Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glup
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
LNDN schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 16:48:
[...]

Heb ik eigenlijk nooit getest. Maar volgens ligt dat per bank ook verschillend. Vanuit Google Pay is er iig geen stop: https://blog.revolut.com/a/google-pay-limit/
?? Volgens mij werkt Google Pay helemaal niet als het niet is unlocked!

Althans, bij mij niet :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:36

aex351

I am the one

Ik heb zojuist de Google Pay app handmatig geïnstalleerd. En in mijn S21 ingesteld als de primaire betaalmethode. In Google Pay staat nu PayPal ingesteld als betaalmethode. Dus ik ben benieuwd of ik daarmee in winkels kan betalen. Ik kan eventueel ook nog wel een creditcard (ING) toevoegen. Maar tot dusver lijkt alles te werken. Ik kan helaas (zoals verwacht) niet mijn reguliere debit card (ING) toevoegen.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LNDN
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 13-08 13:42
Glup schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 11:02:
[...]

?? Volgens mij werkt Google Pay helemaal niet als het niet is unlocked!

Althans, bij mij niet :*)
True! Ik zie het ook staan bij de Google Pay checklist idd.
aex351 schreef op maandag 15 februari 2021 @ 15:56:
Ik heb zojuist de Google Pay app handmatig geïnstalleerd. En in mijn S21 ingesteld als de primaire betaalmethode. In Google Pay staat nu PayPal ingesteld als betaalmethode. Dus ik ben benieuwd of ik daarmee in winkels kan betalen. Ik kan eventueel ook nog wel een creditcard (ING) toevoegen. Maar tot dusver lijkt alles te werken. Ik kan helaas (zoals verwacht) niet mijn reguliere debit card (ING) toevoegen.
Volgens mij kan je maar met bepaalde accounts PayPal gebruiken om online te betalen. Waar je op moet letten is of de kaart verschijnt onder het logo bovenaan met de tekst: Standaard of Houd bij de betaalautomaat om te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cwarcher
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 20-05 21:57
Ik wil Gpay weer eens proberen, had het in het najaar prima aan de praat met via mijn Openbank Maestro kaart maar zie dat er daarna van alles is aangepast door Google aan Gpay. Iemand ervaringen of het nog werkt? Heb/had het draaien op zowel een ouder Android 9 device als een iets nieuwere Samsung S10 met Android 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glup
  • Niet online
cwarcher schreef op zondag 28 februari 2021 @ 10:13:
Ik wil Gpay weer eens proberen, had het in het najaar prima aan de praat met via mijn Openbank Maestro kaart maar zie dat er daarna van alles is aangepast door Google aan Gpay. Iemand ervaringen of het nog werkt? Heb/had het draaien op zowel een ouder Android 9 device als een iets nieuwere Samsung S10 met Android 10.
Dat is hier zeer uitgebreid besproken. Eventjes zoeken in eerdere posts 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cwarcher
Glup schreef op zondag 28 februari 2021 @ 10:18:
[...]

Dat is hier zeer uitgebreid besproken. Eventjes zoeken in eerdere posts 8)
Ik zag het, thanks.
Ik vermoed dat het nu vooralsnog nog zal werken. In NFC opties staat nog netjes Google pay geactiveerd, en op pay.google.com zie ik de Openbank pas nog als default staan.
Ben wel benieuwd wat er in april gaat gebeuren als Google kennelijk geforceerd overschakelt naar de nieuwe Google pay welke nu alleen nog in de USA beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glup
  • Niet online
cwarcher schreef op zondag 28 februari 2021 @ 10:36:
[...]
Ik zag het, thanks.
Ik vermoed dat het nu vooralsnog nog zal werken. In NFC opties staat nog netjes Google pay geactiveerd, en op pay.google.com zie ik de Openbank pas nog als default staan.
Ben wel benieuwd wat er in april gaat gebeuren als Google kennelijk geforceerd overschakelt naar de nieuwe Google pay welke nu alleen nog in de USA beschikbaar is.
Volgens mij zijn er nu een aantal Google Pays beschikbaar: die in de VS waar je ook in Google Pay geld onderling kan betalen, een Indiase versie (Tez), een rest van de wereld versie en een geen App maar wel functioneel werkende versie. Die laatste hebben wij hier in NL. Die VS versie komt (voorlopig) niet in andere landen beschikbaar en dat heeft vermoedelijk met wetgeving te maken, zoals privacy en het functioneren als financieel instituut of bank.

Ik heb nog de werkende VS Google Pay maar ik zie net op apkmirror dat dat inderdaad
een zeer oude versie is dus die zal idd stoppen.

Ik kan trouwens geen apks van de nieuwe vinden :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cwarcher
Glup schreef op zondag 28 februari 2021 @ 10:46:
[...]

Volgens mij zijn er nu een aantal Google Pays beschikbaar: die in de VS waar je ook in Google Pay geld onderling kan betalen, een Indiase versie (Tez), een rest van de wereld versie en een geen App maar wel functioneel werkende versie. Die laatste hebben wij hier in NL. Die VS versie komt (voorlopig) niet in andere landen beschikbaar en dat heeft vermoedelijk met wetgeving te maken, zoals privacy en het functioneren als financieel instituut of bank.

Ik heb nog de werkende VS Google Pay maar ik zie net op apkmirror dat dat inderdaad
een zeer oude versie is dus die zal idd stoppen.

Ik kan trouwens geen apks van de nieuwe vinden :?
Is dit niet de nieuwe :

https://www.apkmirror.com...y-google-122-1-4-release/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glup
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cwarcher
Glup schreef op zondag 28 februari 2021 @ 11:19:
[...]

Februari '21 dus lijkt mij niet 8)
Het is toch nog februari '21. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glup
  • Niet online
cwarcher schreef op zondag 28 februari 2021 @ 11:39:
[...]

Het is toch nog februari '21. :?
Haha, ik bedacht mij dat net ook. Helemaal in de war!!
Je hebt gelijk 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glup
  • Niet online
Heb die Apk maar even geïnstalleerd en je krijgt het volgende te zien:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NAuXNs7M49-VFw7PR1Gar6jf638=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C1kT01msqDh50xAC7H0MOp0z.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cwarcher
Glup schreef op zondag 28 februari 2021 @ 11:50:
Heb die Apk maar even geïnstalleerd en je krijgt het volgende te zien:

[Afbeelding]
Dat las ik inderdaad elders dat dat de eerste landen waren ja. Dus deze versie is hier nog ietwat zinloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glup
  • Niet online
cwarcher schreef op zondag 28 februari 2021 @ 12:52:
[...]

Dat las ik inderdaad elders dat dat de eerste landen waren ja. Dus deze versie is hier nog ietwat zinloos
Net als de vorige versie kan het goed zijn dat ook deze gewoon werkt. Behoort alleen niet in NL te kunnen worden geïnstalleerd. Maar die vorige versie heb ik ook jaren in NL zonder problemen gebruikt. In de App kan ik ook alles doen, zoals kaarten kijken/bijvoegen, winkelkaarten, enz. Kan en heb mij zelfs aangemeld voor de Google Pay Plex bank accounts wachtlijst bij zowel Citi Plex als Stanford FCU Plex checking & savings account by Google Accounts. Plex trouwens verwarrende naam. Sowieso namen verzinnen niet Google's beste eigenschap :+

Vrienden uitnodigen geeft $10 maar dat zal hier niet werken ;)

Mooie nieuwe functie is dat je bonnetjes via Gmail en ook Google Photos automatisch kan importeren (moet je aanzetten).
Ook mooi is dat je je bank account kan toevoegen maar helaas dus alleen in die landen.

Het lijkt er trouwens op dat de Indiase Tez versie van Google Pay is samengegaan met de 'gewone' Google Pay dus.

Opmerkelijk is dat de oude Google Pay App niet automatisch is verwijderd en ook gewoon lijkt te werken.

Hoop maar dat het snel hierheen komt hoewel ik wel bang ben voor een kaalslag van de oude banken en misschien zelfs nieuwe fintechs.

[ Voor 3% gewijzigd door Glup op 28-02-2021 13:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cwarcher
Glup schreef op zondag 28 februari 2021 @ 13:12:
[...]

Net als de vorige versie kan het goed zijn dat ook deze gewoon werkt. Behoort alleen niet in NL te kunnen worden geïnstalleerd. Maar die vorige versie heb ik ook jaren in NL zonder problemen gebruikt. In de App kan ik ook alles doen, zoals kaarten kijken/bijvoegen, winkelkaarten, enz. Kan en heb mij zelfs aangemeld voor de Google Pay Plex bank accounts wachtlijst bij zowel Citi Plex als Stanford FCU Plex checking & savings account by Google Accounts. Plex trouwens verwarrende naam. Sowieso namen verzinnen niet Google's beste eigenschap :+

Vrienden uitnodigen geeft $10 maar dat zal hier niet werken ;)

Mooie nieuwe functie is dat je bonnetjes via Gmail en ook Google Photos automatisch kan importeren (moet je aanzetten).
Ook mooi is dat je je bank account kan toevoegen maar helaas dus alleen in die landen.

Het lijkt er trouwens op dat de Indiase Tez versie van Google Pay is samengegaan met de 'gewone' Google Pay dus.

Opmerkelijk is dat de oude Google Pay App niet automatisch is verwijderd en ook gewoon lijkt te werken.

Hoop maar dat het snel hierheen komt hoewel ik wel bang ben voor een kaalslag van de oude banken en misschien zelfs nieuwe fintechs.
Als Google ook al in staat zou blijken de bankwereld pijn te doen zou ik me toch wel wat zorgen gaan maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael4500
  • Registratie: Oktober 2016
  • Niet online
Bij mij is de Google Pay app weer automatisch verdwenen sinds gisteren/eergisteren. Ging al een tijdje goed, tot nu dus weer.

Meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12:03
michael4500 schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 18:05:
Bij mij is de Google Pay app weer automatisch verdwenen sinds gisteren/eergisteren. Ging al een tijdje goed, tot nu dus weer.

Meer mensen last van?
Hier heb ik de app nog gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael4500
  • Niet online
Nuevocasa schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 19:46:
[...]

Hier heb ik de app nog gewoon.
Heb jij hem ook ge-sideload, of hoe heet dat? Dus niet al via normale wijze op je toestel aanwezig en/of niet gewoon via de play-store beschikbaar en via daar geinstalleerd?

Uit externe bron dus ook. Via apk/mirrorsite of hoe noem je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
michael4500 schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 21:24:
[...]

Heb jij hem ook ge-sideload, of hoe heet dat? Dus niet al via normale wijze op je toestel aanwezig en/of niet gewoon via de play-store beschikbaar en via daar geinstalleerd?

Uit externe bron dus ook. Via apk/mirrorsite of hoe noem je dat?
In het begin wel, later via de Playstore geüpdatet.

Probeer deze link eens;
https://play.google.com/s...android.apps.walletnfcrel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael4500
  • Niet online
Nuevocasa schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 21:35:
[...]

In het begin wel, later via de Playstore geüpdatet.

Probeer deze link eens;
https://play.google.com/s...android.apps.walletnfcrel
Yes thanks, kon hem (de Google pay app dus) weer inschakelen en gelukkig stonden alle passen er nog in. Anders weer een heel gezeik om alles (handmatig) terug te moeten gaan zetten + checken.

Had zelf ook ergens zo'n link via bunq. Maar die kon ik zo snel niet vinden via mn e-mail app op mn gsm. Deze van jou maar ff opslaan op meerdere plaatsen. Werkt zo te zien dus weer. Bedankt!

Heb wel vrij lang mn nfc uit gehad en het niet gebruikt, zou dat het (automatisch) kunnen veroorzaken? Denk het niet, maar goed. Verder niks gewijzigd bij mijn weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glup
  • Niet online
michael4500 schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 18:05:

Meer mensen last van?
Ik heb de App ook nog 'gewoon'. Beiden zie ik, ook de nieuwe die ik had gesideloaded.
Alle passen enz. staan er nog in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael4500
  • Niet online
Glup schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 08:24:
[...]

Ik heb de App ook nog 'gewoon'. Beiden zie ik, ook de nieuwe die ik had gesideloaded.
Alle passen enz. staan er nog in :)
Hmm, dan lijkt het alleen bij mij zo te zijn nu. Zal het even in de gaten houden de komende weken. Wel irritant als je in een winkel staat en wilt betalen. Maar even de app/ Gpay logo op mn telefoon checken vlak daarvoor, of die nog zichtbaar zijn. Bedankt weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glup
  • Niet online
Weet iemand waarom een reguliere pas ook offline werkt maar dat Google Pay waar in feite ook een NFC in je telefoon zit, niet ook offline werkt?

Dat is namelijk een zeer groot nadeel en onnodig lijkt mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LNDN
Glup schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 08:11:
Weet iemand waarom een reguliere pas ook offline werkt maar dat Google Pay waar in feite ook een NFC in je telefoon zit, niet ook offline werkt?

Dat is namelijk een zeer groot nadeel en onnodig lijkt mij.
Samsung telefoons kunnen dit idd in de low power mode "uit-stand" nog betalingen doen met Samsung Pay. Zo werkte het ov experiment volgens mij ook. Maar google kiest ervoor om alleen de normale versie te implementeren volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glup
  • Niet online
LNDN schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 08:21:
[...]

Samsung telefoons kunnen dit idd in de low power mode. "uit-stand" nog betalingen doen met Samsung Pay. Zo werkt het ov experiment volgens mij ook. Maar google kiest ervoor om als de normale versie te implementeren volgens mij.
Maar waarom niet ook gewoon helemaal uit? Dat kan met je bankpas waar een NFC chip in zit toch ook?

Enige verschil is dat je een PIN boven de (nu) €50 moet doen (of bij meer dan 2 transacties) terwijl je met Google Pay je telefoon moet unlocken. Maar dat is beide veilig genoeg bevonden dus uitwisselbaar.

[ Voor 18% gewijzigd door Glup op 17-03-2021 08:24 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LNDN
Zodra je telefoon energieloos word, verbreekt de verbinding tussen de chip en de antenna. In tegenstelling tot een pas die geactiveerd word door de lezer en de antenne altijd verbonden is met de chip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glup
  • Niet online
LNDN schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 08:26:
Zodra je telefoon energieloos word, verbreekt de verbinding tussen de chip en de antenna. In tegenstelling tot een pas die geactiveerd word door de lezer en de antenne altijd verbonden is met de chip.
AHA vandaar! 👍

En kan de chip technisch niet permanent met de antenne verbonden blijven in een smartphone?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LNDN
Voor zover ik weet niet : de secure element van de tel moet benaderbaar blijven voor software en heeft stroom nodig daarvoor. Daar zit ook een versie van op de nfc sim op. Maar de lowpower mode van Samsung zou ook voldoende moeten zijn. Gebeurd toch niet heel vaak dat je tel uit is toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glup
  • Niet online
LNDN schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 08:46:
Maar de lowpower mode van Samsung zou ook voldoende moeten zijn. Gebeurd toch niet heel vaak dat je tel uit is toch?
Tot nu toe nog nooit. Maar voor mij is dat niet voldoende want mbt betalen wil ik grote zekerheid hebben en dan vind ik de afhankelijkheid van of mijn telefoon het doet niet genoeg, ook al kan ik de batterijduur met lowpower enorm verlengen. Maar dan moet je er wel op tijd bij zijn en het opmerken wat niet altijd lukt natuurlijk, bv als je toestel op silent staat of als je telefoon ergens opgeborgen zit bv (kamperen/feest/enz.

Genoeg te bedenken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 13:55
Net weer kunnen betalen met Google pay en gekoppelde curve card, die weer gekoppeld is aan ANWB ICS.

Issue wat er eerst wat dat je declined kreeg, is dus opgelost.

Pvouput live

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LNDN
Glup schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 09:44:
[...]

Tot nu toe nog nooit. Maar voor mij is dat niet voldoende want mbt betalen wil ik grote zekerheid hebben en dan vind ik de afhankelijkheid van of mijn telefoon het doet niet genoeg, ook al kan ik de batterijduur met lowpower enorm verlengen. Maar dan moet je er wel op tijd bij zijn en het opmerken wat niet altijd lukt natuurlijk, bv als je toestel op silent staat of als je telefoon ergens opgeborgen zit bv (kamperen/feest/enz.

Genoeg te bedenken :+
Ik bedoel low power mode is de stand dat je tel wel echt niet meer aan kan, maar dat de tel nog wel genoeg energie heeft voor enkele transacties en om de interne tijd bij te houden. Het is geen energiebesparende stand ofzo. Als je de tel probeert aan te doen maar krijgt dan het lege batterij logo te zien, dat is wanneer je nog volgens mij nog alleen betalingen kan doen als je die speciale samsung pay of vodaphone wallet gebruikt die afhankelijk is van de nfc sim.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 17:18
Glup schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 08:30:
[...]

AHA vandaar! 👍

En kan de chip technisch niet permanent met de antenne verbonden blijven in een smartphone?
Dat kan vast wel, maar die NFC chip is niet specifiek voor één doel of voor één bank. Het is een algemene chip die voor meerdere zaken gebruikt kan worden. Je telefoon moet daarom zelf eerst kunnen 'zien' wat het doel van het NFC contact (betaling) is en vervolgens welke app jij voor je betaling wilt gebruiken. Wil je Google pay gebruiken? Of je ING app? Of je Rabo app? Of nog wat anders? Om dat te kunnen bepalen/uitlezen zal je telefoon toch moeten kunnen functioneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glup
  • Niet online
Rubbergrover1 schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 08:15:
[...]

Dat kan vast wel, maar die NFC chip is niet specifiek voor één doel of voor één bank. Het is een algemene chip die voor meerdere zaken gebruikt kan worden. Je telefoon moet daarom zelf eerst kunnen 'zien' wat het doel van het NFC contact (betaling) is en vervolgens welke app jij voor je betaling wilt gebruiken. Wil je Google pay gebruiken? Of je ING app? Of je Rabo app? Of nog wat anders? Om dat te kunnen bepalen/uitlezen zal je telefoon toch moeten kunnen functioneren.
Is het gezien de enorme populariteit van NFC betalen dan niet logisch geworden om die functionaliteit apart in de smartphone in te bouwen met ook offline mogelijkheid? Zodat als de telefoon aan is het werkt zoals nu, maar als die uit is, het werkt zoals je reguliere pinpas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Glup schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 10:40:
[...]

Is het gezien de enorme populariteit van NFC betalen dan niet logisch geworden om die functionaliteit apart in de smartphone in te bouwen met ook offline mogelijkheid? Zodat als de telefoon aan is het werkt zoals nu, maar als die uit is, het werkt zoals je reguliere pinpas?
Hoe zou je dat willen doen? In je reguliere pinpas zitten zaken zoals bank en rekeningnummer hard 'ingebakken' in de chip. Maar in je NFC chip kan (en wil je) dat niet. Daar kan het zijn dat je standaard de betaling met bv. de Rabobank wilt doen, maar dat je deze ook af en toe juist wilt koppelen aan je crecitcard. Of aan weer wat anders. De koppeling van 'er moet betaald worden' met 'van welke betaalinstantie moet de betaling komen' is hier dus een softwarematige koppeling. Waarvoor je dus ook de boel 'aan' moet hebben staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glup
  • Niet online
Rubbergrover1 schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 11:03:
[...]

Hoe zou je dat willen doen? In je reguliere pinpas zitten zaken zoals bank en rekeningnummer hard 'ingebakken' in de chip. Maar in je NFC chip kan (en wil je) dat niet. Daar kan het zijn dat je standaard de betaling met bv. de Rabobank wilt doen, maar dat je deze ook af en toe juist wilt koppelen aan je crecitcard. Of aan weer wat anders. De koppeling van 'er moet betaald worden' met 'van welke betaalinstantie moet de betaling komen' is hier dus een softwarematige koppeling. Waarvoor je dus ook de boel 'aan' moet hebben staan.
Wat is 'hard ingebakken'? Ook op een NFC zal toch iets in het geheugen moeten staan? Kan dat niet flashgeheugen zijn? De energie wordt toch uit de radiogolven gehaald?
Even voor de duidelijkheid: ik ben totaal niet gehinderd door enige vorm van hardware kennis! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-09 10:22
Rubbergrover1 schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 11:03:
[...]

Je bankpas is in dat opzicht echt niet anders dan je telefoon. Jij kunt toch ook telefoonnummers op je SIM opslaan?
Daarbij, de chip op je bankpas bezit niet alleen statische data. Er zit een kleine computer in die tot 7 applicaties kan aansturen, die cryptografische berekeningen maken en kunnen controleren. En stroom wordt extern gegenereerd.
Een verschil is wellicht dat in sommige telefoonoplossingen er geen Secure Element wordt gebruikt, maar een Host Card Emulation en daarvoor heb je waarschijnlijk een telefoon nodig die aan moet staan.
Maar voor SE zou je best een ontwerp kunnen maken dat deze wordt geactiveerd en van stroom voorzien net zoals een pas.
Glup schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 11:09:
[...]
Wat is 'hard ingebakken'? Ook op een NFC zal toch iets in het geheugen moeten staan? Kan dat niet flashgeheugen zijn? De energie wordt toch uit de radiogolven gehaald?
Even voor de duidelijkheid: ik ben totaal niet gehinderd door enige vorm van hardware kennis! :+
Wellicht niet gehinderd door kennis, maar je stelt wel de goede vraag. :)

[ Voor 14% gewijzigd door celshof op 18-03-2021 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Je zult uiteraard technisch wel 'iets' kunnen maken zodat er standaard een 'betaalsignaal' komt voor betaling van aanbieder XXX. Maar er is voor gekozen dat niet alleen dat 'betaalsignaal' vanuit de telefoonchip komt, maar dat ook andere zaken, zoals de afwerking van de pin etc., via de telefoon gaat. 'Dankzij' die keuze zul je toch via een werkende telefoon moeten betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glup
  • Niet online
Rubbergrover1 schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 11:20:
Je zult uiteraard technisch wel 'iets' kunnen maken zodat er standaard een 'betaalsignaal' komt voor betaling van aanbieder XXX. Maar er is voor gekozen dat niet alleen dat 'betaalsignaal' vanuit de telefoonchip komt, maar dat ook andere zaken, zoals de afwerking van de pin etc., via de telefoon gaat. 'Dankzij' die keuze zul je toch via een werkende telefoon moeten betalen.
Maar hoe werkt een pinpas dan die afwerking van de pin en andere zaken, af? Of beter gezegd, dat lijkt mij dan niet (echt) nodig en kan vast op de pin-terminal?

[ Voor 6% gewijzigd door Glup op 18-03-2021 11:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Glup schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 11:31:
[...]

Maar hoe werkt een pinpas dan die afwerking van de pin en andere zaken, af? Of beter gezegd, dat lijkt mij dan niet (echt) nodig en kan vast op de pin-terminal?
Theoretisch en technisch kan dat dus wel, maar de keus is gemaakt om dat niet te doen. Wellicht omdat je telefoon een veel universeler te gebruiken NFC chip heeft dan je bankpas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LNDN
Rubbergrover1 schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 08:15:
[...]

Technisch gezien kan het al met je tel "zo goed als uit". Mits je een nfc chip hebt. Maar het is niet rendabel en zelfs vodaphone is inmiddels gestopt met de wallet die ook offline kon werken. Zie link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
LNDN schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 18:37:
[...]

Technisch gezien kan het al met je tel "zo goed als uit". Mits je een nfc chip hebt. Maar het is niet rendabel en zelfs vodaphone is inmiddels gestopt met de wallet die ook offline kon werken. Zie link
Misschien dat het ook met veiligheidseisen te maken heeft. Dat host-sim NFC geen twee veiligheden heeft 'ingebouwd' en dat je dat met HCE betalen (softwarematig) dat wel hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nathalia
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:55
Ik klik dus nu vóór iedere betaling bovenstaande link aan om Google Pay weer in te schakelen. De ene keer is de app dan een uur ingeschakeld, de andere keer is de app al na 5 minuten weer weg.

Scheelt het nog welke versie je van Google Pay gebruikt? Ik heb nu versie 2.124.353949344, maar raden jullie wellicht een andere versie aan? Ik heb deze gedownload van apkmirror.

Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LNDN
nathalia schreef op maandag 22 maart 2021 @ 15:36:
[...]

Ik klik dus nu vóór iedere betaling bovenstaande link aan om Google Pay weer in te schakelen. De ene keer is de app dan een uur ingeschakeld, de andere keer is de app al na 5 minuten weer weg.

Scheelt het nog welke versie je van Google Pay gebruikt? Ik heb nu versie 2.124.353949344, maar raden jullie wellicht een andere versie aan? Ik heb deze gedownload van apkmirror.
Ik zou proberen de support te bereiken in de Google Pay app. 3strepenmenu > help & support > contact opnemen. Aangeven dat zodra je in Nederland bent, de app verdwijnt, maar zodra je weer over de grens bent, hij het weer doet. Dat je graag wilt dat ze het fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
nathalia schreef op maandag 22 maart 2021 @ 15:36:
[...]

Ik denk dat het aan je versie ligt aangezien dit probleem vorig jaar bij veel mensen speelde. Ik had niet direct gereageerd omdat ik het nummer niet kon kopiëren :+
Ik zit op versie: 2.129.362212739.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 13:55
Is bij jullie gpay via store beschikbaar dan?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PzxgDQ34b-UZWKlP16IpK1bo5TE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RkerrehsOEHm2eDCrpgb9y69.jpg?f=fotoalbum_large

Bij mij is ie niet beschikbaar in m'n land. :X
Is wel sideloaded overigens.

[ Voor 3% gewijzigd door Krypt op 22-03-2021 16:15 ]

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LNDN
Ik gebruik een duits gmail account hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
Krypt schreef op maandag 22 maart 2021 @ 16:14:
Is bij jullie gpay via store beschikbaar dan?
[Afbeelding]

Bij mij is ie niet beschikbaar in m'n land. :X
Is wel sideloaded overigens.
Ja, gewoon met m'n Nederlandse account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glup
  • Niet online
Als ik in de Play Store kijk dan kan ik geen Google Pay vinden.

Als ik echter op de App info van mijn Google Pay klik en dan op App details, dan zie ik naast versie 2.129.362212739 dat ik in de Play Store terecht kom en de laatst automatische update 11 maart 2121 is geweest.

Het is mij ook niet helemaal duidelijk hoe eea werkt maar duidelijk is dat het niet uniform voor iedereen hetzelfde werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Waarschijnlijk net als met Android Auto, dat het officieel niet in Nederland beschikbaar is (en dus ook niet officieel te downloaden) maar dat je het wel via een omweg kunt laten werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nathalia
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:55
Nuevocasa schreef op maandag 22 maart 2021 @ 16:11:
[...]

Ik denk dat het aan je versie ligt aangezien dit probleem vorig jaar bij veel mensen speelde. Ik had niet direct gereageerd omdat ik het nummer niet kon kopiëren :+
Ik zit op versie: 2.129.362212739.
Thanks, met deze versie gaat het inderdaad weer goed. De app blijft gewoon netjes ingeschakeld staan en ik kan dus gewoon contactloos betalen nadat ik m'n telefoon ontgrendeld heb.

Mazda MX-30

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glup
  • Niet online
Hier kan je de geaccepteerde betaalmethodes van Google Pay in Nederland zien:
https://support.google.com/pay/answer/10173695

Hier kan je voor jouzelf zien of volgens Google Pay eea werkt: https://support.google.com/pay/?p=promo_health_check

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurie92
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16-06 13:52
Hoi mede-tweeakers,

Ik wil mogelijk een smartwatch met Wear OS en dus ook Google Pay aanschaffen. Een must hierbij is voor mij dat ik via NFC met mijn smartwatch kan betalen, zoals dat ook rechtstreeks via mijn android telefoon gaat.

Nu heb ik heel internet (inclusief dit topic) afgezocht, maar ik zie door de bomen het bos niet meer.

Gezien ik geen idee heb, bij welk adviespunt ik anders mijn vraag kan voorleggen;
Kunnen jullie mij adviseren wat ik het beste kan kiezen in mijn situatie, om Google Pay te gebruiken in Nederland op mijn Smartwatch?

Mijn huidige situatie:
  • Huidige NL bank = ING
  • Mogelijke smartwatch = Ticwatch Pro 3
Eisen aan betaalmethode:
  • Afschrijving rechtstreeks naar ING (dan al niet via externe partij) of binnen enkele seconden overmaken naar bank X die wel Google Pay ondersteunt.
  • Niet meer dan 5 euro maandelijkse kosten of <0,10 ct per PIN transactie.
  • Indien ID scan verplicht, partij in de EU.
  • Nederlands of Engelstalige klantenservice
  • (Uiteraard betrouwbare partij.)
Bij voorkeur wil ik vanwege batterijduur geen proxy instellen op mijn Smartwatch, als ik daarmee echter alsnog kan betalen dan doe ik dat alsnog. Voor andere werkende tweaks sta ik ook open.

Bedankt voor jullie hulp! _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door Jurie92 op 10-06-2021 09:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LNDN
Revolut man. Het is voor mij de enige optie die serieus bezig is. Afgezien van het Litouwen IBAN werkt het prima. En je kan met iDeal de rekening opwaarderen.
En ja de proxy van @Humpi is volgens mij nog de enige optie om GP erop werkend te krijgen.

Daarnaast zou ik voor de nieuwste ticwatch Pro gaan, want die is één van de betere. Ook wat wat betreft de duurzaamheid.

[ Voor 20% gewijzigd door LNDN op 26-03-2021 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurie92
LNDN schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 09:48:
Revolut man. Het is voor mij de enige optie die serieus bezig is. Afgezien van het Litouwen IBAN werkt het prima. En je kan met iDeal de rekening opwaarderen.
En ja de proxy van @Humpi is volgens mij nog de enige optie om GP erop werkend te krijgen.
Bedankt. Ik ga het even bekijken. :)

Ik neigde zelf naar N26 (heeft sinds kort ook iDeal) of bijv. Curve. Maar ik weet niet of je dan met Maestro kan betalen, gezien die het meest geaccepteerd is in NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LNDN
Jurie92 schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 09:51:
[...]

Bedankt. Ik ga het even bekijken. :)

Ik neigde zelf naar N26 (heeft sinds kort ook iDeal) of bijv. Curve. Maar ik weet niet of je dan met Maestro kan betalen, gezien die het meest geaccepteerd is in NL.
Ik had eerst ook account bij n26. Maar destijds was alleen Mastercard beschikbaar naast Visa dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurie92
LNDN schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 09:56:
[...]

Ik had eerst ook account bij n26. Maar destijds was alleen Mastercard beschikbaar naast Visa dacht ik.
Ik lees zowel over N26 als over Revolut redelijk wat reviews dat accounts ineens geblokkeerd zijn. En dat overschrijvingen 2 werkdagen kunnen duren. Dat moet ik toch nog eens overwegen. Had gehoopt op een snellere methode.

De Ticwatch Pro 3 is overigens de nieuwste smartwatch van ticwatch. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LNDN
Jurie92 schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 10:10:
[...]

Ik lees zowel over N26 als over Revolut redelijk wat reviews dat accounts ineens geblokkeerd zijn. En dat overschrijvingen 2 werkdagen kunnen duren. Dat moet ik toch nog eens overwegen. Had gehoopt op een snellere methode.

De Ticwatch Pro 3 is overigens de nieuwste smartwatch van ticwatch. :)
Ik heb nooit problemen gehad, but then again: ik heb normale spending habbits en doe ook best veel kleinere betalingen ermee. Ik waardeer max 500 euro per keer en heb ook 2 vaults in gebruik. Daarnaast ook mij vriendin lid gemaakt. Dus dat weegt wel mee denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurie92
LNDN schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 10:13:
[...]

Ik heb nooit problemen gehad, but then again: ik heb normale spending habbits en doe ook best veel kleinere betalingen ermee. Ik waardeer max 500 euro per keer en heb ook 2 vaults in gebruik. Daarnaast ook mij vriendin lid gemaakt. Dus dat weegt wel mee denk ik.
Daar heb je ook gelijk in, het gaat ten slotte alleen om kleinere betalingen. Ik kijk even aan of iemand nog een suggestie heeft, maar ik neem hem zeker mee in de overweging. Bedankt! 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glup
  • Niet online
Het is van belang om te beseffen dat beiden N26 en Revolut vele miljoenen klanten hebben; Revolut zelfs tegen de 20 miljoen en allebei snel groeiende wereldwijd!

Mensen klagen pas als iets fout gaat en zijn minder geneigd hun mening te geven als alles werkt zoals het moet. Ook vertellen mensen niet altijd de waarheid, bv dat zij hun rekening voor criminele zaken gebruiken en dat daarom de rekening is geblokkeerd. Ik moet vaak lachen als ik de klachten elders (niet T) over bv bunq lees waarin je aan het taalgebruik en spelfouten een redelijk beeld krijgt dat de blokkade eerder met de criminele activiteiten van de eigenaar te maken heeft dan dat dit aan bunq zou liggen. Daarentegen staat bunq ook weer bekend om online manipulatie van hun reputatie maar daar heb ik nog nooit iets over gelezen met Revolut of N26. Die laten transacties dan ook scannen mbv AI. Het zou zelfs kunnen zijn dat dat algoritme in de beginfase nog moest kalibreren en dat daar veel klachten van kwamen (net als in nieuwe markten die zij openen) ;)

Je kan je afvragen hoe significant de 'vele' klachten zijn gezien de massale hoeveelheid klanten die niet klagen. Ik heb met beiden nooit klachten gehad en zit bij beiden al vrijwel vanaf het begin, maar dat is N=1.

Wellicht dat als je een rekening opent en in 1x €15.000 uit Rusland of Marokko geboekt krijgt dat dat een onderzoek krijgt waarbij je moet aangeven wat de oorsprong is, maar verder lijkt het allemaal mee te vallen.

Beiden hebben trouwens naast Mastercards ook MAESTRO en iDEAL, hoewel in de begin implementatiefase en bij N26 moet je vooralsnog na het 1e gratis gebruik daarvan geloof €0,30 per keer betalen, maar ik vraag mij af of dat blijft.

[ Voor 3% gewijzigd door Glup op 27-03-2021 08:28 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Humpi
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 17-08 23:03
Jurie92 schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 09:37:

Bij voorkeur wil ik vanwege batterijduur geen proxy instellen op mijn Smartwatch, als ik daarmee echter alsnog kan betalen dan doe ik dat alsnog. Voor andere werkende tweaks sta ik ook open.

Bedankt voor jullie hulp! _/-\o_
Een voordeel van Permanent Proxy is dat het geen extra batterij kost, dus daar hoef je je geen zorgen om te maken :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LNDN
Ik bedenk me net dat je ook bunq zou kunnen proberen. Dit is voor zover ik weet de enige bank in Nederland zelf die ook Google Pay doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueman85
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 07:16
LNDN schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 14:40:
Ik bedenk me net dat je ook bunq zou kunnen proberen. Dit is voor zover ik weet de enige bank in Nederland zelf die ook Google Pay doet.
Klopt, alleen voor zover ik het weet dus zonder Google Pay functionaliteit op de smartwatch |:(

Just an ordinary guy with interest in smarthome products, phones, cars, people, and living life to the fullest

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LNDN
blueman85 schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 19:16:
[...]

Klopt, alleen voor zover ik het weet dus zonder Google Pay functionaliteit op de smartwatch |:(
Dat ligt aan GP zelf, want de kaarten kan je wel gewoon toevoegen als je GP Wear werkend krijgt met Permanent proxy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 21:27
Ik heb een account voor Revolut aangemaakt, een virtuele creditcard aangemaakt en deze gelinkt met Google Pay.

Vervolgens Android Pay op m'n smartwatch (Ticwatch Pro 3) geactiveerd middels Permanent Proxy. Alle seinen op groen zou je zeggen dus naar de Albert Heijn. Helaas ging het bij deze stap mis, ik kreeg flink veel gepiep te horen (niet geaccepteerd error) zodra ik m'n smartwatch naast de pinautomaat hield.

Vervolgens hetzelfde geprobeerd met mijn telefoon, zelfde issue. Is het probleem dat AH simpelweg geen creditcard accepteert als betaalmiddel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
thecompany schreef op donderdag 1 april 2021 @ 20:35:
Ik heb een account voor Revolut aangemaakt, een virtuele creditcard aangemaakt en deze gelinkt met Google Pay.

Vervolgens Android Pay op m'n smartwatch (Ticwatch Pro 3) geactiveerd middels Permanent Proxy. Alle seinen op groen zou je zeggen dus naar de Albert Heijn. Helaas ging het bij deze stap mis, ik kreeg flink veel gepiep te horen (niet geaccepteerd error) zodra ik m'n smartwatch naast de pinautomaat hield.

Vervolgens hetzelfde geprobeerd met mijn telefoon, zelfde issue. Is het probleem dat AH simpelweg geen creditcard accepteert als betaalmiddel?
Klopt, geen MasterCard of Visa.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:25

Ik ga een mailtje sturen naar de appie. Ik moedig aan meer mensen dat te doen. Visa / mastercard is heel normaal tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Dacuuu schreef op donderdag 1 april 2021 @ 21:59:
[...]

Ik ga een mailtje sturen naar de appie. Ik moedig aan meer mensen dat te doen. Visa / mastercard is heel normaal tegenwoordig.
Waarom wil je Apple maijen over dat Albert Heijn geen creditcards accepteert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Rubbergrover1 schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 03:30:
[...]

Mailen naar appie dat ze maar eens mastercard/visa moeten accepteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glup
  • Niet online
Rubbergrover1 schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 03:30:
[...]

Appie staat voor AH, niet Apple 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LNDN
Lijkt me vrij weinig zinvol. Zie hun twitterbericht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
Heeft iemand een alternatief? Zou een rekening openen bij Bunq wel zinvol zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LNDN
Voor wat? Verklaart u nader

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glup
  • Niet online

Je kan 'gewoon' een MAESTRO kaart bij Revolut bestellen en dit in Google Pay gebruiken; althans ik gebruik mijn Revolut MAESTRO kaart al jaren via Google Pay naar volle tevredenheid :)

[ Voor 5% gewijzigd door Glup op 02-04-2021 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
Glup schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 11:05:
[...]

Je kan 'gewoon' een MAESTRO kaart bij Revolut bestellen en dit in Google Pay gebruiken; althans ik gebruik mijn Revolut MAESTRO kaart al jaren via Google Pay naar volle tevredenheid :)
Ah, ik wist niet dat dit een mogelijkheid was. Even gecheckt in de app en ik zie dit bij Type:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zyB62MJ66HCCfYYD4_G_52L2quQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/LOgS4O6E9vkdDB9Pymv8EPPK.png?f=fotoalbum_large

Daarnaast zou je dan ook 17 euro per maand moeten betalen voor Metal. Ik neem aan dit ik iets verkeerd doe?

Edit: never mind, ik deed inderdaad iets verkeerd. Moest een ander type kaart selecteren, de standaard. Over 2 weken komt de kaart binnen, dan maar weer naar de AH ;)

[ Voor 16% gewijzigd door thecompany op 02-04-2021 11:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LNDN
Kaart aanvragen > debetkaart > Materiaal plastic > linkerkleur [paars blauwig] > Standaardkaart kiezen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n3uH9_PezeJpW_fPKnpwQaw1nGc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4XDpFYYFcgoqZOyswjwPE5xZ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 65% gewijzigd door LNDN op 02-04-2021 11:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Glup
  • Niet online
@thecompany Default staat het inderdaad (vermoedelijk expres) fout dus de route van @LNDN hierboven volgen :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• budjepaul
  • Registratie: Januari 2017
  • Nu online
ABN AMRO kondigt betalen met Google Pay aan: https://www.emerce.nl/nie...ssortiment-uit-google-pay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilhanko
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Oh chill, thanks voor het delen! Ik kreeg de Curve kaart al niet helemaal aan de praat maar dat hoeft dan straks niet meer. :>

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Poenzkie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:27

Poenzkie

Just being Hendrick

Hier overigens de eigen pagina van ABN hierover: https://www.abnamro.nl/nl...len/google-pay/index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glup
  • Niet online
En als je let op het plaatje dan zie je dat het (ook) met de MAESTRO passen gaat werken 😃
Wat we trouwens al vermoedden gezien het kaartnummer op de achterzijde van de nieuwe pasjes.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V3KzkoDWftevaTcNHk2LDkgVv_U=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/tFsMq3zR2P8xbvYzU5GxS9QL.png?f=user_large

[ Voor 14% gewijzigd door Glup op 06-04-2021 09:03 . Reden: aanvulling & ik vermoedde al dat vermoeden verleden tijd met dubbel dd was net als BB had ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

"We merken dat er vanuit onze klanten een sterke vraag is naar betaalmogelijkheden via de mobiele Android telefoon"

Goh, hoe zou dat nu komen :F Eerst Android ondersteunen, dan ineens beweren dat er te weinig gebruik van werd gemaakt en nu toch weer (op een andere manier) Android ondersteunen omdat er vraag naar is.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Typische prietpraat van de communicatie afdeling.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:00
Dat de Rabobank maar snel mag volgen!

Die Wallet app is echt dramatisch traag, om het maar niet te hebben over de commerciële integraties van bijvoorbeeld parkeren via 3e partijen.

[ Voor 38% gewijzigd door Sahi_NL op 06-04-2021 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Sahi_NL schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 10:11:

Die Wallet app is echt dramatisch traag, om het maar niet te hebben over de commerciële integraties van bijvoorbeeld parkeren via 3e partijen.
Daar had ik bij ABN geen last van, toen de ABN nog een Wallet app had, werkte het prima :) Toen was er ineens iets dat het in de meest recente Android (v10 toen geloof ik) niet goed werkte, waarna er ineens werd beweerd dat het te weinig werd gebruikt. Andere banken wisten om het probleem heen te werken, als ik het mij goed herinner dan.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueman85
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 07:16
Laat ING nu ook eens over de brug komen en een voorbeeld nemen aan ABN 😁😁

Just an ordinary guy with interest in smarthome products, phones, cars, people, and living life to the fullest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Sahi_NL schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 10:11:

Hier geen problemen met Rabo contactloos betalen. Wat gaat er traag bij jou?
(Trouwens ook geen last van 3e partijen, ik gebruik de app alleen voor betalen en dan zie je al die andere zaken niet...)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 22:50

Arfman

Drome!

Ik heb zitten zoeken maar wat is het voordeel van Google Pay boven bijvoorbeeld Rabo Wallet? Waarom zou je Google bijvoorbeeld van nog meer informatie voorzien? En waarom wil je een derde partij bij je betalingsverkeer betrekken?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:00
Rubbergrover1 schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 22:18:
[...]

Hier geen problemen met Rabo contactloos betalen. Wat gaat er traag bij jou?
(Trouwens ook geen last van 3e partijen, ik gebruik de app alleen voor betalen en dan zie je al die andere zaken niet...)
Ik heb 2 rekeningen (en dus 2 passen) in de Wallet app zitten. Je kunt dan een default pas zetten, maar 9 van de 10 x werkt dat niet. Dan sta je dus te klooien in de winkel (app opstarten, duurt 6-7 seconden), juiste pas selecteren, nog een keer tegen het pin apparaat etc.

Blijkbaar werkt het met 1 pas prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Ik kan mij voorstellen dat als je bij Google pay ook meerdere accounts zou kunnen koppelen (weet niet of dat kan) het ook erg omslachtig wordt als je steeds eerst de te gebruiken rekening moet selecteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LNDN
Arfman schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 22:24:
Ik heb zitten zoeken maar wat is het voordeel van Google Pay boven bijvoorbeeld Rabo Wallet? Waarom zou je Google bijvoorbeeld van nog meer informatie voorzien? En waarom wil je een derde partij bij je betalingsverkeer betrekken?
Dat je op all je devices unified alle supported passen kan gebruiken om te betalen: bijv. Geen enkele Nederlandse bank heeft een app voor WearOS. Door wél Google Pay te activeren, heb je als bank gelijk alle devices die Google Pay hebben te pakken zonder zelf te moeten ontwikkelen. Voor de klant het voordeel dat je geen perikelen krijgt als wat ABN en Vodafone hebben uitgehaald. De kans is aanwezig bij Google, maar toch echt een stuk kleiner omdat er nu zoveel partijen gebruik van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glup
  • Niet online
Arfman schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 22:24:
Voor de voordelen (en nadelen) van Google Pay kan je het beste kijken naar de nieuwe Google Pay die door Google is geïntroduceerd in de VS: https://www.theverge.com/...deals-offers-banking-plex

Oa P2P betalingen, betaal- en spaarrekeningen via Google Pay, location based aanbiedingen, cashback rewards, bonnetjes scannen, en mbv AI inzicht krijgen in je transacties/inkomsten/uitgaven behoren tot de mogelijkheid. Kijk op de Engelse Wiki van Google Pay voor het hele verhaal 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Glup schreef op woensdag 7 april 2021 @ 08:30:
[...]

Voor de voordelen (en nadelen) van Google Pay kan je het beste kijken naar de nieuwe Google Pay die door Google is geïntroduceerd in de VS: https://www.theverge.com/...deals-offers-banking-plex

Oa P2P betalingen, betaal- en spaarrekeningen via Google Pay, location based aanbiedingen, cashback rewards, bonnetjes scannen, en mbv AI inzicht krijgen in je transacties/inkomsten/uitgaven behoren tot de mogelijkheid. Kijk op de Engelse Wiki van Google Pay voor het hele verhaal 8)
Ik kan mij voorstellen dat niet iedereen dit allemaal als voordelen ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
Ik gebruik sinds kort Revolut en Google Pay maar de laatste 3 transacties falen op 1 of andere manier en ik kan nog niet achterhalen waarom.

Kan het zijn dat sommige Retailers geen creditcard accepteren als betaalmiddel?

Of moet ik het probleem ergens anders zoeken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dacuuu
ManiacScum schreef op donderdag 8 april 2021 @ 21:40:
Dit sowieso, visa/mastercard word niet door iedereen geaccepteerd. Albert Heijn bijvoorbeeld, 3 locaties in Nederland slikt Visa/mastercard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LNDN
Ik gebruik sinds kort Revolut en Google Pay maar de laatste 3 transacties falen op 1 of andere manier en ik kan nog niet achterhalen waarom.

Goed kijken op het pinautomaat welke error die geeft. Vaak geeft Revolut niet echt een reden voor de weigering helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 22:50

Arfman

Drome!

Rubbergrover1 schreef op woensdag 7 april 2021 @ 08:44:
[...]

Ik kan mij voorstellen dat niet iedereen dit allemaal als voordelen ziet.
Zeker niet, voor mij dan. Wel bedankt voor de info heren!

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubbergrover1

Volgens mij zijn er heel veel retailers die geen creditcard accepteren. Variërend van Albert Heijn tot Action. Met alleen creditcard ben je in Nederland dus niet blij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ManiacScum
Rubbergrover1 schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 07:40:
[...]

Volgens mij zijn er heel veel retailers die geen creditcard accepteren. Variërend van Albert Heijn tot Action. Met alleen creditcard ben je in Nederland dus niet blij.
Ja dat vermoeden had ik al, ik ben al op zoek naar een alternatief

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LNDN
ManiacScum schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 08:29:
[...]

Ja dat vermoeden had ik al, ik ben al op zoek naar een alternatief
of je wacht gewoon tot je maestrokaart binnen is..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
LNDN schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 09:26:
[...]

of je wacht gewoon tot je maestrokaart binnen is..?
Alternatieven heb ik al, het is simpelweg probeersel. Ik heb nu Revolut en N26 beide werken met Google Pay en dat is eigenlijk de enige reden dat ik beide rekening heb.
Pagina: 1 ... 6 ... 12 Laatste