Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WishmasterNL
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-09 17:39

WishmasterNL

XBOX: WishmasterNLD

Warbringer schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 13:25:
iemand het al gelukt om met twee personen in te loggen op hetzelfde Curve account? Ik heb Curve Black en wil eigenlijk dat mijn vriendin ook hierop in kan loggen zodat ze de Curve kaart in haar Apple Wallet kan stoppen voor Apple Pay. Anders moet ze de fysieke Curve kaart elke keer meenemen en dat is nou net wat ze niet wil :)
Is niet nodig.

Mijn vrouw heeft de curve kaart handmatig toegevoegd aan Apple Pay en dit werkt prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul-s83
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:12
@Warbringer er zijn geluiden dat er gebruikers zijn waarbij hun kaart geblokkeerd is nadat deze op 2 verschillende telefoons is toegevoegd. Voorzichtigheid is dus geboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glatuin
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 21:27
paul-s83 schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 16:42:
@Warbringer er zijn geluiden dat er gebruikers zijn waarbij hun kaart geblokkeerd is nadat deze op 2 verschillende telefoons is toegevoegd. Voorzichtigheid is dus geboden.
Ik heb die geluiden kennelijk gemist. Ik ben in de VS wil wel even weten of ik kon vrouw (in NL) moet vragen even niets met Curve te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Nu online
glatuin schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 16:47:
Ik heb die geluiden kennelijk gemist. Ik ben in de VS wil wel even weten of ik kon vrouw (in NL) moet vragen even niets met Curve te doen.
Het is een persoonsgebonden kaart (je hebt tenslotte KYC gedaan op basis van jouw gegevens, niet door gaan je partner) en ook de voorwaarden refereren er aan. Maar je bent zeker niet de enige die het doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warbringer
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19:50
Timmy schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 17:12:
[...]

Het is een persoonsgebonden kaart (je hebt tenslotte KYC gedaan op basis van jouw gegevens, niet door gaan je partner) en ook de voorwaarden refereren er aan. Maar je bent zeker niet de enige die het doet.
Laten we eerlijk zijn, je kunt je fysieke kaart altijd aan je vriendin geven? Dus wat is het verschil met de kaart toevoegen aan een 2e telefoon?

I want to live forever, so far.. so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Nu online
Warbringer schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 17:13:
Laten we eerlijk zijn, je kunt je fysieke kaart altijd aan je vriendin geven? Dus wat is het verschil met de kaart toevoegen aan een 2e telefoon?
Voor mij persoonlijk geen verschil, maar zoals gezegd zijn er mensen waarbij de kaart is opgezegd vanwege deze reden. Het is aan een ieder om het risico (klein m.i.) af te wegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHRlS
  • Registratie: November 2010
  • Nu online
Biowaste schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 11:59:
[...]

[...]

[...]

Ik heb dit 24 oktober ook gehad, foutmelding tijdens GBIT, maar toch afgeschreven van Plutus. Staat nu nog wel "pending" bij Plutus. In Curve lijkt het alsof er niets gebeurd is, dus ik vraag mij daarom ook af of ik wel bij Curve moet zijn of dat ik Plutus moet contacteren om de "pending" transactie vrij te geven.

Hebben jullie de transactie uiteindelijk dubbel staan in Curve of enkel op de onderliggende kaart?

Morgen nog even afwachten zodat er een week voorbij is en daarna contacteer ik de helpdesk wel.
Ik heb nu een drietal transacties waarvan de BIT eerst een foutmelding gaf die nu van mijn Plutus kaart zijn geïncasseerd, maar nog steeds op mijn ING kaart staan zonder dat er een terugboeking is gedaan.
En nog 2 die alleen nog als reservering op de ING kaart staan. Heb een support ticket geopend bij Curve, maar nog geen antwoord ontvangen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:23
Ik heb de laatste tijd dat er transacties worden geweigerd bij curve. Achterliggende card is van de Rabobank dus een saldo issue is het niet.

Hebben meer mensen hier last van?

De chat heeft nog niet gereageerd…

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JcejAvYLyrWzRSifTs8dL4YwZHI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lvCskr84SK5TB48KTBqAB7YC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swbr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:44
Dazzie schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 05:52:
Ik heb de laatste tijd dat er transacties worden geweigerd bij curve. Achterliggende card is van de Rabobank dus een saldo issue is het niet.

[Afbeelding]
Ik heb sinds gisteren dat GBIT heel vaak niet wil werken en dat pin transacties gedeclined worden. Zowel met m'n 'echte' creditcard als met m'n plutus card erachter. Heel soms gaat er een GBIT door, maar een tweede gaat dan meteen weer mis. Nog geen contact met support opgenomen hierover, wil ik vandaag wel gaan doen.

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remmer
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
CHRlS schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 19:24:
[...]

Ik heb nu een drietal transacties waarvan de BIT eerst een foutmelding gaf die nu van mijn Plutus kaart zijn geïncasseerd, maar nog steeds op mijn ING kaart staan zonder dat er een terugboeking is gedaan.
En nog 2 die alleen nog als reservering op de ING kaart staan. Heb een support ticket geopend bij Curve, maar nog geen antwoord ontvangen helaas.
Ook ik had een mislukte GBIT op 24 oktober, van ICS naar Plutus. In eerste instantie kreeg ik de melding "Go Back in Time unsuccessful", maar de volgende ochtend bleek de transactie toch te zijn verplaatst naar Plutus en stond in Curve dat de GBIT gelukt was. Het bedrag is nu twee keer afgeschreven, zowel bij Plutus als bij ICS. In de ICS app zie ik de verwachte creditering niet terug.

Afgelopen vrijdag heb ik hier een ticket voor geopend bij Curve. Ik wacht nog op een reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefanoZ
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22-08-2024
Ik heb vanmorgen een aantal transacties succesvol overgezet van de ene op een andere kaart, maar daarna werden alle volgende pogingen geweigerd...
Ik dacht eerst dat het aan die kaart zou liggen, dus geld op een andere kaart gezet en daar de transacties geprobeerd op over te hevelen maar ook hierbij bij alle transacties een foutmelding. Heb een chat gestuurd naar support...
Mooi shit want wilde net m'n cc schoonvegen voor dat ze die gaan incasseren 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jdome
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 12-09 12:41
StefanoZ schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 15:34:
Ik heb vanmorgen een aantal transacties succesvol overgezet van de ene op een andere kaart, maar daarna werden alle volgende pogingen geweigerd...
Ik dacht eerst dat het aan die kaart zou liggen, dus geld op een andere kaart gezet en daar de transacties geprobeerd op over te hevelen maar ook hierbij bij alle transacties een foutmelding. Heb een chat gestuurd naar support...
Mooi shit want wilde net m'n cc schoonvegen voor dat ze die gaan incasseren 😅
Ik heb exact hetzelfde probleem nu. Was vanochtend lekker bezig met GBIT'en maar opeens werkte het niet meer. Nu werkt GBIT voor geeneen transactie meer (ook verschillende kaarten geprobeerd).

Heeft de support jou al geholpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remmer
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Er valt me net iets op. De GBIT die bij mij verkeerd is gegaan heeft op de oorspronkelijke kaart als enige "curve.com ie" achter de naam staan. Bij de GBITs die wel zijn gelukt staat er "vilnius lt". Is dat bij anderen ook zo?

Overigens nog geen reactie van support in de chat die ik er vrijdag voor heb geopend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Biowaste
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 20-07 17:37
CHRlS schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 19:24:
[...]

Ik heb nog geen reactie gekregen van Curve helpdesk, maar de transacties in Plutus staan nu op cancelled. Het saldo op de Plutus kaart lijkt ook weer terug gelukkig. Geen idee of dit komt doordat zoiets standaard een week pending staat of Curve manueel echt iets heeft gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cderidder
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:19
Ik zag hier vanmorgen ook dat de transacties die verkeerd waren gegaan op de onderliggende kaart weg zijn. Dit waren geen GBITs overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:48
Dazzie schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 05:52:

[Afbeelding]
Vorige week bij mij begonnen tijdens mijn vakantie, automatische afschrijving van Skyshowtime en Weightwatchers die ineens declined zijn terwijl ze al maanden afschrijven op mijn Curve -> Rabo CC. Support ticket geopend maar nog geen uitsluitsel wat nu het probleem is. TBH moet het probleem bij Curve liggen aangezien ik het niet alleen over de Rabobank CC lees maar heel divers, gok dat hun 2.0 toch nog niet zo geweldig is als ze willen doen laten geloven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swbr
  • Laatst online: 19:44
Ik heb het idee dat er een verborgen limiet aan staat, dat je binnen x aantal uur maar y bedrag aan transacties kunt doen met de kaart.

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jdome
swbr schreef op woensdag 1 november 2023 @ 15:14:
Ik heb het idee dat er een verborgen limiet aan staat, dat je binnen x aantal uur maar y bedrag aan transacties kunt doen met de kaart.
Dat idee heb ik ook..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fleske
  • Laatst online: 20:52
hier ook na meerdere gbits de melding dat het niet meer kan. en ook in de winkel een decline!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHRlS
  • Nu online
Biowaste schreef op woensdag 1 november 2023 @ 10:13:
[...]

Ik heb nog geen reactie gekregen van Curve helpdesk, maar de transacties in Plutus staan nu op cancelled. Het saldo op de Plutus kaart lijkt ook weer terug gelukkig. Geen idee of dit komt doordat zoiets standaard een week pending staat of Curve manueel echt iets heeft gedaan.
Hier ook nog geen reactie. Maar vanochtend voor mijn gevoel in eens wel te veel geld op de Plutus kaart. Zal later vanavond als ik thuis ben eens ff goed nakijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jdome
Jdome schreef op woensdag 1 november 2023 @ 07:49:
[...]

Ik heb exact hetzelfde probleem nu. Was vanochtend lekker bezig met GBIT'en maar opeens werkte het niet meer. Nu werkt GBIT voor geeneen transactie meer (ook verschillende kaarten geprobeerd).

Exact 24 uur later lijkt het probleem opgelost bij mij (afgezien van enkele pinautomaat opnames in Azië waarbij ik nog steeds een error krijg bij het GBIT'en).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-09 07:51
Fleske schreef op woensdag 1 november 2023 @ 16:33:
hier ook na meerdere gbits de melding dat het niet meer kan. en ook in de winkel een decline!
dit heb ik ook na € 800 was het ineens klaar op alle transacties foutmelding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleske
  • Laatst online: 20:52
en nu ook GBIT weer mogelijk hiero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MinasM
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23-04-2024
ik lijk exact 39 GBIT's te kunnen doen in 24 uur. Geen link met het totaal bedrag, dat verschilde, maar vanochtend kon ik weer het aantal GBIT's doen die ik gisteren voor 9 uur had gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
hier nog niet maar we wachten het af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefanoZ
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22-08-2024
Jdome schreef op woensdag 1 november 2023 @ 07:49:
[...]

Sorry, late reactie ;)
Nee geen antwoord gehad van support. Kon overigens die avond helemaal geen transacties meer doen, ook niet gewone pinbetalingen.
Volgende dag wel weer, dus lijkt alsof er ineens een max aantal transacties wordt toegepast per 24h....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markisoke
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-09 09:00
Vraagje, ik heb nu een Curve X kaart, maar met de aankomende wijziging in het vooruitzicht ben ik van plan om maar terug te gaan naar de gratis kaart en gewoon te zorgen voor saldo op m'n prepaid kaart zodat ik GBIT niet meer nodig heb. Heb ik het goed dat ik dan weer de eenmalige kosten moet afrekenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTT
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

MTT

Hier ook, geen betalingen mogelijk en geen gbit, ik betaal voor metal voor de perk en moet dus een andere kaart gebruiken zonder de cashback. lekker zooitje, en reageren ook nergens op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
Nee hier ook issues, vanochtend ook weigeringen etc. het is even een zooitje op moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glatuin
Ik heb ook even een glitch gehad. Amazon.com kon plots een bedrag niet innen; maar na de kaart opnieuw ingevoerd te hebben lukt het wel.
Voor de rest gaat alles goed. Ben nu in de VS en de vrouw betaald met mijn kaart via Google Pay gewoon de AH.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
markisoke schreef op donderdag 2 november 2023 @ 13:06:
Vraagje, ik heb nu een Curve X kaart, maar met de aankomende wijziging in het vooruitzicht ben ik van plan om maar terug te gaan naar de gratis kaart en gewoon te zorgen voor saldo op m'n prepaid kaart zodat ik GBIT niet meer nodig heb. Heb ik het goed dat ik dan weer de eenmalige kosten moet afrekenen?
Nee, kan gratis en je kunt je huidige kaart ook behouden. 'Even' een ticket inschieten bij support. Reactietijd is wel droevig helaas.

Ik had er simpelweg een kort berichtje ingeschoten met iets als "I would like to downgrade and keep my current card so that no new card needs to be issued."
Daarna een standaard reply met de vraag waarom en een verzoek om mijn adres/geboortedatum waarop ik nogmaals herhaalde dat ik geen nieuwe kaart wil. Alles is uiteindelijk geregeld en heb nu de X-kaart nog steeds. Leek me iets handiger, ook i.v.m. eventuele refunds en kaartnummers aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBKing
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
Ook hier nu Curve GBIT problemen ineens. Gisteren 2 GBITS uitgevoerd, in beide gevallen foutmelding in Curve app. Maaarrrrr ze zijn toch uitgevoerd en nu bij Plutus zichtbaar. Maar niet weggehaald bij mijn andere creditcard.

Maar weer ticket inschieten en waarschijnlijk weer dagen wachten op je geld. Jammer dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glatuin
BBKing schreef op woensdag 8 november 2023 @ 12:01:
Ook hier nu Curve GBIT problemen ineens. Gisteren 2 GBITS uitgevoerd, in beide gevallen foutmelding in Curve app. Maaarrrrr ze zijn toch uitgevoerd en nu bij Plutus zichtbaar. Maar niet weggehaald bij mijn andere creditcard.

Maar weer ticket inschieten en waarschijnlijk weer dagen wachten op je geld. Jammer dit.
Hier ook 3 gbits van 3000 euro bij elkaar. Das even balen dat ik daar nu extra lang op moet wachten.
Zou fijn zijn dat issues met GBIT op een status pagina in de app staan zodat je het in ieder geval weet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BBKing
  • Niet online
glatuin schreef op woensdag 8 november 2023 @ 14:31:
[...]

Hier ook 3 gbits van 3000 euro bij elkaar. Das even balen dat ik daar nu extra lang op moet wachten.
Zou fijn zijn dat issues met GBIT op een status pagina in de app staan zodat je het in ieder geval weet.
Communicatie is voor al die fintechs blijkbaar een vies woord. Zie ook Plutus bijv. Terwijl ze juist door communicatie vertrouwen zouden krijgen van de klant.

Maar goed, ik betaal even helemaal niks via Curve totdat ik m'n geld terug heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBKing
  • Niet online
glatuin schreef op woensdag 8 november 2023 @ 14:31:
[...]

Heb jij al reactie van support gehad? Hier (met Black) nog geen reactie. Ongelooflijk voor een financiële instelling. Mijn geduld is eigenlijk al op dus zodra GBIt er alsnog door is gaat het abonnement eruit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• glatuin
BBKing schreef op zondag 12 november 2023 @ 10:06:
[...]

Heb jij al reactie van support gehad? Hier (met Black) nog geen reactie. Ongelooflijk voor een financiële instelling. Mijn geduld is eigenlijk al op dus zodra GBIt er alsnog door is gaat het abonnement eruit.
Nee niks. Uiteindelijk wordt het allemaal opgelost hoor, alleen moeten we kennelijk nu veel geduld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:34
Vraagje betreffende GBIT:

Ik heb onder mijn curve card een traditionele visa cc hangen, en een Plutus kaart.

Nu weet ik dat, voor aankopen in USD, de conversie rates van zowel curve als Plutus niet fantastisch zijn.

Idealiter betaal ik dus met Curve, die de transactie op de Visa zet, waarna ik via GBIT de transactie switch naar Plutus voor de cashback. Hierdoor heb ik dus zowel een goede conversie rate als cashback.

Werkt dit in de praktijk ook zo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wausser90
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 10-09 14:39
Stoffa schreef op zondag 12 november 2023 @ 16:35:
Vraagje betreffende GBIT:

Ik heb onder mijn curve card een traditionele visa cc hangen, en een Plutus kaart.

Nu weet ik dat, voor aankopen in USD, de conversie rates van zowel curve als Plutus niet fantastisch zijn.

Idealiter betaal ik dus met Curve, die de transactie op de Visa zet, waarna ik via GBIT de transactie switch naar Plutus voor de cashback. Hierdoor heb ik dus zowel een goede conversie rate als cashback.

Werkt dit in de praktijk ook zo?
Nee, curve pakt de conversie van USD naar EUR. Doordeweeks heeft Curve een goede rate, in het wekeend niet. Je kan dus direct via Curve naar de Plutus kaart doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
Wausser90 schreef op zondag 12 november 2023 @ 19:55:
[...]

Nee, curve pakt de conversie van USD naar EUR. Doordeweeks heeft Curve een goede rate, in het wekeend niet. Je kan dus direct via Curve naar de Plutus kaart doen.
Vraagje hier nog over:

Ik ga dadelijk een aanschaf doen via Aliexpress in USD, deze ga ik betalen met de Curve-card, waarachter de Putus kaart hangt. Deze moet ik vervolgens optoppen om de betaling te voldoen. Echter, dat is dus in euro. Ik moet dus op de een of andere manier berekenen hoeveel euro ik op Plutus moet storten zodat Curve de betaling in USD kan voldoen + de fees voor currency conversion van euro naar usd.
Hoe kom ik er precies achter hoeveel euro ik moet storten op Plutus?

[ Voor 3% gewijzigd door Stoffa op 14-11-2023 09:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wausser90
Stoffa schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 09:55:
[...]

Vraagje hier nog over:

Ik ga dadelijk een aanschaf doen via Aliexpress in USD, deze ga ik betalen met de Curve-card, waarachter de Putus kaart hangt. Deze moet ik vervolgens optoppen om de betaling te voldoen. Echter, dat is dus in euro. Ik moet dus op de een of andere manier berekenen hoeveel euro ik op Plutus moet storten zodat Curve de betaling in USD kan voldoen + de fees voor currency conversion van euro naar usd.
Hoe kom ik er precies achter hoeveel euro ik moet storten op Plutus?
Gewoon googlen naar de wisselkoers en een klein beetje extra overmaken. Het is toch niet erg als er nog wat op de Plutus kaart blijft staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
Wausser90 schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 13:18:
[...]

Gewoon googlen naar de wisselkoers en een klein beetje extra overmaken. Het is toch niet erg als er nog wat op de Plutus kaart blijft staan?
Ja inderdaad op deze manier gedaan. Helaas wordt de transactie constant geweigers "contactless limit reached". Heb al een berichtje gestuurd naar Curve support. Eens zien of het kan worden opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBKing
  • Niet online
glatuin schreef op zondag 12 november 2023 @ 16:21:
[...]

Nee niks. Uiteindelijk wordt het allemaal opgelost hoor, alleen moeten we kennelijk nu veel geduld hebben.
Heel veel geduld want nog steeds nul reactie. Gelukkig gaat het helemaal niet over veel geld. Wat een gepruts dit :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:12

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Stoffa schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 13:31:
[...]

Ja inderdaad op deze manier gedaan. Helaas wordt de transactie constant geweigers "contactless limit reached". Heb al een berichtje gestuurd naar Curve support. Eens zien of het kan worden opgelost.
Keertje kaart in de sleuf en met pin betalen ;)

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glatuin
BBKing schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 16:30:
[...]

Heel veel geduld want nog steeds nul reactie. Gelukkig gaat het helemaal niet over veel geld. Wat een gepruts dit :|
Inderdaad wat kunnen we nog meer doen dan de chat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
Tomba schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 17:42:
[...]

Keertje kaart in de sleuf en met pin betalen ;)
Ja klopt alleen heb ik überhaupt de fysieke kaart niet. Ook in de app zie ik niet waar ik hem aan kan vragen gek genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBKing
  • Niet online
glatuin schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 18:25:
[...]

Inderdaad wat kunnen we nog meer doen dan de chat?
Email maar dat duurt net zo lang / krijg ik ook geen reactie. Vind dit serieus slecht. Een financiële instelling moet toch wel ietwat bereikbaar zijn. Mijn vertrouwen in Curve is nu compleet weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomba
  • Laatst online: 00:12

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Stoffa schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 18:57:
[...]

Ja klopt alleen heb ik überhaupt de fysieke kaart niet. Ook in de app zie ik niet waar ik hem aan kan vragen gek genoeg.
Das wel behoorlijk bizar dan… nog ‘grappiger’ ik had m net ook! (Bij een internet aankoop dus)
Tweede poging ging gewoon goed.

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BBKing
  • Niet online
BBKing schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 19:45:
[...]

Email maar dat duurt net zo lang / krijg ik ook geen reactie. Vind dit serieus slecht. Een financiële instelling moet toch wel ietwat bereikbaar zijn. Mijn vertrouwen in Curve is nu compleet weg.
Gisterenavond laat nog een mogelijkheid gevonden tot indienen van klacht. Zoek even via Google op "Curve card complaints".

En zowaar zojuist reactie met 100 keer excuses, overload van de klantenservice afgelopen dagen, sorry sorry en we maken de missende bedragen direct naar uw kaart over. En daar is het ondertussen ook binnengekomen.

Dus uiteindelijk met flink wat mailen toch opgelost nu. Nu ben ik wel wat huiverig voor een nieuwe GBIT uitvoeren, maar even testen met klein bedrag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nobleone
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:22
U123456 schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 17:45:
Vanaf 15 november nog een paar veranderingen voor de Curve Free:
Funding Sources Limit: 3
Nu zijn het er 2. 😀
Is het jou al gelukt om een derde card toe te voegen?
Mijn pogingen resulteren tot nu toe telkens in een: "Sorry, your wallet's maxed out"-melding :|

• novationx
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 04-07 10:44
Iemand al Woolsocks kunnen koppelen met Curve?
Het heeft bij mij een tijdje gewerkt, maar nu niet meer.

Idem voor Plutus. Kan ik m'n plutuskaart koppelen aan Woolsocks?

Of is er een alternatief voor Woolsocks dat wél werkt?

Alvast bedankt

• R.G
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:31

R.G

Zijn de nieuwe changes al ingevoerd door curve?

Curve x naar 3 gbit max per maand?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DvE
  • Laatst online: 20:02

DvE

ORA-00000

nobleone schreef op donderdag 16 november 2023 @ 14:20:
[...]

Mijn pogingen resulteren tot nu toe telkens in een: "Sorry, your wallet's maxed out"-melding :|
Bij mij vanmiddag ook nog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 21:14
nobleone schreef op donderdag 16 november 2023 @ 14:20:
[...]

Helaas, ook hier nog niet gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorro
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14:46

Zorro

Z

Ik heb een Gratis Curve, dus met maximaal 2 kaarten gekoppeld.
Dat is een Plutus en een Mastercard.

Nu heb ik een nieuwe Mastercard ontvangen omdat de oude volgende maand verloopt. Dus nummer blijft gelijk maar vervaldatum en CVC code zijn anders. Snapt Curve dat of moet ik nu de oude kaart verwijderen uit Curve en de nieuwe toevoegen? En ben ik dan mijn transacties op de oude kwijt? Want ik moet nog wat GBIT doen vanaf die oude Mastercard naar Plutus en dat kan pas als ik een volle Plutus heb die een refund onderweg heeft.

Of snapt Curve omdat de Mastercard hetzelfde nummer houdt meteen alles (Paypal had direct de nieuwe vervaldatum al staan zag ik dus daar heb ik niks hoeven aanpassen)

How does it feel to be the greatest guitarist in the world? I don't know, go ask Rory Gallagher. —Jimi Hendrix quote from Rolling Stone magazine interview.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nobleone
Zorro schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 12:24:
Gratis Curve is 'dus' met maximaal 3 cards sinds 15/11
Alleen werkt dat nog niet goed; ben er nu toevallig via de chat mee bezig. Ze lieten me eerst de Curve app de- en herinstalleren en ik moest ook écht zeker weten of er voldoende saldo (min. £2) beschikbaar was voor de koppeling.
Volstrekt volgens mijn verwachting haalde dit niks uit maar ze zeggen dat ze het verder onderzoeken.

Een card met een nieuwe vervaldatum behandelt Curve als nieuwe card.
Tenminste, toen ik mijn vervangende Visa Gold (inderdaad met hetzelfde nummer maar alleen een nieuwe datum) toevoegde, verscheen die als separate card in de wallet; de transactiehistorie ging niet mee van de oude naar de vervanger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cderidder
Zorro schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 12:24:
Dat is een Plutus en een Mastercard.

Nu heb ik een nieuwe Mastercard ontvangen omdat de oude volgende maand verloopt. Dus nummer blijft gelijk maar vervaldatum en CVC code zijn anders. Snapt Curve dat of moet ik nu de oude kaart verwijderen uit Curve en de nieuwe toevoegen? En ben ik dan mijn transacties op de oude kwijt? Want ik moet nog wat GBIT doen vanaf die oude Mastercard naar Plutus en dat kan pas als ik een volle Plutus heb die een refund onderweg heeft.

Of snapt Curve omdat de Mastercard hetzelfde nummer houdt meteen alles (Paypal had direct de nieuwe vervaldatum al staan zag ik dus daar heb ik niks hoeven aanpassen)
Hier ging het goed met omzetten. Was wel een visa kaart. Geen free maar zat wel aan max aantal kaarten. Oude kaart verwijderen. Nieuwe toevoegen. Transacties van oude kaart kan ik nog steeds zien en gbit ging goed. Vond het wel spannend dus had de grote gbit gedaan voor het omzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cderidder
Vraagje rond die cashback. Ik krijg deze in een equivalent van britse ponden. Is dat normaal? Punten lijken afgerond te worden naar beneden dus die 1 procent haal je dan niet en de dagkoers bepaalt ook wat je krijgt. Wat is jullie ervaring?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• glatuin
Hèhè na bijna 14 dagen eindelijk mijn geld terug na mislukte GBiT(bijna 3000 euro).
Ik heb ook een formal complaint ingediend welke ik niet terugtrek.een pagina met info over technische zaken die mis zijn gegaan kan enorm helpen. De GBIT issues zijn nooit door Curve op hun status pagina gemeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markisoke
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-09 09:00
Afgelopen vrijdag ook mijn mislukte GBIT van 2 november eindelijk teruggestort.
Kreeg ik zonet nog een reactie op de mail die ik had gestuurd over deze transactie.

Ook had ik via de chat nog gevraagd om een downgrade naar free omdat ik niet het dubbele ga betalen voor hetzelfde. Geen reactie op ontvangen dus maar even reageren op die mail (binnen 5 minuten na ontvangst). Dit startte het gesprek een beetje op en binnen 20 minuten was de downgrade geregeld door Kris.

Nu dus mooi een gratis kaartje die ik gebruik icm Renegade (nog geen Gpay of fysieke kaart) en mocht ik ooit een reis maken buiten Europa kan ik altijd nog een upgrade doen voor een maandje of wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTT
  • Niet online

MTT

Die grapjassen bij Curve storten een refund gewoon op de cashcard in plaats van op de kaart waar die vanafgeschreven is. Dus lekker dan dubbel koersverlies. Ik zet er een punt achter. Ze zijn niet te bereiken en rotzooien maar aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBKing
  • Niet online
MTT schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 10:20:
Die grapjassen bij Curve storten een refund gewoon op de cashcard in plaats van op de kaart waar die vanafgeschreven is. Dus lekker dan dubbel koersverlies. Ik zet er een punt achter. Ze zijn niet te bereiken en rotzooien maar aan.
Dat gebeurt normaal gesproken alleen als je de oorspronkelijke betaalkaart niet meer aan Curve hebt gekoppeld. Is dat bij jou ook het geval?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nobleone
U123456 schreef op donderdag 16 november 2023 @ 19:33:
[...]
Helaas, ook hier nog niet gelukt.
FYℹ️: Vanmorgen is het me gelukt om die 3e card in de wallet toe te voegen d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoflexNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 12-09 20:34

NeoflexNL

Forever young

Ik krijg zojuist een melding van een mislukte betaling. Eentje die ik zelf niet heb gedaan heb, in dollars. De transactie is declined, dus wordt niet afgeschreven. Moet ik daar iets mee doen?

Kaartgegevens gelekt?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0Py1lTTlMs00wXwKGjT3J3pGHr0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/87lS3XRRFep1cTUUikw1RUlJ.jpg?f=fotoalbum_large

“Compound interest is the eighth wonder of the world. He who understands it, earns it … he who doesn’t … pays it.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paul-s83
R.G schreef op donderdag 16 november 2023 @ 18:05:
Zijn de nieuwe changes al ingevoerd door curve?

Curve x naar 3 gbit max per maand?
Hoop van niet, heb nog een aantal Black Friday aankopen die ik moet omzetten naar Plutus :).

Heb zelf een Curve X abbo, nieuwe betalingstermijn gaat weer in op 30 november dus vrees dat het dan over is met de pret.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DvE
  • Laatst online: 20:02

DvE

ORA-00000

nobleone schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 11:26:
[...]

FYℹ️: Vanmorgen is het me gelukt om die 3e card in de wallet toe te voegen d:)b
Yep, nu ook gelukt (waar dit vorige week nog niet kon).
Dus lijkt gefixed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
Mijn ervaringen met Curve, en dan vooral de support van Curve, zijn echt belabberd tot nu toe.

Heb de fout gemaakt de creditcard van mijn vriendin (die we hier voor het hele gezin gebruiken) toe te voegen aan mijn Curve. Dat leidde in no time tot nu geblokkeerde account.
Op zich terecht natuurlijk, het ging blijkbaar tegen de ToS in, die ik had moeten lezen.
De andere kaart die ik eraan heb gehangen is een Plutus kaart. Deze is alleen virtueel, omdat momenteel fysieke versies niet worden uitgegeven door Plutus.

Vervolgens support gecontact met dit issue. Die reageerden dagen later met de mededeling dat ik de kaart van mijn vriendin moest verwijderen (dat had ik toen overigens al gedaan), en dat ze foto's en bankstatements van de Plutus kaart wilden.

Omdat die kaart alleen virtueel is kon ik daar niets mee. Ik heb aangegeven dat de cc van mn vriendin was verwijderd, en of het zo ok was.

Vervolgens geen enkele reactie meer, al weken niet. Ik ben nog altijd geblokkeerd helaas.

[ Voor 198% gewijzigd door Stoffa op 28-11-2023 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNSaNe-oNe
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:04

iNSaNe-oNe

Ja, ik ben pluizig en blauw!

Curve betaling wordt net geweigerd bij Amazon. Als ik in de Curve app de details van mijn kaart wil bekijken (nummer en vervaldatum etc) krijg ik “Something’s gone wrong, please try again later”. Meer mensen hier last van op dit moment?

[edit] Nevermind, werkt weer. Zowel in de app, alsook na nogmaals proberen bij Amazon zonder ook maar één detail te wijzigen lukte de betaling wel. Glitch in the matrix waarschijnlijk ;)

[ Voor 28% gewijzigd door iNSaNe-oNe op 28-11-2023 22:15 ]

... en oranje! :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• glatuin
Ik heb Curve metal en heb paar weken terug een issue gehad met GBiT van een groot bedrag. Doordat het allemaal heel lang duurde heb ik een "formal complaint" ingediend. Inmiddels via de help mijn bedrag terug gekregen. En via de formal complaint een kleine schadevergoeding. Al met al behoorlijk happy hoe het gegaan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:58
glatuin schreef op woensdag 29 november 2023 @ 17:02:
Ik heb Curve metal en heb paar weken terug een issue gehad met GBiT van een groot bedrag. Doordat het allemaal heel lang duurde heb ik een "formal complaint" ingediend. Inmiddels via de help mijn bedrag terug gekregen. En via de formal complaint een kleine schadevergoeding. Al met al behoorlijk happy hoe het gegaan is.
Ik heb ook een refund die niet klopt. Te weinig geld zichtbaar op de onderliggende kaart en wacht ook al een week op reactie (metal curve)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WishmasterNL
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-09 17:39

WishmasterNL

XBOX: WishmasterNLD

Mailtje van Curve:
As a premium customer, we want you to feel like you’re truly getting value from Curve. And we’re always looking for ways to create the most convenient and rewarding ways for you to spend and manage your money.

Over the past few months, we’ve been digging into our premium benefits and asking you what you value most about Curve.

Turns out, cashback is your favourite premium benefit by far. And, you’ve told us that many of you already have insurance with one of your banks or credit card providers. In light of this, we’ve decided to terminate our embedded insurance and enable you to earn more cashback on your everyday purchases, making Curve an even more rewarding way to pay.

Double up on cashback 💰💰

To give you more of what you love, we’re doubling the number of cashback retailers you can choose from, so you can earn more cashback from Curve on top of any rewards you already get with your banks or credit cards.

Curve Black customers can earn 1% cashback from 6 retailers of their choice.
Curve Metal customers can earn 1% cashback from 12 retailers of their choice.

In January 2024, you can choose your new set of cashback retailers. This is a great chance to change your current retailers if you want to switch things up.

We’ve also added hundreds of new retailers across the UK and Europe to maximise your cashback and we’re working on expanding rewards further in the coming weeks – watch this space.

When?

As of 31 December 2023, you will no longer be insured under your Curve premium plan. Our insurance partner AXA will continue to service all eligible claims for incidents preceding this date, as long as they are submitted in accordance with the applicable insurance terms and conditions.

Do I need to do anything else?

Not right now. Your insurance cover will stop automatically on 31 December and we’ll get in touch in January when you can choose your new cashback retailers. Additionally, we are working on functionality to enable you to change your selected retailers from time to time.

New Subscription Schedule

In order to reflect the changes in this email, we have updated our Subscription Schedule. Please click here to read through the new version that will apply as of 1 January 2024.

• knakworst
  • Registratie: November 1999

knakworst

Get more sats!

Waardeloos. Dat wordt downgraden van metal naar black.

Ik heb ook uitgaven gedaan (vliegticket, auto, booking.com) die betrekking hebben op een reis in februari 2024 in de veronderstelling dat ik dan een annuleringsverzekering heb.. Niet dus.

[ Voor 63% gewijzigd door knakworst op 30-11-2023 13:22 ]

• Dacuuu
  • Laatst online: 19:24
Ik was al terug gegaan naar het free plan. Maar ze kleden hun service helemaal uit joh, wie gaat hier nog voor betalen dan.

• RenaldoN
Lekker dan, toevallig eergisteren voor een jaar metal afgesloten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
curve black is nog een prima dealtje (voor mij)
krijg 100% Rebate (gratis black) via de Hi cashback benefits...

dus gratis black en 6 retailers (ipv 3)
prima dealtje ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Kol Nedra op 30-11-2023 13:28 ]

nothing stops this train

• RenaldoN
RenaldoN schreef op donderdag 30 november 2023 @ 13:27:
Lekker dan, toevallig eergisteren voor een jaar metal afgesloten. Wat moet ik met 12 retailers korting. Bij groot deel koop ik maar een enkele keer per jaar iets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wausser90
Ja waardeloos dit. Had metal voor wat reizen en de telefoonverzekering was ook een mooie toevoeging.

Metal zeg ik na de 6 maanden weer op naar Black denk ik.

12 retailers heb ik inderdaad niets aan, de huidge 6 gebruik ik nu nog niet genoeg.

• enermax
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:12
Zelf gebruik ik die verzekeringen niet. Nu kan ik van metal naar black voor 6 winkels.

• Niann-Tsyr
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 16:24
Kan je beter een reisverzekering via de bank afsluiten of anders AMEX kaart nemen, hun verzekering is best goed, uit ervaring.

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Niann-Tsyr schreef op donderdag 30 november 2023 @ 13:56:
Kan je beter een reisverzekering via de bank afsluiten of anders AMEX kaart nemen, hun verzekering is best goed, uit ervaring.
En AMEX verzekering loopt via - tromgeroffel - AXA. Die van Curve als je alles netjes aanleverde was ook gewon prima. Ik vind het dus erg jammer.

• Niann-Tsyr
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 16:24
knakworst schreef op donderdag 30 november 2023 @ 13:57:
[...]

En AMEX verzekering loopt via - tromgeroffel - AXA. Die van Curve als je alles netjes aanleverde was ook gewon prima. Ik vind het dus erg jammer.
Ja, is wel jammer van Curve, maar qua betrouwbaarheid kies ik liever AMEX of via de bank.

Ik vraag me af of die extra retailers de moeite waard zijn om op Metal te blijven. Ik kijk het even aan en anders ga ik naar Black. Wat ik nu heb aan retailers ben ik wel content mee.

[ Voor 20% gewijzigd door Niann-Tsyr op 30-11-2023 14:07 ]

• BBKing
  • Niet online
Heb Curve niet meer nodig eigenlijk want ik ben gestopt met Plutus. Maar heb nog 2 maanden abonnement (Curve Black) dus leuk dat ik in januari wellicht nog wat extra interessante bedrijven kan uitkiezen voor 1% cashback. Nu heb ik Amazon, Booking en AH. Is er ergens een lijst met alle (huidige) bedrijven waar je uit kan kiezen? Verdien ik daarmee de abo kosten nog beetje terug.

Heel misschien op later tijdstip interessant voor combinatie met Renegade card. Maar die is nog niet live dus geen idee of dat wat wordt. Kan ik daar direct starten met flink wat GBITs.

Verzekering gebruikte ik toch al niet dus daar mis ik weinig aan.

Wel interessant blijft het zonder fee buitenlands geld uitgeven op vakantie. 500 euro via de pin-automaat en 2000 euro gewoon via de kaart bij Curve Black.

• BBKing
  • Niet online
BBKing schreef op donderdag 30 november 2023 @ 14:16:
Is er ergens een lijst met alle (huidige) bedrijven waar je uit kan kiezen? Verdien ik daarmee de abo kosten nog beetje terug.
Laat maar, gevonden: https://help.curve.com/1-cashback-retailers-rk1gJoBMh

Eigenlijk allemaal niet interessant want ik gebruik de overige retailers te weinig om er echt iets te kunnen terugverdienen. AH is nu de enige echte cashback opleveraar.

• paul-s83
Kol Nedra schreef op donderdag 30 november 2023 @ 13:28:
[...]

curve black is nog een prima dealtje (voor mij)
krijg 100% Rebate (gratis black) via de Hi cashback benefits...

dus gratis black en 6 retailers (ipv 3)
prima dealtje ;)
Zowieso wordt je haast verplicht om minimaal voor een Black kaart te gaan. Zit momenteel op X, maar met de aankomende beperking op 3 GBIT’s per maand is dit abbonenent niet meer toereikend.

Ik ga eens ff checken welke retailers er meedoen met die 1% actie :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

paul-s83 schreef op donderdag 30 november 2023 @ 14:31:
[...]

Zowieso wordt je haast verplicht om minimaal voor een Black kaart te gaan. Zit momenteel op X, maar met de aankomende beperking op 3 GBIT’s per maand is dit abbonenent niet meer toereikend.

Ik ga eens ff checken welke retailers er meedoen met die 1% actie :)
Bij mij zijn AH, booking, en Amazon de grote cashback binnenharkers.aar ik heb er niet 12 nodig. Dan kom je uit bij Netflix, Spotify, etc. Maar liefst 15 cent cashback per maand...

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:32
enermax schreef op donderdag 30 november 2023 @ 13:52:
Zelf gebruik ik die verzekeringen niet. Nu kan ik van metal naar black voor 6 winkels.
De verzekeringen gebruik je toch ook alleen als je ze nodig hebt? Zoals wanneer je op vakantie gaat en er gebeurt wat of wanneer je je telefoon uit je handen laat glippen. De verzekeringen waren de enige reden nog on curve metal te hebben. Die paar euro cashback I couldn't be bothered less.

Wat ook nog extra vervelend is: ik heb een peperdure vakantie in maart gepland. De reis met annuleringsverzekering komt per 1 januari te vervallen en het is nu te laat om een annuleringsverzekering af te kunnen sluiten. Belachelijk en heel klantonvriendelijk om zomaar tijdens de looptijd zulke grote veranderingen door te voeren.

Leuk dat ik 500 euro vergoed heb gekregen toen ik mn telefoon liet vallen maar dit is waardeloos.

Heb gelijk mn plan gedowngrade.
knakworst schreef op donderdag 30 november 2023 @ 15:04:
[...]

Bij mij zijn AH, booking, en Amazon de grote cashback binnenharkers.aar ik heb er niet 12 nodig. Dan kom je uit bij Netflix, Spotify, etc. Maar liefst 15 cent cashback per maand...
Het is overduidelijk een commerciële keuze geweest. Die premies kosten natuurlijk veel meer dan die extra cashback.

[ Voor 28% gewijzigd door outlandos op 30-11-2023 15:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

outlandos schreef op donderdag 30 november 2023 @ 15:18:
[...]

Wat ook nog extra vervelend is: ik heb een peperdure vakantie in maart gepland. De reis met annuleringsverzekering komt per 1 januari te vervallen en het is nu te laat om een annuleringsverzekering af te kunnen sluiten. Belachelijk en heel klantonvriendelijk om zomaar tijdens de looptijd zulke grote veranderingen door te voeren.
Inderdaad, zelfde situatie. En al betaald met Curve. Nu niet verzekerd en kan ook niet meer via AMEX, want al betaald...
Reis- en annuleringsverzekering

Met The Platinum Card hebben u, uw gezin en houders van de extra kaarten recht op de reis- en annuleringsverzekering, indien u de reis betaald heeft met de kaart.
https://www.americanexpre...rzekeringen-platinum-card

En toevoegen bij mijn huidige reisverzekering kost voor een beetje dekking, 11 euro per maand extra. En dan is het een schemergebied of je dekking hebt, omdat de reizen zijn betaald, voordat je die dekking afsloot.

[ Voor 10% gewijzigd door knakworst op 30-11-2023 16:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• glatuin
Ik heb metal en heb dus 12 retailers uit te kiezen. Veel meer dan waar ik echt wat mee kan. Wanneer ze nu bol zalando coolblue etc toevoegen dan heb ik er nog wat aan.

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
knakworst schreef op donderdag 30 november 2023 @ 16:19:
[...]

Inderdaad, zelfde situatie. En al betaald met Curve. Nu niet verzekerd en kan ook niet meer via AMEX, want al betaald...
Is dat wel zo? Gaat dit niet op basis van de boekingsdatum en niet op basis van reisdatum? Anders zou het omgekeerde ook kunnen gelden (eerst reis boeken met gratis kaart, later upgraden om een reis eronder te laten vallen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

finsdefis schreef op donderdag 30 november 2023 @ 21:12:
[...]

Is dat wel zo? Gaat dit niet op basis van de boekingsdatum en niet op basis van reisdatum? Anders zou het omgekeerde ook kunnen gelden (eerst reis boeken met gratis kaart, later upgraden om een reis eronder te laten vallen).
Polisvoorwaarden:

When does the cover start and end?
Cover begins for any trip commencing on or after the start date of your covered card. Cover will end when the card account is terminated or when these benefits are
cancelled or expire.
The duration of any trip may not exceed 90 consecutive days. Please note if your trip is longer than the maximum duration, benefits will not apply to any part of that trip.
Under Section B – Cancellation cover shall begin from the time you book the trip and stops at the start of your trip. For all other sections, the benefits start when you leave
your home, or your place of business (whichever is the later) to commence the trip and terminates at the time you return to your home or place of business (whichever is
the earlier) on completion of the trip.
Section N – Rental Car Collision Damage Waiver begins for cars rented after 01/10/2018. (All benefits subject to terms and conditions.) Cover will end when the card account
is terminated or when these benefits are cancelled or expire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBKing
  • Niet online
finsdefis schreef op donderdag 30 november 2023 @ 21:12:
[...]

Daarbij denk ik dat je best sterk staat als je in maart 24 moet annuleren en claimen. Je had bij betaling van de reis een annuleringsverzekering bij Curve, daarvoor betaalde je ook extra subscription aan Curve, dus die reis is verzekerd. Zal wellicht wat discussie opleveren en eventueel een stap naar rechter maar ik denk dat je heel sterk staat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• outlandos
BBKing schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 11:29:
[...]

Daarbij denk ik dat je best sterk staat als je in maart 24 moet annuleren en claimen. Je had bij betaling van de reis een annuleringsverzekering bij Curve, daarvoor betaalde je ook extra subscription aan Curve, dus die reis is verzekerd. Zal wellicht wat discussie opleveren en eventueel een stap naar rechter maar ik denk dat je heel sterk staat
Weet je, je hebt gelijk. Ik ga ze dit weekend eens mailen. Heb inmiddels (sinds gister) wel mn metal opgezegd, maar dat moet voor de annuleringsverzekering niet uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTT
  • Niet online

MTT

BBKing schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 11:23:
[...]

Dat gebeurt normaal gesproken alleen als je de oorspronkelijke betaalkaart niet meer aan Curve hebt gekoppeld. Is dat bij jou ook het geval?
nee, niks gewijzigd op dat moment.

Totdat ik er genoeg van kreeg. geen reactie op tickets en emails die een eeuwigheid duurde voordat werd beantwoord. Ik heb de kaarten die gekoppeld waren en niet gebruikte eruiot gehaald tot ik er 3 over had en naar free over laten zetten. Kreeg voor de waardeloze service de laatste maand metal teruggeboekt plus 10 pond op de cashcard.
Regelmatig werden refunds ook verkeerd teruggeboekt.

[ Voor 41% gewijzigd door MTT op 01-12-2023 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
RenaldoN schreef op donderdag 30 november 2023 @ 13:27:
Lekker dan, toevallig eergisteren voor een jaar metal afgesloten.
Ik had ook metal voor een jaar maar kreeg netjes de rest van mijn periode terug vergoed. Wel zeer hinderlijk op mn Binance card waar ik niet meer bij kan, dus dat was weer even een uurtje hangen in de Binance support chat, maar daar kan Curve niks aan doen .
Dacuuu schreef op donderdag 30 november 2023 @ 13:26:
Ik was al terug gegaan naar het free plan. Maar ze kleden hun service helemaal uit joh, wie gaat hier nog voor betalen dan.
Ja absoluut, en dan geloven de sommige domorren ook nog dat ze het doen vanwege de community. Nou geloof mij, de verzekeringen bij metal waren een absolute werelddeel. Alleen al een annuleringsverzekering van 10k kost meer dan een heel jaar metal. En dan heb je ook nog de reisverzekering (die al snel 12 euro per maand kost) en de telefoon verzekering die ook al snel richting de 15 euro per maand gaat. Dat werd natuurlijk veel te duur voor ze. Jammer maar helaas, dan maar over naar de free tier.

[ Voor 45% gewijzigd door outlandos op 02-12-2023 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enermax
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:12
outlandos schreef op donderdag 30 november 2023 @ 15:18:
[...]
De verzekeringen gebruik je toch ook alleen als je ze nodig hebt? Zoals wanneer je op vakantie gaat en er gebeurt wat of wanneer je je telefoon uit je handen laat glippen. De verzekeringen waren de enige reden nog on curve metal te hebben. Die paar euro cashback I couldn't be bothered less.
...
Vind het niet prettig dat je niet goed kun zien wie er op de polis staat bij Curve/Axa. En in de voorwaarde staat ook niet duidelijk wie er verzekert is. Daarom tijdens corona een aparte echte reisverzekering moeten aflsluiten voor partner. Een telefoon na 1 jaar heeft bijna geen dagwaarde meer. Claimen kost meer per uur(loon) dan wat je ervoor terug krijgt.

Daarom ben ik blij dat black en metal wordt uitgebreid met extra winkels. Ik verzeker trouwens alleen wat ik niet even zo kan betalen (huis). Tijdens Corona had je geen keuze, dan mocht je sommige landen niet binnen.

[ Voor 8% gewijzigd door enermax op 02-12-2023 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
enermax schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 14:16:
[...]

Vind het niet prettig dat je niet goed kun zien wie er op de polis staat bij Curve/Axa. En in de voorwaarde staat ook niet duidelijk wie er verzekert is. Daarom tijdens corona een aparte echte reisverzekering moeten aflsluiten voor partner. Een telefoon na 1 jaar heeft bijna geen dagwaarde meer. Claimen kost meer per uur(loon) dan wat je ervoor terug krijgt.

Daarom ben ik blij dat black en metal wordt uitgebreid met extra winkels. Ik verzeker trouwens alleen wat ik niet even zo kan betalen (huis). Tijdens Corona had je geen keuze, dan mocht je sommige landen niet binnen.
Ik heb mn Pixel Pro 7 laten vallen en de gehele schade (ca 500 euro) vergoed gekregen, eigen risico was 50 euro dus heb 450 euro gekregen. Waar je de claim precies moet indienen was even zoeken maar voor de rest was het zonder problemen geregeld.

In dit topic heb ik ook goede dingen over de reisverzekering gehoord. AXA is sowieso een goede partij wat dat betreft.

Die paar euro aan cashback die de extra winkels opleveren zijn voor mij van geen waarde en is zeker niet de reden waarom ik Metal had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHRlS
  • Nu online
Is er nu al officieel iets aangekondigd over de aanstaande wijzigingen? Heb even mijn mail nagezocht, maar heb er nog niks over ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

CHRlS schreef op zondag 3 december 2023 @ 07:39:
Is er nu al officieel iets aangekondigd over de aanstaande wijzigingen? Heb even mijn mail nagezocht, maar heb er nog niks over ontvangen.
Op 30 november heb ik hier gewoon een email van gehad. Kijk eens in je spam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHRlS
  • Nu online
knakworst schreef op zondag 3 december 2023 @ 10:01:
[...]

Op 30 november heb ik hier gewoon een email van gehad. Kijk eens in je spam.
Nope, ook niet. Laatste mail van Curve die ik heb ontvangen was 22 november een refund receipt.
Zal support eens een berichtje sturen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Ik heb een reis- en annuleringsverzekering afgesloten bij de Internationale, voor in mijn geval 11,11 euro per maand. Dan kan ik gewoon vakanties blijven boeken met Curve, dat haal ik er met de onderliggende cashback wel uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noid74
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 30-03 13:42
In deze video wordt er aangegeven dat het aantal cashback retailers voor Curve black en Curve Metal omhoog gaan:

YouTube: Crypto and cashback news week 49. Physical cards for Plutus can be o...

Het komt als ik het goed begrepen heb i.p.v. de reis en annuleringsverzekering.
Ik ben hier zelf (heb Curve black) wel blij mee. Ik had toch al een reis en annuleringsverzekering, ik durfde het niet aan om die op te zeggen en alleen die van Curve te hebben. Ik had daar niet zoveel vertrouwen in.

[ Voor 24% gewijzigd door Noid74 op 05-12-2023 15:47 ]

Pagina: 1 ... 12 ... 16 Laatste