• mfkne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-01 00:02
Een rijbewijs is ook geen identiteitsbewijs buiten Nederland.

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Bij mij is het ook niet gelukt met een rijbewijs. Ik wil het nu proberen met m'n paspoort, maar als ik de app open dan krijg gelijk de melding "We couldn't verify you" en moet ik contact opnemen met support. Dat heb ik inmiddels gedaan en ben in afwachting van een reactie.
Is er een manier om de verificatie opnieuw te triggeren? Of moeten zij dat doen? Ik had Curve nog niet eerder gebruikt, anders dan dat ik een account had aangemaakt.

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:35
Inderdaad, hier ook toen ik in juni Curve met rijbewijs poogde te verifiëren.
Met paspoort geen probleem.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS3.0.1.0.WNAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

• Wiley99
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 21:05
bij mij is het gewoon gelukt met rijbewijs, inclusief afgeplakt SoFi-nummer

A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transform - Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity

• Wispe
  • Registratie: September 2019
  • Niet online
Ik heb gisteren iets gekocht bij een Amerikaanse winkel en net een NS-kaartje. Op beide transacties heb ik cashback gekregen terwijl deze winkels niet bij mijn gekozen 5 winkels zitten. Dat klopt toch niet?

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04:43
Wispe schreef op woensdag 17 december 2025 @ 14:33:
Ik heb gisteren iets gekocht bij een Amerikaanse winkel en net een NS-kaartje. Op beide transacties heb ik cashback gekregen terwijl deze winkels niet bij mijn gekozen 5 winkels zitten. Dat klopt toch niet?
Heb je toevallig een referral? Volgens mij krijg je dan 1 maand over elke transactie cashback.
Of heb je een betaald curve abbo? Dan krijg je ook cashback over alle currency's wat geen euro's zijn.
Maar dit verklaard niet echt waarom je cashback krijgt over een NS-kaartje transactie.

• Wispe
  • Niet online
Dacuuu schreef op woensdag 17 december 2025 @ 15:03:
[...]

Heb je toevallig een referral? Volgens mij krijg je dan 1 maand over elke transactie cashback.
Of heb je een betaald curve abbo? Dan krijg je ook cashback over alle currency's wat geen euro's zijn.
Maar dit verklaard niet echt waarom je cashback krijgt over een NS-kaartje transactie.
Nee geen referral. Gewoon Pro-abo.

Vreemd…

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QIPn7nngHzo_hggPRIBvdHveOJ8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8a6bL3l04OE9iEfpozRmq7cg.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 28% gewijzigd door Wispe op 17-12-2025 15:13 ]

• mfkne
Curve gebruikt gewoon regexes om te bepalen of een winkel bij jouw winkels hoort of niet. Op die manier krijg ik bijvoorbeeld op alle OVPay transacties cashback, ook al heb ik met de bus gereisd en is alleen NS een van mijn cashback winkels.

• singingbird
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-01 16:14
Ik heb de debit VISA card van ASN (voorheen SNS) en ik heb regelmatig dat grotere bedragen worden geweigerd. Bijvoorbeeld 75 euro bij de slager, 100 euro bij de IKEA en 800 euro bij een online reisbureau (dus geen obscure websites o.i.d.). Ik had de SNS al een keer gebeld, maar die kennen curve niet en gaven aan dat het mogelijk lag aan mijn limiet voor contactloos betalen (maar dat is denk ik onzin, want dit is een creditcard betaling en geen contactloze betaling) en heb dat voor de zekerheid opgehoogd, maar nog steeds heb ik geweigerde betalingen.
Wie kent dit probleem en heeft het weten op te lossen met de helpdesk? Curve geeft aan dat het probleem bij SNS ligt, want zij krijgen de melding "do not honor" van de SNS.

• Wispe
  • Niet online
singingbird schreef op maandag 22 december 2025 @ 10:41:
Ik heb de debit VISA card van ASN (voorheen SNS) en ik heb regelmatig dat grotere bedragen worden geweigerd. Bijvoorbeeld 75 euro bij de slager, 100 euro bij de IKEA en 800 euro bij een online reisbureau (dus geen obscure websites o.i.d.). Ik had de SNS al een keer gebeld, maar die kennen curve niet en gaven aan dat het mogelijk lag aan mijn limiet voor contactloos betalen (maar dat is denk ik onzin, want dit is een creditcard betaling en geen contactloze betaling) en heb dat voor de zekerheid opgehoogd, maar nog steeds heb ik geweigerde betalingen.
Wie kent dit probleem en heeft het weten op te lossen met de helpdesk? Curve geeft aan dat het probleem bij SNS ligt, want zij krijgen de melding "do not honor" van de SNS.
Heb je dat ook bij andere kaarten (als je die hebt)?
Ik herken het probleem in ieder geval niet met ICS, Revolut en Bybit als onderliggende kaarten.

• mfkne
singingbird schreef op maandag 22 december 2025 @ 10:41:
Ik had de SNS al een keer gebeld, maar die kennen curve niet en gaven aan dat het mogelijk lag aan mijn limiet voor contactloos betalen (maar dat is denk ik onzin, want dit is een creditcard betaling en geen contactloze betaling) en heb dat voor de zekerheid opgehoogd, maar nog steeds heb ik geweigerde betalingen.
Betalingen met Curve zijn vanuit het perspectief van SNS online betalingen.

• singingbird
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-01 16:14
Wispe schreef op maandag 22 december 2025 @ 10:43:
[...]

Heb je dat ook bij andere kaarten (als je die hebt)?
Ik herken het probleem in ieder geval niet met ICS, Revolut en Bybit als onderliggende kaarten.
Ik heb er ook Bybit onder hangen en die geeft geen problemen. Het lijkt een SNS probleem te zijn. Ik weet niet of dit probleem ook bij andere (fysieke) banken voorkomt?

@mfkne: Dat was mijn gedachte dus ook.

[ Voor 4% gewijzigd door singingbird op 22-12-2025 11:00 ]

• swbr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-01 15:21
Update over Curve in Thailand, contactloos betalen met een iPhone werkt prima. Nagenoeg overal waar je met een kaart kunt betalen, kun je ook contactloos betalen, ik heb m'n fysieke curve card niet gemist.

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

• Falco
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19:27
Hebben meer mensen issues met curve op het moment. Recentelijk mijn identiteit bevestigd, maar de goedkeuring lijkt nog altijd pending.
En in de tussentijd werken mobiele betalingen niet. Zou het gewoon door de vakantie tijd komen of zou ik erachteraan moeten?

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 21:37
Falco schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 19:13:
Hebben meer mensen issues met curve op het moment. Recentelijk mijn identiteit bevestigd, maar de goedkeuring lijkt nog altijd pending.
En in de tussentijd werken mobiele betalingen niet. Zou het gewoon door de vakantie tijd komen of zou ik erachteraan moeten?
Gewoon een ticket inschieten via de chat.
Ik heb het begin december moeten doen, wat binnen 30 minuten geregeld.

• Falco
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19:27
Domino schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 12:46:
[...]

Gewoon een ticket inschieten via de chat.
Ik heb het begin december moeten doen, wat binnen 30 minuten geregeld.
Heb ik inmiddels toch ook gedaan, maar ik wacht nog altijd op reactie en een fix.....

• snah001
Falco schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 19:13:
Had ik ook in juni j.l..
Toen bleek dat de authenticatie toch niet goed was verlopen en werd binnen 1 dag de mogelijkheid tot hernieuwde authenticatie vrijgegeven en m.b.v. het paspoort was het binnen 10 min gefixt.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS3.0.1.0.WNAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Eerder dit jaar de ID-molen doorlopen vanwege nieuwe ID, en eind december moest en zou ik weer de ID-molen door. Had er geen zin meer in en gebruikte het nog maar weinig (niet verwacht maar scheelt weer, goed teken eigenlijk), dus de boel opgezegd. Dat ging dan weer heel erg soepel, zo soepel dat je denkt "hmm wel gek dat ze niet om de reden van vertrek vragen", maar goed whatever works ;)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• Tusk
  • Laatst online: 21:45

Tusk

Sticky Bomb likes you!

Zijn er nog alternatieven waarvoor je geen authenticatie met ID en selfie hoeft te doen? Heb eigenlijk niet zoveel zin om die data vrij te geven.

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains

• snah001
Je moet niks en als je het niet wilt dan kun je het helaas niet gebruiken.
Net zoals het openen van een bankrekening bij een EU bank, ook daar is het verplicht.

• Wispe
  • Niet online
Gisteren is de betaling voor Pro-abonnement mislukt ivm geblokkeerde kaart. Moet ik nu actie ondernemen of proberen ze later nog een keer om af te schrijven? Ik heb nu een andere kaart geslecteerd, maar verder wordt het mij niet duidelijk.

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21:41

knakworst

Get more sats!

Als je een andere kaart geselecteerd hebt, gewoon afwachten. Ze proberen het over 2-3 dagen gewoon weer op de nieuwe.

• Tusk
  • Laatst online: 21:45

Tusk

Sticky Bomb likes you!

snah001 schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 13:31:
Je moet niks en als je het niet wilt dan kun je het helaas niet gebruiken.
Net zoals het openen van een bankrekening bij een EU bank, ook daar is het verplicht.
Klopt, en daarom vraag ik ook naar alternatieven. Wellicht dat er meer Curve gebruikers zijn overgestapt...

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains

• mfkne
En dan overgestapt waarheen?

• paul-s83
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18:42
Tusk schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 13:59:
[...]

Klopt, en daarom vraag ik ook naar alternatieven. Wellicht dat er meer Curve gebruikers zijn overgestapt...
Ik denk dat de meeste Tweakers de Curve kaart gebruiken voor de befaamde Go Back InTime functie om zodoende hun cashback strategie te kunnen regelen. Deze functie ga je helaas nergens anders vinden.

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21:41

knakworst

Get more sats!

Tusk schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 13:59:
[...]

Bij iedere kaart is het verplicht als je in EU woont, en voor de functies can Curve zoals GBIT zijn er geen alternatieven.
Pagina: 1 ... 16 17 Laatste