Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabriel_Knight
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:12
Barrycade schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 00:45:
[...]

Google pay vervangt de Rabo app, dus als je ook nog je wallet app er op hebt staan gaat het fout. Wat staat er bij standaard betaal app?
Bij de standaard betaal app staat "Google Pay"
Terwijl de app "Google Pay" niet op mijn telefoon staat.
Alleen de app "Wallet" staat op mijn telefoon.
Zal de app de Wallet app wel es helemaal uitzetten op mijn telefoon, kijken of dat effect heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blueman85
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13:48
Gabriel_Knight schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 13:42:
[...]

Zal de app de Wallet app wel es helemaal uitzetten op mijn telefoon, kijken of dat effect heeft.
De Wallet is de "opvolger" van Google Pay. Of laat ik het zo zeggen, de Wallet app heeft Google Pay geïntegreerd. Hier kan je virtuele passen aanmaken,. Bijv AH bonuskaart, en daarnaast je betaalpassen overzetten, het stukje Google Pay dus. ;)

Just an ordinary guy with interest in smarthome products, phones, cars, people, and living life to the fullest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-06 13:37
Gabriel_Knight schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 13:42:
[...]

De 'Google Pay' app is nog niet zo lang geleden omgezet naar de 'Wallet' app en is eigenlijk het zelfde....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithat
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 23-02-2023
İk zıt met een raadsel???
waarom kan ik met mıjn smart watch wel bıj sommige winkels betalen en bıjvoorbeeld nıet bıj actıon?
ik krıjg daar elke keer een foutmeldıng bıj contactloos betalen.. dit heb ik ook bıj sommige andere winkels ook
ik heb wear os 2 met Google wallet voorheen was, dat Google pay

[ Voor 11% gewijzigd door Mithat op 18-10-2022 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:49

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

@Mithat Gaat het om dezelfde betaal terminals?

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onedutch
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-06 10:21
Heb niet de hele thread doorgenomen, Rabo die stopte met de ondersteuning draadloos betalen. Na 30 jaar vertrek ik naar Regiobank, heel gedoen meerdere rekeningen (kinderen, vrouw, en/of etc) Google Pay, voelt als een (voor iemand) duurdere maniet, net als credit cards en apple pay... Nog even afgezien dat ze inzicht (krijgen ze dat?) in alle transacties die je uitvoerd...

Google Pay zie ik niet als 1 op 1 vervanger voor een 'door de bank' zelf ontwikkelde manier van draadloos betalen.. What is the Catch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithat
AW_Bos schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 14:06:
@Mithat Gaat het om dezelfde betaal terminals?
ik weet nıet wat je bedoeld maar vandaag weer bıj een wınkel met een draadloos termınal.. lukte nıet een paar mınuten later bıj parkeerautomaat gıng het weer goed. wordt er gek van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Mithat schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 15:33:
[...]

ik weet nıet wat je bedoeld maar vandaag weer bıj een wınkel met een draadloos termınal.. lukte nıet een paar mınuten later bıj parkeerautomaat gıng het weer goed. wordt er gek van
Is het steeds hetzelfde type betaalapparaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithat
AW_Bos schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 17:00:
[...]

Is het steeds hetzelfde type betaalapparaat?
ik ga dat volgen.
heb ook bıj actıon Gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glassertje
  • Registratie: September 2020
  • Nu online
Ik kon vorige week bij Coolblue niet betalen. Heb het 3x geprobeerd. Met de normale pas lukte het wel. Andere winkel zelfde betaalautomaat werkte wel. Heb Rabobank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabriel_Knight
  • Laatst online: 16:12
Sinds vandaag kon ik met mijn Rabobank Google Pay ineens weer op diverse plekken betalen.
Weet niet wat de Rabobank gedaan heeft, want ik kon de laatste weken in 95% van de gevallen niet met Google Pay betalen, maar nu werkt het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robotjoek
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:56

robotjoek

Samsung S25U + Ultrawatch

Ik snap iets niet helemaal, op m'n P6P kreeg ik bij een betaling een melding van zowel Google Wallet als van de ABN (zelf ingesteld met begeleidend geluidje) maar sinds ik de P7P heb krijg ik alleen nog de melding + geluidje van de ABN, maar niks van Wallet ?
Als ik ook in Wallet kijk en op mijn pas druk, en dan op Details, om de gegevens te zien, zie ik bij Activiteit geen betalingen staan (dit was op mijn P6P wel zo), terwijl ik toch echt betaal met m'n ABN pas die is gekoppeld aan Google Pay in de ABN app, en zichtbaar in Wallet, weten jullie hoe dat kan, en hebben meer van jullie dat ?

Verder staan mijn meldingen van Wallet uit (zou t bovenstaande verklaren) maar ik kan ze ook niet aanzetten, is grayed out, en staat bij: "Op jouw verzoek toont Android geen meldingen van deze app op dit apparaat" maar hoe zet ik dit dan in godsnaam aan, heb al meerdere keren in meldingen van Apps gekeken, maar daar word ik niet wijzer van en kan t nergens aanzetten ?

XPeng G6SR(24) + Ratio Solar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1839988

Weet iemand wat ING zich ervan weerhoudt om ook deel te nemen aan Google Pay? Ik merk dat vooral in het buitenland betalen met per Android telefoon een stuk moeizamer gaat terwijl ik met Google Pay over bijv. Revolut zelden problemen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluuurb
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 02-03 08:41
Ik heb sinds een paar weken Gpay met een Revolut CC. Dit werkt heel selectief, grotere bedragen (meer dan 40 euro) lijkt minder vaak te werken. Bij de AH werkt het nooit.

Ik zit bij de ASN bank en mijn Debit zowel als mijn ASN ICS Credit Card ondersteunen heen Gpay. Ik heb nu op zoek naar een andere credit card die dit wel ondersteund. Iemand hier de gouden tip?

Ps ik doe ik allemaal omdat de ASN betaal app niet op mijn galaxy watch 5 Pro werkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• codegro
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 15:44
Bluuurb schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 07:40:
Ik heb sinds een paar weken Gpay met een Revolut CC. Dit werkt heel selectief, grotere bedragen (meer dan 40 euro) lijkt minder vaak te werken. Bij de AH werkt het nooit.

Ik zit bij de ASN bank en mijn Debit zowel als mijn ASN ICS Credit Card ondersteunen heen Gpay. Ik heb nu op zoek naar een andere credit card die dit wel ondersteund. Iemand hier de gouden tip?

Ps ik doe ik allemaal omdat de ASN betaal app niet op mijn galaxy watch 5 Pro werkt.
Dat Gpay niet overal goed werkt komt omdat je een Revolut CC MasterCard gebruikt. Bij veel Terminals, met name AH, accepteren geen CC cards, alleen DC cards. De gouden tip is dan: bestel een fysieke Revolut Maestro DC card. Deze is gratis, je betaalt alleen verzendkosten. Zodra je de kaart hebt besteld, krijg je hem ook virtueel en kan je hem toevoegen aan Gpay.

Zo heb ik het gedaan en nu werkt het overal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Bluuurb schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 07:40:
Je zou een Curve-kaart aan kunnen vragen. Als je daar je ASN creditcard aan toevoegt, kun je via Curve alsnog met Google Pay betalen. Wel alleen op plekken waar Mastercard wordt geaccepteerd, maar ergens volgend jaar is dat overal (want Maestro gaat verdwijnen).

[ Voor 11% gewijzigd door TexMex op 29-10-2022 10:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4tune
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-06 18:07
TexMex schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 09:51:
[...]

Je zou een Curve-kaart aan kunnen vragen. Als je daar je ASN creditcard aan toevoegt, kun je via Curve alsnog met Google Pay betalen. Wel alleen op plekken waar Mastercard wordt geaccepteerd, maar ergens volgend jaar is dat overal (want Maestro gaat verdwijnen).
Deze optie heb ik gekozen omdat Gwallet geen ING pas of cc slikt. De Curve debitcard kan aan de ING cc worden gekoppeld, je hoeft niets vooraf te storten. En voor de originele vragensteller, ik kan nu met m'n Galaxy Watch 4 betalen.

Off topic, zo links en rechts lees ik wel wat mindere ervaringen met Curve. Is dat stemmingmakerij of echt zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluuurb
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 02-03 08:41
Heeft iemand het automatisch opwaarderen al werkend gekregen bij Revolut? Hun klantenservice zei dat ik dit vanaf mijn bank aangezet werd naarmate ik meer transacties zou hebben gedaan. Dit is nog steeds niet het geval, de optie is nog niet zichtbaar. Ik zit bij de ASN bank en heb een ICS CC gekoppeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• codegro
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 15:44
Bluuurb schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 07:20:
Heeft iemand het automatisch opwaarderen al werkend gekregen bij Revolut? Hun klantenservice zei dat ik dit vanaf mijn bank aangezet werd naarmate ik meer transacties zou hebben gedaan. Dit is nog steeds niet het geval, de optie is nog niet zichtbaar. Ik zit bij de ASN bank en heb een ICS CC gekoppeld.
Die vraag kun je beter in het Revolut topic stellen, hier gaat het over Google Wallet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robotjoek
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:56

robotjoek

Samsung S25U + Ultrawatch

Niemand die t zelfde ervaart. of weet hoe ik de meldingen van Wallet/Pay aan kan zetten ?
robotjoek schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 19:25:
Ik snap iets niet helemaal, op m'n P6P kreeg ik bij een betaling een melding van zowel Google Wallet als van de ABN (zelf ingesteld met begeleidend geluidje) maar sinds ik de P7P heb krijg ik alleen nog de melding + geluidje van de ABN, maar niks van Wallet ?
Als ik ook in Wallet kijk en op mijn pas druk, en dan op Details, om de gegevens te zien, zie ik bij Activiteit geen betalingen staan (dit was op mijn P6P wel zo), terwijl ik toch echt betaal met m'n ABN pas die is gekoppeld aan Google Pay in de ABN app, en zichtbaar in Wallet, weten jullie hoe dat kan, en hebben meer van jullie dat ?

Verder staan mijn meldingen van Wallet uit (zou t bovenstaande verklaren) maar ik kan ze ook niet aanzetten, is grayed out, en staat bij: "Op jouw verzoek toont Android geen meldingen van deze app op dit apparaat" maar hoe zet ik dit dan in godsnaam aan, heb al meerdere keren in meldingen van Apps gekeken, maar daar word ik niet wijzer van en kan t nergens aanzetten ?

XPeng G6SR(24) + Ratio Solar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trend
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 24-12-2022
Is het al iemand gelukt het geluidje na de betaling uit te zetten?
Ben wel klaar met die PLING

[ Voor 40% gewijzigd door trend op 24-12-2022 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

trend schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 12:14:
Is het al iemand gelukt het geluidje na de betaling uit te zetten?
Ben wel klaar met die PLING
Niet storen stand aanzetten, of geluid gewoon dempen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:51

aex351

I am the one

miniterror schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 20:26:
Vandaag een eerste met Google Pay, mogelijk dat ik wat fout doe maar geen succes.
Heb vandaag een Revolut aangemaakt en daar wat geld op gestort.
Kaart aangemaakt in Revolut en deze vanuit Revolut gekoppeld aan Google Pay.

Op naar de winkel (AH) en een klein dingetje kopen om te testen, naar de zelfscan en me telefoon tegen de pinterminal aan, opent de ING app om de betaling te doen.
Fout vanuit mijn kant, standaard contactloze betalen stond gelinkt naar ING.

Thuis mijn contactloze betalen pas uit de ING verwijderd en in de settings van mijn toestel de standaard betaal actie omgezet naar Google Pay.

Weer terug naar de AH (deze is 5 minuten lopen) en weer een klein dingetje kopen.
Nu kreeg ik op de terminal een foutmelding dat de betaalmethode niet ondersteund is.
Tijdens mijn toestel tegen de terminal aanhouden had ik de Google Pay app open op mijn telefoon en eenmaal op de kaart geklikt.

Doe ik iets niet goed of werkt dit gewoon nog niet binnen NL?

Edit: toestel is een OnePlus 8T met stock Android 11
Nb. ik reageer op een oudere reactie. Misschien heb je er nog wat aan en anders voor toekomstige lezers. Aangezien het onderliggend probleem nog steeds bestaat.

Albert Heijn ondersteund geen creditcards, met als uitzondering een aantal specifieke locaties. Wanneer je een creditcard (zoals die van Revolut) koppelt aan je Google Wallet, dan wordt de betaling in de winkel geweigerd. Je telefoon/app geeft helaas niet duidelijk aan dat de winkel je onderliggende betaalmethode niet ondersteund.

In 2023 zal het Nederlandse betaalnetwerk migreren naar dat van Visa/Mastercard (creditcard netwerk om het even simpel te zeggen) waardoor dit soort problemen zich niet meer zullen voordoen.
Betalen met creditcard
In sommige winkels kan je met je creditcard of buitenlandse pre-paid debetkaart betalen: de winkels op Schiphol, veel stationswinkels, de winkel achter het paleis op de Dam in Amsterdam en de winkel aan de Weteringschans in Amsterdam. Bij alle andere winkels kan dit niet.

Heb je een buitenlandse bankpas met het Maestro logo of het V-Pay logo? Met deze pas kan je wel bij al onze winkels afrekenen.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elandenmelk
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 14:16
aex351 schreef op zondag 25 december 2022 @ 00:41:
[...]

Nb. ik reageer op een oudere reactie. Misschien heb je er nog wat aan en anders voor toekomstige lezers. Aangezien het onderliggend probleem nog steeds bestaat.

Albert Heijn ondersteund geen creditcards, met als uitzondering een aantal specifieke locaties. Wanneer je een creditcard (zoals die van Revolut) koppelt aan je Google Wallet, dan wordt de betaling in de winkel geweigerd. Je telefoon/app geeft helaas niet duidelijk aan dat de winkel je onderliggende betaalmethode niet ondersteund.

In 2023 zal het Nederlandse betaalnetwerk migreren naar dat van Visa/Mastercard (creditcard netwerk om het even simpel te zeggen) waardoor dit soort problemen zich niet meer zullen voordoen.

[...]
Opgelet: Mastercard en Visa zijn kaartuitgevers. Een pas van Mastercard of Visa zijn niet per se credit cards (en die van Revolut zeker niet). Het meerendeel zijn debit cards. Wat de banken straks in Nederland aan klanten gaan geven zullen ook Debit cards zijn. Betreft de transitie wordt er veel gesproken in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Vraag sinds kort heb ik twee passen in mijn Google Wallet. Een eigen en een en/of rekening. Als ik de NFC nu scan dan gaat hij meteen afboeken van de eerste kaart die staat geconfigureerd. Als ik van de andere rekening wil afboeken dan moet ik eerst google wallet openen en de andere kaart selecteren... Behoorlijk onhandig en daardoor boek ik ook met regelmaat van de verkeerde kaart af.

Nu zou het fijn zijn als wanneer ik de NFC scan eerst vraagt welke kaart hij dan moet pakken voordat hij echt begint met afschrijven... is dat mogelijk?

Heb uiteraard proberen te zoeken in de instellingen en google, alleen niets gevonden. Wellicht dat iemand een handige truc weet of iets dergelijks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13:46
Chip. schreef op zondag 8 januari 2023 @ 11:08:
Vraag sinds kort heb ik twee passen in mijn Google Wallet. Een eigen en een en/of rekening. Als ik de NFC nu scan dan gaat hij meteen afboeken van de eerste kaart die staat geconfigureerd. Als ik van de andere rekening wil afboeken dan moet ik eerst google wallet openen en de andere kaart selecteren... Behoorlijk onhandig en daardoor boek ik ook met regelmaat van de verkeerde kaart af.

Nu zou het fijn zijn als wanneer ik de NFC scan eerst vraagt welke kaart hij dan moet pakken voordat hij echt begint met afschrijven... is dat mogelijk?

Heb uiteraard proberen te zoeken in de instellingen en google, alleen niets gevonden. Wellicht dat iemand een handige truc weet of iets dergelijks...
Dit is v.z.i.w. niet mogelijk. Op het moment dat de NFC-kaart wordt gescand, is de overdracht van informatie namelijk al gedaan (van kaart naar terminal).

Zul je toch echt eerst GW moeten openen en de andere kaart selecteren.
Dus als je vaker de en/of-rekening gebruikt, zul je die als eerste kaart moeten configureren en de bankpas van je eigen rekening als 2e.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vangoghnl
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 12-06 23:39
Vandaag niet mobiel kunnen betalen. Er staat dan op het pinautomaat storing. Maar met mijn gewone bankpas geen probleem. In de wallet staat transactie geweigerd. Iemand een idee wat dit kan zijn. Bank is ABN Amro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0kerNL
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 12-06 22:26
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_MKR8gH91VtKlCJuhENDbhMTC70=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rxeiNKoC5qW0r87ZvqR78mox.jpg?f=fotoalbum_large

Vandaag mijn Rabobank pas toegevoegd aan Google Wallet, maar staat dat het een Mastercard is? Heb er nog niet geprobeerd mee te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:45
vangoghnl schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 18:04:
Vandaag niet mobiel kunnen betalen. Er staat dan op het pinautomaat storing. Maar met mijn gewone bankpas geen probleem. In de wallet staat transactie geweigerd. Iemand een idee wat dit kan zijn. Bank is ABN Amro
Ik heb de laatste dagen ook hit or miss, ik gebruik google pay wel icm curve/plutus kaart, met mijn en mijn vrouw's kaarten gemixt, dus dacht dat het daar aan zou liggen.

aangezien jij gewoon ABN gebruikt..ik weet het antwoord niet, maar wel goed dat je dit even meld, even in de gaten houden aankomende dagen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:57
J0kerNL schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 19:29:
[Afbeelding]

Vandaag mijn Rabobank pas toegevoegd aan Google Wallet, maar staat dat het een Mastercard is? Heb er nog niet geprobeerd mee te betalen.
Dat is bij mij ook het geval... niks aan het handje.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

J0kerNL schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 19:29:
[Afbeelding]

Wel onduidelijk door dat maestro logo naast de koeieletters MasterCard idd zonder debit/credit verwijzing. iPhone heeft daar hetzelfde netjes een MasterCard logo op het ‘virtuele’ pasje En een maestro als het een maestro is.

[ Voor 16% gewijzigd door YakuzA op 24-01-2023 20:21 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommert38
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 03-06 13:40
Maestro is natuurlijk gewoon van Mastercard, dus waarschijnlijk bedoelen ze het bedrijf en niet de dienst (Maestro). Knab heeft dit namelijk ook, en mij werd verteld dat dit geen foutje was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Het klopt, de app werkt alleen via een creditcard van bijvoorbeeld Maestro. Om deze reden maakt je bank een alias-creditcard nummer aan die naar je IBAN is gelinkt.

Je kan er gewoon mee betalen. Geen enkel probleem. Technisch hangt er gewoon geen creditcard afhandeling aan vast.

[ Voor 26% gewijzigd door AW_Bos op 25-01-2023 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfoi
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-06 13:25
vangoghnl schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 18:04:
Hangt het misschien met de winkel/terminal samen?

Heb met ABN in mijn Google Wallet geen problemen.

www.flickr.com/malvlex

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vangoghnl
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 12-06 23:39
Dacuuu schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 19:36:
[...]

Ik heb de laatste dagen ook hit or miss, ik gebruik google pay wel icm curve/plutus kaart, met mijn en mijn vrouw's kaarten gemixt, dus dacht dat het daar aan zou liggen.

aangezien jij gewoon ABN gebruikt..ik weet het antwoord niet, maar wel goed dat je dit even meld, even in de gaten houden aankomende dagen.
Malfoi schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 11:33:
[...]

Hangt het misschien met de winkel/terminal samen?

Heb met ABN in mijn Google Wallet geen problemen.
Inmiddels contact gehad met abn. De koppeling met Google bleek geblokkeerd waardoor is niet bekend. Maar inmiddels werkt het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als ik het goed begrijp is ING de enige van de grootbanken die geen Google Pay ondersteund. Er zijn sommige sites die beweren dat eraan gewerkt wordt maar citeren slechts een cryptische tweet van de helpdesk. Iemand die dit kan verduidelijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15:41
Anoniem: 1839988 schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 23:44:
Als ik het goed begrijp is ING de enige van de grootbanken die geen Google Pay ondersteund. Er zijn sommige sites die beweren dat eraan gewerkt wordt maar citeren slechts een cryptische tweet van de helpdesk. Iemand die dit kan verduidelijken?
Welke sites beweren dat?

Persoonlijk vind ik het wel mooi dat ING nog een standalone betaal app heeft die goed werkt. Maar snap dat veel mensen door het gemak liever google pay gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 16:56

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dutchnltweaker schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 09:05:
[...]

Welke sites beweren dat?

Persoonlijk vind ik het wel mooi dat ING nog een standalone betaal app heeft die goed werkt. Maar snap dat veel mensen door het gemak liever google pay gebruiken.
In tegenstelling tot Google pay werkt de ING betaal app niet altijd goed in het buitenland. Met Google pay via Revolut heb ik nooit problemen met betalen. En je kunt je wearable gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Zie het, tja beetje clickbait. Het kan in de toekomst, maar dat zien we dan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Anoniem: 1839988 schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 10:22:
[...]
In tegenstelling tot Google pay werkt de ING betaal app niet altijd goed in het buitenland. Met Google pay via Revolut heb ik nooit problemen met betalen. En je kunt je wearable gebruiken.
Durf ik niet te zeggen, gebruik in landen waar geen euro is altijd betaalpassen die alleen via GPay werken.
GPay werkt in mijn optiek altijd wel direct zonder enkel probleem, dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humpi
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 07-06 17:55
dutchnltweaker schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 09:05:
[...]

Welke sites beweren dat?

Prima dat die blijft bestaan, maar ik wil ook gewoon met mijn horloge kunnen betalen ondertussen! En dan niet via een omweg (Revolut).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb sinds kort Google pay geactiveerd voor mijn rabo betaalrekening. Dat werkt prima. Ik heb ook nog een ASN betaalrekening. Om daarmee mobiel te kunnen betalen moet je een app van ASN zelf installeren. Volgens de beschrijving lijkt het net zo te werken als Google pay (telefoon ontgrendelen en betalen zonder de app te openen).

Heeft iemand ervaring met de combinatie Google pay en ASN mobiel betalen op dezelfde telefoon? Ik vraag mij nl. af met welke rekening er betaald wordt als je je telefoon bij de betaalautomaat houdt....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16:44
Palomar schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 16:11:
Ik heb sinds kort Google pay geactiveerd voor mijn rabo betaalrekening. Dat werkt prima. Ik heb ook nog een ASN betaalrekening. Om daarmee mobiel te kunnen betalen moet je een app van ASN zelf installeren. Volgens de beschrijving lijkt het net zo te werken als Google pay (telefoon ontgrendelen en betalen zonder de app te openen).

Heeft iemand ervaring met de combinatie Google pay en ASN mobiel betalen op dezelfde telefoon? Ik vraag mij nl. af met welke rekening er betaald wordt als je je telefoon bij de betaalautomaat houdt....?
Bij je NFC instellingen kun je kiezen welke app de standaard voor betalingen is, die wordt vervolgens gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
dutchgio schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 16:59:
[...]

Bij je NFC instellingen kun je kiezen welke app de standaard voor betalingen is, die wordt vervolgens gebruikt.
Aha thanks, wist niet dat die instellingen er ook nog waren. Zie het inderdaad staan :)

Andere vraag: gaan jullie nu ook op pad zonder de fysieke pinpas bij je te hebben? Of zijn er nog teveel situaties waarbij je de pas nodig hebt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kipfel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-06 13:09
Palomar schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 17:05:
[...]

Aha thanks, wist niet dat die instellingen er ook nog waren. Zie het inderdaad staan :)

Andere vraag: gaan jullie nu ook op pad zonder de fysieke pinpas bij je te hebben? Of zijn er nog teveel situaties waarbij je de pas nodig hebt?
Ik heb tegenwoordig standaard alleen mijn mobiel met rijbewijs achter het hoesje bij me. Portomonee blijft thuis tegenwoordig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
kipfel schreef op zondag 19 maart 2023 @ 16:20:
[...]

Ik heb tegenwoordig standaard alleen mijn mobiel met rijbewijs achter het hoesje bij me. Portomonee blijft thuis tegenwoordig.
Ja, rijbewijs/ID-kaart zouden ze nog iets mee moeten doen qua digitaliseren, dan kun je al die pasjes thuislaten ;)

Maar heb Google Pay de afgelopen dagen al een paar keer gebruikt en werkt idd prima. Het werkte een keer niet en heb toen maar snel mijn bankpas gepakt om de mensen achter mij niet te lang hoeven laten wachten, maar ik vermoed dat ik toen mijn telefoon gewoon niet ontgrendeld had (aan uit knop ingedrukt). Merkte later bij de AH zelfscankassa (daar heb je wat meer mogelijkheden om even rustig te experimenteren ;)) dat als je je telefoon in de buurt van de betaalterminal houdt als hij nog niet unlocked is dat de NFC van de telefoon al wel gelezen wordt, wat resulteert in een melding als 'kaart geweigerd' op de betaalterminal. Waarschijnlijk concludeerde ik daardoor dat het niet werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Nu online
Palomar schreef op zondag 19 maart 2023 @ 16:53:
Ja, rijbewijs/ID-kaart zouden ze nog iets mee moeten doen qua digitaliseren, dan kun je al die pasjes thuislaten ;)
[off-topic]: ik ga mijn telefoon toch niet aan een agent geven om mijn rijbewijs te tonen?[/off-topic]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
U123456 schreef op zondag 19 maart 2023 @ 17:39:
[...]
[off-topic]: ik ga mijn telefoon toch niet aan een agent geven om mijn rijbewijs te tonen?[/off-topic]
Een foto van je rijbewijs lijkt me inderdaad niet de manier. Ik stel mij zo voor dat dat dan via een qr code of nfc oid gaat. Bijvoorbeeld zoals bij de corona check app.
[Offtopic, maar niet geheel ;)]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Palomar schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 17:05:
[...]

Omdat ik mijn rijbewijs toch ook bijna altijd bij me heb, heb ik gelijk ook mijn bankpas mee. Ik geloof dat ik die afgelopen jaar twee keer heb moeten gebruiken. Een keer omdat ik een nieuwe pas kreeg, die moet je dan ook een keer fysiek gebruiken. En een keer bij een onbemande pomp, gek genoeg. Ik geloof dat de kaartlezer daar zo diep in de betaalterminal, achter de cijfertoetsen, zat, dat de telefoon daar niet bij kon.

Ik vind het altijd prettig om een backup bij me te hebben. Dus daarom heb ik nog steeds bijna altijd een pasje mee. Net als dat ik voor alle zekerheid nog een briefje van 20 achter mijn rijbewijs heb zitten voor als ik contant geld nodig heb. (Wat in de praktijk dus niet voorkomt.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TMDC
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Rubbergrover1 schreef op maandag 20 maart 2023 @ 08:17:
En een keer bij een onbemande pomp, gek genoeg. Ik geloof dat de kaartlezer daar zo diep in de betaalterminal, achter de cijfertoetsen, zat, dat de telefoon daar niet bij kon.
Dit! Ik heb al meerdere keren gehad dat ik niet kon tanken met mijn telefoon bij een onbemande benzinepomp. Dus de oude pas moet helaas nog steeds mee...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Rubbergrover1 schreef op maandag 20 maart 2023 @ 08:17:
[...]

Omdat ik mijn rijbewijs toch ook bijna altijd bij me heb, heb ik gelijk ook mijn bankpas mee. Ik geloof dat ik die afgelopen jaar twee keer heb moeten gebruiken. Een keer omdat ik een nieuwe pas kreeg, die moet je dan ook een keer fysiek gebruiken. En een keer bij een onbemande pomp, gek genoeg. Ik geloof dat de kaartlezer daar zo diep in de betaalterminal, achter de cijfertoetsen, zat, dat de telefoon daar niet bij kon.

Ik vind het altijd prettig om een backup bij me te hebben. Dus daarom heb ik nog steeds bijna altijd een pasje mee. Net als dat ik voor alle zekerheid nog een briefje van 20 achter mijn rijbewijs heb zitten voor als ik contant geld nodig heb. (Wat in de praktijk dus niet voorkomt.)
Qua backup is er idd wel iets voor te zeggen om iig 1 bankpas dan nog wel mee te nemen. En een briefje van 20 heb ik er idd ook nog in (laatste jaren eigenlijk nooit nodig gehad). Dat zou voor mij wel inhouden dat ik ze dus in mijn telefoon bookcase moet houden, want een losse portemonnee/pasjeshouder ga ik geheid vergeten. Wil eigenlijk wel van die lompe bookcase af ;) Maar denk dat ik die voorlopig nog maar wel even hou dan. Heb nog geen volledig beeld of je echt zonder pasjes en alleen met Google Pay op pad kan. Want stel dat je toch een of andere obscure parkeergarage binnenrijdt waarbij je alleen met het chipgedeelte kunt betalen dan heb je wel een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glatuin
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 16:14
Palomar schreef op maandag 20 maart 2023 @ 11:09:
[...]

Qua backup is er idd wel iets voor te zeggen om iig 1 bankpas dan nog wel mee te nemen. En een briefje van 20 heb ik er idd ook nog in (laatste jaren eigenlijk nooit nodig gehad). Dat zou voor mij wel inhouden dat ik ze dus in mijn telefoon bookcase moet houden, want een losse portemonnee/pasjeshouder ga ik geheid vergeten. Wil eigenlijk wel van die lompe bookcase af ;) Maar denk dat ik die voorlopig nog maar wel even hou dan. Heb nog geen volledig beeld of je echt zonder pasjes en alleen met Google Pay op pad kan. Want stel dat je toch een of andere obscure parkeergarage binnenrijdt waarbij je alleen met het chipgedeelte kunt betalen dan heb je wel een probleem.
Ik zou graag willen lopen zonder portemonnee maar het is mislukt. Idd rijbewijs past achter telefoon, ID heb ik nodig om bij bepaalde klanten binnen te mogen komen. Echter een reserve bankpas in telefoon case bewaren geeft issues. De NFC van de telefoon gaat dan steeds "af". Gebruik je een bumpercase met achterop zo'n hoesje voor 2 passen met NFC bescherming dan moet je telefoon weer uit hoesje halen om te betalen. Vooralsnog wandel ik rond met portemonnee met 2 passen (Rijbewijs en reserve pas).
NB Denemarken loopt voorop zij hebben een digitaal rijbewijs/ID.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
glatuin schreef op maandag 20 maart 2023 @ 11:55:
[...]

Ik zou graag willen lopen zonder portemonnee maar het is mislukt. Idd rijbewijs past achter telefoon, ID heb ik nodig om bij bepaalde klanten binnen te mogen komen. Echter een reserve bankpas in telefoon case bewaren geeft issues. De NFC van de telefoon gaat dan steeds "af". Gebruik je een bumpercase met achterop zo'n hoesje voor 2 passen met NFC bescherming dan moet je telefoon weer uit hoesje halen om te betalen. Vooralsnog wandel ik rond met portemonnee met 2 passen (Rijbewijs en reserve pas).
NB Denemarken loopt voorop zij hebben een digitaal rijbewijs/ID.
Dat vergt internationale afstemming. Dat wil de EC dit jaar invoeren, daarna kun je het met een apparte app op je telefoon krijgen.

Overigens laat ik mij rijbewijs en reservebankpas gewoon in een pasjeshouder in mijn jas zitten. Mijn telefoon gebruik ik veel vaker dan dat ik mijn rijbewijs of bankpas nodig heb. Ik vind het daarom te risicovol (en overbodig) om daar permanent mijn rijbewijs en bankpas bij te bewaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Rubbergrover1 schreef op maandag 20 maart 2023 @ 12:10:
[...]

Dat vergt internationale afstemming. Dat wil de EC dit jaar invoeren, daarna kun je het met een apparte app op je telefoon krijgen.

Overigens laat ik mij rijbewijs en reservebankpas gewoon in een pasjeshouder in mijn jas zitten. Mijn telefoon gebruik ik veel vaker dan dat ik mijn rijbewijs of bankpas nodig heb. Ik vind het daarom te risicovol (en overbodig) om daar permanent mijn rijbewijs en bankpas bij te bewaren.
Slim idee idd, alleen wordt er wel van je verwacht dat je je elk moment kunt identificeren. Vooral in de zomer heb ik niet altijd een jas aan/mee en dan heb ik dus ook geen plaats om portemonnee/pasjeshouder te bewaren. Of tijdens een rondje hardlopen of wielrennen neem ik ook geen losse portemonnee mee ;)

Ik gebruik daarom al sinds jaar en dag een telefoonhoesje met ruimte voor 3 pasjes en briefgeld, zodat ik altijd alles bij me heb. Zeer tevreden met deze oplossing. Echter met het steeds groter worden van telefoons (en ik heb 'maar' een S22) worden die bookcase hoesjes ook steeds groter, waardoor het allemaal steeds moeilijker in je broekzak past. En toen.... kwam het moment dat ik ging kijken of Google Pay een goede oplossing kon bieden hiervoor. Gebruik al jaren de app 'Stocard' om alle minder belangrijke pasjes digitaal bij me te hebben. Alleen die bankpasjes en rijbewijs dus nog. Vind het op dit moment echter toch nog iets te tricky om ze niet meer mee te nemen,..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glatuin
Palomar schreef op maandag 20 maart 2023 @ 13:40:
[...]

Gebruik al jaren de app 'Stocard' om alle minder belangrijke pasjes digitaal bij me te hebben. Alleen die bankpasjes en rijbewijs dus nog. Vind het op dit moment echter toch nog iets te tricky om ze niet meer mee te nemen,..
Stocard is een beetje achterhaalt nu je alle kaarten aan je Google wallet kan toevoegen al of niet met hulp van Pass2Pay.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rubbergrover1
glatuin schreef op maandag 20 maart 2023 @ 14:31:
[...]

Stocard is een beetje achterhaalt nu je alle kaarten aan je Google wallet kan toevoegen al of niet met hulp van Pass2Pay.
Als die pasjes eenmaal in Stocard zitten, waarom zou je dan moeite gaan doen om ze weer in een ander systeem te gaan zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4tune
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-06 18:07
Ik hoor niemand over de huissleutel. Die zit bij mij in een pasjeshouder met bankpas en rijbewijs. Meestal heb ik mijn fiets- of autosleutelbos wel bij me, maar als ik ergens heen loop zou ik mijn huissleutel continu vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glatuin
Rubbergrover1 schreef op maandag 20 maart 2023 @ 17:07:
[...]

Als die pasjes eenmaal in Stocard zitten, waarom zou je dan moeite gaan doen om ze weer in een ander systeem te gaan zetten?
Reclame, vervelende notificaties. En je weet niet aan wie ze je data verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
glatuin schreef op maandag 20 maart 2023 @ 18:25:
[...]

Reclame, vervelende notificaties. En je weet niet aan wie ze je data verkopen.
Heb je het nu over Google of over Stocard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Rubbergrover1 schreef op maandag 20 maart 2023 @ 17:07:
[...]

Op zich bevalt stocard mij ook goed inderdaad. Werkt prima en de cloudopslag is handig voor als je een nieuwe telefoon hebt. Raad het iedereen aan. Maar toen ik inderdaad zag dat Google Wallet hetzelfde kan ben ik die nu aan het vullen met mijn pasjes. Als dat ook goed werkt ben ik over. Alleen al omdat ik dan weer een app minder hoef te gebruiken/bij te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Rubbergrover1 schreef op maandag 20 maart 2023 @ 18:36:
[...]

Hehe inderdaad. Beide zullen zo hun nadelen hebben ;) Google heeft met je klantenkaarten nu weer iets extras wat ze aan je kunnen koppelen. Ik denk daar niet teveel meer bij na....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glatuin
Rubbergrover1 schreef op maandag 20 maart 2023 @ 18:36:
[...]

Stocard maar begrijp je. Bij google weet je dat ze je data zelf kunnen gebruiken en niet doorverkopen. Stocard is een stuk schimmiger. 1 app minder is ook fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-04 19:15
Ik ga waarschijnlijk van een iPhone naar Samsung en vraag me af of Google pay net zo goed werkt als Apple Pay? Apple Pay werkt altijd vlekkeloos en nog nooit een betaling misgegaan. Wat zijn jullie ervaringen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-06 13:37
moca schreef op donderdag 20 april 2023 @ 21:42:
Ik ga waarschijnlijk van een iPhone naar Samsung en vraag me af of Google pay net zo goed werkt als Apple Pay? Apple Pay werkt altijd vlekkeloos en nog nooit een betaling misgegaan. Wat zijn jullie ervaringen?
Ja hoor. Werkt top.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bolderkar
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 05-06-2023
Werkt prima.. vele malen beter dan "vroeger" met de nfc bankapp.

Slechts 1 maal geweigerd (in het buitenland), vleken vreemd genoeg geen google pay te accepteren.

Wel jammer dat een ICS nog niet aan google wallet doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Mijn ervaring is dat het goed werkt, beter dan de ing bank app (nfc). In het buitenland vaker gebruikt dan in Nederland en moet zeggen dat ik mijn fysieke pinpas alleen gebruikt heb met geld pinnen buiten de grens en de eerste aankoop (simkaarten, want geen internet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_ryow
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:11
dutchnltweaker schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 07:50:
[...]

en de eerste aankoop (simkaarten, want geen internet).
Je kunt een beperkt aantal transacties doen zonder internet voordat je weer internetverbinding nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
dj_ryow schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 11:10:
[...]

Je kunt een beperkt aantal transacties doen zonder internet voordat je weer internetverbinding nodig hebt.
Ja zoiets heb ik al wel vernomen, maar toch gebruik ik voor de zekerheid de fysieke pas hiervoor. Je weet nooit hoe goed dat werkt namelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nielsiejjj92
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-06 00:13
Werkt heel soepel. Goed om te weten, niet alle banken ondersteunen Google Pay.
Zie hier de volledige lijst voor Nederland: https://support.google.com/wallet/answer/12169521?hl=nl
ING ondersteunt geen Google Pay, alleen via de eigen bankieren app. Ook wel oke alleen is Google Pay toch fijner :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glatuin
nielsiejjj92 schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 21:00:
[...]

Zie hier de volledige lijst voor Nederland: https://support.google.com/wallet/answer/12169521?hl=nl
ING ondersteunt geen Google Pay, alleen via de eigen bankieren app. Ook wel oke alleen is Google Pay toch fijner :)
Vreemd maestro staat er niet bij en ik weet dat dit wel werkt bij oa ABN en Openbank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsiejjj92
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-06 00:13
glatuin schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 21:04:
[...]

Vreemd maestro staat er niet bij en ik weet dat dit wel werkt bij oa ABN en Openbank.
Klopt, Maestro werkt ook. Ik vermoed dat ze dit alvast zo genoteerd hebben omdat alle Maestro kaarten de komende jaren worden vervangen voor MasterCard Debit (of Visa Debit). Zie het topic Mastercard stopt met Maestro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-04 19:15
nielsiejjj92 schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 21:00:
[...]

Goed om te weten dat het probleemloos werkt. Ik ga het gebruiken met ABN AMRO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lHybridl
  • Laatst online: 11-06 15:10
Lachwekkend dat ING nog steeds niks heeft,
Zit bijna te denken om te switchen van bank. Het is 2023. Kom op man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1214048

lHybridl schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 09:56:
Lachwekkend dat ING nog steeds niks heeft,
Zit bijna te denken om te switchen van bank. Het is 2023. Kom op man.
Dat is ook mijn idee, als enige grootbank is het niet mogelijk om Google pay te gebruiken. Naast zaken als nog steeds geld verdienen in Rusland en mensen te kleineren met valse meldingen bij het BKR, alle reden om weg te gaan.
Maar waar heen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:51

aex351

I am the one

Anoniem: 1214048 schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 12:42:
[...]

Dat is ook mijn idee, als enige grootbank is het niet mogelijk om Google pay te gebruiken. Naast zaken als nog steeds geld verdienen in Rusland en mensen te kleineren met valse meldingen bij het BKR, alle reden om weg te gaan.
Maar waar heen?
Als tussenoplossing zou je bijvoorbeeld Revolut kunnen gebruiken. Dan automatisch je geld van ING doorzetten naar Revolut en dan Revolut koppelen aan je Google Wallet.

Het is inderdaad erg jammer dat ING vast blijft houden aan zijn eigen app. Er zullen ongetwijfeld allemaal belangen meespelen. Ondertussen verhoogd ING steeds de prijzen.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack2
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11-06 14:01
aex351 schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 15:18:
[...]
Het is inderdaad erg jammer dat ING vast blijft houden aan zijn eigen app. Er zullen ongetwijfeld allemaal belangen meespelen.
Mogelijk wil ING jouw betaaltransacties niet delen met Google vanwege privacy. Daar is wat voor te zeggen.

Rabobank ondersteunt Google Wallet wel en heeft blijkbaar geen bezwaar, lees ik op hun website:

"Google heeft alleen toegang tot de transacties die jij met Google Pay hebt gedaan. Google kan deze informatie gebruiken voor andere doeleinden en delen met derden. Google is hier zelf verantwoordelijk voor. Mocht je deze data niet met Google willen delen kun je altijd kiezen voor een van de alternatieven: Contactloos betalen met betaalpas of smartphone".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dutchgio
jack2 schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 18:18:
[...]

Mogelijk wil ING jouw betaaltransacties niet delen met Google vanwege privacy. Daar is wat voor te zeggen.

Rabobank ondersteunt Google Wallet wel en heeft blijkbaar geen bezwaar, lees ik op hun website:

"Google heeft alleen toegang tot de transacties die jij met Google Pay hebt gedaan. Google kan deze informatie gebruiken voor andere doeleinden en delen met derden. Google is hier zelf verantwoordelijk voor. Mocht je deze data niet met Google willen delen kun je altijd kiezen voor een van de alternatieven: Contactloos betalen met betaalpas of smartphone".
Maar nu maakt ING die keuze voor je.
Als je er als Rabobank klant bezwaar tegen hebt kun je er ook voor kiezen om geen Google Pay te gebruiken. Daar is ook wat voor te zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
dutchgio schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 18:40:
[...]

Maar nu maakt ING die keuze voor je.
Als je er als Rabobank klant bezwaar tegen hebt kun je er ook voor kiezen om geen Google Pay te gebruiken. Daar is ook wat voor te zeggen...
Die keus heb je niet als je met je telefoon wilt kunnen betalen. Bij Rabo ben je dan 'gedwongen' om de Google variant te gebruiken. Met alle consequenties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack2
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11-06 14:01
Ik denk dat veel Rabo klanten niet eens weten dat hun Google Wallet transacties worden doorgegeven aan Google. Waar de banken en Google het vaak over hebben is dat het een veilig systeem is omdat er een virtuele bankpas wordt aangemaakt. Maar voor uitspraken over privacy moet je goed zoeken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
[...]

Als tussenoplossing zou je bijvoorbeeld Revolut kunnen gebruiken. Dan automatisch je geld van ING doorzetten naar Revolut en dan Revolut koppelen aan je Google Wallet.

Het is inderdaad erg jammer dat ING vast blijft houden aan zijn eigen app. Er zullen ongetwijfeld allemaal belangen meespelen. Ondertussen verhoogd ING steeds de prijzen.
Vind dat nou net een grote plus voor een ING.

Heb ook een Rabo rekening en daar wordt je gedwongen naar Google Pay wat ik niet wil.
Die hadden eerst een eigen app, jammer maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1214048

[...]

Bedankt voor de tip, maar dan ben ik nog steeds klant bij de ING, en daar wil ik wel weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glassertje
  • Nu online
Wel cool. Net update Google wallet gehad. Kan nu ook bonuskaart van appie erin zetten en nog meer kaarten. Scheelt weer wat pasjes. 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Glassertje schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 19:37:
Wel cool. Net update Google wallet gehad. Kan nu ook bonuskaart van appie erin zetten en nog meer kaarten. Scheelt weer wat pasjes. :D
ja, nu de rest nog....
Maar waar kan ik nu mijn puntensaldo bekijken op een makkelijke manier? Of moet je daarvoor de AH App gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glassertje
  • Nu online
AW_Bos schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 20:29:
[...]

ja, nu de rest nog....
Maar waar kan ik nu mijn puntensaldo bekijken op een makkelijke manier? Of moet je daarvoor de AH App gebruiken?
Er is buiten de barcode van de ah, verder geen extra info, alleen locatie, klantenservice of de website.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Heeft iemand inside info wat betreft ING? Dacht dat ze hier al een half jaar mee bezig zijn maar ik zie nog geen progressie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:27
Ik heb recent Google Wallet in gebruik genomen op mn nieuwe pixel telefoon, werkt voor betaalpassen als een zonnetje. Ik zit bij de Knab. Alleen de creditcard wil niet, maar die gebruik ik toch alleen online en op vakantie.

Het valt me op dat contactloos betalen met mn telefoon enorm veel sneller gaat dan contactloos betalen met de bankpas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Anoniem: 1839988 schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 22:33:
Heeft iemand inside info wat betreft ING? Dacht dat ze hier al een half jaar mee bezig zijn maar ik zie nog geen progressie.
Misschien wachten ze nu wel op het moment dat ze master en visa card debit gaan aanbieden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubbergrover1
AW_Bos schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 20:29:
[...]

ja, nu de rest nog....
Zou je het fijn vinden als zulke informatie zomaar met Google gedeeld zou worden? Ik denk dat veel mensen daar toch een minder fijn idee zouden vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Laatst online: 13:32
Want dat is zoveel anders dan je betaalinformatie / aankopen die nu al gedeeld worden as je Google Pay gebruikt?

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Hmmbob schreef op maandag 12 juni 2023 @ 10:47:
Want dat is zoveel anders dan je betaalinformatie / aankopen die nu al gedeeld worden as je Google Pay gebruikt?
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Laatst online: 13:32

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lHybridl
Welke bank geeft eigenlijk de beste ondersteuning voor google wallet etc?
Knab? Ben een beetje klaar met het wachten op ing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Er is niet echt meer of minder ondersteuning volgens mij, als een bank het aanbied dan werkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glassertje
  • Nu online
lHybridl schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 17:05:
Welke bank geeft eigenlijk de beste ondersteuning voor google wallet etc?
Knab? Ben een beetje klaar met het wachten op ing.
Rabobank werkt ook prima, heb 1x gehad dat het niet werkte, maar dat was toen ze het net aanboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lHybridl
Ja zal allemaal niet zoveel verschillen.
Zat een beetje te zoeken. Maar zag dat abn ambro google.pay ondersteund. Maar bij wearables staat dan Galaxy watch niet tussen. Apart. Zoek een bank die alles ondersteund.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hartwich
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-06 22:29
lHybridl schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 18:04:
......Maar zag dat abn ambro google.pay ondersteund. Maar bij wearables staat dan Galaxy watch niet tussen. Apart. Zoek een bank die alles ondersteund.
ABN Amro ondersteunt Google Pay/Wallet en Google Pay werkt ook op Android Wear. Dus vanaf de Samsung Galaxy Watch 4 (die draait op Android Wear en die ik heb) doet ook Google Pay/Wallet het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lHybridl
hartwich schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 19:26:
[...]

ABN Amro ondersteunt Google Pay/Wallet en Google Pay werkt ook op Android Wear. Dus vanaf de Samsung Galaxy Watch 4 (die draait op Android Wear en die ik heb) doet ook Google Pay/Wallet het.
Ah oké. Raar dat op hun site alleen fitbit en Garmin staat. Of dat is iets anders. Of miischien eigen App. Maar dacht dat ze dat niet meer hadden en alleen google Pay en Apple pay?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1420638

Best jammer, ik kom dus van een Iphone echter kom ik recent erachter dat ING niet met google pay werkt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lHybridl
Blijft irritant dat mijn rijbewijs mobiel betalen blokt
Ik heb mijn rijbewijs in mijn hoesje. Best onderaan ook. Dus ook niet bij de nfc chip. Maar alsnog blokt die het.
Pagina: 1 ... 11 12 Laatste