A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transform - Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity
Vorig jaar werd mijn Curve-account in NYC geblokkeerd na een geweigerde poging bij een kleine betaling van $14 (terwijl een eerdere hotelboeking van $1100 wel goed ging).
Via de chat in de app druk gezet. Binnen 1 à 2 dagen was de blokkade opgeheven zonder dat er extra vragen werden gesteld. Zorg op reis dus altijd voor backup-kaarten (zoals Revolut/Wise) en wat cash.
De oorzaak/trigger van het algoritme: Het bleek te liggen aan Apple Pay. Ik had vooraf spullen naar ons hotel laten sturen, waardoor er tijdelijk een Amerikaans billing address in mijn Wallet ingesteld stond. Die mismatch met mijn Europese adres achter de Curve-kaart heeft het veiligheidsalgoritme getriggerd.
Let hier dus op als je online bestelt en afrekent via “checkout Apple Pay”
Toevoeging: paar weken geleden een nieuwe kaart opgestuurd gekregen, hij is zeker twee weken onderweg geweest naar België maar geen gedoe met douanekosten ofzo.
Via de chat in de app druk gezet. Binnen 1 à 2 dagen was de blokkade opgeheven zonder dat er extra vragen werden gesteld. Zorg op reis dus altijd voor backup-kaarten (zoals Revolut/Wise) en wat cash.
De oorzaak/trigger van het algoritme: Het bleek te liggen aan Apple Pay. Ik had vooraf spullen naar ons hotel laten sturen, waardoor er tijdelijk een Amerikaans billing address in mijn Wallet ingesteld stond. Die mismatch met mijn Europese adres achter de Curve-kaart heeft het veiligheidsalgoritme getriggerd.
Let hier dus op als je online bestelt en afrekent via “checkout Apple Pay”
Toevoeging: paar weken geleden een nieuwe kaart opgestuurd gekregen, hij is zeker twee weken onderweg geweest naar België maar geen gedoe met douanekosten ofzo.
[ Voor 9% gewijzigd door Ptoeneigh op 23-08-2026 22:48 ]
Hier is het probleem voorbij, trouwens. Eigenlijk alleen die ene keer Google moeten gebruiken, alle andere deed Curve het weer, ook bij de grossier waar het eerder mis ging.Wiley99 schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 18:15:
[...]
Ja,hier ook opeens. Heb al jaren Curve en nooit problemen, ook niet met Curve als payment provider, sinds het bestaat, maar afgelopen weekend 2 keer. Tweede keer jouw tip opgevolgd en die ging enorm snel (sneller ook dan de normale Curve verificatie).
A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transform - Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity
Mijn Curve avontuur is van korte duur, de GBIT leek me erg handig, want ik betaal nogal eens met de ‘verkeerde’ pas en de anti embarrassment is ook niet verkeerd.
Maar goed alles netjes aangemaakt, paspoort gescand etc, passen gekoppeld, virtuele pas ook in Garmin gezet en een paar weekjes gebruikt. So far so good. Blijkt gisteren de pas geblokkeerd.
Volgens de chat moet ik de hele verificatie weer doorlopen, reden daarvoor wordt niet echt duidelijk. Ik vind die verificatie nogmaals doen niet opwegen tegen de opbrengst van Curve, dus laat dan ook maar…
Maar goed alles netjes aangemaakt, paspoort gescand etc, passen gekoppeld, virtuele pas ook in Garmin gezet en een paar weekjes gebruikt. So far so good. Blijkt gisteren de pas geblokkeerd.
Volgens de chat moet ik de hele verificatie weer doorlopen, reden daarvoor wordt niet echt duidelijk. Ik vind die verificatie nogmaals doen niet opwegen tegen de opbrengst van Curve, dus laat dan ook maar…
Heb ik 2 jaar geleden ook gehad.
Na paar weken ook geblokkeerd en toen moest ik ook de hele rambam opnieuw doen.
Daarna nooit geen last meer van gehad.
Overigens komt de Walt app (gisteren bericht gehad van de ontwikkelaar) binnenkort ook met een vergelijkbare service maar ook daar moet je hetzelfde circus doorlopen vanwege de EU eisen aan zo'n app.
Na paar weken ook geblokkeerd en toen moest ik ook de hele rambam opnieuw doen.
Daarna nooit geen last meer van gehad.
Overigens komt de Walt app (gisteren bericht gehad van de ontwikkelaar) binnenkort ook met een vergelijkbare service maar ook daar moet je hetzelfde circus doorlopen vanwege de EU eisen aan zo'n app.
Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS3.0.304.0.WNAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019
Ik heb de site gecheckt, Walt lijkt meer op Google Wallet alternatief dan Curve met GBiT. Maar wellicht gaf je mail meer prijs dan de site. Ik had ook gehoopt dat door de overname er wat nieuws zou komen vanuit Curve maar het is akelig stil. Ik vermoed dat ze vooral Curve willen gebruiken voor de huidige Lloyds klantensnah001 schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 20:55:
Hier een deel van de tekst van de email die ik mocht ontvangen van de ontwikkelaar:
Timing
Walt Cards will also be more expensive to bring to market than the original bank-card tap-to-pay product. And as I’ve written about before, venture capitalists do not believe there is a pay-for-privacy market so raising VC money is not an option.
This means that the revenue from the bank-card tap-to-pay product will fund the launch of the Walt Cards product. Which means timing is also dependendt on that product.
So please spread the word about Walt.
We will also contain this KYC onboarding to the Walt Cards feature set, whereas the original bank-card tap-to-pay experience will not require KYC.
Walt is the first legitimate challenger to the wallet app on your phone. It begins today with the announcement of a feature that Apple and Google never offered. It will keep going. There is an immense amount of untapped potential. The Walt Discord server has been dreaming of what it can be. Thank you to @jorven and the 10 others on that Saturday 2AM brainstorming session that led to Walt Cards.
I am honored to build for you all. Thank you.
Cole Bittel
Founder - Walt
(written by a human)
Timing
Walt Cards will also be more expensive to bring to market than the original bank-card tap-to-pay product. And as I’ve written about before, venture capitalists do not believe there is a pay-for-privacy market so raising VC money is not an option.
This means that the revenue from the bank-card tap-to-pay product will fund the launch of the Walt Cards product. Which means timing is also dependendt on that product.
| Q4 2026 | Bank-card tap-to-pay launches |
| H1 2026 | Grow user base, revenue |
| (hopeful) H2 2027 | Launch Walt Cards with prior revenue |
KYC
Yes, Walt Cards will be legally required to go through user verfication. No one is more sad about this additional complexity than I am. As always, we’ll do our best here to maintain as little data as possible.We will also contain this KYC onboarding to the Walt Cards feature set, whereas the original bank-card tap-to-pay experience will not require KYC.
Future
The last thing I want to say here is that it has become clear in the last few months that the wallet app that sits on all of our phones has completely stagnated. Google and Apple have gotten so comfortable in their dominance that they haven’t done anything useful for their users in years.Walt is the first legitimate challenger to the wallet app on your phone. It begins today with the announcement of a feature that Apple and Google never offered. It will keep going. There is an immense amount of untapped potential. The Walt Discord server has been dreaming of what it can be. Thank you to @jorven and the 10 others on that Saturday 2AM brainstorming session that led to Walt Cards.
I am honored to build for you all. Thank you.
Cole Bittel
Founder - Walt
(written by a human)
Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS3.0.304.0.WNAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019