Het enige dat (naar mijn mening) inhoudelijk interessant is, staat in de
sommatiebrief:
Nu ben ik benieuwd naar die "uitgebreide reactie" vanuit bunq waarnaar wordt verwezen.
Het stukje dat hier staat m.b.t. 'geen productiemedewerkers, receptionistes, kantoorpersoneel of schoonmakers' vind ik nogal zwak. Want het zegt (mij) helemaal niks over WAAROM dan bij bunq WEL alle medewerkers (niet allee compliance/legal/KYC/AML medewerkers, maar ook programmeurs, finance-, risk-, treasury-, marketing-, HR-, business development en strategy en allerlei andere medewerkers (die bij andere banken écht niet allemaal toegang hebben) zo nodig wel toegang moeten hebben....
Omdat iedereen 3 tickets van de klantenservice oppakt? Kunnen die tickets niet worden afgehandeld zónder volledig inzicht in de rekening? En waarom wordt dan de toegang niet beperkt tot enkel het hebben van toegang tot rekeningen waarbij je een ticket oppakt?
Verder mis ik vanuit bunq de toelichting m.b.t. de gevallen waarbij er (in het verleden) wél ongeoorloofd inzicht is geweest, wat dat voor reden had, wat dat voor consequenties heeft gehad (voor betreffende medewerker), wat voor maatregelen zijn genomen, etc.
In het kort: ik mis openheid, transparantie en inhoudelijke toelichting vanuit bunq.
En dat zeg ik als (nu nog steeds) klant bij bunq, zakelijk en privé. Nog altijd tevreden over het aanbod/mogelijkheden etc, maar kijk wel met een schuin oog naar alternatieven.
Want ja: bunq ligt nu onder een vergrootglas en de wijze waarop nu al een tijdje vanuit de club wordt gereageerd doet simpelweg afbreuk aan het vertrouwen. En dat, vertrouwen, is de essentie van het 'bank zijn', of je dat nou doet in de vorm van een mooie tech-club of als een logge oude molog uit het jaar prik.
Ik ben erg benieuwd hoe dit verder gaat.