Jdome schreef op maandag 6 maart 2023 @ 12:45:
Iemand ervaring met de reisverzekering van Curve (black)? Voldoet deze een beetje, en is deze ook geldig voor je reisgenoot?
Betaal normaal altijd met mijn AMEX Platinum i.v.m. de goede verzekering maar als die van Curve enigszins vergelijkbaar is, dan betaal ik mijn vakantie liever met Curve.
Ik was dit toevallig zelf ook aan het uitzoeken, omdat ik wat ontevreden ben over de verzekeringen van de reguliere credit cards. Amex FB Gold heb ik gehad, daar was ik super tevreden over, maar sinds Covid-19 reis ik een stuk minder. De reden dat ik verzekeringen via Curve zou willen hebben, is dat het dan voor elke transactie van toepassing is, ongeacht de achterliggende Visa/MC kaart.
Als ik op Google zoek zijn de ervaringen nogal wisselend. Hetzelfde geldt voor Trustpilot, als ik daar op het woord 'insurance' zoek:
https://trustpilot.com/review/curve.com?search=insurance
Het is alleen lastig te zeggen hoe accuraat dat is, want mensen hebben vaak de neiging om pas een review te plaatsen als de ervaring negatief is. Anders ga je meestal niks reviewen over je verzekering.
Waar ik vooral bang voor ben is de slechte bereikbaarheid, gezien het toch een buitenlandse partij is (zelfs al hebben ze de verzekeringen deels via AXA lopen, welke wel een Nederlands telefoonnummer heeft). De verzekeringen op zich lijken wel prima. Het is ook fijn dat je eigen risico bij huurauto's verzekerd is, soms is het echt asociaal duur om die af te kopen. Dus dan bespaar je er mogelijk ook nog mee.