Acties:
  • 0Henk 'm!

• StefanoZ
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 30-03 18:26
glatuin schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 22:41:
[...]

voor de 28 moet je Curve X nemen (1,99) , anders kost het 5 per maand en in mijn geval is het dan even duur (netto) als black.
Goed dat je het zegt, ik heb over die 30 dagen heen gelezen. Bedankt!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Phyla
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03 20:15
WishmasterNL schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 07:00:
[...]

Ik betaal ook nog niet.
Twijfel wel of ik voor de X of de black ga
Herinstalleren van de app heeft gewerkt, ik zag toen wel de discount.
superiscch schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 22:48:
Ik vind het wel dom/zonde dat ze een nieuwe kaart opsturen als je Curve X neemt. Nu mag ik toch betaling gegevens gaan aanpassen 🙈
Helemaal mee eens. Ik zie ook geen voordelen van de nieuwe kaart, hij is zelfs in design exact gelijk aan die ik nu heb.

Ik heb support gemaild om te vragen of mijn huidige kaart niet gewoon teruggezet kan worden. Als ik mij goed herinner moet ik anders twee keer de gegevens aanpassen: nu van mijn huidige kaart naar de tijdelijke virtuele kaart, en als ik de fysieke kaart heb ontvangen nóg een keer.

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Ik weet ook niet wat ik ga doen, vandaag de dag heb ik er 7 kaarten inzitten, en enige reden voor curve is Apple Pay ondersteuning. En zero fx enkele keer per jaar, maar meer gebruik ik ook niet. Dus tja misschien beetje rondkijken naar alternatieven, want zero fx kan ook met n26/revolut.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Mijn (oude) fysieke kaart werkt inmiddels niet meer maar m'n nieuwe kaart is er nog niet. Great...
Wel heb ik een welcome offer van 500 punten ofwel 5 pond aan Curve cash gekregen maar ik kan nergens vinden hoe/wat/waar (bijv. voorwaarden oid).

Overigens heb ik nog een vraag qua fees: Wij gaan binnenkort op vakantie naar de VS en ik ben op zoek naar de goedkoopste manier om geld te pinnen. Curve wordt vaak geprezen voor z'n lage fees, maar ik snap niet of deze in plaats van mijn CC fees zijn of dat deze juist erboven op komen...
Curve zegt "We pass through Merchant Category Code (MCC) information to your card issuer, so they can see where you're spending and if you've withdrawn cash."
Mijn ASN Visa creditcard rekent 4% van het opgenomen bedrag én 2% koersopslag voor het pinnen van geld. Betaal ik dan nog steeds de 4% van het opgenomen bedrag én 2% koersopslag als ik geld pin met mijn Curve card?
glatuin schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 22:09:
[...]

Okay ik hoor het wel. Ik wil uiteindelijk black. Die kost, met de door mij verwachte cashback van 5 euro in de maand, uiteindelijk evenveel als Curve X. Ik wil alleen nog even wachten. Eerst Curve X aanvragen en zodra de Plutus kaart eindelijk arriveert black activeren is ook zo onhandig.
Voor mij heeft Black geen toegevoegde waarde. Ik betaal liever 2 euro (voor nu) uit eigen zak en gebruik de perks van Lidl en Aldi om Bol.com cadeaubonnen van 10 euro mee te halen ;)

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 2x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04:15
Freekers schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 23:29:
Mijn (oude) fysieke kaart werkt inmiddels niet meer maar m'n nieuwe kaart is er nog niet. Great...
Wel heb ik een welcome offer van 500 punten ofwel 5 pond aan Curve cash gekregen maar ik kan nergens vinden hoe/wat/waar (bijv. voorwaarden oid).

Overigens heb ik nog een vraag qua fees: Wij gaan binnenkort op vakantie naar de VS en ik ben op zoek naar de goedkoopste manier om geld te pinnen. Curve wordt vaak geprezen voor z'n lage fees, maar ik snap niet of deze in plaats van mijn CC fees zijn of dat deze juist erboven op komen...
Curve zegt "We pass through Merchant Category Code (MCC) information to your card issuer, so they can see where you're spending and if you've withdrawn cash."
Mijn ASN Visa creditcard rekent 4% van het opgenomen bedrag én 2% koersopslag voor het pinnen van geld. Betaal ik dan nog steeds de 4% van het opgenomen bedrag én 2% koersopslag als ik geld pin met mijn Curve card?
De MCC wordt doorgezet, dus ASN ziet de transactie alsof het een geldopname is. Ik heb zelf geen ervaring met ASN Visa maar is toch door ICS uitgegeven. Dan ga ik er eigenlijk wel vanuit dat ASN/ICS naar de MCC kijkt om eventuele fees te bereken, want dat is eigenlijk de enige mogelijkheid dat ICS het onderscheid in transacties kan maken.

De lage fees van Curve zitten vooral in de wisselkoers, zodat je niet de (ongunstige) koers van de creditcard hebt. Dat staat allemaal los van cash geld opnemen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 06:28
@Freekers Je kan ook aan cash komen door aan de kassa geld bij te pinnen wanneer je boodschappen doet:
Wikipedia: Debit card cashback

Niet alleen in de USA, maar ook bij de Lidl in NL. Wordt niet doorgegeven als geldopname, omdat het onderdeel van de aankooptransactie is.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• StefanoZ
Freekers schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 23:29:

[...]

Voor mij heeft Black geen toegevoegde waarde. Ik betaal liever 2 euro (voor nu) uit eigen zak en gebruik de perks van Lidl en Aldi om Bol.com cadeaubonnen van 10 euro mee te halen ;)
Zolang je binnen je limieten blijft betaal je geen fees. De limieten zijn overigens niet heel hoog.
Mocht je een fintech bank gebruiken zoals Revolut, N26, Nuri of een cryptokaart let dan even op de instellingen van de currency van de onderliggende kaart. Bij Revolut kun je hier ook slim mee spelen met het limiet vanuit hen en vanuit Curve.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• StefanoZ
U123456 schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 08:38:
@Freekers Je kan ook aan cash komen door aan de kassa geld bij te pinnen wanneer je boodschappen doet:

Niet alleen in de USA, maar ook bij de Lidl in NL. Wordt niet doorgegeven als geldopname, omdat het onderdeel van de aankooptransactie is.
Dit werkt helaas op steeds minder plekken in USA omdat het buitenlandse debit kaarten betreft.
Ik ben net terug van 2 maanden USA (westkust) en daar is het me geen een keer gelukt bij de grote bekende partijen.

Mocht je naar zuid oost Amerika gaan dan heb je kans dat je een Publix supermarkt tegenkomt, hier kan het nog wel met de Curve kaart.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wally2002
StefanoZ schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 09:17:
[...]

Zolang je binnen je limieten blijft betaal je geen fees. De limieten zijn overigens niet heel hoog.
Mocht je een fintech bank gebruiken zoals Revolut, N26, Nuri of een cryptokaart let dan even op de instellingen van de currency van de onderliggende kaart. Bij Revolut kun je hier ook slim mee spelen met het limiet vanuit hen en vanuit Curve.
@Freekers heeft het over geld opnemen. Dat zijn andere fees dan de wisselkoersopslag, waar jij het over hebt. Die 4% zal hij dus sowieso krijgen omdat de MCC door wordt gezet.

[Voor 5% gewijzigd door Wally2002 op 08-07-2022 09:31]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• StefanoZ
Wally2002 schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 09:30:
[...]

@Freekers heeft het over geld opnemen. Dat zijn andere fees dan de wisselkoersopslag, waar jij het over hebt. Die 4% zal hij dus sowieso krijgen omdat de MCC door wordt gezet.
Curve heeft ook limieten voor voordelig geld opnemen. Even uit m'n hoofd was dat altijd €200 per maand voor de gratis kaart.
Hoe dat nu zit nadat ze de abonnementen hebben aangepast weet ik niet

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Wally2002
StefanoZ schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 09:32:
[...]

Curve heeft ook limieten voor voordelig geld opnemen. Even uit m'n hoofd was dat altijd €200 per maand voor de gratis kaart.
Hoe dat nu zit nadat ze de abonnementen hebben aangepast weet ik niet
Er is nog steeds een 200 euro limiet voor de gratis kaart.
Echter, dat gaat over de fee van Curve zelf.
Ze schrijven zelf:
Curve strongly discourages using an underlying credit card in order to withdraw cash. Please note that your underlying credit card issuer may charge you fees for making such transactions with your Curve card.

In addition to the above fees, Curve may charge you an additional 2% for withdrawals above £200 (or currency equivalent) per calendar month, when using a credit card as the underlying card. Please note that this is not a limit per credit card, but a cumulative for all credit card withdrawals using your Curve card in a calendar month. This charge does not apply to ATM debit card withdrawals.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• StefanoZ
Wally2002 schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 09:41:
[...]

Er is nog steeds een 200 euro limiet voor de gratis kaart.
Echter, dat gaat over de fee van Curve zelf.
Ze schrijven zelf:

[...]
Je hebt gelijk, verkeerd begrepen toentertijd. Opzich ook logisch als het gaat om cash opnemen!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• glatuin
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 22:33
Weet iemand vanaf welk bedrag met Curve er om pin wordt gevraagd bij contactloos betalen? Ik gebruik de fysieke kaart nooit (Heb zowel Garmin als Google Pay), dus wil ik de kaart tijdens de vakantie aan mijn vrouw geven, handiger met het managen van de geldstromen zeg (ze gebruik zelf geen Google Pay).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Dank voor de reacties m.b.t. de fees. Helder, maar dan kan ik zowel beter betalen als cash geld pinnen met mijn pinpas, dat is in beide gevallen goedkoper. Betalen met mijn pinpas kost slechts 30 cent en gebruikt de Mastercard koers. Cash geld pinnen met mn ASN pinpas kost 4 euro, zonder extra koersopslag, ook gebruik makende van de Mastercard koers.
glatuin schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 09:54:
Weet iemand vanaf welk bedrag met Curve er om pin wordt gevraagd bij contactloos betalen? Ik gebruik de fysieke kaart nooit (Heb zowel Garmin als Google Pay), dus wil ik de kaart tijdens de vakantie aan mijn vrouw geven, handiger met het managen van de geldstromen zeg (ze gebruik zelf geen Google Pay).
Ik weet niet wat exact het limiet is, maar 10 euro heb ik al meerdere malen zonder pin contactloos kunnen afrekenen.

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 2x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ivanwmc
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 13-02 13:00
U123456 schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 08:38:

Zo doe ik dat op Aruba altijd bij de grootste supermarkt Superfood. Erg makkelijk. En ik zie nog steeds mensen bij de Arubabank ATM bij de voordeur van Superfood geld pinnen, terwijl bij Superfood praktisch alle kaarten, met uitzondering van V-PAY, geaccepteerd worden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-03 09:47

Malarky

Wils voor wat ieder

Freekers schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 12:16:
Dank voor de reacties m.b.t. de fees. Helder, maar dan kan ik zowel beter betalen als cash geld pinnen met mijn pinpas, dat is in beide gevallen goedkoper. Betalen met mijn pinpas kost slechts 30 cent en gebruikt de Mastercard koers. Cash geld pinnen met mn ASN pinpas kost 4 euro, zonder extra koersopslag, ook gebruik makende van de Mastercard koers.

[...]

Ik weet niet wat exact het limiet is, maar 10 euro heb ik al meerdere malen zonder pin contactloos kunnen afrekenen.
Overweeg ook eens de gratis kaart van Wise. Helaas wel VISA debitcard (was Mastercard debitcard), dus werkt niet overal, maar ik kon hem op veel plekken in US gebruiken Met Curve ervoor is dit dankzij Frontend eventueel alsnog een creditcard voor 1,5% aan fees. Met Wise heb je een echte mid-market rate en kun je gewoon dollars en euro's naast elkaar op je kaart hebben, scheelt ook weer gehannes bij het pinnen/betalen in de US.

De Mastercard wisselkoers is namelijk helemaal zo best niet (die verdienen ook makkelijk hun miljarden): https://www.mastercard.us...ort/convert-currency.html, dan heb je veel liever een midmarket rate zoals https://wise.com/gb/currency-converter/

Ik ben toch een beetje principieel tegen cash, maakt niet uit waar ik ter wereld reis en gelukkig worden mijn principes steeds vaker overal ter wereld gehonoreerd. Heb wel zelf de Bunq credit en debit kaarten ernaast.

[Voor 8% gewijzigd door Malarky op 11-07-2022 00:40]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Malarky schreef op maandag 11 juli 2022 @ 00:37:
[...]

Overweeg ook eens de gratis kaart van Wise. Helaas wel VISA debitcard (was Mastercard debitcard), dus werkt niet overal, maar ik kon hem op veel plekken in US gebruiken Met Curve ervoor is dit dankzij Frontend eventueel alsnog een creditcard voor 1,5% aan fees. Met Wise heb je een echte mid-market rate en kun je gewoon dollars en euro's naast elkaar op je kaart hebben, scheelt ook weer gehannes bij het pinnen/betalen in de US.

De Mastercard wisselkoers is namelijk helemaal zo best niet (die verdienen ook makkelijk hun miljarden): https://www.mastercard.us...ort/convert-currency.html, dan heb je veel liever een midmarket rate zoals https://wise.com/gb/currency-converter/

Ik ben toch een beetje principieel tegen cash, maakt niet uit waar ik ter wereld reis en gelukkig worden mijn principes steeds vaker overal ter wereld gehonoreerd. Heb wel zelf de Bunq credit en debit kaarten ernaast.
Dank voor de tip. In Curve front-end had ik me nog niet verdiept, wel een interessant concept.

Als ik kijk naar de Mastercard wisselkoers is deze momenteel beter dan de Wise koers voor USD-EUR:

https://xbackbone.freek.info/selA6/guLohigE81.png/raw

Acties:
  • +1Henk 'm!

• NY_Giant
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Freekers schreef op maandag 11 juli 2022 @ 08:42:
[...]

Als ik kijk naar de Mastercard wisselkoers is deze momenteel beter dan de Wise koers voor USD-EUR:
Inderdaad. Wise past bij betalingen met de debitcard in niet-euro's een opslag van minimaal 0,47% toe. Dus als het je puur om lage wisselkoersen gaat, lijkt Wise zeker niet de beste keuze.

Om niet-euro's te versturen/ontvangen kan Wise wel interessant zijn. En je kunt geld in deze 21 munteenheden aanhouden op je account, waarmee je die opslag bij betalingen eventueel kunt ontwijken. Maar voor simpele betalingen in niet-euro's vanuit je standaard EUR-account lijkt Wise niet de meest geschikte optie.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

Freekers schreef op maandag 11 juli 2022 @ 08:42:
[...]

Dank voor de tip. In Curve front-end had ik me nog niet verdiept, wel een interessant concept.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Er gebeurd momenteel (of sinds enige tijd) iets opvallends met de Mastercard wisselkoers calculator. Als je 1000 EUR op 10 juli omzet naar dollars krijg je 1,019.25 USD.

Als je vervolgens die 1,019.25 USD omzet naar euro's krijg je er 1,012.01 EUR voor terug. Dat is 12 euro gratis geld van Mastercard gekregen, aangenomen dat je een dure/premium bankkaart hebt die Mastercard tarieven zonder opslag rekent.

Dat kan natuurlijk niet, dus ergens gaat daar iets fouts. Anders gaan we allemaal de hele dag euros naar dollars naar euros omzetten voor gratis geld.
NY_Giant schreef op maandag 11 juli 2022 @ 09:23:
[...]

Inderdaad. Wise past bij betalingen met de debitcard in niet-euro's een opslag van minimaal 0,47% toe. Dus als het je puur om lage wisselkoersen gaat, lijkt Wise zeker niet de beste keuze.
Die 0,47% klopt maar ze zijn daar wel erg transparant over, hun midmarket rate is wel een echte rate waarin op de FX markten ook gehandeld wordt. Heel veel mensen zullen via hun eigen bank (zeker buiten Nederland, dan hebben wij nog geluk met concurrende tarieven) niet goedkoper hun geld kunnen converteren dan een halve procent op de marktkoers. Rabobank rekent bijvoorbeeld een wisselkoersopslag van 2% en ING 1,40%. PayPal zit bijvoorbeeld (erg intransparante manier van rekenen) rond de 3% koersopslag.
NY_Giant schreef op maandag 11 juli 2022 @ 09:23:
[...]
Om niet-euro's te versturen/ontvangen kan Wise wel interessant zijn. En je kunt geld in deze 21 munteenheden aanhouden op je account, waarmee je die opslag bij betalingen eventueel kunt ontwijken. Maar voor simpele betalingen in niet-euro's vanuit je standaard EUR-account lijkt Wise niet de meest geschikte optie.
Voordeel van WISE is dat je gratis dollars en andere valula op jezelfde fysieke (of Apple Pay) kaart kan aanhouden waardoor je in het buitenland kan pinnen/betalen als een 'local'. Daardoor worden er voor veel betalingen opeens geen transactiekosten meer gerekend die je als 'toerist' wel voor je kiezen had gekregen, omdat je kaart als een lokale kaart gezien wordt. Dat is een mooi en goed doordacht concept.

[Voor 63% gewijzigd door Malarky op 11-07-2022 18:26]

• NY_Giant
  • Niet online
Malarky schreef op maandag 11 juli 2022 @ 12:40:
Die 0,47% klopt maar ze zijn daar wel erg transparant over, hun midmarket rate is wel een echte rate waarin op de FX markten ook gehandeld wordt. Heel veel mensen zullen via hun eigen bank (zeker buiten Nederland, dan hebben wij nog geluk met concurrende tarieven) niet goedkoper hun geld kunnen converteren dan een halve procent op de marktkoers. Rabobank rekent bijvoorbeeld een wisselkoersopslag van 2% en ING 1,40%. PayPal zit bijvoorbeeld (erg intransparante manier van rekenen) rond de 3% koersopslag.
Klopt, Wise is ook zeker niet slecht! Maar veel Tweakers kijken natuurlijk ook naar de andere fintechs, waarbij er soms helemáál geen opslag in rekening wordt gebracht. Verder kan er inderdaad een verschil zijn tussen midmarket en de koersen van Mastercard of Visa. Maar vooral de Mastercard-koers komt er tegenwoordig vrij goed uit. En bij Revolut heb je doordeweeks interbank-rates zónder enige opslag.

Hoe dan ook zal het bij kleinere bedragen allemaal niet zoveel schelen, maar bij grotere bedragen of een langer verblijf in het buitenland kunnen de verschillen aardig oplopen.
Malarky schreef op maandag 11 juli 2022 @ 12:40:
Voordeel van WISE is dat je gratis dollars en andere valula op jezelfde fysieke (of Apple Pay) kaart kan aanhouden waardoor je in het buitenland kan pinnen/betalen als een 'local'. Daardoor worden er voor veel betalingen opeens geen transactiekosten meer gerekend die je als 'toerist' wel voor je kiezen had gekregen, omdat je kaart als een lokale kaart gezien wordt. Dat is een mooi en goed doordacht concept.
Dat is inderdaad zeker handig, net als bij Revolut. Al loop je daarmee natuurlijk wel altijd een risico door koersontwikkelingen, wat in je voordeel of nadeel kan uitpakken.

En je komt bij Wise eigenlijk nooit écht onder die opslag van 0,47% uit (waar het bij Revolut doordeweeks kosteloos kan). Óf je krijgt hem wanneer je je euro's op je account zelf omwisselt naar een vreemde valuta. Óf je krijgt hem als je euro's automatisch worden omgewisseld bij een betaling in niet-euro's (als je de betreffende vreemde valuta niet zelf aanhoudt op je account).

Maar goed, zo heeft elke fintech weer zijn eigen voordelen, nadelen, limieten en beperkingen. Een mooi onderwerp voor Het Grote Gratis Bankentopic Deel 2. :P

• Jero_B
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:24
GBIT werkt niet voor mij vandaag, meer mensen hier last van? Ik heb de app al opnieuw geinstalleerd maar ik krijg een 'failed to recieve GBIT card switch options' melding.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• glatuin
Jero_B schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 17:12:
GBIT werkt niet voor mij vandaag, meer mensen hier last van? Ik heb de app al opnieuw geinstalleerd maar ik krijg een 'failed to recieve GBIT card switch options' melding.
Bij mij inmiddels verholpen. Er is ook op reddit een topic. Een tijdelijke glitch. Wellicht ook bij jou nu verholpen?

• Jero_B
  • Laatst online: 21:24
glatuin schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 18:20:
[...]

Bij mij inmiddels verholpen. Er is ook op reddit een topic. Een tijdelijke glitch. Wellicht ook bij jou nu verholpen?
Yes het werkt weer! Kon niets vinden op de status site van Curve vandaar :)

• pixels66
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 30-03 18:31
Werkt tanken ook met go back in time zodra de reservering van 200 euro omgezet is in het daadwerkelijk getankte bedrag? Of gaat het systeem dan alsnog de gehele 200 euro omboeken?

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-03 14:44
pixels66 schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 15:31:
Werkt tanken ook met go back in time zodra de reservering van 200 euro omgezet is in het daadwerkelijk getankte bedrag? Of gaat het systeem dan alsnog de gehele 200 euro omboeken?
GBIT werkt alleen op transacties die volledig afgerond zijn.
Die 200 euro is een reservering, die kan je pas GBIT'ten zodra die verwerkt is en het correcte bedrag bevat.

• StefanoZ
pixels66 schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 15:31:
Ik heb regelmatig bij onbemande tankstations dat GBiT niet meer mogelijk is via de app.
Dat komt doordat de reservering 'teruggeboekt' wordt waardoor Curve denkt dat de 'aankoop' is geretourneerd en volledig is terugbetaald.
Enige oplossing is om dan via het contactformulier de gegevens van de transactie in te vullen met de vraag of ze de transactie handmatig kunnen overzetten.

Heb dit overigens niet bij alle onbemande tankstations, maar probeer hierdoor toch altijd gewoon binnen te betalen...

• superiscch
  • Registratie: Juni 2012
  • Nu online
De kaart die je krijgt bij Curve X is identiek als de oude kaart 😅 ik dacht dat de look nog wat anders zou zijn maar nee..
StefanoZ schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 16:44:
[...]

Ik heb regelmatig bij onbemande tankstations dat GBiT niet meer mogelijk is via de app.
Dat komt doordat de reservering 'teruggeboekt' wordt waardoor Curve denkt dat de 'aankoop' is geretourneerd en volledig is terugbetaald.
Enige oplossing is om dan via het contactformulier de gegevens van de transactie in te vullen met de vraag of ze de transactie handmatig kunnen overzetten.

Heb dit overigens niet bij alle onbemande tankstations, maar probeer hierdoor toch altijd gewoon binnen te betalen...
Hier ging het niet op het moment zelf maar eens het juiste bedrag er op stond ging het wel

• Fleske
  • Nu online
Is het trouwens aantrekkelijk om de upgrade van gratis curve naar betaald te gaan maken? Zeker nu met de aanbieding (1,99/maand) ik kan niet zien wat extra voordelen zijn! Maar is het de moeite waard?

• superiscch
  • Nu online
Fleske schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 18:32:
Is het trouwens aantrekkelijk om de upgrade van gratis curve naar betaald te gaan maken? Zeker nu met de aanbieding (1,99/maand) ik kan niet zien wat extra voordelen zijn! Maar is het de moeite waard?
Je kan 5 kaarten koppelen en onbeperkt GBiT doen met de X. Met gratis heb je twee kaarten en 3x GBiT.

https://help.curve.com/wh...s-are-available-rJLerOn8O

• topee
  • Laatst online: 15-03 12:25
... en 60 dagen GBiT met de X tegenover 30 dagen met de gratis Curve Card

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jdome
  • Registratie: Maart 2016
  • Nu online
Wat een drama klantenservice heeft Curve zeg. Probeer al 3 weken om een vervangende kaart te krijgen omdat mijn kaart verloren is maar ze zijn onmogelijk te bereiken. Online formulier ingevuld waarbij je de laatste transactie moest doorgeven, dit klopt 100% (ook volgens het transactieoverzicht in de App) maar volgens Curve klopt het niet. Vervolgens krijg je op mails totaal geen antwoord en telefonisch is het al helemaal onmogelijk.

Voortaan maar Apple Pay gebruiken en de kaart veilig thuis laten, als ik ooit nog een vervangende kaart krijg..

[Voor 4% gewijzigd door Jdome op 15-07-2022 08:16]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• pixels66
Jdome schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 08:12:
Wat een drama klantenservice heeft Curve zeg. Probeer al 3 weken om een vervangende kaart te krijgen omdat mijn kaart verloren is maar ze zijn onmogelijk te bereiken. Online formulier ingevuld waarbij je de laatste transactie moest doorgeven, dit klopt 100% (ook volgens het transactieoverzicht in de App) maar volgens Curve klopt het niet. Vervolgens krijg je op mails totaal geen antwoord en telefonisch is het al helemaal onmogelijk.

Voortaan maar Apple Pay gebruiken en de kaart veilig thuis laten, als ik ooit nog een vervangende kaart krijg..
Normaliter waren ze altijd heel snel met hun in-app chat support. Sinds de nieuwe fees en terms zijn ze praktisch onbereikbaar. Zal vast heel druk zijn met duizenden die vragen stellen over passen of abonnementen nu.

• glatuin
Jdome schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 08:12:

Het voordeel van Apple/Google pay is dat je de kaart thuis kan laten. Kun je hem ook niet verliezen.
Enige kaart die ik bij me heb is het rijbewijs. Ik kan niet wachten totdat daar ook een digitale versie van komt.

• WishmasterNL
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:45

WishmasterNL

XBOX: WishmasterNLD

Ik heb een week geleden mijn nieuwe Curve X kaart binnen gekregen. Ik overal netjes de nieuwe kaartgegevens aangepast. Alleen Amazon accepteerde de kaart ineens niet meer?

Geen geldige kaart word er aangegeven. Nummer, vervaldatum en CVC kloppen. Al meerdere keren gecontroleerd.
Tot nu toe de enige die hem niet meer accepteert.

Terwijl mijn oude curve kaart, en mijn tijdelijke digitale Curve X kaart wel gewoon geaccepteerd werden.

Daikin FTXA35BS/RXA35A |

• glatuin
WishmasterNL schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 13:20:
Ik heb een week geleden mijn nieuwe Curve X kaart binnen gekregen. Ik overal netjes de nieuwe kaartgegevens aangepast. Alleen Amazon accepteerde de kaart ineens niet meer?

Geen geldige kaart word er aangegeven. Nummer, vervaldatum en CVC kloppen. Al meerdere keren gecontroleerd.
Tot nu toe de enige die hem niet meer accepteert.

Terwijl mijn oude curve kaart, en mijn tijdelijke digitale Curve X kaart wel gewoon geaccepteerd werden.
Geen idee of dit het is: Virtuele kaartnummer en nieuwe kaartnummer zijn hetzelfde alleen CVC en vervaldatum anders (klopt dit). Wellicht even de oude kaart bij Amazon weghalen even paar dagen wachten en opnieuw proberen. Wellicht vind Amazon dit verdacht (zelfde kaartnummer met andere verval en cvc).

Je hebt de kaart wel snel. Ik ben toch voor Black gegaan maar heb na 7 werkdagen dagen nog geen fysieke kaart gezien. gelukkig doet de oude het nog.

• WishmasterNL

WishmasterNL

glatuin schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 14:03:
[...]

Geen idee of dit het is: Virtuele kaartnummer en nieuwe kaartnummer zijn hetzelfde alleen CVC en vervaldatum anders (klopt dit). Wellicht even de oude kaart bij Amazon weghalen even paar dagen wachten en opnieuw proberen. Wellicht vind Amazon dit verdacht (zelfde kaartnummer met andere verval en cvc).

Je hebt de kaart wel snel. Ik ben toch voor Black gegaan maar heb na 7 werkdagen dagen nog geen fysieke kaart gezien. gelukkig doet de oude het nog.
Ik had de kaart na ongeveer een week binnen.

De gegevens zijn nagekeken en correct. Ik had overal al de digitale kaartgegevens ingevuld om er vervolgens achter te komen dat de fysieke kaart net iets anders was inderdaad. Iedereen accepteert de nieuwe kaart, behalve Amazon op dit moment

Daikin FTXA35BS/RXA35A |

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

WishmasterNL schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 13:20:
Ik heb een week geleden mijn nieuwe Curve X kaart binnen gekregen. Ik overal netjes de nieuwe kaartgegevens aangepast. ... Terwijl mijn oude curve kaart, en mijn tijdelijke digitale Curve X kaart wel gewoon geaccepteerd werden.
Heb je 'm wel geactiveerd in de app? Vermoedelijk wel, als ander merchants wel werken.

Zie je de transactie in Curve zelf? Normaal krijg je daar ook melding als je transactie geweigerd wordt.
Skipt Amazon die 'extra' beveiliging niet waarbij je moet bevestigen via SMS/in de app?
Mogelijks zijn ze daar bij Curve niet mee akkoord...

[Voor 28% gewijzigd door Slonzo op 15-07-2022 17:15]

• WishmasterNL

WishmasterNL

Slonzo schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 17:12:
[...]

Heb je 'm wel geactiveerd in de app? Vermoedelijk wel, als ander merchants wel werken.

Zie je de transactie in Curve zelf? Normaal krijg je daar ook melding als je transactie geweigerd wordt.
Skipt Amazon die 'extra' beveiliging niet waarbij je moet bevestigen via SMS/in de app?
Mogelijks zijn ze daar bij Curve niet mee akkoord...
Zo ver komt Amazon niet. Niks terug te zien in de app.
Uiteindelijk net besloten nog verder te upgraden in combinatie met upgrade van de Plutus kaart. Dan word de €10 vergoed die Curve Black me gaat kosten.
Nieuwe kaart(nummers), nieuwe kansen.

Daikin FTXA35BS/RXA35A |

• maxvdh
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:11
Ben nog aan het twijfelen om mijn Curve Free om te zetten naar X of Black.

In principe heb ik het niet nodig. Ik heb Max 2 kaarten in de app gebruik GBIT niet per se. Nu de Crypto.com kaart niet meer gratis en instant opgeladen kan worden creditcard, zou GBIT wel wat extra gemak opleveren. Weet echter niet of ik dat het waard vind.

Voor m’n reisverzekering betaal ik nu net geen 4 euro. Dan blijft er nog een gat van 6 euro over welke ik niet ga dichten met de 1% cashback (voornamelijk Jumbo boodschappen).

De mobiele telefoonverzekering kan interessant zijn, maar heb nog Apple Care. Daarnaast lees ik soms deze wel bij Black zit en soms niet. Heb dat nagevraagd bij de klantenservice.

Voor de mensen die hier wel naar Black zijn overgestapt: waarom heb je dat gedaan?

• Wally2002
maxvdh schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 20:51:
Ben nog aan het twijfelen om mijn Curve Free om te zetten naar X of Black.

In principe heb ik het niet nodig. Ik heb Max 2 kaarten in de app gebruik GBIT niet per se. Nu de Crypto.com kaart niet meer gratis en instant opgeladen kan worden creditcard, zou GBIT wel wat extra gemak opleveren. Weet echter niet of ik dat het waard vind.

Voor m’n reisverzekering betaal ik nu net geen 4 euro. Dan blijft er nog een gat van 6 euro over welke ik niet ga dichten met de 1% cashback (voornamelijk Jumbo boodschappen).

De mobiele telefoonverzekering kan interessant zijn, maar heb nog Apple Care. Daarnaast lees ik soms deze wel bij Black zit en soms niet. Heb dat nagevraagd bij de klantenservice.

Voor de mensen die hier wel naar Black zijn overgestapt: waarom heb je dat gedaan?
Ik zie inderdaad tegenstrijdigheden tussen de voorwaarden, waar de phone cover alleen bij Metal staat en het overzicht op de website die aangeeft dat het ook bij Black zit. Erg slordig.

Verder zal het voor iedereen steeds een individuele afweging zijn of een bepaald pakket het waard is.

Met name bij de verzekeringsonderdelen moet je dan eigenlijk even door de voorwaarden heen, en deze bijvoorbeeld vergelijken met een losse (doorlopende) reisverzekering of telefoonverzekering.

Ik heb zelf ook gekeken naar de betaalde Curve pakketten maar niet gedaan:
- reisverzekeringen heb ik via Amex kaart (dat lijkt een dure kaart, maar via referrals met de bonuspunten die daarbij gegeven worden, haal je een groot deel van de kosten eruit).
- Ik heb zelf 2 ICS kaarten gekoppeld (puur om Apple Pay te kunnen gebruiken.
- GBIT niet nodig.
- Vreemde valuta: loopt via Revolut
- Cashback: de beperking van 3 of 6 retailers vind ik tegenvallen. De 1% is op zich wel redelijk en min of meer vergelijkbaar met de duurde Amex kaarten.
- Telefoonverzekering: zou ik nooit extra voor betalen. Je moet risico's verzekeren die je niet zelf kan dragen als ze zich voor doen. Dus als je ergens in het hooggebergte je been breekt, je weet dat de verzekering de heli die je komt halen vergoed. Maar een beschadigde of verloren telefoon is relatief makkelijk te vervangen, kost dan wel even iets maar dat is financieel vaak wel op te brengen.

• pixels66
Hoelang duurt het verwerken van GBIT, dat de betaling op de oorspronkelijke kaart ongedaan wordt gemaakt? Ik heb het nog nooit gebruikt, gisteren voor het eerst. Nu is juist de reservering op de oorspronkelijke kaart omgezet naar daadwerkelijke afschrijving. En op mijn andere kaart ook nog eens afgeschreven.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• U123456
@pixels66: Klopt, zo gaat het. Na een aantal dagen wordt alles weer "rechtgetrokken".

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

Ik heb laatst Curve Front-end aangezet op mij nu nog Curve Free card en kon voor het eerst mijn Curve->Crypto.com gebruiken bij de PLUS supermarkt. Als het goed is zou ik een 1,5% fee moeten betalen maar dat lijkt niet te zien gebeurd.

Weet iemand of die fees later nog worden gerekend als in einde maand?

Als Curve Front-end echt overal werkt waar je kan pinnen kan het nog interessant worden. Met CRO voorlopig en daarna PLUTUS haal ik die 1,5% er wel uit en kan altijd nog upgraden naar de duurdere kaart.

• SASQUATXH
  • Laatst online: 31-01 10:23
Ik kreeg net een e-mail, Curve introduceert Crypto Rewards bij Curve X.

Kan iemand de voorwaarden vinden?

• WishmasterNL

WishmasterNL

Ik kreeg juist een wijziging van de verzekering die zit bij Curve Black:
CHANGES AHEAD…

Curve Black insurance is changing.

We want to give you the best insurance cover with Curve Black, so we’ve worked hard to create a stronger, more comprehensive package. But everyone’s needs are different. If the new insurance package no longer meets your needs, you can downgrade anytime.

The breakdown

🎫 Ticket cancellation insurance (New!)
Suddenly unable to attend an event? You could now claim your money back. Up to €150 per ticket and up to €1,000 per year.

💻Extended warranty insurance (New!)
Protect eligible electrical goods from mechanical breakdown for 12 months after their original manufacturer’s warranty. Up to €1,500 a year.

🛫Reduced travel insurance
The maximum payout for flight cancellation and curtailment has been reduced to €5,000 for you and your family travelling together. Baggage cover limits have been reduced to €750 in cases of accidental loss, theft or damage.

Team Curve

Daikin FTXA35BS/RXA35A |

• glatuin
WishmasterNL schreef op maandag 25 juli 2022 @ 21:34:
Ik kreeg juist een wijziging van de verzekering die zit bij Curve Black:

[...]
Thanks, ik heb wat rules lopen en die newsletters komen in apart mapje waar ik zelden in kijk.
Eigenlijk gunstiger voor mij. Reisverzekering heb ik al, en die extra garantie verzekering is denk ik prettiger.

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

SASQUATXH schreef op maandag 25 juli 2022 @ 18:14:
Ik kreeg net een e-mail, Curve introduceert Crypto Rewards bij Curve X.

Kan iemand de voorwaarden vinden?
Je kan ermee betalen (Curve rekent om) of omzetten naar cash dat op je Curve kaart blijft staan om te spenderen. https://help.curve.com/en...-crypto-rewards-S1XJ0zsGc

Dit soort systemen zijn nog nooit interessant geweest. Curve wil en moet ook wel een behoorlijke spread rekenen en transactiekosten op crypto swaps om het risico af te dekken. Dus 2-4% ben je zo al kwijt in het verkrijgen en weer omzetten naar echt geld. Als je crypto's wil sparen moet je dat uiteraard doen bij een goedkope exchange met dunne spreads.

• Therapy777
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 30-03 17:22
Hoe werkt die "gratis" 200 euro per maand cash uit de muur trekken in het buitenland nu precies? Ik probeerde het zojuist in Tjechie. Maar wat ik ook deed, ik moest gewoon zo'n 10 euro aan toelage lappen...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Traguardo
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
Therapy777 schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 16:54:
Hoe werkt die "gratis" 200 euro per maand cash uit de muur trekken in het buitenland nu precies? Ik probeerde het zojuist in Tjechie. Maar wat ik ook deed, ik moest gewoon zo'n 10 euro aan toelage lappen...
Dat zijn waarschijnlijk de kosten van de automaat zelf.

No One Can Predict the Market!

• U123456
Maar wat ik ook deed, ik moest gewoon zo'n 10 euro aan toelage lappen...
Daar zijn ATM's in Tsjechië, Polen, enz. berucht om. Vaak d.m.v de conversion opslag, maar soms door een usage fee te rekenen:
YouTube: How ATM Can (AND WILL) Trick You When Traveling

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wally2002
Naast de DCC (dynamic currency conversion: nooit doen, dat is zelden voordelig) of andere fee van de automaat zelf, moet je ook beducht zijn voor fees die de onderliggende kaart kan hebben. Het 'gratis' verwijst alleen naar wat Curve in rekening brengt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dazzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-03 17:19
Wat is Curve Fronted precies? En werkt dat ook in Nederland?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 08:04
Dazzie schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 15:27:
Wat is Curve Fronted precies? En werkt dat ook in Nederland?
Het is specifiek voor de UK gemaakt waar je gemeentelijke belastingen per credit card kan betalen. Dat was echter bij de meeste credit cards niet mogelijk vanwege de MCC code van de ontvanger. Curve zorgt er voor dat die transacties een andere MCC code krijgen en je credit card de transactie daardoor wel kan verwerken.

• WishmasterNL

WishmasterNL

M’n nieuwe kaart net binnen gekregen.
Alleen nu het probleem dat ik hem niet toegevoegd krijg aan Apple Pay helaas.
De fysieke kaart al wel geactiveerd.

Daikin FTXA35BS/RXA35A |

• Therapy777
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 30-03 17:22
Oh oke, gewoon genept door die bank dus...
Wally2002 schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 18:45:
[...]

Naast de DCC (dynamic currency conversion: nooit doen, dat is zelden voordelig) of andere fee van de automaat zelf, moet je ook beducht zijn voor fees die de onderliggende kaart kan hebben. Het 'gratis' verwijst alleen naar wat Curve in rekening brengt.

[Voor 81% gewijzigd door Therapy777 op 28-07-2022 10:19]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• nonkeljos
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 24-03 16:32
Nieuwe fysieke Curve Black vandaag ontvangen en geactiveerd in Curve. Nu blijkt dat ik plots een fee moet betalen als ik geld probeer toe te voegen aan Revolut via die nieuwe Curve kaart. Zou het te maken hebben met het feit dat achteraan de kaart 'Commercial' staat?

Update: blijkbaar kun je dat aangeven bij je profiel of je als bedrijf of als individu gezien wil worden. Een switch achteraf zou ook mogelijk zijn. Heb dus bericht gestuurd om naar Individual te gaan.
https://help.curve.com/sh...ness-curve-card-ByjZSd2Ud

[Voor 35% gewijzigd door nonkeljos op 30-07-2022 11:21. Reden: nieuwe info]

• WishmasterNL

WishmasterNL

WishmasterNL schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 09:26:
M’n nieuwe kaart net binnen gekregen.
Alleen nu het probleem dat ik hem niet toegevoegd krijg aan Apple Pay helaas.
De fysieke kaart al wel geactiveerd.
Gelijk dezelfde dag nog een chat gestart met de Curve Support. Tot op heden 1 berichtje gekregen en nog steeds aan het afwachten op volgende berichten. To zo ver de priority support die je krijgt bij Curve Black

Daikin FTXA35BS/RXA35A |

• glatuin
WishmasterNL schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 12:56:
[...]

Gelijk dezelfde dag nog een chat gestart met de Curve Support. Tot op heden 1 berichtje gekregen en nog steeds aan het afwachten op volgende berichten. To zo ver de priority support die je krijgt bij Curve Black
Het is erg druk. Ik heb ook iets van 2 weken moeten wachten. Ik heb als 1 van de perks Jumbo gekozen maar steevast krijg ik geen cashback, dus ik doe 1 keer per week een chat opstarten. Lekker inefficient zo. Ze zeggen dat ze het aanpassen maar gebeurd niet.

• MevrouwDeKat
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 30-03 09:39
Ik ben niet update gegaan. Het was zo dat de veranderingen van Free Curve pas 60 dagen na de aankondiging in zouden gaan toch?
We zijn nu iets meer dan 30 dagen verder dan de aankondiging. Nu heb ik echter wel al deze maand dat mijn Curve aangeeft na 3 Go back in Times dat er niks meer omgezet kan worden deze maand en dat ik moet updaten.

de de melding is " Buying time? This transaction is not within for GBIT time limit. To GBIT this transation, upgrade and power up your financial delorean". De aankoop die ik over probeer te zetten is gedaan op 28 July, dus nog geen maand geleden.

Iemand die hier ook last van heeft, is dit een bug of heb ik iets over het hoofd gezien met de updates?

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
Ik heb nog steeds officieel geen mail gekregen of überhaupt een bericht over de veranderingen bij curve. Ook niet in spam. Heeft iedereen hem wel gekregen?

• StefanoZ
MevrouwDeKat schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 15:32:
Ik ben niet update gegaan. Het was zo dat de veranderingen van Free Curve pas 60 dagen na de aankondiging in zouden gaan toch?
We zijn nu iets meer dan 30 dagen verder dan de aankondiging. Nu heb ik echter wel al deze maand dat mijn Curve aangeeft na 3 Go back in Times dat er niks meer omgezet kan worden deze maand en dat ik moet updaten.

de de melding is " Buying time? This transaction is not within for GBIT time limit. To GBIT this transation, upgrade and power up your financial delorean". De aankoop die ik over probeer te zetten is gedaan op 28 July, dus nog geen maand geleden.

Iemand die hier ook last van heeft, is dit een bug of heb ik iets over het hoofd gezien met de updates?
Je moest upgraden vóór donderdag 28 juli, 60 dagen daarvoor was namelijk voor het eerst gecommuniceerd over curve X

• MevrouwDeKat
StefanoZ schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 16:25:
[...]

Je moest upgraden vóór donderdag 28 juli, 60 dagen daarvoor was namelijk voor het eerst gecommuniceerd over curve X
Op 28 Juni ontving ik die Email met daarin de aankomende veranderingen en de text " When's it happening? Changes to the free curve card will come into effect 60 days from the date this E mail was sent". Dat zou de 60 dagen toch pas op 28 augustus leggen? Dat je moest updaten binnen 30 dagen was ik wel van op de hoogte.

• MevrouwDeKat
dutchnltweaker schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 16:05:
Ik heb nog steeds officieel geen mail gekregen of überhaupt een bericht over de veranderingen bij curve. Ook niet in spam. Heeft iedereen hem wel gekregen?
Ik heb zelfs meerdere gehad, inclusief herinneringen.

• StefanoZ
MevrouwDeKat schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 16:34:
[...]

Op 28 Juni ontving ik die Email met daarin de aankomende veranderingen en de text " When's it happening? Changes to the free curve card will come into effect 60 days from the date this E mail was sent". Dat zou de 60 dagen toch pas op 28 augustus leggen? Dat je moest updaten binnen 30 dagen was ik wel van op de hoogte.
Sorry je hebt gelijk, 30 dagen na de mail voor Curve X tegen gereduceerd tarief. 60 dagen voordat de wijzigingen in zouden gaan idd

• MevrouwDeKat
StefanoZ schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 17:16:
[...]

Sorry je hebt gelijk, 30 dagen na de mail voor Curve X tegen gereduceerd tarief. 60 dagen voordat de wijzigingen in zouden gaan idd
Blijkbaar was het toch ineens 30 dagen. want ik heb toch maar een maandje CURVE X genomen, en kon toen al mn transacties overzetten. De cashback was hoger dan de 2,49.Nu hopen dat Curve ook snel mn cashbacks die al ruim 2 maanden op "processing" staan gaat verwerken.

• dutchnltweaker
  • Nu online
MevrouwDeKat schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 16:34:
[...]

Ik heb zelfs meerdere gehad, inclusief herinneringen.
Nog steeds niks, alleen de welkom bij curve gehad ergens in juli en dat is alles.

• U123456
@dutchnltweaker Zo te lezen was je toch al in juni klant: dutchnltweaker in "Curve (prepaid creditcard)"
Ik ontving de mail met wijzigingen bij Curve op 28 juni.

[Voor 71% gewijzigd door U123456 op 03-08-2022 07:19]

• dutchnltweaker
  • Nu online
U123456 schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 07:11:
@dutchnltweaker Zo te lezen was je toch al in juni klant: dutchnltweaker in "Curve (prepaid creditcard)"
Ik ontving de mail met wijzigingen bij Curve op 28 juni.
Klopt, maar in juli kreeg ik pas een welkom mail. Voor de rest niks ontvangen.

• MevrouwDeKat
dutchnltweaker schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 08:48:
[...]

Klopt, maar in juli kreeg ik pas een welkom mail. Voor de rest niks ontvangen.
Misschien dat je automatisch mee bent gegaan in de nieuwe voorwaarde en daarom geen mail met wijzigingen hebt ontvangen?

• dutchnltweaker
  • Nu online
MevrouwDeKat schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 09:27:
[...]

Misschien dat je automatisch mee bent gegaan in de nieuwe voorwaarde en daarom geen mail met wijzigingen hebt ontvangen?
Weet ik niet? Heb wel de oude voorwaarde en heb meer dan 2 kaarten kunnen toevoegen.

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 00:52

Kol Nedra

don't trust, verify

Ik wist niet dat er een apart Curve topic was.

In de crypto community wordt de Curve kaart ook zeer intensief gebruikt, vooral met optie back in time.

mocht je naast de Curve kaart nog extra cashback willen kun je naar de volgende 3 kaarten kijken: Binance card, cdc card en de Plutus card.... deze 3 hebben ook nog een aparte topic die hier te vinden zijn over alle voordelen/nadelen:

Cryptocurrencies

deze 3 kaarten zijn overigens ook gratis

[Voor 4% gewijzigd door Kol Nedra op 03-08-2022 11:51]

the bull charges

• Pabz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14-02 12:38
Als ik vandaag naar een Metal upgrade, heb ik dan GBIT terug tot 6 april (120 dagen)? Of bouw ik dan vanaf vandaag 120 dagen op? Weet iemand dat?

• StefanoZ
Pabz schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 10:26:
Als ik vandaag naar een Metal upgrade, heb ik dan GBIT terug tot 6 april (120 dagen)? Of bouw ik dan vanaf vandaag 120 dagen op? Weet iemand dat?
Ja, behalve voor (een aantal) uitgesloten transacties.
Dit verbaasde mij ook toen ik Curve X had en ineens transacties van voor de upgrade langer dan 30 dagen geleden over kon zetten

• Pabz
StefanoZ schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 10:39:
[...]

Ja, behalve voor (een aantal) uitgesloten transacties.
Dit verbaasde mij ook toen ik Curve X had en ineens transacties van voor de upgrade langer dan 30 dagen geleden over kon zetten
Ah fijn! Wat voor transacties zijn uitgesloten? En hoe is het met de crypto cashbacks? Maken ze het over naar een wallet address wat je in moet geven? Of staat het in een custodial wallet in de curve app?

• StefanoZ
Pabz schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 10:42:
[...]

Ah fijn! Wat voor transacties zijn uitgesloten? En hoe is het met de crypto cashbacks? Maken ze het over naar een wallet address wat je in moet geven? Of staat het in een custodial wallet in de curve app?
Weet niet exact welke zijn uitgesloten, maar het zijn er volgens mij maar heel weinig.
Ik heb zelf de Curve Cash d.m.v. Crypto niet ingeschakeld, ik las hier te veel negatieve dingen over zoals verschillende soorten fees.
Je spaart het echt binnen de Curve app, mocht je het hier willen opnemen dan betaal je daar een fee over, je betaald ook een fee voor de wisselkoers (crypto naar USD naar EUR) en zo waren er nog wat punten...

• Pabz
StefanoZ schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 10:47:
[...]

Weet niet exact welke zijn uitgesloten, maar het zijn er volgens mij maar heel weinig.
Ik heb zelf de Curve Cash d.m.v. Crypto niet ingeschakeld, ik las hier te veel negatieve dingen over zoals verschillende soorten fees.
Je spaart het echt binnen de Curve app, mocht je het hier willen opnemen dan betaal je daar een fee over, je betaald ook een fee voor de wisselkoers (crypto naar USD naar EUR) en zo waren er nog wat punten...
Maar je kunt de crypto niet overmaken naar een eigen wallet of daar betaal je dan ook een fee over?

Edit:
Nope...
You won’t be able to move your Crypto Rewards to another cryptocurrency wallet (such as Coinbase or Crypto.com) for the time being, either.
.https://curve.kustomer.help/en_us/how-do-i-cash-out-my-crypto-rewards-S1XJ0zsGc

Lame... Je kunt het alleen inwisselen voor Curve Cash, dus je speculeert op een eventuele waarde toename die je dan in Curve Cash kunt uitgeven. Jammer, had het liever ergens in een yield farm oid gestopt.

[Voor 29% gewijzigd door Pabz op 04-08-2022 11:13]

• StefanoZ
Pabz schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 11:08:
[...]

Maar je kunt de crypto niet overmaken naar een eigen wallet of daar betaal je dan ook een fee over?

Edit:
Nope...
[...]
.https://curve.kustomer.help/en_us/how-do-i-cash-out-my-crypto-rewards-S1XJ0zsGc

Lame... Je kunt het alleen inwisselen voor Curve Cash, dus je speculeert op een eventuele waarde toename die je dan in Curve Cash kunt uitgeven. Jammer, had het liever ergens in een yield farm oid gestopt.
Ze geven wel aan er mee bezig te zijn om gespaarde crypto over te zetten.
Waarschijnlijk naar een Plutus account gok ik, omdat ze daar mee samenwerken.

• robert-630
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Er is een nieuwe actie met Curve X voor 2,49 gestart. Ik zie nergens staan dat het voor maar 12 maanden is (in de uitingen). Is het deze keer lifetime korting?

Edit: in een nieuwe reclame-uiting zie ik dat het voor slechts 12 maanden is

[Voor 20% gewijzigd door robert-630 op 04-08-2022 22:29]

• Willemhubers
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07:59
Ik dacht dat Curve voor currency exchange tegenwoordig sowieso slechter was dan Revolut met hun Mastercard daily exchange rates vs interbank exchange rates van Revolut maar ik kwam qua exchange rates toch met Curve beter uit dan met Revolut gisteren bij het boeken van vliegtickets in Indonesië (betaald in Indonesische Rupiah).

Ik heb de XE exchange rates gebruikt om de kosten te berekenen voor beide transacties.

Curve:
508.23 euro betaald>1.18 euro verlies tijdens exchange vs XE.com (0.2%)

Revolut:
161.8 euro betaald>0.79 euro verlies tijdens exchange vs XE.com (0.5%)

Lijkt er dus op dat Revolut voor dit soort meer exotische currency minder gunstig is dan Curve.

• NY_Giant
  • Niet online
@Willemhubers Je kunt het hier altijd even controleren: https://www.revolut.com/currency-converter. Of in de app. Er zijn inderdaad een paar meer exotische valuta waarbij Revolut soms minder gunstig uitpakt.

• Redbull4u
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:36
Vandaag voor het eerst GBIT gebruikt. Vrijdag geld overgemaakt naar de crypto card, maar was niet voor het weekend verwerkt. Erg handige functie!

Ik zie dat er in dit topic veel gebruikers overgaan op een betaalde subscription. Wat zijn jullie use-cases om dit te overwegen?

Zelf hebben we een crypto.com debitcard en een ING creditcard als backup (vakantie e.d.). Vriendin gebruikt de Curve card, zodat we op zo veel mogelijk uitgaven crypto cashbacks krijgen.

Ben nu op vakantie en het valt me op dat een creditcard bijna overal wel geaccepteerd wordt. Veel meer dan in Nederland. Als Maestro binnenkort wordt afgeschaft in NL, wordt het nog leuker om curve te gebruiken :)

If it does not kill u, it makes u stronger

• enermax
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:29
Redbull4u schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 12:49:
...
Ik zie dat er in dit topic veel gebruikers overgaan op een betaalde subscription. Wat zijn jullie use-cases om dit te overwegen?
...
  • Casback €10 via Plutus. Dus bijna gratis dan.
  • Door bovenstaande extra perk 3% terug over €2000 ipv €200.
  • Ik ben op vakantie en extra reis verzekering wel fijn en extra ATM tegoed is ook meegenomen.
  • Go back in time, handig om euros aan te vullen op exchange. Of rewards te wijzigen.
  • ow ja bijna vergeten de extra 1% bij lidl, Amazon en Jumbo
CDC stake heb ik ook maar die zeg ik op na de vakantie en dan upgrade ik waarschijnlijk Plutus. Business lounge is leuke ervaring, maar werkt ook zonder cro Jade stake.

[Voor 52% gewijzigd door enermax op 16-08-2022 10:25]

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:56

knakworst

Get Dilberted!

enermax schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 01:57:
[...]
  • Casback €10 via Plutus. Dus bijna gratis dan.
  • Door bovenstaande extra perk 3% terug over €2000 ipv €200.
  • Ik ben op vakantie en extra reis verzekering wel fijn en extra ATM tegoed is ook meegenomen.
  • Go back in time, handig om euros aan te vullen op exchange. Of rewards te wijzigen.
  • ow ja bijna vergeten de extra 1% bij lidl, Amazon en Jumbo
CDC stake heb ik ook maar die zeg ik op na de vakantie en dan upgrade ik waarschijnlijk Plutus. Business lounge is leuke ervaring, maar werkt ook zonder cro Jade stake.
Andere usecase: Totnutoe werkt cashback op zowel CDC als Plutus in het volgende scenario, eerst CDC, dag later GBIT naar Plutus. Bij Plutus uiteraard cashback, en bij CDC levert mij dat twee keer cashback op die één keer gereveresd wordt. 8)7 Zal niet eeuwig kunnen duren maar totnutoe heeft CDC niets door.

• Dazzie
Bij 9 van de 10 GBIT van CRC naar Plutus haalt CRC alsnog de CROtjes er vanaf. Soms na een paar dagen en soms na 2 wkn pas.

Op 4 aug kreeg ik er ineens meerdere allemaal verschillende datums. En er zat 1 retour tussen.
😅

knakworst schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 12:43:
[...]

Andere usecase: Totnutoe werkt cashback op zowel CDC als Plutus in het volgende scenario, eerst CDC, dag later GBIT naar Plutus. Bij Plutus uiteraard cashback, en bij CDC levert mij dat twee keer cashback op die één keer gereveresd wordt. 8)7 Zal niet eeuwig kunnen duren maar totnutoe heeft CDC niets door.

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:56

knakworst

Get Dilberted!

Dazzie schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 16:24:
Bij 9 van de 10 GBIT van CRC naar Plutus haalt CRC alsnog de CROtjes er vanaf. Soms na een paar dagen en soms na 2 wkn pas.

Op 4 aug kreeg ik er ineens meerdere allemaal verschillende datums. En er zat 1 retour tussen.
😅

[Afbeelding]

[...]
Raar. Bij mij is het bij de transactie cashback. Daarna bij GBIT opnieuw cashback. Dag later één reversal. Oorspronkelijke cashback blijft staan. That's it.

• Dazzie
knakworst schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 16:42:
[...]

Raar. Bij mij is het bij de transactie cashback. Daarna bij GBIT opnieuw cashback. Dag later één reversal. Oorspronkelijke cashback blijft staan. That's it.
Hmm daar kan je best wel eens gelijk in hebben idd.
Even een proefje doen 😂

• Dazzie
Dazzie schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 17:37:
[...]

Hmm daar kan je best wel eens gelijk in hebben idd.
Even een proefje doen 😂
Helaas. Oorspronkelijke en GBIT is er ook vanaf

Oorspronlijke aankoop

GBIT

Oorschronlijke aankoop eraf

GBIT eraf

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Velen van jullie overgeschakeld naar de betalende curvex variant ?

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

• iSchel
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 01:58
Tomsworld schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 23:15:
Ik wel, maar enkel omdat ik dan meer dan twee kaarten er aan kan koppelen. Ik overweeg Curve Black te nemen, maar dan zou wat mij betreft American Express eerst moeten werken met Curve.

• pixels66
Ik niet. 2 kaarten is voldoende voor mij. Ik kan alleen niet vinden wat de beperkingen met Get back in time zijn behalve de termijn. Kun je het vaker doen met X, of juist minder vaak met de standaard versie?

• U123456
@pixels66 : met X onbeperkt aantal keren back in time, zie dit schema.

• pixels66
U123456 schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 12:02:
@pixels66 : met X onbeperkt aantal keren back in time, zie dit schema.
Ah, drie keer nu dus met de standaard versie. Voor mijn gebruik voldoende. Ik heb Curve al jaren, vanaf de start volgens mij zelfs, en nooit vaker dan 3 keer GBIT nodig gehad..

• U123456
@pixels66 : ik poste het UK schema, voor EU / EEA gelden vergelijkbare regels: https://www.curve.com/subscriptions/

• enermax
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:29
Ik zie dat sommige twijfelen over Curve metal. Bekijk even het Plutus topic en zoek op enermax.

Mijn ervaringen met Curve Rewards Booking.com Onderstaande bookingen heb ik gedaan door in Curve op de booking.com te drukken. Ik heb het hotel niet via booking.com betaald maar cash in hotel. Hopelijk blijven de rewards :)

Onderstaande hotel heb ik niet via de Curve booking.com app link geboekt. Vergeten helaas. Ik heb dus direct met app booking.com geboekt en in de app betaald. Helaas komt deze niet terug in de 3.93% rewards. Heb een ticket geopend of dit klopt maar Curve kennende duurt een reactie wel een maand. Hebben jullie dezelfde ervaring?
https://tweakers.net/i/tQYuXSelsUuvCaS19_7LiTx8u4U=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/MpM1Bqx85zQoBZEh3E4f335w.png?f=user_large

[Voor 3% gewijzigd door enermax op 28-08-2022 19:38]

• pixels66
Als ik nu Curve X zou afsluiten, is dat dan maandelijks opzegbaar of zit ik daar een jaar aan vast?

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-03 07:59
pixels66 schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 19:30:
Als ik nu Curve X zou afsluiten, is dat dan maandelijks opzegbaar of zit ik daar een jaar aan vast?
Lijkt me wel. Maar je krijgt als het goed is een nieuwe card van free->X, krijg je dan ook weer een nieuwe card van X->free?

Speel ook met het dilemma. Gebruik nu nog in Curve m'n reguliere cc, crypto.com en plutus. Naar verwachting ga ik m'n crypto.com niet meer gebruiken in het nieuwe jaar dus dan heb ik aan 2 cardslots eigenlijk voldoende.

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Tomsworld schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 23:15:
ik ook ik zag dat je maar 3 x back in time kon gaan dat is net te weinig voor mij normaal gesproken.

Nu kan ik eventueel ook in de toekomst nog een andere kaart toevoegen mocht deze er komen.

Burp

• glatuin
pixels66 schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 19:30:
Ik heb black genomen. Ik zie in de app dat je het minimaal 6 maanden moet aanhouden, erna per maand opzegbaar. Overigens is de support van Curve echt rampzalig momenteel. Ik heb voor de perks oa, Jumbo gekozen maar dat gaat steeds mis. Doordat Jumbo de naam van het adres of franchiser in de afschrijving verwerkt mag ik steeds om cashback gaan bedelen in de chat en dat gaat tergend langzaam. Uiteindelijk krijg ik van 1 jumbo vestiging cashback maar niet van de andere vestiging die dichterbij mijn huis staat maar kleiner is.

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 30-03 15:53
Wellicht een stomme vraag.. wanneer ik de curve black of metal kaart kies. Geldt de reisverzekering dan enkel voor mij of ook voor mijn vrouw en dochter? Dwz.. bezoekt mijn vrouw tijdens onze vakantie het ziekenhuis. Zijn dan eventuele hoge kosten ook verzekerd of enkel voor mij ?

• glatuin
Steefmeister schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 14:17:
Wellicht een stomme vraag.. wanneer ik de curve black of metal kaart kies. Geldt de reisverzekering dan enkel voor mij of ook voor mijn vrouw en dochter? Dwz.. bezoekt mijn vrouw tijdens onze vakantie het ziekenhuis. Zijn dan eventuele hoge kosten ook verzekerd of enkel voor mij ?
Jij, je partner en kinderen tot 19 jaar. Zie verder de T's & C's.
Pagina: 1 ... 5 ... 9 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee