Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• iAR
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 03-04 18:43
Hoewel het topic over Revolut gaat, zie ik ook veel Curve voorbij komen.
Ik heb die kaart ook aangevraagd, om een beetje te spelen. Voornamelijk om mijn ING Mastercard via de Curve kaart te koppelen en daarmee dus Apple Pay op mijn ING Mastercard te krijgen.
Ik kan alleen nergens in de app vinden hoe je die nu koppelt aan je kaart.

Wat ik ook nog bijzonder aan al die bedrijven vind: hoe kan dit uit, gratis?

• Iemt
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 23:22
iAR schreef op maandag 10 februari 2020 @ 12:53:
Ik heb die kaart ook aangevraagd, om een beetje te spelen. Voornamelijk om mijn ING Mastercard via de Curve kaart te koppelen en daarmee dus Apple Pay op mijn ING Mastercard te krijgen.

Kaart scannen in de wallet app

• iAR
Iemt schreef op maandag 10 februari 2020 @ 13:54:
Kaart scannen in de wallet app
Eh... wat bedoel je precies?
1. ING Mastercard kun je niet scannen in de wallet app.
2. De Curve kaart staat al in wallet, dus die hoef ik niet toe te voegen.
3. ING Mastercard staat al in de Curve app.

Blijft de vraag: hoe gebruik ik mijn ING Mastercard via de Curve kaart?

[Voor 4% gewijzigd door iAR op 10-02-2020 14:22]

• Iemt
iAR schreef op maandag 10 februari 2020 @ 14:21:
[...]

Eh... wat bedoel je precies?
1. ING Mastercard kun je niet scannen in de wallet app.

Kon niet opmaken of je AP bedoelde voor de Curve kaart of dat je je ING wilde koppelen aan je Curve account?

Maar in het geval dat je je ING kaart wil toevoegen moet je even in de app kijken bij add card en deze dan scannen of handmatig invoeren. Let op Curve werkt alleen als er minstens 2 kaarten zijn gekoppeld anders heb je er niks aan.

Voor Apple Pay kun je in de Wallet kijken en daar de Curve Kaart scannen.

• iAR
Iemt schreef op maandag 10 februari 2020 @ 14:28:
Maar in het geval dat je je ING kaart wil toevoegen moet je even in de app kijken bij add card en deze dan scannen of handmatig invoeren. Let op Curve werkt alleen als er minstens 2 kaarten zijn gekoppeld anders heb je er niks aan.
Twee kaarten? Als in, twee eigen creditcards of één curve kaart en één eigen?
En je moet toch een eigen card koppelen aan de curve kaart? Oftewel, als je de curve kaart gebruikt moet hij de mastercard chargen... of gaat dat automatisch (wat me sterk lijkt).

• Iemt
iAR schreef op maandag 10 februari 2020 @ 14:30:
[...]

Twee kaarten? Als in, twee eigen creditcards of één curve kaart en één eigen?
En je moet toch een eigen card koppelen aan de curve kaart? Oftewel, als je de curve kaart gebruikt moet hij de mastercard chargen... of gaat dat automatisch (wat me sterk lijkt).
Het hele idee van Curve is dat jij als klant meerdere credit of debit cards hebt die je combineert bij Curve, en zo met 1 kaart verschillende onderliggende kaarten kan gebruiken zonder ze allemaal op zak te moeten hebben. Je hebt meerdere kaarten opgeslagen in Curve en kiest hieruit welke je wil gebruiken voor transacties. Vaak kun je tot 1 week "terug in de tijd gaan" en de afschrijving van kaart 1 switchen naar kaart 2 of 3 bijvoorbeeld.

Als je alleen Curve wil voor Apple Pay maar niet minstens 2 credit en/of debit kaarten hebt heb je niks aan Curve.

• Dennisweb
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 02:27
Iemt schreef op maandag 10 februari 2020 @ 14:49:
[...]

Het hele idee van Curve is dat jij als klant meerdere credit of debit cards hebt die je combineert bij Curve, en zo met 1 kaart verschillende onderliggende kaarten kan gebruiken zonder ze allemaal op zak te moeten hebben. Je hebt meerdere kaarten opgeslagen in Curve en kiest hieruit welke je wil gebruiken voor transacties. Vaak kun je tot 1 week "terug in de tijd gaan" en de afschrijving van kaart 1 switchen naar kaart 2 of 3 bijvoorbeeld.

Als je alleen Curve wil voor Apple Pay maar niet minstens 2 credit en/of debit kaarten hebt heb je niks aan Curve.
Zonder te veel over Curve te praten in het Revoluttopic.. Ik denk dat hij Curve zit als een workaround om Apple Pay op een creditcard te krijgen die officieel nog niet ondersteund wordt.

• iAR

Ik begrijp het idee van Curve. Misschien vraag ik het onduidelijk of zo maar bedoel je nu dat je dus minimaal 2 eigen creditcards moet koppelen in Curve (ja of nee is voldoende). En waar staat dat? Want ik kwam dat nergens tegen.
Met het zoeken op bovenstaande heb ik gelukkig mijn tweede eigen vraag zelf beantwoord.

• michael4500
  • Registratie: oktober 2016
  • Niet online
iAR schreef op maandag 10 februari 2020 @ 12:53:

Mijn gedachte over "hoe kan dit uit, gratis?":

Volgens mij tijdelijk gratis. Eerst proberen een zo groot mogelijk marktaandeel te verkrijgen en dan gaande weg beperkingen invoeren en prijzen voor onderdelen en transacties opvoeren? Tevens verdiend men volgens mij per transactie per kaart nu ook al wat.

Wat ook nog kan apart of in samenhang met bovenstaande: extra producten erbij leveren waar wel redelijk aan verdiend wordt (leningen, verzekeringen e.d.).

Veel geld in geïnvesteerd door investeerders, deze zullen vroeg of laat wel wat terug willen zien. Maar mede door dit opgehaalde geld kan men nu nog (deels) gratis deze zaken aanbieden.

• ZXRY
  • Registratie: december 2019
  • Laatst online: 26-03 19:21
michael4500 schreef op maandag 10 februari 2020 @ 16:40:
[...]

Volgens mij tijdelijk gratis. Eerst proberen een zo groot mogelijk marktaandeel te verkrijgen en dan gaande weg beperkingen invoeren en prijzen voor onderdelen en transacties opvoeren? Tevens verdiend men volgens mij per transactie per kaart nu ook al wat.

Wat ook nog kan apart of in samenhang met bovenstaande: extra producten erbij leveren waar wel redelijk aan verdiend wordt (leningen, verzekeringen e.d.).

Veel geld in geïnvesteerd door investeerders, deze zullen vroeg of laat wel wat terug willen zien. Maar mede door dit opgehaalde geld kan men nu nog (deels) gratis deze zaken aanbieden.
Dat onder andere. Veel start-ups branden door grote hoeveelheden geld zonder winst te maken. Geld dat komt van investeerders, maar het is natuurlijk de bedoeling dat de bedrijven na een tijdje winstgevend zullen worden. Maar in het begin ligt de focus op het binnenhalen van zoveel mogelijk klanten/marktaandeel.

Daarnaast, als je alles via Curve betaalt, hebben zij een gigantische hoop data over wat je koopt. En hoe vaak je iets koopt, wanneer je iets koopt, etc. Geen idee wat er nu in hun voorwaarden staat daarover en hoe ze die data gebruiken. Misschien doen ze er nu nog niks mee en teren ze nog volledig op het geld van investeerders.

Maar het zou mij niet verbazen als je over een tijdje zowel een betaald als een gratis lidmaatschap kan kiezen. En dat je bij het gratis lidmaatschap dus eigenlijk betaalt met je data. Dus dat Curve die data over wat je koopt, mag doorverkopen aan externe partijen.

[Voor 14% gewijzigd door ZXRY op 10-02-2020 17:01]

• michael4500
  • Niet online
ZXRY schreef op maandag 10 februari 2020 @ 16:57:
[...]

Maar het zou mij niet verbazen als je over een tijdje zowel een betaald als een gratis lidmaatschap kan kiezen. En dat je bij het gratis lidmaatschap dus eigenlijk betaalt met je data. Dus dat Curve die data over wat je koopt, mag doorverkopen aan externe partijen.
Ja dat ook nog eens ja . Zie je bij veel partijen tegenwoordig. Het grote data graaien en verhandelen/verkopen/verreiken.

• Ardana
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 23:37

Ardana

Moderator General Chat

Silent tears

Posts afgesplitst van Revolut (incl IBAN en Premium). @iAR, topic-kaping is niet de bedoeling, en zeker niet als je het zelf al aan geeft.

Note to self: being good is often more important than being right.

• Iemt
michael4500 schreef op maandag 10 februari 2020 @ 16:40:
[...]

Verdienmodel van Curve is transactiekosten en de betaalde varianten. Ken het al sinds 2016 en er is altijd een gratis pakket geweest. Of dat een garantie is voor gratis voor de toekomst, natuurlijk niet maar ze hebben aardig wat gebruikers over de hele wereld dus denk dat het kostendekkend is.

• Siask
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 02:37
Iemt schreef op maandag 10 februari 2020 @ 18:43:
[...]
Verdienmodel van Curve is transactiekosten en de betaalde varianten. Ken het al sinds 2016 en er is altijd een gratis pakket geweest. Of dat een garantie is voor gratis voor de toekomst, natuurlijk niet maar ze hebben aardig wat gebruikers over de hele wereld dus denk dat het kostendekkend is.
Kostendekkend is het nog lang niet, want er is in september nog een grote Crowdfunding actie geweest. En gebruikers die buiten de EEA wonen heeft Curve niet.

Dat het niet kostendekkend is volgens mij ook omdat ze toch gemiddeld 1x per jaar weer om de een of andere reden op mijn 'Legacy Black' (één keer GBP 50 betaald) 1% cashback geven bij een aantal retailers die je zelf kiezen mag. Met name bij Lidl (€ 100 bijpinnen, graag) en Amazon is dat voor mij een echte money-maker. Let wel: de normale punten van de onderliggende kaart krijg je nog steeds.

Daarbovenop nog de Go Back In Time feature, waarmee je de uitgave naar een andere kaart verschuiven kunt, zodat je nog net weer wat later terug te betalen hoeft. En dan heb ik het ook nog niet over Curve Send gehad, ook al zo'n optie vol mogelijkheden.

• michael4500
  • Niet online
Iemt schreef op maandag 10 februari 2020 @ 18:43:
[...]

Oke. Had het ook meer over Revolut eerlijk gezegd (waar dit eerst onder stond maar later afgesplitst is in een eigen Curve topic). Maar ik denk dat het ook voor Curve in meerdere of mindere mate geldt inderdaad + dan wat jij aangeeft, betaalde accounts etc. Zelf heb ik geen Curve, wel enigszins mee bekend.

• finsdefis
  • Registratie: juni 2005
  • Niet online
Ook een kaart aangevraagd. Dit keer door middel van een referral waarmee je ook 5 pond/euro krijgt. Ben benieuwd.

Enige wat ik jammer vind voor Nederland is dat het geen Maestro-kaart is of ondersteunt. Mastercard wordt wel aardig geaccepteerd, maar lang niet overal. Dat maakt het voor Nederland toch geen alles in één oplossing.

Maar voor het buitenland wel ideaal, omdat je per casus en land kan kijken welke kaart het gunstigst is om te gebruiken om zo wisselkoersopslag of transactiekosten te vermijden.

• Vloris
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 22:39
iAR schreef op maandag 10 februari 2020 @ 14:21:
[...]

In de Curve App, kies onderaan het middelste tabje 'Wallet', hier kun je een kaart selecteren die je actieve kaart is (dan staat er een wit Curve-logo overheen ipv een blauw 'tap to select & pay' logo).

Vervolgens worden alle betalingen die je dan met je Curve kaart doet (of dat nou via Apple Pay of anders is) automatisch doorberekend aan die geselecteerde kaart.

• U123456
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 00:00
Banco Santander investeerde in Curve:
Curve has raised more than £60m from investors including Santander for its bank card product, which lets customers add all their other bank cards – whether from challenger or high street banks – into one service.
Link: https://www.telegraph.co....pt-become-amazon-banking/

• iAR
Vloris schreef op maandag 10 februari 2020 @ 21:05:
In de Curve App, kies onderaan het middelste tabje 'Wallet', hier kun je een kaart selecteren die je actieve kaart is (dan staat er een wit Curve-logo overheen ipv een blauw 'tap to select & pay' logo).

Vervolgens worden alle betalingen die je dan met je Curve kaart doet (of dat nou via Apple Pay of anders is) automatisch doorberekend aan die geselecteerde kaart.
Ik had het ondertussen gevonden. Wel vraag ik me nog af of het inderdaad zo is dat Curve pas werkt als je minimaal 2 kaarten toevoegt. Ik kan dat nergens vinden.

• Siask
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 02:37
iAR schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 08:45:
[...]
Wel vraag ik me nog af of het inderdaad zo is dat Curve pas werkt als je minimaal 2 kaarten toevoegt. Ik kan dat nergens vinden.
Je hebt in principe sowieso al twee kaarten als je één toevoegt: de Curve Cash (voor je cashback) wordt ook als een kaart getoond: als je het tegoed besteden wilt (om bijvoorbeeld je Amazon of Revolut rekening -de laatste pas vanaf € 10- op te laden). En ook met één kaart is het zinvol om Curve te gebruiken om koersopslagen in non-Euro valuta te ontwijken.

• karimmm
  • Registratie: september 2011
  • Nu online
Hoelang heeft het bij jullie geduurd voordat de Curve kaart binnen kwam?

Ik heb het begin februari eind januari aangevraagd, volgens de app zou ik het op 8 februari mijn kaart ontvangen. Tot op heden dus niets ontvangen, de 8 februari datum is nu gewijzigd naar "Card is being built". Ik heb inmiddels al 2 e-mails ontvangen dat ik mijn kaart kan activeren. Goede eerste indruk...

[Voor 26% gewijzigd door karimmm op 16-02-2020 18:17]

• 49euro
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 22:15
karimmm schreef op zondag 16 februari 2020 @ 18:13:

Ik heb het begin februari eind januari aangevraagd, volgens de app zou ik het op 8 februari mijn kaart ontvangen. Tot op heden dus niets ontvangen, de 8 februari datum is nu gewijzigd naar "Card is being built". Ik heb inmiddels al 2 e-mails ontvangen dat ik mijn kaart kan activeren. Goede eerste indruk...
Ik heb hem vorige week maandag besteld en had hem vrijdag binnen. Het lijkt me dat er iets niet helemaal lekker gaat bij jou

• iAR
Siask schreef op zondag 16 februari 2020 @ 18:02:
Je hebt in principe sowieso al twee kaarten als je één toevoegt: de Curve Cash (voor je cashback) wordt ook als een kaart getoond: als je het tegoed besteden wilt (om bijvoorbeeld je Amazon of Revolut rekening -de laatste pas vanaf € 10- op te laden). En ook met één kaart is het zinvol om Curve te gebruiken om koersopslagen in non-Euro valuta te ontwijken.
Dat dacht ik ook al, maar Iemt maakte het onduidelijk.

Ik heb mijn identificatie gedaan, het is dus nog even wachten op bevestiging. Ben benieuwd.

• finsdefis
  • Registratie: juni 2005
  • Niet online
Afgelopen week flink wat dingen besteld met de kaart. O.a. in ponden. Tot 500 pond per maand rekenen ze geen currency conversion, dat is wel fraai.

Los daarvan kan je het ook gewoon door laten belasten in ponden en door de onderliggende kaart (bijv. Revolut) verder af laten handelen. Als je daar dan sowieso al ponden op hebt staan kost het je dus nooit iets aan opslag. Maar dat geldt natuurlijk ook als je los met zoiets als Revolut betaalt.

Het grote voordeel tot nu toe is dat ik met 1 Mastercard mijn andere betaalopties (Mastercard creditcard, Revolut, Visa) kan selecteren. En wat cashback bij tanken (BP) en boodschappen (Lidl), maar dat is peanuts (1% voor 3 maanden als je de gratis kaart hebt).

Al met al hoop ik dat ze snel met een Maestro-kaart komen waar je alles onder kan hangen.

• U123456
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 00:00
Wanneer de transactievaluta gelijk is aan de kaartvaluta heb je geen last van de maandelijkse 500 pound grens? De valuta waarin de onderliggende kaart wordt belast kun je namelijk zelf instellen.
Hierdoor zou je er vooral bij kaarten zonder koersopslag (N26, Bunq) profijt van hebben:
To select the currency you would like your card charged in, tap the (i) next to the card and select the 'Change Card Currency' option. You will then be able to select one of the above currencies.
Lijst ondersteunde valuta:
You make purchases in every currency with Curve. However, Curve can only charge your underlying cards in one of the following currencies:

AUD - Australian Dollars
BGN - Bulgarian Lev
BRL - Brazilian Real
CAD - Canadian Dollars
CHF - Swiss Francs
CNY - Chinese Yuan
CZK - Czech Koruna
DKK - Danish Krone
EUR - Euros
GBP - UK Pounds
HKD - Hong Kong Dollars
HRK - Croatian Kuna
HUF - Hungarian Forint
ILS - Israeli New Sheqel
ISK - Icelandic Króna
INR - Indian Rupees
JPY - Japanese Yen
NOK - Norwegian Krone
NZD - New Zealand Dollars
PLN - Polish Zloty
RON - Romanian Leu
RUB - Russian Rubles
SEK - Swedish Krona
SGD - Singapore Dollars
USD - US Dollars
ZAR - South African Rand
https://support.imaginecu...n-by-supported-currencies

[Voor 37% gewijzigd door U123456 op 18-02-2020 17:17]

• karimmm
  • Registratie: september 2011
  • Nu online
karimmm schreef op zondag 16 februari 2020 @ 18:13:

Heb contact opgenomen met Curve. Ze weten niet wanneer ze mijn kaart zullen aanmaken/versturen.

I am sorry to hear that your order hasn't been processed yet. We have identified a bug that is preventing a small portion of the card orders from being fulfilled.

This is a known issue our developers are aware of and working hard to fix.

Once we’ve fixed this, we’ll let you know.

We’re sorry for any inconvenience caused and appreciate your patience.

Best wishes,
Elena
Team Curve

• iAR
Nog wel even goed om dit te corrigeren, je kunt Curve dus prima gebruiken met 1 card én Apple Pay.
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True