Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glatuin
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 21:45
Verwijderd schreef op maandag 17 juli 2023 @ 16:22:
Best jammer, ik kom dus van een Iphone echter kom ik recent erachter dat ING niet met google pay werkt :(
Geen Google Pay is bij mij een reden om van bank te veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13:52
Ik probeer mijn bankkaart toe te voegen maar ik eindig steeds met foutmelding. Ik lees op Play Store dat er nog zijn met dit probleem... Hopelijk komt er snel een oplossing 🙈

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:21

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

superiscch schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 20:38:
Ik probeer mijn bankkaart toe te voegen maar ik eindig steeds met foutmelding. Ik lees op Play Store dat er nog zijn met dit probleem... Hopelijk komt er snel een oplossing 🙈
Welke foutmelding?

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16:17
En van welke bank?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen problemen met ''Google Pay'' om welk bank gaat het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13:52
Het gaat over KBC (bank in België die GPay ondersteunt). Ik had een OnePlus 8 en daar werkte het zonder probleem, nu op de Nord 3 krijg ik onderstaande foutmelding. Curve toevoegen ging zonder probleem 🤷

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZthZ0Pr2GlrLkzStqXAQNpFHuxI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U3XlLyx5wlKCx6LxbYs5SE0i.jpg?f=fotoalbum_large

Betalen met Curve lukt ook zonder probleem, het gaat puur over toevoegen van deze kaart.

• bruce the boss
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:35
Ik probeer mijn account van de supermarkt Plus toe te voegen aan de Wallet maar kan de Plus niet vinden.
Is het iemand anders wel gelukt om deze toe te voegen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• blueman85
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-09 13:03
bruce the boss schreef op donderdag 14 september 2023 @ 07:33:
Ik probeer mijn account van de supermarkt Plus toe te voegen aan de Wallet maar kan de Plus niet vinden.
Is het iemand anders wel gelukt om deze toe te voegen?
Is niet door Google toegevoegd. Binnenkort kan je met Wallet QR codes/barcodes inscannen waardoor je zelf items/winkels kan toevoegen

Just an ordinary guy with interest in smarthome products, phones, cars, people, and living life to the fullest

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17:12
Begin dit jaar was er een artikel: https://androidworld.nl/n...ondersteuning-aan-de-slag dat ING er mee bezig was om Google pay te regelen. Maar we zijn bijna ee.,, 5.? Een jaar verder, en nog niks. Gaat dit er überhaupt kog komen of misschien pas als ze Mastercard of visa gaan uitgeven? Enige bank namelijk die nog een eigen App heeft die gewoon omslachtig is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nickk93
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:17
dutchnltweaker schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 11:51:
Begin dit jaar was er een artikel: https://androidworld.nl/n...ondersteuning-aan-de-slag dat ING er mee bezig was om Google pay te regelen. Maar we zijn bijna ee.,, 5.? Een jaar verder, en nog niks. Gaat dit er überhaupt kog komen of misschien pas als ze Mastercard of visa gaan uitgeven? Enige bank namelijk die nog een eigen App heeft die gewoon omslachtig is.
Ik vermoed zodra de nieuwe passen worden uitgerold. Tussen de ondersteunde betaalmethoden van Google Wallet is inmiddels dit te zien: https://support.google.co...co=GENIE.CountryCode%3DNL

Wat erop lijkt te duiden dat ING gaat inzetten op Visa Debit en die ondersteund gaat worden in Google Wallet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Nickk93 schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 23:45:
[...]

Ik vermoed zodra de nieuwe passen worden uitgerold. Tussen de ondersteunde betaalmethoden van Google Wallet is inmiddels dit te zien: https://support.google.co...co=GENIE.CountryCode%3DNL

Wat erop lijkt te duiden dat ING gaat inzetten op Visa Debit en die ondersteund gaat worden in Google Wallet.
Ja alleen is het niet duidelijk of het visa debit is of ze hun credit passen bedoelen nu. Die site had ik namelijk ook al gezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nickk93
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:17
dutchnltweaker schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 09:17:
[...]

Ja alleen is het niet duidelijk of het visa debit is of ze hun credit passen bedoelen nu. Die site had ik namelijk ook al gezien.
Voor zover ik weet heeft ING alleen maar Mastercard credit cards, dus ik heb de aanname gedaan dat het om Visa Debit zal gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nielsiejjj92
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13:39
ING heeft altijd Mastercard Creditcards uitgegeven, nooit VISA dus het moeten wel de nieuwe VISA Debit passen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:03

aex351

I am the one

Nickk93 schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 23:45:
[...]

Ik kwam dit net ook tegen op Google. Zou wel top zijn. Vraag me alleen af in hoeverre ING hierop gaat inzetten. Ze focussen zich namelijk vooral op hun eigen app. Afgelopen zomer heb ik nog een nieuwe betaalpas gekregen van het oude type.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruce the boss
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:35
ik wil mijn OV-kaart in de Wallet toevoegen maar dan vraagt hij om het desbetreffende busbedrijf toe te voegen maar ik zie dan alleen maar buitenlandse bedrijven.

Zie ik iets over het hoofd of is het niet mogelijk (of ook niet nodig) om je OV aan de wallet toe te voegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humpi
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 17-08 23:03
bruce the boss schreef op maandag 5 februari 2024 @ 16:18:
ik wil mijn OV-kaart in de Wallet toevoegen maar dan vraagt hij om het desbetreffende busbedrijf toe te voegen maar ik zie dan alleen maar buitenlandse bedrijven.

Zie ik iets over het hoofd of is het niet mogelijk (of ook niet nodig) om je OV aan de wallet toe te voegen?
Niet mogelijk inderdaad. Wat je wél kunt doen is betalen met je gewone pinpas in het OV. Dat kan wel met Google Wallet, alleen werken abonnementen en kortingen nog niet voor zo ver ik week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:21

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

bruce the boss schreef op maandag 5 februari 2024 @ 16:18:

De Wallet wordt nog niet ondersteund. Het is wel waar NS naar toe lijkt te willen werken met OVpay.
Voor nu is het op de gangbare manier contactloos betalen op de smartphone werkend krijgen, en daarmee in- en uitchecken in het OV.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prins32
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 12-09 15:46
Als ik mijn telefoon gelocked heb (vingerafdruk/pin) kan ik 'gewoon' via Wallet betalen als ik mijn telefoon bij een betaalautomaat hou. Nou wil ik dit natuurlijk niet, maar weet niet waar ik dit nu moet beveiligen. Overal lees ik dat het locken van je telefoon voldoende moet zijn om niet te kunnen betalen, maar in mijn geval werkt dat dus niet. Iemand hier ook problemen mee of weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:44
Prins32 schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 13:23:
Als ik mijn telefoon gelocked heb (vingerafdruk/pin) kan ik 'gewoon' via Wallet betalen als ik mijn telefoon bij een betaalautomaat hou. Nou wil ik dit natuurlijk niet, maar weet niet waar ik dit nu moet beveiligen. Overal lees ik dat het locken van je telefoon voldoende moet zijn om niet te kunnen betalen, maar in mijn geval werkt dat dus niet. Iemand hier ook problemen mee of weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
Heb je hier naar gegoogled?
Want dit hoort niet te kunnen. Als ik mijn telefoon er tegen houdt zonder te unlocked, staat er 'unlock en houdt weer voor het apparaat'.

Edit: hier je antwoord na 2 sec googlen ;)
https://support.google.co...limits-on-a-locked-device

TLDR: In NL kan je onder de 50 euro zonder te unlocken doen (gelimiteerd aantal keren, zal wel 5 of 10 zijn). Je kan in instellingen instellen dat NFC alleen werkt na unlock.
Maar, er zijn dus allemaal regionale regels, en smartphone makers doen zelf ook soms flauw. Samsung heeft die functie volgens mij niet namelijk, dan moet je altijd unlocken.

[ Voor 25% gewijzigd door Kodess op 14-03-2024 14:19 ]

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorissie87
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 23:29

Jorissie87

No diggity

Prins32 schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 13:23:
Heb je niet een setting aanstaan dat je telefoon niet echt gelocked wordt als hij is verbonden met bijvoorbeeld je smartwatch ofzo. Dan wordt het scherm wel zwart bij "vergrendelen" maar hoef je hem niet te unlocken. Als iemand er dan met je telefoon vandoor gaat (buiten bereik van je smartwatch) kun je er alsnog niets mee.

9800X3D | MSI RTX 3080Ti | GigaByte X870 Gaming Wifi | 32GB@6000Mhz | NH-D15 | 990 Pro 2TB | FD Define R6 | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Acer 27" 1440P 165Hz Gsync | KB: Ducky one 2 RGB | HP: HyperX Cloud II | M: Zowie FK1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prins32
Jorissie87 schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 14:16:
[...]

Heb je niet een setting aanstaan dat je telefoon niet echt gelocked wordt als hij is verbonden met bijvoorbeeld je smartwatch ofzo. Dan wordt het scherm wel zwart bij "vergrendelen" maar hoef je hem niet te unlocken. Als iemand er dan met je telefoon vandoor gaat (buiten bereik van je smartwatch) kun je er alsnog niets mee.
Ik heb een smartwatch, maar de keren dat ik betaal met de teledoon had ik deze niet om. Bluetooth staat ook niet aan.
Ik heb er naar gegoogled, maar kan niets vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorissie87
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 23:29

Jorissie87

No diggity

Prins32 schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 14:28:
[...]

Ik heb een smartwatch, maar de keren dat ik betaal met de teledoon had ik deze niet om. Bluetooth staat ook niet aan.
Ik heb er naar gegoogled, maar kan niets vinden.
En heb je hier toevallig al naar gekeken?
https://support.google.co...%20you%20to%20unlock%20it.

9800X3D | MSI RTX 3080Ti | GigaByte X870 Gaming Wifi | 32GB@6000Mhz | NH-D15 | 990 Pro 2TB | FD Define R6 | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Acer 27" 1440P 165Hz Gsync | KB: Ducky one 2 RGB | HP: HyperX Cloud II | M: Zowie FK1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prins32
Cursusje googlen zou niet verkeerd zijn 8)7
Beveiliging op NFC stond uit. Nu aangezet. Dat zal het probleem wel oplossen!

Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb mijn Rabo betaalpas gekoppeld in Google pay. Voorheen kon ik altijd bedragen onder de 50 euro betalen zonder mijn telefoon te unlocken of het scherm aan te doen. Sindskort moet ik ook bij elk klein bedrag elke keer mijn vingerafdruk scannen. Iemand een idee of dit een instelling is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 10:37
Palomar schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 11:15:
Ik heb mijn Rabo betaalpas gekoppeld in Google pay. Voorheen kon ik altijd bedragen onder de 50 euro betalen zonder mijn telefoon te unlocken of het scherm aan te doen. Sindskort moet ik ook bij elk klein bedrag elke keer mijn vingerafdruk scannen. Iemand een idee of dit een instelling is?
Zie:
De betaling onder de € 50,- kun je tot 3 keer achter elkaar zonder ontgrendeling doen, daarna betaal je eerst weer eenmalig met ontgrendeling.
https://www.rabobank.nl/p...en/contactloos/google-pay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.e.s
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-09 16:48
Bij het instellen van Google Pay i.c.m. een Nederlandse bank werd er gevraagd om een telefoonnummer door Google. Dit is helaas een verplicht veld.

Weten jullie misschien :
- Of mijn telefoonnummer dan ook bv. zichtbaar is bij een webshop waar ik een bestelling doe of winkel waar ik een transactie doe (liever niet i.v.m. datalekken en voorkomen van spam etc.)
- Of dit nummer ook gebruikt wordt voor verificatie codes etc. Ik heb namelijk een oud nummer die ik hiervoor zou kunnen gebruiken maar als ik dan elke keer mijn oude telefoon er bij moet pakken zou ik dit wel vervelend vinden.

[ Voor 4% gewijzigd door r.e.s op 19-03-2024 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Klopt, zo werkte het eerder bij mij ook. Maar nu vraagt ie altijd om een vingerafdruk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:38
Palomar schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 11:15:
Ja er is een instelling voor:

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Xander schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 13:34:
[...]

Ja er is een instelling voor:

[...]
Hmz bijzonder. Ik had inderdaad al even zitten kijken in de instellingen en dit staat onder OV betalingen. Dus had daar nog niet gekeken ;) Heb het vinkje nu uitgezet. Is dan kennelijk iets nieuws. Zal bij de volgende keer dat ik ergens betaal wel zien of het werkt! Dank iig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
En net ging het bij 2 afzonderlijke kleine betalingen weer als vanouds. Dank voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Iemand ervaring met ing en google wallet/pay? Meeste betaalkaarten werken zonder probleem en af en toe een pincode/finger unlock te vragen. Maar google pay icm met ing pas, is het bij elke betaling vragen om een pincode.. Is dit ergens in te stellen? in de bankieren app betalen met nfc kon dit wel.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• codegro
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 16:10
dutchnltweaker schreef op maandag 8 april 2024 @ 22:15:
Iemand ervaring met ing en google wallet/pay? Meeste betaalkaarten werken zonder probleem en af en toe een pincode/finger unlock te vragen. Maar google pay icm met ing pas, is het bij elke betaling vragen om een pincode.. Is dit ergens in te stellen? in de bankieren app betalen met nfc kon dit wel.
Kan wel. In Wallet: klik rechtsboven op je account->Instellingen voor Wallet->Verificatie instellingen->OV-Betalingen->Verificatie vereist uitschakelen.

Is vreemd dat het bij OV-betalingen staat, maar werkt wel. Ik hoef nooit pin in te voeren bij lage ING betalingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
codegro schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 16:06:
[...]

Kan wel. In Wallet: klik rechtsboven op je account->Instellingen voor Wallet->Verificatie instellingen->OV-Betalingen->Verificatie vereist uitschakelen.

Is vreemd dat het bij OV-betalingen staat, maar werkt wel. Ik hoef nooit pin in te voeren bij lage ING betalingen.
Dankjewel, uitgezet en ga het testen binnenkort. Misschien komt dat door dat hele ovpay?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:26

MsG

Forumzwerver

dutchnltweaker schreef op maandag 8 april 2024 @ 22:15:
Ik moet het altijd met mijn vinger bevestigen, maar dat zie ik juist als een feature ipv iets onwenselijks. De handeling is wat sneller dan hoe het voorheen vanuit de ING app ging.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
MsG schreef op woensdag 10 april 2024 @ 14:19:
[...]

Ik moet het altijd met mijn vinger bevestigen, maar dat zie ik juist als een feature ipv iets onwenselijks. De handeling is wat sneller dan hoe het voorheen vanuit de ING app ging.
Ik vind het niet erg als het af en toe moet, zoals bij revolut of een andere bank. Maar google pay icm ing pas is het bij elke betaling/bedrag. Het is inderdaad beter dan de bankieren app eens, maar als je wil betalen en go en je vingerafdruk scanner werkt niet mee is het irritant ( luxe probleem natuurlijk :) ).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nielsiejjj92
Ik heb ook ING met Google Pay en heb geen enkele extra stap of vraag om vingerafdruk. Super soepel, sneller dan mobiel betalen van ING zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoccoS
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-08 08:11
KNAB gaat zo te zien binnenkort betalen via je Wear OS horloge ondersteunen:

https://www.knab.nl/conta...p-je-smartwatch-gebruiken

Je moet hiervoor de nieuwe geneatie pin-pas hebben met het Mastercard-logo. Ik heb het zojuist geprobeerd, maar krijg het nog niet voor elkaar, blijkbaar is het nog niet werkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:48
Zojuist succesvol kunnen toevoegen aan mijn smartwatch. Ik heb inderdaad zo'n nieuwe Mastercard pas.

Zoek de CVC code van je kaart op in de Knab app:
  • Open de KNAB app
  • Ga naar je rekening
  • Klik op betaalpas > algemene gegevens > oogje naast CVC
  • Onthoud of schrijf op de CVC (3 cijfers)
Toevoegen aan de wallet op je horloge:
  • Open de wallet app op je horloge
  • Klik op het symbool om een kaart toe te voegen (en nog een keer, indien nodig)
  • Krijg de melding "Ga verder op je telefoon"
  • Met je telefoon, scan de pas met NFC (of typ handmatig het nummer in)
  • Vul de vervaldatum en CVC in
  • Klik steeds verder en vul de SMS verificatiecode in
  • Voila, works

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan121090
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 27-04 13:12
Nu heb ik altijd de SNS betalen app gebruikt. Sinds vorige week staat er een melding in de app dat deze niet meer opnieuw te activeren is en dat Google Pay voortaan te gebruiken is. Het lijkt alsof de eigen app wordt uitgefaseerd en indien ik mobiel betalen wil blijven gebruiken, verplicht ben om over te stappen op Google Pay. Kan iemand mij vertellen hoe het met de privacy ziet bij gebruik van dit platform? Is het niet zo dat wanneer ik mijn betalingen via Google Pay laat lopen dat deze dus zichtbaar worden voor Google?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
Daar heeft je bank zelf een heel mooi stukje over geschreven:

https://www.snsbank.nl/pa...l-betalen/google-pay.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Mijn Google Wallet op mijn niet-geroote Pixel 7a geeft sinds ergens vorige week ineens de foutmelding dat mijn telefoon niet secure kan zijn, als ik dan de link volg krijg ik een lijstje punten die allemaal niet van toepassing zijn.
Uiteindelijk heeft een volledige reboot het opgelost, maar mijn vertrouwen in met mijn telefoon betalen is nu wel flink geschaad, ik stond van het weekend in de bouwmarkt en moest eerst helemaal geld overzetten naar de rekening waarvan ik een fysiek pasje had (hele tijd nog met alle pasjes rondgelopen maar nét een paar weken geleden de overige pasjes uit m'n portemonnee gehaald) en dan schaam je je toch wel een beetje.

Heeft iemand anders dit ook wel eens? Ik heb het eerder sporadisch gehad, maar nu pas dat het echt consequent was.

[ Voor 6% gewijzigd door Oon op 22-04-2024 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan121090
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 27-04 13:12
Daar word ik niet vrolijk van. Dan maar weer terug naar de pinpas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Sinds kort moet ik elke keer verifiëren als ik wil betalen met Google wallet.
Heeft iemand een idee hoe ik dit kan stoppen, ik vind het zeer irritant worden om elke keer de telefoon tegen het pinapparaat te houden, dan een vingerafdruk laten lezen en dan weer de telefoon tegen het pinapparaat te houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rob_erwt
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:58

rob_erwt

What does this button do?

Ernemmer schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 22:31:
Sinds kort moet ik elke keer verifiëren als ik wil betalen met Google wallet.
Heeft iemand een idee hoe ik dit kan stoppen, ik vind het zeer irritant worden om elke keer de telefoon tegen het pinapparaat te houden, dan een vingerafdruk laten lezen en dan weer de telefoon tegen het pinapparaat te houden.
Stukje hoger staat de oplossing:

codegro in "Google Wallet in Nederland"

Lijkt onlogisch, maar werkt wel (ook bij mij voor Rabobank). :)

Never underestimate the power of stupid people in large groups

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
rob_erwt schreef op zondag 26 mei 2024 @ 08:40:
[...]

Stukje hoger staat de oplossing:

codegro in "Google Wallet in Nederland"

Lijkt onlogisch, maar werkt wel (ook bij mij voor Rabobank). :)
Bedankt, deze stond aan bij mij, ik hoop dat het uitzetten dit inderdaad oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
De hierboven genoemde oplossing om verificatie bij OV uit te zetten loste bij mij destijds ook het probleem op dat ik bij elke betaling moest verifiëren. Echter sinds een aantal weken moet dit weer heel vaak. Ik heb wat verder zitten zoeken en het komt waarschijnlijk omdat ik Smart Lock gebruik. Mijn telefoon ontgrendelt automatisch adhv aanwezigheid van mijn smartwatch. Google Pay vereist kennelijk sinds kort dat je telefoon met een level 3 methode is geunlockt (wachtwoord of vingerafdruk). Als ik nl. bluetooth uitzet en dan mijn telefoon unlock met mijn vingerafdruk dan werkt Google pay wel in 1 keer.

Weet iemand ook nog oplossingen om Google pay wel lekker samen te laten werken met smart lock zonder elke keer de vingerafdruk te gebruiken? Want op deze manier werkt met je telefoon betalen erg onhandig (vooral omdat sommige betaalautomaten compleet over de z**k gaan als de eerste poging mislukt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Palomar schreef op maandag 23 september 2024 @ 12:19:
Weet iemand ook nog oplossingen om Google pay wel lekker samen te laten werken met smart lock zonder elke keer de vingerafdruk te gebruiken?
Die is er niet, want
Palomar schreef op maandag 23 september 2024 @ 12:19:
Google Pay vereist kennelijk sinds kort dat je telefoon met een level 3 methode is geunlockt (wachtwoord of vingerafdruk).
Je wist dus zelf het antwoord al :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Hmmbob schreef op maandag 23 september 2024 @ 14:35:
[...]

Die is er niet, want

[...]

Je wist dus zelf het antwoord al :+
ja snap ik ;) maar het werkte tot 1-2 maand geleden oid altijd prima zonder met de vingerafdruk te moeten verifiëren. Ik vermoed dat dat verscherpt is. Hoopte dat er nog ergens een instelling was om dat uit te zetten......

Dit werkt gewoon heel vervelend nu, want ik moet altijd 2 keer de telefoon bij de betaalautomaat houden als ik wil betalen. De eerste keer mislukt en dan vingerafdruk scannen en dan nog een keer proberen. Ik ga voor nu proberen om eerst de google wallet app te openen, dan op de melding 'laat verifieren dat u het bent' klikken en vingerafdruk scannen. En dan de telefoon aan de betaalautomaat aanbieden.

Een ouderwets pasje is sneller :+ En daarvan weet je ook niet zeker of de eigenaar hem zelf in de hand heeft of iemand anders. Vind die beveiliging dus wat overdreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 21:03

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

Misschien kan me hier iemand geruststellen. Ik durf nu niet te betalen met google Pay (telefoon) omdat ik het idee heb dat google acces heeft tot mijn rekening. (denk aan hack bij google).
Eerdere maakte ik gebruik van de rabobank app en dit gaf mij een veiliger gevoel omdat het via de bank werd geregeld.

Kort door de bocht, kan google mijn rekening plunderen als ze gehacked worden?

Keep it calm...en lek mig de zuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
Er zitten flink wat beveiligingen in. Je 'virtuele kaart' staat echt op je apparaat zelf. Die heeft bepaalde authenticatie die gedeeld is met de kaart provider (bv Visa of Mastercard).
Het is dus feitelijk echt een pasje. Die daarna via Visa/Mastercard/AMEX loopt. Dus niet letterlijk rechtstreeks op je bank.

Ben benieuwd, ben je niet banger voor bv energiemaatschappijen of verzekeringen die automatische incasso hebben. Die kunnen je rekening plunderen. Kleiner bedrijf dus minder geld voor cybersecurity.

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreeShooter
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:59
kromme schreef op maandag 23 september 2024 @ 15:11:
Misschien kan me hier iemand geruststellen. Ik durf nu niet te betalen met google Pay (telefoon) omdat ik het idee heb dat google acces heeft tot mijn rekening. (denk aan hack bij google).
Eerdere maakte ik gebruik van de rabobank app en dit gaf mij een veiliger gevoel omdat het via de bank werd geregeld.

Kort door de bocht, kan google mijn rekening plunderen als ze gehacked worden?
Je bent op meerdere manieren beschermd:
- Het is niet je kaart maar een "token" die op je telefoon staat
- grote bedragen hebben een authenticatie nodig
- je hebt een maximum bedrag dat je per maand/30 dagen kan betalen
- de bank heeft fraude detectie
- bank geeft het geld terug bij (bewezen) fraude

• kromme

kromme

Kodess schreef op maandag 23 september 2024 @ 17:01:
Er zitten flink wat beveiligingen in. Je 'virtuele kaart' staat echt op je apparaat zelf. Die heeft bepaalde authenticatie die gedeeld is met de kaart provider (bv Visa of Mastercard).
Het is dus feitelijk echt een pasje. Die daarna via Visa/Mastercard/AMEX loopt. Dus niet letterlijk rechtstreeks op je bank.

Ben benieuwd, ben je niet banger voor bv energiemaatschappijen of verzekeringen die automatische incasso hebben. Die kunnen je rekening plunderen. Kleiner bedrijf dus minder geld voor cybersecurity.
Nog nooit zo over nagedacht

• Elandenmelk
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 12-09 14:44
Kodess schreef op maandag 23 september 2024 @ 17:01:
Belachelijke bangmakerij. Je kan bij je bank zelf tot (volgens mij) 8 weken daarna elke incasso storneren. Daarna kan de bank het ook nog doen op jouw verzoek tot maarliefst 13 maanden daarna. Bovendien kan je ook tegen een bank zeggen: storneer deze incasso en ik trek de autorisatie in (c.q. elke nieuwe poging zal je bank tegenhouden).

Het risico van fraude door middel van incasso's is goed afgedekt door regelgeving.

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 10:37
De kans dat Google gehacked wordt waarbij men ook nog eens bij data kan waarmee ze met andermans Google Pay kunnen betalen lijkt mij ook vrij vergezocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kodess
Elandenmelk schreef op woensdag 25 september 2024 @ 12:04:
[...]

Belachelijke bangmakerij. Je kan bij je bank zelf tot (volgens mij) 8 weken daarna elke incasso storneren. Daarna kan de bank het ook nog doen op jouw verzoek tot maarliefst 13 maanden daarna. Bovendien kan je ook tegen een bank zeggen: storneer deze incasso en ik trek de autorisatie in (c.q. elke nieuwe poging zal je bank tegenhouden).

Het risico van fraude door middel van incasso's is goed afgedekt door regelgeving.
Ik bedoelde daarmee dus ook dat de angst niet klopt. Het is allemaal goed afgedekt :)

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Blijkbaar kunnen creditcards van Rabobank inmiddels ook toegevoegd worden aan Google Wallet voor NFC-betalingen:

[ Voor 24% gewijzigd door TexMex op 25-09-2024 20:24 ]

• kromme

kromme

dutchgio schreef op woensdag 25 september 2024 @ 12:09:
De kans dat Google gehacked wordt waarbij men ook nog eens bij data kan waarmee ze met andermans Google Pay kunnen betalen lijkt mij ook vrij vergezocht.
Waarom is dat ver gezocht...grote bedrijven kunnen niet gehacked worden heden ten dage?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
Voor de ING gebruikers met een smartwatch:

nieuws: ING maakt Google Pay voor Wear OS-smartwatches beschikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16:33
Ben er inmiddels aan gewend, maar ik blijf het behoorlijk bijzonder vinden hoe erg de Google Pay-implementaties in Nederland per bank uiteen kunnen lopen:
  • Smartwatch (Wear OS) wordt niet altijd ondersteund
  • Je creditcard wordt niet altijd ondersteund
  • Sommige banken hanteren een aparte, extra limiet voor Google Pay in plaats van dit volledig te integreren in de limiet van je (fysieke) betaalpas
  • Contant geld opnemen wordt niet altijd ondersteund
Wat dat betreft vind ik dat de Rabobank de meest prettige implementatie heeft. Die ondersteunt alles en hanteert ook geen aparte limiet voor Google Pay.

[ Voor 4% gewijzigd door kwon op 04-10-2024 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:51
Is het jullie gelukt om een ing pinpas aan Google pay op een fitbit toe te voegen? Ik krijg een melding dat mijn pas dit nog niet ondersteund.

Ik hoop toch niet, dat je alleen Google pay ondersunen op wearOS en niet ook op Fitbit. Want fitbit pay is afgeschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsiejjj92
menzo schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 18:09:
Is het jullie gelukt om een ing pinpas aan Google pay op een fitbit toe te voegen? Ik krijg een melding dat mijn pas dit nog niet ondersteund.

Ik hoop toch niet, dat je alleen Google pay ondersunen op wearOS en niet ook op Fitbit. Want fitbit pay is afgeschaft.
Artikel op Google Support (eigenaar van Fitbit) geeft aan dat dit niet meer kan:
"Als u Fitbit Pay al heeft en gebruikt, kunt u dit blijven gebruiken tot 29 juli 2024. Fitbit updatet onze functie voor contactloze betalingen van Fitbit Pay naar Google Wallet. Deze update verhoogt het aantal banken en kaarten dat beschikbaar is voor contactloze betalingen op uw Fitbit-apparaat, zodat u snel overal kunt betalen waar Google Pay wordt geaccepteerd.
U kunt bestaande kaarten in Fitbit Pay tot 29 juli blijven gebruiken, maar nieuwe kaarten kunnen niet meer aan Fitbit Pay* worden toegevoegd."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
nielsiejjj92 schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 12:55:
[...]

Artikel op Google Support (eigenaar van Fitbit) geeft aan dat dit niet meer kan:
"Als u Fitbit Pay al heeft en gebruikt, kunt u dit blijven gebruiken tot 29 juli 2024. Fitbit updatet onze functie voor contactloze betalingen van Fitbit Pay naar Google Wallet. Deze update verhoogt het aantal banken en kaarten dat beschikbaar is voor contactloze betalingen op uw Fitbit-apparaat, zodat u snel overal kunt betalen waar Google Pay wordt geaccepteerd.
U kunt bestaande kaarten in Fitbit Pay tot 29 juli blijven gebruiken, maar nieuwe kaarten kunnen niet meer aan Fitbit Pay* worden toegevoegd."
Ja ik heb mijn fitbit ook naar Google pay geüpdatet. Maar ik krijg van ing de melding dat de ing pinpas niet wordt ondersteund op smart watches.

Het enige wat ik me kan bedenken dat de ing nu alleen wearOS smartwatches ondersteund en niet andere niet wearOS Google pay watches.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnec1
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-09 08:56
TexMex schreef op woensdag 25 september 2024 @ 20:23:
Blijkbaar kunnen creditcards van Rabobank inmiddels ook toegevoegd worden aan Google Wallet voor NFC-betalingen:

Never mind, lezen is een vak

[ Voor 10% gewijzigd door stijnec1 op 13-10-2024 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsiejjj92
menzo schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 13:13:
[...]

Ja ik heb mijn fitbit ook naar Google pay geüpdatet. Maar ik krijg van ing de melding dat de ing pinpas niet wordt ondersteund op smart watches.

Het enige wat ik me kan bedenken dat de ing nu alleen wearOS smartwatches ondersteund en niet andere niet wearOS Google pay watches.
Hmm dan weet ik het ook zo 123 niet. Er is wel onlangs een update uitgebracht in de Play Store voor de ING app waarbij wordt aangegeven dat Maestro nu ook ondersteund wordt voor smartwatches, wie weet werkt het nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
ING op twitter gaat het navragen bij de software ontwikkelaars. Ben benieuwd of daar wat uit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vangoghnl
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 19:37
Net bij de appie. Wil pinnen met mijn Galaxy s23 maar dat ging niet. Telefoon zou niet voldoen aan beveiligings vereisten. Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn? Wel net nieuwe Google Play update geïnstalleerd maar nog niet kunnen checken of dit helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
vangoghnl schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 14:00:
Net bij de appie. Wil pinnen met mijn Galaxy s23 maar dat ging niet. Telefoon zou niet voldoen aan beveiligings vereisten. Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn? Wel net nieuwe Google Play update geïnstalleerd maar nog niet kunnen checken of dit helpt.
Met welke bank?
Heb je wel een pincode/vingerafdruk scanner Ingesteld op je telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vangoghnl
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 19:37
dutchnltweaker schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 23:45:
[...]

Met welke bank?
Heb je wel een pincode/vingerafdruk scanner Ingesteld op je telefoon?
Abn Amro. Maar na de Play update werkt het weer. Nog nooit meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomk94
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13-09 20:46

tomk94

Developer

Zijn er hier mensen die ING kaarten op hun Fitbit hebben (door middel van Google Wallet)? Ik krijg in de fitbit Google Wallet app de volgende foutmelding na het volgen van de stappen van de ING app:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7OiRw-zm7oqEswx5elDmHf686MA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/I7Vq55pObyWNQaTXR0jI2HDU.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door tomk94 op 10-03-2025 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsiejjj92
tomk94 schreef op maandag 10 maart 2025 @ 12:34:
Zijn er hier mensen die ING kaarten op hun Fitbit hebben (door middel van Google Wallet)? Ik krijg in de fitbit Google Wallet app de volgende foutmelding na het volgen van de stappen van de ING app:

[Afbeelding]
Fitbit Pay is toch gestopt of zit je in de Google Wallet app? Wellicht ligt het aan de kaart.
En VPN uitzetten en Wallet & ING app updaten kan ook helpen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
tomk94 schreef op maandag 10 maart 2025 @ 12:34:

[Afbeelding]
Je moet een watchOS horloge hebben, fitbit via google wallet werkt nog niet. ING heeft aangegeven aan mij dat het ergens dit jaar moet gaan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomk94
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13-09 20:46

tomk94

Developer

menzo schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 16:09:
[...]

Je moet een watchOS horloge hebben, fitbit via google wallet werkt nog niet. ING heeft aangegeven aan mij dat het ergens dit jaar moet gaan werken.
Tnx voor jullie reacties! Wat ik inmiddels van ING heb begrepen is inderdaad dat Fitbit (nog) niet werkt, ook al werken ze beiden nu met de Google Wallet app, de techniek van WearOS en Fitbit is anders.
Pagina: 1 ... 11 12 Laatste