Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-06 11:26
Ruimzicht schreef op maandag 4 juli 2022 @ 15:19:
[...]

Dat is inderdaad vreemd. Dus de nicknames van je horloge zie je niet terug op je telefoon?
nee dat ook niet (niet op de watch).

Maar sowieso is het vreemd dat je kaarten 2x moet toevoegen. (vind ik dan).
Weet niet of dit een Rabobank issue is, of dat dit ook voor andere banken geldt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack1
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Werkt dit al ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:12
Nightcrawler28 schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 11:49:
Nee ik krijg het ook niet voor elkaar. Het ligt echt aan wat de rabobank doorstuurd en terug krijgt van de google pay app i.c.m een samsung s21 & s22. Incident bij Google gemeld.. account herstelt maat lost niks op. Rabo zegt (3 weken geleden) wij werken er aan.

Ondertussen een Samsung watch 4 gekocht met google pay app er op. En daar werkt het direct op.
Ik heb precies dezelfde situatie, echter dan met mijn S20 Ultra. Toevoegen lukt niet (allerlei opties al geprobeerd). Op mijn GW4 was het geen enkel probleem. Tot op heden geen probleem omdat mijn GW4 alle betalingen tot nu toe succesvol heeft kunnen uitvoeren. Maar het is toch wel prettig dat ik mijn telefoon als backup kan gebruiken.

Het schijnt ook zo te zijn dat een factory-reset van je telefoon zou kunnen helpen, maar daar heb ik geen zin in aangezien ik dan weer een paar uur kwijt ben om alles in te stellen naar wens (een backup is nooit afdoende).

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-06 15:30
stimpyrulez schreef op maandag 4 juli 2022 @ 15:26:
[...]

nee dat ook niet (niet op de watch).

Maar sowieso is het vreemd dat je kaarten 2x moet toevoegen. (vind ik dan).
Weet niet of dit een Rabobank issue is, of dat dit ook voor andere banken geldt?
Kan je melden dat nicknames voor kaarten van Knab ook niet werken met de bekende "something went wrong" melding.
Andere creditcards die ik in de app heb, kan ik zonder problemen een nick geven; volgens mij werd er wel gevraagd voor de cvc code

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xces
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-06 13:09

xces

To got or not to got..

mag ik even klagen.. ik heb nu een Samsung watch 4, in de hoop dat ik daarmee met ING kon betalen. Dat blijkt dus niet te werken. Grootste frustratie bij ING is dat je dan contactloos wilt betalen (onder de 50 euro) en dan NOG soms de vraag krijgt; ga in de app verder. Dan moet je de app openen (pincode invoeren van app), nogmaals (2e keer) de telefoon tegen de betaal terminal houden en dan krijg je het pincode scherm van je 'mobiele' kaart. Dan weer tegen de terminal houden en met een beetje geluk doet hij het dan.

Dus zocht ik een andere oplossing. Google Pay met Revolut was snel gevonden; alles geconfigureerd op mijn telefoon, maar dat verplicht me weer een schermbeveiliging in te stellen. Dat wil ik dus niet (ik weet het, eigen risico). Nu heb ik de ING app maar weer de standaard app op mijn telefoon gemaakt en de Revolut kaart via Google Pay op mijn horloge gekoppeld, maar ook daar moest ik dan natuurlijk een patroon instellen.

#klaagmodus - kan dat niet makkelijker mensen? Bijv. vraag om een patroon boven de 50 euro ofzo.. Maar goed ik heb me er maar bij neergelegd.

Daarnaast heb ik nog geen manier gevonden om Revolut aan mijn eigen bankrekening te koppelen, zodat ik niet 'prepay' geld moet storten iedere keer.

Tips/tricks?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• renzo4000
xces schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 13:29:
...Google Pay op mijn horloge gekoppeld, maar ook daar moest ik dan natuurlijk een patroon instellen.

Tips/tricks?
Bij mijn weten is het voorwaarde dat bij het gebruik van GPAY op je GW4 sowieso een patroon of pincode ingesteld moet worden, dus de algemene beveiliging van je watch staat op dat niveau (niet persé alleen voor GPAY). Ik hoef alleen eenmalig een patroon in te voeren als ik mijn horloge een keer heb afgedaan, daarna kan ik naar hartelust mijn watch gebruiken zonder patroon (ook bij betalen). Ik vind dat juist een prima optie. Heb je dat wel als zodanig getest?

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xces
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-06 13:09

xces

To got or not to got..

renzo4000 schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 13:33:
[...]

Bij mijn weten is het voorwaarde dat bij het gebruik van GPAY op je GW4 sowieso een patroon of pincode ingesteld moet worden, dus de algemene beveiliging van je watch staat op dat niveau (niet persé alleen voor GPAY). Ik hoef alleen eenmalig een patroon in te voeren als ik mijn horloge een keer heb afgedaan, daarna kan ik naar hartelust mijn watch gebruiken zonder patroon (ook bij betalen). Ik vind dat juist een prima optie. Heb je dat wel als zodanig getest?
Ja inderdaad; op de watch werkt het inderdaad een stuk 'fijner' dan op de telefoon. Ik moest op mijn telefoon ook heel de tijd een patroon invoeren als ik hem aan deed, maar die weet natuurlijk niet dat ik hem al die tijd bij me heb gehad.

Zijn er dan nog 'GPAY' of andere 'betaal' apps die icm een fysieke (ING) bank-rekening werken? dus zonder eerst 'prepaid' te storten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
xces schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 15:42:
[...]

Zijn er dan nog 'GPAY' of andere 'betaal' apps die icm een fysieke (ING) bank-rekening werken? dus zonder eerst 'prepaid' te storten?
Als je ook een creditcard van ING hebt, zou je Curve kunnen overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tww62
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Betreft CVC code.

Gisteren probeerde ik een Android app te kopen. Lukte niet. Nog eens, nog eens.
Bleek dat er geen CVC code bij de creditcard stond.
De andere gegevens (nummer, tot wanneer gelding, naam adres), die stonden er wel. Dus als ik die destijds had ingevuld, dan sla ik niet de CVC code over, zou ik zeggen.
Maar, ingevoerd - klik op Update.

Weer proberen - lukt weer niet. Checken, CVC code weer blanko. Gaat fijn zo...

Weer invoeren, tegelijk maar checken, weer blanko.
Na een paar keer, opgegeven.
Zucht!
Dan maar betaald via Paypal.

Het zal wel weer eens iets unieks zijn dat alleen ik maar heb....
Offe.... komt dit bekend voor bij iemand?

Neem aan dat dit niet aan de browser zal liggen? (Microsoft Edge, laatste versie)

Thanks.

--

Later...

Op basis van artikelen op Internet meen ik te moeten begrijpen dat bij betaling om de CVC code wordt gevraagd(?)
Die zou je handmatig moeten invoeren.

Helaas, in mijn geval, gebeurde dat niet: ik kreeg alleen een cryptische foutmelding dat er iets niet goed gegaan is. Klaar. Een of ander 'Unexpected error'.
Zoek zelf maar uit wát er fout gegaan is...
Ik geloof dat ik niet de enige ben met dit probleem.

[ Voor 22% gewijzigd door tww62 op 09-07-2022 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaWM
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 18-06 19:49

ParaWM

Pro Prutser

Krijg Google Pay niet aan de praat op de smartwatch van mij vriendin (Michael Kors Fossil Gen 6 MKT5136). Geeft steeds aan dat het mislukt. Op mijn GW4 werkt het al een half jaar top. Zal dit aan haar apparaat liggen (of WearOS 2 vs WearOS 3), of doe ik iets fout? Beide ABN Amro bank rekening.

Zijn er mensen met een (andere) Fossil Gen6 waar het wel werkt?

[ Voor 10% gewijzigd door ParaWM op 16-07-2022 14:10 ]

Sinterklaas wil bier !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roedoe
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 03-05-2023
DanTm schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 15:57:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem bij de Rabobank, vandaag ook via Knab geprobeerd, en daar lukt het ook niet.
Ik krijg wel de voorwaarden te zien, maar daarna stopt het.
Mijn telefoon is een Xiaomi 9t.
Hier net hetzelfde probleem maar dan bij bnp Paribas Fortis Belgie. AL contact gehad met google support en met klantendienst van Fortis. Helaas geen resultaat.

Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:25
Roedoe schreef op zondag 17 juli 2022 @ 10:27:
[...]

Hier net hetzelfde probleem maar dan bij bnp Paribas Fortis Belgie. AL contact gehad met google support en met klantendienst van Fortis. Helaas geen resultaat.

Iemand een oplossing?
Gebruik je toevallig een adblocker? Zo ja, zet alles even uit. Wis je cache geheugen van de Google pay app en probeer het opnieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 07:02
Vandaag de update gehad naar Google wallet dat Google pay soortvan vervangt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tekken4111
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11:28
ParaWM schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 14:09:
Krijg Google Pay niet aan de praat op de smartwatch van mij vriendin (Michael Kors Fossil Gen 6 MKT5136). Geeft steeds aan dat het mislukt. Op mijn GW4 werkt het al een half jaar top. Zal dit aan haar apparaat liggen (of WearOS 2 vs WearOS 3), of doe ik iets fout? Beide ABN Amro bank rekening.

Zijn er mensen met een (andere) Fossil Gen6 waar het wel werkt?
Ik heb een fossil Gen6 en werkt hier sinds de rabobank gpay ondersteund prima :) Ik heb het volgende gedaan:
Het is mij gelukt mijn Rabo pinpas toe te voegen aan GooglePay op mijn smartwatch. Ik ben gestart vanuit mijn smartwatch! Voeg nieuwe kaart toe. Pasnummer staat in de Rabo app, let op voer alle 19 cijfers in. Bij kopiëren en plakken pakte GooglePay alleen de eerste 16 cijfers.
Ik weet niet of je ergens de 19 cijfers van je abn rekening kan halen of waar je vast liep, maar dit was de fix bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirr0r
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-09-2024
Ik heb het ook nooit werkend gekregen met mijn ABN Amro rekening en mijn Ticwatch Pro 3.
Op mijn telefoon werkt het vlekkeloos maar bij het koppelen van mijn watch krijg ik constant een foutmelding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ParaWM

ParaWM

Pro Prutser

dutchnltweaker schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 20:31:
Vandaag de update gehad naar Google wallet dat Google pay soortvan vervangt.
Lijkt niet "soort van", maar helemaal, 100% in Nederland zover ik lees. Op mijn Android phone en Galaxy Watch 4 net even updates gechecked, en op beide was er een "update" in de PlayStore voor Google Pay genaamd Google Wallet. Update gedraaid en nu staat de Wallet app er in plaats van de Pay app. Lijkt ook te werken, bankpas staat er nog in, hoefde niets te doen.
tekken4111 schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 22:41:
[...]

Ik heb een fossil Gen6 en werkt hier sinds de rabobank gpay ondersteund prima :) Ik heb het volgende gedaan:

[...]

Ik weet niet of je ergens de 19 cijfers van je abn rekening kan halen of waar je vast liep, maar dit was de fix bij mij.
Bedankt voor het bevestigen dat het werkt op de Fossil Gen6! Dat is waardevolle info. Met dat banknummer was me duidelijk. Misschien had het iets te maken met de uitrol van Google Wallet net toen ik het probeerde. Zal vanmiddag als de baas thuis is nog eens proberen.

Sinterklaas wil bier !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ParaWM

ParaWM

Pro Prutser

tekken4111 schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 22:41:
[...]
Vandaag geprobeerd en alles werkt naar behoren nu. Ging vlot met de Google Wallet app. Ik denk dat het problemen gaf omdat ik net op de dag bezig was dat Google Pay omging naar Google Wallet..... Fixed :+

Sinterklaas wil bier !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batch
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 02-05 05:00
Ik gebruik tot nu toe Catima voor klantenkaarten en wilde ze overzetten naar Google Wallet. Maar hoe voeg je klantenkaarten in Wallet toe die niet in de lijst van Google voorkomen? Ik krijg dat niet voor elkaar of doe ik iets verkeerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LNDN
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 01:12
Batch schreef op zondag 24 juli 2022 @ 10:15:
Ik gebruik tot nu toe Catima voor klantenkaarten en wilde ze overzetten naar Google Wallet. Maar hoe voeg je klantenkaarten in Wallet toe die niet in de lijst van Google voorkomen? Ik krijg dat niet voor elkaar of doe ik iets verkeerd?
Pass2pay gebruiken. Die gebruik ik ook om pkpass (ios) te importeren naar Google Wallet /pay.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
renzo4000 schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 22:37:
[...]

Ik heb precies dezelfde situatie, echter dan met mijn S20 Ultra. Toevoegen lukt niet (allerlei opties al geprobeerd). Op mijn GW4 was het geen enkel probleem. Tot op heden geen probleem omdat mijn GW4 alle betalingen tot nu toe succesvol heeft kunnen uitvoeren. Maar het is toch wel prettig dat ik mijn telefoon als backup kan gebruiken.

Het schijnt ook zo te zijn dat een factory-reset van je telefoon zou kunnen helpen, maar daar heb ik geen zin in aangezien ik dan weer een paar uur kwijt ben om alles in te stellen naar wens (een backup is nooit afdoende).
Even mezelf quoten omdat anderen daar wellicht ook iets aan hebben;

Ik had dus het probleem dat ik GPAY niet gekoppeld kreeg aan mijn S20 ultra (alle tips and tricks hielpen niet) en ik stuitte telkens op de laatste stap dat het niet mogelijk was om GPAY te koppelen "neem contact op met je bank" melding oid.

Dit was bekend bij de Rabobank en er waren velen anderen met hetzelfde probleem. Dit was in behandeling bij Google en de Rabobank.

Deze ochtend nogmaals geprobeerd en nu lukt het! Dus mocht je in een zelfde situatie zitten; probeer het nog eens zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 07:02
Grappig, ben in een ander land en Google wallet is weer automatisch terug gegaan naar Google pay.

[ Voor 3% gewijzigd door dutchnltweaker op 28-07-2022 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abeldrome
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13-11-2022
Ik probeer bij mijn galaxy watch 4 de wallet installeren. Moet dan door gaan op de telefoon en dan selecteer ik dan mijn ABN pinpas om toe te voegen.

Echter ik krijg dan elke keer de melding: er is iets mis gegaan. Probeer het over enkele minuten opnieuw.

Ook wanneer ik een kaart wil toevoegen kan dit alleen een creditcard zijn, geen pinpas, heeft iemand enig idee wat er aan de hand is?

Alvast bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arwintju
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18-06 10:46
Ik probeer nu al een paar weken mijn een rabo pas toe te voegen aan mijn Galaxy Watch 4. Helaas tot op heden zonder succes. Ook zoeken naar dit probleem levert niet veel op.

Melding die ik krijg is: "U kunt deze telefoon niet instellen voor contactloos betalen". Met als onderschrift: "Er is iets misgegaan bij het instellen. Probeer het later opnieuw". Kaart kan wel gewoon toegevoegd worden op mijn A50 zonder problemen...

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Arwintju schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 13:52:
Ik probeer nu al een paar weken mijn een rabo pas toe te voegen aan mijn Galaxy Watch 4. Helaas tot op heden zonder succes. Ook zoeken naar dit probleem levert niet veel op.

Melding die ik krijg is: "U kunt deze telefoon niet instellen voor contactloos betalen". Met als onderschrift: "Er is iets misgegaan bij het instellen. Probeer het later opnieuw". Kaart kan wel gewoon toegevoegd worden op mijn A50 zonder problemen...

Iemand een idee?
Heb je je telefoon geroot toevallig? Ik kreeg precies die foutmelding voorheen ook zonder verdere info, toen ik 'm toevoegde aan MagiskHide was het ineens opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arwintju
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18-06 10:46
Oon schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 13:55:
[...]

Heb je je telefoon geroot toevallig? Ik kreeg precies die foutmelding voorheen ook zonder verdere info, toen ik 'm toevoegde aan MagiskHide was het ineens opgelost
Nee niet geroot o.i.d. Gekke is dat hij deze melding dus geeft als ik probeer de kaart toe te voegen aan de Galaxy Watch 4. Op mn telefoon werkt het gewoon.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
De Rabobank pusht zijn klanten van de Rabo Wallet naar Google Pay omdat dat net zo "veilig" zou zijn.
Dat heb ik vandaag gebruikt, maar ben er erg ontevreden over vanwege het veel te grote gemak waarmee betalingen gedaan kunnen worden. Hier het verschil:
Rabo wallet:
Vergrendelde telefoon: geen betaling
Ontgrendelde telefoon: betalen tot 50 euro of daarboven na invoeren pincode op telefoon.

Google Pay:
Vergendelde telefoon: betalen tot 50 euro
Ontgrendelde telefoon: alle pinbetalingen mogelijk (ruim 90 euro lukte zonder pincode).

Ik had de rabo pas gekoppeld via de Rabo app, maar kan daar verder niks instellen en niet verwijderen. Daarom moest ik de Google wallet app installeren, maar daar kan je ook niks instellen qua limieten?! Ik heb nu alles verwijderd, want het is wel erg onveilig zo.

Iemand tips? Want op deze manier ga ik liever terug naar het bankpasje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TMDC
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
BounceMeister schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 16:10:
Iemand tips? Want op deze manier ga ik liever terug naar het bankpasje.
Connected devices > Connection preferences > NFC > Require device unlock for NFC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
Mijn toestel heeft die optie niet. Workaround is NFC uitzetten wanneer je het niet gebruikt, dan loop je ook geen risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:25
Of een app zoals Tasker. Zet nfc aan als telefoon unlockt is. En zet uit als telefoon locked is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
TMDC schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 16:15:
[...]

Connected devices > Connection preferences > NFC > Require device unlock for NFC
Ik heb het even gegoogled, maar ik kan die instelling niet vinden op mijn Samsung S20 FE? Ik heb de taal al even naar Engels gezet, maar dan staat ook Connected Devices er niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMDC
  • Niet online
BounceMeister schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 16:25:
[...]

Ik heb het even gegoogled, maar ik kan die instelling niet vinden op mijn Samsung S20 FE? Ik heb de taal al even naar Engels gezet, maar dan staat ook Connected Devices er niet bij.
Is blijkbaar een recente toevoeging aan Android (Pixel 4 hier).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
TMDC schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 08:52:
[...]

Is blijkbaar een recente toevoeging aan Android (Pixel 4 hier).
Dan is het afwachten of Samsung de s20 fe nog gaat updaten.
Het lost helaas niet het onbeperkt pinnen bij een ontgrendelde telefoon op. De ontgrendelcode van je telefoon is makkelijk af te kijken, vervolgens kunnen ze pinnen alsof ze je pincode hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMDC
  • Niet online
BounceMeister schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 09:07:
[...]

Dan is het afwachten of Samsung de s20 fe nog gaat updaten.
Het lost helaas niet het onbeperkt pinnen bij een ontgrendelde telefoon op. De ontgrendelcode van je telefoon is makkelijk af te kijken, vervolgens kunnen ze pinnen alsof ze je pincode hebben.
Ja, ben het met je eens hoor. Ik zou de wallet ook echt niet aangezet hebben als deze optie niet op mijn telefoon zou zitten (ook al gebruik ik face unlock).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moopu
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11:20
Goedemorgen, weet iemand of het mogelijk is om je klantkaarten ook op je watch 4 kan krijgen (specifiek AH)?
Zie ze in mijn wallet op mobiel wel maar kan op de watch alleen maar debit/creditcards toevoegen wat gelukkig wel gelukt is dankzij een tip uit het forum!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LNDN
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 01:12
Moopu schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 09:21:
Goedemorgen, weet iemand of het mogelijk is om je klantkaarten ook op je watch 4 kan krijgen (specifiek AH)?
Zie ze in mijn wallet op mobiel wel maar kan op de watch alleen maar debit/creditcards toevoegen wat gelukkig wel gelukt is dankzij een tip uit het forum!
Dan kan je beter Stocard nemen. 👍🏽

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent_Apostle
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-06 09:47
Voor diegenen met een huawei watch 2. Ik had ook problemen mijn Rabobank en ABN Amro pas te koppelen.
Uiteindelijk werkte het via de google wallet app op het horloge. Daarna via de telefoon heb ik met NFC de passen fysiek kunnen laten herkennen en toe kunnen voegen (SMS-verificatie vereist). Dit was een ander proces dan met de telefoon.
Misschien dat het iemand helpt. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightcrawler28
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-07-2024
Het probleem is bij mij nu spontaan opgelost. Ik kreeg een of andere push van Google wallet en kon daarna de kaart toevoegen alsof er niks aan de hand was. Zie een paar post terug voor mijn probleem uitleg. Betreft een Samsung S21

Overigens op https://www.rabobank.nl/p...en/contactloos/google-pay

Staat nog geen oplossing bij de FAQ

] systeem spec's

• Prosperot
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-06 20:41

Prosperot

Today is a gift...

Waarom kan je bij Rabobank kaarten geen bijnaam geven en bij ABNMRO kaarten wel?

Bij Rabo krijg ik de foutmelding 'OEPS er is iets misgegaan'.

De helpdesk van Rabobank verwijst naar Google, en je raad het al, de helpdesk van Google verwijst naar Rabobank...

• stimpyrulez
Prosperot schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 11:30:
Waarom kan je bij Rabobank kaarten geen bijnaam geven en bij ABNMRO kaarten wel?

De helpdesk van Rabobank verwijst naar Google, en je raad het al, de helpdesk van Google verwijst naar Rabobank...
Heb ik ook last van.
Maar aan wie het ligt... Ik weet het niet.
Zou persoonlijk zeggen Google, aangezien de kaart in hun app staat en alleen maar een 'label' is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prosperot

Prosperot

Today is a gift...

Dan is het wel vreemd dat het bij de ABNAMRO bankpas wèl werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluuurb
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 02-03 08:41
Kan iemand wat zeggen over de huidige stand van zaken? Ik heb net mijn galaxy watch5 binnen en zou graag kunnen betalen met deze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuieHondNL
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05-03 14:38
Bluuurb schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 19:05:
Kan iemand wat zeggen over de huidige stand van zaken? Ik heb net mijn galaxy watch5 binnen en zou graag kunnen betalen met deze!
Ik heb m'n watch 5 ook binnen maar mijn Rabobank kaart (debitcard) ziet hij niet. Als ik via het horloge de app open stuurt hij me door naar m'n telefoon om een kaart toe te voegen. Ik kan dan alleen een creditcard toevoegen, en de debit kaart die er al in staat van de rabobank ziet hij dus niet. Werkt nog niet vlekkeloos dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:36
In dit topic staat beschreven hoe het bij andere watches werkte (handmatig het kaartnummer toevoegen op je watch). Ff zoeken

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spelvoutig
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 10-06 22:48
Prosperot schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 11:30:

Het probleem bestaat al sinds de introductie van Rabobank via Google Pay.
Ik vind het wel heel erg irritant want ik zit met drie betaalpassen waar ik veel tussen switch.

Net nog even de Rabobank gebeld, die weten natuurlijk van niks. Gevraagd om hier een melding van aan te maken, ben bang dat dit weinig gaat opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosperot

Prosperot

Today is a gift...

Dat heb ik gelijk na de introductie ook al gedaan, maar je kan het die call center mensen niet kwalijk nemen..

• michielvz
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 25-04 15:44
Ik heb gegoogled en dit topic doorgestruind maar het antwoord nog niet gevonden. Is het mogelijk om een pinpas aan de wear os google wallet toe te voegen? Ik kan alleen creditcards toevoegen. Met de creditcard reader app heb ik de 16 cijferige code van mijn bankpas uitgelezen maar de betaalpas heeft natuurlijk geen cvc code.

• ymoona
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:57
Precies dat vraag ik me ook al een tijdje af. Ik heb Rabobank, deze is onlangs overgegaan naar Google pay en met de mobiel (s21) werkt dat prima, hooguit wat principiële bezwaren.

Maar om ook te betalen met galaxy watch active 4 moet ik een nieuwe kaart toevoegen, waarom kan ik niet gewoon de pinpas toevoegen die al in Google pay staat?

https://f1nerd.nl

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
Zie vanaf pagina 33, is voor de Watch4 ook geregeld voorbij gekomen toen de Rabo overging naar Google Pay.

• ymoona
Heb je een tijd? Ik heb maar 28 pagina's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielvz
Thanks. Ik heb KNAB en vind nergens een 19 cijferig pasnummer. Ik lees dat dat nodig is. Ik kom niet verder dan 16 cijfers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
michielvz schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 08:06:
Thanks. Ik heb KNAB en vind nergens een 19 cijferig pasnummer. Ik lees dat dat nodig is. Ik kom niet verder dan 16 cijfers.
Heb je goed gekeken? Op je pas staan niet alle cijfers maar die vindt je terug in je KNAB omgeving:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LKEleqwjrlndQBDeX0lXKUyrNhY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dBvU6I9LhqVx3Dtn6UZPIz2p.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 66% gewijzigd door renzo4000 op 19-08-2022 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymoona
Ik ben denk ik iets verder, ik heb inmiddels de volgende stappen gedaan:
  1. op mijn horloge open ik de wallet app.
  2. druk op het plusje om een kaart toe te voegen
  3. dan ga ik verder op de telefoon
  4. druk ook daar op het plusje om een nieuwe credit card of pinpas toe te voegen
  5. Vul vervolgens het kaartnummer in
  6. Daarna maand en jaar
  7. Dan kom de wallet app, automatisch, met een oud adres, daar vul ik mijn juiste adres in.
  8. Dan druk ik op opslaan
  9. Kaart toevoegen melding
  10. Contact opnemen met uw bank melding, gevolgd door de melding dat er iets niet klopt
Ik heb inmiddels meerder pogingen gedaan, en nu kom ik niet verder als OR-TAPSH-08, blijkbaar te vaak geprobeerd. Wat een gedoe zeg, waarom werkt het niet gewoon zoals apple pay, dat is 1 keer instellen en dan werkt het ook op je horloge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielvz
renzo4000 schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 09:29:
[...]

Heb je goed gekeken? Op je pas staan niet alle cijfers maar die vindt je terug in je KNAB omgeving:[Afbeelding]
Ja, het zijn echt 16 getallen. Als ik de pas uitlees met een nfc cardreader app dan krijg ik dezelfde 16 getallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ejramse
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-06 20:21
Ik krijg het ook niet voor elkaar om mijn Rabobank pas te koppelen met GPay op de GW4. Op mijn telefoon geen probleem.

Vanochtend gaf Rabobank aan [...] "dat het momenteel niet mogelijk is om een smartwatch te koppelen. Er zijn wat problemen".
https://twitter.com/Rabobank/status/1560539130555244545

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-06 19:28

TRaSH

koffie ?

ymoona schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 09:49:
  4. druk ook daar op het plusje om een nieuwe credit card of pinpas toe te voegen
  6. Daarna maand en jaar
  7. Dan kom de wallet app, automatisch, met een oud adres, daar vul ik mijn juiste adres in.
  10. Contact opnemen met uw bank melding, gevolgd door de melding dat er iets niet klopt
Ik heb inmiddels meerder pogingen gedaan, en nu kom ik niet verder als OR-TAPSH-08, blijkbaar te vaak geprobeerd. Wat een gedoe zeg, waarom werkt het niet gewoon zoals apple pay, dat is 1 keer instellen en dan werkt het ook op je horloge.
Van mijn vrouw een smart watch gekregen, omdat ik altijd liep te zeuren dat ik wel met een zo klokje zou willen betalen.
en precies deze stappen gevolgd en krijg precies dezelfde melding met ABN Amro.
Snap niet dat dit zo moeizaam moet gaan
gewoon met de telefoon betalen is geen probleem.

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielvz
Heb jij wel een 19 cijferig nummer of net als ik een 16 cijferig nummer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

de 19 cijferig nummer heb ik via mijn app, dat is zeg maar een nummer van een fictieve kaart die word aangemaakt.

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

https://androidworld.nl/n...met-je-smartwatch-betalen

Schijnt dus een algemeen probleem te wezen.

[ Voor 19% gewijzigd door TRaSH op 22-08-2022 01:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:25

Wom

Een bijnaam toevoegen wil maar niet lukken bij mij. Heb meerdere kaarten in GPay zitten, maar bij geen enkele lukt het. Iemand hier die het wel voor elkaar krijgt?

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Wom schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 12:04:
Een bijnaam toevoegen wil maar niet lukken bij mij. Heb meerdere kaarten in GPay zitten, maar bij geen enkele lukt het. Iemand hier die het wel voor elkaar krijgt?
je moet starten vanaf je watch.
Daar kies je een card toevoegen en die opent dan weer je gpay app op de telefoon (net ander scherm).
Dan zou je de kaart wel moeten kunnen toevoegen.

Dikke tip (mits je nfc hebt), druyk de kaart achter tegen je toestel en hij vult automatisch het juiste rekeningnummer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:25

Wom

stimpyrulez schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 13:08:
[...]

je moet starten vanaf je watch.
Daar kies je een card toevoegen en die opent dan weer je gpay app op de telefoon (net ander scherm).
Dan zou je de kaart wel moeten kunnen toevoegen.

Dikke tip (mits je nfc hebt), druyk de kaart achter tegen je toestel en hij vult automatisch het juiste rekeningnummer in.
Een kaart toevoegen werkt wel, maar als ik aan die kaart een andere naam wil hangen werkt dit niet. Krijg dan een algemene fout. Heb meerdere passen bij dezelfde bank en wil voorkomen dat ik de huishoudpot gebruik als ik een rondje op café geef :+

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ejramse
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-06 20:21
https://androidworld.nl/n...erkt-weer-op-smartwatches

Vandaag is het me gelukt om mijn Rabobank pas toe te voegen in Wallet op mijn Galaxy Watch4 en ermee te betalen. 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guus van D.
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 15-06 13:30
Klopt werkt nu ook op mijn watch4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaWM

ParaWM

Pro Prutser

Vandaag wat klantenkaarten aan Wallet toegevoegd op de telefoon (kruidvat, etos). Maar op het horloge lijken alleen betaalpassen en creditcards te kunnen. Klopt dit? Iemand met klantkaarten op het horloge?

Sinterklaas wil bier !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Wom schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 13:52:
[...]

Een kaart toevoegen werkt wel, maar als ik aan die kaart een andere naam wil hangen werkt dit niet. Krijg dan een algemene fout. Heb meerdere passen bij dezelfde bank en wil voorkomen dat ik de huishoudpot gebruik als ik een rondje op café geef :+
Is helaas al een bekend issue.
Zover ik weet alleen bij Rabobank passen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Wom schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 13:52:
[...]

Ik heb het wel voor elkaar gekregen, maar vraag me af wat het nut is van deze naam want ik zie hem nergens terug? :?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_1D3sEe2AZjvzSJ_AS77D4sInnk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OpEeyMEJz5iiLG13nxh6MU3K.jpg?f=fotoalbum_large

Ja, bij de instellingen...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3tpDK_oGHsA4-wSyLEqUu_5q5aA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qUZyKMovj051bK1dUjvn5KHh.jpg?f=fotoalbum_large

Gelukkig kan ik de huishoudrekening wel herkennen, want daar staat standaard "gezamelijke rekening" bij (dit is een EN/OF rekening):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6uQVPXBj8NyfWqakZQvywwyaqRY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aFZt9QW54R0gf8s4JDbptMAd.jpg?f=fotoalbum_large
Maar dit is dus niet de naam die ik er zelf voor ingesteld heb.

Mis ik iets? :P

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• ymoona
ymoona schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 09:49:
  6. Daarna maand en jaar
Blijkbaar was er storing waardoor mijn account tijdelijk geband was. Vanochtend maar weer eens geprobeerd. Nu ging alles soepel. Ter verificatie komt er dus nog een sms van de rabobank en dan werk het (denk ik, nog niet mee betaald.)

Zou dit nu ook moeten werken met alleen het horloge zonder telefoon?

Het werkt! De eerste keer niet, maar blijkbaar moet je eerst twee keer op de power knop drukken om de betaal app te openen op je horloge. De tweede keer probleemloos betaald.

[ Voor 6% gewijzigd door ymoona op 25-08-2022 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:37

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Ik maak gebruik van de Rabobank. Ik had Google Wallet werkend gekregen op mijn Samsung Galaxy S9, en daarna op mijn Samsung Watch 4 smartwatch.

maar sinds vorige week heb ik een Samsung Galaxy S20, en sindsdien krijg ik de wallet daar niet meer op geïnstalleerd. Ik vul mijn lange betaalrekeningnummer in, de geldigheidsdatum, en vervolgens krijg ik te zien dat er verbinding wordt gemaakt met mijn bank. En dan opeens eindigt het verhaal in een "U kunt deze telefoon niet instellen voor contactloos betalen"

Los van het feit dat dit een melding is van een luie programmeur (vertel dan wat er mis is en waarom ik dit zie) Ben ik benieuwd naar de oplossing. Tot nu toe heb ik het maar (met moeite) laten escaleren bij de Rabobank, want zij zijn aangesloten bij Google Pay. Maar mocht iemand hier nog een goede tip hebben?

Ik kan mij echt niet indenken dat de S20 niet geschikt is voor contactloos betalen, want er zit NFC in, en het is een duur ding :P En mijn telefoon is NIET geroot.
Op mijn horloge die ik moest resetten vanwege mijn nieuwe telefoon werkt het overigens WEL, maar helaas dus niet op mijn Galaxy S20.
Iemand?

[ Voor 15% gewijzigd door AW_Bos op 31-08-2022 01:19 ]

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_buren
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:03
AW_Bos schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 01:11:
Ik maak gebruik van de Rabobank. Ik had Google Wallet werkend gekregen op mijn Samsung Galaxy S9, en daarna op mijn Samsung Watch 4 smartwatch.

maar sinds vorige week heb ik een Samsung Galaxy S20, en sindsdien krijg ik de wallet daar niet meer op geïnstalleerd. Ik vul mijn lange betaalrekeningnummer in, de geldigheidsdatum, en vervolgens krijg ik te zien dat er verbinding wordt gemaakt met mijn bank. En dan opeens eindigt het verhaal in een "U kunt deze telefoon niet instellen voor contactloos betalen"

Los van het feit dat dit een melding is van een luie programmeur (vertel dan wat er mis is en waarom ik dit zie) Ben ik benieuwd naar de oplossing. Tot nu toe heb ik het maar (met moeite) laten escaleren bij de Rabobank, want zij zijn aangesloten bij Google Pay. Maar mocht iemand hier nog een goede tip hebben?

Ik kan mij echt niet indenken dat de S20 niet geschikt is voor contactloos betalen, want er zit NFC in, en het is een duur ding :P En mijn telefoon is NIET geroot.
Op mijn horloge die ik moest resetten vanwege mijn nieuwe telefoon werkt het overigens WEL, maar helaas dus niet op mijn Galaxy S20.
Iemand?
Denk om deze reden: https://www.rabobank.nl/p...n/contactloos/rabo-wallet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Nu online
Het product "Rabo Wallet" is gestopt, omdat de Rabobank is overgestapt naar "Google Pay" wat door Google recent is genoemd naar "Google Wallet". Dat zou nog steeds prima moeten werken.

@AW_Bos Al geprobeerd om het gewoon vanuit de Rabobank app te koppelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 10:16
@AW_Bos: van de Rabo website:
Let op: je kunt Google Pay alleen instellen via de Rabo app
https://www.rabobank.nl/p...en/contactloos/google-pay

[ Voor 71% gewijzigd door U123456 op 31-08-2022 07:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjunv
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 24-05 12:54
Interessant dat de Rabobank dat aangeeft. Ik heb mijn Rabo-betaalpas gewoon toegevoegd in Google Wallet zonder de Rabo-app te gebruiken en dat verliep allemaal prima.

[ Voor 13% gewijzigd door pjunv op 31-08-2022 09:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Via de app heb ik Google Pay geactiveerd. Als eerste trouwens. Maar dan is de tweede stap om mijn pas toe te voegen aan de Wallet.
En dat faalt... :(

Op mijn smartwatch (Samsung Watch 4 Classic) ging het prima, en daar heb ik inmiddels al diverse keren mee betaald.

[ Voor 35% gewijzigd door AW_Bos op 31-08-2022 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-06 23:34

Barrycade

Through the...

AW_Bos schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 10:13:
Via de app heb ik Google Pay geactiveerd. Als eerste trouwens. Maar dan is de tweede stap om mijn pas toe te voegen aan de Wallet.
En dat faalt... :(

Op mijn smartwatch (Samsung Watch 4 Classic) ging het prima, en daar heb ik inmiddels al diverse keren mee betaald.
Heb je je nieuwe telefoon wel gekoppeld en je oude telefoon ontkoppeld voor GPay? Dat je horloge werkt is niet zo gek want die heb je dus al gekoppeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Barrycade schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 10:20:
[...]

Heb je je nieuwe telefoon wel gekoppeld en je oude telefoon ontkoppeld voor GPay? Dat je horloge werkt is niet zo gek want die heb je dus al gekoppeld.
Ik moest mijn smartwatch wel volledig resetten om deze op mijn nieuwe telefoon te krijgen. Maar daar kreeg ik de Google Wallet prima werkend op. Waar kan ik mijn oude telefoon dan ontkoppelen?

In de Rabo app staan overigens twee devices gekoppeld. Mijn nieuwe S20 en mijn smartwatch. Mijn oude telefoon heb ik er eerder al uitgegooid.

Bedoelde je dat, @Barrycade ?

[ Voor 15% gewijzigd door AW_Bos op 31-08-2022 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

In de app moet je op 2 plekken je nieuwe telefoon koppelen: voor de app zelf én voor de Google Wallet. Dus heb je het op 2 plekken gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

@Barrycade
Ik heb mijn telefoon met Google Pay wel gekoppeld in de Rabo app, maar hoe koppel ik die in de Google Wallet dan?

Ik neem aan dat je het toevoegen bedoelt van een bankpas aan de Google Wallet? Want dát lukt gewoonweg niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
  • Nu online
AW_Bos schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 11:41:
@Barrycade
Ik heb mijn telefoon met Google Pay wel gekoppeld in de Rabo app, maar hoe koppel ik die in de Google Wallet dan?

Ik neem aan dat je het toevoegen bedoelt van een bankpas aan de Google Wallet? Want dát lukt gewoonweg niet.
Normaalgesproken koppel je vanuit de Rabobank app met Google "Pay" (ook al noemt Google het zelf niet meer zo) en dan staat de pas direct in Google Wallet. Je zou in Wallet dan niets meer hoeven toe te voegen want daar zou het al moeten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

https://www.rabobank.nl/p...an-de-slag-met-google-pay

https://www.rabobank.nl/p...en/contactloos/google-pay hier op blauwe knop drukken werkt ook niet?

Nu geeft de app bij mij nu storing, dus weet niet of dat ook bij jou speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

De Rabo-app gaf aan dat de koppeling met Google Pay voltooid is. Dus dan hoef ik geen andere dingen meer bij de bank uit te voeren? Mijn horloge heb ik overigens wél kunnen koppelen. Dus ik ga er vanuit dat er iets bij Google Wallet moet zijn.

Wat wel jammer is, is dat de app nu niet werkt door een storing bij de Rabo. Maar daarvoor had ik ook al problemen.

[ Voor 19% gewijzigd door AW_Bos op 31-08-2022 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Het werkt.

Eigenlijk was het best simpel. Nadat ik de Rabo app en Google Pay geactiveerd had was mijn Wallet bijna klaar, en dus onzichtbaar. Ik klikte steeds op de knop op een betaalpas toe te voegen, omdat ik in de veronderstelling was dat die wallet nog geen passen bevatten.

Totdat ik op de prominente knop: "Wallet ontdekken?" klikte.
Poef, in eens zag ik mijn betaalpas op het scherm 8)7

Die knop impliceert meer een soort van tutorial, waar ik geen behoefte aanhad.
Dus waarom zou je die indrukken op dat moment?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaWM

ParaWM

Pro Prutser

Ter info. Net nieuwe telefoon (Flip 4) en moest de Galaxy Watch 4 resetten om te koppelen. Ging heel soepel om de ABN kaart in beide toe te voegen. Werkt naar behoren.

Sinterklaas wil bier !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

ParaWM schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 18:01:
Ter info. Net nieuwe telefoon (Flip 4) en moest de Galaxy Watch 4 resetten om te koppelen. Ging heel soepel om de ABN kaart in beide toe te voegen. Werkt naar behoren.
Dat resetten van de Watch had ik ook, en is normaal.
Uit interesse, hoe heb jij bij de ABN Google Pay geïnstalleerd? Via hun App?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaWM

ParaWM

Pro Prutser

AW_Bos schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 18:55:
[...]

Dat resetten van de Watch had ik ook, en is normaal.
Uit interesse, hoe heb jij bij de ABN Google Pay geïnstalleerd? Via hun App?
Zowel op horloge als telefoon alleen Google Wallet gedownload uit de PlayStore.

Sinterklaas wil bier !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

ParaWM schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 18:56:
[...]

Zowel op horloge als telefoon alleen Google Wallet gedownload uit de PlayStore.
En dus via Google Wallet bankrekening etc.. ingevuld en gaan met die banaan, lijkt mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaWM

ParaWM

Pro Prutser

AW_Bos schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 19:03:
[...]

En dus via Google Wallet bankrekening etc.. ingevuld en gaan met die banaan, lijkt mij?
Niet het bankrekening nummer, maar het "kaartnummer" van 19 cijfers. Plus vervaldatum. Te vinden via je bank-app of online bankieren. Bij het horloge vroeg hij ook om een ccv nummer (zoals bij een creditcard), dat is je pasnummer.

[ Voor 5% gewijzigd door ParaWM op 31-08-2022 19:44 ]

Sinterklaas wil bier !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Nu online
ParaWM schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 19:44:
[...]

Niet het bankrekening nummer, maar het "kaartnummer" van 19 cijfers. Plus vervaldatum. Te vinden via je bank-app of online bankieren. Bij het horloge vroeg hij ook om een ccv nummer (zoals bij een creditcard), dat is je pasnummer.
stimpyrulez schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 13:08:
Begrijp ik nou goed dat als ik een willekeurige bankpas even fysiek in mijn handen krijg, dat ik deze gewoon kan toevoegen in Google Wallet? :?

Is dit niet veel te simpel te misbruiken dan?

Bij creditcards is het wel bekend dat je ze niet moet laten slingeren (al kun je daar ook steeds minder mee zonder 2FA), maar ik ben in de veronderstelling dat iemand met mijn fysieke pinpas niet zo veel kwaad kan doen zonder pincode. Nouja, contactloos betalen tot een bedrag van €50 dan. Of blijkbaar ook mijn pas klonen op zijn of haar telefoon en er ruim meer dan €50 mee afrekenen op een later tijdstip? :? 8)7

[ Voor 24% gewijzigd door Xander op 31-08-2022 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

ParaWM schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 19:44:
[...]

Dat bedoel ik ook. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Weet niet hoe het bij andere banken dan Rabo werkt maar daar moet je dus via de bank wel een toestel goedkeuren.

Ook bv mijn Anwb Credit Card laat zich niet toevoegen omdat ICS dat niet support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaWM

ParaWM

Pro Prutser

Ja, er is steeds verificatie via SMS en het kaartnummer staat ook niet op je pas.

Sinterklaas wil bier !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Nu online
ParaWM schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 20:28:
Ja, er is steeds verificatie via SMS
Dat scheelt, dan weet je het in ieder geval. :+
en het kaartnummer staat ook niet op je pas.
Blijkbaar is dat uit te lezen via NFC. Al krijg ik dat zelf niet gereproduceerd.

[ Voor 6% gewijzigd door Xander op 31-08-2022 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabriel_Knight
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:50
Wie kent dit probleem met Google Pay.
Je wil betalen met je smartphone met Google Pay. Zodra je je smartphone bij de betaalautomaat houd, krijg je de melding "betaling niet mogelijk magneetstrip lezen" (als ik het goed heb). Dit heb ik bij diverse winkels, maar o.a. altijd bij supermarkt Plus in Delft. Ik kan daar gewoon niet betalen met Google Pay. Je kan het dan 20x proberen maar de melding blijft.

Wat ik ook vaak heb is dat er op een betaalautomaat staat dat ik mijn toestel moet stilhouden. Soms leg ik dan mijn toestel gewoon op de automaat, (stiller dan dat kan niet) maar krijg je nog de melding dat je je apparaat stil moet houden.

Google Pay werkt in veel gevallen, maar het werkt ook op veel plekken gewoon niet.

Wie heeft er soortgelijke ervaringen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nickk93
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18-06 08:25
Gabriel_Knight schreef op zondag 25 september 2022 @ 08:57:
Wie kent dit probleem met Google Pay.
Je wil betalen met je smartphone met Google Pay. Zodra je je smartphone bij de betaalautomaat houd, krijg je de melding "betaling niet mogelijk magneetstrip lezen" (als ik het goed heb). Dit heb ik bij diverse winkels, maar o.a. altijd bij supermarkt Plus in Delft. Ik kan daar gewoon niet betalen met Google Pay. Je kan het dan 20x proberen maar de melding blijft.

Wat ik ook vaak heb is dat er op een betaalautomaat staat dat ik mijn toestel moet stilhouden. Soms leg ik dan mijn toestel gewoon op de automaat, (stiller dan dat kan niet) maar krijg je nog de melding dat je je apparaat stil moet houden.

Google Pay werkt in veel gevallen, maar het werkt ook op veel plekken gewoon niet.

Wie heeft er soortgelijke ervaringen?
Gebruik je toevallig je Openbank pas met Google Pay? Daarmee heb ik wel die ervaring. Als je dan weer een keer je fysieke pas gebruikt, werkt het weer een tijdje. Behoorlijk irritant. Met ABN en Bunq heb ik dit nog nooit meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabriel_Knight
Ik gebruik rabobank.
Gister werkte het ook niet, toen met pinpas betaald. Vandaag bij ah to go werkte het weer niet 🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabriel_Knight
Lang telefonisch contact gehad met de Rabobank, maar ze hebben geen idee.
Over het algemeen kan ik in winkels waar ik nog nooit heb betaald met Google Pay nog wel betalen.
Winkels waar ik dagelijks kom niet.

Kortom de ene AH waar ik vaak kom werkt het niet (transactie geweigerd, magneetstrip lezen)
Kom ik bij een AH waar ik bijna nooit kom, werkt het wel.

Wordt nu best wel irritant, omdat bank niet weet wat ze ermee aan moeten.
Herinstalleren van Google Wallet en Rabobank app helpte niet.
Iemand anders hier ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Houd eens bij of het steevast om hetzelfde type betaalautomaat gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 21-01-2023
Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen, sinds ik mijn smartwatch heb moeten resetten lukt het mij niet, om Google Pay ingesteld te krijgen. Ik krijg telkens de melding te zien 'er is iets misgegaan, probeer het opnieuw' terwijl het daarvoor wel altijd gewerkt heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Weer die duffe foutmeldingen.... :/

Ik had er ook last van. Ik neem aan dat je die melding op de telefoon krijgt?
Druk eens even op de button, in de trant van: "Ontdek je wallet"

Het kwam een beetje over over als een tutorial wat mij niet boeide, maar het is infeite een CTA-knop die je gewoon moet indrukken. Dit heeft mij serieus een hoop mails naar de Rabo gekost tot ik erachter kwam.

[ Voor 38% gewijzigd door AW_Bos op 05-10-2022 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Gabriel_Knight schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 22:03:
Lang telefonisch contact gehad met de Rabobank, maar ze hebben geen idee.
Over het algemeen kan ik in winkels waar ik nog nooit heb betaald met Google Pay nog wel betalen.
Winkels waar ik dagelijks kom niet.

Kortom de ene AH waar ik vaak kom werkt het niet (transactie geweigerd, magneetstrip lezen)
Kom ik bij een AH waar ik bijna nooit kom, werkt het wel.

Wordt nu best wel irritant, omdat bank niet weet wat ze ermee aan moeten.
Herinstalleren van Google Wallet en Rabobank app helpte niet.
Iemand anders hier ervaringen?
Google pay vervangt de Rabo app, dus als je ook nog je wallet app er op hebt staan gaat het fout. Wat staat er bij standaard betaal app?
Pagina: 1 ... 10 ... 12 Laatste