Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleske
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:50
TexMex schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 08:24:
Inmiddels is voor een deel van de klanten de eigen Curve Pay NFC wallet beschikbaar voor Android (en Huawei). Zo kun je nu dus met Android ook NFC-betalingen doen zonder Google Pay.

What is Curve Pay?

Paying with Curve Pay
En wat is het voordeel om curve-pay te gebruiken ipv g-pay

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Fleske schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 08:44:
[...]

En wat is het voordeel om curve-pay te gebruiken ipv g-pay
Google zit er niet meer tussen (bv vanuit privacy overwegingen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• glatuin
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 15-05 17:47
Inmiddels is voor een deel van de klanten de eigen Curve Pay NFC wallet beschikbaar voor Android (en Huawei). Zo kun je nu dus met Android ook NFC-betalingen doen zonder Google Pay.

What is Curve Pay?

Paying with Curve Pay
Direct enabled. Ik ben benieuwd hoe het bevalt. Wel fijn om geen Google te gebruiken lijkt me, alhoewel Curve ook wat met de data kan doen. Weet iemand dit, zal vast ergens verborgen staan in de T&C's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glatuin
Ik deed net een online bestelling, betaal met curve. Maak een typo met de CVV en druk op betalen (en toen pas realiserend dat ik het verkeerd had ingevuld). Vervolgens moest ik via de app de betaling goedkeuren. Nu zie ik in de app 2 x declined (logisch) maar vervolgens kennelijk door het goedkeuren in de app toch een derde regel met de geaccepteerde betaling. Op zich raar want de CVV is fout.
Wat vinden jullie, melden bij support moet zoiets wel of niet kunnen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:31

knakworst

Get more sats!

glatuin schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 11:29:
[...]

Direct enabled. Ik ben benieuwd hoe het bevalt. Wel fijn om geen Google te gebruiken lijkt me, alhoewel Curve ook wat met de data kan doen. Weet iemand dit, zal vast ergens verborgen staan in de T&C's.
Bij mij geen goede ervaring, mobiel unlocked en voor terminal houden, geveurde niet. Weer terug naar google pay... toestel s24 ultra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiley99
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 22:35
knakworst schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 10:37:
[...]

Bij mij geen goede ervaring, mobiel unlocked en voor terminal houden, geveurde niet. Weer terug naar google pay... toestel s24 ultra.
Bij mij werkt het goed, Pixel 8. Er komt nu een piepje in plaats van een triller.

A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transform - Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ivanwmc
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 10-05 22:15

What is Curve Pay?

Paying with Curve Pay
Bedankt voor de tip! Curve wordt steeds aantrekkelijker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nlboy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-05 10:30

nlboy

Alles kitz?

Iemand tips om Curve beter te laten werken? Heel vaak start ie niet op wanneer ik draadloos wil betalen. Of als ik mij opnieuw moet verifiëren in de app pakt ie vervolgens niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Wally2002 schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 08:56:
[...]

Google zit er niet meer tussen (bv vanuit privacy overwegingen).
Ik heb ook het gevoel dat de transacties sneller verlopen.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deurwaarder
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16-05 19:33

Deurwaarder

*blaf*

Curve heeft vandaag een 1% fee / toeslag gerekend op mijn maandelijkse betaling aan Plutus.
Dit is een 'high risk MCC' toeslag, waarbij het volgens hun webpagina met name gaat om "gambling payments, dating services and wholesale purchases of precious stones. "

https://help.curve.com/high-risk-mccs-BkBIoO1QR

Ik heb een support ticket geopend bij Curve, om die feature uit te zetten.
Ben benieuwd of ze dat kunnen/gaan doen.

-Geen deurwaarder-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• glatuin
Deurwaarder schreef op woensdag 9 april 2025 @ 13:53:
Curve heeft vandaag een 1% fee / toeslag gerekend op mijn maandelijkse betaling aan Plutus.
Dit is een 'high risk MCC' toeslag, waarbij het volgens hun webpagina met name gaat om "gambling payments, dating services and wholesale purchases of precious stones. "

Nu vind ik Plutus vandaag de dag wel degelijk " high risk". Maar in het verleden toen ik Plutus nog gebruikte heb ik nooit die 1% fee moeten betalen. Ik ben benieuwd naar de reactie op je support ticket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy

nlboy

Alles kitz?

Het lijkt er op dat Curve pay de laatste paar dagen een stuk beter werkt in diverse winkels en tankstation. Erg fijn dat dit een mooi alternatief voor Google Pay is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glatuin
nlboy schreef op donderdag 10 april 2025 @ 20:47:
Het lijkt er op dat Curve pay de laatste paar dagen een stuk beter werkt in diverse winkels en tankstation. Erg fijn dat dit een mooi alternatief voor Google Pay is.
Inderdaad, nu loop ik er wel tegen aan dat ik steeds de wallet app van Google nodig heb voor de bonus pas. Dat vind ik makkelijker dan curve waar je meer schermen door moet om bij de loyalty cards te kunnen komen. Te veel gedoe bij de zelf scan. Dus nu op zoek naar goede App voor de klanten kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiley99
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 22:35
glatuin schreef op donderdag 10 april 2025 @ 23:26:
[...]
Dat vind ik makkelijker dan curve waar je meer schermen door moet om bij de loyalty cards te kunnen komen.
2 taps toch? 3 als je vingerafdrukscan meerekent.

A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transform - Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:31

knakworst

Get more sats!

glatuin schreef op donderdag 10 april 2025 @ 23:26:
[...]

Inderdaad, nu loop ik er wel tegen aan dat ik steeds de wallet app van Google nodig heb voor de bonus pas. Dat vind ik makkelijker dan curve waar je meer schermen door moet om bij de loyalty cards te kunnen komen. Te veel gedoe bij de zelf scan. Dus nu op zoek naar goede App voor de klanten kaarten.
AH app zelf installeren en inloggen als je die niet hebt, widget, op je homescreen. Bij Android althans. Gaat dus niet als je een anonieme bonuskaart hebt.

Andere goede app is Stocard.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nlboy

nlboy

Alles kitz?

Of Catima. Gratis, ad-free, open source

Ik hoop dat Curve een widget gaat ontwikkelen dat je op je startscherm van pas kunt wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glatuin
nlboy schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 14:06:
Of Catima. Gratis, ad-free, open source

Ik hoop dat Curve een widget gaat ontwikkelen dat je op je startscherm van pas kunt wisselen.
Dat zou handig zijn, ik ben echter van mening dat ze eerst bestaande issues moeten adresseren zoals de "Smart Rules" welke voor mij steevast niet lijken te werken. In plaats van iets nieuws te verzinnen dat ook maar deels werkt. Ook " anti-embarassement" mode werkt vaker niet dan wel.

[ Voor 7% gewijzigd door glatuin op 11-04-2025 16:26 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Niann-Tsyr
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-05 22:06
knakworst schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 08:51:
[...]

Andere goede app is Stocard.
Stocard is nu overgenomen door Klarna. Als je geen Klarna gebruikt, is bijv. Supercards Loyalty Card Wallet een alternatief.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05:59

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Deurwaarder schreef op woensdag 9 april 2025 @ 13:53:

Ik heb wel een idee hoe dat komt. Klanten die door Plutus keihard genaaid zijn met alle gebroken beloftes hebben massaal via Curve chargebacks aangevraagd.
En Plutus is in principe ook gambling, want tegen de tijd dat je 45 dagen voorbij zijn is er vast weer een nieuw systeem waardoor je cashback niks meer waard is. (Nu bv je Plu die bij hen staat /10 en het feit dat je nog maar 0.2% cashback krijgt omdat ze rekenen alsof Plu een waarde van 10€ heeft)

offtopic:
Mijn advies, ga snel weg bij die oplichters

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack2
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 07:31

What is Curve Pay?

Paying with Curve Pay
Bedankt voor de tip. Altijd goed om een alternatief te hebben voor de Google Wallet. Ik weet alleen niet of Curve nog iets doet met al die transacties. Van Google weet je dat wel zeker.

Curve stuurt netjes een mail om te controleren of het een bewuste activatie was:
Curve Protect
Mobile Wallet Activation Detected
Your Curve Pay Card has been successfully added and is now ready to use via a new mobile wallet device.

If this was you, nothing to worry about. If this wasn't you, tap below on your mobile, freeze your Curve Pay Card and contact us at support@curve.com.
Ik gebruik de fysieke Curve card als frontend voor een Openbank e-commerce prepaid Mastercard. Maar met Curve Pay kan dus hetzelfde. Het voordeel van een prepaid card is dat je er pas geld op hoeft te zetten als je hem echt nodig hebt.

Ik heb Curve Pay een aantal keer gebruikt en wat me opviel is dat de ene betaling later zichtbaar was in de Curve app dan de andere. En dat de bedragen nog steeds niet zijn afgeschreven van de Openbank prepaid card. Gratis geld dus. Maar dat zal vast wel niet.

Toch heb ik mobiel betalen weer teruggezet op Openbank Pay want die heeft de vertraging niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deurwaarder

Deurwaarder

*blaf*

Tomba schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 13:42:
[...]

Ik heb wel een idee hoe dat komt. Klanten die door Plutus keihard genaaid zijn met alle gebroken beloftes hebben massaal via Curve chargebacks aangevraagd.
En Plutus is in principe ook gambling, want tegen de tijd dat je 45 dagen voorbij zijn is er vast weer een nieuw systeem waardoor je cashback niks meer waard is. (Nu bv je Plu die bij hen staat /10 en het feit dat je nog maar 0.2% cashback krijgt omdat ze rekenen alsof Plu een waarde van 10€ heeft)

offtopic:
Mijn advies, ga snel weg bij die oplichters
Dat is allemaal leuk, maar Plutus valt dus niet in een van de categorieën waarvan ze zeggen dat die fee op van toepassing is.
offtopic:
Je hebt volledig gelijk over daar weg gaan

Curve support levert nog niet veel op tot nu toe.
Ze zeggen dat er geen opt-out is, en als je de fee wilt voorkomen moet je voor aankoop aan de merchant vragen welke MCC ze gebruiken.

De MCC kan je vervolgens niet zelf zien in de Curve app, dus als Curve er een fee overheen gooit moet je maar aannemen dat het terecht is, controleren kan je het niet.

Op mijn stelling dat de merchant überhaupt niet past binnen de categorieen op de website komt nog geen reactie..

-Geen deurwaarder-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05:59

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Deurwaarder schreef op zondag 13 april 2025 @ 08:02:
[...]

Dat is allemaal leuk, maar Plutus valt dus niet in een van de categorieën waarvan ze zeggen dat die fee op van toepassing is.
offtopic:
Je hebt volledig gelijk over daar weg gaan

Curve support levert nog niet veel op tot nu toe.
Ze zeggen dat er geen opt-out is, en als je de fee wilt voorkomen moet je voor aankoop aan de merchant vragen welke MCC ze gebruiken.

De MCC kan je vervolgens niet zelf zien in de Curve app, dus als Curve er een fee overheen gooit moet je maar aannemen dat het terecht is, controleren kan je het niet.

Op mijn stelling dat de merchant überhaupt niet past binnen de categorieen op de website komt nog geen reactie..
Ah ja daar heb je zeker gelijk in, probeerde vooral een verklaring te vinden voor het feit dat Plutus ineens een risicovolle besteding was die de fee met zich meebrengt.
Dat zou ik overigens echt een life improvement vinden mocht Curve eens die MCC weer gaan geven. Ik heb bv een bakker waar bij doorzetten naar bv Nexo er een andere MCC komt dan bij gebruik van Nexo zelf waardoor via curve geen cashback komt en via Nexo wel. Ben dan wel benieuwd of Curve deze idd aanpast of dat er iets anders raars gebeurt.

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deurwaarder

Deurwaarder

*blaf*

Nou, het heeft 2 weken geduurd bij Curve support, maar ze gaan de fees niet vergoeden.

Plutus heeft de sub fees terug gestort, maar die zijn als aparte transactie neergezet.
2x 7.06€ af, 2x 6.99€ terug.

Einde Curve dus voor mij. Nog even de Curve cash er af zien te krijgen en opzeggen.

-Geen deurwaarder-

Pagina: 1 ... 14 15 Laatste