verwijderd
[Voor 199% gewijzigd door Tinez op 26-05-2022 17:59]
[Voor 199% gewijzigd door Tinez op 26-05-2022 17:59]
Het punt is: mijn abonnementen worden nu afgeschreven van een bankrekening. Ik wilde dit overzetten naar een curverekening: visa dus. Nu lijkt het bij veel aanbieders van abonnementen niet mogelijk om een ander soort rekening dan een reguliere bankrekening te koppelen aan het abonnement. Bij Netflix en Spotify lukte het wel.glatuin schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 16:30:
[...]
Een bankrekening nummer is heel wat anders dan een Mastercard nummer. Wellicht ben je in lde war?
Klopt, bij veel instanties is betalen via creditcard niet mogelijk. Zo heb ik bijvoorbeeld geprobeerd mijn sim-only abonnement van Simyo en bijvoorbeeld Ziggo over te zetten, maar die doen alleen maar aan automatische incasso via de bank. Niks aan te doen helaas.Tinez schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 17:57:
[...]
Het punt is: mijn abonnementen worden nu afgeschreven van een bankrekening. Ik wilde dit overzetten naar een curverekening: visa dus. Nu lijkt het bij veel aanbieders van abonnementen niet mogelijk om een ander soort rekening dan een reguliere bankrekening te koppelen aan het abonnement. Bij Netflix en Spotify lukte het wel.
Dat duurt ff lang wachten ivm eerst mastercard kaarten in nederland uitbrengen en dan pas komt aan incasso via mastercard ... ik denk 5+ jaar ietsTherapy777 schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 11:06:
[...]
Klopt, bij veel instanties is betalen via creditcard niet mogelijk. Zo heb ik bijvoorbeeld geprobeerd mijn sim-only abonnement van Simyo en bijvoorbeeld Ziggo over te zetten, maar die doen alleen maar aan automatische incasso via de bank. Niks aan te doen helaas.
Wist niet dat Curve gratis aankoop bescherming aanbiedt? Doen alle Debit mastercard of Visa kaarten dit, zoals Revolut, vivid en N26?glatuin schreef op maandag 18 april 2022 @ 12:43:
[...]
Die vervalt. Je hebt nu de aankoop bescherming van Curve. Bij risicovolle aankopen (bijv. shady bedrijven) zou ik gewoon de ICS gebruiken.
[Voor 99% gewijzigd door dutchnltweaker op 29-05-2022 23:51]
Zover ik weet is dit uniek van Curve ten minste voor een debet kaart. Meer info: https://www.curve.com/en-gb/legal/curve-customer-protection/dutchnltweaker schreef op zondag 29 mei 2022 @ 14:42:
[...]
Wist niet dat Curve gratis aankoop bescherming aanbiedt? Doen alle Debit mastercard of Visa kaarten dit, zoals Revolut, vivid en N26?
Tnx voor de info, trouwens wat ik me afvraag bij curve, als ik een paar kaarten gekoppeld heb en ik ben in het buitenland en betaal in een andere valuta. Wordt de Koers vanuit Curve berekend of de achterliggende kaart zoals N26 of Revolut?glatuin schreef op zondag 29 mei 2022 @ 15:05:
[...]
Zover ik weet is dit uniek van Curve ten minste voor een debet kaart. Meer info: https://www.curve.com/en-gb/legal/curve-customer-protection/
Aan de andere kant moeten ze wel. Waar zo'n aankoopbescherming ontbreekt bij verreweg de meesten debet kaarten is het weer vaak een standaard bij de echte credit kaarten, en beide kun je aan Curve koppelen.
[Voor 179% gewijzigd door NY_Giant op 31-05-2022 19:18]
Fee-free currency conversion limits
We are increasing our fee-free currency conversion limit for purchases made Mon-Fri by our Curve Standard customers from €500 per rolling 30-day period, to €1,000. You’ll hear more about this in the coming days.
https://www.curve.com/features/travel-benefits/Don’t fly without your Curve card this summer – we’re scrapping weekend foreign exchange fees from 1 June to 31 August 2022.
So you can spend abroad with any of your cards and never get charged a fee. Yep, even your credit card! So you can use your credit card on holiday and rack up rewards points while you're there!
Bitcoin - A weapon of mass disruption
Burp
"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."
Heb je toevallig Google Pay gebruikt? Want die gebruikt een virtueel creditcard nummer (staat ook onderaan de transactie in de Gpay app welke hij gebruikt heeft)Wii4all schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 10:07:
ik had wat vreemds, bij de ikea met curve (via mobiel) betaald. moest wat retourneren.
Alleen het nummer waarmee de transactie gedaan was kwam niet overeen met:
Mijn fysieke curve kaart
Mijn crypto.com kaart
Mijn mastercard.
Iemand een idee, het cc-nummer van de transactie was heel anders.
ja dat klopt, bedankt ik zie het nu inderdaad, dat wist ik helemaal niet.Sypher schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 12:01:
[...]
Heb je toevallig Google Pay gebruikt? Want die gebruikt een virtueel creditcard nummer (staat ook onderaan de transactie in de Gpay app welke hij gebruikt heeft)
Burp
betaalpas met inkeping. Met name handig als je een visuele beperking hebt. Je herkent hem sneller en het helpt bij het op de juiste manier insteken in een betaal- of geldautomaat.
Ach ieder zijn ding, ik vind hem leuker dan de blauwe versie hiervoorpixels66 schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 17:06:
Wat een lelijk ding, ik krijg binnenkort ook een nieuwe omdat die van mij verloopt. Uiteindelijk gaat het om de functie, weet ik ook wel, maar mijn oog wil ook wat.
Ik las dit en dacht echt van huh, waar heeft hij het over... Ik zie helemaal niks nieuws of geks.dutchnltweaker schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 14:36:
Vandaag mijn Curve card gekregen.
Design is vernieuwd bij de gratis variant:
[Afbeelding]
Alle info staat nu op de achterkant die gewoon zwart is.
De inkeping is iets nieuws, op https://www.ing.nl/partic...ssen/betaalpas/index.html zeggen ze
[...]
Tot ergens begin dit jaar had de pas nog een ander design. Was toen ook helemaal blauwTherapy777 schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 12:40:
[...]
Ik las dit en dacht echt van huh, waar heeft hij het over... Ik zie helemaal niks nieuws of geks.
Maar ja ik heb zelf de kaart pas twee maanden, dus ik weet niet beter
Je kunt drukken op ‘compacte to my plan’glatuin schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 16:38:
Vreemd ik kijk even in de App en zie nu Curve X voor 1,99 per maand. Max 5 kaarten etc wel tot 2000 euro "Fair Exchange Rate). Alsof het gratis plan niet meer bestaat. Maar zie er op de site etc niets over.
Ik zie dit in de App wanneer ik bij upgrade my plan op de X klik.
Ik zie nu zelfs dat bij Curve Metal de GBiT 120 dagen is. Is dit iets nieuws?StefanoZ schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 17:13:
[...]
GBiT 30 dgn vs 60 (dat is wel echt top, wist niet dat langer dan 30 dgn mogelijk was)
Een jaar geleden was het voor de gratis variant zelfs 90 dagen. Uiteindelijk hebben ze dat teruggebracht tot 30 dagen. En nu lijken ze nog wat meer pogingen te doen om klanten naar de betaalde varianten te trekken.StefanoZ schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 17:13:
[...]
Je kunt drukken op ‘compacte to my plan’
Ik zit nog op standard en zie de verschillen
Fair fax rates 500€ vs €2000
Smart rules 3 vs 5
Funding cards unlimited vs 5
GBiT 30 dgn vs 60 (dat is wel echt top, wist niet dat langer dan 30 dgn mogelijk was)
Als mijn Plutus kaart ooit nog binnen komt ga ik de metal uitproberen.... met de nadruk op ALSNY_Giant schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 17:27:
[...]
Een jaar geleden was het voor de gratis variant zelfs 90 dagen. Uiteindelijk hebben ze dat teruggebracht tot 30 dagen. En nu lijken ze nog wat meer pogingen te doen om klanten naar de betaalde varianten te trekken.
@glatuinquote: CurveCHANGES AHEAD
Since starting Curve, we’ve rebelled against the impossible to give you more freedom and control over your money. That won’t change. But there is an economic storm brewing, and we’ve had to relook at how we price Curve. We’ve switched up our subscription tiers so we can deliver more of what matters to you in the future – faster payments, sharper insights, greater savings and ultimately, total control over your financial life.
What's changing?
Curve will still be free, but we’re introducing limits to the free Curve card:
• Set 1 Smart Rule
• Add up to 2 payment cards
• Go Back in Time 3 times per month
Only customers with a premium subscription will be able to add a commercial card. You can still Go Back in Time for up to 30 days, and spend abroad fee-free up to €1000/month.
Introducing Curve X
Rather than removing the free tier, we’ve added a high-value, low-cost subscription tier called Curve X, priced at €4.99/month.
• Add up to 5 payment cards
• Go Back in Time up to 60 days
• Go Back in Time as many times as you want
• Spend without fees abroad up to €2000/month
60% discount for you
We wanted to say a massive thank you for getting us to where we are today. And we wanted to do it with more than words. So we’re giving all existing customers 30 days to upgrade to Curve X for the discounted price of €1.99/month for a full year.
Why's it happening?
We’ve always promised to be upfront and transparent with our customers. You can read more from our founder and CEO, Shachar Bialick on the reasons behind the changes in the blog below.
When's it happening?
Changes to the free Curve card will come into effect 60 days from the date this email was sent. All changes described here will be reflected in our Terms and Subscription Schedules. If you’re unhappy with the changes and want to close your account, you can cancel straight from the app and it’s free to do so – you don’t need to contact CX. If you don’t contact us within 60 days, we’ll assume you accept all outlined changes. You can save a copy of our new Terms by clicking here. Got more questions? Our support agents will be able to help.
The full deck
Free
Curve (the O.G)
• Link 2 cards
• Go Back in Time (max 3 uses/mo)
• GBIT up to 30 days
• Set 1 Smart Rule
• Fee-free FX up to €1000/month
• Free ATM withdrawals abroad up to £200
€4.99/MO
Curve X
• Link 5 cards
• Go Back in Time (unlimited use)
• GBIT up to 60 days
• Set 5 Smart Rules
• Fee-free FX up to €2000/month
• Free ATM withdrawals abroad up to €200
€9.99/MO
Curve Black
• Link cards (unlimited)
• Go Back in Time (unlimited)
• GBIT up to 90 days
• Set Smart Rules (unlimited)
• Fee-free FX (unlimited)
• Free ATM withdrawals abroad up to €400
• 1% cashback at 3 retailers
• Travel insurance
€14.99/MO
Curve Metal
• Link cards (unlimited)
• Go Back in Time (unlimited)
• GBIT up to 120 days
• Set Smart Rules (unlimited)
• Fee-free FX (unlimited)
• Free ATM withdrawals abroad up to €600
• 1% cashback at 6 retailers
• Phone & travel insurance
• Discounted lounge access worldwide
• Car collision waiver insurance
Ik kreeg de mail net ook binnen idd. Wat bedoelen ze met "Only customers with a premium subscription will be able to add a commercial card."? Wat is een commercial card?Slonzo schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 18:49:
De gratis tier krijgt serieuze beperkingen, die EUR 1.99 is korting voor bestaande leden voor het EUR5 plan.
[...]
🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 2x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp
Geen idee, ik snap het ook niet echt. Zal wel nog verduidelijkt worden, vermoed ik.Freekers schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 18:50:
Wat bedoelen ze met "Only customers with a premium subscription will be able to add a commercial card."? Wat is een commercial card?
In de blogpost die ze eraan hebben gewijd wordt geen woord gerept over commercial cards. Typo?Slonzo schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 18:51:
[...]
Geen idee, ik snap het ook niet echt. Zal wel nog verduidelijkt worden, vermoed ik.
🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 2x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp
Nb. De korting is voor een jaar.Slonzo schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 18:49:
De gratis tier krijgt serieuze beperkingen, die EUR 1.99 is korting voor bestaande leden voor het EUR 5 plan.
Iemand op Reddit zegt dit:Freekers schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 18:50:
[...]
Wat bedoelen ze met "Only customers with a premium subscription will be able to add a commercial card."? Wat is een commercial card?
From what I'm reading it's something like a company card that an employer can share with the employees.
[Voor 19% gewijzigd door NY_Giant op 28-06-2022 19:21]
Klopt, ik heb 't verduidelijkt in mijn post
Ah, de post eronder verduidelijkt het nog meer, dit type kaarten dus
[Voor 31% gewijzigd door Slonzo op 28-06-2022 19:49]
Heeft iemand al gevonden waar dit in de (Android-) app staat?If you’re unhappy with the changes and want to close your account, you can cancel straight from the app and it’s free to do so – you don’t need to contact CX.
[Voor 23% gewijzigd door U123456 op 28-06-2022 21:43]
[Voor 5% gewijzigd door glatuin op 28-06-2022 20:01]
Alleen voor Google pay hoef je toch geen abonnement aan te schaffen ?glatuin schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 20:01:
Voorlopig is de 1.99 te doen om Google Pay te blijven houden voor mijn Crypto.com kaart. Over een jaar of wat beginnen de banken Maestro te vervangen voor debet Mastercard of Visa kaarten. In zo'n geval heb ik die 4.99 er wel voor over. Zonder dat vind ik het te duur worden.
Wanneer er ooit nog een Plutus kaart op mijn deurmat valt dan is black ook een oplossing.
Klopt, dan zou curve alleen nog maar een Gpay workaround worden tbv Crypto.comStefanoZ schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 20:04:
[...]
Alleen voor Google pay hoef je toch geen abonnement aan te schaffen ?
Persoonlijk vind ik 60 pond betalen voor zulke diensten best veel.glatuin schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 20:01:
Voorlopig is de 1.99 te doen om Google Pay te blijven houden voor mijn Crypto.com kaart. Over een jaar of wat beginnen de banken Maestro te vervangen voor debet Mastercard of Visa kaarten. In zo'n geval heb ik die 4.99 er wel voor over. Zonder dat vind ik het te duur worden.
Wanneer er ooit nog een Plutus kaart op mijn deurmat valt dan is black ook een oplossing.
En Plutus kan bovendien rechtstreeks aan Google Pay gekoppeld worden. Curve Black als Plutus-perk is inderdaad een optie, maar persoonlijk haal ik meer voordeel uit andere perks.glatuin schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 20:05:
[...]
Klopt, dan zou curve alleen nog maar een Gpay workaround worden tbv Crypto.com
Als extra variant nemen? als je er een kaart achter neemt zoals revolut waar je x aantal per maand max zonder koers opslag hebt, kan je die daarna verder gebruiken onder curve.NY_Giant schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 20:13:
Gunstige wisselkoersen is mooi meegenomen, maar daarvoor zijn nog steeds betere/uitgebreidere en bovendien gratis opties beschikbaar.
Je moet je er ook niet blind op staren. Reken eerst maar uit hoeveel je bespaart met gunstige Curve wisselkoersen en wat de kaart zelf kost. En wel over heel jaar bekijken niet alleen in je vakantiemaand.dutchnltweaker schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 20:17:
[...]
Als extra variant nemen? als je er een kaart achter neemt zoals revolut waar je x aantal per maand max zonder koers opslag hebt, kan je die daarna verder gebruiken onder curve.
Klopt, daarom zal ik de gratis variant van Curve sowieso nog wel even aanhouden. Maar met N26 en Openbank (met gratis reisvoordelen voor early adopters) heb ik überhaupt geen beperkingen op gunstige wisselkoersen. Dus heel relevant is Curve voor mij niet meer. Ik gebruik het nu vooral voor Plutus, maar rechtstreeks met Plutus betalen is voor mij ook prima.dutchnltweaker schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 20:17:
[...]
Als extra variant nemen? als je er een kaart achter neemt zoals revolut waar je x aantal per maand max zonder koers opslag hebt, kan je die daarna verder gebruiken onder curve.
Welke? Heb nu revolut en curve, beide hebben max 1000 euro pm oid, toch wel handig om er 2 te hebben op vakantie.NY_Giant schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 20:13:
Gunstige wisselkoersen is mooi meegenomen, maar daarvoor zijn nog steeds betere/uitgebreidere en bovendien gratis opties beschikbaar.
N26 bijvoorbeeld (al hanteren die nu een wachtlijst) of Nuri. Hier vind je misschien ook nog wel wat opties.Willemhubers schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 22:14:
[...]
Welke? Heb nu revolut en curve, beide hebben max 1000 euro pm oid, toch wel handig om er 2 te hebben op vakantie.
Same, jammer dat ik deze diensten niet eerder op het spoor ben gekomen.MevrouwDeKat schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 22:49:
Jammer, eerst CDC voordelen al flink terug getrokken, nu Curve niet meer gratis. Ik gebruik de back in time functie zeer regelmatig om te schakelen tussen de CDC en mn gewone bank creditkaart, zodat ik niet tegen het prepaid gedoe aanloop van CDC, en 1x per maand al mn cashback ontvang en om kan zetten naar een veiligere asset.
[Voor 17% gewijzigd door Phyla op 29-06-2022 11:16]
Als ik in de app naar Account > upgrade your plan ga, dan zie ik het volgende:Phyla schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 11:13:
[...]
Same, jammer dat ik deze diensten niet eerder op het spoor ben gekomen.
De link in de email die me de korting op Curve X zou moeten geven brengt me overigens gewoon naar de homepage, en ook via de blogpost en app kom ik niet op het gereduceerde tarief. Iemand dit wel uit kunnen vogelen?
Daikin FTXA35BS/RXA35A |
Het werd wel tijd, want de weekeindopslag was, net als bij Revolut, bedoeld ter bescherming tegen valutarisico's bij het hanteren van realtime interbank wisselkoersen. Maar Curve is daar inmiddels van afgestapt en hanteert al een tijdlang MasterCard exchange rates waarmee die risico's verleden tijd zijn.NY_Giant schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 11:25:
Tot september is er ook geen opslag in het weekend en het is niet uitgesloten dat die weekendopslag helemaal niet meer terugkomt.
Ah, thanks. Ik krijg dat niet te zien, waarschijnlijk omdat ik geen betalende klant ben. Eens zien of ik toch korting kan bedingen.WishmasterNL schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 11:53:
[...]
Als ik in de app naar Account > upgrade your plan ga, dan zie ik het volgende:
*knip*
Ik betaal ook nog niet.Phyla schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 00:06:
[...]
Ah, thanks. Ik krijg dat niet te zien, waarschijnlijk omdat ik geen betalende klant ben. Eens zien of ik toch korting kan bedingen.
Daikin FTXA35BS/RXA35A |
(Dat is dus UK time, uur later in NL)Drop us a DM any time between 9am-6pm and we'll get back to you ASAP!
[Voor 26% gewijzigd door U123456 op 30-06-2022 10:06]
Maar tot hoelang kan je nog onbeperkt kaarten toevoegen? Want ik heb officieel nog geen enkel nieuwsbericht gehad over de wijzigingen.krvermeulen schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 09:28:
Ter info: reeds toegevoegde kaarten (ook meer dan 2) blijven vooralsnog werken in het gratis abonnement.
[Afbeelding]
Op 28 juni ontving ik een mail waarin stond dat de wijzigingen 60 dagen vanaf dan ingaan. Dus tot die tijd zou het moeten kunnen denk ik.dutchnltweaker schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 09:57:
[...]
Maar tot hoelang kan je nog onbeperkt kaarten toevoegen? Want ik heb officieel nog geen enkel nieuwsbericht gehad over de wijzigingen.
Al zou ik die grens niet opzoeken als je echt nog meer kaarten wilt toevoegen. Lekker nu volgooien dus, want Curve zal zich vast ook snel realiseren dat mensen dit gaan doen en er wellicht al eerder een stokje voor steken.krvermeulen schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 10:32:
[...]
Op 28 juni ontving ik een mail waarin stond dat de wijzigingen 60 dagen vanaf dan ingaan. Dus tot die tijd zou het moeten kunnen denk ik.
Onder Features > Get Rewards kan je een linkje vinden naar cashback retailers.Gelukszoekr schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 14:45:
Kan iemand hier de URL nog vinden? Het is wel een belabberde website als je het mij vraagt
Ja, daarom! Die pagina zag er een week geleden nog heel anders uit...Slonzo schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 15:17:
[...]
Onder Features > Get Rewards kan je een linkje vinden naar cashback retailers.
Daar zou je ze terug moeten kunnen vinden, maar bij mij staat er niets.
Er is wel nog een andere link 'voor oudere cashback schemes'
Ik blijf het een raar business model vinden. Moeten upgraden om te betalen voor dezelfde functies en mogelijkheden die je eerst gratis had. Ik ben dus aan het opzeggen.WishmasterNL schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 07:00:
[...]
Ik betaal ook nog niet.
Twijfel wel of ik voor de X of de black ga
[Voor 82% gewijzigd door U123456 op 01-07-2022 09:45]
Ah oké, vreemd hier niks gehad qua informatie 0,0.krvermeulen schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 10:32:
[...]
Op 28 juni ontving ik een mail waarin stond dat de wijzigingen 60 dagen vanaf dan ingaan. Dus tot die tijd zou het moeten kunnen denk ik.
[Voor 44% gewijzigd door superiscch op 01-07-2022 15:22]
Lukte bij mij ook niet, handmatig je kaartnummer en cvc code invoeren in google pay. En dat werkt perfect. Via de app koppelen kreeg ik ook problemen.superiscch schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 15:12:
Ik kan de nieuwe virtuele Curve niet toevoegen aan Google Pay 🙈.
Ik krijg gewoon melding dat de kaart niet gebruikt kan worden. En ik kan de oude ook niet verwijderen uit Google Pay omdat hij gebruikt wordt voor sommige services 🤨[Afbeelding]
Ik heb dit probleem ook gehad, toen ik mijn oude kaart verwijderde kon ik de nieuwe kaart wel toevoegen. Ik denk dat dit ook het probleem bij jou is.superiscch schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 15:12:
Ik kan de nieuwe virtuele Curve niet toevoegen aan Google Pay 🙈.
Ik krijg gewoon melding dat de kaart niet gebruikt kan worden. En ik kan de oude ook niet verwijderen uit Google Pay omdat hij gebruikt wordt voor sommige services 🤨[Afbeelding]
Ik heb hem kunnen ingeven op de website en hij staat nu in de app maar ik krijg dezelfde melding als ik hem wil instellen als standard kaart.dutchnltweaker schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 18:21:
[...]
Lukte bij mij ook niet, handmatig je kaartnummer en cvc code invoeren in google pay. En dat werkt perfect. Via de app koppelen kreeg ik ook problemen.
Ik kan de kaart verwijderen in Google Pay via de website maar hij blijft in de app staan en daar kan ik hem niet weg doen. De nieuwe instellen lukt ook niet 🤨TobiasdePagter schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 18:29:
[...]
Ik heb dit probleem ook gehad, toen ik mijn oude kaart verwijderde kon ik de nieuwe kaart wel toevoegen. Ik denk dat dit ook het probleem bij jou is.
[Voor 186% gewijzigd door U123456 op 02-07-2022 14:05]
Dus alleen vanuit de Curve app toevoegen aan Google Pay en niet andersom.Customers from Austria, Bulgaria, Estonia, Greece, Hungary, Latvia, Lithuania, the Netherlands, Portugal and Romania will be able to add their Curve Card to Google Pay by using the in-app provisioning only.
[Voor 12% gewijzigd door U123456 op 02-07-2022 13:59]
Bedankt!U123456 schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 13:58:
@Gelukszoekr: Misschien hierdoor?
[...]
Dus alleen vanuit de Curve app toevoegen aan Google Pay en niet andersom.
[Voor 16% gewijzigd door U123456 op 02-07-2022 14:59]
Inderdaad niet onbelangrijk om op te merken; vanaf het moment dat je een abo afsluit, krijg je automatisch een nieuwe kaart toegestuurd met ander nummer/datum/cvc. Dan neem je net zo'n kaart zodat je niet overal je kaartnummer moet gaan updaten bij elke verandering...superiscch schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 22:48:
Ik vind het wel dom/zonde dat ze een nieuwe kaart opsturen als je Curve X neemt. Nu mag ik toch betaling gegevens gaan aanpassen 🙈
Ja ik vraag me dus af hoe dat nu in zijn werk gaat. In het mailtje dat ik direct na het afsluiten Curve X ontving staatSlonzo schreef op maandag 4 juli 2022 @ 11:16:
[...]
Inderdaad niet onbelangrijk om op te merken; vanaf het moment dat je een abo afsluit, krijg je automatisch een nieuwe kaart toegestuurd met ander nummer/datum/cvc. Dan neem je net zo'n kaart zodat je niet overal je kaartnummer moet gaan updaten bij elke verandering...
Ik zit nu in het buitenland en kan mijn nieuwe, fysieke kaart voorlopig niet in ontvangst nemen. Hoe lang zal mijn oude kaart blijven werken en kan ik daarmee nu gebruik maken van de X privileges?Your Card will arrive in the next 10-25 business days, depending on processing time.
If you are having issues with your Google/Apple pay while waiting for your new card please continue to use your existing physical card. When your new card arrives you can add it to Google/Apple Pay.
[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic
Ik ben op dit moment in afwachting van mijn nieuwe kaart. In de app zie ik hem al staan incl nieuw kaartnummer etc. De nieuwe kaart is virtueel dus al actief. De daadwerkelijke fysieke oude kaart werkt ook nog op dit moment. Ik vermoed totdat ik de nieuwe kaart die per post binnen komt activeer.pimsaint schreef op maandag 4 juli 2022 @ 13:39:
[...]
Ja ik vraag me dus af hoe dat nu in zijn werk gaat. In het mailtje dat ik direct na het afsluiten Curve X ontving staat
[...]
Ik zit nu in het buitenland en kan mijn nieuwe, fysieke kaart voorlopig niet in ontvangst nemen. Hoe lang zal mijn oude kaart blijven werken en kan ik daarmee nu gebruik maken van de X privileges?
Daikin FTXA35BS/RXA35A |
Je geeft het zelf al aan:pimsaint schreef op maandag 4 juli 2022 @ 13:39:
Ik zit nu in het buitenland en kan mijn nieuwe, fysieke kaart voorlopig niet in ontvangst nemen. Hoe lang zal mijn oude kaart blijven werken en kan ik daarmee nu gebruik maken van de X privileges?
De oude blijft volgens mij werken tot je de nieuwe kaart activeert in de Curve app.quote: CurveIf you are having issues with your Google/Apple pay while waiting for your new card please continue to use your existing physical card. When your new card arrives you can add it to Google/Apple Pay.
Dat is het hem nou juist, ik ben benieuwd of iemand hier al achter is (m.a.w. ervaring mee heeft of ergens documentatie heeft gevonden die daarover bericht).
[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic
[Voor 20% gewijzigd door Weicool op 05-07-2022 11:03]
10 punten voor jou. Curve Community Mod is teruggekomen op eerdere uitspraken. Ik citeer:NY_Giant schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 10:53:
Al zou ik die grens niet opzoeken als je echt nog meer kaarten wilt toevoegen. Lekker nu volgooien dus, want Curve zal zich vast ook snel realiseren dat mensen dit gaan doen en er wellicht al eerder een stokje voor steken.
Ik lees net de reacties en idd geen lekker verhaal....Freekers schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 11:05:
[...]
10 punten voor jou. Curve Community Mod is teruggekomen op eerdere uitspraken. Ik citeer:
"I can also clarify the confusion surrounding the implementation of the 2 card limit for the free tier after the 27th. To confirm, the product team are currently building logic for the app which will automatically limit Free tier users to two active funding cards in the Curve app from the 27th of August.
This means that the claim that you’ll be able to continue using the cards already in your wallet past the 27th of August until they expire or are manually removed is false. However, this is still in development and I will discuss this with the product team, bearing your feedback on this in mind when I do.
I’m sorry for any misinformation that’s been provided and for the confusion caused."
Bron: https://community.curve.com/t/curve-x-feedback/42113/269
Overigens is er al een alternatief voor Curve buiten het Go Back In Time gedeelte, genaamd Vitracash, maar die lijken vandaag te zijn gehacked; allemaal random transacties die bij mensen worden afgeboekt: https://community.vitraca...-a-ridiculous-amount/1598
Bij deze, ik ben geüpgraded naar een hogere kaart. De fysieke kaart is nog niet binnen.pimsaint schreef op maandag 4 juli 2022 @ 14:28:
[...]
Dat is het hem nou juist, ik ben benieuwd of iemand hier al achter is (m.a.w. ervaring mee heeft of ergens documentatie heeft gevonden die daarover bericht).
Het zou inderdaad mooi zijn als mijn oude kaart blijft werken totdat de nieuwe (n)ooit wordt geactiveerd. Maar de grootste vraag is: kan ik met mijn 'oude' kaart ook genieten van de X perks (zoals ongelimiteerd gbit)?
Daikin FTXA35BS/RXA35A |
Ik ben uiteindelijk ook maar overstag gegaan. Ik heb het Curve X abonnement genomen. Het nieuwe limiet van 2 kaarten is voor mij voldoende, maar voor mij is Go Back In Time de belangrijkste feature. Ik maak gebruik van pre-paid crypto kaarten zoals Plutus waar ik nooit geld op heb staan. Als ik iets koop, stort ik naderhand het exacte bedrag op de prepaid kaart en gebruik Go Back In Time om de transactie te wisselen naar de juiste kaart. Aangezien het gratis plan gelimiteerd wordt tot 3x GBIT per maand zou dat al snel ophouden.WishmasterNL schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 16:58:
[...]
Bij deze, ik ben geüpgraded naar een hogere kaart. De fysieke kaart is nog niet binnen.
Speciaal voor jou net met mijn oude fysieke kaart een betaling gedaan en deze werkt nog.
Ook de nieuwe, virtuele kaart werkt.
Is de oude Curve kaart dan per direct ongeldig? Anders kun je toch tot de expiration date de oude kaart blijven gebruiken?Freekers schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 21:02:
[...]
Vind het alleen jammer dat je een nieuwe fysieke kaart met bijbehorend ander nummer krijgt. Had van mij niet gehoeven... kan alsnog overal m'n kaart gaan aanpassen.
De oude kaart hoort nog te werken, aldus de bevindingen @WishmasterNL. De vraag is wat er gebeurd zodra je je nieuwe Curve kaart activeert. Ik gok dat je oude kaart dan gedeactiveerd wordt. Ik denk niet dat je je nieuwe kaart ongeactiveerd kan houden. Het zou me niet verbazen als er een grace period op zit en dat het feest daarna is afgelopen.glatuin schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 22:02:
[...]
Is de oude Curve kaart dan per direct ongeldig? Anders kun je toch tot de expiration date de oude kaart blijven gebruiken?
[Voor 15% gewijzigd door Freekers op 05-07-2022 22:06]
Okay ik hoor het wel. Ik wil uiteindelijk black. Die kost, met de door mij verwachte cashback van 5 euro in de maand, uiteindelijk evenveel als Curve X. Ik wil alleen nog even wachten. Eerst Curve X aanvragen en zodra de Plutus kaart eindelijk arriveert black activeren is ook zo onhandig.Freekers schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 22:06:
[...]
De oude kaart hoort nog te werken, aldus de bevindingen @WishmasterNL. De vraag is wat er gebeurd zodra je je nieuwe Curve kaart activeert. Ik gok dat je oude kaart dan gedeactiveerd wordt.
Ik zit met hetzelfde.glatuin schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 22:09:
[...]
Okay ik hoor het wel. Ik wil uiteindelijk black. Die kost, met de door mij verwachte cashback van 5 euro in de maand, uiteindelijk evenveel als Curve X. Ik wil alleen nog even wachten. Eerst Curve X aanvragen en zodra de Plutus kaart eindelijk arriveert black activeren is ook zo onhandig.
Of we moeten niet moeilijk (zuinig) doen en direct voor Black gaan.StefanoZ schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 22:15:
[...]
Ik zit met hetzelfde.
Wil direct voor black gaan I.c.m. Plutus en niet eerst Curve X aanschaffen.
Zit nu op 8 weken, nog maximaal 11 te gaan
Gaat me niet zozeer om het geld maar meer om de moeite en de extra kaart die opgestuurd zal worden die ik niet nodig ga hebben….glatuin schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 22:17:
[...]
Of we moeten niet moeilijk (zuinig) doen en direct voor Black gaan.
voor de 28 moet je Curve X nemen (1,99) , anders kost het 5 per maand en in mijn geval is het dan even duur (netto) als black.StefanoZ schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 22:33:
[...]
Gaat me niet zozeer om het geld maar meer om de moeite en de extra kaart die opgestuurd zal worden die ik niet nodig ga hebben….
Ik denk dat ik nog even wacht tot de valreep van die 60 dagen…
Uiteindelijk weet ik dat de plutus kaart er dan nog niet zal zijn en dat ik dus als of voor Curve X zal gaan, maar ik blijf eigenwijs 😂
Google Pixel 7 Macbook Pro 2023 16" Apple iPhone 14 Samsung Galaxy S23 Hogwarts Legacy Samsung Galaxy Z Fold4 LG G2 OLED evo Gallery Edition Nintendo Switch Lite
Tweakers is samen met
Hardware Info,
AutoTrack,
Gaspedaal.nl,
Nationale Vacaturebank,
Intermediair en
Independer
onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2023
•
Hosting door True
Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.
Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details
Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details
Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.
Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details