Het Grote Cryptobetaalkaartentopic

Pagina: 1 ... 23 24 Laatste
Acties:

• Gelukszoekr
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-04 12:21
Flexion1 schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 12:15:
[...]

Ja klopt helemaal hoor. Als je nu instapt duurt het te lang voordat je je investering terug hebt. Al is 210 coca voor 3% cashback nog overwegen waard
Ik heb al een tijdje 3% via een ander kaart ;)

Bitcoin - A weapon of mass disruption

• Kobject
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-04 08:33
Gelukszoekr schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 12:26:
[...]

Ik heb al een tijdje 3% via een ander kaart ;)
Welke gebruik jij dan?

• Gelukszoekr
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-04 12:21

Bitcoin - A weapon of mass disruption

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 28-04 13:58

knakworst

Get more sats!

COCA is inderdaad goed gepumpt maar dat gaat niet eeuwig door. Wel leuk dat het al een tijdje succesvol draait. Die 210 COCA voor 3% is nog te overwegen. Zelf heb ik ook 3% bij crypto.com, dus ga hier niet aan beginnen. Tot maart nog de promo danzij 1 COCA.

• Flexion1
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 06:36
Community AMA: Road to 2026 and the Team Behind It

We’ve got something really exciting for you!

On January 23, we’re going live with an AMA session where you’ll get the chance to see and chat with the COCA leadership team – the people behind the product you use every day.

What we’ll cover:
🟦 COCA’s plans for 2026 (quick spoiler: they’re bigger than ever)
🟦 updates and what’s coming next – trust us, there’s a lot to be excited about
🟦 your questions

↖️ Share them via a short form before January 21.

💳 The 5 most interesting questions will each get $20 to their COCA card.

When: January 23, 2:00 PM CET
Where: COCA community chat on Telegram

Save the date! It’s going to be fun, useful, and full of exciting updates!

🚀 COCA app | Chat | Discord | X

• Flexion1
Coca op 1.45 nu. Jammer dat er 30 dagen cool off period is. Beetje gokje of de prijs nog 30 dagen blijft hangen cq doorstijgt. Denk dat ik het maar uit staking ga halen. Je houdt de 3% cashback wel gewoon gedurende die 30 dagen.
Dan kan ik het altijd opnieuw staken als de prijs is ingezakt.

• Kobject
Toch nog prima geweest om voor $1 300 muntjes te kopen. Ik heb ze nog niet gestaked, omdat ik tot 28-2 die 'Free Standard Tier' nog heb.

• bruncikas
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 24-04 20:21
Flexion1 schreef op zaterdag 17 januari 2026 @ 13:07:
Coca op 1.45 nu. Jammer dat er 30 dagen cool off period is. Beetje gokje of de prijs nog 30 dagen blijft hangen cq doorstijgt. Denk dat ik het maar uit staking ga halen. Je houdt de 3% cashback wel gewoon gedurende die 30 dagen.
Dan kan ik het altijd opnieuw staken als de prijs is ingezakt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wYN2mkipG6HFXNzs_H-lYQNbRCQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/cbHDNpXaJdoqwJZdG3eQjABH.png?f=fotoalbum_large
Ik zal nooit de onverklaarbare stijging van CRO vergeten toen ik de Crypto.com-kaart gebruikte. Op dat moment had ik mijn CRO voor de kaart voor zes maanden gestaked, maar toen stortte de prijs net zo snel in als hij was gestegen. Coca is zo'n klein project, het token heeft geen utility en CCA Labs blijft de houder van het grootste deel van Coca. Een verhaal dat sterk lijkt op dat van Crypto.com! Deze prijs is helaas een tijdelijke illusie. Ik concentreer me echt op de cashback, in plaats van te hopen dat Coca de volgende BTC wordt.

• Flexion1
bruncikas schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 11:19:
[...]

[Afbeelding]
Ik zal nooit de onverklaarbare stijging van CRO vergeten toen ik de Crypto.com-kaart gebruikte. Op dat moment had ik mijn CRO voor de kaart voor zes maanden gestaked, maar toen stortte de prijs net zo snel in als hij was gestegen. Coca is zo'n klein project, het token heeft geen utility en CCA Labs blijft de houder van het grootste deel van Coca. Een verhaal dat sterk lijkt op dat van Crypto.com! Deze prijs is helaas een tijdelijke illusie. Ik concentreer me echt op de cashback, in plaats van te hopen dat Coca de volgende BTC wordt.
Ja richt me ook op cashback dus de inleg moet terug te verdienen zijn. Ik heb het week geleden uit staking gehaald dus hoop dat het nog paar weken hoog blijft.
Ik kreeg wel dag erop een mail waarom ik het uit staking gehaald had en waar ik niet tevreden mee was. Ook gelijk de aanbieding om mijn niveau te behouden met 40% korting. Dus kan ik die verzilveren en met de rest m’n cashback aanhouden.

• bruncikas
Flexion1 schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 12:04:
[...]

Ja richt me ook op cashback dus de inleg moet terug te verdienen zijn. Ik heb het week geleden uit staking gehaald dus hoop dat het nog paar weken hoog blijft.
Ik kreeg wel dag erop een mail waarom ik het uit staking gehaald had en waar ik niet tevreden mee was. Ook gelijk de aanbieding om mijn niveau te behouden met 40% korting. Dus kan ik die verzilveren en met de rest m’n cashback aanhouden.
Vandaag zag ik een vreemde vraag in de Telegram-groep. Iemand vertelde dat hij na de verkoop van zijn Coca een speciale korting had gekregen. Dus in jouw geval was het een korting van 40%? Ze boden me Premium aan voor 6 extra maanden.

• GoT.Typhoon
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 24-03 03:56
bruncikas schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 11:19:
[...]

[Afbeelding]
Om deze reden durf ik het ook niet aan, doe nu Bybit cashback wat opzich ook prima is, zal ongeveer op 2.5% uitkomen als je geen auto-cashback gebruikt en geloof zelfs dat je 10% kan krijgen of iets als je in BTC laat uitbetalen (vind dat alleen zelf zeer clunky, omdat er dan weer allemaal gare koerswisselingen inzitten, waardoor er alsnog misschien maar 4% van die 10% overblijft (geen idee of dat zo is overigens)).

• Flexion1
bruncikas schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 22:02:
[...]

Vandaag zag ik een vreemde vraag in de Telegram-groep. Iemand vertelde dat hij na de verkoop van zijn Coca een speciale korting had gekregen. Dus in jouw geval was het een korting van 40%? Ze boden me Premium aan voor 6 extra maanden.
Ja klopt. Er zijn dus blijkbaar afspraken te maken individueel. Denk dat ze graag klanten behouden om stijgende lijn te houden qua gebruikers. Gebruik de kaart ook wel tot max bestedingsruimte

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0lUCY7CbhXElh78fVUXDrbpIvYo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q4QGR9PpSGaTlWXuBB6tNwxU.jpg?f=fotoalbum_large

Mooie BS :)

Anyway er is een token freeze tot 1 december dit jaar, geen NIEUWE tokens, geen idee of die oude meuk nog verkocht kan worden. Dus dat helpt denk ik wel op de korte termijn. Maar dan moeten ze in november wel weer wat nieuws verzinnen.

• Flexion1
knakworst schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 15:29:
[Afbeelding]

Mooie BS :)

Anyway er is een token freeze tot 1 december dit jaar, geen NIEUWE tokens, geen idee of die oude meuk nog verkocht kan worden. Dus dat helpt denk ik wel op de korte termijn. Maar dan moeten ze in november wel weer wat nieuws verzinnen.
Was niet in de gelegenheid om te luisteren maar waren er nog bijzondere ontwikkelingen verder?

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Flexion1 schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 16:11:
[...]

Was niet in de gelegenheid om te luisteren maar waren er nog bijzondere ontwikkelingen verder?
Nee niks spannends maar was wel een heel goed georganiseerd verhaal verder. Ze willen een bank worden is de strategie, oftewel op termijn krijg je een IBAN. Ook wordt het huidige tegoed op het "bank" gedeelte, het kaarttegoed, wat nu nog éénrichtingverkeer is, en je in feite niet bij kan anders dan simpelweg met kaart te betalen, decentraal gelijk aan de wallet. Transacties worden dan real-time van dat tegoed afgeschreven.

• CHRlS
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-04 16:20
Hier nog even een update over de Plutus refund.
Na weken niets te hebben gehoord van Plutus support kreeg ik twee weken geleden bericht dat dit soort verzoeken nu rechtstreeks door Modulr worden afgehandeld.

Ik heb het verzoek ingediend via dit formulier:
https://www.modulrfinance.com/plutus-customer-support

Een paar dagen later kreeg ik reactie dat er geen funds meer op mijn account zouden staan. Vervolgens screenshots doorgestuurd van de refund in Curve. Gisteren zijn de funds netjes teruggestort op mijn bankrekening.

Ik heb nu nog een vraag uitstaan of mijn account daadwerkelijk volledig gesloten is. Ik heb mogelijk nog een andere refund die terug moet komen, dus ik wil graag weten of die automatisch bounced of dat ik dan weer hetzelfde traject moet doorlopen.

Het goede nieuws is in ieder geval dat het geld terug is. En dat Modulr zijn support processen netjes op orde heeft.

• nvdbosch
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:56
OKX heeft ook een kaart gelanceerd, met 15% cashback de komende maand en daarna 2%. Natuurlijk wel gelimiteerd. Ik heb de virtuele kaart aangemaakt, maar krijg hem niet in curve. Iemand anders al ervaring met deze kaart?

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-04 17:47
@nvdbosch nvm heb t al gevonden.
Mooi nog 200 cashback op mn nieuwe tv

[ Voor 87% gewijzigd door alki op 28-01-2026 13:13 ]

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Wat zijn de cashbacklimieten de eerste maand bij OKX? Ik kan het in de kleine lettertjes zo gauw niet vinden.

• bruncikas
nvdbosch schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 12:46:
OKX heeft ook een kaart gelanceerd, met 15% cashback de komende maand en daarna 2%. Natuurlijk wel gelimiteerd. Ik heb de virtuele kaart aangemaakt, maar krijg hem niet in curve. Iemand anders al ervaring met deze kaart?
Ik heb zojuist een account aangemaakt op OKX, geld gestort en crypto gekocht. Maar ik kan de optie om de kaart aan te vragen niet vinden. Is deze ergens verborgen? Of kan dit alleen via de computer worden gedaan?

• nvdbosch
knakworst schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 16:02:
Wat zijn de cashbacklimieten de eerste maand bij OKX? Ik kan het in de kleine lettertjes zo gauw niet vinden.
https://my.okx.com/nl/hel...promo-period-cashback-faq

Reguliere gebruikers: verdienen 15% cashback, tot maximaal € 100 gedurende de promotieperiode

• nvdbosch
bruncikas schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 16:08:
[...]

Ik heb zojuist een account aangemaakt op OKX, geld gestort en crypto gekocht. Maar ik kan de optie om de kaart aan te vragen niet vinden. Is deze ergens verborgen? Of kan dit alleen via de computer worden gedaan?
Bij mij kon ik de (virtuele) kaart via de app aanvragen.

• veertje
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:57
Mensen wees voorzichtig met OKX, de kans dat je geld nooit meer terug komt is aanwezig.

• Flexion1
veertje schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 17:04:
Mensen wees voorzichtig met OKX, de kans dat je geld nooit meer terug komt is aanwezig.
Is dat uit eigen ervaring of heb je andere bronnen?

• veertje
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:57
Flexion1 schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 17:46:
[...]

Is dat uit eigen ervaring of heb je andere bronnen?
beide, het internet staat er vol mee

• knakworst

knakworst

Get more sats!

veertje schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 19:30:
[...]

beide, het internet staat er vol mee
Ik heb de eerste 25 negatieve reviews gelezen, maar dat ligt naar mijn idee aan de personen zelf en niet aan OKX. Als je dom bent moet je wegblijven van crypto.
https://nl.trustpilot.com/review/okx.com

• CHRlS
Gisteren OKX kaart aangevraagd en kon de virtual kaart direct in Apple Pay zetten. Alleen moest ik mijn verificatie updaten en nu moet ik 24 uur wachten voordat ik de kaart topup kan doen met USDG.

Overigens niet de iDEAL optie gebruiken om USDG te kopen. Ik was lui gisteren, maar daar lever je voor 100 euro 70 cent in aan fees. Zodra de kaart bevalt koop ik de resterende USDG voor de actie wel via de Exchange.

Kaart in curve zetten werkte bij mij ook niet. Dus ik vermoed dat ze dat niet ondersteunen.

[ Voor 10% gewijzigd door CHRlS op 29-01-2026 06:51 ]

• nvdbosch
CHRlS schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 06:51:
Gisteren OKX kaart aangevraagd en kon de virtual kaart direct in Apple Pay zetten. Alleen moest ik mijn verificatie updaten en nu moet ik 24 uur wachten voordat ik de kaart topup kan doen met USDG.

Overigens niet de iDEAL optie gebruiken om USDG te kopen. Ik was lui gisteren, maar daar lever je voor 100 euro 70 cent in aan fees. Zodra de kaart bevalt koop ik de resterende USDG voor de actie wel via de Exchange.

Kaart in curve zetten werkte bij mij ook niet. Dus ik vermoed dat ze dat niet ondersteunen.
Een directe betaling met de virtuele kaart in een webshop werd ook geweigerd. Ik heb het probleem gemeld bij OKX. Kijken of ze met een reactie komen.

• Kobject
Ik heb al wel betaald met OKX, werkte prima.

• alki
Alleen USDG betalingen geeft cashback

• knakworst

knakworst

Get more sats!

alki schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 09:29:
Alleen USDG betalingen geeft cashback
Ik zie het als een gure USD dus heb wat research gedaan. Het is PAXOS dollar uitgegeven in Singapore en heeft een MICA licentie. Lijkt me wel veilig. Zou alleen niet te veel inwisselen de dollar is in een neergaande lijn.

• nvdbosch
Kobject schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 09:19:
Ik heb al wel betaald met OKX, werkte prima.
Ook in combinatie met curve?

• bruncikas
knakworst schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 09:32:
[...]

Ik zie het als een gure USD dus heb wat research gedaan. Het is PAXOS dollar uitgegeven in Singapore en heeft een MICA licentie. Lijkt me wel veilig. Zou alleen niet te veel inwisselen de dollar is in een neergaande lijn.
Precies dit! _/-\o_ Ik heb 666 euro naar OKX gestuurd, niet alleen omdat het the number of the beast is >:) , maar ook omdat dat het bedrag is waarbij 15% maximaal 100 euro cashback oplevert. Maar ik wissel pas vlak voor een betaling om naar USDG en maak het over naar de kaart. Met al het gekke nieuws in de wereld schommelt de waarde van de dollar te veel. Het is geen goed idee om alles om te zetten naar USDG en het vervolgens op de kaartrekening te laten staan.

• Remmer
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
CHRlS schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 06:51:
Hier werkt toevoegen aan Curve ook niet, geeft "Something went wrong". Iemand op Telegram zei gisteren dat het bij hem wel is gelukt.

• alki
Remmer schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 10:24:
[...]

Hier werkt toevoegen aan Curve ook niet, geeft "Something went wrong". Iemand op Telegram zei gisteren dat het bij hem wel is gelukt.
Hier werkt t ook niet

• db I Delirium
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:00
Voor OKX ook 1 van de onderstaande email adressen nodig:

- qq.com

- 163.com

- 126.com

- gmail.com

- hotmail.com

- outlook.com

- icloud.com

- yahoo.com

Google Workspace met custom domein werkt bijvoorbeeld (nog) niet

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Nou heeft OKX geen handelsparen met USDG en moet je hun convert gebruiken (of ergens anders kopen en storten). Met convert betaal je grofweg 0,7%. Nu voor de 100 euro actie niet erg, maar daarna is het wel klaar, anders hou je niet veel over van je cashback.

• CHRlS
Gistermiddag de top-up kunnen doen en de eerste betalingen in horeca en het zwembad gedaan. Wat wel opvalt is dat bij de supermarkt hier om de hoek (Hoogvliet) de kaart wordt geweigerd met een foutmelding.

Leuk om even de actie mee te pakken maar daarna ga ik weer terug naar Bybit card.

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Hier ook met google pay kunnen betalen. De usdg betaling was tegen koers 1,2. 0,56% opslag ten opzichte van euro. Bovenop de eerrdere covert ben je dus 1,36% kwijt. Met 15% cashback geen probleem. Maar na de actie gauw weer terug naar bybit en cdc.

• Remmer
  • Niet online
knakworst schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 14:45:
Nou heeft OKX geen handelsparen met USDG en moet je hun convert gebruiken (of ergens anders kopen en storten). Met convert betaal je grofweg 0,7%. Nu voor de 100 euro actie niet erg, maar daarna is het wel klaar, anders hou je niet veel over van je cashback.
De goedkoopste manier om EUR om te zetten is volgens mij: euro's storten met iDeal of SEPA (gratis), via spot traden naar USDC (geen fees, wel spread), en die vervolgens 1:1 converteren naar USDG.

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Remmer schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 10:16:
[...]

De goedkoopste manier om EUR om te zetten is volgens mij: euro's storten met iDeal of SEPA (gratis), via spot traden naar USDC (geen fees, wel spread), en die vervolgens 1:1 converteren naar USDG.
Dank, dit is inderdaad gelukt.

Overigens, OKX via google pay is bijna instant op betaalautomaten. Een verademing in vergelijking met Curve. Winkeliers kijken je dan vlak voor de groene vink aan, hij doet het niet hoor.

• KeFFeR1208
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13-04 14:57
knakworst schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 11:00:
[...]

Winkeliers kijken je dan vlak voor de groene vink aan, hij doet het niet hoor.
Hahaha dit is zo herkenbaar! Je hoort ze bijna denken "daar heb je weer zo'n zwerver met te weinig saldo op z'n kaart" :D

• Thetallguy
  • Niet online
Kaartje aanmaken en betalen met OKX bij de Mediamarkt webshop ging makkelijk. Had alleen niet door dat je eerst specifiek geld op je Pay-account moet zetten (bij ByBit bijv. hoeft dit niet direct).

Zag dat je ook nog 20 EUR aan BTC kreeg bij storten/kopen van 200 EUR aan crypto. Dit heb ik gedaan maar de status van de tasks verandert niet. Zit hier nog een doorlooptijd op? die 200 EUR moet 30 dagen blijven staan.

[ Voor 5% gewijzigd door Thetallguy op 30-01-2026 16:48 ]

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 28-04 13:57
OKX begin ik niet aan, volgens mij geen cashback als je met fiat betaald.
ByBit +crypto.com is my way

nothing stops this train

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Eerste betaling met OKX bij de lokale friettent ging goed. Daarna bij de Hoogvliet werkte het helaas weer niet. Toevoegen aan Curve lukte ook niet. Dus het wordt nog een klusje om 666 euro uit te geven zo.

• Flexion1
Trasos schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 20:05:
Eerste betaling met OKX bij de lokale friettent ging goed. Daarna bij de Hoogvliet werkte het helaas weer niet. Toevoegen aan Curve lukte ook niet. Dus het wordt nog een klusje om 666 euro uit te geven zo.
Kan je er bij Woolsocks geen cadeaukaarten mee kopen? Dan heb je het iig snel uitgegeven en kan je de bonnen later besteden. Zit tegenwoordig ook ah bij met 2.5% cashback

• Flexion1
Ga zelf okx ook niet doen. Teveel gedoe voor de 100 euro, met name omdat ie daarna niet interessant is.

[ Voor 59% gewijzigd door Flexion1 op 30-01-2026 21:40 ]

• CoisBackeljau
  • Registratie: Februari 2026
  • Laatst online: 22-04 15:26
Hallo iedereen,

Ik ben geïnteresseerd om van cryptokaart te wisselen. Momenteel heb ik een Crypto.com Plus kaart, maar die coin gaat nergens heen en ben al een tijdje niet tevreden met de beslissing rond het CRO-token die gemaakt worden door het bedrijf.

Ik las hier veel over Coca, maar ik voel dat ik die boot gemist heb. Nu bven ik aan het kijken naar opties dzoals Etherfi & Gnosis Pay. Op Etherfi zou er een 3% cashback zijn (en momenteel 15% cashback op eten).

Wat gebruiken jullie zoal of kunnen jullie me verder helpen met het maken van de beste keuze? Onlien vind je niet veel terug omdat de meeste artikelen over US kaarten gaan.

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 20:19
CoisBackeljau schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 00:31:
Hallo iedereen,

Ik ben geïnteresseerd om van cryptokaart te wisselen. Momenteel heb ik een Crypto.com Plus kaart, maar die coin gaat nergens heen en ben al een tijdje niet tevreden met de beslissing rond het CRO-token die gemaakt worden door het bedrijf.

Ik las hier veel over Coca, maar ik voel dat ik die boot gemist heb. Nu bven ik aan het kijken naar opties dzoals Etherfi & Gnosis Pay. Op Etherfi zou er een 3% cashback zijn (en momenteel 15% cashback op eten).

Wat gebruiken jullie zoal of kunnen jullie me verder helpen met het maken van de beste keuze? Onlien vind je niet veel terug omdat de meeste artikelen over US kaarten gaan.
Ik zou Bybit kiezen: Bybit Card Topic
Afhankelijk van je uitgavenpatroon 2 of 4% (kan hoger, maar dat zijn serieuze bedragen) en wat 100% cashback abonnementen (netflix ed).

Gewoon simpel euro's storten en uitgeven. Geen gedoe met funden via de blockchain en/of uitbetalen in een of andere shitcoin.

• alki
Coca veranderd ook hun strategie elke 2 maanden.

• Flexion1
alki schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 08:43:
Coca veranderd ook hun strategie elke 2 maanden.
Maar is naast Bybit nog steeds m’n meest lucratieve cashback kaart

• alki
Flexion1 schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 10:29:
[...]

Maar is naast Bybit nog steeds m’n meest lucratieve cashback kaart
mits je op 60ct hebt ingekocht ja, vele van ons stappen nu niet meer in

• zenith
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
FYI: De coca kaart stopt met cashback via curve per 23 feb

• Flexion1
zenith schreef op maandag 9 februari 2026 @ 17:37:
Ik lees het. Heb hem al aan Apple Pay toegevoegd maar toch jammer. Telegram ontploft wel :-)

• Wispe
  • Registratie: September 2019
  • Niet online
zenith schreef op maandag 9 februari 2026 @ 17:37:
Wat zou de reden kunnen zijn dat ze dat niet meer faciliteren?

• Remmer
  • Niet online
Wispe schreef op maandag 9 februari 2026 @ 20:19:
[...]

Wat zou de reden kunnen zijn dat ze dat niet meer faciliteren?
Fraude tegengaan en daarmee de houdbaarheid van het cashbackprogramma bevorderen. Dit werd eerder vanavond op Telegram gepost door de Coca CEO:

"Hey everyone,

I want to take a moment and address reactions and feedback we’ve seen since the cashback update was announced.

I hear the frustration. Many of you feel disappointed, and some of you feel unheard. That matters to me and the Team. I want you to know we are listening – even when the feedback is tough.

The decision to remove COCA cashback for Curve and PayPal was driven by very real challenges: fraud and the sustainability of the cashback program. As the userbase grows: number of abuses have increased from 5% in August to 47% in January speсifically through PayPal or Curve. It's hard to prevent and almost impossible to eliminate completely.

We've faced a dilemma: either to reduce tier benefits for everyone or make Curve & PayPal ineligible for rewards.

The decision wasn’t made lightly. It wasn’t made without considering the impact on the community. At the same time, keeping the program healthy and longterm for everyone sometimes requires decisions that are unpopular in the moment.

I also want to be clear: this change isn’t permanent by definition. Certain limitations may be revisited in the future if conditions improve and we are confident they can be supported safely and responsibly. For now, this is what we believe is necessary to protect the broader ecosystem.

To those who supported us early and helped shape COCA from the beginning: we see you, and your voices carry weight. Today, we will anounce benefits designed specifically with our early community in mind. This isn’t about compensation – it’s about recognizing the trust you placed in us and showing that it truly matters.

Thank you for speaking up and I deeply apologize for the sad news."

• Wispe
  • Niet online
Remmer schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 00:02:
[...]

Fraude tegengaan en daarmee de houdbaarheid van het cashbackprogramma bevorderen. Dit werd eerder vanavond op Telegram gepost door de Coca CEO:

"Hey everyone,

I want to take a moment and address reactions and feedback we’ve seen since the cashback update was announced.

I hear the frustration. Many of you feel disappointed, and some of you feel unheard. That matters to me and the Team. I want you to know we are listening – even when the feedback is tough.

The decision to remove COCA cashback for Curve and PayPal was driven by very real challenges: fraud and the sustainability of the cashback program. As the userbase grows: number of abuses have increased from 5% in August to 47% in January speсifically through PayPal or Curve. It's hard to prevent and almost impossible to eliminate completely.

We've faced a dilemma: either to reduce tier benefits for everyone or make Curve & PayPal ineligible for rewards.

The decision wasn’t made lightly. It wasn’t made without considering the impact on the community. At the same time, keeping the program healthy and longterm for everyone sometimes requires decisions that are unpopular in the moment.

I also want to be clear: this change isn’t permanent by definition. Certain limitations may be revisited in the future if conditions improve and we are confident they can be supported safely and responsibly. For now, this is what we believe is necessary to protect the broader ecosystem.

To those who supported us early and helped shape COCA from the beginning: we see you, and your voices carry weight. Today, we will anounce benefits designed specifically with our early community in mind. This isn’t about compensation – it’s about recognizing the trust you placed in us and showing that it truly matters.

Thank you for speaking up and I deeply apologize for the sad news."
Ik ben wel benieuwd hoe je ermee kunt frauderen en waarom ze de fraudeurs niet bannen/uitsluiten van de cashback zoals Bybit dat doet.

• bruncikas
Wispe schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 08:58:
[...]

Ik ben wel benieuwd hoe je ermee kunt frauderen en waarom ze de fraudeurs niet bannen/uitsluiten van de cashback zoals Bybit dat doet.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G-hk9ZG3llKrm3S3itmUIc9DeP4=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/JKdkm8DbW22KM8M51OYlPJ3u.png?f=user_large
CEO van Coca op Maandag

• Flexion1
Ze gaan het mogelijk toch curve weer beschikbaar stellen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CrJ3PClDFObgnDjobgZMoBmt5TA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6lh6gJaECQCoQdjqn95WXyLY.jpg?f=fotoalbum_large

• zenith
  • Niet online
Flexion1 schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 09:14:
Ze gaan het mogelijk toch curve weer beschikbaar stellen:

[Afbeelding]
Standaard nieuws zou de ondersteuning zijn? 😀

• TobiasdePagter
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 27-04 12:13
Remmer schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 10:16:
[...]

Ik heb USDC in mijn account, alleen lukt het converteren niet omdat USDC daar niet in de lijst staat. Hoe heb jij dit gedaan?

• Remmer
  • Niet online
TobiasdePagter schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 11:29:
[...]

Ik heb USDC in mijn account, alleen lukt het converteren niet omdat USDC daar niet in de lijst staat. Hoe heb jij dit gedaan?
Op de website via Handelen > Converteren

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j95wr-8j0GXf22mS6Y8PjvFBa84=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/Ve5gX0fZsL365yJYKLv4ppcn.jpg?f=user_large

• TobiasdePagter
Remmer schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 11:44:
[...]

Op de website via Handelen > Converteren

[Afbeelding]
Bedankt, in de app lukte het niet maar hier zie ik USDC wel erbij staan. Ik heb alleen de USDC al naar de kaart overgeboekt, kan dat nog terug naar de "main" account? Want nu kan ik het alsnog niet wisselen 8)7

• Remmer
  • Niet online
TobiasdePagter schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 11:48:
[...]

Bedankt, in de app lukte het niet maar hier zie ik USDC wel erbij staan. Ik heb alleen de USDC al naar de kaart overgeboekt, kan dat nog terug naar de "main" account? Want nu kan ik het alsnog niet wisselen 8)7
Ja, dat kan. In de app: Pay > Groene pijl omhoog > Overschrijven naar portfolio

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
TobiasdePagter schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 11:48:
[...]

In de app kan het ook, maar dan moet je op het home-scherm bovenaan switchen naar ‘exchange’ modus in plaats van ‘simple’.

• TobiasdePagter
Remmer schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 11:51:
[...]

Ja, dat kan. In de app: Pay > Groene pijl omhoog > Overschrijven naar portfolio
Dank je wel, gelukt nu! :)

• Flexion1
Coca icm Curve:

Regarding Curve, thank you for all the feedback you’ve shared over the past days. We’ve been listening carefully to the concerns around Curve, and we want to acknowledge that feedback with an adjustment.

Here’s what will change:
• Curve transactions will remain eligible for full cashback until March 31.
• Starting April 1, Curve will move to a flat 1% cashback with no limits, independent of your Tier.

This allows us to address the sustainability and risk challenges we mentioned earlier, while still keeping Curve as a rewarding option for everyday use for additional time.

As mentioned in the initial announcement, certain limitations may be revisited in the future if conditions improve and we’re confident they can be supported safely and responsibly. Especially, since we want to move to instant cashback payments rather then doing them once per month.

• zenith
  • Niet online
Flexion1 schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 14:10:
Coca icm Curve:

Regarding Curve, thank you for all the feedback you’ve shared over the past days. We’ve been listening carefully to the concerns around Curve, and we want to acknowledge that feedback with an adjustment.

Here’s what will change:
• Curve transactions will remain eligible for full cashback until March 31.
• Starting April 1, Curve will move to a flat 1% cashback with no limits, independent of your Tier.

This allows us to address the sustainability and risk challenges we mentioned earlier, while still keeping Curve as a rewarding option for everyday use for additional time.

As mentioned in the initial announcement, certain limitations may be revisited in the future if conditions improve and we’re confident they can be supported safely and responsibly. Especially, since we want to move to instant cashback payments rather then doing them once per month.
het curve concept gbit vinden ze niet leuk denk ik

• Flexion1
zenith schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 17:11:
[...]

het curve concept gbit vinden ze niet leuk denk ik
Nee, schijnen veel mensen misbruik van te maken. Eerst transactie via coca, cashback pakken en dan gbit naar andere kaart om dubbel cashback te pakken.

Ze kunnen blijkbaar de cashback niet terugnemen zoals bij Bybit wel kan. Dus dan gaat het teveel kosten.

• Wispe
  • Niet online
Flexion1 schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 18:25:
[...]

Nee, schijnen veel mensen misbruik van te maken. Eerst transactie via coca, cashback pakken en dan gbit naar andere kaart om dubbel cashback te pakken.

Ze kunnen blijkbaar de cashback niet terugnemen zoals bij Bybit wel kan. Dus dan gaat het teveel kosten.
Dan snap ik dat ze er niet blij mee zijn.
Waarom kunnen ze niet terugnemen? :?

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Editr: Teruggelezen, 1% op Curve, duidelijk.

[ Voor 97% gewijzigd door anandus op 08-04-2026 09:05 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• PlasticPimple
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 21:54
Die fuckers van Plutus hebben nog een keer abonnementsgeld afgeschreven ineens. Ze zeggen wel dat het terug komt binnen een week of twee. Ook wel een beetje fout van mijn kant (had de creditcard weg moeten halen), maar dan nog.

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:34
Meesten zijn al jaren bij Plutus weg, dat het nog bestaat..

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 28-04 13:57
met al die betaalkaarten was het ook het wilde westen, de meeste zijn gefaald.

enige vertrouwen is mij mij enkel cdc en bybit kaart

nothing stops this train

• Nopheros
Tegenwoordig heb ik liever saai en iets minder inkomsten maar wel geschikt om jaren te gebruiken dan een nieuwe Plutus. Man wat een werk was dat om alles bij te houden.

Voordeel was natuurlijk dat het wel leuk verdiende.

[ Voor 14% gewijzigd door Nopheros op 08-04-2026 18:27 ]

• paul-s83
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19:53
PlasticPimple schreef op woensdag 8 april 2026 @ 15:33:
Die fuckers van Plutus hebben nog een keer abonnementsgeld afgeschreven ineens. Ze zeggen wel dat het terug komt binnen een week of twee. Ook wel een beetje fout van mijn kant (had de creditcard weg moeten halen), maar dan nog.
hier hetzelfde, ineens 6,99 afgeschreven, terwijl ik allang had opgezegd lang geleden...

• paul-s83
Nopheros schreef op woensdag 8 april 2026 @ 18:26:
Tegenwoordig heb ik liever saai en iets minder inkomsten maar wel geschikt om jaren te gebruiken dan een nieuwe Plutus. Man wat een werk was dat om alles bij te houden.

Voordeel was natuurlijk dat het wel leuk verdiende.
doe mij maar gewoon weer de goede oude Bybit actie, 10% cashback met een max spend van 6000 euri :)

• maxvdh
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:27
Hier ook - boeven! Ik kan m’n kaart alleen niet weghalen. Hoe is dat jou gelukt?

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Kol Nedra schreef op woensdag 8 april 2026 @ 17:18:
met al die betaalkaarten was het ook het wilde westen, de meeste zijn gefaald.

enige vertrouwen is mij mij enkel cdc en bybit kaart
Is CDC-kaart nog iets dan? Ik ben daar lang lang geleden weg gegaan, weet niet meer welke verandering er toen was (abonnement? verplicht staken? iets anders?), maar het leek toen niet meer rendabel. Maar het is nu wel weer rendabel?

Edit:
Zo te zien voor €3,99/maand 2% cashback. Dus zodra je €200 uitgeeft heb je dat er al uit. Klinkt goed.

[ Voor 11% gewijzigd door anandus op 09-04-2026 08:59 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• alki
Je kunt je abbo meteen annuleren en krijg je het geld terug gestort

• paul-s83
Hier idd direct het Plutus abbonement stopgezet en heb de refund al binnen.

• PlasticPimple
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 21:54
maxvdh schreef op woensdag 8 april 2026 @ 23:32:
[...]

Hier ook - boeven! Ik kan m’n kaart alleen niet weghalen. Hoe is dat jou gelukt?
Mij ook niet, helaas. Nu verloopt mijn kaart bijna, dus ik laat het zo

• E-Hoog
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21:52
Ik had hier hetzelfde. Ineens "verliep mijn gratis periode" bij Plutus. Ik kijken of ik mijn abonnement kon wijzigen op de website. Dat kon niet. Hij stond op sleep mode. Toen herinnerde ik me ineens weer dat ik een jaar geleden oid ook al mijn abonnement wilde opzeggen, maar dat dat toen ook al niet lukte. Sleep mode leek de oplossing. Ik vond gisteren op de plutus website een formulier om op te zeggen, maar die deed het niet (wat raar! ;-)). Dat formulier is nu verdwenen van de support pagina. Ook is vanochtend geld voor de subscription afgeschreven van mijn creditcard (die gegevens kan je idd niet verwijderen van de website). Nu kan ik overigens mijn account wel weer in sleep mode zetten, maar dat gaat dan in een maand nadat mijn subscription afgelopen is. Wat een boevenbende idd. Hoe hebben mensen hier hun abbonnement weten stop te zetten?

• E-Hoog
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21:52
paul-s83 schreef op donderdag 9 april 2026 @ 09:14:
Hier idd direct het Plutus abbonement stopgezet en heb de refund al binnen.
Hoe heb je het stopgezet? Ik zie er geen optie voor...

• glatuin
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 20:52
Ik zag het ook; ik maak me geen zorgen, er zit een wegwerp CC op het plutus account met 0 euro saldo dus ik laat het lekker zo.

• TobiasdePagter
Ik ga binnenkort een relatief groot bedrag uitgeven (richting de €20k) en wil dat zo optimaal mogelijk doen qua cashback.

Dit heb ik eerder een keer aangepakt via de Bybit card door in een maand (en de maand erop) in de Omega tier te komen (8% cashback, €400 p/m). Dat leverde per saldo meer op dan een paar maanden op 4% (Alpha tier) te blijven hangen, zelfs met het “verlies” in de dode zone (zie hieronder).

Het probleem zit ‘m namelijk in de tier-structuur en caps:
Alpha: 4%, minimaal €3.500 uitgeven
Apex: 6%, minimaal €9.500 uitgeven
Omega: 8%, minimaal €12.500 uitgeven

Daardoor heb je effectief een stuk uitgaven waar je geen extra cashback pakt (bijvoorbeeld van €3.500 naar €9.500), wat het inefficiënt maakt bij grotere uitgaven.

Huidige aanpak / mogelijkheden:
- Betalingen opdelen in meerdere transacties
- Betalingen over meerdere maanden spreiden met Curve GBIT

Vraag: Welke kaarten/strategieën zou ik nog kunnen gebruiken naast Bybit?

• Flexion1
TobiasdePagter schreef op donderdag 16 april 2026 @ 22:54:
Ik ga binnenkort een relatief groot bedrag uitgeven (richting de €20k) en wil dat zo optimaal mogelijk doen qua cashback.

Dit heb ik eerder een keer aangepakt via de Bybit card door in een maand (en de maand erop) in de Omega tier te komen (8% cashback, €400 p/m). Dat leverde per saldo meer op dan een paar maanden op 4% (Alpha tier) te blijven hangen, zelfs met het “verlies” in de dode zone (zie hieronder).

Het probleem zit ‘m namelijk in de tier-structuur en caps:
Alpha: 4%, minimaal €3.500 uitgeven
Apex: 6%, minimaal €9.500 uitgeven
Omega: 8%, minimaal €12.500 uitgeven

Daardoor heb je effectief een stuk uitgaven waar je geen extra cashback pakt (bijvoorbeeld van €3.500 naar €9.500), wat het inefficiënt maakt bij grotere uitgaven.

Huidige aanpak / mogelijkheden:
- Betalingen opdelen in meerdere transacties
- Betalingen over meerdere maanden spreiden met Curve GBIT

Vraag: Welke kaarten/strategieën zou ik nog kunnen gebruiken naast Bybit?
Je zit ook nog met je kaartlimiet bij Bybit wat je per maand kan betalen. Dit is lastig te upgraden lees ik. Wordt vaak afgekeurd dus weet niet wat je kaartlimiet is bij Bybit?

Enige andere optie is de coca kaart maar daarvoor moet je wel de coca coin aanschaffen en die is tegenwoordig erg duur. Maar kan je met investering van 1250 dollar nu 4% cashback krijgen. Alleen daar zit ook cap op van 1750.

Hoe langer je de 20k kan uitsmeren over Bybit hoe beter idd.

• TobiasdePagter
Flexion1 schreef op zondag 19 april 2026 @ 08:27:
[...]

Je zit ook nog met je kaartlimiet bij Bybit wat je per maand kan betalen. Dit is lastig te upgraden lees ik. Wordt vaak afgekeurd dus weet niet wat je kaartlimiet is bij Bybit?

Enige andere optie is de coca kaart maar daarvoor moet je wel de coca coin aanschaffen en die is tegenwoordig erg duur. Maar kan je met investering van 1250 dollar nu 4% cashback krijgen. Alleen daar zit ook cap op van 1750.

Hoe langer je de 20k kan uitsmeren over Bybit hoe beter idd.
Bedankt voor je reactie! Mijn limiet bij Bybit is verhoogd, dat ging vrij gemakkelijk ten opzichte van andere reacties hier.

Ik denk dat ik dan maar weer voor Bybit ga, komt ook ongeveer uit op 4% zonder extra investeringen.

• Flexion1
De nieuwe versie van coca is live. Je krijgt nu een eigen iban waar je rechtstreeks euro kan storten vanaf je bankrekening.
Hele proces van Eurc kopen kan je nu dus overslaan. Dit maakt het allemaal stuk makkelijker alen aantrekkelijker.

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Coca app ziet er gelikt uit. Doet de Coca koers voorlopig ook goed.

• bingbadaboem
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 27-04 09:59
Ik vind het allemaal leuk met coca maar nu het iban is en bankfuncties heeft zou depositogarantiestelsel ook zijn of komen?

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Nee, geen depositogarantiestelsel. Je kan overmaken van en naar een Maltees bankrekeningnummer. Nu is er in Malta ongetwijfeld ook een DGS maar volgens mij wordt het niet op die rekening aangehouden anders kunnen ze ook niet 5% yield genereren.

• bingbadaboem
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 27-04 09:59
knakworst schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 08:56:
Nee, geen depositogarantiestelsel. Je kan overmaken van en naar een Maltees bankrekeningnummer. Nu is er in Malta ongetwijfeld ook een DGS maar volgens mij wordt het niet op die rekening aangehouden anders kunnen ze ook niet 5% yield genereren.
Zal het bij coca neerleggen want zou mooi zijn DGS. Die apy van 5% is sowieso niet op euro’s. Vreemde nu met apy is dat het over saldo op de visa kaart is die in zelfbeheer is waar ze ook al niks mee zouden moeten kunnen. 🤔

• glatuin
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 20:52
Met zero FX fees via coinbase kan het dus interessant te zijn nog steeds USDC op je kaart te storten (5% APY). Echter heb je wel een USDC-EURO risico.

• Sandrioni
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-04 15:10
Bij OKX hebben ze mij ook een actie waarbij je een poosje extra cashback kunt verdienen in USDG.

Ik heb er via Curve al wat heen ge-GBIT. Werkt prima.
Zie voorlopig alleen de reguliere 2% cashback, maar lees ook dat de cashback pas na afloop van de actie wordt berekend.

Weet dus niet of ik wel of niet in aanmerking kom, maar goed. Gaat ook maar om €25 totaal

http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=49325&sid=44923

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:43
Sandrioni schreef op zondag 26 april 2026 @ 16:16:
Bij OKX hebben ze mij ook een actie waarbij je een poosje extra cashback kunt verdienen in USDG.

Ik heb er via Curve al wat heen ge-GBIT. Werkt prima.
Zie voorlopig alleen de reguliere 2% cashback, maar lees ook dat de cashback pas na afloop van de actie wordt berekend.

Weet dus niet of ik wel of niet in aanmerking kom, maar goed. Gaat ook maar om €25 totaal
25 usdg geen 25 euro. Ik heb ook gbit gedaan

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

lol krijg ineens een mailing van plutus met allerlei plannen en co? "10 years in the making. This is what we built it for." Denk niet dat er nog iemand in trapt...toch? ;)

Ook fijn dat ze je op een spamlijst houden na opzeggen account...ahem.

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 20:19
2Dutch schreef op zondag 26 april 2026 @ 20:14:
lol krijg ineens een mailing van plutus met allerlei plannen en co? "10 years in the making. This is what we built it for." Denk niet dat er nog iemand in trapt...toch? ;)

Ook fijn dat ze je op een spamlijst houden na opzeggen account...ahem.
Hier ook 🤣
Gelukkig was de cc die aan plutus hing verlopen, anders hadden ze gewoon de membership fee geincasseerd denk ik. Stelletje boeven.

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Domino schreef op maandag 27 april 2026 @ 10:37:
[...]

Hier ook 🤣
Gelukkig was de cc die aan plutus hing verlopen, anders hadden ze gewoon de membership fee geincasseerd denk ik. Stelletje boeven.
Las het al ja dat er ineens weer vrolijk werd geïnd, nasty. En dan denken ze ook nog dat ze nieuwe klanten gaan aantrekken. Koekoek. Had inderdaad ook zelf de CC/betaalmethode eraf gerammeld toen meteen. Heb er genoeg lol en euro's uitgehaald maar dat zure einde had niet gehoeven voor velen...

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• Nopheros
2Dutch schreef op zondag 26 april 2026 @ 20:14:
Zeker niet inderdaad. Op zich wel knap dat ze het blijkbaar nog steeds volhouden.
Pagina: 1 ... 23 24 Laatste

Let op:
Voor de ByBit Card kan je terecht in: Bybit Card Topic.