Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niann-Tsyr
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:36
Noid74 schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 15:43:
In deze video wordt er aangegeven dat het aantal cashback retailers voor Curve black en Curve Metal omhoog gaan:

YouTube: Crypto and cashback news week 49. Physical cards for Plutus can be o...

Hebben jullie deze mail ook gehad? En wat vinden we ervan?
Het komt als ik het goed begrepen heb i.p.v. de reis en annuleringsverzekering.
Als je de afgelopen pagina's doornam, dan had je gelezen dat sommige mensen een reis hadden geboekt en betaald via Curve en nu dus een probleem hebben volgend jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noid74
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 30-03 13:42
Ik zag het (net te laat dus). Maar zoals ik al toegevoegd heb, heb ik al een andere reis en annuleringsverzekering. Heb nooit zoveel vertrouwen gehad in de verzekering via Curve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cderidder
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:35
Metal is voor mij een vrij nutteloze kaart nu. Black met 6 cashback merchants wordt stuk interessanter in januari. Die reisverzekering was niet het meest spannende, niet slecht maar ook niet echt goede voorwaarden. Verzekering voor mobiele telefoon, event tickets en 1 jaar extra garantie op aankopen elektrische apparatuur maakte het wat mij betreft de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:38
Noid74 schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 15:43:
Ik had toch al een reis en annuleringsverzekering, ik durfde het niet aan om die op te zeggen en alleen die van Curve te hebben. Ik had daar niet zoveel vertrouwen in.
Werkte anders prima, ik heb er een aantal maal gebruik van gemaakt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-07 17:25
Noid74 schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 15:49:
Ik zag het (net te laat dus). Maar zoals ik al toegevoegd heb, heb ik al een andere reis en annuleringsverzekering. Heb nooit zoveel vertrouwen gehad in de verzekering via Curve
Je mist vanaf 1 jan ook de mobiel verzekering.

En die werkt(e) echt goed kan ik uit eerste hand mededelen.

Curve verwijst me wat de annuleringsverzekering voor mijn reis in maart 2024 trouwens naar AXA en trekt verder hun handen er van af. Er gaat van mij geen cent meer naar Curve.

De verzekeringen waren top, scheelde zo 25 euro per maand aan premie. Maar nu dat afgelopen is zie ik niet meer het nut van zo'n dure kaart. Voor de cashback deed ik het sowieso niet, ik kreeg al 5% cashback op ALLES via mijn Binance card, maar ook dat is nu afgelopen omdat Binance niet meer actief mag zijn op de Nederlandse markt. En zo wordt alles dat interessant en leuk is langszaam afgenomen :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• glatuin
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 00:26
outlandos schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 22:35:
[...]

Curve verwijst me wat de annuleringsverzekering voor mijn reis in maart 2024 trouwens naar AXA en trekt verder hun handen er van af. Er gaat van mij geen cent meer naar Curve.

De verzekeringen waren top, scheelde zo 25 euro per maand aan premie. Maar nu dat afgelopen is zie ik niet meer het nut van zo'n dure kaart. Voor de cashback deed ik het sowieso niet, ik kreeg al 5% cashback op ALLES via mijn Binance card, maar ook dat is nu afgelopen omdat Binance niet meer actief mag zijn op de Nederlandse markt. En zo wordt alles dat interessant en leuk is langszaam afgenomen :/
Volgens mij werd de verzekering domweg te duur voor Curve. En 18 per maand is al hoog genoeg voor metal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noid74
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 30-03 13:42
outlandos schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 22:35:
[...]

Je kan eens kijken naar de Plutus of Bybit card, daarmee kan je zeker nog cashback krijgen:
Bybit Crypto debit card
Plutus.it - Crypto Visa kaart

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:36

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Noid74 schreef op woensdag 6 december 2023 @ 09:53:
[...]

Je kan eens kijken naar de Plutus of Bybit card, daarmee kan je zeker nog cashback krijgen:
Bybit Crypto debit card
Plutus.it - Crypto Visa kaart
@outlandos of:

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvdbosch
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-07 13:44
Is het mogelijk om voor mijn vrouw een Curve free kaart aan te schaffen en daar mijn eigen Curve kaart aan te koppelen? Het idee erachter is dat we beide een fysieke kaart hebben die voldoet aan de KYC eisen van Curve, maar dat uiteindelijk de betalingen lopen via mijn eigen kaart en ik daar de koppeling weer kan maken met o.a. Plutus en waar nodig een GBIT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:16
Nee dat gaat niet, kaarten moeten op naam staan anders krijg je een foutmelding met koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvdbosch
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-07 13:44
TWFpa2Vs schreef op donderdag 7 december 2023 @ 15:52:
Nee dat gaat niet, kaarten moeten op naam staan anders krijg je een foutmelding met koppelen.
Dat is balen... Iemand nog goede tips om dit op een of andere manier wel goed te regelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niann-Tsyr
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:36
nvdbosch schreef op donderdag 7 december 2023 @ 16:06:
[...]

Dat is balen... Iemand nog goede tips om dit op een of andere manier wel goed te regelen?
Je kan virtuele kaart koppelen aan jouw Curve en zij gebruikt de fysieke Plutus kaart later. Weliswaar dan geen Curve voor haar, maar heb je wel Plutus cashback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
datzelfde kan je ook doen met de fysieke kaart en jij de digitale kaart van curve of visa versa

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• enermax
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-07 10:20
Je krijgt wanneer je booking.com selecteert, ook 1% als je een vlucht via booking.com boekt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3X_2mDsLoN-lr3obw0JLcsA9igE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gfeI50EBPul8FoLsguVvN3Jb.jpg?f=fotoalbum_large

• qwasd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 02:27
Mijn kaart verloopt bijna en de eerste keer is de vervangende fysieke kaart niet bezorgd dus ik heb contact gehad met support. Ze hebben opnieuw een kaart verstuurd. Nu kan ik in de Post NL app een foto van de envelop zien en deze zou 14 december al bezorgd worden. 15, 16 en 19 december stond deze er weer in maar tot op heden niks ontvangen. Alle gegevens op de envelop klopt gewoon. Iemand die dit eerder heeft meegemaakt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mfkne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15:49
Niet met Curve maar met Revolut - ik heb dan een tweede kaart besteld, deze werd dan tegelijk met de eerder bestelde kaart bezorgd - was blijkbaar ergens tijdelijk zoekgeraakt bij PostNL.

• glatuin
qwasd schreef op donderdag 21 december 2023 @ 18:58:
Mijn kaart verloopt bijna en de eerste keer is de vervangende fysieke kaart niet bezorgd dus ik heb contact gehad met support. Ze hebben opnieuw een kaart verstuurd. Nu kan ik in de Post NL app een foto van de envelop zien en deze zou 14 december al bezorgd worden. 15, 16 en 19 december stond deze er weer in maar tot op heden niks ontvangen. Alle gegevens op de envelop klopt gewoon. Iemand die dit eerder heeft meegemaakt?
Heb ik destijds met ook gehad. PostNL maakt er een puinhoop van en helemaal rond deze dagen. Heel vervelend zo. De eerste kaart kwam uiteindelijk aan na de tweede kaart. Die kon ik dus vernietigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nobleone
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:21
glatuin schreef op zondag 19 november 2023 @ 19:39:
Hèhè na bijna 14 dagen eindelijk mijn geld terug na mislukte GBiT(bijna 3000 euro).
Ik heb ook een formal complaint ingediend welke ik niet terugtrek.een pagina met info over technische zaken die mis zijn gegaan kan enorm helpen. De GBIT issues zijn nooit door Curve op hun status pagina gemeld.
Ooit nog een reactie gehad op je formal complaint?

Ik zit momenteel in hetzelfde schuitje: eergisteren een GBiT geïnitieerd die in Curve afketste maar aan de kant van de beoogde card wél eventjes mijn beschikbare saldo verminderde met €1075.

Support van de card heeft al wel gereageerd: Curve moet dit fixen.
Maar Curve reageert niet. Niet via in-app chat noch via complaints@curve.com :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:46
nobleone schreef op zondag 24 december 2023 @ 09:45:
[...]

Ik zit momenteel in hetzelfde schuitje: eergisteren een GBiT geïnitieerd die in Curve afketste maar aan de kant van de beoogde card wél eventjes mijn beschikbare saldo verminderde met €1075.

Same problem maar dan ben ik er al 6 weken mee bezig. Refund ontvangen welke niet voor het volledige bedrag teruggeboekt is naar de cc. Via alle kanalen zitten spammen nadat ze de case gewoon blijven sluiten. Onderliggende kaart stuurt me door naar curve hopelijk gaan die nog reageren maar ik doe in ied rgeval niks meer met gbit en refunds, refunds laat ik nu zo goed als mogelijk uitbetalen in tegoed van desbetreffende winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glatuin
[...]

Paar maanden terug is mij hetzelde overkomen. Ik had meldingen gemaakt bij de chat voor 3 mislukte gbit totaal iets van 3000 euro. Chat reageerde na twee of drie weken en kwam goed. Nu was ik een 6 tal kleinere mislukte bedragen helemaal vergeten. Deze kwamen vanzelf terug zonder de help chat gebruikt te hebben. Dit duurde ongeveer 6 weken. Mijn conclusie:je geld is niet weg en het komt goed. Duurt alleen even.

Ik heb destijds ook een formal complaint ingediend. (ik vond 3000 euro een te groot bedrag om zoek te laten raken) Zij hebben mijn klacht erkent en ik heb een kleine vergoeding (25 pond) ontvangen als curve cash saldo.

[ Voor 10% gewijzigd door glatuin op 24-12-2023 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nobleone
Ha! €25 'Use of Funds'-compensatie is wel het minste wat ze kunnen doen als ze zo'n bedrag kwijtraken 'ergens' vasthouden.
Maar goed, fijn om te lezen dat het uiteindelijk goed komt. Ik wacht 't af...🤞🏼

• remcoboy1479
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 29-06 21:50
[...]

Hier nog één. Twee refunds die nooit zijn aangekomen (1000 euro) en een GBIT waarvan alleen de fooi is teruggestort en niet het originele bedrag (107 euro).. Via chat en support email geen reactie dus nu complaints ook maar gemaild. Voelt niet fijn zo..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nobleone
Update m.b.t. mijn case:
Curve heeft zojuist gereageerd via de in-app chat en direct mijn geld teruggestort.
Ik heb de GBiT nogmaals geprobeerd en deze keer ging het wél goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTT
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

MTT

Ik kan de extra cashbacks niet selekteren. Vanaf wanneer gaan die 3 extra in bij Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
MTT schreef op maandag 1 januari 2024 @ 18:04:
Ik kan de extra cashbacks niet selekteren. Vanaf wanneer gaan die 3 extra in bij Black
In de mail stond dat het in de loop van januari zou zijn. Je krijgt tzt een melding.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jdome
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 23:19
De 1% cashback bij Jumbo werkt dit jaar ook eindelijk (automatisch) zoals het hoort.
Voorheen moest ik altijd de klantenservice contacteren om mijn cashback te krijgen.
Fijn dat dat in ieder geval opgelost is nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01:52
Jdome schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 13:19:
De 1% cashback bij Jumbo werkt dit jaar ook eindelijk (automatisch) zoals het hoort.
Voorheen moest ik altijd de klantenservice contacteren om mijn cashback te krijgen.
Fijn dat dat in ieder geval opgelost is nu.
nu AH: Jan Linders nog, die werkt jammer genoeg niet.

ik heb een vraag mbt downgraden naar de gratis variant.
ik heb nu black maar gebruik het weinig, het is omdat ik "gratis" Curve heb vanwege Hi-dollar Rebate.

de vraag is, stel ik downgrade hem naar gratis, dan krijg je dus een nieuwe kaart neem ik aan? dus dan heb je even geen curve, want de black curve zou vast stop gezet worden, iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:22

knakworst

Get more sats!

Kol Nedra schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 15:32:
[...]

nu AH: Jan Linders nog, die werkt jammer genoeg niet.

ik heb een vraag mbt downgraden naar de gratis variant.
ik heb nu black maar gebruik het weinig, het is omdat ik "gratis" Curve heb vanwege Hi-dollar Rebate.

de vraag is, stel ik downgrade hem naar gratis, dan krijg je dus een nieuwe kaart neem ik aan? dus dan heb je even geen curve, want de black curve zou vast stop gezet worden, iemand hier ervaring mee?
Je krijgt toch gelijk een virtuele die je vanaf het eerste moment kan gebruiken :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kol Nedra
knakworst schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 15:36:
[...]

Je krijgt toch gelijk een virtuele die je vanaf het eerste moment kan gebruiken :?
ja dat geloof ik wel, maar mijn vrouw gebruikt de fysieke kaart...dus dan helaas 1 weekje geen cashback :P

gratis versie ga ik wel ooit naar toe, als Hi ermee stopt met rebate geven is dit mijn beste optie...

[ Voor 14% gewijzigd door Kol Nedra op 13-01-2024 16:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TobiasdePagter
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 00:17
Kol Nedra schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 15:32:
[...]
Ik heb dat vorig jaar gedaan, ik kon mijn Black-card blijven gebruiken zonder de voordelen van Black. Bij een upgrade krijg je wel een nieuwe kaart waardoor je alles weer moet omzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul-s83
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23:28
Kol Nedra schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 15:59:
[...]

ja dat geloof ik wel, maar mijn vrouw gebruikt de fysieke kaart...dus dan helaas 1 weekje geen cashback :P

gratis versie ga ik wel ooit naar toe, als Hi ermee stopt met rebate geven is dit mijn beste optie...
Wat is straks jouw use case dan met de gratis kaart? Daar kan je toch maar een paar GBIT’s per maand mee doen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TobiasdePagter
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 00:17
paul-s83 schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 18:15:
[...]

Wat is straks jouw use case dan met de gratis kaart? Daar kan je toch maar een paar GBIT’s per maand mee doen?
Er blijkt een fout te zijn (op basis van meerder mensen in de Discord van Plutus) dat op de eerste van de maand je onbeperkt GBITs kan doen met de gratis Curve-kaart. Zelf (nog) niet getest wat gebruik zelf graag de 90 dagen GBIT van Black om de perks bij Plutus in de juiste maanden te krijgen.

[ Voor 13% gewijzigd door TobiasdePagter op 13-01-2024 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
[...]

gebruik het niet eigenlijk, ik "dca" gewoon voor PLU...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• exelletor
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:20
[...]

Ik heb ook de gratis kaart. Geen fx tot een paar honderd euro en een gratis fysieke kaart (iig voor mij) zijn voor mij de redenen om Curve aan te houden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• enermax
12 winkels nu met metal. Verstopt onder Cashback bij menu. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a6P-NaLO_P5DtiswEtEEKbY-39U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/u4LmIdnamikhooegt3gNHC9n.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paul-s83
Mooi! Bij Black is de optie om 6 retailers te selecteren ook zichtbaar hier.

Weet iemand toevallig hoevaak je van retailer kan wisselen? Naast de welbekende supermarkten en Amazon staan er geen retailers in de lijst waar ik periodiek een meer dan gemiddeld bedrag spendeer.

Ik kan nu wel Spotify/Netflix etc selecteren maar dat is echt kruimelwerk. Stel dat ik over bijv. 3 maanden een boeking bij Booking.com wil maken dan wil ik wel snel kunnen schakelen.

[ Voor 71% gewijzigd door paul-s83 op 15-01-2024 15:27 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• enermax
Overzichtje van de winkels.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6ckjUHaYLQEpdAWzgMJQqtZIO-w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F4lKQaP3vDIIESmzpWNJuhui.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• glatuin
paul-s83 schreef op maandag 15 januari 2024 @ 15:20:
Mooi! Bij Black is de optie om 6 retailers te selecteren ook zichtbaar hier.

Weet iemand toevallig hoevaak je van retailer kan wisselen? Naast de welbekende supermarkten en Amazon staan er geen retailers in de lijst waar ik periodiek een meer dan gemiddeld bedrag spendeer.

Ik kan nu wel Spotify/Netflix etc selecteren maar dat is echt kruimelwerk. Stel dat ik over bijv. 3 maanden een boeking bij Booking.com wil maken dan wil ik wel snel kunnen schakelen.
Via de chat kun je alleen als je goede argumenten hebt het wijzigen. Maar dat doen ze niet gemakkelijk.
Inderdaad de abbo's van netflix ea zijn kruimelwerk. Levert je hooguit 15 cent per maand op. Ik had moeite eea te kiezen dus heb bijv voor Franse supermarkt gekozen, dit levert mij nl. omgerekend 25cent op per maand. Tja het zijn kruimels maar 12 retailers bij metal is wel erg veel!

Welke ik mis in het lijstje: Bol.com, AirBNB, wat hotel ketens (ik had graag Hilton hotel groep erbij gehad) etc. Ik zal het later nog eens in de chat aangeven bij ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoflexNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 11-07 11:14

NeoflexNL

Forever young

Ik moest vandaag iets terugbrengen naar de winkel en kon retourpinnen. Ik zou dat normaliter met m'n pinpas doen maar die heb ik haast nooit meer bij me. Ik heb dus de Curve card gebruikt. Dat ging prima zonder haperingen, alleen ik zie het bedrag niet terug bij Curve (en ook niet bij de gekoppelde Plutus kaart).

Iemand daar ervaring mee?

“Compound interest is the eighth wonder of the world. He who understands it, earns it … he who doesn’t … pays it.”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timmy
Met een credit card duurt het vaak een dag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:20
Timmy schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 12:57:
[...]

Met een credit card duurt het vaak een dag...
Curve is geen creditcard, maar ook bij debit card duurt het vaak tot de volgende (werk)dag voordat de bijschrijving zichtbaar is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dazzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-07 17:43
Heb sinds deze week veel last dat ik geen gbit kan doen.

Vinted
Terstall
Lokale winkel welke het altijd deed.

Hebben meer mensen problemen?

Curve reageerde een keer binnen 4 uur met het onderstaande:

Hi – Olivia here.

Thanks for getting in touch and I'm sorry to hear you've had trouble going back in time with your transactions.
I've had a look at your account and I can see that you're trying to move these payments to your funding card ending in 3156 which is Plutus card. I've attempted to move the transaction for you on our side but i'm receiving an error.
We've received other reports of a potential technical issue causing declines on Plutus cards, and I believe this may be the reason you're unable to Go Back In Time with these transactions.
Is there a different funding card that you'd like me to move these payment to?
If not, please bare with us while we work to understand the problem better and we'll follow up with you as soon as possible.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHRlS
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:01
Werd vanochtend wakker met 3 bushberichten van Zalando transacties die via Anti-Embarrassment Mode naar mijn ING kaart waren gegaan. Dat was ik dus niet zelf helaas.. Dus vermoed dat mijn Curve kaart ergens gelekt is. Net via support een ticket ingeschoten. Maar geen ontvangstbevestiging ontvangen. Nu maar hopen dat support dit snel kan fixen en dat ik snel een nieuwe kaart heb. Ik ga volgende week op reis en ga veel Plutus cashback mis lopen als ik voor die tijd geen nieuwe kaart heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
de cashback bij AH- Jan Linders werkt niet bij mij, hebben jullie daar ook last van?

gelukkig doen ze niet moeilijk bij klantenservice, als je het handmatig aangeeft de datum+hoeveelheid dat je betaald hebt bij AH helpen ze je gewoon en krijg je het handmatig op je kaart :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• CHRlS
CHRlS schreef op maandag 22 januari 2024 @ 07:03:
Werd vanochtend wakker met 3 bushberichten van Zalando transacties die via Anti-Embarrassment Mode naar mijn ING kaart waren gegaan. Dat was ik dus niet zelf helaas.. Dus vermoed dat mijn Curve kaart ergens gelekt is. Net via support een ticket ingeschoten. Maar geen ontvangstbevestiging ontvangen. Nu maar hopen dat support dit snel kan fixen en dat ik snel een nieuwe kaart heb. Ik ga volgende week op reis en ga veel Plutus cashback mis lopen als ik voor die tijd geen nieuwe kaart heb.
In de loop van de dag bericht ontvangen van support dat de 3 fraudeleuze transacties terug gedraaid worden. Er een nieuwe fysieke kaart onderweg is. En een virtuele kaart die direct gebruikt kan worden.

Na alle drama ervaringen met Curve support best positief verrast hoe dit is opgepakt en afgehandeld d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzie
Als je curve upgrade kriig je dan een nieuw kaart nummer ? Of blijf je je oude houden? En vervalt de oude eventueel direct of blijft die ook gelinkt aan je account?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul-s83
Nummer blijft gelijk, maar de CCV code veranderd. Je krijgt dus een nieuwe virtuele kaatt die je weer opnieuw moet toevoegen aan Apple/Google Pay.

Je krijgt dus ook een nieuwe fysieke kaart toegestuurd.

[ Voor 16% gewijzigd door paul-s83 op 24-01-2024 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzie
Jammer dat ze dat niet het zelfde kunnen houden. Het alles wijzigen is ook weer wat….
paul-s83 schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 00:23:
Nummer blijft gelijk, maar de CCV code veranderd. Je krijgt dus een nieuwe virtuele kaatt die je weer opnieuw moet toevoegen aan Apple/Google Pay.

Je krijgt dus ook een nieuwe fysieke kaart toegestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
Je kan wel vragen met behoud van huidige kaart, dan passen ze alleen de subscription aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Dazzie schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 07:10:
Jammer dat ze dat niet het zelfde kunnen houden. Het alles wijzigen is ook weer wat….

[...]
Is toch logisch? Als er frauduleuze transacties zijn, is het waarschijnlijk dat die gegevens gelekt zijn. Een nieuw stukje plastic/virtuele pas met dezelfde gegevens lost dan niks op.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
TWFpa2Vs schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 08:32:
Je kan wel vragen met behoud van huidige kaart, dan passen ze alleen de subscription aan.
Dit idd. Gewoon via support een ticket inschieten. Dit heb ik bij zowel een upgrade als downgrade gedaan. Wilde geen gezeur hebben bij evt. retourneringen / terugstortingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzie
Heb nooit wat over frauduleuze transacties geroepen. Wilde alleen weten als je een andere abo neemt of je dan de zelfde blijvt houden
Herko_ter_Horst schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 09:35:
[...]

Is toch logisch? Als er frauduleuze transacties zijn, is het waarschijnlijk dat die gegevens gelekt zijn. Een nieuw stukje plastic/virtuele pas met dezelfde gegevens lost dan niks op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
Waren twee gesprekken van verschillende personen die door elkaar zijn gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHRlS
Ik heb wat raars met de betaling van mijn Curve subscription. Ik deed dat altijd via m’n Plutus kaart. Maar deze maand werd die in eens geweigerd. Dus even geswitcht naar ING kaart en dat werkte. Nu wil ik weer terug switchen naar Plutus, maar dan krijg ik een foutmelding We couldn't verify your card.

Het vreemde is dat de Plutus kaart wel gewoon in Curve staat en gebruikt kan worden voor betalingen.
Mijn CDC kaart of mijn ING kaart kan ik dus wel gewoon instellen. Maar Plutus niet.

Als ik zoek op Google en Reddit kom ik alleen verhalen tegen van mensen die de kaart helemaal niet kunnen toevoegen als kaart in Curve.

Iemand een idee wat er aan de hand is en hoe dit te fixen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glatuin
CHRlS schreef op zondag 28 januari 2024 @ 10:19:
Ik heb wat raars met de betaling van mijn Curve subscription. Ik deed dat altijd via m’n Plutus kaart. Maar deze maand werd die in eens geweigerd. Dus even geswitcht naar ING kaart en dat werkte. Nu wil ik weer terug switchen naar Plutus, maar dan krijg ik een foutmelding We couldn't verify your card.

Het vreemde is dat de Plutus kaart wel gewoon in Curve staat en gebruikt kan worden voor betalingen.
Mijn CDC kaart of mijn ING kaart kan ik dus wel gewoon instellen. Maar Plutus niet.

Als ik zoek op Google en Reddit kom ik alleen verhalen tegen van mensen die de kaart helemaal niet kunnen toevoegen als kaart in Curve.

Mijn issue is altijd de adblocker bij toevoegen van een kaart in Curve. Heb je een adblocker actief op je mobiel of in je netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHRlS
glatuin schreef op zondag 28 januari 2024 @ 10:33:
[...]

Mijn issue is altijd de adblocker bij toevoegen van een kaart in Curve. Heb je een adblocker actief op je mobiel of in je netwerk?
Nee, heb alleen ad blocker draaien in mijn browser en dit gaat via de app. Nog even geprobeerd om iCloud privedoorgifte uit te zetten. Maar dat deed de tuck ook niet helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

finsdefis schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 10:32:
[...]

Dit idd. Gewoon via support een ticket inschieten. Dit heb ik bij zowel een upgrade als downgrade gedaan. Wilde geen gezeur hebben bij evt. retourneringen / terugstortingen.
Dat had ik ook verzocht maar de subscriptions betalen werkte opeens niet meer. Heb een downgrade naar basic moeten doen en daarna een upgrade naar black, icm een nieuwe kaart. Kon ik daarna bij google pay, paypal, tesla, teslafi, amazon, netflix, skyshowtime, f1tv, hbo max, uber, etc. alles weer wijzigen naar de nieuwe virtuele kaart. En straks weer naar de nieuwe vaste kaart. Hoop werk voor 5 euro per maand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkFire1985
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-02 07:51

Ik had dit ook maar vanavond heb ik mijn security question gereset via de plutus website en daarna werkte hij wel weer.
Je kan het eens proberen of het helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BurnerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:29

Ik kon ook niet betalen met mijn curve kaart dat ging mis en sindsdien kon ik ook geen transacties meer doen die gingen dan alleen door bij de supermarkt als ik hem zelf omzette naar mijn ING CC. Ik dacht vandaag laat ik opnieuw mijn Plutus koppelen maar na het verwijderen krijg ik hem er niet meer in. Ik krijg de melding dat ik contact moet opnemen met support.
@DarkFire1985 Heb ook mijn security question gereset maar helaas.

Ook GBIT deed het ook niet toen mijn plu kaart er nog in stond vanaf mijn ing naar plutus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-07 10:35
Ik begrijp de Anti-Embarrassment functie niet helemaal.

Heb 2 kaarten in Curve: Plutus debit en Rabo credit.
Plutus debit is in de main "wallet"-view m'n default card.
Launchpad->Anti-Emb: Backup cards (1/2): Rabo credit. Your other cards: Plutus debit.

Nu wilde ik dit weekend een betaling doen waarvan ik wist dat er niet genoeg op de Plutus debit stond dus had verwacht dat ie dan automatisch door zou lopen via de Rabo credit.
Niet dus. Gewoon declined. Moest manueel de Rabo credit als default selecteren om de betaling via de Rabo credit te laten lopen.

M'n settings lijken toch echt op wat hier beschreven is: https://help.curve.com/ho...backup-cards-up-SJx7S_38O

Wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:11

Sandyman538

SandstorM [148839]

Volgens mij niks hoor. Bij mij de 28e van februari hetzelfde verhaal. Werkte altijd prima, toen ineens declined. Vandaag ging de anti embarrassment mode weer af en werkte het dus wel weer zoals beoogd. Enige wat nu gek was is dat er wel geld op mijn plutus stond maar hij toch de embarrassment mode inschoot, nog geen idee waarom.

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

knakworst schreef op zondag 28 januari 2024 @ 12:37:
[...]

Dat had ik ook verzocht maar de subscriptions betalen werkte opeens niet meer. Heb een downgrade naar basic moeten doen en daarna een upgrade naar black, icm een nieuwe kaart. Kon ik daarna bij google pay, paypal, tesla, teslafi, amazon, netflix, skyshowtime, f1tv, hbo max, uber, etc. alles weer wijzigen naar de nieuwe virtuele kaart. En straks weer naar de nieuwe vaste kaart. Hoop werk voor 5 euro per maand.
En na de 5 euro besparing nu door de 2.000 fair fx limiet op mijn vakantie. 2.5 procent toeslag op alle betalingen. Iets te enthousiast lopen downgraden.

Duizend euro extra uitgaven kost me dus al 25 euro extra...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CHRlS
BurnerT schreef op maandag 5 februari 2024 @ 18:02:
[...]

Ik kon ook niet betalen met mijn curve kaart dat ging mis en sindsdien kon ik ook geen transacties meer doen die gingen dan alleen door bij de supermarkt als ik hem zelf omzette naar mijn ING CC. Ik dacht vandaag laat ik opnieuw mijn Plutus koppelen maar na het verwijderen krijg ik hem er niet meer in. Ik krijg de melding dat ik contact moet opnemen met support.
@DarkFire1985 Heb ook mijn security question gereset maar helaas.

Ook GBIT deed het ook niet toen mijn plu kaart er nog in stond vanaf mijn ing naar plutus.
Ik heb het een paar dagen weer eens geprobeerd en nu lukte het in eens wel. Geen idee waarom nu wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BurnerT
CHRlS schreef op zondag 3 maart 2024 @ 07:35:
[...]

Ik heb het een paar dagen weer eens geprobeerd en nu lukte het in eens wel. Geen idee waarom nu wel.
Bij mij zat er op de Plutus een blokkade. Even de support mailen. Ik had meermaals bij het instellen de nieuwe plu kaart de verkeerde cvc ingevoerd (waar curve dan de abonnement kosten kan afschrijven en dan pas kon ik een oudere plu kaart verwijderen).

Achteraf een domme actie van mij maar de foutmelding die je krijgt is nogal random.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBKing
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
Ik heb laatste maand ineens dat als.ik in buitenland betaal met Curve (Duitsland en Zwitserland tot nu toe) dat iedere keer de eerste transactie wordt geweigerd. Dan krijg je direct een SMS met "potentiële fraude" melding. Als je dan met Yes terug reageert dan gaat betalen daarna wel gewoon goed. Heb ik nog nooit eerder gehad.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MetalfanBlackness
  • Niet online

MetalfanBlackness

♥ PV & SB ♥

https://t.me/CurveApp/491
Curve is working on giving its customers the ability to generate a set of bank details (Account number and sort code) associated with your Curve card. You can then use these bank details to set up direct debits on your Curve card, just as you would with your own bank account or a credit card.

Solarboiler: Top Senz 200 Nero-3 ⣿⣿ Photovoltaics: 9x LG 320N1K-A5, SE 3000H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FozBa
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 30-05-2024
Ik heb een nieuwe Visacard van de bank ontvangen omdat de oude tegen de vervaldatum aan zat. (Zelfde nummer, nieuwe geldigheid en CVC)
Voor de zekerheid “even” met de support van curve contact opgenomen om te checken hoe ik dit het beste zou kunnen doen….
Nieuwe kaart toegevoegd en geverifieerd. Dat gaat allemaal zonder problemen. Vervolgens kan ik er echter geen betalingen mee doen want betalingen worden declined. Oude en nieuwe kaart verwijderd en nieuwe weer toegevoegd maar probleem blijft.
Na heel lang wachten geeft curve aan dat ik met de bank contact op zou moeten nemen omdat zij transacties mogelijk als verdacht bestempeld zouden hebben. De bank zegt echter dat er bij hun niks mis is….
Uiteraard heb ik de CC ook direct geprobeerd en dit werkt dus met de kaart zelf is niks aan de hand.

Wat zou er aan de hand kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:20
Ik word de laatste tijd heel vaak gestalkd met een appnotificatie om naar Curve Black te upgraden. Aangezien je dan een nieuwe kaart krijgt, geen haar op mijn hoofd die daaraan denkt. Kan ik deze reclameuitingen ergens uitschakelen? De reguliere app notificaties als er iets is afgeschreven wil ik namelijk wel behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Recent 2 keer een retourpin-transactie gedaan met de Curve-kaart. Eerste ging goed, erg vlot zelfs, maar de tweede duikt nergens meer op: staat niet onder de onderliggende kaart-transacties in Curve, maar wel in de losse timeline (heb de mailbevestiging en de bon van de winkel). Wel erg bijzonder, en jammer, want het werkte sneller dan met ING :P

Maar een support-formulier ingevuld (no refund received) met de bon erbij, ben benieuwd...
-edit-
En zojuist de melding dat ik contact op moet nemen met mijn bank aka de achterliggende kaartprovider. Gaan we dat maar doen dan.
exelletor schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 22:47:
Ik word de laatste tijd heel vaak gestalkd met een appnotificatie om naar Curve Black te upgraden. Aangezien je dan een nieuwe kaart krijgt, geen haar op mijn hoofd die daaraan denkt. Kan ik deze reclameuitingen ergens uitschakelen? De reguliere app notificaties als er iets is afgeschreven wil ik namelijk wel behouden.
Ik word daar ook wat iebelig van, ik denk dan dat er iets met een betaling is, maar het is weer aanbieding x of y. Zie alleen een schuifje voor app-notifications, en wil uiteraard niet de gewenste meldingen missen. Rofl: ik tikte dit bericht terwijl ik in de app settings zat en een black aanbieding schoof in beeld :+

[ Voor 61% gewijzigd door 2Dutch op 19-03-2024 11:28 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bas Post
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-07 14:54
catchingfire schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 15:33:
Ik begrijp de Anti-Embarrassment functie niet helemaal.

Heb 2 kaarten in Curve: Plutus debit en Rabo credit.
Plutus debit is in de main "wallet"-view m'n default card.
Launchpad->Anti-Emb: Backup cards (1/2): Rabo credit. Your other cards: Plutus debit.

Nu wilde ik dit weekend een betaling doen waarvan ik wist dat er niet genoeg op de Plutus debit stond dus had verwacht dat ie dan automatisch door zou lopen via de Rabo credit.
Niet dus. Gewoon declined. Moest manueel de Rabo credit als default selecteren om de betaling via de Rabo credit te laten lopen.

M'n settings lijken toch echt op wat hier beschreven is: https://help.curve.com/ho...backup-cards-up-SJx7S_38O

Wat doe ik fout?
Ik ervaar exact hetzelfde laatste maanden. Ik heb de vraag nu via de Chat by Curve neeregelegd. Ik snap het ook niet. Deze functie is top, als het werkt, maar nu werkt het niet naar behoren

BP on the move!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iSchel
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 11-07 14:36
Bas Post schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 16:06:
[...]

Ik ervaar exact hetzelfde laatste maanden. Ik heb de vraag nu via de Chat by Curve neeregelegd. Ik snap het ook niet. Deze functie is top, als het werkt, maar nu werkt het niet naar behoren
Hebben jullie wellicht een smart rule ingesteld die voor gaat op dergelijke uitgaven? Ik had laatst precies hetzelfde met het afrekenen van boodschappen. Had ingesteld dat boodschappen van een bepaalde kaart moeten, maar daar stond net te weinig op. De anti embarassment mode pakte toen niet en ik denk vanwege deze smart rule.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BurnerT
Ik heb geen rule's maar mijn anti emb mode werkt ook niet. Ik heb als primair de Plutus kaart en mijn ING als backup. Als ik dan in de app omswitch naar mijn ING kaart dan gaat de transactie wel door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBKing
  • Niet online
Bijzondere werkwijze daar bij Curve. Ik heb mijn Black abonnement gedowngrade naar de gratis variant. Ivm gebrek aan goede cashbackcards op dit moment. Gaat heel makkelijk, even via support inschieten en wordt direct geregeld, op dag zelf. Je krijgt zelfs resterend gedeelte van de maand subscription teruggestort. En je houdt dezelfde card.

Kreeg ik paar dagen later aanbieding om weer terug naar Black te gaan, 3 maanden a 1,99 euro per maand. Leuk! Ik weer upgraden want dat verdien ik met de Curve cashback wel terug. Maar nu gaan ze een nieuwe card (wel gratis) toesturen? Kon ook nergens aangeven dat dat niet nodig was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
Had je ook via support moeten doen, upgrade without reissuing card :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bas Post
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-07 14:54
BurnerT schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 17:31:
Ik heb geen rule's maar mijn anti emb mode werkt ook niet. Ik heb als primair de Plutus kaart en mijn ING als backup. Als ik dan in de app omswitch naar mijn ING kaart dan gaat de transactie wel door.
Ook hier geen smart rules ingesteld en anti emb kickte niet in.

Ik wacht op antwoord van het technische team van Curve. Ik moest screenshots sturen van mijn instellingen.

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBKing
  • Niet online
TWFpa2Vs schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 10:07:
Had je ook via support moeten doen, upgrade without reissuing card :)
weet ik dat voor eventueel de volgende keer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinciguerra
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 05-05-2024
Beginnersvraagje: stel je voegt een creditcard aan je Curve debit card toe. Kan je dan met Curve betalen in bijvoorbeeld de AH (waar ze geen creditcards accepteren, maar wel debitcards)? Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
vinciguerra schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 13:53:
Beginnersvraagje: stel je voegt een creditcard aan je Curve debit card toe. Kan je dan met Curve betalen in bijvoorbeeld de AH (waar ze geen creditcards accepteren, maar wel debitcards)? Thanks!
Nee, Curve is een debit kaart geen Maestro. De winkelier waar je je inkopen doet zal dus credit/debit kaarten moeten ondersteunen.

Overigens kan je bij de meeste AH's inmiddels met een debit/credit kaart betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Timmy schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 13:55:
[...]

Nee, Curve is een debit kaart geen Maestro. De winkelier waar je je inkopen doet zal dus credit/debit kaarten moeten ondersteunen.

Overigens kan je bij de meeste AH's inmiddels met een debit/credit kaart betalen.
Dat laatste is waar, maar er is wel een verschil tussen acceptatie van credit MC/Visa en debit MC/Visa. Je kunt verschillende contracten afsluiten met payment providers waarbij je bijv. geen credit maar wel debit accepteert (is ook goedkoper geloof ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfkne
Aangezien MasterCard Debit Maestro vervangt, kun je intussen vrijwel overal met Curve betalen, met een creditcard daarachter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinciguerra
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 05-05-2024
Thanks!

Ik wist niet dat je inmiddels bij de AH ook met credit card kon afrekenen.
Er zijn iig nog een hele hoop ketens die wel debitcard accepteren (Visa/MC) maar geen creditcard (Visa/MC), vandaar mijn vraag. Goed om te weten dat dat bij Curve dus geen issue is, ongeacht wat voor kaart erachter hangt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mfkne
vinciguerra schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 14:32:
Thanks!

Ik wist niet dat je inmiddels bij de AH ook met credit card kon afrekenen.
Dat komt omdat het bij de allermeeste AH’s ook niet kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Recent heeft Curve een refund (retourpintransactie) op een vervallen kaart teruggeboekt die uiteraard allang niet meer in mijn account zit. Hoe de hell dat überhaupt kan is ook een aparte vraag, maar goed: heb het geld niet, en van de kaartprovider mag ik de oude achterliggende instantie van die kaart gaan benaderen (de kaart waar ik alleen nog maar de laatste vier cijfers van heb, ga kijken of ik de rest nog kan opduiken).

Heeft iemand eerder een refund ontvangen op een inactieve kaart en kan me melden hoe Curve daarmee omging? Heb weinig zin zelf door hoepels te springen als Curve de veroorzaker is: blijkbaar blijven je inactieve kaarten nog zo in hun administratie hangen dat er random refunds op teruggeboekt kunnen worden, lijkt me een fikse bug :X

[ Voor 3% gewijzigd door 2Dutch op 28-03-2024 11:25 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPensador
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 22:19
Een refund van Curve gekregen in Curve Cash. Wat is de beste methode om deze kostenloos naar mijn bank te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfkne
Er is geen mogelijkheid, je kan het alleen via Curve besteden, en onhandigerwijs alleen voor transacties die geheel met Curve Cash kunnen worden voldaan. Stel je hebt 10 EUR Curve Cash en besteed 15 EUR, dan worden die 15 EUR van je creditcard afgeschreven en je houdt of steeds 10 EUR Curve Cash. Stel daarentegen dat je 9 EUR besteed, dan gaan die van je Curve Cash af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
amazon gift card kopen, kan je zelf het bedrag kiezen andere slimme manieren nog niet gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

ElPensador schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 21:43:
Een refund van Curve gekregen in Curve Cash. Wat is de beste methode om deze kostenloos naar mijn bank te krijgen?
Als je Bunq hebt kun je die opwaarderen met je Curve card. Revolut werkt helaas niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

2Dutch schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 14:56:
Recent heeft Curve een refund (retourpintransactie) op een vervallen kaart teruggeboekt die uiteraard allang niet meer in mijn account zit. Hoe de hell dat überhaupt kan is ook een aparte vraag, maar goed: heb het geld niet, en van de kaartprovider mag ik de oude achterliggende instantie van die kaart gaan benaderen (de kaart waar ik alleen nog maar de laatste vier cijfers van heb, ga kijken of ik de rest nog kan opduiken).

Heeft iemand eerder een refund ontvangen op een inactieve kaart en kan me melden hoe Curve daarmee omging? Heb weinig zin zelf door hoepels te springen als Curve de veroorzaker is: blijkbaar blijven je inactieve kaarten nog zo in hun administratie hangen dat er random refunds op teruggeboekt kunnen worden, lijkt me een fikse bug :X
En zoals verwacht kan Curve niks terughalen en mag ik extra moeite gaan doen en nog langer op m'n geld gaan wachten :/ Heb wel het ARN-nummer gekregen om door te koppen. Krijg excuses voor de verwarring, maar er is geen verwarring: het is een domme manier van transacties afhandelen. Als iets niet goed te matchen valt, moet je dat niet de "klant" z'n probleem maken :X
Waarschuwing: gebruik Curve NIET voor je retourpin-transacties!
To clarify, refunds are occasionally matched to incorrect transactions when multiple payments to the same merchant are available for the refund to fit into. Unfortunately, when we receive refunds, the original transaction reference isn't always passed through which makes it harder to match them correctly.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElPensador
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 22:19
Tomba schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 09:21:
[...]

Als je Bunq hebt kun je die opwaarderen met je Curve card. Revolut werkt helaas niet meer.
Bedankt! Ik had nog een niet gebruikte Bunq account (spaar momenteel bij Trade Republic 4%), je kan bij Bunq 500 kostenloos opwaarderen met creditcard per maand en 2 keer van je Bunq account afhalen per maand.
Beide waren instant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

2Dutch schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 11:31:
[...]

En zoals verwacht kan Curve niks terughalen en mag ik extra moeite gaan doen en nog langer op m'n geld gaan wachten :/ Heb wel het ARN-nummer gekregen om door te koppen. Krijg excuses voor de verwarring, maar er is geen verwarring: het is een domme manier van transacties afhandelen. Als iets niet goed te matchen valt, moet je dat niet de "klant" z'n probleem maken :X
Waarschuwing: gebruik Curve NIET voor je retourpin-transacties!

[...]
Gaat dit toevallig over Plutus? Das het enige bedrijf dat ik ken dat zijn verantwoordelijkheden zo afschuift op zijn klanten. NB als het inderdaad Plutus is; Solaris fixed dit wel netjes voor je, op je Plutus dashboard staat een link:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rhvcc7FnPni_ypb-y4wMqHjEyaU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YzsA98hK0836mTWQWeFvWwUe.png?f=fotoalbum_large

Ik had bv een refund (van Amazon) na bijna 2 jaar op een creditcard die al heel lang niet meer bestaat (Rabobank is van Mastercard naar Visa geswitcht) en deze werd netjes op de bankrekening gestort binnen 30 dagen. Ook bij Ikea en Albert Heijn al retour pinnen laten toepassen. Ik vind je stelling 'Waarschuwing: gebruik Curve NIET voor je retourpin-transacties!' persoonlijk iets te definitief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

ElPensador schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 14:14:
[...]

Bedankt! Ik had nog een niet gebruikte Bunq account (spaar momenteel bij Trade Republic 4%), je kan bij Bunq 500 kostenloos opwaarderen met creditcard per maand en 2 keer van je Bunq account afhalen per maand.
Beide waren instant.
Grappig, hier ook Bunq en TR ;)
Fijn dat t voor jou ook werkt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Tomba schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 07:34:
Ik had bv een refund (van Amazon) na bijna 2 jaar op een creditcard die al heel lang niet meer bestaat (Rabobank is van Mastercard naar Visa geswitcht) en deze werd netjes op de bankrekening gestort binnen 30 dagen. Ook bij Ikea en Albert Heijn al retour pinnen laten toepassen. Ik vind je stelling 'Waarschuwing: gebruik Curve NIET voor je retourpin-transacties!' persoonlijk iets te definitief.
Handig om te weten, dankjewel. Ga zodra ik het volledige oude kaartnummer binnen heb (en anders maar met de laatste vier cijfers en mijn gegevens) Solaris sowieso spammen, heb geen andere keuze ;) Geen idee overigens of Plutus zoiets zou mogen doen namens een klant, want Curve kon ook niks corrigeren.

Wel is het zo dat Curve dus die mismatch maakt (1e keer geen probleem trouwens, ook bijzonder), en het daarmee ineens mijn probleem wordt. Hun systemen bevatten een flaw (filter dan desnoods op actief gekoppelde kaarten als je zoiets als retourpinnen krijgt als transactie). Je hoort mij echt niet als er iets van 2 jaar terug refunded wordt en dat in limbo belandt, want dan is het helemaal begrijpelijk, ik ben niet geheel onredelijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

ik heb bij Curve enkele GBIT transacties gedaan waarbij het oorspronkelijke bedrag in vreemde valuta is ingesteld en er verschillende bedragen worden afgeschreven / gerefund. Alle kaarten staan op euro.

Voorbeeld:

Oorspronkelijk eind februari ICS 10,80 dollar 10 euro
GBIT ICS refund 10,80 dollar 10 euro
Plutus 10,80 dollar 10,30 euro

Oftewel ik maak 30 cent verlies door nu GBIT te doen.

Meer mensen dit meegemaakt? Ik dacht dat het euro bedrag refund en GBIT gelijk was.

En nee, het zijn geen weekend of FX fees. Het is puur dat Curve voor de nieuwe transactie de huidige wisselkoers pakt (maar niet voor de refund...).

[ Voor 13% gewijzigd door knakworst op 29-03-2024 10:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

2Dutch schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 10:24:
[...]

Handige om te weten, dankjewel. Ga zodra ik het volledige oude kaartnummer binnen heb (en anders maar met de laatste vier cijfers en mijn gegevens) Solaris sowieso spammen, heb geen andere keuze ;) Geen idee overigens of Plutus zoiets zou mogen doen namens een klant, want Curve kon ook niks corrigeren.

Wel is het zo dat Curve dus die mismatch maakt (1e keer geen probleem trouwens, ook bijzonder), en het daarmee ineens mijn probleem wordt. Hun systemen bevatten een flaw (filter dan desnoods op actief gekoppelde kaarten als je zoiets als retourpinnen krijgt als transactie). Je hoort mij echt niet als er iets van 2 jaar terug refunded wordt en dat in limbo belandt, want dan is het helemaal begrijpelijk, ik ben niet geheel onredelijk :+
In feite heb jij helemaal geen relatie met Solaris maar met Plutus naar mijn mening. Sterker nog; ik heb eerder het idee dat wat Plutus doet niet mag. 'wij switchen van provider, gebeurt er iets op je oude kaart; succes!'

Ja met retour pinnen is het natuurlijk lastig te achterhalen op welke het matcht. Ikea bv staat je toe om het 364 dagen later terug te brengen.
Overigens; ik zou het logischer vinden om t ofwel retour te pinnen op je geactiveerde kaart of op je Curve Cash. Een transactie proberen te matchen en dan uitkomen op een kaart die al meer dan een half jaar niet meer werkt is wel een bug in the system dunkt me. Als je uitkomt op een transactie die zo oud is gaat er echt wat mis idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

knakworst schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 10:29:
ik heb bij Curve enkele GBIT transacties gedaan waarbij het oorspronkelijke bedrag in vreemde valuta is ingesteld en er verschillende bedragen worden afgeschreven / gerefund. Alle kaarten staan op euro.

Voorbeeld:

Oorspronkelijk eind februari ICS 10,80 dollar 10 euro
GBIT ICS refund 10,80 dollar 10 euro
Plutus 10,80 dollar 10,30 euro

Oftewel ik maak 30 cent verlies door nu GBIT te doen.

Meer mensen dit meegemaakt? Ik dacht dat het euro bedrag refund en GBIT gelijk was.

En nee, het zijn geen weekend of FX fees. Het is puur dat Curve voor de nieuwe transactie de huidige wisselkoers pakt (maar niet voor de refund...).
Zal toch met de Forex te maken hebben:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oiT9PZC_zaxusL75WXS6Tcfpdn0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hX4uHxgrw0I7apAeglSs1EUd.png?f=fotoalbum_large
De dollar is iets meer waard geworden zoals je ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Tomba schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 12:40:
In feite heb jij helemaal geen relatie met Solaris maar met Plutus naar mijn mening. Sterker nog; ik heb eerder het idee dat wat Plutus doet niet mag. 'wij switchen van provider, gebeurt er iets op je oude kaart; succes!'

Ja met retour pinnen is het natuurlijk lastig te achterhalen op welke het matcht. Ikea bv staat je toe om het 364 dagen later terug te brengen.
Overigens; ik zou het logischer vinden om t ofwel retour te pinnen op je geactiveerde kaart of op je Curve Cash. Een transactie proberen te matchen en dan uitkomen op een kaart die al meer dan een half jaar niet meer werkt is wel een bug in the system dunkt me. Als je uitkomt op een transactie die zo oud is gaat er echt wat mis idd.
Ja klopt wel ja, het is echter iets wat je vaker ziet: wij zijn inmiddels hier en de oude meuk zoek je zelf maar uit he? Helaas niet erg klantvriendelijk, en een ergernis, zeker. Sowieso als je aangeeft dat iets niet gaat zoals je zou verwachten, in plaats van dat ze daar dan intern echt pro-actief iets mee gaan doen krijg je excuses en doei. Erg gemakkelijk jezelf er vanaf maken, hou ik niet zo van, voor het geval dat nog niet was opgevallen :+ Mogelijk te maken met zo snel mogelijk tickets afraffelen, half lezen e.d. Niet alleen een trend bij de fintechs en co :/ Moeten wij eens proberen met onze werkmails ;)

Wilde ook Curve nog wel aangeven dat ze hun proces eens moeten verbeteren inderdaad, naar Curve Cash is ook een prima optie, zal ik eens aangeven als suggestie. In mijn geval is het een gevalletje "komt uit de lucht vallen" omdat het om koopzegels retourpinnen ging. Gelukkig kan ik die volle kaarten nu direct met online bestellingen verrekenen, dat geneuzel om naar de servicebalie te moeten voor zoiets is nogal oldskool. Maar ja dat voeren ze dus in net NA mijn foutieve transactie he, schande! :+

En zo blijven we lekker bezig :D ;) Verder weinig te mauwen over Curve hoor, simpel accepteren via de app met betalingen enzo, en dat voor noppes.
I recommend, for future reference, that you do not use your Curve card to receive amounts. As Curve is not a bank, this wouldn't go to a balance and we will have to forward this to another card and most of the times without the opportunity to ask which one should be the best option.

Another problem that might come up is that the payment system may interpret these as some other payment, like a refund of a transaction.
Nou Curve is het met mij eens _O- Hoef gelukkig niet meer te retourpinnen voor koopzegels (kan verrekenen met boodschappen, gister meteen benut), dus The End :+

[ Voor 14% gewijzigd door 2Dutch op 01-04-2024 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TreizeK
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 04-09-2024
Weet iemand hier heel soms of cashback met Revolut Metal, iCard Metal of Bunq Easy Money/Green werkt als je de kaart gebruikt via Curve?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTT
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

MTT

Tomba schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 09:21:
[...]

Ik heb geen probleem met curve cash op mijn revolut te storten.
Iedere 10 pond stort ik af op mijn revolut gbp rekening.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cfFBOSC0v8rmQs1JPilBP64vmHc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AeVrGM5Pzs57Ac5snI3JzPhl.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 61% gewijzigd door MTT op 02-04-2024 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

MTT schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 00:35:
[...]

Ik heb geen probleem met curve cash op mijn revolut te storten.
Iedere 10 pond stort ik af op mijn revolut gbp rekening.

[Afbeelding]
Hmm vreemd, laatste keer kreeg ik zowel rechtstreeks als via ApplePay dit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tnQ6gRK6-ay9FK09jImEIoZT0yA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KAsFl1g4UXT4734PB1PqAiYd.jpg?f=fotoalbum_large

Ik kreeg toen dit van Support te horen:
Hi Tom, Rene here, thanks for getting in touch - I hope you're doing well!
I’m sorry to hear that you experienced a decline.
This transaction was declined due to MCC reasons. What is an MCC? Merchant Category Code. It identifies the type of business for a transaction.
Some MCCs (Merchant category codes, 4-digit codes that denote a transaction type) are blocked by Curve due to compliance reasons or because we consider them high-risk. Here are the ones we block:
6051/4829 - Non-Financial Institutions – Foreign Currency, Money Orders (not wire transfer) and Travelers Cheques

At the moment, transactions to Revolut aren't allowed with Curve. This means that at this time, you won’t be able to use your Curve card with this merchant.
The reason is that we consider making such transactions with a Curve card to be high risk. This is a security measure that’s been put in place after a careful review.
I'm sorry for any inconvenience caused by this.

Ik heb al meerdere mensen gesproken die ook tegen hetzelfde aanliepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TreizeK
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 04-09-2024
Curve Cash overmaken naar Revolut werkt bij mij ook niet meer idd.
Pagina: 1 ... 13 ... 15 Laatste