Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 22:54

de Peer

under peer review

JohanNL schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 11:11:
[...]

Nee, ze sluiten je gewoon af :p

Daar zal meestal nog wel eerst een herinnering voor komen en dan nog één.
Maar je kunt je dan ook afvragen wat het nut van een automatische incasso is als het onbetrouwbaar blijkt te zijn, dan kun je beter gelijk al je rekeningen handmatig doen.
Als je zorgt voor dat je altijd ruim saldo hebt, een druk leven hebt, lange vakantie etc. en er op vertrouwd dat de automatische incasso's gewoon werken, dan kan het toch wel eens flink mis gaan.
Tsja ik zie dat anders. Er zitten nog tal van stappen (en vele weken/maanden) aan tijd voordat je afgesloten zult worden.
Incasso is gewoon een dringend automatisch betaalverzoek. Gaat dat de 1e keer mis doen ze gewoon een 2e poging. In de praktijk kan het dus zelfs met een storing af en toe gewoon in 100% van de gevallen goed gaan zonder enige impact voor de gebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwyrp2
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 26-08 10:34
Ik gebruikte bunq als een ideal prepaid. Dus ideal betaling kan alleen bij voldoende saldo. Kan dat bij Moneyou ook? Zo ja hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:49
@qwyrp2 Ik vrees van niet, zie geen opties / instelling hiervoor bij Moneyou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
qwyrp2 schreef op maandag 6 juli 2020 @ 17:17:
Ik gebruikte bunq als een ideal prepaid. Dus ideal betaling kan alleen bij voldoende saldo. Kan dat bij Moneyou ook? Zo ja hoe?
Wellicht mis ik iets dat bij Bunq mogelijk was, maar zolang je niet rood kunt staan bij MoneYou, zal een iDeal betaling toch alleen slagen bij voldoende saldo?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17:32
de Peer schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 12:30:
[...]

Tsja ik zie dat anders. Er zitten nog tal van stappen (en vele weken/maanden) aan tijd voordat je afgesloten zult worden.
Incasso is gewoon een dringend automatisch betaalverzoek. Gaat dat de 1e keer mis doen ze gewoon een 2e poging. In de praktijk kan het dus zelfs met een storing af en toe gewoon in 100% van de gevallen goed gaan zonder enige impact voor de gebruiker.
Krijg vandaag zo te zien alsnog de incasso aangeboden die afgelopen maand de 25e was mislukt, komt uiteindelijk wel weer goed dus inderdaad.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
De eerste aanmaning vanwege de mislukte automatische incasso's eind juni heb ik gister ontvangen. Hopelijk is dit probleem bij Moneyou nu opgelost, anders ga ik de incasso's overzetten naar ING.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Freakster86 schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 09:51:
De eerste aanmaning vanwege de mislukte automatische incasso's eind juni heb ik gister ontvangen. Hopelijk is dit probleem bij Moneyou nu opgelost, anders ga ik de incasso's overzetten naar ING.
Aanmaning? Dat is dan wel heel snel.
Ze moeten volgens mij eerst weer de factuur voorleggen en minimaal 14 dagen de tijd geven om dit handmatig over te maken, daarna herinnering met nogmaals minimaal 14 dagen en pas daarna een aanmaning ( met eventueel extra kosten )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
JohanNL schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 10:47:
[...]

Aanmaning? Dat is dan wel heel snel.
Ze moeten volgens mij eerst weer de factuur voorleggen en minimaal 14 dagen de tijd geven om dit handmatig over te maken, daarna herinnering met nogmaals minimaal 14 dagen en pas daarna een aanmaning ( met eventueel extra kosten )
Of ze het nou "betalingsherinnering" hadden genoemd of niet, dan was het enkel wat vriendelijker overgekomen, maar het komt beide op hetzelfde neer voor zover ik weet.
Wanneer verstuur ik een aanmaning?

De eerste aanmaning stuurt u wanneer de betaaltermijn van de factuur is verstreken en u nog geen betaling heeft ontvangen. Dat kan al direct de dag na het verstrijken van de betaaltermijn.
Ik wist wanneer ze het bedrag gingen afschrijven. Ze geven aan dat "Moneyou de incasso-opdracht heeft geweigerd". En ik had net een maand daarvoor de betaling omgezet naar dit rekeningnummer... dan snap ik ook wel dat ze ietwat raar opkijken :P

Maar geen nood, direct handmatig overgemaakt dus dat is geen probleem meer. Maar als dit vaker gebeurt, dan zet ik het weer terug naar ING omdat ik geen zin heb in het verwerken van betalingsherinneringen/aanmaningen en mogelijk een slechte reputatie krijgen bij bedrijven/instanties.

Zeg nou zelf; automatische incasso is zo iets standaards voor een bank dat dit gewoon goed moet werken. En het gaat op dit vlak nu al 2 maanden fout (inclusief handmatig ingeplande overboekingen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wenzel
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:07
Ik heb in de Google Play Store een App willen betalen met Moneyou Go (via PayPal), maar helaas. Werd niet geaccepteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koksie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-09 23:31
Ik probeer net op mijn laptop te betalen met iDeal, is de QR scanner uit m'n Android app verdwenen dus kan ik de betaling niet afronden. Hebben meer mensen daar last van?

Edit: de app is 20u geleden ge-update vanuit de Playstore, daar zal wel iets gesneuveld zijn.

[ Voor 22% gewijzigd door koksie op 14-07-2020 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Inderdaad geen scanner meer... Gaat lekker daar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devaqto
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 09-09 21:28
koksie schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 20:15:
Ik probeer net op mijn laptop te betalen met iDeal, is de QR scanner uit m'n Android app verdwenen dus kan ik de betaling niet afronden. Hebben meer mensen daar last van?

Edit: de app is 20u geleden ge-update vanuit de Playstore, daar zal wel iets gesneuveld zijn.
Dit is nu exact het bewijs dat dit geen bankvervanger is, en dat ik nooit mijn centen op deze rekening zal zetten. Zo'n belangrijke feature die nodig is voor betalingen, er ineens niet meer in zit? 8)7

Doet me denken aan Early Access games in Steam :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tommert38
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07-09 22:36
koksie schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 20:15:

Die is verplaatst naar waar je normaal gezien een overboeking zou doen (blauwe knop rechtsonder met diagonale pijltjes).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koksie
Tommert38 schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 22:57:
[...]

Die is verplaatst naar waar je normaal gezien een overboeking zou doen (blauwe knop rechtsonder met diagonale pijltjes).
Je hebt gelijk, thanks! Qua UX vind ik daar wel wat van trouwens. En ook lekker dat bij de FAQs op de website nog de oude plek staat beschreven :( . Ze doen hun best maar helemaal op orde is het nog niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 23:10
MoneYou Go heeft geen zoekfunctie |:( meest basale functionaliteit, essentieel voor een betaalrekening, ontbreekt. Het is dat ik het nog niet zo lang gebruik, geen pasje gebruik en alleen voor prive betalingen, persoonlijke vaste lasten (niet het huis/de auto) en salaris gebruik (en overboeking naar Revolut voor pasgebruik) waardoor scrollen nog net te doen is, niet zoveel mutaties.. maar ik kan het dan echt niet meer serieus nemen.

Voor een enkele betaalrekening met basisfunctionaliteit blijft ING het voordeligst. Dus ik ga naar de ING. Jammer dit.

ABN AMRO blijft voor een en/of rekening de voordeligste voor 1,55 (je moet het wel dubbel betalen, omdat je by default elk een pasje krijgt, maar die kan je daarna direct opzeggen. De app werkt nog steeds op beide telefoons en betalingen doen kan je dus ook beide blijven doen). Al wordt dit verhoogt naar 1,70 blijven ze het goedkoopst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:10
Tamerciaga schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 22:01:
[...]

Dit is nu exact het bewijs dat dit geen bankvervanger is, en dat ik nooit mijn centen op deze rekening zal zetten. Zo'n belangrijke feature die nodig is voor betalingen, er ineens niet meer in zit? 8)7

Doet me denken aan Early Access games in Steam :+
Ik heb altijd iDeal QR problemen gehad met Moneyou, werd altijd naar een niet-bestaande website verwezen ipv dat de app opende.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• exelletor
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:20
Mail ontvangen dat Moneyou stopt met de meeste producten. Die storingen vond ik stom, maar ik ga het wel missen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
exelletor schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 09:59:
Mail ontvangen dat Moneyou stopt met de meeste producten. Die storingen vond ik stom, maar ik ga het wel missen.
Serieus?! Wat staat erin? Hier ( nog ) geen mail ontvangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• exelletor
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:20
JohanNL schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 10:02:
[...]

Serieus?! Wat staat erin? Hier ( nog ) geen mail ontvangen.
https://www.deaandeelhoud...n-nederland-en-duitsland/

Klanten worden vanaf oktober geinformeerd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Bericht op de site: https://www.moneyou.nl/over-moneyou/nieuws

Moneyou Go is dus ook einde oefening... Manmanman, net een paar maanden geleden alles overgezet :( Erg jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stane
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10-09 18:31
Jammer zeg, Moneyou had nou echt een concurrent kunnen zijn voor bunq of de grootbanken, ondanks dat het onderdeel van ABN Amro is. De ontwikkeling was (en is) echter veel en veel te traag.

Mijn vermoeden is dat Moneyou niet de volledige capaciteit voor development had/heeft, waardoor het moest prioriteren waar het tijd in ging investeren. Natuurlijk gaan automatische incasso's dan voor mobiel betalen. ABN heeft hun gewoon niet voldoende resources gegeven. Had de klantenservices op z'n minst samengevoegd. Zet daarnaast een vast team van enkele tientallen programmeurs op Moneyou.

Hoe dan ook, volledig de schuld van ABN Amro. Klanten hebben wel interesse, maar zorg dat je niet jaren bezig bent met relatief eenvoudige features.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Freakster86 schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 11:08:
Bericht op de site: https://www.moneyou.nl/over-moneyou/nieuws

Moneyou Go is dus ook einde oefening... Manmanman, net een paar maanden geleden alles overgezet :( Erg jammer.
Las het net ja. Bummer. Zal de boel maar alvast opzeggen, kan er weer een wit pasje ergens in de la in de kliko ;) Spaarrekening ook maar meteen opdoeken en naar NIBC. Erg jammer wel.

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Lekker dan. Dan is geen gratis alternatief meer voor iDeal dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Facepalm
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:40
Knab is er nog met 5 gratis rekeningen met iDEAL. Maar dan mag je geen pasjes gebruiken dus is ook niet ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
xabre16v schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 12:42:
Lekker dan. Dan is geen gratis alternatief meer voor iDeal dus.
Hopelijk dit jaar toch nog een gratis alternatief via Revolut.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
Ik denk dat we '' gratis '' maar moeten vergeten, het komt gewoon niet uit op de lange termijn voor deze bedrijven.
Vroeger kon de bank dan nog wel aan jou verdienen doordat je je geld parkeerde bij ze, inmiddels kost het aanhouden van geld alleen maar geld en daardoor moet er op een andere manier geld worden binnengehaald door de banken.
Ze zouden je bankgegevens kunnen verkopen en/of gebruiken voor advertenties in de app van je bank bijvoorbeeld, maar dat zou waarschijnlijk tot heel veel weerstand leiden.
De enige logische optie lijkt mij te zijn dat er negatieve rente wordt berekent en *gewoon* pakketkosten worden gevraagd, zoals bij de reguliere banken dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:35

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
stane schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 11:09:

Mijn vermoeden is dat Moneyou [snip]

Hoe dan ook, volledig de schuld van ABN Amro. Klanten hebben wel interesse, maar zorg dat je niet jaren bezig bent met relatief eenvoudige features.
Je vermoed en geeft daarna ABN hoe dan ook de schuld :) ?

https://www.nu.nl/economi...-nederland-en-europa.html
Er werken 147 personeelsleden. Een deel van hen gaat over naar de nieuwe eigenaar, waarmee al overeenstemming is bereikt. De naam van de nieuwe eigenaar maakt ABN AMRO nog niet bekend.
En geloof mij, van die 147 mensen zitten er genoeg devvers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvos
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18:49
Abn amro gooit de handdoek in de ring. Ze stoppen met alle Moneyou activiteiten met uitzondering van hypotheken.

Je kunt per direct geen rekening meer openen en vanaf oktober faseren ze alle bestaande klanten uit. Meer info is te vinden op de officiele moneyou website

Moet zeggen dat ik dit een onbegrijpelijke beslissing vind. Abn amro had hiermee een mooi merk om te experimenteren met vernieuwing richting partijen zoals bunq, Revolut en N26.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 17:47
Nederlanders veranderen niet graag van bank en Money you go was ook voor velen, een gratis bank ‘erbij’. Omdat sowieso weinig mensen overstappen, ging Money you go ook niet (heel) hard groeien. Traditionele banken genieten in Nederland nog steeds de voorkeur, ondanks de komst in deze eeuw van de diverse app only/neo/Fin tech banken. Ik heb zelf ook diverse andere rekeningen bij de bekende fintechs, maar ik laat mijn salaris wel ‘old school’ overmaken naar mijn Rabo. Ik heb in mijn familie en op mijn werk wel eens navraag gedaan, maar men zit bij ABN AMRO, ING, Rabo, Sns en hebben maar 1 rekening en verder niets). Money you go was ook voor veel mensen niet bekend.

[ Voor 62% gewijzigd door Datisraar op 12-08-2020 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvos
Datisraar schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 15:20:
Nederlanders veranderen niet graag van bank en Money you go was ook voor velen, een gratis bank ‘erbij’. Omdat sowieso weinig mensen overstappen, ging Money you go ook niet (heel) hard groeien. Traditionele banken genieten in Nederland nog steeds de voorkeur, ondanks de komst in deze eeuw van de diverse app only/neo/Fin tech banken. Ik heb zelf ook diverse andere rekeningen bij de bekende fintechs, maar ik laat mijn salaris wel ‘old school’ overmaken naar mijn Rabo. Ik heb op mijn werk wel eens navraag gedaan, maar op mijn werk zitten collega’s alleen bij ABN AMRO, ING, Rabo, Sns en hebben maar 1 rekening en verder niets). Money you go was ook voor veel mensen niet bekend.
Natuurlijk heb je gelijk dat veel mensen conservatief zijn als het op bankieren aankomt. Toch denk ik dat de ouderwetse banken terrein gaan verliezen op den duur, ook onder het grote publiek. Daar zijn meerdere redenen voor;

- Doordat de grote banken als ABN, ING en Rabobank onzettend groot en log zijn zullen ze veel moeite krijgen om vernieuwingen en ontwikkelingen de komende jaren bij te benen. Bijvoorbeeld de bunq app loopt nog steeds flink voorop ten opzichte van de apps van grootbanken
- Daarnaast hebben veel neobanken hier nu nog last van iDeal, dat is immers een specifiek Nederlands product wat niet de moeite is voor een buitenlandse bank om te implementeren maar wel een groot gemis is voor de Nederlandse klant. De noodzaak voor iDeal zal echter de komende jaren minder worden door de uitrol van instant sepa payments wat iDeal eigenlijk overbodig maakt.
- Adverteren en integratie van bankieren zullen een steeds belangrijkere rol gaan spelen met de komst van fintech banken en PSD2. Ik vermoed dat nieuwe banken hier veel sneller op in gaan spelen en daardoor klanten meerwaarde kunnen bieden. Immers waarvoor blijf je nu bij een oude bank? Ideal (wordt straks overbodig), Contant geld (steeds minder gebruikt), Dure kantoren (steeds minder bereikbaar, zeker met corona), Imago (eigenlijk niet al te best) en lenen (maar banken doen al jaren moeilijk over kredieten verstrekken). Over een paar jaar is er helemaal geen reden meer om bij een grootbank te zitten.

En juist daarin had Moneyou dus een unieke positie. Ze waren namelijk naast bunq de enige fintech bank die iDeal ondersteunde, zeker de komende jaren nog een groot voordeel. Daarnaast hadden ze een nieuwe naam maar toch een vertrouwde naam als ABN AMRO achter zich. Waardoor ze toch een beetje konden profiteren van en vernieuwend en betrouwbaar.

Daarnaast kon Moneyou juist bij uitstek een kleinschaliger, flexibeler platform zijn waar ABN AMRO allerlei PSD2 gerelateerde vernieuwingen kon testen zonder hun eigen naam of de bankomgeving van ABN AMRO klanten op het spel te zetten. En ik snap best dat zo'n bank geld kost en de economische vooruitzichten niet al te best zijn maar ABN pakte toch nog 2 miljard+ winst in 2019, daar kun je best wat mee doen. Maar nu gooien ze het allemaal op de lage rentestanden en dat Moneyou daardoor niet levensvatbaar is. Terwijl volgens mij een bank zeker met PSD2 in het achterhoofd toch meer is dan rente. Een gemiste kans wat mij betreft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
@ Silvos: goeie analyse van jou en heldere uiteenzetting. Maar bij de analyse hoort ook een gedragsverandering bij Nederlandse klanten en is men ‘honkvast’ . Wellicht een generatie dingetje ? Maar kinderen gaan vaak eerst bankieren bij de bank van hun ouders en je moet je er ook voor interesseren om buiten de grootbanken om te denken voor een andere bank, dat speelt ook mee. Een N26 in Nederland heeft geloof ik al 100.000 klanten, maar zal over een paar jaar half Nederland alleen bij een neo of Fin tech bank zitten, ook al als Bunq met zijn app echt veel meer doorontwikkeld is als een SNS app bijvoorbeeld? Er is in money you ook gewoon te weinig geïnvesteerd voor de grote massa, en niet iedereen hoeft persé een gratis rekening wat ook een balangrijk verkoop argument was. Tel daarbij op dat veel mensen - behalve wij tweakers hier - het niet interessant vinden om zich te verdiepen om van bank te veranderen, laat staan een (app) bank erbij te nemen.

[ Voor 19% gewijzigd door Datisraar op 12-08-2020 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koksie
Hm, balen zeg. Ik gebruik zowel Moneyou als Moneyou Go. Aanvankelijk vooral voor de spaarrente maar dat is natuurlijk allang verleden tijd. Andere spaarbanken waar nog iets van rente bestaat, hebben helaas geen potjes en dat vind ik heel handig.
Ook gebruikte ik de rekening van Moneyou Go om voor iemand anders online spullen te bestellen, die dit zelf te moeilijk vindt. Vanwege iDeal was Monyou Go daar ideaal voor: online kopen mogelijk, maar wel gescheiden van mijn vaste hoofdrekening.
De fysieke pas kwam ook zo nu en dan van pas, vooral in het buitenland vanwege de gratis transacties waar mijn eigen bank 1,2% koersopslag rekent. Ik verblijf zeer regelmatig buiten de eurozone dus dat loopt best aardig op.

Op zoek naar een alternatief dus maar, al ben ik bang dat het lastig wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Nu online
koksie schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 22:58:

Op zoek naar een alternatief dus maar, al ben ik bang dat het lastig wordt...
alternatieven met lage/geen koersopslag bij vreemde valuta zijn N26 of Revolut.

Voor iDeal wordt het iets lastiger. Revolut is momenteel bezig met de implementatie van iDeal.

Voordeel van N26 is de volwaardige bankvergunning incl depositogarantie. Revolut is een "e-money" instelling met minder bescherming, maar zou met een volwaardige EU bankvergunning bezig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koksie
Wally2002 schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 23:07:
[...]

Voor iDeal wordt het iets lastiger. Revolut is momenteel bezig met de implementatie van iDeal.

Voordeel van N26 is de volwaardige bankvergunning incl depositogarantie. Revolut is een "e-money" instelling met minder bescherming, maar zou met een volwaardige EU bankvergunning bezig zijn.
Thanks, ik volg beiden al een tijdje idd, net niet helemaal hoe ik het hebben wil helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
Voor wie ook een creditcard gebruikt of wil gebruiken en daarnaast ook een wat uitgebreider pakket wil met meerdere rekeningnummers en onbeperkt aantal spaarrekeningen, kan ik Knab wel aanraden.
Anders zou ik gewoon één van de ordinaire banken kiezen.

De andere gratis opties die er zijn, die zijn gewoon niet volledig of in een soort van bèta modus.
En voor je het weet gaan ze toch geld vragen of stoppen ze ermee.
Een bank maakt gewoon kosten en dat moeten ze op een of andere manier terug verdienen.
Ik zou dus gewoon een bank kiezen die alles wat beter op orde heeft en je wat meer zekerheid hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 18:43
Wally2002 schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 23:07:
De gratis versie van Revolut is helaas beperkt tot 1000 euro per maand exchange, daarboven een opslag van 0,5% plus eventuele weekendopslag van 0,5-1,0%. Zie: https://www.revolut.com/nl-NL/legal/fees
Moneyou Go heeft niet zo’n beperking en rekenen af tegen de Maestro (=Mastercard) koers.
Echt jammer dat Moneyou stopt :?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yowzawood
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 12-07-2021
Silvos schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 15:12:
Moet zeggen dat ik dit een onbegrijpelijke beslissing vind. Abn amro had hiermee een mooi merk om te experimenteren met vernieuwing richting partijen zoals bunq, Revolut en N26.
Het was leuk toen ze met MY snel wat extra spaargeld/funding uit de markt konden halen jaren geleden.... het ging fout toen zo'n club ambities kreeg om zich als bankje te gaan ontwikkelen. Ze voegden ook helemaal niets toe aan het al bestaande aanbod, daarom had niemand interesse.

Niet meer dan logisch dat ze er nu eindelijk mee stoppen. Alleen jaren te laat, maar dat is ABN AMRO altijd....
Silvos schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 15:44:
[...]- Doordat de grote banken als ABN, ING en Rabobank onzettend groot en log zijn zullen ze veel moeite krijgen om vernieuwingen en ontwikkelingen de komende jaren bij te benen. Bijvoorbeeld de bunq app loopt nog steeds flink voorop ten opzichte van de apps van grootbanken
Get real..... voor het gros van NL zijn de huidge apps meer dan voldoende en vaak superieur tov die onzin die Bunq je laat zien. Het is een niche markt die behoefte heeft, het gros wil gewoon fatsoenlijke overzichten en makkelijk betalen bij een vertrouwde naam.

En zelfs die niche markt lijkt een hekel te hebben aan het speeltje van enkelen zoals die bomen onzin. En de basis van een bank is toch winst maken. Je ziet wat er anders gebeurt als dit soort partijen door een paar mensen worden gecontroleerd.

[ Voor 39% gewijzigd door Yowzawood op 13-08-2020 08:24 ]

• Jan-Remco
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10-09 18:19
Moneyou stopt dus. Denk dat ik zal overstappen naar ABN AMRO voor een goedkope rekening, tenzij iemand nog wat anders weet?
Voor sparen al overgestapt naar OpenBank, voor mijn standaard bankrekening gebruik in N26, beiden echter geen Ideal.
Ik heb nog SNS, maar die dient alleen als nederlandse tegenrekening voor N26 (die verplicht dat) en daarvoor kan ik goedkoper bij ABN AMRO terecht.

[ Voor 117% gewijzigd door Jan-Remco op 13-08-2020 16:24 ]

• Neirod
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 20-06-2024
Kent iemand een alternatief voor het potjes concept van MY. Dat werkte voor mij zo goed met budgeteren en gereserveerde uitgaven achter de hand houden enzo. Potje voor boodschappen per maand, potje voor diverse per maand. Heeft me echt veel geld bespaard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patrick_6369
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:24
Ik heb vanochtend mijn Moneyou-geld naar mijn huisbankier ING overgemaakt. Daar heb ik de mogelijkheid om 10 spaardoel-rekeningen in te stellen voor iedere 'Oranje spaarrekening'. Dus bij ING kan het in ieder geval. En aanzienlijk meer rente dan bij Moneyou (0,01% rente is een oneindig veelvoud van 0,00% of zoiets :P )

Hier zou een handtekening kunnen staan.

• jack2
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18:00
U123456 schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 07:05:
[...]
De gratis versie van Revolut is helaas beperkt tot 1000 euro per maand exchange, daarboven een opslag van 0,5% plus eventuele weekendopslag van 0,5-1,0%. Zie: https://www.revolut.com/nl-NL/legal/fees
Is Openbank dan niet een optie? Tot het einde van deze maand is hun Travelcard gratis aan te vragen:
  • 5 keer per maand gratis geld opnemen wereldwijd
  • Betaal gratis in vreemde valuta en met de Mastercard wisselkoers, elke dag inclusief in het weekend
  • Travel card plan voor altijd gratis voor de eerste 30.000 nieuwe klanten die zich aanmelden t/m 31 juli 2020.
Dat tweede punt lijkt er op te duiden dat ze willen concurreren met Revolut die in het weekend een extra marge rekenen vanwege mogelijke koersschommelingen.

Revolut zou naar mijn idee sowieso moeten afvallen vanwege banden met de Russische overheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Neirod
Patrick_6369 schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 10:25:
Ik heb vanochtend mijn Moneyou-geld naar mijn huisbankier ING overgemaakt. Daar heb ik de mogelijkheid om 10 spaardoel-rekeningen in te stellen voor iedere 'Oranje spaarrekening'. Dus bij ING kan het in ieder geval. En aanzienlijk meer rente dan bij Moneyou (0,01% rente is een oneindig veelvoud van 0,00% of zoiets :P )
Niet echt want met zo'n spaardoel kun je niet betalen, dan moet je geld overmaken naar je betaalrekening. Dat werkt een beetje onhandig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Neirod
Ik lees overigens net op business insider het volgende:
Volgens een woordvoerder van ABN AMRO komt er voor ruim veertig mensen een sociaal plan. Ook gaat er nog deel van de medewerkers over naar een fintechpartij, die de techniek achter het Moneyou-platform overneemt.
Weet iemand welk fintech bedrijf dit is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patrick_6369
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:24
Neirod schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 10:30:
[...]Niet echt want met zo'n spaardoel kun je niet betalen, dan moet je geld overmaken naar je betaalrekening. Dat werkt een beetje onhandig.
Oh sorry, ik verwarde het met de doelspaarrekeningen van Moneyou die ik zelf gebruikte. Ik was alleen een spaarklant, dus ik had niet geschakeld dat een dergelijke functionaliteit ook de op de betaalrekeningen van MY kon bestaan.

Hier zou een handtekening kunnen staan.

• Datisraar
jack2 schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 10:27:
[...]

Dat tweede punt lijkt er op te duiden dat ze willen concurreren met Revolut die in het weekend een extra marge rekenen vanwege mogelijke koersschommelingen.

Revolut zou naar mijn idee sowieso moeten afvallen vanwege banden met de Russische overheid.
Dat laatste klopt. Een van de oprichters Storonsky, van Revolut is de zoon van een directielid van Gazprom, dat bedrijf is staats eigendom van de Russische overheid. Poetin kan misschien niet zien wat er op je rekening staat 😉, maar kan me voorstellen dat mensen daar moeite mee hebben.

[ Voor 42% gewijzigd door Datisraar op 13-08-2020 11:48 ]

• henkjobse
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-09 21:57
Neirod schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 10:31:

[...]

Nee maar t zou kunnen dat Menno een deel vd mensen meeneemt en iets nieuws op zet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silvos
Yowzawood schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 08:18:
[...]

Het was leuk toen ze met MY snel wat extra spaargeld/funding uit de markt konden halen jaren geleden.... het ging fout toen zo'n club ambities kreeg om zich als bankje te gaan ontwikkelen. Ze voegden ook helemaal niets toe aan het al bestaande aanbod, daarom had niemand interesse.

Niet meer dan logisch dat ze er nu eindelijk mee stoppen. Alleen jaren te laat, maar dat is ABN AMRO altijd....
Je hebt gelijk dat het in de huidige vorm niet veel toevoegde. Echter ze hadden dit mijn inziens met weinig moeite kunnen verbeteren. Toevoeging van een prepaid creditcard bijvoorbeeld, ondersteuning digitale passen, optie voor het delen van rekeningen zoals bijv. N26 spaces en wat lagere tarieven versus de grootbanken voor wisselkoersen en buitenlandse betalingen.

Dan had je in 1 klap een bank gehad die meerwaarde kon bieden aan Openbank, N26, Revolut en klanten die weglopen van bunq. Voeg kleinzakelijk bankieren toe en je kon ook concurreren met Knab en SNS. En dan hoefde het niet eens gratis te zijn, 1 of 2 euro per maand was ook prima geweest.
Get real..... voor het gros van NL zijn de huidge apps meer dan voldoende en vaak superieur tov die onzin die Bunq je laat zien. Het is een niche markt die behoefte heeft, het gros wil gewoon fatsoenlijke overzichten en makkelijk betalen bij een vertrouwde naam.

En zelfs die niche markt lijkt een hekel te hebben aan het speeltje van enkelen zoals die bomen onzin. En de basis van een bank is toch winst maken. Je ziet wat er anders gebeurt als dit soort partijen door een paar mensen worden gecontroleerd.
Ik zei niet voor niets de komende jaren he en dingen veranderen wel vaker. Vroeger was een acceptgiro ook beter dan internetbankieren, of een DVD een stream of een domme Nokiaphone versus een Windows smartphone. Dat mensen nu nog geen aanleiding zien om van bank te wisselen betekend niet dat dat zo blijft.

Nu volstaan die grootbanken inderdaad nog maar de ontwikkelingen gaan snel en ik vermoed dat PSD2 de wijze waarop we bankieren nog wel eens flink zou kunnen veranderen (in positieve of negatieve zin). Daar komt bij dat internationale banken zoals N26 met ontzettend veel venture capital werken en bijvoorbeeld Openbank de grootste bank ter wereld Santander achter zich heeft. Daarmee hebben ze meer slagkracht dan de grote Nederlandse banken. En dat bunq er momenteel een beetje een potje van maakt betekend niet dat alle internetbanken dat doen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• nathalia
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:41
Neirod schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 10:31:

[...]

Een deel van de medewerkers van MoneYou gaat over naar fintechpartij Revolut die de techniek achter het Moneyou-platform overneemt. Op deze manier kan Revolut gebruikmaken van de iDEAL infrastructuur van MoneYou.

Dit komt geheel overeen met de reactie van Currence iDEAL B.V. op de vraag die gesteld is over betalen met iDEAL bij Revolut. Hierbij hun reactie:

"Online betalen met iDEAL door Revolut-klanten is nog niet mogelijk. Revolut werkt momenteel echter aan de mogelijkheid om hun klanten met iDEAL te kunnen laten betalen. Dit zal naar verwachting later dit jaar van start gaan. Eventuele verdere vragen kunnen aan Revolut worden gesteld."

Kortom, voorlopig gewoon de rekening bij MoneYou aanhouden. Wellicht kan het makkelijk worden overgezet naar Revolut.

Mazda MX-30

• stane
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10-09 18:31
nathalia schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 19:00:
[...]

Een deel van de medewerkers van MoneYou gaat over naar fintechpartij Revolut die de techniek achter het Moneyou-platform overneemt. Op deze manier kan Revolut gebruikmaken van de iDEAL infrastructuur van MoneYou.

Dit komt geheel overeen met de reactie van Currence iDEAL B.V. op de vraag die gesteld is over betalen met iDEAL bij Revolut. Hierbij hun reactie:

"Online betalen met iDEAL door Revolut-klanten is nog niet mogelijk. Revolut werkt momenteel echter aan de mogelijkheid om hun klanten met iDEAL te kunnen laten betalen. Dit zal naar verwachting later dit jaar van start gaan. Eventuele verdere vragen kunnen aan Revolut worden gesteld."

Kortom, voorlopig gewoon de rekening bij MoneYou aanhouden. Wellicht kan het makkelijk worden overgezet naar Revolut.
Dan wordt Revolut een gigantische concurrent voor bunq. Zal toch wat zijn!

• jack2
[...]
Hoe weet je dit?

Rare gedachtenkronkels mag je achterwege laten, tenzij onderbouwd

[ Voor 16% gewijzigd door Outerspace op 17-08-2020 19:25 ]

• koksie
Zolang Revolut geen banklicentie heeft en niet deelneemt aan het Nederlandse DSG, vind ik het geen volwaardige partij waar ik (voor mijn doen) grote sommen geld of salarisverkeer aan zou toevertrouwen.

Een echt volwaardig en gratis alternatief voor Moneyou Go is er volgens mij eigenlijk niet. Geen ramp, maar wordt wat behelpen met spaarrekeningen en potjes bij bijv Nationale Nederlanden en mijn normale betaalverkeer weer bij de Rabo ofzo, net als vroeger.

Verwijderd

jack2 schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 20:49:
[...]

Hoe weet je dit?

Ik mag toch hopen dat de Nederlandse overheid hier een stokje voor steekt, als dit waar is. We zijn MH17 niet vergeten.
Twee vragen:

Wat heeft MH17 hier mee te maken?
En waarom zou de NL overheid hier een stokje voor moeten steken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 21:13:
[...]
Wat heeft MH17 hier mee te maken?
En waarom zou de NL overheid hier een stokje voor moeten steken?
Aan mij is de vraag niet direct gesteld, maar ik vermoed dat die gedachte op komt omdat de oprichter van Revolut, Nikolay Storonsky, van oorsprong Russich is. Zijn vader heeft zelfs een hoge positie bij Gazprom.

Nou geloof ik zelf niet dat deze familie zelf de Бук-raket heeft afgeschoten of zelfs ook maar enige betrokkenheid heeft bij deze ramp. Maar je kunt natuurlijk een afkeer van alles Russisch hebben na MH17.

Ik heb daar zelf altijd wat gemengde gevoelens bij, omdat dit soort boycots niet alleen het regime zelf treffen, maar ook de brede basis van de bevolking, die daardoor juist méér achter het eigen regime kan gaan staan dan er tegen. Maar ook dáár kun je anders tegenaan kijken, kijk bijvoorbeeld eens naar de Shell- en Outspanboycots in de jaren 70 en 80.

• jack2
Verwijderd schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 21:39:
[...]
Nou geloof ik zelf niet dat deze familie zelf de Бук-raket heeft afgeschoten of zelfs ook maar enige betrokkenheid heeft bij deze ramp. Maar je kunt natuurlijk een afkeer van alles Russisch hebben na MH17.
Ik had inderdaad moeten verwijzen naar de berichten hierboven voordat ik mijn opmerking plaatste.

Het zit hem meer in een afkeer van alles Kremlin. Voor mij is dat genoeg om niks te maken te willen hebben met Revolut.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bigf00t
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:34
Ik ben wel heel erg benieuwd hoe en wat je hier meer over weet.

Gaat Revolut samenwerken met ABN AMRO en kunnen ze hierdoor hun banklicentie gebruiken en daardoor ook Nederlandse IBANs aanbieden? Zomaar een gedachte. Zover ik weet is het namelijk alleen mogelijk om iDEAL issuer te worden als Nederlandse bank?

Moneyou ga ik in ieder geval totaal niet missen en ik ben blij dat ik inmiddels bijna alles naar ING omgezet heb. Ze hadden er veel meer uit kunnen halen als er meer aandacht naar development was gegaan. Die nieuwe technieken hadden ze daarna ook weer voor de ABN AMRO app kunnen gebruiken lijkt me.

Ik ben benieuwd welke info we uiteindelijk als Moneyou klant gaan ontvangen. Overgezet worden naar Revolut met een NL IBAN + iDeal betalingen is in ieder geval welkom :+ Tot die tijd zal ik Moneyou af en toe nog wel eens gebruiken voor een iDEAL betaling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
jack2 schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 22:12:
[...]

Ik had inderdaad moeten verwijzen naar de berichten hierboven voordat ik mijn opmerking plaatste.

Het zit hem meer in een afkeer van alles Kremlin. Voor mij is dat genoeg om niks te maken te willen hebben met Revolut.
Het zal wel meevallen met de Russische invloeden als je een Revolut rekening hebt. Poetin zal echt niet meekijken en het saldo van je rekening raadplegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ditto4076
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 16:45
jack2 schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 22:12:
Interessant. Zal je na het stoppen van de aardgaswinning in Groningen ook je neus ophalen voor Russisch aardgas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 18:43
Ben vooral benieuwd wat de volgorde der dingen gaat worden bij Moneyou. Gaat men beginnen met het uitfaseren van de Go betaalrekeningen of met de spaarrekeningen? En wat gaat er gebeuren met groendeposito’s die formeel bij ABNAmro Groenbank lopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
@U123456 Rekeningen zijn al niet meer te openen. Vermoedelijk kondigen ze in oktober aan dat per datum xx de rekening wordt gesloten. Voor die tijd kun je het handmatig overboeken en anders gaat het automatisch naar je tegenrekening.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-09 14:23

De discussie over geopolitiek is interessant maar niet direct relevant voor een gebruikers-ervaringen topic over MoneyYou Go

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faceless
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-09 17:06
Jan-Remco schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 08:22:
Ik heb nog SNS, maar die dient alleen als nederlandse tegenrekening voor N26 (die verplicht dat) en daarvoor kan ik goedkoper bij ABN AMRO terecht.
Weet je zeker dat n26 een tegenrekening verplicht?

[ Voor 6% gewijzigd door Faceless op 16-08-2020 22:54 . Reden: verduidelijking ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Faceless schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 22:54:
[...]

N26 behoeft geen tegenrekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ditto4076
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 16:45
Jan-Remco schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 08:22:
Moneyou stopt dus. Denk dat ik zal overstappen naar ABN AMRO voor een goedkope rekening, tenzij iemand nog wat anders weet?
Voor sparen al overgestapt naar OpenBank, voor mijn standaard bankrekening gebruik in N26, beiden echter geen Ideal.
ABN AMRO vanwege standaard Nederlandse bankfaciliteiten (iDEAL, Apple Pay, etc), alle 3 bestaande versies van instant payments en vele koppelbare wearables, gecombineerd met Openbank (met gratis Travel+) vanwege maximaal 5 betaalrekeningen, 5 spaarrekeningen met eigen IBAN's en 5 betaalpassen en Revolut met tegenwoordig instant payments en iDEAL top-ups (en binnenkort volledige iDEAL support?) als backup levert een veelvoud van voordelige betaalopties thuis en op reis voor minimale maandelijkse lasten...
Neirod schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 10:23:
Kent iemand een alternatief voor het potjes concept van MY. Dat werkte voor mij zo goed met budgeteren en gereserveerde uitgaven achter de hand houden enzo. Potje voor boodschappen per maand, potje voor diverse per maand. Heeft me echt veel geld bespaard.
De spaarrekeningen van Openbank hebben hun eigen IBAN en missen eigenlijk alleen een gekoppelde betaalpas. Je kan de betaalrekeningen en spaarrekeningen (maximaal 5 van elk) dus gebruiken als potjes van waaruit alles kan met uitzondering van betalen met betaalpas vanuit de spaarrekeningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odeklontje
  • Registratie: Juli 2017
  • Niet online
Dus eigenlijk is het nog wachten op de ondersteuning van iDEAL bij Openbank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Odeklontje schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 13:55:
Dus eigenlijk is het nog wachten op de ondersteuning van iDEAL bij Openbank.
Ik denk dat je hier wel heel lang op mag gaan wachten, maar willen ze een serieuze speler zijn in de Nederlandse markt zouden ze het wel moeten gaan ondersteunen.
Vraag is alleen of een Spaanse bank dat zomaar kan doen, wellicht is een Nederlandse bankvergunning wel verplicht, geen idee eerlijk gezegd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaveFlash
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-09 16:12

DaveFlash

Here's to the crazy ones

@jack2 wat heeft mh17 met een britse fintech te maken, die link ontgaat mij een beetje

nevermind, je beantwoord de vraag zelf al.

[ Voor 23% gewijzigd door DaveFlash op 17-08-2020 14:57 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DaveFlash
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-09 16:12

DaveFlash

Here's to the crazy ones

Bigf00t schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 23:17:
[...]

(..) issuer te worden als Nederlandse bank? (..)
Antwoord nee, dit is niet vereist, het uitgeven van Nederlandse iBANS evenmin.
Voorbeelden: Openbank actief als nederlandse bank met ES iban, Handelsbanken, een Zweedse bank, actief met iDEAL, wel Nederlandse ibans dacht ik, maar again, dat is niet vereist. Hun hebben een Nederlandse afdeling opgezet, maar dat is niet verplicht, voorbeelden: Monese, N26, Holvi etc.
(..) Overgezet worden naar Revolut met een NL IBAN + iDeal betalingen is in ieder geval welkom (..)
Nee helaas, je zult een nieuwe rekening bij Revolut moeten openen en de Monyou moeten sluiten, men neemt enkel het personeel en een deel van het technisch platform over.

Voor de rest kan ik idd bevestigen dat Revolut zelf in het laatste traject van certificering en licensering zit bij Currence om iDEAL partner bank te worden bij hun.

Ze zullen idd later dit jaar iDEAL als betaaloptie gaan aanbieden voor Nederlandse rekeninghouders om te selecteren in een iDEAL scherm van een webshop of app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-Remco
Faceless schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 22:54:
[...]

Ik kan het ook niet meer vinden. Misschien bij Moneyou zelf, ik heb teveel bankrekeningen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-Remco
xabre16v schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 10:47:
[...]

N26 behoeft geen tegenrekening.
Volgens mij heb je gelijk, het was wel zo bij Moneyou, dacht dat het bij N26 ook zo was, maar ik kan het niet terug vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bcome
  • Laatst online: 18:52
Spijtig om te horen dat MoneYou er mee stopt. Ik had niet zo veel eisen aan een betaalrekening, dus MoneYou was in dit opzicht perfect voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Zelfs het updaten van de app met een simpele korte melding dat Moneyou stopt en dat je op de website moet kijken voor meer informatie heeft letterlijk een week geduurd :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• musicfreak
Ik heb gisteren de app sinds een maand weer geopend, maar kreeg deze melding niet eens. Heb wel de laatste versie van de app. Heb ook geen mail ontvangen, terwijl ik de maanden daarvoor wel af en toe een mail kreeg.

Sowieso wel bijzonder dit, in april kwamen ze nog met nieuwe algemene voorwaarden waarin de mogelijkheid werd genoemd dat er nieuwe betaalde pakketten kwamen. En dan nu zo plotseling de stekker eruit trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
musicfreak schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 10:28:
Ik heb gisteren de app sinds een maand weer geopend, maar kreeg deze melding niet eens. Heb wel de laatste versie van de app. Heb ook geen mail ontvangen, terwijl ik de maanden daarvoor wel af en toe een mail kreeg.

Sowieso wel bijzonder dit, in april kwamen ze nog met nieuwe algemene voorwaarden waarin de mogelijkheid werd genoemd dat er nieuwe betaalde pakketten kwamen. En dan nu zo plotseling de stekker eruit trekken.
Bovenin de app stond voorheen een vakje met je saldo en met de (opgebouwde) rente. Daar is nu een vakje bijgekomen (en die zie je als eerste als je de app opent) met de melding:
Belangrijk bericht voor klanten:
Moneyou stopt haar activiteiten. Kijk op moneyou.nl voor meer informatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Via automatisch updaten was de update van de MoneYou Go app niet meegekomen, geen idee waarom niet. Na het opzoeken van de app in de Play store heb ik hem handmatig geupdate en nu zie ik inderdaad ook deze melding. :) Maar dat ze dan niet even een link bij dit bericht plaatsen zeg, zou de app dat niet ondersteunen?

[ Voor 19% gewijzigd door musicfreak op 19-08-2020 10:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
@musicfreak Ik vermoed ruimte tekort. Vandaar dat ook die laatste punt ontbreekt :+

Snap niet waarom ze niet gewoon klanten per e-mail informeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Nu online
Hier iOS en laatste versie van de app maar tot op heden geen enkel bericht in de app, en ook geen e-mail ontvangen.

Inmiddels alle automatische incasso's aan het overzetten naar m'n legacy bank.

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:25
Ik zit al jaren voor het sparen bij Moneyou. Was echt super prima als spaarrekening bank. Dat ga ik nu ook overzetten naar mijn oude bank. Die ondersteunt tegenwoordig ook meerdere spaarrekeningen dus ga ik daar maar verder. Voor de rente hoef je het voorlopig toch niet te doen.

Alleen jammer, ik had net 3 weken geleden alles overgezet naar Moneyou Go voor de vaste maandlasten die ik samen met mijn vriendin had. Maar daar moet ik dus ook iets anders op gaan verzinnen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Toen ik noodgedwongen ;) van bunq naar Moneyou Go ging heb ik een lijstje bijgehouden van alle instanties etc waar ik mijn rekening moest aanpassen. Dat waren er 28. Enkele daarvan moest het zelfs redelijk ouderwets via een e-mail en bij 3 zelfs per formulier op de post. Ook werd ik in 2 gevallen nagebeld om te verifieren of ik inderdaad mijn rekeningnr wilde wijzigen. Al met al best veel gedoe.

Nu, enkele maanden later, kan ik het lijstje weer opnieuw gaan afwerken :-S. Voordeel is dan weer dát ik een mooi lijstje heb dat nog actueel is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazco2nd
Jesus wat kut. Ontdek net pas die melding in de app die nergens naar verwijst. Had het anders nieteens geweten.
En ik heb nog met de klantenservice gebeld 2x en gemaild om te vragen of Go nog wel doorgaat volgend jaar. Wat een bullshit. Inderdaad irritant om nu weet over te stappen.

Gelukkig alleen voor privé lasten (5 maandelijkse incassos) en niet voor woning/auto.

In elk geval wordt het ING. Is de goedkoopste rekening, zeker als je geen cash gebruikt en geen of bijna geen pas.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JohanNL
Ja laat dit ook maar een les wezen: kies geen gratis/budget bank voor je primaire bankzaken maar een degelijke bank, verder is ( extra ) service ook wat waard.
En dat laatste heb ik recentelijk ook mogen aanvoelen, dat een bank die zijn zaakjes op orde heeft en een daadwerkelijke klantenservice heeft cruciaal is.
Pakketkosten betalen voor je rekening is daar ook geen garantie voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZXRY
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 10-09 18:14
JohanNL schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 16:28:
Ja laat dit ook maar een les wezen: kies geen gratis/budget bank voor je primaire bankzaken maar een degelijke bank, verder is ( extra ) service ook wat waard.
En dat laatste heb ik recentelijk ook mogen aanvoelen, dat een bank die zijn zaakjes op orde heeft en een daadwerkelijke klantenservice heeft cruciaal is.
Een rekening bij een hoofdbank blijft inderdaad voorlopig de beste keuze imo. Fintechs zijn leuk als extra rekeningen en voegen soms ook wel wat toe maar primair zal ik ze niet gebruiken. Die kleine 20 euro die je bespaart is het niet waard als je steeds al je incasso's mag gaan overzetten bijvoorbeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Datisraar
Ik heb zelf ook even Money you go gehad, maar al weer opgezegd. Gratis is altijd meegenomen maar miste nog wat dingen. Ben blij dat ik mijn Rabo heb aangehouden al die tijd en daar ‘old school’ mijn salaris betaling op heb gehouden voor de bankkosten 1,70€ per maand en blijft voor mij de rots in de (bank) branding. Ja, ik ben ook enorme fan van de diverse neo/Fin tech banken in Europa. Ben enorm voor vernieuwing en ja, zit ook bij Bunq, Openbank, N26, Revolut, Monese, TransferWise (zal ik nog even doorgaan?). Maar een van die bedrijven zal nooit mijn hoofdbank worden. Misschien ben ik nog te traditioneel (maar ben dan al ook 50). En dan dit verhaal van Money you go? Triest......

[ Voor 30% gewijzigd door Datisraar op 21-08-2020 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Het blijft raar dat je in andere landen geen cent betaald voor je traditionele bank betaalrekening.

Puur voor pasgebruik heb ik al sinds eind 2015 een andere bank. Eerst paar jaar N26 (met Revolut passen als backup) en ergens in 2017 overgegaan op Revolut, omdat die instant top up heeft en wél zijn app doorontwikkelde en bugs aanpakte.
N26 heeft dik 2.5 jaar geen enkele bug opgelost en werd vooral een heel irritante maar voordelige bank.

Voor pasgebruik, gebruik ik straks al bijna 5 jaar geen Nederlandse bank. Dat gaat echt prima. Het kan dus wel.

Zo heb ik dus 3 rekeningen die ik actief gebruik:
Eigen Bunq>MoneYou>ING rekening (met spaar eraan gekoppeld)
En/Of bij ABN ivm laagste kosten (met en/of spaar)
Revolut free en als backup N26.

Werkt best goed. Gescheiden vaste huis/auto lasten en gescheiden pasgebruik met een flinke dosis analytics (Revolut app) houd mijn uitgaven inzichtelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Akemi
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-09 21:22
Baal er best wel van. Enige bank waar je op een betaalrekening potjes kon maken. Rabo doet dat alleen op zijn spaarrekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
Akemi schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 22:21:
Baal er best wel van. Enige bank waar je op een betaalrekening potjes kon maken. Rabo doet dat alleen op zijn spaarrekening.
Ja balen natuurlijk. Welke rekeningen en banken ga je nu proberen? 🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akemi
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-09 21:22
Datisraar schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 22:46:
[...]

Ja balen natuurlijk. Welke rekeningen en banken ga je nu proberen? 🤔
Het lijkt erop dat N26 een soortgelijk iets heeft. Het is gratis en werkt, bij de gratis versie, met 2 spaces/potjes. Alleen kan je niet betalen vanuit die potjes, dat moet eerst naar je main account.

Revolut is ook gratis maar die heeft dat in zijn geheel niet.

Voor mij is het alleen van belang om een rekening te hebben waar ik kinderbijslag, vakantiegeld en kgb gescheiden hou. Ik heb verder geen full blown rekening met alle toeters en bellen nodig.
Daar heb ik al rekeningen voor lopen bij systeem banken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Nu online
Akemi schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 19:03:
[...]
Revolut is ook gratis maar die heeft dat in zijn geheel niet.
Revolut heeft Vaults. Kun je incidenteel inleggen, automatisch inleggen of afronding naar boven van je betaalrekening inleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Akemi schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 22:21:
Ik voel met je mee. Ik val hier ook tussen wal en schip. Gebruik de potjes echt veel en vond het juist ideaal om alles te budgetteren en gescheiden te houden. Pinnen en iDeal betalingen uit elk potje. Heerlijk overzichtelijk.

Heb al wat zitten gluren in Het grote gratis bankentopic naar alternatieven, maar het is allemaal net niks. Knab of Openbank (of beiden) is een optie, maar dat wordt wel erg veel gedoe... Die komen nog wel het dichts bij. De rest biedt enkel wat spaarpotjes aan waar je verder niets mee kunt.

Zodra je eigenlijk meer dan 5 potjes hebt waaruit je rechtstreeks wilt betalen moet je dus al banken gaan combineren... Wil je iDeal, dan valt Openbank helemaal af. En bij Knab voor elke rekening een aparte pas krijgen... het maakt het allemaal erg onoverzichtelijk.

Hate to say it, maar ik overweeg bijna om toch bunq premium te nemen via een pack :-( :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Laatst online: 18:27
Je maakt dit wel erg zwart zo.. Bangmakerij. Preek je voor eigen parochie? ;)
Dit is geen les, elke bank zou theoretisch gezien kunnen stoppen etc etc.
De banken die volgens jou hun zaakjes op orde hebben, hebben dat dus in zijn geheel niet, tenminste ik neem aan dat je de rabo onder de bekende banken schaart. Klantenservice kan niets mag niets, weet niets. En zo kan ik een heel betoog over een paar ervaringen houden.

Het gaat er juist om dat klanten open minded worden en niet panisch aan het oude gedachte goed/patroon vast houden. En die kentering kost tijd. Meer tijd als ABN aan MY gunt in deze veranderende tijd.
Electra bijv zie je het ook steeds verder loskomen. 5 jaar geleden hoorde je nog 'oh als ik maar niet zonder stroom zit'. Tegenwoordig stapt tante annie elk jaar al over, gelokt door een mooie welkomstbonus.
Zelfde met je mobiel, volgens bovenstaande redentatie kun je naar KPN tmobile of vodafone. De budget spelers zijn niet te vertrouwen etc...

Dit soort zaken kunnen gebeuren als een bedrijf anders presteert dan verwacht.
Heb een net Openbank aangevraagd eens kijken hoe dat eruit ziet 8)

ps. ideal vind ik persoonlijk geen gemis, als je als webshop alleen ideal aanbied dan ben je wel heel bekrompen aan het ondernemen. Typisch nederlande oplossing voor een zeer kleine markt, zonder garanties etc.
Ik kan eigenlijk overal betalen met de mastercard dan wel niet via een paypal account. Dan heb je als klant tenminste nog enige rechten en mogelijkheden bij wanprestatie.

[ Voor 10% gewijzigd door thefox154 op 24-08-2020 08:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18:54
Ook hier pas (erg laat) een melding dat de boel ermee stopt. Gaat lekker, eerst Bunq die stopt met gratis rekeningen en woekertarieven gaat vragen, en nu MoneYou :P.

Overigens doet de app het niet en kon ik vanmiddag ook al niet pinnen in de winkel. Het zal zeer waarschijnlijk een storing zijn, die melding kreeg ik ook al op de betaalautomaat.

Gelukkig heb ik m'n primaire Rabo rekening wel altijd aangehouden, en het blijkt (helaas) nog steeds nodig te zijn.

Voor m'n moeder die de wereld van e-banking nog moet ontdekken maar gewoon een ING rekening geopend. Dat is dan toch wat vertrouwder. Die deed alles nog met acceptgiro's (ergens best begrijpelijk als er twee banken binnen een jaar stoppen met hun dienstverlening). :+

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-09 17:31
Is er echt geen andere bank die hetzelfde concept hanteerd? Meerdere potjes (meer dan 5) en een pas die je aan andere potjes kan koppelen.
Ben zelf MNY Go gebruiker vanaf dag 1 (nog voordat het voor iedereen beschikbaar werd.
Al die potjes waren zo super handig! Knab is het net niet. Bunq is prijzig. Hoeft niet Perse gratis te zijn.

Computer says no

• Freakster86
  • Niet online
Meekoh schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 11:28:
Is er echt geen andere bank die hetzelfde concept hanteerd? Meerdere potjes (meer dan 5) en een pas die je aan andere potjes kan koppelen.
Ben zelf MNY Go gebruiker vanaf dag 1 (nog voordat het voor iedereen beschikbaar werd.
Al die potjes waren zo super handig! Knab is het net niet. Bunq is prijzig. Hoeft niet Perse gratis te zijn.
Vooral dat koppelen van je pas aan een ander potje/rekening is problematisch. Bunq lijkt de enige bank te zijn die hetzelfde concept hanteert, maar dan met extra's zoals elk 'potje' een eigen IBAN, waarbij je je pas aan twee rekeningen tegelijk kan koppelen (met twee pincodes). En je maximaal 3 gratis passen krijgt.

Openbank en Knab geven je wel 5 rekeningen (+5 of meer spaarpotjes), maar dan heb je ook 5 passen. Met deze twee banken kun je dus niet exact hetzelfde voor elkaar krijgen en het kost zelfs wat meer gedoe.

Qua kosten;
  • Openbank is gratis, maar wel Spaanse IBANs.
  • Knab kost nu het 1ste jaar 30 euro, daarna 60 euro. Knab geeft daarnaast 50 euro bonus als je de overstapservice gebruikt. Dus ongeveer 1,33 jaar gratis.
  • Bunq kost 60 euro per jaar, maar dan moet je wel in een pack gaan zitten en het SJW-Tree-Hugging-Cult gebeuren kunnen slikken .
Persoonlijk wacht ik even op het definitieve bericht van Moneyou. Een beetje hopende op een alternatief aanbod vanuit ABN en dat ze hetzelfde systeem daar gaan gebruiken... Maar verwacht er eerlijk gezegd niet veel van...

• Meekoh
Ik verwacht geen alternatief aanbod vanuit ABN eerlijk gezegd. Ik weet wel enigszins wat er gaat gebeuren de tech van MoneYou, maar daar mag ik niet veel over zeggen. 😕

Computer says no

• dirk_mec
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10-09 21:03
Meekoh schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 12:55:
Ik verwacht geen alternatief aanbod vanuit ABN eerlijk gezegd. Ik weet wel enigszins wat er gaat gebeuren de tech van MoneYou, maar daar mag ik niet veel over zeggen. 😕
Dat lijkt me een goed idee want al jouw persoongegevens zijn in handen van Tweakers |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
dirk_mec schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 20:27:
[...]

Dat lijkt me een goed idee want al jouw persoongegevens zijn in handen van Tweakers |:(
Iedereen kan hier zo opzoeken waar ik werk en wat onze klanten zijn.
Al zouden ze die persoonsgegevens niet hebben van mij dan had ik dat nog niet gedaan. Iets met professionele integriteit enzo. Dat is gewoon een No-Go

Maargoed, wat betreft MoneYou alternatief dat is voor mij wel een dingetje...ik was net bezig alles van ING naar MoneYou te verhuizen.
Degene die het dichtst in de buurt komt lijkt mij dus Bunq voor zover ik wijzer kan worden uit hun website (wat een k*t site hebben die zeg).

[ Voor 17% gewijzigd door Meekoh op 13-09-2020 08:54 ]

Computer says no

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ashundi
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 07-09 20:11
Leuk dat ik hier pas lees dat ze gaan stoppen. Geen enkele melding in de app.
Maar goed dat ik het volledig naar ze overstappen nog niet helemaal doorgezet had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yowzawood
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 12-07-2021
Ze hebben deze week een eerste e-mail erover verzonden.....

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dirk_mec
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10-09 21:03
Meekoh schreef op zondag 13 september 2020 @ 08:46:
[...]
Al zouden ze die persoonsgegevens niet hebben van mij dan had ik dat nog niet gedaan. Iets met professionele integriteit enzo. Dat is gewoon een No-Go
Waarom meld je dat dan hier? Zeg er dan niets erover want het voegt niets toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
dirk_mec schreef op maandag 14 september 2020 @ 23:16:
[...]

Waarom meld je dat dan hier? Zeg er dan niets erover want het voegt niets toe.
Heel simpel, iemand geeft aan te hopen op een goed alternatief van ABN. Ik geef alleen aan dat je daar weinig van hoeft te verwachten.
De reden dat ABN stop met Moneyou is omdat Moneyou in de basis een spaarbank is. Een spaarbank met te veel geld, waardoor ABN zelf ook te veel spaargeld heeft. Dus een product waarbij mensen geld in meerdere potjes kunnen beheren zitten ze gewoon niet op te wachten. Ze willen niet nog meer geld.
Dat is ook de reden dat de Hypotheek tak van Moneyou wel blijft bestaan, Al dat spaargeld moet in Hypotheken worden gestopt. Dit is geen bedrijfsgeheim of zo, het staat allemaal in hun eigen persbericht en is ook een beetje hoe Spaarbanken werken.

Computer says no

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Volgens mij kunnen we nog steeds de tegenrekening niet wijzigen, toch?
En om de app opnieuw te installeren zonder de toegang tot je rekening te verliezen, moet je 1-malig de inlogcode wijzigen.
Echter, inlogcode probeer ik nu al een paar dagen te wijzigen, maar dan krijg ik 'technische fout'. Meer mensen hier last van?
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste