@
Eix Dat lijkt me geen handige aanpak. Zeker niet zolang niet 100% duidelijk is waarom ze hebben gedaan wat ze gedaan hebben.
@
Dennisweb
De toevoeging dat je onder curatele gesteld zou zijn is een stap in die richting, maar dan ben je er nog steeds niet. Je moet dan gaan vragen waar ze die informatie vandaan hebben, wat de bron daarvoor is en er voorzichtig bij vragen of het mogelijk is dat ze een foutje hebben gemaakt en er misschien sprake kan zijn van een persoonsverwisseling.
Vooral
niet gaan beschuldigen van wat dan ook zolang niet 100%
feitelijk duidelijk is.
Ze kunnen zich moeilijk beroepen op een bankgeheim lijkt me. Ze hoeven voor jou toch niet geheim te houden wat er van jou bekend is? Naar iemand anders ws wel, maar dat is hier niet aan de orde.
Dennisweb schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 21:04:
[...]
@
jorikc Dit heb ik net gecheckt en naar ze gestuurd. Ze komen nu tot de conclusie dat ik toch niet onder curatele sta. Nu gaan ze mijn bezwaar naar de relevante afdeling sturen. Man man, wat een bende.
Begin wel te geloven dat alleen bunq mij niet wil en ik bij andere banken in de toekomst prima uit kan leggen wat voor poppenkast het is bij bunq. Zal er nog een AVG tegenaan gooien en dan is het voor mij wel klaar. Dat ze mij niet moeten, is al heel lang duidelijk.
Dit lijkt wel een stap in de goede richting. Je ziet: in gesprek komen en blijven, netjes blijven, aanhouden en voorlopig niet beschuldigen helpen je om verder te komen.
Boos worden helpt sowieso niet. Is boosheid niet een teken dat je je emoties niet in de hand hebt en de situatie niet aan kunt? Daarmee kom je niet vooruit.
Mijn inschatting is dat als je zoals je nu doet rustig in gesprek blijft en door blijft vragen, je er uiteindelijk wel gaat komen en die ban opgeheven gaat worden.
Het lijkt me dan wel essentieel voor je dat je bunq uiteindelijk vraagt om een schriftelijke verklaring dat er iets misgegaan is en dat je ban onterecht was, zodat je in dee toekomst bewijsmateriaal hebt als een andere instelling (bank, verzekeraar of wie dan ook) je van fraude of valsheid in geschrifte gaat beschuldigen als je zegt dat je nooit geweigerd bent.
[
Voor 11% gewijzigd door
Hippe Lip op 12-03-2025 14:58
]