Acties:
  • 0Henk 'm!

• MoonRaven
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-03 01:36
Ik heb net Google Pay voor mijn Galaxy Watch 4 kunnen activeren. Ik krijg nu netjes een SMS als ik de voorwaarden accepteer.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-03 13:30
Ik heb ook mijn horloge kunnen koppelen met deze tip:

ZZP'er en kijken of MoneyMonk iets voor jou is? DM me voor 50% korting in het eerste jaar (en ik 'n cadeaubon)!

Acties:
  • +3Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
Hier ook gelukt.
Het gaat om het pasnummer in de Rabo app onder Service -> Betaalpas -> Pasgegevens -> Kaartnummer.

• NY_Giant
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Die stappen waren ook al wel bekend, maar aanvankelijk was er gisteren aan de kant van Rabobank nog iets waardoor toevoegen niet lukte. Later op de dag hebben ze dat alsnog opgelost.

• Tovenaar
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-02 13:32
Heb, mede dankzij de tips in dit topic ook het spul aan mijn horloge kunnen koppelen... Alleen wel lastig dat, bij twee kaarten, er niet een bijnaam oid aangegeven kan worden... Heb nu twee kaarten (die dus eindigen op een ander virtueel nummer) wat toch een beetje gokken blijft...

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
Tovenaar schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 10:01:
Heb, mede dankzij de tips in dit topic ook het spul aan mijn horloge kunnen koppelen... Alleen wel lastig dat, bij twee kaarten, er niet een bijnaam oid aangegeven kan worden... Heb nu twee kaarten (die dus eindigen op een ander virtueel nummer) wat toch een beetje gokken blijft...
Bedoel je dit ?

[Voor 31% gewijzigd door ppeterr op 18-05-2022 10:09]

MENTAL REBOOT

• Tovenaar
Gekke is dat ik die optie dus niet heb wanneer ik de kaarten vanaf mijn horloge heb toegevoegd:

[Voor 28% gewijzigd door Tovenaar op 18-05-2022 10:18]

• ChokingHazard
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-03 12:36
Lukt het bij jou wel op een naam op te slaan? Als ik iets invul en op Opslaan klik krijg ik een foutmelding.

• ppeterr
  • Nu online
ChokingHazard schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 10:07:
[...]

Lukt het bij jou wel op een naam op te slaan? Als ik iets invul en op Opslaan klik krijg ik een foutmelding.
Nee inderdaad, hier ook een oeps..foutmelding

@Tovenaar Is dat wel de google pay app zelf ? Het ziet er heel anders uit dan hier.

(heb overigens even plaatje weer weggehaald van mijzelf)

[Voor 20% gewijzigd door ppeterr op 18-05-2022 10:11]

MENTAL REBOOT

• Tovenaar
ppeterr schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 10:08:
[...]

Nee inderdaad, hier ook een oeps..foutmelding

@Tovenaar Is dat wel de google pay app zelf ? Het ziet er heel anders uit dan hier.

(heb overigens even plaatje weer weggehaald van mijzelf)
Het is wel de app zelf... Net even heel Google Pay uit het geheugen verwijderd en opnieuw gestart en toen had ik wel de optie, helaas daarna een foutmelding dat ik de bijnaam niet in kon stellen...

• robgeerts
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-03 09:53
NY_Giant schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 16:54:
[...]
Je schijnt overigens ook uit te kunnen schakelen dat je telefoon ontgrendeld moet zijn voor bedragen onder de vijftig euro: https://support.google.com/pay/answer/7644132#limits.
Ah, da verklaart waarom het soms wel zonder te unlocken ;)

• Rubbergrover1
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 08:44
NY_Giant schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 16:54:
[...]
Je schijnt overigens ook uit te kunnen schakelen dat je telefoon ontgrendeld moet zijn voor bedragen onder de vijftig euro: https://support.google.com/pay/answer/7644132#limits.
Is dat handig? Ik zou het niet heel fijn vinden als er 'zomaar' geld van mijn rekening zou kunnen worden afgeschreven als die telefoon per ongeluk in de buurt komt van een betaalterminal.

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
Rubbergrover1 schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 10:40:
[...]

Is dat handig? Ik zou het niet heel fijn vinden als er 'zomaar' geld van mijn rekening zou kunnen worden afgeschreven als die telefoon per ongeluk in de buurt komt van een betaalterminal.
Het is vergelijkbaar als met je bankpas volgens mij, die ook contactloos betalen tot een bepaald bedrag/limiet toestaat.
Blijkbaar is het een geaccepteerd risico en zaak om bij verlies van je telefoon snel de koppeling met Google Pay ongedaan te maken.

Ik zou het ook graag instellen zodat het alleen werkt met een ontgrendelde telefoon, maar heb die optie niet op de plek waar Google aangeeft dat het zou moeten staan (Android 12).

• TiSaE
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-03 18:43
Ik krijg het nog niet werkend op een Suunto 7. Telefoon, met Android 12, werkt perfect. Zou dat met wear os 2.0 vs wear os 3.0 te maken kunnen hebben? Ook via het handmatig toevoegen lukt het niet, bij verificatie met de bank, geeft foutmelding.

Iemand anders wel gelukt?

Update 24/5 inmiddels wel gelukt. Bleek dat niet alle cijfers van de bankkaart gekopieerd worden. Uiteindelijk twee kaarten, 1 op phone en 1 op watch. Desondanks wel één betaaloverzicht.

[Voor 25% gewijzigd door TiSaE op 31-05-2022 08:48]

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:48
Hmm snap het nog niet helemaal. Op mijn Galaxy Watch 4 heb ik mijn rabobank betaalkaart toe kunnen voegen (netjes geverifieerd per SMS via de rabobank) en staat ook in Watch als betaalkaart. Echt in mijn google pay app op de telefoon app staat de kaart als "niet ingesteld voor contactloze betalingen"

Als ik dat dan probeer te activeren mislukt dat. Ook toevoegen via de rabo app mislukt. Iemand enig idee? Want de betaling bij een parkeerautomaat mislukte zojuist ook ...:(

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

• Rubbergrover1
dutchgio schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 11:56:
[...]

Het is vergelijkbaar als met je bankpas volgens mij, die ook contactloos betalen tot een bepaald bedrag/limiet toestaat.
Blijkbaar is het een geaccepteerd risico en zaak om bij verlies van je telefoon snel de koppeling met Google Pay ongedaan te maken.
Ik denk dat veel mensen toch anders met de telefoon omgaan dan met een bankpas. Een telefoon gebruik je voor veel meer dingen, zodat ik het risico wel wat groter inschat. Maar zolang het een vrije keus is, is dat natuurlijk prima.

Ik heb trouwens ook net de overstap van Rabo Wallet naar Google pay gemaakt en eerlijk gezegd vind ik het wel een verbetering. Sinds ik een nieuwe telefoon heb, kwam bij de Wallet niet meer automatisch de pop-up om de pin in te voeren. Ik moest daarom steeds vóór het betalen eerst expliciet de Wallet opstarten. Ik kreeg het niet voor elkaar om de oude situatie weer te krijgen. Nu met Google komt wel weer meteen een pop-up. En kun je ook met je vingerafdruk betalen in plaats van pin. Maakt het leven toch een stukje makkelijker.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• NY_Giant
  • Niet online
Rubbergrover1 schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 10:40:
[...]

Zelf gebruik ik die optie niet. Ik zag dat er ook landen zijn waarin ontgrendelen alleen voor OV-betalingen niet nodig is. Als dat systeem waterdicht is lijkt me dat op zich nog wel een handige optie. Maar verder inderdaad prima als gebruikers gewoon zelf kunnen bepalen of ze verplicht ontgrendelen aan of uitzetten.

[Voor 12% gewijzigd door NY_Giant op 18-05-2022 12:54]

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:12
Hmmbob schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 21:56:
Ik heb ook mijn horloge kunnen koppelen met deze tip:

[Twitter]
vooral dit 'Bij kopiëren en plakken pakte GooglePay alleen de eerste 16 cijfers.' was verduidelijkend!
THX, gelukt via de smartwatch

• stimpyrulez
renzo4000 schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 12:34:
Hmm snap het nog niet helemaal. Op mijn Galaxy Watch 4 heb ik mijn rabobank betaalkaart toe kunnen voegen (netjes geverifieerd per SMS via de rabobank) en staat ook in Watch als betaalkaart. Echt in mijn google pay app op de telefoon app staat de kaart als "niet ingesteld voor contactloze betalingen"

Als ik dat dan probeer te activeren mislukt dat. Ook toevoegen via de rabo app mislukt. Iemand enig idee? Want de betaling bij een parkeerautomaat mislukte zojuist ook ...:(

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Yep, heb ik ook last van.
werkt nog niet helemaal zo als het zou moeten volgens mij.... |:(

• MoraalRidder
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 00:28
dutchgio schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 11:56:
[...]

Ik zou het ook graag instellen zodat het alleen werkt met een ontgrendelde telefoon, maar heb die optie niet op de plek waar Google aangeeft dat het zou moeten staan (Android 12).
Als je naar de Google pay app gaat, menuknop linksboven en dan contactloze betaling instellen. Kun je zien of het aan staat.

Met geprobeerd in de winkel en krijg de melding onbekende pas als scherm uit is. 😀

• ppeterr
  • Nu online
Zojuist voor het eerst googlepay gebruikt, ipv de rabo app.

Dat is wel een verschil, normaal moet je toch behoorlijk dichtbij de terminal komen.
Maar nu dus al veel eerder een "pling" en betaald. Ook een aparte gewaarwording
om geen pin meer in te hoeven voeren.

Al met al soepeltjes.

MENTAL REBOOT

• Rubbergrover1
MoraalRidder schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 14:41:
[...]

Als je naar de Google pay app gaat, menuknop linksboven en dan contactloze betaling instellen. Kun je zien of het aan staat.
Grappige is dat ik helemaal geen 'echte' Google pay app op mijn telefoon heb. Is niet te vinden tussen mijn apps en in de play store staat dat ik hem nog kan installeren (ergo is nog niet geïnstalleerd). Blijkbaar heb je voor de Rabo variant geen aparte Google pay app nodig op je telefoon.

Maar dus ook geen menuutjes om dingen in te stellen, behalve de standaard Android systeeminstellingen.

• Greebs
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-03 20:05

Greebs

inert

@ppeterr ik stond inderdaad ook een beetje verbouwereerd aan de terminal als ex-Rabo Wallet-gebruiker :+ Dat vond ik vooral vaak traag en bij vlagen onbetrouwbaar, in zoverre zelfs dat ik het amper nog gebruikte omdat het met betaalpas beter ging. Nu had ik m'n telefoon unlocked en een beetje in de buurt, klaar om te gaan betalen zeg maar, en het was al gepiept zonder dat ik hem nog verder hoefde te bewegen. Goede eerste ervaring.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
Greebs schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 16:09:
@ppeterr ik stond inderdaad ook een beetje verbouwereerd aan de terminal als ex-Rabo Wallet-gebruiker :+ Dat vond ik vooral vaak traag en bij vlagen onbetrouwbaar, in zoverre zelfs dat ik het amper nog gebruikte omdat het met betaalpas beter ging. Nu had ik m'n telefoon unlocked en een beetje in de buurt, klaar om te gaan betalen zeg maar, en het was al gepiept zonder dat ik hem nog verder hoefde te bewegen. Goede eerste ervaring.
Zeker, het doet wat het moet doen. Of ik dat de overstap naar google waard vind, dat niet
helemaal. De app van de rabobank voldeed eigenlijk voor mij ook wel. In het begin niet, toen
had ik altijd nog wel de pas erbij. Maar de laatste maanden zeker goed.

Maar goed, wellicht komen er nog wel ooit wat functies bij die het leuker maken.
Bijvoorbeeld het koppelen van een digitaal kassa bonnetje in het transactie overzicht.

Zal wel weer wat jaren gaan duren :)

MENTAL REBOOT

Acties:
  • +2Henk 'm!

• NY_Giant
  • Niet online
Rubbergrover1 schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 16:05:
[...]

Grappige is dat ik helemaal geen 'echte' Google pay app op mijn telefoon heb. Is niet te vinden tussen mijn apps en in de play store staat dat ik hem nog kan installeren (ergo is nog niet geïnstalleerd). Blijkbaar heb je voor de Rabo variant geen aparte Google pay app nodig op je telefoon.

Maar dus ook geen menuutjes om dingen in te stellen, behalve de standaard Android systeeminstellingen.
Op de meeste telefoons kun je ook zonder de Google Pay-app te installeren bij een soort ingebakken Google Pay-menu komen via: Android Instellingen > Google > Settings for Google apps > Google Pay. Daar kun je normaal gesproken ook een en ander aanpassen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rubbergrover1
NY_Giant schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 16:33:
[...]

Op de meeste telefoons kun je ook zonder de Google Pay-app te installeren bij een soort ingebakken Google Pay-menu komen via: Android Instellingen > Google > Settings for Google apps > Google Pay. Daar kun je normaal gesproken ook een en ander aanpassen.
Dank je, weer wat geleerd.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• stimpyrulez
Heb nu net het voor elkaar gekregen dat ik de passen zowel op mijn Samsung watch heb als in de app.

Heb eerst zoals eerder beschreven de passen toegevoegd aan mijn watch (dus beginnen zonder passen) en dan starten vanaf de watch en handmatig het rekeningnummer invullen.

Daarna via de rabobank app naar de 'koppelingen'.
Daar nog een keer koppelen met Google pay (de kaarten staan dan niet gekoppeld).

Nu heb je dan wel elke pas 2x (das nog een nadeel denk ik).
Maar als je dan Google pay opent als app op de telefoon, dan geeft hij wel je pas weer.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• stimpyrulez
stimpyrulez schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 18:56:
Heb nu net het voor elkaar gekregen dat ik de passen zowel op mijn Samsung watch heb als in de app.

Heb eerst zoals eerder beschreven de passen toegevoegd aan mijn watch (dus beginnen zonder passen) en dan starten vanaf de watch en handmatig het rekeningnummer invullen.

Daarna via de rabobank app naar de 'koppelingen'.
Daar nog een keer koppelen met Google pay (de kaarten staan dan niet gekoppeld).

Nu heb je dan wel elke pas 2x (das nog een nadeel denk ik).
Maar als je dan Google pay opent als app op de telefoon, dan geeft hij wel je pas weer.
Mmm, gisteren wilde ik betalen met de telefoon i.p.v. watch.
Maar na deze constructie werkte geen enkele methode meer. (eerder werkte de watch wel)
Zowel de watch als telefoon werkte niet.

Dus denk niet dat dit de oplossing was..... |:(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• WeirdEye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-03 12:17

WeirdEye

Eindbaas

NY_Giant schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 10:41:
[...]

Je Rabobank-betaalpas toevoegen kan overigens ook direct vanuit Google Pay. Dan heb je eerst de gegevens van je pas nodig. Die vind je in de Rabo-app onder Service > Betaalpas > Pasgegevens. Je hebt het volledige 19-cijferige nummer nodig (dus inclusief de laatste drie cijfers).
Dit werkt dus! Bedankt! Ik was al paar dagen bezig om het op mijn watch 4 werkend te krijgen.

Google Pay op mijn telefoon werkte al sinds de lancering afgelopen week.

Alleen mijn Rabo Mastercard krijg ik niet gekoppeld. Daarop krijg ik een weigering van de bank. Correct alle gegevens ingevuld zoals geldigheid en CVC code.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Creditcard toevoegen in Google Pay werkt nog niet volgens de Rabobank website

https://www.rabobank.nl/p...en/contactloos/google-pay

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• stimpyrulez
degroot schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 07:56:
Creditcard toevoegen in Google Pay werkt nog niet volgens de Rabobank website

https://www.rabobank.nl/p...en/contactloos/google-pay
Ik heb mijn creditcards (zakelijk en prive) wel in google pay staan.
Ooit eens toegevoegd via 'pay.google.com' en dan betaalmethoden.

Weet niet of ze ook via NFC kan betalen (want dat wil ik niet met die kaarten).

• WeirdEye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-03 12:17

WeirdEye

Eindbaas

Toevoegen via 'pay.google.com' werkt, maar NFC aanzetten niet.

Maar dat zal dus wel komen omdat Rabo het gewoon nog niet ondersteund.
Afwachten dus.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20-03 15:56
Ook ik gebruik inmiddels Google Pay i.c.m. Rabobank.
Ik heb echter bij veel winkels problemen om te betalen en moet dan alsnog mijn pasje gebruiken.

Bij onze locale AH gaat het prima, ook de daarbij horende winkels als Etos geven geen probleem. Ga ik echter naar bijvoorbeeld de Lidl bij ons in de wijk, dan gebeurt er helemaal niets wanneer ik mijn telefoon bij de apparaat houd. Soms lijkt hij iets te willen doen en geeft het apparaat aan 'pas opnieuw aanbieden' maar dan, als ik mijn telefoon opnieuw in de buurt houd gebeurt er weer niets.

Voor de volledigheid, mijn telefoon is een Oppo Find X3 Pro en ik heb de pas al eens opnieuw gekoppeld aan Google Pay.

Zijn er meer mensen die vergelijkbare problemen hebben of hadden?
Ook vraag ik me af of het mogelijk is om betalingen met mijn horloge (Samsung Watch 3 met Tizen) te doen met een of andere omweg.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LNDN
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 16-03 17:11
Gadgeteer schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 08:08:
Ook ik gebruik inmiddels Google Pay i.c.m. Rabobank.
Ik heb echter bij veel winkels problemen om te betalen en moet dan alsnog mijn pasje gebruiken.

Bij onze locale AH gaat het prima, ook de daarbij horende winkels als Etos geven geen probleem. Ga ik echter naar bijvoorbeeld de Lidl bij ons in de wijk, dan gebeurt er helemaal niets wanneer ik mijn telefoon bij de apparaat houd. Soms lijkt hij iets te willen doen en geeft het apparaat aan 'pas opnieuw aanbieden' maar dan, als ik mijn telefoon opnieuw in de buurt houd gebeurt er weer niets.

Voor de volledigheid, mijn telefoon is een Oppo Find X3 Pro en ik heb de pas al eens opnieuw gekoppeld aan Google Pay.

Zijn er meer mensen die vergelijkbare problemen hebben of hadden?
Ook vraag ik me af of het mogelijk is om betalingen met mijn horloge (Samsung Watch 3 met Tizen) te doen met een of andere omweg.
Dat is een hardware probleem lijkt mij. Danwel de pin danwel de phone. Bij mijn samsung wil die ook niet alles doen. Het werkt perfect bij die grijze appie pin, maar veel oude apparaten wil het nog weleens pielen zijn.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MoraalRidder
Heb zelf een S21+ en tot nog toe overal waar ik betaal, werkt het ook gewoon. Alleen bij de friettent om de hoek, hebben ze een ander soort pin apparaat (nog nergens gezien) en dan duurt het iets langer dat ik mijn telefoon erbij moet houden, maar uiteindelijk werkt het wel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hmmbob
Ik merk wel dat ik een betere succesrate heb als ik het scherm ontgrendel, ook al zeggen de docs dat je tot 50 euro alleen het scherm aan hoeft te hebben.

Als ik niet ontgrendel, heb ik ook regelmatig allerlei vage meldingen. Met scherm ontgrendeld gaat het 100/100 goed.

ZZP'er en kijken of MoneyMonk iets voor jou is? DM me voor 50% korting in het eerste jaar (en ik 'n cadeaubon)!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MoraalRidder
Hmmbob schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 16:23:
Ik merk wel dat ik een betere succesrate heb als ik het scherm ontgrendel, ook al zeggen de docs dat je tot 50 euro alleen het scherm aan hoeft te hebben.

Als ik niet ontgrendel, heb ik ook regelmatig allerlei vage meldingen. Met scherm ontgrendeld gaat het 100/100 goed.
Standaard was hier alleen betalen als scherm aan is ingeschakeld. Heb hier na gezocht toen ik wilde betalen en de melding kreeg van onbekende pas, toen het scherm uitgeschakeld was.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:58

Barrycade

]3/\/?/?`/(/\|)[-

Gezien het feit dat de Rabo wallet er uit gaat in juli toch alvast maar naar Google Pay over (gezien de foutmeldingen was ik niet de enige die dat deed, beetje raar dat ze het mailtje niet gefaseerd hebben verstuurd).
Moet nog proberen hoe het werkt in de praktijk.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• sigma01
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-03 12:43
Ook bij KNAB werkt het nu! Kan eenvoudig in de app geactiveerd worden.

P3 667 Mhz, 384MB ram, 20GB maxtor+60GB IBM (60GXP), Matrox G400 dh, asus mobo, Philips 109b10 + Philips 17B

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Nu online
sigma01 schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 10:31:
Ook bij KNAB werkt het nu! Kan eenvoudig in de app geactiveerd worden.
Top! Was even zoeken. Voor de liefhebbers. Het staat onder instellingen, bankpassen en dan via je pas kun je deze toevoegen aan Google pay. Vanuit de Google pay app zelf lukt het niet omdat je dan een cvc code nodig hebt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• tvanzal
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 20-03 17:13
Bij het instellen in de google pay app voor Rabobank krijg ik deze melding:

Kan het instelproces voor contactloze betalingen niet voltooien
Neem contact op met uw bank om dit op te lossen

Na contact zeggen ze dat dit een bekend probleem is met de communicatie met Google alleen is dit voor mij al 2 weken het geval. Toevallig meer mensen die hier tegenaan lopen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

]3/\/?/?`/(/\|)[-

tvanzal schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 11:13:

Na contact zeggen ze dat dit een bekend probleem is met de communicatie met Google alleen is dit voor mij al 2 weken het geval. Toevallig meer mensen die hier tegenaan lopen?
Wel al Google Pay gekoppeld in de Rabo App?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DanTm
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

Ik heb hetzelfde probleem bij de Rabobank, vandaag ook via Knab geprobeerd, en daar lukt het ook niet.
Ik krijg wel de voorwaarden te zien, maar daarna stopt het.
Mijn telefoon is een Xiaomi 9t.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RoccoS
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-03 10:52
Vanmiddag voor het eerst Google Pay via Knab gebruikt, ging soepel. Kon zowel mijn privé als zakelijke bankpas instellen in de Google Pay app. Weet iemand of dit ook via een Wear OS horloge werkt (bijv. Samsung Galaxy Watch 4)?

[Voor 19% gewijzigd door RoccoS op 31-05-2022 21:52]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hmmbob
RoccoS schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 21:51:
Vanmiddag voor het eerst Google Pay via Knab gebruikt, ging soepel. Kon zowel mijn privé als zakelijke bankpas instellen in de Google Pay app. Weet iemand of dit ook via een Wear OS horloge werkt (bijv. Samsung Galaxy Watch 4)?
Je hebt het frontpage bericht niet gelezen?

nieuws: Knab begint met ondersteuning Google Pay

• Willemhubers
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01:15
Zojuist werd m'n Rabobank transactie geweigerd via Google pay, waar ik hiervoor al weken zonder problemen gebruik van gemaakt heb. Had gelukkig mijn fysieke pas bij en die werkte zonder problemen.

Raar hoe dit ineens kan?

• stimpyrulez
Willemhubers schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 12:08:
Zojuist werd m'n Rabobank transactie geweigerd via Google pay, waar ik hiervoor al weken zonder problemen gebruik van gemaakt heb. Had gelukkig mijn fysieke pas bij en die werkte zonder problemen.

Raar hoe dit ineens kan?
Had ik gisteren ook last van.

Heb ondertussen wel wat extra passen toegevoegd.
Maar kan nog niet zeggen dat het lekker 'stabiel' werkt

• Jasper_S1985
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 12-01 19:10
Vandaag de eerste keer problemen met Google Pay icm Rabobank. Pinnen bij de appie gaf in één keer de melding "Ongeldige pas betaal anders" terwijl ik nu al zo'n week of 2 probleemloos betaal bij dezelfde winkel. Geen idee wat er fout is of wat ik eraan kan doen. Volgende keer maar weer proberen en kijken of de melding blijft. Ik durf in ieder geval nog niet zonder portemonnee de deur uit te gaan.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Willemhubers schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 12:08:

Raar hoe dit ineens kan?
Mogelijk is het zo dat je na 20x GPay te hebben gebruikt met je telefoon verplicht 1x je fysieke pas (chip gebruiken) en pincode moet gebruiken voordat GPay weer werkt.

Echt heel irritant.. is bij andere banken soms ook zo, Openbank in elk geval. Dit maakt GPay onhandig want net die ene keer dat je je pinpas bent vergeten moet je 'm weer eens verplicht gebruiken.

• Rubbergrover1
xabre16v schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 13:39:
[...]

Mogelijk is het zo dat je na 20x GPay te hebben gebruikt met je telefoon verplicht 1x je fysieke pas (chip gebruiken) en pincode moet gebruiken voordat GPay weer werkt.

Echt heel irritant.. is bij andere banken soms ook zo, Openbank in elk geval. Dit maakt GPay onhandig want net die ene keer dat je je pinpas bent vergeten moet je 'm weer eens verplicht gebruiken.
Waarom moet dat??? En waarom geven ze daar dan geen waarschuwing voor?

Hier ook vandaag een betaling geweigerd. Vanochtend gewoon twee keer zonder problemen betaald, maar een uurtje later geweigerd. Dit is mij in al die jaren gebruik van de Wallet nooit overkomen.

• Nuevocasa
  • Nu online
[...]

Is dat per pas? En kan je in Gpay dan een andere pas selecteren als backup? Of is dat voor alle passen samen die 20x?

• Willemhubers
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01:15
[...]

Als dit waar is maakt het Google pay compleet nutteloos, idee is nu juist dat je je pas thuis kan laten!

• Rubbergrover1
Rubbergrover1 schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 13:44:
[...]

Hier ook vandaag een betaling geweigerd. Vanochtend gewoon twee keer zonder problemen betaald, maar een uurtje later geweigerd. Dit is mij in al die jaren gebruik van de Wallet nooit overkomen.
Even een update. Vanmiddag deed de Google pay het wel weer gewoon. Zonder dat ik iets met mijn gewone pas heb gedaan. Het lijkt dus een tijdelijke storing te zijn geweest.

Als ik op deze website kijk, dan zie ik tussen de middag ook een piek in de gemelde pin storingen. Lijkt dus niet direct met Google pay (of maximaal 20 keer) te maken te hebben
https://allestoringen.nl/storing/pin/

Acties:
  • +1Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ah , ik had het issue dus ook :) Rond uurtje of half 1 , op een plek waar ik normaal altijd met GPay kon betalen.

www.degroot-it.nl

Acties:
  • +1Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Rubbergrover1 schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 13:44:
[...]

Als ik dat wist had ik het hier wel gemeld.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
[...]

Staat dat ergens vermeld voor Openbank? Ik kan over gpay er iig niks over terug vinden.

MENTAL REBOOT

• xabre16v
  • Niet online
ppeterr schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 17:28:
[...]

Staat dat ergens vermeld voor Openbank? Ik kan over gpay er iig niks over terug vinden.
Staat nergens vermeld maar ik het het weleens geklokt. Voorheen was het notabene 5x.

• ppeterr
  • Nu online
xabre16v schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 18:57:
[...]

Staat nergens vermeld maar ik het het weleens geklokt. Voorheen was het notabene 5x.
Oke, ik vermoed dat het niet klopt.

Maar we laten het maar even in het midden tot er een onderbouwing komt van een bron die
iets sterker staat en meer duiding kan geven, als dit uberhoubt al speelt.

MENTAL REBOOT

• MoraalRidder
Rabobank had gisteren een storing. Ik had er zelf ook last van. Het lijkt me sterk dat iedereen 20x afgerekend heeft met google pay.

ik krijg ook zojuist een melding dat de betreffende datum nu pas zichtbaar is in de rabo app.

• LNDN
Even een heads-up voor de mensen die een melding van Revolut hebben gekregen om hun pas te vervangen: De nieuwe pas in Google Pay zetten, kan moeilijk gaan doen tot je de oude pas verwijderd hebt. Dus als je Maestro Oud in Google Pay hebt staan, dan kan je beter eerst die verwijderen uit iig je pay app voor je Maestro Nieuw toevoegt.

• Barrycade

Barrycade

]3/\/?/?`/(/\|)[-

ppeterr schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 19:13:
[...]

Oke, ik vermoed dat het niet klopt.

Maar we laten het maar even in het midden tot er een onderbouwing komt van een bron die
iets sterker staat en meer duiding kan geven, als dit uberhoubt al speelt.
Heeft dat er niet mee te maken dat je maar een beperkte hoeveelheid keer kan betalen zonder te ontgrendelen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
Barrycade schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 18:26:
[...]

Heeft dat er niet mee te maken dat je maar een beperkte hoeveelheid keer kan betalen zonder te ontgrendelen?
Wellicht, ik heb mij aangeleerd te ontgrendelen. Wel even wennen om geen pin in te voeren
voor grotere bedragen. Maar ik heb al zeker 50x probleemloos zo betaald.

Ik vermoed eerder dat het net samen gelopen heeft met een storiing, het zou toch ook wat zijn
dat je eens in de zoveel tijd toch je pas moet gebruiken. Voor de zekerheid toch maar weer
even mijn pas in de auto neer gegooid, stel je voor zeg. Moet je na het tanken een schuld verklaring
gaan tekenen. En net als vroeger je frontje van je autoadio achterlaten als het niet werkt :P

MENTAL REBOOT

Acties:
  • 0Henk 'm!

• djdaan
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 19-03 22:32
Is het iemand al gelukt om GPay op Wear OS icm de Rabobank te koppelen? Bij mij blijft hij een foutmelding geven na het accepteren van de voorwaarden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dj_ryow
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-03 11:38
MoraalRidder schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 12:19:
Rabobank had gisteren een storing. Ik had er zelf ook last van. Het lijkt me sterk dat iedereen 20x afgerekend heeft met google pay.

ik krijg ook zojuist een melding dat de betreffende datum nu pas zichtbaar is in de rabo app.
Ik had er last van afgelopen zondag (29 mei). Dus lijkt er op dat er niet alleen een storing was op 1 juni.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-03 17:59
djdaan schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 10:27:
Is het iemand al gelukt om GPay op Wear OS icm de Rabobank te koppelen? Bij mij blijft hij een foutmelding geven na het accepteren van de voorwaarden.
Hier gisteren nog gedaan, zonder problemen (Watch4). Ja, even zoeken naar het 'kaartnummer' in de Rabo app... Maar gezien je het hebt over foutmeldingen, vermoed ik dat je die stap al hebt gehad.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• stimpyrulez
Richh schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 12:10:
[...]

Hier gisteren nog gedaan, zonder problemen (Watch4). Ja, even zoeken naar het 'kaartnummer' in de Rabo app... Maar gezien je het hebt over foutmeldingen, vermoed ik dat je die stap al hebt gehad.
Je kan ook de bankpas tegen je telefoon aan houden.
Dan wordt de boel vanzelf goed gevuld ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LNDN
stimpyrulez schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 12:53:
[...]

Je kan ook de bankpas tegen je telefoon aan houden.
Dan wordt de boel vanzelf goed gevuld ;)
Hoe? Want ik heb het ooit gezien in een versie van de pay app. Daarna nooit meer.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• djdaan
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 19-03 22:32
Richh schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 12:10:
[...]

Yep ik heb het al via die methode geprobeerd, evenals wat @stimpyrulez zegt middels NFC mijn pas scannen.Ik heb overigens de orginele TicWatch Pro.

Ik heb het volgende geprobeerd:
- Na GPay op mijn telefoon geactiveerd te hebben via de Rabo app op mijn horloge GPay openen.
- Mijn bankpas hierna uit GPay gehaald en vanaf mijn horloge de procedure gestart; zowel met NFC scannen als handmatig uit de app mijn pasgegevens halen.
- Via de GPay app op mijn telefoon mijn bankpas toegevoegd, dit werkte niet 2 weken terug.

Op de laatste optie na kreeg ik telkens dezelfde foutmelding "Something went wrong" na de Rabo voorwaarden geaccepteerd te hebben.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• stimpyrulez
LNDN schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 13:47:
[...]

Hoe? Want ik heb het ooit gezien in een versie van de pay app. Daarna nooit meer.
Kiezen dat je een bankrekening wil toevoegen.
Op het moment dat je het rekeningnummer moet invullen hou je de pinpas tegen de achterkant van je telefoon (waar de nfc chip zit).
De rest wordt daarna vanzelf gevuld.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• henkNL
  • Registratie: September 2019
  • Niet online
Sindskort heb ik een virtuele N26 kaart, deze is in de Google Pay app opgenomen,

Als ik bij Aliexpress (app) wil afrekenen en kies voor 'Buy with Gpay', dan moet ik daar weer opnieuw de kaartgegevens invoeren.

Als ik in de Google pay app kijk, dan staat die kaart er echt.

Doe ik nou iets verkeerd? :)

EV: Kia e-Niro my19 | PV: 3900Wp O/W | OTGW | D-WTW: QB1-16 | AC: MHI SCM40ZS-W + SRK25 + SRK20 | OPNSense: Qotom Q515G6

Acties:
  • +1Henk 'm!

• LNDN
henkNL schreef op zondag 5 juni 2022 @ 21:06:
Sindskort heb ik een virtuele N26 kaart, deze is in de Google Pay app opgenomen,

Als ik bij Aliexpress (app) wil afrekenen en kies voor 'Buy with Gpay', dan moet ik daar weer opnieuw de kaartgegevens invoeren.

Als ik in de Google pay app kijk, dan staat die kaart er echt.

Doe ik nou iets verkeerd? :)
Google Pay app ≠ Chrome credit card aanvullen ≠ Google Pay voor online betalen.

Voor elk type service voor je de kaart opnieuw in. Die zwarte knop met Google Pay gebruikt de instellingen die je kan vinden in je Google account instellingen.

Je kaart moet ook in pay.google.com staan en in je browser opgeslagen wil je bijna overal dit ingevuld hebben.

[Voor 7% gewijzigd door LNDN op 05-06-2022 21:12]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• henkNL
  • Registratie: September 2019
  • Niet online
@LNDN

Google Pay app is dan eigenlijk alleen nfc betalen?
In mijn google account bij Google Pay nogmaals invoeren voor online betalen?

[Voor 4% gewijzigd door henkNL op 05-06-2022 21:18]

EV: Kia e-Niro my19 | PV: 3900Wp O/W | OTGW | D-WTW: QB1-16 | AC: MHI SCM40ZS-W + SRK25 + SRK20 | OPNSense: Qotom Q515G6

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LNDN
henkNL schreef op zondag 5 juni 2022 @ 21:17:
@LNDN

Google Pay app is dan eigenlijk alleen nfc betalen?
In mijn google account bij Google Pay nogmaals invoeren voor online betalen?
Ja bij pay.google.nl als betaalmethode toevoegen en evt. In je browser zelf als autocomplete.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nightcrawler28
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-03 14:47

Ja ik krijg dit ook en maar niet weg, eindeloos proberen en het blijft er staan.
Wat ik doe: open de rabo app, ga naar services > betaalopties > google pay en volg het daar op. dan kan ik prima de rabobank kaart selecteren maar dan voegt die hem niet toe in google pay.

Google pay natuurlijk geïnstalleerd, daar allee geen andere betaalkaarten in gezet, alleen een Ikea klantenpas :+

iemand tips?

] systeem spec's

Acties:
  • 0Henk 'm!

• eric27
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 14-03 20:05
Ik gebruik nu Google Pay welke is gekoppeld aan mijn Rabobank. Dit werkt prima maar elke keer krijg ik zo,n irritant geluid dat de betaling gelukt is.
Is dit op een of andere manier uit te zetten?
Ik kan dat niet voor elkaar krijgen.

Eric.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

]3/\/?/?`/(/\|)[-

Welke telefoon? En ook met scherm ontgrendeld?

• miniterror
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07:41
Vandaag een eerste met Google Pay, mogelijk dat ik wat fout doe maar geen succes.
Heb vandaag een Revolut aangemaakt en daar wat geld op gestort.
Kaart aangemaakt in Revolut en deze vanuit Revolut gekoppeld aan Google Pay.

Op naar de winkel (AH) en een klein dingetje kopen om te testen, naar de zelfscan en me telefoon tegen de pinterminal aan, opent de ING app om de betaling te doen.
Fout vanuit mijn kant, standaard contactloze betalen stond gelinkt naar ING.

Thuis mijn contactloze betalen pas uit de ING verwijderd en in de settings van mijn toestel de standaard betaal actie omgezet naar Google Pay.

Weer terug naar de AH (deze is 5 minuten lopen) en weer een klein dingetje kopen.
Nu kreeg ik op de terminal een foutmelding dat de betaalmethode niet ondersteund is.
Tijdens mijn toestel tegen de terminal aanhouden had ik de Google Pay app open op mijn telefoon en eenmaal op de kaart geklikt.

Doe ik iets niet goed of werkt dit gewoon nog niet binnen NL?

Edit: toestel is een OnePlus 8T met stock Android 11

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
miniterror schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 20:26:
Vandaag een eerste met Google Pay, mogelijk dat ik wat fout doe maar geen succes.
Heb vandaag een Revolut aangemaakt en daar wat geld op gestort.
Kaart aangemaakt in Revolut en deze vanuit Revolut gekoppeld aan Google Pay.

Op naar de winkel (AH) en een klein dingetje kopen om te testen, naar de zelfscan en me telefoon tegen de pinterminal aan, opent de ING app om de betaling te doen.
Fout vanuit mijn kant, standaard contactloze betalen stond gelinkt naar ING.

Thuis mijn contactloze betalen pas uit de ING verwijderd en in de settings van mijn toestel de standaard betaal actie omgezet naar Google Pay.

Weer terug naar de AH (deze is 5 minuten lopen) en weer een klein dingetje kopen.
Nu kreeg ik op de terminal een foutmelding dat de betaalmethode niet ondersteund is.
Tijdens mijn toestel tegen de terminal aanhouden had ik de Google Pay app open op mijn telefoon en eenmaal op de kaart geklikt.

Doe ik iets niet goed of werkt dit gewoon nog niet binnen NL?

Edit: toestel is een OnePlus 8T met stock Android 11
Zo betaal ik al een hele tijd.

• miniterror
Dacuuu schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 20:29:
[...]
Zo betaal ik al een hele tijd.
[Afbeelding]
Jou kaart ziet er iets anders uit dan de mijne, ik heb er 'virtueel' bij staan.
Zou dat het probleem kunnen zijn?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
miniterror schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 20:36:
[...]

Jou kaart ziet er iets anders uit dan de mijne, ik heb er 'virtueel' bij staan.
Zou dat het probleem kunnen zijn?
[Afbeelding]
Virtueel maakt niet uit, wat ik wel zie is dat ik mijn meastro pas heb toegevoegd aan Google Pay, en jij je mastercard. En de appie slikt nog geen mastercard.

• miniterror
Dacuuu schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 20:47:
[...]
Virtueel maakt niet uit, wat ik wel zie is dat ik mijn meastro pas heb toegevoegd aan Google Pay, en jij je mastercard. En de appie slikt nog geen mastercard.
Thx, dit is de enigste kaart die ik heb staan.
Als ik een nieuwe pas wil aanvragen dan zie ik ook niet 1,2,3 een optie voor een andere kaart naast een 'eenmalig gebruik' kaartje.

Edit: na wat zoeken gevonden dat een maestro alleen als fysieke kaart te bestellen is bij Revolut.
Die kan je dan wel weer in Google Pay koppelen en hem zo virtueel gebruiken.

[Voor 16% gewijzigd door miniterror op 11-06-2022 21:46]

• LNDN
miniterror schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 21:01:
[...]

Thx, dit is de enigste kaart die ik heb staan.
Als ik een nieuwe pas wil aanvragen dan zie ik ook niet 1,2,3 een optie voor een andere kaart naast een 'eenmalig gebruik' kaartje.

Edit: na wat zoeken gevonden dat een maestro alleen als fysieke kaart te bestellen is bij Revolut.
Die kan je dan wel weer in Google Pay koppelen en hem zo virtueel gebruiken.
Idd moet je voor 5eu een maestro kaart bestellen en wachten(!) tot je hem hebt zodat je hem in Google Pay kan toevoegen. Eerder proberen kan, maar levert vaker problemen op dan succes.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Snake_Eye
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 06-03 19:11
Als ik de Gpay wil koppelen staat er in de rabobank app "ongeschikte versie" 8)7
Ik heb toch een nieuwe telefoon een Samsung A52S

[Voor 23% gewijzigd door Snake_Eye op 20-06-2022 20:22]

• Hmmbob
Heeft niets te maken met de versie van je telefoon. Probeer eens de Google Pay app en de Rabobank te updaten in de play store, and try again.

Oh, en systeemupdates van je telefoon.

• Snake_Eye
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 06-03 19:11
was een ander probleem,maar is in orde nu.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Onnem
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 12-01 16:19
Frustratie over onvoorspelbare problemen met google pay hier.
Ik heb dit topic vanaf p31 doorgelezen, maar nog geen oplossing gezien. Of met mijn neus gekeken ;)

Door stoppen van Rabo wallet, gestart met Google Pay.
Mobiel = Oneplus Nord2 5G.

Contact tussen google pay en de betaalautomaat gaat altijd goed.
Daarna beginnen de problemen.

In 30% van de gevallen herkent de betaalautomaat wel google pay, en geeft als melding
"volg de instructies op uw telefoon"

Op de telefoon, geen enkele melding. De telefoon vergrendelen en ontgrendelen helpt niets.

Wanneer ik daarna met Rabo wallet betaal bij dezelfde betaalautomaat, geen enkel probleem. GRRRR

Wie heeft dit ook, en belangrijker, nog hoe los je dit op?

[Voor 7% gewijzigd door Onnem op 26-06-2022 20:56. Reden: toevoeging]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• roches
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-03 21:51
Het ligt ook aan de winkel of G-pay ondersteunt wordt.
In Borne kan ik wel bij de Nettorama afrekenen met G-pay maar bij de Plus lukt dat niet met een Watch4.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hmmbob
Onnem schreef op zondag 26 juni 2022 @ 20:46:
Ik heb dit topic vanaf p31 doorgelezen, maar nog geen oplossing gezien. Of met mijn neus gekeken ;)

In 30% van de gevallen herkent de betaalautomaat wel google pay, en geeft als melding

Op de telefoon, geen enkele melding. De telefoon vergrendelen en ontgrendelen helpt niets.

Wanneer ik daarna met Rabo wallet betaal bij dezelfde betaalautomaat, geen enkel probleem. GRRRR

En als je wallet eens gewoon verwijderd? Je hebt nu 2 betaal apps die met elkaar concurreren....

Acties:
  • +1Henk 'm!

• J0kerNL
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 00:21
Onnem schreef op zondag 26 juni 2022 @ 20:46:

Heb je de juiste standaard betaalapp geselecteerd? In mijn ervaring geeft alleen Rabobank de 'Volg de instructies op uw telefoon' melding op de betaalterminal.

• Nuevocasa
  • Nu online
roches schreef op zondag 26 juni 2022 @ 20:54:
Het ligt ook aan de winkel of G-pay ondersteunt wordt.
In Borne kan ik wel bij de Nettorama afrekenen met G-pay maar bij de Plus lukt dat niet met een Watch4.
Google pay gebruikt de methode van je pas. Als dat Maestro is wordt deze overal geaccepteerd waar de pas van Maestro ook wordt geaccepteerd. Lijkt me dat er iets anders aan de hand is bij die plus.

• LNDN
Nuevocasa schreef op maandag 27 juni 2022 @ 08:27:
[...]

Google pay gebruikt de methode van je pas. Als dat Maestro is wordt deze overal geaccepteerd waar de pas van Maestro ook wordt geaccepteerd. Lijkt me dat er iets anders aan de hand is bij die plus.
Mijn voorheen vaste snackbar die had de pin nooit geüpdatet dus het ding weigerde digitale passen (waaronder ook ing en google pay) en werkte alleen contactloos met fysieke pas. Dus wat je zegt klopt niet helemaal.

• Nuevocasa
  • Nu online
LNDN schreef op maandag 27 juni 2022 @ 11:07:
[...]

Mijn voorheen vaste snackbar die had de pin nooit geüpdatet dus het ding weigerde digitale passen (waaronder ook ing en google pay) en werkte alleen contactloos met fysieke pas. Dus wat je zegt klopt niet helemaal.
Tis maar net hoe je het ziet ;) Dan moet de terminal bij die Plus dus een update hebben. Dan is ook nog de vraag of je daar moet willen betalen als ze nooit enige update hebben geïnstalleerd :+

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-03 15:34
Ik krijg bij de activering van google pay op mijn S22 ultra al weken lang deze foutmelding:

kan het instelproces voor contactloze betalingen niet voltooien.

Iemand die hier een oplossing voor heeft?

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-03 15:34
Nightcrawler28 schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 09:12:
[...]

Ja ik krijg dit ook en maar niet weg, eindeloos proberen en het blijft er staan.
Wat ik doe: open de rabo app, ga naar services > betaalopties > google pay en volg het daar op. dan kan ik prima de rabobank kaart selecteren maar dan voegt die hem niet toe in google pay.

Google pay natuurlijk geïnstalleerd, daar allee geen andere betaalkaarten in gezet, alleen een Ikea klantenpas :+

iemand tips?
Heb je dit al kunnen oplossen?

• Nightcrawler28
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-03 14:47
Nee ik krijg het ook niet voor elkaar. Het ligt echt aan wat de rabobank doorstuurd en terug krijgt van de google pay app i.c.m een samsung s21 & s22. Incident bij Google gemeld.. account herstelt maat lost niks op. Rabo zegt (3 weken geleden) wij werken er aan.

Ondertussen een Samsung watch 4 gekocht met google pay app er op. En daar werkt het direct op.

] systeem spec's

• NY_Giant
  • Niet online
Nightcrawler28 schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 11:49:
Nee ik krijg het ook niet voor elkaar. Het ligt echt aan wat de rabobank doorstuurd en terug krijgt van de google pay app i.c.m een samsung s21 & s22. Incident bij Google gemeld.. account herstelt maat lost niks op. Rabo zegt (3 weken geleden) wij werken er aan.

Ondertussen een Samsung watch 4 gekocht met google pay app er op. En daar werkt het direct op.
Probeer je het vanuit de Rabobank-app te regelen of direct vanuit de Google Pay-app? Dat laatste kan voor sommige mensen een oplossing zijn. Het kaartnummer van je pas kun je uit de Rabobank-app halen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Onnem
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 12-01 16:19
Hmmbob schreef op zondag 26 juni 2022 @ 21:02:
[...]

En als je wallet eens gewoon verwijderd? Je hebt nu 2 betaal apps die met elkaar concurreren....
De RABO Wallet app verwijderd, en inderdaad: sindsdien geen problemen meer.
Bedankt voor het advies!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ruimzicht
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:53
Ik heb twee Rabo-passen via de Rabo app aan GPay toegevoegd. Zoals eerder beschreven zijn alleen de virtuele kaartnummers zichtbaar in Gpay. Ik krijg een foutmelding bij het invoeren van een nickname. Iemand hier al een oplossing voor? Pixel 4XL met Android 12.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• stimpyrulez
Ruimzicht schreef op maandag 4 juli 2022 @ 13:33:
Ik heb twee Rabo-passen via de Rabo app aan GPay toegevoegd. Zoals eerder beschreven zijn alleen de virtuele kaartnummers zichtbaar in Gpay. Ik krijg een foutmelding bij het invoeren van een nickname. Iemand hier al een oplossing voor? Pixel 4XL met Android 12.
Heb ik ook.

Heb de passen ook toegevoegd via mijn Samsung watch4.
En daarbij kan het dan weer wel....

Sowieso vreemd dat je 4 passen in GPAY hebt staan omdat je het zowel op de telefoon als op je horloge wil gebruiken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ruimzicht
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:53
stimpyrulez schreef op maandag 4 juli 2022 @ 14:07:
[...]
Heb de passen ook toegevoegd via mijn Samsung watch4.
En daarbij kan het dan weer wel....

Sowieso vreemd dat je 4 passen in GPAY hebt staan omdat je het zowel op de telefoon als op je horloge wil gebruiken.
Dat is inderdaad vreemd. Dus de nicknames van je horloge zie je niet terug op je telefoon?
Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee