Discussie over & Ervaringen met bunq

Pagina: 1 ... 161 162 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:57
robertpNL schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 09:21:
https://www.dnb.nl/algeme...doende-clientenonderzoek/

De Nederlandsche Bank (DNB) heeft onlinebank bunq een boete van 2,6 miljoen euro opgelegd om ernstige tekortkomingen bij zijn aanpak om witwassen te voorkomen.
Dit ging om 4 (!) verdachte klanten. En daarbij:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HXQCZcbO4SjnZljI-uVuga2LP8o=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Yt0mlYfCDvbfzaD2LN5YjCXp.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Toch zouden in topics van andere banken de eerste drie reacties op zo'n nieuwbericht niet gelijk drie verdedigende reacties zijn. Maar goed, elk topic heeft zijn eigen stijl...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
TexMex schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 09:44:
Toch zouden in topics van andere banken de eerste drie reacties op zo'n nieuwbericht niet gelijk drie verdedigende reacties zijn. Maar goed, elk topic heeft zijn eigen stijl...
Zolang er niet wordt overdreven wordt of onjuiste informatie wordt gegeven lijken mij verdedigende en aanvallende reacties geen probleem. We kunnen allemaal andere ervaringen hebben met de verschillende banken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
W1ck1e schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 09:56:
[...]

Zolang er niet wordt overdreven wordt of onjuiste informatie wordt gegeven lijken mij verdedigende en aanvallende reacties geen probleem. We kunnen allemaal andere ervaringen hebben met de verschillende banken.
Ik noem het ook geen probleem, ik merk het alleen op. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gpon
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 19:16
Is het jullie al opgevallen dat steeds meer grote bedrijven gebruik maken van bunq? Die dat BOL nu ook bij hen zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
gpon schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 13:29:
Is het jullie al opgevallen dat steeds meer grote bedrijven gebruik maken van bunq? Die dat BOL nu ook bij hen zit.
Neen, niet opgevallen. Hoe kan ik dat zien ?
Zal BOL niet van elke Nederlandse bank die betaalrekeningen aanbiedt gebruik maken ?

[ Voor 13% gewijzigd door W1ck1e op 26-08-2025 09:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nielsiejjj92
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 03-10 22:22
gpon schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 13:29:
Heb je een screenshot of bewijs?
Bol.com gebruikt Stripe als betaalplatform en ING als bank (al jaren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16:34

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

W1ck1e schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 09:20:
[...]

Neen, niet opgevallen. Hoe kan ik dat zien ?
Zal BOL niet van elke Nederlandse bank die betaalrekeningen aanbiedt gebruik maken ?
@W1ck1e Ik weet het niet zeker, maar ik schat zo in dat je geen ondernemer bent. Hoe meer bankrekeningen je gebruikt, des te gecompliceerder je boekhouding wordt, lijkt me.
Ook de juridische kant lijkt me dan nodeloos ingewikkelder worden omdat faciliteiten, procedures en voorwaarden bij elke bank weer net anders zijn.

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gpon
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 19:16
nielsiejjj92 schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 18:36:
[...]

Heb je een screenshot of bewijs?
Bol.com gebruikt Stripe als betaalplatform en ING als bank (al jaren)
Dan moet ik een bestelling plaatsen en heb nu even niets nodig. Ik verbaasde mij er ook over, want zoals je zegt gebruikten ze altijd ING. Nu zag ik dus bunq staan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
gpon schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 14:37:
[...]
Dan moet ik een bestelling plaatsen en heb nu even niets nodig. Ik verbaasde mij er ook over, want zoals je zegt gebruikten ze altijd ING. Nu zag ik dus bunq staan.
Ben je niet gescammed? :’)

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
gpon schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 14:37:
[...]
Dan moet ik een bestelling plaatsen en heb nu even niets nodig. Ik verbaasde mij er ook over, want zoals je zegt gebruikten ze altijd ING. ...
En dat is nog steeds zo. Van hier :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hu9d29PkjhGaTG_A0AgrIc55GkQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/cAQxn4s6jDLRR1rWdEqevlkl.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Ten eerste: wat een vreselijke presentatie, zo slecht afgestemd allemaal en nogal oncharismatische sprekers. Klappen omdat de opslaan knop z’n werk doet, het moet niet veel gekker worden. We gaan er maar even vanuit dat het opnieuw presenteren van alle functies van de app - alsof ze stuk voor stuk nieuwe features zijn - puur voor de Amerikaanse markt is, anders is er echt geen enkel excuus voor. ;)

Anyway, afgaande op wat ze nu geshowcased hebben, word ik wel heel bang dat de de lay-out van de app weer een behoorlijk gedrocht gaat worden. Na jarenlange iteraties - mede op jarenlang fel aandringen van de klanten - is “v3”, op die stompzinnige stock en crypto tabs na die ongewenst door je strot worden geramd, eindelijk best goed bruikbaar. Alles netjes in subfolders en met widgets in één oogopslag saldo’s in onderverdelingen zoals totaal, private, joint en/of savings, etc. Het heeft z’n grove designflaws zoals de rare plekken van de instellingen, maar de home tab is simpel, netjes opgeruimd en overzichtelijk te maken waardoor je in één keer alles kan zien dat je wil weten… En dan opeens dit, waar ik dat niet terugzie. En nog steeds die f-ing crypto en stocks niet weg te krijgen, heel vervelend. En dan komt blijkbaar ook nog die Wheel of Fortune terug. :P

We gaan het zien, ik hoop dat ik het misheb, maar afgaande op de showcase tijdens de update krijg ik een naar voorgevoel.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• Webarcher
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 10-10 10:11
Ik zit bij de 1000 die v5 mogen testen. Maar de eerste waarschuwing die je krijgt is dat mogelijk alle gegevens gewist kunnen gaan worden. Hoop dat ze daarmee alleen de mogelijk instellingen binnen de app bedoelen en niet dat er geld 'verdwijnt' of dat andere delen van je bankaccount verdwijnen. Voorlopig maar niet installeren dan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

Nou, dat ‘alles gewist’ lijkt me al een ramp. Ik heb plaatjes bij elk van mijn ca. 10 rekeningen en ik weet niet of ik die zomaar terug kan vinden. Daar ben ik nu zó aan gewend dat ik dáárop navigeer en niet op de naam van de rekening.
Die plaatjes kwijt zijn zou voor mij een minstens even grote ramp zijn als een nieuwe menustructuur, zoals destijds…

<John O`Mill>

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:22
Webarcher schreef op woensdag 10 september 2025 @ 08:20:
Ik zit bij de 1000 die v5 mogen testen. Maar de eerste waarschuwing die je krijgt is dat mogelijk alle gegevens gewist kunnen gaan worden. Hoop dat ze daarmee alleen de mogelijk instellingen binnen de app bedoelen en niet dat er geld 'verdwijnt' of dat andere delen van je bankaccount verdwijnen. Voorlopig maar niet installeren dan...
Nou... dat valt wel mee, en bunq zegt ook zelf in de mail dat dit een standaard melding is van Apple. Dus je raakt echt niet zo maar iets kwijt. En de plaatjes uit v4 (ik dacht dat het v3 was?) gaan mee naar v5, dus die raak je vast niet zo maar kwijt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZDmzRO1OHTYgcE8T8uLMCYwjVyE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Upwdf7PYo1foXHTpbH4HW9Y6.png?f=fotoalbum_large

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:25

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ik zit mij af te vragen of deze nieuwe methode van de app vrijgeven nou positief is (ze willen het goed testen voor iedereen het krijgt) of negatief (ze hebben er eigenlijk geen vertrouwen in maar ach het compilen en de unit test ging goed dus maar even bij de users checken hoe het werkt).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChrisM
Ik heb alvast wat feedback ingestuurd. :)
Maar denk dat het vooral is om exclusiviteit te laten zien ofzo.. want het is maar een week of 3 ofzo, daar krijg je niet echt veel feedback uit.

• WhatsappHack
  • Niet online
ChrisM schreef op woensdag 10 september 2025 @ 13:11:
Nou... dat valt wel mee, en bunq zegt ook zelf in de mail dat dit een standaard melding is van Apple. Dus je raakt echt niet zo maar iets kwijt. En de plaatjes uit v4 (ik dacht dat het v3 was?) gaan mee naar v5, dus die raak je vast niet zo maar kwijt.
Ah distribueren ze het via TestFlight? Dan hoef je je daar over ‘t algemeen inderdaad geen zorgen om te maken. Ik test allerhande apps via TF en elke keer dat je tussen een App Store versie en een TF-build switcht krijg je inderdaad een melding dat alle data verloren zou kunnen gaan.

Als je toch kan testen: is er nog enige optie om totaalsaldo’s van geselecteerde rekeningen te tonen op de home tab? (Eg: een widget met het saldo van rekening 1 t/m 5 en een widget met het saldo van rekening 6 t/m 10).

[ Voor 14% gewijzigd door WhatsappHack op 10-09-2025 22:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChrisM
WhatsappHack schreef op woensdag 10 september 2025 @ 22:21:
[...]

Ah distribueren ze het via TestFlight? Dan hoef je je daar over ‘t algemeen inderdaad geen zorgen om te maken. Ik test allerhande apps via TF en elke keer dat je tussen een App Store versie en een TF-build switcht krijg je inderdaad een melding dat alle data verloren zou kunnen gaan.

Als je toch kan testen: is er nog enige optie om totaalsaldo’s van geselecteerde rekeningen te tonen op de home tab? (Eg: een widget met het saldo van rekening 1 t/m 5 en een widget met het saldo van rekening 6 t/m 10).
ja, dat kan. Die heten nu folders, en je kan het saldo van een folder laten zien. Best ok.

• Sjeefr
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08-10 09:05
Wat zijn nou eigenlijk de wijzigingen van Update 29? Normaal schreeuwen ze het van de daken, maar ditmaal kan ik er niks over vinden.

Ik lees nu ook hier net dat er een V5 van de app aankomt. Iemand die wat screenshots kan delen? Ben wel nieuwsgierig.

• ChrisM
Sjeefr schreef op donderdag 11 september 2025 @ 16:22:
Wat zijn nou eigenlijk de wijzigingen van Update 29? Normaal schreeuwen ze het van de daken, maar ditmaal kan ik er niks over vinden.

Ik lees nu ook hier net dat er een V5 van de app aankomt. Iemand die wat screenshots kan delen? Ben wel nieuwsgierig.
Alleen maar v5. Volgens mij. Verder geen updates.

Zie het videootje voor wat screenshots. https://www.bunq.com/en-nl/v5

Ik vind het wel prima werken eigenlijk. (Ook al gebruik ik de tabs voor crypto en stocks niet (en eigenlijk savings ook niet)).

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:26

TheVMaster

Moderator WOS
ChrisM schreef op donderdag 11 september 2025 @ 00:33:
[...]
ja, dat kan. Die heten nu folders, en je kan het saldo van een folder laten zien. Best ok.
Voor een seconde schrok ik ff, want de Spaarrekeningen staan ineens niet meer in het rijtje met bankrekeningen, maar onder het nieuwe tabje 'Savings'. Logisch wel, maar ik dacht ff dat het account ineens was verdwenen.

• Sjeefr
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08-10 09:05
ChrisM schreef op donderdag 11 september 2025 @ 16:48:
[...]

Alleen maar v5. Volgens mij. Verder geen updates.
Zie het videootje voor wat screenshots. https://www.bunq.com/en-nl/v5
Ah, top. Thanks. Enerzijds is er heel veel gewijzigd, anderzijds heel weinig. Het voelt allemaal veel meer vertrouwd en natuurlijk aan. Het volgt wat meer de standaard iOS-stijl en aanzienlijk minder hippe meuk. Gelukkig is die Reizen-tab nu weg, alhoewel Cards ook echt wel een startpagina-knop had kunnen zijn.

Ziet eruit als een goede vooruitgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
Sjeefr schreef op donderdag 11 september 2025 @ 21:25:
[...]

Ah, top. Thanks. Enerzijds is er heel veel gewijzigd, anderzijds heel weinig. Het voelt allemaal veel meer vertrouwd en natuurlijk aan. Het volgt wat meer de standaard iOS-stijl en aanzienlijk minder hippe meuk. Gelukkig is die Reizen-tab nu weg, alhoewel Cards ook echt wel een startpagina-knop had kunnen zijn.

Ziet eruit als een goede vooruitgang.
Eens, het is wel beter.
Er zijn wel veel “try this” dingen… die feedback heb ik gegeven dat die weg kunnen. En voor mij mogen savings en checking wel op dezelfde pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

TheVMaster schreef op donderdag 11 september 2025 @ 16:54:
[...]
Voor een seconde schrok ik ff, want de Spaarrekeningen staan ineens niet meer in het rijtje met bankrekeningen, maar onder het nieuwe tabje 'Savings'. Logisch wel, maar ik dacht ff dat het account ineens was verdwenen.
Dat is wel een erg traditionele splitsing van rekeningen :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:26

TheVMaster

Moderator WOS
YakuzA schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 08:49:
[...]

Dat is wel een erg traditionele splitsing van rekeningen :)
Ja, dat vond ik dus ook al :+ Voorheen stonden ze gewoon lekker bij elkaar, veel gezelliger. :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Nou ik heb de nieuwe app nu ook, korte testperiode?

- het is denk ik niet getest op kleinere schermen, vind het allemaal niet heel mooi uitlijnen of zichtbaar
- op het hoofdscherm heb je gelijk inzicht in je uitgaven maar dat houdt geen rekening met ingestelde begindatum dus is anders dan op het budgetscherm
- Ik heb een connected account wat Ik normaal nooit zie, dat stond nu ineens bovenaan :S
- bij de Google Pay passen alsnog melding om hem aan Gpay toe te voegen
- Ik kan nergens meer m'n totaalsaldo zien :?
- pasoverzicht is minder overzichtelijk, voorheen kon je alle passen in 1 overzicht zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Mijn saldo is constant. Elke week maak ik de rente (die ik laat landen op de "main" rekening) over naar een andere rekening. Deze maand is dat 3 keer gebeurd. Vorige maand dus 4 keer. Desondanks staat er "You have spent [3xRente] this month" & "[Rente] meer dan vorige maand". Ik zou zeggen "minder".
Herkent iemand dit ?
Ik kan nergens meer m'n totaalsaldo zien.
Is inderdaad irritant. Onder "savings" staat mijn spaartegoed, maar ik had dat graag op mijn eerste scherm.

[ Voor 21% gewijzigd door W1ck1e op 19-09-2025 08:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-10 10:10

mwa

Is er een manier om dat “je hebt totaal uitgegeven deze maand” blok bovenaan de pagina weg te halen? Zou daar bv graag het totaal saldo zien staan oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ik heb mijn feedback, tegen beter weten in, naar support gestuurd. Irritante AI chatbot.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:34

d0s

sssst

Wat een lelijke startpagina nu met de knoppen betalen, betaalverzoek, geld toevoegen bovenaan. Kan dat weg? Ik wil gewoon mijn rekeningen bovenaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Ai er is dus geen totaalsaldo widget meer? Jammer, dat was heel erg handig. Kon je van verschillende subsets het saldo in een oogopslag bekijken (incl. spaarrekeningen). (Je kon die widget meermaals aanmaken)

Is het nog mogelijk om passen in mapjes te zetten? Zo niet dan wacht ik zo lang mogelijk met updaten tot kinderziektes eruit zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rav
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Rav

Beekforel schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 09:19:
Ik heb mijn feedback, tegen beter weten in, naar support gestuurd. Irritante AI chatbot.
Support is echt belachelijk slecht geworden, zeker nu ze er AI in stoppen.
Ik heb nog 5 accounts, waarvan er 1tje al een jaar leeg is. Ik probeer die te verwijderen maar dat lukt niet. Hij zegt dat er nog een bunq.me pagina aan gelinkt is, maar dat is niet waar.
Dat leg ik aan de bot uit, maar die kan dat hele account niet eens vinden. Ook niet als ik hem de IBAN geef.

Ik zeg dat ik door een mens geholpen wilt worden, waarna ik opeens niet meer door Andre de bot maar Andrew de persoon wordt geholpen. Het probleem is echter dat hij dezelfde vragen stelt waarop ik al antwoord gaf en ook dingen zegt die niet kloppen.
Hij weigert ook antwoord te geven als ik hem vraag of hij een mens of bot is.
Ik heb die SOS support geprobeerd, maar daar krijg ik diezelfde 'gast'.

...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

De nieuwe app is echt hopeloos. Afgrijselijk slecht overzichtelijk.

Ik had steeds de rekening en de bijbehorende pas naast elkaar staan zodat ik snel overzicht had welke (al dan niet virtuele) pas er precies aan welke rekening gekoppeld is, maar dat gaat niet meer.

En bij de betaal- en spaarrekening zijn nog wel de groepen gehandhaafd. Ik heb een groep eigen rekeningen en een groep huishoudrekeningen (hoewel ik enig rekeninghouder ben). Maar binnen elke groep zou ik graag alles bij elkaar houden: betaal- én spaarrekeningen en ook de pasjes.
Nu kunnen die pasjes niet eens meer in groepen verdeeld worden!

En ik zou het totaalsaldo van elke groep uitgezet willen hebben. Je kunt alleen álle saldi aan of uitzetten …

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecological
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 18:44
Ik ben altijd degene die altijd als eerste nieuwe patches installeert, maar nu durf ik niet. Is er iemand die dit wel een goede update vindt?!

Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || e-tron 55 || Tribalisme en dogmatisme zijn slecht voor iedereen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Hippe Lip schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 19:20:
Nu kunnen die pasjes niet eens meer in groepen verdeeld worden!
Kakkk. Hier was ik bang voor. Ik heb tig pasjes, sommige voor prive, sommigen gezamenlijk. Die staan allemaal netjes in mapjes (net als de onderverdeelde rekeningen (incl spaar!)). Als de pasjes niet in mapjes/groepen gezet kunnen worden, dan wordt het een onoverzichtelijke pestbende. Dat wil ik niet hebben.

Ik hoop dat bunq dat dan heel erg snel oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsLuke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06-10 16:35
Ecological schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 19:31:
Ik ben altijd degene die altijd als eerste nieuwe patches installeert, maar nu durf ik niet. Is er iemand die dit wel een goede update vindt?!
Nee, geen goede update. Waardeloos onoverzichtelijke.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
ff testje gedraaid op een oud toestel.

Mijn persoonlijke eerste bevindingen:
1.) Dat je betaalrekeningen en spaarrekeningen niet meer bij elkaar kunt zetten is toch heel erg veel vervelender dan ik had gedacht. Ik kan gewoon niet meer in 1x zien wat waar staat. (Waarbij punt 3 hieronder ook echt niet meehelpt ;)) En ik heb betaalrekeningen die gekoppeld zijn aan spaarrekeningen als het ware, dan moet ik tussen tabbladen gaan lopen klooien (geen ramp, wel jammer). Ik hoop dus dat dit iets wordt dat je kan herstellen, dus dat bunq het toestaat om de betaal- en spaarrekeningen weer gewoon op dezelfde pagina en/of in dezelfde mappen te krijgen. Dit is heel ongebruiksvriendelijk. Er valt mee te leven, maar we zouden er niet mee hoeven te leven als ze klantvriendelijk willen zijn zegmaar. :P

2.) Die pasjes pagina is echt een regelrechte nachtmerrie. Ik kan het niet anders omschrijven. Waar ik eerst prachtig mooie overzichtelijke mapjes had waar de passen voor verschillende doeleinden in onderverdeeld waren, is het nu 1 grote lange rij aan pasjes. Maar nog erger: voorheen zag je rustig 10 pasjes in één keer. Het is nu 1 pasje per keer. Als je een bepaalde pas zoekt, moet je die hele f-ing lijst aan pasjes doorscrollen. En wel 1 voor 1, want je kan ook niet "snel" swipen om de carousel door te laten draaien. Ik heb zowat 30 pasjes... :+ Dit is echt verschrikkelijk. Ik wil gewoon weer een mapje hebben of desnoods een zelfde soort lijst als voor de betaalrekeningen waarbij ik de pasjes dan in mappen kan zetten. Maar dit alles op 1 hoop gooien in een trage carousel... Nee sorry, maar de ontwerpers hiervan hebben duidelijk nooit meer getest dan met 1 of 2 pasjes waarmee het prima te behappen is. Wat een *** design, sorry.

-edit- Oeh. Er zit wel een enigszins obscuur knopje bovenin beeld met een soort bulletlistlogo waar je zo overheen zou kijken! Daar kan je iig wél nog in 1x al je passen in een lijst zien en ze ook in volgorde veranderen zodat je nog enige structuur aan kunt brengen. Je kan ze ook daar niet in mapjes zetten helaas, maar het lost voor nu wel m’n carousel probleem grotendeels op. Hier mapjes toestaan én het liefst ook kunnen kiezen voor de bulletlist als default weergave zou echt al een hoop schelen om het minimaal werkbaar te maken. En de kleuren terug aan de bovenkant van het pasje in dit bulletlijstje zou heel fijn zijn, die ontbreken ook.

-edit2- Zoals je doet bij testen ook eens willekeurig op dingen gaan rammen: je kan wel sneller door de carousel heen door links of rechts van het midden van de puntjes onder pasjes te tikken. (Ja, je hebt een handleiding nodig.) Hierbij ook opgemerkt dat de animatie van de bladeren op de bomen weg is. :+ :’)

3.) Ik ben er eigenlijk niet zo blij mee dat die “je hebt deze maand xxxx uitgegeven” zo prominent boven in beeld staat. Ten eerste is het een nutteloze geaggregeerde metric waar ik niets aan heb, ten tweede staat ie in de weg, ten derde geeft ie info weg als iemand mee zit te loeren die ze geen reet aangaat. Die pagina opnieuw in kunnen delen, met de belangrijkste info (de rekeningen dus ;)) bovenaan zou fijn zijn. Hetzelfde met die spaar tab… Allerlei compleet nutteloze shit voordat je een keer je rekeningen ziet, waarbij die enorme widget met je renteverloop (who cares!?) de kroon spant - wat een gevaarte. Ga weg.

4.) Crypto en Stocks uit kunnen schakelen zou echt heel fijn zijn. Shortcut naar iets dat je veel gebruikt onder in beeld bijvoorbeeld. Of de instellingen tab. Whatever.

- Voor de rest ziet de app er eigenlijk best netjes uit. Alle submenu’s zijn gecopy/paste uit de vorige versie. Het is wel weer opnieuw zoeken naar sommige zaken, wederom niet alles op logische/vanzelfsprekende plekken; de indeling van instellingen mogen beter.

Het is jammer dat de voorgaande versie zoveel overzichtelijker was en ze het nu juist bijzonder onoverzichtelijk hebben gemaakt, mede dankzij al die rommel die vóór je rekeningen verschijnen. Een optie om terug te gaan naar het oude ontwerp of in ieder geval meer opties om een werkbare indeling te krijgen zijn echt wel gewenst. Voor nu is de enige optie om, zolang het kan, de "hoofdtelefoon" op de oude versie te houden als je deze wijzigingen niet wil. :/

[ Voor 33% gewijzigd door WhatsappHack op 19-09-2025 22:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

Het lijkt me duidelijk dat deze nieuwe vesie ontworpen en gebouwd is door techneuten en programmeurs die hun fantasieën konden botvieren, zonder een fatsoenlijke groep ‘doorsnee’ gebruikers mee te laten kijken en al in de ontwerpfase feedback te laten geven.

Als zelfs hier onder techneuten van Tweakers zoveel ongezouten kritiek komt, dan is het toch wel droevig gesteld.

Kom op, #bunq, dit moet stukken beter kunnen!

<John O`Mill>

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Oftewel, een herhaling van zetten toen we V3 kregen jaren terug. Na veel kritiek van de gebruikers hebben ze aanpassingen gedaan om veel van hun ideeën weer terug te draaien, benieuwd of ze dat nu weer gaan doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Hopaaaa 25% van m'n boodschappen gewonnen met het rad!!

Beetje jammer dat ik maar € 4,29 had afgerekend.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Webarcher
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 10-10 10:11
Eindelijk met v5 weer op de goede richting. Wat een verademing dit nieuwe overzicht. Ik hoef geen spaarrekening in 1 oogopslag te zien omdat er geen dagelijkse mutaties zijn, dit zie je juist wel op de betaalrekeningen. De tab met pasjes ook enorm overzichtelijk geworden, ben heel blij met deze nieuwe versie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Webarcher schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 09:18:
... Ik hoef geen spaarrekening in 1 oogopslag te zien omdat er geen dagelijkse mutaties zijn, dit zie je juist wel op de betaalrekeningen. ....
Dat geldt voor jou. Ik gebruik bunq alleen als spaarrekening. Dus ik zie liever dat saldo op het hoofdscherm. Volgens mij zou je de weergave moeten kunnen kiezen in de instellingen. Iedereen blij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

Nu een nieuw probleem:
Ik bestel wat bij Amazon en wil betalen. Voorheen kreeg ik de keuze van welke rekening het betaald moet worden, maar die keuze is er nu niet meer!
WTF |:(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hpA7VnCu2aJLyBRZiTmAHIX-hkM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/HajBYxLGGGgdVNzC8rEzlTw7.png?f=fotoalbum_large

<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006

Fab1Man

Live life to the fullest

Hippe Lip schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 10:30:
Nu een nieuw probleem:
Ik bestel wat bij Amazon en wil betalen. Voorheen kreeg ik de keuze van welke rekening het betaald moet worden, maar die keuze is er nu niet meer!
WTF |:(

[Afbeelding]
Ik kan me niet heugen dat die optie er eerst wel was. Zodra je een creditcard pakt om af te rekenen en je krijgt dit autorisatie verzoek, dan kon je naar mijn idee nooit nog een aparte rekening kiezen. Dan moest je altijd al je pas omhangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18:05
Fab1Man schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 12:50:
[...]

Ik kan me niet heugen dat die optie er eerst wel was. Zodra je een creditcard pakt om af te rekenen en je krijgt dit autorisatie verzoek, dan kon je naar mijn idee nooit nog een aparte rekening kiezen. Dan moest je altijd al je pas omhangen.
Met Ideal kon dat altijd wel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jorikc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:53
En met inkomende incasso’s ook volgens mij

• Fab1Man

Fab1Man

Live life to the fullest

Klopt, in die gevallen wel, maar zodra je een creditcard invoert op een site dan wordt de betaling daarop geïnd en aangezien dat niet direct hoeft te zijn maar ook een reservering kan zijn kun je geen rekening kiezen. Bij iDEAL of een incasso kun je inderdaad kiezen van welke rekening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

Fab1Man schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 14:27:
Klopt, in die gevallen wel, maar zodra je een creditcard invoert op een site dan wordt de betaling daarop geïnd en aangezien dat niet direct hoeft te zijn maar ook een reservering kan zijn kun je geen rekening kiezen. Bij iDEAL of een incasso kun je inderdaad kiezen van welke rekening.
… en nu dus niet meer! |:(

<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• me1299
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:42

me1299

$ondertitel

Die nieuwe UI is echt waardeloos. Om mijn saldi te zien moet ik telkens van account wisselen én steeds schakelen tussen de tabbladen Home en Savings, terwijl ik dat voorheen gewoon in één overzicht had. Bovendien word je overspoeld met nutteloze widgets waar niemand om gevraagd heeft.

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
me1299 schreef op maandag 22 september 2025 @ 09:35:
...Bovendien word je overspoeld met nutteloze widgets waar niemand om gevraagd heeft.
Maak dat soort zaken opt-out, of dat je ze uit je scherm kunt slepen. Bijv die "Extra's"
En ik wil bij "BankrekeningEN" ook het saldo van mijn "Savings" (boelboelcentjes) kunnen zien, en niet alleen van "Main" (nihil)

"Voeg een extra bankrekening toe" leidt niet tot het weergeven van een bankrekening, maar tot het maken van een Betaalrekening.

[ Voor 13% gewijzigd door W1ck1e op 22-09-2025 09:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Ik ben er inmiddels ook wel een beetje klaar mee wat betreft de nutteloze toevoegingen terwijl simpele zaken zoals automatisch verdelen constant mis gaan.

Verdelen van bijvoorbeeld kinderopvangtoeslag en kindgebonden budget blijft maar mis gaan. Hij ziet ze beiden als dezelfde overboeking om 1 of andere reden terwijl de omschrijving en ook het bedrag gewoon verschillen.

Ik zit helemaal niet te wachten op te dure diensten als crypto of beleggingen (daar hebben we degiro voor) of een rad van fortuin. Tijd om over te gaan stappen... vraag is alleen waar naartoe.

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeEkIe
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 19:09
Hoe het natuurlijk zou moeten zijn en vast ook wel een keer zal komen, is dat je je eigen indeling kan maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

GeEkIe schreef op maandag 22 september 2025 @ 10:47:
Hoe het natuurlijk zou moeten zijn en vast ook wel een keer zal komen, is dat je je eigen indeling kan maken :)
Dat hebben andere traditionele banken al, dus uit principe gaat bunq dat zo nooit maken.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
GeEkIe schreef op maandag 22 september 2025 @ 10:47:
Dat is echter wel iets dat je ook meteen kan meenemen in bij wijzigingen in de interface. En als bunq dan kan zien wat de meest gemaakte keuze zijn, dan zet je die achter presets en een keuze voor manual. Dan gun je iedereen gebruiksgemak. En er zal vast een relatie zijn tussen (mate van) gebruik van de rekening en interface keuzes.

@YakuzA
Als bunq alleen maar steeds iets anders kiest dan de traditionele banken dan komt er niks van de grond. Interface in het "klingon" lijkt me geen goede optie. Beter is (en dat doen/proberen ze ook) is overnemen wat goed is, verbeteren wat beter kan, en zinvolle functies toevoegen.

[ Voor 20% gewijzigd door W1ck1e op 22-09-2025 11:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Delay
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-10 10:41
R2D2 schreef op maandag 22 september 2025 @ 09:54:
Tijd om over te gaan stappen... vraag is alleen waar naartoe.
Heb begin dit jaar ook naar andere banken gekeken. Bunq is de slechtste bank van Nederland, op alle andere banken na :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Delay schreef op maandag 22 september 2025 @ 14:09:
[...]

Heb begin dit jaar ook naar andere banken gekeken. Bunq is de slechtste bank van Nederland, op alle andere banken na :)
Dat lijkt wel een beetje het geval te zijn inderdaad. Zag dat Knab het eerste jaar gratis is dus daar maar eens buurten om te zien of het wat is. Minder uitgebreid kan ik denk ik beter mee leven dan de grotere kermis die Bunq er iedere update van maakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
R2D2 schreef op maandag 22 september 2025 @ 16:18:
[...]

Dat lijkt wel een beetje het geval te zijn inderdaad. Zag dat Knab het eerste jaar gratis is dus daar maar eens buurten om te zien of het wat is. Minder uitgebreid kan ik denk ik beter mee leven dan de grotere kermis die Bunq er iedere update van maakt.
Lees het bericht van @Delay nog eens. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Een vraagje: hoe kan je via de bunq een Swift betaling uitvoeren? Geen vreemde valuta, maar gewoon euro's?

Ik zie nergens de mogelijkheid en een IBAN hebben ze niet in dat land.

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

MysticX schreef op maandag 22 september 2025 @ 17:06:
Een vraagje: hoe kan je via de bunq een Swift betaling uitvoeren? Geen vreemde valuta, maar gewoon euro's?

Ik zie nergens de mogelijkheid en een IBAN hebben ze niet in dat land.
Nieuwe betaling > currency van het land kiezen > New Recipient > Swift tabje kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Niet online
kazuka schreef op maandag 22 september 2025 @ 17:11:
[...]

Nieuwe betaling > currency van het land kiezen > New Recipient > Swift tabje kiezen.
Currency van het land wordt niet door bunq ondersteund, maar ik kan het gewoon in euro overmaken. New Recipient zie ik nergens staan, alleen bovenaan een plusje met contact icoontje, alleen daar kan ik dan niet op klikken

hi!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
W1ck1e schreef op maandag 22 september 2025 @ 16:22:
[...]

Lees het bericht van @Delay nog eens. ;)
Dat is zijn ervaring natuurlijk, ik wil gewoon een normale NL bankrekening((en), 5 ibans is net te weinig voor het mooie) en wat spaarrekeningen in een overzichtelijke app zonder crypto meuk, zonder allerlei promo zooi en weet ik veel wat dus misschien dat Knab in dat geval beter bij mijn wensen aan sluit dan Bunq momenteel doet.

In de basis is Bunq prima maar ik hoef als betalende klant naar mijn mening niet van alles door mijn strot heen gedrukt te krijgen waar ik niet om gevraagd heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

MysticX schreef op maandag 22 september 2025 @ 17:14:
[...]

Currency van het land wordt niet door bunq ondersteund, maar ik kan het gewoon in euro overmaken. New Recipient zie ik nergens staan, alleen bovenaan een plusje met contact icoontje, alleen daar kan ik dan niet op klikken
Kies een willekeurig land (bijv. US) en nadat je de Swift tab hebt geselecteerd verander je het land naar keuze?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nDwkxpz5vL1QiQqGyBZsR_U5Dvk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/dbHrzuZmQJYGkcNfcGWZrv9d.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Niet online
kazuka schreef op maandag 22 september 2025 @ 18:33:
[...]

Kies een willekeurig land (bijv. US) en nadat je de Swift tab hebt geselecteerd verander je het land naar keuze?

[Afbeelding]
Super, dat was 'm! Zit wel heel erg verstopt, super bedankt! _/-\o_

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeEkIe
Dat lijkt mij wel een fout in de UI. Misschien even doorgeven aan bunq?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ecological
Ik dacht “het kan toch niet zo erg zijn” en toen logde ik en toen zag ik dat mijn twee ondernemingen nu niet meer op de homepage meer staan, maar eerst op het account moet drukken. Okay dit vind ik echt wel zwaar klote.

[ Voor 9% gewijzigd door Ecological op 22-09-2025 22:31 ]

Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || e-tron 55 || Tribalisme en dogmatisme zijn slecht voor iedereen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13:59
Man man man. Dat je niet je homepage kan aanpassen. Wordt er zenuwachtig van om in het rood te zien dat ik veel meer heb uitgegeven dan normaal. Tja kom net van vakantie. Maar ik wil het gewoon niet zien.

Gewoon mn bankrekeningen en transacties ook niet die extras.

Add me op Stadia: Gloogle

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChrisM
Denk dat ze wel eea gaan aanpassen, hoor. Dit is versie 1 (van v5).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
ChrisM schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 09:54:
Denk dat ze wel eea gaan aanpassen, hoor. Dit is versie 1 (van v5).
Dat denk ik al een paar jaar maar echt veel beter is het er niet op geworden door de jaren heen, zeker omdat Bunq randzaken belangrijker lijkt te vinden dan "bank" zijn. Rewards, rad van fortuin, crypto, beleggingen, bomen planten etc etc etc. Veel 3rd party "rommel" waar ik persoonlijk vrij weinig mee heb en waar ik ook helemaal niet op zit te wachten bij een bank, ik wil gewoon snel en gemakkelijk mijn bankzaken kunnen regelen en in de basis is Bunq echt fantastisch qua bank features maar raakt dit compleet ondergesneeuwd door alle "rommel" die men er bij iedere update doorheen drukt en waar je ook vaak niet vanaf kunt komen / het uit kunt zetten.

Gisteravond een rekening bij Knab geopend om eens te kijken en hoewel niet perfect en ik een paar verrekte handige features zal moeten gaan missen blinkt het wel uit in eenvoud.

Voor mij is het in ieder geval einde verhaal bij Bunq.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jorikc
Ik twijfel ook om helemaal gedag te zeggen van bunq, maar ik heb nog geen andere bank gevonden die de handige feature heeft dat je alle "automatische" incasso's zelf kunt accepteren/weigeren en daar limieten aan kunt koppelen om het toch een automatische incasso te laten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
jorikc schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 11:11:
Ik twijfel ook om helemaal gedag te zeggen van bunq, maar ik heb nog geen andere bank gevonden die de handige feature heeft dat je alle "automatische" incasso's zelf kunt accepteren/weigeren en daar limieten aan kunt koppelen om het toch een automatische incasso te laten zijn.
Dat was er ook 1 die ik op mijn lijst had staan... maar in de praktijk was het vaak gewoon goedkeuren als er een incasso binnen kwam en heb ik er eigenlijk nog nooit 1 afgekeurd.

Paar dingen die ik nu mis bij Knab ten opzichte van Bunq.

- Makkelijk pas kunnen koppelen aan een rekening, ik had 2 virtuele Bunq passen, 1 ervan had ik altijd gekoppeld aan de boodschappen rekening, de ander koppelde ik gewoon aan de rekening waar het bedrag op dat moment vanaf moest.
- Kleurtjes toe kunnen kennen aan passen, bij Knab zit ik dus met 5 virtuele passen voor 5 rekeningen en dat is dan nog tot daar aan toe maar ze zijn dus niet uit elkaar te houden wat best irritant is.
- Verdelen van inkomsten gaat bij Knab op basis van een percentage in plaats van een bedrag, gelukkig fluctueert mijn inkomen niet en is het even rekenen maar handig is anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delay
R2D2 schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 10:58:
Gisteravond een rekening bij Knab geopend om eens te kijken en hoewel niet perfect en ik een paar verrekte handige features zal moeten gaan missen blinkt het wel uit in eenvoud.
Het lijkt erop dat elke bank een doelgroep heeft aan wie ze koppelverkoop doen. Op basis van de website richt knab zich op ZZP'ers en verkoopt een boekhoudprogramma, pensioen en verzekeringen.

Op wie richt bunq zich? In deze bunq update zijn bunq deals (aanbiedingen) verdwenen. De bomen hebben een veel minder prominente plaats in Profiel, naast de reisverzekering en internationale e-sim. Sparen, aandelen en crypto zijn nu prominent aanwezig. De koppelverkoop doelgroep lijkt mij dan goed verdienende internationaal levende jongeren.

Voor mij is de kern van bankieren:
  • ideal
  • fysieke kaarten beheren (pin, rekening, cvc, limieten)
  • virtuele kaarten beheren (aanmaken, uitschakelen, limieten)
  • accounts beheren, delen met familie
  • valuta conversie: accounts in andere valuta, omzetten
  • ondersteuning
  • snelheid en kwaliteit app
  • koppelingen met andere partijen
  • beschikbaarheid API en export
Deze kernzaken is bunq nog steeds een klasse apart. Het gaat snel, zoals ik wil, en zonder pogingen tot koppel verkoop. Vind het nog steeds geweldig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ecological
Delay schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 14:15:
[...]

Het lijkt erop dat elke bank een doelgroep heeft aan wie ze koppelverkoop doen. Op basis van de website richt knab zich op ZZP'ers en verkoopt een boekhoudprogramma, pensioen en verzekeringen.

Op wie richt bunq zich? In deze bunq update zijn bunq deals (aanbiedingen) verdwenen. De bomen hebben een veel minder prominente plaats in Profiel, naast de reisverzekering en internationale e-sim. Sparen, aandelen en crypto zijn nu prominent aanwezig. De koppelverkoop doelgroep lijkt mij dan goed verdienende internationaal levende jongeren.

Voor mij is de kern van bankieren:
  • ideal
  • fysieke kaarten beheren (pin, rekening, cvc, limieten)
  • virtuele kaarten beheren (aanmaken, uitschakelen, limieten)
  • accounts beheren, delen met familie
  • valuta conversie: accounts in andere valuta, omzetten
  • ondersteuning
  • snelheid en kwaliteit app
  • koppelingen met andere partijen
  • beschikbaarheid API en export
Deze kernzaken is bunq nog steeds een klasse apart. Het gaat snel, zoals ik wil, en zonder pogingen tot koppel verkoop. Vind het nog steeds geweldig.
Dit zijn inderdaad top punten. Ik opende net de ABN amro app en het leek op een app van 15 jaar geleden.

Maar, ik vind echt heel vervelend dat ik niet mijn twee ondernemingen gelijk op mijn HomePage heb. Verder heb ik geen problemen met de update, ik hoop echt dat bunq medewerkers dit lezen en dat we zo snel mogelijk een homepage hebben met alle bankrekeningen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Delay schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 14:15:
In deze bunq update zijn bunq deals (aanbiedingen) verdwenen.
Tenzij je iets anders bedoelt: die staan toch linksboven de “Kaarten” tab?

• WhatsappHack
  • Niet online
Pukson schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 09:40:
Man man man. Dat je niet je homepage kan aanpassen. Wordt er zenuwachtig van om in het rood te zien dat ik veel meer heb uitgegeven dan normaal. Tja kom net van vakantie. Maar ik wil het gewoon niet zien.
Ik vind dat ding bovenin beeld ook strontvervelend, om een heel scala aan redenen (incl. dat ie niet het juiste beeld geeft ivm aggregatie). Dat je die niet kan verplaatsen of verwijderen is heel vervelend, net als die stomme “Totaal verdiende rente” widget. (Volstrekt nutteloos, maar wel de helft van je scherm in beslag nemen :/)

Anyway… Die op de homepage heb ik een tip voor je: lang ingedrukt houden. Dan krijg je een “categorie” optie. Zet deze naar een categorie waar je nooit iets in uitgeeft of in eentje die niet zo boeiend is; en je hebt een grijze of groene widget. Nog altijd nutteloos, maar misschien minder problematisch dan nu en daarmee minder zenuwen. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dipsausje
  • Niet online
jorikc schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 11:11:
Hier 2 jaar terug naar SNS over gegaan. Ook daar kun je gewoon toekomstige incasso's zien, en dan tot 11u 's ochtends op de dag van uitvoering weigeren. Push notificatie voor wanneer de incasso binnenkomt kun je ook aanzetten.

Automatisering met bedragen per incassant zijn niet mogelijk. Daar staat dan weer tegenover dat de UI al 2 jaar exact hetzelfde is, dus wel makkelijk te vinden...

• Munskin
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 25-09 14:11
Mijn maandelijkse overboeking naar mijn Bunq spaarrekening is opeens pending:

For your safety, we use strict security measures to verify the legitimacy of incoming payments. As a result, we’re currently reviewing a payment of EUR (even bedrag verwijderd), that has been sent to your account.
This payment may take longer to arrive in your account than you expected, up to 3 business days. We apologize for any inconvenience this may cause. As soon as the review is done, you’ll receive a push notification.

Maak al jaren geld over van dezelfde rekening naar dit savings account. Iemand hier dit ook al keer gehad? Heb zo mijn twijfels of dit echt automatisch opgelost gaat worden.

• W1ck1e
  • Nu online
Munskin schreef op donderdag 25 september 2025 @ 11:38:
Mijn maandelijkse overboeking naar mijn Bunq spaarrekening is opeens pending:

For your safety, we use strict security measures to verify the legitimacy of incoming payments. As a result, we’re currently reviewing a payment of EUR (even bedrag verwijderd), that has been sent to your account.
This payment may take longer to arrive in your account than you expected, up to 3 business days. We apologize for any inconvenience this may cause. As soon as the review is done, you’ll receive a push notification.

Maak al jaren geld over van dezelfde rekening naar dit savings account. Iemand hier dit ook al keer gehad? Heb zo mijn twijfels of dit echt automatisch opgelost gaat worden.
Is het bedrag heel anders dan eerdere maandelijkse stortingen, met name een veelvoud ?

• Munskin
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 25-09 14:11
W1ck1e schreef op donderdag 25 september 2025 @ 11:43:
[...]

Is het bedrag heel anders dan eerdere maandelijkse stortingen, met name een veelvoud ?
30 euro meer dan vorige maand. Schommelt altijd paar tientjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Munskin schreef op donderdag 25 september 2025 @ 11:50:

30 euro meer dan vorige maand. Schommelt altijd paar tientjes.
Ik vermoed dat je in een random steekproef bent gevallen. Ik kan niks anders zinnigs verzinnen. Ik verwacht wel dat het geen 3 dagen gaat duren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Delay
WhatsappHack schreef op donderdag 25 september 2025 @ 00:45:
Tenzij je iets anders bedoelt: die staan toch linksboven de “Kaarten” tab?
Jij hebt gelijk! Als ik op punten druk zie ik bunq deals weer. Ik heb punten uit staan en had daar niet gekeken.

• Hippe Lip

Hippe Lip

Ik kreeg vorige maand opeens bij mijn factuur ook 7,50 in rekening gebracht voor “bunq.me betaling ontvangen via creditcard (300x)“. Maar ik krijg helemaal geen bunq.me-betalingen, laat staan dat dit 300 keer zou zijn geweest.
Ik heb géén zakelijk account.

Wat kan dit zijn? Iemand die dit herkent?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4XF2qrmOKURF1DhPMpb-GaVonBQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jm6BNUiGuZOQ6O9ceb5ZgEIW.jpg?f=fotoalbum_large

Het vervelende is dat als je daarover gaat klagen (niet bij Finn maar bij Support in de app), dat je dan in het AI-circuit terecht komt. Je krijgt eerst allerlei nutteloze reacties, dan wordt je bestookt met vragen die niet terzake doen, dan de belofte dat er iemand naar gaat kijken (wat niet gebeurt) en als laatste een samenvatting van mijn klacht (die goed werd weergegeven) plus “We will involve the appropriate colleague to address the issue”.

Dan blijft het twee weken stil. Nu net nog eens aangedrongen, dan wéér een (juiste) samenvatting plus de opmerking: “Klopt deze samenvatting? Dan zorg ik ervoor dat je verzoek wordt behandeld. |:( 8)7

<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ecological
wtf dit moet wel een bug zijn. Jongens, bunq, waar zijn jullie mee bezig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jorikc
Foutje kan gebeuren (hoewel… een bank die spookfacturen stuurt…). Maar je moet toch binnen een redelijke termijn een oplossing kunnen krijgen bij zo’n makkelijk te verifiëren probleem! Als het via een persoon moet (lijkt bunq geen zin meer in te hebben, maar hun AI inzet heeft mij nog niet weten te overtuigen…) dan mag het misschien wel een paar dagen duren… maar na 2 weken nog geen opvolging en kennelijk geen uitleg dat ze er nog mee bezig zijn en waarom ze zo laat reageren. Dit is niet ok

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Halldor
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:19
Hippe Lip schreef op donderdag 25 september 2025 @ 22:12:
Ik kreeg vorige maand opeens bij mijn factuur ook 7,50 in rekening gebracht voor “bunq.me betaling ontvangen via creditcard (300x)“. Maar ik krijg helemaal geen bunq.me-betalingen, laat staan dat dit 300 keer zou zijn geweest.

[Afbeelding]

Het vervelende is dat als je daarover gaat klagen (niet bij Finn maar bij Support in de app), dat je dan in het AI-circuit terecht komt. Je krijgt eerst allerlei nutteloze reacties, dan wordt je bestookt met vragen die niet terzake doen, dan de belofte dat er iemand naar gaat kijken (wat niet gebeurt) en als laatste een samenvatting van mijn klacht (die goed werd weergegeven) plus “We will involve the appropriate colleague to address the issue”.

Dan blijft het twee weken stil. Nu net nog eens aangedrongen, dan wéér een (juiste) samenvatting plus de opmerking: “Klopt deze samenvatting? Dan zorg ik ervoor dat je verzoek wordt behandeld. |:( 8)7
Zie 2Dutch in "Discussie over & Ervaringen met bunq". Kan dit het verklaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

@Halldor
Dank voor het meedenken, maar ik denk dat mijn situatie anders is. Er staat op mijn factuur heel duidelijk 300x betaling ontvangen via creditcard. En er is 7,50 euro in rekening gebracht. Dat betekent 2,5 cent per betaling.

Het tarievenblad van bunq zegt dat het Ontvangen van bunq.me betalingen met debit of credit card 2,5% kost. Dat moeten dus 300 betalingen van 1 euro zijn geweest (of eentje van 300 euro?). Maar dat kan ik niet thuisbrengen…
Corrigeer me als ik verkeerd reken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NRQdLFJ1lpymNt491pa9MWdIyIU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/o3dFrGukhsuAxeVVSierfPrN.jpg?f=fotoalbum_large

<John O`Mill>

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GeEkIe
De grootste bug is natuurlijk niet dat deze fout gebeurd, maar dat het niet fatsoenlijk wordt opgelost. Dat geeft mij iig een onprettig gevoel voor als er een keer écht iets ernstigs gebeurd en ik moet dat wel binnen korte tijd hebben opgelost, zoals een onterechte blokkade.

Het zijn toch wel dit soort fratsen die mij uiteindelijk heeft doen besluiten om Revolut als mijn hoofdbank te nemen en niet bunq.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Hippe Lip schreef op donderdag 25 september 2025 @ 22:12:

[Afbeelding]

Dit is al jaren zo en ik snap er ook geen reet van waarom ze dit in vredesnaam zo op de factuur zetten. Ze factureren €0,025 per ontvangen euro. Dus als jij een betaling van €300 krijgt (hoeft niet via je bunqme URL te zijn, kan ook normaal betaalverzoek zijn dat iemand vervolgens met CC heeft afgerekend ipv iDeal) waar je 2.5% over moet dokken, dan brengen ze 300 * €0,025 = €7,50 in rekening. Ik heb nog nooit meegemaakt dat iets op die manier wordt gefactureerd - snap de logica ook totaal niet, maar dat is wat ze doen.

Het is dus niet dat jij 300 betalingen hebt ontvangen, maar 300 keer 0,025 verschuldigd bent omdat je 300x een euro (in één betaling weliswaar :+) hebt ontvangen waar je die 2.5% over moet lappen; wat gelijk staat aan €0,025 per ontvangen €. :+

[ Voor 7% gewijzigd door WhatsappHack op 26-09-2025 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaP.NeT
  • Laatst online: 10-10 15:30
Is er überhaupt een manier om uit te zetten/tegen te gaan dat men via cc kan betalen op je bunq.me? Geen zin in extra kosten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
JaP.NeT schreef op maandag 29 september 2025 @ 10:41:
Is er überhaupt een manier om uit te zetten/tegen te gaan dat men via cc kan betalen op je bunq.me? Geen zin in extra kosten...
cc tijdelijk deactiveren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeEkIe
Het lijkt mij aannemelijk dat bij de introductie van Wero dit aan bunq.me (en andere .me's) wordt toegevoegd. Ik hoop dat je dan kaartbetalingen kan deactiveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeEkIe
WhatsappHack schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 20:06:
[...]

Dit is al jaren zo en ik snap er ook geen reet van waarom ze dit in vredesnaam zo op de factuur zetten. Ze factureren €0,025 per ontvangen euro. Dus als jij een betaling van €300 krijgt (hoeft niet via je bunqme URL te zijn, kan ook normaal betaalverzoek zijn dat iemand vervolgens met CC heeft afgerekend ipv iDeal) waar je 2.5% over moet dokken, dan brengen ze 300 * €0,025 = €7,50 in rekening. Ik heb nog nooit meegemaakt dat iets op die manier wordt gefactureerd - snap de logica ook totaal niet, maar dat is wat ze doen.

Het is dus niet dat jij 300 betalingen hebt ontvangen, maar 300 keer 0,025 verschuldigd bent omdat je 300x een euro (in één betaling weliswaar :+) hebt ontvangen waar je die 2.5% over moet lappen; wat gelijk staat aan €0,025 per ontvangen €. :+
Wat ik lees is dat er duidelijk 2,5% staat bij de fees.
En dat je ook met iDEAL kan betalen, en dus in de toekomst met Wero :)

[ Voor 3% gewijzigd door GeEkIe op 29-09-2025 12:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
JaP.NeT schreef op maandag 29 september 2025 @ 10:41:
Nee, want het hele punt voor bunq is dat ze daar goed geld mee verdienen - dus niet uit te zetten. Maar je kan wel /ideal toevoegen aan de URL, dan kiest ie dat (voor zolang ze dat niet blokkeren) - maar de ontvanger kan dan nog op de terugknop tikken en alsnog CC kiezen. Vragen aan de ontvanger om dat niet te doen is een optie, of je betaalverzoeken gewoon via een andere bank (of de Tikkie-app) afhandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
GeEkIe schreef op maandag 29 september 2025 @ 12:11:
[...]

Wat ik lees is dat er duidelijk 2,5% staat bij de fees.
En dat je ook met iDEAL kan betalen, en dus in de toekomst met Wero :)
Het probleem zit hem in de rare manier van factureren, niet in de 2.5%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

W1ck1e schreef op maandag 29 september 2025 @ 11:07:
[...]

cc tijdelijk deactiveren ?
@W1ck1e
Even goed lezen wat er gevraagd wordt? O-)

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeEkIe
Hippe Lip schreef op maandag 29 september 2025 @ 15:15:
[...]

@W1ck1e
Dat was ook mijn eerste gedachte. Maar is het niet zo dat dit van kaart op kaart gaat, en dan naar de rekening? Dus als je kaart niet werkt, die ook niet gebruikt kan worden om op te storten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

GeEkIe schreef op maandag 29 september 2025 @ 15:18:
Dat was ook mijn eerste gedachte. Maar is het niet zo dat dit van kaart op kaart gaat, en dan naar de rekening? Dus als je kaart niet werkt, die ook niet gebruikt kan worden om op te storten?
Je stort niet op een kaart maar op een rekening.

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Hippe Lip schreef op maandag 29 september 2025 @ 15:15:
[...]

@W1ck1e
Heb je mijn vraagteken gemist ?
;)

Ik heb namelijk mijn cc gedeactiveerd, en dan denk ik dat niemand er iets mee kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

W1ck1e schreef op maandag 29 september 2025 @ 15:35:
[...]

Heb je mijn vraagteken gemist ?
;)
Nee
Ik heb namelijk mijn cc gedeactiveerd, en dan denk ik dat niemand er iets mee kan.
Het gaat niet over de eigen CC maar juist over die van een ander, dat die ander daarmee betaalt.

<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Hippe Lip schreef op maandag 29 september 2025 @ 15:46:
[...]

Nee

[...]

Het gaat niet over de eigen CC maar juist over die van een ander, dat die ander daarmee betaalt.
In
Is er überhaupt een manier om uit te zetten/tegen te gaan dat men via cc kan betalen op je bunq.me? Geen zin in extra kosten..
had ik dus begrepen dat met "men" niet anderen maar de rekeninghouder zelf bedoeld werd.

Nu is het mij duidelijk.
Pagina: 1 ... 161 162 Laatste

Let op:
De discussie waar je nu naar toe moet omdat bunq zijn voorwaarden heeft gepast, kijk eens in Het grote gratis bankentopic

Het bedelen of verzoeken of aanbieden om deel te nemen aan een bunq pack is niet de bedoeling. Zie ook Ardana in "Discussie over & Ervaringen met bunq"