Ik kreeg zojuist het bericht dat ICS per 4 januari 2021 de algemene voorwaarden aanpast. Dit is een wijziging in de aflevergarantie en ik denk dat veel Tweakers hier wel eens gebruik van maken. De wijziging is als volgt:
Voor mij is dit een reden om geen PayPal meer te gebruiken bij het betalen van fysieke producten. Ik heb namelijk meer vertrouwen in de aflevergarantie van ICS dan in de aankoopbescherming van PayPal.Aan de Aflevergarantie is de volgende voorwaarde toegevoegd: U heeft het aankoopbedrag rechtstreeks betaald aan de Acceptant die ook het product moet leveren en u moet het aankoopbewijs meesturen van het product dat u met uw Card betaald heeft.
Het komt steeds vaker voor dat leveranciers gebruik maken van betaaldienstverleners zoals Bunq, Paypal, Transferwise, etc. De betaling die u met uw Card doet, wordt dan geregistreerd als een betaling aan de betaaldienstverlener en niet als een betaling aan de leverancier. De betaaldienstverlener hoeft geen product aan u te leveren, daarom kunnen wij de betaling aan de betaaldienstverlener niet voor u terughalen, dat kunnen we alleen bij een betaling die rechtstreeks aan een leverancier is gedaan.
[ Voor 3% gewijzigd door 3raser op 04-11-2020 13:20 . Reden: Link naar bron toegevoegd ]