Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dKAJBSx0-aQt_15SoE0mV8infbw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4pPjj9fQ2D1WRzxRbannOVVN.jpg?f=fotoalbum_large

Jeee weer storing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Niet online
Lightning89 schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 11:41:
KNAB ligt er ook uit, zal dat ook met de MS storing te maken hebben?
Het lijkt er wel op

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_CWpQ545CU3wNgE6THK-4JdGHRE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tO7xKUbFTHw42Vnv9koRa4zz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BYIz4fszqArvu9BrGm1H9sj5D5c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vygbeJsirGGG2vjyYQYfHYzP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 23:48
Hier werkte de app net weer. Erg traag wel. Betalingen lijken nog niet verwerkt te zijn.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Lightning89 schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 11:41:
KNAB ligt er ook uit, zal dat ook met de MS storing te maken hebben?
Vermoed eerder met de Crowdstrike problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalman
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:56
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/32We4yWGHWEF0LhtK8RqyrL7zhU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/syBxo8pUoMa9HFTNUQ6GlA4h.png?f=fotoalbum_large
Is dus inderdaad vanwege de Crowdstrike problemen... Ik hoopte toch eigenlijk dat hun kritieke infrastructuur niet op Windows servers zou draaien, maar met KNAB verbaast het me tegelijk ook weer niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:58
Metalman schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 16:12:
[Afbeelding]
Is dus inderdaad vanwege de Crowdstrike problemen... Ik hoopte toch eigenlijk dat hun kritieke infrastructuur niet op Windows servers zou draaien, maar met KNAB verbaast het me tegelijk ook weer niet.
Als Crowdstrike nu in een andere-dan-windows-versie de fout had gemaakt, en KNAB gebruikte Crowdstrike op dat betreffende platform, wat had je dan gehoopt ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-05 15:15
Ik was ook al een reactie aan t typen, maar can't argue stupid. Ik denk dat'ie onderschat hoeveel er (gewoon, prima) op windows servers draait wereldwijd.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Niet online
Werkt inderdaad gelukkig weer, had net een ideal betaling kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalman
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:56
W1ck1e schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 16:52:
[...]

Als Crowdstrike nu in een andere-dan-windows-versie de fout had gemaakt, en KNAB gebruikte Crowdstrike op dat betreffende platform, wat had je dan gehoopt ?
Hmmbob schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 16:55:
Ik was ook al een reactie aan t typen, maar can't argue stupid. Ik denk dat'ie onderschat hoeveel er (gewoon, prima) op windows servers draait wereldwijd.
Ik vind het gewoon bijzonder dat een hippe “fintech neo-bank” die alle infra from scratch op heeft kunnen bouwen de keuze heeft gemaakt om op Windows draaien… Er zijn niet veel organisaties die die keuze nog zouden maken volgens mij.

[ Voor 20% gewijzigd door Metalman op 19-07-2024 19:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:59

FreakNL

Well do ya punk?

Metalman schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 19:42:
[...]

[...]

Ik vind het gewoon bijzonder dat een hippe “fintech neo-bank” die alle infra from scratch op heeft kunnen bouwen de keuze heeft gemaakt om op Windows draaien… Er zijn niet veel organisaties die die keuze nog zouden maken volgens mij.
Minimaal 75%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:06
W1ck1e schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 16:52:
[...]

Sowieso vaag dat banken Windows Server gebruiken, ik had gehoopt dat het merendeel Linux zou zijn. Wat moet Crowdstrike op Windows Server? Dat is geen endpoint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Vanwaar de aanname dat ze op Windows zouden draaien en getroffen zouden zijn door de Crowdstrike problemen? Er zijn wel meer problemen in de wereld, kan prima toevallige samenloop zijn. Zolang KNAB niks verteld is het allemaal behoorlijk speculatief.

En al zouden ze een deel op Windows draaien, wat zou dat? Net of een ander OS zaligmakend is. Het kan ook nog goed zijn dat ze de boel deels hebben afgeschakeld omdat bijvoorbeeld werkstations niet goed werkten voor beheer en controle. Niemand hier die het weet toch?

Overigens heb ik nog geen inkomende betalingen gezien, weet dat ze er wel zijn. Gaat normaal via IP, benieuwd of dat nog ingelopen wordt of alles omgerouteerd is naar de ouderwetse methodiek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
Drardollan schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 20:44:
Vanwaar de aanname dat ze op Windows zouden draaien en getroffen zouden zijn door de Crowdstrike problemen? Er zijn wel meer problemen in de wereld, kan prima toevallige samenloop zijn. Zolang KNAB niks verteld is het allemaal behoorlijk speculatief.

...
Via @Metalman : kijk eens hier
En omdat alleen windows er last van heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
W1ck1e schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 20:58:
[...]

Via @Metalman : kijk eens hier
En omdat alleen windows er last van heeft.
Er was vandaag ook een grote Azure storing.

Die tekst op de website eerder vandaag zegt toch niets? Daar staat letterlijk niks in, behalve dat er een storing is.

Dat Windows ergens last van heeft zegt toch niks. Als mijn auto niet start zegt dat toch ook niks over jouw auto?

[ Voor 11% gewijzigd door Drardollan op 19-07-2024 21:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrdemc
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 00:08
Drardollan schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 21:00:
[...]

Er was vandaag ook een grote Azure storing.

Die tekst op de website eerder vandaag zegt toch niets? Daar staat letterlijk niks in, behalve dat er een storing is.

Dat Windows ergens last van heeft zegt toch niks. Als mijn auto niet start zegt dat toch ook niks over jouw auto?
Die tekst op de site noemt letterlijk crowdstrike als oorzaak…
De crowdstrike storing was alleen icm Windows systemen.
Los daarvan: heel veel systemen draaien op Windows omgevingen (zoals ook te merken is geweest vandaag). Ook veel webapplicaties van schoolsystemen, banken en verzekeraars. En daar is niets mis mee, werkt prima en kan een weloverwogen keuze zijn mbt personele beschikbaarheid en schaalbaarheid van de systemen en eventuele overige koppelingen.

[ Voor 24% gewijzigd door mrdemc op 19-07-2024 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
@Drardollan Er staat inderdaad niet dat KNAB Crowdstrike gebruikt, alleen dat ze last hebben van de storing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 201953

Metalman schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 19:42:
[...]

[...]

Het komt voort uit het niet zo hippe Aegon, is al lang niet hip meer en zo klantonvriendelijk als maar kan. Dat sluit naadloos aan op Windows😁

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
In het screenshot hier staat het wel, op de website stond het eerder vandaag niet. Bijzonder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
mrdemc schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 21:03:
[...]

Die tekst op de site noemt letterlijk crowdstrike als oorzaak…
De crowdstrike storing was alleen icm Windows systemen.
Los daarvan: heel veel systemen draaien op Windows omgevingen (zoals ook te merken is geweest vandaag). Ook veel webapplicaties van schoolsystemen, banken en verzekeraars. En daar is niets mis mee, werkt prima en kan een weloverwogen keuze zijn mbt personele beschikbaarheid en schaalbaarheid van de systemen en eventuele overige koppelingen.
Ik draai nog OS/2 Warp hoor.

Serieus, je hoeft me niet uit te leggen wat Windows is en hoe en waar het gebruikt wordt. Maar met de kennis die wij hier hebben zegt het nog steeds niks over KNAB. Het kan enkel een paar reverse proxies getroffen hebben tot het volledige systeem. Wie het weet mag het zeggen.

Maar ik verzeker je dat de core business van KNAB, de daadwerkelijke financiële systemen, echt niet op een Windows server draait die zelfstandig AV updates van het internet kan en mag trekken en zal installeren. Dat is 100% zeker niet het geval.

[ Voor 29% gewijzigd door Drardollan op 19-07-2024 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
W1ck1e schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 21:04:
@Drardollan Er staat inderdaad niet dat KNAB Crowdstrike gebruikt, alleen dat ze last hebben van de storing.
In dit screenshot wel, maar ik heb bij KNAB andere teksten gezien vandaag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrdemc
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 00:08
Drardollan schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 21:11:
[...]

Ik draai nog OS/2 Warp hoor.

Serieus, je hoeft me niet uit te leggen wat Windows is en hoe en waar het gebruikt wordt. Maar met de kennis die wij hier hebben zegt het nog steeds niks over KNAB. Het kan enkel een paar reverse proxies getroffen hebben tot het volledige systeem. Wie het weet mag het zeggen.

Maar ik verzeker je dat de core business van KNAB, de daadwerkelijke financiële systemen, echt niet op een Windows server draait die zelfstandig AV updates van het internet kan en mag trekken en zal installeren. Dat is 100% zeker niet het geval.
Nee dat hoef je mij ook niet te vertellen ;)
Dat laatste deel was ook vooral algemeen en inderdaad niet tegen jou, had duidelijker gescheiden kunnen worden :). Het was vooral richting die personen die er veroordelend over deden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik ben aan het kijken naar een nieuwe zakelijke rekening maar klopt het dat je geen hoger bedrag dan 500,- Euro kan invoeren voor een betaalverzoek via Knab? Volgens mij stuurt een gemiddelde Tweaker met een bedrijf wel vaker een factuur die wat hoger is. Dat zou voor mij dan al gelijk een no-go zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
De gemiddelde tweaker met een bedrijf stuurt wel een hogere factuur, maar geen betaalverzoek.

Los daarvan, deze info had je echt super eenvoudig zelf kunnen vinden op de website van Knab:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UZy4_oaU1OpXx-5BA6StRNx7YnY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/sgBoZwnhR83ziBuVRSJ3LyoU.png?f=user_large

[ Voor 64% gewijzigd door Hmmbob op 20-07-2024 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agile_tester
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 15-05 17:08
Mijn vrouw kan ineens niet meer inloggen in de iOS app.
De code zou niet kloppen :?
De app is al verwijderd en opnieuw toegevoegd
Heeft iemand anders dit probleem ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenmouse
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 14-05 08:03
agile_tester schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 11:05:
geen problemen hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
agile_tester schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 11:05:
Nergens last van. Wat zeiden de website en medewerker van KNAB hierover?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• agile_tester
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 15-05 17:08
Drardollan schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 11:26:
[...]

Dat ik mijn vraag eerst even op tweakers moest stellen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Drardollan schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 11:26:
[...]

Uit ervaring weet ik dat knab medewerkers niet verder komen dan 'de app opnieuw installeren'. Wanneer dat niet werkt mag je het zelf oplossen, want 'de app werkt bij andere klanten'. Andere banken, ik heb er 5, zijn meestal niet zo onbeschoft of bieden standaard al een uitweg (browser code, wachtwoord et cetera).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
Whoa, betaalverzoeken bij je zakelijke rekening gaan ineens €0,30 kosten:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ktLAn753NhrsCWhjfN5NNb0M6ow=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/v7sHdGcuQOu8tWqJpYUgieVT.png?f=user_large

@Executor16 Ze hebben wel goed geluisterd naar je wens voor meer dan 500 euro, dat dan weer wel :+

[ Voor 16% gewijzigd door Hmmbob op 23-07-2024 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hmmbob schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 14:54:

[Afbeelding]

@Executor16 Ze hebben wel goed geluisterd naar je wens voor meer dan 500 euro, dat dan weer wel :+
Dat is wel goed nieuws, net op tijd :) Jammer van de extra kosten maar wel een extra stukje gemak voor de klant. Ik twijfel zakelijk nu alleen nog tussen Rabo en Knab. Ik neig meer naar Knab want ik heb geen zin in een extra apparaatje om bepaalde handelingen uit te kunnen voeren. Iemand hier van of juist naar Rabo zakelijk geswitcht?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 04:07
Hmmbob schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 14:54:

[Afbeelding]

Nou, dat wordt dat geen betaalverzoeken meer versturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Muncher
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-05 19:52
Krijg net een mail van KNAB, dat ze een transacties hebben overgedragen in het kader van CESOP. Ik heb net aan de klantenservice gevraagd of ik dan een overzicht mag ontvangen van de transacties die zijn overgedragen. Dat kunnen ze helaas niet. Raar verhaal.

De mevrouw was nog wel zo aardig om mij te laten weten dat ik "gewoon" al mijn transacties kan downloaden en dan handmatig "even" kan kijken welke internationale transacties ik heb gedaan. Ze had alleen geen idee welke periode er nu precies gemonitord word dus, tja. Oh en in de mail staat dat ik voor vragen bij de Belastingdienst moet aankloppen. Hallo? Wie stuurt hier nou die transacties op?

Dit is de zoveelste bagger ervaring met de klantenservice van KNAB. Binnenkort stap ik over naar ASN, daar is het blijkbaar iets beter.

[ Voor 8% gewijzigd door Muncher op 30-07-2024 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geheugenbank
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 16-05 11:40
Muncher schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 16:05:
Krijg net een mail van KNAB, dat ze een transacties hebben overgedragen in het kader van CESOP. Ik heb net aan de klantenservice gevraagd of ik dan een overzicht mag ontvangen van de transacties die zijn overgedragen. Dat kunnen ze helaas niet. Raar verhaal.

De mevrouw was nog wel zo aardig om mij te laten weten dat ik "gewoon" al mijn transacties kan downloaden en dan handmatig "even" kan kijken welke internationale transacties ik heb gedaan. Ze had alleen geen idee welke periode er nu precies gemonitord word dus, tja.

Dit is de zoveelste bagger ervaring met de klantenservice van KNAB. Binnenkort stap ik over naar ASN, daar is het blijkbaar iets beter.
Kreeg 'm net ook, waarschijnlijk van pin betalingen op vakantie buiten Europa.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
Geheugenbank schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 16:15:
[...]
Je moet dan ook gewoon een koffer met geld meenemen op reis, dat is veel minder verdacht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muncher
Geheugenbank schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 16:15:
[...]
Dat is toch debiel. Laat ze dan in ieder geval oplepelen om welke transacties het gaat. Ik schrok mij helemaal dood van die mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:33
Bijzonder - als ik het goed lees gaat CESOP om 25 ontvangen betalingen per kwartaal, als de ontvanger in de EEA zit. Anders gaat het via de betaler. Dus je bent op vakantie buiten de EEA, en je doet daar meer dan 25 betalingen in dat kwartaal (dat gaat denk ik heel makkelijk met een vakantie van 2+ weken) dan ga je al "op rapport"? Zal wel druk worden in die database ...

Ondervangen met: extra kaart(en) meenemen (CC, OB, N26, Revolut, TR_ en bij elke kaart onder de 25 betalingen blijven ... ?

Aan de andere kant - het is (vooralsnog) alleen een melding vnuit de bank dat er iets gerapporteerd is volgens die CESOP regels. Niet dat dat ook al als verdacht is aangemeld bij een controle.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Muncher
Ik heb sinds een dag of 3 dat wanneer ik betalingen doe via iDeal, ik uitkom op een wit scherm. Het lijkt alsof de transactie niet afgemaakt kan worden. In alle gevallen is het geld wel afgeschreven maar is de order niet bevestigd. Hebben meer mensen dit toevallig gehad de afgelopen dagen?

Edit: het is geen DNS issue aan mijn kant. Ik heb all keren besteld via 4G, zonder een pi-hole of andere fratsen er tussen.

[ Voor 17% gewijzigd door Muncher op 30-07-2024 21:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 05:24
Muncher schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 21:35:
Ik heb sinds een dag of 3 dat wanneer ik betalingen doe via iDeal, ik uitkom op een wit scherm. Het lijkt alsof de transactie niet afgemaakt kan worden. In alle gevallen is het geld wel afgeschreven maar is de order niet bevestigd. Hebben meer mensen dit toevallig gehad de afgelopen dagen?

Edit: het is geen DNS issue aan mijn kant. Ik heb all keren besteld via 4G, zonder een pi-hole of andere fratsen er tussen.
Mogelijk te maken met het iDeal profielen gebeuren dat recentelijk is uitgerold? Heb ook in het Revolut topic gelezen dat daar wat zaken niet lekker gingen waardoor na het betalen er een "keuze scherm" kwam (wel of geen profiel aanmaken) en bij "niet aanmaken" er nogal wat errors waren. Daardoor wordt je als klant ook niet teruggestuurd naar de shop waardoor zij geen onmiddellijke terugkoppeling hebben. Uiteindelijk komt die terugkoppeling er wel "op de achtergrond" en weet de shop dat betaald is en is het in orde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• praseodymium
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:32
Vandaag de omzetbelasting betaald en het viel me op dat Knab deze betaling met 16-cijferig betalingskenmerk niet als Instant Payment verwerkt maar als Acceptgiro. Daardoor duurt het langer (geen idee hoe lang) voordat de betaling op de rekening van de ontvanger staat. Maar Acceptgiro is al meer dan een jaar geleden (1 juni 2023) gestopt, hoe kan het dan dat Knab betalingen met een betalingskenmerk nog steeds anders behandelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-05 17:53

Jrz

––––––––––––

praseodymium schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 11:03:
Vandaag de omzetbelasting betaald en het viel me op dat Knab deze betaling met 16-cijferig betalingskenmerk niet als Instant Payment verwerkt maar als Acceptgiro. Daardoor duurt het langer (geen idee hoe lang) voordat de betaling op de rekening van de ontvanger staat. Maar Acceptgiro is al meer dan een jaar geleden (1 juni 2023) gestopt, hoe kan het dan dat Knab betalingen met een betalingskenmerk nog steeds anders behandelt?
Betalen met het kenmerk in de omschrijving. Dan komt het niet in de batch, en is het wel instant. Of anders puntjes / streepjes tussen de cijfers doen voor de zekerheid.

Ik denk dat dat soort betalingen in een batch worden aangeleverd uiteindelijk.

[ Voor 5% gewijzigd door Jrz op 31-07-2024 11:13 ]

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alson
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-05 22:23
Maar Acceptgiro is al meer dan een jaar geleden (1 juni 2023) gestopt, hoe kan het dan dat Knab betalingen met een betalingskenmerk nog steeds anders behandelt?
De papieren acceptgiro is gestopt, maar er zijn nog wel andere manieren zoals de standaard betaalinstructie die betalingskenmerk gebruiken.

Ik kan me voorstellen dat ze op deze manier kosten besparen voor betalingen waar zelden iemand op zal zitten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geheugenbank
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 16-05 11:40
Muncher schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 16:39:
[...]

Dat is toch debiel. Laat ze dan in ieder geval oplepelen om welke transacties het gaat. Ik schrok mij helemaal dood van die mail.
Zeker, plusje van KNAB was wel dat contactloos betalen prima ging. Dan zit je wel aan veel transacties na een paar weken. Het voelt nu als de voorsorteer ronde voor fraudeurs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Sowieso wat onbenullig om tot de laatste dag te wachten. Net of het tientallen euro’s rente oplevert een dag eerder of later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz

Jrz

––––––––––––

Drardollan schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 23:46:
[...]

Sowieso wat onbenullig om tot de laatste dag te wachten. Net of het tientallen euro’s rente oplevert een dag eerder of later.
Scheelt soms net ff een suppletie indienen door bijv late inkoopfacturen, of wanneer je cc pas eind van de maand een definitief statement heeft.

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
Jrz schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 04:01:
[...]

Scheelt soms net ff een suppletie indienen door bijv late inkoopfacturen, of wanneer je cc pas eind van de maand een definitief statement heeft.
Als ik halverwege de maand een factuur krijg met een factuurdatum van de vorige maand, jammer dan, dan gaat ie lekker mee in de maand waarin ik hem ontving.
Overkomt me overigens nauwelijks, soms in de eerste week en dan gaat ie wel mee in de vorige maand.
Betalingen zet ik liever een paar dagen van tevoren klaar met de gewenste uitvoerdatum, om problemen met de app voor te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
ASS-Ware schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 09:45:
[...]

Als ik halverwege de maand een factuur krijg met een factuurdatum van de vorige maand, jammer dan, dan gaat ie lekker mee in de maand waarin ik hem ontving.
Overkomt me overigens nauwelijks, soms in de eerste week en dan gaat ie wel mee in de vorige maand.
Betalingen zet ik liever een paar dagen van tevoren klaar met de gewenste uitvoerdatum, om problemen met de app voor te zijn.
Ik krijg standaard in de eerste of tweede week van het nieuwe kwartaal de brandstofafrekening van de leaseauto over het vorige kwartaal, met als factuurdatum de laatste dag van het kwartaal. Die wacht ik altijd even af zodat ik niet de hele tijd met suppleties aan het kloten ben, maar zodra die binnen is (en ik in Moneymonk een inkoopfactuur heb gemaakt) gaat de BTW aangifte de deur uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz

Jrz

––––––––––––

ASS-Ware schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 09:45:
[...]

Ook als je de beruchte bureaustoel hebt gekocht in december, maar je krijgt de factuur pas in januari? :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
Jrz schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 04:01:
[...]

Als dat je meer waard is dan een boete dan moet je dat zeker doen. Ik ben van mening dat je er rekening mee moet houden dat betalen een dag niet mogelijk is, wat niet onrealistisch is gezien de problemen met oa KNAB afgelopen maand. Ik houd daarom altijd minstens een werkdag speling in gedachten.

Overigens is een suppletie normaliter niet nodig als het gaat om een bedrag tot 1000 euro, dat kan gewoon mee in je volgende aangifte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• praseodymium
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:32
Drardollan schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 23:46:
[...]

Normaal ben ik eerder, nu een keer niet. Maar dat terzijde.

Over storingen gesproken, ligt de Knab app en website er bij jullie nu ook uit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-05 08:13
praseodymium schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 15:19:
[...]

Normaal ben ik eerder, nu een keer niet. Maar dat terzijde.

Over storingen gesproken, ligt de Knab app en website er bij jullie nu ook uit?
Je bent niet de enige: https://allestoringen.nl/storing/knab/

[ Voor 3% gewijzigd door Hahn op 01-08-2024 15:23 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Benedykt
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 28-04 00:45
De site https://persoonlijk.knab.nl/ ligt er ook uit, vast iemand over een snoertje gestruikeld. :)

NZXT H7 Flow | AMD Ryzen 9 5900X | Gigabyte X570 Gaming X | Corsair Vengance LPX 64GB DDR4-3200 | Sapphire Nitro+ RX 6950 XT | FujiFilm X-S10 | Sigma 18-50mm F/2.8 | Sigma 30mm F/1.4 | Sigma 56mm F/1.4 | Viltrox 85mm AF II F/1.8 | Meike 50mm F/0.95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16-05 14:42
Als ik het goed heb bestaat er sinds de invoering van de IBAN al geen acceptgiro meer in het werkelijke betalingsverkeer.
Er is immers een systeem gekomen voor heel Europa, dus daar wordt niet speciaal voor Nederland een rare acceptgiro functie aan toegevoegd.
Het betalingskenmerk wordt dus al jaren gewoon als omschrijving doorgegeven.
Maar waarom het dan geen Instant Payment is weet ik niet.
Misschien vanwege de kosten, misschien een extra controle, of wellicht vanwege een kleine storing bij Knab of bank van belastingdienst (ING?).

Als het goed is kun je ook via iDEAL de omzetbelasting betalen.
Dan weet de belastingdienst meteen dat je betaald hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-05 15:34
Inmiddels al 5 uur lang een storing. Dat is toch echt ongehoord?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
Jrz schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 10:23:
[...]

Ook als je de beruchte bureaustoel hebt gekocht in december, maar je krijgt de factuur pas in januari? :D
Mijn bureaustoel staat in mijn kantoor in mijn privéhuis, omdat ik geen zakelijk kantoor heb.
Die stoel kan ik dus niet zakelijk opvoeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fms2754
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-01 12:52
Even hier een berichtje vanwege meer oogjes: ik kan nog steeds niet inloggen op de app. Ik krijg meteen na code invoeren de melden om mijn internetverbinding te checken (die is prima) of het later weer te proberen. Ik twijfel nu of het de storing betreft of iets persoonlijks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroteVoet459
Bij mij werkte rond 08:00u zowel de app als de website weer.

Dit soort storingen is precies waarom ik een 2e gratis bank als backup heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FbdJ
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 16-05 16:32
Beste ZZP'ers raden jullie Knab aan als bank? Ik zit momenteel bij ABN en betaal +- 12,70 maandelijks en dat zonder boekhoudkoppeling. Bij Knab zou ik 8,50 kwijt zijn (inc boekhoudkoppeling)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
FbdJ schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 13:42:
Beste ZZP'ers raden jullie Knab aan als bank? Ik zit momenteel bij ABN en betaal +- 12,70 maandelijks en dat zonder boekhoudkoppeling. Bij Knab zou ik 8,50 kwijt zijn (inc boekhoudkoppeling)
Ik betaal 9 euro per maand en volgens mij is dat ex boekhoudkoppeling.
Ben overigens zeer tevreden over KNAB, alleen jammer dat betaalverzoeken niet meer gratis zijn en dat je geen werkmaatschappij en holding beiden bij KNAB mag laten bankieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FbdJ
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 16-05 16:32
ASS-Ware schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 13:57:
[...]

Ik betaal 9 euro per maand en volgens mij is dat ex boekhoudkoppeling.
Ben overigens zeer tevreden over KNAB, alleen jammer dat betaalverzoeken niet meer gratis zijn en dat je geen werkmaatschappij en holding beiden bij KNAB mag laten bankieren.
9 EU per maand is als je een B.V hebt inderdaad. Goed om te horen dat je tevreden bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeeg
  • Laatst online: 15-05 14:24
Ik heb al meer dan een week dat ik een paar keer per dag dezelfde melding van de Knap-app krijg op m'n telefoon. Bekend probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
zeeg schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 11:37:
Ik heb al meer dan een week dat ik een paar keer per dag dezelfde melding van de Knap-app krijg op m'n telefoon. Bekend probleem?
Yup, hier ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wenzel
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:41
Ja, ik ook. Wel alleen van mijn privé rekening, van zakelijke niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
Is een bekend probleem idd:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gI8puECEYNgM60EoAustFe6AwoY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ECrR4ZuNPisgwXi9OszspiyL.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Handjes
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 14-05 17:36
Nu wilde ik een keer mijn pinpas gebruiken, blijkt die geblokkeerd te zijn. Raar. Ik neem contact op met KNAB via de chat: blijkt dat ze mij berichten hierover gestuurd hebben (Maestro ging stoppen). Ik heb echt NOOIT berichten daarover ontvangen. Ik heb wel andere mails van KNAB.
Daarnaast zeggen ze dat ik in april een nieuwe pinpas heb aangevraagd via de app. He, wat? Heb ik nooit gedaan. En dus ook niks ontvangen... Hoe dan?

Ik vind dit zeer 'wiebelig' wat dienstverlening betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
Email van KNAB over wijziging betaallimiet:
Beste XXX,

Op woensdag 11 september wijzigen we de standaard betaallimiet voor al onze klanten. In deze e-mail lees je waarom we dit doen en wat er voor jou verandert.

Dit verandert er per 11 september 2024:

Je standaard betaallimiet wordt € 5.000 per dag
Dit geldt voor overboekingen via je Knab App en Persoonlijke Bankomgeving.
Wil je een hogere of lagere betaallimiet? Vanaf 11 september pas je het bedrag eenvoudig zelf aan via je Knab App. Tik hiervoor in de app op de drie streepjes (‘Meer’) rechts onderin en ga naar ‘Daglimiet geld overboeken’.

Een limietverhoging boven € 5.000 gaat vier uur later in
Blijft het limietbedrag hieronder, dan gaat je wijziging direct in.

Je ontvangt een pushbericht zodra je limietverhoging ingaat
Zo hoef je niet zelf in de gaten te houden of die vier uur al voorbij zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GroteVoet459 schreef op woensdag 4 september 2024 @ 10:01:
Email van KNAB over wijziging betaallimiet:

[...]
Er wordt al veel langer naar die optie verwezen. Die is er echter (nog?) niet. Kennelijk komt er voor 11 september nog een nieuwe app versie. Typisch knab. Nog even volhouden en ik ben van die prutsers verlost.

Trouwens ik heb die e-mail (nog) niet gekregen.

Ik verwacht dat er reacties komen met: 'in mijn app is de optie wel aanwezig'. Ga eens op bijvoorbeeld Trustpilot kijken, de reacties daar zijn zeer wisselend, overwegend negatief, vooral wat de klantenservice en bereikbaarheid betreft, ook van klanten zoals ik die eerst wel tevreden waren. Kijk ook eens naar de reacties in de Play Store, een niet werkende app betekent geen toegang tot jouw rekening, verwacht geen enkele hulp van de klantenservice: 'De app werkt wel bij anderen' Zo ongelofelijk amateuristisch en lomp.

[ Voor 44% gewijzigd door Anoniem: 201953 op 04-09-2024 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-05 15:12

page404

Website says no

Ook bijzonder vreemd dat er overal staat dat je spaarrekeningen kan beeindigen, maar ook hoe, maar die optie is er nergens.
Vwb die betaallimiet mail, alle opties staan bij mijn (toevallig?) al op die bedragen dus waar hebben we het over? En voor mij is het vooral zakelijk relevant, maar daar is dus geen betaallimiet. Of gaat die daar juist ingevoerd worden? Lekker handig, als ik salaris naar prive overmaak, kwartaalomzet betaal of sowieso belasting dan zit ik iedere keer over dat bedrag heen. Slimmer zou zijn als je rekeningen kon whitelisten. Zoals Bdienst apeldoorn :+

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

page404 schreef op woensdag 4 september 2024 @ 11:56:
Ook bijzonder vreemd dat er overal staat dat je spaarrekeningen kan beeindigen, maar ook hoe, maar die optie is er nergens.
Vwb die betaallimiet mail, alle opties staan bij mijn (toevallig?) al op die bedragen dus waar hebben we het over? En voor mij is het vooral zakelijk relevant, maar daar is dus geen betaallimiet. Of gaat die daar juist ingevoerd worden? Lekker handig, als ik salaris naar prive overmaak, kwartaalomzet betaal of sowieso belasting dan zit ik iedere keer over dat bedrag heen. Slimmer zou zijn als je rekeningen kon whitelisten. Zoals Bdienst apeldoorn :+
Typisch knab.
Wat betreft de app is er wel degelijk een limiet op de zakelijke rekening, Daar liep ik laatst tegen aan toen ik een groter bedrag wilde overmaken naar mijn priverekening. Voor zakelijke rekeningen is er geen optie in de app om de limiet te wijzigen. Knab heeft zijn zaakjes niet goed voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
Anoniem: 201953 schreef op woensdag 4 september 2024 @ 11:36:
[...]
Ga eens op bijvoorbeeld Trustpilot kijken, de reacties daar zijn zeer wisselend, overwegend negatief, ...
Dat is in principe voor het merendeel van de diensten die je daar vindt - mensen zijn veel geneigder te klagen om ze last ondervinden van iets dat niet werkt dan een compliment geven omdat iets "gewoon" doet wat het moet doen.

Ga zelf alleen last hebben van een dergelijk limiet als er spaargeld via de KNAB rekening van links naar rechts moet, maar da's normaal gesproken prima planbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16-05 14:42
page404 schreef op woensdag 4 september 2024 @ 11:56:
Bij een privé spaarrekening staat er een knop 'Sluiten' in de balk boven de transacties.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uIPKfJSE1cJtjeoBsNkk5MoGnyM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/pQWHw6I3VlKTuHsABxcZzjiF.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-05 15:12

page404

Website says no

brambo123 schreef op woensdag 4 september 2024 @ 15:16:
[...]

Bij een privé spaarrekening staat er een knop 'Sluiten' in de balk boven de transacties.
[Afbeelding]
What the fuuuuu…. Blijkbaar kan je die knoppen schuiven. Dan verschijnt er nog een knop 8)7 8)7 8)7 haha Thanks

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GroteVoet459 schreef op woensdag 4 september 2024 @ 13:39:
[...]

Dat is in principe voor het merendeel van de diensten die je daar vindt - mensen zijn veel geneigder te klagen om ze last ondervinden van iets dat niet werkt dan een compliment geven omdat iets "gewoon" doet wat het moet doen.

Ga zelf alleen last hebben van een dergelijk limiet als er spaargeld via de KNAB rekening van links naar rechts moet, maar da's normaal gesproken prima planbaar.
Ik kan met de app niet meer dan 2500 euro van mijn zakelijke rekening naar een andere rekening overmaken. Dat is belachelijk.
Ik zou de meeste klachten op trustpilot geschreven kunnen hebben. Knab was in het begin onder directie van de oprichter een heel andere bank. Ik kon maanden geen QR-codes lezen. De bank kwam niet met een oplossing. Dat zou onmogelijk moeten zijn. Hun ziekelijke fixatie op de app en hun nauwe banden met Google zijn het probleem. Bij mijn andere banken kan ik bij inlogproblemen direkt een ander methode kiezen, ik hoef niet eens contact op te nemen. Wise bijvoorbeeld heeft 3 of 4 inlogmethodes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASS-Ware
Anoniem: 201953 schreef op woensdag 4 september 2024 @ 17:15:
[...]

Ik kan met de app niet meer dan 2500 euro van mijn zakelijke rekening naar een andere rekening overmaken.
Da's raar.
Heb je de optie Gezichtsprofiel wel aan staan?
Ik maak elke maand een vast bedrag over, dat bedrag is veel hoger dan die 2500 en altijd met de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Staat aan. Het probleem is dat je nergens de limiet kunt wijzigen terwijl een betaling via de website geen limiet schijnt te hebben terwijl ook daar de authenticatie via de app verloopt (QR+gezicht). Het is een rommeltje bij knab. Wanneer je zoekt op 'limiet zakelijk app', wordt je verwezen naar de optie die bij zakelijke rekeningen ontbreekt. De limiet zou standaard €5000 zijn, is bij mij de helft.
Ik ga hierover geen contact opnemen, dat is zinloos. Binnen een jaar ben ik daar sowieso weg. Ik raad iedereen af daar een rekening te openen. Het zijn onbeschofte prutsers zonder enige service. Wanneer je een serieus probleem hebt geven ze niet thuis. 'installeer de app opnieuw' en 'bij anderen werkt het wel', is de standaard reactie. Dat het probleem daar niet mee wordt opgelost deert hen niet, ze krijgen toch wel betaald🤑. Dat is hun 'arbeidsethos'. Man, man, man🤬

Ik heb het probleem toen opgelost door via de website het bedrag over te maken. Dat gaat normaal instant, maar duurde nu tot 10 uur de volgende ochtend.

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 201953 op 04-09-2024 19:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drharlin
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15-05 06:35
Ik loop hier ook tegen aan, ik betaal relatief grote bedragen, denk hierbij aan m'n voorlopige aanslag, de BTW per kwartaal en mijn leveranciers. Als ik hardware inkoop moest het al via de 'chat' een betaling klaarzetten die zij handmatig aanpaste.

Nu moet momenten gaan plannen wanneer ik m'n betalingen ga doen en vermoedelijk dan ook nog een keer een chat in duiken om de betaling te veranderen. Zucht.

Bij welke bank hebben we deze ongein niet?

Dat het niet naar 'onbekende' rekeningen gaat prima maar laat me de belastingdienst en mijn leveranciers gewoon whitelisten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ASS-Ware
Maar het is toch ook raar dat jullie daar last van hebben en ik niet?
Ook bedragen dik boven de 10K gaan probleemloos met de app.
Het zijn wel steeds dezelfde rekeningnummers waar ik grote bedrag naar overmaak, misschien ligt het daar aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wenzel
Goed nieuws van KNAB:
Beste ...........,

Bij Knab zien we jou niet alleen als ondernemer, maar als de persoon die je bent inclusief je eigen ambities en uitdagingen. Dan is het wel zo fijn om je financiën zo overzichtelijk mogelijk te regelen. Daarom introduceren we nu Knab Compleet.

Met Knab Compleet betaal je voor je privérekening nog maar € 1 per maand, als je ook een zakelijke rekening bij ons hebt. Dat betekent dat jij vanaf nu € 4 per maand minder betaalt. En het fijnste? Verder verandert er helemaal niets voor jou!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-05 18:21
4€ minder? Een betaalpakket is 6€ pm? Ze hebben nog de oude prijzen denk ik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wenzel
Lightning89 schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 19:16:
[...]

4€ minder? Een betaalpakket is 6€ pm? Ze hebben nog de oude prijzen denk ik
Als je privé en zakelijk hebt betaalde ik al €5 ipv €6. En dat wordt nu € 1 per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Let wel op dat het deposito garantiestelsel per persoon per bank licentie geldt. Oftewel: als Knab over de kop gaat en er gebeurt iets geks met je tegoed, staat DNB "maar" garant voor de eerste 100.000 opgeteld over zowel je prive als zakelijke rekening.

Aangezien ik met het apart zetten van de inkomstenbelasting op mijn zakelijke rekening al een heel eind richting die grens kom, ga ik niet mijn prive rekening + buffers ook bij Knab zetten.

Kan het aanbod nog zo leuk zijn :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Herintroductie zullen ze bedoelen, het was gratis toen ze net waren begonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
Hmmbob schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 20:19:
Let wel op dat het deposito garantiestelsel per persoon per bank licentie geldt. Oftewel: als Knab over de kop gaat en er gebeurt iets geks met je tegoed, staat DNB "maar" garant voor de eerste 100.000 opgeteld over zowel je prive als zakelijke rekening.

Aangezien ik met het apart zetten van de inkomstenbelasting op mijn zakelijke rekening al een heel eind richting die grens kom, ga ik niet mijn prive rekening + buffers ook bij Knab zetten.

Kan het aanbod nog zo leuk zijn :+
Maak zakelijk een bv en je bent een aparte entiteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
ASS-Ware schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 20:30:
[...]

Maak zakelijk een bv en je bent een aparte entiteit.
Klopt, maar nee, dat wil ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
Hmmbob schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 20:35:
[...]

Klopt, maar nee, dat wil ik niet.
Vertel, waarom niet?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hmmbob
a) dat gaat buiten de scope van dit topic
b) omdat ik me goed heb laten voorlichten door de accountant en fiscalist over mijn situatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cormo
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07:27
Zijn er meerdere mensen die zich momenteel ontzettend storen aan de prominent aanwezige reclames die ze sinds kort hebben toegevoegd? De banners zijn tegenwoordig groter dan mijn account overzicht en wegklikken is vaak niet eens mogelijk (of een 4-tal keer wegklikken).

Ik verwacht dit niet van een bank waarvoor ik een maandelijke fee betaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
Er was een storing - niet inloggen in de app en (dus) ook niet op de website.
Ben niet de enige die dit gezien heeft:
https://allestoringen.nl/storing/knab/

Lijkt ook al weer opgelost ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruvas
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:21
Knab heeft zovaak een storing dat je niet kan inloggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeefr
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 25-04 08:42
Zijn er mensen die overgestapt zijn van Bunq naar Knab en hun ervaring (verschillen) willen delen? Ik ben erg nieuwsgierig. Voornaamste reden zou zijn de reputatie van tegenwoordig, gevolgd door de maandelijkse kosten.

Het niet hebben van een dark-mode in de app vind ik overigens wel echt een tegenvaller. Ik ben destijds overgestapt naar Bunq als voorloper op wat er hedendaags technologisch mogelijk is (met zoals Apple Pay als een van de eerste). Zo zullen er vast ook nog andere dingen zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruvas
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:21
Sjeefr schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 17:16:
Zijn er mensen die overgestapt zijn van Bunq naar Knab en hun ervaring (verschillen) willen delen? Ik ben erg nieuwsgierig. Voornaamste reden zou zijn de reputatie van tegenwoordig, gevolgd door de maandelijkse kosten.

Het niet hebben van een dark-mode in de app vind ik overigens wel echt een tegenvaller. Ik ben destijds overgestapt naar Bunq als voorloper op wat er hedendaags technologisch mogelijk is (met zoals Apple Pay als een van de eerste). Zo zullen er vast ook nog andere dingen zijn..
Ja geswitcht van Bunq na Knab en nu Revolut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 13-05 21:09
Sjeefr schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 17:16:

Ik ben vorig jaar ook weg gegaan bij Bunq en bij Knab niet overgestapt (hoofdbank blijft namelijk Rabo) maar wel bij Knab de 5 Max. Rekeningen geopend.

Voordeel van Knab is dat ze via de chat én telefoon snel bereikbaar zijn overdags.

Nadeel Knab is wat Bunq wél heeft, dat Knab nog geen instant payment overboekingen heeft voor internationale bankverkeer. Een overboeking naar een Belgische, Duitse of Spaanse IBAN duurt bij Knab 1 werkdag, bij Bunq is dat bijna allemaal instant.

Wat ik mis dat bij andere banken nergens anders is: de mogelijkheid bij Bunq van je incasso’s die je binnen 5 dagen moet goedkeuren, handig bij grote of wisselende automatische incasso’s.
Knab geeft 1 dag van te voren keurig netjes aan dat er incasso uitgevoerd gaat worden.

[ Voor 11% gewijzigd door Datisraar op 04-01-2025 20:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjeefr
Datisraar schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 20:25:
[...]
Wat ik mis dat bij andere banken nergens anders is: de mogelijkheid bij Bunq van je incasso’s die je binnen 5 dagen moet goedkeuren, handig bij grote of wisselende automatische incasso’s.
Knab geeft 1 dag van te voren keurig netjes aan dat er incasso uitgevoerd gaat worden.
Knab heeft zeker zo zijn voor- en nadelen. De 5-dagen wachttijd bij incasso's bij Bunq is, voor Nederlandse begrippen in ieder geval, uniek. De primaire reden dat ik het enigszins essentieel vind, is omdat ik bij Bunq de incasso's van diverse potjes liet komen. Het gebeurde wel eens dat potje X leeg was en dat fixte ik met een ander potje. Bij Knab kan bij onvoldoende saldo deze worden aangevuld worden vanaf een spaarrekening. Ik heb nog nooit een 'ongewenste' incasso gehad, dus een dergelijk functioneel alternatief zou voor mij voldoende zijn.

Bedankt voor jouw ervaring! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
Email van KNAB over de spaarrente vandaag:
Per 15 januari 2025 verandert de rente op je flexibele spaarrekening. Je ontvangt dan 1,75% rente in plaats van 2%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 13-05 21:09
GroteVoet459 schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 09:33:
Email van KNAB over de spaarrente vandaag:

[...]
Jammer hoor. Dan is het interessanter om bij Klarna met 3,05% of Credit bank Europe (tijdelijk) met 3,55% te sparen. Of via Raisin. Voor geïnteresseerden: zie de aparte Sparen tweakers topic.

[ Voor 13% gewijzigd door Datisraar op 12-01-2025 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeefr
*knip* Dit doen we hier niet.

[ Voor 95% gewijzigd door Zr40 op 13-01-2025 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
Email van KNAB vandaag:
Per 30 maart 2025 wijzigen onze Algemene Voorwaarden en productvoorwaarden. In deze e-mail vind je de belangrijkste veranderingen op een rij.

Alle wijzigingen en de nieuwe voorwaarden bekijken? Ga dan naar knab.nl/voorwaarden/wijzigingen.

De belangrijkste wijzigingen in het kort
Algemeen:

Aegon Bank N.V. is gewijzigd in Knab N.V. en Stichting Aegon Beleggingsgiro in Stichting Knab Beleggingsgiro.

We vermelden nu dat Knab N.V. per 1 november 2024 onderdeel is van de Oostenrijkse bank BAWAG P.S.K. Bank für Arbeit und Wirtschaft und Österreichische Postsparkasse Aktiengesellschaft. Voor jou als klant verandert hierdoor trouwens niets. Knab is een Nederlandse bank met een Nederlandse bankvergunning.

In onze Algemene Voorwaarden:

In art. 23 (“Je staat onder bewind of curatele”) lees je nu dat je geen rekening bij ons kan hebben als je onder bewind of curatele staat – en wat we in zulke gevallen doen.

In art. 26.8 (“Wanneer eindigt jouw relatie met ons?”) hebben we verduidelijkt dat we de relatie met je ook kunnen beëindigen op grond van onze interne beleidsregels, bijvoorbeeld rondom witwassen. Dit bleek al uit andere bepalingen in dit artikel, maar is nu als apart punt opgenomen.

In onze Productvoorwaarden (Zakelijk) Betalen:

In de Productvoorwaarden Zakelijk Betalen hebben we – op verzoek van Currence iDEAL BV – artikelen 10.4 en 10.5 toegevoegd. Hierin lees je dat Knab en Currence niet aansprakelijk zijn voor eventuele conflicten tussen jou en je klanten.

Artikelen over producten die we niet meer aanbieden – en verwijzingen hiernaar – hebben we verwijderd. Zoals over Knab Plus, Knab Premium en Knab (Zakelijke) Roodstand.
=> https://www.knab.nl/voorwaarden/wijzigingen/?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
Email zojuist:
Beste,

Je Fiscaal Jaaroverzicht van 2024 staat voor je klaar. Hierin vind je onder andere het begin- en eindsaldo van je Knab-rekening(en). Onmisbaar als je straks je belastingaangifte gaat doen.
...
Uiteraard is 2023 nu nog het meest recente overzicht dat je kunt downloaden ... :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-05 18:21
GroteVoet459 schreef op maandag 3 februari 2025 @ 16:18:
Email zojuist:

[...]

Uiteraard is 2023 nu nog het meest recente overzicht dat je kunt downloaden ... :+
Hier staat 2024 gewoon klaar, weliswaar staat alles door elkaar maar hij staat er tussen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroteVoet459
Lightning89 schreef op maandag 3 februari 2025 @ 16:36:
[...]
..., weliswaar staat alles door elkaar ..
En ik maar geloven dat een bank alles wel op een rijtje zou hebben ...

Tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
Zojuist email van KNAB:

Per 13 mei 2025 verandert de rente op je flexibele spaarekening
Tot €25K: 1,75% => 1,70% (-0,05%)
Vanaf €25K: 1,75% => 1,50% (-0,25%)
Pagina: 1 ... 16 17 Laatste