Acties:
  • +1Henk 'm!

• jack2
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19:58
Raymon89 schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 20:01:
[...]

Heeft het op die manier gebruiken van de Curve card nog voordelen tov de Mastercard debit card die Openbank aanbiedt?
Ja, want je kunt die virtuele Openbank "ecommerce" debit card opladen met het bedrag dat je ongeveer verwacht te gaan betalen in de winkel. Net als bij een prepaid kaart. Ook ontladen kan zelfs. De Openbank Mastercard debit is direct gekoppeld aan je betaalrekening. Daar heb je meestal een wat hoger bedrag op staan. Bij geskimd worden en dergelijke loop je dus een hoger risico.

De Mastercard debit card kost eenmalig 2 euro. De Curve debit card was destijds gratis, tegenwoordig betaal je 4,99 euro verzendkosten.
Kun je de Curve card op die manier volledig als "echte" credit card gebruiken, dus ook bijvoorbeeld om borg mee te staan in hotels (voornamelijk in de US)?
Dat zou ik niet weten. Ik heb wel eens gelezen dat bij debit "creditcards" het gehele borgbedrag van je rekening wordt afgeschreven, en dat je het terug krijgt als alles in orde is. Maar of dat ook voor Curve geldt, weet ik niet. Bij "echte" creditcards wordt het borgbedrag alleen maar gereserveerd, ook al heb je het niet op je rekening staan.

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:41
Vraagje. Ik heb een rabobank creditcard met een limiet van €1500. Als dingen koop met curve (met daarachter de rabobank creditcard) en na een tijdje zet ik de betaling over naar mijn Plutus kaart, dan komt het geld weer terug op de Plutus kaart. Maar wat als ik nu meerdere betalingen overzet naar Plutus en Ik kom over de €1500 heen van de rabobank, storten ze dat stuk door naar mijn lopende rabobank rekening?

• NY_Giant
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Dacuuu schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 13:13:
Vraagje. Ik heb een rabobank creditcard met een limiet van €1500. Als dingen koop met curve (met daarachter de rabobank creditcard) en na een tijdje zet ik de betaling over naar mijn Plutus kaart, dan komt het geld weer terug op de Plutus kaart. Maar wat als ik nu meerdere betalingen overzet naar Plutus en Ik kom over de €1500 heen van de rabobank, storten ze dat stuk door naar mijn lopende rabobank rekening?
Nee, wat er dan gebeurt is dat je met je positieve saldo in feite de bestedingslimiet van je RaboCard verhoogt. Die komt dan dus uit boven de € 1500,-. Het bedrag boven de € 1500,- kun je vanuit je creditcard-scherm netjes terug laten boeken op je betaalrekening. Maar je kunt het ook gewoon laten staan.

• Dacuuu
NY_Giant schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 13:31:
[...]

Nee, wat er dan gebeurt is dat je met je positieve saldo in feite de bestedingslimiet van je RaboCard verhoogt. Die komt dan dus uit boven de € 1500,-. Het bedrag boven de € 1500,- kun je vanuit je creditcard-scherm netjes terug laten boeken op je betaalrekening. Maar je kunt het ook gewoon laten staan.
Top info! Bedankt. Ja want ik heb bijv een paar transactie van vorige maand (die op de rabo creditcard al verwerkt zijn) overzetten naar Plutus. Maar dan is het wel fijn als het extra geld wat terug komt op de rabobank creditcard niet vast staat zeg maar.

• Alvanosa
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:33
Bij mij word na het GBiT het bedrag niet meer terug gestort op de bank, heeft iemand een soortgelijk iets gehad? Ik heb inmiddels een ticket geopend.

PSN: Alvanosa

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niann-Tsyr
  • Laatst online: 15:59
Alvanosa schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 14:35:
Bij mij word na het GBiT het bedrag niet meer terug gestort op de bank, heeft iemand een soortgelijk iets gehad? Ik heb inmiddels een ticket geopend.
Ik krijg gewoon geld terug op Revolut rekening. Duurt soms wel ff paar dagen met Curve.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Alvanosa
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:33
Niann-Tsyr schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 01:19:
[...]

Ik krijg gewoon geld terug op Revolut rekening. Duurt soms wel ff paar dagen met Curve.
In dit geval is het vanaf 16 April dat alles, maar dan ook echt alles misgaat. Ik ben benieuwd wanneer het ticket word behandeld. Normaal gesproken kreeg ik het op dezelfde dag meteen terug op de rekening.

PSN: Alvanosa

Acties:
  • 0Henk 'm!

• paul-s83
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 00:14
Hier ook geïnteresseerd geraakt in Curve. Twijfel alleen nog tussen de Curve Standard of de Curve X.

Heb 2 Rabo bankpassen in gebruikt (1 privé, 1 gedeelde rekening partner voor boodschappen etc.).
Daarnaast nog 1 ISC creditcard. Maar die gebruik ik eigenlijk alleen voor online betalingen bij een Amazon.de e.g. Standaard aankopen worden daar niet mee gedaan.

Zelf zou ik dus met 2 kaarten wel toe kunnen. Mijn vrouw heeft natuurlijk ook nog haar eigen pasjes voor privé uitgaven (ING) maar ook een eigen Rabo pasje voor onze gezamelijke rekening voor de boodschappen.

Heeft het dan zin om de Curve X te nemen en alles via Curve X te laten lopen?
Dan kom ik uit op:
3 x Rabo
1 x ING
1 x ICS creditcard

Grootste uitdaging zal zijn dat ik mijn eigen Rabo als standaard pasje wil gebruiken voor privé uitgaves, en zij natuurlijk haar eigen ING pasje. Kan je dat onafhankelijk instellen van elkaar in de App?
Boodschappen bij de Appie etc. regel ik wel via de Smart rules dan.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 21:30
paul-s83 schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 14:19:
Dan kom ik uit op:
3 x Rabo
1 x ING
1 x ICS creditcard
Maestro of V-Pay pasjes kunnen niet aan Curve worden toegevoegd. Mastercard of Visa (Credit of Debit) wel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• paul-s83
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 00:14
Ok, dan wordt het een stuk minder interessant. Tenzij je ook alle boodschappen etc. Via de Visa laat lopen…

Acties:
  • +1Henk 'm!

• NY_Giant
  • Niet online
paul-s83 schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 14:29:
Ok, dan wordt het een stuk minder interessant. Tenzij je ook alle boodschappen etc. Via de Visa laat lopen…
Zodra we over zijn op Mastercard Debit en Visa Debit gaat het waarschijnlijk wel lukken. En nu zou je inderdaad al wel je creditcards aan Curve kunnen koppelen.

Maar hetzelfde Curve-account met twee personen delen is niet ideaal. Zeker als je verschillende passen als voorkeurspas hebt. En Curve wil ook nog weleens lastig doen als ze dit detecteren. Wat op zich wel kan is dat de ene persoon de pas gebruikt en de andere betaalt via NFC op je telefoon.

[Voor 32% gewijzigd door NY_Giant op 05-05-2023 21:30]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JaDatIsPeter
  • Registratie: Februari 2019
  • Niet online
NY_Giant schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 14:49:
Maar hetzelfde Curve-account met twee personen delen is niet ideaal. [..] En Curve wil ook nog weleens lastig doen als ze dit detecteren.
Hmm.. dat zou jammer zijn. Gebruik het nu op die manier en persoonlijk nog geen probleem gehad.
Ben benieuwd of er tweakers zijn die uit eigen ervaring kunnen bevestigen dat het account delen tot problemen heeft geleid?
Wat op zich wel kan is dat de ene persoon de pas gebruikt en de andere betaalt via NFC.
Hoe bedoel je dit? Magneetstrip of contactloos (nfc) zal niet uitmaken. Nfc (passieve mode) wordt voor zowel fysieke pas als virtuele pas (mobiele telefoon) gebruikt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dacuuu
[...]

Zodra we over zijn op Mastercard Debit en Visa Debit gaat het waarschijnlijk wel lukken. En nu zou je inderdaad al wel je creditcards aan Curve kunnen koppelen.

Maar hetzelfde Curve-account met twee personen delen is niet ideaal. Zeker als je verschillende passen als voorkeurspas hebt. En Curve wil ook nog weleens lastig doen als ze dit detecteren. Wat op zich wel kan is dat de ene persoon de pas gebruikt en de andere betaalt via NFC.
Ik draai hier al een tijdje zo.
Curve pas op mijn naam.
Plutus pasje van mijn vrouw hangt onder mijn curve kaart.

Ik betaal met google pay -> curve.
En mijn vrouw met de fysieke curve pas.

Your mileage may vary.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NY_Giant
  • Niet online
Dacuuu schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 21:05:
[...]

Ik draai hier al een tijdje zo.
Curve pas op mijn naam.
Plutus pasje van mijn vrouw hangt onder mijn curve kaart.

Ik betaal met google pay -> curve.
En mijn vrouw met de fysieke curve pas.

Your mileage may vary.
Ja, zo moet het prima kunnen inderdaad.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NY_Giant
  • Niet online
JaDatIsPeter schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 20:54:
[...]

Hoe bedoel je dit? Magneetstrip of contactloos (nfc) zal niet uitmaken. Nfc (passieve mode) wordt voor zowel fysieke pas als virtuele pas (mobiele telefoon) gebruikt.
Ik bedoelde NFC op je telefoon. Dus dat de een met Curve via Google Pay of Apple Pay betaalt en de ander met de fysieke Curve-pas. (Zoals @Dacuuu hierboven.)

Beide personen via Google Pay of Apple Pay zal in de praktijk ook wel gaan, maar er zijn weleens meldingen geweest dat dat gedoe kan opleveren.

De Curve-app tegelijkertijd op twee apparaten is in ieder geval niet mogelijk. En de kaart van je partner toevoegen op je eigen Curve-account is officieel ook niet toegestaan. Maar geen idee hoe strikt dit in de praktijk gehanteerd wordt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:23

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

[...]

Hmm.. dat zou jammer zijn. Gebruik het nu op die manier en persoonlijk nog geen probleem gehad.
Ben benieuwd of er tweakers zijn die uit eigen ervaring kunnen bevestigen dat het account delen tot problemen heeft geleid?

[...]
Ik heb een mail gehad dat je alleen kaarten die op jouw naam staan toe mag voegen en dat als ik de Plutus card van mijn vrouw niet verwijderde ze mijn account zouden blokkeren. @lubbertkramer heeft volgens mij zelfs daadwerkelijk een geblokkeerd account gehad.

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • +1Henk 'm!

• pixels66
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:26
Ik gebruik curve al jaren op 2 iPhones in de Apple Wallet. Werkt altijd en voor ons optimaal. De curve app zelf wel maar op 1 apparaat mogelijk.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:56
Tomba schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 06:56:
[...]

Ik heb een mail gehad dat je alleen kaarten die op jouw naam staan toe mag voegen en dat als ik de Plutus card van mijn vrouw niet verwijderde ze mijn account zouden blokkeren. @lubbertkramer heeft volgens mij zelfs daadwerkelijk een geblokkeerd account gehad.
Klopt, ik had de Plutus kaart van mijn vriendin in mijn Curve staan en dit checken ze dus met een bepaalde frequentie. Ondanks dat ik de Plutus kaart niet gebruikt had, geen GBIT's ernaar toe had gedaan was ik dus ineens geblokkeerd. Zie hier @JaDatIsPeter -> lubbertkramer in "Curve (prepaid creditcard)"
[...]

Maar hetzelfde Curve-account met twee personen delen is niet ideaal. Zeker als je verschillende passen als voorkeurspas hebt. En Curve wil ook nog weleens lastig doen als ze dit detecteren. Wat op zich wel kan is dat de ene persoon de pas gebruikt en de andere betaalt via NFC op je telefoon.
[...]

Wij hebben nu beide dezelfde Curve kaart op onze eigen iPhone in Apple Pay staan (mijn Curve kaart). Ik kan een code / autoriseren via de Curve app indien nodig en ik heb de 06 van mijn vriendin in mijn Curve gezet zodat zij een code kan ontvangen indien ze die nodig heeft om een betaling te autoriseren.

Standaard staat Curve op mijn Rabobank CC en verzorg ik de GBIT's naar Hi, Plutus, Nexo, CDC of een andere kaart. Hierdoor betalen wij overal met onze Curve kaart van de Albert Heijn tot de kapper tot het peuterzwemmen tot ..... en vangen wij dus ook over al onze aankopen cashback via een van de cashback kaarten :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JaDatIsPeter
  • Registratie: Februari 2019
  • Niet online
lubbertkramer schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 11:28:
Wij hebben nu beide dezelfde Curve kaart op onze eigen iPhone in Apple Pay staan (mijn Curve kaart).
Zo gebruik ik hem ook. Tot nog toe geen probleem. Eén curve account, één plutus account, virtueel op twee telefoons (1x google, 1x apple). De fysieke pas bijna nergens meer nodig.
Ik kan een code / autoriseren via de Curve app indien nodig en ik heb de 06 van mijn vriendin in mijn Curve gezet zodat zij een code kan ontvangen indien ze die nodig heeft om een betaling te autoriseren.
Slim! Goede tip!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23:45
Sinds enkele dagen werkt de GBIT niet goed meer. Ik krijg in de curve app een error. Bij Hi vervolgens wel afgeschreven. Erg irritant want Hi is érg graag met corrigeren van dit soort zaken.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:23

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Pepper92 schreef op zondag 21 mei 2023 @ 21:00:
Sinds enkele dagen werkt de GBIT niet goed meer. Ik krijg in de curve app een error. Bij Hi vervolgens wel afgeschreven. Erg irritant want Hi is érg graag met corrigeren van dit soort zaken.
Lees maar in het hi topic, er is momenteel een storing bij hi waardoor GBITs niet goed gaan. Inderdaad erg irritant maar geen Curve issue…

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• IUser
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Tomba schreef op zondag 21 mei 2023 @ 22:16:
[...]

Lees maar in het hi topic, er is momenteel een storing bij hi waardoor GBITs niet goed gaan. Inderdaad erg irritant maar geen Curve issue…
Ik kan momenteel geen gbit gebruken naar mijn twee andere creditcards. Weet niet of er meerdere mensen hier last van hebben?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Biowaste
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 02-06 22:35
IUser schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 19:39:
[...]

Ik kan momenteel geen gbit gebruken naar mijn twee andere creditcards. Weet niet of er meerdere mensen hier last van hebben?
Ik had hier gister ook last van met meerdere transacties. Per transactie een aantal keer geprobeerd tot het lukte. Vanmorgen ging het direct goed.
Pagina: 1 ... 8 9 10 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee