pl0xs schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 12:19:
Gisteren een mailtje gestuurd met een aantal vragen over Instant Payments en iDEAL. Vandaag een telefoontje gekregen van Moneyou met daarin het antwoord dat ze ermee bezig zijn en dat we het op korte termijn kunnen verwachten. Ze vertelde me ook dat Apple Pay er ook aan komt.
Kijk, dat zijn de nuttige posts
Dit is ongeveer mijn wensenlijstje:
- Push notificaties van af- en bijschrijvingen
- Zoekfunctie
- Instant Payments
- Optie om de app in het Engels te gebruiken
- Dark mode
- Apple Pay / Google Pay (persoonlijk alleen Apple Pay nodig)
- iDEAL betaalverzoeken vanuit de app, eventueel interne koppeling met Tikkie
- IBAN-Naam check
- Periodieke betalingen kunnen inplannen zonder saldocheck (dit kan nu enkel als er tijdens het inplannen voldoende saldo aanwezig is, ook als de datum ver in de toekomst ligt)
- Potjes met eigen IBAN kunnen openen
- Optie om de app te laten openen met een geselecteerd 'favoriet potje'
- Contacten wijzigen/beheren in adresboek (nu is verwijderen en opnieuw toevoegen tijdens een nieuwe overboeking de enige optie, bij een periodieke betaling kan dit wel gewijzigd worden)
- Bredere PD2S ondersteuning (ik heb nog geen app gevonden waarmee Moneyou Go functioneert, zelfs ABN AMRO's eigen app Grip niet)
- Pincode betaalpas via app wijzigen in plaats van enkel via Geldmaat
- Uitgave inzicht functies vanuit Grip uiteindelijk ook in de Moneyou Go app integreren
Ik vind het vooral onvoorstelbaar dat basisfuncties zoals push notificaties en een zoekfunctie nog niet in de app zitten, maar het lijkt erop dat de development op een iets hoger pitje staat de laatste tijd?
Ook de app naar het Engels vertalen moet binnen enkele dagen wel geregeld kunnen zijn lijkt me, ze hebben immers ook al een
Duitse app. Ik vind het vooral prettig om mijn telefoon volledig in het Engels te gebruiken, maar hiermee spreken ze ook meteen een veel bredere doelgroep aan voor degenen die het Nederlands nog minder goed beheersen. Ook wordt hiermee de uitbreiding naar het buitenland makkelijker, al weet ik niet in hoeverre dit zomaar kan qua bankvergunningen en dergelijke.
Hopelijk binnenkort een grote update
Ik ben wel erg benieuwd welke kant dit in de toekomst heen gaat qua kosten. Hopelijk maken ze niet dezelfde fout als
bunq en blijft een bruikbare basisrekening gewoon gratis. Ik las
hier iets over 'Plus-pakketten met meer mogelijkheden, waar wel kosten bij komen kijken'.
Voor een 'Plus pakket' wil ik best iets betalen (max. 2 euro per maand) maar dan zal de app toch nog héél wat uitgebreider moeten worden, want andere (buitenlandse) gratis alternatieven zoals
N26,
Openbank en
Revolut zijn toch wel een flinke stap verder.
Ook grootbanken zoals ING, Rabobank en zelfs ABN AMRO's eigen app hebben op dit moment meer mogelijkheden voor €1,35 à €1,70 per maand.