Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic
https://www.iculture.nl/nieuws/openbank-nederland-apple-pay/
Ik krijg de melding dat ik hem niet kan gebruiken omdat het niet ondersteund wordt door de bank
Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic
Omdat ik onder de 18 ben heb ik voor DiPocket gekozen (bedankt voor het vernoemen hier van, ik kon eerst geen vergelijkbare service vinden
Vooralsnog alleen hun eigen: https://www.openbank.nl/contactloos-betalenSndrrr81 schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 19:46:
Zeer binnenkort het Spaanse Openbank ook in NL te verkrijgen. Ze nemen iig Apple Pay mee. Hopelijk ook Google Pay.
https://www.iculture.nl/nieuws/openbank-nederland-apple-pay/
Heb het nog niet geprobeerd in de winkel maar werkt waarschijnlijk alleen waar men creditkaarts accepteert.
rel
Wilde dus met n26 aan de slag. Maar om kan niet meer als Duits registeren ivm videoverificatie. Dat betekend waarschijnlijk dat N26 afvalt als workaround bank.Humpi schreef op maandag 4 november 2019 @ 09:24:
[...]
Ja dat vat het mooi samen. Een pas bestellen (het liefst Maestro) van bijvoorbeeld revolut of m26 naar een Duits adres, na bestelling je adres terug naar Nederland veranderen.
De pas (na activatie, dus een betaling in de winkel) aan Google pay toevoegen aan je telefoon. Die zou nu moeten werken.
Dan voor je horloge Permanent Proxy (die ondertussen in de Wear OS play store staat) gebruiken, je pas aan je horloge toevoegen en profit.
Oh en voor de vragen:
Nee, een VPN is niet nodig.
Ja, want zonder de proxy (of met een proxy die niet meer werkt) verdwijnt Google Pay doodleuk.
Edit; ik heb revolut aangevraagd met een Duitse BIN en naar Nederland laten sturen. Dit samen met Permanent Proxy werkt super!! @Humpi Vele malen bedankt
[ Voor 12% gewijzigd door LNDN op 27-12-2019 19:59 . Reden: Update van situatie ]
https://androidworld.nl/a...l-google-pay-betaaloptie/
Heb mijn PayPal ook zojuist kunnen toevoegen , maar volgens mij kan ik er nog niet contactloos mee betalen.reluts schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 17:01:
Gisteren Google Pay geïnstalleerd (APK), mijn Paypal werd automatisch overgenomen en ik kon zonder problemen mijn Visa (ANWB) toevoegen. Tijdens het invoeren van het cvc nummer werden automatisch mijn NAW gegevens ingevuld. De kaart werd zonder problemen geaccepteerd.
Heb het nog niet geprobeerd in de winkel maar werkt waarschijnlijk alleen waar men creditkaarts accepteert.
Morgen eens proberen...
[ Voor 109% gewijzigd door degroot op 29-12-2019 22:35 ]
www.degroot-it.nl
[ Voor 4% gewijzigd door J0kerNL op 31-12-2019 13:38 ]
Je zou voor Google niet zoveel hoeven moeten betalen. Ik heb zelf een proxy op Google cloud met de zwakste vm en dat is genoeg. Meestal maar een euro of 2 in de maand en normaal krijg je 300 euro tegoed cadeau.LNDN schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 15:34:
Heeft iemand nog betrouwbare proxies met Duits of Amerikaans IP adres die ik kan gebruiken met Permanent Proxy? Me eigen proxy maken met Google Cloud Platform geeft een factureringsprognose van 28 euro per maand.
Sometimes you need to plan for coincidence
Dat stond bij het maken van de vm-instantie bij mij ook maar op 4 euro en ik zou 744 uren gratis krijgen. Ik snap die hele facturering niet van Google Cloud Platform. Bovendien heb ik vanaf XDA die truc gebruikt van de post van tslany en ook getest of alles geblokt was behalve mobvoi enzo.Humpi schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 18:59:
[...]
Je zou voor Google niet zoveel hoeven moeten betalen. Ik heb zelf een proxy op Google cloud met de zwakste vm en dat is genoeg. Meestal maar een euro of 2 in de maand en normaal krijg je 300 euro tegoed cadeau.
Das goed om te horen, heb je ook de Maestro pas gekoppeld aan Google Pay getest bij de Albert Heijn? (die accepteren alleen Maestro)Sndrrr81 schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 06:27:
Openbank Mastercard en Maestro probleemloos kunnen toevoegen aan Google Pay. Ook contactloos betalen in winkels werkt!
De workaround methode is registreren, vervolgens een Duits adres invullen voor je adres (ik heb overal nullen ingevuld), je Maestro kaart bestellen en voor het shipping adres je werkelijke adres in Nederland invullen.
Zodra je de kaart ontvangt en je eerste betaling met de kaart zelf gedaan hebt, kun je de kaart toevoegenaan Google Pay en vervolgens daarmee betalen.
Het werkt super en ook bij de AH werkt het, alleen ben ik wel bang dat zodra het echte personeel van Revolut hier iets van merkt dat mijn account geblokkeerd gaat worden. Ik zou ze persoonlijk nooit met grote bedragen vertrouwen.
Ik heb me zojuist ook geregistreerd bij OpenBank, ik had mijn code snel ontvangen. Zijn er nog speciale dingen die je gedaan hebt om het werkend te maken met Google Pay? Of kan ik direct beginnen wanneer ik mijn pas binnen heb?Sndrrr81 schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 11:53:
Ja en werkt. Ik betaal met mobiel bij ah en alle andere winkels die maestro accepteren.
Ik heb de google pay apk geïnstalleerd. Via de openbank app de gewone fysieke Mastercard besteld.( De e card werkt namelijk niet voor fysieke betalingen.) Deze in de app geactiveerd en ingevoerd in google pay en werkte al meteen nog voordat ik de pas thuis had.RadarWolf schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 23:07:
[...]
Ik heb me zojuist ook geregistreerd bij OpenBank, ik had mijn code snel ontvangen. Zijn er nog speciale dingen die je gedaan hebt om het werkend te maken met Google Pay? Of kan ik direct beginnen wanneer ik mijn pas binnen heb?
De Maestro was nog niet zichtbaar in de openbank app. Een paar dagen later ontving ik hem in de app en thuis in de brievenbus.Toen deze ook kunnen activeren in de Openbank app en meteen toegevoegd aan Google Pay. Vanaf dat moment werkt zowel Mastercard als Maestro in winkels met Google Pay met contactloos betalen.
Wel grappig dat je bij AH en een kledingwinkel hier in het dorp Spaanse tekst op het PIN apparaat en bonnetje krijgt. Bij Action en Kruidvat is het in het Nederlands.
Probeer dit te doen maar wat moet ik invullen bij de CVC? Deze staat nl niet op mijn Maestro kaart.Sndrrr81 schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 15:30:
[...]
Ik heb de google pay apk geïnstalleerd. Via de openbank app de gewone fysieke Mastercard besteld.( De e card werkt namelijk niet voor fysieke betalingen.) Deze in de app geactiveerd en ingevoerd in google pay en werkte al meteen nog voordat ik de pas thuis had.
De Maestro was nog niet zichtbaar in de openbank app. Een paar dagen later ontving ik hem in de app en thuis in de brievenbus.Toen deze ook kunnen activeren in de Openbank app en meteen toegevoegd aan Google Pay. Vanaf dat moment werkt zowel Mastercard als Maestro in winkels met Google Pay met contactloos betalen.
Wel grappig dat je bij AH en een kledingwinkel hier in het dorp Spaanse tekst op het PIN apparaat en bonnetje krijgt. Bij Action en Kruidvat is het in het Nederlands.
In de openbank app op de Maestro pas klikken, dan op de 3 puntjes rechtsboven en dan op cvc raadplegen.Maaark schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 15:40:
[...]
Probeer dit te doen maar wat moet ik invullen bij de CVC? Deze staat nl niet op mijn Maestro kaart.
Ik krijg een gratis pas toegestuurd, hier kan ik dus nu nog niks mee tot ik een andere er bij bestel?Sndrrr81 schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 15:30:
[...]
Ik heb de google pay apk geïnstalleerd. Via de openbank app de gewone fysieke Mastercard besteld.( De e card werkt namelijk niet voor fysieke betalingen.) Deze in de app geactiveerd en ingevoerd in google pay en werkte al meteen nog voordat ik de pas thuis had.
Je gratis toegestuurde pas is een Maestro pas. Die werkt gewoon met Google Pay zodra je hem binnen hebt. Geen probleem dusRadarWolf schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 15:46:
[...]
Ik krijg een gratis pas toegestuurd, hier kan ik dus nu nog niks mee tot ik een andere er bij bestel?
Maar ik wilde al eerder google pay gebruiken voordat ik de pas binnen had dus heb ook de Mastercard aangevraagd. Daarvan zijn de gegevens meteen beschikbaar in de app dus kon deze al.meteen toevoegen aan Google Pay zonder te hoeven wachten op de levering van de fysieke pas. De e Mastercard werkt niet, de gewone Mastercard en Maestro wel
Haha ik bedoelde echt de Maestro kaart, maar heb het nu gevonden.. De app is een beetje onduidelijk, maar daar kon ik de cvc opvragen.Sndrrr81 schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 15:51:
[...]
Je gratis toegestuurde pas is een Maestro pas. Die werkt gewoon met Google Pay zodra je hem binnen hebt. Geen probleem dus
Maar ik wilde al eerder google pay gebruiken voordat ik de pas binnen had dus heb ook de Mastercard aangevraagd. Daarvan zijn de gegevens meteen beschikbaar in de app dus kon deze al.meteen toevoegen aan Google Pay zonder te hoeven wachten op de levering van de fysieke pas. De e Mastercard werkt niet, de gewone Mastercard en Maestro wel
En werkt het?Maaark schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 16:02:
[...]
Haha ik bedoelde echt de Maestro kaart, maar heb het nu gevonden.. De app is een beetje onduidelijk, maar daar kon ik de cvc opvragen.
Volgens Google Pay wel, heb het nog niet in een winkel geprobeerd.
Ik heb in de openbank app mobiel betalen aangezet, er kwam een pop-up en heb deze app ook als voorkeur ingesteld ipv google pay. Moet ik de pas dan nog steeds toevoegen aan Google pay om met m'n mobiel te kunnen betalen?Sndrrr81 schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 15:51:
[...]
Je gratis toegestuurde pas is een Maestro pas. Die werkt gewoon met Google Pay zodra je hem binnen hebt. Geen probleem dus
Geen idee eigenlijk. Ik heb het gedaan zoals ik beschreven heb. Gewoon proberen zou ik zeggen!Nuevocasa schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 16:22:
[...]
Ik heb in de openbank app mobiel betalen aangezet, er kwam een pop-up en heb deze app ook als voorkeur ingesteld ipv google pay. Moet ik de pas dan nog steeds toevoegen aan Google pay om met m'n mobiel te kunnen betalen?
Google pay lijkt op mijn Pixel 3 sneller te zijn dan mobiel betalen met de app van de ING.
Dat moet je dus niet doen, dan ga je betalen met de app van Openbank zelf.Nuevocasa schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 16:22:
[...]
Ik heb in de openbank app mobiel betalen aangezet, er kwam een pop-up en heb deze app ook als voorkeur ingesteld ipv google pay. Moet ik de pas dan nog steeds toevoegen aan Google pay om met m'n mobiel te kunnen betalen?
Je moet de kaartgegevens van je Maestro pas invoeren in de Google Pay app (kaartnummer, vervaldatum en CVV nummer). De app zal dan de kaart toevoegen. Ter bevestiging ontvang je per sms een verificatie code die je in Google Pay als laatste stap moet invullen.
Succes!
I know, vroeg me af waarom je google Pay er tussen zou willen hebben zitten... Maar via OpenBank zelf werkte het bij mij niet goed, diezelfde dag had ik de pas al toegevoegd aan Google Pay. Werkt top tot nu toe! NFC als snelkoppeling toegevoegd zodat deze niet onnodig stroom verbruikt.jurgen1993 schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 17:02:
[...]
Dat moet je dus niet doen, dan ga je betalen met de app van Openbank zelf.
Je moet de kaartgegevens van je Maestro pas invoeren in de Google Pay app (kaartnummer, vervaldatum en CVV nummer). De app zal dan de kaart toevoegen. Ter bevestiging ontvang je per sms een verificatie code die je in Google Pay als laatste stap moet invullen.
Succes!
Morgen eens proberen in de winkel.
Is er ook een manier om Google pay op wear os te gebruiken?
Ik heb een VM in Azure met daarop Squid voor een simpele proxy voor nog geen 3 euro per maand. Als je dan op je horloge Permanent Proxy gebruikt is het opgelost. Wel zorgen dat je VM in een land draaid waar Gpay wel is toegestaan.Jovink538 schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 20:38:
Ik heb Google pay toegevoegd via bunq. Heb hier voor een Italiaanse kaart aangevraagd.
Morgen eens proberen in de winkel.
Is er ook een manier om Google pay op wear os te gebruiken?
Ik zit me te bedenken dat we in Duitsland nog een vestiging hebben. Ga eens kijken of daar wat te regelen valt. Desnoods een Pi daar neer zetten.RadarWolf schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 22:55:
[...]
Ik heb een VM in Azure met daarop Squid voor een simpele proxy voor nog geen 3 euro per maand. Als je dan op je horloge Permanent Proxy gebruikt is het opgelost. Wel zorgen dat je VM in een land draaid waar Gpay wel is toegestaan.
Ik heb even door dit forum heen zitten scrollen, en ben eigenlijk wel geïnteresseerd in de Openbank methode. Het was me alleen nog niet helemaal duidelijk of je dat nou direct via de NL site/app van Openbank kan doen, of dat je dat via een workaround op de Spaanse site/app moet doen.
Heeft een Openbank gebruiker daar misschien antwoord op voor mij?
Thanks!
Je kunt gewoon via de Nederlandse website een account openen en krijgt dan een Spaanse Maestro pas met een Spaanse IBAN. Je download dan via een APK mirror Google Pay op je telefoon en vult na activatie van je Openbank rekening je kaartnummer in. Dat is alles.MikeMrkstn schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 19:24:
Hoi,
Ik heb even door dit forum heen zitten scrollen, en ben eigenlijk wel geïnteresseerd in de Openbank methode. Het was me alleen nog niet helemaal duidelijk of je dat nou direct via de NL site/app van Openbank kan doen, of dat je dat via een workaround op de Spaanse site/app moet doen.
Heeft een Openbank gebruiker daar misschien antwoord op voor mij?
Thanks!
Ik zit ook maar aan zo'n Openbank account te denken, sinds ik ING opgezegd heb en ABN het niet meer support heb ik geen betaalopties meer op m'n telefoon
[ Voor 35% gewijzigd door cwarcher op 26-02-2020 20:12 ]
Sndrrr81 schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 15:30:
[...]
Er is een openbank topicLuuk2015 schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 16:48:
Ik heb mij vandaag aangemeld bij openbank, heb jij een idee hoelang de controle van de documenten duurt? Ik wacht namelijk. nu al een paar uur![]()
[...]
Vandaag probeerde ik de kaart nogmaals toe te voegen, en het werkte :-)
Geen idee waarom het nu wel werkt
PS: Ik gebruik gewoon een normale Transferwise kaart, gewoon besteld om mijn nederlandse adres.
[ Voor 9% gewijzigd door Luuk2015 op 28-02-2020 23:13 ]
Ik denk dat je het zelf al schrijft.Luuk2015 schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 23:12:
PS: Ik gebruik gewoon een normale Transferwise kaart, gewoon besteld om mijn nederlandse adres.
In Nederland hebben we officieel nog geen Gpay. Als die het voor je bezoek aan de UK ook al niet deed, zal die het nu ook niet doen.
Zoals eerder al beschreven is in dit topic (denk ik) werkt N26 Google Pay nog steeds niet in Nederland, als je hem koppelt aan Google Pay kun je het niet gebruiken voor fysieke winkels. Ook is de Mastercard geen creditcard maar een Debit card. Opties zijn Transferwise/Openbank. Openbank gebruikt Maestro, welke wat gangbaarder is in Nederland met de acceptatie.lekzzz schreef op zondag 1 maart 2020 @ 16:56:
Hier met mijn xiaomi Mi8 helaas nog steeds niet werkend met N26 creditcard.
Echter heb ik geen idee hoe dit nou kan
Jovink538 schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 23:29:
[...]
Ik denk dat je het zelf al schrijft.
In Nederland hebben we officieel nog geen Gpay. Als die het voor je bezoek aan de UK ook al niet deed, zal die het nu ook niet doen.
Heb je het nu over de mobiele app of werken deze ook op Wear OS?J0kerNL schreef op zondag 1 maart 2020 @ 20:35:
[...]
Zoals eerder al beschreven is in dit topic (denk ik) werkt N26 Google Pay nog steeds niet in Nederland, als je hem koppelt aan Google Pay kun je het niet gebruiken voor fysieke winkels. Ook is de Mastercard geen creditcard maar een Debit card. Opties zijn Transferwise/Openbank. Openbank gebruikt Maestro, welke wat gangbaarder is in Nederland met de acceptatie.
@Humpi ben jij Humpi van https://forum.xda-develop...80625/page22#post81909463?
Voor zover ik gelezen heb werkt Revolute met Maestro op Wear OS en kan ik die bestellen door een Germany als land op te geven en een onzin adres in te vullen. dan bij aflever adres mijn eigen adres invullen? ik heb begrepen dat de kans bestaat dat dit ontdekt word en je geblokkeerd kunt worden ofzo? Is het misschien verstandig een adres van kennissen uit Belgie op te geven ofzo? Dan ga ik dat eens proberen...
Heb het inderdaad over de mobiele app, over Wear OS durf ik niks te zeggen.MrXa4 schreef op maandag 2 maart 2020 @ 15:03:
[...]
Heb je het nu over de mobiele app of werken deze ook op Wear OS?
Voor zover ik gelezen heb werkt Revolute met Maestro op Wear OS en kan ik die bestellen door een Germany als land op te geven en een onzin adres in te vullen. dan bij aflever adres mijn eigen adres invullen? ik heb begrepen dat de kans bestaat dat dit ontdekt word en je geblokkeerd kunt worden ofzo? Is het misschien verstandig een adres van kennissen uit Belgie op te geven ofzo? Dan ga ik dat eens proberen...
Haha, ja dat ben ik. Humpie, Humpi, Humpsel of gewoon Jolan Rensen. Mijn internetpresence is verwarrend.MrXa4 schreef op maandag 2 maart 2020 @ 15:03:
[...]
Heb je het nu over de mobiele app of werken deze ook op Wear OS?
Voor zover ik gelezen heb werkt Revolut met Maestro op Wear OS en kan ik die bestellen door een Germany als land op te geven en een onzin adres in te vullen. dan bij afleveradres mijn eigen adres invullen? ik heb begrepen dat de kans bestaat dat dit ontdekt wordt en je geblokkeerd kunt worden ofzo? Is het misschien verstandig een adres van kennissen uit België op te geven ofzo? Dan ga ik dat eens proberen...
Ja, je zou geblokkeerd kunnen worden, maar ik heb gewoon de gok gewaagd. Ik had zelfs eerst een Maestro pasje getest met mijn Nederlandse adres, vandaar dat ik erachter was gekomen dat deze niet werkte met Google Pay. Daarna had ik een pasje besteld op een Duits adres (gewoon mijn Nederlandse adres voor zover het lukte met het land op Germany zodat de post het evt nog zou kunnen fixen als ik het adres niet meer teruggedraaid zou krijgen) en later succesvol het afleveradres van het bestelde pasje aangepast naar mijn echte Nederlandse adres.
Misschien dat België ook werkt, want die hebben ook Google Pay, maar ik weet niet of Revolut net zo goed werkt in België als in Duitsland.
[ Voor 26% gewijzigd door mieux op 05-03-2020 21:01 ]
Erger, bij de OnePlus 6T is hij er soms wel, soms niet (wel dualsim: KPN + Franse Free).mieux schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 20:55:
Herkent iemand het issue dat de Google Play app bij elke reboot verwijderd is? (OnePlus 6, regio Nederland) voorheen had ik dit nietvia Bunq heb ík trouwens al heel lang goede ervaringen! Ik heb een Italiaanse (virtuele) pas.
Desondanks verloopt het betalen bij elke Nederlandse terminal sinds kort vlekkeloos (OpenBank Maestro gekoppeld aan Google Pay).
Via de monese app Google pay activeren, of in Google pay handmatig de kaart gegevens invoeren maakt geen verschil.
Als iemand ook monese wil.. Via m'n vriendencode krijg je na je 1e transactie €5, en na totaal €500 euro (ffe boodschappen doen en auto tanken) nog eens €15 cadeau
[ Voor 20% gewijzigd door Dacuuu op 09-03-2020 20:44 ]
Erger, bij de Samsung a70 is hij plotseling uitgeschakeld. Moet dan handmatig aanzetten.mieux schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 20:55:
Herkent iemand het issue dat de Google Play app bij elke reboot verwijderd is? (OnePlus 6, regio Nederland) voorheen had ik dit nietvia Bunq heb ík trouwens al heel lang goede ervaringen! Ik heb een Italiaanse (virtuele) pas.
Desondanks verloopt het betalen bij elke Nederlandse terminal sinds kort vlekkeloos (OpenBank Maestro gekoppeld aan Google Pay).
[ Voor 40% gewijzigd door saharoen op 09-03-2020 21:10 ]
Kijk ff of de autorisatie van Google pay goed verloopt als je de kaart toevoegt: meestal 0 of (-1) euro temporary hold of MasterCard staat er dan bij de beschrijving. Bij mij wilde het met Revolut ook ff niet lukken.Dacuuu schreef op maandag 9 maart 2020 @ 20:38:
Ik gebruik nu een week of 3 Google pay (losse apk install) met monese. Ik heb regelmatig dat de monese pas uit Google pay gegooid word. Dan moet ik hem via de monese app weer toevoegen aan google pay. Herkend iemand dit probleem?
Via de monese app Google pay activeren, of in Google pay handmatig de kaart gegevens invoeren maakt geen verschil.
Als iemand ook monese wil.. Via m'n vriendencode krijg je na je 1e transactie €5, en na totaal €500 euro (ffe boodschappen doen en auto tanken) nog eens €15 cadeau
Waar kan ik dat zien?LNDN schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 22:04:
[...]
Kijk ff of de autorisatie van Google pay goed verloopt als je de kaart toevoegt: meestal 0 of (-1) euro temporary hold of MasterCard staat er dan bij de beschrijving. Bij mij wilde het met Revolut ook ff niet lukken.
Zodra ik m'n telefoon reboot, of de Google pay app echt afsluit en weer op start zijn de pasjes weg.
Ik denk dat het ligt aan een combi van m'n xiaomi mi note 3 (eu rom) en Google pay.. Oplossing helaas nog niet gevonden.
In je bank app zie je de afschrijving/withdrawal.Dacuuu schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 09:49:
[...]
Waar kan ik dat zien?
Zodra ik m'n telefoon reboot, of de Google pay app echt afsluit en weer op start zijn de pasjes weg.
Zou ook nog kunnen idd. Sommige fabrikanten gaan echt ver om hun batterij duur te verlengen en ruimen apps soms helemaal op. Probeer deze oplossing van reddit.Ik denk dat het ligt aan een combi van m'n xiaomi mi note 3 (eu rom) en Google pay.. Oplossing helaas nog niet gevonden.
Het klinkt alsof je een normale bankkaart van een Nederlandse bank wilt toevoegen.
Penetrator schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 22:42:
Ik krijg in Google Pay alleen de optie om kaarten toe te voegen met een nummer. Geen letters. En zo kan ik geen IBAN invullen. Ook niet via de website. Heeft iemand hier een oplossing voor?
Anders kan je deze gegevens uit de app halen.
Penetrator schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 22:51:
Nee ik probeer mijn nieuwe openbank IBAN toe te voegen. Deze begint met ES?
Penetrator schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 23:03:
Krijg ik deze ook bij een Maestro? Of moet ik dan ook een Mastercard bij ze afnemen? (Dit kost weer geld zo te zien...)
Penetrator schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 23:13:
Ik kan nog niet in de app inloggen. Ik heb geen toegangscode. Krijg ik deze pas nadat mijn paspoort en afschrift zijn gecontroleerd?
Ben aan het denken om naar Openbank te gaan i.v.m. de Google Pay support.
Wat is het verschil tussen Gpay en de betaalapps zoals de banken in NL dat hebben?
Is Google Pay bijvoorbeeld handiger of kan ik net zo goed de ASN mobiele betaalapp blijven gebruiken?
Als deze goed werkt dan zou ik lekker bij ASN blijven. ASN is volgens mij dezelfde app als SNS, toch? Die heb ik een tijd gebruikt en was er niet zo happy mee (vooral door de extra kosten).. Dus blij dat Openbank gratis google pay aanbiedmichaelw1998 schreef op zondag 15 maart 2020 @ 01:37:
Heb momenteel ASN bank met hun eigen wallet app. Heb ook N26, helaas nog zonder NL Google Pay.
Ben aan het denken om naar Openbank te gaan i.v.m. de Google Pay support.
Wat is het verschil tussen Gpay en de betaalapps zoals de banken in NL dat hebben?
Is Google Pay bijvoorbeeld handiger of kan ik net zo goed de ASN mobiele betaalapp blijven gebruiken?
Ik verkies Google Play boven mijn bunq app.michaelw1998 schreef op zondag 15 maart 2020 @ 01:37:
Bij Google Play hoef ik alleen de telefoon te ontgrendelen.
Bij bunq moet ik ook mijn pincode invoeren of vinger scannen.
Rekening geopend bij Openbank ging redelijk vlot. ID verificatie via webcam gedaan. Hierna ongeveer 5 a 6 uur moeten wachten op bevestiging Waarna ik kon inloggen.
Je kan gelijk je maestro kaart activeren (al moet je dat eigenlijk uit veiligheidsoverwegingen niet doen, want eigenlijk bevestig je hiermee dat je je maestro kaart fysiek hebt ontvangen via post).
Maestro kaart met nummer en cvv aan Gpay gekoppeld en werken (getest bij Gamma en Burger King)
Op mijn telefoon (sony xz2 compact) en telefoons van vrienden van me (one plus 7t) is de Google pay app gewoon zichtbaar zonder apk te downloaden. We draaien allemaal Android 10 en telefoons staan op US English.
Geen idee of dit uitmaakt, maar gewoon even ter info.
Update:
Wat me wel opvalt is dat m’n Google Pay betalingen van tussen de middag op doordeweekse dag 6 uur later nog niet zichtbaar zijn in de Openbank app. Is dit iets van Google Pay die dit laat doorgeeft of is Openbank zo traag?
Update 2:
Vandaag met Gpay geprobeerd een bedrag van ongeveer 101 euro te betalen bij de AH bezorger, telefoon was unlocked maar de pin terminal van de bezorger vroeg om een pincode. Beetje jammer, dat wilde ik nou juist voorkomen in de covid-19 tijden.
Dus Ing app maar geopend en pincode in app ingevoerd en hiermee betaald.
Jammer, dus exit Openbank voor mij, ging mij juist om geen pincode meer te hoeven gebruiken zoals bij Apple Pay.
[ Voor 29% gewijzigd door JustVodka op 26-03-2020 16:54 ]
Elke betaal-/creditkaart heeft een 16 of 19 cijferige nummer wat ingevoerd moet worden. Toevallig ben ik erachter gekomen dat zelfs nederlandse pinpasjes deze hebben, maar die kan je alleen vinden door de kaart te scannen met Credit Card Reader NFC (EMV). Om het nummer zichtbaar te krijgen moet je als pin de laatste vier cijfers van je rekening invullen. Echter, je kan helemaal niets met dat nummer aangezien geen enkele Nederlandse bank Google Pay heeft "aangezet".Penetrator schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 22:51:
Nee ik probeer mijn nieuwe openbank IBAN toe te voegen. Deze begint met ES?
Voor jou bank zou ik gaan naar deze pagina voor meer info.
Google Pay werkt ook op wearables met Wear OS icm Permanent Proxy. ING bijv. weigert nog steeds een wearable add-on te ontwikkelen.michaelw1998 schreef op zondag 15 maart 2020 @ 01:37:
Ligt aan openbank. Bij Revolut duurt dit max 1 min ofzo.JustVodka schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 17:16:
Wat me wel opvalt is dat m’n Google Pay betalingen van tussen de middag op doordeweekse dag 6 uur later nog niet zichtbaar zijn in de Openbank app. Is dit iets van Google Pay die dit laat doorgeeft of is Openbank zo traag?
Je kan bij een hoop apps die limit al overbruggen door in de app te pre-autoriseren of het limiet te resetten. Bijv. bij Revolut en ING (waar de pin sws al via mobiel gaat).Update 2:
Vandaag met Gpay geprobeerd een bedrag van ongeveer 101 euro te betalen bij de AH bezorger, telefoon was unlocked maar de pin terminal van de bezorger vroeg om een pincode. Beetje jammer, dat wilde ik nou juist voorkomen in de covid-19 tijden.
Dus Ing app maar geopend en pincode in app ingevoerd en hiermee betaald.
Jammer, dus exit Openbank voor mij, ging mij juist om geen pincode meer te hoeven gebruiken zoals bij Apple Pay.
[ Voor 45% gewijzigd door LNDN op 30-03-2020 21:31 . Reden: Meer reacties ]
Ik lees dat je een proxy service moet hebben voor Permanent Proxy. Welke gebruik jij?LNDN schreef op maandag 30 maart 2020 @ 21:09:
[...]
Google Pay werkt ook op wearables met Wear OS icm Permanent Proxy. ING bijv. weigert nog steeds een wearable add-on te ontwikkelen.
Ik heb een proxy gemaakt met Google Cloud Platform en daarbij stap 27 overgeslagen omdat Google Wear dat niet ondersteund. Daarna heb ik volgens mij alle data geblokkeerd behalve Google, Google Play (Store/Services) en nog wat van de TicWatch Services.michaelw1998 schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 01:11:
[...]
Ik lees dat je een proxy service moet hebben voor Permanent Proxy. Welke gebruik jij?
Zie ook deze thread op XDA.
Mijn whitelist
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| acl domain_to_remote_proxy dstdomain .ticwear.com acl ref_to_remote_proxy referer_regex [^.]*\.ticwear\.com.* acl domain_to_remote_proxy dstdomain .googleusercontent.com acl ref_to_remote_proxy referer_regex [^.]*\.googleusercontent\.com.* acl domain_to_remote_proxy dstdomain .gvt1.com acl ref_to_remote_proxy referer_regex [^.]*\.gvt1\.com.* acl domain_to_remote_proxy dstdomain .ipify.org acl ref_to_remote_proxy referer_regex [^.]*\.ipify\.org.* acl domain_to_remote_proxy dstdomain .google.com acl ref_to_remote_proxy referer_regex [^.]*\.google\.com.* http_access allow domain_to_remote_proxy http_access allow ref_to_remote_proxy forwarded_for delete |
[ Voor 33% gewijzigd door LNDN op 31-03-2020 01:48 . Reden: whitelist toegevoegd ]
Thanks. Heb vannacht ook even een VM opgezet in GCE. Wat doe je precies met het blokkeren van alle data? Blokkeer je het voor de proxy en gaat het over normaal internet of blokkeer je het in zijn geheel?LNDN schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 01:43:
[...]
Ik heb een proxy gemaakt met Google Cloud Platform en daarbij stap 27 overgeslagen omdat Google Wear dat niet ondersteund. Daarna heb ik volgens mij alle data geblokkeerd behalve Google, Google Play (Store/Services) en nog wat van de TicWatch Services.
Zie ook deze thread op XDA.
Mijn whitelist
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 acl domain_to_remote_proxy dstdomain .ticwear.com acl ref_to_remote_proxy referer_regex [^.]*\.ticwear\.com.* acl domain_to_remote_proxy dstdomain .googleusercontent.com acl ref_to_remote_proxy referer_regex [^.]*\.googleusercontent\.com.* acl domain_to_remote_proxy dstdomain .gvt1.com acl ref_to_remote_proxy referer_regex [^.]*\.gvt1\.com.* acl domain_to_remote_proxy dstdomain .ipify.org acl ref_to_remote_proxy referer_regex [^.]*\.ipify\.org.* acl domain_to_remote_proxy dstdomain .google.com acl ref_to_remote_proxy referer_regex [^.]*\.google\.com.* http_access allow domain_to_remote_proxy http_access allow ref_to_remote_proxy forwarded_for delete
Ik blokkeer al het uitgaand verkeer vanuit de proxy en zorg dat alleen de nodige ip adressen gewhitelist zijn. Voorkomt dat anderen meeliften op je proxy die je vanwege Wear OS niet kan beschermen met authentication.michaelw1998 schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 11:02:
[...]
Thanks. Heb vannacht ook even een VM opgezet in GCE. Wat doe je precies met het blokkeren van alle data? Blokkeer je het voor de proxy en gaat het over normaal internet of blokkeer je het in zijn geheel?
Ik raad ook aan om (ik doe het in een Azure VM) dmv ip filtering alleen NL toe te staan, mocht je naar het buitenland gaan heb je de proxy toch niet nodig maar hierdoor zorg je wel dat de meeste onzin niet gebruik kan maken van je proxy.LNDN schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 11:05:
[...]
Ik blokkeer al het uitgaand verkeer vanuit de proxy en zorg dat alleen de nodige ip adressen gewhitelist zijn. Voorkomt dat anderen meeliften op je proxy die je vanwege Wear OS niet kan beschermen met authentication.
Gewoon de grote CIDR ranges van NL in een NSG zetten, er is ergens een up-to-date lijst te vinden.LNDN schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 19:45:
Dat is wel een goeie idd!! Miss een plek waar ik iets van een tutorial oid kan vinden voor squid?
Hoe kan je dit instellen dan? Ik overweeg ook Openbank. Maar wil geen pincode op de terminal hoeven in te tikken. Met ING overkomt me dat alleen in het buitenland volgens mij. Eigenlijk wil ik af van het hoeven gebruiken van een pincode. Maar liever iets met een vingerafdruk bevestiging of zo.LNDN schreef op maandag 30 maart 2020 @ 21:09:
[...]
Elke betaal-/creditkaart heeft een 16 of 19 cijferige nummer wat ingevoerd moet worden. Toevallig ben ik erachter gekomen dat zelfs nederlandse pinpasjes deze hebben, maar die kan je alleen vinden door de kaart te scannen met Credit Card Reader NFC (EMV). Om het nummer zichtbaar te krijgen moet je als pin de laatste vier cijfers van je rekening invullen. Echter, je kan helemaal niets met dat nummer aangezien geen enkele Nederlandse bank Google Pay heeft "aangezet".
Voor jou bank zou ik gaan naar deze pagina voor meer info.
[...]
Google Pay werkt ook op wearables met Wear OS icm Permanent Proxy. ING bijv. weigert nog steeds een wearable add-on te ontwikkelen.
[...]
Ligt aan openbank. Bij Revolut duurt dit max 1 min ofzo.
[...]
Je kan bij een hoop apps die limit al overbruggen door in de app te pre-autoriseren of het limiet te resetten. Bijv. bij Revolut en ING (waar de pin sws al via mobiel gaat).
< dit stukje webruimte is te huur >
Je moet kijken of contactloos limiet reset via de app gaat of via de terminal voordat je überhaupt een bank kiest.aex351 schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 13:05:
[...]
Hoe kan je dit instellen dan? Ik overweeg ook Openbank. Maar wil geen pincode op de terminal hoeven in te tikken. Met ING overkomt me dat alleen in het buitenland volgens mij. Eigenlijk wil ik af van het hoeven gebruiken van een pincode. Maar liever iets met een vingerafdruk bevestiging of zo.
Bij KBC Ireland en Bunq kun je tot je paslimiet betalen als je scherm ontgrendeld is. Dat komt doordat deze banken bij Google Pay CDCVM (Consumer Device Cardholder Verification Method) ondersteunen. Dit werkt alleen op het moment dat de betaalautomaat daar ook mee overweg kan. Dan wordt dus een signaal vanuit het device (telefoon of watch) gebruikt als verificatie in plaats van het invoeren van de pincode op de betaalautomaat. Dat is in Nederland volgens mij altijd het geval. Het is me in Griekenland wel eens gebeurd dat ik met mijn KBC Mastercard via Google Pay een pincode op de terminal heb moeten invoeren.
Bij Openbank is dat echter niet het geval. Daarbij wordt op de virtuele betaalpas hoogstwaarschijnlijk geen CDCVM als CVM meegegeven, waardoor de betaalautomaat altijd vraagt om een pincode boven een bepaald bedrag. Dit was voor mij ook een tegenvaller, omdat het natuurlijk veel prettiger is om je telefoon alleen maar te hoeven ontgrendelen.
Bij bijvoorbeeld Mobiel Betalen van ING werkt het overigens met hetzelfde principe, want ook daar gebruik je de pincode op je telefoon om de transactie te authoriseren en wordt er dus gebruik gemaakt van CDCVM. Alleen is hier dus wel een pincode op je telefoon voor nodig in plaats van alleen ontgrendelen.
Dit is dus puur een kwestie van een keuze van de kaartuitgevende bank en dat kan ook alleen maar door Openbank worden aangepast. Ik kan me zelfs voorstellen dat als ze dit wijzigen het noodzakelijk is om de pas te verwijderen uit Google Pay en opnieuw toe te voegen.
Ivoduijkers75 schreef op maandag 6 april 2020 @ 13:50:
Ik heb een Samsung S9. Hier kan ik geen Google play op installeren. Ik heb ABN-Amro betaalrekening. Kan ik via APK mirror wel Google play installeren. Ik wil dit omdat ABN geen digitalepas meer ondersteund. Wat moet ik precies dien om weer te kunnen betalen met mijn telefoon?
Ik heb ook een s9 en zit bij de Rabobank. Die hebben de Rabo Wallet app en dat werkt opzich prima. Kan contactloos met m'n mobiel betalen.Ivoduijkers75 schreef op maandag 6 april 2020 @ 18:37:
Dan zou ik dus een andere bank moeten nemen. Welke bijvoorbeeld? Of een bank die zelf een app heeft net zoals de Wallet toen van ABN
Als je per se Google Pay wil dan kan je die via apkmirror downloaden, maar dit werkt niet in combinatie met een Nederlandse bank volgens mij. Dan zou je bijvoorbeeld Openbank (Spaanse bank dacht ik) kunnen gebruiken. Daar kan je gratis een rekening met meastro pasje aanvragen en die weer koppelen met Google Pay.
Iemand die het antwoord op mijn vraag weet?TheVivaldi schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 17:30:
Ik heb mijn PayPal-rekening lange tijd geleden gekoppeld aan Google Pay en gebruik dit ook voor bijv. mijn YouTube-abonnement. Kan ik dan op die manier in de winkel betalen met de Google Pay-app?
Nee, dat werkt helaas niet. Volgens mij is dit alleen in de VS mogelijk.TheVivaldi schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 13:33:
[...]
Iemand die het antwoord op mijn vraag weet?
Vandaag weer Gpay geprobeerd met Openbank een bedrag van iets meer dan 70 bij de AH. Terminal van AH vroeg om pincode. Op telefoon nfc tap&pay op OpenBank app gezet en het zelfde verhaal, AH terminal vroeg weer om pincode. De Openbank app lijkt geen invoer van pincode te bezitten.Nickk93 schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 15:08:Bij Openbank is dat echter niet het geval. Daarbij wordt op de virtuele betaalpas hoogstwaarschijnlijk geen CDCVM als CVM meegegeven, waardoor de betaalautomaat altijd vraagt om een pincode boven een bepaald bedrag. Dit was voor mij ook een tegenvaller, omdat het natuurlijk veel prettiger is om je telefoon alleen maar te hoeven ontgrendelen.
Ja en neeTheVivaldi schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 13:33:
[...]
Iemand die het antwoord op mijn vraag weet?
Nee het is op dit moment niet mogelijk om via PayPal in fysieke winkels te betalen...Ivoduijkers75 schreef op maandag 6 april 2020 @ 13:50:
Ik heb een Samsung S9. Hier kan ik geen Google play op installeren. Ik heb ABN-Amro betaalrekening. Kan ik via APK mirror wel Google play installeren. Ik wil dit omdat ABN geen digitalepas meer ondersteund. Wat moet ik precies dien om weer te kunnen betalen met mijn telefoon?
Ik heb Google Pay werkend gekregen met een Italiaanse Bunq pas, dit kost wel 8 euro per maand.
Ik heb geprobeerd om Google Pay ook te installeren maar de app store geeft aan dat mijn telefoon (Samsung A40) niet compatible zou zijn? Aangezien deze met een NFC chip is uitgerust kan ik het me haast niet voorstellen.
Any clue?
Dit heb ik dus ook. Xiaomi mi note 3 met xiaomi eu er op.mieux schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 20:55:
Zodra ik ze app force close, of de telefoon herstart is mijn monese pas weg uit Google pay. Via de monese app kan je hem binnen 2 klikken weer activeren op Google pay, maar vervelend is het wel.
Thanks!Hmmbob schreef op maandag 13 april 2020 @ 08:35:
Omdat je een telefoon (of eigenlijk: account) hebt uit een land waar Google Pay niet ondersteund wordt / uitgebracht is. Probeer eens de APK spiegel.
De aanvraag gaat snel en documenten worden binnen enkele minuten gekeurd. De kaart werd binnen 4 dagen gelever en is volledig (er bestaan ook betalende varianten met extra voordelen).
affiliate link eruit
[ Voor 7% gewijzigd door t_captain op 25-04-2020 14:05 ]
Kan je dit gewoon in NL gebruiken? Of moet je je hiervoor eerst registreren met een UK woonadres?ZMD401 schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 01:22:
Aan de mastercard van Curve kan je al je kredietkaarten koppelen en is compatibel met Google en Samsung Pay.
De aanvraag gaat snel en documenten worden binnen enkele minuten gekeurd. De kaart werd binnen 4 dagen gelever en is volledig (er bestaan ook betalende varianten met extra voordelen).
Just an ordinary guy with interest in smarthome products, phones, cars, people, and living life to the fullest
Werkt gewoon in NL, je kan gewoon je Nederlandse adres opgevenblueman85 schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 08:32:
[...]
Kan je dit gewoon in NL gebruiken? Of moet je je hiervoor eerst registreren met een UK woonadres?
Net naar gekeken en een account aangemaakt, maar denk niet dat dit wat voor mij is.Luuk2015 schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 12:00:
[...]
Werkt gewoon in NL, je kan gewoon je Nederlandse adres opgeven
Heb Bunq een aantal weken geleden proberen te gebruiken , en je kon voorheen altijd een "fake"adres opgeven, en dit vervolgens weer aanpassen naar je eigen adres om Google Pay te gebruiken in NL, echter gebruiken ze nu Geofencing, dus dit trucje gaat niet meer op

Iemand nog andere suggesties? Heb tot nu toe Openbank gezien en Bunq, maar er moeten toch nog wel andere opties zijn?
Just an ordinary guy with interest in smarthome products, phones, cars, people, and living life to the fullest