Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Veritas
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 10:59

Veritas

concedo nulli

Niet uit een potje naar keuze, toch? Alleen uit het potje 'Algemeen'.

Iets anders: Wat mij opviel vandaag is dat het overboeken wel sloom gaat. Vanochtend geld overgeboekt naar verschillende banken (alles voor 11 uur 's morgens) en bij MYgo is het als enige niet vandaag aangekomen. Ik heb dit al eerder ook een keer gehad met MYGo, toen stond het pas twee dagen na overboeking op de rekening, maar werd de valutadatum later wel aangepast naar een dag eerder. Vaag. De traagheid is dus wel iets om rekening mee te houden. Mensen met dezelfde ervaring hier?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• T-Infinity
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 18:38

T-Infinity

Heen en weer....

Veritas schreef op maandag 25 mei 2020 @ 19:57:
[...]

Iets anders: Wat mij opviel vandaag is dat het overboeken wel sloom gaat. Vanochtend geld overgeboekt naar verschillende banken (alles voor 11 uur 's morgens) en bij MYgo is het als enige niet vandaag aangekomen. Ik heb dit al eerder ook een keer gehad met MYGo, toen stond het pas twee dagen na overboeking op de rekening, maar werd de valutadatum later wel aangepast naar een dag eerder. Vaag. De traagheid is dus wel iets om rekening mee te houden. Mensen met dezelfde ervaring hier?
1 a 2 dagen is toch vrij normaal? Maar als je aan premium functies gewend bent snap ik dat het even wennen is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Veritas

Veritas

concedo nulli

T-Infinity schreef op maandag 25 mei 2020 @ 21:24:
[...]

1 a 2 dagen is toch vrij normaal? Maar als je aan premium functies gewend bent snap ik dat het even wennen is.
Zoals gezegd heb ik naar meerdere banken op hetzelfde moment overgemaakt. Bij alle andere banken was het binnen, behalve bij MYgo. Dat vind ik opvallend. Heeft niets met al dan niet premium functies te maken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bigf00t
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 22:29
[...]
Precies waar ik vandaag ook aan dacht, want het begint nu op te vallen. Een tijdje terug twee Tikkies die vrijwel op hetzelfde moment betaald waren, waarvan er één de volgende dag al bijgeboekt was en de andere pas een dag later.

Ook mijn Marktplaats betaalverzoeken komen vrij traag en onwillekeurig binnen en vandaag merkte ik het ook weer met een overboeking vanaf mijn N26 rekening die op zondag al gedaan was en nu nog steeds niet binnen is.

Ik gebruik deze rekening persoonlijk alleen voor iDeal zaken die ik bij N26 mis dus het is niet zo'n ramp, maar inderdaad iets om rekening mee te houden als je afhankelijk bent van bepaalde betalingen die dan misschien niet op de dag komen dat je ze verwacht.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pl0xs
  • Registratie: maart 2014
Ik probeer al heel de dag een rekening te openen, alleen blijf ik hangen op het scherm waar ik een bevestigingscode moet invullen. Deze SMS komt nooit bij mij aan. Is er iemand anders die hier tegen aan heeft gelopen/loopt?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Polyphemus
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 19:41
pl0xs schreef op maandag 25 mei 2020 @ 23:30:
Ik probeer al heel de dag een rekening te openen, alleen blijf ik hangen op het scherm waar ik een bevestigingscode moet invullen. Deze SMS komt nooit bij mij aan. Is er iemand anders die hier tegen aan heeft gelopen/loopt?
Ik heb een nieuwe telefoon en probeer de app te activeren. Maar ook hier krijg ik geen SMS.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Veritas

Veritas

concedo nulli

Veritas schreef op maandag 25 mei 2020 @ 21:39:
[...]

Zoals gezegd heb ik naar meerdere banken op hetzelfde moment overgemaakt. Bij alle andere banken was het binnen, behalve bij MYgo. Dat vind ik opvallend. Heeft niets met al dan niet premium functies te maken.
Met betrekking tot dit punt: Ook vandaag nog niets binnen gekregen. Vreemd genoeg is een latere overboeking (van vandaag) wel direct binnengekomen. Heb dus contact gezocht met MY. Ze geven aan "een vertraging in de betalingsbatch van afgelopen weekend en gisterenochtend" te hebben. "Hierdoor duurt je overboeking langer dan je van ons gewend bent. Je overboeking zal zo snel mogelijk zichtbaar zijn op je Moneyou rekening. Excuses voor de vertraging."

Hopelijk staat het er snel op. Dit is wel onhandig zo met incasso's van derde partijen...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pl0xs
Veritas schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 16:09:
[...]

Met betrekking tot dit punt: Ook vandaag nog niets binnen gekregen. Vreemd genoeg is een latere overboeking (van vandaag) wel direct binnengekomen. Heb dus contact gezocht met MY. Ze geven aan "een vertraging in de betalingsbatch van afgelopen weekend en gisterenochtend" te hebben. "Hierdoor duurt je overboeking langer dan je van ons gewend bent. Je overboeking zal zo snel mogelijk zichtbaar zijn op je Moneyou rekening. Excuses voor de vertraging."

Hopelijk staat het er snel op. Dit is wel onhandig zo met incasso's van derde partijen...
Is het niet mogelijk om via iDeal geld op de rekening te zetten?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DaPowerrr
  • Registratie: mei 2020
  • Laatst online: 30-06 06:20
[...]

Ja 1 van mijn grootste irritatiepunten mbt mGo. Automatische overboeking vanaf ING wordt snachts verstuurd, maar duurt vaak een dag of 2 voor het erop staat. Kan toch niet zijn dat ze steeds een storing in batchoverboekingen hebben? :?

edit: gelukkig is er nu wel een storing. Verklaart het wel een beetje..

[Voor 3% gewijzigd door DaPowerrr op 26-05-2020 17:32. Reden: aanvullende info op dit tijdstip]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bigf00t
DaPowerrr schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 17:29:
Ja 1 van mijn grootste irritatiepunten mbt mGo. Automatische overboeking vanaf ING wordt snachts verstuurd, maar duurt vaak een dag of 2 voor het erop staat. Kan toch niet zijn dat ze steeds een storing in batchoverboekingen hebben? :?

edit: gelukkig is er nu wel een storing. Verklaart het wel een beetje..
Het meest opvallende vind ik nog dat een Tikkie ook zo lang duurt, terwijl het allemaal ABN AMRO is. Je zou verwachten dat dit door interne koppelingen allemaal iets sneller en soepeler kan.

Ik heb mijn overboeking vanaf N26 van zondagavond nog steeds niet binnen. Gelukkig ben ik niet afhankelijk van deze Moneyou rekening en omdat het (nog) gratis is wil ik zeker niet teveel klagen, maar dit valt toch wel een beetje tegen en hopelijk gaat dit niet te vaak gebeuren. Misschien kunnen ze de stroom Bunq Free overstappers nog niet helemaal aan ;)

• PhRiXoS
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 10:42
Afgelopen maandag een deel van het vakantie overgemaakt van ING naar MOYO maar dat is nog niet verwerkt. Vanochtend een automatische overboeking van ING naar MOYO is wel verwerkt.
Contact gehad met ING. Zij vertelde dat het bedrag wel is aangeboden, maar al meer klanten hadden gesproken waarbij de verwerking nog niet gedaan was.
Raar

• pl0xs
"Tussen 22 en 25 mei zijn de inkomende en uitgaande overboekingen van je Moneyou Go rekening en/of spaarrekening vertraagd. Onze excuses. We proberen dit zo snel mogelijk te verhelpen."

https://www.moneyou.nl/kl...chikbaarheid-en-storingen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• McGarrett
  • Registratie: april 2020
  • Niet online
Ook hier problemen met overboekingen naar Moneyou. Op 24 Mei j.l. Is er een periodieke overboeking afgeschreven van mijn (ING) tegenrekening naar mijn (relatief nieuwe) Moneyou rekening, maar die is helaas na drie werkdagen nog steeds niet bijgeschreven. Heb sterk m’n twijfels over deze bank als alternatief voor de reeds opgeheven Bunq rekening. :'(

Helaas is er op dit moment geen goede (gratis) alternatief met iDeal ondersteuning. iDeal heb ik nodig om sommige vaste lasten te kunnen voldoen. :|

• DaPowerrr
  • Registratie: mei 2020
  • Laatst online: 30-06 06:20
Mijn bijschrijving is zojuist gebeurd. Heeft vást níets te maken met het bericht dat ik hen erover stuurde.
En waarom krijg ik de melding van de beschikbaarheid en storingen niet ook gewoon in de app?
Lijkt mij toch dat communicatie in deze tijd prio 1 is?
Ik ga wel die link van pl0xs opslaan ;)

• Bigf00t
McGarrett schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 15:37:
Helaas is er op dit moment geen goede (gratis) alternatief met iDeal ondersteuning. iDeal heb ik nodig om sommige vaste lasten te kunnen voldoen. :|
Je zou Knab basis kunnen proberen, maar daar heb ik zelf nog geen ervaring mee.

Ik gebruik nu sinds een tijdje N26 als betaalrekening en Moneyou voor de iDeal betalingen en betaalverzoeken.

Voor de vaste lasten gebruik ik daarnaast ook nog Rabobank, maar ik ben aan het overwegen om dit te wijzigen naar ING voor €1,35 per maand.

Gratis is fijn, maar stabiliteit vindt ik ook erg belangrijk, zeker voor mijn salaris en vaste lasten. Ik heb weinig zin om steeds om de paar maanden mijn nieuwe rekeningnummer bij mijn werkgever door te moeten geven omdat een gratis bank ineens niet meer gratis is :) Moneyou is hier sowieso te beperkt voor en een (Nederlandse) tegenrekening is nog steeds verplicht.

• Xabre
  • Registratie: april 2003
  • Niet online
Bigf00t schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 17:03:
[...]

Je zou Knab basis kunnen proberen, maar daar heb ik zelf nog geen ervaring mee.

Ik gebruik nu sinds een tijdje N26 als betaalrekening en Moneyou voor de iDeal betalingen en betaalverzoeken.

Voor de vaste lasten gebruik ik daarnaast ook nog Rabobank, maar ik ben aan het overwegen om dit te wijzigen naar ING voor €1,35 per maand.

Gratis is fijn, maar stabiliteit vindt ik ook erg belangrijk, zeker voor mijn salaris en vaste lasten. Ik heb weinig zin om steeds om de paar maanden mijn nieuwe rekeningnummer bij mijn werkgever door te moeten geven omdat een gratis bank ineens niet meer gratis is :) Moneyou is hier sowieso te beperkt voor en een (Nederlandse) tegenrekening is nog steeds verplicht.
bij Knab Basis hopelijk geen verplichte tegenrekening? (wel iDeal?)

Google Stadia: xabre16v

• Bigf00t
Xabre schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 17:35:
[...]
Zover ik weet niet, maar dit kun je beter even in topic Ervaringen KNAB of Het grote gratis bankentopic vragen.

Ik blijf voorlopig nog bij Moneyou omdat ik wel benieuwd ben hoe het zich verder ontwikkelt.

Storingen kunnen overal gebeuren en het contact via Whatsapp was wel goed en snel. Ik heb wel de vraag gesteld waarom er geen melding over deze storing in de app stond en dit zou intern doorgegeven worden. Enkele uren later had ik een mail met informatie dat er tussen 22 en 25 mei een storing was. Een beetje erg laat, maar het lijkt me dat ze hier wel van geleerd hebben.

• Tamerciaga
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 22:34
Xabre schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 17:35:
[...]

Geen tegenrekening nodig en wel volledig iDeal (betalen en verzoeken).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• liptonicee
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 21:32
pl0xs schreef op maandag 25 mei 2020 @ 23:30:
Hier hetzelfde probleem, helaas geen reactie van de klantenservice. Hoe heb je het opgelost gekregen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pl0xs
liptonicee schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 12:04:
[...]

Hier hetzelfde probleem, helaas geen reactie van de klantenservice. Hoe heb je het opgelost gekregen?
Ik heb het nog niet kunnen oplossen. Via WhatsApp zeiden ze dinsdag dat ze het aan het uitzoeken zijn. Gisteren nog een update gekregen dat ze er hard mee bezig zijn, maar geen indicatie wanneer het weer zou moeten werken. Duurt wel erg lang voor een SMS probleem lijkt me.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bigf00t
Buiten het SMS probleem lijken de overboekingen en bijschrijvingen nu wel wat sneller te gaan na de storing.

Een Tikkie die 's avonds betaald was, was de volgende morgen binnen. Overboekingen die ik vroeg in de middag heb gedaan waren rond 17:30 uur bijgeboekt.

Okay het is nog geen Instant payments natuurlijk ;) ABN Amro doet hier wel aan mee, maar voor Moneyou verwacht ik het voorlopig niet. Helaas hebben ze nergens een roadmap online staan. De link naar 'Moneyou Create’ is dood.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• 111q
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 03-07 10:43
Hallo,
Ik ben een newbee, en heb deze betaalrekening met gratis pinpas om alle pinbetalingen op vakantie overzichtelijk te houden, en uit 1 pot te betalen...
Gister heb ik.hem middels een pinbetaling van 1 eu geactiveerd.
Die was direct gereserveerd...
Vandaag weer 1 eu gereserveerd terwijl ik helemaal niet de deur uit ben geweest.
Dat word alleen maar ON overzichtelijk op vakantie als het steeds mis gaat met allerlei verschillende bedragen door elkaar, laat staan dat het over grotere bedragen gaat...
Denk dat ik hem maar weer opzeg.
M vr gr,
Peter.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hakimus
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 04-07 21:27
4 jaar na lancering nog steeds in bètafase: Een vrij onstabiele app; Flinke bugs hier en der. Continu foutmeldingen. Betalingen gaan regelmatig mis. "Er is een technische fout..." is bij mij een standaardmelding aan het worden. Hier kan ik niks mee. Ik weet dan ook niet wat onze staatsbank met Moneyou Go echt wil bereiken.

Een ding is zeker, als je na 4 jaar nog met zo'n bagger app bezig bent dan is dat ver van concurrerend. Wegblijven dus.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: september 2013
  • Nu online
Maar het is de enige gratis Nederlandse betaalrekening die in principe alles wat je nodig hebt ondersteund.
Dat het allemaal niet 100% top is moet je dan voor lief nemen.

📈 Voordelig, eenvoudig & gespreid beleggen in aandelen --- Voordelig zelf beleggen op de beurs 💸

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RobertowNL
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 19:30

RobertowNL

For your gear!

Ik ken het beeld van foutmeldingen eigenlijk niet (meer). Het eerste jaar was een ramp, maar nu ben ik in de regel wel tevreden.

Gebruik het overigens vooral voor de potjes, niet voor alle dagelijkse bankzaken.

Blijf het wel bijzonder vinden dat ze nog steeds gebruik maken van afgeleide verificatie. Dat zorgt er o.a bij mij voor dat ik het nog niet als hoofdbankrekening gebruik.

De app is nog wel wat kaal, maar goed de meeste functies die bijvoorbeeld de Rabobank heeft ben ik niet nodig.

[Voor 12% gewijzigd door RobertowNL op 08-06-2020 14:54]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 21:14
@hakimus Android of iOS? Zoals @RobertowNL ook aangeeft ervaar ik eigenlijk al een hele tijd een stabiele iOS app. In het begin inderdaad vaker foutmeldingen.

Ik mis vooral meldingen als er transacties zijn, en de afgeleide verificatie is een showstopper om het in te zetten als hoofdrekening.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Bigf00t
Ik heb bij Moneyou om een roadmap gevraagd, maar deze hebben ze helaas niet beschikbaar.

Wat betreft de tot nu toe verplichte tegenrekening kreeg ik wel een positieve reactie:
Ik kan je in ieder geval vertellen dat de tegenrekening op dit moment niet meer nodig is om opnieuw toegang te krijgen tot je rekening. Als je nu je pincode wijzigt in de app dan zal je pincode worden opgeslagen en hoef je de volgende keer wanneer je de app opnieuw hebt geinstalleerd op je telefoon alleen te verifieren door middel van een sms code en de pincode.
In plaats van 'pincode' wordt hier waarschijnlijk 'identificatiecode' bedoeld. Ik heb dit zelf (nog) niet getest.

Ik zag nu ook dat ik periodieke overboekingen kan inplannen (of heb ik hier voorheen gewoon overheen gekeken) :?

Op de pagina https://www.moneyou.nl/betalen/features vond ik onder 'coming soon' ook nog het volgende:
Pinspaarpotje
Rond je pinbetaling af naar de volgende € 1 of € 5. Je wisselgeld gaat automatisch naar je pinspaarpotje. Zo spaar je meer dan je doorhebt.
Die laatste functie hoeft van mij niet zo, maar vooral dat een tegenrekening niet meer verplicht is ben ik wel erg positief over.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RobertowNL
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 19:30

RobertowNL

For your gear!

Bigf00t schreef op maandag 8 juni 2020 @ 22:21:
Ik heb bij Moneyou om een roadmap gevraagd, maar deze hebben ze helaas niet beschikbaar.

Wat betreft de tot nu toe verplichte tegenrekening kreeg ik wel een positieve reactie:

[...]

In plaats van 'pincode' wordt hier waarschijnlijk 'identificatiecode' bedoeld. Ik heb dit zelf (nog) niet getest.

Ik zag nu ook dat ik periodieke overboekingen kan inplannen (of heb ik hier voorheen gewoon overheen gekeken) :?

Op de pagina https://www.moneyou.nl/betalen/features vond ik onder 'coming soon' ook nog het volgende:

[...]

Die laatste functie hoeft van mij niet zo, maar vooral dat een tegenrekening niet meer verplicht is ben ik wel erg positief over.
Fijn dat je straks die cent niet meer over hoeft te maken. Toen ik afgelopen week wisselde van telefoon moest het naar mijn idee overigens nog wel. Of ik heb er overheen gekeken.

Edit: in de app staat ook nog steeds dat je de tegenrekening waarmee je de rekening hebt geopend moet aanhouden. Dus dat werkt (op Android nog niet)

Betalen met automatische overboekingen kan al een poosje. Maak er in ieder geval al een hele tijd gebruik van om op die manier een storting over de potjes te verdelen.

Afronden hoedt van mij ook niet zo nodig.

[Voor 6% gewijzigd door RobertowNL op 08-06-2020 22:34]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bigf00t
RobertowNL schreef op maandag 8 juni 2020 @ 22:30:
[...]
Fijn dat je straks die cent niet meer over hoeft te maken. Toen ik afgelopen week wisselde van telefoon moest het naar mijn idee overigens nog wel. Of ik heb er overheen gekeken.
Ik wil dit van de week best eens uitproberen door de app te verwijderen (iOS) of er moet toevallig een andere Tweaker zijn die tussendoor wat meer tijd heeft ;) Het geeft vooral mogelijkheden om Moneyou uiteindelijk als hoofdrekening (met Nederlandse IBAN en iDEAL) te gaan gebruiken.
RobertowNL schreef op maandag 8 juni 2020 @ 22:30:
[...]
Betalen met automatische overboekingen kan al een poosje. Maak er in ieder geval al een hele tijd gebruik van om op die manier een storting over de potjes te verdelen.
Dat heb ik dan even gemist. In mijn geval zou het maar om één maandelijkse automatische overboeking gaan, maar omdat ik ook nog wat andere functies mis ben ik hier waarschijnlijk niet diep genoeg ingedoken.

Hopelijk gaan de ontwikkelingen de komende tijd door en dan kan dit langzaam wel eens wat worden.

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Bigf00t
Ik kreeg vanuit Moneyou vandaag nog de bevestiging dat de tegenrekening zowel bij de laatste Android als iOS update niet meer nodig is.

Ik heb mezelf maar even als testpersoon opgeofferd en ik kan bij deze bevestigen dat het beide werkt d:)b

Ik heb de app eerst op een (oud) Android toestel geinstalleerd en via SMS ontvang je een code (op je geregistreerde telefoonnummer) en in combinatie met je 5 cijferige identificatiecode kun je eenvoudig je toestel registreren en weer inloggen.

Via mail kreeg ik vervolgens de volgende melding:

Hierna heb ik weer zonder problemen naar iOS geswitched op dezelfde manier.

Ik weet niet hoe dit werkt als je telefoonnummer bijvoorbeeld tussentijds gewijzigd zou zijn. Maar dit soort uitzonderingen blijven altijd bestaan natuurlijk ;)

De tekst die je in de app onder 'overstappen' vind klopt dus niet meer. Waarschijnlijk vergeten en zal wel in een volgende update weggehaald worden :)

• Brent
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 04-07 08:33
Bigf00t schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 21:00:
Ik kreeg vanuit Moneyou vandaag nog de bevestiging dat de tegenrekening zowel bij de laatste Android als iOS update niet meer nodig is.

Ik heb mezelf maar even als testpersoon opgeofferd en ik kan bij deze bevestigen dat het beide werkt d:)b

Ik heb de app eerst op een (oud) Android toestel geinstalleerd en via SMS ontvang je een code (op je geregistreerde telefoonnummer) en in combinatie met je 5 cijferige identificatiecode kun je eenvoudig je toestel registreren en weer inloggen.

[Afbeelding]

Ik weet niet hoe dit werkt als je telefoonnummer bijvoorbeeld tussentijds gewijzigd zou zijn. Maar dit soort uitzonderingen blijven altijd bestaan natuurlijk ;)

De tekst die je in de app onder 'overstappen' vind klopt dus niet meer. Waarschijnlijk vergeten en zal wel in een volgende update weggehaald worden :)

[Afbeelding]
Urf, heb m net opgezegd omdat ik de tegenrekening moest opzeggen... Communicatie kan iets beter, Moneyou!

Humanist | Kernpower! | Determinist | Netiquette | Politiek dakloos

• Bigf00t
Brent schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 09:40:
[...]
Communicatie kan iets beter, Moneyou!
Daar kunnen ze nog flink op verbeteren inderdaad!

Bovenstaande info betreft de tegenrekening kreeg ik van een aardige webcare medewerkster nadat ik gevraagd had om een roadmap en ik tevens wat suggesties voor verbeteringen had gedaan. Het is nog nergens officieel bekend gemaakt, terwijl dit juist een hele belangrijke update is in mijn ogen.

Ik kreeg gisteren via mail een 'Moneyou Go update' waarin ze de ICS creditcard optie en potjes vergrendeling aankondigen, terwijl die ICS update (iOS, versie 1.42.0) al van 3 weken terug is en de potjes vergrendeling (iOS, versie 1.43.0) is alweer van 6 dagen terug.

Ik zit persoonlijk helemaal niet te wachten op deze hippe mailtjes waar functies van weken geleden besproken worden, die heb ik dan namelijk allang ontdekt. Doe mij bijvoorbeeld maar een beknopte pop-up in de app bij (belangrijke) updates, met eventueel een link naar de website met meer uitleg voor degene die hier behoefte aan hebben.

Juist voor de doelgroep 'online banking' kan en mag het gewoon kort en krachtig denk ik. Die nieuwe functies hebben we zelf zo door :*)

Terwijl ik dit zit te typen zit ik nog eens goed naar de features pagina te kijken en viel me het volgende op:
✓ Pushberichten Niks belangrijks missen? Of een bericht ontvangen wanneer een afschrijving is mislukt? Zet je pushberichten aan om op de hoogte te blijven.
Zou dit een voorteken zijn dat de pushberichten uitgebreid gaan worden? Of lees ik het gewoon op de verkeerde manier en juich ik nu te vroeg? :) Op dit moment krijg je enkel een pushbericht wanneer een transactie mislukt is.

Pushberichten voor af- en bijschrijvingen zijn voor mij wel een must om deze rekening uiteindelijk voor de wat serieuzere zaken zoals salarisbetaling te gaan gebruiken. Maar zo heb ik nog wel een aantal dingen op mijn wensenlijstje staan >:)

• pl0xs
Ik heb kort geleden via WhatsApp ook gevraagd naar de roadmap, hun antwoord:
Beste, met whatsapp kunnen we je hier niet mee helpen. Gr. Madina
Lekker beknopt

En via de mail:
De Create link is al langere tijd niet meer actief en we kunnen je niet meer helpen met de roadmap.

• eggda
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 21:21
Dus het is nu mogelijk om de tegenrekening gebruikt bij het openen van de MY rekening op te zeggen?
Heb je de daad ook al bij het woord gevoegd?

• Xabre
  • Niet online

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik heb de laatste verie van de app maar krijg nog steeds de melding om 1 cent over te maken via iDeal ? Heb jij een soort beta versie ofzo?

Edit: je moet dus eerste je identificatie code wijzigen op je oude toestel.. zal het vanmiddag even testen en laat het dan nog even weten.

[Voor 5% gewijzigd door Xabre op 11-06-2020 10:09]

• Bigf00t
pl0xs schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 08:55:
Ik heb kort geleden via WhatsApp ook gevraagd naar de roadmap
Het zou mooi zijn als ze wat meer inzicht geven welke functies eraan komen. Maarja het is (nog) gratis dus leuk voor erbij. Als ze hier uiteindelijk geld voor gaan vragen zullen ze de app eerst flink moeten uitbreiden, want voor €1,35 a €1,70 per maand heb je een Nederlandse rekening bij ING, ABN AMRO of Rabobank waar je momenteel veel meer mee kan.
eggda schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 09:52:
[...]

Dus het is nu mogelijk om de tegenrekening gebruikt bij het openen van de MY rekening op te zeggen?
Heb je de daad ook al bij het woord gevoegd?
Ik gebruik momenteel Rabobank voor mijn salaris + vaste lasten en N26 als betaalrekening. Uiteindelijk is het de bedoeling om mijn Rabobank rekening op termijn de deur uit te doen, maar ik wil wel graag een NL IBAN en iDEAL. Op dit moment vind ik Moneyou nog te beperkt en is het voor mij vooral nog een extra rekening om wat te experimenteren.
Xabre schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 09:55:
[...]

Ik heb de laatste verie van de app maar krijg nog steeds de melding om 1 cent over te maken via iDeal ? Heb jij een soort beta versie ofzo?

Edit: je moet dus eerste je identificatie code wijzigen op je oude toestel.. zal het vanmiddag even testen en laat het dan nog even weten.
Ik gebruik de laatste versie uit de App store. Identificatiecode wijzigen heb ik wel gedaan, maar uiteindelijk weer terugveranderd naar de oude code. Dit lijkt dus wel een belangrijke stap om het te laten werken? Ik ben benieuwd of het bij jou ook werkt.

• Xabre
  • Niet online
Yes het werkt. Je moet eerst dus je identificatie code wijzigen om deze nieuwe functionaliteit te triggeren kennelijk. :) Ben blij dat dit er eindelijk is.

• dirk_mec
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 04-07 17:51
Identificatiecode? Bedoel je je pincode?
Edit: gevonden. Hoe kan ik controleren of de tegenrekening niet meer nodig is?

[Voor 50% gewijzigd door dirk_mec op 11-06-2020 23:16]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Xabre
  • Niet online
Door de app op een ander toestel te installeren :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• WhySoSerious?
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 18:51
Rentewijziging per 18 en 30 juni
Op 18 juni 2020 verlagen we de rente van onze spaarproducten en nieuw te openen spaardeposito’s. Op 30 juni 2020 verlagen we de rente op je Moneyou Go rekening. Vanaf deze data wijzigt de rente van deze producten van 0,02% naar 0%*. Moneyou Sparen 2 jaar Vast blijft 0%**. We begrijpen dat dit geen leuk nieuws is.

* Variabele rente, effectief op jaarbasis
** Vaste rente, op basis van 2 jaar

[Voor 15% gewijzigd door WhySoSerious? op 15-06-2020 11:31]

https://www.speedtest.net/result/8726516350.png

• JohanNL
  • Nu online
Ja dat zat er aan te komen, moederbedrijf ABN zit ook al een tijdje op 0%

📈 Voordelig, eenvoudig & gespreid beleggen in aandelen --- Voordelig zelf beleggen op de beurs 💸

• Bigf00t
Gelukkig hebben we Het spaartopic - Deel 3. Bigbank Flexibel sparen zit momenteel op 0,3%. Natuurlijk ook geen vetpot, naar nog altijd beter dan niks :)

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Odeklontje
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 22-06 17:08
Dat was inderdaad te verwachten. Voor de volledigheid:
  • 14-11-2018 : van 0,30% naar 0,25%
  • 03-05-2019 : van 0,25% naar 0,20%
  • 26-06-2019 : van 0,20% naar 0,15%
  • 03-10-2019 : van 0,15% naar 0,10%
  • 31-10-2019 : van 0,10% naar 0,05%
  • 09-03-2020 : van 0,05% naar 0,02%
  • 30-06-2020 : van 0,02% naar 0,00%

• TimV_
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 18-06 19:50
Ik ben money you aan het overwegen maar heb ROOT op mijn android toestel met Magisk heeft iemand de Money you Go al werkende met deze Combi?

En is een tegenrekening echt nog verplicht?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bigf00t
TimV_ schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 20:12:
Ik ben money you aan het overwegen maar heb ROOT op mijn android toestel met Magisk heeft iemand de Money you Go al werkende met deze Combi?

En is een tegenrekening echt nog verplicht?
Betreft root heb ik geen ervaring. Bij het opnieuw installeren van de app of bij switchen van toestel is een tegenrekening niet meer verplicht (nog niet officieel bekend gemaakt) maar het is wel belangrijk om eerst je identificatiecode een keer gewijzigd te hebben om dit te triggeren.

Bij het aanmaken van een nieuwe rekening kan dit mogelijk nog anders zijn. Ik zou zeggen probeer het gewoon eens en deel je ervaring hier? :)

• hakimus
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 04-07 21:27
De (android) app is inderdaad stabieler geworden, maar daarmee is ook alles gezegd.

Overstappen naar Moneyou is mogelijk, mits je klant blijft bij de concurrent 8)7

[Voor 50% gewijzigd door hakimus op 17-06-2020 21:16]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 22:08
Odeklontje schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 08:47:
Dat was inderdaad te verwachten. Voor de volledigheid:
  • 14-11-2018 : van 0,30% naar 0,25%
  • 03-05-2019 : van 0,25% naar 0,20%
  • 26-06-2019 : van 0,20% naar 0,15%
  • 03-10-2019 : van 0,15% naar 0,10%
  • 31-10-2019 : van 0,10% naar 0,05%
  • 09-03-2020 : van 0,05% naar 0,02%
  • 30-06-2020 : van 0,02% naar 0,00%
Dag Moneyou! ;w

 iPad Pro 12.9 | Laptop: MSI GT780DX i7 / 128GB SSD / 16GB DDR3 | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wally2002
De lage/geen rentes is iets waar alle banken mee te maken hebben. Wat Moneyou Go biedt (een gratis betaalrekening met iDeal) is nog steeds een goed product, want ik kan niet zo snel een concurrent bedenken die hetzelfde of beter aanbiedt voor dezelfde prijs (lees: gratis).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JohanNL
  • Nu online
Ja alsof je voor de rente naar MoneYou ging... daar waren toch altijd al betere alternatieven voor.
MoneYou is juist interessant voor hun gratis bankrekening en dat je daar tenminste nog iets van een rente op kreeg was al een pluspunt want bij de grootbanken was rente op een betaalrekening volgens mij nooit van toepassing.

En ik heb ook het idee dat die 0,02% rente ( wat al echt zowat niks is, €20 rente op jaarbasis met 100K aan saldo ) voor velen nog acceptabel was, maar nu dat het echt 0% is niet meer :+

• HereIsTom
Wally2002 schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 22:12:
[...]

De lage/geen rentes is iets waar alle banken mee te maken hebben. Wat Moneyou Go biedt (een gratis betaalrekening met iDeal) is nog steeds een goed product, want ik kan niet zo snel een concurrent bedenken die hetzelfde of beter aanbiedt voor dezelfde prijs (lees: gratis).
Gratis tussen je oren? Je hebt een tegenrekening nodig en die kost ook geld, kun je er beter eentje zoeken die nog wel rente geeft.
Maar ik snap het als je bijna geen spaargeld hebt dan maakt het ook geen fluit meer uit!

 iPad Pro 12.9 | Laptop: MSI GT780DX i7 / 128GB SSD / 16GB DDR3 | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB

Acties:
  • +8Henk 'm!

• Bigf00t
Ik zie hier in de laatste reacties weer regelmatig opmerkingen over de (voorheen) verplichte tegenrekening voorbij komen, maar wanneer je nu al een Moneyou rekening hebt is dit zeker niet meer nodig. Dit is nog niet officieel bekend gemaakt, maar ik heb deze informatie van de webcare ontvangen en ook zelf getest op zowel mijn iPhone en Android toestel.

Bij het aanmaken van een nieuwe Moneyou rekening weet ik het niet omdat ik dit zelf niet kan testen (volgens ervaring van @FreshMaker is dit bij een nieuwe rekening openen nog wel nodig).

Voor de rekeningen die al eerder aangemaakt zijn in de 1 cent verificatie tijd, bij deze nog maar een keer de uitleg (inclusief wat afbeeldingen deze keer :))

Uiteraard moet je de app op dit moment nog wel werkend op je telefoon hebben, anders kun je onderstaande stappen ook niet uitvoeren en is de enige optie waarschijnlijk nog de klantenservice benaderen wanneer je tegenrekening op dit moment al niet meer actief is. Dus eerst goed lezen voordat je hier gaat roepen dat het allemaal niet werkt aub O+

Stap 1: Ga naar 'Instellingen' en vervolgens 'Bekijk profiel'. Controleer of je telefoonnummer nog klopt, dit is erg belangrijk in verband met de verificatie code die je via SMS ontvangt na opnieuw activeren van de app na herinstallatie of switchen van telefoon.

Stap 2: Ga naar 'Instellingen' en vervolgens 'Identificatiecode'. Deze identificatiecode dien je te wijzigen om het syteem te triggeren. Ook dit is weer een belangrijke stap omdat het anders niet gaat werken. Wil je je huidige code behouden? Wijzig dan eerst de code naar een tijdelijke andere code en verander deze vervolgens meteen weer terug naar je vertrouwde code. Zolang hij maar minimaal één keer gewijzigd is geweest.

Stap 3: Tijd om te testen! Pak er een ander toestel bij waar je de app op installeert of verwijder gewoon even de app. Kies hierna in de app voor de optie: 'Ik heb al een Moneyou Go account. Ik wil opnieuw toegang tot mijn rekening'. Hierna volgt er weer een scherm en hier klik je op 'Aan de slag'.

Stap 4: Vul het telefoonnummer in welke je in stap 1 al gecontroleerd had. Je ontvangt nu een SMS met 'Code Moneyou GO App: 123455'. Deze SMS code en je identificatiecode zorgen ervoor dat je weer toegang krijgt tot je account.

Succes d:)b

[Voor 14% gewijzigd door Bigf00t op 20-06-2020 23:23. Reden: Nog wat Android foto's toegevoegd (screenshots werken alleen in iOS) en extra uitleg]

• U123456
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 21:49
@Bigf00t: Het op een nieuw device installeren van de app ook bij mij gelukt aan de hand van jouw schema. :)
Een iDeal betaling van 1 cent was inderdaad niet nodig om weer toegang te krijgen tot mijn bankrekening.
Daarom een vaste tegenrekening aanhouden bij een andere Nederlandse bank lijkt dus niet meer nodig.

Ter bevestiging kreeg ik verder nog een e-mail van Moneyou:

Dat is ook fijn: telefonische klantenservice i.p.v. chat of ‘stuur maar een e-mail’.
Vanuit het buitenland is het nummer van de klantenservice overigens +31208892002
Zal het ook nog even in de openingspost zetten.

[Voor 66% gewijzigd door U123456 op 20-06-2020 14:29]

• 2Dutch
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Er wordt hier gezegd dat de tegenrekening niet meer nodig is. Maar ik kreeg bij het opnieuw inloggen / instellen op mijn telefoon de verplichting voor de tegenrekeningbetaling van 1 cent van de rekening waarmee ik oorspronkelijk mezelf bij Moneyou Go heb aangemeld. Komt het misschien omdat ik nog kom uit de betafasetijd van Moneyou Go ofzo? :P
Ik let niet goed op, bovenstaande riedel gebruiken als je nog ergens de app actief hebt, en anders heb je pech en moet je nog ff wachten tot de tegenrekening eruit is gehaald ;)

Je kunt de tegenrekening niet wijzigen zonder tussenkomst van de klantenservice (helemaal prima, begrijpelijk).

[Voor 16% gewijzigd door 2Dutch op 19-06-2020 11:49]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • +2Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 18:41
@2Dutch Had je van tevoren je identificatiecode gewijzigd? Zie stap 2 uit het lijstje van Bigfoot hierboven.

Mijn muziekcollectie op Discogs, heb m'n CD's eindelijk ook toegevoegd :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

musicfreak schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 11:35:
@2Dutch Had je van tevoren je identificatiecode gewijzigd? Zie stap 2 uit het lijstje van Bigfoot hierboven.
Had de app niet meer actief en dan kan ik niks wijzigen, dat kan pas achteraf/ als je hem ergens nog actief hebt dus. Ik was gewoon iets te snel met mijn geblaat, had al in bed moeten liggen :+ Heb er een streep door gezet :P

Waarom kan DigiD daar niet voor ingezet worden trouwens, die ID-check? iDin is ook weer een andere bank namelijk.

[Voor 48% gewijzigd door 2Dutch op 19-06-2020 11:52]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • +6Henk 'm!

• pl0xs
Gisteren een mailtje gestuurd met een aantal vragen over Instant Payments en iDEAL. Vandaag een telefoontje gekregen van Moneyou met daarin het antwoord dat ze ermee bezig zijn en dat we het op korte termijn kunnen verwachten. Ze vertelde me ook dat Apple Pay er ook aan komt.

Vond het wel een fijne verrassing dat telefoontje :)

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

pl0xs schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 12:19:
Gisteren een mailtje gestuurd met een aantal vragen over Instant Payments en iDEAL. Vandaag een telefoontje gekregen van Moneyou met daarin het antwoord dat ze ermee bezig zijn en dat we het op korte termijn kunnen verwachten. Ze vertelde me ook dat Apple Pay er ook aan komt.

Vond het wel een fijne verrassing dat telefoontje :)
Apple Pay is wel een dikke plus, dat trekt vast weer wat mensen over de streep. Zou zelf niet meer zonder kunnen, gebruik sinds bunq en ING het bieden alleen nog maar mijn watch om te betalen, heerlijk :)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Bigf00t
pl0xs schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 12:19:
Kijk, dat zijn de nuttige posts d:)b

Dit is ongeveer mijn wensenlijstje:
  • Push notificaties van af- en bijschrijvingen
  • Zoekfunctie
  • Instant Payments
  • Optie om de app in het Engels te gebruiken
  • Dark mode
  • Apple Pay / Google Pay (persoonlijk alleen Apple Pay nodig)
  • iDEAL betaalverzoeken vanuit de app, eventueel interne koppeling met Tikkie
  • IBAN-Naam check
  • Periodieke betalingen kunnen inplannen zonder saldocheck (dit kan nu enkel als er tijdens het inplannen voldoende saldo aanwezig is, ook als de datum ver in de toekomst ligt)
  • Potjes met eigen IBAN kunnen openen
  • Optie om de app te laten openen met een geselecteerd 'favoriet potje'
  • Contacten wijzigen/beheren in adresboek (nu is verwijderen en opnieuw toevoegen tijdens een nieuwe overboeking de enige optie, bij een periodieke betaling kan dit wel gewijzigd worden)
  • Bredere PD2S ondersteuning (ik heb nog geen app gevonden waarmee Moneyou Go functioneert, zelfs ABN AMRO's eigen app Grip niet)
  • Pincode betaalpas via app wijzigen in plaats van enkel via Geldmaat
  • Uitgave inzicht functies vanuit Grip uiteindelijk ook in de Moneyou Go app integreren
Ik vind het vooral onvoorstelbaar dat basisfuncties zoals push notificaties en een zoekfunctie nog niet in de app zitten, maar het lijkt erop dat de development op een iets hoger pitje staat de laatste tijd?

Ook de app naar het Engels vertalen moet binnen enkele dagen wel geregeld kunnen zijn lijkt me, ze hebben immers ook al een Duitse app. Ik vind het vooral prettig om mijn telefoon volledig in het Engels te gebruiken, maar hiermee spreken ze ook meteen een veel bredere doelgroep aan voor degenen die het Nederlands nog minder goed beheersen. Ook wordt hiermee de uitbreiding naar het buitenland makkelijker, al weet ik niet in hoeverre dit zomaar kan qua bankvergunningen en dergelijke.

Hopelijk binnenkort een grote update :*)

Ik ben wel erg benieuwd welke kant dit in de toekomst heen gaat qua kosten. Hopelijk maken ze niet dezelfde fout als bunq en blijft een bruikbare basisrekening gewoon gratis. Ik las hier iets over 'Plus-pakketten met meer mogelijkheden, waar wel kosten bij komen kijken'.

Voor een 'Plus pakket' wil ik best iets betalen (max. 2 euro per maand) maar dan zal de app toch nog héél wat uitgebreider moeten worden, want andere (buitenlandse) gratis alternatieven zoals N26, Openbank en Revolut zijn toch wel een flinke stap verder.

Ook grootbanken zoals ING, Rabobank en zelfs ABN AMRO's eigen app hebben op dit moment meer mogelijkheden voor €1,35 à €1,70 per maand.

• FreshMaker
  • Registratie: december 2003
  • Niet online
Bigf00t schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 23:53:
Bij het aanmaken van een nieuwe Moneyou rekening weet ik het niet omdat ik dit zelf niet kan testen.
Zojuist een rekening proberen aan te maken, maar er is nog steeds 1ct ideal betaling
( en de laatste stap , foto maken, en vergelijken met IDkaart mislukte verschillende keren :( )

edit :
Nog eens geprobeerd in te loggen, de sms verificatie werkte nu wel, alleen staat er dat mijn gegevens worden gecontroleerd

Ik vermoed dat het in orde gaat komen ( je moet dit soort dingen ook niet midden in de nacht(dienst) doen, in het weekend :+

[Voor 29% gewijzigd door FreshMaker op 20-06-2020 15:26]

• redrohX
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 03-07 15:41

redrohX

errr....

FreshMaker schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 04:25:

Ik vermoed dat het in orde gaat komen ( je moet dit soort dingen ook niet midden in de nacht(dienst) doen, in het weekend :+
Ik had het donderdagavond gedaan en vrijdagochtend kreeg ik de welkomstmail. Volgens mij checkt echt iemand handmatig de gegevens en die zal vast 's avonds (en in het weekend?) vrij zijn.

• FreshMaker
  • Registratie: december 2003
  • Niet online
Deze morgen inderdaad het mailtje gekregen met de acceptatie
Wat me wel tegenvalt, is dat er zoveel 'mis' gaat

Bij aanvragen pas - 5 minuten "even geduld" om dan weer een foutmelding te creëren, en gewoon terug naar 'vraag pas aan' te springen.
redrohX schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 15:21:
[...]Volgens mij checkt echt iemand handmatig de gegevens en die zal vast 's avonds (en in het weekend?) vrij zijn.
Ik heb daar begrip voor, maar de hele opzet doet overkomen dat het een geautomatiseerd proces is, en het ten alle tijden 'geregeld' kan worden.
Dat is dus niet zo .... no biggie, maar geef dat gewoon duidelijk aan.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bigf00t
FreshMaker schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 04:25:
Zojuist een rekening proberen aan te maken, maar er is nog steeds 1ct ideal betaling
Dus bij het aanmaken van een nieuwe rekening is dit nog wel de manier van verificatie? Dit zal ik dan aan mijn post toevoegen. Ik verwacht wel dat dit er snel helemaal uit gaat en ze het dan ook pas officieel bekend gaan maken.

Persoonlijk houd ik mijn Rabobank 'tegenrekening' nog wel even aan tot er dadelijk een goede update komt met wat extra functies. Daarna durf ik een volledige overstap wel aan (als vaste lasten en iDEAL rekening) :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bigf00t
Ik zag dat de Android app de afgelopen dagen verschillende updates gehad heeft; 'We hebben de app verder verbeterd door een aantal bugs te repareren'.

Zijn er nog zichtbare zaken veranderd in Android? Ik gebruik zelf de iOS app.

Ik kwam op Youtube nog onderstaand interview tegen van 14 februari. Hopelijk is zijn visie na ruim 4 maanden wel wat veranderd, want voor alleen het potjes systeem kunnen ze echt geen geld gaan vragen. Als ze die potjes nu eens een eigen IBAN geven, dan kunnen ze binnen Nederland in ieder geval met Knab concurreren.

Persoonlijk heb ik genoeg aan één IBAN omdat ik mijn vaste lasten en betaalrekening al gescheiden heb en daardoor eigenlijk een prima overzicht heb in combinatie met een Excel sheet, maar volgens mij is dit wel een populaire functie als ik kijk naar de reacties van (ex) bunq, Knab en Openbank gebruikers. Dus op dat vlak zou Moneyou als 'meest eenvoudige en innovatieve online bank' wel punten kunnen scoren denk ik :)

Ook promoten ze tot nu toe nog overal met '1 rekening voor betalen en sparen' dus dat mogen ze vanaf 30 juni ook wel gaan aanpassen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: september 2009
  • Nu online
Bigf00t schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 11:50:
Ik zag dat de Android app de afgelopen dagen verschillende updates gehad heeft; 'We hebben de app verder verbeterd door een aantal bugs te repareren'.

Zijn er nog zichtbare zaken veranderd in Android? Ik gebruik zelf de iOS app.
Voor zover ik zie/merk is de app wat sneller geworden met inloggen. Maar meer dan dat volgens mij niet.

Dat filmpje is niet om aan te zien. Je wordt er echt misselijk van. Maar goed, los van dat die interviewer er niks van bakt, vind ik het maar een mager gesprek. De ontwikkeling bij Moneyou gaat zo traag dat meneer nu nog steeds durft te claimen dat ze "onlangs de Moneyou Go app op de markt hebben gebracht". Al ruim 2 jaar geleden volgens mij, toch? Spreekt boekdelen imho. Slakkentempo.

De app is prima, de potjes zijn ideaal, maar er missen echt nog veel te veel functies om hier geld voor te gaan vragen. Zelfs nog geen notificatie van bij/afschrijvingen. Als ze nou eens wat meer naar de oude app van Bunq kijken en die functies overnemen, dan heb ik er wel een paar euro per maand voor over. Als Bunq mij een goed voorstel had gedaan bij het schrappen van mijn Free account, was ik al naar hun overgestapt. Maar 7,99.. no way.

En meerdere IBAN's zou mijns inziens zeker wel fijn zijn. Dat maakt het beheren van je financiën nog makkelijker. Nu moet je terugboekingen (picnic, zalando etc.) steeds weer handmatig van algemeen naar het juiste potje verplaatsen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 21:49
Freakster86 schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 13:57:
En meerdere IBAN's zou mijns inziens zeker wel fijn zijn. Dat maakt het beheren van je financiën nog makkelijker. Nu moet je terugboekingen (picnic, zalando etc.) steeds weer handmatig van algemeen naar het juiste potje verplaatsen.
Een beetje off-topic: om terugboekingen van Picnic op je Moneyou Go te voorkomen kun je automatische incasso gebruiken i.p.v. iDeal. Je betaalt dan achteraf. Ook handig voor banken zonder iDeal.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bigf00t
Freakster86 schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 13:57:
De ontwikkeling bij Moneyou gaat zo traag dat meneer nu nog steeds durft te claimen dat ze "onlangs de Moneyou Go app op de markt hebben gebracht". Al ruim 2 jaar geleden volgens mij, toch? Spreekt boekdelen imho. Slakkentempo.

De app is prima, de potjes zijn ideaal, maar er missen echt nog veel te veel functies om hier geld voor te gaan vragen. Zelfs nog geen notificatie van bij/afschrijvingen. Als ze nou eens wat meer naar de oude app van Bunq kijken en die functies overnemen, dan heb ik er wel een paar euro per maand voor over. Als Bunq mij een goed voorstel had gedaan bij het schrappen van mijn Free account, was ik al naar hun overgestapt. Maar 7,99.. no way.
Het interview/vlog is al wel 4 maanden oud, maarja hij praat er wel over alsof ze al heel wat geweldigs en vernieuwends neergezet hebben met deze app en dan ook al over kosten in toekomst durven te beginnen. Hopelijk is deze gedachte intern de afgelopen maanden wel flink veranderd, anders zijn ze die enkele honderden nieuwe klanten per dag ook net zo snel weer kwijt. De concurrentie zit namelijk ook niet stil.

Ik gebruik de app nu zo'n 3 maanden en het werkt grotendeels prima, maar ik mis ook nog veel functies, waarvan sommige toch vrij standaard zijn (zie het lijstje wat ik een tijdje terug gepost heb).

Ik was al langzaam aan het één en ander vanaf mijn Rabobank rekening aan het overzetten, want daar ga ik sowieso afscheid van nemen. Dus hopelijk zijn de bug fixes in de Android versie van Moneyou een soort van voorbereiding op een grotere update die tegelijk voor iOS en Android gereleased wordt :)

Zonder roadmap blijft het helaas giswerk. Ik hoop nog steeds op een update die meteen wat meer vertrouwen geeft in de verdere ontwikkeling van de app, maar tot nu toe kun je het inderdaad een slakkentempo noemen. De laatste iOS update is van 4 juni en waar komen ze dan mee.. Een slot voor op je potjes :+

Ik kijk het nog even een paar maanden aan en anders maar naar ING voor €1,35 per maand.

• Freakster86
  • Nu online
U123456 schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 17:15:
[...]
Een beetje off-topic: om terugboekingen van Picnic op je Moneyou Go te voorkomen kun je automatische incasso gebruiken i.p.v. iDeal. Je betaalt dan achteraf. Ook handig voor banken zonder iDeal.
Goede tip, maar dan nog zou ik graag losse IBAN's willen hebben om meer controle/overzicht te hebben.
Bigf00t schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 18:31:
[...]

Het interview/vlog is al wel 4 maanden oud, maarja hij praat er wel over alsof ze al heel wat geweldigs en vernieuwends neergezet hebben met deze app en dan ook al over kosten in toekomst durven te beginnen. Hopelijk is deze gedachte intern de afgelopen maanden wel flink veranderd, anders zijn ze die enkele honderden nieuwe klanten per dag ook net zo snel weer kwijt. De concurrentie zit namelijk ook niet stil.
Voor mijn gevoel was het nog eerder, maar dit is wat ik zo snel kan terug vinden: 5 december 2017 https://twitter.com/MoneYouNL/status/937989158064328704

Dus op het moment van de uitspraak in ieder geval al 2 jaar en 2 maanden. In die periode is er nou niet drastisch veel bijgekomen aan functies. Denk dat ze op 2 handen wel te tellen zijn. Het is dat het vorig jaar bruikbaar is geworden met periodieke overboekingen, maar anders was ik al weg geweest.

En dan te bedenken dat ze 1,5/2 jaar geleden al iets van 3,25 per maand wilden gaan vragen, maar vervolgens dat plan in de ijskast hebben gezet en de pas met rekening voor iedereen gratis hebben gemaakt/gehouden.
Ik gebruik de app nu zo'n 3 maanden en het werkt grotendeels prima, maar ik mis ook nog veel functies, waarvan sommige toch vrij standaard zijn (zie het lijstje wat ik een tijdje terug gepost heb).

Ik was al langzaam aan het één en ander vanaf mijn Rabobank rekening aan het overzetten, want daar ga ik sowieso afscheid van nemen. Dus hopelijk zijn de bug fixes in de Android versie van Moneyou een soort van voorbereiding op een grotere update die tegelijk voor iOS en Android gereleased wordt :)

Zonder roadmap blijft het helaas giswerk. Ik hoop nog steeds op een update die meteen wat meer vertrouwen geeft in de verdere ontwikkeling van de app, maar tot nu toe kun je het inderdaad een slakkentempo noemen. De laatste iOS update is van 4 juni en waar komen ze dan mee.. Een slot voor op je potjes :+

Ik kijk het nog even een paar maanden aan en anders maar naar ING voor €1,35 per maand.
Die roadmap mis ik ook. Maar dat zie je bijna overal helaas. Voorheen had je nog "Create" om te discussiëren, maar dat hebben ze ook zonder mededeling de nek om gedraaid. Wat dat aangaat zijn ze rigoureuzer dan bunq daarin, die verwijderen alleen topics :+

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Bigf00t
Freakster86 schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 20:29:
Voor mijn gevoel was het nog eerder, maar dit is wat ik zo snel kan terug vinden: 5 december 2017 https://twitter.com/MoneYouNL/status/937989158064328704

Dus op het moment van de uitspraak in ieder geval al 2 jaar en 2 maanden. In die periode is er nou niet drastisch veel bijgekomen aan functies. Denk dat ze op 2 handen wel te tellen zijn. Het is dat het vorig jaar bruikbaar is geworden met periodieke overboekingen, maar anders was ik al weg geweest.

En dan te bedenken dat ze 1,5/2 jaar geleden al iets van 3,25 per maand wilden gaan vragen, maar vervolgens dat plan in de ijskast hebben gezet en de pas met rekening voor iedereen gratis hebben gemaakt/gehouden.
Ik doelde eigenlijk meer op de periode tussen het filmpje en nu en hoe weinig er veranderd is. Maar als ze inderdaad al vanaf december 2017 bezig zijn en jij bent al langer klant dan begrijp ik dat je in die jaren heel weinig hebt zien veranderen.

Voor de gein ben ik eens bij web.archive.org gaan zoeken en in juni 2018 hadden ze een Go Plus pakket voor €3,50 per maand. Bovenaan de pagina zie je ook een screenshot van de app en die zag er 2 jaar geleden dus vrijwel hetzelfde uit. Baart me toch wel een klein beetje zorgen ;)
Die roadmap mis ik ook. Maar dat zie je bijna overal helaas. Voorheen had je nog "Create" om te discussiëren, maar dat hebben ze ook zonder mededeling de nek om gedraaid.
Gelukkig toch wat nog positieve ontwikkelingen op de achtergrond met de verplichte tegenrekening die eruit gaat en de opmerking van @2Dutch over Instant payments, iDEAL en Apple Pay. Het zou mooi zijn als dit klopt.

Als ze daar begin juli nu eens mee komen, dan kunnen ze daarna heel snel door met de rest van de missende zaken ;) Maar het zou dus ook zomaar kunnen dat het allemaal zolang duurt dat gebruikers uiteindelijk allang een beter alternatief gevonden hebben. En dan altijd achteraf maar afvragen waarom zo'n project keihard geflopt is.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

[Die roadmap mis ik ook. Maar dat zie je bijna overal helaas. Voorheen had je nog "Create" om te discussiëren, maar dat hebben ze ook zonder mededeling de nek om gedraaid. Wat dat aangaat zijn ze rigoureuzer dan bunq daarin, die verwijderen alleen topics :+
Daar verbaasde ik me over: had meegedaan aan die beta voor Go, en dat was heel leuk opgezet, goede feedback en informatie. Toen was ik ff daar niet mee bezig, en prompt was alles (zelfs geen mail gezien maar dat kan in de spambak zijn geland) foetsie. Snap dat 't best wel tijd kost, maar je krijgt wel waardevolle feedback en het was ook erg positief en leuk zover ik me dat herinner.

Ik blijf erbij dat het nooit kwaad kan om een tweede betaalrekening te hebben. En dan is een gratis rekening natuurlijk helemaal mooi, maar een euro per maand vragen is ook nog steeds prima voor als je alle moderne gemakken hebt. Ooit mee begonnen met een rekening bij bunq toen de pinstoringen bij ING vaker voorkwamen (gelukkig zijn mijn vrouw en ik zelf ook privé bij een andere bank aan het bankieren, maar toch). Maar met sommige faaltrucs (ja bunq is ook slecht bezig lately), vind ik het achter de hand hebben van iets toch wel lekker aanvoelen ;)

[Voor 5% gewijzigd door 2Dutch op 27-06-2020 13:21]

• Bigf00t
2Dutch schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 13:19:
Ik blijf erbij dat het nooit kwaad kan om een tweede betaalrekening te hebben. En dan is een gratis rekening natuurlijk helemaal mooi, maar een euro per maand vragen is ook nog steeds prima voor als je alle moderne gemakken hebt. Ooit mee begonnen met een rekening bij bunq toen de pinstoringen bij ING vaker voorkwamen (gelukkig zijn mijn vrouw en ik zelf ook privé bij een andere bank aan het bankieren, maar toch). Maar met sommige faaltrucs (ja bunq is ook slecht bezig lately), vind ik het achter de hand hebben van iets toch wel lekker aanvoelen ;)
Ik heb best lang een combinatie van Rabobank en bunq free gebruikt. De Rabobank app is helaas nooit echt voorloper geweest maar doordat ik ook bunq had werkte deze combinatie voor mij eigenlijk prima en ook zelden last van storingen gehad (in ieder geval nooit bij beide tegelijk).

Door de fratsen van bunq enkele maanden terug heb ik me heel erg verdiept in de fintech wereld en ik durf nu wel te zeggen dat ik aardig op de hoogte ben van alle mogelijkheden :) Dus uiteindelijk heeft die hele bunq situatie wel mijn ogen geopend en heb ik veel bankzaken anders ingedeeld.

Ik heb in ieder geval gemerkt dat voor mij persoonlijk de vaste lasten en betaalrekening gescheiden houden bij 2 verschillende banken wel prettig werkt. Ik heb nu een nog beter inzicht qua uitgaves en op deze manier zijn ze ook meteen een back-up van elkaar.

In verband met iDEAL zal 1 van mijn 2 rekeningen een Nederlandse zijn. Een combinatie van Moneyou (salaris + vaste lasten) en N26 (betaalrekening) lijkt me uiteindelijk ideaal, maar dit hangt wel af van de ontwikkelingen van Moneyou de komende tijd. Sparen doe ik bij Bigbank (flexibel, vrij opneembaar) en Raisin (deposito).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FJP84
  • Laatst online: 04-07 10:58
Hoi,

Ik heb vandaag een MoneYou rekening geopend. Ik ga namelijk stoppen met Bunq na alle fratsen met abonnementen en omdat ik de nieuwe versie van de app mij nogal irriteert.

Ik heb nu het volgende:
- En/Of rekening vaste lasten (ING)
- En/Of rekening boodschappen (ING). Zo heb ik boodschappen gescheiden van vaste lasten en toch gedeeld met mijn partner.
- Persoonlijke rekening (N26)
- Persoonlijke rekening (MoneYou - met name voor IDEAL)

Toch een paar vragen nog:

1. Ik ben nu nog aan het dubben of MoneYou of N26 mijn primaire rekening gaat worden voor persoonlijke uitgaven (99% van de gevallen een directe pin betaling) en een enkele automatische incasso voor openbaar vervoer.

Inleg zal vanuit En/Of rekening voor vaste lasten komen. Wie heeft hier voor MoneYou gekozen i.p.v. N26 of juist andersom en waarom?

2. Welke tenaamstelling moet ik gebruiken als ik geld naar MoneYou rekening moet overmaken. De naam waarmee ik heb aangemeld (voornaam + achternaam) of naam stelling o.b.v gebruikte ID bewijs (initialen + achternaam)

3. Heeft iemand de MoneYou rekening gekoppeld aan PayPal en werkt dat naar behoren?

Dank voor de reacties.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bigf00t
FJP84 schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 22:23:
1. Ik ben nu nog aan het dubben of MoneYou of N26 mijn primaire rekening gaat worden voor persoonlijke uitgaven (99% van de gevallen een directe pin betaling) en een enkele automatische incasso voor openbaar vervoer.
Net ook je vraag in "Discussie over & Ervaringen met N26" beantwoord, maar daar kon ik niet uithalen dat het vooral om PIN betalingen ging. De Maestro kaart van Moneyou werkt prima, ook contactloos. Pincode wijzigen kan bij Geldmaat. Persoonlijk vind ik de app van N26 fijner werken en de Statistics geven een goed overzicht van je uitgaven. Maar als ik het zo moet inschatten zal Moneyou in dit geval ook voldoen.
2. Welke tenaamstelling moet ik gebruiken als ik geld naar MoneYou rekening moet overmaken. De naam waarmee ik heb aangemeld (voornaam + achternaam) of naam stelling o.b.v gebruikte ID bewijs (initialen + achternaam)
Even gekeken tussen mijn eigen overboekingen. Moneyou gebruikt de voorletters + achternaam bij uitgaande betalingen. Maar bij overboekingen naar Moneyou zal het in de praktijk waarschijnlijk beide werken. Gewoon testen. Geld verdwijnt nooit zomaar wanneer je de juiste IBAN gebruikt ;)
3. Heeft iemand de MoneYou rekening gekoppeld aan PayPal en werkt dat naar behoren?
Dat gaat wel werken zoals met elke andere IBAN. Je machtigt PayPal en je krijgt dan eerst 2 kleine bijschrijvingen van een paar cent ter verificatie.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ZXRY
  • Registratie: december 2019
  • Laatst online: 20:44
Dat maakt helemaal niet uit.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wally2002

Inleg zal vanuit En/Of rekening voor vaste lasten komen. Wie heeft hier voor MoneYou gekozen i.p.v. N26 of juist andersom en waarom?
Ik heb, na een periode van heen en weer contact met enkele incassanten, soms via verschillende kanalen (mail, twitter, chat), uiteindelijk toch maar gekozen voor Moneyou Go voor de automatische incasso's. Dit omdat een enkel bedrijf moeilijk bleef doen om de buitenlandse IBAN, daar zat een lokaal OV-bedrijf tussen waar volgens eigen zeggen hun systemen dit niet ondersteunen en ze niet van plan waren aan te passen. Uiteraard mag dat niet volgens wetgeving (zgn IBAN discriminatie), maar ik had geen zin om daar werk van te maken, of eventueel met handmatige overschrijvingen te gaan betalen.

Voor jouw usercase lijkt me eventuele IBAN discriminatie een belangrijke factor voor de incasso's.
Verder komt het denk ik vooral op de app-functionaliteit aan maar denk ook aan support in het Nederlands. bij MY.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JohanNL
  • Nu online

Nee, maar het " rekening koppelen " van PayPal gaat o.b.v. dat je twee kleine bedragen krijgt gestort op je rekening die je moet doorgeven aan PayPal.
En als je je " gekoppelde rekening " gebruikt voor aankopen schrijven ze het geld af via een automatische incasso.
Of je wilt je PayPal saldo storten op je " gekoppelde rekening ", dan doen ze dat via een ordinaire overboeking.

Al deze handelingen ondersteunt MoneYou dus dat zou moeten werken.

Sinds de invoering van de IBAN hoeven banken geen naam/nummer controle meer uit te voeren.
Dus vul " Sinter Klaas " in en het komt aan.
Het is alleen niet echt handig voor je administratie dus ik zou wel gewoon iets met je echte naam doen :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FJP84
Dank, zojuist enkele uren geleden het restant van Bunq overgemaakt naar MoneYou. Het is afgeschreven bij Bunq maar nog niet bijgeschreven bij MoneYou. Is MoneYou dan nog wel echt zo ouderwets traag (in het weekend)?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bigf00t
FJP84 schreef op zondag 28 juni 2020 @ 13:23:
Is MoneYou dan nog wel echt zo ouderwets traag (in het weekend)?
Ja. Helaas nog geen Instant Payments.

En dat voor een bank die op deze pagina zegt:
Verkennen en ontwikkelen
We zijn nieuwsgierig en blijven graag up-to-date op het gebied van FinTech. We verkennen de mogelijkheden en ontwikkelen en verbeteren onze producten continu. Zo zorgen we met slimme technieken dat het steeds eenvoudiger wordt om je bankzaken te managen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FJP84
Bigf00t schreef op zondag 28 juni 2020 @ 13:30:
[...]

Ja. Helaas nog geen Instant Payments.

En dat voor een bank die op deze pagina zegt:

[...]
En dan dit..... 8)7 :

"Op dit moment biedt Moneyou geen Instant Payments aan. De ontwikkelkosten hiervan zijn hoog, waardoor we de gebruikerskosten voor Instant Payment aan de klant moeten doorberekenen. Dit is in tegenspraak met onze gratis rekening.
We hebben ervoor gekozen de focus te leggen op het verder ontwikkelen van onze Moneyou Go app. Nieuwe features....."

Welke nieuwe features.....en hoe hoog zijn de ontwikkelkosten wel niet :?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Bigf00t
Ik denk dat deze pagina al wat ouder is, want als het goed is zou Instant Payments er wel binnenkort aan moeten komen (eerst zien, dan geloven ;)). Je zou dit bijvoorbeeld via een DM op Twitter kunnen navragen. Afhankelijk van de webcare medewerker die je treft laten ze soms wat bruikbare informatie los.

Voor een (nog) gratis product hoor je mij niet klagen, maar er mogen binnenkort wel een paar flinke updates komen.

Veel technieken worden bij ABN AMRO allang gebruikt en zouden naar mijn mening zo uitgewisseld kunnen worden, maar blijkbaar zijn dit echt compleet gescheiden bedrijven/afdelingen en werkt dit in de praktijk allemaal vrij ingewikkeld. Ook schijnt de Moneyou coding compleet nieuw opgebouwd te zijn en is het helaas geen copy/paste kwestie.

Ik had bijvoorbeeld bij ABN AMRO nagevraagd wanneer de Grip app in combinatie met Moneyou gebruikt kan worden. Dit zou bijvoorbeeld enkele nuttige toevoegingen geven zoals push notificaties. ABN AMRO had geen direct antwoord en moest dit weer bij het Grip development team neerleggen. Kwamen ze in eerste instantie met de reactie dat Moneyou geen betaalrekeningen aanbied :? Na doorvragen kreeg ik een vrij vaag antwoord over PSD2 waar ik weinig mee kan. Dus ondanks dat je zou verwachten dat het allemaal ABN AMRO is en hierdoor intern soepel en snel samenwerkt.. Niet dus :D

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JohanNL
  • Nu online
FJP84 schreef op zondag 28 juni 2020 @ 13:35:
[...]

En dan dit..... 8)7 :

"Op dit moment biedt Moneyou geen Instant Payments aan. De ontwikkelkosten hiervan zijn hoog, waardoor we de gebruikerskosten voor Instant Payment aan de klant moeten doorberekenen. Dit is in tegenspraak met onze gratis rekening.
We hebben ervoor gekozen de focus te leggen op het verder ontwikkelen van onze Moneyou Go app. Nieuwe features....."

Welke nieuwe features.....en hoe hoog zijn de ontwikkelkosten wel niet :?
Mosterd na de maaltijd maar hier had je dus wat beter onderzoek naar kunnen doen.
MoneYou is - tot dusver - gratis en daarvoor kun je dan ook niet de volledige service verwachten van wat andere betaalde banken wel geven.
Maarja als je open staat voor wat flexibiliteit dan stap je ook zo weer over na een andere bank mocht dat beter voor je uitkomen, wat sowieso wel een goede eigenschap zal zijn want een volledig gratis bankrekening is voor de lange termijn te mooi om waar te zijn.
Ik zie sowieso ook niet echt wat moederbedrijf ABN-AMRO en haar aandeelhouders hebben aan MoneYou, komen we wellicht later nog achter...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FJP84
JohanNL schreef op zondag 28 juni 2020 @ 14:41:
[...]
Mosterd na de maaltijd maar hier had je dus wat beter onderzoek naar kunnen doen.
MoneYou is - tot dusver - gratis en daarvoor kun je dan ook niet de volledige service verwachten van wat andere betaalde banken wel geven.
Maarja als je open staat voor wat flexibiliteit dan stap je ook zo weer over na een andere bank mocht dat beter voor je uitkomen, wat sowieso wel een goede eigenschap zal zijn want een volledig gratis bankrekening is voor de lange termijn te mooi om waar te zijn.
Ik zie sowieso ook niet echt wat moederbedrijf ABN-AMRO en haar aandeelhouders hebben aan MoneYou, komen we wellicht later nog achter...
Klopt, ik vind het ook niet zo'n issue om de verwachting wat bij te stellen. Instant payment went zo snel :-) Verder is het ook geen probleem om later eventueel te gaan betalen voor extra functionaliteit mits het in verhouding blijft, men de juiste keuzes maakt en vooral tijdig en correct communiceert.

Ik had opzich ook voor Bunq willen gaan betalen, alleen de manier waarop zij nu dingen doen en de zaken waar zij op focussen tast voor mij de betrouwbaarheid aan, waardoor ik vooral principieel ben overgestapt, de nieuwe versie van hun app hield daar ook bij mee.

• FJP84
Volgens de website zou er een adresboek functie zijn. Ik kan deze in de app alleen nergens vinden. Kijk ik er nu zo onwijs overheen of niet?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 04-07 08:33
FJP84 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 11:48:
Volgens de website zou er een adresboek functie zijn. Ik kan deze in de app alleen nergens vinden. Kijk ik er nu zo onwijs overheen of niet?
Je *moet* iets overmaken om het te zien/contacten toe te voegen.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Netiquette | Politiek dakloos

• Bigf00t
Zijn er nog meer gebruikers met problemen bij automatische incasso's?

Ik gebruik en test de rekening al enkele maanden en had sinds deze maand vol goede moed enkele automatische incasso's omgezet naar Moneyou.

Van de 4 automatische incasso's zijn er nu 2 succesvol uitgevoerd en 2 lijken er mislukt. Ze stonden beide in het lijstje 'verwacht' inclusief juiste instantie en bijbehorend bedrag, maar zijn nu ineens verdwenen en niet uitgevoerd.

Ik heb dit ook al gemeld bij Moneyou en die 'stellen een onderzoek in'.

Heb ik nu gewoon heel erg pech of komt dit vaker voor? Want in deze instabiliteit en elke maand moeten afvragen of het allemaal wel goed gaat heb ik eigenlijk weinig trek. Ondanks de beperkte mogelijkheden was ik best positief over de app, maar dit valt toch wel even erg tegen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wally2002
Bigf00t schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 12:54:
Zijn er nog meer gebruikers met problemen bij automatische incasso's?

Ik gebruik en test de rekening al enkele maanden en had sinds deze maand vol goede moed enkele automatische incasso's omgezet naar Moneyou.

Van de 4 automatische incasso's zijn er nu 2 succesvol uitgevoerd en 2 lijken er mislukt. Ze stonden beide in het lijstje 'verwacht' inclusief juiste instantie en bijbehorend bedrag, maar zijn nu ineens verdwenen en niet uitgevoerd.

Ik heb dit ook al gemeld bij Moneyou en die 'stellen een onderzoek in'.

Heb ik nu gewoon heel erg pech of komt dit vaker voor? Want in deze instabiliteit en elke maand moeten afvragen of het allemaal wel goed gaat heb ik eigenlijk weinig trek. Ondanks de beperkte mogelijkheden was ik best positief over de app, maar dit valt toch wel even erg tegen.
Ik heb dit ook, enkele incasso's zijn succesvol uitgevoerd maar er waren er twee die verwacht waren, maar inmiddels weer verdwenen zijn.
Ik dacht eerst dat het kwam omdat ik niet voldoende saldo had, heb ik in het verleden eerder aan de hand gehad en dan zag je bij onvoldoende saldo een incasso niet meer maar werd ie de volgende werkdag toen er weer voldoende saldo was alsnog uitgevoerd. Maar sinds eind vorige week wel voldoende saldo maar die incasso's zijn (nog) niet uitgevoerd en staan ook niet in het lijstje 'verwacht'.

Of ze daardoor 'mislukt' zijn weet ik niet, sowieso probeert Moneyou het 5 dagen voordat hij definitief afgewezen wordt.

• Bigf00t
Wally2002 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 19:23:
Ik heb dit ook, enkele incasso's zijn succesvol uitgevoerd maar er waren er twee die verwacht waren, maar inmiddels weer verdwenen zijn.
Ik dacht eerst dat het kwam omdat ik niet voldoende saldo had, heb ik in het verleden eerder aan de hand gehad en dan zag je bij onvoldoende saldo een incasso niet meer maar werd ie de volgende werkdag toen er weer voldoende saldo was alsnog uitgevoerd. Maar sinds eind vorige week wel voldoende saldo maar die incasso's zijn (nog) niet uitgevoerd en staan ook niet in het lijstje 'verwacht'.
Bedankt voor het delen van je ervaring.

In mijn geval ging het om DELA en Oxxio. Saldo hab ik ruim voldoende (toevallig net een deel van mijn spaarrekening tijdelijk geparkeerd), dus daar kan het zeker niet aan liggen.

De eerste incasso die mislukte was DELA en toen begon ik eerst nog aan mezelf te twijfelen of ik niet per ongeluk op 'afwijzen' geklikt had met mijn dikke vingers 8)7 Maar daarna gebeurde er weer precies hetzelfde bij Oxxio en toen kwam ik vrij snel tot de conclusie dat dit aan de Moneyou zijde fout gaat.

Ik ben erg benieuwd wat de conclusie van het onderzoek is, maar ik vraag me nu toch al serieus de hele dag af of ik hierdoor nog wel met Moneyou verder wil gaan om een paar euro per maand te besparen.

Een tijdje terug ook al die storing in de overboekingen. Kan een keer gebeuren dacht ik toen nog :X

Het brengt voor mij nu in ieder geval weer een hoop werk met zich mee om met deze twee bedrijven contact op te nemen en alsnog mijn maandelijkse betaling te voldoen. En hoe gaat dit de volgende maand weer verlopen?

Misschien moet ik het even laten bezinken, maar op dit moment 'not amused'.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JohanNL
  • Nu online
Volgens mij is er ook een incasso mislukt op mijn MoneYou rekening.
Lijkt me dat er iets niet helemaal goed gaat daar!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Xabre
  • Niet online
Tja, gaat een hoop mis bij Moneyou. Ik gebruik het zelf alleen voor iDeal. Weleens wat getest met overschrijvingen vanaf N26.. ook dat ging vaak mis, terwijl het met anderen prima ging.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Freakster86
  • Nu online
Gaat achter de schermen inderdaad iets niet goed. Ik heb maandelijks op de 1ste van de maand 10 periodieke overboekingen naar verschillende potjes en dat gaat nu al 2 maanden op rij fout.

1 juni zijn 3 transacties mislukt. Handmatig alsnog overgemaakt, verder niets gewijzigd/verwijderd.
1 juli zijn 4 transacties mislukt. De 3 van vorige maand én een nieuwe

Die eerste 3 kan ik nu wel verklaren; zodra een periodieke overboeking mislukt is blijft deze staan als "verwacht op datum xx-xx-xxxx", wat dus een datum in het verleden is. De toekomstige overboeking staat niet meer in het overzicht. De overboeking wijzigen heeft geen effect. Heb daarom alle 4 de transacties nu verwijderd en opnieuw aangemaakt (en die van deze maand handmatig gedaan). Hopelijk gaat het volgende maand weer zoals het hoort, want om dit elke maand te moeten blijven controleren/corrigeren.... Dit is toch echt basis functionaliteit die nog steeds niet op orde is na 2,5 jaar. Het is dat het gratis is en dat potjes systeem gewoon zo fijn is met budgetteren, maar als dat laatste elders beschikbaar zou zijn heeft Moneyou weinig meerwaarde meer imho.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JohanNL
  • Nu online
Vanmiddag mail gekregen van Moneyou:
Hi Johan,
Sinds 25 juni is er een storing in ons transactiesysteem. De automatische incasso’s die op 25 juni gepland stonden, zijn hierdoor niet uitgevoerd. Automatische incasso’s van na deze datum zijn met vertraging verwerkt.

Had je een automatische incasso gepland staan op 25 juni? Dan zijn er 2 mogelijkheden. De organisatie waaraan je toestemming hebt gegeven om geld van je Moneyou Go rekening af te schrijven, biedt de automatische incasso nog een keer aan ons aan. We verwerken dan alsnog de betaling. Of je ontvangt van die organisatie een factuur om zelf de betaling te doen.

We begrijpen dat het erg vervelend is dat dit is gebeurd en bieden hiervoor onze excuses aan.
Er is echter nog een derde mogelijkheid, in mijn geval tenminste.
De incasso die ik had staan op 25 juni ging om een afschrijving van de Bankgiroloterij, als die mislukt dan is het resultaat dat je gewoon niet meespeelt en ook niet betaald, er komt dus later ook geen factuur om dit alsnog op een andere manier te betalen.
Bedankt Moneyou!

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Bigf00t
Waarschijnlijk hebben jullie ook onderstaande mail ontvangen.

Ik heb er nog eens goed over nagedacht en ik vind dit soort fouten gewoon niet acceptabel voor een organisatie die zich 'bank' noemt en ondertussen ook nog eens 100% dochter van ABN AMRO is. Er zijn vele fintechs zonder grote bekende bank achter zich die het 10 keer beter doen.

Ik zat volop in het proces om al mijn vaste lasten en salarisbetaling over te zetten naar Moneyou. Ik ben blij dat mijn salaris nog op mijn Rabobank rekening binnenkomt.

Aankomend weekend ga ik een ING rekening openen want voor €16,20 per jaar heb ik gewoon geen zin in dit geëxperimenteer met belangrijke betalingen en die app is ook nog eens de meest uitgebreide van de Nederlandse banken. Daarna maar snel alles vanaf Moneyou overzetten, voordat er weer van alles fout gaat ;w

Voor wat simpele iDEAL betalingen is Moneyou prima, maar niet voor je maandelijkse vaste lasten is nu gebleken. Ik was de laatste tijd best actief in dit topic omdat ik er vanuit ging dat de app best wel eens iets kon gaan worden, maar dat vertrouwen is nu wel plotseling heel hard gedaald.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JohanNL
  • Nu online
Ja ik bedenk me nu ineens nog wat andere donkere scenario's.
Zoals dat je loon niet aankomt door een storing van MoneYou, zou je natuurlijk nog je werkgever even kunnen contacteren en dan zal dat uiteindelijk wel weer snel opgelost worden.
Maar met een storting van PayPal, terugbetalingen van webshops ( die met payment providers werken ) e.d. wordt het toch weer een heel stuk gecompliceerder.

Ik was nooit van plan om van MoneYou mijn primaire bankrekening te maken, maar na deze ervaring al helemaal niet!
Een bank die wél hun zaken op orde heeft is die twee tientjes per jaar het zeker wel waard denk ik.

• ZXRY
  • Registratie: december 2019
  • Laatst online: 20:44
Bigf00t schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 20:43:
Aankomend weekend ga ik een ING rekening openen want voor €16,20 per jaar heb ik gewoon geen zin in dit geëxperimenteer met belangrijke betalingen en die app is ook nog eens de meest uitgebreide van de Nederlandse banken.
Ik snap je heel goed en ik heb dezelfde houding en ook ten aanzien van fintechs. Ik denk dat het een utopie is dat er in de nabije toekomst een gratis rekening zal komen die solide is. N26 is denk ik nog de beste gratis rekening die je kan openen. Echter ook bij die bank kan je een hoop gezeik krijgen als je rekening opeens geblokkeerd wordt. Dan mag je dat proberen op te lossen in de support chat. Het is mij die 15 euro die ik zou besparen in ieder geval niet waard, daar zoek ik wel een andere manier voor.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• T-Infinity

T-Infinity

Heen en weer....

Moneyou is mijn primaire rekening en ik zie het probleem niet zo. Ik heb geen 'belangrijke' betalingen of overschrijvingen. Althans mijn hypotheek reken ik daar niet toe. Die doen toch gewoon een 2e afschrijfpoging en dan lukt het wel.
Ben erg tevreden over Moneyou, zeker nu het identificatieprobleem is 'opgelost'.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 21:53
T-Infinity schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 09:30:
Moneyou is mijn primaire rekening en ik zie het probleem niet zo. Ik heb geen 'belangrijke' betalingen of overschrijvingen. Althans mijn hypotheek reken ik daar niet toe.
Dus jij hebt geen gas/water/licht/mobiel/internet/verzekering(en) die automatisch afschrijft :) ?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• T-Infinity

T-Infinity

Heen en weer....

We Are Borg schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 09:43:
[...]

Dus jij hebt geen gas/water/licht/mobiel/internet/verzekering(en) die automatisch afschrijft :) ?
Jawel, maar dat is toch niet belangrijk? Dan doen ze maar een 2e poging of ze sturen misschieen berichtje dat afschrijving niet gelukt is. Als dat 1 x per 2 jaar gebeurt kan ik daar wel mee leven, voor een gratis rekening.

Er staat niet gelijk een deurwaarder op de stoep ofzo..

[Voor 6% gewijzigd door T-Infinity op 03-07-2020 09:54]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JohanNL
  • Nu online
T-Infinity schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 09:47:
[...]

Jawel, maar dat is toch niet belangrijk? Dan doen ze maar een 2e poging of ze sturen misschieen berichtje dat afschrijving niet gelukt is. Als dat 1 x per 2 jaar gebeurt kan ik daar wel mee leven, voor een gratis rekening.

Er staat niet gelijk een deurwaarder op de stoep ofzo..
Nee, ze sluiten je gewoon af :p

Daar zal meestal nog wel eerst een herinnering voor komen en dan nog één.
Maar je kunt je dan ook afvragen wat het nut van een automatische incasso is als het onbetrouwbaar blijkt te zijn, dan kun je beter gelijk al je rekeningen handmatig doen.
Als je zorgt voor dat je altijd ruim saldo hebt, een druk leven hebt, lange vakantie etc. en er op vertrouwd dat de automatische incasso's gewoon werken, dan kan het toch wel eens flink mis gaan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HereIsTom
Bye, Bye Moneyou! ;w
Ik betaal liever € 1,35 p.mnd. bij de ING waar alles wel perfect werkt, dan al dit gedoe!

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True