Toon posts:

Plutus.it - Crypto Visa kaart

Pagina: 1 2 3 ... 39 Laatste
Acties:

Acties:
  • +21Henk 'm!

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21:51

Plutus.it - Crypto Visa kaart

Het bedrijf achter Plutus bestaat sinds 2015 en geeft een Visa debit kaart uit die je opladen met Euro's, Ethereum of Pluton. Naast een gratis account kan je met een betaald abonnement en/of staking de voordelen van de kaart vergroten.

Abonnement of Staking

Plutus kent twee manieren om de voordelen van je kaart te vergroten: via een betaald abonnement en/of het staken van PLU (Pluton). Waarbij de abonnementvorm vooral bedoeld is om de uitgavenlimiet waarover je cashback ontvangt te verhogen, krijg je bij het staken van PLU een hoger cashback-percentage maar ook meer perks.

De voordelen die komen bij het abonnement gaan direct in. Voor de voordelen die komen bij een staking-niveau geldt dat het cashback-percentage direct wordt aangepast, het aantal perks wordt echter pas na 30 dagen verhoogd. Je kan de nieuwe perks die bij je nieuwe staking-niveau komen wel direct selecteren.

Het cashback-percentage en het aantal perks dat je krijgt is afhankelijk van je abonnementsvorm en staking-niveau. Voor beide geldt dat je het hoogste aantal krijgt. Heb je bijvoorbeeld een gratis "Starter" abonnement en een "Hero" staking-niveau dan krijg je over de eerste € 250 een cashback van 4% en kan je 4 perks uitkiezen. Heb je een "Everyday" abonnement en het "Hero" staking-niveau dan krijg je 4% cashback over de eerste € 2.000 en kan je 4 perks selecteren.

Abonnementen
Veel mensen zullen prima met het gratis abonnement uit de voeten kunnen. Zeker als je op maandelijkse basis normaal gesproken niet meer dan € 250 zal gaan uitgeven is er weinig reden om een betaald abonnement te selecteren. Geef je substantieel meer uit dan is een betaald abonnement het overwegen waard. Je zou ook tijdelijk een betaald abonnement kunnen selecteren, je kan namelijk op elk moment weer terug naar het gratis abonnement.
StarterEverydayPremium
Kosten (per maand)€ 0€ 4,99€ 14,99
Cashback3 %3 %3 %
Uitgaven waarover je cashback krijgt (per maand)€ 250€ 2.000€ 22.500
Aantal perks123

Staking
Staking doe je op een non-custodial wallet, bijvoorbeeld Metamask of Ledger. Het wallet koppel je met Plutus en het tegoed wordt automatisch meegeteld voor je staking-niveau. Houd rekening met tot een dag verwerkingstijd om het staking-niveau bij te werken. Wees je er ook van bewust dat het ontkoppelen van de wallet of het verkopen van je PLU-tegoed direct impact heeft op je staking-niveau.
HeroVeteranLegendG.O.A.T.
Staking250 PLU500 PLU1.000 PLU2.000 PLU
Cashback4 %5 %6 %8 %
Perks4568

Cashback

Op elke aankoop met de Plutus debit kaart krijg je een cashback waarvan het percentage afhankelijk is van je abonnementsvorm en/of staking-niveau. De cashback wordt uitbetaald in PLU en wordt voor 45 dagen vastgezet. Anders dan bijvoorbeeld bij Crypto.com kan je in de eerste 45 dagen na uitbetaling van de cashback deze dus niet verkopen of overzetten naar een ander wallet. Na 45 dagen valt de PLU vrij en kan je deze op de Plutus wallet laten staan, omzetten naar Euros om met je kaart uit te geven of overmaken naar een extern wallet.

Anders dan bij vele andere crypto-kaarten kent Plutus een beperkte lijst van betalingen waarover je geen cashback zult krijgen; te denken valt aan de aankoop van aandelen, gokken en enkele andere categoriën.

Perks

De perks kan je kiezen uit een lijst van (momenteel) 20. Ook hier wordt de cashback uitbetaald in PLU en de eerste 45 dagen vastgezet. Je kan hierbij kiezen uit de volgende mogelijkheden:

De cashback op alle perks is gemaximeerd. Bij de meeste perks is dat tot € 10, maar er zijn een paar uitzonderingen. Zie hier voor het actuele overzicht. Over het meerdere krijg je de cashback zoals op je reguliere betalingen.

Voorbeeld:
Je hebt een "Starter" abonnement en "Hero" staking-niveau. Je hebt de Spotify perk geselecteerd.
Bij een Spotify Family abonnement van € 14,99 per maand krijg je op de eerste € 10 een volledige cashback in PLU. Over het restant van € 4,99 krijg je 4% cashback in PLU. Je ontvangt dus voor € 10,20 in PLU.

Plutus.it kaart aanvragen

De Plutus kaart vraag je aan via de website of app in de Google Play of Apple App Store. Gebruik je de referalcode van een andere gebruiker dan krijgen jij en de andere gebruiker € 10 in PLU.

Registratie en goedkeuring gaat over het algemeen snel. De goedkeuring volgt over het algemeen binnen een uur. Daarna duurt het nog enige tijd alvorens de Visa-debit kaart op je deurmat valt, reken of 2 tot 3 weken.

Je kaart opladen

Het opladen van je Plutus kaart gaat in twee stappen. In de eerste plaats moet je je Plutus account opladen, dat doe je via een bankoverschrijving. Plutus ondersteunt SEPA Instant Transfers wat betekent dat het geld normaal gesproken binnen een paar minuten op je account binnenkomt. Let wel op dat je bij het doen van de overschrijving goed op de voorwaarden let. Zo moet je als ontvanger je eigen naam gebruiken maar ook de rekening waarvan het geld afkomstig is moet op jouw naam staan. Voldoet de overboeking niet aan deze voorwaarden dan wordt het geld normaal gesproken binnen een dag teruggeboekt.

De tweede stap is het opladen van je Plutus kaart. Die doe je door het saldo van je account over te boeken naar je kaart. In veel gevallen wordt de overboeking direct uitgevoerd maar soms kan het ook tot de volgende werkdag duren.

Links

Plutus website
Plutus support pagina
Discord
Telegram

[Voor 36% gewijzigd door Timmy op 21-10-2022 13:04]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Timmy
Omdat Crypto.com de voorwaarden van de kaart gaat aanpassen is het voor sommigen wellicht een goed moment om naar alternatief om te kijken. Ik maak zelf al enige tijd gebruik van Plutus. Plutus heeft in maart een grote verandering ondergaan en is voor mij redelijk interessant geworden. Helaas is de koers van PLU (hun coin) de laatste tijd erg bewegelijk.

Ik zal proberen de topicstart de komende tijd uit te breiden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jaaap
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Moet je de kaart eerst persé opladen of kunnen de aankopen ook gewoon van je IBAN afgeschreven worden?

Hoe Russische desinformatie werkt:
1. Onzin verspreiden (verschillende onzin over 1 onderwerp/gebeurtenis)
2. Kijken welke onzin er opgepakt wordt door (social)media
3. Die (social)media versterken met likes en tweets en links

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nobleone
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 03:30
Het is een debit card zonder koppeling aan je bankrekening.
Dus inderdaad: eerst een top-up via een SEPA transfer of eventueel met een beetje ETH, PLU of BTC.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:34
Ook ik heb de plutus kaart. Tot op heden de gratis tier zonder stake.

Ik gebruik hem tot nu maar voor 1 ding.
Heb de lidl perk gekozen.

Ik betaal 1x per maand voor €10 boodschappen bij de lidl, en hier krijg ik voor €10 aan plu cashback over :)

Dikke prima. Verder nog niet echt naar gekeken. Is even kijken of ik het verder kan aanvullen icm mijn cdc kaart.

Oja, aanmelden via een vriend is ook leuk.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Therapy777
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-06 09:24
Het klonk leuk die perks, tot ik zag dat 250 PLU ruim 1500 dollar kost. Vind ik net ff te veel van het goede. Dan is alleen nog 3% cash back over max 250 euro ook niet de moeite.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01:10

Kol Nedra

don't trust, verify

Therapy777 schreef op zondag 1 mei 2022 @ 18:36:
Het klonk leuk die perks, tot ik zag dat 250 PLU ruim 1500 dollar kost. Vind ik net ff te veel van het goede. Dan is alleen nog 3% cash back over max 250 euro ook niet de moeite.
-de gratis versie geeft je dus 3% per maand van maximale €250 uitgaven?
- en 1 perk: geen idee welke perks er zijn en wat ze doen maar Lidl perk geeft je dus €10 per maand (max)terug aan Plutus zelfs als je maar voor €10 uitgeeft?

[Voor 4% gewijzigd door Kol Nedra op 01-05-2022 18:42]

Bitcoin Is the Most Trustworthy Asset, There’s No Second Best!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kol Nedra

Kol Nedra

don't trust, verify

Dacuuu schreef op zondag 1 mei 2022 @ 18:26:
Ook ik heb de plutus kaart. Tot op heden de gratis tier zonder stake.

Ik gebruik hem tot nu maar voor 1 ding.
Heb de lidl perk gekozen.

Ik betaal 1x per maand voor €10 boodschappen bij de lidl, en hier krijg ik voor €10 aan plu cashback over :)

Dikke prima. Verder nog niet echt naar gekeken. Is even kijken of ik het verder kan aanvullen icm mijn cdc kaart.

Oja, aanmelden via een vriend is ook leuk.
dus €10 aan boodschappen doen is €10 terug in PLU?
en ook de cashback van...... 3%?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dacuuu
Kol Nedra schreef op zondag 1 mei 2022 @ 18:43:
[...]

Jup.

Ik heb tot nu toe 1 transactie gemaakt met de plutus kaart (geen stake, geen maand abbo, gewoon de gratis variant) lidl perk selected.

1x lidl transactie van €12,86 gaf een bonus van 1,44 plu :)

Goede tip of niet? ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kol Nedra

Kol Nedra

don't trust, verify

zowel Aldi en Lidl dezelfde perks en lol in mijn buurt zitten die 2 winkels tegenover elkaar :P
de Everyday (€5 per maand) krijg je 2 perks +tot €2000 in cashback (ipv €250)
eerst naar LIDL €10 uitgeven en dan naar Aldi €10 uitgeven, dat klinkt wel prima!

je kan neem ik aan eerst de gratis versie aanvragen en daarna bijvoorbeeld Everyday abbo €5 per maand aanvragen?

van Plutus nog nooit gehoord, maar dat is deze denk ik?:
https://www.coingecko.com/en/coins/pluton

lage marketcap, dat maakt het wel meer risico

[Voor 16% gewijzigd door Kol Nedra op 01-05-2022 18:56]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Dacuuu
Lees net op het Plutus telegram kanaal:

"For all new users - we are happy to announce a bonus sign up reward. For every user that signs up we will be issuing an additional $25 in PLU to your account."

To claim the extra PLU fill in this form: https://forms.gle/kZHk5NgqQTVjz7Ao9

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:24
Dit maar even in de gaten houden na het crypto.com debacle

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Timmy
Jaaap schreef op zondag 1 mei 2022 @ 18:13:
Moet je de kaart eerst persé opladen of kunnen de aankopen ook gewoon van je IBAN afgeschreven worden?
Zoals @nobleone al zegt is het een debit kaart. Dat betekent dat je de kaart eerst moet opladen alvorens je een betaling kan doen. Een credit card is een kaart waarbij je een (kortlopend) krediet aangaat en deze wordt vaak automatisch van je bankrekening worden afgeschreven.

Bij Plutus maak je van te voren via een overschrijving Euro's over en die kan je vervolgens uitgeven via de debit kaart.
Therapy777 schreef op zondag 1 mei 2022 @ 18:36:
Bij de gratis versie krijg je 3% cashback en 1 perk (bijvoorbeeld Spotify, Netflix, Aldi of Lidl). Er geldt echter een limiet van 250 Euro, geef je meer dan 250 Euro uit dan krijg je over dat deel geen cashback. Betekent dus dat je per maand maximaal 7,50 Euro cashback krijgt, en daarnaast nog voor maximaal een tientje vanwege de ene perk die je kan selecteren.
Kol Nedra schreef op zondag 1 mei 2022 @ 18:43:
Klopt, als je de Lidl perk hebt gekozen. Dan krijg je over de eerste 10 Euro die je bij Lidl uitgeeft 10 Euro terug. Over het meerdere krijg je 3% terug. Dus geef je 110 Euro bij Lidl uit dan krijg je eenmalig 10 Euro en dan nog 3% over de resterende 100 Euro (= 3 Euro). Maakt in totaal 13 Euro.
Kol Nedra schreef op zondag 1 mei 2022 @ 18:55:
je kan neem ik aan eerst de gratis versie aanvragen en daarna bijvoorbeeld Everyday abbo €5 per maand aanvragen?

van Plutus nog nooit gehoord, maar dat is deze denk ik?:
https://www.coingecko.com/en/coins/pluton

lage marketcap, dat maakt het wel meer risico
Je kan op elk moment je abonnement aanpassen, naar beneden of naar boven. Ik ben vorig jaar begonnen met een gratis abonnement en pas sinds kort heb ik everyday.

Pluton (PLU) is inderdaad de coin die je krijgt. Deze heeft het de laatste tijd zwaar te voorduren gehad, eigenlijk net als de rest van de cryptomarkt. De marketcap is laag maar dat geeft aan de andere kant ook kansen, zeker nu mensen na de gebeurtenissen van vandaag met Crypto.com een alternatief zullen zoeken. Je ziet het nu al gebeuren. De laatste dagen een terugval en sinds vanmiddag 14 uur een flinke opleving :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Timmy
Mooie start, als je wat in dit project ziet. Een referral van 10 Euro en een extra bonus van 25 Euro :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03 16:23
Ook maar een account aangemaakt. Zeker nu met Crypto.com lijkt mij dit een mooi alternatief naast Nexo :)

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Timmy
Dacuuu schreef op zondag 1 mei 2022 @ 19:37:
"For all new users - we are happy to announce a bonus sign up reward. For every user that signs up we will be issuing an additional $25 in PLU to your account."

To claim the extra PLU fill in this form: https://forms.gle/kZHk5NgqQTVjz7Ao9
Voor de komende 24 uur (tot maandag 23 uur) is dit zelfs verhoogd naar 50 Euro in PLU. >:)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Erelco
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 07-12-2022
Zelf gebruik ik Plutus inmiddels ruim een half jaar en ben zeer tevreden. Customer support reageert meestal binnen een paar uur en de community (Telegram en Discord) is erg actief. Heb zelf de Binance Card en Crypto Card al lang achter me gelaten :)

Voor de $50 gratis PLU als welkomstbonus moet je wel de link in onderstaande tweet gebruiken.
https://twitter.com/plutus/status/1520855663081103360

Hierdoor is deze actie dus niet te combineren met een referral waarbij je $10 gratis PLU krijgt.

Een perk die ik, naast die van ALDI en LIDL, gebruik is die van ASOS. Als je elke maand een cadeaukaart van €10 koopt bij ASOS (en dus €10 PLU cashback krijgt), kun je na een paar maanden gratis een kledingsstuk bestellen. :)

[Voor 18% gewijzigd door Erelco op 01-05-2022 22:52]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Therapy777
Wat ik me nu nog af vraag is waar komt die cashback in PLU op terecht? Heeft Plutus ook een app net als CDC? Of moet je een eigen wallet hebben? En hoe verkoop ik die PLU dan?

Oh en wat ik ook niet kon vinden maar wel benieuwd naar ben, kun je switchen tussen perks of zit je vast aan je eerste keuze?

[Voor 26% gewijzigd door Therapy777 op 02-05-2022 01:35]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Timmy
Therapy777 schreef op maandag 2 mei 2022 @ 00:55:
Wat ik me nu nog af vraag is waar komt die cashback in PLU op terecht? Heeft Plutus ook een app net als CDC? Of moet je een eigen wallet hebben? En hoe verkoop ik die PLU dan?

Oh en wat ik ook niet kon vinden maar wel benieuwd naar ben, kun je switchen tussen perks of zit je vast aan je eerste keuze?
De cashback staat de eerste 45 dagen vast op je account, daarna heb je verschillende opties:
- laten staan. Het telt dan mee voor het bepalen van je staking-niveau;
- opnemen naar je eigen wallet, bijvoorbeeld je gekoppelde metamask (telt dan ook mee voor het bepalen van je staking-niveau);
- verkopen via de Plutus dex en gebruiken als tegoed op je kaart.

Plutus heeft een eigen app maar je gebruikt in principe altijd een non-custodial wallet die je kan koppelen. Ik denk dat de meeste mensen Metamask gebruiken maar je kan natuurlijk ook een hardware wallet koppelen. Persoonlijk vind ik dat het grote voordeel, je hebt volledige controle over je coins.

Verkopen kan je via de dex van Plutus of via een van de vele andere plaatsen (Kucoin bijvoorbeeld).

Wisselen tussen perks kan een maal per maand tussen de 27e en het einde van de maand.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Erelco schreef op zondag 1 mei 2022 @ 22:35:
Voor de $50 gratis PLU als welkomstbonus moet je wel de link in onderstaande tweet gebruiken.
https://twitter.com/plutus/status/1520855663081103360
Potver. Niet eerst registreren en dan pas op zoek gaan naar een topic op Tweakers :F

Vraagje: De PLU die je terugkrijgt, kan je die gelijk omzetten (in stable, BTC of whatever)? En zijn dingen makkelijk naar een exchange te verzenden?

Ook een vraagje, want ik denk dat ik het niet goed begrijp, het klinkt too good to be true. Maar als ik Premium neem á €14,99, dan kan ik rebates krijgen voor Netflix, Disney én Prime?
Timmy schreef op maandag 2 mei 2022 @ 05:49:
[...]
- verkopen via de Plutus dex en gebruiken als tegoed op je kaart.
Je verkoopt het dan gewoon voor dollars die je op je kaart zet?

[Voor 14% gewijzigd door anandus op 02-05-2022 07:53]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Timmy
anandus schreef op maandag 2 mei 2022 @ 07:50:
Ook een vraagje, want ik denk dat ik het niet goed begrijp, het klinkt too good to be true. Maar als ik Premium neem á €14,99, dan kan ik rebates krijgen voor Netflix, Disney én Prime?
Klopt! Je hebt twee opties:

- Neem een betaald abonnement. Het Premium abonnement komt met 3 perks (en 3% cashback op de eerste Euro 22.500). Deze perks kan je selecteren uit de lijst van 20, dus Netflix, Disney en Prime is mogelijk
- Stake 250 PLU (of meer). Je hebt dan het "Hero" staking-niveau en krijgt 4 perks (en 3 4% cashback). Dit in combinatie met een gratis abonnement geeft je echter wel beperkte cashback, alleen op de eerste 250 Euro. De uitgaven op perks tellen niet mee voor dit totaal.
anandus schreef op maandag 2 mei 2022 @ 07:50:
Je verkoopt het dan gewoon voor dollars die je op je kaart zet?
Euro's. Je verkoopt het intern op de dex en het bedrag kan je op de kaart zetten. Je kan het ook laten terugboeken naar je bankrekening (kost volgens mij Euro 5,50).

[Voor 17% gewijzigd door Timmy op 02-05-2022 10:37]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Timmy schreef op maandag 2 mei 2022 @ 07:54:
[...]
- Neem een betaald abonnement. Het Premium abonnement komt met 3 perks (en 3% cashback op de eerste Euro 22.500). Deze perks kan je selecteren uit de lijst van 20, dus Netflix, Disney en Prime is mogelijk
Nice.
En je krijgt bijv bij Netflix gewoon de waarde van de goedkoopste abonnementvorm terug? (€7,99)
Of krijg je terug wat je betaalt?

[Voor 3% gewijzigd door anandus op 02-05-2022 08:28]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Timmy
anandus schreef op maandag 2 mei 2022 @ 08:28:
En je krijgt bijv bij Netflix gewoon de waarde van de goedkoopste abonnementvorm terug? (€7,99)
Of krijg je terug wat je betaalt?
De cashback is gelimiteerd op Euro 10 per maand. Bij Spotify Family van Euro 14,99 krijg je dus 100% cashback over de eerste Euro 10 en je normale cashback-percentage over de rest.

Alleen Apple One kent een hogere cashback, to Euro 14,99.

Zie ook deze link voor meer info over de perks.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Erelco
- Stake 250 PLU (of meer). Je hebt dan het "Hero" staking-niveau en krijgt 4 perks (en 3% cashback).
Bij het Hero staking-niveau hoort een cashback-percentage van 4% :)
Euro's. Je verkoopt het intern op de dex en het bedrag kan je op de kaart zetten. Je kan het ook laten terugboeken naar je bankrekening (kost volgens mij Euro 5,50).
Andere workaround is Revolut. Bij Revolut kun je kosteloos je banksaldo opwaarderen met een creditcard. Vervolgens kun je het kosteloos overmaken naar je eigen betaalrekening. Scheelt toch weer €5,50 :*)

Acties:
  • +5Henk 'm!

• PHPResource
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:50
Leuk hoor guys. Maar dit eindigt net als CDC in een flinke mineur. En kom nou niet vertellen dat zij een ander verdienmodel hebben. Gratis geld bestaat niet.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• javaboon
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-04 07:29
Iemand een idee hoe lang het duurt vanaf het moment dat je je eerste storting doet tot deze is gevalideerd?

duh, electrons are life

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 00:12
PHPResource schreef op maandag 2 mei 2022 @ 10:31:
Leuk hoor guys. Maar dit eindigt net als CDC in een flinke mineur. En kom nou niet vertellen dat zij een ander verdienmodel hebben. Gratis geld bestaat niet.
Daarbij moet je wel aardig wat geld uitgeven wil je dit rendabel maken, vind een maandelijks abonnement voor cashback toch wel jammer in deze. Maar wel een mooi alternatief nu naast CDC.

XBL: Nogne

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Timmy
Gratis geld bestaat inderdaad niet maar dat betekent niet dat je er voor het moment geen gebruik van kan maken. Net als bij elke investering moet je in je achterhoofd houden dat je je inzet kan verliezen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Timmy
javaboon schreef op maandag 2 mei 2022 @ 10:32:
Iemand een idee hoe lang het duurt vanaf het moment dat je je eerste storting doet tot deze is gevalideerd?
Als je bank SEPA international instant payments ondersteund (in Nederland zijn dat bunq en ABN AMRO) dan staat het binnen een minuut of 10 op je Plutus account, anders de volgende dag. Je zou ook Revolut of N24 kunnen gebruiken, dan staat het ook vrijwel direct op je account.

Je krijgt een mail zodra je deposit is gearriveerd.

Overigens: Het is een officiele vrije dag in de UK, dus mogelijk komt je geld pas morgen aan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kol Nedra

Kol Nedra

don't trust, verify

ik heb de juiste iban en de juiste swift/bic gebruikt en mijn bank account naam is hetzelfde als van mijn ID, en heb Plutus als ontvanger genoemd, dus moet goed gaan toch?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cerenas
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-06 17:43
Hoopte ook op een voordelige debit card voor op vakantie in niet Euro-landen, maar dat is dus niet echt voordelig. Zou het account dan alleen gebruiken voor de perks eigenlijk.

Dan zou de Nexo card voor vakanties voordeliger zijn en de Nexo kaart lijkt Apple/Google Pay te understeunen, heb je ook geen Curve nodig. Zijn er toevallig mensen die Nexo en Plutus al verder vergeleken hebben?
Kol Nedra schreef op maandag 2 mei 2022 @ 10:50:
ik heb de juiste iban en de juiste swift/bic gebruikt en mijn bank account naam is hetzelfde als van mijn ID, en heb Plutus als ontvanger genoemd, dus moet goed gaan toch?
Zou goed moeten gaan. Heb zojuist 20 euro van mijn bunq account naar Plutus gestuurd, met mijn eigen naam als ontvanger en na zo'n 10 minuten kreeg ik een mail dat het er op stond.

[Voor 35% gewijzigd door Cerenas op 02-05-2022 11:00]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Timmy
De rekening staat op je eigen naam, dus je kan gewoon je eigen naam als ontvanger gebruiken. Volgens mij werkt "Plutus" als ontvanger ook.
Cerenas schreef op maandag 2 mei 2022 @ 10:57:
Hoopte ook op een voordelige debit card voor op vakantie in niet Euro-landen, maar dat is dus niet echt voordelig. Zou het account dan alleen gebruiken voor de perks eigenlijk.

Dan zou de Nexo card voor vakanties voordeliger zijn en de Nexo kaart lijkt Apple/Google Pay te understeunen, heb je ook geen Curve nodig. Zijn er toevallig mensen die Nexo en Plutus al verder vergeleken hebben?
De meeste mensen gebruiken voor betalingen buiten het Euro gebied de Curve-kaart. Curve heeft (tot een bepaald bedrag) geen valutakosten. Curve herleidt de betalingen dan door naar bijvoorbeeld Plutus.

Ik heb Nexo gebruikt maar was er niet zo tevreden over. Trage helpdesk op dat moment en heb een aantal maal problemen met stortingen en betaling gehad. Dat heb ik tot dusver nog niet bij Plutus ervaren.

[Voor 54% gewijzigd door Timmy op 02-05-2022 11:01]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Je hebt helemaal gelijk, maar ten eerste moet je gratis geld zo pakken zolang het kan :P en ten tweede moest je bij CDC voor veel dingen (zoals gratis Spotify of Netflix) geld vastzetten, hier is dat niet zo (voor zover ik weet).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Erelco
Dan toch even een vergelijk:
Als ik uitga van CoinGecko zit de circulating supply van CRO op 83,5% van de total supply. Bij Plutus zit de circulating supply pas op 9,2% van de total supply. Dat is nogal een verschil. Daarnaast hoeft Plutus niet aan de reward pool te komen om geld op te halen. Plutus krijgt simpelweg betaald door gebruikers voor de subscriptions. Van dit fiat geld is het de bedoeling de kosten rond te krijgen.
Als je Plutus als ontvanger noemt, zul je je geld terugkrijgen helaas. Je moet echt je eigen naam gebruiken. Zie ook: https://support.plutus.it/hc/en-us/articles/360027444512
Cerenas schreef op maandag 2 mei 2022 @ 10:57:
Zou goed moeten gaan. Heb zojuist 20 euro van mijn bunq account naar Plutus gestuurd, met mijn eigen naam als ontvanger en na zo'n 10 minuten kreeg ik een mail dat het er op stond.
Je hebt je eigen naam als ontvanger gebruikt, dan gaat het inderdaad goed. Kol Nedra zegt "Plutus" als ontvanger gebruikt te hebben.

[Voor 15% gewijzigd door Erelco op 02-05-2022 11:08]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Oh, je krijgt in de tussentijd geen virtuele kaart om te gebruiken zie ik? Dus wachten tot de echte kaart er is ... Nou, met die drukte zal dat wel een tijdje duren.

Of kijk ik verkeerd en is er wel een virtuele kaart om alvast aan mijn Netflix te koppelen?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Erelco
anandus schreef op maandag 2 mei 2022 @ 11:08:
Oh, je krijgt in de tussentijd geen virtuele kaart om te gebruiken zie ik? Dus wachten tot de echte kaart er is ... Nou, met die drukte zal dat wel een tijdje duren.

Of kijk ik verkeerd en is er wel een virtuele kaart om alvast aan mijn Netflix te koppelen?
Je krijgt inderdaad geen virtuele kaart, dus er zit niets anders op dan te wachten op je fysieke kaart. Ze hebben kortgeleden een nieuwe voorraad kaarten gekregen, dus ik verwacht dat je je kaart gewoon binnen 2-3 weken op de deurmat hebt liggen.

Een andere optie is Curve gebruiken met een andere onderliggende kaart. Zodra je je Plutus kaart hebt, kun je de GBIT (Go Back In Time) functie van Curve gebruiken naar je Plutus kaart.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Erelco schreef op maandag 2 mei 2022 @ 11:10:
[...]
Een andere optie is Curve gebruiken met een andere onderliggende kaart. Zodra je je Plutus kaart hebt, kun je de GBIT (Go Back In Time) functie van Curve gebruiken naar je Plutus kaart.
Ohja! Slim

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cerenas
Timmy schreef op maandag 2 mei 2022 @ 10:58:
[...]

De meeste mensen gebruiken voor betalingen buiten het Euro gebied de Curve-kaart. Curve heeft (tot een bepaald bedrag) geen valutakosten. Curve herleidt de betalingen dan door naar bijvoorbeeld Plutus.

Ik heb Nexo gebruikt maar was er niet zo tevreden over. Trage helpdesk op dat moment en heb een aantal maal problemen met stortingen en betaling gehad. Dat heb ik tot dusver nog niet bij Plutus ervaren.
Heb ook al een Curve kaart inderdaad, maar wil liever gewoon 1 kaart hebben waar ik alles mee kan doen (dus ook in het weekend). De CDC kaart was voor mij daarvoor een fijne oplossing, maar tja. (Ik gebruik zelf namelijk toch eigenlijk (nog) geen Google/Apple Pay en dat was de voornaamste reden voor CDC gebruikers om hem ertussen te hangen dacht ik.)

Bedankt voor het delen van je ervaring met Nexo, dat is wel fijn om te weten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Timmy
Cerenas schreef op maandag 2 mei 2022 @ 11:12:
Heb ook al een Curve kaart inderdaad, maar wil liever gewoon 1 kaart hebben waar ik alles mee kan doen (dus ook in het weekend).
Snap ik helemaal. Ik gebruikte de CRO-kaart zelf nooit (ik heb liever plastic kaarten) maar de kleine toeslag op betalingen in het weekeinde was altijd een vervelende bijkomstigheid van Curve.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mikeol
  • Laatst online: 01-06 13:56
Dus verder zitten er nul kosten aan de kaart om deze aan te vragen?
Dan is het sws niet verkeerd om deze uit te proberen. Als het niet bevalt heb je altijd de optie om de kaart gewoon niet meer te gebruiken. Waar hebben jullie de referral link vandaan?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kol Nedra

Kol Nedra

don't trust, verify

bedankt voor het melden @Erelco heb maar een nieuwe verstuurden nu met mijn eigen naam ipv Plutus 👍

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cerenas
Mikeol schreef op maandag 2 mei 2022 @ 11:44:
Dan is het sws niet verkeerd om deze uit te proberen. Als het niet bevalt heb je altijd de optie om de kaart gewoon niet meer te gebruiken. Waar hebben jullie de referral link vandaan?
Lijkt het wel op, je moet alleen initieel even 20 euro overmaken om de kaart te kunnen bestellen. Ik ga het gewoon even proberen en anders laat ik hem ook gewoon in een laadje liggen inderdaad. Eerste maand is ook gratis voor de subscriptions zag ik trouwens.

Ik heb de referral van hun Twitter gebruikt: https://twitter.com/plutus/status/1520855663081103360

[Voor 4% gewijzigd door Cerenas op 02-05-2022 11:50]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ypho
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16:44
Vanmorgen ook geregistreerd, stake bij CDC nog 2 maanden, en dan langzaamaan afbouwen. Net 20 euro overgemaakt, maar dat zal nog een paar uur duren.

Om te beginnen de "free" versie met 1 perk, en later eens kijken of ik het 4.99 abbo wil nemen, sowieso eerst eens vergelijken wat ik nu met de CDC-kaart per maand uitgeef. Ik ga op dit moment in ieder geval geen 250 PLU staken ;-)

Weet iemand trouwens of je het abbo per maand kunt wijzigen? Als in, stel dat de rewards straks ook wijzigen als bij CDC, kan ik dan het 5 euro p/m abbo weer omzetten naar "free"?

[Voor 11% gewijzigd door Ypho op 02-05-2022 11:53]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TheFruitNerd
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-05 13:47

TheFruitNerd

iets met fruit

Ypho schreef op maandag 2 mei 2022 @ 11:50:
Vanmorgen ook geregistreerd, stake bij CDC nog 2 maanden, en dan langzaamaan afbouwen. Net 20 euro overgemaakt, maar dat zal nog een paar uur duren.

Om te beginnen de "free" versie met 1 perk, en later eens kijken of ik het 4.99 abbo wil nemen, sowieso eerst eens vergelijken wat ik nu met de CDC-kaart per maand uitgeef. Ik ga op dit moment in ieder geval geen 250 PLU staken ;-)

Weet iemand trouwens of je het abbo per maand kunt wijzigen? Als in, stel dat de rewards straks ook wijzigen als bij CDC, kan ik dan het 5 euro p/m abbo weer omzetten naar "free"?
Ja dat kan, maar kost even wat moeite.
If you have a live Premium and Pro subscription and you wish to cancel, you can cancel anytime (we call this a downgrade). There are no fees involved and in some instances, you will still be able to benefit from the services you get for your subscription until the end of the month you have already paid for. After then, you will become a Starter member again (a Plutus account holder who does not pay a subscription for the Premium or Pro service).

If you'd like to cancel your Premium or Pro Subscription, you can let us know through the Plutus app or by writing to us at support@plutus.it.

- B.L.A.A.T. -

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Timmy
Mikeol schreef op maandag 2 mei 2022 @ 11:44:
De referral haal je bij een van de andere gebruikers, maar op Twitter vind je een tijdelijke referral die je 50 Euro tegoed in PLU geeft. De normale referral geeft je 10 Euro in PLU (en tijdelijk 25 Euro bonus).

Er zitten inderdaad geen kosten aan de kaart. Om de kaart te kunnen versturen vraagt men wel om tenminste 20 Euro tegoed naar je account over te maken. Dit tegoed kan je geheel uitgeven.
Ypho schreef op maandag 2 mei 2022 @ 11:50:
Jazeker, dat kan. Je kan op elk moment je abonnement bijstellen, zowel naar beneden als naar boven.
Verwacht je dus een maand met veel betalingen dan kan het raadzaam zijn om even naar het "Everyday" abonnement te wisselen, de uitgaven waarover je cashback krijgt stijgen dan namelijk van Euro 250 naar 2.000. En de maand daarop ga je weer terug naar het gratis abonnement.

Dit wisselen kan in de app of op de website (werkt bij mij) maar in sommige gevallen moet je de servicedesk om hulp vragen. Ze reageren over het algemeen binnen een paar uur.

[Voor 5% gewijzigd door Timmy op 02-05-2022 12:06]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20:36

knakworst

Get Dilberted!

Ticket aangemaakt. Leren we ook weer hoe snel support is.

[Voor 7% gewijzigd door knakworst op 02-05-2022 12:16]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Timmy
Heb je meerdere voornamen die wel op je ID staan maar niet hebt ingevuld? Maar sowieso even een support ticket aanmaken, ze reageren normaal gesproken binnen enkele uren. Al vermoed ik dat het Crypto.com debacle voor wat vertraging zorgt...

[Voor 6% gewijzigd door Timmy op 02-05-2022 12:17]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get Dilberted!

PLU 60 procent gestegen. Hadden we gister toch in moeten laden :p

Acties:
  • +1Henk 'm!

• pimsaint
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03:08
knakworst schreef op maandag 2 mei 2022 @ 12:17:
PLU 60 procent gestegen. Hadden we gister toch in moeten laden :p
crypto.com vibes all over again 😂

Ach, wat anandus zegt. Nu lekker pakken wat er te pakken valt!

edit:
Ik laat die kaart persoonlijk maar even varen, maar ruil wel vast wat CROtjes voor een zak PLU

[Voor 17% gewijzigd door pimsaint op 02-05-2022 12:41]

[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic

Acties:
  • +2Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Stelletje treksprinkhanen die we zijn :P

En als we Plutus failliet hebben geroofd gaan we naar de volgende :D

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MacorgaZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-05 23:04
Toch even ingescheven met die $50 bonus, net de 20 euro overgemaakt.
Ik wilde al weken geleden aan de Crypto.com-kaart met stake beginnen maar gelukkig niet gedaan :+
Eens kijken hoe het bevalt :)

Tesla Model 3 SR+ 2020 | Midnight Silver

Acties:
  • 0Henk 'm!

• javaboon
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-04 07:29
Timmy schreef op maandag 2 mei 2022 @ 10:50:
[...]

Als je bank SEPA international instant payments ondersteund (in Nederland zijn dat bunq en ABN AMRO) dan staat het binnen een minuut of 10 op je Plutus account, anders de volgende dag. Je zou ook Revolut of N24 kunnen gebruiken, dan staat het ook vrijwel direct op je account.

Je krijgt een mail zodra je deposit is gearriveerd.

Overigens: Het is een officiele vrije dag in de UK, dus mogelijk komt je geld pas morgen aan.
zojuist binnen gekregen, binnen 1 dag dus inderdaad.

duh, electrons are life

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ypho
Zojuist is mijn 20 euro storting verwerkt. Echter nu wachten op de card, tot die tijd kan ik nog niets :) (ik zie geen optie voor een virtuele card oid)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wiley99
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 22:57
klinkt natuurlijk interessant maar het is wel weer een website die mijn ID wil hebben voor een paar tientjes. Voor mij niet zo interessant omdat ik al Binance BNB en Nexo heb voor 2% cashback.

Een snel Excelletje doet mij vermoeden dat USDC1000.- bij Nexo parkeren tegen 12% en daarvan je card-uitgaven betalen (zeg 250 om te vergelijken met de 1e tier, bij Nexo 2% cashback) vergelijkbaar oplevert als de extra 1% (3% totaal) en een perk van 10,- (tussen 15 en 17,50/maand). Ietsje minder wellicht maar dat kun je opvangen door er ook wat euro' s te laten staan.

Als je van CDC komt en gratis Netflix gewend bent is het wellicht iets anders...

A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transform - Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Timmy
Wiley99 schreef op maandag 2 mei 2022 @ 13:06:
Een snel Excelletje doet mij vermoeden dat USDC1000.- bij Nexo parkeren tegen 12%
Om 12% rewards bij Nexo te krijgen moet je natuurlijk wel laten uitbetalen in NEXO en je moet een Platinum account hebben. Daarvoor moet je minimaal 10% van je kapitaal in NEXO steken. Wil je laten uitbetalen in USDC en heb je geen NEXO dan krijg je 8%, wat nog steeds een mooi percentage is.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kol Nedra

Kol Nedra

don't trust, verify

mijn €20 is weer terug op de bank waar ik "Plutus" als naam gedaan had, top 👍
helaas de nieuwe order nog niet verwerkt maar verwacht in de middag wel

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wiley99
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 22:57
Timmy schreef op maandag 2 mei 2022 @ 13:11:
[...]

Om 12% rewards bij Nexo te krijgen moet je natuurlijk wel laten uitbetalen in NEXO en je moet een Platinum account hebben. Daarvoor moet je minimaal 10% van je kapitaal in NEXO steken. Wil je laten uitbetalen in USDC en heb je geen NEXO dan krijg je 8%, wat nog steeds een mooi percentage is.
Klopt, ik doelde ook op mijn situatie, dat is hoe ik het nu doe. Als je nog moet beginnen klinkt dit zeker als goede optie.
Ik wil me hier niet inschrijven omdat ik niet steeds voor een paar tientjes mijn ID wil afgeven. Nexo en Binance hebben voor mij meer toegevoegde waarde. Misschien verandert dat in de toekomst. Ride the waves, but choose wisely.

A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transform - Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

.

[Voor 120% gewijzigd door Slonzo op 02-05-2022 16:28]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Erelco
Ypho schreef op maandag 2 mei 2022 @ 13:06:
Zojuist is mijn 20 euro storting verwerkt. Echter nu wachten op de card, tot die tijd kan ik nog niets :) (ik zie geen optie voor een virtuele card oid)
Plutus biedt inderdaad vooralsnog geen virtuele kaarten aan. Zoals eerder vermeld zou je nu wel je Curve card kunnen gebruiken (als je die hebt) en vervolgens als je je Plutus card hebt GBIT (Go Back In Time) gebruiken

Acties:
  • +1Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get Dilberted!

Eens dit is niet houdbaar. Maar als je geen pluton koopt, alleen een abo van 15 euro, haal je het er met de 3 perks en de 3 procent wel uit. Zonder dat je in de eigen shitcoin moet investeren. Dus dan is het risico zeer beperkt.

Als ik de pluton koers zie is het wel duidelijk waar CDC klanten naar toe gaan...

[Voor 7% gewijzigd door knakworst op 02-05-2022 14:57]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MitchellHearth
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:06
Hoe lang duurde de €20 storting bij jullie? Ik heb het gisteravond gedaan maar tot op heden nog geen verandering in de app...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ypho
MitchellHearth schreef op maandag 2 mei 2022 @ 15:16:
Hoe lang duurde de €20 storting bij jullie? Ik heb het gisteravond gedaan maar tot op heden nog geen verandering in de app...
Vanmorgen rond half 10 gedaan, rond 1 uur storting afgerond.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TheFruitNerd
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-05 13:47

TheFruitNerd

iets met fruit

Vanmorgen rond 09:00 gedaan, 15 min later stond het er op.

- B.L.A.A.T. -

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Timmy
Het ligt heel erg aan je bank, maar normaal gesproken tussen de 10 minuten en een werkdag

Als je bank internationale instant transfers ondersteunen dan staat het er in een minuut of 10 op (dat zijn bijvoorbeeld ABN AMRO en bunq). Voor banken die dat niet ondersteunen duurt het langer (ING en Rabo bv). En dan heb je ook nog de pech dat het vandaag in de UK een officiele feestdag is...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CryptoT
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 19-05 11:02
Zojuist ook aangemeld en de 20 euro overgemaakt. Echt 2 minuten later al de mail dat het gelukt is. Top:)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bramv101
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20:17
CryptoT schreef op maandag 2 mei 2022 @ 15:23:
Zojuist ook aangemeld en de 20 euro overgemaakt. Echt 2 minuten later al de mail dat het gelukt is. Top:)
Met welke methode was dit? Want na 2 dagen heb ik nog steeds geen bevestiging

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MitchellHearth
Timmy schreef op maandag 2 mei 2022 @ 15:22:
[...]

Het ligt heel erg aan je bank, maar normaal gesproken tussen de 10 minuten en een werkdag

Als je bank internationale instant transfers ondersteunen dan staat het er in een minuut of 10 op (dat zijn bijvoorbeeld ABN AMRO en bunq). Voor banken die dat niet ondersteunen duurt het langer (ING en Rabo bv). En dan heb je ook nog de pech dat het vandaag in de UK een officiele feestdag is...
Nja zit bij de SNS Bank. Zal wel wat langer nodig hebben dan. Ze geven officieel aan 1 werkdag. Nog even geduld :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CryptoT
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 19-05 11:02
bramv101 schreef op maandag 2 mei 2022 @ 15:27:
[...]

Met welke methode was dit? Want na 2 dagen heb ik nog steeds geen bevestiging
Gewoon via de Rabobank. Eigen naam gebruikt zoals hier boven werd aangegeven. Dan engels rekeningnummer wat ik kreeg uit de App. In de omschrijving mijn naam erbij gezet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kol Nedra

Kol Nedra

don't trust, verify

ik kom verder in de stappen, nu de keuze;
gratis of €5 per maand.....
advies? 🙃

Acties:
  • +1Henk 'm!

• NeoflexNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22:30

NeoflexNL

Forever young

Kol Nedra schreef op maandag 2 mei 2022 @ 15:31:
advies? 🙃
Ligt een beetje aan je uitgavenpatroon. Gratis is tot 250 euro cashback? Dat is 7,50 euro per maand, schiet niet echt op. Met een beetje consequent gebruik is die 5 euro per maand zo terugverdiend.

“Prediction is very difficult, especially if it's about the future”

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03 16:23
NeoflexNL schreef op maandag 2 mei 2022 @ 15:34:
[...]

Ligt een beetje aan je uitgavenpatroon. Gratis is tot 250 euro cashback? Dat is 7,50 euro per maand, schiet niet echt op. Met een beetje consequent gebruik is die 5 euro per maand zo terugverdiend.
Maar die 5 euro verdien je al terug wanneer je een extra perk aanzet en meer dan die 5 euro uitgeeft. Je hoeft die kaart dus niet zoveel te gebruiken.

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kol Nedra

Kol Nedra

don't trust, verify

nu vraagt ie om 2 way step verificatie......dus kom nu ff niet verder want dit doe ik met een andere telefoon en ben nu op het werk......vanavond maar verder afronden 😌

ik heb btw gekozen voor de Everyday, 2 perks en heb je zo terug. voor €10 aan schultenbräu kopen bij de Aldi 🥲

[Voor 25% gewijzigd door Kol Nedra op 02-05-2022 15:39]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Timmy
Kol Nedra schreef op maandag 2 mei 2022 @ 15:31:
advies? 🙃
Hoeveel denk je maandelijks uit te geven? Minder dan 250 Euro dan zou ik het gratis abonnement doen. Substantieel meer dan 250 dan Everyday (of zelfs Premium). Maar je kan natuurlijk ook voor een maandje wisselen als je veel betalingen verwacht, ga je daarna weer terug naar gratis.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• NeoflexNL

NeoflexNL

Forever young

Sydney08 schreef op maandag 2 mei 2022 @ 15:36:
[...]

Maar die 5 euro verdien je al terug wanneer je een extra perk aanzet en meer dan die 5 euro uitgeeft. Je hoeft die kaart dus niet zoveel te gebruiken.
Ja, mee eens. Perks bij Shell en Aldi/Lidl zijn in principe no-brainers ja. Wellicht toch te overwegen dit..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gelukszoekr
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:04
Ik ga ook wel voor de €5 kaart. Nadat over 20 dagen m'n CDC kaart zal ophoud. Komt nog goed uit qua levertijd ook nog eens :P En dan deze weer aan de Curve koppelen.

ik vraag me alleen af of deze kaart ook buiten de EU zal werken

Bitcoin - A weapon of mass disruption

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jero_B
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 04-06 12:31
@Timmy https://plutus.it/fees

Dit is nog wel een handige om bij het overzicht te zetten. FIAT withdrawal is €5,50 bij de gratis tier :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Timmy
Gelukszoekr schreef op maandag 2 mei 2022 @ 16:01:
ik vraag me alleen af of deze kaart ook buiten de EU zal werken
Jawel, maar je betaalt wel wisselkosten. Buiten het Euro gebied betaal ik dus sowieso via Curve. Eigenlijk betaal ik alles via Curve...

Er wordt overigens al maanden gehint op een samenwerking met Curve. Wellicht in de vorm van een perk, wellicht meer.

[Voor 24% gewijzigd door Timmy op 02-05-2022 16:09]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gelukszoekr
Timmy schreef op maandag 2 mei 2022 @ 16:07:
[...]

Jawel, maar je betaalt wel wisselkosten. Buiten het Euro gebied betaal ik dus sowieso via Curve. Eigenlijk betaal ik alles via Curve...

Er wordt overigens al maanden gehint op een samenwerking met Curve. Wellicht in de vorm van een perk, wellicht meer.
Maar die Curve heb je dan aan een andere kaart gekoppeld?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Timmy
Gelukszoekr schreef op maandag 2 mei 2022 @ 16:10:
Maar die Curve heb je dan aan een andere kaart gekoppeld?
Bij Curve heb je zelf geen krediet maar Curve herleidt de betaling naar een andere kaart. Mocht je willen dan kan je je betaling zelfs tot 30 dagen later omhangen naar een andere kaart. Ik heb een aantal kaarten (credit en debit) die ik onder Curve heb gehangen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gelukszoekr
Timmy schreef op maandag 2 mei 2022 @ 16:12:
[...]

Bij Curve heb je zelf geen krediet maar Curve herleidt de betaling naar een andere kaart. Mocht je willen dan kan je je betaling zelfs tot 30 dagen later omhangen naar een andere kaart. Ik heb een aantal kaarten (credit en debit) die ik onder Curve heb gehangen.
Ja, dat bedoel ik. Dan betaal je dus gewoon met een andere kaart buiten de EU

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gelukszoekr
Toch jammer, als ik hier gisteren de tijd voor had, dan had ik zeker 500 PLU gekocht. Nu na zo'n 120% pump... laat maar even dan :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:18
Timmy schreef op zondag 1 mei 2022 @ 17:12:
Omdat Crypto.com de voorwaarden van de kaart gaat aanpassen is het voor sommigen wellicht een goed moment om naar alternatief om te kijken. Ik maak zelf al enige tijd gebruik van Plutus. Plutus heeft in maart een grote verandering ondergaan en is voor mij redelijk interessant geworden. Helaas is de koers van PLU (hun coin) de laatste tijd erg bewegelijk.

Ik zal proberen de topicstart de komende tijd uit te breiden.
Wat nu bij Crypto.com is gebeurd (en al wat gaande was m.b.t. het earn program) kan net zo goed bij Plutus.
Het is ook daarnaast niet zo makkelijk om van dit soort platformen over te stappen.
Ja het kan wel, maar kijk naar wat de koers van CRO heeft gedaan, je maakt dik verlies als je nu verkoopt t.o.v. de koers van een paar weken geleden.

Eigenlijk ook best logisch dat ze op ten duur de beloningen verminderen of zelfs helemaal schrappen, die cadeautjes kunnen niet eeuwig door blijven gaan, dan zal het bedrijf erachter uiteindelijk ook klappen.
Bij Plutus zijn deze rewards dus eigenlijk ook niet haalbaar voor de lange termijn, vraag is alleen wanneer ze de spelregels gaan veranderen...

📈 Voordelig, eenvoudig & gespreid beleggen in aandelen 💸

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kol Nedra

Kol Nedra

don't trust, verify

Plutus zal vast ook aanpassen, de gratis variant is laagdrempelig en zelfs de €5 per maand heb je er ook zeer snel uit. mocht dat allemaal veranderen kun je ook weer downgraden naar de gratis variant.
ik ga geen plutus kopen, enkel PLU omzetten naar BTC

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MitchellHearth
Timmy schreef op maandag 2 mei 2022 @ 15:22:
[...]

Super wazig, ik krijg de €20 teruggestort met de melding:

"Opdracht met tegenrekening GB46C etc etc kon niet worden uitgevoerd. Reden: De debiteur is het niet eens met de afschrijving"

Voordat ik ga bellen met de bank: wat zou dit kunnen betekenen?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Cerenas
JohanNL schreef op maandag 2 mei 2022 @ 16:42:
[...]

Wat nu bij Crypto.com is gebeurd (en al wat gaande was m.b.t. het earn program) kan net zo goed bij Plutus.
Het is ook daarnaast niet zo makkelijk om van dit soort platformen over te stappen.
Ja het kan wel, maar kijk naar wat de koers van CRO heeft gedaan, je maakt dik verlies als je nu verkoopt t.o.v. de koers van een paar weken geleden.

Eigenlijk ook best logisch dat ze op ten duur de beloningen verminderen of zelfs helemaal schrappen, die cadeautjes kunnen niet eeuwig door blijven gaan, dan zal het bedrijf erachter uiteindelijk ook klappen.
Bij Plutus zijn deze rewards dus eigenlijk ook niet haalbaar voor de lange termijn, vraag is alleen wanneer ze de spelregels gaan veranderen...
Voordeel voor PLU op het moment is dat circulating supply nog net geen 10%, CDC moet rekening houden met het voorraadje wat ze nog hebben om weg te geven. Plutus kan dan nog wel even doorgaan, misschien een dingetje om in de gaten te houden, om op tijd te vertrekken. :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• enermax
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:10
Heeft iemand al eens fiat withdrawal gedaan? Hij geeft aan dat ik 5.50 moet betalen met premium.
Ik blijf nog maar even bij mijn crypto.com kaart. Toch wel fijn dat je de rewards gelijk krijgt en zonder transactiekosten kunt verplaatsen naar je wallet.

Edit: Via Revolut kun je de kaart gratis leegtrekken en naar je bank overmaken.

[Voor 84% gewijzigd door enermax op 02-05-2022 17:28]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Timmy
MitchellHearth schreef op maandag 2 mei 2022 @ 16:46:
Voordat ik ga bellen met de bank: wat zou dit kunnen betekenen?
Had je als ontvanger je eigen naam gebruikt en was de bron op dezelfde naam? Dan is het inderdaad vaag.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MitchellHearth
Timmy schreef op maandag 2 mei 2022 @ 17:21:
[...]

Had je als ontvanger je eigen naam gebruikt en was de bron op dezelfde naam? Dan is het inderdaad vaag.
Pffff mijn fout. Had idd niet m'n eigen naam gebruikt. Ga het nu opnieuw proberen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• cooLopke
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 00:00
JohanNL schreef op maandag 2 mei 2022 @ 16:42:
[...]

De vraag is ook weer welke spelregels ze wijzigen. Ze kunnen namelijk wijzigen wat ze willen...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Timmy
cooLopke schreef op maandag 2 mei 2022 @ 17:45:
De vraag is ook weer welke spelregels ze wijzigen. Ze kunnen namelijk wijzigen wat ze willen...
Het blijft investeren en goed op de signalen letten. En bij investeren hoort natuurlijk ook dat je je investering deels kan kwijtraken.

Dat er bij Crypto.com dingen gaande waren wist iedereen, er is de afgelopen maanden veel veranderd maar toch had ik niet verwacht dat ze zo snel de kaart zouden aanpakken. Wijze les voor de toekomst ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

knakworst schreef op maandag 2 mei 2022 @ 12:08:
[Afbeelding]

Ticket aangemaakt. Leren we ook weer hoe snel support is.
Kwam er ook niet doorheen. Irritant dat je het ook niet opnieuw kan doen ondanks de link met die tekst er wel bij staat. Meestal is het iets sufs als een foto die net niet goed overkwam / out of focus in de hoeken ofzo. Maar het aanmaken van een account ging ook traagjes, denk dat ze het aardig druk hebben nu met de extra aanwas ;)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Skalders
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 31-05 20:05
Is er gratis instant top-up via creditcard mogelijk, zoals bij CDC?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Skalders
Timmy schreef op zondag 1 mei 2022 @ 17:11:

Op elke aankoop met de Plutus debit kaart krijg je een cashback waarvan het percentage afhankelijk is van je abonnementsvorm en/of staking-niveau. De cashback wordt uitbetaald in PLU en wordt voor 45 dagen vastgezet. Anders dan bijvoorbeeld bij Crypto.com kan je in de eerste 45 dagen na uitbetaling van de cashback deze dus niet verkopen of overzetten naar een ander wallet. Na 45 dagen valt de PLU vrij en kan je deze op de Plutus wallet laten staan, omzetten naar Euros om met je kaart uit te geven of overmaken naar een extern wallet.
Op de website van plutus staat:
Convert into FiatPlutus
Swap your rewards for Fiat at any time.
?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-06 14:11
Op zich hoeft dat niet? De ontvangen crypto dus niet laten staan maar meteen omzetten naar BTC/ETH.

Daarnaast staat m'n CRO op dit moment nog steeds 200% in de plus en dat zal voor genoeg mensen ook zo zijn. Was een prima deal maar nu tijd voor wat anders.

[Voor 3% gewijzigd door Nopheros op 02-05-2022 18:23]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Timmy
Skalders schreef op maandag 2 mei 2022 @ 18:01:
Is er gratis instant top-up via creditcard mogelijk, zoals bij CDC?
Nee. Je kan crypto overmaken (ETH of PLU) of geld overboeken van een bankrekening. En gelijk hebben ze, het kostenloos opwaarderen moet Crypto.com heel veel geld hebben gekost.
Skalders schreef op maandag 2 mei 2022 @ 18:13:
Op de website van plutus staat:
Convert into FiatPlutus
Swap your rewards for Fiat at any time.
?
En technische gezien is daar geen woord aan gelogen. De rewards worden namelijk pas na 45 dagen uitbetaald, daarvoor staan ze in "pending". Mensen van Plutus hinten er overigens op dat die termijn wordt aangepast, mogelijk naar 30 of 32 dagen. Dat voorkomt dat ze rewards uitbetalen voor betalingen die later zijn gecrediteerd.

Bij CDC was dit een veel toegepast trucje. De initiele betaling doe je via CDC, daarna ontbond je de koop of hing je de betaling met Curve om naar een andere kaart. CDC vorderde de CRO van de aankoop niet terug en gaf je zelfs meestal CRO voor de creditering >:)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Therapy777
Timmy schreef op maandag 2 mei 2022 @ 18:45:
[...]

Bij CDC was dit een veel toegepast trucje. De initiele betaling doe je via CDC, daarna ontbond je de koop of hing je de betaling met Curve om naar een andere kaart. CDC vorderde de CRO van de aankoop niet terug en gaf je zelfs meestal CRO voor de creditering >:)
Werkt dat nog steeds? Ik heb nog 170 dagen voordat mijn stake eindigt en tegen de tijd dat ik Plutus heb zou het wel chill zijn om dubbel te kunnen cashen 😌

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Timmy
Therapy777 schreef op maandag 2 mei 2022 @ 18:50:
Werkt dat nog steeds? Ik heb nog 170 dagen voordat mijn stake eindigt en tegen de tijd dat ik Plutus heb zou het wel chill zijn om dubbel te kunnen cashen 😌
Vanochtend nog wel. Sinds ik een Plutus kaart heb (sinds mei vorig jaar) laat ik de betalingen eerst via Curve bij CDC binnenkomen, daar vang ik de cashback. Vervolgens laat ik 'm daar een paar dagen sta en hang 'm dan in Curve om naar Plutus. Voor mij betekende dat twee maal de cashback in CRO en dan nog eens cashback in PLU.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Skalders
Timmy schreef op maandag 2 mei 2022 @ 18:45:
[...]

Nee. Je kan crypto overmaken (ETH of PLU) of geld overboeken van een bankrekening. En gelijk hebben ze, het kostenloos opwaarderen moet Crypto.com heel veel geld hebben gekost.

[...]
Jammer, mijn bank ondersteunt geen gratis instant overschrijvingen (is in België nog niet zo'n gemeengoed)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NeoflexNL

NeoflexNL

Forever young

Therapy777 schreef op maandag 2 mei 2022 @ 18:50:
[...]

Laat ze nog maar even flink bloeden!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Timmy
Skalders schreef op maandag 2 mei 2022 @ 18:55:
Jammer, mijn bank ondersteunt geen gratis instant overschrijvingen (is in België nog niet zo'n gemeengoed)
Werkelijk, goh... Maar ook een normale overboeking gaat redelijk snel, de volgende werkdag zou deze verwerkt moeten zijn.
Pagina: 1 2 3 ... 39 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee