• Rubert
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:28
Ik weet niet of iemand anders dit toevallig al eens heeft uitgezocht, maar de AXA reisverzekering heeft geen wintersport dekking toch?

Het sports and activities lijstje bevat wel "skiing" en "snowboarding", maar door de regel: "Sports and activities are excluded if your participation in them is the main reason for your trip" neem ik aan dat een wintersport uitgesloten is?

Normaal zou ik dit vrij logisch vinden, omdat wintersport bij Nederlandse verzekeraars altijd extra moet worden afgesloten. Maar omdat bijvoorbeeld ook Bowling, Running en Fishing daartussen staan, vind ik het ergens wel weer vreemd dat ik niet verzekerd zou zijn als ik op vakantie zou gaan om aan een bowling toernooi mee te doen of omdat ik tijdens een buitenlandse marathon door m'n enkel zou gaan.

Dus ik ben even benieuwd of ik dit nou goed interpreteer door te stellen dat wintersport dekking geen onderdeel is van die verzekering.

[Voor 8% gewijzigd door Rubert op 13-01-2023 11:49]

• NeoflexNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22:27

NeoflexNL

Forever young

Weet iemand of het mogelijk is om met een tweede telefoon op hetzelfde Curve account in te loggen?

Als ik de app op de 2e telefoon installeer, kan ik alleen maar een nieuwe kaart aanvragen en niet op een bestaand account inloggen.

Wat nou als ik mijn telefoon kwijt raak?

“Prediction is very difficult, especially if it's about the future”

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:42
NeoflexNL schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 22:46:
Weet iemand of het mogelijk is om met een tweede telefoon op hetzelfde Curve account in te loggen?

Als ik de app op de 2e telefoon installeer, kan ik alleen maar een nieuwe kaart aanvragen en niet op een bestaand account inloggen.

Ik kon gewoon inloggen op een nieuwe telefoon. Volgens mij toen door een sms code en daarna pin. Dus kan gewoon!

Tomorrow is not today!

• enermax
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:31
NeoflexNL schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 22:46:

Je kan inderdaad maar 1 app actief hebben. Mijn vriendin heeft Google pay aan mijn curve gekoppelt. Dan kan ze met nfc betalen in supermarkt betalen. Ze kan alleen niet in de curve app kijken. Maar dat is niet echt nodig. Ik heb echte cc als eerste betaal optie. Dus er is "ongelimiteerd" geld voor supermarkt tanken etc. Later zet ik het om naar hi en plutus.

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:32

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

enermax schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 12:13:
[...]

Je kan inderdaad maar 1 app actief hebben. Mijn vriendin heeft Google pay aan mijn curve gekoppelt. Dan kan ze met nfc betalen in supermarkt betalen. Ze kan alleen niet in de curve app kijken. Maar dat is niet echt nodig. Ik heb echte cc als eerste betaal optie. Dus er is "ongelimiteerd" geld voor supermarkt tanken etc. Later zet ik het om naar hi en plutus.
Aanvulling; ik doe t ook zo maar dan via ApplePay.

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• NeoflexNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22:27

NeoflexNL

Forever young

enermax schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 12:13:
[...]

Ja, zo doen wij het idd ook, fysieke kaart en de NFC chip in de telefoon, werkt super! Het leek me alleen wel handig als je beide toegang hebt tot de informatie in de app zelf, maar dat blijkt dus niet te kunnen..

“Prediction is very difficult, especially if it's about the future”

• Niann-Tsyr
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:34
Sydney08 schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 23:02:
[...]

Ik kon gewoon inloggen op een nieuwe telefoon. Volgens mij toen door een sms code en daarna pin. Dus kan gewoon!
Ik heb de app op 2 foons draaien. Geen probleem.

• enermax
Ik heb een aantal maanden geprobeerd maar *tromgeroffel* ik kan eindelijk Curve in onze jumbo gebruiken. Eigenlijk bedoeld voor Plutus maar instant 5% rewards met *O* Hi.com *O* Go Hi *O*

[Voor 4% gewijzigd door enermax op 22-01-2023 17:49]

• Sup4rdurt
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-01 15:30
Ik heb wat cashback onvangen via Agoda (en trouwens ook van Curve zelf) en dat staat op m'n Curve account als Curve Cash (in GBP). Nu staat er bij dat elke transactie die gedaan wordt onder het totaal aan Curve Cash, daarvoor gebruikt wordt.

Maar dit gebeurd niet... In het verleden wel (Google Play, Amazon en aantal andere zaken waaronder inklaringskosten) Nu heb ik dus Curve Cash dat ik niet kan gebruiken. Heb de vraag ook al gesteld bij Curve zelf maar iemand hier een idee hoe ik m'n Curve Cash kan gebruiken?

[Voor 24% gewijzigd door Sup4rdurt op 23-01-2023 13:18]

Why waste time say lot word when few word do trick?

• StefanoZ
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 21:05
Sup4rdurt schreef op maandag 23 januari 2023 @ 13:14:
Ik heb wat cashback onvangen via Agoda (en trouwens ook van Curve zelf) en dat staat op m'n Curve account als Curve Cash (in GBP). Nu staat er bij dat elke transactie die gedaan wordt onder het totaal aan Curve Cash, daarvoor gebruikt wordt.

Maar dit gebeurd niet... In het verleden wel (Google Play, Amazon en aantal andere zaken waaronder inklaringskosten) Nu heb ik dus Curve Cash dat ik niet kan gebruiken. Heb de vraag ook al gesteld bij Curve zelf maar iemand hier een idee hoe ik m'n Curve Cash kan gebruiken?

[Afbeelding]
De kaart selecteren (i.p.v. de andere kaart die je standaard geselecteerd hebt) en dan betalingen doen.
Denk er wel aan dat je een back up kaart (creditcard) bij Anti Embarrassment gekozen hebt voor het geval je door je curve cash saldo heen bent

• Sup4rdurt
StefanoZ schreef op maandag 23 januari 2023 @ 13:27:
De kaart selecteren (i.p.v. de andere kaart die je standaard geselecteerd hebt) en dan betalingen doen.
Denk er wel aan dat je een back up kaart (creditcard) bij Anti Embarrassment gekozen hebt voor het geval je door je curve cash saldo heen bent
Heb dat geprobeerd zonder Anti Embarrassment met een laag bedrag maar dan declined de betaling alsnog. Kan het met de valuta te maken hebben (GBP ipv EUR of THB)?

Curve support geeft aan dat ik Curve Cash 'als kaart' moet selecteren maar dan kan helemaal niet. Lekker niveau bij support daar 😅

• Wiley99
  • Registratie: Juni 2014
  • Nu online
Ik denk dat die cashbacksituatie daar niet meer helemaal soepel loopt sinds een jaartje ofzo. Ik wacht ook al maanden op pending cashback inclusief support ticket waarop ze dan om de 3 of 4 weken reageren.
Naja, free money, dus niet het grootste probleem. Vind het gemak van het feitelijke gebruik veel belangrijker.

A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transform - Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity

• Tomba

Tomba

Sup4rdurt schreef op maandag 23 januari 2023 @ 15:05:
[...]

Heb dat geprobeerd zonder Anti Embarrassment met een laag bedrag maar dan declined de betaling alsnog. Kan het met de valuta te maken hebben (GBP ipv EUR of THB)?

Curve support geeft aan dat ik Curve Cash 'als kaart' moet selecteren maar dan kan helemaal niet. Lekker niveau bij support daar 😅
Vreemd werkt bij mij eigenlijk altijd. Koop er wel eens wat mee in de kantine van mijn werkgever en heb ook als eens 10€ 'weggesluisd' via Revolut.

BTW hoezo denk je dat je Curve Cash niet als kaart kan gebruiken? Dat kan namelijk wel (anders kun je er ook geen geld vanaf krijgen)

[Voor 6% gewijzigd door Tomba op 23-01-2023 15:29]

• Tomba

Tomba

Wiley99 schreef op maandag 23 januari 2023 @ 15:11:
Ik denk dat die cashbacksituatie daar niet meer helemaal soepel loopt sinds een jaartje ofzo. Ik wacht ook al maanden op pending cashback inclusief support ticket waarop ze dan om de 3 of 4 weken reageren.
Naja, free money, dus niet het grootste probleem. Vind het gemak van het feitelijke gebruik veel belangrijker.
Ook dat herken ik niet. Cashback van Albert Heijn en Amazon werkt sowieso altijd bij mij, Lidl gaat mis bij 1 filiaal die geen 'Lidl' in de naam heeft staan maar alleen het filiaalnummer en de vestigingsplaats. Ik open daar dan direct een ticket van en binnen een paar uur (zelfs in het weekend) wordt dat dan netjes gecorrigeerd.

• StefanoZ
Sup4rdurt schreef op maandag 23 januari 2023 @ 15:05:
[...]

Dat laatste is dus ook wat je moet doen, in de curve app kan je een kaart selecteren die vanaf dan actief is (dus de kaart die ze als eerste gebruiken om de betaling te voltooien).
Je kan de huidige actieve kaart wijzigen door in het menu naar rechts/links te swipen tot je de curve cash kaart ziet, en dan hier op drukken om deze te selecteren.

• Sup4rdurt
Maar daar staat bij mij dus Used Automatically. En dan is de pop up melding ook niet juist:

Dan wordt niet automatisch Curve Cash gebruikt maar moet ik dus de kaart selecteren. Wat mij overigens ook niet lukt (zie YouTube: screen 20230123 214614).

• StefanoZ
Sup4rdurt schreef op maandag 23 januari 2023 @ 15:57:
Maar daar staat bij mij dus Used Automatically. En dan is de pop up melding ook niet juist:

[Afbeelding]

Dan wordt niet automatisch Curve Cash gebruikt maar moet ik dus de kaart selecteren. Wat mij overigens ook niet lukt (zie YouTube: screen 20230123 214614).
Misschien helpt het om 'use automatically' uit te schakelen (zie tandwieltje voor instellingen van de kaart). Daarna zou je de kaart moeten kunnen selecteren!

• Sup4rdurt
StefanoZ schreef op maandag 23 januari 2023 @ 16:04:
Misschien helpt het om 'use automatically' uit te schakelen (zie tandwieltje voor instellingen van de kaart). Daarna zou je de kaart moeten kunnen selecteren!
Had ik zelf nooit aan gedacht maar dat werkt inderdaad voor het selecteren van de kaart. Zal zometeen even proberen of ik ook daadwerkelijk betalingen kan doen. Betalingen doen werkt nu ook. Thanks!

[Voor 4% gewijzigd door Sup4rdurt op 23-01-2023 16:31]

• Wiley99
  • Registratie: Juni 2014
  • Nu online
Tomba schreef op maandag 23 januari 2023 @ 15:25:
[...]

Vreemd werkt bij mij eigenlijk altijd. Koop er wel eens wat mee in de kantine van mijn werkgever en heb ook als eens 10€ 'weggesluisd' via Revolut.
Misschien omdat ik alleen maar Curve X heb? Cashback was van oude rewardstab waar nu nog maar 2 over zijn.
Helemaal in het begin heeft het even gewerkt maar booking.com cashback van halverwege 2022 (ook de verblijven) zijn nog altijd pending.

A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transform - Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity

• Tomba

Tomba

Wiley99 schreef op maandag 23 januari 2023 @ 17:03:
[...]

Misschien omdat ik alleen maar Curve X heb? Cashback was van oude rewardstab waar nu nog maar 2 over zijn.
Helemaal in het begin heeft het even gewerkt maar booking.com cashback van halverwege 2022 (ook de verblijven) zijn nog altijd pending.
Ah zou kunnen natuurlijk. Ik heb zelf curve black

• basbol
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13:24
Ben eigenlijk wel benieuwd. Zit te kijken naar aanvragen van de Curve card maar volgens mij zijn bij de gratis variant alle leuke extra's ondertussen wel opgeheven?

Dan blijft eigenlijk alleen de lage wisselkoers + geen kosten bij niet-euro betalingen over? Of zijn er nog andere redenen waarom je nu nog Curve zou nemen?

• glatuin
  • Registratie: Juni 2015
  • Nu online
basbol schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 10:43:
Ben eigenlijk wel benieuwd. Zit te kijken naar aanvragen van de Curve card maar volgens mij zijn bij de gratis variant alle leuke extra's ondertussen wel opgeheven?

Dan blijft eigenlijk alleen de lage wisselkoers + geen kosten bij niet-euro betalingen over? Of zijn er nog andere redenen waarom je nu nog Curve zou nemen?
De lage wisselkoers is leuk, maar voor mij is het de handigheid dat ik met 1 kaart al mijn kaarten bij me heb en ik de go-back-in-time functie kan gebruiken.
Zoals nu. Er is een probleem met een crypto cashback kaart die ik gebruik, dan is Curve handig ik gebruik nu mijn credit card en doe straks een go-back-in-time wanneer de issues verholpen zijn. Daarnaast krijg je bij Black 1% cashback over 3 retailers. Ik krijg met mijn uitgaven ongeveer 6-8 euro per maand terug dus kost black me nog maar 4 euro. Via een crypto kaart kun je de Curve card zelfs 'gratis' gebruiken via een rebate van de crypto kaart.

• basbol
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13:24
glatuin schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 10:58:
[...]

Via een crypto kaart kun je de Curve card zelfs 'gratis' gebruiken via een rebate van de crypto kaart.
Dank voor je uitgebreide reactie! Welke crypto kaart zou jij hiervoor aanbevelen?

• Tomba

Tomba

basbol schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 14:29:
[...]

Dank voor je uitgebreide reactie! Welke crypto kaart zou jij hiervoor aanbevelen?
Plutus.
Werkt goed en is een volwassen platform. Zonder kosten 1 perk (bv Curve) en 3% cashback op al je aankopen tot 200 euro. Voor 4.99 per maand krijg je 2 perks en 3% tot 2000 euro.

[Voor 37% gewijzigd door Tomba op 24-01-2023 14:34]

• enermax
basbol schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 14:29:
[...]
Plutus inderdaad of Hi topic. Hi is 20 dagen online dus is nog vrij nieuw. Maar heeft meer leukere features dan plutus. Hi black met 1 sub die je dan voor Curve kunt gebruiken kost eenmalig ~25 euro. Vandaag is hi "under maintenance" misschien morgen proberen.

[Voor 6% gewijzigd door enermax op 24-01-2023 15:20]

• Tomba

Tomba

enermax schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 15:19:
[...]

Plutus inderdaad of Hi topic. Hi is 20 dagen online dus is nog vrij nieuw. Maar heeft meer leukere features dan plutus. Hi black met 1 sub die je dan voor Curve kunt gebruiken kost eenmalig ~25 euro. Vandaag is hi "under maintenance" misschien morgen proberen.
Hi biedt meer cashback maar vereist staking (Plutus niet) en is inderdaad sinds gisteren 11.40 down (inmiddels kunnen sommigen weer inloggen maar debit card is voor iedereen uitgeschakeld) ivm een potentiele fraude. Bovendien werken de perks daar nog niet echt perfect itt bij Plutus (zie beide topics :P)

[Voor 6% gewijzigd door Tomba op 24-01-2023 15:26]

Pagina: 1 ... 6 7 8 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee