Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nickk93
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01:29
Vandaag is in Duitsland Google Pay live gegaan. Onder andere boon en N26 (alleen de Mastercard) zijn vanaf het begin beschikbaar. Verschillende signalen wijzen erop dat het in Nederland niet al te lang meer kan duren.

Revolut staat in de lijst met partners die snel zullen volgen. Bovendien heeft Revolut al een aantal aankondigingen gedaan, die laten blijken dat Google Pay snel zal volgen (voor heel Europa), waarschijnlijk zelfs binnen 2 weken. Bovendien staat sinds 2 weken de Google Pay app op mijn telefoon.

Ik ben al een tijdje Google Pay aan het testen met DiPocket, waarbij je ook een virtuele Mastercard krijgt om te koppelen aan Google Pay. Als je (als Google Pay nog niet op je telefoon staat) een APK downloadt, kun je gewoon gebruik maken van Google Pay met DiPocket en onder andere opwaarderen door middel van Mastercard (bijvoorbeeld van N26).

Mijn eerste ervaringen met Google Pay zijn goed. Het werkt een stuk soepeler dan bijvoorbeeld de Mobiel Betalen app van SNS. Het viel me al op dat deze wat slechter werkt dan de ING app, maar bij Google Pay is het op een of andere manier niet nodig heel nauwkeurig de telefoon tegen de betaalautomaat te houden en is enige afstand (ongeveer 5 cm) ook geen probleem. Het toestel waarmee ik heb getest is de Galaxy S8+ en voorlopig alleen bij betaalautomaten van het type Worldline Yomani.

Daarnaast gaat het verwerken van een transactie met Google Pay een stuk sneller. Dus wat mij betreft mag Google snel live gaan met Google Pay in Nederland. Het is te hopen dat met Revolut ook de Maestro kaart bruikbaar is, waardoor Google Pay in een klap in alle winkels bruikbaar is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mattie2
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 21:18
Mooi om te horen. Waarom heb jij voor DiPocket gekozen en niet voor bijvoorbeeld N26?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickk93
Ik heb een rekening bij N26, maar met een Nederlands adres. N26 ondersteunt Google Pay voorlopig alleen in Duitsland, België, Ierland en een aantal andere landen waar Google Pay al live is.

Bij DiPocket geldt deze beperking niet. Het voordeel van DiPocket is dat je deze wel met je N26 Mastercard kan "opwaarderen", maar ik vind de app nogal crappy, vandaar dat ik nu bezig ben met een KBC Ireland rekening. De normale rekening kun je via de app openen, maar kost 2 euro per maand (deze route ben ik aan het proberen nu).

Maar je kunt ook een Basic Current Account krijgen, die is gratis, zolang je niet meer dan 19k per jaar overmaakt. Het nadeel daarvan is dat je deze moet openen met een PDF formulier, en dit allemaal wat meer tijd kost. Wanneer ik hier meer ervaringen mee heb zal ik ze zeker delen in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Het wachten is tot Google Pay in Nederland live gaat. Dan gaat het met N26 ook wel werken, althans tot nu toe was Google Pay via N26 direct beschikbaar na live gaan van Google Pay in betreffende nu al werkende landen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie2
  • Laatst online: 21:18
Nickk93 schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 08:54:
Ik heb een rekening bij N26, maar met een Nederlands adres. N26 ondersteunt Google Pay voorlopig alleen in Duitsland, België, Ierland en een aantal andere landen waar Google Pay al live is.

Bij DiPocket geldt deze beperking niet. Het voordeel van DiPocket is dat je deze wel met je N26 Mastercard kan "opwaarderen", maar ik vind de app nogal crappy, vandaar dat ik nu bezig ben met een KBC Ireland rekening. De normale rekening kun je via de app openen, maar kost 2 euro per maand (deze route ben ik aan het proberen nu).

Maar je kunt ook een Basic Current Account krijgen, die is gratis, zolang je niet meer dan 19k per jaar overmaakt. Het nadeel daarvan is dat je deze moet openen met een PDF formulier, en dit allemaal wat meer tijd kost. Wanneer ik hier meer ervaringen mee heb zal ik ze zeker delen in dit topic.
Ah thanks voor de info. Ik had juist een N26 rekening geopend voor Google Pay, maar dat gaat nu dus nog niet werken. Dan ga ik me ook maar eens verdiepen in DiPocket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exenator
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:00
Via APKmirror heb ik de Google Pay app op mijn telefoon gezet, vervolgens geprobeerd mijn N26 MasterCard toe te voegen. Dat lukt, maar ik krijg wel de melding: "This card can't be set up to pay in stores".

Dat zal dus wel zijn omdat mijn adres Nederlands is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Nee, volgens mij omdat die truckjes 'via de buitenlandse route' alleen met Apple Pay werken, niet met Google Pay.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nickk93
Ik heb zojuist mijn Revolut Mastercard toe kunnen voegen aan Google Pay. Wat ik begrepen heb is het nog niet mogelijk om ook de Visa kaart toe te voegen. Het vreemde is dat op de afbeelding van de kaart in Google Pay een Maestro logo staat.

Ik zal als ik weer eens bij een AH ben eens testen of de kaart daadwerkelijk ook als Maestro bruikbaar is, of slechts als Mastercard.

Ondertussen is mijn rekening bij KBC Ireland geopend, dit heeft een week geduurd (ik had de rekening via de app geopend). Dit werkt perfect, mits Mastercard wordt geaccepteerd. Overboekingen naar deze rekening gaan ook vlot. Ik had om 14:45 uur nog een overboeking vanaf Bunq gedaan en dezelfde dag stond het geld nog op mijn Ierse rekening. Het voordeel van KBC ten opzichte van DiPocket vind ik dat KBC een daadwerkelijke bank is en geen e-wallet, dat voelt voor mij toch wat zekerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yeebo
  • Registratie: December 2016
  • Niet online
Nickk93 schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 09:18:
Ik heb zojuist mijn Revolut Mastercard toe kunnen voegen aan Google Pay. Wat ik begrepen heb is het nog niet mogelijk om ook de Visa kaart toe te voegen.
Found it! Hier :)

[ Voor 24% gewijzigd door Yeebo op 18-07-2018 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:37
Nickk93 schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 09:18:
Ondertussen is mijn rekening bij KBC Ireland geopend, dit heeft een week geduurd (ik had de rekening via de app geopend). Dit werkt perfect, mits Mastercard wordt geaccepteerd. Overboekingen naar deze rekening gaan ook vlot. Ik had om 14:45 uur nog een overboeking vanaf Bunq gedaan en dezelfde dag stond het geld nog op mijn Ierse rekening. Het voordeel van KBC ten opzichte van DiPocket vind ik dat KBC een daadwerkelijke bank is en geen e-wallet, dat voelt voor mij toch wat zekerder.
Heb je dan een Basic Account (gratis) of betaal je voor deze Ierse rekening?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nickk93
oohh schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 13:05:
[...]

Heb je dan een Basic Account (gratis) of betaal je voor deze Ierse rekening?
Ik heb een Extra Current Account, aangezien dit de enige is die vanuit de app te openen is en ik nogal ongeduldig was. Het idee is dat deze rekening te openen is in 5 minuten, maar door waarschijnlijk afwijkende identiteitsdocumenten en 'proof of address', kreeg ik al vrij snel een mail of ik nog meer kon aanleveren: 2 vormen van 'proof of address', niet meer dan 3 maanden oud van verschillende instanties; beter leesbare kopie rijbewijs en bewijs van TIN (BSN).

Voor 'proof of address' heb ik 2 bankafschriften gebruikt van 2 verschillende banken. Voor bewijs van TIN heb ik mijn paspoort gebruikt, waar mijn BSN nummer opstaat. Het is dus wel even wat gedoe.

Een Extra Current Account kost 2 euro per maand als daar niet minstens 2500 euro per maand op binnenkomt, maar die 2 euro had ik wel over voor een goedwerkende, betrouwbare Google Pay. Op het moment dat N26 of een Nederlandse bank Google Pay gaan aanbieden zal ik deze rekening hoogstwaarschijnlijk ook weer opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sndrrr81
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 03-05 09:49
Hier Google Pay via apk mirror gedownload en Revolut MC gekoppeld. Zojuist met Google Pay betaald bij de Jumbo, AH to Go en Hema. Werkte zonder problemen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nickk93
Sndrrr81 schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 16:12:
Hier Google Pay via apk mirror gedownload en Revolut MC gekoppeld. Zojuist met Google Pay betaald bij de Jumbo, AH to Go en Hema. Werkte zonder problemen!
Heb je daar ook nog bonnetjes van bewaard of op het scherm gelet? Ben wel benieuwd of hier Maestro of Mastercard stond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-05 10:39
Bedankt voor de tip. Revolut en Google pay ga testen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nickk93
Ik heb net geprobeerd te betalen, maar mijn Revolut kaart in Google Pay werd niet geaccepteerd. Met mijn virtuele SNS pas kon ik wel betalen. Ondanks dat er een Maestro logo in de app staat lijkt het gewoon een Mastercard te zijn met bijbehorend (gebrek aan) acceptatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sndrrr81
In het scherm staat mastercard en op de bonnetjes ook. Ik ben ook speciaal naar AH to go, Jumbo en Hema gegaan omdat ze daar mc accepteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baris
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 21:32
Helaas, net geregistreerd bij Revolut en geprobeerd om toe te voegen aan Pay.. zonder succes. Ik zal nog steeds Monese moeten gebruiken vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Nickk93 schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 17:23:
[...]

Heb je daar ook nog bonnetjes van bewaard of op het scherm gelet? Ben wel benieuwd of hier Maestro of Mastercard stond
Zal het ook eens even proberen. Kan hier een N26 debit Mastercard prima koppelen met de Google Pay app. De Maestrocard koppelen wil niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickk93
xabre16v schreef op maandag 23 juli 2018 @ 10:56:
[...]

Zal het ook eens even proberen. Kan hier een N26 debit Mastercard prima koppelen met de Google Pay app. De Maestrocard koppelen wil niet.
Ik neem aan dat je de N26 Mastercard dan op een Duits adres hebt aangevraagd? Want ik heb mijn N26 Mastercard nog niet kunnen toevoegen (geregistreerd op een Nederlands adres). Het is inderdaad bekend dat de Maestro van N26 (nog) niet te koppelen is met Google Pay.

Voorlopig blijf ik overigens nog maar even KBC gebruiken voor Google Pay, aangezien mijn Revolut Mastercard aan het eind van de maand verloopt en ik dan alleen nog een Visa overhoud, die nog niet compatible is met Google Pay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Nickk93 schreef op maandag 23 juli 2018 @ 13:08:
[...]

Ik neem aan dat je de N26 Mastercard dan op een Duits adres hebt aangevraagd? Want ik heb mijn N26 Mastercard nog niet kunnen toevoegen (geregistreerd op een Nederlands adres). Het is inderdaad bekend dat de Maestro van N26 (nog) niet te koppelen is met Google Pay.

Voorlopig blijf ik overigens nog maar even KBC gebruiken voor Google Pay, aangezien mijn Revolut Mastercard aan het eind van de maand verloopt en ik dan alleen nog een Visa overhoud, die nog niet compatible is met Google Pay.
Nee, een NL adres, kon 'm wel toevoegen in Google Pay, net bij de Lidl getest maar werkt niet ;)

Maar wachten op de officiële Google Pay lancering in NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickk93
xabre16v schreef op maandag 23 juli 2018 @ 13:14:
[...]

Nee, een NL adres, kon 'm wel toevoegen in Google Pay, net bij de Lidl getest maar werkt niet ;)

Maar wachten op de officiële Google Pay lancering in NL.
Heb je de kaart vanuit de app geprobeerd toe te voegen? En je kreeg geen melding bij het toevoegen deze kaart is niet geschikt voor het betalen in winkels? Want mijn N26 kaart staat wel in de lijst met kaarten in Google Pay, maar niet tussen de kaarten waar daadwerkelijk mee betaald kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baris
He? Hoe heb je de N26 MC weten te koppelen? Ik heb na vele malen chatten met N26 gehoord dat Google Pay alleen werkt als men bij de registratie op belgisch/duits adres heeft gezet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• saharoen
Bij mij werkt Google Pay met Revolut . De rest van mijn debitcards niet.

Bij McDonald's op de bon staat contactloze betaling mastercard

[ Voor 36% gewijzigd door saharoen op 25-07-2018 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baris
Nickk93 schreef op maandag 23 juli 2018 @ 13:08:
[...]

Ik heb je tip opgevolgd. Heb mij ook aangemeld bij KBC.ie, wel lastig joh dat registreren idd :)
Mijn Google Pay werkt en kreeg €5 bonus vanuit hun. Kan eindelijk afstappen van Monese 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-04 06:30
IK heb alles even doorgelezen en het is jammer dat KNAB Google Pay niet ondersteund. Ik heb echter wel PayPal kunnen toevoegen. Nu mijn vraag of er iemand is die ervaring heeft of je PayPal ook als contactloos betalen kan gebruiken?

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoccoS
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-04 13:11
lekzzz schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 12:15:
IK heb alles even doorgelezen en het is jammer dat KNAB Google Pay niet ondersteund. Ik heb echter wel PayPal kunnen toevoegen. Nu mijn vraag of er iemand is die ervaring heeft of je PayPal ook als contactloos betalen kan gebruiken?
Op het communityforum van KNAB meldt een medewerker twee weken geleden dat KNAB bezig is met het voorbereiden van draadloze betaalapps, waaronder een eigen app voor Android en/of het eventuele gebruik van Google Pay. Echter is bij hun nog niets bekend over een eventuele datum betreffende de beschikbaarheid van Google Pay in Nederland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yev
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 06-12-2019

Yev

Met Google Pay kan je meerdere profielen/adressen hebben; zo heb ik een Amerikaans en NL's profiel.
In het Europese/NL'e Google Pay profiel staat PayPal er niet bij als optie om toe te voegen. In mijn Amerikaanse wel. Net zoals ik in mijn Amerikaanse profiel wél banken (checking accounts) en Google Pay en Google Play balance erbij staan en in mijn Europese/NL'e profiel niet (ook niet als optie).

:)

[ Voor 1% gewijzigd door Yev op 13-09-2018 16:05 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:37
Nickk93 schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 13:15:
[...]

Ik heb een Extra Current Account, aangezien dit de enige is die vanuit de app te openen is en ik nogal ongeduldig was. Het idee is dat deze rekening te openen is in 5 minuten, maar door waarschijnlijk afwijkende identiteitsdocumenten en 'proof of address', kreeg ik al vrij snel een mail of ik nog meer kon aanleveren: 2 vormen van 'proof of address', niet meer dan 3 maanden oud van verschillende instanties; beter leesbare kopie rijbewijs en bewijs van TIN (BSN).

Voor 'proof of address' heb ik 2 bankafschriften gebruikt van 2 verschillende banken. Voor bewijs van TIN heb ik mijn paspoort gebruikt, waar mijn BSN nummer opstaat. Het is dus wel even wat gedoe.

Een Extra Current Account kost 2 euro per maand als daar niet minstens 2500 euro per maand op binnenkomt, maar die 2 euro had ik wel over voor een goedwerkende, betrouwbare Google Pay. Op het moment dat N26 of een Nederlandse bank Google Pay gaan aanbieden zal ik deze rekening hoogstwaarschijnlijk ook weer opzeggen.
Ik heb inmiddels bij KBC Ireland een Basic Account. Het kostte wel meer dan een maand om alles te regelen. Meer informatie over het aanvraagproces is hier te vinden, aangezien ik in het Apple Pay topic al wat over het openen van deze rekening heb gezegd. Hetzelfde geldt voor Google Pay :)

oohh in "Apple Pay in Nederland (workaround via Boon)"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:53
Mijn N26 Mastercard (heb ik sinds eind 2015) kan ik wel toevoegen maar kan er vervolgens niks mee (melding dat je het niet kan gebruiken in winkels).
Mijn Revolut Mastercard werkt wel direct. Maar begrijp ik dat mensen hier vervolgens met Google Pay in de AH betalen?
Ondanks dat de AH zelf geen creditcards accepteert (zelfs niet in AHs waar 90% toerist is zoals achter de Dam).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Jazco2nd schreef op maandag 17 september 2018 @ 16:42:
Ondanks dat de AH zelf geen creditcards accepteert (zelfs niet in AHs waar 90% toerist is zoals achter de Dam).
Achter de Dam kan er toevallig juist wél met creditcard betaald worden bij Albert Heijn. Zie de elfde vraag op deze servicepagina:
https://www.ah.nl/klanten...72/Algemeen/30123/Service.

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:53
TexMex schreef op woensdag 19 september 2018 @ 09:07:
[...]

Achter de Dam kan er toevallig juist wél met creditcard betaald worden bij Albert Heijn. Zie de elfde vraag op deze servicepagina:
https://www.ah.nl/klanten...72/Algemeen/30123/Service.
Dat is dan nieuw want voorheen kon dat niet. Ook bizar want bij de kassa moesten ze constant hetzelfde riedeltje herhalen bij de meeste klanten. Maar ik kom er al bijna 3 jaar niet meer :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:04

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Het lijkt in Duitsland wel te werken inmiddels: https://stadt-bremerhaven...l-startet-in-deutschland/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• i7x
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02-05 00:25

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

Heb een Amerikaans Google Pay en Paypal en kan ze wel linken, maar niet gebruiken voor contactloos betalen. Die optie verschijnt enkel met credit cards... :(

🦅 U.S. ETFs kopen in Europa? https://europoor.com/ 📈 ARKK, 📈 UPRO, 📈 TECL, 📈 QQQJ, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
i7x schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 09:37:
[...]

Heb een Amerikaans Google Pay en Paypal en kan ze wel linken, maar niet gebruiken voor contactloos betalen. Die optie verschijnt enkel met credit cards... :(
Ja klopt inderdaad. Had ik ook geprobeerd :/

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Padvinder
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-04 12:56

Padvinder

doet z'n best

Ik kan idd het gehele proces doorlopen, alleen mijn (ASN) VISA kaart geeft de melding dat mijn bank het nog niet ondersteunt.

https://imgur.com/a/D4YNgTq

Alexander Klöpping heeft wellicht een buitenlandse creditcard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein187
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 02-05 12:00
Ik heb even het een en ander gelezen. Maar snap nu nog steeds niet hoe ik Google Pay voor alledaagse boodschappen kan gebruiken. Welke bank raden jullie aan, ik heb een N26 en Revolut account maar (nog) geen premium versie.

"Op de wind van gisteren kun je vandaag niet zeilen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theofiel B
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 30-04 09:51
Wat ik me afvraag. Als Google pay straks in Nederland actief is. Of je dan ook je google play tegoed iets kan kopen in de google store. Momenteel kan ik enkel m.n credit card gekoppeld aan google pay selecteren als betaalmethode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Een oud topic maar ik ga het toch proberen.

Op mijn iOS device heb ik met de Bunq truuk Apple Pay actief, Apple Pay vereist geen aanpassing aan de terminal en werkt (o.a.) gewoon als een Maestro betaling. Erg fijn en comfortabel.

Nu heb ik er echter een Google Pixel (3 xl) naast en toen ik de Bunq app daarop installeerde werd mij gevraagd om de Maestro kaart toe te voegen aan Google Pay en dat ging ook zonder problemen.

Volgens de Bunq app is de kaart nu zoveel Apple als Google Pay geschikt.

Allemaal erg fijn natuurlijk maar dan mijn vraag. Werkt Google Pay als Apple Pay? Dus op alle terminals waar Maestro geaccepteerd wordt en is het eigenlijk een pin betaling? Of moeten terminals hiervoor worden aangepast en kn ik het dus nog niet gebruiken?

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Matszs
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21:58

Matszs

><>

@Donstil Het werkt precies hetzelfde als met Apple Pay voor de terminals. Dus op 99% van de plekken waar je contactloos kan betalen zal dit ook werken. (Kan ik ook vertellen uit eigen ervaring, gebruik het nu 2 maanden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Matszs schreef op zondag 19 mei 2019 @ 15:08:
@Donstil Het werkt precies hetzelfde als met Apple Pay voor de terminals. Dus op 99% van de plekken waar je contactloos kan betalen zal dit ook werken. (Kan ik ook vertellen uit eigen ervaring, gebruik het nu 2 maanden)
Cool. Dat hoopte ik al.
Telefoon unlocken en tegen de terminal houden is voldoende toch?

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Matszs

Matszs

><>

Donstil schreef op zondag 19 mei 2019 @ 15:34:
[...]

Cool. Dat hoopte ik al.
Telefoon unlocken en tegen de terminal houden is voldoende toch?
Afhankelijk van het bedrag moet je het toestel unlocken of is het scherm aanzetten genoeg (https://support.google.com/pay/answer/7644132?hl=en). Zorg ervoor dat bij je Android instellingen onder 'Tap & Pay' gekozen is voor Google Pay als standaard en je bent er klaar voor! Dan is het inderdaad gewoon bij de terminal houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickk93
Inmiddels ondersteunt Revolut ook het toevoegen van de Visa kaart aan Google Pay. Wat ik begrepen heb maakt het voor de Visa kaart niet uit in welk land deze is geregistreerd. Het is mij in ieder geval gelukt om hem zonder problemen toe te voegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Nickk93 schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 10:30:
Inmiddels ondersteunt Revolut ook het toevoegen van de Visa kaart aan Google Pay. Wat ik begrepen heb maakt het voor de Visa kaart niet uit in welk land deze is geregistreerd. Het is mij in ieder geval gelukt om hem zonder problemen toe te voegen
Ook getest in een winkel? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickk93
xabre16v schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 22:31:
[...]

Ook getest in een winkel? :)
Ja, bij de AH to Go werkte het prima. Ik heb op het forum gelezen dat de Maestro kaart het in Duitsland ook met Google Pay doet. Het is mij niet gelukt om deze toe te voegen helaas, anders was het een mooi gratis alternatief voor bunq geweest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
Ik ook toegevoegd maar krijg :u kunt met deze kaart niet in winkels betalen. Ik heb visa van revolut. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
saharoen schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 12:30:
[...]

Ik ook toegevoegd maar krijg :u kunt met deze kaart niet in winkels betalen. Ik heb visa van revolut. :(
Ook even getest, krijg de zelfde melding als jij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 40853

hey allen, ik ben een laat bloeier met Android en sinds vandaag gebruiker van de Pixel 3a. Heerlijk en gaaf om te zien dat Android zo volwassen is geworden!

Ik was alleen gewend Apple Pay met iphone en Apple Watch te gebruiken via Bunq.

Nu lees ik over dat je een Duitsland adres moet gebruiken in je telefoon en Bunq en vervolgens een pas aanvragen en de boel weer op NL adres zetten.

Helaas krijg ik de foutmelding dat het ingevoerde adres niet overeen komt met het adres waar ik op dit moment ben.

Ik was benieuwd of ik wel de juiste truc gebruikt heb om t werkend te krijgen of dat er met Bunq nog andere trucs zijn?

Stefan

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 01-05 15:53
Google Pay komt (waarschijnlijk?) naar Nederland, als we de ABN app mogen geloven:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/PkYwVGg.jpg

Dit heb ik gevonden in de iOS-app.

Hierbij nog wat meer strings:
"wallet": {
"GooglePay_title": "Google Pay Terms and conditions",
"button_error_back": "Ga terug",
"content_feedbackChangeSuccessful": "Uw paslimiet is succesvol gewijzigd.",
"content_noWalletCards": "U heeft nog geen Mobiele Betaalpassen in uw Wallet app.",
"content_pageExplanation": "Uw Mobiele Betaalpassen",
"content_paymentTerminalInfo": "De limiet voor betalen bij betaalautomaten (bijvoorbeeld in winkels) is standaard \u20ac 250 per dag. U kunt deze limiet zelf verhogen tot maximaal \u20ac 2500 per dag. In het buitenland gelden andere maximumlimieten voor een betaalautomaat. Deze worden lokaal bepaald.",
"content_walletInfo": "Met de ABN AMRO Wallet kunt u contactloos betalen met uw Android-telefoon. In de app maakt u een Mobiele Betaalpas aan. Daarmee betaalt u eenvoudig en snel bij contactloze betaalautomaten in binnen- en buitenland. Kijk voor meer informatie op abnamro.nl/wallet",
"feedbackToast_negative_body": "Er is iets misgegaan met het koppelen van uw betaalpas. Probeer het nog een keer of neem contact met ons op.",
"feedbackToast_negative_title": "Het is niet gelukt",
"feedbackToast_positive_body": "Uw betaalpas is gekoppeld aan Google Pay. U kunt nu contactloos betalen met uw telefoon.",
"feedbackToast_positive_title": "Het is gelukt!",
"gp_buttonErrorRetry": "Opnieuw proberen",
"gp_buttonaddnewcard": "Koppel uw betaalpas",
"gp_buttondeletesubtitle": "Ontkoppel uw betaalpas met Google Pay",
"gp_buttondeletetitle": "Verwijder deze betaalpas",
"gp_dialog_button_delete": "Ontkoppel betaalpas",
"gp_dialog_delete_body": "Als de koppeling met Google Pay is verwijderd, kunt u niet meer contactloos betalen met deze betaalpas.",
"gp_dialog_delete_title": "Weet u zeker dat u uw betaalpas wilt verwijderen?",
"gp_label_addcard": "Betaalpas toevoegen",
"gp_label_addcardbody": "Koppel nog een betaalrekening aan Google Pay.",
"gp_label_addcardtitle": "Nog een betaalpas toevoegen",
"gp_label_body_confirmation_delete": "Uw betaalpas is niet langer gekoppeld aan Google Pay. Bij Instellingen kunt u contactloos betalen altijd weer activeren.",
"gp_label_cardSelectionButton": "Deze betaalpas gebruiken",
"gp_label_introBullet_1": "Uw telefoon is uw betaalpas",
"gp_label_introBullet_2": "Afrekenen gaat veilig en snel",
"gp_label_introBullet_3": "Werkt zoals contactloos betalen",
"gp_label_introButton": "Zo werkt het",
"gp_label_loading": "Bezig met laden",
"gp_label_privacyButton": "Lees meer",
"gp_label_privacyText": "U kunt erop vertrouwen dat we op een zorgvuldige manier met uw persoonsgegevens omgaan.",
"gp_label_tcAcceptTermsButton": "Akkoord en bevestigen",
"gp_label_tcExtendedTermsButton": "Lees de volledige tekst",
"gp_label_tcTextTitle": "Belangrijkste punten",
"gp_label_tcdownloadtermsbutton": "Algemene Voorwaarden downloaden",
"gp_label_termination_loading": "Bezig met ontkoppelen van betaalpas",
"gp_label_title_confirmation_delete": "Het is gelukt!",
"gp_title_walletcardsmanager": "Google Pay beheren",
"label_cardSelectionSubTitle": "Google Pay",
"label_cardSelectionTitle": "Betaalpas",
"label_cashRegisterLimit": "Paslimiet wijzigen",
"label_cashRegisterLimitInfo": "Informatie limiet Mobiele Betaalpas",
"label_elegibleCards": "Kies een betaalpas",
"label_elegibleCardsDescription": "Hieronder zit u alle betaalpassen die u voor Google Pay kunt gebruiken. Kies met welke betaalpas u betalingen wilt doen.",
"label_elegibleCardsTitel": "Betaalpas koppelen",
"label_errorNoCards": "Er zijn geen betaalpassen gevonden die u kunt koppelen aan Google Pay.",
"label_errorNoNFC": "Om te betalen met Google Pay heeft u een toestel met een NFC-chip nodig. Helaas hebben we op uw toestel geen NFC-chip gevonden.",
"label_errorOldOS": "Om Google Pay te gebruiken heeft u een hogere versie van Android nodig. Kijk bij de instellingen van uw telefoon of u een hogere versie kunt installeren.",
"label_errorPlayServices": "Om Google Pay te gebruiken moet u eerst de Google Play Services bijwerken. U regelt dit via de instellingen van uw telefoon: Instellingen > Apps.",
"label_errorRootedDevice": "Uw telefoon lijkt rooted te zijn. U kunt Google Pay niet gebruiken op een rooted telefoon.",
"label_introCardTitle": "Zo werkt het",
"label_introSubTitle": "Google Pay",
"label_introText": "Met Google Pay koppelt u uw betaalpas aan uw telefoon. Daarna kunt u veilig en snel contactloos betalen. Gewoon door uw telefoon tegen de pinautomaat te houden.",
"label_introTitle": "Wat is Google Pay?",
"label_tcContent": "Google Pay Voorwaarden\n\nVersienummer voorwaarden: 1.0\n\n:::Voorwaarden\n\nVoor het betalen met de wearable gelden de Algemene Voorwaarden ABN AMRO Bank N.V. en de Voorwaarden Betaaldiensten Particulieren.\n\n:::Daglimiet\n\nBetalingen kunnen tot maximaal EUR 25 worden gedaan. Wanneer het totaalbedrag van de betalingen met de wearable per dag uitkomt boven EUR 50, zal de betaalautomaat een melding geven dat er een pincode nodig is en zal de betaling worden afgebroken. Dit geldt ook als er meer dan tien betalingen per dag gedaan worden. De betalingen met de wearable zullen niet gelijk zichtbaar zijn in Internet Bankieren, maar pas de volgende werkdag in de middag. Deze aanvullende voorwaarden gelden voor de periode van het wearable experiment.\n\n::Kosten\nBetalen met uw wearable is nieuw. Daarom hoeft u tijdelijk niets te betalen. Vanaf 1 januari 2019 betaalt u voor de wearable dezelfde kosten als voor uw gewone betaalpas.\"",
"label_tcSubTitle": "Om Google Pay te gebruiken moet u eerst akkoord gaan met onderstaande voorwaarden.",
"label_tcTitle": "Voorwaarden en privacy",
"label_walletInfo": "Informatie over Wallet",
"title_cashRegisterLimit": "Paslimiet wijzigen",
"title_errorNoCards": "U kunt helaas geen betaalpas koppelen",
"title_errorNoNFC": "U heeft een telefoon zonder NFC-chip",
"title_errorOldOS": "U heeft een verouderde versie van Android",
"title_errorRootedDevice": "Uw telefoon is niet geschikt voor Google Pay",
"title_walletCards": "Instellingen Mobiele Betaalpassen"
Edit: na wat verder onderzoek kom ik de eerste aanwijzingen van Google Pay bij ABN al tegen in de app van oktober 2018(!). Ze zijn er dus al even mee bezig, maar nog onduidelijk wanneer het komt. Misschien zelfs mee gestopt?

[ Voor 97% gewijzigd door MelvinW op 11-07-2019 21:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tom.cx
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16-04 09:08
Ben benieuwd hoe ze Google Pay op een iOS device willen gaan aanbieden ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
tom.cx schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 20:24:
Ben benieuwd hoe ze Google Pay op een iOS device willen gaan aanbieden ...
Niet, maar de strings staan er wel gewoon in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
Vette catch. Rabo app al gecheckt?

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MelvinW
Hmmbob schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 20:31:
Vette catch. Rabo app al gecheckt?
Nog niet, zal straks wat meer bank apps bij langs gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
MelvinW schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 20:32:
[...]

Nog niet, zal straks wat meer bank apps bij langs gaan.
Any luck?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humpi
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 01-05 21:41
Net de app van ING gecheckt in de strings, maar geen enkele referentie naar Google pay helaas.
Waarschijnlijk willen ze hun eigen betaalmethode stimuleren. Dit werkt leuk in Nederland, maar bijvoorbeeld in Frankrijk ho maar. Bijna geen enkel pinautomaat accepteert contactloos Maestro-pasjes, alleen visa en Mastercard enzo (wat Google pay gebruikt). Plus ik kan nog steeds niet met mijn horloge betalen want die kan alleen Google pay gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:58
GPay en Apple Pay kunnen alle kaartsoorten aan, je device is voor de betaalterminal gewoon een kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
Vinnienerd schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 15:39:
GPay en Apple Pay kunnen alle kaartsoorten aan, je device is voor de betaalterminal gewoon een kaart.
Misschien wel alle kaartsoorten maar niet alle banken helaas. Sommigen zullen dus nog even moeten wachten ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Matszs

Matszs

><>

Zou wel mooi zijn als er een Nederlandse bank met Google Pay komt, zodat we in ieder geval de App normaal kunnen downloaden en updaten (en gebruiken op Wear OS!) met Bunq

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Humpi
https://www.ing.de/girokonto/google-pay/

Blijkbaar heeft de Duitse ING nu ook Google Pay. Het komt dichterbij!

• Nickk93
Ik denk dat het feit dat van de week bij meerdere Nederlanders de knop add to Google Pay in de N26 app verscheen en later weer verdween een duidelijkere aanwijzing is dat N26 van plan is gauw Google Pay in Nederland beschikbaar te maken. Ik hoop dat er dan ook een aantal banken met Maestro kaarten volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humpi
Humpi schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 12:39:
https://www.ing.de/girokonto/google-pay/

Blijkbaar heeft de Duitse ING nu ook Google Pay. Het komt dichterbij!
Valse hoop, dit is een interview met de baas van betalen van ING: https://www.iculture.nl/n...el-popping-ing-apple-pay/
Onderaan heeft hij het over Google Pay en hoe ze niet van plan zijn dat in te voeren. Wel investeren ze nog steeds in Payconiq (waarom weet ik ook niet) en ze zijn geïnteresseerd in Fitbit- en Garmin Pay...
Nou dan heb ik blijkbaar dus pech met mijn Wear OS horloge...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humpi
Oké, mijn pogingen om Google Pay werkend te krijgen:
Ik dacht dat bij Revolut het adres wat je opgaf niet uit zou maken, maar blijkbaar heeft het Revolut Maestro pasje, wat ik gehad heb, een Nederlandse BIN. Wil dat zeggen dat ik hem niet aan Google Pay kan toevoegen om ermee te kunnen betalen?
Ik heb ook een N26 MasterCard en Maestro die ook niet aan Google Pay gekoppeld kunnen worden voor in-store betalingen (maar dat was een adresdingetje dus, las ik hier).
DiPocket heb ik geprobeerd en dat werkt zelfs voor in-store, maar het is geen Maestro dus het is beperkt te gebruiken. Plus, ik wil hem toevoegen aan mijn horloge, maar daar is een sms-verificatie voor nodig die nooit aankomt (Al in contact voor geweest met de waardeloze klantenservice van DiPocket).
De Duitse PayPal ben ik ook aan het proberen, maar die hebben door dat ik niet in Duitsland woon en blokkeren dus mijn account...
Zijn er nog meer ideeën/mogelijkheden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickk93
Bunq werkt als je je pas bestelt met bijvoorbeeld een Duits adres, daarvoor kun je de instructies voor Apple Pay volgen: https://www.iculture.nl/gids/bunq-apple-pay-stappenplan/. Je moet echter wel bunq premium hebben voor 7,99 per maand. Daarnaast zou je ook KBC Ierland kunnen proberen, al heeft deze alleen Mastercard. Het basic bank account is wel gratis.

Als je nog wel eens in België komt, zou je ook kunnen proberen of ze bij KBC een rekening voor je willen openen. Deze is ook gratis en wel met een Maestro pas. Ik heb dat zelf nog niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humpi
Nickk93 schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 08:50:
Bunq werkt als je je pas bestelt met bijvoorbeeld een Duits adres, daarvoor kun je de instructies voor Apple Pay volgen: https://www.iculture.nl/gids/bunq-apple-pay-stappenplan/. Je moet echter wel bunq premium hebben voor 7,99 per maand. Daarnaast zou je ook KBC Ierland kunnen proberen, al heeft deze alleen Mastercard. Het basic bank account is wel gratis.

Als je nog wel eens in België komt, zou je ook kunnen proberen of ze bij KBC een rekening voor je willen openen. Deze is ook gratis en wel met een Maestro pas. Ik heb dat zelf nog niet geprobeerd.
Een Maestro pasje zou wel ideaal zijn, maar 8 euro in de maand vind ik een beetje zonde als er ook gratis alternatieven zijn...
Ik heb eens gelezen over die bunq-omweg, misschien werkt die ook wel voor Revolut door een pas te bestellen met als land "Germany" en bij de adresgegevens "the Netherlands" te zetten. Ik weet namelijk niet of zij de pas stiekem toch weer omwisselen naar een Nederlandse als je je adres weer terugswitcht, zoals bunq dus niet doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Humpi schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 11:55:
[...]

Een Maestro pasje zou wel ideaal zijn, maar 8 euro in de maand vind ik een beetje zonde als er ook gratis alternatieven zijn...
Ik heb eens gelezen over die bunq-omweg, misschien werkt die ook wel voor Revolut door een pas te bestellen met als land "Germany" en bij de adresgegevens "the Netherlands" te zetten. Ik weet namelijk niet of zij de pas stiekem toch weer omwisselen naar een Nederlandse als je je adres weer terugswitcht, zoals bunq dus niet doet.
Maestro wordt denk ik wat lastig zonder abo. Het schijnt wel te werken met de TravelCard. Ik denk echter dat je dan eerst een maand premium moet nemen (1e maand gratis), dan de work-around toepassen om een Duitse Travel Card te krijgen en dan aan ‘t einde van de maand downgraden naar TravelCard only, wat een gratis abonnement is. Je hebt dan geen bankrekening, maar puur de pas en Apple/Google Pay (opladen kan met iDeal vanaf een andere bank.).
Je bent dan dus €0 per maand kwijt.

Als iemand ‘t wil testen wil k wel helpen met een waarschijnlijk werkend stappenplan hoe dat in z’n werk zou gaan en wat je moet doen, DM me dan ff. :) Vermeld er ff bij of je al klant bent van ze of niet en zo ja welk type abonnement je dan nu al hebt.

Let op dat dit dus een MasterCard betreft en geen Maestro, dus de opties tot gebruik in NL zijn beperkt.

[ Voor 9% gewijzigd door WhatsappHack op 02-10-2019 18:44 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humpi
WhatsappHack schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 18:39:
[...]

Maestro wordt denk ik wat lastig zonder abo. Het schijnt wel te werken met de TravelCard. Ik denk echter dat je dan eerst een maand premium moet nemen (1e maand gratis), dan de work-around toepassen om een Duitse Travel Card te krijgen en dan aan ‘t einde van de maand downgraden naar TravelCard only, wat een gratis abonnement is. Je hebt dan geen bankrekening, maar puur de pas en Apple/Google Pay (opladen kan met iDeal vanaf een andere bank.).
Je bent dan dus €0 per maand kwijt.

Als iemand ‘t wil testen wil k wel helpen met een waarschijnlijk werkend stappenplan hoe dat in z’n werk zou gaan en wat je moet doen, DM me dan ff. :) Vermeld er ff bij of je al klant bent van ze of niet en zo ja welk type abonnement je dan nu al hebt.

Let op dat dit dus een MasterCard betreft en geen Maestro, dus de opties tot gebruik in NL zijn beperkt.
Ja dat het beperkt bruikbaar is in Nederland omdat het een Credit Card is lijkt me niet zo handig. Mijn ultieme goal is om koffie te halen met mijn horloge, wat dus een Maestro/VPay pasje vereist in mijn geval.
Een MasterCard kan ik in principe al gebruiken met Google Pay (op mijn telefoon) met DiPocket, dus dan voegt de Bunq travel card weinig meer toe.

Mijn Duits PayPal account is trouwens gedeblokkeerd ondertussen! Ben nu mijn bankaccount aan het koppelen zodat ik hem aan Google Pay kan toevoegen. Ben benieuwd wat voor protocol dat dan gebruikt alleen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humpi
Ik heb mijn Revolut maestro pas gecanceld en opnieuw besteld, maar deze keer naar een Duits adres (Nederlands adres met als land Germany, kijken wat de DHL hiervan vindt). Bij Revolut krijg je gelijk de pasinfo te zien, ook al is hij nog onderweg en ik kon hem dus meteen aan Google Pay toevoegen! Zelfs op mijn horloge (met Amerikaanse VPN)!
Binnenkort maar eens in de winkel uitproberen :)
Edit: de adresverandermethode van bunq werkt bij Revolut trouwens ook!

[ Voor 8% gewijzigd door Humpi op 05-10-2019 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sndrrr81
@humpi, ik ben benieuwd op het werkt!

Ik heb de virtual visa van Revolut wel succesvol aan GP kunnen koppelen.

Iemand ideeën hoe ik GP app zichtbaar krijg op mijn Wear Os smartwatch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humpi
Sndrrr81 schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 14:04:
@humpi, ik ben benieuwd op het werkt!

Ik heb de virtual visa van Revolut wel succesvol aan GP kunnen koppelen.

Hij werkt nog niet in de winkel (vandaag geprobeerd) maar dat komt waarschijnlijk omdat ik de fysieke pas nog niet heb en geactiveerd. :/

De virtuele (VISA) kan ik wel koppelen aan Google Pay, maar niet in store. Kan jij dat wel?

Yess daar heb ik een oplossing voor. Op je horloge moet je wifi uitzetten en op je telefoon moet je altijd een VPN aan hebben staan naar een land wat Google Pay (on wear os) support zoals Duitsland, US, UK, Canada etc... Ik gebruik zelf TunSafe VPN omdat je daarmee je andere apps kan excluden, zodat alleen de Wear OS app de VPN gebruikt. Hij kan ook starten on boot etc.
Dan verschijnt hij vanzelf (of na een reboot + de Pay Enabler app gebruikt hebben) op je horloge en blijft hij staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humpi
Sndrrr81 schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 14:04:
Laat ik je nog maar eens quoten, want ik heb zelf vandaag een Wear OS appje gemaakt wat een proxy kan activeren. Hiermee kan je dus je horloge laten denken dat hij in een ander land is zonder dat je daarvoor een vpn op je telefoon hoeft te draaien!

Ik heb hier https://forum.xda-develop...-pay-unsupported-t3980625 een thread gestart met de linkjes ernaartoe :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sndrrr81
@Humpi
Dank voor je posts.
Ja de virtuele Visa kan ik koppelen aan GP op mijn telefoon en deze werkt in winkels met contactloos betalen.

Als ik GP op mijn watch instel via VPN, kan ik hem niet toevoegen. De afbeelding van de virtual Visa pas wordt in de horloge geladen en verschijnt op het horloge scherm. Alleen moet ik de kaart daarna verifiëren met een code die ik per sms zou moeten krijgen. Die code komt alleen niet binnen. Revolut weet het ook niet en verwijst me naar Google.
Kortom, op mijn telefoon werkt GP prima, maar op de watch niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humpi
Sndrrr81 schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 23:38:
@Humpi
Dank voor je posts.
Ja de virtuele Visa kan ik koppelen aan GP op mijn telefoon en deze werkt in winkels met contactloos betalen.

Als ik GP op mijn watch instel via VPN, kan ik hem niet toevoegen. De afbeelding van de virtual Visa pas wordt in de horloge geladen en verschijnt op het horloge scherm. Alleen moet ik de kaart daarna verifiëren met een code die ik per sms zou moeten krijgen. Die code komt alleen niet binnen. Revolut weet het ook niet en verwijst me naar Google.
Kortom, op mijn telefoon werkt GP prima, maar op de watch niet.
Ah de verificatiecode... Dat probleem had ik ook met DiPocket. Met Revolut niet gelukkig! Wat bij DiPocket hielp was om een ander nummer te gebruiken van een vriend van me, die een andere provider had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sndrrr81
@Humpi Dank, dan ga ik dat proberen.

Is het contactloos betalen in winkels bij jou gelukt na activatie van je fysieke Duits/Nederlandse Revolut Maestro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humpi
Sndrrr81 schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 23:16:

Is het contactloos betalen in winkels bij jou gelukt na activatie van je fysieke Duits/Nederlandse Revolut Maestro?
Mijn pas is gisteren binnengekomen! Dus ik laat het maandag weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humpi
Sndrrr81 schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 23:16:

Yes! Het werkte zojuist met mijn horloge. Ik heb eerst wat betaald met mijn Revolut pasje zelf zodat hij geactiveerd werd en daarna kon ik contactloos met mijn horloge koffie halen! De koffiemachines hier accepteren echt alleen maar pinpasjes, dus dan werkt het dus overal in Nederland :).
Ik heb een VPN gebruikt, maar in theorie moet het ook werken met de Permanent Proxy app die ik gemaakt heb (al ben ik nog bezig met een grote update).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Apart trouwens. Google Pay werkt dus in feite wel in NL.. enkel niet via de officiële weg. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humpi
xabre16v schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 12:52:
Apart trouwens. Google Pay werkt dus in feite wel in NL.. enkel niet via de officiële weg. :P
Precies! Maar, omdat veel winkels niet Credit Cards accepteren moet je wel specifiek naar een Maestro of Vpay methode zoeken voor Google Pay, wat vaak lastiger is om voor elkaar te krijgen. Dat en iDeal zijn waarschijnlijk de redenen dat Google Pay zo teruggehouden wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Voordeel van Revolut is, in tegenstelling tot andere, dat ze inderdaad Maestro met Google Pay ondersteunen. (niet in NL dan maar daar heb je dan de workaround voor)

Welk WearOS horloge heb je trouwens?

[ Voor 10% gewijzigd door xabre16v op 14-10-2019 13:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Humpi
xabre16v schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 12:59:
Voordeel van Revolut is, in tegenstelling tot andere, dat ze inderdaad Maestro met Google Pay ondersteunen. (niet in NL dan maar daar heb je dan de workaround voor)

Welk WearOS horloge heb je trouwens?
Ja precies! En wanneer Google Pay echt naar Nederland komt zullen ze natuurlijk als eerste ondersteuning hebben net als N26 waarschijnlijk.

Ik heb de Fossil Sport!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sndrrr81
@Humpi
Top! Heb jij je persoonlijke gegevens aangepast of enkel De verzendinfo bij de aanvraag van de pas. En hoe heb jij je postcode ingevuld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humpi
Sndrrr81 schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 13:34:
@Humpi
Top! Heb jij je persoonlijke gegevens aangepast of enkel De verzendinfo bij de aanvraag van de pas. En hoe heb jij je postcode ingevuld?
Waarschijnlijk maakt het niet uit wat je invult als Duits adres, ook al bestaat het niet, zo lang het land maar op Duitsland staat.
Ik had zelf voor de zekerheid nog mijn postcode achter mijn straatnaam gezet en the Netherlands achter mijn stad. Als postcode had ik gewoon 00000 en de rest streepjes. Dus stel dat het mis zou gaan met switchen dat dan de post nog wel zou snappen dat het naar mij moest.
Maar uiteindelijk kon ik na bestellen gewoon gelijk mijn bezorgadres aanpassen naar mijn echte adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sndrrr81
@Humpi
Thnx! Gelukt en al meteen werkend! Top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LNDN
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 20-04 23:59
Ik had al naar die oplossingen gekeken om met permanent proxy Google Pay werkend te krijgen. Maar zie door de bomen het bos niet meer. Mijn vraag daarom: Hoe kan ik het goedkoopste, makkelijk en simpel de workaround werkend krijgen?

- Duitse, Belgische of Italiaanse rekening en pas aanvragen?
- naar mijn NL adres laten bezorgen?
- activeren met permanent proxy?
- profit?

Vragen hierbij:
Moet ik een vpn gebruiken bij het aanvragen?
Moet dan altijd die proxy oplossing gebruiken?

[ Voor 4% gewijzigd door LNDN op 30-10-2019 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
Ik heb werkend nu met monese maar niet overal alleen waar credit cards worden ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ves
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 02-05 17:38

Ves

A gadget addicted Bounty

Was dat met de workaround van een ander land kiezen of gewoon NL?

Game PC 2024 | Star Citizen Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humpi
LNDN schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 11:42:
Ik had al naar die oplossingen gekeken om met permanent proxy Google Pay werkend te krijgen. Maar zie door de bomen het bos niet meer. Mijn vraag daarom: Hoe kan ik het goedkoopste, makkelijk en simpel de workaround werkend krijgen?

- Duitse, Belgische of Italiaanse rekening en pas aanvragen?
- naar mijn NL adres laten bezorgen?
- activeren met permanent proxy?
- profit?

Vragen hierbij:
Moet ik een vpn gebruiken bij het aanvragen?
Moet dan altijd die proxy oplossing gebruiken?
Ja dat vat het mooi samen. Een pas bestellen (het liefst Maestro) van bijvoorbeeld revolut of m26 naar een Duits adres, na bestelling je adres terug naar Nederland veranderen.
De pas (na activatie, dus een betaling in de winkel) aan Google pay toevoegen aan je telefoon. Die zou nu moeten werken.
Dan voor je horloge Permanent Proxy (die ondertussen in de Wear OS play store staat) gebruiken, je pas aan je horloge toevoegen en profit.

Oh en voor de vragen:
Nee, een VPN is niet nodig.
Ja, want zonder de proxy (of met een proxy die niet meer werkt) verdwijnt Google Pay doodleuk.

[ Voor 8% gewijzigd door Humpi op 04-11-2019 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baris
Ik maak zelf gebruik van een KBC Ireland current account. Deze werkt prima met Google Pay i.c.m. een Mastercard :)

Hoop dat in de toekomst N26 wel snel is en direct ook Maestro ondersteunt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickk93
Sinds een aantal dagen ondersteunt Curve ook Google Pay. Dit is een Mastercard waar je willekeurig welke andere Visa of Mastercard (met een maximum van 10) aan kan koppelen. Als je dus al een creditcard of N26 of Bunq Mastercard hebt, kun je via Curve gebruik maken van Google Pay. Ik heb deze kaart al een tijdje, volgens mij heb ik zelfs nog een Britse. Ik weet niet of nieuwere kaarten de BIN gebruiken net als bij N26 om Google Pay in Nederland te blokkeren.

Daarnaast is ook TransferWise begonnen met Google Pay ondersteuning, maar Nederland staat niet tussen de ondersteunde landen. Ik heb zelf geen TransferWise, dus ik kan dit niet uitproberen.

[ Voor 17% gewijzigd door Nickk93 op 09-11-2019 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Niet online
Ik merkte gisteren op dat de Google Pay app beschikbaar is in de Nederlandse Play Store.
Kon mijn Rabo mastercard niet toevoegen natuurlijk , maar mijn N26 kaart wel. Lijkt erop alsof ze het gaan uitrollen in nederland?

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
You sure? Ik kan hem op 3 devices niet vinden. Al kreeg ik gisteren ook al een hint in die richting te zien: DaveFlash in 'nieuws: ABN Amro stopt met Android Wallet wegens te weinig gebr... (geen idee op welke basis deze statement gemaakt werd)

[ Voor 82% gewijzigd door Hmmbob op 22-11-2019 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Niet online
Ik zag gisteren op Emerce dat Google Pay met 64 nieuwe banken in zee gaat. Daarna had ik in mijn browser Google Pay ingetikt en kwam ik bij de Google resultaten in de applicaties die in de appstore terecht staan. Daar kon ik hem zo installeren.

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Hmm, Nederlandse banken maken er geen deel van uit:
Google Pay breidt internationaal uit. Niet minder dan 62 banken sluiten zich aan. Nederland zit er weer niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brainsie
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 01-04 12:38
degroot schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 07:59:
Ik merkte gisteren op dat de Google Pay app beschikbaar is in de Nederlandse Play Store.
Kon mijn Rabo mastercard niet toevoegen natuurlijk , maar mijn N26 kaart wel. Lijkt erop alsof ze het gaan uitrollen in nederland?
Kan de N26 Maestro kaart ook worden toegevoegd aan de Google Pay App?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Niet online
Geen idee, ik heb enkel een Mastercard van N26

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0kerNL
  • Laatst online: 02-05 06:20
brainsie schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 21:00:
[...]

Kan de N26 Maestro kaart ook worden toegevoegd aan de Google Pay App?
degroot schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 14:26:
Geen idee, ik heb enkel een Mastercard van N26
Nee, dit kan nog niet. N26 ondersteunt het (nog) niet. :-(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• degroot
  • Niet online
Hmmbob schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 09:45:
You sure? Ik kan hem op 3 devices niet vinden. Al kreeg ik gisteren ook al een hint in die richting te zien: DaveFlash in 'nieuws: ABN Amro stopt met Android Wallet wegens te weinig gebr... (geen idee op welke basis deze statement gemaakt werd)
Ik liep gisteren in de stad , en ter hoogte van de Hema kreeg ik een Push notificatie van de Google Pay app dat ik hier met Google Pay kon betalen.....Niet geprobeerd want had niks nodig:) maar lijkt toch te gaan werken.

www.degroot-it.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• degroot
  • Niet online
Vandaag bij meerdere winkels betaald met Google Pay en mijn N26 Debit Mastercard. Dat ging vlekkeloos.
Veel sneller ook dan de Rabo Wallet :)

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
degroot schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 13:57:
Vandaag bij meerdere winkels betaald met Google Pay en mijn N26 Debit Mastercard. Dat ging vlekkeloos.
Veel sneller ook dan de Rabo Wallet :)
Heb je de standaard N26?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• degroot
  • Niet online
Ja!

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProjectHydra
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 27-04 17:35
Gister google pay met bunq geactiveerd. Met behulp van de onofficiële desktop applicatie waarbij je je locatie kan veranderen zonder ze de gps checken, en zo een maestro kaart uit Duitsland op de post
Pagina: 1 2 ... 12 Laatste