Anoniem: 886251

Topicstarter
Hoi Tweakers,

Ik ben op zoek naar een nieuwe bank, ING vind ik momenteel te duur terwijl ze niet veel leveren (75eu vo twee platinumcards excl bankkosten), ook de kwaliteit (klantenservice is slecht, ik krijg letterlijk t idee dat je gwn een nummertje bent en dat laten ze ook meer merken) vind ik bagger

Ik heb de bankenmonitor van de Consumentenbond erbij gepakt en ASN en KNAB scoorde t best.
Echter bied ASN creditcards van ICS daar wil ik niet mee in zee(kennisen en vrienden zijn slecht te sprwken over de verzekeringen), dus overweeg ik Knab.

Nu is de vraag, Wie heeft KNAB en wat zijn de ervaringen.
Momenteel ben ik +/- 100eu kwijt aan kosten. Vandaar dat zelfs Knab Premium mij interessant lijkt aangezien dit goedkoper is dan ING en 2CCs oplevert een Amex en Visa.

Ook vraag ik me af hoe roodstaan werkt bij Knab, mijn spaargeld is mijn limiet ? Oftewel er word geld van me spaar afgehaald en aangevuld?

Alvast bedankt,

Acties:
  • +2Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:00

FreakNL

Well do ya punk?

Hey Jilalf.

Ik zit zelf bij KNAB dus ik kan wel wat ervaringen delen.

Ik heb in 2014 een Knab rekening geopend omdat ik rentekorting kreeg op mijn hypotheek, de netto rentekorting was hoger dan de kosten van Knab. Op dat moment zat ik bij de Rabobank, daar was ik ook gewoon 3.75 per maand kwijt ofzo. Knab was 5,-. is dat nog steeds.

Geleidelijk aan ben ik compleet overgestapt naar Knab, vooral vanwege het feit dat je onbeperkt (spaar)rekeningen kan openen. Ik ben nogal een autist qua financieen, dus wij hebben een aantal rekeningen waar we de 26e automatisch geld op storten. Een boodschappenrekening, een autorekening, een spaarrekening, etc. Dat zorgt bij mij voor overzicht. Alles wat overblijft op de persoonlijke rekening is "zakgeld". Als ik het aantal rekening wat ik bij Knab heb bij de Rabo zou hebben zou ik op iets van 15-20 euro per maand uitkomen :D

Voor de rest is het gewoon een bank. Je hebt een pas en het werkt gewoon. Enige wat je nog zou kunnen missen is een fysiek kantoor maar da's ook alleen om geld te storten. Als je ze wilt spreken gaat dat via internet, maar op de chat wordt vrijwel direct gereageerd. Voor de rest regel je alles online, ook het openen van rekeningen etc..

Ze werken trouwens met een randomreader die je niet hoeft te betalen en je mag ook een 2e of 3e aanvragen (ook wel een voordeel t.o.v. Rabo, daar krijg je tegenwoordig 1 reader en de volgende mag je betalen)...

Overigens zit Knab qua CC (Visa) bij Qander, dat is een nog veel ergere club dan ICS. Ik heb een tijd geleden een partnercard aangevraagd, nooit wat van gehoord. En nu heb ik op mijn werk inmiddels een corporate VISA dus ik ga mijn VISA bij Knab/Qander opzeggen... Dat is ook nog een verschrikkelijk proces... Dan liever ICS hoor, heb een Bijenkorf card daar, gaat prima. Ik geloof trouwens niet dat je 2 CC's krijgt bij Knab en de Amex is niet gratis.

Als je nog specifiek vragen hebt hoor ik het wel :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
FreakNL schreef op zondag 30 april 2017 @ 10:46:
Overigens zit Knab qua CC (Visa) bij Qander
KNAB zit bij AMEX.

Wij hebben spijt van onze keuze voor KNAB. Aan alles is te merken dat de KNAB nog in de startupfase zit. Een aantal punten:
• Automatische incasso's met ZZZ codering kunnen niet automatisch worden geincasseerd
• We kunnen zelf geen automatische incasso's doen
• Geen boekhoudkoppeling met Exact Online mogelijk, je moet handmatig met XML bestandjes werken

Dit zijn precies de dingen die je vantevoren niet controleert omdat je redelijkerwijs mag verwachten dat dit soort basale zaken gewoon werken. Net als dat je een banaan koopt, dan mag je er wel van verwachten dat er binnen de schil ook een banaan zit.

Aan de andere kant is de prijs wel goed. Je kunt een onbeperkt aantal rekeningen openen. Het is jammer dat je niet tegen een meerprijs alsnog de basale opties erbij kunt nemen.

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:00

FreakNL

Well do ya punk?

Tja.

Ik gebruik geen boekhoudkoppeling, ik incasseer niets automatisch en automatische incasso's met ZZZ codering zegt me niks. Ik heb een aantal basale bedrijven (Energie, internet, etc) die bij mij automatisch incasseren en dat gaat goed.

Lijkt erop dat jij een bedrijf bent, wellicht is Knab daar minder sterk in

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
ZZZ-codering is voor particulieren wellicht wel een probleem. Ik kom niet uit de bankenwereld, maar KNAB heeft het mij als volgt uitgelegd:

Sommige bedrijven sturen een automatische incasso met ZZZ-codering. Die automatische incasso's kunnen door KNAB niet worden verwerkt en worden dus gebounced. De tegenpartij ontvangt dan een bericht dat de automatische incasso is geweigerd, en moet dan alsnog een acceptgiro sturen.

Verder is KNAB, als je de prijzen ook in overweging neemt, prima :)

[Voor 7% gewijzigd door Trommelrem op 30-04-2017 11:21]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Nu online
Ook vraag ik me af hoe roodstaan werkt bij Knab, mijn spaargeld is mijn limiet ? Oftewel er word geld van me spaar afgehaald en aangevuld?
Staat op de site toch?
Je KAN ervoor kiezen om je saldo automatisch aan te vullen vanaf een door jouw gekozen rekening. Hierdoor betaal je geen debrente. Maar dit hoeft niet, dan moet je het zelf doen en betaal je dus eventueel rente.

Je kan nooit meer rood staan dan dat jij als totaal positief saldo bij KNAB hebt staan (alle rekeningen van jouw meegerekend) : tot een max van 50k. Ofterwijl je totaal saldo is Minimaal 0,-.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• OttiglioM
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 10:52
Inleiding (spring eventueel naar ter zake):
Van kind af aan bij de Rabobank. Vanwege de heersende kruideniers mentaliteit aldaar in 1982 naar Mees&Hope overgestapt. Ongevraagd werd het MeesPierson, Wederom ongevraagd werd het Fortis. En nogmaals ongevraagd werd het ABNAMRO. Van die laatste bank is mijn broek pas echt afgezakt. Hoewel ik altijd een brave risicoarme klant ben geweest waar lekker makkelijk wat aan te verdienen was bleek mijn opgebouwde goodwill in de periode 1982 t/m 2015 nul komma nul te zijn. Niet dat ik een lastig probleem voor ze had. Dat niet. Maar ze deden geen enkele moeite te verbergen dat ik gewoon een nul voor ze was. gezien de ervaring in dit traject heb ik in 2001 m.b.t. tot een geheel nieuwe hypotheek deze ondergebracht bij de Frieslandbank. Ongevraagd dus weer terug in de schoot de Rabobank......

Medio 2015 heb ik mezelf op 60 jarige leeftijd op de VUT getrakteerd. In het huidige fiscale klimaat een relatief dure grap zodat ik echt op de kleintjes moet letten. Het komt er nu ongeveer op neer dat ik tot mijn 67e mijn eigen bijstanduitkering moet betalen (uit opbrengst) koopsompolissen. Omdat ik het daar niet helemaal mee red moet ik dat op plussen vanuit mijn box3. Het is te risicovol om daar uitgebreid mee te gaan beleggen zodat ik ruim de helft van box3 als spaargeld aan moet houden.

Ter zake:

1. Ondanks een reeks verlagingen biedt KNAB nog steeds de minst lage rente.
2. Ik kan rood staan tot -10k dankzij de back-up van een spaarrekening. Dankzij de automatische aanvulling uit die spaarrekening kost me dat geen cent. Voor mij een ideaal en zorgeloos "virtueel" rekening courant krediet.
3. De helpdesk van KNAB is, naast die van XS4all, de meest serieuze en kundige die ik ooit heb mogen ervaren.

Bovenstaande punten zijn voor mij zo belangrijk dat ik eigenlijk niets heb om substantieel over te zeuren. Wat mij betreft mogen ze het nog wel even volhouden zo. Maar goed, ik heb intussen geleerd dat niets zeker is in bankenland. Jammer! Want al die z.g. grootbanken verdienen het, in mijn beleving, veel te makkelijk. en daar gaan ze ook naar handelen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Crasheeee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 09:55
Al ruim een jaar zit ik bij Knab als particulier. Ik heb na één jaar pas aangegeven dat ik volledig wilde overstappen van Rabobank naar Knab. Ik vond het toch een beetje spannend om volledig over te stappen. (Zat toch al gauw een paar decennia bij dezelfde bank :+ )

Waarom heb ik voor Knab gekozen?

- Ik vond het prettig dat ik alles via internet kon regelen. Bijvoorbeeld zelf depositio's, spaarrekeningen of betaalrekeningen openen zonder extra kosten.
- Snelle en vriendelijke klantenservice die 7 dagen per week bereikbaar is tot 22:00
- Relatief hoge rente ten opzichte van andere banken.
- Extra random reader zonder extra kosten.
- Rente kan je direct laten uitbetalen op het moment dat jij dat wilt.
- De bankkosten in vergelijking met mijn oude bank waren ongeveer gelijk.
- De app werkt fijn en soepel.

Al met al tevreden tot zover.

Minpunten? Ik had gehoopt dat Knab zou overgaan tot een eigen Visa / Mastercard. Ik heb dan ook bewust gekozen voor een (gratis) credit card van n26. Overigens klopt het niet wat @Trommelrem zegt.

Je kan bij Knab kiezen uit twee credit cards:
- Knab Visa Card via Qander
- American Express Green Card

De voorwaarden kan jezelf opzoeken, want in sommige situaties moet je wel of niet betalen voor de credit cards.

[Voor 8% gewijzigd door Crasheeee op 30-04-2017 12:20]

Topicstarter
FreakNL schreef op zondag 30 april 2017 @ 10:46:
Hey Jilalf.

Ik zit zelf bij KNAB dus ik kan wel wat ervaringen delen.

Ik heb in 2014 een Knab rekening geopend omdat ik rentekorting kreeg op mijn hypotheek, de netto rentekorting was hoger dan de kosten van Knab. Op dat moment zat ik bij de Rabobank, daar was ik ook gewoon 3.75 per maand kwijt ofzo. Knab was 5,-. is dat nog steeds.

Geleidelijk aan ben ik compleet overgestapt naar Knab, vooral vanwege het feit dat je onbeperkt (spaar)rekeningen kan openen. Ik ben nogal een autist qua financieen, dus wij hebben een aantal rekeningen waar we de 26e automatisch geld op storten. Een boodschappenrekening, een autorekening, een spaarrekening, etc. Dat zorgt bij mij voor overzicht. Alles wat overblijft op de persoonlijke rekening is "zakgeld". Als ik het aantal rekening wat ik bij Knab heb bij de Rabo zou hebben zou ik op iets van 15-20 euro per maand uitkomen :D

Voor de rest is het gewoon een bank. Je hebt een pas en het werkt gewoon. Enige wat je nog zou kunnen missen is een fysiek kantoor maar da's ook alleen om geld te storten. Als je ze wilt spreken gaat dat via internet, maar op de chat wordt vrijwel direct gereageerd. Voor de rest regel je alles online, ook het openen van rekeningen etc..

Ze werken trouwens met een randomreader die je niet hoeft te betalen en je mag ook een 2e of 3e aanvragen (ook wel een voordeel t.o.v. Rabo, daar krijg je tegenwoordig 1 reader en de volgende mag je betalen)...

Overigens zit Knab qua CC (Visa) bij Qander, dat is een nog veel ergere club dan ICS. Ik heb een tijd geleden een partnercard aangevraagd, nooit wat van gehoord. En nu heb ik op mijn werk inmiddels een corporate VISA dus ik ga mijn VISA bij Knab/Qander opzeggen... Dat is ook nog een verschrikkelijk proces... Dan liever ICS hoor, heb een Bijenkorf card daar, gaat prima. Ik geloof trouwens niet dat je 2 CC's krijgt bij Knab en de Amex is niet gratis.

Als je nog specifiek vragen hebt hoor ik het wel :)
Dank voor je info.

krijg je ook gratis passen bij meerdere rekeningen.
ze hbben ook een financieel planningstool, is dit het waard om te doen (premium) of is de basis ruim voldoende.
Het is voor particulier gebruik waarbij ik eigenlijk op termijn ING gewoon wil opzeggen. Meerdere rekeningen (voor sparen, boodschappen etx) werkt niet fijn en kost ook nog is veel.

• Bonsaiboom
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:40
Ik heb bij KNAB een zakelijke rekening (waar ze verreweg het goedkoopste zijn) en een en/of rekening. Ik ben nog aan het twijfelen of ik mijn privé rekening ook nog om ga zetten, en neig naar het wel te doen.

In het begin had ik nog wel wat zorgen met KNAB, maar de basale bankfunctie ging wel goed. Het aanhouden van meerdere rekeningen in een overzicht was in het begin wel wennen, maar na het herontwerp gaat het een stuk makkelijker. En ook aanvullende functionaliteit die ik eerst miste (boekhoudkoppeling) is inmiddels ontwikkeld en werkt goed.

Topicstarter
Crasheeee schreef op zondag 30 april 2017 @ 12:15:
Al ruim een jaar zit ik bij Knab als particulier. Ik heb na één jaar pas aangegeven dat ik volledig wilde overstappen van Rabobank naar Knab. Ik vond het toch een beetje spannend om volledig over te stappen. (Zat toch al gauw een paar decennia bij dezelfde bank :+ )

Waarom heb ik voor Knab gekozen?

- Ik vond het prettig dat ik alles via internet kon regelen. Bijvoorbeeld zelf depositio's, spaarrekeningen of betaalrekeningen openen zonder extra kosten.
- Snelle en vriendelijke klantenservice die 7 dagen per week bereikbaar is tot 22:00
- Relatief hoge rente ten opzichte van andere banken.
- Extra random reader zonder extra kosten.
- Rente kan je direct laten uitbetalen op het moment dat jij dat wilt.
- De bankkosten in vergelijking met mijn oude bank waren ongeveer gelijk.
- De app werkt fijn en soepel.

Al met al tevreden tot zover.

Minpunten? Ik had gehoopt dat Knab zou overgaan tot een eigen Visa / Mastercard. Ik heb dan ook bewust gekozen voor een (gratis) credit card van n26. Overigens klopt het niet wat @Trommelrem zegt.

Je kan bij Knab kiezen uit twee credit cards:
- Knab Visa Card via Qander
- American Express Green Card

De voorwaarden kan jezelf opzoeken, want in sommige situaties moet je wel of niet betalen voor de credit cards.
Duidelijk, vooral de rente en klantenservice spreken me zeer aan.

Zelf heb ik ook een N26 maar die vind ik niet meer zo safe (zie topic N26).
Het zou een mooie toevoeging zijn van knab om ook Debit creditcards uit te geven gekoppeld aan je spaar(met de nodige verzekeringen)

Ik ga ook niet gelijk de volle overstap maken om eerst te kijken hoe alles loopt. Waarschijnlijk ga ik na verloop can tijd alles omzetten naar Knab.

Topicstarter
OttiglioM schreef op zondag 30 april 2017 @ 11:35:
Inleiding (spring eventueel naar ter zake):
Van kind af aan bij de Rabobank. Vanwege de heersende kruideniers mentaliteit aldaar in 1982 naar Mees&Hope overgestapt. Ongevraagd werd het MeesPierson, Wederom ongevraagd werd het Fortis. En nogmaals ongevraagd werd het ABNAMRO. Van die laatste bank is mijn broek pas echt afgezakt. Hoewel ik altijd een brave risicoarme klant ben geweest waar lekker makkelijk wat aan te verdienen was bleek mijn opgebouwde goodwill in de periode 1982 t/m 2015 nul komma nul te zijn. Niet dat ik een lastig probleem voor ze had. Dat niet. Maar ze deden geen enkele moeite te verbergen dat ik gewoon een nul voor ze was. gezien de ervaring in dit traject heb ik in 2001 m.b.t. tot een geheel nieuwe hypotheek deze ondergebracht bij de Frieslandbank. Ongevraagd dus weer terug in de schoot de Rabobank......

Medio 2015 heb ik mezelf op 60 jarige leeftijd op de VUT getrakteerd. In het huidige fiscale klimaat een relatief dure grap zodat ik echt op de kleintjes moet letten. Het komt er nu ongeveer op neer dat ik tot mijn 67e mijn eigen bijstanduitkering moet betalen (uit opbrengst) koopsompolissen. Omdat ik het daar niet helemaal mee red moet ik dat op plussen vanuit mijn box3. Het is te risicovol om daar uitgebreid mee te gaan beleggen zodat ik ruim de helft van box3 als spaargeld aan moet houden.

Ter zake:

1. Ondanks een reeks verlagingen biedt KNAB nog steeds de minst lage rente.
2. Ik kan rood staan tot -10k dankzij de back-up van een spaarrekening. Dankzij de automatische aanvulling uit die spaarrekening kost me dat geen cent. Voor mij een ideaal en zorgeloos "virtueel" rekening courant krediet.
3. De helpdesk van KNAB is, naast die van XS4all, de meest serieuze en kundige die ik ooit heb mogen ervaren.

Bovenstaande punten zijn voor mij zo belangrijk dat ik eigenlijk niets heb om substantieel over te zeuren. Wat mij betreft mogen ze het nog wel even volhouden zo. Maar goed, ik heb intussen geleerd dat niets zeker is in bankenland. Jammer! Want al die z.g. grootbanken verdienen het, in mijn beleving, veel te makkelijk. en daar gaan ze ook naar handelen.
Dat roodstaan met je spaar als nackup spreekt me et meest aan moet ik zeggen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04-06-2020

3x3

Zelf spaar ik alleen bij de KNAB van AEGON.
Ze geven de minst slechte rente.

Daar betalen voor een betaalrekening zie ik mijzelf niet zo snel doen.
  • Matige ervaringen met de klantenservice, en dan zijn spaarproducten nog erg eenvoudig. Ook is de klantenservice dagelijks niet bereikbaar na 22:00.
  • Relatief hoge kosten van €5 per maand.
  • Onderdeel van woekerpolis-koning AEGON (is nog steeds niet netjes opgelost)
  • Een hoop basis services en mogelijkheden die je bij een grootbank wel hebt, levert KNAB niet.
  • Incasso's gaan er fout.
  • Overboeken lukt niet naar alle IBAN nummers in Nederland.
  • Verborgen kosten, voor services die ik bij een andere bank gratis krijg
  • Bij overboeken naar andere mensen bij een grootbank geeft altijd vertraging, in mijn sociaaleconomische netwerk zitten geen of weinige andere knabbers.
  • Rare fratsen als beëindiging relatie als je (tijdelijk) naar het buitenland gaat.
  • Vrij agressief commercieel, ik heb geen zin in (nog meer) gespam van AEGON vermogens- & beleggings-producten

| live and give like no one else |

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

Trommelrem schreef op zondag 30 april 2017 @ 11:20:
ZZZ-codering is voor particulieren wellicht wel een probleem. Ik kom niet uit de bankenwereld, maar KNAB heeft het mij als volgt uitgelegd:

Sommige bedrijven sturen een automatische incasso met ZZZ-codering. Die automatische incasso's kunnen door KNAB niet worden verwerkt en worden dus gebounced. De tegenpartij ontvangt dan een bericht dat de automatische incasso is geweigerd, en moet dan alsnog een acceptgiro sturen.

Wat is een ZZZ codering precies? Bedoel je de ZZZ die voor komt in de incassant-ID van de meeste incasso's? Daar heb ik nog nooit problemen mee gehad.
3x3 schreef op zondag 30 april 2017 @ 13:20:
Ook daar heb ik nooit problemen mee gehad.
• Bij overboeken naar andere mensen bij een grootbank geeft altijd vertraging, in mijn sociaaleconomische netwerk zitten geen of weinige andere knabbers.
Dat ligt niet aan Knab maar aan de werking van het betalingsverkeer in Nederland. Overboekingen tussen twee verschillende banken komen uiterlijk de volgende werkdag aan. Elke bank heeft daar last van. Is dat de vertraging die je bedoelt?

[Voor 30% gewijzigd door Zr40 op 30-04-2017 13:38]

• 3x3

3x3

Zr40 schreef op zondag 30 april 2017 @ 13:31:
Dat ligt niet aan Knab maar aan de werking van het betalingsverkeer in Nederland. Overboekingen tussen twee verschillende banken duren maximaal een werkdag. Elke bank heeft daar last van. Is dat de vertraging die je bedoelt?
Nee, dit ligt niet aan KNAB, maar is wel een gegeven of een probleem als je bij KNAB bankiert natuurlijk.
Ik heb geen cijfers, maar gevoelsmatig bankiert maar 1% van iedereen met een betaalrekening bij KNAB. Dan kun je maar naar 1% van alle Nederlanders snel / instant overboeken.

Met rekeningen bij twee grootbanken met elk 5 miljoen? klanten kun je naar 2/3 van alle Nederlanders 'direct' overboeken zonder vertraging. Dat ook nog eens met in totaal lagere kosten bij de KNAB.

Als leverancier van je 'betaalfaciliteit' is KNAB gewoon in 99% van de gevallen gewoon traag.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CheapTweak
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-06 04:56
Als je een KNAB rekening opent is de obligatie die je kunt kopen best interessant. Je mag 1 obligatie voor 5000 kopen die 5% rente geeft per jaar. Dat is 250 per jaar wat dat opleverd. Kosten per jaar is 60 dus dan heb je 190 per jaar winst aan je Knab rekening.

Voor de rest wel goeie website en app. CC inbegrepen. En rente is beter dan de grote banken met kleine rente op je betaalrekening en bericht die je kunt ontvangen als je meer geld op je betaalrekening hebt dan een limiet. gebruik ik zodat ik meteen weet wanneer mijn geld gestort is zonder zelf elke dag in te loggen. Vind die kleine dingen wel gemakkelijk.

Andere bank die ik heb is ing en ik vind Knab toch beter qua dienstverlening. Betere app en service.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:57

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Trommelrem schreef op zondag 30 april 2017 @ 11:20:

Dan volgt KNAB dus niet de momenteel geldende regels/richtlijnen voor SDD (Sepa Direct Debit). Iedere incassant krijgt standaard een machtigings ID toegekend met ZZZ erin, voor Nederland in het formaat: NL00ZZZ123456780000

Landcode/controlegetal/bedrijfscode/KVK nummer/4 nullen, waarbij de standaardcode ZZZ door een incassant gewoon vervangen mag/kan worden door een eigen bedrijfscode. Ik heb zelf als Incassant ID NL81ZZZ110302370000 maar daar kan ik gewoon NL81BVK110302370000 van maken als ik dat zou willen.

Hooguit moet ik in mijn volgende .xml bestand wat ik wil verwerken een amendment meegeven, maar zouden de incasso's verder door elke bank in Europa verwerkt moeten worden.

Specs https://www.gatheringofkoks.nl

Topicstarter
CheapTweak schreef op zondag 30 april 2017 @ 14:04:
Als je een KNAB rekening opent is de obligatie die je kunt kopen best interessant. Je mag 1 obligatie voor 5000 kopen die 5% rente geeft per jaar. Dat is 250 per jaar wat dat opleverd. Kosten per jaar is 60 dus dan heb je 190 per jaar winst aan je Knab rekening.

Voor de rest wel goeie website en app. CC inbegrepen. En rente is beter dan de grote banken met kleine rente op je betaalrekening en bericht die je kunt ontvangen als je meer geld op je betaalrekening hebt dan een limiet. gebruik ik zodat ik meteen weet wanneer mijn geld gestort is zonder zelf elke dag in te loggen. Vind die kleine dingen wel gemakkelijk.

Andere bank die ik heb is ing en ik vind Knab toch beter qua dienstverlening. Betere app en service.
Zelf zit ik nu bij ING (en had een korte tijd Rabo), maar ik vind de prijzen en de service maar bagger.

Ben wel van plan iNG open te houden voorlopig tot ik zeker weet hoe KNAB is (al verwacht ik dat KNAB meer levert).

Mijn vraag is nog wel is de Knab Visa Card het waard of kan ik beter een Debit card nemen bij Revolut of de Amex Green die KNAB aanbied. (ik gebruik momenteel creditcards meer voor de verzekeringen dan het krediet)

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-06 17:40
bvk schreef op zondag 30 april 2017 @ 14:14:
[...]

Dan volgt KNAB dus niet de momenteel geldende regels/richtlijnen voor SDD (Sepa Direct Debit).
Ik gok dat er wel meer banken moeilijk doen: mijn (woning) verhuurder beweerde dan hun bank (ABN) niet van buitenlandse rekeningen kon incasseren in het door hun afgenomen soort bankrekening/dienst. Kennelijk is discriminatie op basis van de landscode dus niets vreemds, terwijl dit per SEPA is verboden.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • +2Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:57

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Brent schreef op zondag 30 april 2017 @ 17:42:
[...]

Ik gok dat er wel meer banken moeilijk doen: mijn (woning) verhuurder beweerde dan hun bank (ABN) niet van buitenlandse rekeningen kon incasseren in het door hun afgenomen soort bankrekening/dienst. Kennelijk is discriminatie op basis van de landscode dus niets vreemds, terwijl dit per SEPA is verboden.
Ook dat lijkt me onzin, zeker als het de ABN betreft. Het kan hooguit voorkomen dat een kleinere bank elders in Europa alleen is aangesloten op een bepaald schema (Core of B2B), maar dat is heel zeldzaam.

De ABN-Amro kan zeker wel van buitenlandse rekeningen incasseren zolang de bank van de debiteur maar "reachable" is via EBA.

Nog wat info voor @Trommelrem inzake "ZZZ"

http://www.europeanpaymen...identifier-overview-v401/
4 Creditor Business Code in the CI
The attribute AT-02 ‘The Identifier of the Creditor’ described in the EPC SDD Rulebooks
contains a Creditor Business Code.
The Creditor Business Code is not a formal part of the CI and only the Creditor assigns
a concrete Creditor Business Code in the CI. The Creditor will use this code only for its
own purposes. The Debtor Bank does not have to perform a check on the Creditor
Business Code. The calculation of the check digit in position 3-4 of the CI does not take
into account the Creditor Business Code.
The Creditor Business Code can change over time according to the needs of the Creditor
but the CI will remain unchanged in its role of unique identifier.
The CI is generated with ZZZ as default Creditor Business Code. The Creditor may
choose to use the Creditor Identifier with the default code or may replace it with any
three character codes according to the location of its service unit, business line or for
any other reasons.

Specs https://www.gatheringofkoks.nl

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-06 14:24
Ben net "yolo" overgestapt naar knab met m'n vriendin. We hebben een nieuw financieel systeem voor onszelf ingevoerd en de meerdere rekeningen van knab past daar erg goed bij. Tot nu toe zeer tevreden!

• Quas
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-05 07:08
Members only: niet publiekelijk
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +2Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:52
Ik zit nu anderhalf jaar bij Knab, paar maanden terug is m'n vrouw er ook bij gegaan en hebben we onze gezamenlijke rekening daar ook neergezet. We hebben nu samen 4 betaalrekeningen (ik 2, zij 1, gezamenlijk 1) met in totaal 5 pasjes en 1 credit card, en iets van 5 of 6 spaarrekeningen (deel privé, deel gezamenlijk). Werkt super allemaal. Kosten: 2x 5 euro/maand. En de service chat op hun website werkt ook goed als je een keer vragen hebt. Alles bij elkaar zijn we een stuk tevredener dan bij de Rabo en ABN waar we hiervoor zaten.

Alleen jammer dat je wel supersnel een extra rekening kan openen, alleen een spaarrekening opheffen moet je voor bellen...

De Belangrijkste Toespraak Die Je Ooit Zal Horen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-06 17:40
bvk schreef op zondag 30 april 2017 @ 20:49:
[...]

Ook dat lijkt me onzin, zeker als het de ABN betreft. Het kan hooguit voorkomen dat een kleinere bank elders in Europa alleen is aangesloten op een bepaald schema (Core of B2B), maar dat is heel zeldzaam.

De ABN-Amro kan zeker wel van buitenlandse rekeningen incasseren zolang de bank van de debiteur maar "reachable" is via EBA.
Doordat ik vanuit het buitenland naar hier, en mijn vriendin ook, ben gekomen en bij wijze van test geen Nederlandse rekening gebruik, ben ik er inmiddels achter dat met afstand de meeste bedrijven moeilijk doen. Een aantal keer ging ik erachter aan, en bleek het een intern systeem te zijn, maar de verhuurder wees uitdrukkelijk de geboden service van ABN aan: die zou binnen hun pakket alleen van NLse rekeningen kunnen incasseren.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Klopt het dat bij een aanvraag voor Knab je ook standaard een kopie van je ID en bewijs van adres + bankafschrift moet opsturen?

Heb namelijk geld overgeboekt maar kreeg vandaag een mail met het verzoek om aanvullende documenten te sturen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bartjeh
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 30-03 16:29
Anoniem: 886251 schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 12:06:
Klopt het dat bij een aanvraag voor Knab je ook standaard een kopie van je ID en bewijs van adres + bankafschrift moet opsturen?

Heb namelijk geld overgeboekt maar kreeg vandaag een mail met het verzoek om aanvullende documenten te sturen.
Bankafschrift weet ik niet. Maar verder zijn ze inderdaad verplicht jou om identificatie te vragen (wet identificatie bij dienstverlening).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 3x3

3x3

Anoniem: 886251 schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 12:06:

Het kan zijn dat de 'afgeleide-identificatie' niet werkt. Bijvoorbeeld doordat je naam bij je oude bank net iets anders is (of gezamenlijk) tenopzichte van wat je bij de KNAB wilt. Ook ongebruiksvriendelijk dat ze geen gebruik maken van IDIN.

Het blijft gek dat ze dit traject, niet aan het begin duidelijk communiceren, maar pas aan je duidelijk aan je communiceren nadat je al wat begin-handelingen hebt gemaakt.

Het is zelf ook iets dat mij tegenviel aan KNAB, kosten en beperkingen lijken ze als bank niet vooraf helder over te communiceren maar te verstoppen in de kleine lettertjes.

Er zijn zoveel internetbanken een stuk beter.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14:12

g0tanks

Moderator CSA
Neem ook een kijkje in dit topic: Het 'Welke bank?' topic

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
3x3 schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 09:55:
[...]

Het kan zijn dat de 'afgeleide-identificatie' niet werkt. Bijvoorbeeld doordat je naam bij je oude bank net iets anders is (of gezamenlijk) tenopzichte van wat je bij de KNAB wilt. Ook ongebruiksvriendelijk dat ze geen gebruik maken van IDIN.

Het blijft gek dat ze dit traject, niet aan het begin duidelijk communiceren, maar pas aan je duidelijk aan je communiceren nadat je al wat begin-handelingen hebt gemaakt.

Het is zelf ook iets dat mij tegenviel aan KNAB, kosten en beperkingen lijken ze als bank niet vooraf helder over te communiceren maar te verstoppen in de kleine lettertjes.

Er zijn zoveel internetbanken een stuk beter.
Ben ervan overtuigd dat ze het beter doen dan de Oranje Leeuw daar geeft geen hond om je en ben je letterlijk een nummer.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Thanks ga hier zeker verder kijken!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• .SnifraM
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Zit zelf al een tijdje bij KNAB. Erg goede ervaringen, ook met de klantenservice.
Eigenlijk is voor mij het enige nadeel dat je geen gekoppelde kinderrekening kunt openen zoals dat bij andere banken wel kan.

lol+lol=hihi

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:28

PcDealer

HP ftw \o/

Anoniem: 886251 schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 23:53:

Ik ben op zoek naar een nieuwe bank, ING vind ik momenteel te duur terwijl ze niet veel leveren (75eu vo twee platinumcards excl bankkosten), ook de kwaliteit (klantenservice is slecht, ik krijg letterlijk t idee dat je gwn een nummertje bent en dat laten ze ook meer merken) vind ik bagger

Misschien een domme vraag, maar waarom roodstand willen (uberhaubt) i.c.m. Platinum cards?

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
PcDealer schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 21:21:
[...]

Misschien een domme vraag, maar waarom roodstand willen (uberhaubt) i.c.m. Platinum cards?
Ik heb bij ING momenteel een Platinum en geen rood. Wel was ik benieuwd naar de constructie van Knab omdat die een hele lage percentage hanteerde.
Een CC alleen is al voldoende. Denk dat ik voorlopig me ING wel open houd vanwege de kaart. Dat Qander gedoe lijkt me niks en Amex is beperkt in gebruik.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PcDealer
  • Laatst online: 15:28

PcDealer

HP ftw \o/

Anoniem: 886251 schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 21:29:
[...]
Ik heb bij ING momenteel een Platinum en geen rood. Wel was ik benieuwd naar de constructie van Knab omdat die een hele lage percentage hanteerde.
Lager dan niet roodstaan kan toch niet? ;)

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +1Henk 'm!

Topicstarter
PcDealer schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 21:31:
[...]

Lager dan niet roodstaan kan toch niet? ;)
Helemaal mee eens!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dakathefox
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12-04 20:42
Wij zitten voor al onze bancaire zaken, zowel zakelijk als privé, van Knab. Dit is de eerste bank die doet wat ik van een bank verwacht. Niet zeiken, gewoon geld bewaken en verschuiven.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• vanputten80
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 30-05 22:19
3x3 schreef op zondag 30 april 2017 @ 13:20:

Daar betalen voor een betaalrekening zie ik mijzelf niet zo snel doen.
  • Een hoop basis services en mogelijkheden die je bij een grootbank wel hebt, levert KNAB niet.
  • Incasso's gaan er fout.
  • Verborgen kosten, voor services die ik bij een andere bank gratis krijg
Flink wat "negatieve" punten.

Wat bedoel je met verborgen kosten? Volgens mij is het vrij duidelijk, 5 euro en je weet wat je krijgt.

Waarom lukt het overboeken niet? Wat gaat er niet goed?

Wat gaat er mis met Incassos?

Ik wil dit weten omdat ik alles over wil zetten naar 1 bank. KNAB spreekt mij het meeste aan op dit moment.
dank

Acties:
  • +2Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Ik heb KNAB, ABN en ING. KNAB vind ik van deze drie het minst, ik bankier alleen maar digitaal en juist daar laat KNAB steken vallen:

- prompt voor verplichte wachtwoordwijziging komt niet wanneer je via een IDEAL betaling moet inloggen. Je moet er na drie meldingen dat je wachtwoord verkeerd is (wat die niet is want 36 karakters gegenereerd die geautomatiseerd wordt gevuld) achter komen dat de volledige toegang zonder enige vorm van waarschuwing geblokkeerd is en uiteindelijk je toegang laten resetten via de helpdesk.

- Een overboeking via de app aanmaken waarbij de eerste vier karakters van de omschrijving vier cijfers zijn wordt automatisch omgezet naar een acceptgiro, of het er nu een is of niet. Als het er geen is wordt deze pas naderhand, zonder melding behalve een terugstorting, afgekeurd.

- De nieuwe app en de beta-site zijn iets beter maar de usability bij KNAB is over het algemeen heel erg matig.

- Geen NFC ondersteuning voor Android Wallet

- Overboekingslimieten app en internetbankieren zijn ongelijk, waar ze gelijk horen te zijn

- Ik heb al bij twee KNAB app-updates de hele app moeten verwijderen en het registratieproces opnieuw moeten doorlopen

- Security fiasco hier terug te vinden op het forum

+ Gratis spaarrekeningen
+ Alerts voor saldi via mail
+ Helpdesk best OK bereikbaar
+ Prijs

[Voor 7% gewijzigd door FirePuma142 op 08-05-2017 13:12]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Morelleth
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 02-06 21:06
Ben goed te spreken over ze. Vind het in elk geval een stuk fijner werken dan de ING.

Er zitten inderdaad wel wat onregelmatigheden in, maar ik heb wel het idee dat ze er ook daadwerkelijk iets mee doen.
De beta site loopt naast de standaard site. Op beide kan je inloggen en feedback op geven. Maar het kan dus voorkomen dat dingen ontbreken.

Nu doe ik de meeste kleine betalingen voor bestellingen via de app, dus kan niet beamen of ontkrachten wat Killer aangeeft voor Ideal betalingen.
Meeste andere zaken regel ik via de site. En vooral het makkelijk rekeningen kunnen toevoegen (zonder extra kosten) en sluiten is voor mij een toegevoegde waarde.
Ik had op een gegeven moment 4 betaalrekeningen en 8 spaarrekeningen. Maar ben weer wat aan het snoeien geweest.

Ook het feit dat je bij elke bankautomaat kan pinnen zo vaak je wilt zonder het gezeik met dat je al een keer bij een "vreemde" automaat gepind hebt is een heel stuk handiger.
Passen laten blokkeren bij verlies, resulteert in gelijk een nieuwe pas. Geen extra kosten.
Randomreader kan ook zonder extra kosten aangevraagd worden.

Je kan allerlei meldingen instellen en beheren.
En de standaard bankzaken natuurlijk regelen.

Klantenservice is behulpzaam en kan voor de meeste zaken je ook direct aangeven waar dingen terug te vinden zijn, hoe op te zeggen etc.

Van de andere kant zijn ze (wellicht) ook iets te behulpzaam, want bij opzeggen van de en/of rekening zou in principe door beide ingelogd moeten worden om dit te doen, maar dit hebben ze na wat aandringen telefonisch afgehandeld.
Het was in onze situatie goed dat het kon, maar kan ook misbruikt worden als bv je aanstaande ex je wil naaien, alles wat nog op de rekening staat wordt nl op de rekening van de originele aanvrager overgeboekt, er is niet voor niets een reden dat beide rekeninghouders in moeten loggen.
Wachtwoord resetten doen ze ook nog wel telefonisch, waarna je een link krijgt toegestuurd op het aanvraag adres. (hierbij een kentekening, dat was alweer 2 jaar geleden, toen ik net een maandje de 1e rekening had)

Potentieel zit er dus wel een risico bij deze bank als je vrijelijk als je persoonlijke gegevens op internet deelt. En eenvoudige wachtwoorden voor je mail etc gebruikt.
Standaard verificatie bij deze, en de meeste andere banken, is geboortedatum, postcode en huisnr.
waarna relatief makkelijk bv je gebruikersnaam wordt afgegeven. Ze zullen hem niet letterlijk geven, maar als je even zegt goh ik weet het niet meer zeker, was het nu a of b krijg je antwoord.
Dus iemand die je mailaccount weet binnen te dringen, kan met wat moeite flink gaan kloten.

Dus TL;DR

+ Klantenservice
+ Rekeningen beheren
+ Vaste kosten ongeacht aantal rekeningen
+ Geen kunstmatige beperking met pinnen qua automaten
+ Geen kosten voor aanvragen passen / readers etc.

- Te behulpzame klantenservice, potentieel beveiligingsrisico

[Voor 21% gewijzigd door Morelleth op 08-05-2017 13:55]

D&D enthousiast en overmatig 3D printer, dus nu ook 3D printservice en mini's: MJG-3d.nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Hoe is de Knab app momenteel?

Twee jaar geleden Knab geprobeerd. App vond ik waardeloos. Onoverzichtelijk, heel veel grafische onzin, totaal geen zakelijk uiterlijk. Maar de app crashte ook regelmatig (iOS).

Ik ben benieuwd hoe het nu is.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:31
SvMp schreef op zondag 2 juli 2017 @ 16:09:
Hoe is de Knab app momenteel?

Twee jaar geleden Knab geprobeerd. App vond ik waardeloos. Onoverzichtelijk, heel veel grafische onzin, totaal geen zakelijk uiterlijk. Maar de app crashte ook regelmatig (iOS).

Ik ben benieuwd hoe het nu is.
Wat mij betreft redelijk goed. De app heeft een vernieuwd uiterlijk gekregen en beschikt nu bijvoorbeeld ook over TouchID. De app mist alleen nog functies zoals het aanmaken van betaalverzoeken. Over het algemeen ben ik tevreden :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Oculus
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:39

Oculus

Live is always good.

oohh schreef op zondag 2 juli 2017 @ 16:14:
[...]

Wat mij betreft redelijk goed. De app heeft een vernieuwd uiterlijk gekregen en beschikt nu bijvoorbeeld ook over TouchID. De app mist alleen nog functies zoals het aanmaken van betaalverzoeken. Over het algemeen ben ik tevreden :)
Eens met bovenstaande. Al een paar jaar een tevreden gebruiker.

Ik mis eigenlijk nog maar 1 "feature" bij KNAB: Ik zou graag de mogelijk willen hebben om in het adresboek een standaard betaalomschrijving in te stellen. Ik had dit ook bij de Rabo en vond het erg handig.
Maar het is een een kleine feature / gemis...
Al meerdere keren een email over gestuurd naar KNAB hierover.

Sinds half jaartje ofzo hebben ze ook een crowdfunding dienst, bevalt me ook erg goed. :)

Everything you say, can and will be used against you.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• oohh
Knab ondersteunt nu ook SEPA en iDEAL QR codes (beta). Zie ook: https://lab.knab.nl/betalen-via-de-ideal-qr-code-21

Op Android is het vanaf nu te gebruiken. De iOS app moet nog goedgekeurd worden door Apple, dus dat zal maximaal nog een paar dagen duren.

EDIT: iOS app is ook in de App Store verschenen. SEPA QR werkt helaas (nog) niet. :/

[Voor 15% gewijzigd door oohh op 05-07-2017 12:00]

Acties:
  • +4Henk 'm!

• KraveN
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:22
Hier erg tevreden over KNAB en in de twee jaar eigenlijk nooit een probleem gehad.

App werkt prima, support reageert snel, nooit problemen met transacties, direct SMS als ik bijvoorbeeld in het buitenland pin, mailtjes, etc

Ooit een keer een bug gemeld in de app. Werd netjes op de hoogte gehouden van de ontwikkelingen en dat het was opgelosten of ik het nogmaals wilde checken. Nooit eerder meegemaakt bij een bank.

Voornaamste reden voor de overstap destijds was het rente percentage en de kosten besparing. Nu is de rente overal nihil dus dat ligt niet aan KNAB.

Wel jammer dat ze niet zelf een credit card verstrekken maar dat doen in samenwerking(misschien inmiddels wel) met een andere partij. Daardoor er vanaf gezien want ik moest bijna een boekwerk aan gegevens verstrekken en dat voor een cc die ik 1 keer per jaar gebruik. Dan maar een prepaid mastercard of iets dergelijks.

Heeft iemand trouwens ervaring met het participeren in KNAB? https://www.knab.nl/beleggen/participatie
Zo ja kan iemand hierover iets vertellen ? Behaald rendement want de 5% is geen garantie, kun je je eigen participatie makkelijk kwijt. (Lees is er genoeg vraag om het over te nemen ?)
Ik neem aan van wel omdat er iedere run meer gekocht dan verkocht wordt, maar goed dat is een aanname.
https://static-or00.inben...ties%20tm%20Q4%202016.jpg

[Voor 22% gewijzigd door KraveN op 06-07-2017 11:24. Reden: Vraag mbt participatie toegevoegd]

• BiLLY_daKid
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-06 19:21
Het is een achtergestelde obligatie met 5% coupon. Aflossing op basis van nominale waarde (die kan 0 zijn).

"Een Knab Participatie heeft geen einddatum en is dus een eeuwigdurende belegging. Aegon Bank kan besluiten om je Knab Participatie vanaf 5 jaar na de aankoopdatum, vanaf 5 jaar na een significante wijziging in het prospectus en op iedere uitkeringsdatum voor de rente daarna af te lossen..."

De 5% is interessant, maar voor deze risico's stap ik net zo goed in vrij verhandelbare Aegon aandelen.

Zakelijk zit ik ook bij Knab. Ben zeer tevreden!

[Voor 4% gewijzigd door BiLLY_daKid op 06-07-2017 16:38]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

KraveN schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 23:40:

Heeft iemand trouwens ervaring met het participeren in KNAB? https://www.knab.nl/beleggen/participatie
Zo ja kan iemand hierover iets vertellen ? Behaald rendement want de 5% is geen garantie, kun je je eigen participatie makkelijk kwijt. (Lees is er genoeg vraag om het over te nemen ?)
Ik neem aan van wel omdat er iedere run meer gekocht dan verkocht wordt, maar goed dat is een aanname.
https://static-or00.inben...ties%20tm%20Q4%202016.jpg
Ik heb er een en mijn vrouw ook. Je moet het ook niet doen met al het geld wat je hebt. Je mag er trouwens ook maar één. Ze laten je niet zoals bij de Rabo al je geld in Rabocertificaten stoppen die ook gewoon onderuit kunnen gaan.
Het risico, tsja dat is er wel. Maar je krijgt iedere maand 20.83 op je rekening bijgestort, 250 euro per jaar. Aangezien je ongeveer 25 euro per jaar anders zou krijgen, ga je er dus 225 op vooruit. Of wel, als je na een jaar nog maar 4775 euro voor zou krijgen ben je er nog niet op achteruit gegaan. Ik heb de mijne nu al ongeveer 3 jaar. Dus zelfs al krijg ik er maar 4325 voor terug dan ben ik er nog niet op achteruit gegaan.
En ja, theoretisch kunnen ze naar 0 euro. Maar dat is pas aan de orde als ze totaal bankroet zijn. En dan nog kan je mogelijk een deel terug krijgen. Zelfs bij de DSB hebben in principe alles schuldeisers hun geld uiteindelijk gekregen.

Ik ben ook zeer tevreden over KNAB. Wat helpdesk, vragen en app betreft. Heb je ooit een vraag, dan lossen ze het op. (Of vertellen waarom het niet kan.) En ze bellen na een tijdje terug om te vragen of hun oplossing is wat je hoopte

[Voor 7% gewijzigd door Ortep op 06-07-2017 17:18]

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Topicstarter
Voor de Knabbers onder ons.

https://community.knab.nl...-754/index1.html#post4567

De suggestie in het forum voor het uitgeven van debit Visa passen met Vpay ondersteuning(voor pinbetalingen) staat in het lijstje voor suggesties er zijn nog geen plannen voor maar bij genoeg vraag kan het zeker werkelijkheid worden.

Zelf denk ik dat het een ideale oplossing is voor Knab om zo niet vast te zitten aan Qander. Misschien dat Knab dan op termijn deze "pinpas" ook kan uitrusten met reis en aankoopverzekering. Zo zal Qander overbodig worden denk ik.

[Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 886251 op 05-09-2017 17:52]

• oohh
De Knab app heeft sinds vandaag ook ondersteuning voor de SEPA QR, nadat eerder al de iDeal QR werd ondersteund :)

• Crasheeee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 09:55
Anoniem: 886251 schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 17:49:
Voor de Knabbers onder ons.

https://community.knab.nl...-754/index1.html#post4567

De suggestie in het forum voor het uitgeven van debit Visa passen met Vpay ondersteuning(voor pinbetalingen) staat in het lijstje voor suggesties er zijn nog geen plannen voor maar bij genoeg vraag kan het zeker werkelijkheid worden.

Zelf denk ik dat het een ideale oplossing is voor Knab om zo niet vast te zitten aan Qander. Misschien dat Knab dan op termijn deze "pinpas" ook kan uitrusten met reis en aankoopverzekering. Zo zal Qander overbodig worden denk ik.
Thanks voor het delen. Het zou nog beter zijn als het ook nog eens een credit zou zijn ipv debet :)

[Voor 6% gewijzigd door Crasheeee op 06-09-2017 11:26]

Topicstarter
Crasheeee schreef op woensdag 6 september 2017 @ 11:24:
[...]

Thanks voor het delen. Het zou nog beter zijn als het ook nog eens een credit zou zijn ipv debet :)
Het probleem is dat Knab een contract heeft met Qander heb ik begrepen.

Ik zie dit eerlijk gezegd meer als een tussenoplossing voor Knab. (zo heb je een Visa en pinpas in een zonder Qander te moeten hebben voor je contract).

Misschien als dit zou aanslaan Knab zelf kaarten uitgeeft die Credit zijn

Hoe meer deze suggestie geliked word hoe serieuzer Knab dit gaat nemen om uit te voeren.

[Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 886251 op 06-09-2017 17:38]

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-05 16:11
Ben als particulier ook paar jaar geleden overgestapt op knab. Ik ben erg tevreden. Goede klantenservice, relatief hoge rente en ze verbeteren zichzelf nog steeds. Inmiddels ook dat overnemen van betalingen van computer op telefoon via qr. Dacht dat ING eerste was en weet niet hoeveel banken het hebben, maar ze volgden voor een kleine bank wel snel vond ik. Enige nadeel is dat cc elders zit.

Topicstarter
Oscar Mopperkont schreef op woensdag 6 september 2017 @ 17:45:
Ben als particulier ook paar jaar geleden overgestapt op knab. Ik ben erg tevreden. Goede klantenservice, relatief hoge rente en ze verbeteren zichzelf nog steeds. Inmiddels ook dat overnemen van betalingen van computer op telefoon via qr. Dacht dat ING eerste was en weet niet hoeveel banken het hebben, maar ze volgden voor een kleine bank wel snel vond ik. Enige nadeel is dat cc elders zit.
Ben tevreden over Knab, vind wel dat er wat aan de jongerenrekening moet worden gedaan en de CC.

Ik heb mijn CC van mijn vorige bank aangehouden omdat die wel betrouwbaar is.

• .SnifraM
  • Niet online
Anoniem: 886251 schreef op maandag 11 september 2017 @ 14:32:
[...]

Ben tevreden over Knab, vind wel dat er wat aan de jongerenrekening moet worden gedaan en de CC.

Ik heb mijn CC van mijn vorige bank aangehouden omdat die wel betrouwbaar is.
Jongeren-/kinderrekening wacht ik ook al heel lang op. Dat is het enige dat ik echt mis.

De CC via Qander boeit mij niet zoveel eigenlijk.

lol+lol=hihi

• Mauricejh
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 09-09-2020
Ben sinds een maand volledig over naar Knab, na de belachelijke prijsverhoging bij Bunq, die ook nog goed gepraat werd door klanten op verschillende fora
Ik ben erg tevreden.
- app werkt met vingerafdruk en qr ideal codes.
-je kan gratis een en/of rekening openen
-hoge (in verhouding) spaarrente
-goed bereikbaar (telefonisch als chat).

2 nadeeltjes:
-Soms heb je de ereader nodig bij betalingen, maar ik las dat die in de toekomst afgeschaft word
-je krijgt voor elke rekening een pas, als je dan 10 rekeningen opent moet je veel pin codes onthouden.

De creditcard heb ik ontvangen, zonder problemen.
Conclusie:fijne bank

[Voor 4% gewijzigd door Mauricejh op 20-09-2017 10:20]

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Mauricejh schreef op woensdag 20 september 2017 @ 10:19:
Ben sinds een maand volledig over naar Knab, na de belachelijke prijsverhoging bij Bunq, die ook nog goed gepraat werd door klanten op verschillende fora
Ik ben erg tevreden.

2 nadeeltjes:
-Soms heb je de ereader nodig bij betalingen, maar ik las dat die in de toekomst afgeschaft word
-je krijgt voor elke rekening een pas, als je dan 10 rekeningen opent moet je veel pin codes onthouden.
Je kan de pincode voor de pas kiezen. Dus je kan ze allemaal hetzelfde maken. Of je kan dingen doen als 4401, 4402, 4403
Of je kiest voor de laatste 2 cijfers van je pin de laatste 2 van je iban.
Natuurlijk is dat onveiliger dan 4 random getallen. Maar zolang jij dat systeem aan niemand vertelt dan is er niets aan de hand

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Topicstarter
Mauricejh schreef op woensdag 20 september 2017 @ 10:19:
Ik ben erg tevreden.
- app werkt met vingerafdruk en qr ideal codes.
-je kan gratis een en/of rekening openen
-hoge (in verhouding) spaarrente
-goed bereikbaar (telefonisch als chat).

2 nadeeltjes:

De creditcard heb ik ontvangen, zonder problemen.
Conclusie:fijne bank
Het hebben van 10 passen lijkt mij onhandig, tenminste zou je ze allemaal gebruiken bij wijze van.

Zit er al een tijdje en heb t prima naar me zin. Hoop dat ze er een Visa Debit bij voegen dan zou ik Revolut in zijj geheel stopzetten. Kan alles via KNAB

Topicstarter
Weet iemand trouwens al welke stad Daan zit (de zoektocht)?

Ben benieuwd hoe ze dit gaan filmen op de dag dat je Daan tegenkomt om de code te kraken

• geenstijl
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Het jammere aan die actie is dat iedereen deel mag nemen, dus ook niet KNAB-"leden".
Tevens zijn er best veel voorwaarden waar je op moet letten (bv de rechterhand schudden van "Daan") en de actie loopt ook vrij lang t/m eind van het jaar.
Filmen is niet zo moeilijk denk ik: ze hebben een vast tijdstip en plaats waar "het begint". Zal wel in een bepaald gebouwd zijn of iets dergelijks.
Maar goed, ik pas, vind het te veel moeite en te kleine kans voor een te gering winstbedrag :)

Topicstarter
geenstijl schreef op woensdag 20 september 2017 @ 15:45:
Het jammere aan die actie is dat iedereen deel mag nemen, dus ook niet KNAB-"leden".
Tevens zijn er best veel voorwaarden waar je op moet letten (bv de rechterhand schudden van "Daan") en de actie loopt ook vrij lang t/m eind van het jaar.
Filmen is niet zo moeilijk denk ik: ze hebben een vast tijdstip en plaats waar "het begint". Zal wel in een bepaald gebouwd zijn of iets dergelijks.
Maar goed, ik pas, vind het te veel moeite en te kleine kans voor een te gering winstbedrag :)
Als t nou 5x5 was 55.555 was t de moeite zeker waard maar als iedereen kan meedoen ej een niet Knabber t wint verliest Knab denk ik wel enigzins vertrouwen bij het eigen klantenbestand.(omdat de kans zo drastisch daalt) daar staat wel tegenover dat er veel mensen voor Knab zullen gaan omdat sit een hele nieuwe actie is

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-06 14:35

Mattie112

3780wP (18x 210wP EC Solar)

Anoniem: 886251 schreef op woensdag 20 september 2017 @ 15:37:
Weet iemand trouwens al welke stad Daan zit (de zoektocht)?

Ben benieuwd hoe ze dit gaan filmen op de dag dat je Daan tegenkomt om de code te kraken
De plaats heb ik al maar vraag 2 over de datum zit ik al een paar uurtjes over te tobben....

My Youtube Channel

Topicstarter
Mattie112 schreef op woensdag 20 september 2017 @ 19:20:
[...]

De plaats heb ik al maar vraag 2 over de datum zit ik al een paar uurtjes over te tobben....
Een vraag heeft de plaats iets te maken met de hint op de kaart of de handelingen van Daan ?

Anoniem: 806553

Nee hoor, gewoon luisteren en dan op zoek... Je hoeft ook geen Russisch of Fins te spreken.

• Mattie112

Mattie112

Correct, je moet er wel even doordenken/zoeken maar het zit hem in wat hij zegt (naja en ook wel wat je ziet maar het is niet die ene pixel op de kaart)

Ik zit helaas nog vast bij vraag 2 :(

My Youtube Channel

• Remcoww
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 30-05 22:43
Mattie112 schreef op donderdag 21 september 2017 @ 13:11:
Correct, je moet er wel even doordenken/zoeken maar het zit hem in wat hij zegt (naja en ook wel wat je ziet maar het is niet die ene pixel op de kaart)

Ik zit helaas nog vast bij vraag 2 :(
Vast? Bij mij zegt ie dat die nog niet beschikbaar is?
Edit: Nvm, deel om direct te openen. Uiteraard.

[Voor 6% gewijzigd door Remcoww op 21-09-2017 15:20]

• Mattie112

Mattie112

Remcoww schreef op donderdag 21 september 2017 @ 15:19:
[...]

Vast? Bij mij zegt ie dat die nog niet beschikbaar is?
Edit: Nvm, deel om direct te openen. Uiteraard.
Tja, deel per email en open de link zelf ét voila :)
(wel even in private mode dan he)

My Youtube Channel

• Remcoww
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 30-05 22:43
Mattie112 schreef op donderdag 21 september 2017 @ 15:59:
[...]

Tja, deel per email en open de link zelf ét voila :)
(wel even in private mode dan he)
Ik deel altijd via facebook en dan alleen zichtbaar voor mij :)

• plofkip
Ik snap echt niks van die woonplaats opdracht om eerlijk te zijn, iemand die het zou willen delen? Kan er niet tegen dat ik het niet weet :-p

• BiLLY_daKid
Meehhh.. spaarrente op zakelijk gaat halveren van ,02% naar ,01%.

• MartijnvdSluis
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-05 09:38
Iemand al de datum gevonden? Zit er al paar dagen over te peinzen....een kleine tip zal al welkom zijn :)

• plofkip
MartijnvdSluis schreef op woensdag 27 september 2017 @ 12:15:
Iemand al de datum gevonden? Zit er al paar dagen over te peinzen....een kleine tip zal al welkom zijn :)
Idem voor de plaats ;-)

• MartijnvdSluis
Tipje voor de plaats wil ik wel geven...stuur me maar een PM :)

• dakathefox
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12-04 20:42
Beide vragen waren makkelijk te beantwoorden. Binnen tien minuten was ik bij vraag drie en daar is het wachten nu op.

• One-eye864
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-06 20:46
Hier ook binnen een half uurtje per raadsel de oplossing kunnen vinden. Nu inderdaad wachten op raadsel 3/een SMS van Daan

• MartijnvdSluis
Nieuwe raadsel staat live

• oohh
Knab gaat de spelregels voor de participatie veranderen:
Beste oohh,

Je ontvangt deze e-mail omdat we de programmavoorwaarden van de Knab Participatie per 2 november 2017 willen wijzigen. De wijzigingen hebben o.a. gevolgen voor de wijze waarop je de Knab Participatie kunt verhandelen. Lees de voorgestelde wijzigingen hieronder daarom goed door.

Voorgestelde wijzigingen programmavoorwaarden Knab Participatie
De voorgestelde wijzigingen in de programmavoorwaarden voor de Knab Participatie houden kort gezegd het volgende in:
  • De interne markt voor de Klantparticipaties komt te vervallen. Je kunt je participatie straks alleen nog aan Aegon Nederland N.V. aanbieden (zie artikel 5, 6, 7 en 12). Dit betekent dat je straks altijd gegarandeerd je participatie kunt verkopen, waar je nu nog afhankelijk bent van interesse van andere Knab klanten.
  • Het maximum van twee participaties dat een belegger kan kopen komt te vervallen (zie artikel 3) en er worden geen nieuwe participaties meer uitgegeven (artikel 4). Ook heeft Knab nu al de mogelijkheid om van uitgifte van nieuwe participaties af te zien.
  • Ongeacht de aankoopdatum van de betreffende Klantparticipatie heeft Knab het recht om Klantparticipaties vanaf 1 november 2022 (en op iedere rentebetaaldatum daarna) terug te kopen (artikel 10). Op dit moment heeft Knab al het recht Participaties vanaf 5 jaar na aankoopdatum (en op iedere rentebetaaldatum daarna) terug te kopen.
  • In geval van afwijkingen tussen de Uitgiftevoorwaarden en de Programmavoorwaarden gelden de Programmavoorwaarden boven de Uitgiftevoorwaarden opgenomen voorwaarden.
Nieuwe programmavoorwaarden per 2 november 2017
Het voorstel tot wijziging van de programmavoorwaarden vind je op onze website. Als je bezwaar hebt tegen de bovenstaande wijzigingen kun je dat binnen 30 dagen (dus uiterlijk op 28 oktober) schriftelijk of via info@knab.nl aan ons laten weten.

De gewijzigde programmavoorwaarden treden per 2 november 2017 in werking, tenzij meer dan 25% van de Participatiehouders binnen de gestelde termijn bezwaar heeft gemaakt. Zij moeten ook minimaal 25% van het totale nominale bedrag aan uitstaande Participaties vertegenwoordigen. Wij informeren je na 28 oktober zo snel mogelijk berichten over de inwerkingtreding van de gewijzigde programmavoorwaarden.

Met vriendelijke groet,

Jeantine van der Feest
Product Manager Beleggen
Ik dacht dat je voorheen maximaal één participatie per persoon kon kopen, maar dat zijn er dus twee. Schijnbaar hebben ze nu wel genoeg participaties uitgegeven en willen ze het aantal participaties gelijk houden.

Ik ben benieuwd of men dan ook wat aan de rente gaat doen, die op dit moment nog relatief hoog is. :)

• Tdem
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
oohh schreef op donderdag 28 september 2017 @ 14:25:
Knab gaat de spelregels voor de participatie veranderen:

[...]

Ik dacht dat je voorheen maximaal één participatie per persoon kon kopen, maar dat zijn er dus twee. Schijnbaar hebben ze nu wel genoeg participaties uitgegeven en willen ze het aantal participaties gelijk houden.

Ik ben benieuwd of men dan ook wat aan de rente gaat doen, die op dit moment nog relatief hoog is. :)
5% rente per jaar op een participatie van 5.000 euro? Dat ziet er goed uit... 250 euro per jaar of 20,83 euro per maand. Toch maar eens serieus over nadenken.

• MartijnvdSluis
Yes! Door naar de 3de vraag :)

En meteen door naar vraag 4 8)

[Voor 36% gewijzigd door MartijnvdSluis op 29-09-2017 10:25]

• Ascension
  • Laatst online: 14:15
Nou, een tip voor de datum kan ik wel gebruiken, waarschijnlijk zie ik iets overduidelijks over het hoofd ;-)

• Tdem
  • Niet online
KNAB heeft sinds kort een chatfunctie in de app. Voordeel is dat je al geïdentificeerd bent. Ik heb net via de chat een spaarrekening gesloten. Hoef je dus niet meer voor te bellen :)

• One-eye864
Even een vraag tussendoor: zijn er meer mensen die het 4de raadsel snel genoeg hadden opgelost en zaterdag naar de finale gaan?

• Ascension
  • Laatst online: 14:15
One-eye864 schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 22:27:
Even een vraag tussendoor: zijn er meer mensen die het 4de raadsel snel genoeg hadden opgelost en zaterdag naar de finale gaan?
Ik heb binnen twintig minuten geantwoord en was al te laat :(

• One-eye864
Ascension schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 23:12:
[...]

Ik heb binnen twintig minuten geantwoord en was al te laat :(
ja las op hun Facebook dat om 15:02 de limiet al bereikt was. Hier net wel plek in de finale gescoord

Topicstarter
Nou ben ik echt benieuwd welke stad het is/ was daar waar de finale tickets al vergeven zijn

• One-eye864
Anoniem: 886251 schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 20:55:
Nou ben ik echt benieuwd welke stad het is/ was daar waar de finale tickets al vergeven zijn
De antwoorden waren:

Raadsel 1: Amersfoort
Raadsel 2: 07-10-2017
Raadsel 3: 19:02
Raadsel 4: Onze Lieve Vrouwentoren
Raadsel 5: ??? (Komt morgen om 09:00 online)

• oohh
One-eye864 schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 21:02:
[...]
De antwoorden waren:

Raadsel 1: Amersfoort
Raadsel 2: 07-10-2017
Raadsel 3: 19:02
Raadsel 4: Onze Lieve Vrouwentoren
Raadsel 5: ??? (Komt morgen om 09:00 online)
Ik weet nou nog steeds niet waarom het Amersfoort is. Ik had 'm overigens wel goed.

Raadsel 5 is nu trouwens online. Je moet alle eerdere filmpjes terugkijken om de code te ontcijferen. Net even snel gekeken, maar ik kwam er niet zo snel uit. Vanavond nog maar even puzzelen.

Overigens ga ik waarschijnlijk niet naar Amersfoort, want ben op die tijd niet beschikbaar... ;w

• One-eye864
oohh schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 15:39:
[...]

Ik weet nou nog steeds niet waarom het Amersfoort is. Ik had 'm overigens wel goed.

Raadsel 5 is nu trouwens online. Je moet alle eerdere filmpjes terugkijken om de code te ontcijferen. Net even snel gekeken, maar ik kwam er niet zo snel uit. Vanavond nog maar even puzzelen.

Overigens ga ik waarschijnlijk niet naar Amersfoort, want ben op die tijd niet beschikbaar... ;w
HIj belt met Joël. dat is een klant van Knab crowdfunding die via hun een Fitland heeft geopend in Amersfoort ;-)

Ja ik weet het. Ik zoek me suf in de verschillende filmpjes naar die code. Heb nog ongeveer 5 pogingen maar lukt nog niet echt helaas....

• Tdem
  • Niet online
De finale is live uitgezonden op Facebook en kun je hier terugkijken :)

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 13:15

route99

just passionately curious...

Dit schrijven ze over KNAB bij de Consumentenbond...
https://www.consumentenbo.../producten/knab/knab-plus
Lees de revieuws...

https://www.consumentenbond.nl/betaalrekening/bankenmonitor
ASN kwam er in 2016 ook erg goed uit, gebruiken wij ook.
Triodos is ideëel van opzet, scoort iets lager.

Edit: recente cijfers april 2017 over de kosten...
https://www.consumentenbo...52-betaalrekeningen-p.pdf

[Voor 24% gewijzigd door route99 op 07-10-2017 20:40]

Je eigen geluk bepaal je zelf!

• Shamalamadindon
  • Laatst online: 29-05 12:12
route99 schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 20:36:
Dit schrijven ze over KNAB bij de Consumentenbond...
https://www.consumentenbo.../producten/knab/knab-plus
Lees de revieuws...
ger hindriks had even wat beter onderzoek moeten doen...

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

• Hoeha
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-01-2020
Ik overwoog om hier een zakelijke rekening te gaan openen.
Na diverse horrorverhalen heb ik hier nu erge twijfels bij.

De reacties in dit topic gaven me echter enerzijds vertrouwen, anderzijds wantrouwen; een vertekend beeld is ontstaan. Ik wil deze gelegenheid graag gebruiken om zakelijke klanten van KNAB aan te spreken. Ik wil overtuigd raken om voor KNAB te kiezen.

- lage maandlasten (50% goedkoper dan Rabo bijv.);
- alles digitaal, kan voor- als nadelig werken, maar lees veel goede dingen;
- komt innovatief over, roadmap gevonden en forum lijkt een broeinest van ideeën (de uitvoering daargelaten; weinig kunnen lezen over de praktische ervaringen van deze innovaties)

vs

- een bank die nog in de startup fase zit;
- een moederbedrijf dat nog steeds verwikkeld zit in een miljoenen/miljardenclaim vanwege oplichting;
- geen geoliede machine, sterker nog kans op lekkende olie ( ik lees over bankpassen die niet of weken te laat aankomen, verborgen kosten, per ongeluk 2k teveel afgeschreven en na een Tweet pas geholpen etc.)
- verouderd reader systeem

Kortom, what to do, where to go. Ik neig nu als nuchter persoon 'gewoon' een zakelijke rekening bij mijn huidige Rabobank af te sluiten. Maar wil anderzijds KNAB een kans geven... hm :/ Wat is wijsheid?

• Tdem
  • Niet online
Denk niet dat je van de startup heel veel gaat merken hoor. Dat was 1,5 jaar geleden zo. Maar nu zijn veel dingen verholpen. Volgens mij zijn ze bezig om van de cardreader af te stappen.

Waar ik me meer zorgen om maak zijn de cijfers die Aegon krijgt van de eerlijke bankwijzer. Klimaatverandering een 1!! Je kan wel raden waar KNAB in investeert dus... :(
Hoeha schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 03:39:

De reacties in dit topic gaven me echter enerzijds vertrouwen, anderzijds wantrouwen; een vertekend beeld is ontstaan. Ik wil deze gelegenheid graag gebruiken om zakelijke klanten van KNAB aan te spreken. Ik wil overtuigd raken om voor KNAB te kiezen.

- lage maandlasten (50% goedkoper dan Rabo bijv.);
- alles digitaal, kan voor- als nadelig werken, maar lees veel goede dingen;
- komt innovatief over, roadmap gevonden en forum lijkt een broeinest van ideeën (de uitvoering daargelaten; weinig kunnen lezen over de praktische ervaringen van deze innovaties)

vs

- een bank die nog in de startup fase zit;
- een moederbedrijf dat nog steeds verwikkeld zit in een miljoenen/miljardenclaim vanwege oplichting;
- geen geoliede machine, sterker nog kans op lekkende olie ( ik lees over bankpassen die niet of weken te laat aankomen, verborgen kosten, per ongeluk 2k teveel afgeschreven en na een Tweet pas geholpen etc.)
- verouderd reader systeem

Kortom, what to do, where to go. Ik neig nu als nuchter persoon 'gewoon' een zakelijke rekening bij mijn huidige Rabobank af te sluiten. Maar wil anderzijds KNAB een kans geven... hm :/ Wat is wijsheid?

• OttiglioM
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 10:52
Hoeha schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 03:39:
Dank je voor de link met "horror"verhalen. Ik heb ze met belangstelling gelezen. Persoonlijk vind ik het horror gehalte reuze meevallen. Het is nu eenmaal internet en daar weet je nooit wie wat schrijft en met welke motieven. In mijn zakelijke leven ben ik tot de conclusie gekomen dat er altijd wel een kleine categorie over blijft voor wie je het nooit (helemaal) goed kan doen. Die mensen zijn naar mijn idee oververtegenwoordigd op zo'n klachtensite.

De meest serieuze klacht, in mijn beleving, is het ten onrechte afboeken van 2k. Hetgeen overigens door KNAB erkend is. De klager maakt zich druk over de termijn waarop hersteld wordt. Die klacht is van juni 2016. Ik neem aan dat het inmiddels opgelost is want klager heeft niet meer gereageerd. Het zou klager sieren indien hij de afloop ook vermeld zou hebben.

Een zakelijk rekening hebben we niet bij KNAB. Daar kan ik je dus niets van vertellen. Wat ik je wel kan vertellen is dat KNAB de bank is waar we het minste problemen mee hebben gehad. We zitten in de VUT en moeten voor een aanzienlijk deel van Box3 leven. We kunnen dus niet alles risicodragend beleggen en KNAB geeft ons de beste rente over het spaardeel. Verder vinden we het "virtuele rekening courant" krediet, op basis van dit spaardeel, met 0,0% kosten een zeer prettige mogelijkheid.

Het enige nadeeltje wat ik kan bedenken is de relatief bewerkelijke inlogprocedure in de desktop omgeving. En het gegeven dat je twee keer per jaar van wachtwoord moet veranderen.

[Voor 0% gewijzigd door OttiglioM op 11-10-2017 11:23. Reden: quote foutief ingekort]

• BiLLY_daKid
Ik heb een zakelijke rekening bij KNAB als zelfstandige en kan daar erg goed mee uit de voeten. Gebruikte functionaliteiten komen overeen met een standaard retailklant, geen internationale business.

Ik gebruik de boekhoudkoppeling naar een extern pakket om transacties in te lezen, diverse alerts en de mogelijkheid om de betaalrekening af te romen naar spaar. Jammer dat je niet kan aanzuiveren als je nog positief staat. Fijn is/was de zakelijke rente, maar die is nu ook overal vrijwel nihil.

• yji
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 29-07-2018
Ik heb een paar weken geleden een rekening bij Knab geopent en maar een heel klein bedrag van minder dan 1 Euro bij knab staan en krijg al deze mededeling:
Beste [naam],

Op [datum] heeft Knab onregelmatigheden op jouw Knab Betaalrekening geconstateerd.

Persoonlijk gesprek
Over de geconstateerde onregelmatigheden willen wij graag je toelichting in een persoonlijk gesprek, wij nodigen je daarom uit op [datum] om [tijd] bij ons op kantoor in hoofddorp. De adresgegevens tref je onderaan in de e-mail.

Blokkeren en sluiten van de Knab rekening
Blijft een reactie op deze e-mail uit of ben je niet aanwezig op bovengenoemde afspraak, dan ziet Knab zich gezien de ernst van de onregelmatigheden zonder verdere aankondiging genoodzaakt de rekeningen te blokkeren en te sluiten.

Legitimatiebewijs
Vergeet u niet om een geldig legitimatiebewijs mee te nemen. Voorafgaand aan het gesprek wordt hier naar gevraagd. Indien je geen geldig legitimatiebewijs kunt tonen gaat het gesprek niet door.

Bevestiging
De afspraak moet minstens 1 dag voor aanvang door je zijn bevestigd. Wanneer wij geen bevestiging hebben ontvangen gaat de geplande afspraak niet door.

Met vriendelijke groet,

Knab Servicedesk

• Shamalamadindon
  • Laatst online: 29-05 12:12
Dat is nogal een eis. Hoofddorp is immers niet bij de deur voor een hoop mensen.

Geef vooral updates, hier wil ik wel meer van weten.

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-06 16:07
Dus, je hebt een account op tweakers geopend voor deze post? Heel bijzonder.

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• .SnifraM
  • Niet online
Er zal wel iets meer aan de hand zijn dan hier nu wordt vermeld ;-) Mijn ervaring met KNAB is juist dat ze je altijd zeer snel informeren over allerlei dingen (pinnen in buitenland, creditcard gebruikt, etc.). Als ze zover gaan dat je je persoonlijk moet komen identificeren voor een persoonlijk gesprek is er vast meer gebeurd dan 'minder dan 1 euro overmaken een maand geleden' en nooit meer wat met die rekening gedaan.

@DiedX goed opgemerkt :9 dat bedoel ik dus.

[Voor 5% gewijzigd door .SnifraM op 20-10-2017 19:01]

lol+lol=hihi

• yji
DiedX schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 19:00:
Dus, je hebt een account op tweakers geopend voor deze post?
Dat klopt.
.SnifraM schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 19:00:
Als ze zover gaan dat je je persoonlijk moet komen identificeren voor een persoonlijk gesprek is er vast meer gebeurd dan 'minder dan 1 euro overmaken een maand geleden' en nooit meer wat met die rekening gedaan.
Er gebeurt vrij weinig op de rekening. Ik zou je best wel het rekeningoverzicht per PM toe willen sturen, als je dat zou willen hebben.

• oohh
yji schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 19:26:
[...]

Dat klopt.

[...]

Er gebeurt vrij weinig op de rekening. Ik zou je best wel het rekeningoverzicht per PM toe willen sturen, als je dat zou willen hebben.
Kun je niet gewoon een belletje plegen om te vragen om meer uitleg? Wellicht is er een foutje gemaakt ;)

Ben wel benieuwd naar de uitkomst.

• yji
oohh schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 19:54:
[...]

Kun je niet gewoon een belletje plegen om te vragen om meer uitleg? Wellicht is er een foutje gemaakt ;)

Ben wel benieuwd naar de uitkomst.
Ze nemen helaas geen genoegen met telefonisch contact. Ze willen dat je persoonlijk langkomst met een legitimatiebewijs op hun kantoor in Hoofddorp.
Helaas komt me het op dit moment niet uit om naar Hoofddorp te komen. Dus als ik naar Hoofddorp zou moeten, dan zou ik dat die afspraak toch uit moeten stellen.
Pagina: 1 2 3 ... 13 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee