• Gabriel_Knight
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-01 12:50
Barrycade schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 00:45:
[...]

Google pay vervangt de Rabo app, dus als je ook nog je wallet app er op hebt staan gaat het fout. Wat staat er bij standaard betaal app?
Bij de standaard betaal app staat "Google Pay"
Terwijl de app "Google Pay" niet op mijn telefoon staat.
Alleen de app "Wallet" staat op mijn telefoon.
Zal de app de Wallet app wel es helemaal uitzetten op mijn telefoon, kijken of dat effect heeft.

• blueman85
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14:24

blueman85

**Jeroen**

Gabriel_Knight schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 13:42:
[...]

Zal de app de Wallet app wel es helemaal uitzetten op mijn telefoon, kijken of dat effect heeft.
De Wallet is de "opvolger" van Google Pay. Of laat ik het zo zeggen, de Wallet app heeft Google Pay geïntegreerd. Hier kan je virtuele passen aanmaken,. Bijv AH bonuskaart, en daarnaast je betaalpassen overzetten, het stukje Google Pay dus. ;)

Just an ordinary guy with interest in smarthome products, phones, cars, people, and living life to the fullest

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:17
Gabriel_Knight schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 13:42:
[...]

De 'Google Pay' app is nog niet zo lang geleden omgezet naar de 'Wallet' app en is eigenlijk het zelfde....

• Mithat
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 18-01 18:00
İk zıt met een raadsel???
waarom kan ik met mıjn smart watch wel bıj sommige winkels betalen en bıjvoorbeeld nıet bıj actıon?
ik krıjg daar elke keer een foutmeldıng bıj contactloos betalen.. dit heb ik ook bıj sommige andere winkels ook
ik heb wear os 2 met Google wallet voorheen was, dat Google pay

[Voor 11% gewijzigd door Mithat op 18-10-2022 13:23]

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

@Mithat Gaat het om dezelfde betaal terminals?

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

• onedutch
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-01 20:23
Heb niet de hele thread doorgenomen, Rabo die stopte met de ondersteuning draadloos betalen. Na 30 jaar vertrek ik naar Regiobank, heel gedoen meerdere rekeningen (kinderen, vrouw, en/of etc) Google Pay, voelt als een (voor iemand) duurdere maniet, net als credit cards en apple pay... Nog even afgezien dat ze inzicht (krijgen ze dat?) in alle transacties die je uitvoerd...

Google Pay zie ik niet als 1 op 1 vervanger voor een 'door de bank' zelf ontwikkelde manier van draadloos betalen.. What is the Catch ?

• Mithat
AW_Bos schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 14:06:
@Mithat Gaat het om dezelfde betaal terminals?
ik weet nıet wat je bedoeld maar vandaag weer bıj een wınkel met een draadloos termınal.. lukte nıet een paar mınuten later bıj parkeerautomaat gıng het weer goed. wordt er gek van

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

Mithat schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 15:33:
[...]

ik weet nıet wat je bedoeld maar vandaag weer bıj een wınkel met een draadloos termınal.. lukte nıet een paar mınuten later bıj parkeerautomaat gıng het weer goed. wordt er gek van
Is het steeds hetzelfde type betaalapparaat?

• Mithat
AW_Bos schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 17:00:
[...]

Is het steeds hetzelfde type betaalapparaat?
ik ga dat volgen.
heb ook bıj actıon Gehad

• MoraalRidder
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 20:34
Ik kon vorige week bij Coolblue niet betalen. Heb het 3x geprobeerd. Met de normale pas lukte het wel. Andere winkel zelfde betaalautomaat werkte wel. Heb Rabobank.

• Gabriel_Knight
  • Laatst online: 23-01 12:50
Sinds vandaag kon ik met mijn Rabobank Google Pay ineens weer op diverse plekken betalen.
Weet niet wat de Rabobank gedaan heeft, want ik kon de laatste weken in 95% van de gevallen niet met Google Pay betalen, maar nu werkt het weer.

• robotjoek
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:32

robotjoek

Pixel7Pro & Amazfit T-rex 2

Ik snap iets niet helemaal, op m'n P6P kreeg ik bij een betaling een melding van zowel Google Wallet als van de ABN (zelf ingesteld met begeleidend geluidje) maar sinds ik de P7P heb krijg ik alleen nog de melding + geluidje van de ABN, maar niks van Wallet ?
Als ik ook in Wallet kijk en op mijn pas druk, en dan op Details, om de gegevens te zien, zie ik bij Activiteit geen betalingen staan (dit was op mijn P6P wel zo), terwijl ik toch echt betaal met m'n ABN pas die is gekoppeld aan Google Pay in de ABN app, en zichtbaar in Wallet, weten jullie hoe dat kan, en hebben meer van jullie dat ?

Verder staan mijn meldingen van Wallet uit (zou t bovenstaande verklaren) maar ik kan ze ook niet aanzetten, is grayed out, en staat bij: "Op jouw verzoek toont Android geen meldingen van deze app op dit apparaat" maar hoe zet ik dit dan in godsnaam aan, heb al meerdere keren in meldingen van Apps gekeken, maar daar word ik niet wijzer van en kan t nergens aanzetten ?

• Kuta
  • Laatst online: 25-01 16:57
Weet iemand wat ING zich ervan weerhoudt om ook deel te nemen aan Google Pay? Ik merk dat vooral in het buitenland betalen met per Android telefoon een stuk moeizamer gaat terwijl ik met Google Pay over bijv. Revolut zelden problemen heb.

• Bluuurb
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 21-01 11:55
Ik heb sinds een paar weken Gpay met een Revolut CC. Dit werkt heel selectief, grotere bedragen (meer dan 40 euro) lijkt minder vaak te werken. Bij de AH werkt het nooit.

Ik zit bij de ASN bank en mijn Debit zowel als mijn ASN ICS Credit Card ondersteunen heen Gpay. Ik heb nu op zoek naar een andere credit card die dit wel ondersteund. Iemand hier de gouden tip?

Ps ik doe ik allemaal omdat de ASN betaal app niet op mijn galaxy watch 5 Pro werkt.

• codegro
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 21:40
Bluuurb schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 07:40:
Ik heb sinds een paar weken Gpay met een Revolut CC. Dit werkt heel selectief, grotere bedragen (meer dan 40 euro) lijkt minder vaak te werken. Bij de AH werkt het nooit.

Ik zit bij de ASN bank en mijn Debit zowel als mijn ASN ICS Credit Card ondersteunen heen Gpay. Ik heb nu op zoek naar een andere credit card die dit wel ondersteund. Iemand hier de gouden tip?

Ps ik doe ik allemaal omdat de ASN betaal app niet op mijn galaxy watch 5 Pro werkt.
Dat Gpay niet overal goed werkt komt omdat je een Revolut CC MasterCard gebruikt. Bij veel Terminals, met name AH, accepteren geen CC cards, alleen DC cards. De gouden tip is dan: bestel een fysieke Revolut Maestro DC card. Deze is gratis, je betaalt alleen verzendkosten. Zodra je de kaart hebt besteld, krijg je hem ook virtueel en kan je hem toevoegen aan Gpay.

Zo heb ik het gedaan en nu werkt het overal.

• NY_Giant
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Bluuurb schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 07:40:
Je zou een Curve-kaart aan kunnen vragen. Als je daar je ASN creditcard aan toevoegt, kun je via Curve alsnog met Google Pay betalen. Wel alleen op plekken waar Mastercard wordt geaccepteerd, maar ergens volgend jaar is dat overal (want Maestro gaat verdwijnen).

[Voor 11% gewijzigd door NY_Giant op 29-10-2022 10:10]

• 4tune
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:37
NY_Giant schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 09:51:
[...]

Je zou een Curve-kaart aan kunnen vragen. Als je daar je ASN creditcard aan toevoegt, kun je via Curve alsnog met Google Pay betalen. Wel alleen op plekken waar Mastercard wordt geaccepteerd, maar ergens volgend jaar is dat overal (want Maestro gaat verdwijnen).
Deze optie heb ik gekozen omdat Gwallet geen ING pas of cc slikt. De Curve debitcard kan aan de ING cc worden gekoppeld, je hoeft niets vooraf te storten. En voor de originele vragensteller, ik kan nu met m'n Galaxy Watch 4 betalen.

Off topic, zo links en rechts lees ik wel wat mindere ervaringen met Curve. Is dat stemmingmakerij of echt zo?

• Bluuurb
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 21-01 11:55
Heeft iemand het automatisch opwaarderen al werkend gekregen bij Revolut? Hun klantenservice zei dat ik dit vanaf mijn bank aangezet werd naarmate ik meer transacties zou hebben gedaan. Dit is nog steeds niet het geval, de optie is nog niet zichtbaar. Ik zit bij de ASN bank en heb een ICS CC gekoppeld.

• codegro
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 21:40
Bluuurb schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 07:20:
Heeft iemand het automatisch opwaarderen al werkend gekregen bij Revolut? Hun klantenservice zei dat ik dit vanaf mijn bank aangezet werd naarmate ik meer transacties zou hebben gedaan. Dit is nog steeds niet het geval, de optie is nog niet zichtbaar. Ik zit bij de ASN bank en heb een ICS CC gekoppeld.
Die vraag kun je beter in het Revolut topic stellen, hier gaat het over Google Wallet :)

• robotjoek
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:32

robotjoek

Pixel7Pro & Amazfit T-rex 2

Niemand die t zelfde ervaart. of weet hoe ik de meldingen van Wallet/Pay aan kan zetten ?
robotjoek schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 19:25:
Ik snap iets niet helemaal, op m'n P6P kreeg ik bij een betaling een melding van zowel Google Wallet als van de ABN (zelf ingesteld met begeleidend geluidje) maar sinds ik de P7P heb krijg ik alleen nog de melding + geluidje van de ABN, maar niks van Wallet ?
Als ik ook in Wallet kijk en op mijn pas druk, en dan op Details, om de gegevens te zien, zie ik bij Activiteit geen betalingen staan (dit was op mijn P6P wel zo), terwijl ik toch echt betaal met m'n ABN pas die is gekoppeld aan Google Pay in de ABN app, en zichtbaar in Wallet, weten jullie hoe dat kan, en hebben meer van jullie dat ?

Verder staan mijn meldingen van Wallet uit (zou t bovenstaande verklaren) maar ik kan ze ook niet aanzetten, is grayed out, en staat bij: "Op jouw verzoek toont Android geen meldingen van deze app op dit apparaat" maar hoe zet ik dit dan in godsnaam aan, heb al meerdere keren in meldingen van Apps gekeken, maar daar word ik niet wijzer van en kan t nergens aanzetten ?

• trend
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 24-12-2022
Is het al iemand gelukt het geluidje na de betaling uit te zetten?
Ben wel klaar met die PLING

[Voor 40% gewijzigd door trend op 24-12-2022 12:15]

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

trend schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 12:14:
Is het al iemand gelukt het geluidje na de betaling uit te zetten?
Ben wel klaar met die PLING
Niet storen stand aanzetten, of geluid gewoon dempen?

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:36

aex351

I am the one

miniterror schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 20:26:
Vandaag een eerste met Google Pay, mogelijk dat ik wat fout doe maar geen succes.
Heb vandaag een Revolut aangemaakt en daar wat geld op gestort.
Kaart aangemaakt in Revolut en deze vanuit Revolut gekoppeld aan Google Pay.

Op naar de winkel (AH) en een klein dingetje kopen om te testen, naar de zelfscan en me telefoon tegen de pinterminal aan, opent de ING app om de betaling te doen.
Fout vanuit mijn kant, standaard contactloze betalen stond gelinkt naar ING.

Thuis mijn contactloze betalen pas uit de ING verwijderd en in de settings van mijn toestel de standaard betaal actie omgezet naar Google Pay.

Weer terug naar de AH (deze is 5 minuten lopen) en weer een klein dingetje kopen.
Nu kreeg ik op de terminal een foutmelding dat de betaalmethode niet ondersteund is.
Tijdens mijn toestel tegen de terminal aanhouden had ik de Google Pay app open op mijn telefoon en eenmaal op de kaart geklikt.

Doe ik iets niet goed of werkt dit gewoon nog niet binnen NL?

Edit: toestel is een OnePlus 8T met stock Android 11
Nb. ik reageer op een oudere reactie. Misschien heb je er nog wat aan en anders voor toekomstige lezers. Aangezien het onderliggend probleem nog steeds bestaat.

Albert Heijn ondersteund geen creditcards, met als uitzondering een aantal specifieke locaties. Wanneer je een creditcard (zoals die van Revolut) koppelt aan je Google Wallet, dan wordt de betaling in de winkel geweigerd. Je telefoon/app geeft helaas niet duidelijk aan dat de winkel je onderliggende betaalmethode niet ondersteund.

In 2023 zal het Nederlandse betaalnetwerk migreren naar dat van Visa/Mastercard (creditcard netwerk om het even simpel te zeggen) waardoor dit soort problemen zich niet meer zullen voordoen.
Betalen met creditcard
In sommige winkels kan je met je creditcard of buitenlandse pre-paid debetkaart betalen: de winkels op Schiphol, veel stationswinkels, de winkel achter het paleis op de Dam in Amsterdam en de winkel aan de Weteringschans in Amsterdam. Bij alle andere winkels kan dit niet.

Heb je een buitenlandse bankpas met het Maestro logo of het V-Pay logo? Met deze pas kan je wel bij al onze winkels afrekenen.

< dit stukje webruimte is te huur >

• Elandenmelk
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 25-01 18:26
aex351 schreef op zondag 25 december 2022 @ 00:41:
[...]

Nb. ik reageer op een oudere reactie. Misschien heb je er nog wat aan en anders voor toekomstige lezers. Aangezien het onderliggend probleem nog steeds bestaat.

Albert Heijn ondersteund geen creditcards, met als uitzondering een aantal specifieke locaties. Wanneer je een creditcard (zoals die van Revolut) koppelt aan je Google Wallet, dan wordt de betaling in de winkel geweigerd. Je telefoon/app geeft helaas niet duidelijk aan dat de winkel je onderliggende betaalmethode niet ondersteund.

In 2023 zal het Nederlandse betaalnetwerk migreren naar dat van Visa/Mastercard (creditcard netwerk om het even simpel te zeggen) waardoor dit soort problemen zich niet meer zullen voordoen.

[...]
Opgelet: Mastercard en Visa zijn kaartuitgevers. Een pas van Mastercard of Visa zijn niet per se credit cards (en die van Revolut zeker niet). Het meerendeel zijn debit cards. Wat de banken straks in Nederland aan klanten gaan geven zullen ook Debit cards zijn. Betreft de transitie wordt er veel gesproken in dit topic.

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Vraag sinds kort heb ik twee passen in mijn Google Wallet. Een eigen en een en/of rekening. Als ik de NFC nu scan dan gaat hij meteen afboeken van de eerste kaart die staat geconfigureerd. Als ik van de andere rekening wil afboeken dan moet ik eerst google wallet openen en de andere kaart selecteren... Behoorlijk onhandig en daardoor boek ik ook met regelmaat van de verkeerde kaart af.

Nu zou het fijn zijn als wanneer ik de NFC scan eerst vraagt welke kaart hij dan moet pakken voordat hij echt begint met afschrijven... is dat mogelijk?

Heb uiteraard proberen te zoeken in de instellingen en google, alleen niets gevonden. Wellicht dat iemand een handige truc weet of iets dergelijks...

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16:36
Chip. schreef op zondag 8 januari 2023 @ 11:08:
Vraag sinds kort heb ik twee passen in mijn Google Wallet. Een eigen en een en/of rekening. Als ik de NFC nu scan dan gaat hij meteen afboeken van de eerste kaart die staat geconfigureerd. Als ik van de andere rekening wil afboeken dan moet ik eerst google wallet openen en de andere kaart selecteren... Behoorlijk onhandig en daardoor boek ik ook met regelmaat van de verkeerde kaart af.

Nu zou het fijn zijn als wanneer ik de NFC scan eerst vraagt welke kaart hij dan moet pakken voordat hij echt begint met afschrijven... is dat mogelijk?

Heb uiteraard proberen te zoeken in de instellingen en google, alleen niets gevonden. Wellicht dat iemand een handige truc weet of iets dergelijks...
Dit is v.z.i.w. niet mogelijk. Op het moment dat de NFC-kaart wordt gescand, is de overdracht van informatie namelijk al gedaan (van kaart naar terminal).

Zul je toch echt eerst GW moeten openen en de andere kaart selecteren.
Dus als je vaker de en/of-rekening gebruikt, zul je die als eerste kaart moeten configureren en de bankpas van je eigen rekening als 2e.

• vangoghnl
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 22:05
Vandaag niet mobiel kunnen betalen. Er staat dan op het pinautomaat storing. Maar met mijn gewone bankpas geen probleem. In de wallet staat transactie geweigerd. Iemand een idee wat dit kan zijn. Bank is ABN Amro

• J0kerNL
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 21:52

Vandaag mijn Rabobank pas toegevoegd aan Google Wallet, maar staat dat het een Mastercard is? Heb er nog niet geprobeerd mee te betalen.

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:24
vangoghnl schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 18:04:
Vandaag niet mobiel kunnen betalen. Er staat dan op het pinautomaat storing. Maar met mijn gewone bankpas geen probleem. In de wallet staat transactie geweigerd. Iemand een idee wat dit kan zijn. Bank is ABN Amro
Ik heb de laatste dagen ook hit or miss, ik gebruik google pay wel icm curve/plutus kaart, met mijn en mijn vrouw's kaarten gemixt, dus dacht dat het daar aan zou liggen.

aangezien jij gewoon ABN gebruikt..ik weet het antwoord niet, maar wel goed dat je dit even meld, even in de gaten houden aankomende dagen.

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:25
J0kerNL schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 19:29:
[Afbeelding]

Vandaag mijn Rabobank pas toegevoegd aan Google Wallet, maar staat dat het een Mastercard is? Heb er nog niet geprobeerd mee te betalen.
Dat is bij mij ook het geval... niks aan het handje.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

• YakuzA
  • Laatst online: 22:26

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

J0kerNL schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 19:29:
[Afbeelding]

Wel onduidelijk door dat maestro logo naast de koeieletters MasterCard idd zonder debit/credit verwijzing. iPhone heeft daar hetzelfde netjes een MasterCard logo op het ‘virtuele’ pasje En een maestro als het een maestro is.

[Voor 16% gewijzigd door YakuzA op 24-01-2023 20:21]

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Tommert38
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21:42
Maestro is natuurlijk gewoon van Mastercard, dus waarschijnlijk bedoelen ze het bedrijf en niet de dienst (Maestro). Knab heeft dit namelijk ook, en mij werd verteld dat dit geen foutje was.

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

Het klopt, de app werkt alleen via een creditcard van bijvoorbeeld Maestro. Om deze reden maakt je bank een alias-creditcard nummer aan die naar je IBAN is gelinkt.

Je kan er gewoon mee betalen. Geen enkel probleem. Technisch hangt er gewoon geen creditcard afhandeling aan vast.

[Voor 26% gewijzigd door AW_Bos op 25-01-2023 20:42]

• Malfoi
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:00
vangoghnl schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 18:04:
Hangt het misschien met de winkel/terminal samen?

Heb met ABN in mijn Google Wallet geen problemen.

www.flickr.com/malvlex

• vangoghnl
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 22:05
Dacuuu schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 19:36:
[...]

Ik heb de laatste dagen ook hit or miss, ik gebruik google pay wel icm curve/plutus kaart, met mijn en mijn vrouw's kaarten gemixt, dus dacht dat het daar aan zou liggen.

aangezien jij gewoon ABN gebruikt..ik weet het antwoord niet, maar wel goed dat je dit even meld, even in de gaten houden aankomende dagen.
Malfoi schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 11:33:
[...]

Hangt het misschien met de winkel/terminal samen?

Heb met ABN in mijn Google Wallet geen problemen.
Inmiddels contact gehad met abn. De koppeling met Google bleek geblokkeerd waardoor is niet bekend. Maar inmiddels werkt het weer.
Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee