Perfect! Dank, oude card hierbij verwijderd uit Curve.U123456 schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 16:01:
[...]
Ik lees in het Plutus thread dat de refund op Curve Cash gestort gaat worden wanneer de oorspronkelijke kaart is verwijderd: Gelukszoekr in "Plutus.it - Crypto Visa kaart"
Vanmorgen weer geprobeerd en...BBKing schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 09:18:
[...]
Heel soms lukt het niet, maar bijna altijd wel. Twee keer per week staan ze aan de deur bij ons. Er lijkt 1 oude terminal te zijn waarmee ik soms pech heb.
...gelukt!

Klopt het dat je account geblokkeerd wordt als je je adres niet accepteer? Log nu in en mag alleen verder als ik mijn locatie bevestig.
Afgelopen week zag ik dat je Curve kan koppelen aan de cashback app van Scoupy / Woolsocks. Helaas wordt bij het uitwisselen van info (PSD2) alleen Curve Cash opgehaald en niet de transacties van de Curve Mastercard en de onderliggende betaalkaarten.
Hierdoor gaat het verzamelen van Autorewards Cashback d.m.v. de Curve Mastercard niet werken. Mogelijk wel om Scoupy Tegoed / Woolsocks Cashback Sock > Curve Cash te laten uitbetalen?
Dat laatste zal ik binnenkort even testen.
Edit: werkt helaas niet.
Hierdoor gaat het verzamelen van Autorewards Cashback d.m.v. de Curve Mastercard niet werken. Mogelijk wel om Scoupy Tegoed / Woolsocks Cashback Sock > Curve Cash te laten uitbetalen?
[ Voor 25% gewijzigd door U123456 op 21-08-2023 12:54 ]
Waarom zou je je hele betaal historie met een derde partij willen delen. Ze kunen een heel profiel van je opbouwen. Wanneer je Scoopy of Woolsocks gebruikt icm PSD2 geef je dus niets om je privacy.U123456 schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 10:45:
Afgelopen week zag ik dat je Curve kan koppelen aan de cashback app van Scoupy / Woolsocks. Helaas wordt bij het uitwisselen van info (PSD2) alleen Curve Cash opgehaald en niet de transacties van de Curve Mastercard en de onderliggende betaalkaarten.
@glatuin
Nee, ik zou het ook niet doen, toegang geven aan dat soort apps. Maar hoe zit het nu met Curve zelf, bouwen die ook geen profiel op met hetzelfde doel? Daar komen ook al je kaarten en dus betalingen (of een al dan niet aanzienlijk deel ervan) samen.
Nee, ik zou het ook niet doen, toegang geven aan dat soort apps. Maar hoe zit het nu met Curve zelf, bouwen die ook geen profiel op met hetzelfde doel? Daar komen ook al je kaarten en dus betalingen (of een al dan niet aanzienlijk deel ervan) samen.
Vandaar dat ik Scoupy cashback graag via Curve en de Curve Mastercard wil laten lopen. Dan is de info beperkt tot Curve card transacties. Curve is natuurlijk ook gewoon een third-partyglatuin schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 10:48:
Waarom zou je je hele betaal historie met een derde partij willen delen. Ze kunnen een heel profiel van je opbouwen.
Wanneer je een gewone bankrekening voor Scoupy gebruikt dan is er toegang door hun PSD2-partner tot ALLE betalingstransacties via die rekening (card, automatische incasso, ATM opnames en overschrijvingen), om zo cashback te kunnen toekennen aan transacties.
Curve bouwt ook kennis op. Maar in tegenstelling tot scoupy en anderen gaan ze deze info niet doorverkopen of je overladen met gerichte advertenties.michael4500 schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 11:17:
@glatuin
@glatuin : Update: inmiddels getest en uitbetalen cashback tegoed kan alleen naar een gekoppelde IBAN, dus niet naar Curve Cash. Jammer, dan maar geen Scoupy Autorewards.
Om hier nog even op terug te komen. Het heeft allemaal wat langer geduurd dan verwacht, maar mijn claim (telefoon laten vallen, scherm kapot, reparatie 439 euro) is netjes afgehandeld. Ik krijg de reparatiekosten minus 50 euro eigen risico vergoed.outlandos schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 19:26:
[...]
Ik heb metal. Qua pro's krijg je dan een reisverzekering + annuleringsverzekering tot 10k per reis. Daarnaast krijg je ook een verzekering die je schade dekt als je mobieltje wordt gestolen, of als je hem beschadigd. Dat laatste is mij 2 weken overkomen. Pixel 7 Pro glipte uit mijn handen, op de weg met steentjes. Scherm aan duigen. Reparatie 439 euro.
Ik verwacht volgende week te horen of de verzekering (AXA) de schade dekt. Dan kan ik dus meer vertellen of de verzekering wat waard is
Over de reisverzekering die je erbij krijgt heb ik al veel goede dingen gelezen. Voor mij is alleen al die annuleringsverzekering het geld voor metal waard.
Dat is meer dan 2 jaar kosten voor Metaloutlandos schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 13:30:
[...]
Om hier nog even op terug te komen. Het heeft allemaal wat langer geduurd dan verwacht, maar mijn claim (telefoon laten vallen, scherm kapot, reparatie 439 euro) is netjes afgehandeld. Ik krijg de reparatiekosten minus 50 euro eigen risico vergoed.
Ja inderdaad, een meer dan goede deal.knakworst schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 16:07:
[...]
Dat is meer dan 2 jaar kosten voor Metal
Als mijn reis naar Curaçao begin volgend jaar niet door kan gaan ivm mijn plots ziek geworden schoonvader (wat ik uiteraard ten zeerste niet hoop) dan heb ik de rest van mijn leven de kosten er uit voor Metal.
Ik heb nu her en der "failed to recieve GBIT card switch options". Heel soms lukt GBIT wel.
Heeft Curve problemen? Heb app opnieuw gestart, telefoon ditto, maar dat lijkt niet uit te maken.
Edit:
Oh, nu werkt het wel weer. Maf zeg.
Heeft Curve problemen? Heb app opnieuw gestart, telefoon ditto, maar dat lijkt niet uit te maken.
Edit:
[ Voor 10% gewijzigd door anandus op 23-08-2023 08:40 ]
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Wel een app update voor ios wellicht is dat het?
anandus schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 08:35:
Ik heb nu her en der "failed to recieve GBIT card switch options". Heel soms lukt GBIT wel.
Edit:
Ik heb dat vaker als ik net een zwikje transacties heb overgezet. Het voelt als een tijdelijke blokkade die na een minuut of 5-10 wel weer weg is. Althans, als ik het later nogmaals probeer dan doet hij het wel weer, totdat ik weer een zwikje transacties heb overgezet.anandus schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 08:35:
Edit:
Hallo. Ik sinds een maandje gebruiker van Curve (in eerste instantie vanwege Plutus).
Mijn usecase is dat ik dingen met mijn ICS Mastercard betaal, ook bij winkels waar dat normaal niet kan zoals de AH, en dat eind van de maand alles overzet op Plutus.
Echter, sinds een paar dagen wordt mijn Curve Black kaart nergens meer wordt geaccepteerd. Ook niet voor online betalingen (via Google Pay).
Ben ik de enige met dit probleem? En wat zou de reden/oplossing kunnen zijn?
Mijn usecase is dat ik dingen met mijn ICS Mastercard betaal, ook bij winkels waar dat normaal niet kan zoals de AH, en dat eind van de maand alles overzet op Plutus.
Echter, sinds een paar dagen wordt mijn Curve Black kaart nergens meer wordt geaccepteerd. Ook niet voor online betalingen (via Google Pay).
Ben ik de enige met dit probleem? En wat zou de reden/oplossing kunnen zijn?
Ik heb net toevallig niet kunnen betalen met mijn Curve kaart. "Out of order" gaf de pin terminal aan, bij 2 verschillende. Kreeg geen melding op de app dat hij declined was. Dat gebeurde wel bij m'n vriendin van de week.
MacBook Air M2 2022 / MacBook Pro Retina 13" 2015 / iPhone 16 Pro Natural Titanium
Kaart werkt nu helemaal nergens meer, zowel de fysieke als via Apple Pay. Heb maar een bericht naar ze gestuurd want het is totaal onduidelijk waar het aan ligt.
MacBook Air M2 2022 / MacBook Pro Retina 13" 2015 / iPhone 16 Pro Natural Titanium
Ik word echt een beetje moedeloos van dat handmatig jumbo rewards claimen. Ik shop daar misschien wel 10x in de maand. Hoe doen jullie dit het makkelijkst? Werkt mailen naar support ook of moet je via de chat een gesprek starten. De laatste helpdesk medewerker begon zelfs dat hij voor íedere aankoop de bon wil hebben. Wie heeft die nu van al zn random supermarkt aankopen.
Mijn jumbo transacties komen simpelweg als ‘jumbo plaatsnaam’ door dit is toch wel erg jammer voor een verder zo mooi werkend product. Een magische tip zou fantastisch zijn
Mijn jumbo transacties komen simpelweg als ‘jumbo plaatsnaam’ door dit is toch wel erg jammer voor een verder zo mooi werkend product. Een magische tip zou fantastisch zijn
gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo
Ik had met de lokale Lidl ook maandenlang geëmmer. Ik maakte dan een foto van de bon, poste die met verwijzing naar vorige chat onder vermelding ‘unfortunately once more no 1% cashback received at this LIDL location’ en dan werd t binnen 24 uur steevast gefixt. Na een maand of 4-5 werd de Lidl ineens wel als zodanig herkend en sindsdien gaat t perfect automatisch.twit schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 16:58:
Ik word echt een beetje moedeloos van dat handmatig jumbo rewards claimen. Ik shop daar misschien wel 10x in de maand. Hoe doen jullie dit het makkelijkst? Werkt mailen naar support ook of moet je via de chat een gesprek starten. De laatste helpdesk medewerker begon zelfs dat hij voor íedere aankoop de bon wil hebben. Wie heeft die nu van al zn random supermarkt aankopen.
Heb precies het zelfde probleem. Hoe moeilijk kan het zijn zou je denkentwit schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 16:58:
Nu maak ik elke keer een nieuwe chat aan voor elke transactie bij de Jumbo, ook al is die 2 euro.
Zonder bonnetjes? Dan zou ik dit nog wel een OK oplossing vinden idd!enermax schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 22:32:
@twit Ik maak een screenshot begin van de maand. Binnen 1 dag het geld via app support.
[Afbeelding]
gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo
Ik maak 1x per maand een chat aan, dat ik van alle transacties de cashback mis. Geen bonnetjes nodig tot nu toe. Alleen overzichten van curve zelf
Hoe heb je Curve kunnen toevoegen aan Scoupy als ik vragen mag?U123456 schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 10:45:
Inmiddels staat Curve niet meer in de lijst bij Scoupy en kan dus niet meer gekoppeld worden. Geeft niet, het werkte toch niet. Wie weet in de toekomst? 😀ParaNoID schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 18:55:
[...]
Hoe heb je Curve kunnen toevoegen aan Scoupy als ik vragen mag?
Er komen weer wat wijzigingen en prijsverhogingen aan bij Curve.
Bij de gratis variant kunnen er straks drie kaarten toegevoegd worden in plaats van twee. Maar voor betalingen in niet-euro's is de gratis variant niet interessant meer, aangezien er een opslag van 2,5% komt boven op de Mastercard-wisselkoers. Ook bij de betaalde varianten komen er flinke beperkingen bij betalingen in niet-euro's. Verder kun je met de gratis variant niet langer geldopnames doen zonder extra kosten (voorheen gold dat voor de eerste € 200,- per maand). En met Curve X kun je nog maar 3 keer GBIT toepassen (tot 60 dagen terug).
Zie ook:
- https://www.reddit.com/r/.../3_gbit_on_curve_x_eurgh/
- https://www.reddit.com/r/...the_terms_on_their_cards/
Bij de gratis variant kunnen er straks drie kaarten toegevoegd worden in plaats van twee. Maar voor betalingen in niet-euro's is de gratis variant niet interessant meer, aangezien er een opslag van 2,5% komt boven op de Mastercard-wisselkoers. Ook bij de betaalde varianten komen er flinke beperkingen bij betalingen in niet-euro's. Verder kun je met de gratis variant niet langer geldopnames doen zonder extra kosten (voorheen gold dat voor de eerste € 200,- per maand). En met Curve X kun je nog maar 3 keer GBIT toepassen (tot 60 dagen terug).
Zie ook:
[ Voor 40% gewijzigd door TexMex op 04-09-2023 14:22 ]
Niets spannends voor black/metal gebruikers. Gratis bestaat niet in de wereld dus ergens moet je dat mee betalen. Logische stap om dan te versoberen zodat meer gebruikers een (hogere) subscription afnemen waarbij je vooral ziet dat GBIT bijna black/metal only is geworden met maar 3 GBIT's voor X. Maar goed, de gratis gebruikers die gratis willen blijven zullen wel weer klagen nu ook Curve ze hun gratis afpakt nadat Plutus ook al hun gratis kaartje downgradeTexMex schreef op maandag 4 september 2023 @ 13:58:
Er komen weer wat wijzigingen en prijsverhogingen aan bij Curve.
Zie ook:
[ Voor 9% gewijzigd door lubbertkramer op 04-09-2023 14:33 ]
Voor mij blijft Curve voor betalingen in Nederland nog steeds interessant, omdat ik op die manier punten bij Hilton kan sparen bij winkels waar je normaal niet met creditcard kan betalen.
Gratis wordt eigenlijk helemaal niet zo hard getroffen. Je kunt een extra kaart toevoegen, maar niet langer betalen in niet-euro's zonder opslag. (En voor dat laatste bestaan genoeg andere mogelijkheden).lubbertkramer schreef op maandag 4 september 2023 @ 14:26:
[...]
Niets spannends voor black/metal gebruikers. Gratis bestaat niet in de wereld dus ergens moet je dat meebetalen, logische stap om dan te versoberen zodat meer gebruikers een subscription afnemen. Maar goed, de gratis gebruikers die gratis willen blijven zullen wel weer klagen nu ook Curve ze hun gratis afpakt nadat Plutus ook al hun gratis kaartje downgrade
Curve X wordt vanwege de beperkingen voor zowel GBIT als betalingen in niet-euro's harder getroffen. En dat je zelfs met Black nog maar max € 1000,- per maand opslagvrije betalingen in niet-euro's kunt doen, is ook wel een forse beperking. Al hebben veel mensen daar misschien niet echt last van.
Curve X is nu redelijk waardeloos voor mijn use case. Ik gebruikte 'm vooral veel in het buitenland en parkeerde vaak tijdelijk transacties op mijn credit card, maar dat gaat nu veel meer kosten en dat is het mij niet waard. Die fx fees zijn ook enorm hoog t.o.v. mijn eigen bank. En aangezien die straks ook allemaal naar Mastercard en Visa Debit overgaan, heeft X voor mij weinig toegevoegde waarde meer.TexMex schreef op maandag 4 september 2023 @ 14:44:
[...]
Gratis wordt eigenlijk helemaal niet zo hard getroffen. Je kunt een extra kaart toevoegen, maar niet langer betalen in niet-euro's zonder opslag. (En voor dat laatste bestaan genoeg andere mogelijkheden).
Curve X wordt vanwege de beperkingen voor zowel GBIT als betalingen in niet-euro's harder getroffen. En dat je zelfs met Black nog maar max € 1000,- per maand opslagvrije betalingen in niet-euro's kunt doen, is ook wel een forse beperking. Al hebben veel mensen daar misschien niet echt last van.
Dat wordt dus een verzoek om downgrade met behoud van de huidige kaart.
Met veel USD uitgaven is een Curve Metal wel een koopje (mits de achterliggende kaart net zo ungunstig in de koersen is).
E4000 verschil tegen 2.5% is al E100. Stel dat je twee keer maand op reis bent en tegen de E3000 aan komt te zitten dan heb je het verschill er tussen Black en Metal al uit.
E4000 verschil tegen 2.5% is al E100. Stel dat je twee keer maand op reis bent en tegen de E3000 aan komt te zitten dan heb je het verschill er tussen Black en Metal al uit.
No one can predict the market! - Who the hell knows!
Zeker. Alleen was het altijd vrijwel onbeperkt gratis. 5k ga ik wel overheen als ik drie weekjes Japan doe ofzo. Nu kun je in sommige gevallen beter Nexo er gelijk bij pakken. Die rekent interbancair zonder limieten tot 20k bij platinum.Coldcat schreef op maandag 4 september 2023 @ 16:24:
Met veel USD uitgaven is een Curve Metal wel een koopje (mits de achterliggende kaart net zo ungunstig in de koersen is).
Are there any foreign transaction fees?
Depending on your Loyalty tier, you can enjoy up to €20,000 / £20,000 in foreign transactions without any foreign exchange (FX) fees:
Base: up to €3,000 / £3,000 per month
Silver: up to €5,000 / £5,000 per month
Gold: up to €10,000 / £10,000 per month
Platinum: up to €20,000 / £20,000 per month
Once you reach your currency exchange limit, you will be charged a 0.5% fee on foreign transactions until your monthly limit resets.
Overigens bij Curve is ATM apart, dat doe ik ook nog wel in het buitenland dus dan ben ik een aardig eind.
edit:
Ik heb platinum voor nu nog 15 euro per maand. Dat wordt 18 euro per maand. Per 11 november gaat het in. Bij mij schrijven ze maandelijks de 6e af. Ik ga dan maar eind oktober vragen om een jaarabonnement, dat zou dan nog voor 150 euro kunnen. Scheelt toch weer wat geld, en heb ik denk ik ook de oude voorwaarden tot aan eind oktober 2024. Pak ik toch weer twee vakanties mee waar ik niet hoef na te denken of ik boven de 5.000 zit.
[ Voor 47% gewijzigd door knakworst op 05-09-2023 14:02 ]
Hoe bedoel je dat?mfkne schreef op maandag 4 september 2023 @ 14:32:
Voor mij blijft Curve voor betalingen in Nederland nog steeds interessant, omdat ik op die manier punten bij Hilton kan sparen bij winkels waar je normaal niet met creditcard kan betalen.
Waarschijnlijk heeft hij een creditcard waarmee hij Hilton punten kan sparen door deze achter zijn Curve kaart te zetten. De creditcard word niet overal geaccepteerd maar de curve kaart op meer plekken. Zo kun je feitelijk op meer plekken met je Hilton creditcard betalen en dus meer punten sparen.
I want to live forever, so far.. so good.
Inderdaad dit.Warbringer schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 07:36:
[...]
Waarschijnlijk heeft hij een creditcard waarmee hij Hilton punten kan sparen door deze achter zijn Curve kaart te zetten. De creditcard word niet overal geaccepteerd maar de curve kaart op meer plekken. Zo kun je feitelijk op meer plekken met je Hilton creditcard betalen en dus meer punten sparen.
Die customer chat is echt pauper geworden. Ik probeer al 3x een ticket te openen en de chatbot reageert niet of traag. In dat laatste geval krijg ik 1ms om te reageren of ik word als "inactief" gezien en de chat wordt weer afgesloten. Daarnaast zie ik mijn open chats niet eens terug in de lijst dus al zou ik willen reageren dan lukt dat niet.
Met deze: https://www.hiltonhonors-kreditkarte.de/glatuin schreef op woensdag 6 september 2023 @ 11:11:
[...]
met welke Credit Card spaar jij Hilton punten?
Dat gaat hem niet worden want ik woon niet in Duitsland. Jammer, ben net gold status verloren, reis nu wat minder voor het werk (gaat even wat minder met de business).
Ik woon ook niet in Duitsland maar ben wel Duitser. Er zijn berichten van andere mensen hier op het forum (Nederlanders in Nederland) die de kaart niet konden aanvragen, dus het zou aan de nationaliteit kunnen liggen.glatuin schreef op woensdag 6 september 2023 @ 11:30:
[...]
Dat gaat hem niet worden want ik woon niet in Duitsland. Jammer, ben net gold status verloren, reis nu wat minder voor het werk (gaat even wat minder met de business).
Mijn Curve Black was geblokkeerd. Ik ontving totaal geen uitleg waarom.
Na contact opgenomen te hebben genomen lieten ze weten dat hij was geblokkeerd omdat ze bewijs wilde zien dat ik de gerechtigde tot twee mastercard creditcards ben.
Ze wilden voor mijn ICS Mastercard Gold en voor mijn Nexo kaart een foto van het pasje en een recent afschrift ontvangen. Nadat ik deze informatie toezond hebben ze de kaart direct gedeblokkeerd. Gelukkig...
---
Ik heb nog een vraagje over de GBIT functie. Ik gebruik nu de ICS Mastercard Gold, omdat ik in het verleden een Bijenkorf card had. Ik overweeg om over te stappen op de Euroclix Mastercard vanwege de kosten. Nu vraag ik mij af wat er met de verdiende clix gebeurt als ik aan het einde van de maand GBIT gebruik om de uitgaven over te hevelen naar Plutus. Worden de clix dan weer in mindering gebracht of kun je dan - als een soort glitch - tweemaal cashback krijgen? Of is GBIT geblokkeerd voor de Euroclix Mastercard?
Na contact opgenomen te hebben genomen lieten ze weten dat hij was geblokkeerd omdat ze bewijs wilde zien dat ik de gerechtigde tot twee mastercard creditcards ben.
Ze wilden voor mijn ICS Mastercard Gold en voor mijn Nexo kaart een foto van het pasje en een recent afschrift ontvangen. Nadat ik deze informatie toezond hebben ze de kaart direct gedeblokkeerd. Gelukkig...
---
Ik heb nog een vraagje over de GBIT functie. Ik gebruik nu de ICS Mastercard Gold, omdat ik in het verleden een Bijenkorf card had. Ik overweeg om over te stappen op de Euroclix Mastercard vanwege de kosten. Nu vraag ik mij af wat er met de verdiende clix gebeurt als ik aan het einde van de maand GBIT gebruik om de uitgaven over te hevelen naar Plutus. Worden de clix dan weer in mindering gebracht of kun je dan - als een soort glitch - tweemaal cashback krijgen? Of is GBIT geblokkeerd voor de Euroclix Mastercard?
Het prijsverschil tussen Black en Metal wordt nu groter, terwijl de voordelen (als je weinig reist) al niet echt enorm waren. Die extra cashback bij 3 winkels zou voor mij persoonlijk misschien op 1 a 2 euro uitkomen. Dan moet je het echt doen voor de telefoonverzekering en om te kunnen pronken met een luxer pasje... Tsja.lubbertkramer schreef op maandag 4 september 2023 @ 14:26:
[...]
Niets spannends voor black/metal gebruikers. Gratis bestaat niet in de wereld dus ergens moet je dat mee betalen. Logische stap om dan te versoberen zodat meer gebruikers een (hogere) subscription afnemen waarbij je vooral ziet dat GBIT bijna black/metal only is geworden met maar 3 GBIT's voor X. Maar goed, de gratis gebruikers die gratis willen blijven zullen wel weer klagen nu ook Curve ze hun gratis afpakt nadat Plutus ook al hun gratis kaartje downgrade
Ik zat eraan te denken om binnenkort naar metal over te gaan, maar nu wordt het wel onaantrekkelijk gemaakt.
Hoe stel ik bij PayPal in dat vreemde valuta door de Curve kaart moeten worden omgerekend ipv PayPal? Nu moet ik dat na de eerste autorisatie per bedrijf aanpassen, maar wil het eigenlijk helemaal uitzetten.
GBIT is voor Euroclix een refund. Wellicht dat je dat aan een retourbestelling kan afleiden?TreizeK schreef op donderdag 7 september 2023 @ 22:39:
Hoe lang duurt het normaal gesproken überhaupt tot je reactie krijgt? Ik ben inmiddels 1 week verder zonder enige reactie.Therapy777 schreef op woensdag 6 september 2023 @ 10:42:
Die customer chat is echt pauper geworden. Ik probeer al 3x een ticket te openen en de chatbot reageert niet of traag. In dat laatste geval krijg ik 1ms om te reageren of ik word als "inactief" gezien en de chat wordt weer afgesloten. Daarnaast zie ik mijn open chats niet eens terug in de lijst dus al zou ik willen reageren dan lukt dat niet.
Kan iets meer dan week duren voor de minder belangrijke zaken. Maar ik heb metal en dat kan verschil maken vergeleken met free of XBushalte schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 22:20:
[...]
Hoe lang duurt het normaal gesproken überhaupt tot je reactie krijgt? Ik ben inmiddels 1 week verder zonder enige reactie.
Ik heb de afgelopen dagen ineens problemen als ik online wil betalen met curve. Mijn onderliggende kaart is een mastercard van ics. De betaling wordt steeds geweigerd omdat er niet genoeg saldo is volgens curve. Dat klopt echter niet want ik heb voldoende credit op mijn kaart.
Als ik de curve een andere default cc toewijs dan gaat dat wel goed. En als ik in de winkel met apple pay betaal met de onderliggende ics mastercard dan gaat dat ook gewoon prima.
Heeft iemand dit eerder ervaren? Ik snap er niks meer van want 2 dagen geleden kon ik zonder problemen alle online betalingen doen.
Als ik de curve een andere default cc toewijs dan gaat dat wel goed. En als ik in de winkel met apple pay betaal met de onderliggende ics mastercard dan gaat dat ook gewoon prima.
Heeft iemand dit eerder ervaren? Ik snap er niks meer van want 2 dagen geleden kon ik zonder problemen alle online betalingen doen.
Zo ver ik het kan zien blijven de clix gewoon staan.remcoboy1479 schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 21:46:
Hoe stel ik bij PayPal in dat vreemde valuta door de Curve kaart moeten worden omgerekend ipv PayPal? Nu moet ik dat na de eerste autorisatie per bedrijf aanpassen, maar wil het eigenlijk helemaal uitzetten.
[...]
GBIT is voor Euroclix een refund. Wellicht dat je dat aan een retourbestelling kan afleiden?
Ik had ook ooit een hiccup. Kaart verwijderd en weer opnieuw toegevoegd en het probleem was opgelost.IUser schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 09:16:
Ik heb de afgelopen dagen ineens problemen als ik online wil betalen met curve. Mijn onderliggende kaart is een mastercard van ics. De betaling wordt steeds geweigerd omdat er niet genoeg saldo is volgens curve. Dat klopt echter niet want ik heb voldoende credit op mijn kaart.
Los van het recente blokkeren van mijn kaart heb ik geen problemen ervaren. Ik had gisteren een decline in een café, maar dat kwam omdat ik de Curve Cash "kaart" had aangeklikt in de app. Anti-embarassement werkt daar blijkbaar niet voor? Toen de kaart weer op de ICS Goldcard gezet en het werkte weer prima.
Na zes keer proberen ging er eindelijk eentje goed en was ik wel binnen 48h geholpen.Bushalte schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 22:20:
[...]
Hoe lang duurt het normaal gesproken überhaupt tot je reactie krijgt? Ik ben inmiddels 1 week verder zonder enige reactie.
@Therapy777 Reactie is normaal binnen 1 dag. Soms staat er een issue open, die even sluiten en kun je een nieuw issue openen ipv een bot hulpje.
Wat een anticlimax zeg dat Curve 2.0. Ziet er een beetje pauper uit. Nog steeds geen leuke extra cashback acties en je kunt nog altijd niet zelf je cashback retailers wijzigen. Het is gewoon hetzelfde maar in een onoverzichtelijker jasje. Jammer.
Ik geniet nog even van de oude interface, ik ben nog niet geupgrade.Therapy777 schreef op woensdag 13 september 2023 @ 21:54:
Wat een anticlimax zeg dat Curve 2.0. Ziet er een beetje pauper uit. Nog steeds geen leuke extra cashback acties en je kunt nog altijd niet zelf je cashback retailers wijzigen. Het is gewoon hetzelfde maar in een onoverzichtelijker jasje. Jammer.
Ik vind het er eerlijk gezegd juist wel overzichtelijker uit zien.Therapy777 schreef op woensdag 13 september 2023 @ 21:54:
Alleen al 7 dagen aan het wachten op support reactie mbt dubbele afschrijving voor 1 betaling. Nul komma nul reactie. (Heb Curve Black dus had beter verwacht)
Nexo is daar inderdaad een goede optie voor. Het voordeel van per maand betalen is dat je per maand bij Plutus weer een bedrag terug kan krijgenknakworst schreef op maandag 4 september 2023 @ 20:33:
[...]
Zeker. Alleen was het altijd vrijwel onbeperkt gratis. 5k ga ik wel overheen als ik drie weekjes Japan doe ofzo. Nu kun je in sommige gevallen beter Nexo er gelijk bij pakken. Die rekent interbancair zonder limieten tot 20k bij platinum.
Are there any foreign transaction fees?
Depending on your Loyalty tier, you can enjoy up to €20,000 / £20,000 in foreign transactions without any foreign exchange (FX) fees:
Base: up to €3,000 / £3,000 per month
Silver: up to €5,000 / £5,000 per month
Gold: up to €10,000 / £10,000 per month
Platinum: up to €20,000 / £20,000 per month
Once you reach your currency exchange limit, you will be charged a 0.5% fee on foreign transactions until your monthly limit resets.
Overigens bij Curve is ATM apart, dat doe ik ook nog wel in het buitenland dus dan ben ik een aardig eind.
edit:
Ik heb platinum voor nu nog 15 euro per maand. Dat wordt 18 euro per maand. Per 11 november gaat het in. Bij mij schrijven ze maandelijks de 6e af. Ik ga dan maar eind oktober vragen om een jaarabonnement, dat zou dan nog voor 150 euro kunnen. Scheelt toch weer wat geld, en heb ik denk ik ook de oude voorwaarden tot aan eind oktober 2024. Pak ik toch weer twee vakanties mee waar ik niet hoef na te denken of ik boven de 5.000 zit.
No one can predict the market! - Who the hell knows!
Iemand hier betere ervaring met de Curve support? Mijn ticket staat al 15 (!) dagen open en ondanks meerdere reminders van mijn zijde nul komma nul reactie. Wat is daar aan de hand?BBKing schreef op donderdag 14 september 2023 @ 15:48:
[...]
Alleen al 7 dagen aan het wachten op support reactie mbt dubbele afschrijving voor 1 betaling. Nul komma nul reactie. (Heb Curve Black dus had beter verwacht)
Ik heb dat in het verleden ook wel eens gehad, vervolgens ticket gesloten en nieuwe gemaakt en toen ging het wel snel. Ik had destijds ook black, inmiddels metal. Heb sinds ik metal ben geen grote issues meer gehad, behalve af en toe cashback issues met een bepaalde jumbo vestiging.BBKing schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 15:29:
[...]
Iemand hier betere ervaring met de Curve support? Mijn ticket staat al 15 (!) dagen open en ondanks meerdere reminders van mijn zijde nul komma nul reactie. Wat is daar aan de hand?
Niet te doen. Hier inmiddels 3 wekenBBKing schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 15:29:
[...]
Iemand hier betere ervaring met de Curve support? Mijn ticket staat al 15 (!) dagen open en ondanks meerdere reminders van mijn zijde nul komma nul reactie. Wat is daar aan de hand?

Bij mij vrijdag eindelijk reactie gehad. Met excuses dat het zo lang heeft geduurd. Er gebeurd dus wel wat daar
https://financialit.net/n...ries-c-funding-round-over
CURVE SECURES ADDITIONAL £58 MILLION, BRINGING ITS SERIES C FUNDING ROUND TO OVER £133 MILLION
Curve, the financial super app that connects all your existing credit and debit cards to one single card and app, today announced that it has raised an additional £58 million extension of its Series C round, bringing its Series C funding total to over £133 million. The extension round saw participation from Britannia, IDC Ventures, Cercano Management (the venture arm of Microsoft co-founder and philanthropist Paul G. Allen's estate), Cohen Circle, Outward VC as well many other existing shareholders.
Hebben ze weer geld om te investeren in groei. Wanneer ze groeien kunne ze potentieel meer verdienen en dat is goed voor ons.
@Therapy777 Net voor de vorige investeringronde was helpdesk echt een drama. 2 weken geen antwoord was normaal. Laatste jaar toch wel steeds snel geholpen. Dus extra geld is ook nodig om service te geven.
Hebben er meer mensen problemen met het betalen van Spotify via Curve? Ik heb m'n Curve gekoppeld aan Plutus en dat heeft altijd gewerkt. Nu lukt het me niet te betalen, zelfs niet via Paypal (met m'n Curve kaart uiteraard).
Nog niet bij ons van toepassing, maar na Nexo is nu ook Curve aan de beurt met stoppen van Crypto rewards in de UK.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/nmF5cIuCbocM3kTjjLiaie4J.jpg?f=user_large)
De laatste tijd gaan vrijwel al mijn rechtstreekse betalingen via Curve -> Plutus fout. Volgens Curve is de foutmelding die door Plutus wordt teruggegeven 'do not honor' wat zoveel betekent als onvoldoende saldo of een andere fout. Plutus heeft na 3 weken nog steeds niet gereageerd. GBIT voor dezelfde transactie op een later moment werkt wel.endness schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 11:35:
Hebben er meer mensen problemen met het betalen van Spotify via Curve? Ik heb m'n Curve gekoppeld aan Plutus en dat heeft altijd gewerkt. Nu lukt het me niet te betalen, zelfs niet via Paypal (met m'n Curve kaart uiteraard).
Ik heb Curve metal al een tijdje nu, blij mee maar die gaat naar 17.99. Als je helpdesk -> downgrade klikt, krijg je weer 14.99 voor een jaar. Verrassend binnen 1minuut een reactie.
[ Voor 17% gewijzigd door enermax op 07-10-2023 13:05 ]
Helpdesk of in de app downgrade plan?enermax schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 12:56:
Ik heb Curve metal al een tijdje nu, blij mee maar die gaat naar 17.99. Als je helpdesk -> downgrade klikt, krijg je weer 14.99 voor een jaar. Verrassend binnen 1minuut een reactie.
Gelukt binnen 10 minuutjes. Was de helpdesk maar altijd zo snel
Zie nergens dat het 17,99 wordt... bij mij staat dat in november gewoon 14,99 wordt afgeschreven
Wordt die voor 15nov afgeschreven?
https://www.curve.com/en/subscriptions/
https://www.curve.com/en/subscriptions/
This subscription schedule will take effect as of 15 November 2023 for all customers. For the applicable fees prior to this date, please click here.
Subscription Fee: €17.99 per month or €179.90 per year
Aaah vandaar. De 8e wordt het afgeschreven.
Hiero werkt het ook niet via Curve. Ook niet rechtstreeks. En ook geen GBit… call ingeschoten maar ben benieuwd of en wanneer ze reageren….
endness schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 11:35:
Hier heb ik ook last van - ik gok dat ik op dit moment nog ongeveer voor 250 aan ‘verdwenen’ geld tegoed heb van Plutus. Ik ging gisteren op de Discord vragen waarom ik 2 weken lang geen reactie krijg en ze kwamen hiermee. Ik moet zeggen dat ik het niet helemaal begrijp. En daarnaast gaan ze er lax mee om.Timmy schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 12:18:
[...]
De laatste tijd gaan vrijwel al mijn rechtstreekse betalingen via Curve -> Plutus fout. Volgens Curve is de foutmelding die door Plutus wordt teruggegeven 'do not honor' wat zoveel betekent als onvoldoende saldo of een andere fout. Plutus heeft na 3 weken nog steeds niet gereageerd. GBIT voor dezelfde transactie op een later moment werkt wel.
Hi there,
I hope this email finds you well. My name is Arturo and I'll be happy to help.
It appears that a charge is appearing different on your Plutus App as opposed to what was really charged.
This usually happens with pre-authorized charges and refunds; it is a visual bug on our end that displays the pre-authorized charge instead of the charge that was actually made to the card, or a refund that shows as a charge.
We are aware of the issue and currently working on a fix for it, at the moment we don't have a timeframe for when this will be corrected. We understand that this is not ideal and we apologize for the confusion and the inconveniences it can cause.
If you have any other questions feel free to reach out, we are here to support you.
Kind regards,
Arturo
Plutus Support Team
Bedankt. Ik blijf ook een jaar lang oude prijs betalen. Er werd wel gevraagd waarom ik wilde downgraden gezien ik al zoveel cashback verdien. Ach ja ik wil gewoon niet meer betalen dan nodig.
Vanaf 15 november nog een paar veranderingen voor de Curve Free:
Nu zijn het er 2. 😀Funding Sources Limit: 3
The number of cards and accounts (i.e. funding sources) that you can add to your Curve wallet.
Dat is dan een verslechtering.Fee-free currency conversion up to €250 per rolling 30-day period. Then, 2.5% in addition to the Mastercard Wholesale Rate.
[ Voor 29% gewijzigd door U123456 op 07-10-2023 17:48 ]
Crypto rewards worden hier ook gestopt. Iemand al een geprobeerd om zijn account te downgraden? Wanneer ik het probeer kom ik telkens op de chat terecht, waar niemand reageert...
“The thing about smart mother fuckers is that sometimes, they sound like crazy mother fuckers to stupid mother fuckers...”
Maar als ik het goed begrijp dan is de 1% rewards in Curve Cash wel gewoon nog actief toch?CK3v1N schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 18:48:
Crypto rewards worden hier ook gestopt. Iemand al een geprobeerd om zijn account te downgraden? Wanneer ik het probeer kom ik telkens op de chat terecht, waar niemand reageert...
Ja, alleen niet meer in de vorm van crypto.BBKing schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 22:55:
[...]
Maar als ik het goed begrijp dan is de 1% rewards in Curve Cash wel gewoon nog actief toch?
Zijn er meer mensen die last hebben van transacties die vaker afgeschreven worden en of gecancelde transacties als je betaalt met een kaart gekoppeld aan curve?
Zie oa dit topic:
https://www.reddit.com/r/...hats_going_on_with_curve/
Zie oa dit topic:
https://www.reddit.com/r/...hats_going_on_with_curve/
Afgelopen weekend 2 transacties gehad die dubbel waren, 1 afgeschreven ander gereserveerd. Inmiddels is dit alweer gecorrigeerd. Verder geen problemen aan mijn kant.
Gezien de laatste prijs verhogingen van abbonementen opzoek naar een alternatief voor Curve. Gebruik op curve voornamelijk de 'Go Back In Time' feature.
Ik ben dus opzoek naar andere platformen die deze feature aanbied. Iemand enig raad waar ik de zoektoch zou kunnen starten.
Alvast dank!
Ik ben dus opzoek naar andere platformen die deze feature aanbied. Iemand enig raad waar ik de zoektoch zou kunnen starten.
Alvast dank!
Helaas, vooralsnog geen alternatief qua GBIT. Dat is echt iets unieks van Curve.ascian schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 12:30:
Gezien de laatste prijs verhogingen van abbonementen opzoek naar een alternatief voor Curve. Gebruik op curve voornamelijk de 'Go Back In Time' feature.
Alvast dank!
Dank voor de reactie! Helaas vooralsnog vast aan Curve.BBKing schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 12:57:
[...]
Helaas, vooralsnog geen alternatief qua GBIT. Dat is echt iets unieks van Curve.
Verklaard gelijk waarom ze weg kunnen komen met deze prijsverhogingen en veranderingen in het nadeel van de consument.
Hey, ik had nog wat DOT cashback die ik op het laatste moment wilde verkopen. Maar ik kan het nergens meer terugvinden. Net nu er een mooie pump is. En het is ook niet automatisch verkocht, ik zou nog een paar dagen moeten hebben

Net even wat BIT van ING CC naar Plutus kaart gedaan. Hierbij gaf BIT een foutmelding waardoor ik meerdere pogingen gedaan heb voordat ze lukte. Nu zie ik op mijn Plutus kaart meerdere dubbele pending transactions staan. Iemand dit eerder aan de hand gehad en wordt dit vanzelf weer gecorrigeerd?
Zojuist met een online aankoop via Curve ongeveer hetzelfde. Foutmelding rejected via curve app. Transactie lijkt toch wel goedgegaan maar wel 3x van mijn creditcard afgeschreven. Keer eerder gehad. Ik wacht het wel even tot morgen af. Vorige keer contact opgenomen en bleek het probleem bekend en was het binnen een paar dagen gecorrigeerd.CHRlS schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 20:02:
Net even wat BIT van ING CC naar Plutus kaart gedaan. Hierbij gaf BIT een foutmelding waardoor ik meerdere pogingen gedaan heb voordat ze lukte. Nu zie ik op mijn Plutus kaart meerdere dubbele pending transactions staan. Iemand dit eerder aan de hand gehad en wordt dit vanzelf weer gecorrigeerd?
Hoe zijn de ervaringen met Curve support momenteel? Ik ben nog mijn probleem met het meermaals afschrijven van het bedrag aan het aankaarten bij curve.
Maar zowel via de live chat en via de email geen reactie, wacht al minstens een week...
Zijn er nog andere contact mogelijkheden zoals discord?
Maar zowel via de live chat en via de email geen reactie, wacht al minstens een week...
Hier gisteren ook met een aankoop uit de App Store (Apple). Kreeg een foutmelding in Curve en de aankoop was volgens Apple niet gelukt, maar het bedrag is wel 2x afgeschreven..cderidder schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 22:34:
[...]
Zojuist met een online aankoop via Curve ongeveer hetzelfde. Foutmelding rejected via curve app. Transactie lijkt toch wel goedgegaan maar wel 3x van mijn creditcard afgeschreven. Keer eerder gehad. Ik wacht het wel even tot morgen af. Vorige keer contact opgenomen en bleek het probleem bekend en was het binnen een paar dagen gecorrigeerd.
Wacht het wel even paar dagen af, anders support contacteren.
Heb regelmatig contact met support en ze reageren echt altijd heel snel bij mij.Emcee schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 22:43:
Hoe zijn de ervaringen met Curve support momenteel? Ik ben nog mijn probleem met het meermaals afschrijven van het bedrag aan het aankaarten bij curve.
Gister melding gemaakt dat mn BTC wallet ineens weg is uit de app. Werd meteen opgepakt.
Heb wel de metal plan, misschien dat dat nog iets uitmaakt?
Gisteren de rabobcard die via curve gekoppeld is geblockt. Vandaag een controle telefoontje gehad. Ze vonden het wat merkwaardige afschrijvingen.ierland en Litouwen
yes this was me..
@jack_: De Rabobank blokkeert dus direct de kaart i.pv. de 'verdachte' transacties? Dit zegt Curve er zelf over:
Sinds deze week staat er opeens DUBLIN IRL bij mijn Curve transacties. Tot nu toe stond er steeds VILNIUS LTU. Iemand een idee waarom deze wijziging?
https://help.curve.com/en...ions-with-curve-BktoBwc8cSometimes bank’s fraud engines are blocking transactions with Curve because it’s a unique and relatively new product on the market. If you were declined and you have enough money to cover your transaction please contact your bank to find out the exact reason. They can whitelist Curve and your transactions should go through.
Sinds deze week staat er opeens DUBLIN IRL bij mijn Curve transacties. Tot nu toe stond er steeds VILNIUS LTU. Iemand een idee waarom deze wijziging?
[ Voor 63% gewijzigd door U123456 op 28-10-2023 10:05 ]
Dat is wel jammer; ik heb nét een trip naar Londen gepland ná invoering van deze verslechteringU123456 schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 17:45:
Vanaf 15 november nog een paar veranderingen voor:
[...]
Dat is dan een verslechtering.

Nou ja, in elk geval de eerste €250 nog zonder koersopslag voor mij.
Note to self: daarna switchen naar valuta conversie door ICS (2% opslag), Plutus (2,5% opslag) of toch maar betalen op de ouderwetse manier (i.p.v. met de smartwatch, m'n bijna vergeten bankpas tevoorschijn halen (1,4% opslag)...
Ik speel nog met het idee om voor een maandje van Standard naar X te upgraden maar ben bang dat dat teveel gedoe oplevert i.v.m. het nieuwe creditcard nummer wat dan wordt gecreëerd, of...?
(Edit 1:) Ik bedenk me net m'n Ruby Red slechts 0,2% opslag triggert; is dan gelijk weer een reset om onder hun inactivity fee uit te komen

(Edit 2:) Als het Renegade lukt om bijtijds die GBP integratie geïmplementeerd te krijgen, kan men überhaupt (zonder cap) opslagvrij de toerist uithangen 🤞🏼
[ Voor 30% gewijzigd door nobleone op 28-10-2023 11:43 . Reden: 0,2% resp. (potentiële) 0% koersopslag optie ]
CHRlS schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 20:02:
cderidder schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 22:34:
[...]
Zojuist met een online aankoop via Curve ongeveer hetzelfde. Foutmelding rejected via curve app. Transactie lijkt toch wel goedgegaan maar wel 3x van mijn creditcard afgeschreven. Keer eerder gehad. Ik wacht het wel even tot morgen af. Vorige keer contact opgenomen en bleek het probleem bekend en was het binnen een paar dagen gecorrigeerd.
Ik heb dit 24 oktober ook gehad, foutmelding tijdens GBIT, maar toch afgeschreven van Plutus. Staat nu nog wel "pending" bij Plutus. In Curve lijkt het alsof er niets gebeurd is, dus ik vraag mij daarom ook af of ik wel bij Curve moet zijn of dat ik Plutus moet contacteren om de "pending" transactie vrij te geven.Jdome schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 07:58:
[...]
Hier gisteren ook met een aankoop uit de App Store (Apple). Kreeg een foutmelding in Curve en de aankoop was volgens Apple niet gelukt, maar het bedrag is wel 2x afgeschreven..
Wacht het wel even paar dagen af, anders support contacteren.
Hebben jullie de transactie uiteindelijk dubbel staan in Curve of enkel op de onderliggende kaart?
Morgen nog even afwachten zodat er een week voorbij is en daarna contacteer ik de helpdesk wel.
Hier nog steeds 4 transacties op de onderliggende kaart. 1 ervan is in curve te zien en inmiddels ook afgerond op de onderliggende kaart, 3 transacties staan op gereserveerd en zijn niet in Curve te zien. 5 dagen geleden melding aangemaakt bij Curve maar nog steeds geen reactie. Het lijkt me dat Curve de partij is die deze transacties het snelst vrij kan geven.Biowaste schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 11:59:
[...]
[...]
[...]
Ik heb dit 24 oktober ook gehad, foutmelding tijdens GBIT, maar toch afgeschreven van Plutus. Staat nu nog wel "pending" bij Plutus. In Curve lijkt het alsof er niets gebeurd is, dus ik vraag mij daarom ook af of ik wel bij Curve moet zijn of dat ik Plutus moet contacteren om de "pending" transactie vrij te geven.
Hebben jullie de transactie uiteindelijk dubbel staan in Curve of enkel op de onderliggende kaart?
Morgen nog even afwachten zodat er een week voorbij is en daarna contacteer ik de helpdesk wel.
iemand het al gelukt om met twee personen in te loggen op hetzelfde Curve account? Ik heb Curve Black en wil eigenlijk dat mijn vriendin ook hierop in kan loggen zodat ze de Curve kaart in haar Apple Wallet kan stoppen voor Apple Pay. Anders moet ze de fysieke Curve kaart elke keer meenemen en dat is nou net wat ze niet wil
I want to live forever, so far.. so good.