ff testje gedraaid op een oud toestel.
Mijn persoonlijke eerste bevindingen:
1.) Dat je betaalrekeningen en spaarrekeningen niet meer bij elkaar kunt zetten is toch heel erg veel vervelender dan ik had gedacht. Ik kan gewoon niet meer in 1x zien wat waar staat. (Waarbij punt 3 hieronder ook echt niet meehelpt

) En ik heb betaalrekeningen die gekoppeld zijn aan spaarrekeningen als het ware, dan moet ik tussen tabbladen gaan lopen klooien (geen ramp, wel jammer). Ik hoop dus dat dit iets wordt dat je kan herstellen, dus dat bunq het toestaat om de betaal- en spaarrekeningen weer gewoon op dezelfde pagina en/of in dezelfde mappen te krijgen. Dit is heel ongebruiksvriendelijk. Er valt mee te leven, maar we zouden er niet mee hoeven te leven als ze klantvriendelijk willen zijn zegmaar.
2.) Die pasjes pagina is echt een regelrechte nachtmerrie. Ik kan het niet anders omschrijven. Waar ik eerst prachtig mooie overzichtelijke mapjes had waar de passen voor verschillende doeleinden in onderverdeeld waren, is het nu 1 grote lange rij aan pasjes. Maar nog erger: voorheen zag je rustig 10 pasjes in één keer. Het is nu 1 pasje per keer. Als je een bepaalde pas zoekt, moet je die hele f-ing lijst aan pasjes doorscrollen. En wel 1 voor 1, want je kan ook niet "snel" swipen om de carousel door te laten draaien. Ik heb zowat 30 pasjes...
Dit is echt verschrikkelijk. Ik wil gewoon weer een mapje hebben of desnoods een zelfde soort lijst als voor de betaalrekeningen waarbij ik de pasjes dan in mappen kan zetten. Maar dit alles op 1 hoop gooien in een trage carousel... Nee sorry, maar de ontwerpers hiervan hebben duidelijk nooit meer getest dan met 1 of 2 pasjes waarmee het prima te behappen is. Wat een *** design, sorry.
-edit- Oeh. Er zit wel een enigszins obscuur knopje bovenin beeld met een soort bulletlistlogo waar je zo overheen zou kijken! Daar kan je iig wél nog in 1x al je passen in een lijst zien en ze ook in volgorde veranderen zodat je nog enige structuur aan kunt brengen. Je kan ze ook daar niet in mapjes zetten helaas, maar het lost voor nu wel m’n carousel probleem grotendeels op. Hier mapjes toestaan én het liefst ook kunnen kiezen voor de bulletlist als default weergave zou echt al een hoop schelen om het minimaal werkbaar te maken. En de kleuren terug aan de bovenkant van het pasje in dit bulletlijstje zou heel fijn zijn, die ontbreken ook.
-edit2- Zoals je doet bij testen ook eens willekeurig op dingen gaan rammen: je kan wel sneller door de carousel heen door links of rechts van het midden van de puntjes onder pasjes te tikken. (Ja, je hebt een handleiding nodig.) Hierbij ook opgemerkt dat de animatie van de bladeren op de bomen weg is.

:’)
3.) Ik ben er eigenlijk niet zo blij mee dat die “je hebt deze maand xxxx uitgegeven” zo prominent boven in beeld staat. Ten eerste is het een nutteloze geaggregeerde metric waar ik niets aan heb, ten tweede staat ie in de weg, ten derde geeft ie info weg als iemand mee zit te loeren die ze geen reet aangaat. Die pagina opnieuw in kunnen delen, met de belangrijkste info (de rekeningen dus

) bovenaan zou fijn zijn. Hetzelfde met die spaar tab… Allerlei compleet nutteloze shit voordat je een keer je rekeningen ziet, waarbij die enorme widget met je renteverloop (who cares!?) de kroon spant - wat een gevaarte. Ga weg.
4.) Crypto en Stocks uit kunnen schakelen zou echt heel fijn zijn. Shortcut naar iets dat je veel gebruikt onder in beeld bijvoorbeeld. Of de instellingen tab. Whatever.
- Voor de rest ziet de app er eigenlijk best netjes uit. Alle submenu’s zijn gecopy/paste uit de vorige versie. Het is wel weer opnieuw zoeken naar sommige zaken, wederom niet alles op logische/vanzelfsprekende plekken; de indeling van instellingen mogen beter.
Het is jammer dat de voorgaande versie zoveel overzichtelijker was en ze het nu juist bijzonder onoverzichtelijk hebben gemaakt, mede dankzij al die rommel die vóór je rekeningen verschijnen. Een optie om terug te gaan naar het oude ontwerp of in ieder geval meer opties om een werkbare indeling te krijgen zijn echt wel gewenst. Voor nu is de enige optie om, zolang het kan, de "hoofdtelefoon" op de oude versie te houden als je deze wijzigingen niet wil.
[
Voor 33% gewijzigd door
WhatsappHack op 19-09-2025 22:27
]
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)