... Doordat Jumbo de naam van het adres of franchiser in de afschrijving verwerkt mag ik steeds om cashback gaan bedelen in de chat en dat gaat tergend langzaam. Uiteindelijk krijg ik van 1 jumbo vestiging cashback maar niet van de andere vestiging die dichterbij mijn huis staat maar kleiner is.
Bij jou werkt de Curve kaart tenminste in de Jumbo... hier wordt deze al een half jaar geweigerd in de lokale Jumbo. In de rest van Nederland of Azie werkt de kaart gewoon. Ligt niet aan mij . Ik meen iets met Vpay en een oude pin terminal?
Nederland is blijkbaar een buitenbeentje in Europa en gaat in 2023 mee met Europa. https://www.betaalverenig...rland_gaat_veranderen.pdf
[Voor 15% gewijzigd door enermax op 31-08-2022 16:19]
enermax schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 19:32:
Mijn ervaringen met Curve Rewards Booking.com Onderstaande bookingen heb ik gedaan door in Curve op de booking.com te drukken. Ik heb het hotel niet via booking.com betaald maar cash in hotel. Hopelijk blijven de rewards [Afbeelding]
Onderstaande hotel heb ik niet via de Curve booking.com app link geboekt. Vergeten helaas. Ik heb dus direct met app booking.com geboekt en in de app betaald. Helaas komt deze niet terug in de 3.93% rewards. Heb een ticket geopend of dit klopt maar Curve kennende duurt een reactie wel een maand. Hebben jullie dezelfde ervaring?
[Afbeelding]
Bij mij lijkt het hetzelfde, ik heb pas 1 cash back pending terwijl ik alles op Booking (website) met Curve betaal. Waarschijnlijk stuurt de Curve app een referral mee naar de Booking app. Da's wel vervelend want ik vind een website (groot scherm) enorm veel fijner om hotels / b&b's te zoeken, dus ik moet er speciaal aan denken om vlak voor het boeken even via de apps te gaan.
A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transform - Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity
Bij jou werkt de Curve kaart tenminste in de Jumbo... hier wordt deze al een half jaar geweigerd in de lokale Jumbo. In de rest van Nederland of Azie werkt de kaart gewoon. Ligt niet aan mij . Ik meen iets met Vpay en een oude pin terminal?
Nederland is blijkbaar een buitenbeentje in Europa en gaat in 2023 mee met Europa. https://www.betaalverenig...rland_gaat_veranderen.pdf
Heb je eens een andere terminal /kassa geprobeerd? Ik had ook een tijdje één zelfscankassa waar mijn kaarten (incl Google Pay) wel werkten en één of twee waar ze het niet deden.
"Bij deze kassa werkt mijn pas niet, kan ik bij die betalen?" Beetje lullig voor de cassière / cassier als de verkeerde open was maar ze doen het elke keer zonder problemen. .
A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transform - Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity
Bij mij lijkt het hetzelfde, ik heb pas 1 cash back pending terwijl ik alles op Booking (website) met Curve betaal. Waarschijnlijk stuurt de Curve app een referral mee naar de Booking app. Da's wel vervelend want ik vind een website (groot scherm) enorm veel fijner om hotels / b&b's te zoeken, dus ik moet er speciaal aan denken om vlak voor het boeken even via de apps te gaan.
Via CashbackXL krijg je 4% cashback, iets meer dan Curve en werkt ook via een website op de pc. Wel even alle adblockers uitzetten mocht je die hebben. Ik heb goede ervaringen met CashbackXL en heb al meer dan 500 euro aan cashback ontvangen de afgelopen 2 jaar dat ik hen gebruik.
Via CashbackXL krijg je 4% cashback, iets meer dan Curve en werkt ook via een website op de pc. Wel even alle adblockers uitzetten mocht je die hebben. Ik heb goede ervaringen met CashbackXL en heb al meer dan 500 euro aan cashback ontvangen de afgelopen 2 jaar dat ik hen gebruik.
Oh, ik gebruik Curve i.c.m. cryptokaarten zoals die van Binance en Nexo dus de cashback loopt ook zonder specifiek die van Curve wel binnen.
Oh, ik gebruik Curve i.c.m. cryptokaarten zoals die van Binance en Nexo dus de cashback loopt ook zonder specifiek die van Curve wel binnen.
Bij CashbackXL hebben sommige shops wel 8-10% cashback dus dat in combi met een crypto card via Curve levert echt wel wat extra's op. Ik gebruik nu vooral Binance daar heb ik 3% cashback wil graag combineren met Plutus maar ja die kaart heb ik nog niet.
Vraagje hebben jullie wel is gehad dat ondanks dat je go back in time hebt gedaan dat bijv ing dat niet heeft meegenomen en toch een te groot bedrag heeft afgeschreven?
Bij mij lijkt het erop alsof het bedrag zowel van ING als via curve van mijn CDC afgehaald
Heb je het al wat tijd gegeven om de boekingen correct te verwerken? Bij ING duurt het bij mij meestal een paar uur maar soms ook meer dan een dag voordat alles klopt.
Heb je het al wat tijd gegeven om de boekingen correct te verwerken? Bij ING duurt het bij mij meestal een paar uur maar soms ook meer dan een dag voordat alles klopt.
GBIT vooral niet gebruiken rond de 4e van de maand want dan is de afsluiting van de rekening en gaat het al geïncasseerd worden. Dan ga je dus vreemde zaken krijgen omdat het bedrag in de nieuwe maand wordt teruggeboekt en je op ing cc eigenlijk in de plus staat..
pixels66 schreef op zondag 11 september 2022 @ 23:00:
GBIT vooral niet gebruiken rond de 4e van de maand want dan is de afsluiting van de rekening en gaat het al geïncasseerd worden. Dan ga je dus vreemde zaken krijgen omdat het bedrag in de nieuwe maand wordt teruggeboekt en je op ing cc eigenlijk in de plus staat..
Opzich is dit geen probleem... je moet alleen even het positief saldo laten overboeken naar je rekening.
Binnen een dag geregeld
Zelfkassa bij jumbo wordt curve ook geweigerd. Werkte wel in Jumbo 200km verder. Om toch 4% te krijgen bij jumbo... Eerst 100 euro bijpinnen met curve bij lidl en dan cash afrekenen bij jumbo. Wel jammer dat ik 1 van de 3 curve winkels niet kan gebruiken.
[Voor 9% gewijzigd door enermax op 12-09-2022 20:23]
Ik gebruik allerlei cashback sites, sinds 2016 bezig en heb al bijna 2500 euro cashback bij elkaar geraapt. Ik koop vaak voor vrienden en familie
Sinds juli hebben ze aangekondigd dat de gratis versie maar 2 kaarten meer kan hanteren. Ik had 3 kaarten in de app staan. De 3 kaarten staan er nog steeds. Heb ik gewoon geluk dan? Ik heb wel nog niet geprobeerd om nog een 4de kaart toe te voegen. Iemand met dezelfde ervaringen?
cooLopke schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 23:47:
Sinds juli hebben ze aangekondigd dat de gratis versie maar 2 kaarten meer kan hanteren. Ik had 3 kaarten in de app staan. De 3 kaarten staan er nog steeds. Heb ik gewoon geluk dan? Ik heb wel nog niet geprobeerd om nog een 4de kaart toe te voegen. Iemand met dezelfde ervaringen?
Edit: net op Reddit het antwoord gevonden. Bestaande kaarten blijven, totdat deze vervallen of verwijdert worden. Een extra toevoegen lukt ook niet. Je kan er maar 2 hebben, helaas.
[Voor 32% gewijzigd door cooLopke op 07-10-2022 00:52]
Edit: net op Reddit het antwoord gevonden. Bestaande kaarten blijven, totdat deze vervallen of verwijdert worden. Een extra toevoegen lukt ook niet. Je kan er maar 2 hebben, helaas.
hmm, suf. Ik heb braaf de andere kaarten weggehaald tot ik er 2 over had. Had dus niet gehoeven begrijp ik....
Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler
Ik heb mijn plutus kaart zou dus nu naar curve black willen gaan, die kan ik dan terugkrijgen via mijn plutus perk. Maar hoe lang zit je zonder fysieke curve kaart als je veranderd van abonnement.
"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"
Tomsworld schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 20:05:
Ik heb mijn plutus kaart zou dus nu naar curve black willen gaan, die kan ik dan terugkrijgen via mijn plutus perk. Maar hoe lang zit je zonder fysieke curve kaart als je veranderd van abonnement.
Niet, de oude kaart blijft nog even geldig. Erg handig heb veel automaische betalingen
Ik heb gisteravond een aankoop gedaan. De afschrijving is prima zichtbaar op de onderliggende kaart, maar kan hem niet terugvinden in de Curve-app. Klantenservice zegt dat het aan maintenance ligt en dat ze er hard aan werken die alsnog weer zichtbaar te maken. Ik ben benieuwd nu dit net een betaling is waarbij ik graag terug in de tijd ga.
iSchel schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 22:17:
Ik heb gisteravond een aankoop gedaan. De afschrijving is prima zichtbaar op de onderliggende kaart, maar kan hem niet terugvinden in de Curve-app. Klantenservice zegt dat het aan maintenance ligt en dat ze er hard aan werken die alsnog weer zichtbaar te maken. Ik ben benieuwd nu dit net een betaling is waarbij ik graag terug in de tijd ga.
iSchel schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 22:17:
Tomsworld schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 20:05:
Bedenk je wel dat je 5 euro bij Plutus voor een extra perk en bij Curve 10 euro moet uitgeven voor Curve black. Je krijgt wel 10 euro cashback. Je moet dan nog 500 euro (1% cashback) uitgeven bij 3 vaste winkels om dat terug te verdienen. Ik heb zelf ook Curve en ik kom daar met moeite aan maar heb het toch voor de Go back in time hobby
Als je nu al Netflix/Spotify/Disney/Shell/Lidl/Aldi hebt dan is dat vaak een beter keuze. Dan betaal je 5 euro voor een extra perk en krijg je 10 euro terug.
[Voor 3% gewijzigd door enermax op 18-10-2022 22:44]
Bedenk je wel dat je 5 euro bij Plutus voor een extra perk en bij Curve 10 euro moet uitgeven voor Curve black. Je krijgt wel 10 euro cashback. Je moet dan nog 500 euro (1% cashback) uitgeven bij 3 vaste winkels om dat terug te verdienen. Ik heb zelf ook Curve en ik kom daar met moeite aan maar heb het toch voor de Go back in time hobby
Als je nu al Netflix/Spotify/Disney/Shell/Lidl/Aldi hebt dan is dat vaak een beter keuze. Dan betaal je 5 euro voor een extra perk en krijg je 10 euro terug.
Dit is heel persoonlijk. Ik heb door de 90 dagen GBIT al bijna een jaar aan curve black abbo terugverdient door uitgaven op de crypto.com kaart die boven de 50USD cashback vielen over te zetten maar Plutus. Afgezien van de reisverzekering en andere extra’s die je krijgt.
Ik zit zelf nu aan 2000 euro bij Plutus en gebruik de echte creditkaart om tijdelijk de uitgaven op te vangen(GBIT). Helaas kan ik niet gelijk naar (premium) 20.000 euro upgraden bij Plutus dat gaat pas aan het eind van de maand in.
Toevallig is vandaag de Plutus kaart van mijn vriendin binnengekomen. Dan zou ik die voor cashback kunnen gebruiken. [s]Maar dat werkt volgens mij niet met mijn Curv[e/s]. Werkt gewoon (2 plutus kaarten op 1 curve kaart)
[Voor 30% gewijzigd door enermax op 20-10-2022 15:43]
Dit is heel persoonlijk. Ik heb door de 90 dagen GBIT al bijna een jaar aan curve black abbo terugverdient door uitgaven op de crypto.com kaart die boven de 50USD cashback vielen over te zetten maar Plutus. Afgezien van de reisverzekering en andere extra’s die je krijgt.
En ik heb vorige week dit gehad van crypto.com
This message serves to inform you that we recently detected some abnormal Crypto VISA purchases and cashback collection in your account, related to returned payments.
Kindly note that we do not tolerate such activities aiming to abuse our systems.
Please consider this as an educative and official warning and be mindful that we may impose restrictions on your account if this pattern persists.
Thank you for your cooperation in this matter.
Waarom alleen uitgaven boven de 50USD ? Is dat een minimum op de plutus kaart ?
Ik begrijp dat je de perk kwijt bent, maar ik zie het voordeel niet van metal black = 9,99 en plutus geeft 10 $ dus is mijn curve toch gratis. Ok ik betaal 5$ om naar de volgende plutus tier te gaan maar dan maak ik met de 3% volgens mij toch winst. Doe een 1000 euro via cc als ik wil. En ik kan op curve bv Colruyt of andere winkel zetten zie ik. Ideaal is het niet maar soit.
"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"
Waarom alleen uitgaven boven de 50USD ? Is dat een minimum op de plutus kaart ?
Ik begrijp dat je de perk kwijt bent, maar ik zie het voordeel niet van metal black = 9,99 en plutus geeft 10 $ dus is mijn curve toch gratis. Ok ik betaal 5$ om naar de volgende plutus tier te gaan maar dan maak ik met de 3% volgens mij toch winst. Doe een 1000 euro via cc als ik wil. En ik kan op curve bv Colruyt of andere winkel zetten zie ik. Ideaal is het niet maar soit.
CDC cashback is capped op 50USD voor jade/indigo kaarten. Dus na grofweg $1650 aan uitgaven per maand is de CDC kaart waardeloos.
Ik heb zelf een mastercard van mijn bank als tijdelijke buffer, de charges gaan daarna via GBIT naar cdc/plutus/binance. Bijkomend voordeel is dat je de charge een beetje kan timen met een lage koers voor CRO/PLU/BNB.
[Voor 3% gewijzigd door Domino op 19-10-2022 10:32]
CDC cashback is capped op 50USD voor jade/indigo kaarten. Dus na grofweg $1650 aan uitgaven per maand is de CDC kaart waardeloos.
Ik heb zelf een mastercard van mijn bank als tijdelijke buffer, de charges gaan daarna via GBIT naar cdc/plutus/binance. Bijkomend voordeel is dat je de charge een beetje kan timen met een lage koers voor CRO/PLU/BNB.
Zoiets is mijn plan maar enkel curve <> plutus. Ik wou ook gbit gebruiken en dan een van mijn 2 cc bij de bank cancellen. Heb er nu 2 maar die kosten mij 20 euro / jaar ( maar geven 1% cashback tot 100 euro - dus 80 euro potentiële winst, maar 3% plutus is veel interessanter ).
Nou inmiddels is de transactie zichtbaar, maar ik kan hier niet terug in de tijd want volgens de app is de kaart waarnaar ik wil wisselen een andere valuta. Heel gek want heb alleen euro kaarten. Toch maar weer een issue geopend bij de klantenservice.
Ik heb net ook een berg GBITs zitten doen. Op een gegeven moment een error in Curve dat het niet lukte. Enkel van CDC naar een andere kaart. Dus ik zal ook wel geblokt zijn 🥲
Ik heb net ook een berg GBITs zitten doen. Op een gegeven moment een error in Curve dat het niet lukte. Enkel van CDC naar een andere kaart. Dus ik zal ook wel geblokt zijn 🥲
Wel voldoende saldo op je CDC kaart?
Bij mij is tot nu toe altijd geweest dat ik die melding kreeg bij te weinig saldo.
Wel voldoende saldo op je CDC kaart?
Bij mij is tot nu toe altijd geweest dat ik die melding kreeg bij te weinig saldo.
Ik ga van CDC naar Plutus. Heb 10talle GBITs gedaan die goed werkte en nu werkt er geen 1 meer vanaf CDC. Op de Plutus kaart staat voldoende saldo. GBIT van andere kaart naar Plutus werkt prima.
De transacties waar ik GBIT op doe zijn allemaal transacties waar ik op CDC geen cashback op heb gekregen.
Het probleem lijkt bij Curve te liggen. Ik kan nu ook sommige bedragen van m’n Euroclix kaart niet naar Plutus GBIT-en.
Heeft iemand dit eerder gehad?
Als ik op een antwoord van support moet wachten bestaat het hele bedrijf wss niet meer.
Ik heb het eerder alleen gehad bij transacties die declined werden en via de backup kaart verliepen. Daar zat(zit?) een bug in aldus support dat je die zonder hun hulp niet via GBIT kon overzetten. Support heeft dat daarna voor mij gedaan
Het probleem lijkt bij Curve te liggen. Ik kan nu ook sommige bedragen van m’n Euroclix kaart niet naar Plutus GBIT-en.
Heeft iemand dit eerder gehad?
Als ik op een antwoord van support moet wachten bestaat het hele bedrijf wss niet meer.
Het probleem bleek uiteindelijk toch bij Plutus te liggen. Ik betaal voor een premium membership, maar om 1 of andere reden waren niet alle limieten geüpgraded. Is nu even lastig maar het wordt opgelost en ik word gecompenseerd voor de verloren dagen.
Ik heb net mijn Plutus kaart binnen, maar het lukt mij niet om die met Spotify te gebruiken. Spotify zegt dat het land van de kaart niet overeenkomt.
Als ik nu Curve neem, zou het dan wel goed gaan? Ik kan nergens vinden welk land gekoppeld is aan de kaart van Curve.
Jeldert schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 10:43:
Ik heb net mijn Plutus kaart binnen, maar het lukt mij niet om die met Spotify te gebruiken. Spotify zegt dat het land van de kaart niet overeenkomt.
Als ik nu Curve neem, zou het dan wel goed gaan? Ik kan nergens vinden welk land gekoppeld is aan de kaart van Curve.
Met Curve heeft je kaart in ieder geval een Nederlandse BIN. Of dat voldoende is voor Spotify, weet ik niet. Sommige bedrijven/diensten vereisen dat de betaalkaart ook daadwerkelijk in het land van de subscriber is uitgegeven. Je kunt het proberen en anders is misschien een omweg via PayPal een optie.
Curve icm Spotify werkt prima bij mij. Anders zou je Paypal kunnen gebruiken, dat werkt sowieso. Paypal kan je koppelen met Curve en/of Plutus.
Werkt dit bijvoorbeeld net zo als bij Plutus dat je maandelijks kunt wisselen? Met Black Friday, kerstaankopen en oplevering nieuwbouw in het vooruitzicht genoeg cashback uit te halen maar wil dan tussentijds wel kunnen wisselen
Dat is wel balen, wilde 2-3 vast aanzetten en dan 2-3 maandelijks kunnen wisselen. Las wel iets dat Curve support soms je wil helpen bij het wisselen… Kon er verder nergens iets over vinden maar dit maakt de Black dan denk ik voor mij beter dan de Metal
Werkt dit bijvoorbeeld net zo als bij Plutus dat je maandelijks kunt wisselen? Met Black Friday, kerstaankopen en oplevering nieuwbouw in het vooruitzicht genoeg cashback uit te halen maar wil dan tussentijds wel kunnen wisselen
Via support kun je dit aan laten passen. Support is echter tranentrekkend langzaam.
Via support kun je dit aan laten passen. Support is echter tranentrekkend langzaam.
Zit er dan een limiet op dat je weet of gewoon iedere keer een support request doen? Wisselen zal niet maandelijks zijn maar wil nu bijvoorbeeld Ikea hebben vanwege spullen voor de nieuwe woning maar daarna mag die wel weg 😅
Lithuania/Litouwen. Mijn Spotify duo abonnement ging gisteren van 12 naar 9 euro (Plutus)
Zit er dan een limiet op dat je weet of gewoon iedere keer een support request doen? Wisselen zal niet maandelijks zijn maar wil nu bijvoorbeeld Ikea hebben vanwege spullen voor de nieuwe woning maar daarna mag die wel weg 😅
Ik heb een vraagje voor de mensen met een Plutus en Curve combinatie, ik heb nu ondertussen ook beide kaarten. Maar ik zou ook graag mn traditionele bank (Rabobank) eraan willen koppelen, nou weet ik dat Maestro niet wordt ondersteund maar volgensmij is Rabobank al begonnen met uitgeven van Visa Debit kaarten. Zijn er hier toevallig mensen die van de Rabo al een Visa debit card hebben?
Heb de laatste tijd het idee dat support non existent is. Lijkt wel alsof Curve een zinkend schip is met als laatste strohalm het op de schop gooien van alle plans in de hoop wat geld binnen te halen. Op het forum is al meer dan een maand geen Curve rep meer te vinden, Twitter wordt mondjesmaat beantwoord en in de app krijg je amper inhoudelijk respons op je support vragen.
Heb de laatste tijd het idee dat support non existent is. Lijkt wel alsof Curve een zinkend schip is met als laatste strohalm het op de schop gooien van alle plans in de hoop wat geld binnen te halen. Op het forum is al meer dan een maand geen Curve rep meer te vinden, Twitter wordt mondjesmaat beantwoord en in de app krijg je amper inhoudelijk respons op je support vragen.
Financieel zou je zeggen dat er meer geld binnen komt dan eerst. Ik heb het gevoel dat velen nu betalen voor de kaart. Support helpt uiteindelijk wel, dat kan dan wel 4 tot 6 weken duren. heen en weer chatten lukt niet echt. Dus duidelijk issue formuleren en dan fixen ze het, althans tot op heden zo bij mij gegaan.
Mijn issue keert steeds terug en hierdoor maak ik onnodig vaak gebruik van support. Het issue is eenvoudig te verhelpen als ze iets aanpassen maar dat laatste is kennelijk lastig. Mogelijk ook veroorzaakt door tekort aan (technisch) personeel.
Heb je een gratis of betaald abo? Ik heb een Metal abo en ook de laatste tijd worden de vragen die ik per chat stel snel beantwoord. Vroeger was het vaak binnen een paar minuten, nu binnen een uur. Geen klachten dus.
Heb je een gratis of betaald abo? Ik heb een Metal abo en ook de laatste tijd worden de vragen die ik per chat stel snel beantwoord. Vroeger was het vaak binnen een paar minuten, nu binnen een uur. Geen klachten dus.
Ik heb black en antwoord kan makkelijk weken duren. Uiteindelijk wordt het allemaal wel netjes opgelost
Ik heb een Curve X abbo. Ik denk dat je geluk hebt want ik lees op het forum dat ook Metal klanten vaak weken op respons moeten wachten.
Valt me op dat bijna alle rewards weg zijn in het tabje "rewards". Booking.com, Uber eats enz. Ook de cashback staan al 2 maanden in processing. Plaatje van augustus:
Inmiddels een antwoord van support dat ze de geselecteerde cashback retailers inderdaad graag voor je wisselen zonder limiet. Alleen moet je wachten op een reactie van support 😅
Hi Lubbert, this is Xanthi from Curve.
Thanks for getting in touch with us and I'm sorry for the delay in getting back to you. Please note that we're constantly improving our Customer Support to ensure everybody gets a reply as soon as possible. However, it's not always immediately possible due to the large number of messages we're getting.
After upgrading your subscription you and choosing your favourite retailers for our 1% Cashback offer, you will be able to re-select your merchants after contacting Curve Support via the in-app chat or email. We'll be happy to do that for you in case you need to!
As long as you've activated your Curve card, you can upgrade your subscription at any time via the Curve app. Tap the "Account" tab on the bottom of the screen in-app and select ‘Manage your plan’.
Moet je gelijk aangeven welke nieuwe winkel je kiest? Of zetten ze 1 winkel uit, en kan je een nieuwe in de lijst kiezen.
Ik wil namelijk Jumbo weg hebben aangezien zelfs de nieuwste zelfscan kassas niet werken met Curve. Weet alleen nog niet welke winkel ik ervoor in de plaats wil.
[Voor 3% gewijzigd door enermax op 27-10-2022 08:19]
Kan ik met smart rules ook op merchant niveau van een betaalde kaart laten afboeken?
Ik wil graag Netflix laten afboeken maar ik heb alleen de keuze tussen een bepaalde categorie.
Hendrik1987 schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 10:28:
Kan ik met smart rules ook op merchant niveau van een betaalde kaart laten afboeken?
Ik wil graag Netflix laten afboeken maar ik heb alleen de keuze tussen een bepaalde categorie.
Nee helaas zijn die "smart" rules alleen op basis van een categorie.
Zou wel een fijne verbetering zijn.
Hendrik1987 schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 10:28:
Dit zit er al een paar maanden aan te komen, maar is op dit moment nog niet mogelijk helaas.
Ik heb straks een rekening (€5000) die ik (via Billhop) met Revolut ga betalen. Over een week of 2 wil ik GBIT gebruiken om deze om te zetten naar Plutus.
Ik heb een Curve Black kaart. Zoals ik het begrijp, zodra ik GBIT gebruik gaat de rekening nogmaals betaald worden via Plutus, en komt het geld terug op Revolut een paar dagen later? Werkt dit ook nog na een paar weken? Zijn er dingen waar ik rekening mee moet houden?
Het probleem bleek uiteindelijk toch bij Plutus te liggen. Ik betaal voor een premium membership, maar om 1 of andere reden waren niet alle limieten geüpgraded. Is nu even lastig maar het wordt opgelost en ik word gecompenseerd voor de verloren dagen.
Ik loop nu tegen hetzelfde probleem aan dat gbit van curve niet werkt wanneer ik een transactie wil overzetten op de Plutus kaart.
Hoe heb jij dit uiteindelijk opgelost?
Heb je een abo bij Plutus? Anders loop je waarschijnlijk tegen de dagelijkse limiet aan.
Voor Starter ligt die op ca. 2500 Euro, voor Everyday op ca. 5000 Euro en voor Premium op ca. 7500
Heb je een abo bij Plutus? Anders loop je waarschijnlijk tegen de dagelijkse limiet aan.
Voor Starter ligt die op ca. 2500 Euro, voor Everyday op ca. 5000 Euro en voor Premium op ca. 7500
Verkeerd gelezen
[Voor 34% gewijzigd door StefanoZ op 27-10-2022 15:36]
Die cashback is bij mij ook al eeuwig pending. Af en toe verdwijnt 'pending' maar even later staat het er weer. 3 transacties inmiddels, waarvan er één ruim over de 45+21 dagen van booking.com heen is... Denk dat iemand steeds vergeet op een batch te dubbelklikken.
Ik heb nu overigens ook nog maar 2 merchants staan. Booking is weg (enige die ik gebruikte, maar die zou wel wat moois opleveren als het uitbetaald wordt)
Ik loop nu tegen hetzelfde probleem aan dat gbit van curve niet werkt wanneer ik een transactie wil overzetten op de Plutus kaart.
Hoe heb jij dit uiteindelijk opgelost?
Contact opnemen met support, zij helpen je verder.
Toch even een dubbelcheck, werkt dubbele casbhack als je Plutus aan een Curve black of Curve metal hebt hangen?
Bijvoorbeeld:
Aankoop bij Apple (app) Store:
1% cashback via Curve (Black/Metal) bij aanzetten als retailer + omdat met Plutus kaart betaald is tot 10 euro in PLU of 3% cashback in PLU over bedrag?
Spotify/Netflix:
1% cashback via Curve (Black/Metal) bij aanzetten als retailer + omdat met Plutus kaart betaald is 100% rebate in PLU of 3% cashback in PLU over bedrag?
Ikea:
1% cashback via Curve (Black/Metal) bij aanzetten als retailer + omdat met Plutus kaart betaald is 3% cashback in PLU?
Edit:
Idee om dit soort zaken nog in een Curve TS te plaatsen?
[Voor 22% gewijzigd door lubbertkramer op 31-10-2022 14:09]
@lubbertkramer Als je Plutus linked aan Curve en zet de perk Lidl aan. Uitgaven 100 euro bij lidl.
Plutus: 10 euro cashback van Lidl perk en 3% over 90 euro. En van Curve 1% van 100 euro -> 10+2.7+1
Bedenk je wel als je 2 perks aanzet Spotify/Netflix/Spotify/Lidl kost dat 5 euro en krijg je 20 euro cashback terug. Dus je verdient 15 euro.
Als je Spotify en Curve aanzet. Kost dat 5 euro en krijg je 20 euro cashback terug. Maar betaal je ook nog 10 euro aan Curve. Dan verdien je 10 euro minder.
Je moet met je Curve kaart 1000 euro elke maand uitgeven (bij 3 geselecteerde winkels) om het verlies van 10 euro terug te verdienen. Ik zou dan geen Netflix kiezen bij Curve maar hoge uitgaven zoals Lidl/Jumbo/ Amazon/Booking.com/Shell etc. Ik zelf heb daarom 2 kaarten aangevraagd. 1 kaart voor Lidl en Curve en alle uitgaven. En de tweede kaart alleen voor spotify en netflix.
[Voor 9% gewijzigd door enermax op 31-10-2022 17:05]
Bedenk je wel als je 2 perks aanzet Spotify/Netflix/Spotify/Lidl kost dat 5 euro en krijg je 20 euro cashback terug. Dus je verdient 15 euro.
Als je Spotify en Curve aanzet. Kost dat 5 euro en krijg je 20 euro cashback terug. Maar betaal je ook nog 10 euro aan Curve. Dan verdien je 10 euro minder.
Je moet met je Curve kaart 1000 euro elke maand uitgeven (bij 3 geselecteerde winkels) om het verlies van 10 euro terug te verdienen. Ik zou dan geen Netflix kiezen bij Curve maar hoge uitgaven zoals Lidl/Jumbo/ Amazon/Booking.com/Shell etc. Ik zelf heb daarom 2 kaarten aangevraagd. 1 kaart voor Lidl en Curve en alle uitgaven. En de tweede kaart alleen voor spotify en netflix.
Thanks voor de feedback, conclusie dubbele cashback werkt dus wel.
Komende maanden komen er veel (dure) uitgaven aan waardoor ik Plutus op Premium hou (dit vanwege black friday/aankopen nieuwe woning tot en met ongeveer maart 2023 bij een kluswinkel/ikea e.d.) en het limiet van 2000 bij Everyday dan te laag is. Op dit moment een jaarkaart op Spotify en Netflix delen we met de familie op iemand anders zijn Plutus kaart waardoor ik die afschrijving nog niet zelf heb (wellicht veranderd dat met de Netflix regels). Voor de rest Disney+ wat volgende maand weer een jaarafschrijving doet, vraag mij af of dan ook 100% rebate telt bij de jaarafschrijving van 89
Helaas wordt Curve nog niet geaccepteerd door de AH. Wij kopen al onze boodschappen daar en dat is al minimaal 1000 euro per maand. Zodra AH zijn terminals heeft geüpdatet voor het wegvallen van Maestro volgend jaar is dat een mooie binnenkomer.
Ik was al begonnen met een overzicht te maken waardoor Curve (betaald) alleen nu interessant is door de aankopen bij een ikea, mediamarkt e.d. waardoor ik neig naar de black i.p.v. metal en pas als AH de Mastercard accepteert eventueel naar Metal te upgraden. Dit omdat het wisselen van winkels doordat dit via support moet soms even kan duren... en ik toch maandelijks wel 1-2 x bij een Starbucks kom en daarnaast de game winkels graag actief hou.
Aankopen via streaming, game winkels als steam, xbox en playstation of McDonalds/starbucks e.d. maken niet zo snel 500-1000 euro per maand waardoor een betaald curve daar niet interessant voor is. Ik hoop stiekem dat met het activeren van betaald Curve morgen inclusief Curve Perk bij Plutus en dat het dan 6 maanden duurt dat over 6 maanden als de uitgaven voor de nieuwe woning klaar zijn dat de AH dan inmiddels Mastercard ondersteuning heeft. Halverwege 2023 moeten ze
Mijn overzicht waar ik mee bezig ben:
[Voor 8% gewijzigd door lubbertkramer op 31-10-2022 19:03]
@lubbertkramer 1 jaar Disney telt maar voor een tientje mee.
Ik heb deze maand >2.000 euro uitgaven. 3e perk is €10, heb shell gepakt weer €10 terug bij tanken en tot 20k cashback.
[Voor 3% gewijzigd door enermax op 31-10-2022 19:05]
Klopt, op de 89 krijg ik 10 euro in PLU en over de overige 79 euro dan 3% cashback. Best wel balen tbh, nu overwegen om toch maandelijks te gaan en alles in PLU terug te krijgen (betaal je 107 euro per jaar en krijg je dus 107 euro in PLU) maar bij jaarlijks abo minus 10 euro plu en cashback betaal je 77 voor een jaar disney+
Vanochtend GBIT gebruikt om een rits transacties over te zetten van mijn Visa CC naar mijn Plutus kaart. Op Plutus staan ze als pending, maar op mijn Visa CC komen geen positieve pending transacties erbij te staan. Dit was voorheen wel het geval. Heeft iemand anders hetzelfde?
Freekers schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 10:41:
Vanochtend GBIT gebruikt om een rits transacties over te zetten van mijn Visa CC naar mijn Plutus kaart. Op Plutus staan ze als pending, maar op mijn Visa CC komen geen positieve pending transacties erbij te staan. Dit was voorheen wel het geval. Heeft iemand anders hetzelfde?
Heb ik soms ook, maar meestal zijn de transacties binnen een paar uur zichtbaar. Daarna duurt het nog even voordat de transactie definitief is (paar uur tot maximaal twee dagen) en het saldo wordt aangepast.
Heb ik soms ook, maar meestal zijn de transacties binnen een paar uur zichtbaar. Daarna doet het nog even voordat de transactie definitief is (paar uur tot maximaal twee dagen) en het saldo wordt aangepast.
Ik zie ze inmiddels staan. Duurde deze keer langer dan de voorgaande keren. Dank
Ik vind het op zich wel interessant, maar dit Curve draadje begint wel een beetje teveel een Plutus draadje te worden.
Kunnen we het misschien afsplitsen naar een Curve+Plutus draad zodat het hier weer alleen over Curve gaat?
Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler
birdibird schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 12:12:
Ik vind het op zich wel interessant, maar dit Curve draadje begint wel een beetje teveel een Plutus draadje te worden.
Kunnen we het misschien afsplitsen naar een Curve+Plutus draad zodat het hier weer alleen over Curve gaat?
Die rewards bij Curve voor booking.com (die inmiddels verdwenen lijken te zijn..) lopen voor geen meter, ik wacht al sinds Juni dit jaar op 40 euro in cashbacks! Het blijft maar op processing staan.
Iemand wel eens in de voorwaarden gedoken om te bepalen of de reisverzekering van de Curve Black kaart een waardige vervanger is voor een reguliere reis+annuleringsverzekering? De Curve verzekering al wel alleen voor de houder van de kaart zijn, en niet voor de mensen binnen je gezin?
Ja, snap die verzekering ook niet helemaal. Zoals ik het lees is het inderdaad alleen voor de houder van die kaart, dus als je een gezin of wat dan ook, dan tellen die niet mee en moet je alsnog wat afsluiten. Althans zo begrijp ik het.
MevrouwDeKat schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 14:40:
Die rewards bij Curve voor booking.com (die inmiddels verdwenen lijken te zijn..) lopen voor geen meter, ik wacht al sinds Juni dit jaar op 40 euro in cashbacks! Het blijft maar op processing staan.
Iemand wel eens in de voorwaarden gedoken om te bepalen of de reisverzekering van de Curve Black kaart een waardige vervanger is voor een reguliere reis+annuleringsverzekering? De Curve verzekering al wel alleen voor de houder van de kaart zijn, en niet voor de mensen binnen je gezin?
Dit kreeg ik door:
Worldwide Travel insurance
Curve protects you wherever you go with global travel insurance.
Our travel insurance policies include cover for any medical claims due to Coronavirus as long as you are not travelling against the advice of a regulatory or government body in your country or any other equivalent government body in another country.
If you are travelling against the regulatory or government advice, we will not cover you for medical claims as a direct result of Coronavirus (Covid-19).
Cancellation cover is also provided due to falling ill with Coronavirus and being unable to travel or being required to self-isolate, subject to a medical certificate or an official test result.
Any new account opened or trip booked will not cover cancellation due to government restrictions on travel due to a pandemic such as Coronavirus that were in place at the time of booking your trip or when buying your cover, or if you choose not to travel. Cancellation cover is for the events listed in the 'What is Covered' section and if you cancel for other reasons you may not be covered.
Any new account or trip booked will still benefit from all other cover except in the situations explained above, including Emergency Medical Costs, Cancellation and Baggage.
Ticket cancellation for events
Coverage for event tickets where you couldn't attend because of sudden or unexpected circumstances.
Extended warranty
Mechanical breakdown cover for your eligible elctrical goods for an additional 12 months following its original manufacturer’s warranty.
...
Heb ooit gelezen in hun FAQ dat het voor iedereen was die op hetzelfde adres woont.
De voorwaarden staan trouwens in de APP met je AXA policy nummer. Ik dacht dat ik het toen niet kon vinden, en heb daarom vanwege covid een extra reisverzekering gepakt voor vriendin Anders kom je misschien land niet binnen zonder 10.000.000 euro op je polis en je naam op de polis.
[Voor 20% gewijzigd door enermax op 10-11-2022 12:21]
Ik vind deze 2 artikelen van Curve Free vrij verwarrend, kan iemand het verduidelijken?
Je kan toch alleen credit cards toevoegen, geen Maestro/VPay debit cards? Dus waar gaat het bovenste artikel dan over?
Ha ja dat heb ik ook. Maar ik vond het beetje verwarrend. Dat eerste artikel geldt dus voor kaarten zoals N26 en Revolut, debit MasterCard/VISA, zonder een limiet op hoeveelheid. Alleen aantal.
En die 2e dus alleen voor de non-debit kaarten, zoals je ICS Euroclix, KLM of bank creditcard?
[Voor 6% gewijzigd door Jazco2nd op 21-11-2022 20:52]
Ik zie in de Curve app een black friday deal 50% off on metal voor 3 maanden. Misschien dat black ook een deal heeft, die heb ik al dus die zie ik niet. Nergens iets over deze deal terug te vinden op curve.com of Twitter. https://twitter.com/imaginecurve
Upgrade naar Curve Black met 50% korting voor 3 maanden (€4,99), of:
Upgrade naar Curve Metal met 50% korting voor 3 maanden (€7,49), of:
Upgrade naar Curve Metal met 33% korting voor 12 maanden (jaarbetaling van €120).
Ik zat op Curve X, heb nu de perk op mijn Plutus-card gebruikt voor een maandelijkse Curve Black kaart refund in PLU.
Curve is de kaart waarmee je de betaling doet. Vervolgens heb je in Curve een of meerdere credit/debit kaarten hangen, een daarvan is de standaard kaart. Je doet dus een betaling met Curve, deze wordt direct doorgesluisd naar je standaard kaart en op een later moment kan je deze betaling eventueel omhangen naar een andere kaart.
Curve is de kaart waarmee je de betaling doet. Vervolgens heb je in Curve een of meerdere credit/debit kaarten hangen, een daarvan is de standaard kaart. Je doet dus een betaling met Curve, deze wordt direct doorgesluisd naar je standaard kaart en op een later moment kan je deze betaling eventueel omhangen naar een andere kaart.
Oke en het voordeel is dan de cashback?
Ik heb nu bv een rabocard en Revolut Black.
Overigens net Plutus gekeken maar daar krijg je bij geselecteerde winkels weer cashback op.
Overigens net Plutus gekeken maar daar krijg je bij geselecteerde winkels weer cashback op.
Voor mij heeft Curve twee voordelen:
- Geen of lage kosten voor vreemde valuta
- Geen zorgen als ik te weinig geld op m'n debit kaart heeft staan, dan pakt Curve automatisch een backup kaart.
En je zou je betalingen natuurlijk allemaal op Curve kunnen laten binnenkomen en dan uiteindelijk naar de juiste kaart omhangen als dat voordeliger is. Bijvoorbeeld Spotify standaard naar Plutus maar een andere betaling naar Revolut omdat je daar weer een cashback krijgt.
Ik heb nu een jaar de metal kaart, in de reisvoorwaardenxstaat dit
Will my family be covered?
As the cardholder, you, your spouse or legal partner (defined as any couple in a common-law relationship living permanently at the same address), any unmarried children aged under 19; or under 21 if in full-time education, who are legally and financially dependent (according to the regulations of the country of residence) on you, will be covered.
icecreamfarmer schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 10:56:
[...]
Oke en het voordeel is dan de cashback?
Ik heb nu bv een rabocard en Revolut Black.
Ik heb zelf 2 plutus kaarten (vriendin) en 1 Curve Black kaart. Ik krijg bij Lidl, Amazon en Jumbo: 3% van plutus en 1% van Curve terug. Ik krijg elke maand als Plutus perk: Lidl, Curve, Netflix en Spotify samen 40 euro terug. En op alle uitgaven krijg ik 3% terug (dus shell, kwikfit, kruidvat enz). Ik betaal 2x 5 euro aan plutus en 1x 10 euro aan Curve. Je hoeft geen crypto wallet te hebben, je verkoopt Plutus gelijk naar euros op de kaart.
Voorbeeld: Je verdient 22.50 permaand + "gratis" Curve metal, spotify en Netflix.
[Voor 4% gewijzigd door enermax op 26-11-2022 11:50]
Vraagje aan mensen die van de gratis curve naar X of black of steel zijn gegaan... Je krijgt dan een nieuwe kaart maar krijg je dan ook een nieuwe pincode voor transacties? Want ik vind mijn huidige pincode super chill en makkelijk te onthouden. Dus die wil ik eigenlijk niet kwijt
Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.
Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Functioneel en analytisch
Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie.
Meer details
janee
Relevantere advertenties
Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht.
Meer details
Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.
Ingesloten content van derden
Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden.
Meer details