Voor nu terug naar de vorige versie, zodat ik ten minste ook kan kiezen vanaf welke rekening ik wil pinnen! Ik vind dat ze een beetje de weg kwijt zijn met tariefsverhogingen en deze vreemde update
[ Voor 8% gewijzigd door bllb op 30-05-2020 21:21 ]
Klopt. Alle v3 feedback wordt verwijderd. Gelukkig is er geen moderatie (meer) op reddit, waar ook feedback gedeeld word.teek2 schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 15:59:
[...]
Zit je bij de testers? Alles met V3 in de naam en een kleine kritische noot wordt binnen een minuut gedelete op together op dit moment. Wil je misschien wat screenshots posten hier?
Meerdere apps gebruiken een + menu om extra functies weg te werken, maar bij de ene app wat beter dan de ander. Heeft er ook mee te maken dat je duim dichter bij de onderkant van je scherm zit, dan een menu-knop bovenin het scherm.JeroenE schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 16:23:
[...]
Aha, dat wist ik dus ook niet. Ik heb nog nooit op dat plusje geklikt, ik was op zoek naar het qr-scan logo in alle menu's die ik kon vinden. Ik ging er eigenlijk vanuit dat die + was om een rekening toe te voegen (je start immers in het rekening overzicht) .
Heeft bunq daar dit idee van het plus menu ook vandaan? Bij ASN lijkt het mij ook een nutteloos menu (behalve QR-scannen dan) omdat voor overboeken al een keuze is in het menu onderop en in mijn scherm staat ook al de optie "betaalverzoek" waarna je op een plus in de rechterbovenhoek kan klikken om er 1 toe te voegen. Dat is net zo snel als de plus linksonder en dan betaalverzoek.
EDIT:
Al snap ik de gedachte achter de + knop bij bunq niet echt. Screenshot hieronder toont de functies achter de + knop op je overzicht.
Wat ik graag had willen zien:
- Betaling doen
- Request doen
- Extra rekening
Wat ik niet had willen zien:
- Travel Card (die heb ik al, waarom alsnog tonen?)
- Premium account (heb ik al, waarom alsnog tonen?)
[ Voor 22% gewijzigd door UnitedJunk op 12-06-2020 16:49 ]
Nou, dat zie je toch echt verkeerd. De Plus-knop laat je verkennen om lief te hebben. Ja, echt. Niet om je bankzaken te regelen.Donenzone schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 17:17:
V3 staat live in de App Store.
[..]
De Plus-knop doet altijd wat anders, geen logica in te vinden.
/f/image/DLpbA9ND7bmBApegubJKbJQv.png?f=fotoalbum_large)
Nog 9 dagen, dan gaat mijn overstapservice in. Eens kijken of ik 'Close Account' nog kan vinden in V3...Snel wegwezen daar, helaas zit ik nog vast aan de Overstapservice t/m januari... of ze moeten het een en ander ongedaan gaan maken.
edit: ik zie dat ze de feedback over de marketingpraat ook heel serieus hebben genomen.
Wat doet die vierde knop? Ik heb geen flauw idee.
[ Voor 19% gewijzigd door Zr40 op 17-06-2020 17:30 ]
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
Ook together is nu gewoon constant bunq die alles aan het sluiten en verwijderen is met deze copypasta:
:fill(white):strip_exif()/f/image/KbpqpeoOjVBDaLnNkoiZiijT.png?f=user_large)
Ik hoop wel dat Ali nu uit zijn bubbel stapt dat een 'klein groepje negatieve gebruikers' als enige kritiek had op v3. Er moet morgen ook nog iemand de Android update gaan publishen, en ik kan mij erg lastig voorstellen dat ze dat nu nog een goed idee vinden...
Ik wil eigenlijk helemaal niet weg bij bunq ivm alle handige features en Google Pay, maar het lijkt er zo op dat ik niet veel keus heb.
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
Die onderbouwing zie ik wel, kijk maar eens naar de gebruikersnamen van de Nederlandstalige (**kuch**) reviews...Batavia schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 09:12:
[...]
Ow dat kan ook. Mijn gedachte gingen eerder uit aan "koop nu 100 5 sterren reviews voor slechts 1000 euro marketing campagne rond de lancering van de v3 app".
Maar ik heb daar natuurlijk geen onderbouwing voor. Het enige kan ik kan constateren is dat ik een ongewone piek in 5 sterren reviews zie vlak voor de lancering.
Zr40 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 14:45:
Ik zie geen "Totaal" tegel.
iOS. Nooit beta toegang gehad. Dit is de versie die gisteren in de app store verscheen.Sluuz schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 14:50:
[...]
Dat is lastig om te geloven ja, aangezien het geen instelling is ofzo.
Draai je iOS of Android? En draai je misschien nog de beta? Volgens mij was dit later in de beta erbij gekomen.

Cards klopt trouwens ook niet. Ik heb er maar twee (maestro + mastercard).
[ Voor 44% gewijzigd door Zr40 op 18-06-2020 15:00 ]
Sluuz schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 16:54:
Ze mogen wel degene die een longpress op die tabbar heeft bedacht uit een raam gooien. Dat heb ik echt nog nooit gezien in een app en ontzettend onintuitief.
Ik vind dit soort praktijken echt raar. Heb veel geslikt, en ben er zowat sinds het eerste uur dat ze public ging. Dit is helaas wel het moment denk ik voor mij, om afscheid te nemen van bunq.
Mocht je niet kunnen posten op together via je mobiel. Log dan in via desktop (erg belangrijk). En dan zie je het volgende:
:fill(white):strip_exif()/f/image/3aNcpp62MH6PwDQ3rIWaJA7v.png?f=user_large)
Dat betekend dat je geblocked bent.
Ik heb even moeten graven...magician2000 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 21:41:
[...]
Die 81% trek ik nog niet eens in twijfel. Maar hoe stellen ze de vraag?
Dit is de vraag waar 81% voor optie B zouden hebben gekozen.
:strip_exif()/f/image/MrGHsUVIoXOBjpA4Q1mxtPL6.jpg?f=fotoalbum_large)
https://bunqsurvey.typeform.com/to/jLPmKB
[ Voor 3% gewijzigd door Zr40 op 18-06-2020 21:52 ]

Ik vond het zo verrekte toepasselijk op de hele situatie van de afgelopen week. Want zo voelt het echt... Dit somt ongeveer op hoe het op mij overkomt. Oh jullie vinden v3 niet leuk en 't zit ramvol met bugs? Jeetje, wat vervelend *glimlacht en drukt op release knop*. Oh jullie bestellen opeens een paar tientjes aan kaarten door een bug in de app? Ach gossie, we zullen eens kijken of we 't op gaan lossen ja? Oh je kunt geen betalingen maken met je zakelijke account omdat we die zomaar verstopt hebben? Oh nee wat moet je dat vervelend hebben gevonden zeg! Et cetera.
Die hele aflevering is sowieso een aanrader trouwens, maar deze scene... Ik zat 't te kijken, maakte die grap en dacht vervolgens "zou het me eigenlijk echt verbazen als ze zo op bunq HQ hebben gezeten van de week?." Afijn.
[ Voor 4% gewijzigd door WhatsappHack op 19-06-2020 02:51 ]
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
De rest zat ook gewoon al in V2.Jay-v schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 13:33:
[...]
Fijn! Alleen jammer dat de eerste 3 punten al gewoon in v2 zaten en ze dit dus gewoon niet hebben meegenomen.
Ter vergelijking, zo zag het accounts scherm er uit bij V2:
:fill(white):strip_exif()/f/image/WzyLqxi6StPZhAR8JsXGCkx3.png?f=user_large)
(Gevonden op de site van bunq, gemirrored just in case.)
[ Voor 44% gewijzigd door Zr40 op 19-06-2020 13:43 ]
Ik gebruik v3 op de tablet (android). Screenshot is van mijn tablet dus.Zr40 schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 15:02:
[...]
Hier op iOS zie ik geen verandering. Het is nog identiek aan de screenshot in Zr40 in "Discussie over & Ervaringen met bunq"
:fill(white):strip_exif()/f/image/PJSpwamG9rWH50sf8HbuXY3D.png?f=user_large)
edit: zoals je ziet, hebben ze die lelijke witte balk daarboven niet veranderd. Ik heb overigens geen business account, dus eigenlijk zou ik die buttons niet moeten zien.
[ Voor 13% gewijzigd door ejtnaj op 20-06-2020 15:19 ]
Pinnen kan wel, het heeft alleen geen effect:Batavia schreef op maandag 22 juni 2020 @ 09:56:
Ik vind nog steeds het feit dat ze geen threads kunnen/willen pinnen op het forum verbazend.
:fill(white):strip_exif()/f/image/epbSsgymxGyu5lVRkT2BXYUp.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/nBd32R9Qj8TNKauNFuxMGvqb.jpg?f=fotoalbum_large)
Gelukkig werkt pinnen bij de geldautomaat beter!
[ Voor 7% gewijzigd door Delay op 22-06-2020 11:00 ]
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/LrXGMLvJ3ED3fxLV6rld3FE2.jpg?f=user_large)
Deze worden wel achter de tekst getoond, itt het standaard icoontje die naast de naam van de rekening wordt . Iets om rekening mee te houden bij de kleur keuze zie ik
:fill(white):strip_exif()/f/image/wp6apNX0hX2bjWQm5UTduucV.png?f=user_large)
Kijk ik in de Watch app, dat staat ze op activeren:
:strip_exif()/f/image/EYRAvkH26eLjNovFgPcVfPPi.jpg?f=fotoalbum_large)
Mis ik een stap?
Nu zijn ze wel beschikbaar, blijkbaar duurt het voor de watch een stuk langer dan voor de iPhone...
[ Voor 7% gewijzigd door kw_nl op 24-06-2020 13:33 ]
XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907
:strip_exif()/f/image/A95omsx92ji8AmKqoRFzjdus.jpg?f=fotoalbum_large)
Nouja, feitelijk klopt het. Mijn ‘current behavior’ is dat ik bunq niet meer gebruik. Maar dat kan een berekening niet weten. Ik denk dat deze melding stiekem gewoon hardcoded staat
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/rKh1CSfVsAaqnGSu9UAcI4o8.jpg?f=user_large)
Weet iemand wat de rode 1 links onderin is bij "Voor mij"? Ik heb de app al eens geforceerd gesloten en de cache gecleared. Ik heb alle rekeningen geopend en op alle knoppen geklikt die ik kan vinden, maar ik kan niet vinden waar het op slaat. Meer mensen met dit probleem?
:fill(white):strip_exif()/f/image/qcZpF4OqHLIv4T1LT9832tEB.png?f=user_large)
ik geloof niet dat dit direct een hele hoge spike geeft
[ Voor 44% gewijzigd door Batavia op 26-06-2020 15:50 ]
Dit zou niet mogen gebeuren, in mijn ogen faal je dan in je werk. Je bent een bank, je verkoopt een product maar na een update werkt het niet.
Afbeeldingen / icon / plaatjes
Tevens heb ik mijn afbeeldingen terug.
Het is wachten op een (facebook) actie om een petitie tekenen om V2 terug te krijgen.
Want jongens, kijk hieronder eens. wat een slagveld is het geworden zeg! De bedragen zijn niet eens fatsoenlijk af te lezen.
Niet iedere verandering is een verbetering
| V2 | V3 |
![]() | ![]() |
Wat is nou precies de logica van een bliksemschicht? Iedereen is ZeusRav schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 11:53:
[...]
Ik zie trouwens dat er net een update is (de + onderin het scherm is veranderd in een bliksemschicht), eens kijken of de kaart het nu wel doet. (edit: nee dus)
Best ernstig dat ze nu zijn ingehaald door Moneyou als het gaat om duidelijkheid/overzichtelijkheidMartine schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 11:30:
[...]
Want jongens, kijk hieronder eens. wat een slagveld is het geworden zeg! De bedragen zijn niet eens fatsoenlijk af te lezen.![]()
Niet iedere verandering is een verbetering![]()
V2 V3 [Afbeelding] [Afbeelding]
Ah dat staat er bij mij ook, maar ik vind het toch niet duidelijk genoeg. Sterker nog. Ik snap er niets van.Verwijderd schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 12:35:
[...]
Ja, niet handig!
Mijn account is ook omgezet, maar ik kan zien in de app hoe lang mijn kortingsperiode is. Bij "Invoices" staat precies de duur van de korting (in mijn geval 11 maanden) en op welke afrekeningen die korting is toegepast, dus zo weet ik precies wanneer voor supergreen de volle mep moet gaan betalen.
Het enige wat een beetje fatsoenlijk uit de hoeveelheid facturen af te leiden valt, is het aantal volledig gratis klanten dat voorheen nooit een factuur kreeg. Die leveren immers na de omzetting in april ineens wel facturen op, maar (vooralsnog iig) geen cent omzet.Zr40 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 22:17:
@Tamerciaga Nou... met 223k facturen per maand zou 40k klanten betekenen dat iedere klant gemiddeld 4,5 nieuwe passen per maand bestelt. Dat lijkt me dan ook weer overdreven
Als je dat al onduidelijk vindt moet je vooral niet naar de onderstaande screenshot kijken. Bunq laat de korting op premium doorlopen voor een vierde maand en geeft binnenkort geld toe?Kodess schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 12:39:Ah dat staat er bij mij ook, maar ik vind het toch niet duidelijk genoeg.
Figuurlijk onvindbaar natuurlijk.mcDavid schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 13:50:
[...]
dan zal het misschien aan mij liggen maar heb de overboeken functie nooit "onvindbaar" gevonden?
In V2 had je een duidelijke "Pay" knop:

In V3 heb je géén Pay knop op je Me scherm, en je moet maar weten dat je de + knop in het sub-account scherm moet hebben.
En dit is dan toevallig een functie die wél onder de + knop zit. Waar vind je nu bijvoorbeeld je kaart CVC? Niet onder een + knop, maar onder een van de bollen bij de kaart.
Andere functies zitten weer onder een ... knop, achter een long-press, of zelfs in de verkeerde tab.
Maar goed, als jij daar geen problemen mee hebt, wie ben ik om dat voor jou te bepalen?
Tamerciaga schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 09:22:
[...]
Bijna alle grootbanken rekenen zakelijk ook per transactie, verschil is dat deze banken stabiel zijn en niet met die rare fratsen aankomen. Vooral zakelijk wil je gewoon een bank en geen Greenpeace app
:fill(white):strip_exif()/f/image/gQE6IORawYtTFNfzbzPDxJLA.png?f=user_large)
Er kwam nog een incasso binnen net, maar als ik accepteer aanklik krijg ik het schermpje om te upgraden naar premium. In ieder geval kan ik dus netjes zien welke incasso's ik nog moet overzetten.
Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler
of je kiest andere plaatjes, dan kan het best leuk zijnMartine schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 11:30:Niet iedere verandering is een verbetering![]()
V2 V3 [Afbeelding] [Afbeelding]
Op welke telefoons is het nieuwe kaartselectie scherm beschikbaar? Op mijn iPhone ziet het er nog vreemd uit.Rav schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 14:16:
Vandaag wel voor het eerst in lange tijd positief verrast door bunq. Het kaartselectiescherm is voor het eerst beter dan v2.
Er is wel een mooie nieuwe feature waarmee je alle openstaande requests kan zien! Dat maakt het makkelijk om te zien wie je nog geld schuldig is:
[ Voor 17% gewijzigd door Delay op 02-07-2020 15:13 ]
Dat viel mij ook al heel erg op ja. Er staan ineens allerlei 5-star reviews zonder tekst of met uitleg als ditslijkie schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 14:47:
23 juni:
[Afbeelding]
Nu:
[Afbeelding]
Op z’n Facebook:
[Afbeelding]
Dus ruim 1000 reviews erbij, bij ‘recente’ alleen maar 1 sterren.
Dus meer dan 13-14% aan reviews in 1 week. Zonder text.
Hoe bedoel je manipulatief?
[ Voor 7% gewijzigd door Executor16 op 03-07-2020 15:05 ]
Voor de bunq hackathon had ik een website gemaakt waarmee je via een URL de API kan aansturen. Niet geschikt voor echt geld maar wel leuk om mee te spelen. Je kan dan iets doen als:Rav schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 15:46:
Heeft iemand hier ideeën over hoe het bunq account verder te automatiseren?
1
2
| https://easylist.aule.net/json?guid=abc&action=transfer&amount=all&keep=250&
source=account1&target=account2 |
Dan maakt hij via de API alles boven de 250 euro over van account1 naar account2.
Rechten gaan via oauth, daarmee kan je alleen geld tussen je eigen accounts overmaken. De source code staat op github.
Een andere optie: als je een Apple device hebt kan je gebruik maken van Siri Shortcuts. Het voorbeeld op Together gaat precies over wat jij wilt, alles boven een bepaald bedrag overboeken:
[ Voor 40% gewijzigd door Delay op 04-07-2020 15:32 ]
:strip_exif()/f/image/ACBWwjz1zWspotpw26tgFCKn.jpg?f=fotoalbum_large)
Natuurlijk wil ik eerst een verhaal over de favoriete yoga lerares van bunq lezen! De rest kan wel wachten!
Ik kijk met Travelcard langs de zijlijn lekker mee, maar ben echt geneigd om het zooitje gewoon vaarwel te zeggen.
Volgens mij is de keuze voor "Personal Mortgages" al zeker een jaar aanwezig.Zr40 schreef op maandag 27 juli 2020 @ 12:21:
Als ik de blog post en het FD artikel zo lees zijn dit hypotheken van NN die gefinancierd worden met geld van bunq. Je kan het selecteren onder 'Freedom of choice'.
Ik vraag me dan af wat er nu echt nieuw is? Blijkbaar funden ze nu (een deel van) de Venn hypotheken. Maar naar wie ging de investering eerder dan? Of was die keuze eerder alleen aanwezig zodat bunq een idee kon krijgen hoeveel mensen willen dat bunq in hypotheken investeert maar deden ze nog niets met die keuze?
:strip_exif()/f/image/Uvh5yQMfyJJzitPZuq2TZ03D.jpg?f=fotoalbum_large)
edit: ik dacht dat de grafiek netjes een verdeling liet zien van de investeringen, maar volgens mij zijn alle taartpunten even groot. De kleurtjes in de grafiek hebben dus geen informatieve waarde
[ Voor 8% gewijzigd door dixet op 27-07-2020 13:55 ]
Delay schreef op maandag 27 juli 2020 @ 10:08:
[...]
Het is niet de bedoeling dat mensen grote sommen geld aan de economie onttrekken en ergens onder een matras (of bij de ECB) leggen.
Dat vind jij. Moeten mensen zelf weten. Hun geld. Fruit of their own labor. Ze kunnen het ook uit de fiat economie trekken. Dat is waar de Decentralized Finance (DeFi) beweging over gaat.Delay schreef op maandag 27 juli 2020 @ 19:03:
[...]
Iemand moet geld maken en de banken doen dat vrij goed.
Bunq [moet] hun geld op andere manieren verdienen [zoals] het uitlenen van de spaartegoeden.
Als ik met uren en materialen waarde creëer, bijvoorbeeld een schilderij, en dit verkoop aan een klant, dan heb ik met mijn tijd en werk geld verdiend.
Vervolgens moet ik belasting betalen over deze waarde (BTW).
Vervolgens moet ik over het geld dat overblijft inkomstenbelasting betalen (IB).
Vervolgens moet ik van het geld dat overblijft meebetalen aan volksverzekeringen (VVZ).
En dan zou ik dat beetje geld wat ik overhoud moeten uitlenen aan de bank zodat zij daar geld mee kunnen verdienen? Er is al genoeg geplukt. Als er iemand geld aan mijn geld gaat verdienen dan ben ik dat zelf. Dat is DeFi. Je stopt je geld in een contract en jij ontvangt daar rente over. Komt geen bank aan te pas. Blijf van mijn geld af. Er is al genoeg van geplukt.
Het staat nog in de kinderschoenen dus is het nog instabiel en vooral toegankelijk voor mensen met technische skills, maar je verdient vaak wel 4% rente. Vergelijk dat eens met het hele bankaire systeem dat sinds 2008 al aan het instorten is.Decentralized finance aims to create a financial system that’s open to everyone and minimizes one’s need to trust and rely on central authorities.
Volgens mij gaan er allerlei banken nog weer eens instorten en tegen die tijd betaalt de belastingbetaler wel weer een paar miljard abonnementsgeld ineens. Daarom ga ik echt niet vrijwillig abonnementsgeld betalen voor een dure bank.
Check bijvoorbeeld de koers van de DB in het afgelopen jaar, over de koers van Lehman Brothers in 2008 toen ze failliet gingen en de wereld in crisis was.
:fill(white):strip_exif()/f/image/cKcqzJ1HBf6duzpD7FFJ4uhK.png?f=user_large)
Mag straks de belastingbetaler het weer oplossen.
Maargoed ik ga helemaal off-topic. Ik werd even getriggered op een gebied waarover ik interesse en een mening.
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
Gelijk even CJIB en Belastingdienst uitgenodigd
Nog even de laatste dino's de deur uit en dan begint het V3 tijdperk 🌈🌈🌈E461 schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 12:31:
We kunnen vanaf zondag alleen nog maar de 'beste bunq update', V3 gebruiken.
Vraag me af of dit met V4 ook zo gaat straks 😁 Het wordt wel een mooi familie drama met al die versies zo.
[ Voor 55% gewijzigd door Delay op 30-07-2020 13:32 ]
Overigens was V2 gebruiken al niet zonder risico omdat de Algemene Voorwaarden je ook dwingt om altijd de laatste versie te gebruiken, maar nu houdt het dan ook technisch echt op.
:fill(white):strip_exif()/f/image/zZCWmt3LNBbu5khclNtr3XiL.png?f=user_large)
EDIT: verkeerde screenshot gepakt, aangepast
[ Voor 11% gewijzigd door John Do NL op 30-07-2020 18:56 ]
:fill(white):strip_exif()/f/image/nTEnSbnjVc5G1OqtpskUHwLb.png?f=user_large)
Het lijkt wel zo'n plaatje dat vroeger op de kleuterschool werd gegeven om te laten weten hoe goed je het doet (je bent een ster!), maar dan met een zwarte schaduw en achtergrond die dreigend onheil aankondigen..
Ik druk het steeds weg met het kruisje in de linkerbovenhoek, want wat zou Downgrade naar bunq (null) nou betekenen? Is het de bedoeling dat de geen lidmaatschapsbijdrage betalende klant daarmee zelf bevestigt voor bunq niet te bestaan (een bunq nul(l))? Dan kan bunq later zeggen dat de klant dit graag zelf zo heeft gewild...
[ Voor 14% gewijzigd door ditto4076 op 31-07-2020 12:10 ]
Ik zweer het. bunq lijkt een plan ten uitvoer te brengen om alle klanten met gratis lidmaatschappen te lozen. Eerst het Free lidmaatschap omzetten naar Premium met een 3 maanden gratis trial. En nu deze periode ten einde is gekomen, wordt het vervolgplan in werking gesteld. Klanten met het Travel Card lidmaatschap wegpesten door ze continu lastig te vallen met een banner die een dringende keuze afdwingt. 'Blijf Premium voor maar €7,99/maand' of 'Downgrade naar bunq (null)'.Verwijderd schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 17:41:
Ik heb hetzelfde met mijn Travel card abonnement wat ik al weken heb. Ik heb wel voor "downgrade" gekozen in het startscherm, kreeg daarna wat rare dreigementen (straks kun je niet meer bankieren!) om van dat scherm af te komen.
Dan ben je weliswaar van dat scherm af, maar vervolgens wordt het een "event in afwachting" om naar Premium te upgraden. Opnieuw daar aangegeven dat ik geen Premium wil. Opnieuw dezelfde rare dreigementen.
En nu is het een permanent event geworden, "Jouw bunq Premium" is niet meer weg te krijgen uit de Openstaande events in afwachting, zelfs na inmiddels behoorlijk vaak aangeven dat ik geen Premium wil.
Ook als ik geen keuze maak en de banner simpelweg sluit, staat bovenin het volgende scherm de button '1 openstaande events' die leidt naar een pagina waar 'Jouw bunq Premium... Wacht op antwoord van de gebr...' Als ik hierop druk kom ik terug bij de banner, maar als ik hem naar links swipe dan verschijnt de knop 'Voeg notitie toe' waarmee ik naar een volgende pagina wordt geleid waar ik een bericht kan typen om daarna op 'Voeg toe' te drukken. Het effect is ... niets! Er wordt niets toegevoegd. Het scherm blijft leeg.
:fill(white):strip_exif()/f/image/qXkxLMrGVPaWTWDxIOnnK990.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/7QMA7AXcQpSK0Hahr1qngIcO.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/TL9nK7EW25J00luuX7llMI9u.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/g4cz6GzkI82npvGwyz5qNfk6.png?f=user_large)
Anyway, mij wordt een keuze opgedrongen waarvoor ik al 3 maanden de tijd heb gehad/genomen. Ik heb geen Premium lidmaatschap meer dus ik kan ook niet Premium blijven. Bovendien heb ik mijn lidmaatschap al omgezet naar Travel Card als bunq dat bedoelt met bunq (null). Ik vermoed dat bunq (null) staat voor einde verhaal. Geen probleem, hoor. Maar dan is dat niet mijn keuze en niet wat ik en vele anderen met mij willen. Hoe vaak bunq dat ook mag roepen...
[ Voor 3% gewijzigd door ditto4076 op 31-07-2020 22:15 ]
:fill(white):strip_exif()/f/image/KC2BzFaNrNPTvF5O1Q04eaOg.png?f=user_large)
Je bent geweldig! Dat wist ik al, maar toch bedankt... Bizar!
Support is een puinhoop, maar onzinnige banners met overdreven flauwekul, daar is nog voldoende ruimte voor naast de treehugging madness!?
[ Voor 12% gewijzigd door ditto4076 op 06-08-2020 12:13 ]
:strip_exif()/f/image/kk79ACDaS2hV4MfiMhvUMx0A.jpg?f=fotoalbum_large)
Ze houden de support bezetting op het absolute minimum dat nodig is in lage loon landen, daarom kan je praktisch nooit Nederlands typen naar je eigen bank in Nederland. Maar wel flink commissie uitbetalen aan verkopers die dus er alles aan doen om klanten wijs te maken om bunq te nemen.
Eeder zaten ze met Support bij een NL bedrijf ‘Vannad’ die ze nu niet betaalden. Via de rechter toen alsnog €300.000 lopen eisen.
https://uitspraken.rechts...d=ECLI:NL:RBROT:2020:1076
[ Voor 32% gewijzigd door slijkie op 09-08-2020 08:57 ]
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ymPNsCvedsogDV1lNpqW61RL.jpg?f=user_large)
Of hopelijk een keer iemand die wél beseft dat er wat mis is met de communicatie.
Mail enkele dagen binnen om vrienden uit te nodigen. (Ben geen oplichter, dus nee dankje)
Nu ook in de laatste update notes. 5 mensen uitnodigen in 5 dagen, dan krijg je een Metal Kaart.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/0Ef8v3vBlHQlmR7sS1UYo2B7.jpg?f=user_large)
https://together.bunq.com/d/36032-get-a-free-metal-card
Ze willen nu ook dat mensen 12-24 maanden vooruit gaan betalen, voor een micro stukje metaal...
:strip_exif()/f/image/OgSGlfhsynLryoNXDngu6z9Q.jpg?f=fotoalbum_large)
Maar ze hebben absoluuuuuut geen geld issues. Alleen als de klanten even wat meer kunnen dokken nu, zou zijn zijn.
Tuurlijk zijn er hele enkele superfans die op 1 hand te tellen zijn, maar dan ben je toch achterlijk als je dit doet.
Oh, en plus, kan je de komende 24 maanden niet wegrennen als we het NOG erger gaan maken.
[ Voor 37% gewijzigd door slijkie op 14-08-2020 11:03 ]
VPN naar belgie opzetten
Via desktop adres wijzigen naar BE en postcode 1000
In de app weer een nieuwe maestro kaart bestellen
Voila er staat direct, toevoegen aan Google Pay
In desktop app weer adres wijzigen naar NL uiteraard met VPN uit.
[ Voor 37% gewijzigd door Pukson op 15-10-2020 20:22 ]
:fill(white):strip_exif()/f/image/B0gJMIauCPxcJZjZfThMyE6M.png?f=user_large)
Soms zijn het de kleine dingetjes
Werkt prima, heb dit echt nog paar dagen geleden gedaan zonder enig probleem. Nieuwe pas ook ontvangen op mijn eigen adres en staat in Google Pay.Nicap schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 19:30:
[...]
Deze methode werkt volgens mij niet meer zo makkelijk.
Zo heb ik het gedaan idd met VPN, weliswaar op mobiel maar kon zonder problemen m'n land veranderen (zonder VPN kreeg ik een error). Ik zie in de Google Pay app de Bunq pas, maar ik kan er dus geen (online) aankopen mee doen. De reden dat ik GPay zou willen is juist voor abonnementen zoals Stadia en One..Pukson schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 19:39:
[...]
Bunq Desktop en even een gratis VPN trail gebruiken om je locatie/verbinding naar België te zetten. Dan wijzig je het zonder problemen en foutmeldingen. Eenmaal gedaan naar BE en postcode 1000. Open je de app, bestel je een kaart en je kan hem toevoegen aan je Google Pay.
Nu terug naar de desktop, je zet je VPN uit en wijzig het weer naar NL en je eigen postcode.
Kostte me serieus nog geen 5 min. Als je hulp wilt mag je altijd een PM sturen
In het betalingscentrum (pay.google.com) zie ik m'n pas zo (Betaalkaart is de Bunq pas):
/f/image/arLpDC2SmpWabE2PgQkzzmdQ.png?f=fotoalbum_large)
In de Google Pay app zelf is m'n pas exact zoals in jouw screenshot
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Hf2O1aNxoUu2t5l3sqvWTzCv.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/DcjUFtGf9Y2V0SdSfopzhXFd.jpg?f=user_large)
Enig idee wat hiervan de bedoeling is?
Bij bunq (en ook via Together) komt vaak de vraag “waar blijft mijn betaling?” Dan hebben we het vooral over non insta. In zo’n geval verwijzen we naar een topic op Together met uitgebreide uitleg.Freeaqingme schreef op donderdag 19 november 2020 @ 18:29:
[...]
Ik denk dat dat om de non-instant sepa payments gaat (weet ik niet zeker). Opzich wel handig.
Om dit soort vragen voor te zijn zit tegenwoordig deze info in de app. Als je op “meer info klikt” vind je uitgebreide help.
Net even getest en het werkt niet met een packJeroenE schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 14:05:
@dixet Er zijn ook nog wat wijzigingen, zo kan je met easyMoney nu wel gebruik maken van Zapier terwijl Premium dat niet kon. Met easyTravel kan je nu ook de website gebruiken etc. Zie https://together.bunq.com/d/39546-easyplans-faqs bij vraag 2 voor alle wijzigingen.
Er staat ook weer zo'n zinnetje in waarvan ik mij dan afvraag wat het betekent, namelijk
[...]
Dus als je Premium hebt en je zit in een Pack dan veranderd er niets en kan je Zapier dus niet gebruiken?
Melding: "Deze feature is onderdeel van easyGreen"
Dus toch niet met easyMoney zoals in de FAQ staat
edit: gemeld op together en na 20(!) minuten al een reactie van support:
/f/image/eyzVEVCrC9MSd3TGYbR7GF1s.png?f=fotoalbum_large)
Zal in de pack nog steeds niet beschikbaar komen gok ik, maar de melding in de app maakte het er niet duidelijker op. Wordt gefixt!
[ Voor 27% gewijzigd door dixet op 24-11-2020 15:49 ]
Hier had uw reclame kunnen staan.
Zit hier ook in de blocklist, maar mijn app werkt prima:Louw Post schreef op maandag 11 januari 2021 @ 09:23:
[...]
Beetje jammer inderdaad. Ik zal eens kijken, bedankt voor de tip.
@ericafterdark & @Jay-v
Het gaat om het segment.io domein (volgens mij specifiek api.segment.io als ik me goed herinner, kwam heel veel voorbij toen ik Blokada op mijn telefoon had).
De domeinen van Segment worden geblokkeerd in de volgende lijsten:
- AdGuard DNS Filter
- AdAway Blocklist
- EasyList EasyPrivacy

Edit: net als @ericafterdark ook iOS...
Die is er, wel goed verborgen en via de API aan te maken. Weet niet of dat nog steeds kan overigens, in 2017 zo de Italiaanse aangemaakt en in 2018 de BE variant voordat het in NL beschikbaar wasJay-v schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 21:27:
[...]
Er zijn een hoop features die ik graag zou zien zoals bijvoorbeeld een virtuele maestro kaart (puur voor apple pay)
/f/image/0xn4CcByyUFllVu06cjX9VFR.png?f=fotoalbum_large)
Voor de transparantie is het wel zo netjes om aan te geven wat de oude rente was en dat het dus om een verlaging gaat.mcDavid schreef op maandag 15 februari 2021 @ 16:40:
Hmm jammer maar niet heel onverwacht. Ik weet nog dat het aanbieden van die rente aangekondigd werd als "9x zo hoog als andere banken", met in de kleine lettertjes dat daar 0,27% mee bedoeld werd. Dus zo gek vind ik de mail nog niet. In de praktijk stelt het natuurlijk sowieso weinig voor met het lage maximumbedrag.
Misschien is dit wel een goed moment om nog eens de "freedom of choice" pagina te bekijken.
[ Voor 34% gewijzigd door stevenh op 15-02-2021 17:15 ]

Iemand dat wel vaker gezien? Geen Bunq bij ideal beschikbaar 🤷♂️
Verwijderd schreef op maandag 24 mei 2021 @ 09:28:
sixt kan het verschil wel zien. Je krijgt met je bunqkaart geen auto mee. Mag bunq er creditcard opzetten, het wordt niet zo gezien. Wordt zelfs specifiek zo genoemd.
https://www.sixt.nl/huurinformatie/
/f/image/yMGxJHw58I88XdWoNM0FQCN4.png?f=fotoalbum_large)
https://together.bunq.com...with-bunq-travel-cards/19
Same op de Play store omschrijvingTexMex schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 16:56:
Ach, eerder was bunq er ook als de kippen bij om oude informatie te verwijderen en aan te passen toen het zijn beloftes niet meer wilde nakomen. Dan had het nu ook wel even kunnen melden op de Travel-pagina's dat dit product niet meer verkrijgbaar is en nog slechts geldig is tot de kaarten verlopen. Kleine moeite, al weten we natuurlijk allang dat bunq en goede communicatie totaal niet samengaan. 🙌
:strip_exif()/f/image/6Ygvdj3Gwo19UHmNIFy8aAqN.jpg?f=fotoalbum_large)
Dat je denkt, hee leuk die app moet ik hebben, geen wisselkoersen bij Easy Travel en nog zonder vaste kosten ook
Dat is de uitgeklede variant van de app. Ik dacht dat de volledige Google Pay app tegenwoordig ook bruikbaar was.vuurtjih schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 09:44:
[...]
Instellingen -> Google -> Instellingen voor Google-apps -> Google Pay
Ter vergelijking:
Ik ben nu al jaren geen klant meer, maar kreeg eergisteren opeens een mooie spam-email binnen met een phishing link naar https://s.id/bunq-verificatie
(De phishers hebben zich in ieder geval goed uitgesloofd voor de huisstijl.)
/f/image/Xig2CPeMw8K1ZFAo5QmB6aUw.png?f=fotoalbum_large)
Wat ook zorgwekkend is, is dat de support afdeling schijnbaar niet op de hoogte is van deze phishing mail.dixet schreef op maandag 28 juni 2021 @ 08:23:
Deze specifieke phishing is bij bunq al bekend.
https://together.bunq.com...g-scams-httpssidbunq-info
Maar dat jouw bunq specifieke e-mailadres wordt gebruikt is wel zorgwekkend, dat impliceert toch een lek
Ik vertrouwde de mail niet, omdat ik al bijna een jaar geen klant meer ben. Na navraag gedaan te hebben kreeg ik doodleuk te horen dat de mail gewoon afkomstig is van bunq zelf, en het geen phishing mail betreft. Echter suggereert bovenstaand bunq together artikel toch wat anders...
/f/image/KXcUa1yqXIhK8QJ3cXkPBZia.png?f=fotoalbum_large)
Ze mogen nu de app nog onduidelijker maken dan die al is, want het heeft een zoekfunctieWhatsappHack schreef op woensdag 1 september 2021 @ 02:34:
Dus kan je nu dan eindelijk wel USD versturen én ontvangen? Of is alles nog altijd SEPA Eurozone only? Snap het niet helemaal, maar zou zeer welkom zijn als dat nu eindelijk kan.
Wel fijn dat na tig jaar bitchen ook eens een optie is ingebouwd om automatische incasso’s die je niet beantwoord automatisch te accepteren ipv weigeren. Wel apart dat dit nu binnen 24 uur gaat.
Het is wel zoals gewoonlijk weer zoeken waar Bunq alle functies heeft ondergebracht, welk nieuwe icoontje nou weer waar voor staat én wat dit dan precies doet. Dit blijft toch wel een enorm vervelend iets met bunq. Je moet maar gokken wat het doet. Zo snap ik ook niet wat die “Voeg verkoper toe”-functie doet. Is dat zodat die verkoper auto incasso kan doen en die wordt dan geaccepteerd zélfs als het niet hetzelfde mandaat ID is? En werkt dit ook voor debit card betalingen dat je niet meer eerst in de app hoeft te authoriseren? (Gelukkig hoef ik dat bij Apple en Amazon niet, maar toch.)
Bij mij (Android) is de tekst iets anders.qwasd schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 14:49:
[Afbeelding]
Is dit een nieuwe functie?
En wat gebeurd er als ik dit aan/uit zet?
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/lGfGrUioVjCkRvczb2lPI2q8.jpg?f=user_large)
Volgens mij is dit niet nieuw. Met deze instellingen zal hij incasso's accepteren wanneer je zelf niet expliciet accepteert of weigert. Je hebt dus 5 dagen om een incasso te weigeren, anders wordt hij automatisch geaccepteerd.
De dag dat je wist zou gaan komen.oohh schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 19:34:
[...]
Het is ook precies hetzelfde geschreven (kleine e, aan elkaar, hoofdletter voor zelfstandig naamwoord) als de rest van de merknamen van easyGroup (easyJet, easyHotel, etc).
https://twitter.com/bunq/status/1470730294730932227
#teamBunq
In dat geval mogen ze ook Take it Easy van MIKA offline halen. Ook weet ik dat er nog een autoverhuurbedrijf heet met easy in het noorden van het land. Mag straks ook al niet.
[ Voor 24% gewijzigd door prodesk op 15-12-2021 03:01 ]
[ Voor 5% gewijzigd door Louw Post op 27-01-2022 17:17 ]
Wat dat betreft past Birdee perfect bij bunq. Richten zich op groene mensen en vragen een hoog tarief._eLMo_ schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 13:15:
[...]
Waar toevallig ook dikke reclame is voor hun beleggings product met 0,99% beheerskosten per jaar (wat duur is). Hartstikke vies.
Als je het via bunq doet krijg je wel korting, rechtstreeks bij birdee betaal je 1%
De discussie waar je nu naar toe moet omdat bunq zijn voorwaarden heeft gepast, kijk eens in Het grote gratis bankentopic
Het bedelen of verzoeken of aanbieden om deel te nemen aan een bunq pack is niet de bedoeling. Zie ook Ardana in "Discussie over & Ervaringen met bunq"
/f/image/r5j4eggfWrZJZ0ODY34eqimS.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/C4yPhqy91j68qbVfhrF7qB75.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/oo8mJ97kFMPq30jcpMXVQE9j.png?f=fotoalbum_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/CmbEsD39UMClTLibQacHasoD.png?f=user_large)
/f/image/cmdQD5CCVNqU3Q4LOnyrcx2J.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/zdAHzLrkih6X2IWFUFQq77CL.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/GoiGpxGSBvBbvSZftOEsV3j3.jpg?f=fotoalbum_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/HDbauWDIqVURFz2vtmjQrNKB.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/zjCn9npKFkqXhMdNcIqHtif4.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/DIqsNXFvWzI580wp79qyJpwt.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/OS75QUQCYrhhNkHlqxjWNYvH.png?f=fotoalbum_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/oF5kPzdNyeBF326oXh26VISx.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/O8Dm2v6dQEuP0NTc6ew1LB5Y.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/zuxFjL2VVvgK1JOu4nMGpVei.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/finTY3U25iGtnjTcUd7wl8sN.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/T5FYekXVGfVuaJQIO7157wvS.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/3gfrgryJKdSkQR45c5nSZZ8B.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/d0A9o158q6j6ogQgfpEiTUfM.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/Z9Ly2Mco11EGStZjkZpKQRFF.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/orRdgcydqKahryOoVW7ieIR4.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/xvxUgL9DM0AfntOR2yq7Kgqi.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/kzBburVuTL5TcPG6wjxuxHL7.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/GM6iNCsVVBXLBRqCLfgpImmT.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/oe9x9Q85YBdVbL6W9RuEdzMX.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/FxeZLmm0WsmuYrQPsiBlvgWE.jpg?f=fotoalbum_large)

:strip_exif()/f/image/OwuKBRTqZmQiEJrnncnoIcX1.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/puFlPpVb4S8d9pGZ5x9ZHngm.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/8FWa87wWuOKrls3D0Z77sZhq.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/u10fFpzOTYZOR8GPXWXJEZgF.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/f2LEbZ5oGnQLF55EnFVevz61.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/LpMEHOqjaWKycM89rNVnOpss.png?f=fotoalbum_large)