Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 09:27
jack2 schreef op zondag 14 juni 2020 @ 17:19:
[...]

Er komt alleen wel een melding dat er GBP als valuta gedetecteerd wordt voor de Openbank prepaid debit card. Wanneer je vervolgens omschakelt naar EUR wordt er gemeld dat er mogelijk koersopslag (FX) gerekend wordt. Vreemd...
Ik heb zelf geen Openbank maar als die kaart standaard als GBP valuta identificeert is het logisch dat de Curve app waarschuwt voor mogelijke FX als je de valuta anders instelt dan de standaard valuta. Dat heb ik ook met de Revolut kaart.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jack2
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 30-06 08:40
Wally2002 schreef op zondag 14 juni 2020 @ 17:57:
[...]

Ik heb zelf geen Openbank maar als die kaart standaard als GBP valuta identificeert is het logisch dat de Curve app waarschuwt voor mogelijke FX als je de valuta anders instelt dan de standaard valuta. Dat heb ik ook met de Revolut kaart.
Ik vind het niet logisch dat GBP als valuta wordt gedetecteerd omdat Openbank een Spaans/Nederlandse bank is.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• maxvdh
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 29-06 23:36
THE_BASE schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 15:21:
Update:

Hi,

Thanks for getting back to us with those details. I’ve passed this onto our Operations Team, who’ll take it from here.

We don’t currently have a timeframe for when this BIN will be added, however, a colleague will be in touch once the process has been completed. Please be aware that we’re not able to support all BINs.

In the meantime, if you have any further questions, please don’t hesitate to reach out!
Best wishes,
Jared
Team Curve
Heb een soortgelijk bericht gehad. Dus hier stopt het zo te zien 😅

• finsdefis
  • Registratie: juni 2005
  • Niet online
MCO Visa Card hier succesvol gelinkt aan Curve. Ook de cashbacks in MCO coins werken goed.

Wel gek, mijn 510008 Bijenkorfcard doet het wel gewoon en in Curve wordt het aangemerkt als Mastercard Debit. Overigens ook in sommige andere apps...

• THE_BASE
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
Ben er wel klaar mee. Heb nu meerdere keren gemaild. Steeds reactie, werken daar flink langs elkaar heen.

MacBook  iPhone 11 Pro  Apple Watch  Apple TV  AirPods  AirPort Express

• maxvdh
finsdefis schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 15:03:
MCO Visa Card hier succesvol gelinkt aan Curve. Ook de cashbacks in MCO coins werken goed.

Wel gek, mijn 510008 Bijenkorfcard doet het wel gewoon en in Curve wordt het aangemerkt als Mastercard Debit. Overigens ook in sommige andere apps...
Heb je de Bijenkorf card toegevoegd na de andere kaart? Wat ik te horen kreeg was dat de kaart wel werkt als je eerst een andere kaart toevoegt. “Debit” kaarten zijn namelijk wel toegestaan; maar niet als enige kaart. Ook al is de Bijenkorf kaart natuurlijk helemaal geen debut, zo ziet Curve het wel.

Ik heb helaas geen andere kaart.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
maxvdh schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 17:30:
[...]

Heb je de Bijenkorf card toegevoegd na de andere kaart? Wat ik te horen kreeg was dat de kaart wel werkt als je eerst een andere kaart toevoegt. “Debit” kaarten zijn namelijk wel toegestaan; maar niet als enige kaart. Ook al is de Bijenkorf kaart natuurlijk helemaal geen debut, zo ziet Curve het wel.

Ik heb helaas geen andere kaart.
Ik heb ook geen andere kaart. Bunq opgezegd onlangs, anders was dat nog een optie.

Het is inderdaad wat Curve zelf zegt: voeg eerst een andere kaart toe. Tja. Ik heb er één en dat is voldoende.

• OkarBan
  • Registratie: juni 2020
  • Laatst online: 01-07 20:54
Ik kan bij Curve geen Euroclix ICS creditcard koppelen, want dan krijg ik de foutmelding dat dit type "prepaid" creditcard niet wordt ondersteund, ondanks dat ICS toch een volwaardige creditcard levert.

• Wally2002
OkarBan schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 23:14:
Ik kan bij Curve geen ICS creditcard koppelen, want dan krijg ik de foutmelding dat dit type "prepaid" creditcard niet wordt ondersteund, ondanks dat ICS toch een volwaardige creditcard levert.
Welke ICS kaart? Toevallig de Bijenkorf kaart? Zie de discussie hiervoor in dit draadje.

• OkarBan
Wally2002 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 08:07:
[...]

Welke ICS kaart? Toevallig de Bijenkorf kaart? Zie de discussie hiervoor in dit draadje.
Nee, toevallig geen Bijenkort kaart, maar een Euroclix ICS mastercard met het kenmerkende ICS BIN nummer 510008.

• maxvdh
Curve heeft zojuist nog meer details gevraagd (foto pas, eerste 8 cijfers, kaart type etc). Die heb ik gestuurd. Ook gelijk bovenstaande euroclix verhaal meegenomen!

Ben benieuwd.

• THE_BASE
  • Niet online
maxvdh schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 13:05:
Curve heeft zojuist nog meer details gevraagd (foto pas, eerste 8 cijfers, kaart type etc). Die heb ik gestuurd. Ook gelijk bovenstaande euroclix verhaal meegenomen!

Ben benieuwd.
Heb ik ook gemaild vorige week. Niets meer op vernomen. Dus ook die hoop moet ik helaas bij je wegnemen. ;)

• maxvdh
THE_BASE schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 15:11:
[...]

Heb ik ook gemaild vorige week. Niets meer op vernomen. Dus ook die hoop moet ik helaas bij je wegnemen. ;)
Had al weinig hoop. Maar ze zijn langzaam, dus wie weet!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jack2
Ik las dat er 2 miljard "zoek" is bij Wirecard. De koers is gekelderd en de CEO is opgestapt.

Fintech bedrijven zoals Curve en Revolut opereren via de banklicentie van Wirecard. De creditcards van Curve worden uitgegeven door Wirecard. Volgens een ander bericht gaat Curve per 28 juni afstappen van Wirecard.

Zijn je creditcard gegevens nog wel veilig bij Curve?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Siask
  • Registratie: december 2013
  • Nu online
Voor wat betreft Revolut: die geven al sinds begin 2018 zelf hun kaarten uit (https://www.fintechfuture...or-in-house-card-issuing/)

• Tomsworld
  • Registratie: maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Ik ben benieuwd of er impact gaat zijn nu Wirecard het faillissement heeft aangevraagd.

Zal wel niet gerelateerd zijn maar daarnet een bericht van de app :

[Voor 72% gewijzigd door Tomsworld op 25-06-2020 18:01]

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Wally2002
Tomsworld schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 17:08:
Ik ben benieuwd of er impact gaat zijn nu Wirecard het faillissement heeft aangevraagd.
Ja, uit de nieuwsbrief van Curve die ik zojuist heb ontvangen:
WIRECARD LICENCE SUSPENDED - PLEASE CARRY A BACK-UP CARD.
Dear Curve Customers,

Your Curve card and all associated Curve transaction and money transfer services will be temporarily suspended with immediate effect. Please be assured, we expect to be up and running again shortly but it may take a few days. Your money and card details held at Curve are safe and secure.

This has happened because the Financial Conduct Authority1 has this morning suspended its permission for Wirecard Card Solutions Limited (the company who currently issues Curve Cards) to operate, without prior notice. This action is not related to Curve - but Curve currently depends on Wirecard for operation of the Curve card.

We are already well on the way to migrating away from Wirecard but have not fully completed this process. We are now working round the clock to achieve the migration as quickly as possible and therefore expect this disruption to last for only a limited period of time.

We will continue to communicate the details of what this means for you during this interim period.

For now, please carry a backup card.

We’ll be back,
Team Curve

• Tomsworld
  • Niet online

Tomsworld

Inderdaad net gekregen, ik ben benieuwd wat ze gaan doen, ze waren hoe dan ook van plan nieuwe processor gebruiken, maar wil dat zeggen dat iedereen nieuwe kaarten gaat krijgen ?

Blijkbaar geen nieuwe kaarten nodig, maar wat rampzalig is is de timing, vrijdag middag dat helpt niet om de boel sneller overgezet te krijgen.

[Voor 29% gewijzigd door Tomsworld op 26-06-2020 14:37]

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Acties:
  • +1Henk 'm!

• finsdefis
  • Registratie: juni 2005
  • Niet online
Denk dat ze de BINs gewoon migreren en je dezelfde kaart kan behouden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jack2
Carry a backup card.
Carry an extra card.
Ik stond heel even in verwarring wat ze hier mee bedoelden.

De Curve pas werkt tot nader order niet, dus gebruik een andere creditcard. Bijvoorbeeld eentje die je gekoppeld had aan Curve.

Waarom ze dat niet duidelijk zeggen... In mijn beleving is Curve juist de "backup" card.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wally2002
jack2 schreef op zondag 28 juni 2020 @ 18:07:
[...]
Waarom ze dat niet duidelijk zeggen... In mijn beleving is Curve juist de "backup" card.
De Curve-card is juist bedoeld om als 'enige' card te gebruiken en je dus niet met verschillende cards over straat moet. Zo wordt het in ieder geval primair aangeprezen.

De use case van de gemiddelde Nederlander zal inderdaad iets anders zijn (hooguit 1 creditcard om achter de Curve te hangen - dan zou je de Curve idd als backup kunnen zien).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jack2
Inderdaad. Ik begrijp dat Curve bedoeld is om als enige creditcard in je portemonnee te zitten zodat je je andere creditcards niet hoeft mee te nemen.

Maar bij "backup" denk ik dus aan iets anders. Bij mij is Curve iets leuks om erbij te hebben. Ik maak me meer zorgen als mijn reguliere creditcard het niet zou doen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• OkarBan
Nieuwe Curve aankondiging:
Here’s what will be available as of Monday June 29th, and what’s still to come:

✅ Enable payments with your Curve Card
✅ Enable Curve Fronted
✅ Enable Curve Cash Points and Balance
Steps to use your Curve Card again:

You’ll be prompted to update your Curve App, please do!
Some of your cards may need to be re-verified. Don’t worry, it’s easy! We’ll point out which ones and include clear instructions on what you need to do.
We need to do some extra testing tomorrow for your mobile wallet and wearables to work (i.e. Apple Pay, Google Pay, Samsung Pay, Garmin, Fitbit and Wena), so these payments won’t be possible immediately, but shouldn’t be far behind.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Tomsworld
  • Niet online

Tomsworld

En betalingen werken weer, persoonlijk toch een knap werk dat ze dat zo snel terug up & running gekregen hebben.

• FJP84
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 01-07 21:03
Hoi,

Is het mogelijk om via Curve Google Pay the gebruiken met N26.

Ik denk eraan om Curve the gebruiken voor ING Creditcard en N26 Debit card. Scheelt weer wat pasjes in de portemonnee. Zou helemaal meegenomen zijn als ik met Curve Blue Card Google Pay kan gebruiken met N26.

Alvast dank
Pagina: 1 2 Laatste

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True