Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Enolab29
  • Registratie: maart 2020
  • Laatst online: 18-01 14:58
Ik ben ook het plot kwijt. Ik heb een maestro kaart van Openbank en ik kan daar via de Openbank app nergens mee betalen. Nu ik mijn mastercard van N26 heb toegevoegd aan Google Pay ging het erg makkelijk bij de AH. Ik zal eens kijken of het bij andere winkels wel lukt.

• Helga
  • Registratie: april 2003
  • Niet online
Enolab29 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 14:49:
Ik ben ook het plot kwijt. Ik heb een maestro kaart van Openbank en ik kan daar via de Openbank app nergens mee betalen. Nu ik mijn mastercard van N26 heb toegevoegd aan Google Pay ging het erg makkelijk bij de AH. Ik zal eens kijken of het bij andere winkels wel lukt.
En de Openbank Maestro toevoegen aan Google Pay en deze instellen als default voor contactloos betalen dan? (Dus niet de Openbank app)

• g0blin
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 18-01 12:00
Glup schreef op donderdag 19 november 2020 @ 07:28:
[...]

Uit nieuwschierigheid: is Google Pay (nog) wel te vinden bij instellingen > google > account services > google pay?
Ja, daar staat alles zoals het hoort

• g0blin
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 18-01 12:00
49euro schreef op donderdag 19 november 2020 @ 08:19:
[...]

Ik heb hier inderdaad sinds gisteren 2x last van gehad. Via mijn browser bezoek ik dan de app in de play store en daar staat dat ik de app weer moet activeren. Opnieuw downloaden is dan niet nodig. Wel vreemd inderdaad. Zou wel echt mooi klote zijn als Google dit beleid blijft handhaven.
Dank voor de tip!

• DaveFlash
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 18-01 17:35

DaveFlash

Here's to the crazy ones

bijzonder, er komt dus een nieuwe pay app aan maar niet neer nederland, lijkt er idd steeds meer op dat google een andere weg in slaat.

• DaveFlash
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 18-01 17:35

DaveFlash

Here's to the crazy ones

heeft iemand trouwens een samenvatting van die google live stream event over het nieuwe google pay?
(geen zin om een half uur te verspelen)

• Mattie2
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 16-01 10:56
Toen ik vanmorgen mijn Revolut app opende kreeg ik bericht dat ik nu mijn Maestro kaart kon toevoegen aan google pay. Er staat zelf een mooie "add to Gpay" knop onder mijn beide Maestro kaarten, maar als ik er op druk vraagt hij om mijn vingerafdruk en verder niets. Wellicht komt het omdat mijn telefoon (Redmi Note 5) niet compatible is met Gpay.

Gpay in browser geeft ook nog steeds aan dat het kaartnummer van mijn Maestro kaart ongeldig is. Misschien dat het binnenkort wel lukt.

• LNDN
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 18-01 17:38
Mattie2 schreef op maandag 23 november 2020 @ 09:30:
Toen ik vanmorgen mijn Revolut app opende kreeg ik bericht dat ik nu mijn Maestro kaart kon toevoegen aan google pay. Er staat zelf een mooie "add to Gpay" knop onder mijn beide Maestro kaarten, maar als ik er op druk vraagt hij om mijn vingerafdruk en verder niets. Wellicht komt het omdat mijn telefoon (Redmi Note 5) niet compatible is met Gpay.
Google Pay heeft een check om te beoordelen of je telefoon werkt met Google pay
Dat kan je checken in de volle Google Pay app volgens mij (voor zover die nou op je tel staat)
Welke BIN heeft je Maestrokaart? Staat die in de lijst van landen waar Google Pay aanstaat?

https://binlist.net/
Gpay in browser geeft ook nog steeds aan dat het kaartnummer van mijn Maestro kaart ongeldig is. Misschien dat het binnenkort wel lukt.
Gpay in browser werkt alleen met creditcards (want is voor online betalen)

[Voor 4% gewijzigd door LNDN op 23-11-2020 12:20]

• Glup
  • Registratie: november 2020
  • Niet online
LNDN schreef op maandag 23 november 2020 @ 11:35:
[...]
Gpay in browser werkt alleen met creditcards (want is voor online betalen)
Bedoel je met creditcards Mastercard en VISA? Want die brengen ook prepaid- en debitcards uit. Overigens heb en gebruik ik ook MAESTRO met Google Pay, bijvoorbeeld van Openbank en Revolut :)

• LNDN
Glup schreef op maandag 23 november 2020 @ 11:57:
[...]

Bedoel je met creditcards Mastercard en VISA? Want die brengen ook prepaid- en debitcards uit. Overigens heb en gebruik ik ook MAESTRO met Google Pay, bijvoorbeeld van Openbank en Revolut :)
In de browser kunnen alleen VISA en Mastercard (maakt niet uit welke soort volgens mij) gebruikt worden voor online payments. Je kan wel de Maestrokaart als auto-invullen opslaan uiteraard. Google Pay (contactloos betaalapp) werkt per bank idd met verschillende kaarten waaronder soms ook Maestro.

[Voor 3% gewijzigd door LNDN op 23-11-2020 12:22]

• Glup
  • Niet online
LNDN schreef op maandag 23 november 2020 @ 12:22:
[...]

In de browser kunnen alleen VISA en Mastercard (maakt niet uit welke soort volgens mij) gebruikt worden voor online payments.
Ik heb ooit mijn Openbank Maestro online via computer met Chrome browser gebruikt (meen AliExpress). Ik herinner het mij omdat er een SMS'je met autorisatie-code werd gestuurd en ik mij bedacht dat dat onveilig is en zelfs al in het wild wordt misbruikt.

• Beginner
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 18-01 13:59
De Google Pay app blijft bij mij steeds verdwijnen. Ik heb hem nu al 4 keer geinstalleerd. Na een x aantal uren is hij dan weer weg. Vervelende 'feature'. Misschien heeft iemand nog een goede tip?

• Glup
  • Niet online
@Beginner Dit is hierboven al beantwoord.

• Beginner
Bedankt Glup. Helaas blijft het met die tips ook nog steeds verdwijnen.

• Glup
  • Niet online
Nee ik bedoel dit:
Ik heb contact gehad met Google Pay over de verdwijnende App en hun antwoord is dat Google de Google Pay App niet ondersteund in bepaalde landen zoals Nederland en de App daarom automatisch 'verdwijnt'.

Zij wezen mij op de basale Google Pay functionaliteit bij instellingen > google > account services > google pay.

Bij verder vragen werd gesteld dat de App bij aanwezigheid in ondersteunde landen wél kan worden geïnstalleerd maar dat die automatisch weer verdwijnt als de persoon daarna weer in een niet-ondersteund Google Pay App land is.

Bij de vraag of en zoja wanneer de Google Pay App in Nederland zou worden ondersteund kon geen antwoord worden gegeven omdat onbekend.
Kortom, het is de bedoeling dat de Pay App verdwijnt als je in een niet-ondersteund land bent :)

• Nuevocasa
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 23:45
Dat heractiveren werkt dus ook maar voor hooguit een paar uur helaas. Erg irritant dat ze dit hebben gedaan.

• Nuevocasa
Glup schreef op maandag 23 november 2020 @ 15:11:
Nee ik bedoel dit:

[...]

Kortom, het is de bedoeling dat de Pay App verdwijnt als je in een niet-ondersteund land bent :)
Nee. Dit is precies van op het moment ze hier Android Pay juist hebben ingevoerd bij Bunq. Erg jammer dat ze dit zo hebben gedaan.

• Glup
  • Niet online
Nuevocasa schreef op maandag 23 november 2020 @ 15:12:
[...]

Nee. Dit is precies van op het moment ze hier Android Pay juist hebben ingevoerd bij Bunq. Erg jammer dat ze dit zo hebben gedaan.
? Ik weet niet of ik je begrijp, maar Google Pay is niet slechts ingevoerd bij bunq, maar bij alle banken die het ondersteunen in Nederland.

En hoewel Google Pay is geactiveerd in Nederland, wordt de Google Pay App nu actief door Google gedeactiveerd en verwijderd in Nederland. :) Dus ook als je die hebt gesideload.

[Voor 3% gewijzigd door Glup op 23-11-2020 15:16]

• Nuevocasa
Glup schreef op maandag 23 november 2020 @ 15:15:
[...]

? Ik weet niet of ik je begrijp, maar Google Pay is niet slechts ingevoerd bij bunq, maar bij alle banken die het ondersteunen in Nederland.

En hoewel Google Pay is geactiveerd in Nederland, wordt de Google Pay App nu actief door Google gedeactiveerd en verwijderd in Nederland. :) Dus ook als je die hebt gesideload.
Ik noemde Bunq als voorbeeld. Het gaat erom dat ze dus sinds de invoering in Nederland juist de functionaliteit beperken. Erg irritant. Bij mij werkte de app tot die tijd gewoon via de Playstore en niet gesideload voor oa Openbank en Vivid.

• Helga
  • Niet online
Ligt het aan mij of sinds het nieuws dat Bunq en een paar andere kleintje Google Pay hebben in NL werkt Google Pay (zonder app) niet meer met de kaarten van Openbank? (Maestro)

Stond bij de Jumbo en AH maar beide keren gebeurde er helemaal niks. Terwijl voor die introductie alles prima werkte. Moest toch de portemonnee te voorschijn halen.

[Voor 7% gewijzigd door Helga op 23-11-2020 15:28]

• LNDN
Xabre schreef op maandag 23 november 2020 @ 15:28:
Ligt het aan mij of sinds het nieuws dat Bunq en een paar andere kleintje Google Pay hebben in NL werkt Google Pay (zonder app) niet meer met de kaarten van Openbank? (Maestro)

Stond bij de Jumbo en AH maar beide keren gebeurde er helemaal niks. Terwijl voor die introductie alles prima werkte. Moest toch de portemonnee te voorschijn halen.
Zou gewoon prima moeten werken want in de Play Services zit Google Pay ook nogmaals verwerkt. KIjk bij je NFC instellingen en dan standaard betaal app of die erbij zit of niet. Zou wel moeten.

• Mattie2
  • Laatst online: 16-01 10:56
LNDN schreef op maandag 23 november 2020 @ 11:35:
[...]

Welke BIN heeft je Maestrokaart? Staat die in de lijst van landen waar Google Pay aanstaat?

https://binlist.net/
De Bin staat op Nederland. Weet niet of in Nederland Google Pay inmiddels aan staat.

"SCHEME / NETWORK
Mastercard

BRAND
Prepaid Maestro Other

COUNTRY
🇳🇱 Netherlands"

• Helga
  • Niet online
LNDN schreef op maandag 23 november 2020 @ 15:50:
[...]

Zou gewoon prima moeten werken want in de Play Services zit Google Pay ook nogmaals verwerkt. KIjk bij je NFC instellingen en dan standaard betaal app of die erbij zit of niet. Zou wel moeten.
Ja staat erbij, als standaard. Zou dus in principe moeten werken. Zal binnenkort nogmaals proberen.

• Nuevocasa
Xabre schreef op maandag 23 november 2020 @ 16:19:
[...]

Ja staat erbij, als standaard. Zou dus in principe moeten werken. Zal binnenkort nogmaals proberen.
Het is wel zo dat je af en toe met je pas moet betalen ter verificatie ofzo :( m'n vrouw had laatst toevallig een keer haar tas vergeten met haar portemonnee erin. Dacht toen mooi te betalen met haar mobiel bij de Appie, moest ze net op dat moment een keer betalen met haar pas 8)7 |:( Kon ik op de fiets springen om haar tas te brengen.

• Helga
  • Niet online
Nuevocasa schreef op maandag 23 november 2020 @ 16:22:
[...]

Het is wel zo dat je af en toe met je pas moet betalen ter verificatie ofzo :( m'n vrouw had laatst toevallig een keer haar tas vergeten met haar portemonnee erin. Dacht toen mooi te betalen met haar mobiel bij de Appie, moest ze net op dat moment een keer betalen met haar pas 8)7 |:( Kon ik op de fiets springen om haar tas te brengen.
Wordt dat ook vermeldt in het display van de pinautomaat?

• Nuevocasa
Xabre schreef op maandag 23 november 2020 @ 16:24:
[...]

Wordt dat ook vermeldt in het display van de pinautomaat?
Nee, volgens mij niet. De keer daarna werkte het wel weer. Beetje jammer dat je niet gewoon met de app je pincode kunt invoeren. Denk dat dit hetzelfde werkt als met contactloos betalen met je pas. Dat kan ook niet onbeperkt.

• Helga
  • Niet online
Nuevocasa schreef op maandag 23 november 2020 @ 16:36:
[...]

Nee, volgens mij niet. De keer daarna werkte het wel weer. Beetje jammer dat je niet gewoon met de app je pincode kunt invoeren. Denk dat dit hetzelfde werkt als met contactloos betalen met je pas. Dat kan ook niet onbeperkt.
Da's irritant. Ik vergeet ook nog weleens mijn portefeuille en dan is mobiel betalen wel zo handig maar op deze manier natuurlijk niet...

• LNDN
Nuevocasa schreef op maandag 23 november 2020 @ 16:36:
[...]

Volgens mij is dat per bank ook verschillend. Heb met Revolut alleen eens de app moeten openen om de "pin in te voeren". En toen kon ik verder. Sterker nog. Ik heb nog nooit zelfs bij hoge bedragen geen pin hoeven in voeren zoals dat bij ING en dergelijken wel moet.

• Beginner
@Glup Bedankt voor je antwoord. Helaas is er dus niets te doen tegen het verwijderen. Wel raar dat ik niet kan bepalen wat er op mijn telefoon staat.
hoe dan ook bij de NFC instellingen staat, ook al is de app verwijderd, wel de Gpay en Openbank. Misschien zal het dan nog wel werken.

• Helga
  • Niet online
Beginner schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 08:37:
@Glup Bedankt voor je antwoord. Helaas is er dus niets te doen tegen het verwijderen. Wel raar dat ik niet kan bepalen wat er op mijn telefoon staat.
hoe dan ook bij de NFC instellingen staat, ook al is de app verwijderd, wel de Gpay en Openbank. Misschien zal het dan nog wel werken.
Hier ook de app uitgeschakeld, dus maar helemaal verwijderd. De Openbank Maestro pas staat nog wel gewoon in Google Pay onder accountservices maar zojuist bij de Jumbo een no-go. Geen enkele melding op de automaat ook, dus maar gewoon de pas gepakt. Ik snap niet waarom het ineens niet meer werkt.

Onder Tikken&Betalen natuurlijk Google Pay als standaard.

Edit: in plaats van Google Pay even getest met de app van Openbank zelf, die doet het wel met mobiel betalen, dit om even uit te sluiten dat het aan m'n telefoon ligt. Echter, via de app van de bank zelf is het aanmerkelijk trager dan Google Pay, die laatste is echt instant, veel vlotter dan bank app.

[Voor 20% gewijzigd door Helga op 24-11-2020 14:45]

• jimzz
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 22-12-2020
@Beginner je kunt ook een google account maken in een door Google Pay ondersteund land (bijv UK, US, Italie of Belgie) die ook inloggen op je android telefoon. Als je dan in de play store bent kun je snel wisselen van account door rechtsboven op je initialen/foto te klikken en je andere account selecteren. Nu kun je Google pay gewoon vinden in de Play Store (evenals alle andere apps van dat land die niet in de Nederlandse play store staat).

Helaas verhelpt dit het disablen van de app niet (en ook ik merkte dit dat dit nu is sinds de invoering van Google Pay in Nederland), maar.... het maakt het enablen van Google Pay wel weer wat makkelijker gezien je niet steeds je browser in hoeft.

Let wel, de huidige Google Pay app stopt hoogst waarschijnlijk met werken per januari 2021. Hopelijk geeft Google dan de nieuwe app officieel uit aan Nederland (de app ondersteunt op het moment alleen US, India en Z-Korea, sideloaden hiervan heeft geen zin tenzij je ook een telefoonnummer hebt uit 1 van die landen).

Vandaag tap&pay geprobeerd met Google Pay en gelukkig werkt dat wel gewoon prima (ik gebruikte de Google Pay app voornamelijk voor mijn klantenkaarten zoals de AH bonuskaart etc).

Hopelijk is het zo wat duidelijker, overigens verwacht ik niet dat de huidige Google Pay app nog gaat werken en dat het gedisabled blijft zoals ze ook al jaren met Google Pay voor wearos doen.

• Beginner
@jimzz Thanks voor de tip. Ik deed het nu via sideloaden en had de app gedownload, dus kon het eenvoudig en snel weer installeren. Maar na een x aantal keer ben ik er nu wel klaar mee. Ik accepteer nu maar dat het niet meer kan en dat er binnenkort toch iets gaat veranderen. Ik vind het wel vervelend dat ik blijkbaar toch niet de baas ben over mijn eigen telefoon :).

• LNDN
jimzz schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 16:31:
Let wel, de huidige Google Pay app stopt hoogst waarschijnlijk met werken per januari 2021. Hopelijk geeft Google dan de nieuwe app officieel uit aan Nederland (de app ondersteunt op het moment alleen US, India en Z-Korea, sideloaden hiervan heeft geen zin tenzij je ook een telefoonnummer hebt uit 1 van die landen).
Gezien Google's trackrecord is dit naar mijn inzicht een gegeven dat het nog lang gaat duren.
Hopelijk is het zo wat duidelijker, overigens verwacht ik niet dat de huidige Google Pay app nog gaat werken en dat het gedisabled blijft zoals ze ook al jaren met Google Pay voor wearos doen.
@Humpi Is it save to come out yet? Maw: heb je Google Pay WearOS al zonder permanent proxy geprobeerd?

• Humpi
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 05-01 23:02
LNDN schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 22:19:
[...]

Gezien Google's trackrecord is dit naar mijn inzicht een gegeven dat het nog lang gaat duren.

[...]

@Humpi Is it save to come out yet? Maw: heb je Google Pay WearOS al zonder permanent proxy geprobeerd?
Heb het al geprobeerd ja. Helaas blijft Google Google en werkt het dus niet zonder proxy. Want ja, waarom zou het?

• jimzz
Nope helaas werkt t niet op wearos zonder permanent proxy (vandaar dat ik het ook aanhaalde). Maestro werkt ook niet op wearos via bunq en enkel mijn mastercards worden gepakt.

Permanent proxy zorgde voor nog een snellere drain vd batterij (die op de fossil gen 5 toch al niet zo best is) dus heb ik het maar verwijderd. Had gehoopt dat ik het Apple Pay idee ervan zou krijgen (gezien ik hiervoor alles Apple had) maar helaas kwam ik bedrogen uit.

Hopelijk komt Google ooit bij zinnen en brengen ze de app gewoon uit naar alle landen die officieel google pay ondersteunen. Maar zoals ook al eerder gezegd: het Google trackrecord heeft ons natuurlijk het tegendeel al laten zien.....

• Humpi
jimzz schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 23:40:
Nope helaas werkt t niet op wearos zonder permanent proxy (vandaar dat ik het ook aanhaalde). Maestro werkt ook niet op wearos via bunq en enkel mijn mastercards worden gepakt.

Permanent proxy zorgde voor nog een snellere drain vd batterij (die op de fossil gen 5 toch al niet zo best is) dus heb ik het maar verwijderd. Had gehoopt dat ik het Apple Pay idee ervan zou krijgen (gezien ik hiervoor alles Apple had) maar helaas kwam ik bedrogen uit.

Hopelijk komt Google ooit bij zinnen en brengen ze de app gewoon uit naar alle landen die officieel google pay ondersteunen. Maar zoals ook al eerder gezegd: het Google trackrecord heeft ons natuurlijk het tegendeel al laten zien.....
Joo, dev hier. Permanent proxy kan niet je batterij sneller leeg laten lopen. De app draait niet op de achtergrond of iets namelijk. Het enige wat hij doet is de android setting aanpassen voor een proxy die verstopt is op wear os maar dus nog steeds werkt. Vergeet dus ook niet de proxy uit te zetten als je de app verwijdert anders blijft de proxy gewoon aan staan. Wat wél batterij kan kosten is adb aan laten staan trouwens, wat ook niet nodig is voor de app (alleen als je de proxy weer uit wil zetten).

Maestro bij revolut werkte wel trouwens! (Met mijn Duitse pasje van toentertijd, Nederlandse heb ik niet om te proberen).

• jimzz
BTW, ik heb zojuist een update van Google Pay gehad, so far so good al een aantal uren zonder disables. Hopelijk is t gefixed, duimen maar haha

• LNDN
Humpi schreef op woensdag 25 november 2020 @ 12:58:
[...]

Joo, dev hier. Permanent proxy kan niet je batterij sneller leeg laten lopen. De app draait niet op de achtergrond of iets namelijk. Het enige wat hij doet is de android setting aanpassen voor een proxy die verstopt is op wear os maar dus nog steeds werkt. Vergeet dus ook niet de proxy uit te zetten als je de app verwijdert anders blijft de proxy gewoon aan staan. Wat wél batterij kan kosten is adb aan laten staan trouwens, wat ook niet nodig is voor de app (alleen als je de proxy weer uit wil zetten).
Ik heb zelf geen significante drain idd.
Maestro bij revolut werkte wel trouwens! (Met mijn Duitse pasje van toentertijd, Nederlandse heb ik niet om te proberen).
Even je adres naar NLD zetten en dan een nieuwe virtuele visa aanmaken. Dan zou je ook een Nederlandse BIN moeten krijgen om te testen.
jimzz schreef op woensdag 25 november 2020 @ 13:03:
BTW, ik heb zojuist een update van Google Pay gehad, so far so good al een aantal uren zonder disables. Hopelijk is t gefixed, duimen maar haha
Reboot je tel maar, dan zou Google Pay binnen 30 minuten weg moeten zijn.

[Voor 14% gewijzigd door LNDN op 25-11-2020 13:07]

• Humpi
LNDN schreef op woensdag 25 november 2020 @ 13:06:

Even je adres naar NLD zetten en dan een nieuwe virtuele visa aanmaken. Dan zou je ook een Nederlandse BIN moeten krijgen om te testen.
De BIN die ik krijg bij de Visa is UK. Die werkt tevens ook in Google Pay.

• jimzz
@LNDN hm bij mij verdween die al zonder restart. Heb m zojuist gerestart om te testen. Hij heeft t nu 6 uur lang gedaan zonder issues. Ik laat straks weten of ie na de reboot ook nog steeds werkt (heb dit zojuist gedaan).

• LNDN
jimzz schreef op woensdag 25 november 2020 @ 15:58:
@LNDN hm bij mij verdween die al zonder restart. Heb m zojuist gerestart om te testen. Hij heeft t nu 6 uur lang gedaan zonder issues. Ik laat straks weten of ie na de reboot ook nog steeds werkt (heb dit zojuist gedaan).
1. Welke kaarten uit welk land gebruik je nu met GP
2. Welke land staat je account op (betalingsprofiel)
3. Hoe heb je de app op je tel gezet? Dus echt de Google Pay app met loyalty cards enzo bedoel ik dan.

• jimzz
@LNDN

1. Bunq, Italiaanse kaarten (destijds dat truukje gebruikt om Apple Pay te activeren)

2. Land van mijn account is Nederland, land ingesteld in Bunq is Nederland, land ingesteld voor Google Pay (bij het toevoegen vd kaarten) is Nederland

3. De app was al aanwezig op mijn telefoon, maar door het gekloot van afgelopen week heb ik t een aantal keer verwijderd. Ik heb de app niet gesideload overigens, ik heb ook een Engels Google account voor erbij en daarmee kun je Google Pay (en alle andere apps van dat land) gewoon downloaden). Wisselen van accounts in de playstore is as easy as klik en klaar!
Het betreft inderdaad de Google Pay app en niet tap&pay (dus de app met loyalty cards die ik dagelijks gebruik zoals de AH bonuskaart)

4. De Google Pay app werkt nu nog steeds een half uur na de restart, uiteraard zal ik over een aantal uur weer wat laten weten hier. Ik gok eigenlijk dat ze het probleem verholpen hebben, maar ik wil niet te vroeg juichen ofc.

• Noahlvb
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 18-01 09:15

Noahlvb

Wat?.. TECH? Waar!!!

Bij mij net een update van Google pay gehad. De app blijft nu al 4 uur staan ook na reboot. Nederlands betaalprofiel en Nederlandse kaart van bunq.

• jimzz
@LNDN google pay doet het 2 restarts verder en een aantal uur nog steeds. Probleem lijkt me dus verholpen.

• Glup
  • Niet online
Bij mij was een paar dagen geleden de Google Pay App dus automatisch verwijderd en nog slechts Google Pay via de instellingen in rudimentaire vorm beschikbaar.

Gisteravond na updaten was de Google Pay App er opeens weer. Afwachten of het niet weer automatisch weg wordt gehaald. Vreemd ...

NB Zie net dat @Noahlvb hetzelfde had. Misschien het begin dat de App toch weer wordt toegestaan voor bepaalde profielen :)

[Voor 18% gewijzigd door Glup op 26-11-2020 10:20. Reden: aanvulling]

• Buitenaerts
  • Registratie: maart 2019
  • Laatst online: 23-12-2020
Uit nieuwschierigheid: is Google Pay (nog) wel te vinden bij instellingen > google > account services > google pay?
Dit werkt inderdaad, maar hoe zit het nu dan moet ik alleen me telefoon ontgrendelen? En dan werkt het ofzo? Of moet ik telkens naar instellingen -> google -> etc gaan?

• Glup
  • Niet online
Buitenaerts schreef op donderdag 26 november 2020 @ 10:11:
[...]
Dit werkt inderdaad, maar hoe zit het nu dan moet ik alleen me telefoon ontgrendelen? En dan werkt het ofzo? Of moet ik telkens naar instellingen -> google -> etc gaan?
Met Google Pay hoef je alleen je telefoon te ontgrendelen. In die instellingen kan je de kaart kiezen die Google Pay moet gebruiken :)

• Buitenaerts
Glup schreef op donderdag 26 november 2020 @ 10:18:
[...]

Met Google Pay hoef je alleen je telefoon te ontgrendelen. In die instellingen kan je de kaart kiezen die Google Pay moet gebruiken :)
Oke top ben benieuwd :) ik was zelf ook hele tijd aan sideloaden, die app werkte dus ga het straks eens zonder app proberen :)

Opzicht vindt ik het wel beter dat je alleen je telefoon hoeft te ontgrendelen, dus ben benieuwd overigens kan je bijna zo goed als elke Jumbo met creditcard betalen dus daar werkt n26 gewoon.

• Glup
  • Niet online
Buitenaerts schreef op donderdag 26 november 2020 @ 10:26:
[...]

Oke top ben benieuwd :) ik was zelf ook hele tijd aan sideloaden, die app werkte dus ga het straks eens zonder app proberen :)

Opzicht vindt ik het wel beter dat je alleen je telefoon hoeft te ontgrendelen, dus ben benieuwd overigens kan je bijna zo goed als elke Jumbo met creditcard betalen dus daar werkt n26 gewoon.
Als je ook andere bank Apps hebt die NFC betalen ondersteunen dan kan het zijn dat je ook nog even bij instellingen > bluetooth & device connetion > Tap & Pay Google Pay moet selecteren :)

Succes en laat het weten 👍

• Buitenaerts
Nou het werkte inderdaad hoor top :) bedankt.

• Helga
  • Niet online
Weet iemand trouwens hoe je een iDeal betaalmethode kunt verwijderen? Deze is bij mij in de Play Store zichtbaar, echter van een bank (bunq) die ik niet meer gebruik. Op https://pay.google.com zie ik deze betaalmethodes niet. Ik kan ze nergens weghalen

• LNDN
Xabre schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 11:08:
Weet iemand trouwens hoe je een iDeal betaalmethode kunt verwijderen? Deze is bij mij in de Play Store zichtbaar, echter van een bank (bunq) die ik niet meer gebruik. Op https://pay.google.com zie ik deze betaalmethodes niet. Ik kan ze nergens weghalen
DIe kan je blijkbaar niet weghalen.. heel apart.

[Voor 83% gewijzigd door LNDN op 27-11-2020 12:46]

• 49euro
  • Laatst online: 20:34
Inmiddels wordt Google Pay bij mij niet meer disabled. De app is inmiddels al 48 uur beschikbaar. Dit is bij mij in de laatste 3 weken niet meer voorgekomen. Fijn dat ze bij Google deze policy weer los hebben gelaten.

• Glup
  • Niet online

• Limbeckx
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 18-01 16:39
49euro schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 12:46:
Inmiddels wordt Google Pay bij mij niet meer disabled. De app is inmiddels al 48 uur beschikbaar. Dit is bij mij in de laatste 3 weken niet meer voorgekomen. Fijn dat ze bij Google deze policy weer los hebben gelaten.
Heb em er ook maar even weer opgezet. Kijken hoe lang het blijft. De nieuwe versie van pay lijkt niet te werken. Alleen de oude versie, correct?

De nieuwe versie vraagt om een telefoonnummer uit de us, canada of India volgens mij...

• Nuevocasa
Limbeckx schreef op zondag 29 november 2020 @ 22:57:
[...]

Heb em er ook maar even weer opgezet. Kijken hoe lang het blijft. De nieuwe versie van pay lijkt niet te werken. Alleen de oude versie, correct?

De nieuwe versie vraagt om een telefoonnummer uit de us, canada of India volgens mij...
Ik heb gewoon de nieuwste versie er nu een paar dagen weer op staan.

• Limbeckx
Nuevocasa schreef op zondag 29 november 2020 @ 23:11:
[...]

Ik heb gewoon de nieuwste versie er nu een paar dagen weer op staan.
Deze?: https://www.apkmirror.com...-google-117-2-17-release/

• Nuevocasa
Via de play store, datum is 25 November van de laatste update zie ik. Versie 2.120.343944147

• Limbeckx
Nuevocasa schreef op zondag 29 november 2020 @ 23:20:
[...]

Via de play store, datum is 25 November van de laatste update zie ik. Versie 2.120.343944147
#hoedan? In de appstore krijg ik de medling dat deze app niet beschikbaar is ij NL. Krijg je ook auto updates?

• Nuevocasa
Limbeckx schreef op maandag 30 november 2020 @ 07:27:
[...]

#hoedan? In de appstore krijg ik de medling dat deze app niet beschikbaar is ij NL. Krijg je ook auto updates?
Probeer deze URL: com.google.android.apps.walletnfcrel

Er staat nu bij tussen haakjes dat het de oude versie is.

Edit: probeer deze eens.https://play.google.com/s...android.apps.walletnfcrel

[Voor 14% gewijzigd door Nuevocasa op 30-11-2020 07:51]

• 49euro
  • Laatst online: 20:34
Ik denk dat jullie beide over iets anders hebben. De nieuwste versie van de oude app is inderdaad versie 2.120. Deze werkt en blijft beschikbaar op mijn telefoon. De nieuwe app echter zoals de onlangs is gepresenteerd wordt hoe dan ook geblokkeerd als ik hem sideload. Dit lijkt vooralsnog goed afgeschermd te zijn voor gebruikers uit landen waar hij nog niet is gelanceerd.

[Voor 7% gewijzigd door 49euro op 30-11-2020 09:10]

• Nuevocasa
49euro schreef op maandag 30 november 2020 @ 09:10:
Ik denk dat jullie beide over iets anders hebben. De nieuwste versie van de oude app is inderdaad versie 2.120. Deze werkt en blijft beschikbaar op mijn telefoon. De nieuwe app echter zoals de onlangs is gepresenteerd wordt hoe dan ook geblokkeerd als ik hem sideload. Dit lijkt vooralsnog goed afgeschermd te zijn voor gebruikers uit landen waar hij nog niet is gelanceerd.
Ja, je hebt gelijk. Omdat ik 4 dagen terug nog een update had ontvangen had ik het verkeerd begrepen.

• Buitenaerts
Ik heb overigens nu ineens dat ik de app ook heb (had hem namelijk niet meer geïnstalleerd), hebben meer mensen dat ook?

• FJP84
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 22:13
Hoi ik heb sinds kort Revolut om te kijken of het wat is naast N26. Vooral Ideal en Google Pay op Maestro spreekt mij aan. De Maestro pas is nog onderweg en krijg nu een fout het koppelen van Google Pay aan mijn Maestro Pas. Iemand een idee om dit op te lossen? Ik neem zelf aan dat ik de Maestro pas met een pin transactie eerst moet activeren. Klopt dit?

• LNDN
Gewoon even een tijd wachten. Het Maestro "gedeelte" word altijd later pas geactiveerd wanneer de pas onderweg is. Toen ik een paar jaar geleden de pas nam was het eerst nog een tijd in de app en Google Pay een Mastercard pas.

• Mycroft
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 18-01 12:11
Knab meldt via Twitter: "Wij verwachten mobiel betalen aan te kunnen bieden aan onze klanten in het eerste kwartaal van 2021. Afspraken met de aanbieder staan ons helaas niet toe om vooraf aan te kondigen via welke partij dat is."

Heeft iemand op basis van deze beschrijving enig idee welke aanbieder dat afdwingt? Is dat Apple Pay of is Google Pay logischer?

• fcnevland
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 09-01 17:37
Je kan als je inlogt via je pc op Revolut bij pas instellingen contactloos betalen aan zetten dan werkt het. Dit is bij revolut standaard geblokkeerd totdat je betaald heb op normale manier met je pas.

Ik heb op deze manier gelijk gebruik kunnen maken van Google pay .. heb trouwens wel pas handmatig in Google pay app moeten instellen.

Succes
FJP84 schreef op donderdag 17 december 2020 @ 10:35:
Hoi ik heb sinds kort Revolut om te kijken of het wat is naast N26. Vooral Ideal en Google Pay op Maestro spreekt mij aan. De Maestro pas is nog onderweg en krijg nu een fout het koppelen van Google Pay aan mijn Maestro Pas. Iemand een idee om dit op te lossen? Ik neem zelf aan dat ik de Maestro pas met een pin transactie eerst moet activeren. Klopt dit?

• FJP84
fcnevland schreef op zondag 20 december 2020 @ 09:32:
Je kan als je inlogt via je pc op Revolut bij pas instellingen contactloos betalen aan zetten dan werkt het. Dit is bij revolut standaard geblokkeerd totdat je betaald heb op normale manier met je pas.

Ik heb op deze manier gelijk gebruik kunnen maken van Google pay .. heb trouwens wel pas handmatig in Google pay app moeten instellen.

Succes

[...]
Dank, het was me inderdaad handmatig in Google Pay gelukt. Pas is nu geactiveerd en contactloos betalen staat aan. Nu op naar de eerste Google Pay betaling met telefoon. Werkt wel erg prettig. Laat al een keer een succesvolle transactie met N26 MasterCard. Maar beter dat ik het nu standaard met Meastro heb gekoppeld.

• FJP84
Hier toch nog even een vraag over Google Pay icm Mobiel betalen met ING

Mijn situatie
- Revolut Meastro gekoppeld aan Google Pay als standaard (Google > Account Services > Google Pay)
- ING bankieren: 2 mobiele passen ieder voor een aparte rekening.

Nu kreeg ik laatst bij ING de melding: Bankieren gebruik voor tap & pay job Google Pay?

Mijn vraag hoe werkt dit nu precies?

Ik had het eerst volgens mij op Nee. Dus voor betalen met ING moest ik altijd handmatig via de mobiel bankieren app/shortcut mobiel betalen open en daar kan ik dan ook van ING pas switchen.

Als ik niks deed en mijn telefoon na ontgrendelen direct tegen de pin terminal hield, betaalde ik met Revolut. Opzich prima, maar wil nu even wat zaken helder hebben.

1. Als ik wel de voorkeur geef aan ING Bankieren voor tap & Pay ipv Google Pay, dan kan ik na ontgrendelen direct met ING betalen ipv Revolut (via Google Pay) klopt dat?
2. Als dat klopt: hoe kan ik dan met Revolut betalen als ik dat wil?
3. Hoe kan ik zien wat als voorkeur staat ingesteld voor tap & pay (ING Bankieren of Google Play) en hoe kan ik dat aanpassen?
4. Hoe kan ik binnen Google Pay dat verborgen zit onder Settings > Google Services > Google Play snel en gemakkelijk van betaalpas wisselen?

Alvast dank.voor de info.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• LNDN
FJP84 schreef op zondag 3 januari 2021 @ 22:10:
Hier toch nog even een vraag over Google Pay icm Mobiel betalen met ING

1. Als ik wel de voorkeur geef aan ING Bankieren voor tap & Pay ipv Google Pay, dan kan ik na ontgrendelen direct met ING betalen ipv Revolut (via Google Pay) klopt dat?
Afhankelijk van je standaard instelling (zie uitleg hieronder)
2. Als dat klopt: hoe kan ik dan met Revolut betalen als ik dat wil?
Google Pay app openen (werkt alleen lekker als je ook de volledige app hebt)
3. Hoe kan ik zien wat als voorkeur staat ingesteld voor tap & pay (ING Bankieren of Google Play) en hoe kan ik dat aanpassen?
Zie uitleg hieronder
4. Hoe kan ik binnen Google Pay dat verborgen zit onder Settings > Google Services > Google Play snel en gemakkelijk van betaalpas wisselen?
Dit zou heel makkelijk gaan als je Android 11 hebt en/of een Google Pixel 3/4 dacht ik. Daar kan je namelijk in het power menu de pasjes zien. Voor alle andere situaties raad ik aan om de volledige Google Pay app te downloaden.
Uitleg Google Pay
NFC betalen via Android is eigenlijk heel simpel: Bij Verbindingen > NFC en betaling > Tikken en betalen daar kan je de instellingen wijzigen:

Kies bij standaard app de app uit die ALTIJD gebruikt wordt om te betalen:
- als het scherm aan is, maar nog niet unlocked en
- tijdens het gebruik van andere NIET-betaalapps

Zet daar de standaard app op de betaalservice die je standaard wilt gebruiken en zet tikken en betalen met open apps op 'aan' zodat je ook met de niet standaard service kan betalen.

Verder kan je NIET in dat menu de pas instellen die standaard per service gebruikt wordt. Dus je kan alleen aangeven Google Pay of andere betaalserivice. En per betaalservice moet je in de app zelf (dus Google Pay [dus niet revolut] of ING in jou geval) de pas instellen. Wil je een andere pas gebruiken voor een transactie, dan moet je zowel bij ING als bij Google Pay de juiste pas naar het midden slepen in de app zelf.

Makkelijkste wat je kan doen met de meeste launchers is per pas een starticoon op je startmenu slepen als je bankapp dat support. Voor zover ik weer kan je dat dus sws met Google Pay doen voor al je passen. Maar dan moet je wel via de workaround even de volledige Google Pay installeren op je mobiel.

Dus met een google account inloggen die staat ingesteld op een land waar de app 'Google Pay (Old App)' gedownload kan worden OF je kan het via apkmirror downloaden en sideloaden.

[Voor 39% gewijzigd door LNDN op 03-01-2021 22:43. Reden: Toevoeging informatie]

• FJP84
LNDN schreef op zondag 3 januari 2021 @ 22:35:
[...]

Afhankelijk van je standaard instelling (zie uitleg hieronder)

[...]

Google Pay app openen (werkt alleen lekker als je ook de volledige app hebt)

[...]

Zie uitleg hieronder

[...]

Dit zou heel makkelijk gaan als je Android 11 hebt en/of een Google Pixel 3/4 dacht ik. Daar kan je namelijk in het power menu de pasjes zien. Voor alle andere situaties raad ik aan om de volledige Google Pay app te downloaden.
Uitleg Google Pay
NFC betalen via Android is eigenlijk heel simpel: Bij Verbindingen > NFC en betaling > Tikken en betalen daar kan je de instellingen wijzigen:

Kies bij standaard app de app uit die ALTIJD gebruikt wordt om te betalen:
- als het scherm aan is, maar nog niet unlocked en
- tijdens het gebruik van andere NIET-betaalapps

Zet daar de standaard app op de betaalservice die je standaard wilt gebruiken en zet tikken en betalen met open apps op 'aan' zodat je ook met de niet standaard service kan betalen.

Verder kan je NIET in dat menu de pas instellen die standaard per service gebruikt wordt. Dus je kan alleen aangeven Google Pay of andere betaalserivice. En per betaalservice moet je in de app zelf (dus Google Pay [dus niet revolut] of ING in jou geval) de pas instellen. Wil je een andere pas gebruiken voor een transactie, dan moet je zowel bij ING als bij Google Pay de juiste pas naar het midden slepen in de app zelf.

Makkelijkste wat je kan doen met de meeste launchers is per pas een starticoon op je startmenu slepen als je bankapp dat support. Voor zover ik weer kan je dat dus sws met Google Pay doen voor al je passen. Maar dan moet je wel via de workaround even de volledige Google Pay installeren op je mobiel.

Dus met een google account inloggen die staat ingesteld op een land waar de app 'Google Pay (Old App)' gedownload kan worden OF je kan het via apkmirror downloaden en sideloaden.
Dank voor de uitgebreide reactie.

Ik was zojuist al achter de settings bij NFC voor tap & pay gekomen. Ik kan daar inderdaad ook instellen of ik de standaard wil overrulen als ik een andere betaal app open heb. Bij de telefoon van mijn vriendin zie ik die extra optie (nog) niet, maar zal eens zoeken. Benieuwd hoe dat werkt als ik het niet kan vinden.

Ik had ook al de app Gpay setting shortcut app geïnstalleerd dat werkte ook. Maar deze kan ik nu verwijderen want toen ik via Chrome App de Google pay app link in de play store aanklikte kon ik deze ondanks de melding dat het niet beschikbaar was wel enablen. Nu heb ik ik Google Play ook als app. (y)

• Glup
  • Niet online
Als je de Google Pay App ingedrukt houdt dan verschijnt er vanzelf een lijstje van de kaarten die je hebt toegevoegd. De standaard kaart kies je in de App zelf.

• FJP84
Glup schreef op maandag 4 januari 2021 @ 08:54:
Als je de Google Pay App ingedrukt houdt dan verschijnt er vanzelf een lijstje van de kaarten die je hebt toegevoegd. De standaard kaart kies je in de App zelf.
Dat was me opgevallen. Ideaal!

Met getest om ING als standaard tap & pay te gebruiken. Werkte niet goed. Moest voor instructies naar de app, maar werd niet geopend. Mogelijk komt dit doordat ik altijd pincode vooraf heb ingesteld. Nu Google Pay weer als standaard (dat werkte wel) en ING handmatig zoals ik al gewend was.

• BlueSS50
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 18-01 12:55
Maar het is dus niet mogelijk om enkel paypall te koppelen?
Als ik voor het eerst de app open kan ik alleen een creditcard kiezen om door te gaan. en die heb ik niet.

Er is namelijk een hele goede aanbieding in de google store voor een Nest Audio voor 69,99 en die kun je alleen via google pay betalen/creditcard betalen.

• Glup
  • Niet online
BlueSS50 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 07:04:
Maar het is dus niet mogelijk om enkel paypall te koppelen?
Als ik voor het eerst de app open kan ik alleen een creditcard kiezen om door te gaan. en die heb ik niet.

Er is namelijk een hele goede aanbieding in de google store voor een Nest Audio voor 69,99 en die kun je alleen via google pay betalen/creditcard betalen.
Als het je alleen om een CC gaat kan je de bunq TravelCard nemen: https://www.bunq.com/nl/travel

Kost eenmalig €10 maar dat bespaard je met gemak op 1 vakantie door geen wisselkoers. Registratie via App iets van 3 min en als het goed is kan je dan meteen de (virtuele) kaart gebruiken. Fysieke kaart duurt paar daagjes.

Zelfde voor de gratis Revolut en N26 maar dat zijn meteen ook volledige banken (en fantastisch).

Openbank - ook gratis - is een ware circus act om aan te melden en de App is een gruwel, maar biedt ook mooie producten en ook gratis.

• LNDN
Glup schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 11:03:
[...]

Als het je alleen om een CC gaat kan je de bunq TravelCard nemen: https://www.bunq.com/nl/travel

Kost eenmalig €10 maar dat bespaard je met gemak op 1 vakantie door geen wisselkoers. Registratie via App iets van 3 min en als het goed is kan je dan meteen de (virtuele) kaart gebruiken. Fysieke kaart duurt paar daagjes.

Zelfde voor de gratis Revolut en N26 maar dat zijn meteen ook volledige banken (en fantastisch).

Openbank - ook gratis - is een ware circus act om aan te melden en de App is een gruwel, maar biedt ook mooie producten en ook gratis.
Waarom zou je daar 10 euro voor betalen? Kan je toch gewoon beter Revolut nemen , opwaarderen en kopen die handel? Credit cards zijn na de verificatie gelijk beschikbaar namelijk.

• Glup
  • Niet online
LNDN schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 14:40:
[...]

Waarom zou je daar 10 euro voor betalen? Kan je toch gewoon beter Revolut nemen , opwaarderen en kopen die handel? Credit cards zijn na de verificatie gelijk beschikbaar namelijk.
Welke creditcards? Van wie?

• LNDN
Glup schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 14:41:
[...]

Welke creditcards? Van wie?
Van Revolut (Mastercard en Visa)

• Glup
  • Niet online
LNDN schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 15:16:
[...]

Van Revolut (Mastercard en Visa)
Dat zijn geen creditcards.

• LNDN
Glup schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 16:16:
[...]

Dat zijn geen creditcards.
Zijn het cadeaubonnen dan? 🤡

Pre-paid of postpaid.. Je kan er online nagenoeg hetzelfde mee als je er genoeg geld op hebt staan. En bovendien maakt dit ook Google Pay mogelijk voor zowel maestro en mastercard/visa.

• Glup
  • Niet online
Het zijn Mastercard debet of prepaid cards. Wel degelijk verschil: probeer maar eens een auto online te reserveren met een debet card. Er zijn verschillen; of die relevant zijn hangt van de persoonlijke omstandigheden af.

Die verschillen kunnen het dus waard zijn om eenmalig €10 te betalen voor een CC ipv de debet/prepaid Mastercards van die alternatieven.

Allen werken inderdaad met Google Pay en de Maestro van Revolut zelfs ook (Maestro van N26 niet!).

• Wortelstok
  • Laatst online: 18-01 17:48
Glup schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 10:24:
Het zijn Mastercard debet of prepaid cards. Wel degelijk verschil: probeer maar eens een auto online te reserveren met een debet card. Er zijn verschillen; of die relevant zijn hangt van de persoonlijke omstandigheden af.

Die verschillen kunnen het dus waard zijn om eenmalig €10 te betalen voor een CC ipv de debet/prepaid Mastercards van die alternatieven.

Allen werken inderdaad met Google Pay en de Maestro van Revolut zelfs ook (Maestro van N26 niet!).
Plus aankoopverzekering en reisverzekering, die bij de debet cards ook niet zit, toch?

• Glup
  • Niet online
Wortelstok schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 11:56:
[...]

Plus aankoopverzekering en reisverzekering, die bij de debet cards ook niet zit, toch?
Ja en nee. Bij die CC van bunq niet dacht ik. Bij 'gewone' CC wel.

Er zijn wel meer verschillen hoor. Bij die bunq CC krijg je geen credit. De kaart functioneert dus in feite als een debet card. Maar de merchant ziet het wel als CC. Het gereserveerde bedrag wordt dan ook tijdelijk echt van je rekening gehaald.

[Voor 0% gewijzigd door Glup op 08-01-2021 12:02. Reden: aanvulling]

• LNDN
Glup schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 11:32:
[...]

Er zijn wel meer verschillen hoor. Bij die bunq CC krijg je geen credit. De kaart functioneert dus in feite als een debet card. Maar de merchant ziet het wel als CC. Het gereserveerde bedrag wordt dan ook tijdelijk echt van je rekening gehaald.
hold up.. ziet een merchant mijn revolut Mastercard/Visa dus niet als credit card wou je zeggen en bunq wel?

Ik dacht dat Bunq de real deal was na dat hele verhaal 8)7

• Glup
  • Niet online
LNDN schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 12:47:
[...]

hold up.. ziet een merchant mijn revolut Mastercard/Visa dus niet als credit card wou je zeggen en bunq wel?

Ik dacht dat Bunq de real deal was na dat hele verhaal 8)7
Ja, je bunq CC wordt als CC gezien maar functioneerd als debet card.

Revolut had prepaid Mastercard/VISA die functioneerde als debetcard en is overgestapt op (echte) debet Mastercard/VISA die ook als debetcard functioneerd.

:? 8)7 |:( :z

• LNDN
Glup schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 12:51:
[...]

Ja, je bunq CC wordt als CC gezien maar functioneerd als debet card.

Revolut had prepaid Mastercard/VISA die functioneerde als debetcard en is overgestapt op (echte) debet Mastercard/VISA die ook als debetcard functioneerd.

:? 8)7 |:( :z
De binchecker zegt dat mijn VISA een credit card is en me virtuele wegwerpkaart een debit card.

• Glup
  • Niet online
LNDN schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 13:00:
[...]

De binchecker zegt dat mijn VISA een credit card is en me virtuele wegwerpkaart een debit card.
Welke binchecker gebruik jij? Ik krijg nl
Card Brand VISA
Card Type DEBIT
Card Level PREPAID

• LNDN
https://www.bincodes.com/creditcard-checker/

Maar ik had de kaart wel aangemaakt met als land toen Duitsland (toen voor die workaround) volgens mij.

BIN 416598
Issuing Bank <leeg>
Card Brand VISA
Card Type CREDIT
Card Level <leeg>
ISO Country Name UNITED STATES

Zo staat mijn VISA van revolut erin.

• Glup
  • Niet online
Heel merkwaardig. Ik heb die truc toen ook gedaan met Duitsland. Misschien is Revolut ondertussen weer veranderd en geeft zij nu ook creditcards uit die functioneren als debitcard. Het lijkt mij in ieder geval wel handiger omdat dit vaker zal worden geaccepteerd.

Jammer is dat Revolut hierover zelf niet communiceerd.

• Wortelstok
  • Laatst online: 18-01 17:48
Glup schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 11:32:
[...]

Nog een verschil (weet ik niet zeker trouwens): bij een debet card kun je niet storneren. Las ik op een Amerikaanse site.

• Siask
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 00:55
Glup schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 14:18:
Misschien is Revolut ondertussen weer veranderd en geeft zij nu ook creditcards uit die functioneren als debitcard.
Of al die gratis databases bevatten rotzooi en de gegevens die er in staan kloppen niet met hoe de situatie werkelijk is.
Wortelstok schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 22:57:
Nog een verschil (weet ik niet zeker trouwens): bij een debet card kun je niet storneren. Las ik op een Amerikaanse site.
Dat is onjuist, je kunt op een debitcard ook prima een chargeback initiëren, zelfs op een prepaid-kaart. Bron uit het VK, alternatieve bron uit de VS, en je kunt ook nog de Chargeback Guide doorvlooien ;)

• Gengar60
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 10-01 16:55
Heb net betaald bij de AH met Google Pay en Revolut! Ik moest de kaart bestellen maar ik kon m al meteen linken aan GPay. Raar genoeg toen ik deed via de knop op de app en toen in de informatie van de kaart keek op de GPay app zou hij gezien worden als MasterCard maar toen ik dit direct deed via de GPay app zelf werd hij gezien als Maestro en het werkte zonder enige moeite bij de AH. Nu dat Revolut ook instant IBAN transfers ondersteunt _/-\o_ word dit nu mijn standaard betaalmethode. Toppie!

• LNDN
Gengar60 schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 16:25:
Nu dat Revolut ook instant IBAN transfers ondersteunt _/-\o_ word dit nu mijn standaard betaalmethode. Toppie!
Het enige wat instant is is iDeal topups. Het "instant" gedeelte is van Revolut naar Revolut. ING naar Revolut duurt nog steeds minstens 1 werkdag.

• Gengar60
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 10-01 16:55
LNDN schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 20:31:
[...]

Het enige wat instant is is iDeal topups. Het "instant" gedeelte is van Revolut naar Revolut. ING naar Revolut duurt nog steeds minstens 1 werkdag.
Mijn IBAN transfer van mijn ABN rekening stond er in een paar seconden op. Er stond ook op de ABN app dat het meteen op m'n Revolut zou staan.

• roymar
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 18-01 18:05
Ik dacht ik sluit een revolute rekening af en bestel een meastrocard, maar helaas was niet mogelijk. Ook de klantenservice kon me niet helpen ermee. Erg jammer weer

• LNDN
roymar schreef op maandag 11 januari 2021 @ 23:22:
Ik dacht ik sluit een revolute rekening af en bestel een meastrocard, maar helaas was niet mogelijk. Ook de klantenservice kon me niet helpen ermee. Erg jammer weer
Want?

• roymar
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 18-01 18:05
Omdat meastro in Nederland overal geaccepteerd wordt en Mastercard niet

• LNDN
roymar schreef op maandag 11 januari 2021 @ 23:45:
[...]

Omdat meastro in Nederland overal geaccepteerd wordt en Mastercard niet
Maestrokaart moet je daar gewoon kunnen bestellen?
En anders een paar dagen wachten tot de backend meewerkt. Revolut heeft een klote IT afdeling mbt toewijzen van die kaarten: mijn Maestrokaart was een tijdje alleen als een Mastercard in de app zichtbaar toen ik een maestrokaart bestelde. Dat verandert binnen een paar dagen na bestelling. Ik kon er wel mee betalen bij de AH trouwens dacht ik.

• FJP84
Hoi wat is het limiet in NL voor contactloos betalen wanneer je telefoon nog gelocked is? NL staat niet in de lijst bij Google. Is het mogelijk om dit geheel te blokkeren?
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True