Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:23
xxaixx schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 14:52:
Ik krijg precies dezelfde melding bij de Rabo debit Mastercard. Verificatie bij toevoegen van de pas gaat zonder problemen, maar bij betalen via de kaart krijg ik declined.

Ps. Ik heb een Visa via ics en ook nog een debit Mastercard via Revolut. Bij deze twee heb ik nog nooit een declined gehad. Ik denk dus dat het een instelling bij de Rabo is die zorgt voor problemen (en niets te maken heeft met curve/visa/Mastercard).
Zojuist de cc afdeling van de rabo gesproken. Deze zien niets van de geweigerde transacties. Net de betaling via curve > nexo gedaan. Dit werkte prima. Proberen een GBIC naar de rabo en die werd ook geweigerd. In de app van de rabo zie ik zelf ook niets bij de CC.

Ik wil eigenlijk de rabo cc verwijderen maar er staan nog aantal transacties die ik in september wil gbic-en. Die ben ik dan kwijt als ik de card verwijderd

[ Voor 9% gewijzigd door Dazzie op 25-08-2025 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Nu online
Volgens mij behoud je die transactie historie. Heb ik zelf wel eens gedaan met een nieuwe cc toen de oude was verlopen.

Voor de zekerheid even curve support vragen, of even wachten tot de gbit is gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzie
Domino schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 17:37:
Volgens mij behoud je die transactie historie. Heb ik zelf wel eens gedaan met een nieuwe cc toen de oude was verlopen.

Voor de zekerheid even curve support vragen, of even wachten tot de gbit is gedaan.
Als die verlopen is, voeg je een nieuwe card toe. Dan blijft de verlopen erin staan. Maar als je de huidige card wist en opnieuw toevoegd ben je alles kwijt denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Nu online
Dazzie schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 20:02:
[...]

Als die verlopen is, voeg je een nieuwe card toe. Dan blijft de verlopen erin staan. Maar als je de huidige card wist en opnieuw toevoegd ben je alles kwijt denk ik.
Ik had de oude eerst verwijderd. De transacties stonden ook gewoon bij de nieuwe kaart. Ik kan nu nog terug tot juni 2022 in de historie, de nieuwe kaart heb ik ergens in 2023 gekregen (die zijn namelijk 5 jaar geldig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzie
Domino schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 20:26:
[...]

Ik had de oude eerst verwijderd. De transacties stonden ook gewoon bij de nieuwe kaart. Ik kan nu nog terug tot juni 2022 in de historie, de nieuwe kaart heb ik ergens in 2023 gekregen (die zijn namelijk 5 jaar geldig).
Ik wacht wel even dat ik alles gbic heb

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deurwaarder
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12:56

Deurwaarder

*blaf*

Ik ben benieuwd hoe snel de klantenservice van Curve gaat helpen met frauduleuze transacties.
Vanmiddag 1 van 50 dollar en vlak erna 1 van 200 dollar, van een online shop die ik niet ken.
Die 2e ging gelukkig niet door vanwege te weinig saldo/ruimte op mn onderliggende kaart.

-Geen deurwaarder-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 18:07
Via je creditcard terug claimen?
Mocht je een debitcard hebben dan wordt het moeilijk.
Dan moet je al een kaart zoals de N26 Black hebben die dat wel dekt.
Of bij de NL bank die jou de debitcard verstrekt heeft als standaard kaart.

[ Voor 75% gewijzigd door snah001 op 26-08-2025 19:31 ]

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Nu online
Deurwaarder schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 18:50:
Ik ben benieuwd hoe snel de klantenservice van Curve gaat helpen met frauduleuze transacties.
Vanmiddag 1 van 50 dollar en vlak erna 1 van 200 dollar, van een online shop die ik niet ken.
Die 2e ging gelukkig niet door vanwege te weinig saldo/ruimte op mn onderliggende kaart.
Even melden via het formulier online:
https://curve.kustomer.su...-fraud-disputes-rkAC33y5A

Een keer aan de hand gehad, binnen twee uur een reactie en refund. Maar dat is al een tijdje geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deurwaarder

Deurwaarder

*blaf*

Ja, de support chatbot stuurde me (bij de 2e poging, eerst liep ie vast :D ) ook naar dat formulier.
Ze streven naar respons in 1 werkdag, maar kan 3 tot 5 werkdagen duren als het druk is...
Voorlopig hou ik de kaart bevroren.

Ik heb al een nieuwe liggen die ik kan activeren, maar ik wacht wel even tot support een reactie geeft.
En nu ben ik toch ook wel benieuwd waar m'n gegevens dan gelekt zijn

-Geen deurwaarder-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deurwaarder

Deurwaarder

*blaf*

Deurwaarder schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 22:35:
Ja, de support chatbot stuurde me (bij de 2e poging, eerst liep ie vast :D ) ook naar dat formulier.
Ze streven naar respons in 1 werkdag, maar kan 3 tot 5 werkdagen duren als het druk is...
Voorlopig hou ik de kaart bevroren.

Ik heb al een nieuwe liggen die ik kan activeren, maar ik wacht wel even tot support een reactie geeft.
En nu ben ik toch ook wel benieuwd waar m'n gegevens dan gelekt zijn
Uiteindelijk was het snel geregeld.
Nieuwe virtuele kaart, nieuwe fysieke onderweg, transactie refunded.

Alleen heb ik nog wel 42 cent aan Curve Cash gekregen over die transactie, omdat ie in USD was :D

-Geen deurwaarder-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Vandaag liep ik met draadloos betalen tegen de limiet van €1000 aan na 2 maanden gebruik.
Als dat cumulatief werkt en je bereikt na dat bedrag aan draadloze transacties dan zou je dus Curve niet meer kunnen gebruiken.
Nergens is te vinden wanneer die gereset wordt naar nul en na welke periode dat gebeurt.
Je kunt wel via support verhoging aan vragen maar dat kan dagen zoniet weken duren dus tot dan kun je geen draadloze betalingen meer doen.
Blijft vreemd dat die limiet niet na een bepaalde periode gereset wordt bijvoorbeeld na 1 maand.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xxaixx
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 19:14
snah001 schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 00:09:
Vandaag liep ik met draadloos betalen tegen de limiet van €1000 aan na 2 maanden gebruik.
Als dat cumulatief werkt en je bereikt na dat bedrag aan draadloze transacties dan zou je dus Curve niet meer kunnen gebruiken.
Nergens is te vinden wanneer die gereset wordt naar nul en na welke periode dat gebeurt.
Je kunt wel via support verhoging aan vragen maar dat kan dagen zoniet weken duren dus tot dan kun je geen draadloze betalingen meer doen.
Blijft vreemd dat die limiet niet na een bepaalde periode gereset wordt bijvoorbeeld na 1 maand.
Is dit een limiet van curve? In de app zie ik bij spending power verschillende limieten staan maar geen voor draadloze transacties. Ik heb geen fysieke card en ga maandelijks ruim over de €1000 aan draadloze transacties heen en (nog) geen geweigerde transacties gehad met deze reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Als ik bij Spending Power ga kijken dan is er een limiet van € 1000 met tekst "Last 365 day window".
Heb ook geen fysieke kaart maar er hangt een Debit kaart aan van N26.

[ Voor 25% gewijzigd door snah001 op 30-08-2025 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxaixx
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 19:14
Ja, die regel heb ik ook daar ook staan. Maar met een totaal ander bedrag. Misschien een fout of ze hebben je limiet bewust omlaag gebracht n.a.v. iets. Denk dat alleen de klantenservice je hier duidelijkheid over kan geven. Er staat bij dit scherm ook dat je limiet omhoog gaat als je een geverifieerde gebruiker bent. Heb je de volledige verificatie doorlopen?

[ Voor 23% gewijzigd door xxaixx op 30-08-2025 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:23
snah001 schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 14:34:
Als ik bij Spending Power ga kijken dan is er een limiet van € 1000 met tekst "Last 365 day window".
Heb ook geen fysieke kaart maar er hangt een Debit kaart aan van N26.
Hier staat daar 1,680,000 dus ik zou zeggen dat er iets fout is gegaan bij jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Nu online
Hier ook 7.500, 150.000 en 1.680.000 respectievelijk per dag/maand/jaar.

Niet dat ik dat soort limieten ooit haal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Dat heb ik idd dus niet.
Wacht nu op het antwoord van support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deurwaarder

Deurwaarder

*blaf*

Als ze je een nieuwe kaart toesturen, dan heb je direct de virtuele kaart beschikbaar, terwijl de fysieke onderweg is.
Maar je kan dan niet met de Curve Pay app via NFC betalen!
Vanmiddag in 3 winkels mijn betaling geweigerd omdat 'card suspended' zou zijn.

Workaround: je kaart toevoegen aan Google Wallet, en dan Google Wallet als default NFC betaal-app zetten.
Dan kan je wel via NFC betalen met je nieuwe kaart.

-Geen deurwaarder-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Mijn phone heeft een unlocked bootloader en dat vindt Google niet fijn en ze doen er daarom alles aan om Wallet dan niet te laten werken.
Dat is de reden dat ik Curve gebruik want die is niet afhankelijk van Play Integrity Attestation waarmee Google langzaam aan het OS dicht aan het timmeren is zoals Apple dat al gedaan heeft.
By the way ik heb geen fysieke of virtuele kaart van Curve, alleen mijn er aan gekoppelde debit card van N26.

• micoud89
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 04-09 14:53
Heeft iemand al een oplossing voor de geweigerde betalingen via de Rabobank?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:35

Crazy-

Best life ever

JayVnl schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 18:09:
Iemand die toevallig Curve i.c.m. een Rabobank kaart gebruikt?

Krijg um wel succesvol toegevoegd met verificatie via de Rabobank app maar met betalen wordt die elke keer geweigerd.
Ook al met support van beide partijen contact gehad maar wijzen naar elkaar 🫤
Hé hier hetzelfde ! Sinds kort inderdaad. Maandje ongeveer nu … en beide wijzen inderdaad naar elkaar. Doodmoe van te worden

Andere CC werkt Curve wel. Alles rechtstreeks naar Cava Rabo visa werkt ook. Maar Rabo via curve niet meer

12,85kWp - ZB 7,5m2/400l - 5kW Pana H WP (CV&SWW) - 13,8kWh accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wispe
  • Registratie: September 2019
  • Niet online
Sinds gisteren heb ik ook Curve en ik heb mijn eerste cashback gekregen voor boodschappen bij de AH. In de app staat dat de cashback £0,08 bedraagt.
Hoe gaat het verzilveren in zijn werk? Wordt bij de volgende transactie die £0,08 ingewisseld of gebeurt dat op een andere manier?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mfkne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14:25
Curve Cash wordt automatisch gebruikt als je tegoed voldoende is om de transactie volledig met Curve Cash te betalen. Dus als je iets koopt voor 8 pence (omgerekend in Cent dan), wordt het gebruikt. Als je iets koopt voor 9 pence of meer, dan niet. Je zal dus nog een tijdje cashback moeten sparen voordat je tegoed voor het eerst gebruikt gaat worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Domino
  • Nu online
Wispe schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 14:18:
Sinds gisteren heb ik ook Curve en ik heb mijn eerste cashback gekregen voor boodschappen bij de AH. In de app staat dat de cashback £0,08 bedraagt.
Hoe gaat het verzilveren in zijn werk? Wordt bij de volgende transactie die £0,08 ingewisseld of gebeurt dat op een andere manier?
Als je genoeg cashback hebt kun je met die curve cashback kaart 'betalen', dan moet je hem wel even als standaard selecteren. Het gaat niet automatisch, bij mij niet iig, als er een andere kaart als primair staat ingesteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wispe
  • Registratie: September 2019
  • Niet online
mfkne schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 14:23:
Curve Cash wordt automatisch gebruikt als je tegoed voldoende is om de transactie volledig met Curve Cash te betalen. Dus als je iets koopt voor 8 pence (omgerekend in Cent dan), wordt het gebruikt. Als je iets koopt voor 9 pence of meer, dan niet. Je zal dus nog een tijdje cashback moeten sparen voordat je tegoed voor het eerst gebruikt gaat worden.
Helder, dankje.
Domino schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 14:27:
[...]

Als je genoeg cashback hebt kun je met die curve cashback kaart 'betalen', dan moet je hem wel even als standaard selecteren. Het gaat niet automatisch, bij mij niet iig, als er een andere kaart als primair staat ingesteld.
Ik zat net even te kijken hoe je dat kon instellen en na wat doelloos geklik kreeg ik de volgende melding:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OQcoYIEZTvnXLJlUOTOHyIrcNMo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XBNsMD4Or3ZHZdUfSysgXZne.jpg?f=fotoalbum_large

Je kan in settings kiezen of je wil dat het automatisch gaat of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Nu online
Ohh okee. Ik heb die dan uitgezet. Ik wil zelf bepalen waar de cashback heengaat 😂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
Domino schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 16:59:
Hier ook 7.500, 150.000 en 1.680.000 respectievelijk per dag/maand/jaar.

Niet dat ik dat soort limieten ooit haal.
Inmiddels antwoord van de helpdesk gehad.
Bleek dat er iets met de verificatie fout was gegaan.
De verificatie hebben ze opnieuw voor mij geactiveerd en nu is het in orde.
Dailylimit 50K
30 dagen limit 300K
365 dagen limit 2,5 miljoen
Laatste zal ik denk wel nooit halen ha ha.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dazzie
Oude kaart verwijderd uit curve.
Rabobank gebeld en ze hebben alle tokens mbt curve verwijderd. Na 24 uur kaart weer toegevoegd in curve.
Helaas werkt het nog steeds niet. Rabobank ziet niets mbt geweigerde betalingen. Rechtstreeks betalen met de rabobank cc werkt wel.
Gbit werkt ook niet.
Dit weer bij curve neergelegd of ze het nogmaals willen bekijken.

Heb gehoord dat er nog meer mensen zijn met problemen met curve vs rabobank.

Zijn hier nog mensen met goede ideeen om het weer werkend te krijgen?
Domino schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 20:26:
[...]

Pagina: 1 ... 15 16 Laatste