Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• iAR
  • Registratie: november 2000
  • Niet online
Hoewel het topic over Revolut gaat, zie ik ook veel Curve voorbij komen.
Ik heb die kaart ook aangevraagd, om een beetje te spelen. Voornamelijk om mijn ING Mastercard via de Curve kaart te koppelen en daarmee dus Apple Pay op mijn ING Mastercard te krijgen.
Ik kan alleen nergens in de app vinden hoe je die nu koppelt aan je kaart.

Wat ik ook nog bijzonder aan al die bedrijven vind: hoe kan dit uit, gratis?

• Dennisweb
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 14:54
Anoniem: 886251 schreef op maandag 10 februari 2020 @ 14:49:
[...]

Het hele idee van Curve is dat jij als klant meerdere credit of debit cards hebt die je combineert bij Curve, en zo met 1 kaart verschillende onderliggende kaarten kan gebruiken zonder ze allemaal op zak te moeten hebben. Je hebt meerdere kaarten opgeslagen in Curve en kiest hieruit welke je wil gebruiken voor transacties. Vaak kun je tot 1 week "terug in de tijd gaan" en de afschrijving van kaart 1 switchen naar kaart 2 of 3 bijvoorbeeld.

Als je alleen Curve wil voor Apple Pay maar niet minstens 2 credit en/of debit kaarten hebt heb je niks aan Curve.
Zonder te veel over Curve te praten in het Revoluttopic.. Ik denk dat hij Curve zit als een workaround om Apple Pay op een creditcard te krijgen die officieel nog niet ondersteund wordt.

• michael4500
  • Registratie: oktober 2016
  • Niet online
iAR schreef op maandag 10 februari 2020 @ 12:53:
Hoewel het topic over Revolut gaat, zie ik ook veel Curve voorbij komen.
Ik heb die kaart ook aangevraagd, om een beetje te spelen. Voornamelijk om mijn ING Mastercard via de Curve kaart te koppelen en daarmee dus Apple Pay op mijn ING Mastercard te krijgen.
Ik kan alleen nergens in de app vinden hoe je die nu koppelt aan je kaart.

Wat ik ook nog bijzonder aan al die bedrijven vind: hoe kan dit uit, gratis?
Mijn gedachte over "hoe kan dit uit, gratis?":

Volgens mij tijdelijk gratis. Eerst proberen een zo groot mogelijk marktaandeel te verkrijgen en dan gaande weg beperkingen invoeren en prijzen voor onderdelen en transacties opvoeren? Tevens verdiend men volgens mij per transactie per kaart nu ook al wat.

Wat ook nog kan apart of in samenhang met bovenstaande: extra producten erbij leveren waar wel redelijk aan verdiend wordt (leningen, verzekeringen e.d.).

Veel geld in geïnvesteerd door investeerders, deze zullen vroeg of laat wel wat terug willen zien. Maar mede door dit opgehaalde geld kan men nu nog (deels) gratis deze zaken aanbieden.

• ZXRY
  • Registratie: december 2019
  • Laatst online: 03:06
michael4500 schreef op maandag 10 februari 2020 @ 16:40:
[...]

Volgens mij tijdelijk gratis. Eerst proberen een zo groot mogelijk marktaandeel te verkrijgen en dan gaande weg beperkingen invoeren en prijzen voor onderdelen en transacties opvoeren? Tevens verdiend men volgens mij per transactie per kaart nu ook al wat.

Wat ook nog kan apart of in samenhang met bovenstaande: extra producten erbij leveren waar wel redelijk aan verdiend wordt (leningen, verzekeringen e.d.).

Veel geld in geïnvesteerd door investeerders, deze zullen vroeg of laat wel wat terug willen zien. Maar mede door dit opgehaalde geld kan men nu nog (deels) gratis deze zaken aanbieden.
Dat onder andere. Veel start-ups branden door grote hoeveelheden geld zonder winst te maken. Geld dat komt van investeerders, maar het is natuurlijk de bedoeling dat de bedrijven na een tijdje winstgevend zullen worden. Maar in het begin ligt de focus op het binnenhalen van zoveel mogelijk klanten/marktaandeel.

Daarnaast, als je alles via Curve betaalt, hebben zij een gigantische hoop data over wat je koopt. En hoe vaak je iets koopt, wanneer je iets koopt, etc. Geen idee wat er nu in hun voorwaarden staat daarover en hoe ze die data gebruiken. Misschien doen ze er nu nog niks mee en teren ze nog volledig op het geld van investeerders.

Maar het zou mij niet verbazen als je over een tijdje zowel een betaald als een gratis lidmaatschap kan kiezen. En dat je bij het gratis lidmaatschap dus eigenlijk betaalt met je data. Dus dat Curve die data over wat je koopt, mag doorverkopen aan externe partijen.

[Voor 14% gewijzigd door ZXRY op 10-02-2020 17:01]

• Ardana
  • Registratie: januari 2003
  • Nu online

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Posts afgesplitst van Revolut (incl IBAN en Premium). @iAR, topic-kaping is niet de bedoeling, en zeker niet als je het zelf al aan geeft.

Note to self: being good is often more important than being right.

Anoniem: 886251

michael4500 schreef op maandag 10 februari 2020 @ 16:40:
[...]

Verdienmodel van Curve is transactiekosten en de betaalde varianten. Ken het al sinds 2016 en er is altijd een gratis pakket geweest. Of dat een garantie is voor gratis voor de toekomst, natuurlijk niet maar ze hebben aardig wat gebruikers over de hele wereld dus denk dat het kostendekkend is.

• Siask
  • Registratie: december 2013
  • Nu online
Anoniem: 886251 schreef op maandag 10 februari 2020 @ 18:43:
[...]
Verdienmodel van Curve is transactiekosten en de betaalde varianten. Ken het al sinds 2016 en er is altijd een gratis pakket geweest. Of dat een garantie is voor gratis voor de toekomst, natuurlijk niet maar ze hebben aardig wat gebruikers over de hele wereld dus denk dat het kostendekkend is.
Kostendekkend is het nog lang niet, want er is in september nog een grote Crowdfunding actie geweest. En gebruikers die buiten de EEA wonen heeft Curve niet.

Dat het niet kostendekkend is volgens mij ook omdat ze toch gemiddeld 1x per jaar weer om de een of andere reden op mijn 'Legacy Black' (één keer GBP 50 betaald) 1% cashback geven bij een aantal retailers die je zelf kiezen mag. Met name bij Lidl (€ 100 bijpinnen, graag) en Amazon is dat voor mij een echte money-maker. Let wel: de normale punten van de onderliggende kaart krijg je nog steeds.

Daarbovenop nog de Go Back In Time feature, waarmee je de uitgave naar een andere kaart verschuiven kunt, zodat je nog net weer wat later terug te betalen hoeft. En dan heb ik het ook nog niet over Curve Send gehad, ook al zo'n optie vol mogelijkheden.

• 49euro
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 12:41
karimmm schreef op zondag 16 februari 2020 @ 18:13:
Hoelang heeft het bij jullie geduurd voordat de Curve kaart binnen kwam?

Ik heb het begin februari eind januari aangevraagd, volgens de app zou ik het op 8 februari mijn kaart ontvangen. Tot op heden dus niets ontvangen, de 8 februari datum is nu gewijzigd naar "Card is being built". Ik heb inmiddels al 2 e-mails ontvangen dat ik mijn kaart kan activeren. Goede eerste indruk...
Ik heb hem vorige week maandag besteld en had hem vrijdag binnen. Het lijkt me dat er iets niet helemaal lekker gaat bij jou

• iAR
  • Registratie: november 2000
  • Niet online
Anoniem: 886251 schreef op maandag 10 februari 2020 @ 14:49:
Als je alleen Curve wil voor Apple Pay maar niet minstens 2 credit en/of debit kaarten hebt heb je niks aan Curve.
Nog wel even goed om dit te corrigeren, je kunt Curve dus prima gebruiken met 1 card én Apple Pay.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• stevenh
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 28-07 21:24
Heeft iemand ervaringen met het toevoegen van een credit card van ICS? Ik heb zelf de bijenkorf card maar die wordt niet ondersteund geeft de app bij mij aan.

• finsdefis
  • Registratie: juni 2005
  • Niet online
Dacuuu schreef op donderdag 9 april 2020 @ 15:29:
[...]

Maar daar staat nu maar 5 pond op, met als melding: "Low balance, transactionsgreater then 5 pound will be declined. Please select another card with enough funds." :+
Dan moet je dus iets uitgeven onder de 5 pond. Zelf heb ik cashback aangezet bij de Lidl, BP en McDonalds en zit aan de 10 pond o.i.d. Maakt het al iets makkelijker.

• Ping83
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 13:31
Ik kwam er net achter dan ik op mijn bunq account kon storten met een creditcard, op deze manier ben ik net van de Curve Cash afgekomen.

• Siask
  • Nu online
Je kunt ook een betaalverzoek op je Revolut kaart aanmaken (in GBP), dan kun je het tegoed precies opmaken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• koksie
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 28-07 21:05
Zoals ik al eerder postte: bij mij werkt m'n ICS Visa wel, m'n ICS Mastercard niet. De Mastercard is al jaren oud dus geen kwestie van nieuwe card.
Ik ben herhaaldelijk in contact geweest met de KS van Curve, alle aangedragen oplossingen (app opnieuw installeren etc) hebben niet geholpen. Het ligt nu bij de Dev afdeling met de opmerking dat ze er naar gaan kijken maar dat het wel even kan duren voor het opgelost is.
Het is denk ik goed als iedereen met dit probleem contact opneemt met Curve, hoe meer meldingen, hoe hoger de prio voor ze, lijkt me.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• maxvdh
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 20-07 09:07
koksie schreef op zondag 31 mei 2020 @ 12:56:
Zoals ik al eerder postte: bij mij werkt m'n ICS Visa wel, m'n ICS Mastercard niet. De Mastercard is al jaren oud dus geen kwestie van nieuwe card.
Ik ben herhaaldelijk in contact geweest met de KS van Curve, alle aangedragen oplossingen (app opnieuw installeren etc) hebben niet geholpen. Het ligt nu bij de Dev afdeling met de opmerking dat ze er naar gaan kijken maar dat het wel even kan duren voor het opgelost is.
Het is denk ik goed als iedereen met dit probleem contact opneemt met Curve, hoe meer meldingen, hoe hoger de prio voor ze, lijkt me.
Ik heb exact hetzelfde probleem. Probeer mijn bijenkorf card toe te voegen en krijg de "not supported" error als ik het 6de getal van mijn cc invul (in mijn geval 5100 08).

Ik zal later ook even contact opnemen met dit probleem. Mocht iemand een oplossing hebben, dan hoor ik dat natuurlijk ook graag :-)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• stevenh
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 28-07 21:24
THE_BASE schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 21:38:
Weet iemand of je de kaart ook achteraf kunt toevoegen, deze link lijkt dat te bevestigen.

Kreeg namelijk een bericht van iemand dat ik de Bijenkorf Card wel kan toevoegen na ontvangst Curve Card, maar de app doet vermoeden dat je eerst je eigen kaart moet toevoegen voordat je een Curve Card krijgt.

https://support.imaginecu...to-Curve?mobile_site=true
Net geprobeerd. Account aangemaakt met bunq kaart. Kan de Bijenkorf card nog steeds niet toevoegen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
Redsandro schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 16:02:
Ik krijg een email: "Curve has landed in the Netherlands. See upgrade options."

Dus ik denk dat ik een Nederlandse Curve card kan krijgen, zodat hij geaccepteerd wordt bij bijvoorbeeld Steam. Maar on closer inspection is er helemaal niets veranderd? Ik snap dit niet helemaal. Curve is toch allang in Nederland?
Ik krijg ook steeds e-mail van 'voeg je kaart toe'. Elke dag zo'n beetje. Dus denk dat het pure marketing is.

LG OLED55XB6 | Samsung UHD AU80  MacBook 12"  iPhone 12 Pro  Apple Watch Series 6  Apple TV 4K  AirPods  AirTag  AirPort Express

Acties:
  • +1Henk 'm!

• finsdefis
  • Niet online
ivanwmc schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 10:05:
[...]

Selecteer je Curve Cash kaart in de Curve app. Top daarna je Revolut account, als je die hebt, up met die £5 en zet die voordelig om in €...
Als 'ie nog op pending staat en nog niet is opgeteld bij de balance (linksboven) gaat dat niet lukken. Dan is ie dus nog in behandeling en niet toegekend aan het tegoed. Misschien dat een referral-bonus nog verwerkt moet worden o.i.d.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Redsandro
  • Registratie: januari 2007
  • Niet online
Volgens mij kan je in de app de default op EUR zetten en dan krijg je de vraag niet meer.

🤘 Amp.lol. No bloat, just radio. ☕ Ninite-killer. 1000+ packages. ⛟

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Siask
  • Nu online
Wally2002 schreef op maandag 8 juni 2020 @ 12:30:
[...]
Mogelijk is er een breder probleem met Bijenkorfkaarten. Mijn 510008 kaart, die ik al langer geleden succesvol gekoppeld heb aan Curve (en ook zo heb gebruikt) wordt nu geweigerd bij een transactie in de Revolut app.
Of ze vinden het bij ICS wel welletjes en gaan het gebruik van Revolut, Curve en dergelijke nu actief tegen. Zou me ook niets verbazen.

Uiteraard, er komt een vinkje te staan in de ICS app, maar ik bij de DKB ook Revolut opladingen > € 1.000 onbeperkt goedkeuren, bijgeschreven wordt er niets meer. En dat ligt toch echt aan de limiet die DKB gezet heeft, niet aan Revolut.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• NY_Giant
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 14:46
Redsandro schreef op zondag 7 juni 2020 @ 15:05:

[...]

IIk krijg mijn (fysieke) Mastercard van Openbank namelijk niet gekoppeld aan Curve. Dan zegt ie: Cannot verify this card at this time.
Lukt dit nog steeds niet? Ik kreeg eerder dezelfde melding, maar inmiddels heb ik hem alsnog kunnen toevoegen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Redsandro
  • Registratie: januari 2007
  • Niet online
NY_Giant schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 13:33:
[...]

Lukt dit nog steeds niet? Ik kreeg eerder dezelfde melding, maar inmiddels heb ik hem alsnog kunnen toevoegen.
Naar aanleiding van jouw bericht heb ik het nog een keer geprobeerd, en nu werkt het inderdaad wel!

Ik heb het wel 10 keer geprobeerd, dus ze hebben waarschijnlijk iets aangepast bij Openbank of Curve.

🤘 Amp.lol. No bloat, just radio. ☕ Ninite-killer. 1000+ packages. ⛟

Acties:
  • +1Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Update:

Hi,

Thanks for getting back to us with those details. I’ve passed this onto our Operations Team, who’ll take it from here.

We don’t currently have a timeframe for when this BIN will be added, however, a colleague will be in touch once the process has been completed. Please be aware that we’re not able to support all BINs.

In the meantime, if you have any further questions, please don’t hesitate to reach out!
Best wishes,
Jared
Team Curve

LG OLED55XB6 | Samsung UHD AU80  MacBook 12"  iPhone 12 Pro  Apple Watch Series 6  Apple TV 4K  AirPods  AirTag  AirPort Express

Acties:
  • +1Henk 'm!

• maxvdh
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 20-07 09:07
THE_BASE schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 15:21:
Update:

Hi,

Thanks for getting back to us with those details. I’ve passed this onto our Operations Team, who’ll take it from here.

We don’t currently have a timeframe for when this BIN will be added, however, a colleague will be in touch once the process has been completed. Please be aware that we’re not able to support all BINs.

In the meantime, if you have any further questions, please don’t hesitate to reach out!
Best wishes,
Jared
Team Curve
Heb een soortgelijk bericht gehad. Dus hier stopt het zo te zien 😅

Acties:
  • +1Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
maxvdh schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 17:30:
[...]

Heb je de Bijenkorf card toegevoegd na de andere kaart? Wat ik te horen kreeg was dat de kaart wel werkt als je eerst een andere kaart toevoegt. “Debit” kaarten zijn namelijk wel toegestaan; maar niet als enige kaart. Ook al is de Bijenkorf kaart natuurlijk helemaal geen debut, zo ziet Curve het wel.

Ik heb helaas geen andere kaart.
Ik heb ook geen andere kaart. Bunq opgezegd onlangs, anders was dat nog een optie.

Het is inderdaad wat Curve zelf zegt: voeg eerst een andere kaart toe. Tja. Ik heb er één en dat is voldoende.

• Wally2002
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 15:00
OkarBan schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 23:14:
Ik kan bij Curve geen ICS creditcard koppelen, want dan krijg ik de foutmelding dat dit type "prepaid" creditcard niet wordt ondersteund, ondanks dat ICS toch een volwaardige creditcard levert.
Welke ICS kaart? Toevallig de Bijenkorf kaart? Zie de discussie hiervoor in dit draadje.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jack2
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 28-07 10:45
Ik las dat er 2 miljard "zoek" is bij Wirecard. De koers is gekelderd en de CEO is opgestapt.

Fintech bedrijven zoals Curve en Revolut opereren via de banklicentie van Wirecard. De creditcards van Curve worden uitgegeven door Wirecard. Volgens een ander bericht gaat Curve per 28 juni afstappen van Wirecard.

Zijn je creditcard gegevens nog wel veilig bij Curve?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Siask
  • Nu online
Voor wat betreft Revolut: die geven al sinds begin 2018 zelf hun kaarten uit (https://www.fintechfuture...or-in-house-card-issuing/)

• Tomsworld
  • Registratie: maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Ik ben benieuwd of er impact gaat zijn nu Wirecard het faillissement heeft aangevraagd.

Zal wel niet gerelateerd zijn maar daarnet een bericht van de app :

[Voor 72% gewijzigd door Tomsworld op 25-06-2020 18:01]

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 15:00
Tomsworld schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 17:08:
Ik ben benieuwd of er impact gaat zijn nu Wirecard het faillissement heeft aangevraagd.
Ja, uit de nieuwsbrief van Curve die ik zojuist heb ontvangen:
WIRECARD LICENCE SUSPENDED - PLEASE CARRY A BACK-UP CARD.
Dear Curve Customers,

Your Curve card and all associated Curve transaction and money transfer services will be temporarily suspended with immediate effect. Please be assured, we expect to be up and running again shortly but it may take a few days. Your money and card details held at Curve are safe and secure.

This has happened because the Financial Conduct Authority1 has this morning suspended its permission for Wirecard Card Solutions Limited (the company who currently issues Curve Cards) to operate, without prior notice. This action is not related to Curve - but Curve currently depends on Wirecard for operation of the Curve card.

We are already well on the way to migrating away from Wirecard but have not fully completed this process. We are now working round the clock to achieve the migration as quickly as possible and therefore expect this disruption to last for only a limited period of time.

We will continue to communicate the details of what this means for you during this interim period.

For now, please carry a backup card.

We’ll be back,
Team Curve

Acties:
  • +1Henk 'm!

• finsdefis
  • Niet online
Denk dat ze de BINs gewoon migreren en je dezelfde kaart kan behouden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• OkarBan
  • Registratie: juni 2020
  • Laatst online: 18-07-2020
Nieuwe Curve aankondiging:
Here’s what will be available as of Monday June 29th, and what’s still to come:

✅ Enable payments with your Curve Card
✅ Enable Curve Fronted
✅ Enable Curve Cash Points and Balance
Steps to use your Curve Card again:

You’ll be prompted to update your Curve App, please do!
Some of your cards may need to be re-verified. Don’t worry, it’s easy! We’ll point out which ones and include clear instructions on what you need to do.
We need to do some extra testing tomorrow for your mobile wallet and wearables to work (i.e. Apple Pay, Google Pay, Samsung Pay, Garmin, Fitbit and Wena), so these payments won’t be possible immediately, but shouldn’t be far behind.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Tomsworld
  • Registratie: maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

En betalingen werken weer, persoonlijk toch een knap werk dat ze dat zo snel terug up & running gekregen hebben.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

• lasharor
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 15:10

lasharor

7 december 2004

NY_Giant schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 12:32:
@lasharor Ik zou bij de eerste betaling inderdaad wel proberen om de kaart fysiek in het pinapparaat te steken. Overigens bleek mijn kaart ook direct geflagged te zijn, waardoor ik hem niet kon gebruiken. De klantenservice heeft dat voor mij opgelost, dus dat zou je ook nog kunnen proberen.
De klantenservice nu geeft aan dat mijn betaling niet geaccepteerd is omdat mijn CVS code niet klopt. Maar dat is bij een fysieke betaling natuurlijk onzin.

Ik zal een proberen of ik wel gewoon kan betalen door hem fysiek in de pinautomaat te doen.

• YuYa
  • Registratie: april 2020
  • Laatst online: 30-08-2020
Ik meen mij inderdaad te herinneren dat je (destijds) de kaart eerst moest activeren door hem fysiek in een automaat (geld tappen of PIN betaling) te doen en PIN code intoetsen. Daarna werden alle andere functies actief. Zou nog kunnen zijn.

• ivanwmc
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 15:13
YuYa schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 12:57:
Ik meen mij inderdaad te herinneren dat je (destijds) de kaart eerst moest activeren door hem fysiek in een automaat (geld tappen of PIN betaling) te doen en PIN code intoetsen. Daarna werden alle andere functies actief. Zou nog kunnen zijn.
Normaal kan je ook volstaan met het controleren van je saldo in een geldautomaat (ATM)

• Siask
  • Nu online
Richh schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 13:46:
[...]

Waar vind ik de BIN?
De eerste cijfers van het nummer (ik begrijp dat dat de BIN moet zijn?) zijn 5574 4498...
Op je kaart of in de app dus :)

Voor zover ik weet is bij Curve alleen 5375 9000 vrijgeschakeld voor Google Pay, dat is de eerste serie die ze gebruikten, toegewezen aan het VK (maar ook uitgegeven op het vasteland). Later kwam daar dus nog de 5375 9020 bij die het volgens mij ook niet meer deed (zo te zien nog wel weer, als ik even zoek) en nu dus schijnbaar ook nog 5574 4498.

Die serie werkt dus schijnbaar ook niet met Google Pay. Wordt dus de forums bij Curve doorpluizen en wachten vrees ik.

De makkelijkste manier op het moment om met Google Pay bezig te gaan op het moment is volgens mij een Openbank-rekening. Doet het bij mij prima met een Maestro voor Google Pay, ik gebruik inderdaad mijn Curve (met 5375 9000 nummer) als er betalingen met kredietkaart mogelijk zijn.

• Richh
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 14:58
@Siask duidelijk... De info dat Curve de mogelijkheid is om Google Pay aan de praat te krijgen, is dus achterhaald :P

Binnenkort maar eens Openbank proberen dan.

• Jazco2nd
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 15:08
Hier een waarschuwing. Kijk uit met Curve!
Ik had het gebruikt voor meerdere Bol.com betalingen.

Uiteindelijk heb ik de producten geretourneerd. Ipv dat ik de betaalde bedragen terug kreeg op de aan Curve gekoppelde creditcard, zijn deze bedragen door Curve omgezet naar GBP en op Curve Cash gestort.

Ik heb hier inmiddels al 6 weken een ticket over lopen. De eerste persoon van support heeft bevestigd dat dit inderdaad fout is gelopen, het een bekend probleem was en met toekomstige refunds niet meer kan gebeuren (die gaan naar de gekoppelde cc waar de oorspronkelijke betaling mee was gedaan, zonder deze om te zetten naar GBP).

Echter op elke reply sindsdien reageert nu een ander persoon van Support en de reacties zijn echt ongelooflijk dom. Ze gaan totaal niet meer in op het probleem. Soms gaat het over totaal andere dingen.

Ze weigeren dus de refunds van Bol terug te zetten naar EUR, waardoor ik het zelf moet doen (2x valuta exchange. Dat kost wat) en ik met geen mogelijkheid nog aan de originele bedragen kan komen.

Uit wanhoop heb ik ook een melding gemaakt bij de AFM maar ik verwacht weinig.

• Siask
  • Nu online
Jazco2nd schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 01:54:
het een bekend probleem was en met toekomstige refunds niet meer kan gebeuren
Het is dan ook een bekend probleem, waar ze uitgebreid over hebben gecommuniceerd. Een innovatie die ze met het overzetten vanaf Wirecard ingevoerd hebben en die verkeerd heeft uitgepakt.

Het zou mij overigens verbazen dat er binnen Curve een mark-up gerekend wordt voor wisselen - je hebt wel een wisselkoersrisico natuurlijk. Van Curve Cash kom je over het algemeen het makkelijkst af door een Revolut account op te laden of Amazon (UK) tegoed te kopen.

• NY_Giant
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 14:46
Inmiddels is Curve in Nederland officieel toe te voegen aan Google Pay.

• glatuin
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 10:22
Geweldig, vandaag is Anti-Embarrassment Mode geïntroduceerd. Selecteer je de verkeerde kaart zonder of te weinig saldo dan sta je voor paal bij de winkel. Het is mij al eens gebeurd. Nu wordt dat voorkomen omdat in zo’n geval een backup kaart wordt gebruikt.

• Dacuuu
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 05:58
Die site heb ik persoonlijk nog niet kunnen betrappen op juiste informatie.

Werkelijk alles wat ik controleer klopt niet.

Hier in de lidl kan ik gewoon betalen met Mastercard / visa. Curve, vidid, crypto.com..alles.

Mijn Youtube reviews: https://www.youtube.com/user/BartjuhB/videos

• Dacuuu
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 05:58
SmartCazeX schreef op donderdag 24 december 2020 @ 23:37:
Wellicht dat ik eerst met de fysieke kaart van Vivid of Crypto.com moet betalen met pin alvorens dat contactloos werkt?
Ik weet niet meer of dit bij vivid, en of crypto.com was. Maar ik heb dit ook wel eens gehad bij 1 van m'n passen. Gewoon even een keer je pas in de sleuf rammen bij de winkel en met je pincode betalen.

Daarna zou het gewoon moeten werken.

Mijn Youtube reviews: https://www.youtube.com/user/BartjuhB/videos

• Timmy
  • Registratie: september 1999
  • Laatst online: 15:04
Pukson schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 09:27:
Gebruik al een tijdje Curve vooral icm Bunq en Revolut. Nu heb ik 2x een refund gekregen op bunq. Zit ik met het probleem dat er voor de refund ook een afschrift wordt gedaan..

Dat terwijl het allang betaald was. Meerdere hier last van gehad en hoe opgelost? Bunq wijst naar Curve en andersom

https://imgur.com/a/FuxPHO9
Ik heb geen bunq (meer) maar ik herken het wel van ING. Op het moment van terugbetaling worden er twee boekingen zichtbaar, een positieve en negatieve. De negatieve wordt echter als reservering geplaatst en verdwijnt uiteindelijk omdat deze niet bevestigd wordt.

4225 Wp (8 x 325 Wp oost & 5 x 325 Wp west)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 08:42

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Update: bericht terug gehad van Curve. Het probleem is nu 'bekend', ze werken er aan, maar voorlopig wordt deze kaart niet meer ondersteund. Ik weet niet of dit voor alle ICS kaarten geldt, want daarmee is de hoeveelheid werkende kaarten in Nederland wel erg klein geworden..

“A drug is a substance that, when injected into a rat, produces a scientific paper." --Edgerton Davis Jr.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• glatuin
Hertog schreef op maandag 8 maart 2021 @ 11:51:
[...]

Ik zei 'relatief' ;). Ik weet niet precies hoeveel mensen er in Nederland zullen zijn met twee creditcards van die partijen - althans, het werkt niet met mijn Openbank (Maestro) kaart en voor zover ik weet sowieso niet met Maestro, dus ik neem aan dat je het alleen over creditcards hebt.

En voor mij persoonlijk is de korting die de Bijenkorf card me oplevert het nog wel waard. Ik ben het met je eens dat ICS duur is overigens, maar Amex als alternatief aanraden is volgens mij meestal niet goedkoper ;).
Amex heb ik nu nog alleen om te voorkomen dat mijn KLM puntjes in de gootsteen verdwijnen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Siask
  • Nu online
Hertog schreef op maandag 8 maart 2021 @ 11:51:
[...]
Ik ben het met je eens dat ICS duur is overigens, maar Amex als alternatief aanraden is volgens mij meestal niet goedkoper ;).
De Blue Card bij AMEX is gratis, als je meer dan € 3.000 per jaar omzet. Dat moet toch niet enorm moeilijk haalbaar zijn, en dan heb je tenminste een Kaart, geen gepruts (natuurlijk wel alleen omzetten in Euro's, SEK en RON maken, voor de rest is de wisselkoersopslag niet echt aantrekkelijk).

Alleen AMEX en Curve gaat natuurlijk niet samen, dat is nog steeds heel jammer.

[Voor 7% gewijzigd door Siask op 13-03-2021 12:29]

• Siask
  • Nu online
U123456 schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 04:58:
[...]
Off-topic: Ook SEK en RON? Ik dacht dat het altijd 2.5% opslag op de interbancaire koers is als de transactie niet in EUR is. Zou goed nieuws zijn.
Ik had 924/2009 en de uitbreiding daarop in het hoofd.

Bij nader onderzoek blijkt dat alsnog een opslag in rekening gebracht kan worden, maar dat mijn bank (DKB) dat niet deed op het moment dat ik het uitzocht. Mijn eerdere uitspraak is dus onjuist.

• Krypt
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 09:44
Net weer kunnen betalen met Google pay en gekoppelde curve card, die weer gekoppeld is aan ANWB ICS.

Issue wat er eerst wat dat je declined kreeg, is dus opgelost

Pvouput live

Acties:
  • +1Henk 'm!

• glatuin
tweakenpeak schreef op maandag 29 maart 2021 @ 14:09:
[...]

Yes, gister nog gedaan. Ik heb de Ruby Steel kaart.

Ik heb ook nog een vraag: ik heb de 'terug in de tijd' optie gedaan om een transactie van een prepaid VISA te laten betalen door de CRO. Van de CRO kaart is dat bedrag netjes afgeschreven maar bij de andere prepaid VISA heb ik niet het bedrag erbij gekregen. Zit hier vertraging op, moet ik de klantenservice aan z'n hempie trekken?
Komt meestal heel snel goed. Zoniet even via de transactie contact opnemen. Je krijgt altijd binnen 48 uur antwoord. Ik ben erg tevreden over curve.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• glatuin
Ik heb nou iets vreemds: 3 transacties van Bol.com zichtbaar bij de onderliggende kaart. Slechts 1 transactie zichtbaar in Curve app. 2 van de 3 transacties kloppen niet. Dat zijn de "crv" transacties op de onderliggende kaart die niet in Curve zichtbaar zijn. Curve helpdesk laat al tijd niets van zich horen. Vandaag maar weer eens een mail gestuurd. Ik ga nu tevens met bol.com checken, echter ben ik bang dat het een curve probleem betreft. Gelukkig gaat het om paar tientjes, en geen grote bedragen.

Al met al niet onder de indruk van de helpdesk, en reden om Curve nu toch maar minder vaak te gaan gebruiken.

Update: Ik heb uiteindelijk de oorzaak gehoord vanuit Curve, die mij vertellen dat de fout is gemaakt bij de onderliggende kaart. Ikzelf was er niet helemaal van overtuigd. Heb via Curve een "go-back-in-time" gedaan en op de andere kaart gaat het wel goed. Toch speelt bol hier ook een rol in. Wat is er gebeurd:
2 items bij bol besteld en betaald. 1 item bleek van een andere verkoper. Bol heeft vervolgens niet het volledige bedrag geïnd maar een kleiner deel. En erna nog eens een bedrag ingehouden voor hun eigen item. Dat eerste is erg vreemd en geeft meer ruimte voor fouten. Ik had liever dat bol het volledige bedrag (de reservering) niet had geïnd en erna 2 losse bedragen had genomen van mijn CC.

Anyway onderliggende kaart betreft crypto.com kaart. Daar staat het volle bedrag vermeld maar is niet geïnd, en dus niet terug gestort bij de go-back-in-time actie.. Klopt wel financieel, echter staat verkeerd in de app, helpdesk van crypto.com is nu dus op de hoogte van de fout.

Al met al een lastig gebeuren en geen idee wie de blaam betreft. Desalnietemin heb ik besloten de curve kaart alleen nog in echte winkels etc te gebruiken (lekker makkelijk met Garmin en Google pay) maar zal het vermijden bij online betalingen. Jammer want de CDC kaart werkt met SMS en vind ik niet veiliger en fijner dan Curve waar je vanuit de App de betaling kunt goedkeuren.

[Voor 52% gewijzigd door glatuin op 02-07-2021 11:33]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 03-07 15:25
glatuin schreef op maandag 28 juni 2021 @ 11:17:
Ik heb nou iets vreemds: 3 transacties van Bol.com zichtbaar bij de onderliggende kaart. Slechts 1 transactie zichtbaar in Curve app. 2 van de 3 transacties kloppen niet. Dat zijn de "crv" transacties op de onderliggende kaart die niet in Curve zichtbaar zijn. Curve helpdesk laat al tijd niets van zich horen. Vandaag maar weer eens een mail gestuurd. Ik ga nu tevens met bol.com checken, echter ben ik bang dat het een curve probleem betreft. Gelukkig gaat het om paar tientjes, en geen grote bedragen.

Al met al niet onder de indruk van de helpdesk, en reden om Curve nu toch maar minder vaak te gaan gebruiken.
Ik lijk nu hetzelfde te hebben met mijn KLM afschrijving. Ik ben ook in contact met Curve, volgens hen zou het vanzelf hersteld moeten worden na een paar dagen, mag ik ga vanaf nu met grote bedragen maar rechtstreeks naar de CC die ik wil.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True