Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Hoewel het topic over Revolut gaat, zie ik ook veel Curve voorbij komen.
Ik heb die kaart ook aangevraagd, om een beetje te spelen. Voornamelijk om mijn ING Mastercard via de Curve kaart te koppelen en daarmee dus Apple Pay op mijn ING Mastercard te krijgen.
Ik kan alleen nergens in de app vinden hoe je die nu koppelt aan je kaart.

Wat ik ook nog bijzonder aan al die bedrijven vind: hoe kan dit uit, gratis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 886251

iAR schreef op maandag 10 februari 2020 @ 12:53:
Ik heb die kaart ook aangevraagd, om een beetje te spelen. Voornamelijk om mijn ING Mastercard via de Curve kaart te koppelen en daarmee dus Apple Pay op mijn ING Mastercard te krijgen.

Kaart scannen in de wallet app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online
Eh... wat bedoel je precies?
1. ING Mastercard kun je niet scannen in de wallet app.
2. De Curve kaart staat al in wallet, dus die hoef ik niet toe te voegen.
3. ING Mastercard staat al in de Curve app.

Blijft de vraag: hoe gebruik ik mijn ING Mastercard via de Curve kaart?

[ Voor 4% gewijzigd door iAR op 10-02-2020 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

iAR schreef op maandag 10 februari 2020 @ 14:21:
[...]

Eh... wat bedoel je precies?
1. ING Mastercard kun je niet scannen in de wallet app.

Kon niet opmaken of je AP bedoelde voor de Curve kaart of dat je je ING wilde koppelen aan je Curve account?

Maar in het geval dat je je ING kaart wil toevoegen moet je even in de app kijken bij add card en deze dan scannen of handmatig invoeren. Let op Curve werkt alleen als er minstens 2 kaarten zijn gekoppeld anders heb je er niks aan.

Voor Apple Pay kun je in de Wallet kijken en daar de Curve Kaart scannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online
Anoniem: 886251 schreef op maandag 10 februari 2020 @ 14:28:
Maar in het geval dat je je ING kaart wil toevoegen moet je even in de app kijken bij add card en deze dan scannen of handmatig invoeren. Let op Curve werkt alleen als er minstens 2 kaarten zijn gekoppeld anders heb je er niks aan.
Twee kaarten? Als in, twee eigen creditcards of één curve kaart en één eigen?
En je moet toch een eigen card koppelen aan de curve kaart? Oftewel, als je de curve kaart gebruikt moet hij de mastercard chargen... of gaat dat automatisch (wat me sterk lijkt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

iAR schreef op maandag 10 februari 2020 @ 14:30:
[...]

Twee kaarten? Als in, twee eigen creditcards of één curve kaart en één eigen?
En je moet toch een eigen card koppelen aan de curve kaart? Oftewel, als je de curve kaart gebruikt moet hij de mastercard chargen... of gaat dat automatisch (wat me sterk lijkt).
Het hele idee van Curve is dat jij als klant meerdere credit of debit cards hebt die je combineert bij Curve, en zo met 1 kaart verschillende onderliggende kaarten kan gebruiken zonder ze allemaal op zak te moeten hebben. Je hebt meerdere kaarten opgeslagen in Curve en kiest hieruit welke je wil gebruiken voor transacties. Vaak kun je tot 1 week "terug in de tijd gaan" en de afschrijving van kaart 1 switchen naar kaart 2 of 3 bijvoorbeeld.

Als je alleen Curve wil voor Apple Pay maar niet minstens 2 credit en/of debit kaarten hebt heb je niks aan Curve.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08:32
Anoniem: 886251 schreef op maandag 10 februari 2020 @ 14:49:
[...]

Het hele idee van Curve is dat jij als klant meerdere credit of debit cards hebt die je combineert bij Curve, en zo met 1 kaart verschillende onderliggende kaarten kan gebruiken zonder ze allemaal op zak te moeten hebben. Je hebt meerdere kaarten opgeslagen in Curve en kiest hieruit welke je wil gebruiken voor transacties. Vaak kun je tot 1 week "terug in de tijd gaan" en de afschrijving van kaart 1 switchen naar kaart 2 of 3 bijvoorbeeld.

Als je alleen Curve wil voor Apple Pay maar niet minstens 2 credit en/of debit kaarten hebt heb je niks aan Curve.
Zonder te veel over Curve te praten in het Revoluttopic.. Ik denk dat hij Curve zit als een workaround om Apple Pay op een creditcard te krijgen die officieel nog niet ondersteund wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

Ik begrijp het idee van Curve. Misschien vraag ik het onduidelijk of zo maar bedoel je nu dat je dus minimaal 2 eigen creditcards moet koppelen in Curve (ja of nee is voldoende). En waar staat dat? Want ik kwam dat nergens tegen.
Met het zoeken op bovenstaande heb ik gelukkig mijn tweede eigen vraag zelf beantwoord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• michael4500
  • Registratie: Oktober 2016
  • Niet online
iAR schreef op maandag 10 februari 2020 @ 12:53:

Mijn gedachte over "hoe kan dit uit, gratis?":

Volgens mij tijdelijk gratis. Eerst proberen een zo groot mogelijk marktaandeel te verkrijgen en dan gaande weg beperkingen invoeren en prijzen voor onderdelen en transacties opvoeren? Tevens verdiend men volgens mij per transactie per kaart nu ook al wat.

Wat ook nog kan apart of in samenhang met bovenstaande: extra producten erbij leveren waar wel redelijk aan verdiend wordt (leningen, verzekeringen e.d.).

Veel geld in geïnvesteerd door investeerders, deze zullen vroeg of laat wel wat terug willen zien. Maar mede door dit opgehaalde geld kan men nu nog (deels) gratis deze zaken aanbieden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZXRY
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 02:25
michael4500 schreef op maandag 10 februari 2020 @ 16:40:
[...]

Volgens mij tijdelijk gratis. Eerst proberen een zo groot mogelijk marktaandeel te verkrijgen en dan gaande weg beperkingen invoeren en prijzen voor onderdelen en transacties opvoeren? Tevens verdiend men volgens mij per transactie per kaart nu ook al wat.

Wat ook nog kan apart of in samenhang met bovenstaande: extra producten erbij leveren waar wel redelijk aan verdiend wordt (leningen, verzekeringen e.d.).

Veel geld in geïnvesteerd door investeerders, deze zullen vroeg of laat wel wat terug willen zien. Maar mede door dit opgehaalde geld kan men nu nog (deels) gratis deze zaken aanbieden.
Dat onder andere. Veel start-ups branden door grote hoeveelheden geld zonder winst te maken. Geld dat komt van investeerders, maar het is natuurlijk de bedoeling dat de bedrijven na een tijdje winstgevend zullen worden. Maar in het begin ligt de focus op het binnenhalen van zoveel mogelijk klanten/marktaandeel.

Daarnaast, als je alles via Curve betaalt, hebben zij een gigantische hoop data over wat je koopt. En hoe vaak je iets koopt, wanneer je iets koopt, etc. Geen idee wat er nu in hun voorwaarden staat daarover en hoe ze die data gebruiken. Misschien doen ze er nu nog niks mee en teren ze nog volledig op het geld van investeerders.

Maar het zou mij niet verbazen als je over een tijdje zowel een betaald als een gratis lidmaatschap kan kiezen. En dat je bij het gratis lidmaatschap dus eigenlijk betaalt met je data. Dus dat Curve die data over wat je koopt, mag doorverkopen aan externe partijen.

[ Voor 14% gewijzigd door ZXRY op 10-02-2020 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael4500
  • Niet online
ZXRY schreef op maandag 10 februari 2020 @ 16:57:
[...]

Maar het zou mij niet verbazen als je over een tijdje zowel een betaald als een gratis lidmaatschap kan kiezen. En dat je bij het gratis lidmaatschap dus eigenlijk betaalt met je data. Dus dat Curve die data over wat je koopt, mag doorverkopen aan externe partijen.
Ja dat ook nog eens ja . Zie je bij veel partijen tegenwoordig. Het grote data graaien en verhandelen/verkopen/verreiken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:22

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Posts afgesplitst van Revolut (incl IBAN en Premium). @iAR, topic-kaping is niet de bedoeling, en zeker niet als je het zelf al aan geeft.

Steun het recht op abortus, teken de petitie! My Voice, My Choice!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

michael4500 schreef op maandag 10 februari 2020 @ 16:40:
[...]

Verdienmodel van Curve is transactiekosten en de betaalde varianten. Ken het al sinds 2016 en er is altijd een gratis pakket geweest. Of dat een garantie is voor gratis voor de toekomst, natuurlijk niet maar ze hebben aardig wat gebruikers over de hele wereld dus denk dat het kostendekkend is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 567735

Anoniem: 886251 schreef op maandag 10 februari 2020 @ 18:43:
[...]
Verdienmodel van Curve is transactiekosten en de betaalde varianten. Ken het al sinds 2016 en er is altijd een gratis pakket geweest. Of dat een garantie is voor gratis voor de toekomst, natuurlijk niet maar ze hebben aardig wat gebruikers over de hele wereld dus denk dat het kostendekkend is.
Kostendekkend is het nog lang niet, want er is in september nog een grote Crowdfunding actie geweest. En gebruikers die buiten de EEA wonen heeft Curve niet.

Dat het niet kostendekkend is volgens mij ook omdat ze toch gemiddeld 1x per jaar weer om de een of andere reden op mijn 'Legacy Black' (één keer GBP 50 betaald) 1% cashback geven bij een aantal retailers die je zelf kiezen mag. Met name bij Lidl (€ 100 bijpinnen, graag) en Amazon is dat voor mij een echte money-maker. Let wel: de normale punten van de onderliggende kaart krijg je nog steeds.

Daarbovenop nog de Go Back In Time feature, waarmee je de uitgave naar een andere kaart verschuiven kunt, zodat je nog net weer wat later terug te betalen hoeft. En dan heb ik het ook nog niet over Curve Send gehad, ook al zo'n optie vol mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael4500
  • Niet online
Anoniem: 886251 schreef op maandag 10 februari 2020 @ 18:43:
[...]

Oke. Had het ook meer over Revolut eerlijk gezegd (waar dit eerst onder stond maar later afgesplitst is in een eigen Curve topic). Maar ik denk dat het ook voor Curve in meerdere of mindere mate geldt inderdaad + dan wat jij aangeeft, betaalde accounts etc. Zelf heb ik geen Curve, wel enigszins mee bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ook een kaart aangevraagd. Dit keer door middel van een referral waarmee je ook 5 pond/euro krijgt. Ben benieuwd.

Enige wat ik jammer vind voor Nederland is dat het geen Maestro-kaart is of ondersteunt. Mastercard wordt wel aardig geaccepteerd, maar lang niet overal. Dat maakt het voor Nederland toch geen alles in één oplossing.

Maar voor het buitenland wel ideaal, omdat je per casus en land kan kijken welke kaart het gunstigst is om te gebruiken om zo wisselkoersopslag of transactiekosten te vermijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vloris
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:06
iAR schreef op maandag 10 februari 2020 @ 14:21:
[...]

In de Curve App, kies onderaan het middelste tabje 'Wallet', hier kun je een kaart selecteren die je actieve kaart is (dan staat er een wit Curve-logo overheen ipv een blauw 'tap to select & pay' logo).

Vervolgens worden alle betalingen die je dan met je Curve kaart doet (of dat nou via Apple Pay of anders is) automatisch doorberekend aan die geselecteerde kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 07:43
Banco Santander investeerde in Curve:
Curve has raised more than £60m from investors including Santander for its bank card product, which lets customers add all their other bank cards – whether from challenger or high street banks – into one service.
Link: https://www.telegraph.co....pt-become-amazon-banking/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online
Vloris schreef op maandag 10 februari 2020 @ 21:05:
In de Curve App, kies onderaan het middelste tabje 'Wallet', hier kun je een kaart selecteren die je actieve kaart is (dan staat er een wit Curve-logo overheen ipv een blauw 'tap to select & pay' logo).

Vervolgens worden alle betalingen die je dan met je Curve kaart doet (of dat nou via Apple Pay of anders is) automatisch doorberekend aan die geselecteerde kaart.
Ik had het ondertussen gevonden. Wel vraag ik me nog af of het inderdaad zo is dat Curve pas werkt als je minimaal 2 kaarten toevoegt. Ik kan dat nergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

iAR schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 08:45:
[...]
Wel vraag ik me nog af of het inderdaad zo is dat Curve pas werkt als je minimaal 2 kaarten toevoegt. Ik kan dat nergens vinden.
Je hebt in principe sowieso al twee kaarten als je één toevoegt: de Curve Cash (voor je cashback) wordt ook als een kaart getoond: als je het tegoed besteden wilt (om bijvoorbeeld je Amazon of Revolut rekening -de laatste pas vanaf € 10- op te laden). En ook met één kaart is het zinvol om Curve te gebruiken om koersopslagen in non-Euro valuta te ontwijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karimmm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 06:25
Hoelang heeft het bij jullie geduurd voordat de Curve kaart binnen kwam?

Ik heb het begin februari eind januari aangevraagd, volgens de app zou ik het op 8 februari mijn kaart ontvangen. Tot op heden dus niets ontvangen, de 8 februari datum is nu gewijzigd naar "Card is being built". Ik heb inmiddels al 2 e-mails ontvangen dat ik mijn kaart kan activeren. Goede eerste indruk...

[ Voor 26% gewijzigd door karimmm op 16-02-2020 18:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 49euro
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 07:41
karimmm schreef op zondag 16 februari 2020 @ 18:13:

Ik heb het begin februari eind januari aangevraagd, volgens de app zou ik het op 8 februari mijn kaart ontvangen. Tot op heden dus niets ontvangen, de 8 februari datum is nu gewijzigd naar "Card is being built". Ik heb inmiddels al 2 e-mails ontvangen dat ik mijn kaart kan activeren. Goede eerste indruk...
Ik heb hem vorige week maandag besteld en had hem vrijdag binnen. Het lijkt me dat er iets niet helemaal lekker gaat bij jou

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online
Anoniem: 567735 schreef op zondag 16 februari 2020 @ 18:02:
Je hebt in principe sowieso al twee kaarten als je één toevoegt: de Curve Cash (voor je cashback) wordt ook als een kaart getoond: als je het tegoed besteden wilt (om bijvoorbeeld je Amazon of Revolut rekening -de laatste pas vanaf € 10- op te laden). En ook met één kaart is het zinvol om Curve te gebruiken om koersopslagen in non-Euro valuta te ontwijken.
Dat dacht ik ook al, maar Iemt maakte het onduidelijk.

Ik heb mijn identificatie gedaan, het is dus nog even wachten op bevestiging. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finsdefis
  • Niet online
Afgelopen week flink wat dingen besteld met de kaart. O.a. in ponden. Tot 500 pond per maand rekenen ze geen currency conversion, dat is wel fraai.

Los daarvan kan je het ook gewoon door laten belasten in ponden en door de onderliggende kaart (bijv. Revolut) verder af laten handelen. Als je daar dan sowieso al ponden op hebt staan kost het je dus nooit iets aan opslag. Maar dat geldt natuurlijk ook als je los met zoiets als Revolut betaalt.

Het grote voordeel tot nu toe is dat ik met 1 Mastercard mijn andere betaalopties (Mastercard creditcard, Revolut, Visa) kan selecteren. En wat cashback bij tanken (BP) en boodschappen (Lidl), maar dat is peanuts (1% voor 3 maanden als je de gratis kaart hebt).

Al met al hoop ik dat ze snel met een Maestro-kaart komen waar je alles onder kan hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
Wanneer de transactievaluta gelijk is aan de kaartvaluta heb je geen last van de maandelijkse 500 pound grens? De valuta waarin de onderliggende kaart wordt belast kun je namelijk zelf instellen.
Hierdoor zou je er vooral bij kaarten zonder koersopslag (N26, Bunq, enz) profijt van hebben:
How do I change the currency of my cards in the app?

To update your card currency, head to the ‘Wallet’ menu in the Curve app and go to the card you wish to change.

iOS
Tap the 'i' icon next to the card, then select ‘Change Card Currency’. You can then choose the correct currency for your funding card.

Android
Tap the ‘settings’ icon next to the card, then select ‘Change Card Currency’. You can then choose the correct currency for your funding card.

Curve currently supports the following currencies:
GBP, EUR, USD, CNY, JPY, HKD, NZD, SEK, ZAR, NOK, BRL, CAD, ILS, CHF, SGD, INR, RUB, AUD, BGN, CZK, DKK, HRK, HUF, ISK, PLN and RON.

If your payment card isn’t in one of these currencies, you can still add it to Curve, but you’ll have to choose one of these currencies to charge your card in.

If you choose to add your card in a different currency, there may be fees from your bank as they would be handling a currency conversion.
https://support.imaginecu...y-of-my-cards-in-the-app-

[ Voor 90% gewijzigd door U123456 op 14-06-2020 19:26 . Reden: link repair ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karimmm
karimmm schreef op zondag 16 februari 2020 @ 18:13:

Heb contact opgenomen met Curve. Ze weten niet wanneer ze mijn kaart zullen aanmaken/versturen.

I am sorry to hear that your order hasn't been processed yet. We have identified a bug that is preventing a small portion of the card orders from being fulfilled.

This is a known issue our developers are aware of and working hard to fix.

Once we’ve fixed this, we’ll let you know.

We’re sorry for any inconvenience caused and appreciate your patience.

Best wishes,
Elena
Team Curve

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online
Nog wel even goed om dit te corrigeren, je kunt Curve dus prima gebruiken met 1 card én Apple Pay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaganzza
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 19-04 13:42
Sinds een kleine week ook Curve gebruiker. Ik wou het vooral voor een Apple Pay workaround, omdat in België enkel de bank BNP Paribas Fortis en hun subbanken Hello Bank en Fintro officieel Apple Pay aanbieden. Alle andere grote banken hinken hopeloos achterop, vooral omdat ze met Payconiq zelf de markt in eigen handen willen blijven houden (in feite hopeloos verhaal als je het mij vraagt).

Voor Curve gekozen omdat:
1. Gratis
2. Ik blijf cashback sparen met mijn Beobank kredietkaarten
3. Snellere verwerking van betalingen (met push meldigen), bij Beobank duurt het minstens 2 dagen vooraleer je transacties kan zien op je kaart

De cashback van Curve is leuk, maar voor mij geen speciale trigger ofzo :) Referals spammen is niet toegestaan.

[ Voor 9% gewijzigd door Ardana op 06-04-2020 17:08 ]

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (late 2014) |  Retina MacBook Pro 13" (2017) SG |  Apple TV 4 |  Airport Time Capsule 3TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Ik wacht nog steeds op mijn kaart maar slecht recent aangevraagd. Ik hoop snel mijn ervaringen te kunnen delen.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaganzza
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 19-04 13:42
Bij mij heeft het een kleine week geduurd tegen dat ik mijn kaart ontvangen had. Wanneer heb je jouw kaart aangevraagd, @Tomsworld ?
Vaganzza schreef op maandag 6 april 2020 @ 15:00:
De cashback van Curve is leuk, maar voor mij geen speciale trigger ofzo :) [mbr]Referals spammen is niet toegestaan.[/]
Mijn referal stond hier zelfs niet, maar goed als zelfs een vermelding dat referals bestaan niet mag, dan is het maar zo zeker...

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (late 2014) |  Retina MacBook Pro 13" (2017) SG |  Apple TV 4 |  Airport Time Capsule 3TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:36
Hier recentelijk ook via een ref aangemeld bij curve, ik kende het nog niet eens kijken aan welke cc ik hem ga koppelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stevenh
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-04 20:48
Heeft iemand ervaringen met het toevoegen van een credit card van ICS? Ik heb zelf de bijenkorf card maar die wordt niet ondersteund geeft de app bij mij aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ping83
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:20
De ANWB creditcard van ICS werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karimmm
stevenh schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 12:09:
Heeft iemand ervaringen met het toevoegen van een credit card van ICS? Ik heb zelf de bijenkorf card maar die wordt niet ondersteund geeft de app bij mij aan.
Mijn Curve kaart eind maart ontvangen, duurde mij wel te lang maar goed. Ik heb een ABN Amro (ICS) mastercard aan gekoppeld en daarmee betaald. Werkt als een tierelier! Nu kan ik zonder portemonnee gerust de deur uit (met uitzondering ID en OV-chipkaart).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falconxp
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-04 16:50
stevenh schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 12:09:
Werkt prima bij mij. Zowel de Bijenkorf kaart als de ASN VISA van ICS hangen bij mij onder de Curve app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Mijn kaart zat vandaag in de bus, echter in de app is alles in pond ipv euro is dat bij jullie ook zo ?

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Tomsworld schreef op donderdag 9 april 2020 @ 00:06:
Mijn kaart zat vandaag in de bus, echter in de app is alles in pond ipv euro is dat bij jullie ook zo ?
Kan wel kloppen. In ieder geval de curve cash kaart.
Heb je al credit cards gekoppeld? Als die in euro zijn zou dat bij die kaart zichtbaar moeten zijn in euro. Mijn gekoppelde revolutkaart is dan weer in ponden en dat klopt want hij doet zich voor als UK pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ping83
Ik heb £5 in mijn wallet op de Curve Cash card staan. Hoe krijg ik deze nou uitbetaald of hoe kan ik deze besteden? Ik kan er nergens iets over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
Ping83 schreef op donderdag 9 april 2020 @ 10:22:
Ik heb £5 in mijn wallet op de Curve Cash card staan. Hoe krijg ik deze nou uitbetaald of hoe kan ik deze besteden? Ik kan er nergens iets over vinden.
Zelf geen Curve gebruiker, maar zo zou het moeten werken:
Selecteer de Curve Cash Card als een “payment card” in de Curve app en dan uitgeven.

[ Voor 7% gewijzigd door U123456 op 09-04-2020 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:36
U123456 schreef op donderdag 9 april 2020 @ 14:14:
[...]
Zelf geen Curve gebruiker, maar zo zou het moeten werken:
Selecteer de Curve Cash Card als een “payment card” in de Curve app en dan uitgeven.
Maar daar staat nu maar 5 pond op, met als melding: "Low balance, transactionsgreater then 5 pound will be declined. Please select another card with enough funds." :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• finsdefis
  • Niet online
Dacuuu schreef op donderdag 9 april 2020 @ 15:29:
[...]

Maar daar staat nu maar 5 pond op, met als melding: "Low balance, transactionsgreater then 5 pound will be declined. Please select another card with enough funds." :+
Dan moet je dus iets uitgeven onder de 5 pond. Zelf heb ik cashback aangezet bij de Lidl, BP en McDonalds en zit aan de 10 pond o.i.d. Maakt het al iets makkelijker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ping83
Ik kwam er net achter dan ik op mijn bunq account kon storten met een creditcard, op deze manier ben ik net van de Curve Cash afgekomen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Je kunt ook een betaalverzoek op je Revolut kaart aanmaken (in GBP), dan kun je het tegoed precies opmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTT
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

MTT

falconxp schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 22:52:
[...]

Werkt prima bij mij. Zowel de Bijenkorf kaart als de ASN VISA van ICS hangen bij mij onder de Curve app
Bij mij kan ik hem ook niet toevoegen.
Is er een workaround?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koksie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 24-04 22:07
MTT schreef op maandag 4 mei 2020 @ 14:04:
[...]

Bij mij kan ik hem ook niet toevoegen.
Is er een workaround?
Mijn ICS Visa is wel gelukt, mijn ICS Mastercard geeft een fout. Contact opgenomen met support maar herinstalleren etc heeft niet geholpen. Probleem is doorgegeven aan het dev team, oftewel: kan nog wel even duren :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finsdefis
  • Niet online
Inmiddels is de Cashback-proefperiode verlopen bij mij. Timing was niet ideaal, aangezien ik had verwacht meer (bij BP) te tanken. Toch nog twee tientjes bij elkaar gesprokkeld.

Wel vind ik het voor Nederland nog jammer dat er geen bruggetje van Maestro naar Mastercard mogelijk is. Bij veel winkels wordt Mastercard (Debit) gewoon nog niet geaccepteerd.

Wel een leuke combinatie met Openbank mogelijk: hun eCommerce card kan je ook aan de Curve-card linken. Als je nog cashback hebt zou dat dubbel interessant kunnen zijn, omdat je bij Openbank kans maakt op restitutie van je uitgaven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Hier ook een foutmelding met ICS/DeBijenkorf Card. Heb een e-mail gestuurd hoe dat mogelijk is.

Jammer, vind het principe van Curve interessant, zeker als ik dan Apple Pay kan gebruiken om betalingen te doen.

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finsdefis
  • Niet online
THE_BASE schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 18:21:
Hier ook een foutmelding met ICS/DeBijenkorf Card. Heb een e-mail gestuurd hoe dat mogelijk is.

Jammer, vind het principe van Curve interessant, zeker als ik dan Apple Pay kan gebruiken om betalingen te doen.
Vreemd, de Bijenkorf Card doet het bij mij gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
finsdefis schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 19:37:
[...]

Vreemd, de Bijenkorf Card doet het bij mij gewoon.
Wellicht iets veranderd in de tijd nadat jij het toegevoegd hebt?

Had mail contact, ze vroegen me de eerste 6 cijfers en laatste 4 cijfers te mailen. Ben benieuwd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zizEZ8gZfO9Y_TSmcUCVBL_sGv4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F03yEpV8i8EopqrSSxi8f96u.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 36% gewijzigd door THE_BASE op 30-05-2020 20:27 ]

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Nu online
THE_BASE schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 20:23:
[...]

Wellicht iets veranderd in de tijd nadat jij het toegevoegd hebt?

Had mail contact, ze vroegen me de eerste 6 cijfers en laatste 4 cijfers te mailen. Ben benieuwd.
Kan zijn dat er wat aan de hand is met de IIN/BIN informatie die ze gebruiken.
Gooi de eerste 6-8 cijfers eens in BINlist en kijk of er opvallende info naar voren komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Wally2002 schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 20:54:
[...]

Kan zijn dat er wat aan de hand is met de IIN/BIN informatie die ze gebruiken.
Gooi de eerste 6-8 cijfers eens in BINlist en kijk of er opvallende info naar voren komt.
Geen idee waar ik precies naar moet kijken, maar er komt uit dat het van ICS is uit Nederland en een Mastercard Creditcard is.

Niets opvallends volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Nu online
THE_BASE schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 21:15:
[...]
Niets opvallends volgens mij.
Inderdaad, ziet er ok uit, wat zou kunnen is dat Curve wellicht verkeerde of verouderde BIN informatie heeft, of verkeerde instellingen waardoor ze de kaart niet accepteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Wally2002 schreef op zondag 31 mei 2020 @ 08:41:
[...]

Inderdaad, ziet er ok uit, wat zou kunnen is dat Curve wellicht verkeerde of verouderde BIN informatie heeft, of verkeerde instellingen waardoor ze de kaart niet accepteren.
Helaas nog geen e-mail van hun kant. Even afwachten dus. Ik zal laten weten als het wel of niet kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

THE_BASE schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 21:15:
[...]
Geen idee waar ik precies naar moet kijken, maar er komt uit dat het van ICS is uit Nederland en een Mastercard Creditcard is.
Het gaat makkelijker als je de eerste acht cijfers van je creditcard hier post, en dat anderen dat dan kunnen vergelijken :)

Stel dat jij 5375 9001 hebt en bij anderen die het wel werkt is het 5375 9000, dan weet je dat je een nieuwe serie hebt en het tijd is voor Curve om hun BIN-lijst te updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Bij deze:

5100 0818 :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koksie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 24-04 22:07
Zoals ik al eerder postte: bij mij werkt m'n ICS Visa wel, m'n ICS Mastercard niet. De Mastercard is al jaren oud dus geen kwestie van nieuwe card.
Ik ben herhaaldelijk in contact geweest met de KS van Curve, alle aangedragen oplossingen (app opnieuw installeren etc) hebben niet geholpen. Het ligt nu bij de Dev afdeling met de opmerking dat ze er naar gaan kijken maar dat het wel even kan duren voor het opgelost is.
Het is denk ik goed als iedereen met dit probleem contact opneemt met Curve, hoe meer meldingen, hoe hoger de prio voor ze, lijkt me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maxvdh
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-04 13:22
koksie schreef op zondag 31 mei 2020 @ 12:56:
Zoals ik al eerder postte: bij mij werkt m'n ICS Visa wel, m'n ICS Mastercard niet. De Mastercard is al jaren oud dus geen kwestie van nieuwe card.
Ik ben herhaaldelijk in contact geweest met de KS van Curve, alle aangedragen oplossingen (app opnieuw installeren etc) hebben niet geholpen. Het ligt nu bij de Dev afdeling met de opmerking dat ze er naar gaan kijken maar dat het wel even kan duren voor het opgelost is.
Het is denk ik goed als iedereen met dit probleem contact opneemt met Curve, hoe meer meldingen, hoe hoger de prio voor ze, lijkt me.
Ik heb exact hetzelfde probleem. Probeer mijn bijenkorf card toe te voegen en krijg de "not supported" error als ik het 6de getal van mijn cc invul (in mijn geval 5100 08).

Ik zal later ook even contact opnemen met dit probleem. Mocht iemand een oplossing hebben, dan hoor ik dat natuurlijk ook graag :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Weet iemand of je de kaart ook achteraf kunt toevoegen, deze link lijkt dat te bevestigen.

Kreeg namelijk een bericht van iemand dat ik de Bijenkorf Card wel kan toevoegen na ontvangst Curve Card, maar de app doet vermoeden dat je eerst je eigen kaart moet toevoegen voordat je een Curve Card krijgt.

https://support.imaginecu...to-Curve?mobile_site=true

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falconxp
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-04 16:50
maxvdh schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 10:51:
[...]

Ik heb exact hetzelfde probleem. Probeer mijn bijenkorf card toe te voegen en krijg de "not supported" error als ik het 6de getal van mijn cc invul (in mijn geval 5100 08).

Ik zal later ook even contact opnemen met dit probleem. Mocht iemand een oplossing hebben, dan hoor ik dat natuurlijk ook graag :-)
Werkt prima bij mij. Een Bijenkorf Mastercard 510008 op de IOS Curve app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
falconxp schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 22:22:
[...]

Begrijp het echt niet. Krijg direct na invoeren van 510008 de melding Unsupported Card.

Ze reageren totaal niet op e-mailtjes. Erg jammer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stevenh
THE_BASE schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 21:38:
Weet iemand of je de kaart ook achteraf kunt toevoegen, deze link lijkt dat te bevestigen.

Kreeg namelijk een bericht van iemand dat ik de Bijenkorf Card wel kan toevoegen na ontvangst Curve Card, maar de app doet vermoeden dat je eerst je eigen kaart moet toevoegen voordat je een Curve Card krijgt.

https://support.imaginecu...to-Curve?mobile_site=true
Net geprobeerd. Account aangemaakt met bunq kaart. Kan de Bijenkorf card nog steeds niet toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxvdh
falconxp schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 22:22:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem als @THE_BASE. Kan de kaart niet toevoegen en krijg de error als ik de '8' invoer bij '510008'.

Contact opgenomen met Curve, initieel wel een reactie gehad met de vraag of ik een screenshot kon sturen en wat meer details. Daarna nooit meer wat gehoord :-/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Ik krijg een email: "Curve has landed in the Netherlands. See upgrade options."

Dus ik denk dat ik een Nederlandse Curve card kan krijgen, zodat hij geaccepteerd wordt bij bijvoorbeeld Steam. Maar on closer inspection is er helemaal niets veranderd? Ik snap dit niet helemaal. Curve is toch allang in Nederland?

Buy from EU (GoT)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Sando schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 16:02:

Dus ik denk dat ik een Nederlandse Curve card kan krijgen, zodat hij geaccepteerd wordt bij bijvoorbeeld Steam. Maar on closer inspection is er helemaal niets veranderd? Ik snap dit niet helemaal. Curve is toch allang in Nederland?
Ik krijg ook steeds e-mail van 'voeg je kaart toe'. Elke dag zo'n beetje. Dus denk dat het pure marketing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vloris
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:06
Sando schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 16:02:

Lees je mail nog eens goed. Bij mij staat er "Curve Metal has landed in Netherlands""

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Vloris schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 16:31:
[...]

Lees je mail nog eens goed. Bij mij staat er "Curve Metal has landed in Netherlands""
Same difference. Ook die kon ik reeds bestellen. Een collega van me heeft 'm al.

Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Nu online
Ik heb een 'pending' Curve Cash (500 / 5 pond) al heul lang staan, iemand enig idee hoe ik die binnen haal?

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivanwmc
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 00:26
vuurtjih schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 22:36:
Ik heb een 'pending' Curve Cash (500 / 5 pond) al heul lang staan, iemand enig idee hoe ik die binnen haal?
Selecteer je Curve Cash kaart in de Curve app. Top daarna je Revolut account, als je die hebt, up met die £5 en zet die voordelig om in €...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ivanwmc schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 10:05:
[...]
Selecteer je Curve Cash kaart in de Curve app. Top daarna je Revolut account, als je die hebt, up met die £5 en zet die voordelig om in €...
Gaat niet lukken, het minimum om op te laden is € 10/£10. Betaalverzoek aanmaken in Revolut, dat gaat wel werken, en anders tegoed kopen op Amazon UK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivanwmc
Anoniem: 567735 schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 10:13:
[...]

Gaat niet lukken, het minimum om op te laden is € 10/£10. Betaalverzoek aanmaken in Revolut, dat gaat wel werken, en anders tegoed kopen op Amazon UK.
Gek. Ik dacht dat ik het zo gedaan had...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• finsdefis
  • Niet online
ivanwmc schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 10:05:
[...]

Als 'ie nog op pending staat en nog niet is opgeteld bij de balance (linksboven) gaat dat niet lukken. Dan is ie dus nog in behandeling en niet toegekend aan het tegoed. Misschien dat een referral-bonus nog verwerkt moet worden o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
  • Laatst online: 07-04 19:51
Gister net mijn Curve card ontvangen en hier in de bio super mee betaald met mijn Openbank masterdcard als geselecteerde kaart. Ik kreeg de keus tussen gbp en eur op de pinautomaat en hoefde geen pincode te geven (bedrag was 43,70) is dat normaal?

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Heeft iemand ervaring met tanken bij een onbemande pomp?

Ik tank altijd met de mastercard van N26. Bij het intoetsen van de pincode wordt er €125 afgeschreven, en zodra ik de slurf weer ophang wordt het verschil teruggestort. Ik heb de notificatie van het terugstorten op mijn telefoon al voordat ik weer de auto in ben gestapt.

Gister probeerde ik diezelfde pomp met Curve Blue met N26 gekoppeld. €125 afgeschreven, maar het verschil heb ik niet meteen teruggekregen. Sterker nog, nu een dag later nog steeds niet. Bij die €125 staat in de Curve App "pending".

Nu ben ik benieuwd:
  1. Krijg ik mijn geld vanzelf terug, of moet ik hier achteraan gaan?
  2. Waarom krijg ik mijn geld niet meteen terug zoals bij N26?
  3. Gaat N26 nu moeilijk doen als er na 3 dagen opeens een refund binnenkomt? Ze zijn nogal streng met onverwachte refunds, zoals je in het N26 topic kunt lezen.
  4. Gaat N26 moeilijk doen als ik daarna met go back in time een andere kaart selecteer, waardoor N26 dus twee refunds krijgt?
birdibird schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 15:21:
mijn Openbank masterdcard als geselecteerde kaart
Is dit de fysieke Mastercard of de virtuele eCommerce card?

Ik krijg mijn (fysieke) Mastercard van Openbank namelijk niet gekoppeld aan Curve. Dan zegt ie: Cannot verify this card at this time.

Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
  • Laatst online: 07-04 19:51
Sando schreef op zondag 7 juni 2020 @ 15:05:
Is dit de fysieke Mastercard of de virtuele eCommerce card?

Ik krijg mijn (fysieke) Mastercard van Openbank namelijk niet gekoppeld aan Curve. Dan zegt ie: Cannot verify this card at this time.
De fysieke.

Heeft iemand een antwoord op of je altijd de vraag krijgt of je eur of gbp wilt afrekenen bij een betaalautomaat?

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Volgens mij kan je in de app de default op EUR zetten en dan krijg je de vraag niet meer.

Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Nu online
maxvdh schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 09:23:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem als @THE_BASE. Kan de kaart niet toevoegen en krijg de error als ik de '8' invoer bij '510008'.

Contact opgenomen met Curve, initieel wel een reactie gehad met de vraag of ik een screenshot kon sturen en wat meer details. Daarna nooit meer wat gehoord :-/
Mogelijk is er een breder probleem met Bijenkorfkaarten. Mijn 510008 kaart, die ik al langer geleden succesvol gekoppeld heb aan Curve (en ook zo heb gebruikt) wordt nu geweigerd bij een transactie in de Revolut app. Vervolgens direct de Bijcard belast via Revolut (zonder tussenkomst Curve), de goedkeuring via ICS app gaat probleemloos (vinkje) maar daarna geeft Revolut aan dat hij de kaart niet ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxvdh
Wally2002 schreef op maandag 8 juni 2020 @ 12:30:
[...]

Mogelijk is er een breder probleem met Bijenkorfkaarten. Mijn 510008 kaart, die ik al langer geleden succesvol gekoppeld heb aan Curve (en ook zo heb gebruikt) wordt nu geweigerd bij een transactie in de Revolut app. Vervolgens direct de Bijcard belast via Revolut (zonder tussenkomst Curve), de goedkeuring via ICS app gaat probleemloos (vinkje) maar daarna geeft Revolut aan dat hij de kaart niet ondersteund.
Hmm vreemd. Inmiddels onderstaande reactie van Curve gehad:

"I've looked into this and we do support the card, but since it's a prepaid card you will first need to add a card that's been issued in the EEA and is not prepaid to your account.

Once you've added and verified a new card, we'll be able to process your order and you'll be able to add your prepaid card then."

Vreemde is dat de Bienkorf card voorzover ik weet geen prepaid card is?! Dat heb ik ze ook laten weten. Kan het wellicht komen door de betaalregeling met Bijenkorf? Ik heb geen automatisch incasso, maar stort iedere maand zelf het geld van de 'rekenign van die maand' over naar de kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Nu online
maxvdh schreef op maandag 8 juni 2020 @ 12:33:
[...]

"I've looked into this and we do support the card, but since it's a prepaid card you will first need to add a card that's been issued in the EEA and is not prepaid to your account.

Once you've added and verified a new card, we'll be able to process your order and you'll be able to add your prepaid card then."

Vreemde is dat de Bienkorf card voorzover ik weet geen prepaid card is?! Dat heb ik ze ook laten weten. Kan het wellicht komen door de betaalregeling met Bijenkorf? Ik heb geen automatisch incasso, maar stort iedere maand zelf het geld van de 'rekenign van die maand' over naar de kaart.
De vraag is dus waarom ze denken dat het een prepaid kaart is, waarschijnlijk gaat het daar dus mis (verkeerde BIN informatie). Is ook een mogelijke verklaring waarom Revolut die weigert (ivm risico's witwassen).

Bijcard is uiteraard geen prepaid maar een 'gewone' creditcard, hoe je het maandelijkse bedrag betaald maakt niet uit (ik betaal zelf ook steeds het hele maandbedrag zonder automatische incasso). Het feit dat je geen gespreid betalen hebt maakt niet uit (dat is al enige tijd niet meer de standaard).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxvdh
Vreemd allemaal. Heb nog geen reactie van ze gehad. Ze zijn niet zo snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Ik heb ook maar weer een bericht gestuurd. Wellicht als meer mensen een berichtje sturen, dat er wat gaat gebeuren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivanwmc
maxvdh schreef op maandag 8 juni 2020 @ 12:33:
[...]

Heb je de eerste 8 cijfers van je Bijenkorf kaart al gecheckt in binlist.net? Bij invoer van alleen de eerst 6 cijfer lijkt de kaart geidentificeerd te worden als prepaid...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q5vKrEcOsy7j0la_jsH2leOWXAE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gS5Yc6EL0WlgUwFKkyDJmNDe.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Wally2002 schreef op maandag 8 juni 2020 @ 12:30:
[...]
Mogelijk is er een breder probleem met Bijenkorfkaarten. Mijn 510008 kaart, die ik al langer geleden succesvol gekoppeld heb aan Curve (en ook zo heb gebruikt) wordt nu geweigerd bij een transactie in de Revolut app.
Of ze vinden het bij ICS wel welletjes en gaan het gebruik van Revolut, Curve en dergelijke nu actief tegen. Zou me ook niets verbazen.

Uiteraard, er komt een vinkje te staan in de ICS app, maar ik bij de DKB ook Revolut opladingen > € 1.000 onbeperkt goedkeuren, bijgeschreven wordt er niets meer. En dat ligt toch echt aan de limiet die DKB gezet heeft, niet aan Revolut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxvdh
Bij mij zegt ie na de eerste 4 cijfers al dat het een prepaid kaart is (5100) 🤷‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
ivanwmc schreef op maandag 8 juni 2020 @ 19:21:
[...]

Heb je de eerste 8 cijfers van je Bijenkorf kaart al gecheckt in binlist.net? Bij invoer van alleen de eerst 6 cijfer lijkt de kaart geidentificeerd te worden als prepaid...
[Afbeelding]
Als ik daar 8 cijfers van maak worden ja/nee grijs bij prepaid. Dus dat lijkt het niet te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Nu online
Anoniem: 567735 schreef op maandag 8 juni 2020 @ 19:40:
[...]

Of ze vinden het bij ICS wel welletjes en gaan het gebruik van Revolut, Curve en dergelijke nu actief tegen. Zou me ook niets verbazen.

Uiteraard, er komt een vinkje te staan in de ICS app, maar ik bij de DKB ook Revolut opladingen > € 1.000 onbeperkt goedkeuren, bijgeschreven wordt er niets meer. En dat ligt toch echt aan de limiet die DKB gezet heeft, niet aan Revolut.
Lijkt inderdaad wel een waarschijnlijk scenario.

Voor wat het waard is: Revolut gaf hier een foutmelding 'bank card is not supported by Revolut' bij de Bijcard. Lijkt volgens mij wel vergelijkbaar met de strekking van de foutmeldingen die Curve geeft bij sommigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTT
  • Niet online

MTT

Ik heb eerder bij Revolut wel met de BIJcard mijn saldo kunnen opwaarderen. Maar sinds ogeveer vorige maand werden opwaarderingen door Revolut geblokkeerd.

Hoe lang duurt het bij Curve voordat een terugbetaling van een shop verwerkt is?
Ik vind het overigens vreemd dat een pre authoristie ook gewoon van mijn gekoppelde mastercard wordt geincasseerd. Ze zeggen doodleuk dat ze niet zien of het een gewone of pre authorisatie is. Wat ik wel erg vreemd vind. Al met al reden om binnenkort weer curve op te zeggen. Het geeft mij meer nadelen dan voordelen.

[ Voor 56% gewijzigd door MTT op 09-06-2020 01:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Krijg zojuist een e-mail dat ze het gaan onderzoeken. Wie weet komt er toch een oplossing.

Ze geven aan dat het een fout in de app is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTT
  • Niet online

MTT

THE_BASE schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 11:05:
Krijg zojuist een e-mail dat ze het gaan onderzoeken. Wie weet komt er toch een oplossing.

Ze geven aan dat het een fout in de app is.
Dat zeiden ze een maand geleden ook tegen mij, wel is er iets gewijzigd. De unsupported mededeling is veranderd in "We don't support this type of card yet! But we are working on it."
Dus dat gaat nog wel ff duren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Sando schreef op zondag 7 juni 2020 @ 15:05:

[...]

IIk krijg mijn (fysieke) Mastercard van Openbank namelijk niet gekoppeld aan Curve. Dan zegt ie: Cannot verify this card at this time.
Lukt dit nog steeds niet? Ik kreeg eerder dezelfde melding, maar inmiddels heb ik hem alsnog kunnen toevoegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

TexMex schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 13:33:
[...]

Lukt dit nog steeds niet? Ik kreeg eerder dezelfde melding, maar inmiddels heb ik hem alsnog kunnen toevoegen.
Naar aanleiding van jouw bericht heb ik het nog een keer geprobeerd, en nu werkt het inderdaad wel!

Ik heb het wel 10 keer geprobeerd, dus ze hebben waarschijnlijk iets aangepast bij Openbank of Curve.

Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxvdh
De Bijenkorf card werkt helaas nog niet :-/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
maxvdh schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 20:21:
De Bijenkorf card werkt helaas nog niet :-/
Inderdaad net ook geprobeerd, maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Inmiddels weer een nieuwe reactie:

Hi,

Thanks for your reply.

I've had a look into this and at the moment, we don't currently support this BIN. So we can look into adding this card, could you kindly provide the following details:

The name of the card

The first 8 digits of the card number

The country the card was issued in

The currency of the card

Whether this is a prepaid, debit or credit card

Also, could you send us a photo of the front of the card? Please make sure that your name and the first 8 digits of the card number are visible in the photo. Make sure to hide or remove any other sensitive information, such as the full card number or CVC code.

Looking forward to your response!
Best wishes,
Carla
Team Curve

Ik zal vanmiddag even wat tijd nemen. Wellicht helpt het als ik er op reageer zoals ze willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenh
MTT schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 12:56:
[...]

Dat zeiden ze een maand geleden ook tegen mij, wel is er iets gewijzigd. De unsupported mededeling is veranderd in "We don't support this type of card yet! But we are working on it."
Dus dat gaat nog wel ff duren.
Die melding is gewijzigd met een update van een app. DIt weet ik zeker omdat ik de update in de App Store zag staan, het eerst geprobeerd heb, toen de update geinstalleerd en toen weer geprobeerd. Na de update was dit de nieuwe melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxvdh
THE_BASE schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 11:35:

Hi,

Thanks for your reply.

I've had a look into this and at the moment, we don't currently support this BIN. So we can look into adding this card, could you kindly provide the following details:

The name of the card

The currency of the card

Also, could you send us a photo of the front of the card? Please make sure that your name and the first 8 digits of the card number are visible in the photo. Make sure to hide or remove any other sensitive information, such as the full card number or CVC code.

Best wishes,
Carla
Team Curve

Ik zal vanmiddag even wat tijd nemen. Wellicht helpt het als ik er op reageer zoals ze willen.
Nou... ben benieuwd! Ik heb nog niks gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenh
THE_BASE schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 11:35:

Hi,

Thanks for your reply.

The name of the card

The currency of the card

Best wishes,
Carla
Team Curve

Dit heb ik ook al een keer gehad en beantwoord, is niks van gekomen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Hebben jullie nog geen navraag gedaan bij ICS zelf? Misschien blokkeren zij wel iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Nee, zover nog niet. Maar heb zo’n vermoeden dan ze niet begrijpen waar ik het over heb. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Update:

Hi,

Thanks for getting back to us with those details. I’ve passed this onto our Operations Team, who’ll take it from here.

We don’t currently have a timeframe for when this BIN will be added, however, a colleague will be in touch once the process has been completed. Please be aware that we’re not able to support all BINs.

In the meantime, if you have any further questions, please don’t hesitate to reach out!
Best wishes,
Jared
Team Curve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack2
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 24-04 20:42
Sando schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 18:24:
[...]

Naar aanleiding van jouw bericht heb ik het nog een keer geprobeerd, en nu werkt het inderdaad wel!

Ik heb het wel 10 keer geprobeerd, dus ze hebben waarschijnlijk iets aangepast bij Openbank of Curve.
Er komt alleen wel een melding dat er GBP als valuta gedetecteerd wordt voor de Openbank prepaid debit card. Wanneer je vervolgens omschakelt naar EUR wordt er gemeld dat er mogelijk koersopslag (FX) gerekend wordt. Vreemd...
Pagina: 1 2 ... 15 Laatste