Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard1074
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:32
Gebruik nu ook Google pay op m’n Pixel met de ABN AMRO. Werkt prima maar is er een manier om mijn betalingshistory te zien of moet je daarvoor de gpay app installeren ? Wat natuurlijk lastig is in NL. Wat ik zo bijzonder vindt is dat ik na mijn betalen wel een drop down ding op de telefoon krijg met de gegevens van de laatste betaling. De informatie zit dus wel ergens op het toestel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommert38
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23:32
@richard1074 Dat had ik hier ook al gevraagd, zonder reactie. Ik heb uiteindelijk de Google Pay app maar gesideload..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 13:55
Ik was m'n gpay app telkens weer kwijt. Heb toen een app gevonden die enkel een shortcut naar gpay app op de telefoon opende.
Daar kan ik de kaarten switchen en de history inzien.

Je kunt ook een snelkoppeling aanmaken met bijv. Activity launcher naar Google play services en dan 1 van de gpay entries.proberen.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
degroot schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 15:03:
Ik heb sinds een paar dagen dat Google Pay mijn betaalkaarten niet meer instelt als standaardkaart. Dus ik moet dan steeds in de app de kaart opnieuw "instellen voor contactloos betalen".
Iemand dit vaker gehad?
Ik heb hiervoor een support-ticket bij Google Pay ingeschoten. Het bleef maar gebeuren. En iedere keer na 3 of 4 dagen. Ongeacht welke kaart. Blijkt dus dat app-cloning de boosdoener is. Blijkbaar als je app-cloning inschakelt ( en ik heb alleen WhatsApp gecloned vanwege dual-sim) , dan cloned ie op de achtergrond ook je google apps. En blijbkaar gaat daar nog iets niet goed in. Helaas kan ik niet testen door app-cloning uit te schakelen, maar dat was wel de tip van google. Helaas nog geen definitieve oplossing.

www.degroot-it.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Kun je niet beter WhatsApp Business installeren naast de gewone versie? Dan hoef je verder niets te clonen en kun je twee WhatsApp-accounts op je telefoon aanhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prodesk
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 09-03-2022
Is al bekend wanneer de echte Google app ook in Nederland uit komt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• degroot
  • Niet online
TexMex schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 20:59:
Kun je niet beter WhatsApp Business installeren naast de gewone versie? Dan hoef je verder niets te clonen en kun je twee WhatsApp-accounts op je telefoon aanhouden.
Gedaan, en app-cloning uitgeschakeld. Eens kijken of dat beter werkt :)

www.degroot-it.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jack1
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
prodesk schreef op maandag 1 november 2021 @ 16:24:
Is al bekend wanneer de echte Google app ook in Nederland uit komt?
Nee en schandalig hoe wij achter blijven ten opzichte van de andere landen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuku-San
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-09 19:56
richard1074 schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 13:25:
Gebruik nu ook Google pay op m’n Pixel met de ABN AMRO. Werkt prima maar is er een manier om mijn betalingshistory te zien of moet je daarvoor de gpay app installeren ? Wat natuurlijk lastig is in NL. Wat ik zo bijzonder vindt is dat ik na mijn betalen wel een drop down ding op de telefoon krijg met de gegevens van de laatste betaling. De informatie zit dus wel ergens op het toestel.
Ik probeer t ook aan de praat te krijgen op mn pixel 6, de ABN app is wel gekoppeld aan google pay, maar hoe kan ik dan betalen in de winkel? Moet ik dan de ABN app openen?

Ik heb de gPay apk gesideload,dat werkt wel zoals het moet, alleen kan ik 'm helaas niet op mijn lockscreen krijgen, die optie is gewoon grijs gemaakt in het menu, maar ik zie 'm wel. Weet jij een workaround toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard1074
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:32
Betalen is gewoon je telefoon bij de terminal houden. Dan gaat de betaling vanzelf. Daar hoef je niks voor te doen.
De gPay apk heb ik ook geinstalleerd. Die optie kan ik niet vinden. Waar zit deze ergens ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 13:55
Waarvoor zou je de app eigenlijk moeten hebben?
Bij mij werd ie telkens automatisch disabled na het sideloaden, maar nu ik de GPAY Cards app óf via activity launcher een snelkoppeling maak naar gpay, dan kan ik gewoon de kaart selecteren waarmee ik draadloos wil betalen.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prodesk
Ik merk dat vooral de Rabo app betalen daarmee een stuk minder soepel gaat. Blijf maar hopen dat zij in de toekomst volledig overgaan op Google Pay, scheelt hen ook veel ontwikkelkosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jack2
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21:56
Ik lees hier dat Google Pay nu officieel beschikbaar is in de Play store: https://www.emerce.nl/nie...y-app-arriveert-nederland

Op dit moment wordt slechts een beperkt aantal banken ondersteund, waarbij ABN Amro, Bunq, Curve, N26 en Revolut het bekendst zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Klopt, maar staat hier ook gewoon op Tweakers zelf: nieuws: Google Pay-app is beschikbaar in Nederland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jurie92
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16-06 13:52
Kan iemand toevallig bevestigen of ABN ook op een WearOS smart watch werkt?

Wat zou daarnaast de kans zijn dat door dit nieuws ook andere Nederlandse banken Google Pay gaan ondersteunen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nickk93
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-09 12:17
Jurie92 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 12:39:
Kan iemand toevallig bevestigen of ABN ook op een WearOS smart watch werkt?

Wat zou daarnaast de kans zijn dat door dit nieuws ook andere Nederlandse banken Google Pay gaan ondersteunen?
Ik heb zojuist geprobeerd mijn ABN pas aan mijn Galaxy Watch 4 Classic toe te voegen (werkt op Wear OS 3). Dat is een kwestie van de Google Pay app installeren op mijn horloge vanuit de Play Store.

Als je vervolgens de Google Pay app op je horloge opent en een pas wil toevoegen, wordt de Google Pay app op je telefoon geopend. Wat je dan kan doen is in de ABN app naar Profiel -> Betaalpassen en wearables -> Beheer wearables gaan. Dan kom je op een pagina van ABN terecht waar je het 19-cijferige kaartnummer van je Maestro pas en de vervaldatum ziet. Als je die gegevens invoert in de Google Pay app kun je je pas toevoegen aan je horloge.

Ik heb nog niet gecheckt of het ook mogelijk is om te betalen met mijn horloge, maar het toevoegen van de pas is in ieder geval gelukt, dus het betalen zal dan ook wel mogelijk zijn.

Ook het toevoegen van mijn Openbank Maestro pas was geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurie92
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16-06 13:52
Nickk93 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 12:45:
[...]

Ik heb zojuist geprobeerd mijn ABN pas aan mijn Galaxy Watch 4 Classic toe te voegen (werkt op Wear OS 3). Dat is een kwestie van de Google Pay app installeren op mijn horloge vanuit de Play Store.

Als je vervolgens de Google Pay app op je horloge opent en een pas wil toevoegen, wordt de Google Pay app op je telefoon geopend. Wat je dan kan doen is in de ABN app naar Profiel -> Betaalpassen en wearables -> Beheer wearables gaan. Dan kom je op een pagina van ABN terecht waar je het 19-cijferige kaartnummer van je Maestro pas en de vervaldatum ziet. Als je die gegevens invoert in de Google Pay app kun je je pas toevoegen aan je horloge.

Ik heb nog niet gecheckt of het ook mogelijk is om te betalen met mijn horloge, maar het toevoegen van de pas is in ieder geval gelukt, dus het betalen zal dan ook wel mogelijk zijn.

Dank voor de snelle reactie en het uitproberen. _/-\o_

Dat is prachtig nieuws. Dan toch maar eens overwegen ABN voor smart watch betalingen te nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Humpi
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 17-08 23:03
Nederland staat nog niet vermeld onder "betalen met wear os" bij deze link https://support.google.co...py=%2Cbetalen-met-wear-os

Maar ik ga ook eens kijken of de google pay app blijft staan op mijn fossil gen 6 zonder proxy

Edit: staat er nog steeds! Ik rapporteer over een paar dagen nog een keer.

[ Voor 13% gewijzigd door Humpi op 07-12-2021 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LNDN
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 13-08 13:42
Blijft de GP app zonder truukjes nu wel bestaan op je watch? Dat is eigenlijk de vraag die je moet beantwoorden lijkt mij.

Edit : what humpi said..

[ Voor 10% gewijzigd door LNDN op 07-12-2021 12:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Jurie92 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 12:39:
Of de app daar zelf heel veel verandering in brengt, betwijfel ik. Google Pay was immers al officieel beschikbaar in Nederland. Ik vermoed dat andere banken er achter de schermen sowieso al wel mee bezig waren. Rabobank lijkt daar in ieder geval wel naar te hinten, getuige deze tweets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prodesk
Ik wil met mijn wearable betalen.

Waarom kan ik mijn Nederlandse passen niet aan de Google Pay app toevoegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humpi
prodesk schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 17:22:

Hierin worden de ondersteunde banken genoemd nieuws: Google Pay-app is beschikbaar in Nederland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:48
prodesk schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 17:22:

Omdat de (meeste) Nederlandse banken menen dat hun eigen oplossing superieur is en er dus geen behoefte voor deze methode zou zijn

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prodesk
Ik doel op de grootbanken waar de meeste mensen bij zitten.
Hmmbob schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 18:27:
[...]

Omdat de (meeste) Nederlandse banken menen dat hun eigen oplossing superieur is en er dus geen behoefte voor deze methode zou zijn
Dus elke keer opnieuw het wiel uitvinden? Feit is en blijft dat ik hierdoor nog steeds niet met mijn wearable kan betalen.

BTW Gelukkig werkt de ING app wel een stuk soepeler dan Rabobank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humpi
Hmmbob schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 18:27:
[...]

Ja hoor, super superieur. Kan met geen enkele "gewone" bank met mijn horloge betalen...
Banken zijn stom.
To be fair, het zou wel fijn zijn om de oplossing van de bank naast GPay te hebben. Niet iedereen wil z'n betaalgegevens bij Google kwijt. En terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Keuze is altijd goed. Maar die heb je nu dus niet, want de meeste banken ondersteunen Google Pay niet.

En dat snap ik niet zo goed, want apple pay ondersteunen ze vrijwel allemaal

[ Voor 28% gewijzigd door Hmmbob op 07-12-2021 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matszs
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21:33

Matszs

><>

Probleem is dat Wear OS in tegenstelling tot Android wél dicht zit; banken kunnen daar geen betaal-apps voor maken met NFC.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Humpi
Matszs schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 18:34:
Probleem is dat Wear OS in tegenstelling tot Android wél dicht zit; banken kunnen daar geen betaal-apps voor maken met NFC.
Helaas is dat fout. Banken kunnen best een betaalapp maken voor Wear OS. Heb wel eens die van de ING gesideload en die springt dan tevoorschijn op het moment dat je een pinautomaat aantikt met je horloge.
Banken nemen gewoon niet de moeite een Wear OS app te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LNDN
Humpi schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 18:36:
[...]

Helaas is dat fout. Banken kunnen best een betaalapp maken voor Wear OS. Heb wel eens die van de ING gesideload en die springt dan tevoorschijn op het moment dat je een pinautomaat aantikt met je horloge.
Hold up! Tel me more.. Was er ook een WOS ui aangemaakt? Lijkt me grappig om te zien. Dat hadden toffe foto's opgeleverd denk ik.

[ Voor 4% gewijzigd door LNDN op 07-12-2021 18:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prodesk
Humpi schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 18:36:
[...]

De Rabobank neemt niet eens de moeite om per platform een dev team op te richten. Alle apps gebruiken een soort tragere webversie binnen de apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humpi
Iemand toevallig geprobeerd om een unsupported bank werkend te krijgen in Google Pay (op Wear OS)?
Ben nu zo ver dat ik (in theorie) in de winkel met Google pay kan betalen met de ING. Hoe? Well, ik heb een Duits PayPal account aangemaakt (met vpn), waarna ik mijn bankrekening gekoppeld heb aan dat account. Als je op PayPal inlogt met een Duits account (en een Duitse VPN) kan je PayPal als betaalmethode toevoegen in Google Pay en dat haalt dan dus het bedrag vrolijk van je rekening als je betaalt in de winkel.
Nadeel is wel dat deze card verder super limited is :( apps die google pay ondersteunen om geld te storten (zoals N26 en Revolut) kunnen bijvoorbeeld niet die card gebruiken om geld te ontvangen en het slechtste van alles is dat die PayPal card niet werkt op Wear OS.
Heb nog geprobeerd of ik die PayPal card met een trucje in Curve kreeg (https://community.curve.c...-balance-with-curve/12080) maar die methode lijkt helaas te oud en niet meer te werken...

Iemand meer succes? Het lijkt alsof ik met PayPal al een hele stap verder ben, maar ik loop een beetje stuk. Als ik nou een ING credit card had kon ik die makkelijk aan Curve toevoegen en klaar is Kees, maar helaas, die heb ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humpi
LNDN schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 18:50:
[...]

Hold up! Tel me more.. Was er ook een WOS ui aangemaakt? Lijkt me grappig om te zien. Dat hadden toffe foto's opgeleverd denk ik.
Nee het was letterlijk de telefoonapp op het horloge XD. Zag er niet uit. Het kostte me ontzettend veel moeite om in te loggen op dat kleine scherm. Dat lukte, maar een mobiele kaart aanmaken lukte niet helaas. De ING app vond namelijk niet dat de watch NFC had... En dat terwijl de ING app wel vrolijk verscheen als ik een pinautomaat aantikte met de melding "je hebt nog geen pasjes". Geen idee hoe de situatie momenteel is, maar vond het toen wel grappig om te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueman85
  • Registratie: December 2011
  • Nu online
Net geprobeerd om met de Bunq aangemaakte pas, deze toe te voegen aan mijn Google Pay app, dit werkte, vervolgens kreeg ik een melding op mijn Ticwatch 3 Pro, maar kreeg deze helaas met geen mogelijkheid op mijn horloge.... In tegenstelling tot eerder genoemde berichten dat het op de Samsung Watch 4 wel lukt....

Bummerrr

Just an ordinary guy with interest in smarthome products, phones, cars, people, and living life to the fullest

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ilya
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Wat is de makkelijkste manier om een Maestro kaart met Google Pay te krijgen (als je niet bij ABN zit), een Maestro aanvragen bij Revolut?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Maestro aanvragen bij Revolut of Openbank.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenBode85
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 16-11-2022
Heeft iemand voor elkaar kregen om google pay te gebruiken met een Wear OS horloge in combinatie met ABN Amro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LNDN
Humpi schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 12:51:
Nederland staat nog niet vermeld onder "betalen met wear os" bij deze link https://support.google.co...py=%2Cbetalen-met-wear-os

Maar ik ga ook eens kijken of de google pay app blijft staan op mijn fossil gen 6 zonder proxy

En?..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humpi
Geen probleem! Werkt nog steeds!

Betalen vanaf mijn ING rekening lijkt trouwens ook te werken! Werkt via PayPal zakelijk Debit MasterCard -> Curve -> Google Pay :D
JeroenBode85 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 21:15:
Heeft iemand voor elkaar kregen om google pay te gebruiken met een Wear OS horloge in combinatie met ABN Amro?
Die truc zal ook wel werken voor ABN!

Enige nadeel is dat Curve dus ook een MasterCard is. Als een winkel alleen Maestro/VPay accepteert gaat het niet werken. Ik heb zelf dus ook een Maestro Revolutpasje als backup op mijn horloge. Maar daar moet je van tevoren geld op zetten.

[ Voor 46% gewijzigd door Humpi op 18-12-2021 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ik ben Google Pay gebruiker sinds het mogelijk werd via bunq (de Italië route). Altijd erg blij mee geweest. Sinds een tijdje merk ik dat de verwerking van de betaling trager lijkt te worden. Ik bedoel dan het moment tussen het "tappen" en betaling akkoord. Inmiddels zelfs zo traag dat kassiers soms twijfelen of het goed gaat. Merken jullie dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Niet online
Nee, dit ervaar ik juist met de Rabo Wallet app , en dat is de reden dat ik Google Pay ben gaan gebruiken. Vele malen sneller.

www.degroot-it.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Beekforel schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 23:16:
Ik ben Google Pay gebruiker sinds het mogelijk werd via bunq (de Italië route). Altijd erg blij mee geweest. Sinds een tijdje merk ik dat de verwerking van de betaling trager lijkt te worden. Ik bedoel dan het moment tussen het "tappen" en betaling akkoord. Inmiddels zelfs zo traag dat kassiers soms twijfelen of het goed gaat. Merken jullie dit ook?
Dat lijkt een Bunq-dingetje te zijn. Het probleem speelt bij betalingen met de kaart, maar kennelijk dus ook met Google Pay. Meerdere personen in het Bunq-topic met dezelfde ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klein_Kipje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-09 08:26
Kan iemand me hier mee helpen,

Maestro kaart via Revolut.
Kan hem toevoegen aan GP via de Revolut app, kan betalen via de telefoon
Kan hem toevoegen aan Gp via de GP app, kan betalen via de telefoon

Wil hem toevoegen aan Galaxy watch4, krijg de volgende melding:
"instellen voor betalingen in winkels kan niet worden voltooid"

Omdat moment 'verandert' de status van de kaart in google pay van:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LN2ZCSuo5pTmcK7TqA4M9iTtOMM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fle6FqNkguPHM8O9eiHBeAGa.jpg?f=fotoalbum_large

Naar:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sf3KZ_VKOqKD6wZht6aC1iBKiU8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EjspfuJlrtnFaRL1ayqjp6Lh.jpg?f=fotoalbum_large

Dan moet ik de CVC code ingeven en krijg ik een foutmelding.

Revolut kan me (voorlopig) niet helpen, google pay ben ik mee bezig maar wellicht heeft hier iemand een oplossing

www.weitjerock.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 16:49
Ben al enkele dagen aan het proberen om m'n Curve kaart in Google Pay te krijgen, tevergeefs tot zover.

Klik ik in de Google Pay app op een kaart toevoegen dan kan ik kiezen uit m'n VISA (rabo) creditcard of m'n Mastercard (Curve) debitcard. Maar bij het toevoegen van de debitcard krijg ik te zien: Deze kaart is al toegevoegd.

Ga ik in de GPay all via het menu naar "Contactloze betalingen instellen voltooien", dan kan ik hier op "Betaalmethode instellen" klikken. Dit brengt me naar een "Kies een kaart" scherm.
Hier zie ik de Visa (rabo) creditcard en 2x (!) m'n mastercard (curve) debitcard (Hoe deze hier 2x komt is me een raadsel).
Als ik de VISA selecteer krijg ik: U kunt met deze kaart niet in winkels betalen.
Als ik op de Curve mastercard klik krijg ik: Deze kaart is al toegevoegd.
Als ik op Mastercard klik krijg ik: Kan kaarten niet laden. Kies een ander profiel of probeer het opnieuw.

Dus ik krijg met geen mogelijkheid een kaart geselecteerd om contactloos mee te kunnen betalen en heb 1 kaart er for some reason 2x in staan.

Iemand enig idee hoe ik dit gefixed krijg? NFC staat aan, app al een keer opnieuw geinstalleerd, cache/memory al gewist, mobiel al geherstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-09 12:39
catchingfire schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 13:54:
Ben al enkele dagen aan het proberen om m'n Curve kaart in Google Pay te krijgen, tevergeefs tot zover.

Klik ik in de Google Pay app op een kaart toevoegen dan kan ik kiezen uit m'n VISA (rabo) creditcard of m'n Mastercard (Curve) debitcard. Maar bij het toevoegen van de debitcard krijg ik te zien: Deze kaart is al toegevoegd.

Ga ik in de GPay all via het menu naar "Contactloze betalingen instellen voltooien", dan kan ik hier op "Betaalmethode instellen" klikken. Dit brengt me naar een "Kies een kaart" scherm.
Hier zie ik de Visa (rabo) creditcard en 2x (!) m'n mastercard (curve) debitcard (Hoe deze hier 2x komt is me een raadsel).
Als ik de VISA selecteer krijg ik: U kunt met deze kaart niet in winkels betalen.
Als ik op de Curve mastercard klik krijg ik: Deze kaart is al toegevoegd.
Als ik op Mastercard klik krijg ik: Kan kaarten niet laden. Kies een ander profiel of probeer het opnieuw.

Dus ik krijg met geen mogelijkheid een kaart geselecteerd om contactloos mee te kunnen betalen en heb 1 kaart er for some reason 2x in staan.

Iemand enig idee hoe ik dit gefixed krijg? NFC staat aan, app al een keer opnieuw geinstalleerd, cache/memory al gewist, mobiel al geherstart.
Verwijder eens je Curve card(s) in de Google Pay app.

Vanuit de Curve App krijg je nu (evt na herstart van de app) een knop "Add to Gpay" op de accounts tab te zien.

Via die route is de enige waarmee ik hem volledig (zonder die rode verifieer uw gegevens melding) aan de praat heb gekregen in GPay.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• catchingfire
Sypher schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 22:50:
[...]

Verwijder eens je Curve card(s) in de Google Pay app.

Vanuit de Curve App krijg je nu (evt na herstart van de app) een knop "Add to Gpay" op de accounts tab te zien.

Via die route is de enige waarmee ik hem volledig (zonder die rode verifieer uw gegevens melding) aan de praat heb gekregen in GPay.
Ik krijg m'n Curve kaart niet helemaal weg uit Gpay:

Een kaart toevoegen: daar is m'n Curve kaart weg.
Contactloze betalingen instellen voltooien -> betaalmethode instellen -> Kies een kaart: hier staat altijd nog een van de twee "versies" van m'n Curve kaart: "Mastercard xxxx". Hoe krijg ik deze weg?

Als ik nu via de Curve app m'n Curve kaart aan GPay probeer toe te voegen:
Gpay: Deze kaart gebruiken met Google Pay (Curve) -> Doorgaan -> Doorgaan -> Deze kaart is al toegevoegd.

:?

edit@19-2: blijkbaar een lastig probleem, heb een Google support gehad van 3 verschillende mensen maar kom geen steek verder.

[ Voor 6% gewijzigd door catchingfire op 19-02-2022 12:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 23:18
catchingfire schreef op zondag 13 februari 2022 @ 11:18
Als ik nu via de Curve app m'n Curve kaart aan GPay probeer toe te voegen:
Gpay: Deze kaart gebruiken met Google Pay (Curve) -> Doorgaan -> Doorgaan -> Deze kaart is al toegevoegd.
Ik heb dat probleem kunnen oplossen door:
- Google Pay updates te verwijderen
- Daarna via https://myaccount.google.com/deleteservices alle aanwezige gegevens van Gpay te verwijderen
- Opnieuw opstarten
- Toen lukte het opeens wel om via de knop ‘add to Gpay’ de Curve card aan Gpay te koppelen

De Curve klantenservice kwam na 72 uur niet verder dan de tip om de app opnieuw te installeren.
Nou ja, fijn dat het nu gelukt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
U123456 schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 22:10:
[...]
- Daarna via https://myaccount.google.com/deleteservices alle aanwezige gegevens van Gpay te verwijderen
- Opnieuw opstarten
- Toen lukte het opeens wel om via de knop ‘add to Gpay’ de Curve card aan Gpay te koppelen

De Curve klantenservice kwam na 72 uur niet verder dan de tip om de app opnieuw te installeren.
Nou ja, fijn dat het nu gelukt is.
Ik heb het via Google Support geprobeerd maar daar kom je niet door de 1st line support ("heb je de laatste versie van de google pay app?"). Na een week nog niks verder gekomen.

Ga dit stappenplan eens proberen, thx!
Ben ik als ik die Gpay verwijder-stap uitvoer ook m'n opgebouwde Google Rewards kwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
catchingfire schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 12:49:
Ga dit stappenplan eens proberen, thx!
Ben ik als ik die Gpay verwijder-stap uitvoer ook m'n opgebouwde Google Rewards kwijt?
Geen idee, daar moet je maar even goed naar kijken. De laatste stap ziet er zo uit: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5Gaw5AcGVHcl5rEkH7Fb1jmJbK8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4t2ekEpte9xDUh2Owzqxz3hH.jpg?f=fotoalbum_large
Bij het eerste punt is ook duidelijk de 'reeds toegevoegde' virtuele kaart te zien, die kennelijk de boel blokkeerde. Benieuwd of deze tweak bij jou werkt!

[ Voor 9% gewijzigd door U123456 op 19-02-2022 13:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• catchingfire
U123456 schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 22:10:
[...]
- Opnieuw opstarten
Dit heeft mijn probleem opgelost! Thx!!!
- Google Pay kon ik alleen volledig verwijderen (niet alleen de updates)
- Google Rewards zijn behouden gebleven na het verwijderen van de Google Pay Services
- Na het opnieuw opstarten moest ik natuurlijk Google Pay weer even installeren
- Na het (succesvol) toevoegen van de Curve kaart aan GPay is de "Add to GPay" knop in de Curve app ook verdwenen

Nu nog eens opzoeken hoe ik Google Pay gebruik op m'n Pixel6 zodat ik niet voor :+ sta in de winkel/restaurant/tankstation/... :P

Eerste poging bij de AH bezorger mislukt: "Er ging iets mis"... maar dat zal er wel aan liggen omdat je bij de AH bezorger niet met een credit/debit-card kunt betalen?

[ Voor 24% gewijzigd door catchingfire op 20-02-2022 09:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• U123456
@catchingfire: Curve is Mastercard, dat doet de AH ook voor bezorging nog niet:
Met een bankpas waar het V-pay of Maestro logo op staat
https://www.ah.nl/klantenservice/online-bestellen/betalen

[ Voor 6% gewijzigd door U123456 op 19-02-2022 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack1
  • Niet online
Nickk93 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 12:45:
[...]

Ik zit bij de ABN amro en heb dit zojuist geprobeerd. Krijg een foutmelding na het invoeren van de gegeven en op volgende klik:

Request Failed
Your transaction cannot be completed.
Learn more. [OR-TAPSH-08]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack1
  • Niet online
JeroenBode85 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 21:15:
Nee jij al wel ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prodesk
Aangezien Rabo en ING nog helemaal geen Google Pay ondersteunen zit ik eraan te denken om naar een andere bank over te stappen. Welke raden jullie mij aan? Die zonder problemen ook wearable support heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LNDN
Bunq waarschijnlijk. Maar kost echt veel meer. Anders revolut nemen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• digiben
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-09 18:07
Revolut werkt uitstekend en ook mijn curve card die gekoppeld is aan crypto.com card👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryS
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12-09 19:03
Ik heb sinds deze week een Galaxy Watch 4. Nu ondersteund deze Google Pay.

Ik zit zelf bij de Rabobank. En zou het liefst niet overstappen. Maar de Rabobank ondersteund geen Google Pay. Hiervoor had ik een Fitbit wat wel ondersteund werd voor contactloos betalen.

Nu vroeg ik mij af. Is er een truuk of omweg om toch gebruik te kunnen maken van Google Pay i.c.m. Rabobank?

AMD Ryzen 7 9800X3D - Corsair Vengeance 64 GB DDR5 @ 6000 MHz C36 - ASUS ROG Strix B650E-F - GeForce RTX 4090 Phantom - Samsung 990 Pro 2TB, 980 Pro 2TB, 970 EVO Plus 2TB, 860 EVO 1TB, 850 EVO 1TB, 830 256GB - Liquid Freezer II 280 - RM850x - LG 34GS95QE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:21
BarryS schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 16:36:
Ik heb sinds deze week een Galaxy Watch 4. Nu ondersteund deze Google Pay.

Ik zit zelf bij de Rabobank. En zou het liefst niet overstappen. Maar de Rabobank ondersteund geen Google Pay. Hiervoor had ik een Fitbit wat wel ondersteund werd voor contactloos betalen.

Nu vroeg ik mij af. Is er een truuk of omweg om toch gebruik te kunnen maken van Google Pay i.c.m. Rabobank?
Ik denk een kwestie van tijd voor het out of the box werkt.
Mocht je niet kunnen wachten dan hoop ik op een workaround voor je.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 03:37
Ik las dat je voor Bunq de kaart niet via de Bunq app moet configureren maar handmatig.
Als ik dit doe dan kan ik echter mijn Maestro kaart niet toevoegen. Dan krijg ik een TAPSH-08 melding.
Dit terwijl ik de kaartnummer, expiry date, cvc gewoon goed invoer.
Doe ik namelijk hetzelfde met een virtuele creditcard dan werkt het wel en kan ik deze ook toevoegen.

De maestro kan ik nu dus alleen met de app toevoegen op mijn Pixel 6 Pro, maar dan blijft deze onzichtbaar zodra ik deze wil toevoegen op de Galaxy Watch 4 Classic.

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• qwasd
De Curve kaart kan ik ook niet toevoegen.
Niet handmatig maar ook niet via de app.
Het resetten/verwijderen van de service zoals vermeld in dit topic heb ik al geprobeerd maar heeft niks geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LNDN
qwasd schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 20:50:
De Curve kaart kan ik ook niet toevoegen.
Niet handmatig maar ook niet via de app.
Het resetten/verwijderen van de service zoals vermeld in dit topic heb ik al geprobeerd maar heeft niks geholpen.
Geen je het steeds over je Gw4? Want het werkte bij mij ook niet op Wear totdat ik dus handmatig de app had geüpdatet en dus niet de play services versie had maar echt de play store versie. Weet niet of dat bij WearOS 3 ook zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
LNDN schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 22:17:
[...]

Geen je het steeds over je Gw4? Want het werkte bij mij ook niet op Wear totdat ik dus handmatig de app had geüpdatet en dus niet de play services versie had maar echt de play store versie. Weet niet of dat bij WearOS 3 ook zo is.
Zelfs op mijn telefoon werkt het toevoegen niet

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hmmbob
Androidworld heeft een nieuwtje:
Rabobank vervangt Rabo Wallet straks voor Google Pay [Exclusief] (Update)

De Rabobank gaat straks betalingen met Google Pay ondersteunen, dat blijkt uit de metaomschrijving van de Rabobank-website in zoekmachines. De functie moet dienen als vervanger voor de Rabo Wallet, zijn dienst voor contactloos betalen.

Rabobank en Google Pay
Rabobank is de volgende bank die straks betalingen met Google Pay mogelijk maakt. Dat heeft de bank nog niet zelfs bekend gemaakt, maar het nieuws staat al wel te lezen in de meta-omschrijving van de Rabobank-website, dat is de korte omschrijving in de zoekresultaten:

"De Rabo Wallet gaat stoppen. Vanaf nu kun je ook mobiel betalen met Google Pay op je Android telefoon of smartwatch", is te lezen
Afbeeldingslocatie: https://r.testifier.nl/Acbs8526SDKI/resizing_type:fill/width:1488/plain/https://s3-newsifier.ams3.digitaloceanspaces.com/androidworld.nl/images/2022-05/rabobank-google-pay-627b7a0a617dd.png

[ Voor 3% gewijzigd door Hmmbob op 11-05-2022 13:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
En nu ook ronduit bevestiging vanuit de bank zelf:
Google Pay bij Rabobank
Utrecht 11 mei 2022 4 minuten
Mogelijk heb je gelezen dat Rabobank de Rabo Wallet gaat vervangen voor Google Pay. Momenteel wordt er inderdaad gewerkt aan Google Pay als opvolger van de Rabo Wallet om zo onze Android klanten een manier van contactloos betalen te blijven aanbieden. We werken aan een lancering op korte termijn. Op het moment Google Pay voor Rabobank klanten beschikbaar is dan delen we dat hier.

Wat is Google Pay?
Google Pay is een betaaldienst waarmee je contactloos kunt betalen met je Android telefoon en/of smartwatch. Dit werkt vergelijkbaar met diensten zoals de Rabo Wallet of Apple Pay. Zo kun je op de meeste plekken waar je contactloos kunt betalen met je betaalpas, ook betalen met je Android telefoon en/of smartwatch.

Wat gebeurt er met de Rabo Wallet?
Met Google Pay als opvolger houdt de Rabo Wallet op termijn op te bestaan. Veel functies van de Rabo Wallet, zoals betaalverzoek en parkeren, zijn al beschikbaar in de Rabo App. Klantenkaarten en Tanken komen niet beschikbaar in de Rabo App.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:56
En vandaag werkt prompt de wallet app niet... lekker!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04:25
Een vraagje.

Ik gebruik dus de rabo wallet. En ga straks dus over naar google pay. (denk ik)

Nou gebruik ik mijn google account en het email adres die daar bij hoort, voor de
niet belangrijke zaken. Dat is fijn, want daar komt vaak genoeg dus rommel op binnen
en zaken die ik dus niet wil zien op mijn prive mail. (domein).

Nou verwacht ik dus dat ik straks dat account moet gaan koppelen aan mijn
bank zaken.....dat zint mij eigenlijk niet.

Is het correct wat ik hier boven tik? Zijn er oplossingen zodat ik bijvoorbeeld google pay
kan koppelen aan mijn prive email. Hoe denken jullie hier over ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
nieuws: Rabobank brengt Google Pay-ondersteuning uit en stopt 1 augustus met ...

Koppeling gelukt, zo maar eens een mogelijkheid zoeken om te betalen.

edit: maar op mijn Fossil horloge kan ik deze pas nog niet gebruiken? Jammer :(
edit2: ondanks dat het wel genoemd staat:
"je een geschikte Android telefoon hebt met NFC en Android 7 of hoger of een geschikte Smartwatch met NFC en WearOS 2.0 of hoger."

[ Voor 31% gewijzigd door Hmmbob op 17-05-2022 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Laatst online: 21:23

HaterFrame

Well... Poo came out!

Hmmbob schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 09:44:
nieuws: Rabobank brengt Google Pay-ondersteuning uit en stopt 1 augustus met ...

Koppeling gelukt, zo maar eens een mogelijkheid zoeken om te betalen.

[...]
Krijg het hier met mijn F gen 6 ook nog niet aan de praat...

I am the great Cornholio!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dutn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-09 13:41
[b]Hmmbob in "Google Pay in Nederland"

[...]
Hier ook niet (Watch4) gelukt om deze te koppelen met Wear OS (smartphone wel). Betaalmethode staat er niet tussen bij het toevoegen van een nieuwe kaart. Online (via "pay.google.com") staat de nieuwe debit kaart er ook niet tussen.

Kwestie van geduld hebben misschien of heeft iemand een goede tip?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
ppeterr schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 09:35:
Een vraagje.

Ik gebruik dus de rabo wallet. En ga straks dus over naar google pay. (denk ik)

Nou gebruik ik mijn google account en het email adres die daar bij hoort, voor de
niet belangrijke zaken. Dat is fijn, want daar komt vaak genoeg dus rommel op binnen
en zaken die ik dus niet wil zien op mijn prive mail. (domein).

Nou verwacht ik dus dat ik straks dat account moet gaan koppelen aan mijn
bank zaken.....dat zint mij eigenlijk niet.

Is het correct wat ik hier boven tik? Zijn er oplossingen zodat ik bijvoorbeeld google pay
kan koppelen aan mijn prive email. Hoe denken jullie hier over ?
Je kunt je privé e-mailadres (ervan uitgaande dat dat geen Gmail is) aanmelden als Google-account: https://support.google.co...=GENIE.Platform%3DDesktop. Vervolgens kun je dat account toevoegen aan Google Pay (in Google Pay op je account klikken en dan je andere account toevoegen) en selecteren als account om mee te betalen.

Als je alles het liefst helemaal gescheiden houdt, kun je ook een compleet nieuw Gmail-adres aanmaken en deze als account in Google Pay gebruiken om mee te betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
TexMex schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 10:13:
[...]

Je kunt je privé e-mailadres (ervan uitgaande dat dat geen Gmail is) aanmelden als Google-account: https://support.google.co...=GENIE.Platform%3DDesktop. Vervolgens kun je dat account toevoegen aan Google Pay (in Google Pay op je account klikken en dan je andere account toevoegen) en selecteren als account om mee te betalen.

Als je alles het liefst helemaal gescheiden houdt, kun je ook een compleet nieuw Gmail-adres aanmaken en deze als account in Google Pay gebruiken om mee te betalen.
Ik wil het inderdaad apart houden van elkaar, en denk dat de tip van jou om een geheel
nieuw gmail account aan te maken het beste is. Dan kan ik later alsnog die mails die daarop
belanden (geen idee wat precies) forwarden naar het prive gebeuren, Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-09 17:12
Vraagje, nu al de 2e keer dat Google pay opeens vraagt naar welke Google account ik wil gebruiken. Als ik dat weer aanklik zijn alle kaarten weer weg uit mijn account. Heeft iemand anders dat probleem al gehad toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Dutn schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 10:07:
[...]

Hier ook niet (Watch4) gelukt om deze te koppelen met Wear OS (smartphone wel). Betaalmethode staat er niet tussen bij het toevoegen van een nieuwe kaart.
Dit inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:44
ppeterr schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 10:22:
[...]

Ik wil het inderdaad apart houden van elkaar, en denk dat de tip van jou om een geheel
nieuw gmail account aan te maken het beste is. Dan kan ik later alsnog die mails die daarop
belanden (geen idee wat precies) forwarden naar het prive gebeuren, Thanks.
je kan dus een prive adres gebruiken voor het google account. dan zit er dus geen email aan van gmail aanvast. en gaan de emails rechtstreeks naar je prive mail

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
Google Pay for Wear OS is nog niet ondersteund in NL ;)

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Kodess schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 10:35:
[...]

Google Pay for Wear OS is nog niet ondersteund in NL ;)
Met Google Pay betaal je snel, eenvoudig en contactloos met je Android telefoon of Wear OS smartwatch.

(...)

Wie kan er gebruik maken van Google Pay?
Je kunt gebruik maken van Google Pay als:
  • je 16 jaar of ouder bent
  • je een particuliere of zakelijke betaalrekening hebt bij Rabobank
  • je de laatste versie hebt van de Rabo app. Je controleert dit door de Google Play store te openen en te zoeken naar Rabo Bankieren. Wanneer er 'open' staat bij de app heb je de laatste versie. Als er staat 'update' moet je deze eerst nog updaten door hier op te klikken.
  • je een geschikte Android telefoon hebt met NFC en Android 7 of hoger of een geschikte Smartwatch met NFC en WearOS 2.0 of hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
Ik loop blijkbaar flink achter... vroeger kon je wel google pay gebruiken maar niet via Wear OS.
Maar sinds september vorig jaar dus blijkbaar al wel.

Hierbij de link naar de bron van google ;)
https://support.google.co...zippy=%2Cpay-with-wear-os

EDIT:
blijkbaar is de datum van die pagina niet van de laatste edit...
Humpi schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 12:51:

in december stond NL er dus nog niet bij.
(sorry Humpi)

[ Voor 42% gewijzigd door Kodess op 17-05-2022 10:41 ]

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
dutchnltweaker schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 10:32:
Vraagje, nu al de 2e keer dat Google pay opeens vraagt naar welke Google account ik wil gebruiken. Als ik dat weer aanklik zijn alle kaarten weer weg uit mijn account. Heeft iemand anders dat probleem al gehad toevallig?
Staan je kaarten misschien gekoppeld aan het het verkeerde account? Anders kun je wellicht eerst even al kaarten verwijderen, in Google Pay het juiste account als betaalaccount instellen en daarna de kaarten weer toevoegen.

Je Rabobank-betaalpas toevoegen kan overigens ook direct vanuit Google Pay. Dan heb je eerst de gegevens van je pas nodig. Die vind je in de Rabo-app onder Service > Betaalpas > Pasgegevens. Je hebt het volledige 19-cijferige nummer nodig (dus inclusief de laatste drie cijfers).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Kodess schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 10:34:
[...]

je kan dus een prive adres gebruiken voor het google account. dan zit er dus geen email aan van gmail aanvast. en gaan de emails rechtstreeks naar je prive mail
Alleen wordt zijn privé e-mailadres dan wel gelijk een Google-account met alle gevolgen van dien. Wellicht zit @ppeterr daar niet op te wachten. In dat geval kan een nieuw, extra account aanmaken een uitkomst zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
TexMex schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 10:43:
[...]

Alleen wordt zijn privé e-mailadres dan wel gelijk een Google-account met alle gevolgen van dien. Wellicht zit @ppeterr daar niet op te wachten. In dat geval kan een nieuw, extra account aanmaken een uitkomst zijn.
Dat wil ik inderdaad niet, ik heb een aantal dingen wel via google lopen. Zoals mijn domotica dingen
die persee een google account nodig hebben. Of webshops waar ik wel eens aankopen doe, en ik
dan ook bergen reclame van ontvang op die mail accounts. Het meer "zakelijke" gebeuren laat ik
lopen via mijn prive mail. Zo blijft het voor mij een stuk overzichtelijker.

Wel jammer dat ik dan nu voor bankzaken naar google moet, niet persee voor de privacy issues,
maar voor de overzichtelijkheid :) Wat ontvang je eigenlijk op je mail van google pay? Betaal overzichten ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
ppeterr schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 10:50:
[...]

Dat wil ik inderdaad niet, ik heb een aantal dingen wel via google lopen. Zoals mijn domotica dingen
die persee een google account nodig hebben. Of webshops waar ik wel eens aankopen doe, en ik
dan ook bergen reclame van ontvang op die mail accounts. Het meer "zakelijke" gebeuren laat ik
lopen via mijn prive mail. Zo blijft het voor mij een stuk overzichtelijker.

Wel jammer dat ik dan nu voor bankzaken naar google moet, niet persee voor de privacy issues,
maar voor de overzichtelijkheid :) Wat ontvang je eigenlijk op je mail van google pay? Betaal overzichten ?
Ik ontvang eigenlijk zelden mail van Google Pay, ondanks dat 'Email updates: Get exclusive offers, tips, and invites to give feedback' staat ingeschakeld. Wat dat betreft valt het dus allemaal wel mee (dus misschien kun je alsnog prima je huidige Google-account gebruiken).

Je betaalactiviteit zelf vind je gewoon simpel en overzichtelijk binnen Google Pay. Verder kun je in de app nog wat instellingen en updates uitschakelen, zodat je geen overbodige berichten krijgt.

[ Voor 8% gewijzigd door TexMex op 17-05-2022 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-09 17:12
TexMex schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 10:41:
[...]

Staan je kaarten misschien gekoppeld aan het het verkeerde account? Anders kun je wellicht eerst even al kaarten verwijderen, in Google Pay het juiste account als betaalaccount instellen en daarna de kaarten weer toevoegen.

Je Rabobank-betaalpas toevoegen kan overigens ook direct vanuit Google Pay. Dan heb je eerst de gegevens van je pas nodig. Die vind je in de Rabo-app onder Service > Betaalpas > Pasgegevens. Je hebt het volledige 17-cijferige nummer nodig (dus inclusief de laatste drie cijfers).
Nope, goede account. Speciaal account (Gmail) aangemaakt voor mijn betaalpassen.

Heb trouwens geen Rabobank, maar bedankt ;).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• blueman85
  • Registratie: December 2011
  • Nu online

Just an ordinary guy with interest in smarthome products, phones, cars, people, and living life to the fullest

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dutn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-09 13:41
[...]
Je Rabobank-betaalpas toevoegen kan overigens ook direct vanuit Google Pay. Dan heb je eerst de gegevens van je pas nodig. Die vind je in de Rabo-app onder Service > Betaalpas > Pasgegevens. Je hebt het volledige 17-cijferige nummer nodig (dus inclusief de laatste drie cijfers).
Dank voor de tip; hiermee kan ik de kaart bijna toevoegen aan Wear OS. Het Rabo voorwaarden scherm komt naar voren maar bij het werkelijk toevoegen zegt de app: "Er gaat iets mis". Straks nog maar eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-08 19:06
Vraagje:
Ik heb zojuist 2 betaalpassen (privé en gezamenlijke rekening) vanuit de Rabo app gekoppeld aan Google Pay, echter had ik de Pay app nog niet geïnstalleerd, dit heb ik daarna gedaan.
Ik zie nu in de Pay app wel 2 bankpassen, maar de rekeningnummers komen niet overeen met mijn echte rekeningnummers. Ik zie wel eronder staan dat er ook nog een intern rekeningnummer wordt gebruikt bij contactloze betaling, maar beide nummers komen niet overeen.

Voorbeeld:
Mijn echte rekeningnummer eindigt op 123
Op de afbeelding in de Google Pay betaalpas eindigt het nummer op 456.
Eronder staat dat het interne rekeningnummer 789 is.

Ook staat op één van de passen een Rabobank logo, maar op de ander staat alleen "gezamenlijke rekening".

Is dit allemaal normaal gedrag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
  • Laatst online: 23:07
Hier hetzelfde.
striner schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 11:49:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:32
striner schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 11:49:
Vraagje:
Ik heb zojuist 2 betaalpassen (privé en gezamenlijke rekening) vanuit de Rabo app gekoppeld aan Google Pay, echter had ik de Pay app nog niet geïnstalleerd, dit heb ik daarna gedaan.
Ik zie nu in de Pay app wel 2 bankpassen, maar de rekeningnummers komen niet overeen met mijn echte rekeningnummers. Ik zie wel eronder staan dat er ook nog een intern rekeningnummer wordt gebruikt bij contactloze betaling, maar beide nummers komen niet overeen.

Voorbeeld:
Mijn echte rekeningnummer eindigt op 123
Op de afbeelding in de Google Pay betaalpas eindigt het nummer op 456.
Eronder staat dat het interne rekeningnummer 789 is.

Ook staat op één van de passen een Rabobank logo, maar op de ander staat alleen "gezamenlijke rekening".

blijkbaar wel, staat ook wel in de app als je op je kaart klikt.
dan staat er 'virtueel bankrekeningnummer' en als je daar op klikt de uitleg ;)

Ik heb juist het issue dat ik ze niet terug zie op mijn samsung watch4 in de google pay app.
Iemand anders ook dit issue?

Ik zie trouwens ook niet de rabobank passen als ik kijk op pay.google.com

[ Voor 3% gewijzigd door stimpyrulez op 17-05-2022 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
[...]

thx voor deze beschrijving.
Alleen lukt het mij niet om op deze manier de passen toe te voegen helaas.

Lijkt wel of hij mijn pasnummer niet goed vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
stimpyrulez schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 12:05:
[...]

thx voor deze beschrijving.
Alleen lukt het mij niet om op deze manier de passen toe te voegen helaas.

Lijkt wel of hij mijn pasnummer niet goed vind.
17-cijferig moest natuurlijk 19-cijferig zijn ;), maar daar zit je probleem waarschijnlijk niet. Bij mij lukte het in ieder geval niet met het 16-cijferige nummer (zoals van een creditcard) maar wel als ik de laatste drie cijfers ook nog toevoegde. Dat ging overigens gewoon om een telefoon en niet om Wear OS.

Misschien kun je nog proberen om toch het 16-cijferige nummer in te voeren en dan de laatste drie ontbrekende cijfers als CVC-code in te voeren. Edit: Dat lijkt ook niet te werken aangezien er geen CVC-vak verschijnt bij het invoeren van een Maestro-kaartnummer.

[ Voor 7% gewijzigd door TexMex op 17-05-2022 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
TexMex schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 12:23:
[...]

Misschien kun je nog proberen om toch het 16-cijferige nummer in te voeren en dan de laatste drie ontbrekende cijfers als CVC-code in te voeren. Edit: Dat lijkt ook niet te werken aangezien er geen CVC-vak verschijnt bij het invoeren van een Maestro-kaartnummer.
klopt.
En als je het rekeningnummer kopieert is hij al 19 lang.
Dus dat is het hem helaas ook niet.

Maar effe afwachten hoe en wat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TMDC
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
stimpyrulez schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 13:03:
[...]

klopt.
En als je het rekeningnummer kopieert is hij al 19 lang.
Dus dat is het hem helaas ook niet.

Maar effe afwachten hoe en wat.
Hier hetzelfde, nummer wordt niet herkend. Als ik online probeer te koppelen krijg ik "Ongeschikte versie - update je app om Google Pay te gebruiken" (uiteraard is alles up to date).

Lekker bezig, Rabobank. Op gebied van internetbankieren toch het kneusje in Nederland.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online

[ Voor 34% gewijzigd door TexMex op 17-05-2022 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Hmm, mijn eerste betaalpoging bij een automaat op het werk resulteerde in een "pas bestaat niet" foutmelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Hmmbob schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 13:35:
Hmm, mijn eerste betaalpoging bij een automaat op het werk resulteerde in een "pas bestaat niet" foutmelding.
Mmm.... das niet echt hoopvol :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hellknight
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:01

hellknight

Medieval Nerd

Ik heb vanochtend mijn Rabo pas aan Google Pay gekoppeld, en bij 2 verschillende winkels geprobeerd, in beide gevallen werkt het zonder issues

Your lack of planning is not my emergency

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Laatst online: 21:23

HaterFrame

Well... Poo came out!

Same here, net betaald met pay. Werkt heerlijk.
Nu nog op m'n fossil gen 6.

I am the great Cornholio!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robg1984
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-09 15:22
Eindelijk komt Google Pay support bij KNAB er ook aan!
https://www.knab.nl/google-pay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis H
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-09 20:10
Hoe werkt dat betalen met Google pay eigenlijk in praktijk? Ik heb nu alles ingesteld en de betaal pas komt tevoorschijn als ik Google pay open.

Moet ik in de winkel dan ook de app openen? Of gewoon ervoor zorgen dat NFC aanstaat en dan mijn telefoon op het pin apparaat leggen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robg1984
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-09 15:22
Dennis H schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 16:41:
Hoe werkt dat betalen met Google pay eigenlijk in praktijk? Ik heb nu alles ingesteld en de betaal pas komt tevoorschijn als ik Google pay open.

Moet ik in de winkel dan ook de app openen? Of gewoon ervoor zorgen dat NFC aanstaat en dan mijn telefoon op het pin apparaat leggen?
Ik heb gemerkte dat het het beste werkt als je de app open hebt. Dan simpelweg tegen de zijkant van het pinapparaat houden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Dennis H schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 16:41:

De Google Pay-app hoef je niet te openen. NFC moet aan staan en je telefoon moet unlocked zijn. Ik houd de achterkant van mijn telefoon tegen de zijkant van de betaalterminal. Dat is alles.

Zie ook hier: https://support.google.co...4?hl=nl&ref_topic=7644058.

Je schijnt overigens ook uit te kunnen schakelen dat je telefoon ontgrendeld moet zijn voor bedragen onder de vijftig euro: https://support.google.com/pay/answer/7644132#limits.

[ Voor 25% gewijzigd door TexMex op 17-05-2022 17:08 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 12 Laatste