Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleske
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:41
TexMex schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 08:24:
Inmiddels is voor een deel van de klanten de eigen Curve Pay NFC wallet beschikbaar voor Android (en Huawei). Zo kun je nu dus met Android ook NFC-betalingen doen zonder Google Pay.

What is Curve Pay?

Paying with Curve Pay
En wat is het voordeel om curve-pay te gebruiken ipv g-pay

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:19
Fleske schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 08:44:
[...]

En wat is het voordeel om curve-pay te gebruiken ipv g-pay
Google zit er niet meer tussen (bv vanuit privacy overwegingen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• glatuin
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 13:50
Inmiddels is voor een deel van de klanten de eigen Curve Pay NFC wallet beschikbaar voor Android (en Huawei). Zo kun je nu dus met Android ook NFC-betalingen doen zonder Google Pay.

What is Curve Pay?

Paying with Curve Pay
Direct enabled. Ik ben benieuwd hoe het bevalt. Wel fijn om geen Google te gebruiken lijkt me, alhoewel Curve ook wat met de data kan doen. Weet iemand dit, zal vast ergens verborgen staan in de T&C's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glatuin
Ik deed net een online bestelling, betaal met curve. Maak een typo met de CVV en druk op betalen (en toen pas realiserend dat ik het verkeerd had ingevuld). Vervolgens moest ik via de app de betaling goedkeuren. Nu zie ik in de app 2 x declined (logisch) maar vervolgens kennelijk door het goedkeuren in de app toch een derde regel met de geaccepteerde betaling. Op zich raar want de CVV is fout.
Wat vinden jullie, melden bij support moet zoiets wel of niet kunnen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:27

knakworst

Get more sats!

glatuin schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 11:29:
[...]

Direct enabled. Ik ben benieuwd hoe het bevalt. Wel fijn om geen Google te gebruiken lijkt me, alhoewel Curve ook wat met de data kan doen. Weet iemand dit, zal vast ergens verborgen staan in de T&C's.
Bij mij geen goede ervaring, mobiel unlocked en voor terminal houden, geveurde niet. Weer terug naar google pay... toestel s24 ultra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiley99
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 09:48
knakworst schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 10:37:
[...]

Bij mij geen goede ervaring, mobiel unlocked en voor terminal houden, geveurde niet. Weer terug naar google pay... toestel s24 ultra.
Bij mij werkt het goed, Pixel 8. Er komt nu een piepje in plaats van een triller.

A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transform - Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ditto4076
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 13-09 10:34

What is Curve Pay?

Paying with Curve Pay
Bedankt voor de tip! Curve wordt steeds aantrekkelijker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nlboy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-09 17:48

nlboy

Alles kitz?

Iemand tips om Curve beter te laten werken? Heel vaak start ie niet op wanneer ik draadloos wil betalen. Of als ik mij opnieuw moet verifiëren in de app pakt ie vervolgens niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Wally2002 schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 08:56:
[...]

Google zit er niet meer tussen (bv vanuit privacy overwegingen).
Ik heb ook het gevoel dat de transacties sneller verlopen.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deurwaarder
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11:32

Deurwaarder

*blaf*

Curve heeft vandaag een 1% fee / toeslag gerekend op mijn maandelijkse betaling aan Plutus.
Dit is een 'high risk MCC' toeslag, waarbij het volgens hun webpagina met name gaat om "gambling payments, dating services and wholesale purchases of precious stones. "

https://help.curve.com/high-risk-mccs-BkBIoO1QR

Ik heb een support ticket geopend bij Curve, om die feature uit te zetten.
Ben benieuwd of ze dat kunnen/gaan doen.

-Geen deurwaarder-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• glatuin
Deurwaarder schreef op woensdag 9 april 2025 @ 13:53:
Curve heeft vandaag een 1% fee / toeslag gerekend op mijn maandelijkse betaling aan Plutus.
Dit is een 'high risk MCC' toeslag, waarbij het volgens hun webpagina met name gaat om "gambling payments, dating services and wholesale purchases of precious stones. "

Nu vind ik Plutus vandaag de dag wel degelijk " high risk". Maar in het verleden toen ik Plutus nog gebruikte heb ik nooit die 1% fee moeten betalen. Ik ben benieuwd naar de reactie op je support ticket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy

nlboy

Alles kitz?

Het lijkt er op dat Curve pay de laatste paar dagen een stuk beter werkt in diverse winkels en tankstation. Erg fijn dat dit een mooi alternatief voor Google Pay is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glatuin
nlboy schreef op donderdag 10 april 2025 @ 20:47:
Het lijkt er op dat Curve pay de laatste paar dagen een stuk beter werkt in diverse winkels en tankstation. Erg fijn dat dit een mooi alternatief voor Google Pay is.
Inderdaad, nu loop ik er wel tegen aan dat ik steeds de wallet app van Google nodig heb voor de bonus pas. Dat vind ik makkelijker dan curve waar je meer schermen door moet om bij de loyalty cards te kunnen komen. Te veel gedoe bij de zelf scan. Dus nu op zoek naar goede App voor de klanten kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiley99
glatuin schreef op donderdag 10 april 2025 @ 23:26:
[...]
Dat vind ik makkelijker dan curve waar je meer schermen door moet om bij de loyalty cards te kunnen komen.
2 taps toch? 3 als je vingerafdrukscan meerekent.

A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transform - Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

glatuin schreef op donderdag 10 april 2025 @ 23:26:
[...]

Inderdaad, nu loop ik er wel tegen aan dat ik steeds de wallet app van Google nodig heb voor de bonus pas. Dat vind ik makkelijker dan curve waar je meer schermen door moet om bij de loyalty cards te kunnen komen. Te veel gedoe bij de zelf scan. Dus nu op zoek naar goede App voor de klanten kaarten.
AH app zelf installeren en inloggen als je die niet hebt, widget, op je homescreen. Bij Android althans. Gaat dus niet als je een anonieme bonuskaart hebt.

Andere goede app is Stocard.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nlboy

nlboy

Alles kitz?

Of Catima. Gratis, ad-free, open source

Ik hoop dat Curve een widget gaat ontwikkelen dat je op je startscherm van pas kunt wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glatuin
nlboy schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 14:06:
Of Catima. Gratis, ad-free, open source

Ik hoop dat Curve een widget gaat ontwikkelen dat je op je startscherm van pas kunt wisselen.
Dat zou handig zijn, ik ben echter van mening dat ze eerst bestaande issues moeten adresseren zoals de "Smart Rules" welke voor mij steevast niet lijken te werken. In plaats van iets nieuws te verzinnen dat ook maar deels werkt. Ook " anti-embarassement" mode werkt vaker niet dan wel.

[ Voor 7% gewijzigd door glatuin op 11-04-2025 16:26 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Niann-Tsyr
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 16:24
knakworst schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 08:51:
[...]

Andere goede app is Stocard.
Stocard is nu overgenomen door Klarna. Als je geen Klarna gebruikt, is bijv. Supercards Loyalty Card Wallet een alternatief.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:43

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Deurwaarder schreef op woensdag 9 april 2025 @ 13:53:

Ik heb wel een idee hoe dat komt. Klanten die door Plutus keihard genaaid zijn met alle gebroken beloftes hebben massaal via Curve chargebacks aangevraagd.
En Plutus is in principe ook gambling, want tegen de tijd dat je 45 dagen voorbij zijn is er vast weer een nieuw systeem waardoor je cashback niks meer waard is. (Nu bv je Plu die bij hen staat /10 en het feit dat je nog maar 0.2% cashback krijgt omdat ze rekenen alsof Plu een waarde van 10€ heeft)

offtopic:
Mijn advies, ga snel weg bij die oplichters

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack2
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-09 17:47

What is Curve Pay?

Paying with Curve Pay
Bedankt voor de tip. Altijd goed om een alternatief te hebben voor de Google Wallet. Ik weet alleen niet of Curve nog iets doet met al die transacties. Van Google weet je dat wel zeker.

Curve stuurt netjes een mail om te controleren of het een bewuste activatie was:
Curve Protect
Mobile Wallet Activation Detected
Your Curve Pay Card has been successfully added and is now ready to use via a new mobile wallet device.

If this was you, nothing to worry about. If this wasn't you, tap below on your mobile, freeze your Curve Pay Card and contact us at support@curve.com.
Ik gebruik de fysieke Curve card als frontend voor een Openbank e-commerce prepaid Mastercard. Maar met Curve Pay kan dus hetzelfde. Het voordeel van een prepaid card is dat je er pas geld op hoeft te zetten als je hem echt nodig hebt.

Ik heb Curve Pay een aantal keer gebruikt en wat me opviel is dat de ene betaling later zichtbaar was in de Curve app dan de andere. En dat de bedragen nog steeds niet zijn afgeschreven van de Openbank prepaid card. Gratis geld dus. Maar dat zal vast wel niet.

Toch heb ik mobiel betalen weer teruggezet op Openbank Pay want die heeft de vertraging niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deurwaarder

Deurwaarder

*blaf*

Tomba schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 13:42:
[...]

Ik heb wel een idee hoe dat komt. Klanten die door Plutus keihard genaaid zijn met alle gebroken beloftes hebben massaal via Curve chargebacks aangevraagd.
En Plutus is in principe ook gambling, want tegen de tijd dat je 45 dagen voorbij zijn is er vast weer een nieuw systeem waardoor je cashback niks meer waard is. (Nu bv je Plu die bij hen staat /10 en het feit dat je nog maar 0.2% cashback krijgt omdat ze rekenen alsof Plu een waarde van 10€ heeft)

offtopic:
Mijn advies, ga snel weg bij die oplichters
Dat is allemaal leuk, maar Plutus valt dus niet in een van de categorieën waarvan ze zeggen dat die fee op van toepassing is.
offtopic:
Je hebt volledig gelijk over daar weg gaan

Curve support levert nog niet veel op tot nu toe.
Ze zeggen dat er geen opt-out is, en als je de fee wilt voorkomen moet je voor aankoop aan de merchant vragen welke MCC ze gebruiken.

De MCC kan je vervolgens niet zelf zien in de Curve app, dus als Curve er een fee overheen gooit moet je maar aannemen dat het terecht is, controleren kan je het niet.

Op mijn stelling dat de merchant überhaupt niet past binnen de categorieen op de website komt nog geen reactie..

-Geen deurwaarder-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:43

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Deurwaarder schreef op zondag 13 april 2025 @ 08:02:
[...]

Dat is allemaal leuk, maar Plutus valt dus niet in een van de categorieën waarvan ze zeggen dat die fee op van toepassing is.
offtopic:
Je hebt volledig gelijk over daar weg gaan

Curve support levert nog niet veel op tot nu toe.
Ze zeggen dat er geen opt-out is, en als je de fee wilt voorkomen moet je voor aankoop aan de merchant vragen welke MCC ze gebruiken.

De MCC kan je vervolgens niet zelf zien in de Curve app, dus als Curve er een fee overheen gooit moet je maar aannemen dat het terecht is, controleren kan je het niet.

Op mijn stelling dat de merchant überhaupt niet past binnen de categorieen op de website komt nog geen reactie..
Ah ja daar heb je zeker gelijk in, probeerde vooral een verklaring te vinden voor het feit dat Plutus ineens een risicovolle besteding was die de fee met zich meebrengt.
Dat zou ik overigens echt een life improvement vinden mocht Curve eens die MCC weer gaan geven. Ik heb bv een bakker waar bij doorzetten naar bv Nexo er een andere MCC komt dan bij gebruik van Nexo zelf waardoor via curve geen cashback komt en via Nexo wel. Ben dan wel benieuwd of Curve deze idd aanpast of dat er iets anders raars gebeurt.

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deurwaarder

Deurwaarder

*blaf*

Nou, het heeft 2 weken geduurd bij Curve support, maar ze gaan de fees niet vergoeden.

Plutus heeft de sub fees terug gestort, maar die zijn als aparte transactie neergezet.
2x 7.06€ af, 2x 6.99€ terug.

Einde Curve dus voor mij. Nog even de Curve cash er af zien te krijgen en opzeggen.

-Geen deurwaarder-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Kreeg recent van paypal een herinnering dat m'n Curve-kaart binnenkort verloopt. En inderdaad, mei 2025. Heb echter geen enkele mail of melding gezien van Curve tot nu toe. Ik vind dat wel wat gek eigenlijk?

Support pagina meldt:
If you're using Curve, you can expect us to automatically renew your Curve card a few weeks before it expires.

If your Curve card expired already and you haven't received a replacement, you can order a new card via the Curve app by selecting Launchpad > Account > Manage > Replace card.
Zal wel neerkomen op optie 2 dan, maar dat zou ik eerder verwachten als ik een kaart "kwijt" ben of als ie kapot is, niet als vervanging als de oude verlopen is want dat hoort imho toch echt automatisch te gebeuren zodat je niet zonder zit. Nu gebruik ik het niet heel erg actief dus er gaat niks geks gebeuren, maar toch..

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JRR
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03:19

JRR

2Dutch schreef op zondag 18 mei 2025 @ 14:31:
Zal wel neerkomen op optie 2 dan, maar dat zou ik eerder verwachten als ik een kaart "kwijt" ben of als ie kapot is, niet als vervanging als de oude verlopen is want dat hoort imho toch echt automatisch te gebeuren zodat je niet zonder zit. Nu gebruik ik het niet heel erg actief dus er gaat niks geks gebeuren, maar toch..
Dezelfde ervaring hier. Wilde in april een buitenlandse geldopname (niet-€) met Curve doen. De transactie werd geweigerd. De kaart bleek al in maart verlopen te zijn. Nooit een reminder gehad van Curve of een nieuwe kaart ontvangen. Uiteindelijk maar via de app een nieuwe kaart besteld die een maand later arriveerde. Ik de tussentijd maar rechtstreeks mijn Revolut kaart gebruikt om extra kosten voor contante geldopnames te voorkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wiley99
Check je spam dan maar eens, want ik heb netjes bericht gehad en ze sturen m automatisch op. Als je adres niet klopt heeft wellicht iemand anders je fysieke kaart gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Wiley99 schreef op zondag 18 mei 2025 @ 17:40:
Check je spam dan maar eens, want ik heb netjes bericht gehad en ze sturen m automatisch op. Als je adres niet klopt heeft wellicht iemand anders je fysieke kaart gehad?
Nope, geen mail. Mijn adres is niet gewijzigd en klopt ook. Wal en schip verhaal denk ik. Maar moest ze toch nog even lastigvallen via support voor wat anders, als dat geregeld is replacementproces maar ingaan :)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

2Dutch schreef op zondag 18 mei 2025 @ 19:26:
[...]

Nope, geen mail. Mijn adres is niet gewijzigd en klopt ook. Wal en schip verhaal denk ik. Maar moest ze toch nog even lastigvallen via support voor wat anders, als dat geregeld is replacementproces maar ingaan :)
Contact met support voor andere gegevens wijzigen snel geregeld, en daarna is door hen ook de nieuwe kaart aangevraagd en de bevestiging daarvan hangt nu in mijn inbox, all is well again over 5 tot 15 werkdagen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Biowaste
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 20-07 17:37
Bij een betalingsverificatie kon ik vroeger kiezen tussen de opties curve-app en een sms.
Recentelijk lijk de sms-optie verdwenen te zijn, iemand enige idee of dat een setting is?

Het was altijd wel makkelijk, ik had de app, mn vrouw de sms-verificatie.
(De app kreeg ik niet op twee telefoons aan de praat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayVnl
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 08-09 18:53
Iemand die toevallig Curve i.c.m. een Rabobank kaart gebruikt?

Krijg um wel succesvol toegevoegd met verificatie via de Rabobank app maar met betalen wordt die elke keer geweigerd.
Ook al met support van beide partijen contact gehad maar wijzen naar elkaar 🫤

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09 20:48
JayVnl schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 18:09:

Krijg um wel succesvol toegevoegd met verificatie via de Rabobank app maar met betalen wordt die elke keer geweigerd.
Al jaren, zonder problemen maar heb eerder voorbij zien komen dat met nieuwe kaarten dit problemen geeft.
Biowaste schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 16:48:
Bij een betalingsverificatie kon ik vroeger kiezen tussen de opties curve-app en een sms.
Recentelijk lijk de sms-optie verdwenen te zijn, iemand enige idee of dat een setting is?

Het was altijd wel makkelijk, ik had de app, mn vrouw de sms-verificatie.
(De app kreeg ik niet op twee telefoons aan de praat).
Herkenbaar, tot nu toe nog niet nodig gehad maar lijkt inderdaad verdwenen. Ik had het op dezelfde manier ingeregeld als jou.

[ Voor 58% gewijzigd door lubbertkramer op 24-06-2025 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warbringer
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-09 19:50

Bij mij hielp het om de fysieke Rabo card een keertje te gebruiken MET de pincode (dus echt in een pinapparaat steken en niet contactloos).

I want to live forever, so far.. so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deurwaarder

Deurwaarder

*blaf*

Bedoel je de Rabo Card creditcard, of je Maestro/MC Debit/Visa Debit debit kaart?

Ik heb de Rabo creditcard onder Curve hangen, dat werkt heel prima. Hoewel ik half verwacht dat Rabobank een keer vragen komt stellen over al die 'refunds' (GBIT).. Maar tot nu toe geen probleem.

-Geen deurwaarder-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayVnl
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 08-09 18:53
Bedankt voor de reacties.

Het betreft de nieuwe MC Debit kaart.
De fysieke kaart heb ik ook al vaker gebruikt, waarbij de eerste keer ook met pin (niet contactloos) gebruikt zodat deze geactiveerd zou worden.

Qua support vanuit Rabobank en Curve lijken ze beide aan te geven dat er iets met de 3DS verificatie fout gaat.
Hierbij geeft Rabobank aan dat dit aan Curve ligt en vice versa.
Al lijkt het me eerder bij Curve te liggen aangezien als die verificatie fout gaat, waarom wordt de kaart dan wel op een succesvolle manier toegevoegd aan de wallet. Daarna ook geen antwoord meer van Curve gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwbokx
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 12:22
Nu sinds kort ook curve in gebruik.
Maar het wisselt nog al of het werkt.
Bij lidl en Jumbo wel
Bij parkeren bij ziekenhuis en ah niet...
Had ook mijn Wise kaart erin gezet. Kreeg toen melding bij betalen dat 1 kaart tegelijk moest gebruiken op de pin automaat. In curve had ik Revolut als actief staan...

Wise kaart tot nu toe nog niet kunnen gebruiken. Is natuurlijk wel een visa debet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hv08
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:37
jwbokx schreef op zondag 6 juli 2025 @ 11:45:
Nu sinds kort ook curve in gebruik.
Maar het wisselt nog al of het werkt.
Bij lidl en Jumbo wel
Bij parkeren bij ziekenhuis en ah niet...
Had ook mijn Wise kaart erin gezet. Kreeg toen melding bij betalen dat 1 kaart tegelijk moest gebruiken op de pin automaat. In curve had ik Revolut als actief staan...

Wise kaart tot nu toe nog niet kunnen gebruiken. Is natuurlijk wel een visa debet....
Ik betwijfel of dit aan Curve ligt. Ik heb een ICS Mastercard onder curve hangen (via Google wallet) en het werkt tegenwoordig echt zo goed als overal.

Had van de week ineens wel een keer curve fronted fee bij aankoop van kibbeling bij een viswagen. Gingen ze niets aan doen, ik moest maar klagen bij de viskar dat ze dit verkeerd hadden ingesteld qua code.

Nog wel een vraag: waar gebruiken jullie gbit voor? Ik heb nog niet echt een praktisch nut voor kunnen verzinnen, waarom zou je het terug willen draaien en van een andere creditcard willen afschrijven? Betalen moet je het toch :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 11:58
hv08 schreef op zondag 6 juli 2025 @ 12:21:
[...]

Ik betwijfel of dit aan Curve ligt. Ik heb een ICS Mastercard onder curve hangen (via Google wallet) en het werkt tegenwoordig echt zo goed als overal.

Had van de week ineens wel een keer curve fronted fee bij aankoop van kibbeling bij een viswagen. Gingen ze niets aan doen, ik moest maar klagen bij de viskar dat ze dit verkeerd hadden ingesteld qua code.

Nog wel een vraag: waar gebruiken jullie gbit voor? Ik heb nog niet echt een praktisch nut voor kunnen verzinnen, waarom zou je het terug willen draaien en van een andere creditcard willen afschrijven? Betalen moet je het toch :)
Curve wordt veel gebruikt icm cashback (crypto) kaarten. Dan kun je redelijk precies je maandelijkse max cashback spreiden over diverse kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul-s83
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14:17
Hier werkt Curve ook (nagenoeg) altijd vlekkeloos.
Enige waar ik mij aan irriteer is dat ik voor elke GBIT transactie 5-6x dezelfde mail ter bevestiging binnenkrijg. Hebben andere Tweakers daar ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfkne
  • Registratie: November 2011
Ik krijg er niet eens een.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwbokx
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 12:22
Ik blijf het gewoon proberen, maar gisteren bij Hoogvliet pas na 3 of 4 pogingen...
Eerste keer weer op pinapparaat: bied 1 kaart aan.
2e keer voordat ik kon accorderen al afgebroken.
pas 4e keer direct goed.
Vorige keer bij zelfde hoogvliet wel in 1 keer.

Ik zie nog niet waarom, maar wellicht dat er op een gegeven moment iets opvalt.
Eens goed opletten om mobiel goed bij pin apparaat houden of zo.
Heb tegenwoordig wel wat beving in mijn handen, zou ook mis kunnen gaan.Maar daar kan ik weinig aan veranderen, zal eerder erger worden waarschijnlijk....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ditto4076
Net een email ontvangen voor 50 uur lang 50% korting op alle wearables van Laks. Deze zijn te koppelen aan Curve. Vooral voor gebruikers van GrapheneOS, zoals ikzelf, die Google Pay niet kunnen gebruiken, is b.v. een ring een aantrekkelijke optie. Ik heb er ook 1 en gebruik die overal ter wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleske
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:41
ditto4076 schreef op zondag 27 juli 2025 @ 15:40:
Net een email ontvangen voor 50 uur lang 50% korting op alle wearables van Laks. Deze zijn te koppelen aan Curve. Vooral voor gebruikers van GrapheneOS, zoals ikzelf, die Google Pay niet kunnen gebruiken, is b.v. een ring een aantrekkelijke optie. Ik heb er ook 1 en gebruik die overal ter wereld.
Interessant! Heb deze mail niet ontvangen. Maar is een mooie aanbieding!
Gaat die actie met een link of als je zowiezo betaald met curve?

[ Voor 6% gewijzigd door Fleske op 27-07-2025 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ditto4076
@Fleske Ik heb je een link naar de HTML-versie van de email in een PM gestuurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glatuin
Ik ben vanwege vakantie in Japan, dus buiten de Europese zone. Ik krijg vaker geen dan wel cashback. Navraag bij support levert op dat het klopt dat ik vaak geen cashback ontvang, de card acceptance provider moet ook van buiten Europa zijn. En raadt eens die Japanners maken massaal gebruik van Europese payment providers. Lekker dan, iets met blij maken met dode mus en zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
We gaan met vakantie naar Noorwegen.
Is het dan handig om even een betaalde variant te nemen? Rechtstreeks ByBit gebruiken kost me extra aan conversies volgens mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RenaldoN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:19
Trasos schreef op maandag 28 juli 2025 @ 09:09:
We gaan met vakantie naar Noorwegen.
Is het dan handig om even een betaalde variant te nemen? Rechtstreeks ByBit gebruiken kost me extra aan conversies volgens mij.
Revolut in lokale valuta een optie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Niet online
Ik heb geen ervaring met Revolut, maar ik zou dus graag ByBit gebruiken vanwege de cashback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:19
Trasos schreef op maandag 28 juli 2025 @ 16:19:
Ik heb geen ervaring met Revolut, maar ik zou dus graag ByBit gebruiken vanwege de cashback.
ik weet niet hoe hoog je cashback is maar ik gok dat de fees voor valuta omrekening al snel de cashback teniet doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Niet online
De cashback vanuit ByBit zou 4% zijn.

Ik snap nog niet helemaal wat die fee-free spending vanuit Curve betekent. Zou ik anders zowel kosten bij Curve als bij ByBit betalen als ik in Noorwegen iets zou betalen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Domino
Trasos schreef op maandag 28 juli 2025 @ 20:45:
De cashback vanuit ByBit zou 4% zijn.

Ik snap nog niet helemaal wat die fee-free spending vanuit Curve betekent. Zou ik anders zowel kosten bij Curve als bij ByBit betalen als ik in Noorwegen iets zou betalen?
Je moet zorgen dat je maar eenmaal een tx fee betaald. Curve rekent NOK om naar EUR, waarschijnlijk zonder fee maar met spread in de wisselkoers. Curve zet daarna de charge door naar bybit (al dan niet via gbit) en daar reken je af met EUR.

Pak je op bybit usdt/usdc (of een andere crypto) betaal je wéér een fee cq spread.

Ik had vorig jaar hetzelfde in ijsland. Daar betaalde ik in het weekend een fixed tx fee. Door de week was het zonder tx fee maar met een spread in de wisselkoers.

[ Voor 11% gewijzigd door Domino op 29-07-2025 08:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Niet online
Ja precies, dat was de onduidelijkheid voor mij. Op mijn ByBit-kaart heb ik altijd al euros staan, om die crypto conversiekosten te vermijden dus.

Als ik bijvoorbeeld voor een maand dat Curve X abonnement neem, dan kan ik Noorwegen gewoon vooruit zonder extra kosten (mits ik binnen de limieten blijf uiteraard)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxaixx
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 08:33
Je kan ook de bybit card tijdelijk op nok zetten waardoor curve geen valuta wissel zal doen. maar ik heb geen idee of de conversie van bybit goedkoper is dan die van curve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 18:07
Gebruik nu sinds 3 weken Curve i.c.m. een N26 Debit card en betaal daarmee regelmatig én in Duitsland en in NL en nog nooit een probleem tegengekomen.
Van dierenwinkel, tankstation, restaurant tot supermarkt.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfkne
Wat is daar je use case voor? Voor hetzelfde geld kun je rechtstreeks met de N26 kaart betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ditto4076
mfkne schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 15:26:
Wat is daar je use case voor? Voor hetzelfde geld kun je rechtstreeks met de N26 kaart betalen?
Ik gebruik Curve als een buffer tegen de gevolgen van skimmen, etc. De crimineel heeft wellicht je Curve kaartgegevens weten te bemachtigen, maar niet van de onderliggende passen. Tot de Curve pas vervangen is, heb je de onderliggende fysieke passen nog als back-up.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mfkne
Dat zou je toch met een virtuele pas via Apple/Google Pay ook kunnen bewerkstelligen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• snah001
mfkne schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 15:26:
Mmm, om draadloos met je telefoon te betalen wellicht??
Pffff

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfkne
Ook dat kun je met N26 rechtstreeks doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11:46
mfkne schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 02:40:
Ook dat kun je met N26 rechtstreeks doen.
Misschien wil hij Curve Pay gebruiken ipv Google Pay?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

xxaixx schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 06:15:
Je kan ook de bybit card tijdelijk op nok zetten waardoor curve geen valuta wissel zal doen. maar ik heb geen idee of de conversie van bybit goedkoper is dan die van curve.
Bybit rekent 0,5% bovenop Mastercard rate.

https://www.bybit.nl/nl-NL/cards/exchangeRate

Dat komt ten opzichte van ECB rate op 0,86%, althans nu op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jdome
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 12-09 12:41
Ervaren jullie ook problemen met dat je Curve kaart regelmatig geblokkeerd wordt door Curve Protect en de daaropvolgende dramatische support?

Mijn kaart is deze maand al 2 keer door "Curve Protect" gedeactiveerd.
Nu is hij vorige week vrijdag wéér geblokkeerd en kan ik hem al sinds die tijd niet gebruiken. Via de chat zeggen ze elke keer dat ze er mee bezig zijn en ik moet wachten. Ik heb net een formal complaint naar ze gestuurd per mail dat ik het belachelijk vindt dat de support zo slecht is en daarnaast een (gedeeltelijke) compensatie wil van mijn maandelijkse subscription.
Eerder deze maand had ik hetzelfde en moest ik ook 1,5 week wachten op support.. |:(

[ Voor 6% gewijzigd door Jdome op 31-07-2025 14:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Curve is inderdaad leuk zolang je geen support nodig hebt. Een aantal jaar geleden was support nog prima, nu is het bij serieuze problemen vrijwel onbestaand en van een lachwekkend niveau. Echt een financiële dienst onwaardig.

Ik moest me ook tevergeefs wenden tot officiële klachten en dergelijke. Volgens mij gebeurde er pas echt iets toen ik de CEO begon te irriteren op X. :')

Sindsdien gebruik ik het eigenlijk niet meer...

Vrijwel alle klachten gaan ook over de bizar slechte support, niet over het product an sich:

https://uk.trustpilot.com/review/curve.com

[ Voor 14% gewijzigd door TexMex op 01-08-2025 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiley99
Jdome schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 14:47:
Ervaren jullie ook problemen met dat je Curve kaart regelmatig geblokkeerd wordt door Curve Protect
Nee. Zie je zelf geen patroon? Een webwinkel die het triggert? Of de achterliggende kaart (probeer een tijdje andere)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Niet online
knakworst schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 11:05:
[...]

Bybit rekent 0,5% bovenop Mastercard rate.

https://www.bybit.nl/nl-NL/cards/exchangeRate

Dat komt ten opzichte van ECB rate op 0,86%, althans nu op dit moment.
Dus het beste/goedkoopste is dan om gewoon geen Curve te gebruiken, en rechtstreeks ByBit te gebruiken?
Dan houd ik na cashback nog ongeveer 3% cashback over.
Ik dacht dat wellicht het gebruik van Curve me van kosten bij ByBit zou besparen, maar dat is niet het geval dus. Je betaalt dan bij beide partijen een opslagpercentage als ik het goed begrijp.

Edit:
Ik heb dit topci nog eens nagelezen, en nu kom ik juist tot een andere conclusie.
Als ik Curve zou gebruiken, eventueel met Curve X, dan betaal ik geen FX-kosten en blijft mijn onderliggende ByBit gewoon in Euro's afgerekend worden. Wat dus geen extra kosten met zicht meebrengt.
Is dit dan de juiste conclusie?

[ Voor 20% gewijzigd door Trasos op 31-07-2025 22:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Trasos schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 22:45:
[...]

Dus het beste/goedkoopste is dan om gewoon geen Curve te gebruiken, en rechtstreeks ByBit te gebruiken?
Dan houd ik na cashback nog ongeveer 3% cashback over.
Ik dacht dat wellicht het gebruik van Curve me van kosten bij ByBit zou besparen, maar dat is niet het geval dus. Je betaalt dan bij beide partijen een opslagpercentage als ik het goed begrijp.

Edit:
Ik heb dit topci nog eens nagelezen, en nu kom ik juist tot een andere conclusie.
Als ik Curve zou gebruiken, eventueel met Curve X, dan betaal ik geen FX-kosten en blijft mijn onderliggende ByBit gewoon in Euro's afgerekend worden. Wat dus geen extra kosten met zicht meebrengt.
Is dit dan de juiste conclusie?
Ja. En eventueel gewoon de 10 euro per maand versie, met een serie merchants waarbij je 1% cashback krijgt. Zelf geef ik bij ah, lidl, aldi, amazon, booking, zeker 6000 euro uit per jaar, heb je toch gemiddeld 5 euro per maand terug van het abonnement.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ditto4076
mfkne schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 16:16:
Dat zou je toch met een virtuele pas via Apple/Google Pay ook kunnen bewerkstelligen?
Normaal wel, maar ik gebruik GrapheneOS dat niet door Google gecertificeerd is voor Google Pay, dus dat werkt niet voor mij. Met Curve kan ik Curve Pay gebruiken, maar ook wearables. Ik gebruik een betaalring van Laks. Die hoef ik, net als een betaalpas, niet op te laden en ik heb hem continu bij de hand voor bijvoorbeeld gebruik met OVPay.
TexMex schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 15:06:Curve is inderdaad leuk zolang je geen support nodig hebt. Een aantal jaar geleden was support nog prima, nu is het bij serieuze problemen vrijwel onbestaand en van een lachwekkend niveau. Echt een financiële dienst onwaardig.
De enige keer dat ik hulp nodig had van Curve, was toen ik waarschijnlijk bij een ATM in Maleisie geskimd was en de daders eerst een test online aankoop deden ter waarde van ongeveer €80 en toen dat was gelukt tot driemaal toe vlak a elkaar tevergeefs een online aankoop ter waarde van €2.000 probeerden. Ik heb meteen de pas geblokkeerd, contact opgenomen met Curve en zij zagen onmiddellijk hoe de vork in de steel zat en verzonden een nieuwe pas naar mijn adres in NL en binnen een uur tijd hadden ze de gelukte aankoop gerestitueerd.

[ Voor 72% gewijzigd door ditto4076 op 01-08-2025 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxaixx
Is het iemand al gelukt om met een nieuwe Rabo debet card te betalen via curve? Toevoegen aan je kaarten overzicht is geen probleem, maar bij mij wordt elke betaling geweigerd. Ook opnieuw toevoegen had geen succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Een beetje een domme vraag, want ik kan het niet meer vinden, maar waar kan je de volgorde van de kaarten ook alweer veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Niet online
anandus schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 16:14:
Een beetje een domme vraag, want ik kan het niet meer vinden, maar waar kan je de volgorde van de kaarten ook alweer veranderen?
Bedoel je Launchpad -> Anti-embarressment ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
anandus schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 16:14:
Rechtsboven ‘hamburger menu’ en edit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Domino schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 16:25:
[...]

Rechtsboven ‘hamburger menu’ en edit
Geen hamburgermenu, maar wel rechtsboven naar icoon van kaartjes en dan rechtsboven icoon van pijltjes.

Ik meen dat het eerder anders was. Nouja, gevonden, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
anandus schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 16:30:
[...]

Geen hamburgermenu, maar wel rechtsboven naar icoon van kaartjes en dan rechtsboven icoon van pijltjes.

Ik meen dat het eerder anders was. Nouja, gevonden, bedankt!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vs9l-i13cKcyT6ia-_8gCZCqbE8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1xMEBvjmWesObXljZU9l1JEc.jpg?f=fotoalbum_large

Bij mij staat ie er zo in. Is wel ios.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-08 23:37
Ik kon het niet zo gauw terugvinden in het topic maar kun je nu wel of niet de ING Vpay pas toevoegen aan Curve? Ik heb het geprobeerd namelijk maar dat lukt niet, dus ik denk het niet maar wil het even zeker weten.
Het lijkt overigens (nog steeds) niet mogelijk om bij ING specifiek om de nieuwe pas te vragen ter vervanging.

Ik wil zsm af van het tig keer extra moeten authenticeren met de mobiel. Ik heb het gevoel dat ik bij elke 2 a 3 betalingen eerst weer het scherm op mijn mobiel krijg om mijn vingerafdruk te nemen, dus dat zijn 2 extra handelingen elke keer die ook weer een paar seconden nemen (namelijk vingerafdruk en weer mobiel bij de terminal houden. Ik snap nog steeds niet waarom het niet veel vaker direct automatisch kan (I know, is niet voor dit topic, maar moest het even kwijt en wellicht heeft iemand nog ideeen).

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Dag gaat pas als de ING begint met het uitgeven van de nieuwe pasjes die je dan als debit card kunt gebruiken.
Daar zijn ze tot nog toe, vlgs mij, nog niet mee begonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
snah001 schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 18:35:
Dag gaat pas als de ING begint met het uitgeven van de nieuwe pasjes die je dan als debit card kunt gebruiken.
Daar zijn ze tot nog toe, vlgs mij, nog niet mee begonnen.
Ik heb ze vandaag even gebeld en de medewerker kon direct (en kosteloos!) het nieuwe type pas regelen voor mij. Dus binnen 5 werkdagen zal ik die ontvangen.

Dus met een belletje kun je zo een nieuwe Maestro pas aanvragen bij de ING Bank.

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfkne
Een nieuwe Maestropas? Die gaat je niet helpen - je hebt een nieuwe MasterCard Debit nodig (of Visa dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
mfkne schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 15:39:
Een nieuwe Maestropas? Die gaat je niet helpen - je hebt een nieuwe MasterCard Debit nodig (of Visa dan).
oh crap. Dan heb ik dat verkeerd begrepen. Ik dacht ik heb nu VPAY op de pas staan en toen ik vroeg om het nieuwe type, niet VPAY pas, zei hij "Maestro", dus ik dacht ja dat zal dan het nieuwe type kaarten zijn, dus doe maar.
Lekker dan. Dus ik ga van VPAY naar Maestro waar ik niets aan heb.
Morgen maar weer bellen om te vragen naar de nieuwe Mastercard Debit kaart!

UPDATE: ING maakt eerst de oude VPAY/Maestro kaarten op. Toen ik doorvroeg vertelden ze mij ook dat ze de nieuwe Mastercard Debit kaarten nog helemaal niet hebben en dat ik de website maar in de gaten moet houden. Jammer.

Ik wil niet de ING CC koppelen aan Curve omdat ik dan weer niet een makkelijk overzicht kan downloaden elke maand om te importeren in Firefly.

[ Voor 24% gewijzigd door PuckStar op 05-08-2025 18:30 ]

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaCookie
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Is het iemand ook al gelukt de nieuwe debit Mastercard van ABN Amro te koppelen aan Curve? Na het bevestigen aan de ABN Amro kant, zegt Curve app dat er iets misgaat. Het lijkt dat kaartverificatie (technisch nog) niet bij hen mogelijk is.
Overigens werkt het wel prima met m'n creditcard en Revolut.

[ Voor 13% gewijzigd door MegaCookie op 04-08-2025 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxaixx
Bij de Rabobank werkt het ook niet. Het lijkt er sterk op dat bepaalde functies (nog) niet geactiveerd zijn op deze nieuwe passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiZ5500
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-09 18:32
MegaCookie schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 19:35:
Is het iemand ook al gelukt de nieuwe debit Mastercard van ABN Amro te koppelen aan Curve? Na het bevestigen aan de ABN Amro kant, zegt Curve app dat er iets misgaat. Het lijkt dat kaartverificatie (technisch nog) niet bij hen mogelijk is.
Ai das jammer.
Heb net de Abn Amro debit kaart besteld.
Wil deze in Curve plaatsen om van Google Pay af te kunnen en iets meer privacy minded contactloos te kunnen betalen met mn telefoon (Samsung met Android).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Bij Cure weten ze wel hoe dat op te lossen.
Enkelen hebben dit voor hun Rabo card opgelost gekregen samen met de helpdesk van Curve.
Weet eigenlijk niet hoe goed die helpdesk is btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxvdh
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-09 17:43
Andere mensen de laatste tijd last van het blokkeren van hun kaart?

Ik gebruik Curve al jaren en de laatste paar weken heb ik een aantal keer gehad dat een transactie geblokkeerd werd. Normaliter - behalve irritant - niet zo'n probleem:
  • transactie faalt
  • kaart geblokkeerd
  • email ontvangen
  • transactie goedkeuren
  • kaart gedeblokkeerd
  • transactie opnieuw plaatsen
  • klaar
Na gisteren helaas wel een probleem:
  • Transactie gemaakt (vlucht)
  • Transactie geblokkeerd
  • Kaart geblokkeerd
  • Email ontvangen
  • Probleem 1: als ik de transactie will reviewen heb ik geen actie om te nemen in de app behalve 'contact support'
  • Probleem 2: mijn kaart/kaartnummer welke ik al jaren gebruik (verloopt over 3 maanden) staat niet meer in mijn app, in plaats daarvan heb ik nu een nieuwe (virtual) kaart
  • Probleem 3: die nieuwe kaart werkt niet - kan er geen transacties mee doen en ook niet toevoegen aan bijv. Apple Pay
  • Mogelijk Probleem 4: Als ik op Reddit kijk hebben meer mensen hier last van en is support erg traag
Ik kan Curve dus nu niet gebruiken en ik lees dat sommige mensen al langer dan een maand wachten. In mijn geval is het nog vreemder aangezien m'n kaart volledig vervangen lijkt te zijn door een nieuwe.

Natuurlijk kan ik m'n kaarten direct gebruiken, maar ik ben een fervent gebruiker van GBIT om transacties te sprijden, verplaatsen om cashback te optimaliseren (bijv. met bybit of andere kaarten). Helaas is Curve de enige die dit aanbiedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfkne
Ik heb er nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul-s83
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14:17
Hier eigenlijk ook nooit van problemen. Gebruik de Curve card icm Appley Pay, met daarachter een ANWB Visa Card. Nooit last van geweigerde transacties en ik doe er nogal wat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxvdh
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-09 17:43
Vreemd! Hier inmiddels alweer opgelost, dus de horror verhalen uit Reddit gelden voor mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiZ5500
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-09 18:32
MegaCookie schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 19:35:
Zojuist geprobeerd de AbnAmro debit pas aan Curve toe te voegen, maar stuit op hetzelfde probleem helaas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glatuin
LogiZ5500 schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 20:27:
[...]

Zojuist geprobeerd de AbnAmro debit pas aan Curve toe te voegen, maar stuit op hetzelfde probleem helaas..
Ik zit bij de ABN maar heb nog geen behoefte de nieuw pas aan te vragen gebruik wel een van de anderen. Anyway bij ABN krijg je de kaart ook niet even in Google Wallet. Ik denk dat ze iets doen waardoor de verificatie los niet lukt en alleen vanuit de app werkt. Maar goed ik heb nog een maestro pas dus het is maar een vermoeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxaixx
Mijn preferred card bij curve is een creditcard en via de anti embarrassing optie heb ik een debit card als alternatief staan. De laatste tijd wordt bij heel veel winkels de creditcard geaccepteerd wat in het verleden niet het geval was. Ik heb de optie fronted uit staan. Is dit gewoon toeval, of valt het jullie ook op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfkne
De winkel weet niet of je achter Curve een credit of een debitcard hebt hangen. Voor de winkel is het allemaal een debitcard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Domino
xxaixx schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 07:17:
Mijn preferred card bij curve is een creditcard en via de anti embarrassing optie heb ik een debit card als alternatief staan. De laatste tijd wordt bij heel veel winkels de creditcard geaccepteerd wat in het verleden niet het geval was. Ik heb de optie fronted uit staan. Is dit gewoon toeval, of valt het jullie ook op?
Ik heb al jaren een grootbank cc als ‘preffered card’ in curve. Waar het in het verleden incidenteel wel eens mis ging (bij oude betaal terminals) gaat het nu overal prima. Heel soms krijg ik een timeout en moet ik de kaart opnieuw aanbieden, dan wordt de eerste betaling gecrediteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Gebruik Curve nu 8 weken en inderdaad 1 of 2x gehad dat vanwege een time out ik opnieuw moest aanbieden en werd netjes gecrediteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
Nou lekker dan. Ik wilde Curve proberen en voegde 1 van mijn kaarten toe (van Openbank) en die verificatie ging goed echter kreeg ik daarna ineens de melding dat er iets aan de hand was en dat ik contact moest opnemen met de Support.
Dus dat heb ik gedaan en die zeiden eerst dat ze op basis van wat ik had ingediend (wat dus enkel de openbank kaart gegevens zijn en mijn telefoonnummer) ze de KYC niet kunnen doen.
Dus heb ik gevraagd wat ze dan nog nodig hebben en dat ik ook een ING creditcard heb en toen bleef het even stil.
Maar nu kreeg ik een mail dat ze me niet als klant willen en dat ze niet mogen zeggen waarom. Verder niets.
Ik vind dit wel heel apart en teleurstellend. KYC doen op enkel 1 kaart die ik probeerde toe te voegen.

Er is zeker geen alternatief om een payment ring aan een credit(of debit) kaart te koppelen?
Ik zie alleen nog Vimpay maar dat is enkel in Duitsland/Oostenrijk.

[My Home Automations]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

PuckStar schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 14:34:
Nou lekker dan. Ik wilde Curve proberen en voegde 1 van mijn kaarten toe (van Openbank) en die verificatie ging goed echter kreeg ik daarna ineens de melding dat er iets aan de hand was en dat ik contact moest opnemen met de Support.
Dus dat heb ik gedaan en die zeiden eerst dat ze op basis van wat ik had ingediend (wat dus enkel de openbank kaart gegevens zijn en mijn telefoonnummer) ze de KYC niet kunnen doen.
Dus heb ik gevraagd wat ze dan nog nodig hebben en dat ik ook een ING creditcard heb en toen bleef het even stil.
Maar nu kreeg ik een mail dat ze me niet als klant willen en dat ze niet mogen zeggen waarom. Verder niets.
Ik vind dit wel heel apart en teleurstellend. KYC doen op enkel 1 kaart die ik probeerde toe te voegen.

Er is zeker geen alternatief om een payment ring aan een credit(of debit) kaart te koppelen?
Ik zie alleen nog Vimpay maar dat is enkel in Duitsland/Oostenrijk.
Heel vervelend. Die Curve klantenservice is drama. Vraag me sowieso af hoe lang Curve nog leeft.

Tapster zou werken met Revolut. Zelf geen ervaring mee.

https://gotapster.com/pages/supported-banks

—you can still link your existing Mastercard or VISA by creating a free Curve account or by opening a free European-issued Revolut account and connecting your Revolut VISA card.

Je kan het ook zo lezen, Revolut -> curve -> tapster. Dan ben je nog niet geholpen...

Edit: zou moeten werken.

https://www.reddit.com/r/Revolut/s/EnpFSJZAjY

Heb zelf wel een mastercard fysiek van Revolut, maar de virtuele is VISA... Alleen VISA werkt.

[ Voor 15% gewijzigd door knakworst op 24-08-2025 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-09 13:23
Ik heb de laatste tijd steeds vaker last van dat curve niet doet. Soms pas na drie of vier keer of soms helemaal niet. De rabobank cc zit hierachter.
We hebben meer mensen hier last van?

[ Voor 9% gewijzigd door Dazzie op 25-08-2025 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Dazzie schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 11:22:
Ik heb de laatste tijd steeds vaker last van dat curve niet doet. Soms pas na drie of vier keer of soms helemaal niet. De rabobank cc zit hierachter.
Heb je hetzelfde met een andere kaart als primaire kaart?
Ik ondervind nagenoeg geen problemen met Curve>ING kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzie
Domino schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 11:30:
[...]

Heb je hetzelfde met een andere kaart als primaire kaart?
Ik ondervind nagenoeg geen problemen met Curve>ING kaart.
Altijd rabo erachter en nood problemen. Had vaker problemen met curve > bybit dan met curve > rabo.

Van de week had ik hem dat ie twee keer weigerde bij de supermarkt en de derde keer pakte hij hem wel. Gisteren bij de snackbar deed ie het ook niet, maar van de week weer wel. Vandaag bij de ANWB en Ouwehands niet. Er zit geen logica in voor mij.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BISw2xJhwle8IagyLb_ofNf8KDI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5TWegT3noi44ehYaWkINpEqs.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 26% gewijzigd door Dazzie op 25-08-2025 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjorker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 12:26

Bjorker

Cadillacs rule!

Dazzie schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 11:22:
Ja afgelopen weekend ook een aantal declines gehad met curve->rabobank CC
Normaal geen probleem (behalve dan bij AH, daar gebeurt het vaak en betaal ik tegenwoordig standaard anders)

Nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfkne
Als je naar de transactie details kijkt - wat zie je dan als reden voor de weigering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzie
mfkne schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 12:45:
Als je naar de transactie details kijkt - wat zie je dan als reden voor de weigering?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fqs8fMq1b4ZnRbokSF2ZA622GCs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oKoqjD2GvYEwc3fGB30YnJpd.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxaixx
Ik krijg precies dezelfde melding bij de Rabo debit Mastercard. Verificatie bij toevoegen van de pas gaat zonder problemen, maar bij betalen via de kaart krijg ik declined.

Ps. Ik heb een Visa via ics en ook nog een debit Mastercard via Revolut. Bij deze twee heb ik nog nooit een declined gehad. Ik denk dus dat het een instelling bij de Rabo is die zorgt voor problemen (en niets te maken heeft met curve/visa/Mastercard).
Pagina: 1 ... 15 16 Laatste