Het is van belang om te beseffen dat beiden N26 en Revolut vele miljoenen klanten hebben; Revolut zelfs tegen de 20 miljoen en allebei snel groeiende wereldwijd!
Mensen klagen pas als iets fout gaat en zijn minder geneigd hun mening te geven als alles werkt zoals het moet. Ook vertellen mensen niet altijd de waarheid, bv dat zij hun rekening voor criminele zaken gebruiken en dat daarom de rekening is geblokkeerd. Ik moet vaak lachen als ik de klachten elders (niet T) over bv bunq lees waarin je aan het taalgebruik en spelfouten een redelijk beeld krijgt dat de blokkade eerder met de criminele activiteiten van de eigenaar te maken heeft dan dat dit aan bunq zou liggen. Daarentegen staat bunq ook weer bekend om online manipulatie van hun reputatie maar daar heb ik nog nooit iets over gelezen met Revolut of N26. Die laten transacties dan ook scannen mbv AI. Het zou zelfs kunnen zijn dat dat algoritme in de beginfase nog moest kalibreren en dat daar veel klachten van kwamen (net als in nieuwe markten die zij openen)
Je kan je afvragen hoe significant de 'vele' klachten zijn gezien de massale hoeveelheid klanten die niet klagen. Ik heb met beiden nooit klachten gehad en zit bij beiden al vrijwel vanaf het begin, maar dat is N=1.
Wellicht dat als je een rekening opent en in 1x €15.000 uit Rusland of Marokko geboekt krijgt dat dat een onderzoek krijgt waarbij je moet aangeven wat de oorsprong is, maar verder lijkt het allemaal mee te vallen.
Beiden hebben trouwens naast Mastercards ook MAESTRO en iDEAL, hoewel in de begin implementatiefase en bij N26 moet je vooralsnog na het 1e gratis gebruik daarvan geloof €0,30 per keer betalen, maar ik vraag mij af of dat blijft.
[
Voor 3% gewijzigd door
Glup op 27-03-2021 08:28
. Reden: aanvulling ]