enermax schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 16:59:
@
lubbertkramer Als je Plutus linked aan Curve en zet de perk Lidl aan. Uitgaven 100 euro bij lidl.
Plutus: 10 euro cashback van Lidl perk en 3% over 90 euro. En van Curve 1% van 100 euro -> 10+2.7+1
Bedenk je wel als je 2 perks aanzet Spotify/Netflix/Spotify/Lidl kost dat 5 euro en krijg je 20 euro cashback terug. Dus je verdient
15 euro.
Als je Spotify en
Curve aanzet. Kost dat 5 euro en krijg je 20 euro cashback terug. Maar betaal je ook nog 10 euro aan Curve. Dan verdien je
10 euro minder.
Je moet met je Curve kaart
1000 euro elke maand uitgeven (bij 3 geselecteerde winkels) om het verlies van 10 euro terug te verdienen. Ik zou dan geen Netflix kiezen bij Curve maar hoge uitgaven zoals Lidl/Jumbo/ Amazon/Booking.com/Shell etc. Ik zelf heb daarom 2 kaarten aangevraagd. 1 kaart voor Lidl en Curve en alle uitgaven. En de tweede kaart alleen voor spotify en netflix.
Thanks voor de feedback, conclusie dubbele cashback werkt dus wel.
Komende maanden komen er veel (dure) uitgaven aan waardoor ik Plutus op Premium hou (dit vanwege black friday/aankopen nieuwe woning tot en met ongeveer maart 2023 bij een kluswinkel/ikea e.d.) en het limiet van 2000 bij Everyday dan te laag is. Op dit moment een jaarkaart op Spotify en Netflix delen we met de familie op iemand anders zijn Plutus kaart waardoor ik die afschrijving nog niet zelf heb (wellicht veranderd dat met de Netflix regels). Voor de rest Disney+ wat volgende maand weer een jaarafschrijving doet, vraag mij af of dan ook 100% rebate telt bij de jaarafschrijving van 89
Helaas wordt Curve nog niet geaccepteerd door de AH. Wij kopen al onze boodschappen daar en dat is al minimaal 1000 euro per maand. Zodra AH zijn terminals heeft geüpdatet voor het wegvallen van Maestro volgend jaar is dat een mooie binnenkomer.
Ik was al begonnen met een overzicht te maken waardoor Curve (betaald) alleen nu interessant is door de aankopen bij een ikea, mediamarkt e.d. waardoor ik neig naar de black i.p.v. metal en pas als AH de Mastercard accepteert eventueel naar Metal te upgraden. Dit omdat het wisselen van winkels doordat dit via support moet soms even kan duren... en ik toch maandelijks wel 1-2 x bij een Starbucks kom en daarnaast de game winkels graag actief hou.
Aankopen via streaming, game winkels als steam, xbox en playstation of McDonalds/starbucks e.d. maken niet zo snel 500-1000 euro per maand waardoor een betaald curve daar niet interessant voor is. Ik hoop stiekem dat met het activeren van betaald Curve morgen inclusief Curve Perk bij Plutus en dat het dan 6 maanden duurt dat over 6 maanden als de uitgaven voor de nieuwe woning klaar zijn dat de AH dan inmiddels Mastercard ondersteuning heeft. Halverwege 2023 moeten ze
Mijn overzicht waar ik mee bezig ben:
[
Voor 8% gewijzigd door
lubbertkramer op 31-10-2022 19:03
]