Die kun je toch wijzigen bij de geldautomaat?Therapy777 schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 11:49:
Vraagje aan mensen die van de gratis curve naar X of black of steel zijn gegaan... Je krijgt dan een nieuwe kaart maar krijg je dan ook een nieuwe pincode voor transacties? Want ik vind mijn huidige pincode super chill en makkelijk te onthouden. Dus die wil ik eigenlijk niet kwijt
Laatste dat ik daar over zag/las is dat dat over het algemeen niet werkt en wordt afgeraden.enermax schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 11:49:
[...]
Die kun je toch wijzigen bij de geldautomaat?
Ok, ik heb voor alle kaarten Binance, crypto.com, Plutus en Curve dezelfde code. Anders wordt ik gek
Trouwens ik gebruik de code sinds kort niet meer, ik heb de kaart aan de telefoon gekoppelt met NFC. En vriendin heeft dezelfde kaart aan NFC gekoppelt op haar telefoon. Kan zij ook boodschappen doen met 4% korting (Lidl: 3% plutus +1% Curve) zonder dat ik er bij ben
[ Voor 60% gewijzigd door enermax op 26-11-2022 11:54 ]
Je kunt de code probleemloos wijzigen bij een Geldmaat-automaat.Therapy777 schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 11:51:
[...]
Laatste dat ik daar over zag/las is dat dat over het algemeen niet werkt en wordt afgeraden.
Geen direct antwoord op je vraag, maar je kunt je pincode altijd aanpassen bij een geschikte geldautomaat. Dat heb ik ook gedaan toen ik mijn kaart kreeg.Therapy777 schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 11:49:
Vraagje aan mensen die van de gratis curve naar X of black of steel zijn gegaan... Je krijgt dan een nieuwe kaart maar krijg je dan ook een nieuwe pincode voor transacties? Want ik vind mijn huidige pincode super chill en makkelijk te onthouden. Dus die wil ik eigenlijk niet kwijt
Het lukte mij probleemloos bij een Geldmaat apparaat hier in de buurt. De nieuwe pincode was meteen geldig en was ook direct zichtbaar in de Curve app.Therapy777 schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 11:51:
[...]
Laatste dat ik daar over zag/las is dat dat over het algemeen niet werkt en wordt afgeraden.
Dank jullie wel, ik kan het zo gauw niet vinden maar dacht dat het nooit echt werkte. Maar goed om te weten
Je PIN blijft hetzelfde bij een nieuwe kaart.Therapy777 schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 11:49:
... en oranje! :P
Dat probleem bestaat vooral bij de CDC kaart. Hier werkt dat prima.Therapy777 schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 12:40:
Dank jullie wel, ik kan het zo gauw niet vinden maar dacht dat het nooit echt werkte. Maar goed om te weten
Oh dat is helemaal mooi, maak ik me weer druk om niksiNSaNe-oNe schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 12:43:
[...]
Je PIN blijft hetzelfde bij een nieuwe kaart.
Ah juist, dat was het inderdaad. Ik dacht het al ergens gelezen te hebben en dat zou zomaar in de CDC topic kunnen zijn geweest. Is dat ook weer helder. Thanks!pixels66 schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 14:00:
[...]
Dat probleem bestaat vooral bij de CDC kaart. Hier werkt dat prima.
Mocht je twijfelen om te betalen voor Curve -> gebruik de Plutus-Curve combinatie:
Pak je Curve als 2e perk bij Plutus -> betaal je 5 euro aan Plutus en betaal je 10 euro aan Curve. Je krijg 10 euro in Plu terug dus je betaald feitelijk 5 euro. Je moet dan 500 euro (1%*500=5euro) uitgeven bij 3 Curve retailers per maand om Curve metal gratis te hebben.
Je kunt ook Curve metal pakken:
Pak je Curve als 2e perk bij Plutus -> betaal je 5 euro aan Plutus en betaal je 15 euro aan Curve. Je krijg 10 euro in Plu terug dus je betaald feitelijk 10 euro.
Door de Black Friday aanbieding betaal je 3 maanden 5 euro minder. ->
Je moet dan 875 euro uitgeven bij 6 Curve retailers per maand.. -> (120euro-15)/12=8.75 -> (1%*875 euro).
Curve metal heeft leuke extras, bijv Loungekey dan kun je overal ter wereld gratis de lounge in bij vliegvelden (bijv schiphol). Ik heb zelf Loungekey via de crypto.com kaart werkt goed.
Je kunt bijvoorbeeld deze winkels kiezen voor 1% extra cashback: Lidl/Booking.com/Ikea/Amazon/Mediamarkt/Steam en volgend jaar als Nederland overgaat naar Visa ook Albert Heijn Jumbo enz. https://www.curve.com/legal/curve-rewards-and-cash/
Pak je Curve als 2e perk bij Plutus -> betaal je 5 euro aan Plutus en betaal je 10 euro aan Curve. Je krijg 10 euro in Plu terug dus je betaald feitelijk 5 euro. Je moet dan 500 euro (1%*500=5euro) uitgeven bij 3 Curve retailers per maand om Curve metal gratis te hebben.
Je kunt ook Curve metal pakken:
Pak je Curve als 2e perk bij Plutus -> betaal je 5 euro aan Plutus en betaal je 15 euro aan Curve. Je krijg 10 euro in Plu terug dus je betaald feitelijk 10 euro.
Door de Black Friday aanbieding betaal je 3 maanden 5 euro minder. ->
Je moet dan 875 euro uitgeven bij 6 Curve retailers per maand.. -> (120euro-15)/12=8.75 -> (1%*875 euro).
Curve metal heeft leuke extras, bijv Loungekey dan kun je overal ter wereld gratis de lounge in bij vliegvelden (bijv schiphol). Ik heb zelf Loungekey via de crypto.com kaart werkt goed.
Je kunt bijvoorbeeld deze winkels kiezen voor 1% extra cashback: Lidl/Booking.com/Ikea/Amazon/Mediamarkt/Steam en volgend jaar als Nederland overgaat naar Visa ook Albert Heijn Jumbo enz. https://www.curve.com/legal/curve-rewards-and-cash/
[ Voor 9% gewijzigd door enermax op 27-11-2022 12:18 ]
Dit klopt niet. Bij je CDC kaart is lounge toegang inderdaad gratis, bij Curve krijg je toegang tegen een gereduceerd tarief, je betaald namelijk £20 per persoon.enermax schreef op zondag 27 november 2022 @ 11:58:
Mocht je twijfelen om te betalen voor Curve -> gebruik de Plutus-Curve combinatie:
https://help.curve.com/ho...oungekeytm-work-r1jLr_h8O
[ Voor 5% gewijzigd door StefanoZ op 27-11-2022 12:14 ]
Voor wie ook binnenkort op vakantie gaat buiten een Euroland, zie vergelijking Curve versus Revolut versus N26 versus ING pinpas versus ICS Euroclix MasterCard (goedkoopste klassieke creditcard):
Jazco2nd in "Het Grote Gratis Bankentopic Deel 2"
Jazco2nd in "Het Grote Gratis Bankentopic Deel 2"
[ Voor 89% gewijzigd door Jazco2nd op 27-11-2022 13:35 ]
Hmm dat eerste is gunstig maar heb ik Revolut Metal nu voor.Timmy schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 11:46:
[...]
Voor mij heeft Curve twee voordelen:
- Geen of lage kosten voor vreemde valuta
- Geen zorgen als ik te weinig geld op m'n debit kaart heeft staan, dan pakt Curve automatisch een backup kaart.
En je zou je betalingen natuurlijk allemaal op Curve kunnen laten binnenkomen en dan uiteindelijk naar de juiste kaart omhangen als dat voordeliger is. Bijvoorbeeld Spotify standaard naar Plutus maar een andere betaling naar Revolut omdat je daar weer een cashback krijgt.
Tweede maakt mij niet uit want dan pak ik wel 1 van mijn andere 3 kaarten.
Dat Plutus ziet er wel gunstig uit maar je krijgt dan Crypto en dus geen Euro's of wordt dat automatisch omgezet?
ik zie ik zie wat jij niet ziet
Da's nou precies het idee van Curve. Dat je daar dus niet meer mee rond hoeft te lopen of überhaupt over na hoeft te denken.icecreamfarmer schreef op maandag 28 november 2022 @ 14:56:
[...]
Tweede maakt mij niet uit want dan pak ik wel 1 van mijn andere 3 kaarten.
[Plutus.it - Crypto Visa kaart]Dat Plutus ziet er wel gunstig uit maar je krijgt dan Crypto en dus geen Euro's of wordt dat automatisch omgezet?
[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic
Staan ook allemaal in Apple pay.pimsaint schreef op maandag 28 november 2022 @ 15:05:
[...]
Da's nou precies het idee van Curve. Dat je daar dus niet meer mee rond hoeft te lopen of überhaupt over na hoeft te denken.
[...]
[Plutus.it - Crypto Visa kaart]
Dank je. Op zich een nobrainer al ben je afhankelijk van dekoers van PLU.
ik zie ik zie wat jij niet ziet
Gisteren kon ik ineens bij de de AH afrekenen met m'n Curve kaart. Ik heb nu Curve X, voor het gemak van GBIT naar m'n Plutus kaart. Als ik nu upgrade naar Black, dan betaal ik 5 euro per maand meer, maar met 1% cashback bij de AH en de ALDI hoef ik daar 'maar' voor 500 euro boodschappen te doen om die extra 5 euro eruit te halen.
If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA
Is de AH dan beschikbaar bij Curve? (Kan het lijstje niet meer bekijken omdat ik mijn keuze al gemaakt heb…)swbr schreef op donderdag 1 december 2022 @ 11:52:
Gisteren kon ik ineens bij de de AH afrekenen met m'n Curve kaart. Ik heb nu Curve X, voor het gemak van GBIT naar m'n Plutus kaart. Als ik nu upgrade naar Black, dan betaal ik 5 euro per maand meer, maar met 1% cashback bij de AH en de ALDI hoef ik daar 'maar' voor 500 euro boodschappen te doen om die extra 5 euro eruit te halen.
Op hun website staat de AH in het rijtje: https://www.curve.com/legal/curve-rewards-and-cash/Tomba schreef op donderdag 1 december 2022 @ 13:34:
[...]
Is de AH dan beschikbaar bij Curve? (Kan het lijstje niet meer bekijken omdat ik mijn keuze al gemaakt heb…)
If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA
Albert Heijn Eindhoven (not to go) also works with Curve
[ Voor 8% gewijzigd door enermax op 02-12-2022 15:49 ]
Mijn Albert Heijn die t vorige week nog niet accepteerde accepteert nu ook Curve:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/GyHyZa3vLTjhE6u0aRRfKkaf.jpg?f=user_large)
Onze AH inmiddels ook, dus ik denk dat Ahold de hele boel gezamenlijk / landelijk aan het overzetten is. Eindelijk..
Krijg je ook cashback als je bij de ah betaalt met curve?Tomba schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 16:10:
Mijn Albert Heijn die t vorige week nog niet accepteerde accepteert nu ook Curve:
[Afbeelding]
Als je Black of Metal hebt en AH als retailer selecteert krijg je inderdaad 1% cashback (+cashback van de creditcard die je achter curve hebt zitten, bijvoorbeeld 3% Plutus)dutchnltweaker schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 10:37:
[...]
Krijg je ook cashback als je bij de ah betaalt met curve?
[ Voor 13% gewijzigd door lubbertkramer op 03-12-2022 10:57 ]
Ik had AH nog niet geselecteerd omdat t tot vorige week niet werkte. Heb via de chat een reset aangevraagd zodat ik Ikea kan vervangen door Albert Heijndutchnltweaker schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 10:37:
[...]
Krijg je ook cashback als je bij de ah betaalt met curve?
Als je in de app de Curve Cash card selecteert en dan op Curve Cash drukt en dan op 1% cashback krijg je de gekozen retailers te zien.Tomba schreef op donderdag 1 december 2022 @ 13:34:
[...]
Is de AH dan beschikbaar bij Curve? (Kan het lijstje niet meer bekijken omdat ik mijn keuze al gemaakt heb…)
Het overzicht met retailers staat hier.
[ Voor 12% gewijzigd door dene30 op 03-12-2022 13:53 ]
Hier lukte het gisteren om met curve te betalen bij Albert Heijn bezorging
Vraag over resetten retailers cashback. Doet Curve support daar makkelijk over? En hoe vaak heeft iemand het laten resetten en dat het goedgekeurd is?
Tot nog 2x aangevraagd. Eerste keer was binnen een dag geregeld. Tweede keer wacht ik alweer 4 dagen op response…Niann-Tsyr schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 11:39:
Vraag over resetten retailers cashback. Doet Curve support daar makkelijk over? En hoe vaak heeft iemand het laten resetten en dat het goedgekeurd is?
Paar dagen geleden gedaan. Ze gaven aan dat het maar 1x per jaar mag (het wisselen) en ze vroegen meermaals naar de reden.Niann-Tsyr schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 11:39:
@Niann-Tsyr En inmiddels reactie plus reset. Scheelt denk ik dat ik op mijn derde retailer tot nog toe geen enkele cashback heb gehad.Tomba schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 12:24:
[...]
Tot nog 2x aangevraagd. Eerste keer was binnen een dag geregeld. Tweede keer wacht ik alweer 4 dagen op response…
Al drie keer gedaan zonder problemen. Afgelopen donderdag voor het laatst aangevraagd en vandaag doorgevoerd dat ik de retailers opnieuw kan kiezen (zat een weekend tussen). Ze vroegen zoals hierboven gezegd wel om de reden, bij voorgaande keren niet. Wellicht dat het nu toch te vaak via de chat gebeurd, zou zeggen laten ze dan zoiets als Plutus implementeren dat je het maandelijks of per kwartaal kan wijzigen. Aangegeven dat ik even geen Ikea aankopen meer ga doen en Ikea er dus af mocht. Wat mij wel opvalt is dat ze nu al twee keer gezegd hebben dat het eigenlijk niet kan en toch doenNiann-Tsyr schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 11:39:

:strip_exif()/f/image/XzJNT3f0asgXv2gaNKOkhanI.jpg?f=fotoalbum_large)
Mochten ze ooit moeilijk doen ga ik terugverwijzen naar een chat die ik eerder met ze had met vragen over het upgraden naar black waarin ze zeggen dat ze dit wel doen.
:strip_exif()/f/image/lbU5byTGn32l9heWwQK4F08P.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 5% gewijzigd door lubbertkramer op 06-12-2022 23:16 ]
Curve secures $1 billion dollar deal from Credit Suisse
Curve gaat dus vol inzetten op Flex (rekeningen uitsmeren over meerdere maanden)Curve, the fast-growing financial super app, today announced that the company has closed a deal to fund its first $1 billion in loans with a facility provided by Credit Suisse, enabling Curve to scale its lending business, Curve Flex, across the UK, the EU and the United States.
Staan bij mij ook nog steeds open / pending. Op chat reageren ze niet. Voor de rest superhappy.MevrouwDeKat schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 14:40:
Die rewards bij Curve voor booking.com (die inmiddels verdwenen lijken te zijn..) lopen voor geen meter, ik wacht al sinds Juni dit jaar op 40 euro in cashbacks! Het blijft maar op processing staan.
A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transform - Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity
Hier ook nog steeds open sinds april en juni. Reageren voor geen meter. Meerdere keren al gevraagd via chat. 0 response…
Wiley99 schreef op woensdag 7 december 2022 @ 15:09:
[...]
Staan bij mij ook nog steeds open / pending. Op chat reageren ze niet. Voor de rest superhappy.
Heyyy de Albert Heijn hier werkt nu ook met Curve 😎 kan ik eindelijk stoppen met boodschappen doen bij die ballentent van een Jumbo 😬
En meteen ook een reset gevraagd voor die extra % cashback!
En meteen ook een reset gevraagd voor die extra % cashback!
[ Voor 18% gewijzigd door Therapy777 op 07-12-2022 23:01 ]
Net betaald met Curve via pinautomaat bij de AH bezorger voor de deur.
Als ik in de Curve app een bonnetje naar mijn email wil sturen, zegt de app dat de email gestuurd wordt, maar ik zie geen email binnenkomen in mijn email inbox. Meer mensen dit probleem?
Ik zag ook in Curve Cash een 'Welcome bonus' van 5 bovenop de AH cashback.

Als ik in de Curve app een bonnetje naar mijn email wil sturen, zegt de app dat de email gestuurd wordt, maar ik zie geen email binnenkomen in mijn email inbox. Meer mensen dit probleem?
Ik zag ook in Curve Cash een 'Welcome bonus' van 5 bovenop de AH cashback.
[ Voor 12% gewijzigd door Niann-Tsyr op 08-12-2022 09:35 ]
Tip voor de mensen
Ik had naar mijn idee ruim op tijd mijn gbit uitgevoerd 4 december in de app stond ook 0 bedrag te innen bij ing. Op 7 december haalde ing mijn gbit transacties er toch af.
Klik ik in de app bj service voor een contact verzoek. Valt mijn oog ineens op de kreet positief saldo creditcard terugboeken. Die optie ingevuld en nu wachten op de terugstorting
Ik had naar mijn idee ruim op tijd mijn gbit uitgevoerd 4 december in de app stond ook 0 bedrag te innen bij ing. Op 7 december haalde ing mijn gbit transacties er toch af.
Klik ik in de app bj service voor een contact verzoek. Valt mijn oog ineens op de kreet positief saldo creditcard terugboeken. Die optie ingevuld en nu wachten op de terugstorting
Burp
Vandaag wel succes 👍Jero_B schreef op maandag 5 december 2022 @ 13:33:
In Langedijk nabij Alkmaar nog geen geluk met betalen bij de AH helaas, ik blijf het proberen
Sowieso vanaf halverwege volgend jaar vanwege dat Maestro ermee stopt en ze anders geen betalingen meer kunnen laten doen door hun klanten die (al) geen Maestro pas meer hebben doordat de bank die omgewisseld heeft.Dazzie schreef op zondag 11 december 2022 @ 14:24:
Is er al bekent wanneer en of picnic ooit creditcards gaat accepteren?
https://www.consumentenbo...-met-maestro-betaalpassenVervanging betaalpassen
Vanaf half 2023 geeft Mastercard geen nieuwe Maestro betaalpassen meer uit. Je kunt je Maestro betaalpas wel gewoon blijven gebruiken. Heb je een nieuwe betaalpas nodig, bijvoorbeeld omdat de geldigheidsdatum is verstreken? Dan wordt dat vanaf half 2023 een Debit Mastercard. Je hoeft zelf niets te doen. Voor V PAY betaalpassen geldt hetzelfde.
Individuele banken kunnen zelf kiezen eerder te stoppen met de Maestro of V PAY betaalpassen. Op dit moment heeft alleen Rabobank dit gedaan. De bank start vanaf de 2e helft van 2022 met het vervangen van de Maestro betaalpassen. Ook Rabobankklanten hoeven zelf niets te doen.
Het is nog niet bekend welke extra mogelijkheden de nieuwe betaalpas van Rabobank zal hebben. Ook van de andere banken is dat nog niet bekend.
Aanpassen betaalautomaten
Betaalautomaten in winkels accepteren nu vaak alleen Maestro en V PAY. Winkeliers moeten hun betaalautomaten aan laten passen om ook debitkaarten (Mastercard Debit en Visa Debit) te kunnen accepteren. Meestal gebeurt dit via een update van de software. Dit moet eind 2022 geregeld zijn. Betalen met een Maestro- of V PAY-betaalpas blijft daarnaast gewoon mogelijk.
Je kunt nu al betalen met een Mastercard Debit of Visa Debit op plekken waar je met een creditcard van Mastercard of Visa kunt betalen.
Geldautomaten (voor opnames van contant geld) zijn meestal al geschikt voor opnames met verschillende soorten kaarten. Waaronder creditcards van Mastercard en Visa.
Ja dat had ik ook gelezen. Maar hoop dat iemand weet of ze al eerder mastercard gaan accepteren
lubbertkramer schreef op zondag 11 december 2022 @ 15:39:
[...]
Sowieso vanaf halverwege volgend jaar vanwege dat Maestro ermee stopt en ze anders geen betalingen meer kunnen laten doen door hun klanten die (al) geen Maestro pas meer hebben doordat de bank die omgewisseld heeft.
[...]
https://www.consumentenbo...-met-maestro-betaalpassen
Als je de vraag aan Picnic stelt voelen ze misschien wat urgentie 😅Dazzie schreef op zondag 11 december 2022 @ 15:49:
Ja dat had ik ook gelezen. Maar hoop dat iemand weet of ze al eerder mastercard gaan accepteren
[...]
Accepteert Picnic Meastro wel dan? Volgens mij betaal je gewoon met een overboeking via je bank app.
Ja had ik tijd geleden al gedaan alleen gaven ze toen aan dat ze er nog niet mee bezig zijn
lubbertkramer schreef op zondag 11 december 2022 @ 16:47:
[...]
Als je de vraag aan Picnic stelt voelen ze misschien wat urgentie 😅
Ik betaal gewoon met iDeal. Bij Butlon ook nog steeds alleen iDeal.DvE schreef op zondag 11 december 2022 @ 17:34:
Accepteert Picnic Meastro wel dan? Volgens mij betaal je gewoon met een overboeking via je bank app.
Momenteel geen acceptatie van betaalpassen (Curve, Maestro, Mastercard, enz ) bij Picnic. Je kunt alleen vooraf betalen met iDeal of achteraf via automatische incasso.DvE schreef op zondag 11 december 2022 @ 17:34:
[ Voor 4% gewijzigd door U123456 op 11-12-2022 18:33 ]
Zijn er hier mensen die zorgverzekeraars kennen waar je met een creditcard kunt betalen? Ik heb bij OHRA gekeken maar daar lijkt het niet mogelijk.
Op rekening / acceptgiro en betalen via billhop?Therapy777 schreef op zondag 11 december 2022 @ 23:06:
Zijn er hier mensen die zorgverzekeraars kennen waar je met een creditcard kunt betalen? Ik heb bij OHRA gekeken maar daar lijkt het niet mogelijk.
Heeft weinig zin met de kosten die zij rekenen. Mijn cashback is helaas geen 8% 🥲lubbertkramer schreef op maandag 12 december 2022 @ 15:53:
[...]
Op rekening / acceptgiro en betalen via billhop?
Afgelopen week zowel in de lokale AH Biddinghuizen als via AH bezorging met Curve kunnen betalen waar dat de weken ervoor (nog) niet kon ondanks de positieve geluiden van anderen.
Ik kon zelfs vanochtend bij Ammerlaan mijn brood met curve afrekenen. Kon eerst ook niet. Gaat de goede kant op
lubbertkramer schreef op donderdag 15 december 2022 @ 11:16:
Afgelopen week zowel in de lokale AH Biddinghuizen als via AH bezorging met Curve kunnen betalen waar dat de weken ervoor (nog) niet kon ondanks de positieve geluiden van anderen.
Dit heeft toch niets met Curve te maken, maar met het feit dat deze partij (klaarblijkelijk) creditcard betalingen accepteren?Therapy777 schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 09:37:
Ik kon zelfs vanochtend bij Ammerlaan mijn brood met curve afrekenen. Kon eerst ook niet. Gaat de goede kant op
Correct maar goed om de voortgang van de mogelijkheid om met creditcard te kunnen betalen te monitoren wat het nut van Curve vergroot. Het update process om creditcards te betalen lijkt nog niet overal even vlot te gaan met de verandering Maestro/Mastercard die volgend jaar plaatsvindoutlandos schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 11:51:
[...]
[...]
Dit heeft toch niets met Curve te maken, maar met het feit dat deze partij (klaarblijkelijk) creditcard betalingen accepteren?
[ Voor 3% gewijzigd door lubbertkramer op 16-12-2022 12:09 ]
Heb je dan een debit of creditcard achter de curve card hangen?lubbertkramer schreef op donderdag 15 december 2022 @ 11:16:
Maakt voor betaling toch niet uit wat er achter curve hangt? Als je maar geld op je kaart hebt.kipfel schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 19:53:
[...]
Heb je dan een debit of creditcard achter de curve card hangen?
Mag beide ook 😅 maar zoals @enermax al zegt maakt dat niets uit zolang je maar kan betalenkipfel schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 19:53:
[...]
Heb je dan een debit of creditcard achter de curve card hangen?
Een gewone debitkaart kan je dus ook achter Curve hangen? Wat dan met de 'CVC'?
“The thing about smart mother fuckers is that sometimes, they sound like crazy mother fuckers to stupid mother fuckers...”
Je kan zelfs je vriendins kaart aan jou Curve hangen. Ik heb 1 credit kaart waar ik mee betaal. En verspreid betalingen naar 2 plutus kaarten. En je kan 1 curve kaart aan 2 telefoons verbinden via nfc.
Niet nodig, hier zowel Rabobank creditcard als twee Plutus debitkaarten (en hopelijk snel de Hi kaart) achter Curve hangen. Curve regelt de authenticatie, verder geen betalingsakkoord nodig van de kaart erachter. Ik betaal met de kaarten door elkaar heen en heb de Rabobank als backup(embarrassment mode) om GBIT mee te doen als ik op Plutus niet voldoende heb staan. Werkt hier van kleine bedragen tot grotere 4000 bedragen. Hogere betaling nog niet ermee betaald.CK3v1N schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 21:46:
Een gewone debitkaart kan je dus ook achter Curve hangen? Wat dan met de 'CVC'?
Wij betalen standaard alles met Curve, van de kapper tot pakketje via PostNL verzenden tot AH. Alleen als Curve oftewel creditcard nog niet geaccepteerd is wisselen we naar onze Rabobank betaalpas. Einde van de maand (voor de 20e) zorg ik dat alles wat nog op er Rabobank creditcard openstaat GBIT naar Plutus gaat.
Wederhelft en ik hebben beide dezelfde curve kaart als standaard betaalmethode op onze iPhone. Zij gebruikt verificatie via haar nummer en ik via de Curve app.
[ Voor 34% gewijzigd door lubbertkramer op 16-12-2022 22:40 ]
Is dat zo? Ik rekende laatst met mijn Curve card bij AH af maar de transactie werd in eerste instantie geweigerd. Het bleek dat mijn ICS creditcard die erachter hangt om een pincode vroeg omdat ik de contactloze limiet daarvan had overschreden. Nadat ik mijn ICS-pincode had ingevoerd werd de betaling wel geaccepteerd.lubbertkramer schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 22:36:
[...]
Curve regelt de authenticatie, verder geen betalingsakkoord nodig van de kaart erachter.
Hier betaling van 20 en 70 euro in de AH en 126 euro via AH bezorging die zonder problemen ging met Curve. Ook andere grotere bedragen bij andere winkels tot nu zonder extra verificatie hoeven doen terwijl dat ook bedragen waren tussen 1000-2500 op de Rabobank creditcard. Zojuist nog 153 euro bij Douglas betaald waar zoals ik gewend was alleen de Curve verificatie nodig was.Remmer schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 23:42:
[...]
Is dat zo? Ik rekende laatst met mijn Curve card bij AH af maar de transactie werd in eerste instantie geweigerd. Het bleek dat mijn ICS creditcard die erachter hangt om een pincode vroeg omdat ik de contactloze limiet daarvan had overschreden. Nadat ik mijn ICS-pincode had ingevoerd werd de betaling wel geaccepteerd.
Geen idee of dat met een ICS kaart anders of dat het met wellicht een ingesteld limiet te maken heeft?
/f/image/2iZSff24cRAfW0yMAvoqayZA.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 15% gewijzigd door lubbertkramer op 17-12-2022 00:29 ]
Vroeg de Curve app om de ICS pincode?Remmer schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 23:42:
[...]
Is dat zo? Ik rekende laatst met mijn Curve card bij AH af maar de transactie werd in eerste instantie geweigerd. Het bleek dat mijn ICS creditcard die erachter hangt om een pincode vroeg omdat ik de contactloze limiet daarvan had overschreden. Nadat ik mijn ICS-pincode had ingevoerd werd de betaling wel geaccepteerd.
Nee, je moet hooguit je Curve pincode invoeren.Wally2002 schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 07:54:
Vroeg de Curve app om de ICS pincode?
Ik zie PostNL staan? Hoe betaal jij die met Curve?lubbertkramer schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 00:27:
[...]
Hier betaling van 20 en 70 euro in de AH en 126 euro via AH bezorging die zonder problemen ging met Curve. Ook andere grotere bedragen bij andere winkels tot nu zonder extra verificatie hoeven doen terwijl dat ook bedragen waren tussen 1000-2500 op de Rabobank creditcard. Zojuist nog 153 euro bij Douglas betaald waar zoals ik gewend was alleen de Curve verificatie nodig was.
Geen idee of dat met een ICS kaart anders of dat het met wellicht een ingesteld limiet te maken heeft?
Ik krijg altijd alleen een iDeal optie:
:strip_exif()/f/image/MvZ9yuWZB35bu3iQy8QPfHRi.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 21% gewijzigd door Tomba op 17-12-2022 10:07 ]
Via de website heb je de keuze tussen iDeal en creditcard.Tomba schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 10:06:
Ik zie PostNL staan? Hoe betaal jij die met Curve?
Good to know! (Wth PostNL om dat dan niet in de app aan t bieden…)Timmy schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 10:17:
[...]
Via de website heb je de keuze tussen iDeal en creditcard.
Dat dacht ik ook, maar @Remmer geeft volgens mij iets anders aan, vandaar de checkvraag.Timmy schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 09:58:
[...]
Nee, je moet hooguit je Curve pincode invoeren.
Het zou mij verbazen. Ik heb vorige maand mijn nieuwe Curve kaart ontvangen nadat de vorige was verlopen en in al die jaren alleen maar de Curve pincode hoeven te gebruiken.Wally2002 schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 10:37:
Dat dacht ik ook, maar @Remmer geeft volgens mij iets anders aan, vandaar de checkvraag.
Dit ziet dus op de pincode van Curve!Remmer schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 11:11:
[...]
Helemaal zeker weet ik dat niet, want mijn ICS- en Curve-pincodes zijn hetzelfde. Dit kreeg ik te zien in de Curve-app:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[ Voor 5% gewijzigd door iSchel op 17-12-2022 11:14 ]
Waarom gebruiken jullie nog de kaart. Betaal zelfs boven de 100 euro met mijn vingerafdruk, geen pincode nodig.
Ik heb de kaart ook nooit bij me, alles via mobiel. Voor mij veel sneller en makkelijker.enermax schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 13:01:
Waarom gebruiken jullie nog de kaart. Betaal zelfs boven de 100 euro met mijn vingerafdruk, geen pincode nodig.
blijkbaar 'ziet' de onderliggende kaart (in dit geval ICS) de betaling alsof die fysiek in de betreffende winkel wordt gedaan, en zelfs op de wijze zoals je de Curve kaart aanbiedt (in dit geval dus contactloos).Remmer schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 11:11:
Helemaal zeker weet ik dat niet, want mijn ICS- en Curve-pincodes zijn hetzelfde. Dit kreeg ik te zien in de Curve-app
Ik neem aan dat je in tweede instantie je Curve kaart in de betaalterminal heb gestopt, en met je Curve pincode heb bevestigd.
De onderliggende kaart, in dit geval ICS, ziet het als een online betaling. Ik denk dat simpelweg de contactloze max van de Curve kaart was bereikt en daarom de Curve code moest worden ingevoerd.Wally2002 schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 19:21:
[...]
blijkbaar 'ziet' de onderliggende kaart (in dit geval ICS) de betaling alsof die fysiek in de betreffende winkel wordt gedaan, en zelfs op de wijze zoals je de Curve kaart aanbiedt (in dit geval dus contactloos).
Ik neem aan dat je in tweede instantie je Curve kaart in de betaalterminal heb gestopt, en met je Curve pincode heb bevestigd.
Het nut van Curve word in Nederland toch überhaupt steeds groter? Mensen die nu nog een Meastro kaart gebruiken maar niet onder Curve kunnen hangen krijgen straks allemaal een vervangende pas welke dan een Visa debit of Mastercard debit is. Alle grootbanken gaan natuurlijk wachten tot er 100% dekking is met de debitkaarten. Ik vraag mij af of ze niet zelfs wachten tot je kaart bijna is verlopen. Kan nog jaren duren.
Chill | BMW i3 60Ah Lodge Privé
Dat gaan ze inderdaad doen. Het Maestro netwerk blijft nog jaren actief dus er is geen reden om passen proactief te vervangen. Mijn nieuwe ABN pas die ik twee weken geleden ontving was een Maestro pas...Hyena schreef op zondag 25 december 2022 @ 14:00:
Ik vraag mij af of ze niet zelfs wachten tot je kaart bijna is verlopen. Kan nog jaren duren.
Kruidvat zelf-service kassa pakt nu ook Curve. 2 weken geleden nog niet.
AH Almere Buiten (Rio de Janeiroplein) werkt met Curve
AH Almere Kruidenwijk (Lavendelplantsoen) nog niet.
Laatstgenoemde is een franchisefiliaal, ik neem aan dat het daarvan komt.
AH Almere Kruidenwijk (Lavendelplantsoen) nog niet.
Laatstgenoemde is een franchisefiliaal, ik neem aan dat het daarvan komt.
KFC, Amazing Oriental, AH Eindhoven, Parkbee het gaat allemaal prima. Bij de Oriental werkte de embarrassment mode wel maar liet Revolut de transactie niet doorgaan wegens verdachte activiteit. Sta je daar alsnog embarresst.
Kon gelukkig wel de kaart deblokkeren via de Revolut app en na de derde keer lukte het wel.
[ Voor 8% gewijzigd door Hyena op 29-12-2022 20:13 ]
Daarvoor heeft Curve toch juist de Anti-Embarrassment mode om dat te voorkomen 😅Hyena schreef op donderdag 29 december 2022 @ 20:09:
KFC, Amazing Oriental, AH Eindhoven, Parkbee het gaat allemaal prima. Bij de Oriental werkte de embarrassment mode wel maar liet Revolut de transactie niet doorgaan wegens verdachte activiteit. Sta je daar alsnog embarresst.Kon gelukkig wel de kaart deblokkeren via de Revolut app en na de derde keer lukte het wel.
Ja, maar Revolut doet raar. Heb ook al een keer gehad dat ze zomaar een transactie blokkeerden. Was voor een buskaartje xDlubbertkramer schreef op donderdag 29 december 2022 @ 21:05:
[...]
Daarvoor heeft Curve toch juist de Anti-Embarrassment mode om dat te voorkomen 😅
Ja de anti ambarressment deed het dus idd prima maar Revolut is erg voorzichtig. Krijg je nog een mail na: "Please review this suspicious transaction in the app. If we made the wrong call, and you did in fact authorise it, let us know.Niann-Tsyr schreef op donderdag 29 december 2022 @ 22:21:
[...]
Ja, maar Revolut doet raar. Heb ook al een keer gehad dat ze zomaar een transactie blokkeerden. Was voor een buskaartje xD
Our security system is always looking out for you, so you can spend with confidence."
Net zelfs een laadsessie gestart met Vattenfall Incharge, de reservering van een Euro is gedaan met Curve Cash.
Zelf deze week gehad, had 2 betalingen achter elkaar gedaan van rond de 20 euro en toen blokkeerde de kaart ook. Ach voorzorg is nooit erg.Hyena schreef op donderdag 29 december 2022 @ 20:09:
KFC, Amazing Oriental, AH Eindhoven, Parkbee het gaat allemaal prima. Bij de Oriental werkte de embarrassment mode wel maar liet Revolut de transactie niet doorgaan wegens verdachte activiteit. Sta je daar alsnog embarresst.Kon gelukkig wel de kaart deblokkeren via de Revolut app en na de derde keer lukte het wel.
Zou Curve Fronted ook werken met gemeentelijke belastingen? Want die kan je bij de meeste Gemeenten na een afspraak met Burgerzaken "pinnen" aan de balie. Als Curve dan de MCC wijzigd voor 1.5% dan kan je ook cashback harken over je Gemeentelijke heffingen.Timmy schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 15:39:
[...]
Het is specifiek voor de UK gemaakt waar je gemeentelijke belastingen per credit card kan betalen. Dat was echter bij de meeste credit cards niet mogelijk vanwege de MCC code van de ontvanger. Curve zorgt er voor dat die transacties een andere MCC code krijgen en je credit card de transactie daardoor wel kan verwerken.
Gisteravond werkte ineens mijn Curve (Black) niet meer. Ik dacht eerst dat het lag aan dat ik de verkeerde kaart geselecteerd had maar toen ik een weigering op alle kaarten kreeg bij een aankoop wist ik dat er meer aan de hand was. Omdat ik geen mail, bericht, visuele waarschuwing of blokkade in de app zag contact gezocht met support die mij vanmorgen lieten weten dat mijn kaart geblokkeerd was. Wie het Plutus/Hi topic gevolgd heeft weet dat ik aardig wat uitgaven gedaan had dus dacht dat het aan een limiet overschrijding / alarm bel door de grote bedragen kwam maar daar bleek het niet aan te liggen.
Het bleek dat de Plutus kaart van mijn vriendin die ik gekoppeld had aan mijn Curve automatisch de kaart heeft doen laten blokkeren (weken na het toevoegen). Nu de kaart verwijderd, opnieuw verificatie doorlopen en nu in afwachting op antwoord van Curve dat ze de blokkade weer opheffen.
Wat ik nog het meest vervelend vind aan het hele verhaal is dat er geen mail, bericht, andere communicatie of visueel iets te zien was dat mijn kaart geblokkeerd was.
Het bleek dat de Plutus kaart van mijn vriendin die ik gekoppeld had aan mijn Curve automatisch de kaart heeft doen laten blokkeren (weken na het toevoegen). Nu de kaart verwijderd, opnieuw verificatie doorlopen en nu in afwachting op antwoord van Curve dat ze de blokkade weer opheffen.
Wat ik nog het meest vervelend vind aan het hele verhaal is dat er geen mail, bericht, andere communicatie of visueel iets te zien was dat mijn kaart geblokkeerd was.
/f/image/1mz7LHdHw0Teprxiy7MNwFuO.png?f=fotoalbum_large)
Wauw das zuur, ik neem aan aangezien je vriendin zegt dat jullie een andere achternaam hebben?lubbertkramer schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 15:43:
Gisteravond werkte ineens mijn Curve (Black) niet meer. Ik dacht eerst dat het lag aan dat ik de verkeerde kaart geselecteerd had maar toen ik een weigering op alle kaarten kreeg bij een aankoop wist ik dat er meer aan de hand was. Omdat ik geen mail, bericht, visuele waarschuwing of blokkade in de app zag contact gezocht met support die mij vanmorgen lieten weten dat mijn kaart geblokkeerd was. Wie het Plutus/Hi topic gevolgd heeft weet dat ik aardig wat uitgaven gedaan had dus dacht dat het aan een limiet overschrijding / alarm bel door de grote bedragen kwam maar daar bleek het niet aan te liggen.
[Afbeelding]
Klopt, al zitten onze beide namen in het domein waar ik mee mail dus ze zouden een punt van herkenning kunnen zienTomba schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 15:48:
[...]
Wauw das zuur, ik neem aan aangezien je vriendin zegt dat jullie een andere achternaam hebben?
Plutus kaart van vriendin maar ook voor de zekerheid verwijderd uit Curve. Nu met Hi heb ik die extra 2000 euro niet meer nodiglubbertkramer schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 15:52:
[...]
Klopt, al zitten onze beide namen in het domein waar ik mee mail dus ze zouden een punt van herkenning kunnen zienDat het de regels zijn snap ik maar dat er geen mail, bericht of visuele waarneming bijvoorbeeld in de app was dat de kaart geblokkeerd is vind ik wel vervelend. Voor nu eerst de kaart maar even verwijderd om het proces te versnellen naast de (her)identificatie maar daarbij wel de vraag gesteld hoe ik wel de kaart van mijn vriendin kan/mag gebruiken onder mijn Curve.
Dat gaat niet lukken. Ik had eerst ook een Mastercard (Rabo) op naam van mijn vrouw er achter hangen, maar werd toen ook geblokkeerd. Er zat niks anders op de rabocard te verwijderen. Andere naam is nogo gaven ze aan. Nu heb ik geen backup kaart meer, dat is niet anders.lubbertkramer schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 15:52:
[...]
Klopt, al zitten onze beide namen in het domein waar ik mee mail dus ze zouden een punt van herkenning kunnen zienDat het de regels zijn snap ik maar dat er geen mail, bericht of visuele waarneming bijvoorbeeld in de app was dat de kaart geblokkeerd is vind ik wel vervelend. Voor nu eerst de kaart maar even verwijderd om het proces te versnellen naast de (her)identificatie maar daarbij wel de vraag gesteld hoe ik wel de kaart van mijn vriendin kan/mag gebruiken onder mijn Curve.
Das dan toch wel minder, we hebben maar 1 creditcard in huis en die staat toevallig op mijn vrouws naam. Bijzonder dat dat niet mag want lijkt me een vrij normale situatie toch?dennisbos schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 15:57:
[...]
Dat gaat niet lukken. Ik had eerst ook een Mastercard (Rabo) op naam van mijn vrouw er achter hangen, maar werd toen ook geblokkeerd. Er zat niks anders op de rabocard te verwijderen. Andere naam is nogo gaven ze aan. Nu heb ik geen backup kaart meer, dat is niet anders.
Hier was de Plu kaart van vriendin ook meer als backup / extra perk maar met Hi erbij inderdaad (gok) ik niet meer nodig. Nog even het geld opmaken wat erop staat maar dat kan ook met de kaart in de winkel.enermax schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 15:54:
[...]
Plutus kaart van vriendin maar ook voor de zekerheid verwijderd uit Curve. Nu met Hi heb ik die extra 2000 euro niet meer nodig
Geluk dat de Rabobank hier op beide namen staat maar de creditcard toevallig op mijn naam, dus de backup kaart blijft hier actief. Hoop dat ze toch nog ergens akkoord gaan met het mogen toevoegen van je partner zijn/haar creditcard.dennisbos schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 15:57:
[...]
Dat gaat niet lukken. Ik had eerst ook een Mastercard (Rabo) op naam van mijn vrouw er achter hangen, maar werd toen ook geblokkeerd. Er zat niks anders op de rabocard te verwijderen. Andere naam is nogo gaven ze aan. Nu heb ik geen backup kaart meer, dat is niet anders.
Lijkt mij dat zolang je kan aantonen dat het niet de kaart van een wildvreemde is maar gewoon je partner dat het zou moeten kunnen. Hopelijk komt Curve nog met een reactie op mijn vraagTomba schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 16:01:
[...]
Das dan toch wel minder, we hebben maar 1 creditcard in huis en die staat toevallig op mijn vrouws naam. Bijzonder dat dat niet mag want lijkt me een vrij normale situatie toch?
Heeft iemand Shell als perk voor Curve Cash genomen en werkt deze? Ik zie Shell niet in de lijst voor NL staan, maar wel bij 'All countries'.
[ Voor 6% gewijzigd door Niann-Tsyr op 09-01-2023 17:00 ]
geen idee of dat werkt, PLU heeft wel een Shell perk; elke maand €10 in PLU als je €10 of meer tankt bij Shell.Niann-Tsyr schreef op maandag 9 januari 2023 @ 16:59:
Heeft iemand Shell als perk voor Curve Cash genomen en werkt deze? Ik zie Shell niet in de lijst voor NL staan, maar wel bij 'All countries'.
volgens mij ook als je Curve gebruikt en dan go back in time
[ Voor 7% gewijzigd door Kol Nedra op 09-01-2023 17:21 ]
Heb het nagevraagd in de help chat. Duurde ff een paar dagen. Maar ik kan gewoon de Shell perk kiezen bij Curve ook al staat deze niet in NL lijst.Kol Nedra schreef op maandag 9 januari 2023 @ 17:20:
[...]
geen idee of dat werkt, PLU heeft wel een Shell perk; elke maand €10 in PLU als je €10 of meer tankt bij Shell.
volgens mij ook als je Curve gebruikt en dan go back in time
Heb je deze website al eens bekeken?Boerenlater schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 10:49:
Is Curve ook mogelijk zonder fysieke kaart waarvoor je moet betalen?
(antwoord nee dat kan niet
[ Voor 5% gewijzigd door Tomba op 12-01-2023 10:51 ]