Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Whatson
  • Registratie: februari 2010
  • Niet online

Wat is bunq?
Zoals ze het zelf beschrijven: een IT-bedrijf met bankvergunning. Anders dan de normale banken proberen ze het samen betalen net zo makkelijk te maken als contact afrekenen.

Nieuws artikelen:
http://nos.nl/artikel/207...ieuwe-bank-sinds-dsb.html
http://fd.nl/ondernemen/1...tien-jaar-een-nieuwe-bank

Meer info en downloaden:
https://www.bunq.com/nl

https://i.imgur.com/if4gWmJ.png
https://i.imgur.com/LNMxVR0.png

N.B. ik heb geen aandelen in bunq, maar vind het gewoon een mooi initiatief :)

Edit 1 augustus:
Bunq heeft tarieven drastisch omgegooid zie https://www.bunq.com/file...r_business_pricing_NL.pdf voor meer informatie.

Op 1 augustus 2017 hebben we een nieuw tarievenstelsel geïntroduceerd (zie pagina’s 3 en 4). Als je na 1 augustus een rekening bij ons hebt geopend, zijn de nieuwe tarieven automatisch op je van toepassing.

Indien je voor 1 augustus 2017 een rekening bij ons hebt geopend zijn de oude tarieven op je van toepassing (zie pagina’s 4 tot 11), tenzij je ervoor hebt gekozen om te upgraden naar de nieuwe tarieven.

Let op: binnen het oude tarievenstelsel zijn verschillende kaartprijzen van toepassing.

Als je onder ons oude tarievenstelsel valt en je een extra kaart wil bestellen, een vervangende kaart wil aanvragen of een extra rekening wil openen zullen we je vragen om te upgraden.

[...]

Als je upgrade en meer actieve kaarten en/of bankrekeningen hebt dan in je abonnement zijn inbegrepen, zullen we je kosten in rekening brengen voor de kaarten en/of rekeningen die buiten je abonnement vallen.

Whatson wijzigde deze reactie 01-08-2017 23:20 (65%)

• Spijkerstof
  • Registratie: november 2015
  • Niet online
quote:
celshof schreef op maandag 07 december 2015 @ 15:00:
[...]
Typisch. staat er ook een brand (Maestro bijv.) op de pas? Er zitten namelijk best strake regels aan een pas als je die via een normale scheme wilt laten lopen

[...]
Staat er wel een contactloos logo op?

Is er ergens wellicht een screenshot van zo'n pas te vinden?

Spijkerstof wijzigde deze reactie 07-12-2015 15:09 (90%)

• Spijkerstof
  • Registratie: november 2015
  • Niet online
Inmiddels ook reactie terug.

Spijkerstof wijzigde deze reactie 09-12-2015 14:06 (9%)

• Zr40
  • Registratie: juli 2000
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

quote:
jona schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 08:16:
Het viel mij namelijk al op dat mijn bunq pas er anders uit ziet dan mijn andere bankpassen. Op de chip zitten van die ronde cirkels aan de buitenkant en de pas lijkt uit twee lagen te bestaan.
De huidige ING pas heeft ook een chip interface met dat uiterlijk. Maar het uiterlijk van de interface heeft verder niets met de chip zelf te maken; voor zover ik weet is de interface een los component dat verbonden is met de daadwerkelijke chip, en het uiterlijk daarvan is dus alleen esthetisch. NFC gaat ook niet via deze interface.

Zr40 wijzigde deze reactie 11-03-2016 09:26 (7%)

10x270 Wp zuid (PVoutput | Live)

• CokeZero
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 11-10 08:51
CokeZero heeft nu ook zijn Bunq pas eindelijk binnen, alleen er staat debit card op. Iets wat op de oude Bunq passen niet stond, betekend dat ook dat ze binnenkort creditcards gaan aanbieden? O-)

Oude pas via Google Images

Mijn pas met debit card erop.

• Whatson
  • Niet online
quote:
iinnc. schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 14:40:
bunq is wel tegen rente want ze willen geen geld verdienen met geld.
quote:
Zr40 schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 14:40:
Waar geeft bunq aan niet tegen rente te zijn? Je eigen quote stelt: After all, we would have to charge interest and we don’t want to make money with money.
Uit het jaarverslag 2014:

bron: https://company.info (paywall)

bunq betaalt gewoon rente over geld dat ze zelf hebben geleend, en hebben uitgeleend. ;)

Whatson wijzigde deze reactie 29-06-2016 14:56 (40%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
Iemand toevallig in Amsterdam? Bunq heeft wat boekjes verstopt:

bunq @bunq Jul 28
The hunt is on! Find 1 of the 1000 #brekenmetbanken books in A’dam.
Scan the QR & share it with friends for prizes!

https://twitter.com/bunq/status/758622078006206464

• PdC
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 17-10 15:45
https://www.dropbox.com/s/wv8oyylhi0pw7fi/QrCodeImage.png?dl=0
Nog 2 passen...

• Rub147
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 15:01
Nog twee:

• hiphophap
  • Registratie: juli 2016
  • Laatst online: 20-09-2016

• eddyh6
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 16-10 22:15
Gratis pas aangevraagd! Hierbij mijn code (goed voor 3 passen):

• oohh
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 14:59
Na een kaart te hebben gekregen van een andere Tweaker, zie ik dat ik ook een QR code in mijn mail heb gekregen. Dus hier nog mijn QR code ;)

• basst85
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 17-10 13:09
quote:
mcDavid schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 16:14:

Anyway ik vind het allemaal leuke speculaties maar weet iemand of Bunq überhaupt bezig is met een mastercard/visa implementatie? Zou me op zich leuk lijken, maar tot nu toe heb ik het altijd zonder gered dus ik zit er ook niet echt op te wachten.
Ze hebben alleen gezegd dat het op hun "wish list" staat.

• T_E_O
  • Registratie: oktober 1999
  • Laatst online: 17-10 16:56
Is dit al een keer voorbij gekomen? (Bunq-pas tegen het licht gehouden)
Bunq-pas

Het lijkt erop dat het IC'je in de kaart verbonden is met de magneetstrip. Bij mijn ASN-pas bijvoorbeeld is dat niet het geval en zit er slechts een RFID-antenne aan het IC'je vast. Iemand een idee wat Bunq hier precies uitspookt? Is het alleen om het programmeren van de bankpas door Bunq zelf (de initialisatie) zo eenvoudig mogelijk te maken? Of is er meer aan de hand?

• mcDavid
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 12:19
misschien ook wel leuk voor hier: bunq-pas onder het licht

zcflevo.nl

• oohh
quote:
Whatson schreef op maandag 23 januari 2017 @ 11:50:
Bunq komt met nieuw prijsmodel naast huidige:

Kaart voor 1€ per maand met onbeperkt transacties

Dit is voordeliger als je meer dan 243 transacties per jaar doet
(€2.25+€0.04x=€12) en je je kaart 4 jaar blijft gebruiken.

https://www.bunq.com/en/news/A-grand-experiment/
En deze screenshot suggereert dat het aanvragen van je eerste pinpas gratis is!?

• oohh
API is online. Er is net een update gepusht naar iOS en Android devices. Ook kunnen mensen uit Duutsland en Oostenrijk zich aanmelden en ondersteunt Bunq SOFORT (werkt ook bij andere Nederlandse banken!)

Korte uitleg hier: https://www.bunq.com/en/api
Documentatie staat hier: https://doc.bunq.com/

Prijzen staan in de app. Of zie hieronder. Zeker voor zakelijk gebruik vrij duur. Vanaf de eerste API call mag je betalen.

Privé:

Zakelijk:

oohh wijzigde deze reactie 09-03-2017 12:28 (59%)

• Brent
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 18-10 16:09

Humanist | Kernpower! | Determinist | Netiquette | Politiek dakloos

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Strunkie
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 16-10 20:03

Strunkie

> Post is rechts!

quote:
Whatson schreef op zondag 30 juli 2017 @ 11:26:
[...]

Deel deze eens hier dan :)
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Strunkie wijzigde deze reactie 30-07-2017 13:42 (13%)

^ Post is hierboven!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

Ik zie deze prachtige plaatjes:

spoiler:

Die laatste is vreemd, aan de symbolen te zien lijkt het wel op een nfc Maestro pas die zelf nfc kan lezen? :?
quote:
Strunkie schreef op zondag 30 juli 2017 @ 13:38:
[...]

Die verassing hebben ze zelf er wel een beetje afgehaald door hun API te updaten: https://doc.bunq.com/api/...r-card-action/method/list
De "MasterCardAction"? Dat werd ook al gebruikt voor de Maestro kaart. Of bedoel je iets anders?
quote:
mcDavid schreef op zondag 30 juli 2017 @ 13:06:
Pffft dit haalt de verrassing er idd wel een beetje af voor dinsdag :(

Anyway je weet natuurlijk nog niet of alles ook direct gereleased wordt. En ook niet watvoor sausje bunq eroverheen gooit.
Ik zie een (voor mij in ieder geval) heel interessant sausje in de strings. Laat ik het om het interessant te houden zo zeggen: ze doen het op de bunq manier :)

Zr40 wijzigde deze reactie 30-07-2017 17:59 (54%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
quote:
Zr40 schreef op zondag 30 juli 2017 @ 17:43:
Ik zie deze prachtige plaatjes:

spoiler:
[afbeelding][afbeelding]
[afbeelding]

Die laatste is vreemd, aan de symbolen te zien lijkt het wel op een nfc Maestro pas die zelf nfc kan lezen? :?

[...]

De "MasterCardAction"? Dat werd ook al gebruikt voor de Maestro kaart. Of bedoel je iets anders?

[...]

Ik zie een (voor mij in ieder geval) heel interessant sausje in de strings. Laat ik het om het interessant te houden zo zeggen: ze doen het op de bunq manier :)
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Whatson wijzigde deze reactie 30-07-2017 22:49 (15%)

• Whatson
  • Niet online
quote:
Hemmik schreef op maandag 31 juli 2017 @ 10:54:
[...]

Misschien is het wel geen pas.. zou het een NFC sticker kunnen zijn voor iOS-apparaten? Aangezien Apple Pay hier nog ver weg lijkt en ze geen NFC access hebben..
Daar dacht ik ook aan:

Whatson wijzigde deze reactie 31-07-2017 13:05 (16%)

• oohh
Keynote van Bunq begint over enkele minuten. Via Twitter of Facebook kun je deze volgen :)

bunq update #5 overview!
quote:
Dear bunqers!

We’re proud to have presented you bunq update #5 tonight! In this topic we’ll highlight all the novelties 😄.

The new great stuff!

1) bunq SDKs

To jumpstart your API experience we’ve launched 4 SDKs in Java, C#, Python and PHP!

2) Premium skin

A premium new look and some app rearrangements!

3) Together revamp

A complete overhaul of the Together tab!

4) Shared Requests through WhatsApp, Facebook Messenger, etc!

Share requests in any way your phone allows! You’re no longer limited to sms/email 😎!

5) Worldwide MasterCard

We’ve also launched a Worldwide MasterCard—which also allows online payments—with a great security feature!

6) Android NFC

Another super highly demanded feature: Android NFC!

Of course! To facilitate all of this we’re now also part of the Dutch Switch Service! Becoming a full bunqer has never been this easy 👍

How do I get all this goodness?

Everything is included in our new bunq Premium subscription!

We started with a per transaction fee structure. But you—our users—made it very clear you prefer fixed fees. That’s why bunq Premium has a very easy fixed fee of just E7.99/month.

Enjoy the full bunq Premium experience which includes 2 worldwide MasterCards, 1 Maestro card, and all of the bunq goodies such as realtime push-notifications, instant payments, instant requests, multiple bank accounts, group bank accounts, Android Mobile NFC payments and free cash withdrawals!

Let us know what you think! Are you as excited as we are?

Best,

bunq

oohh wijzigde deze reactie 01-08-2017 21:31 (138%)

• Whatson
  • Niet online
quote:
Nicap schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 22:35:
Er gaat toch iets niet goed intern. Nog niet zo lang geleden is de prijsstelling al aangepast naar per transactie naar fixed price. En nu blijkt dat dat alweer niet toereikend is. Iets is dan toch niet helemaal goed doorgerekend.
Het Financieele Dagblad 13 juli 2017: https://www.google.nl/url...ies-voor-nieuwe-bank-bunq

Whatson wijzigde deze reactie 01-08-2017 22:40 (14%)

• Strunkie

Strunkie

> Post is rechts!

quote:
Ali wil zijn 6 miljoen terug en ook snel een beetje. Ik ga van de week Knab maar aanvragen. Ik wil gewoon meerdere rekeningnummers hebben.

Trouwens van nep reviews is bunq ook niet vies:

https://www.bunq.com/nl/v4/ervaring/passen

^ Post is hierboven!

• Strunkie

Strunkie

> Post is rechts!

quote:
alwaysleft schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 23:46:
[...]

Waar staat dat je premium pakket 3 maanden kan proberen?

^ Post is hierboven!

• GrooV
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 17-10 12:48
Als gratis bunq gebruiker met pas kan je inmiddels ook geen extra rekeningen meer aanvragen...

Dus ze passen ook nog een bestaande functionaliteit aan voor bestaand gebruikers.

Dit is echt not done voor mij en ik zit serieus te denken om weg te gaan. Deze bank heeft geen nut aangezien iedere feature die je nu hebt je zo weer kwijt kan raken . Nog erger. Als 8 euro per maand niet genoeg is dan bedenken ze wel een 15 euro per maand prijsplan met 5 creditcards of iets dergelijks

• jooncheez
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 07:29
quote:
GrooV schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 10:23:
[...]

Nee maar ze hebben ook nooit beweerd dat ze heilig zijn. Uiteindelijk hebben banken 1 doel, en dat is geld verdienen, zelfs de meeste maatschappelijke banken van NL hebben dat als doel.

Misschien kom je pas net kijken bij Bunq maar Bunq heeft juist altijd beweerd dat ze goedkoper konden zijn omdat ze geen leningen aanboden, geld 1:1 weg zetten, geen spaarrente aanboden en iedereen lieten betalen voor wat ze gebruikte. Dit noemde ze eerlijk. Vandaag de dag is dus helemaal niks meer over van deze filosofie.

Daarnaast mogen banken wat mij betreft best in wapens investeren, onze politie en leger hebben toch ook die wapens nodig? En zo lang we als NL goedkoop op de eerste rij willen zitten wat betreft het milieu zal er ook geinvesteerd moeten worden in onze kolencentrales.

Uiteraard ben ik tegen clustermunitie als je daar op doelt
Nee ik ben al langer klant van Bunq, vanwege de lage kosten en hun belofte niet te investeren in verwerpelijke zaken. Wellicht hebben ze ooit beweerd dat ze goedkoper konden zijn dan de traditionele banken, het is nu nu niet meer terug te vinden op hun website, enkel dit:

Ik heb inderdaad een andere mening over wapenhandel en het milieu, maar daar hoeven we het niet verder over te hebben. Ik ben in ieder geval van mening dat winst maken niet betekent dat je ethiek over boord mag gooien.

Laat ik echter nogmaals herhalen dat ik ook erg teleurgesteld ben in Bunq.

[XBO/PSN: BroedersKolk]

• Whatson
  • Niet online

Zelfs ABN Amro doet het beter.

• Whatson
  • Niet online

vertrouwen komt te voet en gaat te paard

En slecht nieuws verkoopt beter ;)

Overigens volledig terecht dat ze deze shit storm over zich heen krijgen. Dit had iedereen aan zien komen.

Eigenlijk denk/hoop ik dat ze op deze manier mensen naar een duurder midden product willen lokken:
1 Maestro kaart
1 MasterCard
10 Rekeningen
Android NFC

voor een euro of 3, 4, 5€
Natuurlijk nog een forse stap vanaf 1€ voor alleen MC en NFC

https://www.google.nl/url...-dure-nieuwe-abonnementen
quote:
De suggestie dat de verandering samenhangt met het verlies van €5 mln dat de bank in 2016 boekte wijst Niknam van de hand: 'Daar is geen relatie mee, want we maken niet meer marge met deze nieuwe abonnementen.'
:? Dus de MasterCard fees zijn zo hoog dat ze met de 7.99€ per maand evenveel marge hebben als met €1 per maand, of ze verwachten dat 7/8 van hun klanten wegloopt.

Whatson wijzigde deze reactie 02-08-2017 16:37 (118%)

• Danny.G
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 00:51
Nou jongens, ik ben oprecht benieuwd hoe snel het abonnement er tussenin gaat komen. Kan niet anders dat dit gaan komen, want anders gaan ze ten onder.

Danny.G wijzigde deze reactie 03-08-2017 16:18 (9%)

Zo nu en dan schrijf ik reviews, waarvan ik opmerkelijke of onbekendere producten alleen op mijn Tweakblog plaats.

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

quote:
Nicap schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 10:37:
[...]

Bij mij is het nog niet gelukt. Heb het nu twee keer geprobeerd, maar er worden geen kleine bedragen afgeschreven ter verificatie. Het aanmelden van de rekening zelf in paypal is wel gelukt.
Had al een vraag gesteld op together,maar dat was net voor de update#5. Het topic staat nu op archived.

Maar er zijn er veel die het wel is gelukt. Dus het moet kunnen. Ik zal paypal eens een berichtje doen.
Er worden kleine bedragen bijgeschreven ter verificatie :)

Bij mij is het gelukt in mei (eerste poging). Een daadwerkelijke betaling is ook gelukt. Automatische incasso kwam netjes een paar dagen later binnen.

Zo ziet de gekoppelde rekening bij Paypal er bij mij uit: (met laatste 4 cijfers rekeningnummer gemaskeerd)

En bij bunq:
quote:
mcDavid schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 10:49:
Hier idd ook PayPal aan bunq gekoppeld. Heb er een aparte IBAN voor gemaakt, zodat mocht mijn PayPal account gecompromitteerd raken, mijn betaalrekening dat niet ook gelijk is.
Edit: even teruggebladerd in mijn PayPal rekening en heb idd die 2 verificatiebedragen ontvangen destijds.
Voor PayPal is er geen verschil tussen een incasso op een lege rekening en een incasso die je zelf weigert. In beide gevallen blijft PayPal van mening dat je het geld toch echt moet betalen. In geval van een dispuut zal je toch echt met PayPal moeten gaan praten.

Zr40 wijzigde deze reactie 06-08-2017 11:24 (31%)

• mclegodude
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 17-10 01:29

Net op tijd geweest dus

• Danny.G
Mochten er mensen wat problemen hebben..

Die scriptkiddies ook altijd.. *O* :P

Zo nu en dan schrijf ik reviews, waarvan ik opmerkelijke of onbekendere producten alleen op mijn Tweakblog plaats.

• Danny.G
quote:
DennusB schreef op donderdag 7 september 2017 @ 22:16:
[...]

Zou je nu ook niet meer kunnen pinnen...? Dat zou best wel heftig zijn
Durf ik niet te zeggen.. Het is wel allemaal online-only dus dat is wel scary. :P

Is nu nog heviger:

• CokeZero
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 11-10 08:51

Weer een DDOS aanval.

• Rub147
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 15:01
quote:
mcDavid schreef op donderdag 2 november 2017 @ 11:51:
Je kunt je vragen gewoon in het Nederlands stellen?

Ik geloof dat ze gewoon een hoop buitenlanders in dienst hebben die ook support doen, maar als je Nederlands antwoord wilt dan krijg je dat gewoon hoor.
Je stelt je vraag in het Nederlands, en krijgt in het Engels antwoord. Hopeloos, want geen idee hoe ze het doen, maar het antwoord is meestal niet een antwoord op de vraag (vast Google Translate) 8)7

In dit geval liep het in het Engels wel goed af.

Rub147 wijzigde deze reactie 02-11-2017 12:28 (8%)

• Jeoh
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 13:18

Jeoh

blaat

Kreeg bij de ING een aanbieding om mijn Bunq-rekening te importeren in hun nieuwe portal. Moet je wel een API-key voor hebben (en dus Premium), maar ING betaalt je €55 voor 3 maanden testen, dus netto maak je er wel wat winst op.

Hij is (nog?) niet zichtbaar in de app op iOS, mogelijk dat dat later volgt. In ieder geval alvast een leuke gimmick.

Overzicht in de portal zelf:

Overzicht van de rekening

Jeoh wijzigde deze reactie 20-11-2017 12:38 (20%)

• oohh
Net aangekomen. Wel gratis bier hier. Weer een reden om te gaan.

Verbaasde mij over de hoeveelheid aanmeldingen:

oohh wijzigde deze reactie 29-11-2017 23:27 (11%)

• Gelderlander12
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 16-12-2017
Rabobank en Bunq starten een samenwerking.

• frietsje
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 14-10 17:28
Ik zag onlangs een nieuwsbericht over de stijgende prijzen van betaalrekeningen. Er stond een overzichtje bij:
Prijsoverzicht betaalrekeningen

• JackSparrow
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 13:03

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

Over iets minder dan een week is het weer tijd voor bunq update #7 en vandaag is een aantal bunqers wat opgevallen, waaruit zou kunnen blijken dat Apple Pay mogelijk naar Nederland, maar in ieder geval naar bunq komt.

Op de Apple pagina staat bij Italie ineens bunq in de lijst....bijzonder.

Daarnaast heeft bunq gisteren op Instagram de suggestie gewekt dat er iets 'Apple gerelateerds' gaat komen, aangezien ze iculture taggen (naast Tweakers en nog een andere tech site).

JackSparrow wijzigde deze reactie 14-03-2018 11:05 (13%)

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for.

• GrazydonNL
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 08:24
Bunq + Apple Pay =

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

Maestro :D

• TommyboyNL
  • Registratie: januari 2006
  • Niet online

Tip van Tom: Nooit geld voorschieten aan Roos. Ze roept heel hard dat ze het overmaakt, maar het staat nog steeds niet op mijn rekening :+

(Bron van afbeelding: https://www.bunq.com/nl/update-8)

• Wromsi
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 09-10 23:48
WhatsappHack schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 01:23:
[...]

Ik zie net in de Apple Pay settings dat je sowieso je "standaard kaart" kan selecteren.
Neem aan dat als er meer kaarten in staan dat je dan dus ook daadwerkelijk een optie hebt om het te wijzigen. Dus naar het buitenland is MC als default instellen en weer terug in NL terug naar Maestro.

... In theorie dan. Hoop dat er Tweakers zijn die meerdere kaarten hebben toegevoegd :P
Klopt inderdaad. Ik heb een Maestro en Mastercard gekoppeld aan Apple Pay en je kunt tijdens het initiëren van een betaling handmatig switchen tussen kaarten.

• matthijst
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 14:01
JackSparrow schreef op maandag 26 november 2018 @ 11:03:
Het gros van de mensen draagt de watch toch links? Ik moet eerlijk zeggen dat ik er de meeste keren geen last van heb. Qua betalingen doe ik toch zo'n 95% contactloos met mijn Watch.
Ik zie vaak deze, waar je er zo voor staat:

Dan vind ik het vrij lastig om daar je arm voor te krijgen (je staat vaak vrij dicht op zo'n kassa).
Je betaald natuurlijk geen 8 euro voor alleen maar Apple Pay. Gewoon alles naar bunq doen, heb ik twee jaar geleden ook gedaan (samen met de vrouw). Nog geen seconde spijt van gehad...en tja..nu betaal ik 5 euro per maand (m'n vrouw zit nog op de 1 eu/mnd variant) en heb meer waarde voor die 5 euro die ik voor een vergelijkbaar pakket bij Rabo of SNS had (wat vergelijkbaar geprijsd is).
Eens, als je helemaal overstapt dan valt het mee. Maar ik heb nu ING en die zijn verder prima, voor wat ik ermee doe.

• Martin!
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 17-10 15:57
Vanmiddag bij een Total tankstation kon ik niet met Apple Pay betalen. Moest van de kassiere de transactie afbreken (druk op stop). Met de bunq (maestro) pinpas contactloos geprobeerd en ging prima.

Meteen nadat ik betaald had kreeg ik ook een melding op mijn iPhone. *pliep pliep € x betaald bij total tankstation bla bla*

De vriendelijke kassiere vertelde als ze "betalen met de telefoon uitgeschakeld hadden". Vreemd verhaal, maar wel blij als ik gewoon wel kon pinnen.

Heb een printscreen van de geslaagd transactie naar bunq support gestuurd. Ze zouden ernaar kijken. Zal waarschijnlijk nooit een inhoudelijke reactie terug krijgen. Maar maakt ook niet.

Iemand hier dezelfde ervaring?

De bunq-pinpas thuis te laten kan dus nog niet. :)

apple pay. status onbeslist.

Andere ervaring met Apple Pay. Ga naar Instellingen -> Wallet en apple Pay -> druk op je bunq kaart. Scroll naar onderen, daar staan je laatste transacties. Hier staat bij iedere transactie status "onbeslist". Iemand dezelfde ervaring?

Het bedrag wordt gewoon afgeschreven en krijg een bonnetje. Maar waarom status onbeslist? :?

Martin! wijzigde deze reactie 04-12-2018 23:43 (26%)
Reden: onbeslist toegevoegd

• Biersteker
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 15:00
JackSparrow schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 14:47:
[...]

Er zijn bakken met apps (incl die van andere fintechs) waar ik met regelmaat notificaties van krijg. Moet zeggen dat ik ook vind dat het niet kan. Je kunt het uit (laten) zetten en dan krijg je ze niet meer. Zou mooi zijn als ze daarvoor gewoon een knop in de app zouden maken (helemaal naar deze shit-storm).
De grap is dus, dat die knop er wel is, maar niet werkt voor dit type notificaties. En je het alleen door support uit kan laten zetten.

En qua risico inschatting denk ik eigenijk dat bunq hier wel de plank misslaat.

icm: "Abuse of these services may result in revocation of your privileges"

https://i.imgur.com/to6wxns.png

8)7 :? :X

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe. - Bitcoin Fee en Netwerk Stats

• Matszs
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 15:16
Randomguy369 schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 22:44:
[...]

Dus je land in de Bunq app aanpassen naar Duitsland dan een kaart bestellen en dan weer terug veranderen?
Zo ongeveer, ik kon hem meteen koppelen aan Google Pay:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

WhatsappHack schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 12:12:
[...]
Anyway. Die virtuele kaarten zijn wel leuk. Alleen erg jammer dat er geen virtuele Maestro-kaarten zijn. Zou geen nee zeggen tegen een virtuele Maestro in Apple Pay. :)
Ik heb er zo een :) nog van dag 1 waarbij je alleen de iOS region op Italië hoefde te zetten waarna je in de app de Apple Pay activatie kon doorlopen.

Dit dus:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sinus_rhythm
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 14:39
Had op Valentijnsdag een review achtergelaten op trustpilot, op het together forum gaf bunq aan dat je dan een presentje kreeg. Vanmiddag lag er een pakketje in de brievenbus :9.

Bunq

• Matszs
  • Registratie: juli 2010
Ja, betalen met NFC met bank apps werkt wel. Wanneer ik wil betalen herkennen de betaalautomaten ook dat ik wil betalen maar verschijnt er deze fout:

• RnB
  • Registratie: september 2005
  • Nu online
Famous schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 16:24:
[...]

Er staat een redelijk uitgebreide tut online.
https://bunq.love/nl/faq-nl/apple-pay/

Vandaag aangemeld en het werkt :)

Althans, op de iPhone, de AW accepteert de pas niet :D
Die had ik inderdaad gevonden, maar ik krijg het niet voor elkaar:

https://tweakers.net/ext/f/DUdwrt59Pu7AaYxZSt5FhMNS/thumb.jpg

Ik lees wel dat alleen de Mastercard van Bunq in Italië geactiveerd kan worden in Apple Pay.
Wat voor pas heb jij succesvol toegevoegd?

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Mr Brightside
  • Registratie: februari 2018
  • Laatst online: 15-07 10:47
TucanoItaly schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 19:34:
Vandaag reclame gehad voor de Travel Card. Via push notification :(
Tip, kan je hier uitzetten via instellingen in app ;)

• Jazco2nd
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 09:50
Probeerde mij te registreren voor Fetch, e-car sharing service.
Helaas moet je tijdens het registreren voor de betalingsmethode een iDeal betaling doen. Dit is onmogelijk:

Hun iDeal/iDin/payment partner (Twikey?) laat dus alleen de 4 traditionele banken zien en de dochters van SNS.

Ik heb dit maanden geleden al bij hun gemeld.. ze zeggen dat het probleem bij mijn bank zit |:(

Kan je dit soort dingen ook ergens bij een authoriteit melden? Vorm van discriminatie?

Jazco2nd wijzigde deze reactie 03-07-2019 16:50 (23%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• DaveFlash
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 13:10

DaveFlash

Here's to the crazy ones

Frikandel schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 11:58:
Beide bunq apps zijn al geupdate, en in de code zie ik de nieuwe features al staan. Ik heb de app uit elkaar gehaald en hieronder de features waarvan ik denk dat ze die gaan aankondigen aankomende dinsdag:
In spoiler tags voor de mensen die nog steeds de komende update willen gaan kijken.

spoiler: Bunq update #11
- Barzahlen integratie. Je kan zowel storten als withdrawen. Dit is erg handig voor mensen uit Duitsland.
- Beter inzicht in uitgaven met een nieuwe feature, Insights.
- Bunq.me fundraisers en tabs (?). Weet niet zeker of dit nieuw is.

Mocht ik nog iets anders bijzonders tegenkomen zal ik het posten.
mooi idd, ik was je al voor gisteren middag met 1 onthulling, maar bunq was daar niet blij mij, gelukkig heb ik nog een screenshot (van de inmiddels op verzoek van bunq verwijderde tweet):
screenshot originele tweet Barzahlen voor aankondiging bunq Upd11 9juli

Acties:
  • +1Henk 'm!

• oohh
WhatsappHack schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 21:03:
Yoooooo, zie ik nou dat ze ein-de-lijk een browserversie hebben gemaakt? Halleluja! :)
Straks meteen ff proberen. :P
Zag er wel redelijk simpel uit.

Vond de ondersteuning voor Siri Shortcuts wel leuk. Hopelijk kun je ook betaalverzoeken via Siri aanvragen. Maar dat zal wel niet werken voor “bunq free” gebruikers.

EDIT: Web app ook alleen voor Premium.

oohh wijzigde deze reactie 09-07-2019 21:53 (13%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tamerciaga
  • Registratie: mei 2012
Vorige week helaas een vreemde ervaring gehad met bunq. Ik heb bunq Premium voor mijzelf en daarnaast ook een oude bunq Business account (hier betaal je ongeveer 2 euro per maand + transacties).

Nu overwoog ik om bunq Pack te nemen zodat ik zakelijk ook Business Premium heb, maar toen kwam ik er dus achter dat bunq hier absurde prijzen hanteert. De prijs hier voor is 10 euro per maand, en altijd 0,10 euro per transactie (uitgaand en inkomend). iDeal betaalverzoeken kosten nog eens 0,20 euro + 0,10 van hierboven, wat het dus duurder dan Mollie maakt 8)7

Nog een feit; bunq is een van de duurste zakelijke rekeningen.

Als klap op de vuurpijl: ik wilde opheldering vragen bij Together, waarom bunq wederom zulke vreemde keuzes maakt, waarbij mijn topic gesloten en verborgen wordt (censuur):

Hicham is iemand die het dus met mij eens is.

Nu zul je denken, bedrijven hebben vaak meer te besteden voor dit soort dingen. Maar ik weet wel zeker dat bunq Business voornamelijk interessant is voor hipsters en ZZPers (wat ik ook ben). Grote bedrijven zullen nooit voor een bank als bunq kiezen, die kiezen een stabiele bank die niet zomaar vanalles verandert.

Jammer, had graag wel Premium features voor mijn werk willen hebben. Het feit dat bunq censuur toepast op Together maakt het helemaal raar, omdat het een hele goede en belangrijke discussie had kunnen worden om bunq beter te maken. :/

• bluewalk
  • Registratie: juli 2004
  • Niet online
Tamerciaga schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 12:40:
[...]

Dit! Kan hier niet op wachten, het probleem is dat ik moeilijk onderscheid kan maken tussen de maestro en de mastercard, waardoor ik soms voor lul sta bij de kassa waar geen MC geaccepteerd word. Zou mooi zijn als je zelf een kleurtje kan kiezen ipv die lelijke opvallende regenboog.

Is er iets te doen met de kaart qua kleur? Schuren? Inkleuren met een stift? :p
[edit]
Even goed lezen, je hebt het over de fysieke kaarten (anno 2019) :D my bad
Hoewel, dan is onderstaande nog steeds van toepassing op mijn portomonee, kan net het orange of rood van mastercard of maestro zien ;)

Je kan dit toch zien aan het maestro of mastercard logo?

bluewalk wijzigde deze reactie 04-08-2019 22:08 (15%)

bluewalk.net

• JackSparrow
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 13:03

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

Yeaah....de datum voor update 12 is bekend!

JackSparrow wijzigde deze reactie 13-08-2019 09:54 (20%)

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for.

• oohh
MelvinW schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 16:03:
Nieuwe bunq update van vandaag even door zitten zoeken. Ik zie twee nieuwe features die momenteel nog niet actief zijn: Auto Slice en Saldo Afschermen. Misschien voor update 12?

Omschrijving Auto Slice:

[...]

Omschrijving Saldo Afschermen:

[...]

Topics op Together over deze functies zijn ook nog verborgen.

https://together.bunq.com/d/16851 - Saldo Afschermen
https://together.bunq.com/d/16709 - Auto Slice
Volgens mij komt de functie "auto slice" oorspronkelijk uit de Slice app. Deze app is sinds de laatste bunq Update schijnbaar uitgefaseerd. De functie klinkt op zich wel handig, maar werd schijnbaar te weinig gebruikt in de aparte app:
De beste manier om bij te houden wie voor wat betaalt is nóg beter geworden! Slice is onderdeel geworden van de bunq app, waar je in een handomdraai een Slice Groep kan aanmaken, om je groepsuitgaven automatisch bij te houden. Om Slice te blijven gebruiken download je heel eenvoudig bunq en open je daar een gratis Travel Card account!
Ik begrijp verder niet helemaal het nut van "saldo afschermen." N26 heeft deze feature ook, maar ik heb het nooit gebruikt. Waarom zou je iemand je transacties willen laten zien, zonder dat de bedragen te zien zijn? Dan exporteer je toch gewoon de transacties die je wel wilt delen?

Voorbeeld van N26 ;)

• MelvinW
  • Registratie: juli 2014
  • Nu online
oohh schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 22:20:
[...]

Volgens mij komt de functie "auto slice" oorspronkelijk uit de Slice app. Deze app is sinds de laatste bunq Update schijnbaar uitgefaseerd. De functie klinkt op zich wel handig, maar werd schijnbaar te weinig gebruikt in de aparte app:

[...]

Ik begrijp verder niet helemaal het nut van "saldo afschermen." N26 heeft deze feature ook, maar ik heb het nooit gebruikt. Waarom zou je iemand je transacties willen laten zien, zonder dat de bedragen te zien zijn? Dan exporteer je toch gewoon de transacties die je wel wilt delen?

Voorbeeld van N26 ;)
[Afbeelding]
Dit is hoe het er bij bunq uit gaat zien:

MBP 13" 2018 TB i7 2.7GHz // 16GB RAM // 1TB - iPhone 11 Pro Max Silver 256GB - Apple Watch Series 5 Hermès

• MelvinW
  • Nu online
Voorproefje van bunq update 12 met de Insights-feature, saldo verbergen en auto-slice :) Insights geeft helaas nog een foutmelding en moet server-side ingeschakeld worden. De andere features zijn wel zichtbaar.

Homescreen:

Auto-Slice:

Saldo afschermen:

Insights:

MelvinW wijzigde deze reactie 17-08-2019 03:18 (69%)

MBP 13" 2018 TB i7 2.7GHz // 16GB RAM // 1TB - iPhone 11 Pro Max Silver 256GB - Apple Watch Series 5 Hermès

• MelvinW
  • Nu online
Het wordt straks ook mogelijk om je account op te zeggen vanuit de bunq-app. Dat hoef je dus niet meer aan support te vragen.

• kwon
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 13:08
Travel Card werkt tot nu toe op een reis in de VS meestal goed, maar de 100% acceptatiegraad (net zoals m'n Visa-kaart van ICS) waar ik op gehoopt had haal ik helaas niet ;(

Ik begrijp bijvoorbeeld echt niet waarom hij de volgende betaling weigerde:

De pincode werd op de terminal überhaupt niet gevraagd. Enkele seconden na het insteken kreeg ik gewoon de melding 'card declined'.

Daarna m'n Visa-kaart van ICS op exact dezelfde manier met de chip erin gestoken en die werkte uiteraard wel. Daar werd de pincode wel bij gevraagd.

Hoe dit kan dit vraag ik me echt af.

kwon wijzigde deze reactie 02-09-2019 02:24 (10%)

• Henry86
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 08-10 17:16

• MelvinW
  • Nu online
In de app-update van vandaag staan referenties naar een Business Travel Card.

MelvinW wijzigde deze reactie 17-10-2019 12:22 (3%)

• DaveFlash
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 13:10

DaveFlash

Here's to the crazy ones

Scoop bunq komt met aparte creditcard voor business, ook in Apple Pay

bunqbusiness
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Games

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True