Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Ves
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 18-06 16:20

Ves

A gadget addicted Bounty

Kwam dit topic tegen. Meteen een Openbank rekening geopend. Eindelijk Google Pay kunnen activeren. Nu nog uitproberen in de winkel.

bedankt voor de tips en info.

• Siask
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 15:14
Notyouss schreef op donderdag 24 september 2020 @ 10:31:
Heb zojuist mijn Curve card proberen te koppelen aan G-pay. Contactloos betalen instellen is niet gelukt.
Op deze plek heb ik daar iets over geschreven.

• saharoen
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 11:16
Ik heb vivid account geopend en werkt ook met google pay ;)

• Dragao Cell
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 15:08
saharoen schreef op donderdag 24 september 2020 @ 22:27:
Ik heb vivid account geopend en werkt ook met google pay ;)
Hoe werkt vivid eigenlijk? Kun je daar ook een bestaand Nederlands rekening nummer koppelen en zodoende betalen via Google pay?

• saharoen
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 11:16
Hoe werkt vivid eigenlijk? Kun je daar ook een bestaand Nederlands rekening nummer koppelen en zodoende betalen via Google pay?
Zie DM wijst zich van zelf.

• Richh
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 13:37
Ook zojuist een Vivid account aangemaakt. Daarmee krijg je zowaar een gratis debitcard van metaal (super hip natuurlijk) maar bovenal nog 50 euro na je eerste betaling van >20 euro: https://vivid.money/en-de/lp-boon/ (of dit werkt is nog niet 100% duidelijk).
Als je gebruik maakt van de Vivid-link van een vriend, dan krijg je 20 euro.

En je kan direct gebruik maken van Google Pay, nog voor ontvangst van de card. Dat werkt dus sneller dan Openbank (wat volgens mij naast Vivid de enige wijze is om Google Pay in Nederland te activeren).

[Voor 6% gewijzigd door Richh op 01-10-2020 12:39]

• blueman85
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 19-06 15:09
Richh schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 11:01:
Ook zojuist een Vivid account aangemaakt. Daarmee krijg je zowaar een gratis debitcard van metaal (super hip natuurlijk) maar bovenal nog 50 euro na je eerste betaling van >20 euro: https://vivid.money/en-de/lp-boon/. Als je gebruik maakt van de Vivid-link van een vriend, dan krijg je er nog 20 euro bij.

En je kan direct gebruik maken van Google Pay, nog voor ontvangst van de card. Dat werkt dus sneller dan Openbank (wat volgens mij naast Vivid de enige wijze is om Google Pay in Nederland te activeren).
Nice! mag ik vragen of je nog iets bijzonders hebt moeten invullen? of kan je gewoon met je NL gegevens een dergelijk account openen?

• Luuk2015
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 18-06 10:13

Luuk2015

Vires in numeris

Ook zojuist een Vivid account aangemaakt. Daarmee krijg je zowaar een gratis debitcard van metaal (super hip natuurlijk) maar bovenal nog 50 euro na je eerste betaling van >20 euro: https://vivid.money/en-de/lp-boon/. Als je gebruik maakt van de Vivid-link van een vriend, dan krijg je er nog 20 euro bij.

Als ik naar jou link ga kan ik via de e-mail een link krijgen naar de Playstore.
Moet ik nog ergens tijdens het aanmaken van het account in de app een code invullen? Zo te zien zie ik nergens een veld voor een affiliate code.

• Richh
First of all, kleine update. Die 50 euro die ik noemde wordt genoemd op oa Pepper en in het 'gratis banken' topic, maar als je verder in de comments leest schijnt dat toch niet zomaar te werken, je moet dan een account hebben bij boon.planet. Hoe ze dat valideren is onduidelijk... maar wellicht is de 20 euro referral een betere deal.
blueman85 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 12:09:
[...]

Nice! mag ik vragen of je nog iets bijzonders hebt moeten invullen? of kan je gewoon met je NL gegevens een dergelijk account openen?
Nee, je kan gewoon met Nederlandse gegevens een account aanmaken. Vervolgens krijg je na het verificatieproces (waarbij je fysiek moet videobellen met een medewerker!) direct toegang tot een virtuele Visa card, die je direct in Google Pay kan zetten. NFC kan gewoon direct aan. Ik wacht nu alleen nog op een overboeking zodat ik geld heb om te besteden op Vivid :P
Je hoeft niet te doen alsof je uit een ander land komt of zoiets.
Luuk2015 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 12:23:
[...]

Als ik naar jou link ga kan ik via de e-mail een link krijgen naar de Playstore.
Moet ik nog ergens tijdens het aanmaken van het account in de app een code invullen? Zo te zien zie ik nergens een veld voor een affiliate code.
Richh in "Het grote gratis bankentopic"
Je kan dus de gok nemen en 'gewoon' zonder affiliate link een account aanmaken met de app, en hopen op die 50 euro van BoonPlanet.

Of je zal op zoek moeten gaan naar een affiliate link (ik denk dat ik de mijne niet openbaar in dit topic mag delen) voor 20 euro.
In ieder geval kan je er Google Pay mee activeren in Nederland, met NFC :)

• Fasthook
  • Registratie: september 2004
  • Nu online
Richh schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 12:38:
First of all, kleine update. Die 50 euro die ik noemde wordt genoemd op oa Pepper en in het 'gratis banken' topic, maar als je verder in de comments leest schijnt dat toch niet zomaar te werken, je moet dan een account hebben bij boon.planet. Hoe ze dat valideren is onduidelijk... maar wellicht is de 20 euro referral een betere deal.
https://nl.pepper.com/aan...9?page=40#thread-comments

Het lijkt erop dat men toch de 50 Euro krijgt, zelf moet ik eerst nog een uitgave doen alvorens in aanmerking te komen...

Update: zie dat dit al bekend was in het grote gratis banken topic...

[Voor 3% gewijzigd door Fasthook op 04-10-2020 11:03]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Siask
Richh schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 12:38:
In ieder geval kan je er Google Pay mee activeren in Nederland, met NFC :)
Maar ja, dan heb je nog geen Maestro, en zonder Maestro (of V PAY) ben je in Nederland echt wel beperkt, tenzij je alleen op plekken komt waar "credit cards" (ja, ik weet dat een VISA of MC kan ook een debit card kan zijn) geaccepteerd worden.

• Richh
Siask schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 12:51:
[...]

Maar ja, dan heb je nog geen Maestro, en zonder Maestro (of V PAY) ben je in Nederland echt wel beperkt, tenzij je alleen op plekken komt waar "credit cards" (ja, ik weet dat een VISA of MC kan ook een debit card kan zijn) geaccepteerd worden.
Yep, dat is wel een nadeel. In veel supermarkten komt het wel goed heb ik gemerkt, maar Visa wordt inderdaad niet overal geaccepteerd.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: september 2013
  • Nu online
maar bovenal nog 50 euro na je eerste betaling van >20 euro: https://vivid.money/en-de/lp-boon/ (of dit werkt is nog niet 100% duidelijk).
Dit werkt kan ik bevestigen

📈 Voordelig, eenvoudig & gespreid beleggen in aandelen 💸

• TheSander562
  • Registratie: september 2015
  • Laatst online: 29-04 00:42
Hallo allemaal, ik had een vraagje over de kosten van Google Pay.
Ik gebruik het nu af en toe voor kleine bedragen en heb mijn openbank maestro toegevoegd en mijn curve kaart. Maar ik ben benieuwd of er kosten zijn aan het gebruik van Google Pay op bepaalde momenten. Want daar kan ik ook niks over terug vinden. Ook hoe het bijvoorbeeld zit als ik in het buitenland ben en ik moet met Dollar betalen, stuurt Google pay dan gewoon dollar bedrag naar rekening of doet ie er nog extra bij zegmaar of maakt die er al euro's van.

Alvast bedankt voor de antwoorden.

• Nuevocasa
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 17:34
TheSander562 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 00:33:
Ik gebruik het nu af en toe voor kleine bedragen en heb mijn openbank maestro toegevoegd en mijn curve kaart. Maar ik ben benieuwd of er kosten zijn aan het gebruik van Google Pay op bepaalde momenten. Want daar kan ik ook niks over terug vinden. Ook hoe het bijvoorbeeld zit als ik in het buitenland ben en ik moet met Dollar betalen, stuurt Google pay dan gewoon dollar bedrag naar rekening of doet ie er nog extra bij zegmaar of maakt die er al euro's van.

Geen extra kosten. Ze hebben genoeg aan de data :+

• JustVodka
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 19-06 05:32
TheSander562 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 00:33:

Google Pay zelf kost niets, het is een elektronische representatie van je OpenBank pas.

Extra kosten voor buitenland zijn de eventuele kosten van OpenBank zelf... het zelfde wanneer je de fysieke pas zelf zou gebruiken.

• Richh
Hoe fixen jullie Google Pay op een Android smartwatch?

Hoewel de app sideloaden op een smartphone geen enkel probleem is (daar betaal ik nu al even mee), schijnt er in Wear een of andere check te zitten die de app verwijderd als je in een niet-supported land zit (zoals Nederland). Vrij ruk.
De oplossing daarvoor is de app Permanent Proxy, zoals ik begrijp. Die app is van @Humpi :)

Ik heb dus de Permanent Proxy-app gedownload en via Azure een VM in Duitsland gehost. Lijkt prima te werken: de Permanent Proxy app geeft ook aan dat ik een Duits external IP heb.

Vervolgens met de Pay Enabler-app shortcut naar de Play Store gegaan om Google Pay te downloaden. "Deze app werkt niet meer met je apparaat. Neem contact op met de ontwikkelaars voor meer informatie".

:(

Wat hebben jullie nog meer gedaan om Google Pay aan de praat te krijgen?

(woon in Nederland en wil dit fixen op een Fossil Carlyle Gen 5 (heeft NFC)).

[Voor 4% gewijzigd door Richh op 15-10-2020 13:13]

• Humpi
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 10-06 10:22
Richh schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 13:11:

Hoewel de app sideloaden op een smartphone geen enkel probleem is (daar betaal ik nu al even mee), schijnt er in Wear een of andere check te zitten die de app verwijderd als je in een niet-supported land zit (zoals Nederland). Vrij ruk.
De oplossing daarvoor is de app Permanent Proxy, zoals ik begrijp. Die app is van @Humpi :)

Ik heb dus de Permanent Proxy-app gedownload en via Azure een VM in Duitsland gehost. Lijkt prima te werken: de Permanent Proxy app geeft ook aan dat ik een Duits external IP heb.

Vervolgens met de Pay Enabler-app shortcut naar de Play Store gegaan om Google Pay te downloaden. "Deze app werkt niet meer met je apparaat. Neem contact op met de ontwikkelaars voor meer informatie".

Heb je op XDA naar de tips op de eerste post gekeken? Daar staan nog wel een paar belangrijke tips tussen om het te laten werken. Bijvoorbeeld een Amerikaans Google account en dat IPv6 op een wifi netwerk misschien de proxy omzeilt.

• Richh
Humpi schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 13:19:
[...]

Heb je op XDA naar de tips op de eerste post gekeken? Daar staan nog wel een paar belangrijke tips tussen om het te laten werken. Bijvoorbeeld een Amerikaans Google account en dat IPv6 op een wifi netwerk misschien de proxy omzeilt.
Well, crap. Dan moet ik dus een 2e google account opzetten, US-based? 8)7
En dan mijn watch aan dat Google account koppelen? Of kan je 2 google accounts op je watch instellen?

Wat een ellende zeg 8)7

Geen IPv6 hier, dat kan het niet zijn.

• Humpi
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 10-06 10:22
Richh schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 13:23:
[...]

Well, crap. Dan moet ik dus een 2e google account opzetten, US-based? 8)7
En dan mijn watch aan dat Google account koppelen? Of kan je 2 google accounts op je watch instellen?

Wat een ellende zeg 8)7

Geen IPv6 hier, dat kan het niet zijn.
Ik heb mijn main account al jaren op US staan. Is best vaak dat Google dingen US-only maakt, erg naar... Voor Nederlandse apps in de Play Store zoals Ziggo enzo heb ik een 2e Nederlands account. Die setup werkt op zich prima.

• Falcoo
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 19-06 09:03
Richh schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 13:11:

Ik heb de app op mijn vorige Ticwatch als APK ge-sideload, dat werkte prima. Heb nu een nieuwe Ticwatch, daar moet ik het nog even allemaal instellen. (Met perpanent proxy, wat overigens super werkt.)

• Richh
Falcoo schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 14:24:
[...]

Ik heb de app op mijn vorige Ticwatch als APK ge-sideload, dat werkte prima. Heb nu een nieuwe Ticwatch, daar moet ik het nog even allemaal instellen. (Met perpanent proxy, wat overigens super werkt.)
Nou, dat was even klooien :P
Ik heb ook de app gesideload, middels ADB. En nu in mijn Google account een Duits betaalaccount toegevoegd.

En jawel *O* nu staat Google Pay op mijn watch *O*
Tijdens het installeren moest ik wel opnieuw de card (Vivid, zie hierboven) die aan mijn Nederlandse betaalaccount gekoppeld was, opnieuw koppelen aan het Duitse betaalaccount; dat is dus wel echt vereist.
Maar daarna: lijkt het erop dat het werkt :) straks maar even proberen.

Ik hoop dat hij ook blijft staan, maar ik hoop dat Permanent Proxy daarvoor zorgt.

Edit 9 uur savonds: HET WERKT :)
Edit 11 uur sochtends de volgende dag: Google Pay is verdwenen van m'n watch -O-
Edit een half uur later: blijkt dat mijn proxy niet juist was ingesteld, dat zou het kunnen verklaren :P

[Voor 10% gewijzigd door Richh op 16-10-2020 13:12]

• yesyesufkurs
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 21-03 20:17
Siask schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 12:51:
[...]

Ik ben zelf woonachtig in Duitsland, dus ik heb verder niet echt een idee over of dit in Nederland werkt, maar ik kan mijn Revolut Maestro kaart aan Google Pay toevoegen, en zodoende, toch in Nederland overal met Google Pay betalen. Misschien dit eens proberen, voor mensen die een Revolut account hebben.

• Siask
yesyesufkurs schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 00:23:
[...]
Ik ben zelf woonachtig in Duitsland, dus ik heb verder niet echt een idee over of dit in Nederland werkt, maar ik kan mijn Revolut Maestro kaart aan Google Pay toevoegen, en zodoende, toch in Nederland overal met Google Pay betalen. Misschien dit eens proberen, voor mensen die een Revolut account hebben.
Dat is niet nodig. Het werkt niet als je een Maestro kaart van Revolut hebt die afgegeven is aan een inwoner van Nederland, zie ook de informatie hier.

(je kunt eventueel proberen je woonadres tijdelijk in een land te zetten waar de kaarten wel mét Google Pay worden uitgegeven en dan de kaart in Nederland laten afleveren - eigen risico natuurlijk als Revolut dan je account sluit)

• yesyesufkurs
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 21-03 20:17
Siask schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 01:02:
[...]

Dat is niet nodig. Het werkt niet als je een Maestro kaart van Revolut hebt die afgegeven is aan een inwoner van Nederland, zie ook de informatie hier.

(je kunt eventueel proberen je woonadres tijdelijk in een land te zetten waar de kaarten wel mét Google Pay worden uitgegeven en dan de kaart in Nederland laten afleveren - eigen risico natuurlijk als Revolut dan je account sluit)
Ah oke, dat wist ik niet. Ik dacht dat Revolut dezelfde BIN voor elke Maestro kaart gebruikte. Als dat het geval was dan zou het namelijk waarschijnlijk wel gewerkt hebben.

• LNDN
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 18-06 13:18
Hoi heeft iemand advies? Ik heb een revolut acc aangemaakt voor me vriendin maar Maestro weigert in haar google pay te komen. Mastercard virtueel werkt wel. Revolut CS zegt dat Maestro t niet kan, terwijl k zelf met vele anderen toch echt Maestro gebruik met Google Pay. Ook staat op Google aangegeven dat alle Revolut kaarten geaccepteerd worden.

Ik heb destijds het trucje uitgevoerd door via Duitsland Revolut aan te maken en had dit keer via
België voor me vriendin een aangemaakt. Beide landen hebben wel Google Play support voor zowel Maestro als Mastercard zover ik weet. Of zit ik er naast?? Ook niet onbelangrijk: destijds kon ik alleen Mastercard kiezen en kwam uiteindelijk toch Maestro in de post. Op mijn app stond toen eerst een tijd Mastercard en later Maestro.

Edit: Revolut CS lult uit zijn nek... Maestro Google Play mogelijkheid gaat na een aantal dagen automatisch aan.

[Voor 19% gewijzigd door LNDN op 16-11-2020 18:57]

• Nuevocasa
Lees net op Emerce dat Bunq Google Pay in Nederland uit brengt.

[Voor 15% gewijzigd door Nuevocasa op 16-11-2020 14:22]

• Hmmbob
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 09:45

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

• Helga
  • Registratie: april 2003
  • Niet online
Das raar. Gezien Nederlandse gebruikers de Google Pay app niet kunt downloaden uit de Play Store. Google moet dat per land aanzetten.

• Noahlvb
  • Laatst online: 19-06 21:44

Noahlvb

Wat?.. TECH? Waar!!!

Nou dat klopt niet. De google pay app is nu al een maandje in de Nederlandse play store en hij is twee weken geleden zelfs automatisch op men telefoon geïnstalleerd.

En in het verleden is Emerce nooit heel volledige geweest in hun berichtgeving rond bunq maar eigenlijk altijd wel correct.

[Voor 27% gewijzigd door Noahlvb op 16-11-2020 14:51]

• Helga
  • Niet online
Wat apart dan. Ik krijg de melding in de Play Store: ''Dit item is niet beschikbaar in je land."

Ik moet de app sideloaden.

• Hmmbob
Als ik simpelweg zoek op "google pay" dan komt hij ook niet naar voren - ondanks dat ik hem gesideload heb inderdaad.

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

• Helga
  • Niet online
Hmmbob schreef op maandag 16 november 2020 @ 15:03:
Als ik simpelweg zoek op "google pay" dan komt hij ook niet naar voren - ondanks dat ik hem gesideload heb inderdaad.
Via de desktop browser kan je 'm wel opzoeken, vervolgens toevoegen aan je verlanglijstje. Dan op je telefoon in de Play Store je verlanglijstje opzoeken en dan krijg je de melding over het niet beschikbaar zijn in je land.

• Ves

Ves

A gadget addicted Bounty

Net ff getest maar geen enkele kaart van Bunq wordt toegevoegd.

Op de Social media accounts van Bunq is er ook nog geen bericht over.

• Hmmbob
Nu.nl heeft het over "vanaf dinsdag"

https://www.nu.nl/tech/60...rsteunt-in-nederland.html

• Siask
YuYa schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 14:50:
[...]

Google Pay zegt natuurlijk het omgekeerde: welkom, WELKOM, Ali! Hoe meer er gebruik wordt gemaakt van Google Pay, hoe beter.
Krijg je toch nog gelijk :) Geniet ervan!

• Mycroft
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 00:05
Wat betekent het dat Bunq als eerste Nederlandse bank Google Pay aanbiedt? Is er iets veranderd aan de kant van Google of aan de kant van Bunq? Staat andere banken nou nog iets in de weg om dit ook aan te gaan bieden als ze het willen?

• juliantje15
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 08-06 13:15
Mycroft schreef op maandag 16 november 2020 @ 20:41:
Staat andere banken nou nog iets in de weg om dit ook aan te gaan bieden als ze het willen?
Hopelijk krijgen we hier het zelfde als met Apple Pay. Daar begon eerst ING met het aanbieden, en daarna volgende er snel andere. Het verschil is echter wel dat Apple Pay de enige mogelijkheid is om betalingen te verrichten op iOS, terwijl nu op Android vrijwel alle banken een eigen app hebben die al geruime tijd in de play store staat. Ik denk dat veel banken het nut van de implementatie daarom niet in zien.

Persoonlijk zou ik het erg fijn vinden als banken Google Pay gaan ondersteunen omdat ik dan met mijn WearOS smartwatch betalingen kan doen. (Wellicht gaat WearOS dan toch niet dood :) )

• LNDN
Mycroft schreef op maandag 16 november 2020 @ 20:41:
Wat betekent het dat Bunq als eerste Nederlandse bank Google Pay aanbiedt? Is er iets veranderd aan de kant van Google of aan de kant van Bunq? Staat andere banken nou nog iets in de weg om dit ook aan te gaan bieden als ze het willen?
De traditionele banken hebben naar mijn weten niet veel te winnen daarmee. Voor banken als Bunq en Revolut is het goedkoper om Google Pay aan te zetten dan helemaal zelf het wiel uit te vinden. Hun doelgroep is naar mijn weten jonger, meer bij de tijd en vaak ook te vinden bij de nieuwe banken waar dit ook kan.

Alle Maestro/Mastercard/Visa kaarten hebben een 4x4 cijferige nummer en cvc. Het verschil tussen de pinpas zoals wij hem kennen en de amerikaanse pinpas is dat er betaald kan worden met dat nummer en cvc. In Nederland niet en daarom is die nooit zichtbaar gemaakt geweest voor klanten en het cvc nummer is gebaseerd op je rekeningnummer. Om dit enigszins veilig aan te kunnen bieden moet je een credit-card style debit of creditcard hebben. Dat houd in: een kaart waar de 4x4 cijfers op staan, een cvc die niet gebaseerd is op de laatste 3 cijfers van je rekeningnummer en ook voor online betalingen geschikt is (dus direct met die 4x4 cijfers betalen en niet iDeal).

Aan de kant van Google moet de Nederlandse BIN geaccepteerd worden in Google Pay. Voor de rest is alles al werkend en hetzelfde. Vandaar dat de Duitsland/Belgie/Italie BIN workaround ook gewoon goed werkt met banken als Revolut en N26.

[Voor 12% gewijzigd door LNDN op 16-11-2020 20:59]

• DaveFlash
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 19-06 10:12

DaveFlash

Here's to the crazy ones

nog een update, AndroidWorld.nl claimt dat ook Revolut morgen zou starten in Nederland (en vermoedelijk ook Portugal dan): https://androidworld.nl/n...t-google-pay-in-nederland

tevens heb ik via-via vernomen dat Rabobank er mee bezig is, en wellicht spoedig iets aankondigt, en daarnaast meldt ABN op twitter zelf al dat zij in 2021 met meer info zullen komen: https://twitter.com/ABNAMRO/status/1328402897516843014

dus bijzondere tijden voor jullie android gebruikers (ik ben een apple gebruiker)

ik gun jullie dit wel, dat apple pay lang op zich liet wachten was logisch (apple is lastig bedrijf enzo enzovrts), maar wat mij betreft is er geen enkele reden dat dit zo lang heeft moeten duren aan de android kant, je zou zeggen google is een stuk opener en makkelijker mee te dealen dan apple... (voor een bank)

[Voor 5% gewijzigd door DaveFlash op 16-11-2020 22:28. Reden: spellcheck]

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

LNDN schreef op maandag 16 november 2020 @ 20:57:
[...]

De traditionele banken hebben naar mijn weten niet veel te winnen daarmee. Voor banken als Bunq en Revolut is het goedkoper om Google Pay aan te zetten dan helemaal zelf het wiel uit te vinden. Hun doelgroep is naar mijn weten jonger, meer bij de tijd en vaak ook te vinden bij de nieuwe banken waar dit ook kan.

(..)
dat maakt opzich niet heul veel uit, bunq heeft namelijk zelf ook gewoon tap&pay gebouwd in hun android app, dat werkt dus al in nederland. dus wat dat betreft heeft men wel het wiel opnieuw moeten uitvinden,

punt is gewoon, er komen jaarlijks zoveel android toestellen bij dat het uiteindelijk, voor banken groot en klein een enorme klus en kostenpost wordt om alle devices te testen met tap&pay en het goed te laten werken op al die devices, de trend om dus die ontwikkeling als bank niet te hoeven doen, als de hardware/sw bouwer (google/apple dit al doet) is al enige tijd geleden ingezet, je ziet het ook aan abn, die gewoon helemaal de stekker voor android er heeft uitgetrokken, maanden nog voor een goed alternatief (google pay) in de plaats is.

• LNDN
DaveFlash schreef op maandag 16 november 2020 @ 22:19:
[...]

dat maakt opzich niet heul veel uit, bunq heeft namelijk zelf ook gewoon tap&pay gebouwd in hun android app, dat werkt dus al in nederland. dus wat dat betreft heeft men wel het wiel opnieuw moeten uitvinden,

punt is gewoon, er komen jaarlijks zoveel android toestellen bij dat het uiteindelijk, voor banken groot en klein een enorme klus en kostenpost wordt om alle devices te testen met tap&pay en het goed te laten werken op al die devices, de trend om dus die ontwikkeling als bank niet te hoeven doen, als de hardware/sw bouwer (google/apple dit al doet) is al enige tijd geleden ingezet, je ziet het ook aan abn, die gewoon helemaal de stekker voor android er heeft uitgetrokken, maanden nog voor een goed alternatief (google pay) in de plaats is.
Je bewijst ook precies hiermee mijn punt: het is duurder om zelf die app te onderhouden dan het via een partij als Google te laten lopen. Dat heeft ABN tijdig ingezien en met waarschijnlijk het tekort aan mensen die de app ook echt gebruikten was de stap best makkelijk om de boel af te kappen.

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

@LNDN ja idd.

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

hmm... revolut support claimt zo juist bij mij dat ze idd ook live gaan met google pay in nederland en portugal, maar men spreekt wel over vandaag ipv morgen. maar tja, zonder werkende google pay app in nederland heb je er weinig aan

• Frank3003
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 19-06 13:09
Ik moet nog testen of het daadwerkelijk werkt, maar ik heb zojuist inderdaad mijn Nederlandse Revolut Maestro kaart kunnen instellen voor Google Pay contactloos betalen, dit lukte voorheen volgens mij niet.

EDIT: het werkt, boodschappen mee kunnen betalen in de Plus :)

[Voor 13% gewijzigd door Frank3003 op 17-11-2020 10:56]

• bobverlinden
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 15-06 11:54
Ook bij Bunq kan het nu inderdaad. In de instellingen van een kaart is nu een knop verschenen: Add to Google Pay.

Na het toevoegen van een kaart krijg je een Welcome to Google Pay mail van Google, van waaruit je weer de Google Pay app kunt installeren. Ik had hem al gesideload, maar kon via die link naar de playstore de app wel enablen en vervolgens ook gebruiken (ondanks een waarschuwing dat hij niet in Nederland beschikbaar is).

[Voor 58% gewijzigd door bobverlinden op 17-11-2020 09:50]

• NY_Giant
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 18:05
Kaarten van Revolut, N26 en Bunq zijn nu inderdaad probleemloos aan Google Pay toe te voegen. Bij N26 net als met Apple Pay helaas alleen MasterCard en geen Maestro.

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

ok, bijzonder google pay in Nederland zonder google pay app, maar de bank-apps mogen het nu zelf gaan instellen op os niveau, en N26 is een welkome toevoeging... nice.

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

trouwens, volgens mijn bronnen moet Curve card nu ook gaan, iemand op android met curve?

• mieux
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 16-06 14:22
Bij Revolut werkt het nu, ook bij de AH (die accepteert geen creditcards)

• juliantje15
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 08-06 13:15
Behalve bunq, N26 & Revolut zijn er nog een aantal banken die ondersteund worden. Namelijk Curve, Monese & Viva Wallet.
Bron: https://support.google.com/pay/answer/10173695

• Helga
  • Niet online
mieux schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 11:05:
Met Maestro neem ik aan ;)

• Ves

Ves

A gadget addicted Bounty

DaveFlash schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 11:04:
ok, bijzonder google pay in Nederland zonder google pay app, maar de bank-apps mogen het nu zelf gaan instellen op os niveau, en N26 is een welkome toevoeging... nice.
Vond het ook apart. Geeft mij persoonlijk het idee dat er inderdaad wat speelde waardoor het niet eerder was uitgerold in NL.

Werken de loyalty kaarten ook? Heb het zelf nog niet kunnen testen?

• Helga
  • Niet online
Ves schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 11:34:
[...]

Vond het ook apart. Geeft mij persoonlijk het idee dat er inderdaad wat speelde waardoor het niet eerder was uitgerold in NL.

Zie de post van nathalie in het Openbank topic:
nathalia schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 11:41:
Blijkbaar kun je Google Pay nu instellen via Android instellingen --> Google --> Account services --> Google Pay.

Hier kun je ook kaarten verwijderen en een default instellen. De Google Pay app is dus niet meer nodig!
Een uitgeklede versie van Google Pay zit onder Account services blijkbaar.

• blueman85
Xabre schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 12:03:
[...]

[...]

Bij mij niet te zien hoor, heb overigens de Google Pay app niet gesideload op mn Pixel 5

• Helga
  • Niet online
Dan weet ik het ook allemaal niet meer eerlijk gezegd. :P

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

Ves schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 11:34:
[...]

ik heb zo het idee dat google eerst een os update wou pushen, die net als op iOS, het niet laat afhangen van 1 app, maar op systeem niveau de betaaldienst beschikbaar maakt.

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

...waarbij je dus voor de setup van kaarten ook niet de wallet app op ios of de pay app van google nodig hebt, maar dus in dit geval, zoals blijkt, de bank apps dit zelf direct kunnen doen, zonder tussen komst van een systeem app. mijn gevoel is dus, dat dat tot recent ontbrak op android en dus de google pay app altijd nodig was, en dat google nu de weg is ingeslagen dat men minder afhankelijk wil zijn van die app, en dat dus de volledige ervaring op systeem niveau naar alle android toestellen met recente versies komt zal komen afhankelijk van fabrikant updates op de eigen schil zoals bij iedere nieuwe android versie

[Voor 31% gewijzigd door DaveFlash op 17-11-2020 12:27]

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

[...]

[...]
is OpenBank nu ook live met Google Pay in Nederland dan?

• Ves

Ves

A gadget addicted Bounty

Openbank was al live met Google Pay als je een account opende vanuit NL. Geen speciale truuk nodig zoals dat toen met Bunq was.
[...]

[...]

Heb je een link naar de post?

[Voor 53% gewijzigd door Ves op 17-11-2020 13:13]

• Hmmbob
Je weet dat je kan klikken op het vetgedrukte in een quote om naar de post te gaan?

[Voor 23% gewijzigd door Hmmbob op 17-11-2020 13:17]

• NY_Giant
DaveFlash schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 12:25:
...dat google nu de weg is ingeslagen dat men minder afhankelijk wil zijn van die app, en dat dus de volledige ervaring op systeem niveau naar alle android toestellen met recente versies komt zal komen afhankelijk van fabrikant updates op de eigen schil zoals bij iedere nieuwe android versie
Daar lijkt het inderdaad wel op. Vermoedelijk is dit de manier waarop Google Play wordt aangeboden in alle nieuwe landen die het vanaf nu nog introduceren. En wellicht in de toekomst ook voor de landen waar de app nu nog wel beschikbaar is.

Zie ook deze mededeling van Curve:
Customers from Austria, Bulgaria, Estonia, Greece, Hungary, Latvia, Lithuania, the Netherlands, Portugal and Romania will be able to add their Curve Card to Google Pay by using the in-app provisioning only.

• ilhanko
  • Registratie: mei 2011
  • Niet online
Ik kreeg net een melding van de Curve app dat ik mijn kaart aan Google Pay kan toevoegen. Als ik dat vervolgens doe via de app, lukt het toevoegen alsnog niet... Heeft iemand anders het al geprobeerd?

• Ves

Ves

A gadget addicted Bounty

Hmmbob schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 13:17:
[...]

Je weet dat je kan klikken op het vetgedrukte in een quote om naar de post te gaan?
8)7 zat weer niet op te letten

• blueman85
deleted

[Voor 94% gewijzigd door blueman85 op 17-11-2020 14:45. Reden: niet meer van toepassing]

• kingcharles
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 17-11-2020
bobverlinden schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 09:45:
Na het toevoegen van een kaart krijg je een Welcome to Google Pay mail van Google, van waaruit je weer de Google Pay app kunt installeren. Ik had hem al gesideload, maar kon via die link naar de playstore de app wel enablen en vervolgens ook gebruiken (ondanks een waarschuwing dat hij niet in Nederland beschikbaar is).
Hoe lang duurde het voor je die mail kreeg? ik heb het vanmorgen bij N26 aangezet maar zit dus nog te wachten...

Nevermind, komt nu net binnen. Kan dus ff duren!

[Voor 4% gewijzigd door kingcharles op 17-11-2020 16:28]

• Dacuuu
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 17:56
kingcharles schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 16:09:
[...]

Hoe lang duurde het voor je die mail kreeg? ik heb het vanmorgen bij N26 aangezet maar zit dus nog te wachten...
Waar kan je Google pay aanzetten in de n26 app (android)? Ik zie het nergens te staan.

Mijn Youtube reviews: https://www.youtube.com/user/BartjuhB/videos

• kingcharles
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 17-11-2020
Dacuuu schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 16:15:
[...]

Waar kan je Google pay aanzetten in de n26 app (android)? Ik zie het nergens te staan.
Onder "Actions" en dan "Card settings" is het de bovenste optie

• fcnevland
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 04-05 00:52
Hallo

Ik heb openbank geprobeerd echter heeft als nadeel geen instant payment

Wel als voordeel Meastro werkend met Google pay alleen heeft openbank een rare beveiliging dat je niet oneindig kan betalen met Google pay

Zo sta je in de supermarkt met kar volle boodschappen en geen pinpas omdat je die thuis laat

Nu is eindelijk Google pay beschikbaar bij andere banken en heb ik ook n26 echter is bij n26 de Meastro pas niet koppelaar met Google pay :-(

Revolut is dan beste optie voor Google pay,.

Zijn er nog nadelen aan revolut?

• Helga
  • Niet online
fcnevland schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 16:38:
Wel als voordeel Meastro werkend met Google pay alleen heeft openbank een rare beveiliging dat je niet oneindig kan betalen met Google pay

Zo sta je in de supermarkt met kar volle boodschappen en geen pinpas omdat je die thuis laat
Is het intikken van je pincode niet voldoende en moet je persé de pas gebruiken dan? Dat is wel irritant dan.

Revolut heeft als nadeel dat het geen echte bank is.. schijnt dat er aan een licentie wordt gewerkt maar da's al een paar jaar zo.. beetje vaag allemaal.

• Arsene
  • Laatst online: 20-04 18:45
Wat maakt de toevoeging van Google Pay anders dan de standaard Tap&Pay functie van Bunq?

• Jovink538
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 15-05 21:36
Arsene schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 18:51:
Wat maakt de toevoeging van Google Pay anders dan de standaard Tap&Pay functie van Bunq?
Je hoeft nu alleen de telefoon te ontgrendelen. Dus niet meer de app te openen.

Nu hopen dat Google play snel beschikbaar is voor wear os

• fcnevland
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 04-05 00:52
Xabre schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 18:21:
[...]

Is het intikken van je pincode niet voldoende en moet je persé de pas gebruiken dan? Dat is wel irritant dan.

Revolut heeft als nadeel dat het geen echte bank is.. schijnt dat er aan een licentie wordt gewerkt maar da's al een paar jaar zo.. beetje vaag allemaal.
Resolut heeft toch een vergunning uit Litouwen heb een lt IBAN

• Krypt
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 09:05
Curve geprobeerd te koppelen en krijg een melding dat koppelen niet gelukt is.
Support heeft iets aan m'n account gedaan zodat t wel zou werken nadat ik m'n creditcard even verwijder en opnieuw toevoeg. Echter kan ik m niet verwijderen omdat ie als standaard kaart ingesteld staat, en ik die niet om kan zetten naar curve cash omdat eerste bestraling via cc moet.

Morgen maar eens kijken of ik 1ct kan betalen voor verificatie ofzo.

[Voor 7% gewijzigd door Krypt op 17-11-2020 23:00]

Pvouput live

• Ramses0088
  • Laatst online: 15-06 22:56
Betekent dit dat je ook bij bijvoorbeeld de AH met Google Pay met een gekoppelde N26 Mastercard kan betalen?
Of werkt dat niet omdat het een Mastercard is?

• JohanNL
  • Registratie: september 2013
  • Nu online
Ramses0088 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 00:04:
Betekent dit dat je ook bij bijvoorbeeld de AH met Google Pay met een gekoppelde N26 Mastercard kan betalen?
Nee helaas, alles behalve maestro is een no-go bij de appie.
Ah to go en schiphol waren daar dan wel weer een uitzondering op dacht ik.

📈 Voordelig, eenvoudig & gespreid beleggen in aandelen 💸

• NY_Giant
@Ramses0088 Google Pay blijft gewoon het betaalsysteem van de onderliggende kaart gebruiken. Google Pay met een MasterCard van N26 werkt dus alleen als een winkel MasterCard accepteert. Op wat vestigingen in Amsterdam en op Schiphol na accepteert Albert Heijn helaas geen MasterCard of Visa. Bij AH To Go is het soms wel een optie.

• Glup
  • Registratie: november 2020
  • Niet online
Er wordt vandaag een nieuwe Google Pay aangekondigd:
New Google Pay app announcement coming tomorrow - 9to5Google
For the past few months, Google Pay has been readying support for digital bank accounts, while there have been rumors of a broader revamp. Google tomorrow is unveiling this “new Pay app” with a video announcement.

We invite you to watch live and learn more about the new Google Pay app, designed to help you improve your relationship with money. It’s coming to Android and iOS, starting in the US.

The “say hello to the new Google Pay” announcement kicks off at 9:27 a.m. PT tomorrow. The video description says the new application will help “improve your relationship with money.” This falls in line with the smart budgeting features that are expected when Google Pay starts offering digital-first banking accounts that are accessed primarily through an app.

This feature set will significantly expand Google Pay from its current use for NFC-based payments. Meanwhile, Google will be making its way into personal finance.

Meanwhile, there were rumors of a “Google Card” back in April that would offer a co-branded debit card and mobile application.

That arrangement sees a traditional bank — Citi and Stanford Federal Credit Union are currently the “lead partners” — hold your money, while Google provides “useful insights and budgeting tools” to customers.

One image in today’s report shows a possible design for the physical card. Featuring a vertical layout, your name would be printed on the front, while there’s a dotted design and the partner bank’s logo below.

The new Google Pay will be available on Android and iOS, starting in the United States.

Thanks Sumanta

FTC: We use income earning auto affiliate links. More.

You’re reading 9to5Google — experts who break news about Google and its surrounding ecosystem, day after day. Be sure to check out our homepage for all the latest news, and follow 9to5Google on Twitter, Facebook, and LinkedIn to stay in the loop. Don’t know where to start? Check out our exclusive stories, reviews, how-tos, and subscribe to our YouTube channel
https://www.moneycontrol....need-to-know-6130641.html

YouTube: Say hello to the new Google Pay - YouTube

https://play.google.com/s...lletnfcrel&hl=en_GB&gl=US

[Voor 65% gewijzigd door Glup op 18-11-2020 07:48]

• michaelw1998
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 10:27
"Wij hebben nog geen voornemens om Google Pay op korte termijn te gaan aanbieden. Als dat zover zou zijn, wordt dat op de website, in de mobiele app en in de emailnieuwsbrief vermeld."
- ASN Bank Klantenservice

• blueman85
“We kijken altijd naar manieren om bankieren nog makkelijker en sneller te maken voor onze klanten. Op dit moment hebben wij geen plannen om ook Google Pay aan onze klanten in Nederland aan te bieden. Onze klanten met een Androidtoestel kunnen met Mobiel Betalen voor Android sinds 2015 eenvoudig met hun telefoon betalen.”

ING bank

• Glup
  • Niet online
Goed dat u contact met ons opneemt. U bent er snel bij! ;-)

Op het moment is Google Pay nog niet te gebruiken voor de Rabobank pas. Ik kan verder ook geen informatie nog hierover vinden en dus nog niet geven.

Omdat Google Pay pas zo kortgeleden in Nederland is geïntroduceerd denk ik dat u nog even geduld nodig heeft voordat wij u van meer informatie kunnen voorzien
Aldus Rabobank die zoals alle Nederlandse stenen banken jaren, JAREN, de tijd heeft gehad om zich hierop voor te bereiden maar nu doet alsof het een verassing is dat Google Pay zo ongeveer als laatste op aarde in Nederland is geactiveerd.

• NY_Giant
blueman85 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 12:26:
“We kijken altijd naar manieren om bankieren nog makkelijker en sneller te maken voor onze klanten. Op dit moment hebben wij geen plannen om ook Google Pay aan onze klanten in Nederland aan te bieden. Onze klanten met een Androidtoestel kunnen met Mobiel Betalen voor Android sinds 2015 eenvoudig met hun telefoon betalen.”

ING bank
ING Roemenië heeft Google Pay gisteren wel geactiveerd, dus er is wellicht nog hoop. ;)

• LNDN
mieux schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 11:05:
Toen ik Revolut nam en de kaart nog Mastercard was (hij transformeert uiteindelijk naar een Maestrokaart) heb ik ook gewoon betaald met de pas en toen deed hij het prima. Gaf ook Mastercard aan en de text was Engels. Zo heb ik een tijd betaald voordat ik de fysieke pas kreeg en de kaarttype naar Maestro veranderde.

• Phi
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 11-06 09:21
Voor degene die N26 gebruiken, wellicht interessant om te weten dat N26 óók Maestro kaarten aanbiedt. Enige voorwaarde is dat je minimaal €100 op je rekening moet hebben staan (tegelijk, niet cumulatief) voor de optie beschikbaar komt. Ik neem aan dat je hiermee dan ook gewoon bij de AH e.d. kunt betalen. Heb de mijne zojuist aangevraagd.

https://support.n26.com/e...-to-order-my-maestro-card

EDIT: Zoals kipfel hieronder aangeeft, niet te activeren voor Google Pay. Net opgezocht, en klopt inderdaad:
Keep in mind you can't use the Maestro card with Apple Pay, Google Pay or online.

[Voor 19% gewijzigd door Phi op 18-11-2020 23:22]

• kipfel
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 13:57
Shanatan schreef op woensdag 18 november 2020 @ 21:22:
Voor degene die N26 gebruiken, wellicht interessant om te weten dat N26 óók Maestro kaarten aanbiedt. Enige voorwaarde is dat je minimaal €100 op je rekening moet hebben staan (tegelijk, niet cumulatief) voor de optie beschikbaar komt. Ik neem aan dat je hiermee dan ook gewoon bij de AH e.d. kunt betalen. Heb de mijne zojuist aangevraagd.

https://support.n26.com/e...-to-order-my-maestro-card
Alleen niet te activeren voor Google Pay

• g0blin
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 17-06 23:46
Verdwijnt bij jullie de gesideloade Google pay app ook de hele tijd van de telefoon? Bij mij sinds vanavond. Heb de app al 3x opnieuw geïnstalleerd (gedownload via apkmirror - verified)

[Voor 3% gewijzigd door g0blin op 19-11-2020 02:28]

• LNDN
g0blin schreef op donderdag 19 november 2020 @ 02:27:
Verdwijnt bij jullie de gesideloade Google pay app ook de hele tijd van de telefoon? Bij mij sinds vanavond. Heb de app al 3x opnieuw geïnstalleerd (gedownload via apkmirror - verified)
Maak een nieuw acc aan en zet hem erop via een duitse betalingsprofiel met vpn :)

Edit: schijnt ook niet te werken helaas... Echter, is de betaalmogelijkheid wel gewoon aanwezig vanwege de play services. Dus je kan met Google Pay (zonder normale app) gewoon betalen voor zover ik weet.

[Voor 21% gewijzigd door LNDN op 20-11-2020 15:21]

• Glup
  • Niet online
kipfel schreef op woensdag 18 november 2020 @ 23:15:
[...]

Alleen niet te activeren voor Google Pay
Dat is dan afhankelijk van de situatie want ik heb wel mijn Revolut Maestro actief (en gebruikt) in Google Pay.

• Glup
  • Niet online
Uit nieuwschierigheid: is Google Pay (nog) wel te vinden bij instellingen > google > account services > google pay?

[Voor 24% gewijzigd door Glup op 19-11-2020 11:03]

• 49euro
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 15:37
Ik heb hier inderdaad sinds gisteren 2x last van gehad. Via mijn browser bezoek ik dan de app in de play store en daar staat dat ik de app weer moet activeren. Opnieuw downloaden is dan niet nodig. Wel vreemd inderdaad. Zou wel echt mooi klote zijn als Google dit beleid blijft handhaven.

• Nuevocasa
49euro schreef op donderdag 19 november 2020 @ 08:19:
[...]

Ik heb hier inderdaad sinds gisteren 2x last van gehad. Via mijn browser bezoek ik dan de app in de play store en daar staat dat ik de app weer moet activeren. Opnieuw downloaden is dan niet nodig. Wel vreemd inderdaad. Zou wel echt mooi klote zijn als Google dit beleid blijft handhaven.
Was me nog niet eens opgevallen. Bedankt voor de tip en idd hoop ik niet dat dit steeds nodig is.

• Helga
  • Niet online
Dit gedrag heb ik ook eens gezien, de app wordt gedisabled. Echter gebeurde dit alleen in het buitenland, zodra ik in Italië was disabled de app zichzelf. Kon 'm wel weer aanzetten maar paar uur later weer uitgeschakeld. In Nederland hier geen last van.

• igi0n
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 15-06 18:37
Ik wilde zeggen dat ik er geen last van had maar ik kijk net even en de app is foetsie. Via Play Store kan ik hem weer activeren.

• Glup
  • Niet online
Ik heb contact gehad met Google Pay over de verdwijnende App en hun antwoord is dat Google de Google Pay App niet ondersteund in bepaalde landen zoals Nederland en de App daarom automatisch 'verdwijnt'.

Zij wezen mij op de basale Google Pay functionaliteit bij instellingen > google > account services > google pay.

Bij verder vragen werd gesteld dat de App bij aanwezigheid in ondersteunde landen wél kan worden geïnstalleerd maar dat die automatisch weer verdwijnt als de persoon daarna weer in een niet-ondersteund Google Pay App land is.

Bij de vraag of en zoja wanneer de Google Pay App in Nederland zou worden ondersteund kon geen antwoord worden gegeven omdat onbekend.

• 49euro
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 15:37
Hmmm werd ik gisteren net enthousiast van de presentatie van de nieuwe Google Pay app en dan nu dit. 😔

Heb nu in ieder geval via de instelling rechten locatie gegevens delen bij gebruik Google Pay app uitgeschakeld. Hopelijk helpt dit maar ben er bang voor.

EDIT:. Dit is helaas geen oplossing voor het probleem.

[Voor 10% gewijzigd door 49euro op 19-11-2020 17:53]

• Glup
  • Niet online
Op zich is locatie delen wel onderdeel van de beveiliging dus als je dat uitschakelt dan schakel je ook een deel van de beveiliging uit.

Die nieuwe Google Pay App wordt overigens alleen in de VS geïntroduceerd en ik verwacht dat globale uitrol eerst in India (Tez) en daarna de rest van Azië zal gaan. Europa met zijn gefragmenteerde digitale/belasting/regel markt zal wel eens als laatste aan de beurt kunnen komen met Nederland en zijn strenge regels misschien wel als laatste of nooit.

• Enolab29
  • Registratie: maart 2020
  • Laatst online: 07-04 17:10
Ramses0088 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 00:04:
Vandaag via google pay met mijn N26 mastercard debit card betaald bij de AH.

• Ramses0088
  • Laatst online: 15-06 22:56
Enolab29 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 13:18:
[...]

Vandaag via google pay met mijn N26 mastercard debit card betaald bij de AH.
Wat raar, die van mij werd niet geaccepteerd. Misschien een to-go?

• Glup
  • Niet online
https://www.ah.nl/klanten...ls/zelfscannen-en-betalen

Betalen met creditcard
In sommige winkels kan je met je creditcard of buitenlandse pre-paid debetkaart betalen: de winkels op Schiphol, veel stationswinkels, de winkel achter het paleis op de Dam in Amsterdam en de winkel aan de Weteringschans in Amsterdam. Bij alle andere winkels kan dit niet.

Heb je een buitenlandse bankpas met het Maestro logo of het V-Pay logo? Met deze pas kan je wel bij al onze winkels afrekenen.
Pagina: 1 ... 4 ... 7 Laatste

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True