Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• lekzzz
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 10:28
Heb hem besteld. Nu even twee weken wachten.

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ OnePlus Two 64GB / OnePlus3 64GB / Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB

• Sndrrr81
  • Registratie: juli 2018
  • Laatst online: 18:57
Zeer binnenkort het Spaanse Openbank ook in NL te verkrijgen. Ze nemen iig Apple Pay mee. Hopelijk ook Google Pay.

https://www.iculture.nl/nieuws/openbank-nederland-apple-pay/

• lekzzz
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 10:28
Ik krijg de melding dat ik hem niet kan gebruiken omdat het niet ondersteund wordt door de bank :?

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ OnePlus Two 64GB / OnePlus3 64GB / Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB

• TimisNL
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 22-01 12:30
Gisteren Google pay voor het eerst geprobeerd op wearOS horloge. Het "pay" logo kwam laatst ineens te staan in het actiemenu, wat voorheen alleen in het buitenland te vinden was. Lijkt dus dat Google iets voor Nederland aan het voorbereiden is?
Omdat ik onder de 18 ben heb ik voor DiPocket gekozen (bedankt voor het vernoemen hier van, ik kon eerst geen vergelijkbare service vinden :D), alles werkt prima en ik wacht nog op de fysieke kaart. Ik heb een gesideloade google pay op telefoon (van opengapps, want custom rom), en buiten het feit dat hiermee betalen via de telefoon zelf niet kan (omdat root), gaat een kaart toevoegen en deze op wearos gebruiken prima. Bedankt allemaal!

• Xabre
  • Registratie: april 2003
  • Niet online
Grappige is dat ik de Google Pay app op mijn oude Motorola wel kon downloaden uit de Play Store maar op mijn nieuwe Nokia niet. Hoe dat nu precies zit met de uitrol in NL snap ik niet.

Google Stadia: xabre16v

• J0kerNL
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 15:31
Sndrrr81 schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 19:46:
Zeer binnenkort het Spaanse Openbank ook in NL te verkrijgen. Ze nemen iig Apple Pay mee. Hopelijk ook Google Pay.

https://www.iculture.nl/nieuws/openbank-nederland-apple-pay/
Vooralsnog alleen hun eigen: https://www.openbank.nl/contactloos-betalen

:( :(

• reluts
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 10-02 21:22
Gisteren Google Pay geïnstalleerd (APK), mijn Paypal werd automatisch overgenomen en ik kon zonder problemen mijn Visa (ANWB) toevoegen. Tijdens het invoeren van het cvc nummer werden automatisch mijn NAW gegevens ingevuld. De kaart werd zonder problemen geaccepteerd.
Heb het nog niet geprobeerd in de winkel maar werkt waarschijnlijk alleen waar men creditkaarts accepteert.

rel

• LNDN
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 11-02 20:55
Humpi schreef op maandag 4 november 2019 @ 09:24:
[...]

Ja dat vat het mooi samen. Een pas bestellen (het liefst Maestro) van bijvoorbeeld revolut of m26 naar een Duits adres, na bestelling je adres terug naar Nederland veranderen.
De pas (na activatie, dus een betaling in de winkel) aan Google pay toevoegen aan je telefoon. Die zou nu moeten werken.
Dan voor je horloge Permanent Proxy (die ondertussen in de Wear OS play store staat) gebruiken, je pas aan je horloge toevoegen en profit.

Oh en voor de vragen:
Nee, een VPN is niet nodig.
Ja, want zonder de proxy (of met een proxy die niet meer werkt) verdwijnt Google Pay doodleuk.
Wilde dus met n26 aan de slag. Maar om kan niet meer als Duits registeren ivm videoverificatie. Dat betekend waarschijnlijk dat N26 afvalt als workaround bank.

Edit; ik heb revolut aangevraagd met een Duitse BIN en naar Nederland laten sturen. Dit samen met Permanent Proxy werkt super!! @Humpi Vele malen bedankt :) Kan nu eindelijk chiller betalen en er daarbij ook nog cool uitzien. _/-\o_ _/-\o_ 8) 8)

LNDN wijzigde deze reactie 27-12-2019 19:59 (12%)
Reden: Update van situatie

• degroot
  • Registratie: december 2003
  • Niet online
Nog meer aanwijzingen voor een snelle invoer van GP in Nederland?

https://androidworld.nl/a...l-google-pay-betaaloptie/
reluts schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 17:01:
Gisteren Google Pay geïnstalleerd (APK), mijn Paypal werd automatisch overgenomen en ik kon zonder problemen mijn Visa (ANWB) toevoegen. Tijdens het invoeren van het cvc nummer werden automatisch mijn NAW gegevens ingevuld. De kaart werd zonder problemen geaccepteerd.
Heb het nog niet geprobeerd in de winkel maar werkt waarschijnlijk alleen waar men creditkaarts accepteert.
Heb mijn PayPal ook zojuist kunnen toevoegen , maar volgens mij kan ik er nog niet contactloos mee betalen.
Morgen eens proberen...

degroot wijzigde deze reactie 29-12-2019 22:35 (109%)

www.degroot-it.nl

• J0kerNL
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 15:31
Oh vandaag achter iets 'nieuws' gekomen, ik kon via Transferwise de MasterCard Debit meteen aan Google Pay toevoegen zonder enige omweg, hij schijnt het dus te doen.

J0kerNL wijzigde deze reactie 31-12-2019 13:38 (4%)

• LNDN
Heeft iemand nog betrouwbare proxies met Duits of Amerikaans IP adres die ik kan gebruiken met Permanent Proxy? Me eigen proxy maken met Google Cloud Platform geeft een factureringsprognose van 28 euro per maand.

• Humpi
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 08-01 22:04
LNDN schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 15:34:
Heeft iemand nog betrouwbare proxies met Duits of Amerikaans IP adres die ik kan gebruiken met Permanent Proxy? Me eigen proxy maken met Google Cloud Platform geeft een factureringsprognose van 28 euro per maand.
Je zou voor Google niet zoveel hoeven moeten betalen. Ik heb zelf een proxy op Google cloud met de zwakste vm en dat is genoeg. Meestal maar een euro of 2 in de maand en normaal krijg je 300 euro tegoed cadeau.

• Hmmbob
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 21:24
Ligt er natuurlijk aan hoeveel/hoe je hem gebruikt. Als je er maximaal data doorheen gaat pompen ga je daar voor betalen....

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

• LNDN
Humpi schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 18:59:
[...]

Je zou voor Google niet zoveel hoeven moeten betalen. Ik heb zelf een proxy op Google cloud met de zwakste vm en dat is genoeg. Meestal maar een euro of 2 in de maand en normaal krijg je 300 euro tegoed cadeau.
Dat stond bij het maken van de vm-instantie bij mij ook maar op 4 euro en ik zou 744 uren gratis krijgen. Ik snap die hele facturering niet van Google Cloud Platform. Bovendien heb ik vanaf XDA die truc gebruikt van de post van tslany en ook getest of alles geblokt was behalve mobvoi enzo.

• Sndrrr81
Openbank Mastercard en Maestro probleemloos kunnen toevoegen aan Google Pay. Ook contactloos betalen in winkels werkt!

• Xabre
  • Registratie: april 2003
  • Niet online
Sndrrr81 schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 06:27:
Openbank Mastercard en Maestro probleemloos kunnen toevoegen aan Google Pay. Ook contactloos betalen in winkels werkt!
Das goed om te horen, heb je ook de Maestro pas gekoppeld aan Google Pay getest bij de Albert Heijn? (die accepteren alleen Maestro)

Google Stadia: xabre16v

• Sndrrr81
Ja en werkt. Ik betaal met mobiel bij ah en alle andere winkels die maestro accepteren.

• a_tiny_ant
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 13-02 20:09
Voor de gene die die workaround methode van Revolut gedaan hebben, het is in alle waarschijnlijkheid tegen de Terms of Service en volgens Reddit worden accounts constant om allerlei redenen geblokkeerd. Heeft iemand hier ervaring mee?

De workaround methode is registreren, vervolgens een Duits adres invullen voor je adres (ik heb overal nullen ingevuld), je Maestro kaart bestellen en voor het shipping adres je werkelijke adres in Nederland invullen.
Zodra je de kaart ontvangt en je eerste betaling met de kaart zelf gedaan hebt, kun je de kaart toevoegenaan Google Pay en vervolgens daarmee betalen.

Het werkt super en ook bij de AH werkt het, alleen ben ik wel bang dat zodra het echte personeel van Revolut hier iets van merkt dat mijn account geblokkeerd gaat worden. Ik zou ze persoonlijk nooit met grote bedragen vertrouwen.

• RadarWolf
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 15-02 10:37
Sndrrr81 schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 11:53:
Ja en werkt. Ik betaal met mobiel bij ah en alle andere winkels die maestro accepteren.
Ik heb me zojuist ook geregistreerd bij OpenBank, ik had mijn code snel ontvangen. Zijn er nog speciale dingen die je gedaan hebt om het werkend te maken met Google Pay? Of kan ik direct beginnen wanneer ik mijn pas binnen heb?

• Sndrrr81
RadarWolf schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 23:07:
[...]

Ik heb me zojuist ook geregistreerd bij OpenBank, ik had mijn code snel ontvangen. Zijn er nog speciale dingen die je gedaan hebt om het werkend te maken met Google Pay? Of kan ik direct beginnen wanneer ik mijn pas binnen heb?
Ik heb de google pay apk geïnstalleerd. Via de openbank app de gewone fysieke Mastercard besteld.( De e card werkt namelijk niet voor fysieke betalingen.) Deze in de app geactiveerd en ingevoerd in google pay en werkte al meteen nog voordat ik de pas thuis had.

De Maestro was nog niet zichtbaar in de openbank app. Een paar dagen later ontving ik hem in de app en thuis in de brievenbus.Toen deze ook kunnen activeren in de Openbank app en meteen toegevoegd aan Google Pay. Vanaf dat moment werkt zowel Mastercard als Maestro in winkels met Google Pay met contactloos betalen.

Wel grappig dat je bij AH en een kledingwinkel hier in het dorp Spaanse tekst op het PIN apparaat en bonnetje krijgt. Bij Action en Kruidvat is het in het Nederlands.

• Maaark
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 21:13
Sndrrr81 schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 15:30:
[...]

Ik heb de google pay apk geïnstalleerd. Via de openbank app de gewone fysieke Mastercard besteld.( De e card werkt namelijk niet voor fysieke betalingen.) Deze in de app geactiveerd en ingevoerd in google pay en werkte al meteen nog voordat ik de pas thuis had.

De Maestro was nog niet zichtbaar in de openbank app. Een paar dagen later ontving ik hem in de app en thuis in de brievenbus.Toen deze ook kunnen activeren in de Openbank app en meteen toegevoegd aan Google Pay. Vanaf dat moment werkt zowel Mastercard als Maestro in winkels met Google Pay met contactloos betalen.

Wel grappig dat je bij AH en een kledingwinkel hier in het dorp Spaanse tekst op het PIN apparaat en bonnetje krijgt. Bij Action en Kruidvat is het in het Nederlands.
Probeer dit te doen maar wat moet ik invullen bij de CVC? Deze staat nl niet op mijn Maestro kaart.

• Sndrrr81
Maaark schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 15:40:
[...]

Probeer dit te doen maar wat moet ik invullen bij de CVC? Deze staat nl niet op mijn Maestro kaart.
In de openbank app op de Maestro pas klikken, dan op de 3 puntjes rechtsboven en dan op cvc raadplegen.

• RadarWolf
Sndrrr81 schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 15:30:
[...]

Ik krijg een gratis pas toegestuurd, hier kan ik dus nu nog niks mee tot ik een andere er bij bestel?

• Sndrrr81
RadarWolf schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 15:46:
[...]

Ik krijg een gratis pas toegestuurd, hier kan ik dus nu nog niks mee tot ik een andere er bij bestel?
Je gratis toegestuurde pas is een Maestro pas. Die werkt gewoon met Google Pay zodra je hem binnen hebt. Geen probleem dus

Maar ik wilde al eerder google pay gebruiken voordat ik de pas binnen had dus heb ook de Mastercard aangevraagd. Daarvan zijn de gegevens meteen beschikbaar in de app dus kon deze al.meteen toevoegen aan Google Pay zonder te hoeven wachten op de levering van de fysieke pas. De e Mastercard werkt niet, de gewone Mastercard en Maestro wel

• Maaark
Sndrrr81 schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 15:51:
[...]

Je gratis toegestuurde pas is een Maestro pas. Die werkt gewoon met Google Pay zodra je hem binnen hebt. Geen probleem dus

Maar ik wilde al eerder google pay gebruiken voordat ik de pas binnen had dus heb ook de Mastercard aangevraagd. Daarvan zijn de gegevens meteen beschikbaar in de app dus kon deze al.meteen toevoegen aan Google Pay zonder te hoeven wachten op de levering van de fysieke pas. De e Mastercard werkt niet, de gewone Mastercard en Maestro wel
Haha ik bedoelde echt de Maestro kaart, maar heb het nu gevonden.. De app is een beetje onduidelijk, maar daar kon ik de cvc opvragen.

• Sndrrr81
Maaark schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 16:02:
[...]

Haha ik bedoelde echt de Maestro kaart, maar heb het nu gevonden.. De app is een beetje onduidelijk, maar daar kon ik de cvc opvragen.
En werkt het?

• Maaark
Volgens Google Pay wel, heb het nog niet in een winkel geprobeerd.

• Nuevocasa
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 19:14
Sndrrr81 schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 15:51:
[...]

Ik heb in de openbank app mobiel betalen aangezet, er kwam een pop-up en heb deze app ook als voorkeur ingesteld ipv google pay. Moet ik de pas dan nog steeds toevoegen aan Google pay om met m'n mobiel te kunnen betalen?

• Sndrrr81
Nuevocasa schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 16:22:
[...]

Ik heb in de openbank app mobiel betalen aangezet, er kwam een pop-up en heb deze app ook als voorkeur ingesteld ipv google pay. Moet ik de pas dan nog steeds toevoegen aan Google pay om met m'n mobiel te kunnen betalen?
Geen idee eigenlijk. Ik heb het gedaan zoals ik beschreven heb. Gewoon proberen zou ik zeggen!

• a_tiny_ant
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 13-02 20:09
Inderdaad als je nu nog een account bij Openbank aanmaakt kun je het de meegeleverde maestro kaart via Google Pay betalen. Alleen Samsung pay werkt niet al zou die bank het wel moeten ondersteunen.

• jurgen1993
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 09-02 12:58
Ook ik kan bevestigen dat de Openbank Maestro kaart inderdaad werkt met Google Pay. Heb de fysieke pas nog niet binnen maar heb alle benodigde gegevens hiervoor uit de app kunnen halen onder het tabje 'passen'. Getest bij een lokale Plus supermarkt die geen MasterCard accepteert. De melding "even geduld" op de pinterminal is in het Spaans.

Google pay lijkt op mijn Pixel 3 sneller te zijn dan mobiel betalen met de app van de ING.

• jurgen1993
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 09-02 12:58
Nuevocasa schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 16:22:
[...]

Dat moet je dus niet doen, dan ga je betalen met de app van Openbank zelf.

Je moet de kaartgegevens van je Maestro pas invoeren in de Google Pay app (kaartnummer, vervaldatum en CVV nummer). De app zal dan de kaart toevoegen. Ter bevestiging ontvang je per sms een verificatie code die je in Google Pay als laatste stap moet invullen.

Succes!

• Nuevocasa
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 19:14
jurgen1993 schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 17:02:
[...]

Dat moet je dus niet doen, dan ga je betalen met de app van Openbank zelf.

Je moet de kaartgegevens van je Maestro pas invoeren in de Google Pay app (kaartnummer, vervaldatum en CVV nummer). De app zal dan de kaart toevoegen. Ter bevestiging ontvang je per sms een verificatie code die je in Google Pay als laatste stap moet invullen.

Succes!
I know, vroeg me af waarom je google Pay er tussen zou willen hebben zitten... Maar via OpenBank zelf werkte het bij mij niet goed, diezelfde dag had ik de pas al toegevoegd aan Google Pay. Werkt top tot nu toe! NFC als snelkoppeling toegevoegd zodat deze niet onnodig stroom verbruikt.

• Jovink538
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 20:45
Ik heb Google pay toegevoegd via bunq. Heb hier voor een Italiaanse kaart aangevraagd.
Morgen eens proberen in de winkel.

Is er ook een manier om Google pay op wear os te gebruiken?

• RadarWolf
Jovink538 schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 20:38:
Ik heb Google pay toegevoegd via bunq. Heb hier voor een Italiaanse kaart aangevraagd.
Morgen eens proberen in de winkel.

Is er ook een manier om Google pay op wear os te gebruiken?
Ik heb een VM in Azure met daarop Squid voor een simpele proxy voor nog geen 3 euro per maand. Als je dan op je horloge Permanent Proxy gebruikt is het opgelost. Wel zorgen dat je VM in een land draaid waar Gpay wel is toegestaan.

• Jovink538
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 20:45
RadarWolf schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 22:55:
[...]
Ik heb een VM in Azure met daarop Squid voor een simpele proxy voor nog geen 3 euro per maand. Als je dan op je horloge Permanent Proxy gebruikt is het opgelost. Wel zorgen dat je VM in een land draaid waar Gpay wel is toegestaan.
Ik zit me te bedenken dat we in Duitsland nog een vestiging hebben. Ga eens kijken of daar wat te regelen valt. Desnoods een Pi daar neer zetten.
Pagina: 1 2 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True