• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-08 09:32
Hebben hier mensen problemen (gehad) met het toevoegen van de Curve card aan de iPad? Ik krijg hem prima gekoppeld aan mijn iPhone, maar op mijn iPad krijg ik de verificatiecode niet.

• Cyleo
Cyleo schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 19:27:
Hebben hier mensen problemen (gehad) met het toevoegen van de Curve card aan de iPad? Ik krijg hem prima gekoppeld aan mijn iPhone, maar op mijn iPad krijg ik de verificatiecode niet.
Mocht iemand dit ook krijgen. Ik heb inmiddels contact gehad met de klantenservice, die hebben in hun backend wat gerest en nu werkt alles weer als een trein.

Nog wel een andere vraag: Als ik Curve's website lees zou ik een transactie die niet in EUR is naar iedere creditcard moeten kunnen laten schrijven met Go Back In Time:
https://support.imaginecu...ove-with-Go-Back-in-Time-
Dat heeft bij mij alleen nooit gewerkt, alleen EUR afrekeningen kan ik moven. Misschien omdat ik niet een UK klant ben, maar iemand anders die dit ooit heeft geprobeerd?

Anoniem: 567735

Cyleo schreef op maandag 14 juni 2021 @ 21:53:
Dat heeft bij mij alleen nooit gewerkt, alleen EUR afrekeningen kan ik moven. Misschien omdat ik niet een UK klant ben, maar iemand anders die dit ooit heeft geprobeerd?
Nee, maar worden de betreffende kaarten correct herkend? Veel van mijn Revolut-kaarten worden bijvoorbeeld als GBP gezien, en ik heb ook wel eens een Qander-kaart gehad die als Amerikaans herkend werd (maar echt in Euro's was).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• glatuin
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 20:10
Ik heb nou iets vreemds: 3 transacties van Bol.com zichtbaar bij de onderliggende kaart. Slechts 1 transactie zichtbaar in Curve app. 2 van de 3 transacties kloppen niet. Dat zijn de "crv" transacties op de onderliggende kaart die niet in Curve zichtbaar zijn. Curve helpdesk laat al tijd niets van zich horen. Vandaag maar weer eens een mail gestuurd. Ik ga nu tevens met bol.com checken, echter ben ik bang dat het een curve probleem betreft. Gelukkig gaat het om paar tientjes, en geen grote bedragen.

Al met al niet onder de indruk van de helpdesk, en reden om Curve nu toch maar minder vaak te gaan gebruiken.

Update: Ik heb uiteindelijk de oorzaak gehoord vanuit Curve, die mij vertellen dat de fout is gemaakt bij de onderliggende kaart. Ikzelf was er niet helemaal van overtuigd. Heb via Curve een "go-back-in-time" gedaan en op de andere kaart gaat het wel goed. Toch speelt bol hier ook een rol in. Wat is er gebeurd:
2 items bij bol besteld en betaald. 1 item bleek van een andere verkoper. Bol heeft vervolgens niet het volledige bedrag geïnd maar een kleiner deel. En erna nog eens een bedrag ingehouden voor hun eigen item. Dat eerste is erg vreemd en geeft meer ruimte voor fouten. Ik had liever dat bol het volledige bedrag (de reservering) niet had geïnd en erna 2 losse bedragen had genomen van mijn CC.

Anyway onderliggende kaart betreft crypto.com kaart. Daar staat het volle bedrag vermeld maar is niet geïnd, en dus niet terug gestort bij de go-back-in-time actie.. Klopt wel financieel, echter staat verkeerd in de app, helpdesk van crypto.com is nu dus op de hoogte van de fout.

Al met al een lastig gebeuren en geen idee wie de blaam betreft. Desalnietemin heb ik besloten de curve kaart alleen nog in echte winkels etc te gebruiken (lekker makkelijk met Garmin en Google pay) maar zal het vermijden bij online betalingen. Jammer want de CDC kaart werkt met SMS en vind ik niet veiliger en fijner dan Curve waar je vanuit de App de betaling kunt goedkeuren.

[Voor 52% gewijzigd door glatuin op 02-07-2021 11:33]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Cyleo
glatuin schreef op maandag 28 juni 2021 @ 11:17:
Ik heb nou iets vreemds: 3 transacties van Bol.com zichtbaar bij de onderliggende kaart. Slechts 1 transactie zichtbaar in Curve app. 2 van de 3 transacties kloppen niet. Dat zijn de "crv" transacties op de onderliggende kaart die niet in Curve zichtbaar zijn. Curve helpdesk laat al tijd niets van zich horen. Vandaag maar weer eens een mail gestuurd. Ik ga nu tevens met bol.com checken, echter ben ik bang dat het een curve probleem betreft. Gelukkig gaat het om paar tientjes, en geen grote bedragen.

Al met al niet onder de indruk van de helpdesk, en reden om Curve nu toch maar minder vaak te gaan gebruiken.
Ik lijk nu hetzelfde te hebben met mijn KLM afschrijving. Ik ben ook in contact met Curve, volgens hen zou het vanzelf hersteld moeten worden na een paar dagen, mag ik ga vanaf nu met grote bedragen maar rechtstreeks naar de CC die ik wil.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• glatuin
Cyleo schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 21:38:
[...]

Ik lijk nu hetzelfde te hebben met mijn KLM afschrijving. Ik ben ook in contact met Curve, volgens hen zou het vanzelf hersteld moeten worden na een paar dagen, mag ik ga vanaf nu met grote bedragen maar rechtstreeks naar de CC die ik wil.
Bij mij was het een samenloop van omstandigheden, zie mijn update in mijn eerdere bericht.

• NY_Giant
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:51
Curve ondersteunt nu de aanschaf van cryptovaluta bij BANXA, Bitpanda, Coinbase, Crypto.com, Kraken, Moonpay en Uphold: https://help.curve.com/cryptocurrency-transactions-HJSHWlz4t.

• glatuin
NY_Giant schreef op donderdag 30 september 2021 @ 19:33:
Curve ondersteunt nu de aanschaf van cryptovaluta bij BANXA, Bitpanda, Coinbase, Crypto.com, Kraken, Moonpay en Uphold: https://help.curve.com/cryptocurrency-transactions-HJSHWlz4t.
.
Ik ben benieuwd of ik nu ook een card top-up kan doen van mijn crypto.com visa kaart met ICS (ANWB Visa blokkeert dit momenteel)

• NY_Giant
@glatuin Valt te proberen inderdaad. Met een Mastercard van Rabobank gaat dat in ieder geval altijd al prima.

• glatuin
NY_Giant schreef op donderdag 30 september 2021 @ 19:48:
@glatuin Valt te proberen inderdaad. Met een Mastercard van Rabobank gaat dat in ieder geval altijd al prima.
Vandaag lukt het niet, jammer hoor. Nu doe ik dit via een omweg, nl. via Revolut.

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:58
Ik heb hier wat rond gekeken, maar wat is nu het echte voordeel van een Curve kaart. Dat je alle passen onder 1 pas kan plaatsten en de cashback? Of liggen er nog meer dingen onder die voordeel brengen.

• NY_Giant
@dutchnltweaker

- al je kaarten van Mastercard/Visa onderbrengen bij Curve, zodat je maar één kaart bij je hoeft te dragen, die ook nog eens gemakkelijk te koppelen is aan Google Pay, Apple Pay, Fitbit Pay en Garmin Pay
- via de app kies je gemakkelijk via welke onderliggende kaart je standaard wilt betalen. Dit je kun je altijd wijzigen en je kunt een tweede en derde standaardkaart instellen voor als de eerste weigert
- geen/lage wisselkoersopslag
- je Nederlandse creditcard aan Curve koppelen en Curve vervolgens koppelen aan Google Pay / Apple Pay (niet alle Nederlandse creditcards bieden die optie namelijk; bij Google Pay zelfs geen enkele)
- de hoge wisselkoersopslag van Nederlandse creditcards ontwijken door via Curve te betalen
- betalingen tot 30 dagen na de transactiedatum overzetten van de ene kaart naar een andere. Kies bijvoorbeeld bij betaling van een duur artikel voor een echte creditcard als onderliggende kaart. Heb je het artikel in huis en is alles in orde, dan zet je de transactie alsnog over naar bijvoorbeeld je Crypto.com-kaart om cashback op te strijken
- extra mogelijkheden met betrekking tot geld omwisselen en geldopname. Je losse kaarten hebben daar limieten voor en Curve zelf ook. Combineer je beide opties, dan vergroot je je mogelijkheden/limieten
- Curve (debitcard) wordt breder geaccepteerd dan prepaid-kaarten zoals bijvoorbeeld de Crypto.com-kaart

Zie hier de tarieven van Curve bij overschrijding van de limieten van de gratis kaart.

• cooLopke
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 13:42
Wellicht dat iemand hier het antwoord weet op deze vragen. Ik heb Curve cashback ontvangen echter zijn deze bedragen in pond. Als ik betalingen doe in EUR merk ik dat de cashback niet automatisch wordt afgehouden van het bedrag terwijl dit wel op automatisch staat ingesteld. Iemand die dit heeft opgelost en of hij/zij hetzelfde heeft?

Daarnaast heb ik ook een vraag over Google pay. Als ik een NFC betaling doe bij bv. de Aldi, moet ik dan nog mijn code ingeven boven bedragen van 50€ of hoe zit dit?

Thanks alvast!

• NY_Giant
@cooLopke Is je Curve-kaart toevallig nog een oude met Britse BIN? Die hebben altijd een voorkeur voor Britse ponden boven euro's, bijvoorbeeld ook bij geldopnames. Ik heb onlangs via de klantenservice gratis een nieuwe kaart aangevraagd met een Nederlandse BIN. Dat werkt net even iets fijner omdat die de euro als standaard-valuta gebruikt.

• cooLopke
NY_Giant schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 23:24:
@cooLopke Is je Curve-kaart toevallig nog een oude met Britse BIN? Die hebben altijd een voorkeur voor Britse ponden boven euro's, bijvoorbeeld ook bij geldopnames. Ik heb onlangs via de klantenservice gratis een nieuwe kaart aangevraagd met een Nederlandse BIN. Dat werkt net even iets fijner omdat die de euro als standaard-valuta gebruikt.
Nochtans niet hoor, de kaart heb ik pas sinds een maand.

• cooLopke
NY_Giant schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 23:24:
Is bij jou de cashback rewards in EUR? Op de cashback kaart? Als dit het geval is, ga ik een ticket openen bij hun.

Dit staat er op hun website: When you spend Curve Cash Points on your Curve card, 1 Curve Cash Point is equivalent to 1 pence (GBP) – so, 100 Points = £1.

[Voor 11% gewijzigd door cooLopke op 23-10-2021 10:13]

• NY_Giant
@cooLopke Ik krijg al heel lang geen cashback meer, dus ik zou niet weten hoe het precies zit. Maar je kunt het inderdaad altijd even navragen bij de klantenservice (support@curve.com of via een ticket in de app). Als het echt lang duurt voor ze reageren, moet je ze even een heads-up geven op Twitter.

Voor wat betreft Google Pay in de Aldi, ik zou zeggen: probeer het gewoon even uit. Dat kan namelijk ook afhankelijk zijn van de onderliggende kaart die je gebruikt voor Google Pay.

[Voor 4% gewijzigd door NY_Giant op 23-10-2021 10:14]

• jack2
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 03-08 17:54
Ik lees hier dat Google Pay nu officieel beschikbaar is in de Play store: https://www.emerce.nl/nie...y-app-arriveert-nederland

Ik heb inderdaad de app kunnen installeren en instellen voor gebruik met mijn fysieke Curve creditcard.

• nobleone
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:15
Dank voor de heads up @jack2 !
Op mijn Galaxy S10 gebruik ik Google Pay al ruim een jaar i.c.m. Curve maar tot een paar minuten geleden was het nog niet gelukt om Google Pay op mijn Galaxy Watch 4 te activeren. Nu dus wel!
Nu alleen nog ergens fysiek gaan winkelen 🤔

• chevchelios
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-08 22:48
Pfff Curve... Mooi concept (icm Crypto.com card) als alles goed werkt.
Maar zodra je de klantenservice nodig hebt, ga je nat. Wat een ellende, weken doorlooptijd en onkunde. Curve voor grotere bedragen is totaal niet serieus te nemen. Ik heb mijn Curve card zojuist opgezegd!
Ook de cashback klinkt leuker dan het is. De Curve cash punten zijn alleen te gebruiken als een transactie kleiner is dan je Curve cash balance.

• glatuin
chevchelios schreef op donderdag 9 december 2021 @ 11:54:
Pfff Curve... Mooi concept (icm Crypto.com card) als alles goed werkt.
Maar zodra je de klantenservice nodig hebt, ga je nat. Wat een ellende, weken doorlooptijd en onkunde. Curve voor grotere bedragen is totaal niet serieus te nemen. Ik heb mijn Curve card zojuist opgezegd!
Ook de cashback klinkt leuker dan het is. De Curve cash punten zijn alleen te gebruiken als een transactie kleiner is dan je Curve cash balance.
Wat bedoel je met grotere bedragen? Ik heb tot op heden nog geen grote issues gehad en de kleinere issues die ik had werden keurig afgehandeld. En dat voor de gratis kaart. Het hoogste bedrag dat ik heb betaald was iets van 2700 euro of zo en dat ging prima. Ik gebruik het ook voornamleijk met de CDC kaart. Die laatste heeft 2 keer een fout gehad met een teruggave. Deze kwam wel goed bij curve maar niet bij CDC. Juist dankzij de info die Curve mij gaf had ik genoeg 'bewijs' om CDC van hun fout te overtuigen.

• chevchelios
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-08 22:48
glatuin schreef op donderdag 9 december 2021 @ 12:58:
[...]

Wat bedoel je met grotere bedragen? Ik heb tot op heden nog geen grote issues gehad en de kleinere issues die ik had werden keurig afgehandeld. En dat voor de gratis kaart. Het hoogste bedrag dat ik heb betaald was iets van 2700 euro of zo en dat ging prima. Ik gebruik het ook voornamleijk met de CDC kaart. Die laatste heeft 2 keer een fout gehad met een teruggave. Deze kwam wel goed bij curve maar niet bij CDC. Juist dankzij de info die Curve mij gaf had ik genoeg 'bewijs' om CDC van hun fout te overtuigen.
Het punt wat ik probeerde te maken was dat de afhankelijkheid van de gebrekkige klantenservice de card onbetrouwbaar maakt. Het risico Curve-support nodig te hebben na een verkeerde verwerking van een transactie van een groot 1000+ bedrag wil ik niet lopen.

Internet staat overigens vol met klachten over de support.

Mijn grootste probleem tot nu toe was dat een paar dagen na allerlei successvolle transacties, alles op declined komt te staan. Terwijl de gekoppelde kaart (VISA) aangeeft dat alles succesvol was, wat ook klopt. De gekochte spullen zijn binnen.
Curve heeft dit nog steeds niet op weten te lossen. Maakt het voor mij totaal onbruikbaar.

[Voor 0% gewijzigd door chevchelios op 09-12-2021 14:22. Reden: typo]

• DarkFire1985
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-08 17:08
chevchelios schreef op donderdag 9 december 2021 @ 14:21:
[...]

Het punt wat ik probeerde te maken was dat de afhankelijkheid van de gebrekkige klantenservice de card onbetrouwbaar maakt. Het risico Curve-support nodig te hebben na een verkeerde verwerking van een transactie van een groot 1000+ bedrag wil ik niet lopen.

Internet staat overigens vol met klachten over de support.

Mijn grootste probleem tot nu toe was dat een paar dagen na allerlei successvolle transacties, alles op declined komt te staan. Terwijl de gekoppelde kaart (VISA) aangeeft dat alles succesvol was, wat ook klopt. De gekochte spullen zijn binnen.
Curve heeft dit nog steeds niet op weten te lossen. Maakt het voor mij totaal onbruikbaar.
Ik had hetzelfde en support wist mij te vertellen dat ze een bug hebben in de anti-embarrassment functionaliteit en dat wanneer die afgaat, je dit effect krijgt.
Gezien je daardoor ook niet de transactie kan omhangen naar een andere kaart, heeft support dat voor mij gedaan.

• Tacticus
  • Registratie: Juli 2020
  • Niet online
Is het mogelijk om een ING debit kaart dus toe tevoegen aan je curve kaart zodat je curve als creditcard kan gebruiken? ik kan namelijk m'n debit kaart niet toevoegen :(

Hodl is the key of success

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:36

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Tacticus schreef op maandag 13 december 2021 @ 09:35:
Is het mogelijk om een ING debit kaart dus toe tevoegen aan je curve kaart zodat je curve als creditcard kan gebruiken? ik kan namelijk m'n debit kaart niet toevoegen :(
Bedoel je je 'pinpas', Maestro dus? Dan is dit inderdaad niet mogelijk, en aangezien Maestro uitgefaseerd gaat worden verwacht ik ook niet dat dit nog gaat komen.

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

• Tacticus
  • Registratie: Juli 2020
  • Niet online
Hertog schreef op maandag 13 december 2021 @ 10:00:
[...]

Bedoel je je 'pinpas', Maestro dus? Dan is dit inderdaad niet mogelijk, en aangezien Maestro uitgefaseerd gaat worden verwacht ik ook niet dat dit nog gaat komen.
Jammer om te horen, ik weet voldoende. Bedankt ig!

Hodl is the key of success

• StefanoZ
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 10:14
Hallo allemaal,

In een ander topic kreeg ik de tip om voor m’n reis naar Amerika eens te kijken naar Curve. In eerste instantie was ik onwijs enthousiast omdat kiemt curve meerdere (gratis) fintech bankpassen kan koppelen en zelf na de transactie nog in staat ben een kaart te kiezen.
Echter is er 1 ding waar ik niet uit kom.

Met het gratis curve account ben je in staat om maximaal €500 gratis te converteren naar (in mijn geval) dollars, ondanks dat de kaart staat ingesteld op euro’s.
Blue
Fee free currency conversion up to up to €500 per rolling 30-day period. Thereafter, we will charge a currency conversion fee of 2% over the standard exchange rate.
Bron: https://www.curve.com/legal/terms/

Maar stel ik maak gebruik van N26, Revolut of bijvoorbeeld Vivid. Deze banken / kaarten bieden allemaal de mogelijkheid om zonder opslag te betalen in $, terwijl de kaarten zelf staan ingesteld op €.
Bij gebruik van de Curve pas beperk ik mezelf toch? Omdat curve na €500 ziet dat de kaart in € staat en dus opslag zal rekenen. Of zie ik iets over het hoofd?

• NY_Giant
StefanoZ schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 07:50:
Hallo allemaal,

In een ander topic kreeg ik de tip om voor m’n reis naar Amerika eens te kijken naar Curve. In eerste instantie was ik onwijs enthousiast omdat kiemt curve meerdere (gratis) fintech bankpassen kan koppelen en zelf na de transactie nog in staat ben een kaart te kiezen.
Echter is er 1 ding waar ik niet uit kom.

Met het gratis curve account ben je in staat om maximaal €500 gratis te converteren naar (in mijn geval) dollars, ondanks dat de kaart staat ingesteld op euro’s.

[...]

Bron: https://www.curve.com/legal/terms/

Maar stel ik maak gebruik van N26, Revolut of bijvoorbeeld Vivid. Deze banken / kaarten bieden allemaal de mogelijkheid om zonder opslag te betalen in $, terwijl de kaarten zelf staan ingesteld op €.
Bij gebruik van de Curve pas beperk ik mezelf toch? Omdat curve na €500 ziet dat de kaart in € staat en dus opslag zal rekenen. Of zie ik iets over het hoofd?
Je kunt in plaats van Curve ook de onderliggende kaart de omwisseling laten doen. In dat geval stel je de onderliggende kaart niet in op euro's maar op de valuta waarin je gaat betalen.

Als je bijvoorbeeld in dollars gaat betalen en je wilt dat Revolut en níet Curve de omwisseling verzorgt, dan stel je in de Curve-app je Revolut-kaart op dollars in. Als Curve ziet dat zowel de betaling als de onderliggende kaart dezelfde valuta hebben, past Curve zelf geen omwisseling toe. Dan zal Revolut de omwisseling dus verzorgen.

Je kunt daardoor ook slim omgaan met de limieten van beide kaarten. De eerste 1000 euro stel je je Revolut-kaart (in Curve) in op dollars, de volgende 500 euro stel je hem in op euro's. Zo pak je al 1500 euro mee zonder koersopslag. Na die 1500 euro zou je in Curve weer voor een een andere kaart kunnen kiezen en die instellen op dollars. Dan pak je nog meer betalingen zonder wisselkoersopslag mee.

Overigens komt Vivid er qua wisselkoersopslag helemaal niet zo gunstig uit, maar zie daarvoor de foreign exchange (FX) uit de openingspost in dit topic: Het Grote Gratis Bankentopic Deel 2.

[Voor 30% gewijzigd door NY_Giant op 05-01-2022 09:31]

• StefanoZ
NY_Giant schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 09:22:
[...]

Je kunt in plaats van Curve ook de onderliggende kaart de omwisseling laten doen. In dat geval stel je de onderliggende kaart niet in op euro's maar op de valuta waarin je gaat betalen.

Als je bijvoorbeeld in dollars gaat betalen en je wilt dat Revolut en níet Curve de omwisseling verzorgt, dan stel je in de Curve-app je Revolut-kaart op dollars in. Als Curve ziet dat zowel de betaling als de onderliggende kaart dezelfde valuta hebben, past Curve zelf geen omwisseling toe. Dan zal Revolut de omwisseling dus verzorgen.
Aha, duidelijk. Thanks!
Je kunt daardoor ook slim omgaan met de limieten van beide kaarten. De eerste 1000 euro stel je je Revolut-kaart (in Curve) in op dollars, de volgende 500 euro stel je hem in op euro's. Zo pak je al 1500 euro mee zonder koersopslag. Na die 1500 euro zou je in Curve weer voor een een andere kaart kunnen kiezen en die instellen op dollars. Dan pak je nog meer betalingen zonder wisselkoersopslag mee.
Dit is eigenlijk best wel slim. Werkt dit echt zo?
Overigens komt Vivid er qua wisselkoersopslag helemaal niet zo gunstig uit, maar zie daarvoor de foreign exchange (FX) uit de openingspost in dit topic: Het Grote Gratis Bankentopic Deel 2.
Valt toch wel mee?

N26 en Openbank gebruiken de Mastercard exchange rate: 100$ = 88.73 EUR (gisteren)
Nuri gebruikt de Visa exchange rate: 100$ = 88.67 EUR (gisteren) (zonder opslag zo lijkt het n.a.v. hun pricing list)
Vivid gebruikt de visa exchange rate + 0,5 opslag: 100$ = 89,11 EUR

Of zie ik het verkeerd?

• NY_Giant
StefanoZ schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 14:56:
[...]

Aha, duidelijk. Thanks!

[...]

Dit is eigenlijk best wel slim. Werkt dit echt zo?

[...]

Valt toch wel mee?

N26 en Openbank gebruiken de Mastercard exchange rate: 100$ = 88.73 EUR (gisteren)
Nuri gebruikt de Visa exchange rate: 100$ = 88.67 EUR (gisteren) (zonder opslag zo lijkt het n.a.v. hun pricing list)
Vivid gebruikt de visa exchange rate + 0,5 opslag: 100$ = 89,11 EUR

Of zie ik het verkeerd?
Het werkt inderdaad echt zo!

Wat betreft de wisselkoersopslag zijn de verschillen natuurlijk klein. Maar als je een langere periode in het buitenland doorbrengt, kan het verschil wel enigszins oplopen. In de meeste gevallen is Revolut (doordeweeks) bij mij de voordeligste.

Zie ook mijn eerdere uitleg daarover: hier en hier.

Sowieso zit je met al deze opties qua wisselkoersopslag natuurlijk een stuk beter dan bij de traditionele Nederlandse banken. En dat is hoe dan ook de belangrijkste winst.

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hoe kan ik met Curve op zo veel mogelijk plaatsen betalen?

Gewoon Curve zelf (dus Mastercard) of via Google Pay of Samsung Pay (ik weet niet hoe breed deze opties uitgerold zijn in Nederland?)
Of is er nog een andere manier?

[Voor 7% gewijzigd door anandus op 08-01-2022 09:35]

• NY_Giant
anandus schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 09:34:
Hoe kan ik met Curve op zo veel mogelijk plaatsen betalen?

Gewoon Curve zelf (dus Mastercard) of via Google Pay of Samsung Pay (ik weet niet hoe breed deze opties uitgerold zijn in Nederland?)
Of is er nog een andere manier?
Dat maakt geen enkel verschil. Je blijft altijd afhankelijk van je kaart-type. In het geval van Curve dus Mastercard.

Google Pay of Samsung Pay in combinatie met Curve betekent dus niet dat je op meer plekken kunt betalen dan met de fysieke Curve-kaart zelf. In alle gevallen zal de merchant Mastercard moeten accepteren, anders gaat het niet werken.

• anandus
  • Niet online
NY_Giant schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 11:01:
[...]

Dat maakt geen enkel verschil. Je blijft altijd afhankelijk van je kaart-type. In het geval van Curve dus Mastercard.

Google Pay of Samsung Pay in combinatie met Curve betekent dus niet dat je op meer plekken kunt betalen dan met de fysieke Curve-kaart zelf. In alle gevallen zal de merchant Mastercard moeten accepteren, anders gaat het niet werken.
Heel erg duidelijk, thanks!

• dutchnltweaker
Weet niet of ik het hier mag delen, maar zag op pepper dan je Gratis Curve card + €15 Bonus + 1% cashback kan krijgen nu.

Weet niet of ik de link mag delen.

• WishmasterNL
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19:34

WishmasterNL

XBOX: WishmasterNLD

dutchnltweaker schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 08:24:
Weet niet of ik het hier mag delen, maar zag op pepper dan je Gratis Curve card + €15 Bonus + 1% cashback kan krijgen nu.

Weet niet of ik de link mag delen.
Ik denk niet dat je die mag delen.
Hier zit namelijk een referral aan van Pepper zelf.

Overigens kan je met elke willekeurige referral dezelfde voordelen krijgen volgens mij.

BTO 17CL47 | i7-3610qm | Nvidia GTX680m 4GB gddr5 | 256GB Samsung 830serie SSD | 1080P scherm | 8GB 1600mhz ddr3 | win 10 Pro 64bit

• dutchnltweaker
WishmasterNL schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 09:07:
[...]

Overigens kan je met elke willekeurige referral dezelfde voordelen krijgen volgens mij.
Ja? Dat wist ik niet dat je met elke referral voordeel kan krijgen. Daarom deeld ik voor de zekerheid niet de link.

[Voor 6% gewijzigd door dutchnltweaker op 12-01-2022 09:25]

• NY_Giant
WishmasterNL schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 09:07:
[...]

De bonus via Pepper is 15 euro in plaats van 5 euro bij een gewone referral.

• Senn19
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 22-06 11:58
Goedendag allen. Ik heb vandaag Curve aangemaakt en probeer dit nu te koppelen met mijn Vivid account. Ik moest een betaling doen van een klein bedrag waarvan ik ervan uit ga dat ik die uiteindelijk wel terugkrijg alleen moet daar een code bijkomen die ik moet gebruiken om mijn pas te verifiëren. Iemand enig idee hoelang het kan duren voordat dit verwerkt is?

• NY_Giant
Senn19 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 15:12:
Goedendag allen. Ik heb vandaag Curve aangemaakt en probeer dit nu te koppelen met mijn Vivid account. Ik moest een betaling doen van een klein bedrag waarvan ik ervan uit ga dat ik die uiteindelijk wel terugkrijg alleen moet daar een code bijkomen die ik moet gebruiken om mijn pas te verifiëren. Iemand enig idee hoelang het kan duren voordat dit verwerkt is?
Zie je de betaling met de code nergens terug in je transacties in de Vivid-app? Anders even aan de klantenservice van Vivid vragen of zij de code aan jou kunnen doorgeven. Als het goed is, kunnen zij het wel inzien.

• Senn19
Zie je de betaling met de code nergens terug in je transacties in de Vivid-app? Anders even aan de klantenservice van Vivid vragen of zij de code aan jou kunnen doorgeven. Als het goed is, kunnen zij het wel inzien.
De betaling zelf staat wel in mijn Vivid alleen staat er bij dat deze nog pending is. De Curve app gaf aan dat het wel even kon duren tot de code zichtbaar was dus ik gok dat het nog wordt verwerkt.

• NY_Giant
Senn19 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 16:00:
[...]

De betaling zelf staat wel in mijn Vivid alleen staat er bij dat deze nog pending is. De Curve app gaf aan dat het wel even kon duren tot de code zichtbaar was dus ik gok dat het nog wordt verwerkt.
Ik heb hem volgens mij toen via de klantenservice opgevraagd, omdat die ook niet zichtbaar was.

• Senn19
Ik heb hem volgens mij toen via de klantenservice opgevraagd, omdat die ook niet zichtbaar was.
Dan ga ik het proberen bij de klantenservice kijken of zij mij kunnen helpen. Bedankt in ieder geval.

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19:27
Een week geleden via de Pepper-NL-deal aangemeld en verificatie doorlopen. Inmiddels succesvol mijn ING Mastercard gekoppeld en daarna de eerste online betaling gedaan met de Curve kaartgegevens. De dag erna 15 GBP aanmeldbonus (dus bijna 18 EUR) in Curve Cash erbij. De fysieke card zou volgende week moeten komen.

Wat echter niet lukt is het toevoegen van de Curve gegevens aan Google Pay op mijn Android 11 telefoon via de knop ‘Add to G Pay’. Ik krijg dan de foutmelding ‘Deze kaart is al toegevoegd’, wat dus niet het geval is. Van de klantenservice na 3 dagen nog steeds geen reactie in de chatfunctie van de app. Iemand hier nog een tip?

Edit: inmiddels werkend gekregen. Hier de oplossing: U123456 in "Google Pay in Nederland"

[Voor 8% gewijzigd door U123456 op 18-02-2022 22:16]

• StefanoZ
Ik lees op Reddit dat de curve kaart in Amerika niet werkt omdat deze daar nog niet beschikbaar is.
Even dubbel check, dit lijkt me onzin toch? Wordt toch gewoon geaccepteerd als Mastercard neem ik aan?

Hoe zit dat trouwens, stel ik hang een Visa kaart aan de curve kaart. Ik weet dat het (bijna) nooit voorkomt, maar:
wordt de betaling geweigerd in een zaak waar Visa niet geaccepteerd wordt, MC wel
of
wordt de betaling geweigerd in een zaak waar MC (de curve kaart) niet geaccepteerd wordt, maar Visa wel (uiteraard zou je in dit geval de onderliggende kaart kunnen gebruiken als je deze bij je hebt)?

• U123456
@StefanoZ:
You can spend with Curve in-store, online and at ATMs at home or abroad, anywhere Mastercard® is accepted.
https://help.curve.com/ca...ormal-bank-card-rJuWH_hLd
Yes, it will, since the POS terminal in the store does not ‘see’ the underlying card that is selected in your Curve wallet, it only ‘sees’ your Curve MasterCard.
https://community.curve.c...y-accept-mastercard/28786

• NY_Giant
U123456 schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 11:50:
Een week geleden via de Pepper-NL-deal aangemeld en verificatie doorlopen. Inmiddels succesvol mijn ING Mastercard gekoppeld en daarna de eerste online betaling gedaan met de Curve kaartgegevens. De dag erna 15 GBP aanmeldbonus (dus bijna 18 EUR) in Curve Cash erbij. De fysieke card zou volgende week moeten komen.

Wat echter niet lukt is het toevoegen van de Curve gegevens aan Google Pay op mijn Android 11 telefoon via de knop ‘Add to G Pay’. Ik krijg dan de foutmelding ‘Deze kaart is al toegevoegd’, wat dus niet het geval is. Van de klantenservice na 3 dagen nog steeds geen reactie in de chatfunctie van de app. Iemand hier nog een tip?
Hier iemand met een vergelijkbaar probleem: catchingfire in "Google Pay in Nederland".

Ik heb ze overigens al een paar keer via Twitter DM benaderd als ik geen reactie kreeg binnen 72 uur. Zij attendeerden dan het juiste team op mijn 'case' waarna er alsnog snel een reactie volgde.

[Voor 3% gewijzigd door NY_Giant op 17-02-2022 15:47]

• NY_Giant
Dit inderdaad. De Curve-kaart is gewoon een Mastercard die overal geaccepteerd wordt waar debit Mastercard geaccepteerd wordt. Of de gekozen onderliggende kaart van Visa of Mastercard is, maakt verder helemaal niets uit voor de betaling. Je bent voor kaartacceptatie alleen aan Mastercard gebonden.

Curve heeft zelfs korte tijd American Express als onderliggende kaart geaccepteerd. Daarmee kon je dus overal met American Express betalen op plekken waar je Curve Mastercard werd geaccepteerd. American Express stak daar al snel een stokje voor.

• U123456
Iets om rekening mee te houden:
vergeet dit niet uit te geven: die Curve cashback verloopt na 6 maanden
maxvdh in "Crypto.com Visa Kaart en App - Ervaringen & Discussie"
Your Curve Cash points expire after 6 months
https://help.curve.com/wh...do-i-set-it-up-BJgZVSO3L_

[Voor 3% gewijzigd door U123456 op 28-02-2022 12:13]

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Curve maar eens aangeslingerd om o.a. over tijdje met crypto.com kaart aan de slag te gaan.
Wilde een bunq digicard (virtuele mc cc) toevoegen, maar door een of andere bug bij bunq was die kaart geblokkeerd ondanks ik em vrijgegeven had. Naja cancellen en andere kaart toevoegen..ware het niet dat het knopje om te cancellen niks deed in de Curve-app, en ik dus niets meer met de Curve-app kon 8)7

App moeten verwijderen en opnieuw toevoegen, toen andere virtual mc toegevoegd en dat ging probleemloos :) De anti-embarrassment mode is wel mooi verwoord trouwens ;)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• Sandro!
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-08 20:58
Misschien zoek ik niet goed, maar ik kan nergens achterhalen hoe het zit met de aankoopbescherming die ik op mijn ICS-card heb i.c.m. Curve. Heeft iemand ervaringen met het aanspreken van die verzekering na een aankoop via Curve?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• glatuin
Sandro! schreef op maandag 18 april 2022 @ 11:24:
Misschien zoek ik niet goed, maar ik kan nergens achterhalen hoe het zit met de aankoopbescherming die ik op mijn ICS-card heb i.c.m. Curve. Heeft iemand ervaringen met het aanspreken van die verzekering na een aankoop via Curve?
Die vervalt. Je hebt nu de aankoop bescherming van Curve. Bij risicovolle aankopen (bijv. shady bedrijven) zou ik gewoon de ICS gebruiken.

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Ik hoop alleen ooit dat ze de nummers aanpassen, vaak moet ik nog forceren om het in Euro te laten gebeuren. Ik gebruik ze voornamelijk nog altijd omdat mijn bank met cc geen apple pay heeft op dit ogenblik, en soms zero fee & direct zien transacties.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

• robert-630
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Sandro! schreef op maandag 18 april 2022 @ 11:24:
Volgens mij is dit uit 2020 nog van toepassing;
Wally2002 schreef op zondag 15 november 2020 @ 19:49:
[...]

Je doelt op de nieuwe voorwaarde voor de aflevergarantie (de aankoopgarantie veranderd niet).
in de praktijk zal de aflevergarantie vooral van toepassing zijn op online aankopen. In fysieke winkels zul je de aankopen gelijk meenemen en is die aflevergarantie in de meeste gevallen niet aan de orde.

Zolang ICS geen Applepay ondersteund is Curve voor mij een handig product.
Even de verschillen opgezocht (van consumentenbond);
Chargeback-regeling
Een belangrijk voordeel van betalen met een creditcard is de zogenaamde chargeback-regeling. Ook wel aflevergarantie of GeldTerugService genoemd. Dit betekent dat je een betaling kan betwisten.
Aankoopverzekering:
Een voordeel van betalen, online of in de winkel, met je creditcard is dat je aankoop verzekerd is tegen diefstal, verlies en beschadiging.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Cybje
  • Laatst online: 12-08 11:51

Cybje

First Post!

Ik heb ook contact gehad met ICS in de context van Curve en het komt erop neer dat de betaling via Curve loopt en dus Curve ook de verzekeringen op zich neemt. Ik vind dat eerlijk gezegd vreemd, want er zit wel vaker een extra financiele instelling tussen de ICS kaart en de verkoper van een product/dienst, bijv. PayPal. Moet dan echt alles direct via de credit card worden betaald, zonder dat er een andere financiele instelling tussen zit?

Maar goed, er is dus geen aankoopverzekering vanuit ICS als je iets via Curve betaalt. En die is juist wel interessant, bij mijn credit card is dat 365 dagen. Dus ik moet eigenlijk gewoon geen fysieke producten via Curve kopen, maar alleen diensten (zoals abonnementen, of restaurantjes).

Het is wel jammer dat hier niet goed voor wordt gewaarschuwd. Ik vraag me af hoeveel mensen hiervan op de hoogte zijn, behalve dan wat enthousiastelingen zoals hier op GoT die alles uitzoeken ;)

Wat ruist er door het struikgewas

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:13
Cybje schreef op maandag 25 april 2022 @ 18:05:
Ik heb ook contact gehad met ICS in de context van Curve en het komt erop neer dat de betaling via Curve loopt en dus Curve ook de verzekeringen op zich neemt. Ik vind dat eerlijk gezegd vreemd, want er zit wel vaker een extra financiele instelling tussen de ICS kaart en de verkoper van een product/dienst, bijv. PayPal. Moet dan echt alles direct via de credit card worden betaald, zonder dat er een andere financiele instelling tussen zit?
Heeft ICS nog verwezen naar bepaalde artikelen in hun voorwaarden?
In de voorwaarden van de aankoopverzekering lees ik:
biedt de verzekerde dekking tegen diefstal, verlies, vermissing of beschadiging van zijn zaak, maar alleen als deze zaak van tevoren betaald is met de Card en waarvoor de Card-rekening van de verzekerde is of wordt belast.
Heel zwart-wit lezend moet je inderdaad de zaak dus met de card betaald hebben. Je zou kunnen redeneren dat er, weliswaar via Curve (of een andere partij), voor de zaak betaald is. Het bedrag is immers 1 op 1 doorgezet en dus 1 op 1 te koppelen aan het gekochte.

Er gelden uiteraard wel voorwaarden/uitsluitingen wanneer iets gedekt wordt, maar kan niets terugvinden over de wijze van betalen. Wel wordt alleen schade betaald die niet gedekt is door andere verzekeringen. Voor Curve is er volgens mij geen aankoopverzekering (wel een aflevergarantie). PayPal heeft uiteraard ook kopersbescherming maar dat is ook geen verzekering.

• glatuin
Wally2002 schreef op maandag 25 april 2022 @ 20:16:
[...]

[...]

Heel zwart-wit lezend moet je inderdaad de zaak dus met de card betaald hebben. Je zou kunnen redeneren dat er, weliswaar via Curve (of een andere partij), voor de zaak betaald is. Het bedrag is immers 1 op 1 doorgezet en dus 1 op 1 te koppelen aan het gekochte.

Er gelden uiteraard wel voorwaarden/uitsluitingen wanneer iets gedekt wordt, maar kan niets terugvinden over de wijze van betalen. Wel wordt alleen schade betaald die niet gedekt is door andere verzekeringen. Voor Curve is er volgens mij geen aankoopverzekering (wel een aflevergarantie). PayPal heeft uiteraard ook kopersbescherming maar dat is ook geen verzekering.
Curve zelf heeft ook een verzekering maar is niet te vergelijken met de CC verzekeringen. Ik maak me er niet zo druk om, ik heb nog nooit een claim hoeven indienen in de 20+ jaar dat ik credit cards gebruik. Tijdens een reis is er bovendien ook nog een reisverzekering.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• U123456
Curve heeft een webformulier om een Chargeback aan te vragen: https://curve.kustomer.help/contact/dispute-form-S1c1oLp6Y
En eentje om een Onbekende Transactie te melden: https://curve.kustomer.he...t-activity-form-H1n9cZZtO
Dit zijn de voorwaarden van Curve Customer Protection: https://www.curve.com/en-gb/legal/curve-customer-protection/

[Voor 20% gewijzigd door U123456 op 25-04-2022 21:15]

• Wally2002
Yep, dit is vergelijkbaar met wat ICS aflevergarantie noemt. Volgens mij is hierover al eens geschreven dat dit vanuit MasterCard of VISA standaard voorgeschreven wordt.

De verzekering waar het in de discussie over gaat is de aankoopverzekering, oftewel bij schade, verlies of diefstal van de zaken die aangeschaft zijn met de kaart, tot x dagen na aanschaf.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Cybje

Cybje

First Post!

Wally2002 schreef op maandag 25 april 2022 @ 20:16:
[...]

[...]

Ze beginnen eerst gewoon over de aankoopverzekering en daarna halen ze ineens de algemene voorwaarden erbij van de aflevergarantie. Zie hieronder. Ik weet niet of dezelfde voorwaarden dan voor de aankoopverzekering gelden. Maar dan is eigenlijk wel duidelijk dat partijen als PayPal, Adyen, Buckaroo, etc. (en dus ook Curve) zijn uitgesloten. Dit is best wel opletten, want heel veel partijen gebruiken een payment provider in plaats van dat ze direct CC transacties afhandelen. Behalve dan grote webshops als Bol en Amazon (die ze zelf ook als voorbeeld geven).

Wat verandert er per 4 januari?
Er is een voorwaarde toegevoegd dat u het aankoopbedrag rechtstreeks betaald moet hebben aan het bedrijf dat het product moet leveren. Het komt steeds vaker voor dat leveranciers gebruik maken van betaaldienstverleners. De betaling die u met uw Card doet wordt dan geregistreerd als een betaling aan de betaaldienstverlener en niet een betaling aan de leverancier. De betaaldienstverlener hoeft geen product aan u te leveren, daarom kunnen wij de betaling aan de betaaldienstverlener niet voor u terughalen, dat kunnen we alleen bij een betaling die rechtstreeks aan een leverancier is gedaan. Aankopen die u via webwinkels zoals Bol.com of Amazon doet zijn gewoon verzekerd.

Wanneer kunt u geen gebruik maken van de Aflevergarantie?
U kunt geen gebruik maken van de Aflevergarantie als het aankoopbedrag niet rechtstreeks aan de winkelier is betaald. Denkt u bijvoorbeeld aan u een overboeking via Western Union of een soortgelijke dienst van een andere financiële dienstverlener. Het gaat hier dus om het separaat overboeken van het aankoopbedrag via een andere instantie dan op de website van de winkelier is aangegeven.
glatuin schreef op maandag 25 april 2022 @ 20:21:
[...]

Curve zelf heeft ook een verzekering maar is niet te vergelijken met de CC verzekeringen. Ik maak me er niet zo druk om, ik heb nog nooit een claim hoeven indienen in de 20+ jaar dat ik credit cards gebruik. Tijdens een reis is er bovendien ook nog een reisverzekering.
Ik heb het zelf 2x gebruikt nu. Het handige is gewoon dat alles is verzekerd voor 1 jaar wat je via je CC koopt. Dus dat scheelt dan bijv. een 'buiten de deur' verzekering (die ook nog eens veel duurder is dan een CC).

[Voor 11% gewijzigd door Cybje op 26-04-2022 07:49]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wally2002
Ik kon me zojuist herinneren dat in het algemene creditcard topic hier ook over gesproken is, en zie ook dat er een apart topic over geopend is.

Ik ben geen jurist, Het lijkt me dat dit een te strikte bepaling is omdat veel partijen gebruik maken van betaaldienstverleners en er dus überhaupt geen rechtstreekse betaling zal zijn.

• donald_dick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:45
Zijn weekendfee’s iets nieuws bij curve? Dat scheelt gewoon een half procent!

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

• NY_Giant
donald_dick schreef op donderdag 28 april 2022 @ 00:10:
Nee, niets nieuws, die zijn er altijd geweest. Zie ook hier en hier.

• U123456
donald_dick schreef op donderdag 28 april 2022 @ 00:10:
Soms zelfs 1,5%, maar alleen als er een 'currency conversion' nodig is. Dus een transactie in een andere munteenheid.

De eerste 500 zijn toch zonder kosten?
Fee free currency conversion up to €500 per rolling 30-day period.
Ik neem aan ook in het weekend, maar kon daar niks over vinden.

[Voor 28% gewijzigd door U123456 op 28-04-2022 08:31]

• NY_Giant
U123456 schreef op donderdag 28 april 2022 @ 08:18:
[...]
Soms zelfs 1,5%, maar alleen als er een 'currency conversion' nodig is. Dus een transactie in een andere munteenheid.

De eerste 500 zijn toch zonder kosten?
[...]
Ik neem aan ook in het weekend, maar kon daar niks over vinden.
Inderdaad, de weekend-opslag geldt alleen bij betalingen in niet-euro's. Bij omwisselingen tussen EUR, GBP en USD is de opslag 0,5%. Bij andere munteenheden is die 1,5%.
Spending abroad during the weekend?
If you make a withdrawal or purchase over the weekend and Curve performs a currency conversion, we’ll use the latest available exchange rate from our provider and apply a surcharge as the Forex markets are closed. The weekend counts as Friday 23:59 GMT – Sunday 23:59 GMT (or Saturday 00:59 BST - Monday 00:59 BST)

For transactions where both the transaction and the underlying payment cards are in GBP, USD or EUR, the foreign exchange fee will be 0.5%. For all other currencies, the foreign exchange fee will be 1.5% on an FX spend of up to £/€ 500 per 30 rolling days
Helaas geldt deze weekend-opslag ook bij de eerste € 500,- die je per maand uitgeeft. Overigens kun je hem vrij simpel ontwijken door de onderliggende kaart in de Curve-app op dezelfde valuta in te stellen als de valuta van je betaling. Dan past Curve namelijk geen omwisseling toe en laat je dat over aan de onderliggende kaart.

(Uiteraard heeft dit ontwijken alleen zin als je onderliggende kaart zelf een gunstige omrekening toepast. Is de onderliggende kaart een Nederlandse creditcard met een koersopslag van 2%, dan heeft deze stap geen zin.)

[Voor 7% gewijzigd door NY_Giant op 28-04-2022 09:39]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Is er ergens online een lijst met de winkels (vooral supermarkten) waar je met Curve kan betalen?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Cybje

Cybje

First Post!

anandus schreef op maandag 2 mei 2022 @ 11:40:
Is er ergens online een lijst met de winkels (vooral supermarkten) waar je met Curve kan betalen?
In principe gewoon elke winkel die Mastercard accepteert. ICS heeft een lijstje: https://www.icscards.nl/t...je-met-creditcard-betalen

Houd er rekening mee dat het ook per filiaal kan verschillen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Cybje schreef op maandag 2 mei 2022 @ 11:42:
[...]

In principe gewoon elke winkel die Mastercard accepteert. ICS heeft een lijstje: https://www.icscards.nl/t...je-met-creditcard-betalen

Houd er rekening mee dat het ook per filiaal kan verschillen.
Er is geen groot verschil tussen Visa en Mastercard? Ik heb nu een Visa-card (Crypto), maar wil Curve (een Mastercard) gaan gebruiken.

Waarschijnlijk kan ik dus gewoon boodschappen blijven doen bij de Dirk, Lidl, etc? :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Cybje

Cybje

First Post!

anandus schreef op maandag 2 mei 2022 @ 11:55:
[...]

Er is geen groot verschil tussen Visa en Mastercard? Ik heb nu een Visa-card (Crypto), maar wil Curve (een Mastercard) gaan gebruiken.

Waarschijnlijk kan ik dus gewoon boodschappen blijven doen bij de Dirk, Lidl, etc? :)
Er is op zich een groot verschil, het zijn twee totaal verschillende maatschappijen. Maar in Nederland accepteert vrijwel elke winkel die VISA accepteert ook Mastercard. In het buitenland, zeker verre landen, is VISA vaak iets gangbaarder heb ik het idee.

Ik heb van het weekend nog met Curve betaald bij de Aldi. Lidl en Dirk zullen ook wel lukken vermoed ik. Ik zou het gewoon proberen. Zelf doe ik dat ook, in een winkel probeer ik eerst met Apply Pay via m'n Curve kaart te betalen, als dat niet lukt pak ik Rabo (normale pinpas).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wally2002
@anandus
Supermarkten: Aldi, Lidl, Dirk, Jumbo accepteren VISA en Mastercard. (een franchise winkel kan de uitzondering zijn). Albert Heijn is de grote uitzondering die slechts in een handjevol filialen in zeer toeristische gebieden (Amsterdam) creditcards accepteert.

VISA zou wereldwijd een iets betere acceptatie kennen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pixels66
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:25
Weet iemand of de Curve kaart in 2 Apple Wallets tegelijk te gebruiken is? Dan kunnen mijn vrouw en ik beiden de hort op met die kaart...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• champion16
  • Laatst online: 20:52
Ik probeer via de app een curve account aan te maken, maar in een van de stappen wordt er gevraagd naar een building name/number.

Moet ik hier het huisnummer zetten? En in address Line 1 alleen mijn straatnaam?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Klopt het dat ing ongeveer een dag achterloopt qua weergave van mijn Cc overzicht?

Ik heb via curve mijn betalingen van ING naar een andere creditcard omgezet

In curve zie je het real-time bij ing zie ik ook wel het plus / min bedrag alleen klopt het overzicht bij ING nog niet helemaal

Waarom zit die vertraging er eigenlijk in?

Burp

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rolucious
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:34
Ik gebruik curve nu al een tijdje met positieve ervaringen, echter lukt het mij sinds 1 mei niet meer om betalingen te doen (n26 of Revolut). Ik krijg dan de melding: Declined, try another card to complete the transaction.
Heeft iemand anders hier ook al eens last van gehad? Als ik de betreffende creditcard dan direct gebruik lukt de betaling wel (zowel in de winkel als online aankopen).

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Wally2002
Rolucious schreef op zondag 8 mei 2022 @ 15:12:
Ik gebruik curve nu al een tijdje met positieve ervaringen, echter lukt het mij sinds 1 mei niet meer om betalingen te doen (n26 of Revolut). Ik krijg dan de melding: Declined, try another card to complete the transaction.
Heeft iemand anders hier ook al eens last van gehad? Als ik de betreffende creditcard dan direct gebruik lukt de betaling wel (zowel in de winkel als online aankopen).
Mogelijk moet je het KYC riedeltje van Curve doorlopen? Check in de app of er een actie openstaat.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Rolucious
Wally2002 schreef op zondag 8 mei 2022 @ 18:06:
[...]

Mogelijk moet je het KYC riedeltje van Curve doorlopen? Check in de app of er een actie openstaat.
Stond niks open. Staat nog wel een goal open dat ik de fysieke kaart moet activeren, maar dat heb ik al gedaan.
Ticket aangemaakt en ik had 'exceeded my PIN entry limit'. Het is me niet helemaal duidelijk of ze daar nu mee bedoelen dat ik te veel heb uitgegeven, of dat ik te vaak een foute pincode heb gebruikt (kan me niet herinneren dat ik dat heb gedaan). Ze hebben eea gereset en gisteren weer kunnen betalen :).

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Vandaag voor het eerst Curve via Apple Pay proberen te gebruiken bij het afrekeningen van m'n lunch.
Kreeg card declined voor mijn smoel op de terminal, maar aangezien ik verder nergens kan nagaan hoe of wat, doe ik maar de aanname dat het aan de terminal lag die geen MC debit accepteert? Maar eens verder testen door online ergens AP met idem gekoppelde kaart te gebruiken, om te zien of dat wel werkt :)

So far erg happy mee, icm PayPal of via 'creditcard' als optie online, back in time is handig, top :)

[Voor 40% gewijzigd door 2Dutch op 15-05-2022 16:19]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0Henk 'm!

• B45
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 00:18
pixels66 schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 05:29:
Weet iemand of de Curve kaart in 2 Apple Wallets tegelijk te gebruiken is? Dan kunnen mijn vrouw en ik beiden de hort op met die kaart...
Ja dat kan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• champion16
  • Laatst online: 20:52
Even een vraagje over curve om te kijken of ik het goed bereken (zit te twijfelen om het te nemen):

Voor de gratis tier krijg je geen cashback.
Voor tier 2 (black? Van 10 euro per maand) zou je in principe 1000 euro moeten uitgeven per maand om je 'kosten' eruit te halen op basis van 1% cashback.

Klopt dit?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• glatuin
champion16 schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 20:40:
Even een vraagje over curve om te kijken of ik het goed bereken (zit te twijfelen om het te nemen):

Voor de gratis tier krijg je geen cashback.
Voor tier 2 (black? Van 10 euro per maand) zou je in principe 1000 euro moeten uitgeven per maand om je 'kosten' eruit te halen op basis van 1% cashback.

Klopt dit?
Een kleine nuance je moet dan 1000 euro uitgeven bij de door jouw 3 gekozen bedrijven.

• Weicool
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 12-08 03:15
Ik heb een probleem met curve over een niet geleverd product van 1000 euro dat besteld is met de curve kaart. Na chargeback procedure gestart te geven bij curve: Nu reageert curve niet meer nadat ze de klacht naar eigen zeggen in behandeling hadden genomen met MasterCard: ik denk bedrijf achter Curve “Curve Europe, UAB” uit Litouwen dan maar vanuit Nederland als consument zonder tussenkomst van Advocaat of deurwaarder op afstand te dagvaarden via de Europese gerechtelijke procedure voor geringe vorderingen bij de rechtbank in Den Haag: hebben jullie daar ervaring mee?

[Voor 19% gewijzigd door Weicool op 22-05-2022 00:08]

• Ultrafast
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13-08 20:13
Weicool schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 23:06:
Ik heb een probleem met curve over een niet geleverd product van 1000 euro dat besteld is met de curve kaart. Nu reageert curve niet meer nadat ze de klacht naar eigen zeggen in behandeling hadden genomen met MasterCard: ik denk bedrijf achter Curve “Curve Europe, UAB” uit Litouwen dan maar vanuit Nederland als consument zonder tussenkomst van Advocaat of deurwaarder op afstand te dagvaarden via de Europese gerechtelijke procedure voor geringe vorderingen bij de rechtbank in Den Haag: hebben jullie daar ervaring mee?
Vraag af waarom dat je maar 1% cash risco voor 1000 euro ? terwijl dat maar 20 euro kost per jaar ING creditcard waar ik 50 euro gelukt een chargeback bij verkoper ivm niet geleverd een product gehad.

Nu ga ik maar straks 4K euro iets kopen met welke kaart curve of ING creditcard ?

Op voorwaarden ING is zo helder duidelijk dat je kan geld terug krijgen mits als je een bewijs aanlevert ?

Mijn vuistregels is koop maar wat je alles wat je kan kwijt tanken of iets klein afrekent kan je geen probleem met curve en grotere aankoop zou ik ff met ING creditcard doen.

Maar goed je kan proberen een chargeback starten https://curve.kustomer.help/contact/dispute-form-S1c1oLp6Y

[Voor 7% gewijzigd door Ultrafast op 21-05-2022 23:27]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Weicool
Ultrafast schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 23:25:
[...]

Vraag af waarom dat je maar 1% cash risco voor 1000 euro ? terwijl dat maar 20 euro kost per jaar ING creditcard waar ik 50 euro gelukt een chargeback bij verkoper ivm niet geleverd een product gehad.

Nu ga ik maar straks 4K euro iets kopen met welke kaart curve of ING creditcard ?

Op voorwaarden ING is zo helder duidelijk dat je kan geld terug krijgen mits als je een bewijs aanlevert ?

Mijn vuistregels is koop maar wat je alles wat je kan kwijt tanken of iets klein afrekent kan je geen probleem met curve en grotere aankoop zou ik ff met ING creditcard doen.

Maar goed je kan proberen een chargeback starten https://curve.kustomer.help/contact/dispute-form-S1c1oLp6Y
Ik kan geen eens een ING creditcard krijgen: ze willen me niet eens als klant hebben. Bovendien zouden ze je niet eens willen helpen als de transactie via curve verloopt. Ze hebben altijd zo’n typische Nederlandse “Rot op en ga maar klagen bij die waardeloze KiFid” mindset!

Lees na die chargeback procedure gestart te hebben “reageert curve niet meer nadat ze de klacht naar eigen zeggen in behandeling hadden genomen met MasterCard”.
De Europese grensoverschrijdende juridische procedure staat toe bij de Locale rechter in je eigen Europese land een vordering in te dienen voor een bedrijf in een ander Europees land zonder naar een ander land te hoeven reizen en het daar aan een plaatselijke rechter voor te leggen.

[Voor 19% gewijzigd door Weicool op 22-05-2022 00:34]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ultrafast
Weicool schreef op zondag 22 mei 2022 @ 00:08:
[...]

Ik kan geen eens een ING creditcard krijgen: ze willen me niet eens als klant hebben. Bovendien zouden ze je niet eens willen helpen als de transactie via curve verloopt. Ze hebben altijd zo’n typische Nederlandse “Rot op en ga maar klagen bij die waardeloze KiFid” mindset!

Lees na die chargeback procedure gestart te hebben “reageert curve niet meer nadat ze de klacht naar eigen zeggen in behandeling hadden genomen met MasterCard”.
De Europese grensoverschrijdende juridische procedure staat toe bij de Locale rechter in je eigen Europese land een vordering in te dienen voor een bedrijf in een ander Europees land zonder naar een ander land te hoeven reizen en het daar aan een plaatselijke rechter voor te leggen.
Ah ok np en ik denk ING creditcard is veel makkelijkste optie aangezien minimium is 650 euro per maand andere creditcardmaatschappij is juist weer strenger in ... Ik heb zelf 2500 euro limiet ING creditcard.

Maar goed het is wel klote dat curve niet eens reageert en klanten moet juist koning zijn ?

Ik ben bang dat je veel tijd insteken en verloren misschien is een 1000 euro leermoment geld denk ik eerlijk gezegd maar je zou kunnen proberen.

Alleen ik heb nog nooit meegemaakt en hebt niet eens ervaring buitenland om reizen een geld eisen nooit gehad...
Misschien is wel hier iemand verstand met jurist vakkunde. Probeer anders langs jurdisch loket gaan ?

https://www.kifid.nl/klac...rlener-in-het-buitenland/ probeer dit is ook optie in buitenland ?

[Voor 3% gewijzigd door Ultrafast op 22-05-2022 01:01]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Weicool
Als ze niet reageren: verstekvonnis halen bij de rechter en deurwaarder erop afsturen klinkt veel leuker!
Ultrafast schreef op zondag 22 mei 2022 @ 00:57:
[...]

Ah ok np en ik denk ING creditcard is veel makkelijkste optie aangezien minimium is 650 euro per maand andere creditcardmaatschappij is juist weer strenger in ... Ik heb zelf 2500 euro limiet ING creditcard.

Maar goed het is wel klote dat curve niet eens reageert en klanten moet juist koning zijn ?

Ik ben bang dat je veel tijd insteken en verloren misschien is een 1000 euro leermoment geld denk ik eerlijk gezegd maar je zou kunnen proberen.

Alleen ik heb nog nooit meegemaakt en hebt niet eens ervaring buitenland om reizen een geld eisen nooit gehad...
Misschien is wel hier iemand verstand met jurist vakkunde. Probeer anders langs jurdisch loket gaan ?

https://www.kifid.nl/klac...rlener-in-het-buitenland/ probeer dit is ook optie in buitenland ?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NY_Giant
Weicool schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 23:06:
Ik heb een probleem met curve over een niet geleverd product van 1000 euro dat besteld is met de curve kaart. Na chargeback procedure gestart te geven bij curve: Nu reageert curve niet meer nadat ze de klacht naar eigen zeggen in behandeling hadden genomen met MasterCard: ik denk bedrijf achter Curve “Curve Europe, UAB” uit Litouwen dan maar vanuit Nederland als consument zonder tussenkomst van Advocaat of deurwaarder op afstand te dagvaarden via de Europese gerechtelijke procedure voor geringe vorderingen bij de rechtbank in Den Haag: hebben jullie daar ervaring mee?
Probeer ze anders eens op Twitter te benaderen met je uitleg. Een chargeback-procedure kan ook gewoon een langdurig proces zijn, zeker als het om grote bedragen gaat. Dus wellicht dat er achter de schermen nog gewoon aan gewerkt wordt.

En misschien kun je ook nog proberen contact op te nemen met het bedrijf van de onderliggende kaart die je gebruikt hebt. Niet geschoten is altijd mis.

[Voor 7% gewijzigd door NY_Giant op 22-05-2022 14:31]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Weicool
NY_Giant schreef op zondag 22 mei 2022 @ 14:29:
[...]

Probeer ze anders eens op Twitter te benaderen met je uitleg. Een chargeback-procedure kan ook gewoon een langdurig proces zijn, zeker als het om grote bedragen gaat. Dus wellicht dat er achter de schermen nog gewoon aan gewerkt wordt.

En misschien kun je ook nog proberen contact op te nemen met het bedrijf van de onderliggende kaart die je gebruikt hebt. Niet geschoten is altijd mis.
Al benaderd, ze zouden het doorgeven aan een collega, maar daar komt niks van terecht.

Onderliggende kaart is van ICS, ze zeggen dat het in hun algemene voorwaarden staat dat als je een tussenpersoon als curve hebt, ze je dan niet zullen helpen bij een chargeback.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ultrafast
Weicool schreef op zondag 22 mei 2022 @ 15:19:
[...]

Al benaderd, ze zouden het doorgeven aan een collega, maar daar komt niks van terecht.

Onderliggende kaart is van ICS, ze zeggen dat het in hun algemene voorwaarden staat dat als je een tussenpersoon als curve hebt, ze je dan niet zullen helpen bij een chargeback.
@NY_Giant Dat is altijd derde partij betaling ook al doe je bij paypal dezelfde precies dan moet je ook toch bij paypal eerst langs gaan... ING doet dat ook niet

dus altijd rechtstreeks betaling met voorkeur creditcard kiezen...

Voor amex is mogelijk maar alleen als je bijv eerst paypal een geschil starten mocht toch niet lukken dan zou kunnen amex kijken wat voor oplossing biedt.

Maar dat wist iedereen al lang ... het is wel idd klote....

Als ik nu kijk curve dan zou ik sowieso vermijden voor groot aankoop doen ...

[Voor 4% gewijzigd door Ultrafast op 22-05-2022 22:39]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NY_Giant
Ultrafast schreef op zondag 22 mei 2022 @ 22:32:
[...]

@NY_Giant Dat is altijd derde partij betaling ook al doe je bij paypal dezelfde precies dan moet je ook toch bij paypal eerst langs gaan... ING doet dat ook niet
Dat begrijp ik, maar voor de zekerheid zou ik toch ook altijd de derde partij aanspreken als de anderen niet meewerken (zoals @Weicool ook gedaan heeft). Veel zin heeft het misschien niet, maar ik wil het op zijn minst geprobeerd hebben. Nee heb je, ja kun je krijgen. ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ultrafast
NY_Giant schreef op maandag 23 mei 2022 @ 00:28:
[...]

Dat begrijp ik, maar voor de zekerheid zou ik toch ook altijd de derde partij aanspreken als de anderen niet meewerken (zoals @Weicool ook gedaan heeft). Veel zin heeft het misschien niet, maar ik wil het op zijn minst geprobeerd hebben. Nee heb je, ja kun je krijgen. ;)
Inderdaad proberen is altijd zinvol maar ik heb idee dat fintech banken erg moeilijk met chargeback behandeling nemen en bunq rekent zelf ook voor 50 euro eigen riscio ... het wordt wel duur grapje.

Maar geen reactie en negeren is natuurlijk no-go met fintech zee in gaan...

Mijn vriend vertelt aan mij hij woont in UK en bankiert bij HSBC UK en doe hij ook een aanvraag chargeback en bank maakt volgende dag al geld terug over. Want hij had een contract met bank getekend en riscio ligt bij bank.

Kort gezegd eerste geld overmaken dan PAS uitzoeken wat er aan de hand ...
Kun wel nederlandse banken ervan dit leren hoe dit methode dit is wel top ...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cybje

Cybje

First Post!

Weicool schreef op zondag 22 mei 2022 @ 15:19:
[...]
Ik heb mijn ICS kaart zojuist opgezegd. Ik betaalde 155 euro per jaar voor een Visa Platinum, het idee daarvan was om gewoon geen gezeur te hebben en goed verzekerd te zijn met aankoopverzekering en reisverzekering. Maar met dit soort voorwaarden kan ik beter goedkope (gratis) prepaid credit cards pakken en soms een kortlopende reisverzekering. Sterker nog, met m'n crypto kaart krijg ik ook nog eens cashback, dat soort voordeeltjes heeft ICS niet.

Ik snap echt niet dat ze deze voorwaarde hebben, het maakt de verzekeringen in één klap vrijwel waardeloos.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• pixels66
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:25
Cybje schreef op maandag 23 mei 2022 @ 08:00:
[...]

Ik heb mijn ICS kaart zojuist opgezegd. Ik betaalde 155 euro per jaar voor een Visa Platinum, het idee daarvan was om gewoon geen gezeur te hebben en goed verzekerd te zijn met aankoopverzekering en reisverzekering. Maar met dit soort voorwaarden kan ik beter goedkope (gratis) prepaid credit cards pakken en soms een kortlopende reisverzekering. Sterker nog, met m'n crypto kaart krijg ik ook nog eens cashback, dat soort voordeeltjes heeft ICS niet.

Ik snap echt niet dat ze deze voorwaarde hebben, het maakt de verzekeringen in één klap vrijwel waardeloos.
Dat had ik met AMEX.. 180 euro per jaar, en op die verzekeringen is enorm veel uitgesloten.. Ik hou het wel bij debetkaarten en die ene ING creditcard van 20 euro per jaar voor het gemak met een hoge gebruiksvriendelijkheid ook nog eens.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Therapy777
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-08 16:09
Heeft iemand van jullie wel eens cashback van curve zelf gehad op één van de partners? Bijvoorbeeld Groupon of thuisbezorgd? Geldt dat ook voor gratis curve cards? Ik heb namelijk gisteren vis thuisbezorgd besteld en met curve betaald, maar zie nergens een bevestiging van cashback (1,73%).

Moet het ook echt via de "shop now" knop of maakt dat niet uit? Ik had namelijk wel de "shop now" link gebruikt maar werd gevraagd de app te installeren. Die had ik al, dus ik ben daar gewoon in verder gegaan.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Weicool
Cybje schreef op maandag 23 mei 2022 @ 08:00:
[...]
het idee daarvan was om gewoon geen gezeur te hebben en goed verzekerd te zijn met aankoopverzekering en reisverzekering.
Verzekeringen zijn tegenwoordig waardeloos: ze stellen zoveel mogelijk uit en proberen zo min mogelijk te betalen, zelfs met aankoopbewijs, aangifte en voldoen aan alle voorwaarden proberen ze nog excuses te vinden om niks te betalen, de verzekeringen met terugwerkende kracht op te zeggen en dergelijke.

[Voor 9% gewijzigd door Weicool op 23-05-2022 17:33]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dazzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12:23
Kan je met de curve card betalen bij de tolpoortjes in België en Frankrijk? Of wordt deze niet geaccepteerd vanwege omdat deze gezien wordt als prepaid…

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ultrafast
Dazzie schreef op maandag 23 mei 2022 @ 18:17:
Kan je met de curve card betalen bij de tolpoortjes in België en Frankrijk? Of wordt deze niet geaccepteerd vanwege omdat deze gezien wordt als prepaid…
Prepaid wordt idd niet geaccepteerd. Neemt daarom een creditcard zekerheid mee. Debit zou moet ook kunnen werken. Maar dit kan ik niet garantie geven.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• glatuin
Net terug uit Italië daar ging het prima met de tol poortjes. Ging ook vorig jaar in Spanje ook goed. (voor Frankrijk heb ik zo'n telepeage transponder).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rolucious
Bij de tolpoort tussen Nederland en België ging het goed bij mij.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Therapy777
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-08 16:09
Therapy777 schreef op maandag 23 mei 2022 @ 14:55:
Heeft iemand van jullie wel eens cashback van curve zelf gehad op één van de partners? Bijvoorbeeld Groupon of thuisbezorgd? Geldt dat ook voor gratis curve cards? Ik heb namelijk gisteren vis thuisbezorgd besteld en met curve betaald, maar zie nergens een bevestiging van cashback (1,73%).

Moet het ook echt via de "shop now" knop of maakt dat niet uit? Ik had namelijk wel de "shop now" link gebruikt maar werd gevraagd de app te installeren. Die had ik al, dus ik ben daar gewoon in verder gegaan.
Ik heb trouwens ook het idee dat Groupon cashback alleen op de amerikaanse variant werkt. Ik moest helemaal opnieuw aanmelden en kan alleen deals in Amerika vinden. Jammer weer.

• Tinez
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 26-05 17:59
Ik probeerde net mijn rekeningnummer bij een aantal abonnementen te wijzigen in mijn curve-nummer, bijvoorbeeld bij de Volkskrant en Hollands Nieuwe. Het lijkt erop dat betalen via een gewone bankrekening de enige optie is. Jammer, want ik ging voor de cashback. Herkennen jullie dit?

Dank alvast!

• glatuin
Tinez schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 13:28:
Ik probeerde net mijn rekeningnummer bij een aantal abonnementen te wijzigen in mijn curve-nummer, bijvoorbeeld bij de Volkskrant en Hollands Nieuwe. Het lijkt erop dat betalen via een gewone bankrekening de enige optie is. Jammer, want ik ging voor de cashback. Herkennen jullie dit?

Dank alvast!
Een bankrekening nummer is heel wat anders dan een Mastercard nummer. Wellicht ben je in lde war?
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee