Vond je de opmerking van mij of iemand relevant of heeft het je geholpen? Laat een duimpje achter als teken van waardering.
Hier precies het omgekeerde: wel 20 euro 'gift for referred friends', maar geen verlenging van de toegang tot super deals noch een reset van het maximale cashbackbedrag. Zo lastig kan het toch niet zijn...U123456 schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 19:33:Zelf krijg ik na het werven van nieuwe klanten wel steeds toegang tot Super Deals, maar soms zelfs na maanden niet de geldbonus die er ook bij hoort.
Ook anderen klagen over slechte bereikbaarheid van de helpdesk en het niet ontvangen van referral bonussen: https://nl.trustpilot.com/review/vivid.money?languages=all
[ Voor 38% gewijzigd door U123456 op 04-03-2021 21:31 ]
Wanneer een bedrijf zijn klanten niet actief vraagt om reviews te schrijven na een aankoop zie je vooral negatieve reviews op trustpilot.U123456 schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 21:30:
Update 4/3: ondertussen wacht ik al ruim 48 uur op een antwoord van de klantenservice in de app.
Ook anderen klagen over slechte bereikbaarheid van de helpdesk en het niet ontvangen van referral bonussen: https://nl.trustpilot.com/review/vivid.money?languages=all
Vivid doet dat tegenwoordig wel, de meeste Excellent reviews zijn daardoor ‘Invited’.glatuin schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 21:47:
Wanneer een bedrijf zijn klanten niet actief vraagt om reviews te schrijven na een aankoop zie je vooral negatieve reviews op trustpilot.
Inmiddels een standaard antwoord gekregen op mijn vraag over de niet uitbetaalde wervingsbonus:
Het zal wel. De begintijd van Vivid waarin een issue binnen no-time werd opgelost is duidelijk voorbij.I am very sorry about the current situation. Be assured that the issue is being handled and that the team is working actively on it. I will come back to you as soon as I get an update from my colleague.
Deze slechte responsetijd maakt Vivid voor mij ongeschikt voor serieus gebruik.
Gelukkig kan de Metal card desnoods ook nog voor iets anders gebruikt worden.
[ Voor 7% gewijzigd door U123456 op 07-03-2021 10:54 ]
Add me op Stadia: Gloogle
Leuk als je nog iemand weet te strikken, maar mij lukt dat niet en intussen zijn de prime cashbacks niet interessant voor mij. Ik betaal zo 10 euro per maand voor prime wanneer ze Lidl, of Zalando of Amazon (non prime) toevoegen. Maar goed nu heb ik geen reden om prime te nemen.Pukson schreef op maandag 8 maart 2021 @ 11:40:
Inmiddels is de Aldi en Lidl weer teruggekeerd!
Ze willen graag groeien, leuk, maar extra omzet uit bestaande klanten halen hebben ze minder interesse in lijkt het zo.
Maar uiteindelijk moeten die ook weer nieuwe klanten werven willen die de beste cashback deals ontvangen.
Tja en uiteindelijk zal het hele geheel wel stoppen en hopen ze daar bij Vivid veel actieve klanten te hebben.
In vino veritas, in aqua sanitas
Net mail ontvangen, dat is een leuk extraatje voor de Vivid gebruikers. Aanmelden voor de actie kan hier: https://www.visa.de/campaign/aktion-fruehling-2021/
Fantastisch, dankglatuin schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 16:43:
Heute geht’s los: Die Visa 2 % Geld-zurück-Aktion ist wieder da!
Net mail ontvangen, dat is een leuk extraatje voor de Vivid gebruikers. Aanmelden voor de actie kan hier: https://www.visa.de/campaign/aktion-fruehling-2021/
Weet jij toevallig ook of als je via je Curve naar de VISA Vivid gaat, dit ook werkt?
PS Kort rekensommetje laat zien dat de max. €25 (bij 2%) wordt bereikt bij totale uitgave van €1250,-
Whether online shop or donut shop. 2% money back. *
I pay visas.
Hello,
Congratulations, you have successfully signed up for our 2% money back offer! What is still to be done now? Just shop and pay with Visa!
No matter where, no matter how: whether at the bakery in your neighborhood, when shopping in the city or in the online shop of your bookstore - whether contactless , mobile or online. By April 6, 2021 you will get 2% money back on your payments up to € 25 - within 3 weeks of the respective payment, directly to your account linked to your Visa card.
Let's go: shopping. Get 2% back. Looking forward!
Your Visa team
More info
* You can find the conditions of participation here .
If you do not want to receive any more emails about the 2% money back offer, click here .
Do you want to cancel the promotion entirely and not get a 2% money back for future payments under this promotion? Then please click here .
Further information and notes on data protection can be found here .
Visa Europe Management Services Ltd., Germany branch, Eurotheum, Neue Mainzer Strasse 66–68, 60311 Frankfurt am Main, Germany
© Copyright Visa Europe 2021
[ Voor 61% gewijzigd door Glup op 10-03-2021 17:13 . Reden: aanvulling ]
Danke schön! Heb me aangemeld; 'Geschafft' !glatuin schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 16:43:
Heute geht’s los: Die Visa 2 % Geld-zurück-Aktion ist wieder da!
Alleen......in de Duitse voorwaarden voor deze actie lees ik dat je een Duitse rekening moet hebben maar ook 'Hauptwohnsitz in Deutschland haben' moet hebben. Of tewel in Duitsland woonachtig zijn .
Kunnen wij Hollanders dan wel mee doen aan deze actie ?
2 Teilnahmeberechtigung
Zur Teilnahme an der Aktion berechtigt sind (i) alle diejenigen Inhaber einer von einer deutschen Bank oder einem kartenausgebenden Unternehmen mit Sitz in Deutschland herausgegebenen Visa Karte, (ii) die zum Zeitpunkt der Teilnahme ihren gemeldeten Hauptwohnsitz in Deutschland haben, (iii) die mindestens 18 Jahre alt sind und (iv) die während des Teilnahmezeitraums (§ 3) die – für die Aktion spezifischen
[ Voor 49% gewijzigd door Datisraar op 10-03-2021 17:58 ]
Ik heb bij de vorige actie (herfst 2020) gewoon meegedaan en de cashback ontvangen. Woon gewoon in NL. Enige harde voorwaarde is het gebruik van een VISA card van een Duitse bank.Datisraar schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 17:49:
Alleen......in de Duitse voorwaarden voor deze actie lees ik dat je een Duitse rekening moet hebben maar ook 'Hauptwohnsitz in Deutschland haben' moet hebben. Of tewel in Duitsland woonachtig zijn .
Kunnen wij Hollanders dan wel mee doen aan deze actie ?
[ Voor 40% gewijzigd door U123456 op 11-03-2021 08:07 ]
Let op: die 25 euro is niet het maximale cashbackbedrag maar het maximale transactiebedrag per keer waarover je cashback krijgt.Glup schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 17:09:
[...]
Fantastisch, dank![]()
Weet jij toevallig ook of als je via je Curve naar de VISA Vivid gaat, dit ook werkt?
PS Kort rekensommetje laat zien dat de max. €25 (bij 2%) wordt bereikt bij totale uitgave van €1250,-
[...]
Het transactiebedrag waar je de 2% over krijgt mag maximaal 25 euro zijn. Transacties met een hoger bedrag dan 25 euro nemen niet deel aan de actie.Teilnehmer an der Aktion erhalten für Bezahlvorgänge („Transaktionen“) mit ihrer Visa Karte 2 % des jeweiligen Transaktionsbetrags unter der Voraussetzung zurück, dass die Transaktion nach erfolgreicher Registrierung während des Teilnahmezeitraums erfolgt, das Wertstellungsdatum der getätigten Transaktion (zum Wertstellungsdatum siehe § 4 Ziffer 3 Absatz 3) in den Zeitraum bis zum 14.04.2021 fällt und der Transaktionsbetrag auf der Kartenabrechnung maximal 25,00 € beträgt (Klarstellend: Transaktionen mit einem höheren Betrag als 25,00 € nehmen an der Aktion nicht teil).
Het maximum bedrag voor alle in aanmerking komende transacties samen is begrenst op 50 euro (of minder indien het totale bedrag voor alle actiedeelnemers is bereikt).
Es werden nur Transaktionen berücksichtigt, die nach erfolgreicher Registrierung im Sinne von § 4 Ziffer 1 erfolgt sind. Der Gesamtbetrag der Rückerstattungen pro registriertem Teilnehmer ist auf insgesamt 50,00 € beschränkt (d. h., jeder Teilnehmer erhält insgesamt maximal 50,00 € für sämtliche Transaktionen im Teilnahmezeitraum gutgeschrieben).
[ Voor 22% gewijzigd door Datisraar op 11-03-2021 08:00 ]
Duitsland, het land waar ik 1.5 jaar geleden nog een poster op een raam van een kroeg zag met de tekst dat ze er trots op zijn alleen cash te accepteren.U123456 schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 08:08:
Het doel van de actie is het promoten van kleinere betalingen met VISA. Traditioneel werd een creditcard vooral gezien als iets voor betalingen van grote aankopen of voor gebruik op vakantie. Zeker in Duitsland. Door Corona kun je daar nu zelfs bij veel bakkers ermee betalen.
Dus inderdaad dit is een poging om Duitsland qua betalingen de 21e eeuw in te loodsen.
Goeie actie dan! Is nodig daar in Duitsland. Inderdaad ik kom zomers op vakantie naar De Eifel, en het is daar veelal 'nur Bargeld bitte'. In supermarkt en benzine station is het geen probleem, maar in restaurants en cafés willen ze allemaal alleen maar contact geld. Maar dan moeten de ondernemers wel een pin mogelijkheid bieden met zo'n Visa actie.glatuin schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 08:57:
[...]
Duitsland, het land waar ik 1.5 jaar geleden nog een poster op een raam van een kroeg zag met de tekst dat ze er trots op zijn alleen cash te accepteren.
Dus inderdaad dit is een poging om Duitsland qua betalingen de 21e eeuw in te loodsen.
[ Voor 14% gewijzigd door Datisraar op 11-03-2021 11:38 ]
N26 en Vivid hebben toch allebei helemaal geen koersopslag?scoobs schreef op zondag 8 november 2020 @ 19:38:
[...]de koersopslag is groter dan n26.
.
N26 hanteert alleen de Mastercard koers zonder extra opslag. Vivid de VISA-koers met opslag:Flipsen schreef op maandag 15 maart 2021 @ 22:49:
[...]
N26 en Vivid hebben toch allebei helemaal geen koersopslag?
https://vivid.money/en-de/fx-calculator/Transaction rate
Vivid Money mark-up over VISA rate
0.5%
Maar het zou ook 1% opslag kunnen zijn:
https://www.solarisbank.c...ichnis_v2.6.1_english.pdfThe exchange rate for executing non-EUR card transactions and purchasing non-EUR currency consists of
- the base exchange rate and
- a mark-up applied.
The base exchange rate is based on exchange rates provided by Morningstar Real-Time Data Limited, London, which are where available based on ECB exchange rates. For card transactions the base rate is based on the VISA exchange rate. In all cases the base exchange rate is calculated in real-time. It always reflects the rates applicable at the time of the transaction.
The mark-up applied is 0.5%. For purchases of a currency it can be increased up to 1% in cases where the purchase happens outside of the relevant foreign exchange market’s working hours.
[ Voor 52% gewijzigd door U123456 op 15-03-2021 23:05 ]
Hoe kunnen ze dit nou doen en tegelijk adverteren met 'fee-free payments globally' ?!U123456 schreef op maandag 15 maart 2021 @ 23:00:
[...]
N26 hanteert alleen de Mastercard koers zonder extra opslag. Vivid de VISA-koers met opslag:
[...]
https://vivid.money/en-de/fx-calculator/
(zoals hier: https://vivid.money/en-de/compare/, onder vivid standard)
.
Als je vantevoren een potje met usd/andere currency maakt, dan is je transactie wel gratis vziw. (Niet getest)
[ Voor 4% gewijzigd door scoobs op 16-03-2021 06:03 ]
Wat eigenlijk mist is een vergelijkingssite zoals er bestaan met bv mobiele abonnementen, internet, verzekeringen, etc.
Een gat in de markt. Iemand?
[ Voor 7% gewijzigd door Glup op 16-03-2021 07:47 ]
Heeft iemand uit kunnen vinden of deze (tenminste voor bepaalde betalingen/geldopnames) in het buitenland in vreemde valuta voordeliger is dan Openbank en N26?
(Vivid lijkt me altijd wat duurder omdat die een opslag rekent zoals hierboven vermeld)
Fees hangen erg af van de munteenheid in kwestie:Twiik schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 13:47:
In dit verband ben ik benieuwd naar de kosten voor de debit card van Wise (voorheen Transferwise), die momenteel gratis aan te vragen is.
Heeft iemand uit kunnen vinden of deze (tenminste voor bepaalde betalingen/geldopnames) in het buitenland in vreemde valuta voordeliger is dan Openbank en N26?
https://transferwise.com/gb/pricing/send-money > multi-currency account > spend with the card
Soms goedkoper dan Vivid, vaak ook niet.
[ Voor 4% gewijzigd door U123456 op 16-03-2021 14:20 ]
Zit wel een £500 limiet per maand aan bij de gratis versie en in het weekend of als de valutamarkt gesloten is heb je wel altijd een 0,2% extra opslag.
Die 0,2% is overigens om het koersrisico van het weekend af te dekken omdat zij ook niet weten wat er maandag gaat gebeuren
Wat ik trouwens niet snap is dat zij bij die Premium of Ultimate abonnementen niet een NFC sleutelhanger als optie geven ipv zo'n suffe Metal Card bij Ultimate waar zij ook nog eens trots adverteren hoeveel gram het wel niet weegt ipv hoe licht het wel niet is.
[ Voor 50% gewijzigd door Glup op 16-03-2021 14:25 . Reden: aanvulling ]
[ Voor 28% gewijzigd door TexMex op 16-03-2021 15:41 ]
.
Overigens kan zo'n premium kaart van curve dan ook al snel voordeliger zijn als je aardig wat grote transacties in vreemde valuta in de maand doet.
Viel mij laatst vooral bij Paypal op, die vragen gewoon doodleuk een 4,5% opslag als je het via hun laat omrekenen

Vivid vraagt dan " slechts " zo'n 1% bij de meeste valuta, maar alsnog, het blijft nog steeds een mooi verdienmodel van de banken.
Als bonus heb je bij Curve dan nog die extra cashback bij o.a. de Lidl en de Aldi van 2% dacht ik, die krijg je er dan tenminste bij zonder dat hele referral gedoe wat er nu aan de hand is bij Vivid.
Hoe werd toen de cashback bijgeschreven, steeds als losse transactie (per 1 in aanmerking komende uitgave 1 bijschrijving) of aan het einde van de actie?U123456 schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 18:09:
[...]
Ik heb bij de vorige actie (herfst 2020) gewoon meegedaan en de cashback ontvangen. Woon gewoon in NL. Enige harde voorwaarde is het gebruik van een VISA card van een Duitse bank.
Destijds als 1 bijschrijving een week na het (wegens succes vroegtijdige) einde van de actie.Wally2002 schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 20:54:
[...]
Hoe werd toen de cashback bijgeschreven, steeds als losse transactie (per 1 in aanmerking komende uitgave 1 bijschrijving) of aan het einde van de actie?
Met als omschrijving: VISA Geld Zuruck Aktion.
Maandag pas, tussen 10:00 - 11:00 kun je het doorgaans verwachten.Snoop schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 23:44:
Kan iemand mij vertellen hoelang het doorgaans duurt voordat een SEPA overboeking op vrijdagavond op je Vivid account staat? Is dit dan op maandag pas of heb je kans dat het er zaterdag/zondag al op staat?
Dankje. Nog even geduld dus.JohanNL schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 00:02:
[...]
Maandag pas, tussen 10:00 - 11:00 kun je het doorgaans verwachten.
Gisteren nog cashback ontvangen bij Amazon.nl. Werkt primaanandus schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 07:10:Werkt de cashback ook op Amazon.de of .nl?
Awesome. Bedankt voor de reactie.U123456 schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 07:45:
[...]
Gisteren nog cashback ontvangen bij Amazon.nl. Werkt prima
Het is de eerste keer dat ik dit doe, maar heb ik het zo goed begrepen:
1. Vivid-card aan Curve-card koppelen.
2. Op Amazon.nl kopen met de Curve-card.
3. Profit via Curve en Vivid.
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Helemaal juist.anandus schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 08:32:
[...]
Awesome. Bedankt voor de reactie.
Het is de eerste keer dat ik dit doe, maar heb ik het zo goed begrepen:
1. Vivid-card aan Curve-card koppelen.
2. Op Amazon.nl kopen met de Curve-card.
3. Profit via Curve en Vivid.
Door de Super Deals toch maar prime genomen, anders vervalt ook je toegang. Als 6 juli is bereikt dan is het over en uit voor Vivid. Van mijn kant, door de Super deals werd het wel leuk tanken bij de Shell of mn slof sigaretten daar te halen haha.
Ik heb nu op het moment tot november 2021 super deals (11 mensen die aangemeld zijn via mijn link en een betaling hebben gedaan) en nog 9 die nog een betaling moeten doen. Tikt wel lekker aanPukson schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 21:13:
Zo 1 iemand weer aan kunnen brengen. Super Deals tot 6 juli nu. Maar wat blijkt je kan max 300 dagen super deals hebben. Dan is het voorbij.
Door de Super Deals toch maar prime genomen, anders vervalt ook je toegang. Als 6 juli is bereikt dan is het over en uit voor Vivid. Van mijn kant, door de Super deals werd het wel leuk tanken bij de Shell of mn slof sigaretten daar te halen haha.
Vond je de opmerking van mij of iemand relevant of heeft het je geholpen? Laat een duimpje achter als teken van waardering.
20 personen dus, veel zeg. Allemaal bekende van je?AllInOneNerd schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 21:33:
[...]
Ik heb nu op het moment tot november 2021 super deals (11 mensen die aangemeld zijn via mijn link en een betaling hebben gedaan) en nog 9 die nog een betaling moeten doen. Tikt wel lekker aan
Edit:
Daarnaast heb ik weinig/geen ervaring met fysiek betalen met je Vivid card? Hoe gaat dat in zijn werking? Pas gewoon tegen de pinautomaat houden?
[ Voor 17% gewijzigd door psvunited op 24-03-2021 10:52 ]
Eerste keer betalen door de kaart in de pinautomaat te steken en PIN-code invoeren. Daarna zal contactloos betalen wel werken. PIN-code van de fysieke kaart kun je in de app instellen.psvunited schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 10:50:
[...]
20 personen dus, veel zeg. Allemaal bekende van je?
Edit:
Daarnaast heb ik weinig/geen ervaring met fysiek betalen met je Vivid card? Hoe gaat dat in zijn werking? Pas gewoon tegen de pinautomaat houden?
Hij is wel lekker zwaar, trouwens.
[ Voor 16% gewijzigd door anandus op 24-03-2021 14:49 ]
De Vivid pas is VISA debit. Wel bij Lidl, Aldi, Dirk, AH to Go en veel Jumbo’s. Niet bij ‘normale’ AH supermarkten en veel andere winkels. Maestro passen hebben betere acceptatie in NL.anandus schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 14:49:
Die Vivid-kaart heeft geen Maestro, toch of wel? M.a.w., kan ik er ook mee in de supermarkt pinnen?
Inmiddels zit ik dus volgens "super deals" op mijn 50 euro limiet en moet ik vrienden uitnodigen. Als ik op het vraagtekentje druk staat er dat dit voor een periode is van 60 dagen. In de tijdlijn zie ik er niks van.
Wanneer wordt de teller weer gereset? Thanks.
https://help.vivid.money/...n-i-earn-with-super-dealsWhile you have access to the program, you can earn up to €50 for each invited friend for a total of 60 days. Each new invited friend will increase your cashback limit additionally by up to €50, which will be available immediately (for example, for two invited friends you will immediately receive up to €100 cashback limit).
https://www.visa.de/campa...fruehling-2021/index.html
Weet iemand hoe lang het duurt tot ze doorhebben dat er geen betaling mee is gedaan en het bedrag weer wordt teruggeboekt?
Kan wel 5 werkdagen duren, maar soms wel wat langer, zou in dat geval dan een bericht sturen naar vivid.anandus schreef op woensdag 7 april 2021 @ 09:31:
Ik heb een betaling gedaan met de cc, maar die betaling is niet gelukt (website van shop deed moeilijk), bestelling is ook niet door gegaan. Nu is-ie pending (iets meer dan een week).
Weet iemand hoe lang het duurt tot ze doorhebben dat er geen betaling mee is gedaan en het bedrag weer wordt teruggeboekt?
- het overmaken van geld van ING naar vivid duurt minimaal 24 uur, soms wel langer als er bv een weekend tussen zit (bank zijn toch 24/7 open, zeker voor (digitale) transacties?) Ligt dit aan ING of Vivid die ergens mijn geld parkeren?
- eerst bij Amazon 10% cashback nu, 0,1% (= op 10 euro = 0,01 euro). Daar hoeven we het dus niet meer voor te doen.
- cashback zijn nu minder aantrekkelijk voor Nederlands, Lidl is nu ook (volgens mij) niet meer bij de cashbacks
- systeem dat je cashback in een aandelen-potje komt is misschien wel leuk, maar ben er nog niet achter wanneer en hoe je dit kan uit laten betalen?
Naar je Stock rewards gaan en dan onderaan de optie redeemcrazytaxi819 schreef op woensdag 7 april 2021 @ 10:32:
Mijn ervaring met Vivid is half-half.
- het overmaken van geld van ING naar vivid duurt minimaal 24 uur, soms wel langer als er bv een weekend tussen zit (bank zijn toch 24/7 open, zeker voor (digitale) transacties?) Ligt dit aan ING of Vivid die ergens mijn geld parkeren?
- eerst bij Amazon 10% cashback nu, 0,1% (= op 10 euro = 0,01 euro). Daar hoeven we het dus niet meer voor te doen.
- cashback zijn nu minder aantrekkelijk voor Nederlands, Lidl is nu ook (volgens mij) niet meer bij de cashbacks
- systeem dat je cashback in een aandelen-potje komt is misschien wel leuk, maar ben er nog niet achter wanneer en hoe je dit kan uit laten betalen?
Ik heb sinds kort een rekening bij Vivid met een metalen kaart. Het lukt mij echter niet om hier ook mee te betalen. Als ik de pas in het pinapparaat stop, geeft 'ie de melding 'magneetkaart lezen' en vervolgens kan ik niet betalen. Herkent iemand dit? Ook via contactloos lukt het niet.
Heb al proberen te chatten met de customer service, maar ik wacht al 48u op een reactie.
En contactloos? Bij welke winkels heb je het geprobeerd? Niet alle winkels accepteren een Visa kaart namelijk. AH bijvoorbeeld.svd87 schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 20:36:
Beste mede-Vividgebruikers,
Ik heb sinds kort een rekening bij Vivid met een metalen kaart. Het lukt mij echter niet om hier ook mee te betalen. Als ik de pas in het pinapparaat stop, geeft 'ie de melding 'magneetkaart lezen' en vervolgens kan ik niet betalen. Herkent iemand dit? Ook via contactloos lukt het niet.
Heb al proberen te chatten met de customer service, maar ik wacht al 48u op een reactie.
Ja, dat bedacht ik me ook. Heb het inderdaad bij de AH geprobeerd maar ook bij IKEA. Daar kreeg ik dezelfde melding, en zij accepteren wel Visa.Pukson schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 20:53:
[...]
En contactloos? Bij welke winkels heb je het geprobeerd? Niet alle winkels accepteren een Visa kaart namelijk. AH bijvoorbeeld.
Het lijkt me meer dat het aan de pas ligt, dan dat de winkel het niet accepteert, gezien de melding in het schermpje. Contactloos werkt ook niet.
Eerste keer betalen met de pas moest sowieso met de pas in de automaat. Daarna zal contactloos pas werken.svd87 schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 21:52:
[...]
Ja, dat bedacht ik me ook. Heb het inderdaad bij de AH geprobeerd maar ook bij IKEA. Daar kreeg ik dezelfde melding, en zij accepteren wel Visa.
Het lijkt me meer dat het aan de pas ligt, dan dat de winkel het niet accepteert, gezien de melding in het schermpje. Contactloos werkt ook niet.
Heb zelf geen problemen met de kaart
Heb je de kaart in de app wel geactiveerd na ontvangst?
[ Voor 5% gewijzigd door VHware op 09-04-2021 22:22 ]
Ja, alles staat goed in de app. Ik zal eens proberen om geld te pinnen bij een geldautomaat. To be continued...VHware schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 22:21:
[...]
Eerste keer betalen met de pas moest sowieso met de pas in de automaat. Daarna zal contactloos pas werken.
Heb zelf geen problemen met de kaart
Heb je de kaart in de app wel geactiveerd na ontvangst?
Werkt prima bij mij!C.D schreef op maandag 12 april 2021 @ 10:23:
Weet iemand toevallig of Scoupy ook werkt met Vivid en de Pockets?
-Rabo-vivid, is mits ik het in de ochtend over maak, de zelfde dag nog overgeschreven. Doe ik het in de middag, dan is het de volgende dag.crazytaxi819 schreef op woensdag 7 april 2021 @ 10:32:
Mijn ervaring met Vivid is half-half.
- Amazon, bedoel je dan de vivid prime actie? Zit je prime er nu niet gewoon op?
-De superdeals acties wisselen nogal, lidl is er vanochtend weer bijgekomen.
-Al beantwoord.
Thanks voor je antwoord! Ik ben nieuw met Vivid en Scoupy en mijn vraag was niet heel duidelijk gesteld, maar Vivid IBANs werken gewoon met Scoupy Cashback?
[ Voor 24% gewijzigd door C.D op 12-04-2021 14:51 ]
Cashback van Scoupy komt netjes op mijn Vivid IBAN binnen. Een extra Pocket met eigen IBAN voor Scoupy aanmaken kan ook.C.D schreef op maandag 12 april 2021 @ 14:45:
[...]
Thanks voor je antwoord! Ik ben nieuw met Vivid en Scoupy en mijn vraag was niet heel duidelijk gesteld, maar Vivid IBANs werken gewoon met Scoupy Cashback?
De VISA kaart heeft ook 16 getallen dus dat klopt toch? Gewoon de getallen zoals in de app staat.Frank77GLD schreef op donderdag 15 april 2021 @ 13:34:
Hoe voeg ik mijn Vivid kaart toe aan de Curve app? Daar kan ik maar 16 getallen invoeren. De fysieke kaart heb ik helaas nog niet.
Nee die heeft er na de DE letter totaal 20 cijfers. Alleen de cijfers heb ik ook geprobeerd maar dat wilde niet.VHware schreef op donderdag 15 april 2021 @ 13:58:
[...]
De VISA kaart heeft ook 16 getallen dus dat klopt toch? Gewoon de getallen zoals in de app staat.
iemand een idee hoe ik de Vivid kaart toevoeg zonder de foto optie?
Volgens mij gebruik je de IBAN ipv het card nummer.Frank77GLD schreef op donderdag 15 april 2021 @ 19:39:
[...]
Nee die heeft er na de DE letter totaal 20 cijfers. Alleen de cijfers heb ik ook geprobeerd maar dat wilde niet.
iemand een idee hoe ik de Vivid kaart toevoeg zonder de foto optie?
Damm ja je hebt gelijk. Nu werkt het ook gelijk al. Bedankt!glatuin schreef op donderdag 15 april 2021 @ 19:40:
[...]
Volgens mij gebruik je de IBAN ipv het card nummer.
En niemand bereikbaar op de chat functie?
Die persoon moet de hele aanvraag hebben doorlopen en dan heb je de superdeal. De 20 euro krijg je las als de nieuwe klant de pas heeft gebruikt en ik geloof meer dan 20 euro heeft uitgegeven.melkislekker schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 20:26:
Ik heb iemand aangemeld ter referral, echter heb ik nog geen super deals nog bonus? Dit is een week geleden.
Er schijnen meer te zijn met dit probleem, ik zou even een chat gesprek starten bij Vivid en dan krijg je de cashback hopelijk alsnog.BBKing schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 10:14:
Vivid icm Thuisbezorgd werkte prima, kreeg daar afgelopen weken flinke bonus stock rewards. Maar nu heb ik net besteld bij Thuisbezorgd en is er geen stock reward bijgeschreven. Is dit een fout of werkt de Nederlandse Thuisbezorgd niet meer met de Vivid actie (in de lijst van bonus deals staan namelijk de Duitse Lieferando apps)
Hoe lang heb je gewacht? Meestal duurt de chat drie á vier dagen tot je iemand te pakken krijgt.melkislekker schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 20:26:
Vroeg me al af of dat zou werken. Zowel JustEat als Lieferando staan tussen de stock rewards maar of thuisbezorgd ook zou werken was voor mij de vraag. Komt het omdat alles van Takeaway.com (Thuisbezorgd, Lieferando en JustEat) worden afgeschreven onder Takeaway.com?BBKing schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 10:14:
Vivid icm Thuisbezorgd werkte prima, kreeg daar afgelopen weken flinke bonus stock rewards. Maar nu heb ik net besteld bij Thuisbezorgd en is er geen stock reward bijgeschreven. Is dit een fout of werkt de Nederlandse Thuisbezorgd niet meer met de Vivid actie (in de lijst van bonus deals staan namelijk de Duitse Lieferando apps)
En net zoals de buitenlandse Coop er tussen staat, zou dat ook werken bij de nederlandse Coop?
Mbt alle Duitse winkels, mijn ervaring is dat de Nederlandse broertjes/zusjes ook gewoon werken, bijvoorbeeld bij Amazon.de werkt ook Amazon.nl voor de stock bonus. Idem dus bij Lieferando/ Thuisbezorgd.
MooiBBKing schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 16:24:
Ik heb een chat ingeschoten bij Vivid en zal melden als ze hebben gereageerd.
Mbt alle Duitse winkels, mijn ervaring is dat de Nederlandse broertjes/zusjes ook gewoon werken, bijvoorbeeld bij Amazon.de werkt ook Amazon.nl voor de stock bonus. Idem dus bij Lieferando/ Thuisbezorgd.
[ Voor 16% gewijzigd door FMJ op 18-04-2021 23:22 ]
NietFMJ schreef op zondag 18 april 2021 @ 22:56:
Ik was even benieuwd hoe jullie ervoor zorgen dat je toegang tot de superdeals behoudt? Immers je moet 5 mensen vinden die op je link willen klikken en Vivid willen gebruiken als je de max van 300 dagen toegang wilt behouden voor Superdeals.
En? Is het gelukt om cashback te krijgen bij Thuisbezorgd via je Vivid Super Deals?AllInOneNerd schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 16:54:
[...]
MooiStaat vanavond een bestelling van bijna 200 euro op de planning en volgende week weer
Gelukt! Het duurde bijna een week voordat het rond was...glatuin schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 20:28:
[...]
Die persoon moet de hele aanvraag hebben doorlopen en dan heb je de superdeal. De 20 euro krijg je las als de nieuwe klant de pas heeft gebruikt en ik geloof meer dan 20 euro heeft uitgegeven.
Na een dag kwam er iemandanandus schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 10:17:
[...]
Hoe lang heb je gewacht? Meestal duurt de chat drie á vier dagen tot je iemand te pakken krijgt.
Maarliefst 20 centU123456 schreef op maandag 19 april 2021 @ 07:22:
[...]
En? Is het gelukt om cashback te krijgen bij Thuisbezorgd via je Vivid Super Deals?
Iets volatiels zoals Tesla is prima opzich, volgens mij is er ook niet een ander aandeel dat zo'n patroon volgt.svd87 schreef op maandag 19 april 2021 @ 21:00:
Just curious: Wie hebben jullie in je portfolio bij de stock rewards? Ik heb Vivid nu 2 weken en heb Tesla gekozen, maar die is sindsdien bezig met een dalende lijn...
Je kunt namelijk nooit verlies maken en kunt dus even een gok wagen met zo'n aandeel, mocht je op een flink verlies staan die lastig weer is te herstellen, dan kun je je stock rewards laten uitbetalen en krijg je alsnog de initiële waarde.
Tsla. Je kan toch je bonus inleg niet verliezen. Prima deal om dan tsla te pakkensvd87 schreef op maandag 19 april 2021 @ 21:00:
Just curious: Wie hebben jullie in je portfolio bij de stock rewards? Ik heb Vivid nu 2 weken en heb Tesla gekozen, maar die is sindsdien bezig met een dalende lijn...
Ik heb mijn vivid kaart in mijn Apple Pay gezet, net zoals mijn ing kaart. Ik heb dus geen fysieke vivid kaart.
Sta ik net bij BP om te betalen wordt mijn contactloze betaling geweigerd. Waar kan dit aan liggen?
Bij een onbemande pomp? Dan komt het waarschijnlijk vanwege onvoldoende saldo. Je moet voor het tanken 150 eur op hebben staan. Na het tanken wordt het verschil teruggeboekt.Dibbesje schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 21:54:
Veel informatie gelezen in al jullie voorgaande berichten maar wat ik zoek nog niet tegen gekomen.
Ik heb mijn vivid kaart in mijn Apple Pay gezet, net zoals mijn ing kaart. Ik heb dus geen fysieke vivid kaart.
Sta ik net bij BP om te betalen wordt mijn contactloze betaling geweigerd. Waar kan dit aan liggen?
Nee helaas, ik was gewoon bij een bemande pomp in de winkel zelf. Dacht mooi een VVV bon te kopen met de actie 24% cashback.VHware schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 10:07:
[...]
Bij een onbemande pomp? Dan komt het waarschijnlijk vanwege onvoldoende saldo. Je moet voor het tanken 150 eur op hebben staan. Na het tanken wordt het verschil teruggeboekt.
Op internet en op Vivid zelf kan ik geen oorzaak vinden.
Ja, alleen geldig voor Spaanse en Franse mensen.Glup schreef op maandag 26 april 2021 @ 11:17:
Heeft iedereen ook die aankondiging gekregen van Vivid voor commissievrije crypto's die nu 'live' zijn?
Zie trouwens nergens hoe je een pocket kan verwijderen.
[ Voor 12% gewijzigd door Glup op 26-04-2021 11:59 . Reden: aanvulling ]
Zou moeten lukken: https://help.vivid.money/...61-can-i-delete-my-pocketGlup schreef op maandag 26 april 2021 @ 11:56:
Zie trouwens nergens hoe je een pocket kan verwijderen.
Dank maar als ik op die crypto pocket klik dan kom ik meteen in dat laatste schermpje van mij hierboven met "Coming soon".U123456 schreef op maandag 26 april 2021 @ 14:48:
[...]
Zou moeten lukken: https://help.vivid.money/...61-can-i-delete-my-pocket
Toch jammer want ik had het idee dat het anders misschien wel was gelukt
Ik kom niet bij dat scherm omdat het niet in Nederland beschikbaar is.svd87 schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 19:02:
[Afbeelding]
Moeten jullie ook eerst een test doen voordat je überhaupt verder komt? 🤔
Zie hier: https://mobile-static-pro...ney/en-de/super-deals.pdf
[ Voor 30% gewijzigd door U123456 op 09-05-2021 19:25 ]