.

Daarna maar eens kijken hoe lang het duurt voordat de contanten weer uitgegeven zijn.

Enige jammere is dat ze die actie niet hadden met Black Friday, toen had ik daadwerkelijk die cashback in zijn geheel benut vanwege een tv.

[ Voor 16% gewijzigd door scoobs op 09-12-2020 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glatuin
Apart, ik heb youtube premium en vanwege de 10% prime cashback nu met Vivid betaald. Echter ik krijg de cashback niet. Anderen ook last van? Ik wacht anders nog even voordat ik in de chat navraag doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VHware
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:35
glatuin schreef op woensdag 9 december 2020 @ 11:20:
Apart, ik heb youtube premium en vanwege de 10% prime cashback nu met Vivid betaald. Echter ik krijg de cashback niet. Anderen ook last van? Ik wacht anders nog even voordat ik in de chat navraag doe.
Zou direct moeten zijn, als het herkent wordt als een cashback-betaling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Ik heb iets van een week geleden een transactie gedaan waarbij geen speciale actie op van toepassing was, maar wel die 0,1% cashback zou moeten gelden.
Toen in eerste instantie ook niets gekregen, maar na een paar dagen zag ik ineens dat er alsnog geld was bijgeschreven bij mijn stockrewards.
Dus wellicht duurt het bij jou ook een paar dagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
veertje schreef op woensdag 9 december 2020 @ 01:06:
[...]

Dat is inderdaad minder. Heb zelf gelukkig tot 20 mei nog profijt ervan

• MTT
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

MTT

Net bij de lidl boodschappen gedaan, helemaal geen cashback gehad. Vorige maand kreeg ik direct na het pinnen de rewards. Het gaat bergafwaarts. Ook geen bonus gehad. Case aangemaakt maar al 3 weken geen reactie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bcome
  • Laatst online: 23:19
MTT schreef op donderdag 10 december 2020 @ 20:01:
Net bij de lidl boodschappen gedaan, helemaal geen cashback gehad. Vorige maand kreeg ik direct na het pinnen de rewards. Het gaat bergafwaarts. Ook geen bonus gehad. Case aangemaakt maar al 3 weken geen reactie.
veertje schreef op woensdag 9 december 2020 @ 01:06:
[...]

• U123456
MTT schreef op donderdag 10 december 2020 @ 20:01:
Net bij de lidl boodschappen gedaan, helemaal geen cashback gehad. Vorige maand kreeg ik direct na het pinnen de rewards. Het gaat bergafwaarts.
Gisteren nog dik 10 euro cashback gehad bij de Lidl.
Wel werkt het op dit moment alleen als Superdeal voor gebruikers die nieuwe klanten hebben geworven voor Vivid Money: https://vividmoney.zendes...9499-What-is-Super-Deals-

[ Voor 6% gewijzigd door U123456 op 10-12-2020 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
En ben je nog enthousiast over Vivid? Volgens mij was je een van de eerste Nederlandse early adopters, ben benieuwd. Zelf heb ik nog maar net een Vivid rekening maar jij bent al langer klant van deze Duits/Russische bank.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• glatuin
Datisraar schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 20:58:
[...]

En ben je nog enthousiast over Vivid? Volgens mij was je een van de eerste Nederlandse early adopters, ben benieuwd. Zelf heb ik nog maar net een Vivid rekening maar jij bent al langer klant van deze Duits/Russische bank.
Ik kreeg plots de cashback en in tussentijd nog geen antwoord op mijn chat is nu meer dan 24 uur.

In begin was ik erg enthousiast ook vanwege snelle helpdesk. Nu ze zijn gegroeid valt dat laatste tegen.

Nog steeds fijne app. De cashback bij Lidl was leuk maar ik snap dat het eindig is.
Het probleem voor vivid en andere gratis banken is het feit dat ik een crypto kaart heb met 3% cashback. Dus ik gebruik vooral de crypto kaart en de rest voor potjes of goedkope valuta (revolut/transferwise).

Geen zin om aan iedereen Vivid te slijten voor extra cashback. Dat laat ik voor wat het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
glatuin schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 21:41:
[...]

Ik kreeg plots de cashback en in tussentijd nog geen antwoord op mijn chat is nu meer dan 24 uur.

In begin was ik erg enthousiast ook vanwege snelle helpdesk. Nu ze zijn gegroeid valt dat laatste tegen.

Nog steeds fijne app. De cashback bij Lidl was leuk maar ik snap dat het eindig is.
Het probleem voor vivid en andere gratis banken is het feit dat ik een crypto kaart heb met 3% cashback. Dus ik gebruik vooral de crypto kaart en de rest voor potjes of goedkope valuta (revolut/transferwise).

Geen zin om aan iedereen Vivid te slijten voor extra cashback. Dat laat ik voor wat het is.
Okay, dank voor je review!
Ik kom nog maar net kijken, maar wel grappig dat je de mooie Metal Visa card mag houden, ook als je geen prime meer bent. Alleen ik betaal tegenwoordig bijna alles met Apple Pay, dus denk ik dat ik die kaart op mijn studeer kamer inlijst.
Overboekingen door de weeks gaan snel, maar als je vrijdag middag geld wilt overboeken staat het pas maandag rond de middag op je rekening. Jammer dat het niet via top up met andere creditcard kan of zo. Koers in het weekend is iets beter dan Revolut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:07
Ik ben al twee maanden bezig om door het aanmeldingsproces te komen. Bij het instellen van het wachtwoord gaat het mis. De klantenservice geeft aan dat ze op de hoogte zijn van het probleem, maar vervolgens hoor ik niks meer van hen. App herstarten of verwijderen helpt helaas niet. Zijn er anderen met hetzelfde probleem?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3eHZueiplPTMeQeR7GAnne71uok=/x800/filters:strip_exif()/f/image/HJcIidlecpJWLOCdysmpeMSz.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glatuin
Datisraar schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 15:28:
[...]

Okay, dank voor je review!
Ik kom nog maar net kijken, maar wel grappig dat je de mooie Metal Visa card mag houden, ook als je geen prime meer bent. Alleen ik betaal tegenwoordig bijna alles met Apple Pay, dus denk ik dat ik die kaart op mijn studeer kamer inlijst.
Overboekingen door de weeks gaan snel, maar als je vrijdag middag geld wilt overboeken staat het pas maandag rond de middag op je rekening. Jammer dat het niet via top up met andere creditcard kan of zo. Koers in het weekend is iets beter dan Revolut.
Mijn probleem is, ze zijn het allemaal nèt niet. Jammer had graag de grootbank (ABN) de wacht aangezegd. Wie weet denk ik er over een jaar anders over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveFlash
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-05 12:37

DaveFlash

Here's to the crazy ones

glatuin schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 21:41:
[...]

vivid gaf vandaag op een ander kanaal aan dat ze een verstoring cq vertraging hadden met de cashbacks, inmiddels zou het opgelost zijn, mijn cashbacks druppelde ook vanaf de late namiddag tot avond weer opeens binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveFlash
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-05 12:37

DaveFlash

Here's to the crazy ones

oohh schreef op zondag 13 december 2020 @ 17:56:
Ik ben al twee maanden bezig om door het aanmeldingsproces te komen. Bij het instellen van het wachtwoord gaat het mis. De klantenservice geeft aan dat ze op de hoogte zijn van het probleem, maar vervolgens hoor ik niks meer van hen. App herstarten of verwijderen helpt helaas niet. Zijn er anderen met hetzelfde probleem?

[Afbeelding]
heb je toevallig een jailbreak op je iPhone? de vivid app is daar gaan fan van en kan dan deels vastlopen / blokkeren, ik kreeg bijvoorbeeld ook in het begin helemaal die video selfie ding niet gestart, toen met een anti jailbreak tweak e.e.a ingesteld en toen ging de video call meteen goed, sinsdien niks meer aan m'n anti jailbreak detectie tweaks aangepast mbt de vivid app en vivid draait als een zonnetje hier ;_)

wat wel weer kut is, Rabobank werkt totaal niet met welke anti jb detectie tweak dan ook, voor rabo moet ik iphone naar unjailbroken staat rebooten, dan rebo gebruiken, en dan evt. de jailbreak weer hertoepassen 8)7 oh en revolut is deze week ook begonnen met jailbreaks tegenwerken, krijg je een nag-screen en kun je de app verder niet gerbuiken, gelukkig laat die zich weer wel om de tuin leiden met de Shadow tweak _/-\o_

[ Voor 16% gewijzigd door DaveFlash op 18-12-2020 00:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MTT
  • Niet online

MTT

Heb vandaag via de klantenservice eindelijk de 40 euro bonus voor de overboeking van moneyou gehad. Duurde wel een maand, moest een speciale afdeling handmatig doen. Wel blij mee. Mijn rekening loopt namelijk al 4 maanden.
Had overigens vorige week moneyou opgeheven.

[ Voor 19% gewijzigd door MTT op 21-12-2020 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaMaL!
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-05-2024
MTT schreef op maandag 21 december 2020 @ 15:16:
Heb vandaag via de klantenservice eindelijk de 40 euro bonus voor de overboeking van moneyou gehad. Duurde wel een maand, moest een speciale afdeling handmatig doen. Wel blij mee. Mijn rekening loopt namelijk al 4 maanden.
Had overigens vorige week moneyou opgeheven.
Was die actie dan ook geldig voor bestaande rekeninghouders, of was jij een "gevalletje coulance"?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MTT
  • Niet online

MTT

In de voorwaarden stond niets over dat het voor alleen nieuwe klanten was, Zag jij dit ergens staan dan? Je moest voor een bepaalde datum geopend hebben, als ik al 3 maanden eerder had geopend is dat ruim vóór die datum, en je moest het geld overgemaakt hebben van moneyou. Daar voldeed ik aan. Er niks coulance aan. Ze vertelden me zelf dat ik eraan voldeed, maar dit blijkbaar handmatig moest worden gedaan. Vond het wel lang duren, een maand voor een simpele handeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veertje
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:49
Ik merkte dat je met de super-deals geen cashback krijgt bij thuisbezorgd (wat hetzelfde bedrijf is als dat Duitse lieferando)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGarrett
  • Registratie: April 2020
  • Niet online
Me stockpocket is sinds vanmorgen verdwenen uit de app!? Iemand anders dat ook gemerkt? Ik kan nergens terugvinden dat het een beperkt iets was. En het ging zo goed met me aandelen😭

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glatuin
McGarrett schreef op woensdag 30 december 2020 @ 10:44:
Me stockpocket is sinds vanmorgen verdwenen uit de app!? Iemand anders dat ook gemerkt? Ik kan nergens terugvinden dat het een beperkt iets was. En het ging zo goed met me aandelen😭
Ja hier ook weg. Net boodschappen gedaan, staat ook niet in de app. Een glitch maar geen effect op betalingen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msmilde
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-10-2022
glatuin schreef op woensdag 30 december 2020 @ 10:54:
[...]

Ja hier ook weg. Net boodschappen gedaan, staat ook niet in de app. Een glitch maar geen effect op betalingen dus.
Stond een melding over onderhoud. Na 11:00 weer zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGarrett
  • Registratie: April 2020
  • Niet online
Kreeg net berichtje van ze dat er onderhoud werd gepleegd en dat alles weer normaal moet zijn in de loop van de dag. Bij mij is het weer terug 😁

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YaMaL!
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-05-2024
Zo te zien is lidl maar weer eens verdwenen uit het cashback-lijstje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glatuin
YaMaL! schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 15:41:
Yep, kost ze teveel vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Ziet er weer naar uit dat overboekingen niet aankomen of vertraagd zijn.
Vanochtend vroeg geld overgemaakt en moest er voor 12:00 zijn ( maar is er dan meestal rond 11:00 ) maar is nu nog steeds niet bijgeschreven.
Jammer!

Toch nu net binnen gekomen :)

[ Voor 6% gewijzigd door JohanNL op 18-01-2021 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
YaMaL! schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 15:41:
En Lidl is weer terug bij de Super Deals (cashback). Ook op de lijst: Starbucks, Decathlon, Zara, Zalando, Shell, BP, Total, Aral, Kaufland, Auchan, Rituals, Edeka, Mercadona, DM-Drogerie markt, Carrefour.
Dus voor iedereen in Europa wat wils.

Helaas verlopen mijn Super Deals overmorgen. Moet dus nog snel iemand vinden die ook nog een Vivid rekening wil hebben om nog cashback te krijgen :)

[ Voor 3% gewijzigd door U123456 op 20-01-2021 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
U123456 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 12:38:
[...]
En Lidl is weer terug bij de Super Deals (cashback). Ook op de lijst: Starbucks, Decathlon, Zara, Zalando, Shell, BP, Total, Aral, Kaufland, Auchan, Rituals, Edeka, Mercadona, DM-Drogerie markt, Carrefour.
Dus voor iedereen in Europa wat wils.

Helaas verlopen mijn Super Deals overmorgen. Moet dus nog snel iemand vinden die ook nog een Vivid rekening wil hebben om nog cashback te krijgen :)
Shell is ook wel erg nice, en zeker ni3t weinig. 17% en bij amazon 12%.

Mocht je een ps5 bestellen dan heb je leuke cashback bij amazon.

Rituals komt wel goed van pas, wilde net een cadeau daar halen. 20% cashback

[ Voor 14% gewijzigd door Pukson op 20-01-2021 15:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• glatuin
Pukson schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 15:45:
[...]

Shell is ook wel erg nice, en zeker ni3t weinig. 17% en bij amazon 12%.

Mocht je een ps5 bestellen dan heb je leuke cashback bij amazon.

Rituals komt wel goed van pas, wilde net een cadeau daar halen. 20% cashback
Inderdaad super leuk, maar moet je wel iemand weten te strikken om bij Vivid te gaan. Wanneer dit nu onderdeel van prime was had ik direct prime verlengt, echter mijn gratis prime versie is vanaf morgen afgelopen en biedt voor mij geen toegevoegde waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
glatuin schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 16:02:
[...]

Inderdaad super leuk, maar moet je wel iemand weten te strikken om bij Vivid te gaan. Wanneer dit nu onderdeel van prime was had ik direct prime verlengt, echter mijn gratis prime versie is vanaf morgen afgelopen en biedt voor mij geen toegevoegde waarde.
Ja true, was op begin redelijk fanatiek. Heb dus super deals tot 18 mei :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• U123456
Ook de 15% bij BP is fijn. Net even mijn cashback voor deze maand "gevuld" door het aanschaffen van wat AH cadeaukaarten bij een BP station met AH to Go. Deze zijn te gebruiken in de gewone AH supermarkt, echter niet online via AH.nl. Ook handig omdat de AH nog steeds geen VISA accepteert.

[ Voor 10% gewijzigd door U123456 op 20-01-2021 20:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pukson
Haha slimmer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melkislekker
  • Laatst online: 06-05 14:36
JohanNL schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 12:22:
Bij Vivid lijkt het wel te kunnen, maar het gaat daarbij toch maar om 0,1% en de grotere cashbacks zitten maandelijkse limieten op.
Zelfs bij een bedrag als €10.000 is dat met die 0,1% cashback slechts €10.
Er zullen vast mensen zijn die hele constructies bedenken om die paar euro's bij elkaar te sparen en ik wens diegenen veel succes :+
Er gaat waarschijnlijk veel tijd in zitten wil je een aanzienlijk bedrag bij elkaar sparen op die manier en je gaat dan vrijwel zeker opvallen, alhoewel ik denk dat het Vivid geen f*ck uitmaakt dat jij nog een paar centen en euro's bij ze weghaalt.
Bij de Aldi krijg je standaard 10% cashback...

En ja het klopt dat die paar centjes weinig doen, echter kan je je zaken betalen die je toch al betaald (Netflix, Spotify, Amazon, Zalando etc.) met 10% cashback krijgen. Een paar schoenen van 100 euro die je toch al zou kopen van Zalando en dan 10% cashback in Virgin/Tesla stocks, die over een paar jaar zoveel waard worden dat je schoenen zo goed als gratis kreeg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melkislekker
  • Laatst online: 06-05 14:36
U123456 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 20:08:
Ook de 15% bij BP is fijn. Net even mijn cashback voor deze maand "gevuld" door het aanschaffen van wat AH cadeaukaarten bij een BP station met AH to Go. Deze zijn te gebruiken in de gewone AH supermarkt, echter niet online via AH.nl. Ook handig omdat de AH nog steeds geen VISA accepteert.
Wow dit is nice :D _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
Met die cashback-acties vraag ik mij ondertussen wel af wat investeerders ervan vinden dat hun funding van Vivid wordt ‘opgebrand’ met het werven en vasthouden van klanten. :)

Even in Tweakers vastleggen wat je als Vivid-klant moet doen als je card of telefoon gestolen is:
If your mobile device with the Vivid mobile application installed on it was lost or stolen contact us as soon as possible and we’ll block your lost cards and temporarily block the app access so nobody will be able to get access to your money and make any transactions.

Please, contact us via our dedicated email as below:
1) Send an email to blockmyaccount@vivid.money
2) Let us know what you would like to have blocked:
- the only access to the app
- access to the app and block all cards.
3) Also please provide:
Your full name
Your date of birth
Your phone number associated with Vivid account

You can also request the block of the cards and access to the app by calling us on the dedicated number: for Germany and other countries +493056795211, for France +33186655810, for Spain +34919012821.
You have to choose the language option (EN, DE, FR or ES), provide the information about yourself to help the system to recognise you.

After that you will be able to choose the option:
- Block all cards
- Block access to the app
- Block both: access to the app and cards
After that, we will immediately block cards, the app or both.
When you will be able to restore access you need to use the button “Forgot password” in the app and follow the next steps.
toon volledige bericht
https://help.vivid.money/...ost-your-cards-with-phone

[ Voor 5% gewijzigd door U123456 op 23-01-2021 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glup
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Is er hier iemand iets bekend waarom Vivid geen beleggen of ETFs meer toelaat in de App?

Volgens de website moet het er wel zijn: https://vivid.money/en-eu/investments/

Echter als ik kijk naar het openen van een beleggingsrekening dan zie ik die mogelijkheid niet (meer?):
How do I open an investment Pocket?

1. To open an investment account, you'll need to have a bank account with Vivid Money.
2. Open an Investment pocket.
3. Go through the short questionnaire about your investment knowledge and experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
Glup schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 10:31:
Is er hier iemand iets bekend waarom Vivid geen beleggen of ETFs meer toelaat in de App?

Echter als ik kijk naar het openen van een beleggingsrekening dan zie ik die mogelijkheid niet (meer?):

[...]
Zie de optie zelf ook niet als ik een pocket aanmaak. Btw er zijn weer nieuwe cashback acties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Glup schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 10:31:

[...]
Het is nu voor het eerst dat ik zie dat het invest gedeelte er zou moeten zijn.
Ik denk dat het al wel beschikbaar is, maar dan enkel voor een bepaalde regio ( waarschijnlijk Duitsland ) en dat de rest later vanzelf volgt.
De informatie op hun FAQ pagina is ook pas sinds afgelopen week geüpdatet.
Even geduld hebben denk ik dus, je krijgt vanzelf wel een push notificatie / email als het voor jou beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glup
  • Niet online
Ik heb maar even contact opgenomen. Antwoord:
Right now Vivid Invest is available for French users only. Soon, we will roll out the feature to other markets.
Ik heb ze maar geadviseerd deze informatie op de website te zetten zodat klanten niet in verwarring en geïrriteerd raken. Zij zeiden dit zsm te gaan doen :)

[ Voor 31% gewijzigd door Glup op 29-01-2021 10:57 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• U123456
Was even vergeten dat er nog een incasso aankwam en had geen saldo op mijn Vivid-rekening.
Gelukkig werd de afschrijving geweigerd (d.m.v. gelijktijdige af- en bijschrijving) en dus geen roodstand.

In tegenstelling tot N26 krijg je geen ‘boete’ bij een mislukte incasso:
We do not offer an overdraft service and will not charge a fee or interest due to a negative balance.
https://vividmoney.zendes...egative-balance-appeared-

Er werd geen boete afgeschreven vanwege de mislukte incasso. Wel vreemd dat deze zin dan wel in de voorwaarden staat:
Legitimate refusal to cash a direct debit EUR 1.00
https://www.solarisbank.c...rdkonto_v1.1_englisch.pdf

[ Voor 22% gewijzigd door U123456 op 02-03-2021 20:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Datisraar
U123456 schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 20:28:
Was even vergeten dat er nog een incasso aankwam en had geen saldo op mijn Vivid-rekening.
Gelukkig werd de afschrijving geweigerd (d.m.v. gelijktijdige af- en bijschrijving) en dus geen roodstand.

In tegenstelling tot N26 krijg je geen ‘boete’ bij een mislukte incasso:
[...]
https://vividmoney.zendes...egative-balance-appeared-
Oh dat is wel fijn om te vernemen bij Vivid. Daarom had ik vorig jaar bij N26 ook al mijn rekening daar opgeheven na een aantal boetes te hebben ontvangen. Met al die Fintechs erbij, zat ik inmiddels bij 8 verschillende Europese (fintechs) banken en heb ik op alles een beetje geld staan 😉.

[ Voor 9% gewijzigd door Datisraar op 04-02-2021 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
Mijn proeftijd van de 3 gratis maanden Prime zit er bijna op, kreeg ik vanmorgen bericht. Ik vind 9,90€ per maand teveel voor het Prime lidmaatschap, maar zijn er hier Tweakers die al wel dat betalen? Wat zijn de ervaringen tot nu toe?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• glatuin
Datisraar schreef op zondag 7 februari 2021 @ 13:47:
Mijn proeftijd van de 3 gratis maanden Prime zit er bijna op, kreeg ik vanmorgen bericht. Ik vind 9,90€ per maand teveel voor het Prime lidmaatschap, maar zijn er hier Tweakers die al wel dat betalen? Wat zijn de ervaringen tot nu toe?
Bij mij ook al 2 weken afgelopen, ik heb nog wel een weekje superdeals maar zit al op de max van 50 Euro. Dus ik gebruik Vivid nu weer als (potjes) bankrekening, en de kaart dus niet, met mijn cryptokaart (MCO Visa card) krijg ik 3% cashback. In combinatie met CashbackXL of Ippies kun je zo aardig bedrag aan cashback verdienen!

Alleen al wanneer ze Lidl 10% bij prime zouden toevoegen zou ik wellicht gaan betalen voor Prime. Met huidige prime cashback dingetjes is het voor mij niet rendabel. Netflix, Spotify, Amazon Prime krijg ik al volledig als rebate vergoed via mijn Crypto kaarten (Crypto.com en Swipe).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
glatuin schreef op zondag 7 februari 2021 @ 14:08:
[...]

Bij mij ook al 2 weken afgelopen, ik heb nog wel een weekje superdeals maar zit al op de max van 50 Euro. Dus ik gebruik Vivid nu weer als (potjes) bankrekening, en de kaart dus niet, met mijn cryptokaart (MCO Visa card) krijg ik 3% cashback. In combinatie met CashbackXL of Ippies kun je zo aardig bedrag aan cashback verdienen!

Alleen al wanneer ze Lidl 10% bij prime zouden toevoegen zou ik wellicht gaan betalen voor Prime. Met huidige prime cashback dingetjes is het voor mij niet rendabel. Netflix, Spotify, Amazon Prime krijg ik al volledig als rebate vergoed via mijn Crypto kaarten (Crypto.com en Swipe).
Dank voor je reactie, ik had tot nu toe de 0,30€ per maand cashback bij Amazon prime. En al mijn boodschappen worden bezorgd en ga dus nooit naar een Lidl.
Ze zouden inderdaad zich wat meer op Nederland kunnen concentreren waardoor Prime wél interessant gaat worden in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
Datisraar schreef op zondag 7 februari 2021 @ 17:50:
[...]

Dank voor je reactie, ik had tot nu toe de 0,30€ per maand cashback bij Amazon prime. En al mijn boodschappen worden bezorgd en ga dus nooit naar een Lidl.
Ze zouden inderdaad zich wat meer op Nederland kunnen concentreren waardoor Prime wél interessant gaat worden in Nederland. Ik zal Vivid niet opzeggen na 3 maanden maar blijf gratis klant.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pukson
Nieuwe super deals weer. Jeetje. 22% bij de Shell. Is toch nooit vol te houden haha. Komt wel goed uit met die hogere benzine prijzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glup
  • Niet online
Datisraar schreef op zondag 7 februari 2021 @ 17:50:
[...]
waardoor Prime wél interessant gaat worden in Nederland.
Gezien die €2,99 pm zou ik niet durven stellen dat Prime niet interessant is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glatuin
Pukson schreef op maandag 1 maart 2021 @ 12:34:
Nieuwe super deals weer. Jeetje. 22% bij de Shell. Is toch nooit vol te houden haha. Komt wel goed uit met die hogere benzine prijzen
Geweldig hoor, moet je wel weer iemand aanbrengen en dat gaat niet zo gemakkelijk. Intussen zijn de gewone prime deals totaal niet interessant voor mij en dus is Vivid niet meer dan een (spaar)potjes rekening voor mij. Gebruik het dus nauwelijks meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glup
  • Niet online
glatuin schreef op maandag 1 maart 2021 @ 13:00:
[...]

Geweldig hoor, moet je wel weer iemand aanbrengen en dat gaat niet zo gemakkelijk. Intussen zijn de gewone prime deals totaal niet interessant voor mij en dus is Vivid niet meer dan een (spaar)potjes rekening voor mij. Gebruik het dus nauwelijks meer.
Er komt nog 'gratis' beleggen aan en gezien de recent opgelegde beperkingen van Revolut wel interessant. Recent bevestigden zij mij nog dat zij hier hard aan werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glatuin
Glup schreef op maandag 1 maart 2021 @ 13:03:
[...]

Er komt nog 'gratis' beleggen aan en gezien de recent opgelegde beperkingen van Revolut wel interessant. Recent bevestigden zij mij nog dat zij hier hard aan werken :)
Dat is alleen leuk voor de incidentele belegger. ik beleg bij de Giro en Mexem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glup
  • Niet online
glatuin schreef op maandag 1 maart 2021 @ 13:50:
[...]

Dat is alleen leuk voor de incidentele belegger. ik beleg bij de Giro en Mexem.
Ik weet niet wat jij incidenteel vindt maar vroeger kon je 3 gratis transacties doen via Revolut. Aangezien de meeste beleggingen toch wel langer dan een maandje zijn was dit best wel interessant en deed ik het regelmatig bij hen.

Ook bij DeGiro gezeten maar het vervelende is dat je daar op moet letten op transactiekosten want veel gratis maar veel ook weer niet, afhankelijk van de markt en daar let je niet actief op als je interessante aandelen wilt kopen; ik althans ;)
Ben daarom naar eToro gegaan want gratis, innovatief en interessant concept. Geen Nederlandse controle/garanties maar wel EU regels, hoewel dat ook weer van land tot land verschild :? Daar mag wel wat meer EU stroomlijning overheen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
Ik denk dat we van het beleggen van Vivid een soort van mix tussen Bux0 en Flatex mogen verwachten.
Het zal niet heel uitgebreid zijn, met een beperkt aantal aandelen en ETF's waaruit je kunt kiezen op een platform die enkel te bedienen is via de Vivid app.
Als je geen zaken zoals opties, future's, effectenkrediet e.d. nodig hebt, dan kan dit prima werken en is het ook zeker niet enkel voor de incidentele belegger.
Ik verwacht alleen wel dat er op een of andere manier kosten aan je worden doorberekent en dan denk ik met name aan hoe ze het bij Flatex doen ( die ook gevestigd is in DE )
Bij Flatex worden namelijk heel veel aandelen en andere effecten aangeboden met een verhoogde spread.
Je betaalt dan wellicht geen transactiekosten, maar betaalt mogelijk voor elke aandeel of andere effect die zij aanbieden een net iets hogere prijs dan op de regulieren beurzen, of ontvangt juist net iets minder bij een verkoop.
In Nederland is deze manier van werken niet toegestaan, maar in Duitsland dan weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glup
  • Niet online
Spread maar ook het uitlenen van jouw aandelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
Glup schreef op maandag 1 maart 2021 @ 15:18:
Spread maar ook het uitlenen van jouw aandelen.
Dat mag dan weer niet in Duitsland ;)

De regels kunnen enorm verschillen per EU land, terwijl zij met een EU paspoort in andere lidstaten kunnen opereren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
Pukson schreef op maandag 1 maart 2021 @ 12:34:
Maar o.a. Lidl, Amazon en Decathlon zijn uit de Super Deals verdwenen.

Zelf krijg ik na het werven van nieuwe klanten wel steeds toegang tot Super Deals, maar soms zelfs na maanden niet de geldbonus die er ook bij hoort. Zal de klantenservice maar eens vragen waar het blijft ....

Krijg ik geen zinnig antwoord dan maar eens gaan opzeggen? Iemand al ontdekt hoe dat moet? In de app kan het in ieder geval niet.

[ Voor 11% gewijzigd door U123456 op 02-03-2021 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Ze hebben nu blijkbaar een actie waarbij je voor 1 maand tot €20 terug kunt krijgen voor je abonnement op Netflix, Spotify of YouTube premium.
Wat je hiervoor moet doen is Vivid prime nemen en een van de genoemde abbo's geld af laten schrijven van je Vivid rekening, dan krijg je dat dus tot €20 vergoed als cashback.
Wellicht interessant voor sommigen, zie ook: https://help.vivid.money/...he-subscription-promotion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
U123456 schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 19:33:
[...]
Maar o.a. Lidl, Amazon en Decathlon zijn uit de Super Deals verdwenen.

Zelf krijg ik na het werven van nieuwe klanten wel steeds toegang tot Super Deals, maar soms zelfs na maanden niet de geldbonus die er ook bij hoort. Zal de klantenservice maar eens vragen waar het blijft ....

Krijg ik geen zinnig antwoord dan maar eens gaan opzeggen? Iemand al ontdekt hoe dat moet? In de app kan het in ieder geval niet.
Van alle mensen die via mijn ref code lid zijn geworden, heb ik ook elke keer nog 20 euro voor gehad. Hebben degene ook daadwerkelijk 20 euro of meer uitgegeven?

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste