Ja, want je kunt die virtuele Openbank "ecommerce" debit card opladen met het bedrag dat je ongeveer verwacht te gaan betalen in de winkel. Net als bij een prepaid kaart. Ook ontladen kan zelfs. De Openbank Mastercard debit is direct gekoppeld aan je betaalrekening. Daar heb je meestal een wat hoger bedrag op staan. Bij geskimd worden en dergelijke loop je dus een hoger risico.Raymon89 schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 20:01:
[...]
Heeft het op die manier gebruiken van de Curve card nog voordelen tov de Mastercard debit card die Openbank aanbiedt?
De Mastercard debit card kost eenmalig 2 euro. De Curve debit card was destijds gratis, tegenwoordig betaal je 4,99 euro verzendkosten.
Dat zou ik niet weten. Ik heb wel eens gelezen dat bij debit "creditcards" het gehele borgbedrag van je rekening wordt afgeschreven, en dat je het terug krijgt als alles in orde is. Maar of dat ook voor Curve geldt, weet ik niet. Bij "echte" creditcards wordt het borgbedrag alleen maar gereserveerd, ook al heb je het niet op je rekening staan.Kun je de Curve card op die manier volledig als "echte" credit card gebruiken, dus ook bijvoorbeeld om borg mee te staan in hotels (voornamelijk in de US)?