Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• blueman85
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 29-06 22:53
TheVivaldi schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 17:30:
Ik heb mijn PayPal-rekening lange tijd geleden gekoppeld aan Google Pay en gebruik dit ook voor bijv. mijn YouTube-abonnement. Kan ik dan op die manier in de winkel betalen met de Google Pay-app?
Ben je hier al achter gekomen? Antwoord was al eerder gegeven |:(

[Voor 5% gewijzigd door blueman85 op 25-04-2020 12:40. Reden: antwoord was al eerder gegeven]

• NY_Giant
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 10:46
ZMD401 schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 01:22:
Aan de mastercard van Curve kan je al je kredietkaarten koppelen en is compatibel met Google en Samsung Pay.
De aanvraag gaat snel en documenten worden binnen enkele minuten gekeurd. De kaart werd binnen 4 dagen gelever en is volledig (er bestaan ook betalende varianten met extra voordelen).

[mbr]affiliate link eruit[/mbr]
Dit betekent dus dat nu alle Nederlandse kaarten van Visa en MasterCard via Curve aan Google Pay kunnen worden toegevoegd. Ook als de uitgever dat zelf nog niet ondersteunt. Als Curve ook nog eens een Maestro-variant zou gaan ondersteunen, zou dat helemaal handig zijn.

• ZMD401
  • Registratie: april 2020
  • Laatst online: 01-07 00:25
blueman85 schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 12:35:
[...]

Net naar gekeken en een account aangemaakt, maar denk niet dat dit wat voor mij is.

Heb Bunq een aantal weken geleden proberen te gebruiken , en je kon voorheen altijd een "fake"adres opgeven, en dit vervolgens weer aanpassen naar je eigen adres om Google Pay te gebruiken in NL, echter gebruiken ze nu Geofencing, dus dit trucje gaat niet meer op ;w

Iemand nog andere suggesties? Heb tot nu toe Openbank gezien en Bunq, maar er moeten toch nog wel andere opties zijn?
Ik heb gewoon steeds mijn eigen adres gebruikt (BE) . Ik moet wel toegeven dat ik het enkel getest heb met Samsung Pay en dat werkte, dus ging ik er van uit dat het ook werkt met Google Pay, ik zal 't eens testen.
Het grote voordeel tegenover Bunq is dat je gewoon bij je eigen bank blijft en je loon niet op een buitenlandse rekening komt bvb.

[Voor 7% gewijzigd door ZMD401 op 25-04-2020 15:04]

• Luuk2015
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 10:07
blueman85 schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 12:35:
[...]

Net naar gekeken en een account aangemaakt, maar denk niet dat dit wat voor mij is.
Why not? Je kan het altijd proberen :)

Intel i5 6600k@4.3GHz - HyperX 16GB DDR4 3200 - RTX 2070 Super - 1TB Intel 660p SSD - 250GB 850 EVO SSD - 2TB WD Blue HDD

• by2127
  • Laatst online: 17-06 09:59
Curve (https://www.curve.com/) is tot nu toe een van de beste opties die ik heb gevonden. Ik heb vandaag ontdekt dat ik het zonder problemen aan Googlepay kan toevoegen! Het kan veel van mijn master- en visakaarten combineren. Toepassing is eenvoudig en voor de gratis versie heb je 200 pond gratis opnamelimiet.
Zoals hieronder ook gezegd is, referals mogen niet. Je kad prima je eigen bericht kunnen editen om het weg te halen.

[Voor 17% gewijzigd door Ardana op 27-04-2020 00:30]

Duitse Amex referral link: www.amex.de/freunde/yUBXhYZ?XLINK=MYCP (verwijder de ruimte ertussen). Ontvang 10k MR voor Amex Green, 20k voor Amex Gold en 30k voor Amex Platinum!

• by2127
En je eigen bericht quoten is ook niet de bedoeling.

[Voor 90% gewijzigd door Ardana op 27-04-2020 00:31]

Duitse Amex referral link: www.amex.de/freunde/yUBXhYZ?XLINK=MYCP (verwijder de ruimte ertussen). Ontvang 10k MR voor Amex Green, 20k voor Amex Gold en 30k voor Amex Platinum!

• NY_Giant
Dat Curve in Nederland inmiddels met Google Pay werkt, is hier vlak boven je bericht al een paar keer gemeld. Verder is het hier niet toegestaan referrals te delen.

• by2127
NY_Giant schreef op zondag 26 april 2020 @ 14:38:
Dat Curve in Nederland inmiddels met Google Pay werkt, is hier vlak boven je bericht al een paar keer gemeld. Verder is het hier niet toegestaan referrals te delen.
Oh sorry! Ik wist het te laat!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Ik probeerde Google Pay op mijn Galaxy A40 te installeren maar in de app store gaf hij aan dat mijn toestel niet compatible is.
Nu heb ik de APK via apkmirror (klik) gedownload. Daar ben ik met dit type app wel een beetje huiverig voor maar ik lees voornamelijk dat APKmirror wel betrouwbaar is.

Weet iemand waarom ik Google Pay niet op een Samsung kan installeren vanaf de Play Store? Ik las ergens dat dit te maken had met Knox? maar dat vindt ik vreemd. Weet iemand hier meer van?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jovink538
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 01-07 21:11
Weet iemand waarom ik Google Pay niet op een Samsung kan installeren vanaf de Play Store? Ik las ergens dat dit te maken had met Knox? maar dat vindt ik vreemd. Weet iemand hier meer van?
Omdat Google Pay nog niet in Nederland beschikbaar is.Ik heb hem op de zelfde manier geïnstalleerd.
Werkt perfect.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Luuk2015
kaasaanfiets schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 21:07:
Ik probeerde Google Pay op mijn Galaxy A40 te installeren maar in de app store gaf hij aan dat mijn toestel niet compatible is.
Nu heb ik de APK via apkmirror (klik) gedownload. Daar ben ik met dit type app wel een beetje huiverig voor maar ik lees voornamelijk dat APKmirror wel betrouwbaar is.

Google Pay is officieel niet uitgekomen in NL, daarom ;)

Intel i5 6600k@4.3GHz - HyperX 16GB DDR4 3200 - RTX 2070 Super - 1TB Intel 660p SSD - 250GB 850 EVO SSD - 2TB WD Blue HDD

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Xabre
  • Registratie: april 2003
  • Niet online
Ik vrij mij bijna af of Google Pay ooit nog wel naar Nederland gaat komen.

Google Stadia: xabre16v

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Luuk2015
Xabre schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 13:56:
Ik vrij mij bijna af of Google Pay ooit nog wel naar Nederland gaat komen.
Goede vraag, ik denk dat het eerder aan de banken ligt dan aan Google

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jovink538
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 01-07 21:11
Ik snap eigenlijk niet dat het wel mogelijk is om de Google play app (via een omweg) op een telefoon te installeren, maar niet op een Google watch op een zelfde manier.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wouter1337
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 01-07 19:18
Als ik via APK mirror Google Pay installeer staat die standaard fixed op een +91 nummer (Indiaas). Hebben jullie dit ook? Zo ja, hoe ga je hier mee om, zo nee, enige tips?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 11:05
Wouter1337 schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 11:30:
Als ik via APK mirror Google Pay installeer staat die standaard fixed op een +91 nummer (Indiaas). Hebben jullie dit ook? Zo ja, hoe ga je hier mee om, zo nee, enige tips?
Heb je toevallig youtube premium via India?

Mijn Youtube reviews: https://www.youtube.com/user/BartjuhB/videos

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wouter1337
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 01-07 19:18
Dacuuu schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 11:37:
[...]

Heb je toevallig youtube premium via India?
Ik heb voor een Indiaas bedrijf gewerkt en ben er ook een week of 5 geweest vorig jaar incl Indiaase simkaart haha.. Maar kan in settings niets van India vinden verder.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• YuYa
  • Laatst online: 10:04
Ondertussen blijft het een raadsel waarom Google Pay nog niet daadwerkelijk in Nederland is uitgebracht; ook niet bij banken die het wel willen en direct zouden implementeren zoals bunq.

[Voor 6% gewijzigd door YuYa op 13-05-2020 13:04]

• Fettel
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 09:04
YuYa schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 12:56:
Ondertussen blijft het een raadsel waarom Google Pay nog niet daadwerkelijk in Nederland is uitgebracht; ook niet bij banken die het wel willen en direct zouden implementeren zoals bunq.
Ik vermoed dat Google het enkel wil lanceren samen met een grootbank in Nederland.

Apple Pay liet ook veel langer op zich wachten, totdat één van hen (ING) uiteindelijk overstag ging.

[Voor 73% gewijzigd door Fettel op 14-05-2020 05:47]

Yaha!

• YuYa
Fettel schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 05:34:
[...]
Ik vermoed dat Google het enkel wil lanceren samen met een grootbank in Nederland.
Ja dat hoor ik vaker. Waarom ik dat ongeloofwaardig vind is dat Google Pay elders met elke bank, van mini tot de grootste, samenwerkt.
Bovendien zijn er banken die wél in andere landen Google Pay hebben en specifiek in NL niet, zoals bunq maar ook N26 en Revolut. Dus dat kan het niet zijn.

• Luuk2015
YuYa schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 08:14:
[...]

Ja dat hoor ik vaker. Waarom ik dat ongeloofwaardig vind is dat Google Pay elders met elke bank, van mini tot de grootste, samenwerkt.
Misschien pas als het eerst een samenwerking heeft gestart met een grootbank.

• Falcoo
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 08:33
LNDN schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 01:43:
[...]

Ik heb een proxy gemaakt met Google Cloud Platform en daarbij stap 27 overgeslagen omdat Google Wear dat niet ondersteund. Daarna heb ik volgens mij alle data geblokkeerd behalve Google, Google Play (Store/Services) en nog wat van de TicWatch Services.

Zie ook deze thread op XDA.

Mijn whitelist
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
acl domain_to_remote_proxy dstdomain .ticwear.com
acl ref_to_remote_proxy referer_regex [^.]*\.ticwear\.com.*
acl domain_to_remote_proxy dstdomain .googleusercontent.com
acl ref_to_remote_proxy referer_regex [^.]*\.googleusercontent\.com.*
acl domain_to_remote_proxy dstdomain .gvt1.com
acl ref_to_remote_proxy referer_regex [^.]*\.gvt1\.com.*
acl domain_to_remote_proxy dstdomain .ipify.org
acl ref_to_remote_proxy referer_regex [^.]*\.ipify\.org.*
acl domain_to_remote_proxy dstdomain .google.com
acl ref_to_remote_proxy referer_regex [^.]*\.google\.com.*
http_access allow domain_to_remote_proxy
http_access allow ref_to_remote_proxy
forwarded_for delete
Een paar weken terug heb ik hetzelfde geprobeerd, maar dan met een VPS wat ik nog had in Duitsland. Helaas werkte dit niet.. Gisteren nogmaals geprobeerd met een Google Cloud VPS en het werkt zonder problemen! :) :)

• YuYa
[
Misschien pas als het eerst een samenwerking heeft gestart met een grootbank.
Ook dat lijkt mij hoogst onwaarschijnlijk omdat Google Pay in andere - nog kleinere landen met nog kleinere banken werkt.

Ik begin ondertussen te vermoeden dat het wel eens aan de Nederlandse (veel strengere) implementatie van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG/GDPR) ligt waardoor Google simpelweg Google Pay niet autoriseert.

Er is geen andere logische verklaring.

[Voor 1% gewijzigd door YuYa op 14-05-2020 11:51. Reden: beterer zinsconstructie]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: september 2001
  • Nu online
YuYa schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 11:50:
Er is geen andere logische verklaring.
Jawel hoor, de kostenstructuur. Dat heeft de vereniging van banken wel eens toegelicht (ik zoek het linkje maar kan het niet vinden)

Dat Apple Pay nu wel hier werkt, komt doordat de klantvraag daar zó groot was "dat ze wel moesten". Rabo werd compleet overvallen toen ING Apple Pay introduceerde (en was daarom rijkelijk "late to the party").

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • +2Henk 'm!

• NY_Giant
Misschien is er nog hoop nu ABN AMRO met zijn eigen Wallet-app is gestopt. Eerder zijn er ook al verwijzingen gevonden naar Google Pay in de app van ABN AMRO, aldus MelvinW in "Google Pay in Nederland".

• YuYa
Jawel hoor, de kostenstructuur. Dat heeft de vereniging van banken wel eens toegelicht
Maar hoe verklaar je dan dat er veel kleinere banken met minder klanten in kleinere landen wél Google Pay hebben?

• Siask
  • Registratie: december 2013
  • Nu online
YuYa schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 12:49:
[...]
Maar hoe verklaar je dan dat er veel kleinere banken met minder klanten in kleinere landen wél Google Pay hebben?
Daardoor hebben ze waarschijnlijk meer marge op hun betalingsverkeer (lees: bankieren is voor consument en acceptant duurder) zodat ze kosten daaruit kunnen dekken, nog even afgezien daarvan dat ze misschien wel hun hele nationale verkeer bij een grote processor hebben uitbesteed, waardoor het een aan/uit optie geworden is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• paulvdb08
  • Registratie: maart 2020
  • Laatst online: 01-07 23:12
Kan je al met google pay betalen op een amerikaanse webshop? Ik kan deze site https://pay.google.com/ wel gebruiken namelijk

Acties:
  • 0Henk 'm!

• YuYa
@Siask Toch blijf ik het onwaarschijnlijk vinden dat het aan de kosten zou liggen. Een bank als bunq is er bijvoorbeeld veel aan gelegen Google Pay in Nederland te kunnen aanbieden omdat dit een enorm positieve marketing voor hen zou betekenen. Zie alleen al de buzz die Apple Pay veroorzaakte waarbij velen zelfs van bank overstapte alleen al daarom.
Daarnaast heeft Nederland natuurlijk een van de grootste payment providers: Adyen. Ook is Apple Pay in Nederland actief. Het kan dus bijna niet anders dan dat er een andere reden is en ik blijf sterk vermoeden dat dit wel eens aan de Nederlandse implementatie van de AVG zou kunnen liggen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Siask
  • Registratie: december 2013
  • Nu online
YuYa schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 10:08:
@Siask Toch blijf ik het onwaarschijnlijk vinden dat het aan de kosten zou liggen. Een bank als bunq is er bijvoorbeeld veel aan gelegen Google Pay in Nederland te kunnen aanbieden omdat dit een enorm positieve marketing voor hen zou betekenen. Zie alleen al de buzz die Apple Pay veroorzaakte waarbij velen zelfs van bank overstapte alleen al daarom.
Daarnaast heeft Nederland natuurlijk een van de grootste payment providers: Adyen. Ook is Apple Pay in Nederland actief. Het kan dus bijna niet anders dan dat er een andere reden is en ik blijf sterk vermoeden dat dit wel eens aan de Nederlandse implementatie van de AVG zou kunnen liggen.
Ja, dat wil bunq misschien wel. Dan zegt Google: onze Google Pay is veel te mooi voor jouw kleine bankje, Ali. Verwar bovendien jouw eigen bubble niet met met wat de gemiddeld persoon graag wil.

Adyen is misschien wel groot, maar equensWorldine is nog groter, en met een blik op de aandeelhouders van equensWorldine weet je ook dat dat de enige serieuze partner voor Google Pay zou zijn.

Misschien kun je even precies uitleggen op basis van welke punten van de AVG de implementering van Google Pay in Nederland onmogelijk zou zijn (let wel: bunq biedt het ook aan via hun Nederlandse entiteit op buitenlandse markten).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• YuYa
Dan zegt Google: onze Google Pay is veel te mooi voor jouw kleine bankje, Ali.
Google Pay zegt natuurlijk het omgekeerde: welkom, WELKOM, Ali! Hoe meer er gebruik wordt gemaakt van Google Pay, hoe beter.
Verwar bovendien jouw eigen bubble niet met met wat de gemiddeld persoon graag wil.
Ik had het niet over mijn eigen bublle. Sowieso, wat is mijn bubble? Ik had het over de vele reacties, nieuwsberichten en buzz die ik erover las toen het eenmaal werd aangeboden en de banken die zelf zeiden dat zij verbaasd waren hoe enorm gewild het was (en is).
Misschien kun je even precies uitleggen op basis van welke punten van de AVG de implementering van Google Pay in Nederland onmogelijk zou zijn
Ik herinner mij van een paar jaar geleden nieuws dat onze implementatie (enorm veel) strenger was dan ons omringende landen en dat wij daar wel eens last van zouden kunnen krijgen. Zo is het een makkelijk (onbewezen) met het andere opgeteld. Maar dus vermoeden en aangezien nog niemand harde andere actoren aangereikt heeft niet onwaarschijnlijk.

Dat bunq wel Google Pay in andere (euro) landen aanbied en juist niet in haar thuis is voor mij reden des te meer om verder dan zogenaamde economische redenen te doen vermoeden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• LNDN
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 01-07 21:08
Dat Google Pay in Nederland nog niet beschikbaar is ligt 80% aan Google zelf:

- Android Auto werkt ook al lang prima in Nederland met Nederlandse stemmen maar Google weigert nog steeds alles open te gooien.
- Google Assistant met de Nederlandse taal op toestel en Engels US + Nederlands in de app ingesteld zorgt ook voor een volledig werkende Voice Match (op elk scherm) in tegenstelling tot de functie zoals je hem krijgt als je alleen Nederlands instelt.

Google Pay werkt wel in België met Revolut en in Spanje (vanwege overwegende Mastercard gebruikers ipv Maestro) en veel andere landen wél met ING.

Wat ik denk is: De reden waarom in België wél Google Pay aanstaat vs. Nederland is denk ik het aandeel van creditcard gebruik (online) daar vs. hier: 51% in België. In Nederland zal het percentage veel lager liggen omdat bijna iedereen iDeal gebruikt om te betalen. Ook hoeft Google zich minder in te dekken bij een creditcard (of Maestro/Mastercard combo's zoals bij Revolut) omdat deze veelal verzekeringen hebben die handig zijn tegen fraude, miskopen of niet geleverde services/producten.

[Voor 28% gewijzigd door LNDN op 25-05-2020 04:02. Reden: Toevoeging argumenten.]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PM_Petrol
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 01-07 07:43
Wat is het voordeel van G Pay tov van ING contactloos betalen?
Het is in principe toch hetzelfde, contactloos betalen met de telefoon.

|| Xiaomi Mi 9T Pro 64 GB Black ||

• Kodess
  • Registratie: september 2009
  • Nu online
PM_Petrol schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 23:06:
Niet het gekke limiet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Luuk2015
Aan Google Pay kan je meerdere kaarten koppelen :*)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PM_Petrol
Oke duidelijk.
Ik heb zelf maar 1 rekening, dus dat zie ik niet echt als voordeel, maar ik kan begrijpen dat het met meerdere rekeningen een voordeel is.

Nemen jullie de fysieke bankkaart niet meer mee omdat je Google Pay gebruikt? Dat zou dan wel een voordeel zijn, alhoewel ik dan alsnog rijbewijs/id/tankpas mee moet dragen in een portemonnee.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mieux
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 08:41
Ja en het grote voordeel is dat je nooit meer je bank inlog code hoeft op te geven. Dat. Moet bij lokale bank apps wel boven de €25. Daarnaast werkt google pay bij mij sneller en vaker dan de lokale bank app.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PM_Petrol
Bedankt voor de antwoorden :)

[Voor 44% gewijzigd door PM_Petrol op 29-05-2020 12:22]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• YuYa
Veel:
  1. Mijn (persoonlijke) ervaring is dat Google Pay het altijd doet, daar waar anderen er toch best vaak uitliggen.
  2. Aan Google Pay kan je vele (ook nieuwe MAESTRO) kaarten koppelen.
  3. Aan Google Pay kan je PayPal, Google Play tegoed (kaarten) en banken koppelen. Sommige van deze opties nu nog slechts in de VS, Canada en UK.
  4. In Google Pay kan je in de VS tegoed naar andere Google Pay gebruikers sturen; in de App of via GMail.
  5. Binnenkort zal Google Pay ook met een eigen debitcard (Mastercard of VISA) komen, zoals Apple Pay en Samsung Pay nu ook al hebben. LG komt trouwens waarschijnlijk ook hiermee maar de kans op slagen lijkt niet groot.
Ik ben al erg lang (eerst Google Wallet) een zeer tevreden gebruiker van Google Pay :)
Snap alleen niet waarom zij nog niet in Nederland zijn ..

[Voor 5% gewijzigd door YuYa op 29-05-2020 12:36. Reden: list]

• gjs
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 19-06 00:03

gjs

Scoobydoobydoo

Bestaat er een nette en simpele manier om Goolge Pay te installeren op een NL telefoon en google account met NL location ? Op mijn oude telefoon had ik Google Pay via apk mirror geinstalleerd en samen met Openbank werkte dat prima. Ik zou graag een normale installatie doen die dan ook netjes geupdate wordt en dus niet meer via de apk mirror (geeft toch een onveilig gevoel).
Ik ben al in de weer geweest met vpn's, dan kan je daarna je location veranderen maar dan moet je ook een adres in dat land opgeven en je zit daar 365 dagen aan vast. Dat is ook weer niet wat ik zoek,,,
Wie heeft er nog goede truuks ?

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

Acties:
  • +1Henk 'm!

• NY_Giant
@gjs Zelf heb ik een Belgisch Google-account aangemaakt en vervolgens als tweede account toegevoegd op mijn telefoon. Bij de Android-instellingen heb ik daarna onder 'Accounts' alle synchronisatie-instellingen voor dit tweede account uitgeschakeld. Binnen de Play-store kun je heel makkelijk wisselen tussen beide accounts. Met het Belgische account kun je Google Pay zonder problemen installeren, ook in Nederland. Wellicht is hier eenmalig een VPN met verbinding naar België voor nodig.

Voor het aanmaken van het Belgische Google-account is het toevoegen van een betaalmethode wel een vereiste. Ik heb daarvoor een wegwerp-kaartnummer van Revolut gebruikt. Bij het verifiëren van het kaartnummer is de kaart direct 'verbruikt'. Zo heb ik een geaccepteerde betaalmethode voor mijn Belgische Google-account, maar weet ik toch zeker dat er nooit geld mee afgeschreven kan worden. De kaart is immers bij de verificatie al gebruikt en door Revolut dus direct gedeactiveerd.

Ik heb geen idee of Google alle niet-Belgische credit- en debitcards accepteert, maar probeer het vooral uit. Ik heb ook een Belgisch adres aan dit Google-account gehangen, maar ik weet niet zeker of dat per se nodig is.

[Voor 8% gewijzigd door NY_Giant op 07-06-2020 17:42]

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

NY_Giant schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 15:35:
@gjs Zelf heb ik een Belgisch Google-account aangemaakt en vervolgens als tweede account toegevoegd op mijn telefoon. Bij de Android-instellingen heb ik daarna onder 'Accounts' alle synchronisatie-instellingen voor dit tweede account uitgeschakeld. Binnen de Play-store kun je heel makkelijk wisselen tussen beide accounts. Met het Belgische account kun je Google Pay zonder problemen installeren, ook in Nederland.

Voor het aanmaken van het Belgische Google-account is het toevoegen van een betaalmethode wel een vereiste. Ik heb daarvoor een wegwerp-kaartnummer van Revolut gebruikt. Bij het verifiëren van het kaartnummer is de kaart direct 'verbruikt'. Zo heb ik een geaccepteerde betaalmethode voor mijn Belgische Google-account, maar weet ik toch zeker dat er nooit geld mee afgeschreven kan worden. De kaart is immers bij de verificatie al gebruikt en door Revolut dus direct gedeactiveerd.

Ik heb geen idee of Google alle niet-Belgische credit- en debitcards accepteert, maar probeer het vooral uit. Ik heb ook een Belgisch adres aan dit Google-account gehangen, maar ik weet niet zeker of dat per se nodig is.
Ok dan moet zoiets ook kunnen met een Spaans account. OpenBank is nl van origine Spaans (Santander).
Ik ga wel eens even experimenteren met een Google account uit een ander land.

• NY_Giant
De kaarten van Openbank hebben inderdaad een Spaanse BIN. Met een Spaans Google-account in combinatie met je MasterCard van Openbank zal deze omweg waarschijnlijk inderdaad net zo goed werken. Of bijvoorbeeld een Brits Google-account in combinatie met een Curve card.

[Voor 16% gewijzigd door NY_Giant op 06-06-2020 15:51]

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

NY_Giant schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 15:48:
De kaarten van Openbank hebben inderdaad een Spaanse BIN. Met een Spaans Google-account in combinatie met je MasterCard van Openbank zal deze omweg waarschijnlijk inderdaad net zo goed werken. Of bijvoorbeeld een Brits Google-account in combinatie met een Curve card.
Werkt! Via een Spaanse vpn server een extra google account gemaakt, In de Google play store dan dat account selecteren (ik heb dat ook met een Spaanse vpn gedaan), dan Google pay installeren.
Hij pakte verder alle settings op die ik al ingesteld in de Google pay van apk mirror.

• NY_Giant
Mooi dat het gelukt is! Al met al een dus een simpele methode om in Nederland alsnog een officiële versie van Google Pay te verkrijgen.

[Voor 12% gewijzigd door NY_Giant op 06-06-2020 22:42]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 07:42
NY_Giant schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 15:35:
@gjs Zelf heb ik een Belgisch Google-account aangemaakt en vervolgens als tweede account toegevoegd op mijn telefoon. Bij de Android-instellingen heb ik daarna onder 'Accounts' alle synchronisatie-instellingen voor dit tweede account uitgeschakeld. Binnen de Play-store kun je heel makkelijk wisselen tussen beide accounts. Met het Belgische account kun je Google Pay zonder problemen installeren, ook in Nederland.

hebben jullie de BE account direct weer verwijderd, of is de app dan ook weg?

Edit: toch jammer, bij mn Amex en MasterCard (bijenkorfcard) komt te staan dat contactloos betalen niet kan in mijn land. Ook revolut werkt niet. Ik heb dit topic vast niet goed gelezen. Wat zijn nu wel de opties dan?

[Voor 27% gewijzigd door marteltor op 07-06-2020 17:24]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NY_Giant
@marteltor Ik heb mijn Belgische account nog niet verwijderd. Vermoedelijk kun je de app dan niet meer updaten. Maar als je het wilt proberen, hoor ik het graag!

Nederlandse kaarten werken inderdaad nog niet met Google Pay, omdat het hier officieel niet wordt ondersteund. Vandaar ook de omweg via een Belgisch account. ;) Opties die wel werken zijn bijvoorbeeld Openbank, Curve, KBC Ireland en BNC10.

Met Revolut kan het ook. Maar daar moet je eerst je accountadres aanpassen naar een Belgisch (voor VISA) of Duits (voor Maestro of VISA) adres. Dan vraag je de kaart aan die je wilt hebben. Je past het afleveradres vervolgens aan naar je Nederlandse adres. Als je de kaart ontvangen hebt, wijzig je je accountadres weer terug naar je Nederlandse adres. Wil je geen fysieke kaart ontvangen, dan kun je na je adres gewijzigd te hebben ook direct een nieuwe digitale kaart aanvragen. Zodra die is aangemaakt, zet je je echte adres weer terug.

Maar kijk vooral ook naar de openingspost van het Het grote gratis bankentopic.

[Voor 35% gewijzigd door NY_Giant op 07-06-2020 19:17]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Luuk2015
marteltor schreef op zondag 7 juni 2020 @ 16:44:
[...]
Wat zijn nu wel de opties dan?
Zelf maak ik gebruik van de volgende kaarten:
- Transferwise (voor buitenlandse valuta's)
- Curve (aan deze kaart kan je diverse andere kaarten koppelen, mijn ABN CC is hier aan gekoppeld)
- OpenBank

Werken alle drie erg goed, was makkelijk in te stellen zonder bijvoorbeeld een buitenlands Google account.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NY_Giant
Het buitenlandse Google-account is puur bedoeld om de Google Pay-app vanuit de Play-store op je telefoon te kunnen installeren in plaats van via een .apk-mirror-website. Als die eenmaal op je telefoon staat, werkt het toevoegen van de kaarten in Google Pay inderdaad prima met een Nederlands Google-account.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• reluts
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 29-06 22:03
Misschien een domme opmerking van mijn kant maar als je Google Pay wilt installeren en dit niet via APK wilt doen, volstaat het dan niet om met een 2e account in de play store aan te melden en vervolgens onder account je land te veranderen naar bv België.
Het 2e account gebruik je omdat je maar 1x per jaar van land kunt veranderen.

rel

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jphdirks
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 21-06 17:00
Gaaf, ik heb net via een VPN-verbinding een Belgisch Google-account aangemaakt, toen Google Pay op mijn telefoon en horloge geïnstalleerd. Hierna heb ik een Spaanse rekening geopend via Openbank. Het Maestrocard-nummer heb ik toevoegd aan Google Pay. Een NL-ING-creditcard is reeds gekoppeld aan Google Pay. Hoe gaat dan het afrekenen van de betaling via mijn horloge/Google Pay? Moet ik dan altijd een saldo op mijn Openbank-rekening hebben staan of gaat dan de afrekening via mijn ING-creditcard?

[Voor 3% gewijzigd door jphdirks op 14-06-2020 19:07]

• __BlackEyed__
  • Registratie: november 2007
  • Niet online
Mocht je nog Curve overwegen dan zou ik even wachten en ze blijven volgen totdat duidelijk is wat de impact van de volgende mail is die ik vandaag van ze kreeg:

“WIRECARD LICENCE SUSPENDED – PLEASE CARRY A BACK-UP CARD.

Your Curve card and all associated Curve transaction and money transfer services will be temporarily suspended with immediate effect. Please be assured, we expect to be up and running again shortly but it may take a few days. Your money and card details held at Curve are safe and secure.

This has happened because the Financial Conduct Authority has this morning suspended its permission for Wirecard Card Solutions Limited (the company who currently issues Curve Cards) to operate, without prior notice. This action is not related to Curve – but Curve currently depends on Wirecard for operation of the Curve card.

We are already well on the way to migrating away from Wirecard but have not fully completed this process. We are now working round the clock to achieve the migration as quickly as possible and therefore expect this disruption to last for only a limited period of time.”

Hier meer achtergrond over Wirecard:

https://www.nrc.nl/nieuws...-in-bij-wirecard-a4004219

[Voor 5% gewijzigd door __BlackEyed__ op 26-06-2020 17:18]

• YuYa
__BlackEyed__ schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 17:16:
Mocht je nog Curve overwegen dan zou ik even wachten en ze blijven volgen totdat duidelijk is wat de impact van de volgende mail is die ik vandaag van ze kreeg:
Dat is een tijdelijk probleem daar waar zij (toevallig) al maanden geleden met migratie zijn begonnen, weg van Wirecard: https://community.curve.app/t/wirecard-updates/22539

Dit zou wel eens slechts dagen kunnen of zelfs korter kunnen duren daar waar meerdere fintech's hier last van hebben (zoals oa Payoneer).

Dit heeft niks met Curve of hun bedrijfsvoering te maken.

Edit: Nog in 1 juni werd er door Curve gecommuniceerd dat de migratie op 28 juni voltooid zou moeten zijn. Het zou dus niet veel werk meer mogen kosten: https://webcache.googleus...&cd=1&hl=de&ct=clnk&gl=de

[Voor 18% gewijzigd door YuYa op 27-06-2020 10:52]

• ZXRY
  • Registratie: december 2019
  • Laatst online: 01:46
YuYa schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 10:25:
[...]

Dat is een tijdelijk probleem daar waar zij (toevallig) al maanden geleden met migratie zijn begonnen, weg van Wirecard: https://community.curve.app/t/wirecard-updates/22539

Dit zou wel eens slechts dagen kunnen of zelfs korter kunnen duren daar waar meerdere fintech's hier last van hebben (zoals oa Payoneer).

Dit heeft niks met Curve of hun bedrijfsvoering te maken.

Edit: Nog in 1 juni werd er door Curve gecommuniceerd dat de migratie op 28 juni voltooid zou moeten zijn. Het zou dus niet veel werk meer mogen kosten: https://webcache.googleus...&cd=1&hl=de&ct=clnk&gl=de
Klopt, dit ligt volledig aan Wirecard. Wat een shit show is dat ook, het is te hopen dat de financiële wereldwijde gevolgen beperkt blijven maar ik vrees er wel voor. Dit kan wel eens een domino-effect in gang zetten.

• YuYa
@ZXRY Nogal ja! Wat ik niet begrijp is waarom de Duitse Centrale Bank niet de operationele zaken van Wirecard over neemt om zodoende alle partijen tijd te geven over te stappen. Lijkt mij een essentiële taak om het betalingsverkeer functionerend te houden :?

• roymar
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 01-07 18:26
Ik heb Google Pay geïnstalleerd en daaraan een openbank rekening gekoppeld, so far so good, echter ik heb het bij de Esso, bij de Jumbo en bij de Lidl geprobeerd, maar bij alle 3 werd de betaling geweigerd. ben in Google Pay wel met m'n Nederlandse account ingelogd, is dat misschien een probleem? en kan ik beter met het Duitse account ingelogd blijven? Openbank rekening heb ik gewoon in Nederland geopend.

iemand nog suggesties?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 01-07 21:03
Hoi ik wil Google pay installeren via Play Store, maar er staat dat het niet beschikbaar is in mijn land. Hoe kan ik Google Pay installeren?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Luuk2015
FJP84 schreef op zondag 28 juni 2020 @ 14:40:
Hoi ik wil Google pay installeren via Play Store, maar er staat dat het niet beschikbaar is in mijn land. Hoe kan ik Google Pay installeren?
Google Pay bestaat officieel nog niet in NL, je kan een Google account maken met als domicilie een land die wel GPay heeft. Een andere mogelijkheid is om een losse APK file te downloaden via bijvb. APKMirror.

PS: Lees anders even dit forum terug, die vraag is al meerdere keren beantwoord.

[Voor 8% gewijzigd door Luuk2015 op 28-06-2020 15:40]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 01-07 21:03
Luuk2015 schreef op zondag 28 juni 2020 @ 15:39:
[...]

Google Pay bestaat officieel nog niet in NL, je kan een Google account maken met als domicilie een land die wel GPay heeft. Een andere mogelijkheid is om een losse APK file te downloaden via bijvb. APKMirror.

PS: Lees anders even dit forum terug, die vraag is al meerdere keren beantwoord.
Dank en excuus, normaliter scan ik alle posts even bij deze nagelaten.

• ralph9994
  • Laatst online: 01-07 20:25
Vanaf gisteren? Beschikbaar in de Nederlandse play store: https://play.google.com/s...android.apps.walletnfcrel

• Luuk2015
Zodra ik op de install knop klik dan geeft ie aan dat de app niet beschikbaar is in NL 8)7

[Voor 19% gewijzigd door Luuk2015 op 30-06-2020 13:56]

• ralph9994
  • Laatst online: 01-07 20:25
Luuk2015 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 13:55:
[...]

Zodra ik op de install knop klik dan geeft ie aan dat de app niet beschikbaar is in NL 8)7
Vreemd. Ik werd er gisteren op gewezen door een Tele2 Reclame op Instragram. Ik meteen in de play store kijken en ja hoor, kon het meteen installeren.

• WrR0n
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 10:06
ralph9994 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 14:30:
[...]

Vreemd. Ik werd er gisteren op gewezen door een Tele2 Reclame op Instragram. Ik meteen in de play store kijken en ja hoor, kon het meteen installeren.
Bij mijn Pixel 3a staan er "Dit item is niet beschikbaar in je land" en op play store in Chrome staat "Deze app is niet geschikt voor een van je apparaten".
Misschien is dan niet voor iedereen beschikbaar.
Ik keek er ook naar naar de reclame van Tele2.

• Luuk2015
[...]

Hmm gek.
Ik heb net mijn apk versie van GPay verwijderd van mijn telefoon.
Daarna via mijn browser de app opgezocht in de store en geopend in de store.
Toen was het wel mogelijk om de app te installeren.
Maar het gekke is dat hij aangeeft dat de app voor het laatst op 28 april is geupdate, kijk ik in de store via mijn browser dan was de laatste update ergens in juni.

• Luuk2015
[...]

Waar ging de reclame precies over?
Heb je toevallig een linkje :P, ben nu erg nieuwsgierig.

[Voor 3% gewijzigd door Luuk2015 op 30-06-2020 15:29]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: september 2001
  • Nu online
T zal om deze volstrekt nutteloze blog zijn gegaan:

https://www.tele2.nl/blog/google-pay-app/

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

• Luuk2015
Thanks voor het delen!
Inderdaad niets bijzonders 8)7

• YuYa
In die blog staat letterlijk op het einde:
Wanneer komt de Google Pay app naar Nederland?
Wil je de Google Pay app zelf uittesten? Dan moet je helaas nog even wachten. In Nederland is de app namelijk nog niet beschikbaar. Wij zijn reuze benieuwd wanneer Google deze functie in ons land uitrolt!

• YuYa
Overigens kan je hier zien in welke landen Google Pay beschikbaar is: https://support.google.com/pay/answer/7454247?dark=1

• Xabre
  • Registratie: april 2003
  • Niet online
Nou in ons omringende landen is er nu al jaren Google Pay maar hier nog steeds niet. Ik verwacht er ook de komende jaren niks van.

Enigste manier om hier Google Pay een beetje makkelijk te gebruiken is denk ik Openbank want die geven in Nederland Spaanse Maestro passen uit, soort glitch. Dan moet je alsnog de .apk sideloaden.

[Voor 3% gewijzigd door Xabre op 02-07-2020 09:59]

Google Stadia: xabre16v

• Luuk2015
Xabre schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 09:59:
Nou in ons omringende landen is er nu al jaren Google Pay maar hier nog steeds niet. Ik verwacht er ook de komende jaren niks van.

Enigste manier om hier Google Pay een beetje makkelijk te gebruiken is denk ik Openbank want die geven in Nederland Spaanse Maestro passen uit, soort glitch. Dan moet je alsnog de .apk sideloaden.
Voor mijn creditcard van de ABN-Amro gebruik ik Curve, dit is een aparte kaart waar je meerdere visa/mastercard kaarten aan kan koppelen. Werkt erg fijn.
Voor andere valuta's werkt Transferwise ook erg goed.

Pagina: 1 2 3 Laatste

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True