Ik heb zelf geen Openbank maar als die kaart standaard als GBP valuta identificeert is het logisch dat de Curve app waarschuwt voor mogelijke FX als je de valuta anders instelt dan de standaard valuta. Dat heb ik ook met de Revolut kaart.jack2 schreef op zondag 14 juni 2020 @ 17:19:
[...]
Er komt alleen wel een melding dat er GBP als valuta gedetecteerd wordt voor de Openbank prepaid debit card. Wanneer je vervolgens omschakelt naar EUR wordt er gemeld dat er mogelijk koersopslag (FX) gerekend wordt. Vreemd...
Ik vind het niet logisch dat GBP als valuta wordt gedetecteerd omdat Openbank een Spaans/Nederlandse bank is.Wally2002 schreef op zondag 14 juni 2020 @ 17:57:
[...]
Ik heb zelf geen Openbank maar als die kaart standaard als GBP valuta identificeert is het logisch dat de Curve app waarschuwt voor mogelijke FX als je de valuta anders instelt dan de standaard valuta. Dat heb ik ook met de Revolut kaart.
Heb een soortgelijk bericht gehad. Dus hier stopt het zo te zien 😅THE_BASE schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 15:21:
Update:
Hi,
Thanks for getting back to us with those details. I’ve passed this onto our Operations Team, who’ll take it from here.
We don’t currently have a timeframe for when this BIN will be added, however, a colleague will be in touch once the process has been completed. Please be aware that we’re not able to support all BINs.
In the meantime, if you have any further questions, please don’t hesitate to reach out!
Best wishes,
Jared
Team Curve
MCO Visa Card hier succesvol gelinkt aan Curve. Ook de cashbacks in MCO coins werken goed.
Wel gek, mijn 510008 Bijenkorfcard doet het wel gewoon en in Curve wordt het aangemerkt als Mastercard Debit. Overigens ook in sommige andere apps...
Wel gek, mijn 510008 Bijenkorfcard doet het wel gewoon en in Curve wordt het aangemerkt als Mastercard Debit. Overigens ook in sommige andere apps...
Ben er wel klaar mee. Heb nu meerdere keren gemaild. Steeds reactie, werken daar flink langs elkaar heen.
iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2 HomeKit CarPlay MagSafe AirTags
Heb je de Bijenkorf card toegevoegd na de andere kaart? Wat ik te horen kreeg was dat de kaart wel werkt als je eerst een andere kaart toevoegt. “Debit” kaarten zijn namelijk wel toegestaan; maar niet als enige kaart. Ook al is de Bijenkorf kaart natuurlijk helemaal geen debut, zo ziet Curve het wel.finsdefis schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 15:03:
MCO Visa Card hier succesvol gelinkt aan Curve. Ook de cashbacks in MCO coins werken goed.
Ik heb helaas geen andere kaart.
Ik heb ook geen andere kaart. Bunq opgezegd onlangs, anders was dat nog een optie.maxvdh schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 17:30:
[...]
Heb je de Bijenkorf card toegevoegd na de andere kaart? Wat ik te horen kreeg was dat de kaart wel werkt als je eerst een andere kaart toevoegt. “Debit” kaarten zijn namelijk wel toegestaan; maar niet als enige kaart. Ook al is de Bijenkorf kaart natuurlijk helemaal geen debut, zo ziet Curve het wel.
Ik heb helaas geen andere kaart.
Het is inderdaad wat Curve zelf zegt: voeg eerst een andere kaart toe. Tja. Ik heb er één en dat is voldoende.
iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2 HomeKit CarPlay MagSafe AirTags
Ik kan bij Curve geen Euroclix ICS creditcard koppelen, want dan krijg ik de foutmelding dat dit type "prepaid" creditcard niet wordt ondersteund, ondanks dat ICS toch een volwaardige creditcard levert.
Welke ICS kaart? Toevallig de Bijenkorf kaart? Zie de discussie hiervoor in dit draadje.OkarBan schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 23:14:
Ik kan bij Curve geen ICS creditcard koppelen, want dan krijg ik de foutmelding dat dit type "prepaid" creditcard niet wordt ondersteund, ondanks dat ICS toch een volwaardige creditcard levert.
Nee, toevallig geen Bijenkort kaart, maar een Euroclix ICS mastercard met het kenmerkende ICS BIN nummer 510008.Wally2002 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 08:07:
[...]
Welke ICS kaart? Toevallig de Bijenkorf kaart? Zie de discussie hiervoor in dit draadje.
Curve heeft zojuist nog meer details gevraagd (foto pas, eerste 8 cijfers, kaart type etc). Die heb ik gestuurd. Ook gelijk bovenstaande euroclix verhaal meegenomen!
Ben benieuwd.
Ben benieuwd.
Heb ik ook gemaild vorige week. Niets meer op vernomen. Dus ook die hoop moet ik helaas bij je wegnemen.maxvdh schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 13:05:
Curve heeft zojuist nog meer details gevraagd (foto pas, eerste 8 cijfers, kaart type etc). Die heb ik gestuurd. Ook gelijk bovenstaande euroclix verhaal meegenomen!
Ben benieuwd.
Had al weinig hoop. Maar ze zijn langzaam, dus wie weet!THE_BASE schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 15:11:
[...]
Heb ik ook gemaild vorige week. Niets meer op vernomen. Dus ook die hoop moet ik helaas bij je wegnemen.
Ik las dat er 2 miljard "zoek" is bij Wirecard. De koers is gekelderd en de CEO is opgestapt.
Fintech bedrijven zoals Curve en Revolut opereren via de banklicentie van Wirecard. De creditcards van Curve worden uitgegeven door Wirecard. Volgens een ander bericht gaat Curve per 28 juni afstappen van Wirecard.
Zijn je creditcard gegevens nog wel veilig bij Curve?
Fintech bedrijven zoals Curve en Revolut opereren via de banklicentie van Wirecard. De creditcards van Curve worden uitgegeven door Wirecard. Volgens een ander bericht gaat Curve per 28 juni afstappen van Wirecard.
Zijn je creditcard gegevens nog wel veilig bij Curve?
Anoniem: 567735
Voor wat betreft Revolut: die geven al sinds begin 2018 zelf hun kaarten uit (https://www.fintechfuture...or-in-house-card-issuing/)
Ik ben benieuwd of er impact gaat zijn nu Wirecard het faillissement heeft aangevraagd.
Zal wel niet gerelateerd zijn maar daarnet een bericht van de app :
Zal wel niet gerelateerd zijn maar daarnet een bericht van de app :
:strip_exif()/f/image/vCVwJXDygEypFs5jAEQBW4KK.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 72% gewijzigd door Tomsworld op 25-06-2020 18:01 ]
"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"
Ja, uit de nieuwsbrief van Curve die ik zojuist heb ontvangen:Tomsworld schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 17:08:
Ik ben benieuwd of er impact gaat zijn nu Wirecard het faillissement heeft aangevraagd.
WIRECARD LICENCE SUSPENDED - PLEASE CARRY A BACK-UP CARD.toon volledige bericht
Dear Curve Customers,
Your Curve card and all associated Curve transaction and money transfer services will be temporarily suspended with immediate effect. Please be assured, we expect to be up and running again shortly but it may take a few days. Your money and card details held at Curve are safe and secure.
This has happened because the Financial Conduct Authority1 has this morning suspended its permission for Wirecard Card Solutions Limited (the company who currently issues Curve Cards) to operate, without prior notice. This action is not related to Curve - but Curve currently depends on Wirecard for operation of the Curve card.
We are already well on the way to migrating away from Wirecard but have not fully completed this process. We are now working round the clock to achieve the migration as quickly as possible and therefore expect this disruption to last for only a limited period of time.
We will continue to communicate the details of what this means for you during this interim period.
For now, please carry a backup card.
We’ll be back,
Team Curve
Inderdaad net gekregen, ik ben benieuwd wat ze gaan doen, ze waren hoe dan ook van plan nieuwe processor gebruiken, maar wil dat zeggen dat iedereen nieuwe kaarten gaat krijgen ?
Blijkbaar geen nieuwe kaarten nodig, maar wat rampzalig is is de timing, vrijdag middag dat helpt niet om de boel sneller overgezet te krijgen.
Blijkbaar geen nieuwe kaarten nodig, maar wat rampzalig is is de timing, vrijdag middag dat helpt niet om de boel sneller overgezet te krijgen.
[ Voor 29% gewijzigd door Tomsworld op 26-06-2020 14:37 ]
"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"
Ik stond heel even in verwarring wat ze hier mee bedoelden.Carry a backup card.
Carry an extra card.
De Curve pas werkt tot nader order niet, dus gebruik een andere creditcard. Bijvoorbeeld eentje die je gekoppeld had aan Curve.
Waarom ze dat niet duidelijk zeggen... In mijn beleving is Curve juist de "backup" card.
De Curve-card is juist bedoeld om als 'enige' card te gebruiken en je dus niet met verschillende cards over straat moet. Zo wordt het in ieder geval primair aangeprezen.jack2 schreef op zondag 28 juni 2020 @ 18:07:
[...]
Waarom ze dat niet duidelijk zeggen... In mijn beleving is Curve juist de "backup" card.
De use case van de gemiddelde Nederlander zal inderdaad iets anders zijn (hooguit 1 creditcard om achter de Curve te hangen - dan zou je de Curve idd als backup kunnen zien).
Inderdaad. Ik begrijp dat Curve bedoeld is om als enige creditcard in je portemonnee te zitten zodat je je andere creditcards niet hoeft mee te nemen.
Maar bij "backup" denk ik dus aan iets anders. Bij mij is Curve iets leuks om erbij te hebben. Ik maak me meer zorgen als mijn reguliere creditcard het niet zou doen.
Maar bij "backup" denk ik dus aan iets anders. Bij mij is Curve iets leuks om erbij te hebben. Ik maak me meer zorgen als mijn reguliere creditcard het niet zou doen.
Nieuwe Curve aankondiging:
Here’s what will be available as of Monday June 29th, and what’s still to come:
✅ Enable payments with your Curve Card
✅ Enable Curve Fronted
✅ Enable Curve Cash Points and Balance
Steps to use your Curve Card again:
You’ll be prompted to update your Curve App, please do!
Some of your cards may need to be re-verified. Don’t worry, it’s easy! We’ll point out which ones and include clear instructions on what you need to do.
We need to do some extra testing tomorrow for your mobile wallet and wearables to work (i.e. Apple Pay, Google Pay, Samsung Pay, Garmin, Fitbit and Wena), so these payments won’t be possible immediately, but shouldn’t be far behind.
En betalingen werken weer, persoonlijk toch een knap werk dat ze dat zo snel terug up & running gekregen hebben.
Hoi,
Is het mogelijk om via Curve Google Pay the gebruiken met N26.
Ik denk eraan om Curve the gebruiken voor ING Creditcard en N26 Debit card. Scheelt weer wat pasjes in de portemonnee. Zou helemaal meegenomen zijn als ik met Curve Blue Card Google Pay kan gebruiken met N26.
Alvast dank
Is het mogelijk om via Curve Google Pay the gebruiken met N26.
Ik denk eraan om Curve the gebruiken voor ING Creditcard en N26 Debit card. Scheelt weer wat pasjes in de portemonnee. Zou helemaal meegenomen zijn als ik met Curve Blue Card Google Pay kan gebruiken met N26.
Alvast dank
Hmm, ik krijg alleen maar declined nu, met welke kaart dan ook, zowel online als met de pas, terwijl het een paar dagen geleden prima werkte. Ik heb een bericht gestuurd, ben benieuwd...
Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler
Beetje late reactie, maar ze hebben mijn account gedeblokkeerd en alles werkt weer prima.
Het account was automatisch geblokkeerd omdat ik blijkbaar een bepaalde transactie per ongeluk een paar keer vlak achter elkaar had gedaan.
Het account was automatisch geblokkeerd omdat ik blijkbaar een bepaalde transactie per ongeluk een paar keer vlak achter elkaar had gedaan.
Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler
Bij mij werkt Curve niet. Ik heb een hele tijd geleden deze kaart aangevraagd en ontvangen. Nu heb ik mijn Revolut kaart toegevoegd zodat ik vervolgens Curve kan toevoegen aan Google Pay.
Dat laatste lukt maar ik kan nergens fysiek betalen met de kaart of via mijn telefoon. In beide gevallen krijg ik direct een melding dat men de kaart niet accepteert.
Ben ik iets vergeten om te doen? Moet ik deze kaart nog op een bepaalde manier activeren ofzo? Moet wel heel eerlijk toegeven dat ik in beide gevallen alleen maar geprobeerd heb om contactloos te betalen.
Dat laatste lukt maar ik kan nergens fysiek betalen met de kaart of via mijn telefoon. In beide gevallen krijg ik direct een melding dat men de kaart niet accepteert.
Ben ik iets vergeten om te doen? Moet ik deze kaart nog op een bepaalde manier activeren ofzo? Moet wel heel eerlijk toegeven dat ik in beide gevallen alleen maar geprobeerd heb om contactloos te betalen.
@lasharor Ik zou bij de eerste betaling inderdaad wel proberen om de kaart fysiek in het pinapparaat te steken. Overigens bleek mijn kaart ook direct geflagged te zijn, waardoor ik hem niet kon gebruiken. De klantenservice heeft dat voor mij opgelost, dus dat zou je ook nog kunnen proberen.
De klantenservice nu geeft aan dat mijn betaling niet geaccepteerd is omdat mijn CVS code niet klopt. Maar dat is bij een fysieke betaling natuurlijk onzin.TexMex schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 12:32:
@lasharor Ik zou bij de eerste betaling inderdaad wel proberen om de kaart fysiek in het pinapparaat te steken. Overigens bleek mijn kaart ook direct geflagged te zijn, waardoor ik hem niet kon gebruiken. De klantenservice heeft dat voor mij opgelost, dus dat zou je ook nog kunnen proberen.
Ik zal een proberen of ik wel gewoon kan betalen door hem fysiek in de pinautomaat te doen.
Ik meen mij inderdaad te herinneren dat je (destijds) de kaart eerst moest activeren door hem fysiek in een automaat (geld tappen of PIN betaling) te doen en PIN code intoetsen. Daarna werden alle andere functies actief. Zou nog kunnen zijn.
Normaal kan je ook volstaan met het controleren van je saldo in een geldautomaat (ATM)YuYa schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 12:57:
Ik meen mij inderdaad te herinneren dat je (destijds) de kaart eerst moest activeren door hem fysiek in een automaat (geld tappen of PIN betaling) te doen en PIN code intoetsen. Daarna werden alle andere functies actief. Zou nog kunnen zijn.
Ja het gaat natuurlijk om de PIN authethicatieivanwmc schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 21:01:
[...]
Normaal kan je ook volstaan met het controleren van je saldo in een geldautomaat (ATM)
Ik ga dit eens proberen. Want gewoon pinnen bij een winkel werkt niet.ivanwmc schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 21:01:
[...]
Normaal kan je ook volstaan met het controleren van je saldo in een geldautomaat (ATM)
Ben ik de enige waarbij Apple Pay niet werkt?
Al maanden last van en support weet het ook niet. "We're working on it".
Al maanden last van en support weet het ook niet. "We're working on it".
:fill(white):strip_exif()/f/image/erSYbEgR6CCgcuVB0piXiLtn.png?f=user_large)
[ Voor 34% gewijzigd door iamjesse op 20-08-2020 02:50 ]
Ik heb gepind bij de geldautomaat, dat werkt zonder problemen. Maar, wanneer ik wil betalen bij een pinautomaat dan werkt het niet. Zowel insteken als met contactloos betalen. Elke keer krijg ik "magneetstrip onleesbaar".
Jammer...
Jammer...
Ik heb zonet mijn N26 kaart aan Curve toegevoegd om Google Pay (NFC) te kunnen gebruiken.
De kaart toevoegen aan Google Pay is geen probleem, maar er gaat toch iets mis waardoor contactloos betalen niet mogelijk is.
:strip_exif()/f/image/Ud448sM2b7xicQUOVG5FGNmz.jpg?f=fotoalbum_large)
Is dit een 'known issue', weet iemand van jullie wat ik kan doen om dit op te lossen?
De kaart toevoegen aan Google Pay is geen probleem, maar er gaat toch iets mis waardoor contactloos betalen niet mogelijk is.
:strip_exif()/f/image/Ud448sM2b7xicQUOVG5FGNmz.jpg?f=fotoalbum_large)
Is dit een 'known issue', weet iemand van jullie wat ik kan doen om dit op te lossen?
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Waar vind ik de BIN?Anoniem: 567735 schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 11:44:
Is de BIN van jouw kaart 5375 9000? Met 5375 9020 werkt het niet.
De eerste cijfers van het nummer (ik begrijp dat dat de BIN moet zijn?) zijn 5574 4498...
Heeft Curve zijn nummers aangepast? Gaat om een nieuw account.
Op je kaart of in de app dusRichh schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 13:46:
[...]
Waar vind ik de BIN?
De eerste cijfers van het nummer (ik begrijp dat dat de BIN moet zijn?) zijn 5574 4498...
Voor zover ik weet is bij Curve alleen 5375 9000 vrijgeschakeld voor Google Pay, dat is de eerste serie die ze gebruikten, toegewezen aan het VK (maar ook uitgegeven op het vasteland). Later kwam daar dus nog de 5375 9020 bij die het volgens mij ook niet meer deed (zo te zien nog wel weer, als ik even zoek) en nu dus schijnbaar ook nog 5574 4498.
Die serie werkt dus schijnbaar ook niet met Google Pay. Wordt dus de forums bij Curve doorpluizen en wachten vrees ik.
De makkelijkste manier op het moment om met Google Pay bezig te gaan op het moment is volgens mij een Openbank-rekening. Doet het bij mij prima met een Maestro voor Google Pay, ik gebruik inderdaad mijn Curve (met 5375 9000 nummer) als er betalingen met kredietkaart mogelijk zijn.
@Anoniem: 567735 duidelijk... De info dat Curve de mogelijkheid is om Google Pay aan de praat te krijgen, is dus achterhaald 
Binnenkort maar eens Openbank proberen dan.
Binnenkort maar eens Openbank proberen dan.
Ik kan nu een aantal dagen niet in de Curve app inloggen, krijg een 'Something's Gone Wrong', terwijl de meldingen bij het betalen wel verschijnen (Android). Support komt er tot nu toe niet uit, ik heb de cache al geleegd en de app opnieuw geinstalleerd.
Iemand een idee?
Iemand een idee?
Hier een waarschuwing. Kijk uit met Curve!
Ik had het gebruikt voor meerdere Bol.com betalingen.
Uiteindelijk heb ik de producten geretourneerd. Ipv dat ik de betaalde bedragen terug kreeg op de aan Curve gekoppelde creditcard, zijn deze bedragen door Curve omgezet naar GBP en op Curve Cash gestort.
Ik heb hier inmiddels al 6 weken een ticket over lopen. De eerste persoon van support heeft bevestigd dat dit inderdaad fout is gelopen, het een bekend probleem was en met toekomstige refunds niet meer kan gebeuren (die gaan naar de gekoppelde cc waar de oorspronkelijke betaling mee was gedaan, zonder deze om te zetten naar GBP).
Echter op elke reply sindsdien reageert nu een ander persoon van Support en de reacties zijn echt ongelooflijk dom. Ze gaan totaal niet meer in op het probleem. Soms gaat het over totaal andere dingen.
Ze weigeren dus de refunds van Bol terug te zetten naar EUR, waardoor ik het zelf moet doen (2x valuta exchange. Dat kost wat) en ik met geen mogelijkheid nog aan de originele bedragen kan komen.
Uit wanhoop heb ik ook een melding gemaakt bij de AFM maar ik verwacht weinig.
Uiteindelijk heb ik de producten geretourneerd. Ipv dat ik de betaalde bedragen terug kreeg op de aan Curve gekoppelde creditcard, zijn deze bedragen door Curve omgezet naar GBP en op Curve Cash gestort.
Ik heb hier inmiddels al 6 weken een ticket over lopen. De eerste persoon van support heeft bevestigd dat dit inderdaad fout is gelopen, het een bekend probleem was en met toekomstige refunds niet meer kan gebeuren (die gaan naar de gekoppelde cc waar de oorspronkelijke betaling mee was gedaan, zonder deze om te zetten naar GBP).
Echter op elke reply sindsdien reageert nu een ander persoon van Support en de reacties zijn echt ongelooflijk dom. Ze gaan totaal niet meer in op het probleem. Soms gaat het over totaal andere dingen.
Ze weigeren dus de refunds van Bol terug te zetten naar EUR, waardoor ik het zelf moet doen (2x valuta exchange. Dat kost wat) en ik met geen mogelijkheid nog aan de originele bedragen kan komen.
Het is dan ook een bekend probleem, waar ze uitgebreid over hebben gecommuniceerd. Een innovatie die ze met het overzetten vanaf Wirecard ingevoerd hebben en die verkeerd heeft uitgepakt.Jazco2nd schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 01:54:
het een bekend probleem was en met toekomstige refunds niet meer kan gebeuren
Het zou mij overigens verbazen dat er binnen Curve een mark-up gerekend wordt voor wisselen - je hebt wel een wisselkoersrisico natuurlijk. Van Curve Cash kom je over het algemeen het makkelijkst af door een Revolut account op te laden of Amazon (UK) tegoed te kopen.
Er kwam toch een feature waar je kon zeggen dat voor iedere betaling je eerst curve cash gebruikt ?
Maar het is soms vervelend dat pond ik zou dat graag aanpassen, als ik met PayPal betaal ook altijd wil hij in pond afrekenen met PayPal omrekening, je moet dan klikken bill in euro. En dan gebeurd alles in Euro, maar geen optie in Paypal om bv een kaart als euro te Flaggen als de BIN UK zegt.
Maar het is soms vervelend dat pond ik zou dat graag aanpassen, als ik met PayPal betaal ook altijd wil hij in pond afrekenen met PayPal omrekening, je moet dan klikken bill in euro. En dan gebeurd alles in Euro, maar geen optie in Paypal om bv een kaart als euro te Flaggen als de BIN UK zegt.
Ik probeerde laatst mijn Curve Cash tegoed naar mijn Revolut weg te sluizen, maar liep hierbij vast op een postcode check.
Als ik revolut probeer te top-uppen met mijn Curve dan moet ik een postcode invullen. Maakt niet uit wat ik invul, de 'top-up' knop blijft grijs. Bij het gebruik van een betaalverzoek moet ik ook een postcode invullen, maar uiteindelijk wordt de transactie geweigerd op gronde van invalid billing address.
Is hier iemand eerder ook al tegenaan gelopen? Voor de vorm: ik woon in NL.
Alvast dank!
Als ik revolut probeer te top-uppen met mijn Curve dan moet ik een postcode invullen. Maakt niet uit wat ik invul, de 'top-up' knop blijft grijs. Bij het gebruik van een betaalverzoek moet ik ook een postcode invullen, maar uiteindelijk wordt de transactie geweigerd op gronde van invalid billing address.
Is hier iemand eerder ook al tegenaan gelopen? Voor de vorm: ik woon in NL.
Alvast dank!
En het gaat wel om een 'top-up' van meer dan 10 Pond?tobitronics schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 10:11:
Als ik revolut probeer te top-uppen met mijn Curve dan moet ik een postcode invullen. Maakt niet uit wat ik invul, de 'top-up' knop blijft grijs.
(verder nooit zo'n postcode check gehad, ook niet bij het opladen van Revolut)
Ja, is >10 gbpAnoniem: 567735 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 10:15:
[...]
En het gaat wel om een 'top-up' van meer dan 10 Pond?
(verder nooit zo'n postcode check gehad, ook niet bij het opladen van Revolut)
Edit: Het bleek dat Curve iets in het systeem niet goed had staan, na een berichtje naar support werkte de postcode check weer.
[ Voor 22% gewijzigd door tobitronics op 19-10-2020 10:25 ]
Registreren van creditcards met 510008XX zoals die van de bijenkorf en een aantal banken, is bij mij gelukt, eindelijk.....
Denk dat ze het een en ander bijgewerkt hebben in het systeem.
Denk dat ze het een en ander bijgewerkt hebben in het systeem.
Maar aan curve heb je dus toch een andere CC gekoppeld? Ik zou daar een klacht indienen, die kunnen de transactie gewoon terugdraaien als ze dat willenJazco2nd schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 01:54:toon volledige bericht
Verder... dat hele curve cash is een gesjoemel opzich.
Had het gebruikt om wat te kopen in euro's, wordt het bedrag in euro's gewoon 1 : 1 in GBP afgetrokken van het saldo

Hallo Curve? De wisselkoers van EUR/GBP is toch echt 0,91~ en het lijkt mij toch ook sterk dat er een 10%~ valuta conversie fee op zit.
In vino veritas, in aqua sanitas
Echt? Ik heb juist onlangs nog £5 omgeruild voor €5,50 Amazon tegoed.JohanNL schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 12:05:
[...]wordt het bedrag in euro's gewoon 1 : 1 in GBP afgetrokken van het saldo
Ja, in mijn geval was het €9 saldo opwaarderen bij Trading212 Invest.nobleone schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 08:43:
[...]
Echt? Ik heb juist onlangs nog £5 omgeruild voor €5,50 Amazon tegoed.
Werd afgeschreven als £9 van het Curve cash.
[ Voor 8% gewijzigd door JohanNL op 24-10-2020 12:36 ]
In vino veritas, in aqua sanitas
Ik kan mijn curve kaart niet meer toevoegen als contactloos betaalmethode bij Google pay.
Eerder lukte dit wel(kaarten verdwenen uit Google pay na telefoon reboot, lang verhaal, ander probleem).
Maar nu krijg ik dus dit.
Tips? Bin 5375..
Eerder lukte dit wel(kaarten verdwenen uit Google pay na telefoon reboot, lang verhaal, ander probleem).
Maar nu krijg ik dus dit.
Tips? Bin 5375..

Heel chic is het misschien niet, maar waarschijnlijk lukt het weer als je bij het invoeren een willekeurig Duits of Belgisch adres gebruikt.
Het is me eindelijk gelukt om de Bijenkorf card in de Curve app te krijgen en Apple Pay werkend te krijgen :-)
Klopt, toevallig heb ik woensdag een poging gewaagd met mijn ICS Mastercard en het is deze keer idd gelukt. Wel kreeg ik in eerste instantie als plaatje de Bijenkorf card in de app te zien, terwijl ik een ICS eigen kaart heb, maar goed, dat is zo aangepast. Wel fijn dat het ein-de-lijk werkt.
Uit-ein-de-lijk heb je er vanaf 1 januari helemaal niks aan, want de garanties van de ICS cards gelden alleen als je met de card rechtstreeks betaalt aan de shop. Dus zonder curve, applepay of andere pay als tussenschakel.
Je doelt op de nieuwe voorwaarde voor de aflevergarantie (de aankoopgarantie veranderd niet).MTT schreef op zondag 15 november 2020 @ 19:08:
Uit-ein-de-lijk heb je er vanaf 1 januari helemaal niks aan, want de garanties van de ICS cards gelden alleen als je met de card rechtstreeks betaalt aan de shop. Dus zonder curve, applepay of andere pay als tussenschakel.
in de praktijk zal de aflevergarantie vooral van toepassing zijn op online aankopen. In fysieke winkels zul je de aankopen gelijk meenemen en is die aflevergarantie in de meeste gevallen niet aan de orde.
Zolang ICS geen Applepay ondersteund is Curve voor mij een handig product.
Juist door het uitkleden van de voorwaarden in combinatie met prijsverhogingen voor mij een reden om ICS volgend jaar op te zeggen. De gratis debet kaarten icm verzekering van curve bieden mij genoeg. Verder nog een Amex voor autohuur e.d.MTT schreef op zondag 15 november 2020 @ 19:08:
Inmiddels is Curve in Nederland officieel toe te voegen aan Google Pay.
Ik krijg het enkel niet voor elkaar. Support geeft nu aan dat ze iets gedaan hebben met m'n account, dat ik even m'n creditcard opnieuw moet verifiëren en dat t Dan zou moeten werken.
Ik kan echter m'n kaart niet verwijderen omdat een eerste betaling enkel vanaf een creditcard kan. Maar heb nog niks via curve card betaald. Zou dat misschien de reden zijn dat ik m niet gekoppeld krijg?
Ik kan echter m'n kaart niet verwijderen omdat een eerste betaling enkel vanaf een creditcard kan. Maar heb nog niks via curve card betaald. Zou dat misschien de reden zijn dat ik m niet gekoppeld krijg?
gevonden op: http://view.mail.curve.co...d3365e0a2340163f426d1680aEnjoy 10% cashback at Amazon this Christmas!
You made the nice list this Christmas, so we’re treating you to £10 cashback when you spend £100 or more at Amazon.
Be quick, this treat is up for grabs for just 14 days. It can be one big purchase or a few smaller ones, hit the £100 mark and we'll load £10 cashback onto your Curve Cash card on the 17th of December 2020.
Geweldig, vandaag is Anti-Embarrassment Mode geïntroduceerd. Selecteer je de verkeerde kaart zonder of te weinig saldo dan sta je voor paal bij de winkel. Het is mij al eens gebeurd. Nu wordt dat voorkomen omdat in zo’n geval een backup kaart wordt gebruikt.
Bij mijn Rode Investor (was Legacy Black) krijg ik weer 1% cashback tot in maart. Ik mag drie kiezen uit deze: M&S, Amazon, Apple, Marriott, Lidl en REWE. Dat wordt weer giftcards bij Lidl en tegoed bij Amazon kopen.
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 567735 op 17-12-2020 19:04 ]
Ik heb nu hetzelfde probleem met Bol met meerdere bestellingen.Jazco2nd schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 01:54:toon volledige bericht
Ik koop voorlopig geen online betalingen met de Curve kaart. Gisteren en vandaag maar een ticket aangemaakt.
GoodWe 3360Wp Zuid 35° | APS YC600 2x320W West | @fracverse
Wat apart, ik heb nu al meerdere malen refunds gehad met Curve maar afgezien van een late betaling (waar ik even over moest chatten) ging het altijd goed. Ook terug naar bijv Binance (Binance crypto card). Echter gelukkig nog geen ervaring met refunds bij Bol icm Curve.Zhou schreef op woensdag 23 december 2020 @ 10:14:
[...]
Ik heb nu hetzelfde probleem met Bol met meerdere bestellingen.![]()
Ik koop voorlopig geen online betalingen met de Curve kaart. Gisteren en vandaag maar een ticket aangemaakt.
Waren die refunds lang geleden? Ik kan inderdaad bevestigen dat refunds soms bij Curve Cash eindigen, in GBP. Andere refunds gaan trouwens wel weer goed.glatuin schreef op woensdag 23 december 2020 @ 11:09:
Wat apart, ik heb nu al meerdere malen refunds gehad met Curve maar afgezien van een late betaling (waar ik even over moest chatten) ging het altijd goed. Ook terug naar bijv Binance (Binance crypto card). Echter gelukkig nog geen ervaring met refunds bij Bol icm Curve.
[ Voor 4% gewijzigd door Timmy op 23-12-2020 11:40 ]
Iemand ervaring met Vivid & Crypto.com Debit Card i.c.m. Curve? Wanneer ik een betaling wil uitvoeren bij de kassa met Curve dan krijg ik een decline en het maakt niet uit welke kaart ik heb gekoppeld. Online betalingen gaan prima. Kan het zijn omdat ik geen fysieke betaling heb gedaan met Vivid & Crypto.com kaart en in plaats daarvan direct gekoppeld heb?
Ik kan me niet herinneren dat je eerst een fysieke betaling met de onderliggende kaart moet doen, sterker nog Vivid heb ik eerst virtueel gedaan evenals Binance Card aangezien de fysieke kaarten later komen dan de virtuele kaart. Geen ervaring met crypto.com daar wacht ik helaas al heel veel te lang opSmartCazeX schreef op donderdag 24 december 2020 @ 09:08:
Iemand ervaring met Vivid & Crypto.com Debit Card i.c.m. Curve? Wanneer ik een betaling wil uitvoeren bij de kassa met Curve dan krijg ik een decline en het maakt niet uit welke kaart ik heb gekoppeld. Online betalingen gaan prima. Kan het zijn omdat ik geen fysieke betaling heb gedaan met Vivid & Crypto.com kaart en in plaats daarvan direct gekoppeld heb?
Bij het koppelen met de Curve app heb je toch een verificatie gedaan? Het was iets van 0.85 Euro. Na verificatie is het gekoppeld. Waar heb je het geprobeerd?SmartCazeX schreef op donderdag 24 december 2020 @ 09:08:
Online betaling gaat prima, maar contactloos bij bijv. de LIDL geeft een decline.
De meeste LIDL accepteert geen cc.SmartCazeX schreef op donderdag 24 december 2020 @ 14:53:
Online betaling gaat prima, maar contactloos bij bijv. de LIDL geeft een decline.
https://cardmapr.nl/merken/lidl
Ik heb in Nederland in de EU nog nooit een Lidl gezien waar je niet met een VISA of MasterCard betalen kon, je kunt zelfs makkelijk geld bijpinnen tot € 100.
Die site heb ik persoonlijk nog niet kunnen betrappen op juiste informatie.Zhou schreef op donderdag 24 december 2020 @ 20:57:
[...]
De meeste LIDL accepteert geen cc.
https://cardmapr.nl/merken/lidl
Werkelijk alles wat ik controleer klopt niet.
Hier in de lidl kan ik gewoon betalen met Mastercard / visa. Curve, vidid, crypto.com..alles.
Wellicht dat ik eerst met de fysieke kaart van Vivid of Crypto.com moet betalen met pin alvorens dat contactloos werkt?
Ik weet niet meer of dit bij vivid, en of crypto.com was. Maar ik heb dit ook wel eens gehad bij 1 van m'n passen. Gewoon even een keer je pas in de sleuf rammen bij de winkel en met je pincode betalen.SmartCazeX schreef op donderdag 24 december 2020 @ 23:37:
Wellicht dat ik eerst met de fysieke kaart van Vivid of Crypto.com moet betalen met pin alvorens dat contactloos werkt?
Daarna zou het gewoon moeten werken.
Het lukt mij niet om een ICS ASN Visa kaart toe te voegen in Curve. Als ik de eerdere posts lees hoef ik ook geen verwachting te hebben dat dit gaat veranderen?
Gebruik al een tijdje Curve vooral icm Bunq en Revolut. Nu heb ik 2x een refund gekregen op bunq. Zit ik met het probleem dat er voor de refund ook een afschrift wordt gedaan..
Dat terwijl het allang betaald was. Meerdere hier last van gehad en hoe opgelost? Bunq wijst naar Curve en andersom
https://imgur.com/a/FuxPHO9
Dat terwijl het allang betaald was. Meerdere hier last van gehad en hoe opgelost? Bunq wijst naar Curve en andersom
Add me op Stadia: Gloogle
Ik heb geen bunq (meer) maar ik herken het wel van ING. Op het moment van terugbetaling worden er twee boekingen zichtbaar, een positieve en negatieve. De negatieve wordt echter als reservering geplaatst en verdwijnt uiteindelijk omdat deze niet bevestigd wordt.Pukson schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 09:27:
Gebruik al een tijdje Curve vooral icm Bunq en Revolut. Nu heb ik 2x een refund gekregen op bunq. Zit ik met het probleem dat er voor de refund ook een afschrift wordt gedaan..
Ah oke, lekker systeem dan. Haha. Maar bedankt voor de opheldering!Timmy schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 10:01:
[...]
Ik heb geen bunq (meer) maar ik herken het wel van ING. Op het moment van terugbetaling worden er twee boekingen zichtbaar, een positieve en negatieve. De negatieve wordt echter als reservering geplaatst en verdwijnt uiteindelijk omdat deze niet bevestigd wordt.
Add me op Stadia: Gloogle
Als ik het mij goed herinner zie je bij bunq niet of het om een reservering gaat, dus houd het voor de zekerheid wel in de gaten. Op termijn (bij ING is dat 20 dagen) zou de reservering automatisch moeten komen te vervallen.Pukson schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 10:02:
Ah oke, lekker systeem dan. Haha. Maar bedankt voor de opheldering!
Zijn er meer mensen die problemen hebben met de SMS, tijdens het aanmelden bij Curve?
Ik lijk de sms maar niet te ontvangen, welk mobiel nummer ik ook invoer.
Helpdesk geeft hier al 2 weken geen zinnige opvolging aan.
Ik lijk de sms maar niet te ontvangen, welk mobiel nummer ik ook invoer.
Helpdesk geeft hier al 2 weken geen zinnige opvolging aan.
Heb mijn Asn Visa kaart zonder probleem in Curve kunnen toevoegen. Paar maanden geleden.balken07 schreef op maandag 25 januari 2021 @ 16:20:
Het lukt mij niet om een ICS ASN Visa kaart toe te voegen in Curve. Als ik de eerdere posts lees hoef ik ook geen verwachting te hebben dat dit gaat veranderen?
Lucky you haha. Ik krijg steevast neen van de app terug.roviaro schreef op zondag 31 januari 2021 @ 16:06:
[...]
Heb mijn Asn Visa kaart zonder probleem in Curve kunnen toevoegen. Paar maanden geleden.
Ik heb enige tijd geleden een Bijenkorf CC (ook ICS) aan Curve toe kunnen voegen, dit heeft ook een tijdje probleemloos gewerkt. Begin dit jaar ging het echter mis, ik kreeg steeds een 'Declined' terug. Volgens de helpdesk van ICS is dit omdat sinds begin februari een vorm van 2FA is aangezet voor transacties boven 75 euro en Curve deze blijkbaar niet correct afhandelt. Ik weet niet of dit helemaal waar is, aangezien 2FA eerder wel heeft gewerkt en het inmiddels ook bij sommige transacties onder de 75 euro mis is gegaan. De helpdesk van Curve is er mee bezig, al varieert het tempo van antwoorden sterk. Hoe dan ook, dit vooral ter info voor de andere gebruikers hier met een ICS kaart.
"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary
Update: bericht terug gehad van Curve. Het probleem is nu 'bekend', ze werken er aan, maar voorlopig wordt deze kaart niet meer ondersteund. Ik weet niet of dit voor alle ICS kaarten geldt, want daarmee is de hoeveelheid werkende kaarten in Nederland wel erg klein geworden..
"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary
@Hertog
Heb hetzelfde probleem met de ANWB ICS Visa. Dus heb zo'n vermoeden dat het voor heel ICS gaat gelden helaas.
Het is me overigens nu wel gelukt om de Curve card toe te voegen aan mn GPay op mijn Poco X3 NFC na het installeren van GPay apk. Denk je eindelijk met je telefoon te kunnen betalen, krijg je een declined
Heb hetzelfde probleem met de ANWB ICS Visa. Dus heb zo'n vermoeden dat het voor heel ICS gaat gelden helaas.
Het is me overigens nu wel gelukt om de Curve card toe te voegen aan mn GPay op mijn Poco X3 NFC na het installeren van GPay apk. Denk je eindelijk met je telefoon te kunnen betalen, krijg je een declined
[ Voor 46% gewijzigd door Krypt op 08-03-2021 11:10 ]
Ja, ik ben er ook bang voor. En aangezien ICS de grootste provider in Nederland is en Amex en Maestro al niet werkten vrees ik dat Curve momenteel in Nederland relatief nutteloos is geworden.
Dit begrijp ik niet. Het werkt perfect samen met Revolut, MCO Visa Card, Swipe, Binance, Vivid, Openbank etc. En waarom zou je nog een kaart van ICS willen behalve wellicht voor autohuur? Maar goed daar heb ik nog een Amex kaart voor. Die kaarten van ICS zijn veel duurder dan de eerdere genoemde kaarten.Hertog schreef op maandag 8 maart 2021 @ 11:32:
Ja, ik ben er ook bang voor. En aangezien ICS de grootste provider in Nederland is en Amex en Maestro al niet werkten vrees ik dat Curve momenteel in Nederland relatief nutteloos is geworden.
Ik zei 'relatief'glatuin schreef op maandag 8 maart 2021 @ 11:42:
[...]
Dit begrijp ik niet. Het werkt perfect samen met Revolut, MCO Visa Card, Swipe, Binance, Vivid, Openbank etc. En waarom zou je nog een kaart van ICS willen behalve wellicht voor autohuur? Maar goed daar heb ik nog een Amex kaart voor. Die kaarten van ICS zijn veel duurder dan de eerdere genoemde kaarten.
En voor mij persoonlijk is de korting die de Bijenkorf card me oplevert het nog wel waard. Ik ben het met je eens dat ICS duur is overigens, maar Amex als alternatief aanraden is volgens mij meestal niet goedkoper
Amex heb ik nu nog alleen om te voorkomen dat mijn KLM puntjes in de gootsteen verdwijnen.Hertog schreef op maandag 8 maart 2021 @ 11:51:
[...]
Ik zei 'relatief'. Ik weet niet precies hoeveel mensen er in Nederland zullen zijn met twee creditcards van die partijen - althans, het werkt niet met mijn Openbank (Maestro) kaart en voor zover ik weet sowieso niet met Maestro, dus ik neem aan dat je het alleen over creditcards hebt.
En voor mij persoonlijk is de korting die de Bijenkorf card me oplevert het nog wel waard. Ik ben het met je eens dat ICS duur is overigens, maar Amex als alternatief aanraden is volgens mij meestal niet goedkoper.
De Blue Card bij AMEX is gratis, als je meer dan € 3.000 per jaar omzet. Dat moet toch niet enorm moeilijk haalbaar zijn, en dan heb je tenminste een Kaart, geen gepruts (natuurlijk wel alleen omzetten in Euro's, SEK en RON maken, voor de rest is de wisselkoersopslag niet echt aantrekkelijk).Hertog schreef op maandag 8 maart 2021 @ 11:51:
[...]
Ik ben het met je eens dat ICS duur is overigens, maar Amex als alternatief aanraden is volgens mij meestal niet goedkoper.
Alleen AMEX en Curve gaat natuurlijk niet samen, dat is nog steeds heel jammer.
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 567735 op 13-03-2021 12:29 ]
Ook bij mij nu problemen met mijn ICS / ABN AMRO kaart en Curve. 7 maart voor het laatst succesvol mee betaald, nu lukt het niet meer. De kaart opnieuw toevoegen werkt wel gewoon.
Heb ook even met ICS gebeld maar zij zien de transacties die door Curve geweigerd worden niet in hun systeem, het lijkt dus niet een blokkade o.i.d. bij ICS te zijn maar het gaat ergens anders mis.
Heb ook even met ICS gebeld maar zij zien de transacties die door Curve geweigerd worden niet in hun systeem, het lijkt dus niet een blokkade o.i.d. bij ICS te zijn maar het gaat ergens anders mis.
Off-topic: Ook SEK en RON? Ik dacht dat het altijd 2.5% opslag op de interbancaire koers is als de transactie niet in EUR is. Zou goed nieuws zijn.Anoniem: 567735 schreef op maandag 8 maart 2021 @ 12:16:
De Blue Card bij AMEX is gratis, als je meer dan € 3.000 per jaar omzet. Dat moet toch niet enorm moeilijk haalbaar zijn, en dan heb je tenminste een Kaart, geen gepruts (natuurlijk wel alleen omzetten in Euro's, SEK en RON maken, voor de rest is de wisselkoersopslag niet echt aantrekkelijk).
Ik had 924/2009 en de uitbreiding daarop in het hoofd.U123456 schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 04:58:
[...]
Off-topic: Ook SEK en RON? Ik dacht dat het altijd 2.5% opslag op de interbancaire koers is als de transactie niet in EUR is. Zou goed nieuws zijn.
Bij nader onderzoek blijkt dat alsnog een opslag in rekening gebracht kan worden, maar dat mijn bank (DKB) dat niet deed op het moment dat ik het uitzocht. Mijn eerdere uitspraak is dus onjuist.
Net weer kunnen betalen met Google pay en gekoppelde curve card, die weer gekoppeld is aan ANWB ICS.
Issue wat er eerst wat dat je declined kreeg, is dus opgelost
Is het iemand recentelijk gelukt om een Crypto.com VISA kaart aan Curve toe te voegen? Ik krijg steeds de melding dat de kaart geweigerd wordt.
|| The harder you fall the more it hurts - be awesome ||
Yes, gister nog gedaan. Ik heb de Ruby Steel kaart.Mighty schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 07:54:
Is het iemand recentelijk gelukt om een Crypto.com VISA kaart aan Curve toe te voegen? Ik krijg steeds de melding dat de kaart geweigerd wordt.
Ik heb ook nog een vraag: ik heb de 'terug in de tijd' optie gedaan om een transactie van een prepaid VISA te laten betalen door de CRO. Van de CRO kaart is dat bedrag netjes afgeschreven maar bij de andere prepaid VISA heb ik niet het bedrag erbij gekregen. Zit hier vertraging op, moet ik de klantenservice aan z'n hempie trekken?
Komt meestal heel snel goed. Zoniet even via de transactie contact opnemen. Je krijgt altijd binnen 48 uur antwoord. Ik ben erg tevreden over curve.tweakenpeak schreef op maandag 29 maart 2021 @ 14:09:
[...]
Yes, gister nog gedaan. Ik heb de Ruby Steel kaart.
Ik heb ook nog een vraag: ik heb de 'terug in de tijd' optie gedaan om een transactie van een prepaid VISA te laten betalen door de CRO. Van de CRO kaart is dat bedrag netjes afgeschreven maar bij de andere prepaid VISA heb ik niet het bedrag erbij gekregen. Zit hier vertraging op, moet ik de klantenservice aan z'n hempie trekken?
Inmiddels ook met een voldoende groot bedrag weer gelukt bij mij inderdaad.Krypt schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 16:40:
Net weer kunnen betalen met Google pay en gekoppelde curve card, die weer gekoppeld is aan ANWB ICS.