Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crasheeee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 03-06 18:06
Vreemd verhaal. Het klinkt allemaal erg onlogisch.

Uiteraard kan het een foutje zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 03-06 21:08
Anoniem: 985253 schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 20:02:
Ze nemen helaas geen genoegen met telefonisch contact. Ze willen dat je persoonlijk langkomst met een legitimatiebewijs op hun kantoor in Hoofddorp.
Dat staat in de e-mail. Maar heb je dan nog niet gebeld? Zoals gezegd: het kan een fout zijn.
Telefoonnummer KNAB: 020-3031680

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:45
Het klinkt een beetje alsof de rekening waarmee je je knab-rekening geopend hebt op een zwarte lijst staat. Katvanger-achtige toestanden e.d.

Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat yji een katvanger oid is....

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 886251

Topicstarter
DiedX schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 09:23:
Het klinkt een beetje alsof de rekening waarmee je je knab-rekening geopend hebt op een zwarte lijst staat. Katvanger-achtige toestanden e.d.

Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat yji een katvanger oid is....
Denk het ook, of misschien dat de IP adres buitenlands was en KNAB het niet vertrouwde?

Er zijn genoeg redenen waarom KNAB met klem wil dat je persoonlijk langs komt.
Misschien dat yji niet het hele verhaal vertelt, maar ik denk waarschijnlijk dat het gewoon preventief is of dat KNAB een foutje maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 985253

U123456 schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 08:44:
[...]
Dat staat in de e-mail. Maar heb je dan nog niet gebeld? Zoals gezegd: het kan een fout zijn.
Telefoonnummer KNAB: 020-3031680
Ik heb Knab al gebeld, maar volgens de medewerkers van Knab zou alleen de afdeling veiligheidszaken weten wat de oorzaak van de blokkade zou kunnen zijn. Deze afdeling veiligheidszaken zou volgens hun ook niet telefonisch bereikbaar zijn en ik zou alleen met iemand van de afdeling veiligheidszaken kunnen spreken als ik persoonlijk bij hun in Hoofddorp langs zou komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crasheeee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 03-06 18:06
Anoniem: 985253 schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 13:01:
[...]

Ik heb Knab al gebeld, maar volgens de medewerkers van Knab zou alleen de afdeling veiligheidszaken weten wat de oorzaak van de blokkade zou kunnen zijn. Deze afdeling veiligheidszaken zou volgens hun ook niet telefonisch bereikbaar zijn en ik zou alleen met iemand van de afdeling veiligheidszaken kunnen spreken als ik persoonlijk bij hun in Hoofddorp langs zou komen.
Laat even weten wat de reden was waarom je langs moest komen :)

Het topic begint anders een beetje doelloos te raken, want wij weten niet wat er aan de hand is én jij ook (nog) niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 435808

Dank voor jullie reacties omtrent zakelijk gebruik. Ik kijk het nog even aan.

Bizar voorval dat men op het enige kantoor dient te verschijnen. Ik mag hopen dat zij de gemaakte reiskosten vergoeden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08:01
Het is zover: je kunt nu eindelijk betalingen accorderen via de Knab app. Dus je hebt geen cardreader meer nodig. Helaas nog niet helemaal uitgefaseerd, maar dat zal nog wel worden opgelost.

Je moet het wel zelf instellen: https://www.knab.nl/knab-lab/betalen-zonder-cardreader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .SnifraM
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Wanneer gaat deze bank toch eindelijk eens een kinder(spaar)rekening openen.

Vooralsnog hoor je alleen dat het hun prio niet heeft en dat het allemaal moeilijk is, maar ik ben toch niet de enige die dit zoekt? Blijkbaar is zelfs een internetspaarrekening op naam van je kind al te moeilijk om te realiseren.

</wil ik even kwijt>

lol+lol=hihi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
.SnifraM schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 11:17:
Wanneer gaat deze bank toch eindelijk eens een kinder(spaar)rekening openen.

Vooralsnog hoor je alleen dat het hun prio niet heeft en dat het allemaal moeilijk is, maar ik ben toch niet de enige die dit zoekt? Blijkbaar is zelfs een internetspaarrekening op naam van je kind al te moeilijk om te realiseren.

</wil ik even kwijt>
Laat het ze even via hun eigen community of klantenservice weten, dan kunnen zij inventariseren hoeveel behoefte daar aan is. En daar natuurlijk eventueel op inspelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
oohh schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 11:19:
[...]

Laat het ze even via hun eigen community of klantenservice weten, dan kunnen zij inventariseren hoeveel behoefte daar aan is. En daar natuurlijk eventueel op inspelen :)
Voorlopig willen ze geen kinderrekening openen, dit omdat ze huidige producten goed willen afwerken. Denk dat het wel op het lijstje staat maar dat ze hier op langere termijn wat mee gaan doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:11

FreakNL

Well do ya punk?

Buiten dat;

Wat houdt je tegen om (het is toch gratis) een extra (spaar)rekening te openen en die de naam van je kind te geven? Je krijgt er zelfs een pas bij.

In principe is dat niet anders dan een kindrekening, die valt tot de 18e verjaardag toch ook onder zowel bewind als vermogen van ouder?

/edit
Het ligt iets genuanceerder zie ik:
http://www.benthemgratama...un-kinderen-te-gebruiken/

Als dit nog klopt natuurlijk... :)

Ik vind het zelf ook lastig (onze dochter is 5 weken, dus het is allemaal nog ver weg voordat ze er uberhaupt iets aan heeft), stel je opent nu een rekening op naam van je kind en je spaart daar door de jaren heen op en je puber heeft wat verkeerde vrienden op zijn/haar 18e, daar gaat het geld ;w ... Op een eigen rekening sparen is dan beter, imho, maar hoe sluis je het dan weer door zonder met de belastingdienst te maken te hebben :)

[ Voor 55% gewijzigd door FreakNL op 01-11-2017 15:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• voroniys
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 31-01-2022
Na een ruim gebruik van Knab wil ik weg er van. Bijna iedere keer als ik mijn geld wil opnamen raak ik in de problemen met bereikbaarheid van hun site. Vanochtend was de laatste druppel - site is down vanaf 9:10. Nu is al bijna 10 uur, en de site en alle diensten van Knab nog altijd down.

Ik gebruik Knab alleen maar als spaarrekening en dus heb behoefte om iets met Knab doen 2-3 keer per maand, en toch gaat het regelmatig mis. IPV alle mijn rekeningen verhuizen naar Knab wegens aantrekkelijke tarieven overweeg ik om volledig weg te gaan wegen continu onstabiliteit. ;w Knab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
voroniys schreef op woensdag 27 december 2017 @ 09:58:Ik gebruik Knab alleen maar als spaarrekening en dus heb behoefte om iets met Knab doen 2-3 keer per maand, en toch gaat het regelmatig mis. IPV alle mijn rekeningen verhuizen naar Knab wegens aantrekkelijke tarieven overweeg ik om volledig weg te gaan wegen continu onstabiliteit.
En voor de 'hoogste' spaarrente hoef je ook niet meer bij Knab te zijn ...

[ Voor 3% gewijzigd door U123456 op 27-12-2017 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
voroniys schreef op woensdag 27 december 2017 @ 09:58:
Na een ruim gebruik van Knab wil ik weg er van. Bijna iedere keer als ik mijn geld wil opnamen raak ik in de problemen met bereikbaarheid van hun site. Vanochtend was de laatste druppel - site is down vanaf 9:10. Nu is al bijna 10 uur, en de site en alle diensten van Knab nog altijd down.
Maak nu ongeveer 1.5 jaar gebruik van Knab, en ik heb nog geen storing meegemaakt. Althans, ik heb er geen last van gehad. Wel van gehoord. Toen ik het vanochtend probeerde was er ook niks aan de hand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-04 23:25
Vandaag was het de hele dag al instabiel. Langzame laadtijden, switchen van zakelijk naar Privé (duurt altijd al paar seconden) is traag. Overzichten waren meer dan 15 seconden aan het laden. De interface is nooit de snelste geweest, maar vandaag is het wel erg langzaam vandaag.

Het lijkt sowieso niet een heel goed dagje te zijn voor banken, daar de ABN ook een flinke storing heeft. Je kunt daar geld overboeken, maar het is totaal niet zichtbaar op geen enkel overzicht. Wat dus voor flinke verwarring (en chaos bij de klantenservice) veroorzaakt. Wachttijd bedraagt daar bijna een half uur inmiddels.

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:16

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Ik liep inderdaad ook tegen enorme traagheid aan, vanmorgen. Kon er wel mee werken, maar het laden duurde allemaal wat langer. Vervolgens ook op allestoringen.nl gekeken, maar in de top 12 stonden zowat alle banken opgenomen. Het zal dus wel iets zwaarder zijn geweest dan alleen bij Knab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Bastiaan schreef op woensdag 27 december 2017 @ 19:48:
Ik liep inderdaad ook tegen enorme traagheid aan, vanmorgen. Kon er wel mee werken, maar het laden duurde allemaal wat langer. Vervolgens ook op allestoringen.nl gekeken, maar in de top 12 stonden zowat alle banken opgenomen. Het zal dus wel iets zwaarder zijn geweest dan alleen bij Knab.
Je moest eens weten hoeveel mensen denken dat er betalingen op eerste en tweede kerstdag plaatsvinden en dit nu zien als een storing 8)7

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:16

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Daar mis ik het verband even, tenzij je bedoeld dat de storingen veroorzaakt worden doordat iedereen vandaag alsnog bij alle banken gelijktijdig aan het bankieren is (wat ik ook enigszins betwijfel).

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Nu online
Bastiaan schreef op woensdag 27 december 2017 @ 20:38:
Daar mis ik het verband even, tenzij je bedoeld dat de storingen veroorzaakt worden doordat iedereen vandaag alsnog bij alle banken gelijktijdig aan het bankieren is (wat ik ook enigszins betwijfel).
Er worden geen betalingen gedaan op 1e en 2e kerstdag. Hierdoor krijgen mensen misschien hun geld niet wat ze wel verwachtten --> melden als storing

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

oohh schreef op woensdag 27 december 2017 @ 18:51:
[...]

Maak nu ongeveer 1.5 jaar gebruik van Knab, en ik heb nog geen storing meegemaakt. Althans, ik heb er geen last van gehad. Wel van gehoord. Toen ik het vanochtend probeerde was er ook niks aan de hand.
Ik gebruik Knab nu 3.5 jaar. Ja, er is weleens storing, gisteren was het ook traag. Maar niet zo vaak dat het irritant wordt. Verder erg tevreden, komt vooral omdat ik nogal een neurotische inslag heb qua financiën en potjes en het overzicht houden daarop. Dus wij hebben voor diverse doeleinden bankrekeningen (boodschappen, auto, kinderopvang, overige lasten, etc) en spaarrekeningen (vakantie VS, huis, etc) en dat is bij Knab erg gemakkelijk en allemaal bij de prijs inbegrepen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 435808

De knoop is inmiddels doorgehakt. 1e indruk is eigenlijk prima. Voor een nieuwe speler die het net even anders wil doen kan er verrassend veel. De interface is even wennen als je rabo gewend bent. Maar die gaan ook hun desktop applicatie vernieuwen dus erg vind ik het ( op de laadtijden na ) niet. Klantenservice werkt in het weekend en tot 22 uur. Toevallig was er net een storing gaande toen ik me registreerde.. ben benieuwd wat het komende jaar brengen zal. Ik zal de innovatieve koers en meer stabiliteit zeker weten te waarderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Mijn eerste halfjaar is prima bevallen ondanks dat het pakket van €5 best duur is voor jongeren/studenten heb ik keuze zat aan hoeveel rekeningen ik wil openen/sluiten erg handig voor het overzicht. Elke dag bereikbaar wat handig is als je even iets wil vragen of regelen(als je dit online niet lukt)
De pakketkosten zijn wel weer eruit te halen met voldoende spaargeld en/of het nemen van een Amex kaart.

ABN ernaast wat een "slapende" rekening is maar gratis dus lig er niet echt wakker van.
En de Revolut voor op vakantie.

Wel mis ik het storten bij Knab, dat zou de bank compleet maken in mijn ogen (en het aanbieden van jongerenrekeningen) vandaar de ABN nog als extra

Een minpunt is dat hetgeen in de community word voorgesteld vaak niet word doorgevoerd(ondanks dat er genoeg leden dit ook willen zien) omdat Knab nog druk bezig is met de huidige producten.
Een voorbeeld is de Debitkaart voorstel die in verhouding best hoog gestemd is maar niks mee gebeurd is, zelfde geld voor de kinderrekening/jongeren

Al met al voldoen ze aan mijn verwachtingen en doen ze hun best om je echt een klant te laten zijn en geen nummertje dat je even moet "afhandelen"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Heb ook een Knab rekening afgesloten. De prijs is fijn, kan koppelen met mijn boekhoudpakket, meerdere rekeningen is fijn (kan ik gelijk de BTW en inkomstenbelasting apart zetten bij betaalde facturen). Ziet er vooralsnog goed uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
418O2 schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 22:22:
Heb ook een Knab rekening afgesloten. De prijs is fijn, kan koppelen met mijn boekhoudpakket, meerdere rekeningen is fijn (kan ik gelijk de BTW en inkomstenbelasting apart zetten bij betaalde facturen). Ziet er vooralsnog goed uit
Kan je echt bij wijze van 15 rekeningen openen als je zou willen bij Knab? Ze adverteren met onbeperkt aantal rekeningen, maar heb er zo mijn twijfels bij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
Wat ik irritant vind is dat overboekingen altijd pas volgende werkdag aankomen. Duurt te lang :)

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149800

alwaysleft schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 22:45:
[...]

Kan je echt bij wijze van 15 rekeningen openen als je zou willen bij Knab? Ze adverteren met onbeperkt aantal rekeningen, maar heb er zo mijn twijfels bij ;)
Per rekening met bankpas kost het €5 per maand.
Maar je kunt zo veel spaarrekeningen openen als je wilt. Heb er zelf iets van 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Nu online
En CC ook inbegrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:02
Ik kreeg laast bij het doen van een iDeal betaling eerst een wachtwoord wijzigen scherm van KNAB voor mijn neus. Nu ken ik de webshop in kwestie al jaren, klopte het certificaat van KNAB en kreeg ik hetzelfde verzoek zodra ik de URL van KNAB benaderde die in mijn password manager bekend is. Toch vind ik het een onhandige keuze om dit vanuit een iDeal betaling te doen. Het kan phishing in de hand werken als mensen dit als legitiem gedrag kennen en zonder blikken of blozen hun wachtwoord informatie invullen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .SnifraM
  • Niet online
Anoniem: 149800 schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 10:20:
[...]

Maar je kunt zo veel spaarrekeningen openen als je wilt. Heb er zelf iets van 8.
HUH? Ik heb hier toch echt andere ervaringen mee. Betaal maar 1x €5 per maand voor een en/of rekening met 2 extra rekeningen (incl bankpassen) + 3 spaarrekeningen.

edit: en een creditcard

[ Voor 3% gewijzigd door .SnifraM op 12-01-2018 11:31 ]

lol+lol=hihi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Anoniem: 149800 schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 10:20:
[...]

Je kunt toch onbeperkt aantal rekeningen openen bij Knab voor 5 euro per maand. Dat is hun reclame zelfs :?

[ Voor 3% gewijzigd door alwaysleft op 12-01-2018 12:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

alwaysleft schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 12:42:
[...]

Je kunt toch onbeperkt aantal rekeningen openen bij Knab voor 5 euro per maand. Dat is hun reclame zelfs :?
Ja dat klopt ook. Ik heb er 3 met pas en 5 spaarrekeningen. Ik heb ook nog een en/of rekening met 2 passen met een andere KNAB gebruiker en dat is ook gratis

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Brent schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 10:18:
Wat ik irritant vind is dat overboekingen altijd pas volgende werkdag aankomen. Duurt te lang :)
Huh? Van Knab naar Knab is altijd direct.
En van Knab naar bv de Rabo duurt net zo lang als van ING naar ABN
Dat is voor iedere bank zo. Dat zijn internationale regels om fraude op te sporen. Daar wordt binnen Europa nu aan gewerkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Nu online
Bij mij is van Knab>andere bank altijd 24u. Andere banken is dat meestal zelfde dag nog, en dat is bij Knab nooit zo (bij mij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Brent schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 13:10:
Bij mij is van Knab>andere bank altijd 24u. Andere banken is dat meestal zelfde dag nog, en dat is bij Knab nooit zo (bij mij).
Bij mij voor 13:00 is zelfde dag bij ING/SNS van andere banken weet ik het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hebben jullie ook problemen met iDeal betalingen die je met je mobiel goedkeurt.

Heb zelf namelijk wel eens last van dat als ik een rekening kies en de pincode intoets deze laad en weer terug gaat naar beginscherm om een rekening te kiezen. Soms wel 3x voor de betaling lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Ortep schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 12:58:
[...]

Ja dat klopt ook. Ik heb er 3 met pas en 5 spaarrekeningen. Ik heb ook nog een en/of rekening met 2 passen met een andere KNAB gebruiker en dat is ook gratis
Dus dan betaal je in feite 2x €5 per maand toch?

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Als die andere gebruiker al 5 betaald niet ;) Het is maar hoe je het bekijkt :)

[ Voor 27% gewijzigd door FreakNL op 14-01-2018 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

MensionXL schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 23:33:
[...]

Dus dan betaal je in feite 2x €5 per maand toch?
We betaalden alle twee natuurlijk gewoon. We hebben ieder ook meerdere rekeningen. Maar die extra en/of rekening koste geen extra geld. Net zoals 12 extra betaalrekeningen of spaarrekeningen geen extra geld kosten.

Natuurlijk zijn we niet met 2 mensen een rekening bij de Knab begonnen voor 1 en/of rekening

[ Voor 16% gewijzigd door Ortep op 14-01-2018 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-09-2024
Knab is een prima bank, maar de website is zo verschrikkelijk traag! Dat maakt het haast onwerkbaar. Na iedere klik weer 5 - 10 sec. moeten wachten is uit het 56k modem tijdperk, dit kan echt niet meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10:09

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

Anoniem: 886251 schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 16:36:
Hebben jullie ook problemen met iDeal betalingen die je met je mobiel goedkeurt.

Heb zelf namelijk wel eens last van dat als ik een rekening kies en de pincode intoets deze laad en weer terug gaat naar beginscherm om een rekening te kiezen. Soms wel 3x voor de betaling lukt.
Beetje late reactie, maar herkenbaar. met name als de camera weer op de qr richt. ik heb dus het gevoel dat de app in de achtergrond blijft scannen. Vanaf dat ik de camera bedek met mijn vinger na het scannen van de qr. gaat het elke keer goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonsaiboom
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-03 15:07
Anoniem: 886251 schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 13:48:
[...]

Bij mij voor 13:00 is zelfde dag bij ING/SNS van andere banken weet ik het niet.
Bij mij voor Rabobank ook

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DiedX
Leolinedance schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 12:42:
Knab is een prima bank, maar de website is zo verschrikkelijk traag! Dat maakt het haast onwerkbaar. Na iedere klik weer 5 - 10 sec. moeten wachten is uit het 56k modem tijdperk, dit kan echt niet meer.
+1. Het is bij mij geen 5 seconden, maar traag genoeg om irritant te worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10:07
Brent schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 13:10:
Vanochtend rond 10u opdracht ingevoerd van Knab naar Rabo en die is zojuist binnengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik mis wel een studenten/jongeren rekening.

Dit punt is vaak onder discussie gestaan in hun community maar tevereefs.

Ook de vraag om Visa Debit is de suggestie alleen genoteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Is iemand bekend met Knab Beleggen?

Je kan 10K inleggen of maandeijks 100eu vo 12maanden.

het is jer alternatief op Vermogensbeheer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
Ik heb nu een klein bedrag daar lopen. Wat wil je weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
DiedX schreef op zondag 28 januari 2018 @ 09:54:
Ik heb nu een klein bedrag daar lopen. Wat wil je weten?
Hoe werkt het, en moet je eenmalig 100 inleggen of maakt dat niet uit zolang je maar na 1jaar 1200 hebt staan(100 x 12maanden)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DiedX
Dat staat voor een deel in de handleiding, maar is wat vaag. Je moet inderdaad €100 pm inleggen (of 10k eenmalig geloof ik). Echter: opnemen staat vrij.

Het idee met Knab Beleggen is wel dat je op de lange termijn (15jr+) belegd.

Datgene waar ik het meest vrolijk van word is het feit dat er áctief belegd wordt, én dat je dat ziet:

Afbeeldingslocatie: https://www.diederik.nl/wordpress/wp-content/uploads/2018/01/Schermafbeelding-2018-01-28-om-17.36.03.png
Voor verder advies: het beleggingstopic (hier op GoT) geeft beter advies dan mijn persoon :) Ik ben in ieder geval voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
DiedX schreef op zondag 28 januari 2018 @ 17:39:
Dat staat voor een deel in de handleiding, maar is wat vaag. Je moet inderdaad €100 pm inleggen (of 10k eenmalig geloof ik). Echter: opnemen staat vrij.

Het idee met Knab Beleggen is wel dat je op de lange termijn (15jr+) belegd.

Datgene waar ik het meest vrolijk van word is het feit dat er áctief belegd wordt, én dat je dat ziet:

[afbeelding]
Voor verder advies: het beleggingstopic (hier op GoT) geeft beter advies dan mijn persoon :) Ik ben in ieder geval voor :)
Dank!

Was vooral benieuwd naar hoe het werkt bij Knab, maar zal zeker het topic doorzoeken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guysp
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08:40
Na al langere tijd twijfelen om de overstap te maken was de grote hoeveelheid aan storingen bij ABN afgelopen week genoeg om eindelijk de knoop door te hakken. Ik weet dat het afgelopen weekend om een DDoS ging, en ABN daar niet gek veel aan doen maar het is eens tijd om te wisselen.

Ik ga volop gebruik maken van de optie om zoveel spaarrekeningen aan te maken als je wilt, dit wilde ik al langer bij ABN maar dat kost allemaal extra. Hopelijk gaat het mij goed bevallen, overstappen is namelijk zo een gedoe ;p

// TODO: Schrijf een signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
guysp schreef op maandag 29 januari 2018 @ 12:00:
Na al langere tijd twijfelen om de overstap te maken was de grote hoeveelheid aan storingen bij ABN afgelopen week genoeg om eindelijk de knoop door te hakken. Ik weet dat het afgelopen weekend om een DDoS ging, en ABN daar niet gek veel aan doen maar het is eens tijd om te wisselen.

Ik ga volop gebruik maken van de optie om zoveel spaarrekeningen aan te maken als je wilt, dit wilde ik al langer bij ABN maar dat kost allemaal extra. Hopelijk gaat het mij goed bevallen, overstappen is namelijk zo een gedoe ;p
Bij Knab kun je digitaal overstappen als het goed is, scheelt papierwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guysp
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08:40
Anoniem: 886251 schreef op maandag 29 januari 2018 @ 12:09:
[...]

Bij Knab kun je digitaal overstappen als het goed is, scheelt papierwerk.
Daar ga ik ook zeker gebruik van maken, maar je moet nog altijd je rekeningnummer doorgeven aan iedereen, zoals je werkgever, duo en de belastingdienst. Dat is het meeste gedoe, wordt eens tijd dat je (net als mobiele nummers) je rekeningnummer gewoon kunt meenemen.

// TODO: Schrijf een signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radical1980
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-01 18:04
Ik zit privé sinds juli 2014 bij KNAB. Dit vanwege de hoge rente destijds. Wilde ook wel eens dit nieuwe initatief ondersteunen. Wilde in eerste instantie bij introductie instappen maar ik vond de kosten toen te hoog. Deze kosten zijn uiteindelijk verlaagd.

Sinds 2016 ook ervaring met een zakelijke bij KNAB. Dit vanwege de lage kosten en de gratis transacties. Voor een startup ideaal om in de opstartfase lage maandelijkse kosten te hebben.

Over het algemeen ben ik tevreden. Tegenwoordig kun je zonder identifier betalingen doen. :)

Wat ik nog mis voor zakelijk is het aanvragen van een tweede betaalpas. Je kunt wel een tweede rekening openen maar eigenlijk vind ik dat niet zo handig.

Afgelopen december werkten de alerts niet zoals ik zal verwachten voor zakelijk. Er waren betaalverzoeken gedaan richting klanten. Via de alerts ingesteld dat er melding komen wanneer bedragen > 200 euro worden bijgeschreven. De melding kwam wel alleen een dag nadat het was bijgeboekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-06 16:58
Sinds begin 2014 heb ik een KNAB basis pakket welk toen afgesloten kon worden en dit is nog altijd gratis. Ik kan de betaalpas niet gebruiken om te pinnen, enkel om over te boeken en zo geld van- en naar mijn KNAB spaarrekening verplaatsen. En dat is ook mijn beoogde doel, het grootste gedeelte van mijn spaargeld staat bij KNAB. Daarnaast heb ik een rekening bij Regiobank en voorheen had ik een rekening bij de Rabobank.

Voor mij is de enige reden om gebruik te maken van KNAB de hogere spaarrente. De app, website etc. voldoen prima voor mijn doel, al blijft het overboeken tussen banken vervelend, dit is ook van toepassing op andere banken maar als je spaargeld bij een andere bank staat dan je betaalrekening heb je hier meer mee te maken. Voorkomt wel impulsief grote aankopen :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-06 20:35

d0s

sssst

De Visa card die je bij KNAB kan aanvragen als onderdeel van je abonnement wordt geleverd door Qander. Qander registreert elke creditcard bij het BKR, dus ook een creditcard waarvan het verbruik netjes maandelijks wordt betaald middels incasso.

Het is dat ik een push kreeg van BKR, anders had ik het geeneens geweten. Zeer kwalijke zaak waarover meer mensen op het KNAB forum nu hun ongenoegen uiten.

Was voor mij reden om een klacht in te dienen bij KNAB, en een creditcard bij ICS te nemen.

Verder wel tevreden over KNAB, het enige wat af en toe lastig is is de trage website. Ik had wel verwacht dat ze qua app/techniek wat verder waren (zoals BUNQ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
d0s schreef op maandag 19 februari 2018 @ 21:21:
De Visa card die je bij KNAB kan aanvragen als onderdeel van je abonnement wordt geleverd door Qander. Qander registreert elke creditcard bij het BKR, dus ook een creditcard waarvan het verbruik netjes maandelijks wordt betaald middels incasso.

Het is dat ik een push kreeg van BKR, anders had ik het geeneens geweten. Zeer kwalijke zaak waarover meer mensen op het KNAB forum nu hun ongenoegen uiten.

Was voor mij reden om een klacht in te dienen bij KNAB, en een creditcard bij ICS te nemen.

Verder wel tevreden over KNAB, het enige wat af en toe lastig is is de trage website. Ik had wel verwacht dat ze qua app/techniek wat verder waren (zoals BUNQ).
Logisch ook, zo smeren ze je een Doorlopend Krediet aan kun je op je gemak terugbetalen maar wel de volle 14% rente erbij leggen.

Snap ook niet waarom ze met Qander zijn gaan werken maar goed.

Bunq bied wel een eigen Mastercard aan en dat is veel handiger mi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

Die Mastercard bij BUNQ is een debet card helaas (anders had ik daar Premium gehad).
Geen 'echte' creditcard en kun je in het buitenland helemaal niks mee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• .SnifraM
  • Niet online
Anoniem: 886251 schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 21:26:
[...]

Logisch ook, zo smeren ze je een Doorlopend Krediet aan kun je op je gemak terugbetalen maar wel de volle 14% rente erbij leggen.

Snap ook niet waarom ze met Qander zijn gaan werken maar goed.

Bunq bied wel een eigen Mastercard aan en dat is veel handiger mi.
Gewoon op tijd je zaakjes terugbetalen (lees: direct in 1x aan het einde van de maand). Heb serieus nog nooit in 10+ jaar rente betaald bij welke creditcard dan ook 8)7

lol+lol=hihi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

Het punt is dat Qander de card al standaard als krediet aanmeld, zelfs al los je netjes maandelijks af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 601201

Ben ik blij dat ik voor american express gekozen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertJP
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 01-10-2024
d0s schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 21:32:
Geen 'echte' creditcard en kun je in het buitenland helemaal niks mee.
Waarom zou de debit card van Bunq niet werken in het buitenland? Die van N26 doet het wereldwijd. Debit is zelden een probleem. Er zijn wel een paar gevallen bekend zoals autoverhuurders die een echte creditcard als borg willen zien en de catering in vliegtuigen die geen internetverbinding heeft om je banksaldo te controleren - sommige maatschappijen hebben een beleid tegen debit om die reden, maar over het algemeen maakt het helemaal niks uit. Met mijn N26 debit card heb ik gewoon in Kenia betaald bij een tankstation en online bestellingen uit de USA betaald, om maar wat te noemen. (Het tankstation accepteerde 'Visa' maar dat is een ander verhaal.)

[ Voor 4% gewijzigd door AlbertJP op 20-02-2018 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

Je zegt het zelf al: een paar gevallen. Autoverhuurders en catering in het vliegtuig. Ook een aantal hotels accepteerden een debit card niet.

Dat zijn nou net de momenten dat ik een creditcard wil gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertJP
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 01-10-2024
Voor mij persoonlijk zijn die niet echt relevant en ben ik tevreden met een kaart waarmee ik online kan betalen en kan pinnen waar geen Maestro wordt ondersteund. Ik was het vooral oneens met helemaal niks, verder laat ik het hierbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
Ondanks de huidige acties (Tijdelijk: 1e jaar 50% korting en 50 euro bij gebruik overstapservice) is het volgens de website van KNAB nog steeds mogelijk om de eerste 3 maanden gratis KNAB uit te proberen en daarna over te stappen naar het basispakket:
Knab Basis
Gratis
Beschikbaar nadat je gratis 3 maanden Knab Plus of Premium hebt geprobeerd
Link: https://www.knab.nl/rente-tarieven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:39
Ik krijg een mail van Knab dat de gratis proefperiode afloopt. Ik heb echter alleen wat spaarrekeningen, ik dacht dat dat altijd gratis zou blijven. Iemand deze mail ook gehad? Vraag me af het een foutje betreft.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09:54
MrAngry schreef op maandag 17 september 2018 @ 08:39:
Ik krijg een mail van Knab dat de gratis proefperiode afloopt. Ik heb echter alleen wat spaarrekeningen, ik dacht dat dat altijd gratis zou blijven. Iemand deze mail ook gehad? Vraag me af het een foutje betreft.
same here, erg raar... :X

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-06 16:49

GforceNL

Out of memory....

Ik kreeg de mail ook terwijl ik al jaren terug mijn account heb opgeheven....

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Ja, hier ook die mail ontvangen. Dacht eerst aan spam, maar mail is toch echt van Knab zelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:39
Er staat ook dat ik ongeveer een jaar klant ben, maar dat is meer 4 jaar. Het zal dan denk ik een fout betreffen.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:46

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Foutje inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:51

bonzz.netninja

Niente baffi

GforceNL schreef op maandag 17 september 2018 @ 08:43:
Ik kreeg de mail ook terwijl ik al jaren terug mijn account heb opgeheven....
Wij ook, maar kreeg de mail ook. Echter bleek ik ook gewoon in te kunnen loggen en mijn gegegevens te zien....terwijl ik er van uit ging dat alles netjes verwijderd was

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 00:19
Ik heb nog wel een spaarrekening bij knab maar ook al 4 jaar en heb deze mail ook gehad. Kan uit die opmerking niet opmaken of dit dan ook om een fout gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02-06 16:57
MrAngry schreef op maandag 17 september 2018 @ 08:39:
Ja hier ook en er heeft nooit bij gestaan dat de basis spaarrekening een proefperiode was. Zie nu dat het al bekend is op Twitter.

https://mobile.twitter.co...tatus/1041567136785870851

[ Voor 11% gewijzigd door WhySoSerious? op 17-09-2018 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miena21
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 03-06 08:59
Kreeg de mail ook. Heb ze maar meteen terug gemaild met de vraag of ze nog goede IT-ers zoeken ;-)
Genoeg ZZP-ers in hun klantenbestand denk ik

[ Voor 19% gewijzigd door miena21 op 17-09-2018 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-06 21:38

page404

Website says no

Ik heb deze berichten een paar maanden geleden al gekregen en toen telefonisch contact gehad. De medewerker zei dat het inderdaad een actie was en ik ook na 3 maanden moest betalen voor een gezamenlijke rekening. Ik ben toen uit mijn slof geschoten en gezegd dat als dat waar is ik de boel meteen op ging zeggen. Was namelijk iets waar ik ook specifiek voor gebeld had indertijd. Hij heeft toen navraag gedaan en kwam met excuses tot de conclusie dat ik gelijk had. Raar dat ik daar nu pas een mail over krijg.

[ Voor 8% gewijzigd door page404 op 17-09-2018 15:31 ]

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 914139

Samen met twee anderen wouden we een bedrijfsrekening open bij KNAB bank en na het aanmelden zijn we geannuleerd zonder opgave van reden, het begint dus al gelijk met slechte communicatie. We waren verbaasd en willen toch wel heel graag een rekening open, dus we besloten op te bellen om alsnog klant te worden en we kwamen erachter dat de reden van annulering is dat we allemaal bij onze contactgegevens ons enige huidige werk mailadres hebben gebruikt. Dit mag niet volgens KNAB en dus wordt je zomaar geweigerd. Het enige wat we konden doen is opnieuw aanmelden, we besloten dat ook te doen. Het is toch wel vreemd dat ze niet dat ze kleine dingetjes niet kunnen aanpassen en heel je aanvraag opnieuw laten invoeren. Bij het opnieuw aanmelden kwamen we erachter dat we onze bedrijfsnaam niet meer kunnen gebruiken als gebruikersnaam omdat die al bezet is. Terwijl alles geweigerd is en dus nooit meer gebruikt gaat worden. Nogmaals opgebeld om te kijken of er iets aan gedaan kon worden maar dat kon niet en we moesten er simpelweg maar mee leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nu zit ik al een tijdje bij Knab, tevreden klant (de bank doet gewoon wat het doen moet)maar vind de prijs niet perse de moeite waard.

Vooral omdat hun Visa niks is en ik niet veel rekeningen heb lopen bij Knab.

Nou overweeg ik om over te stappen naar Moneyou Go en daarnaast N26 naast te houden.

Ik kan alleen niet uit de Voorwaarden van Moneyou opmaken of er groot verschil zit met Knab.
Behalve dat je bij Moneyou alleen Euro betalingen kan maken binnen de SEPA regio (Knab kan ook andere valuta voor betalingen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• falconxp
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-06 22:27
Anoniem: 886251 schreef op zondag 2 december 2018 @ 12:28:
Nu zit ik al een tijdje bij Knab, tevreden klant (de bank doet gewoon wat het doen moet)maar vind de prijs niet perse de moeite waard.

Vooral omdat hun Visa niks is en ik niet veel rekeningen heb lopen bij Knab.

Nou overweeg ik om over te stappen naar Moneyou Go en daarnaast N26 naast te houden.

Ik kan alleen niet uit de Voorwaarden van Moneyou opmaken of er groot verschil zit met Knab.
Behalve dat je bij Moneyou alleen Euro betalingen kan maken binnen de SEPA regio (Knab kan ook andere valuta voor betalingen).
Moneyou Go mist op dit moment veels te veel zaken in hun app en deze is ook nog eens instabiel. Dat zal waarschijnlijk ook de reden zijn dat het volgend jaar nog gratis is. Ik zou deze op dit moment niet aanraden als primaire NL bank. Als je een goedkoper alternatief zoekt is de ASN bank misschien wel iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
falconxp schreef op zondag 2 december 2018 @ 18:32:
[...]

Moneyou Go mist op dit moment veels te veel zaken in hun app en deze is ook nog eens instabiel. Dat zal waarschijnlijk ook de reden zijn dat het volgend jaar nog gratis is. Ik zou deze op dit moment niet aanraden als primaire NL bank. Als je een goedkoper alternatief zoekt is de ASN bank misschien wel iets.
Instabiel?

In welk opzichte

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• falconxp
Crashed en af en toe geen toegang. Verder kan je de app maar op 1 toestel te gelijkertijd installeren en activeren. Voor elke activatie moet je 0,01 euro betalen met iDeal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxxi
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-04 19:18
falconxp schreef op maandag 3 december 2018 @ 06:08:
[...]

Crashed en af en toe geen toegang. Verder kan je de app maar op 1 toestel te gelijkertijd installeren en activeren. Voor elke activatie moet je 0,01 euro betalen met iDeal.
Heb sinds 2 weken een Go rekening. Al 4x meegemaakt dat ik in de app niet kon inloggen door een technische storing. Half uur later werkt het weer. Nogal irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Maxxi schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 21:44:
[...]

Heb sinds 2 weken een Go rekening. Al 4x meegemaakt dat ik in de app niet kon inloggen door een technische storing. Half uur later werkt het weer. Nogal irritant.
Dan is bunq waarschijnlijk een beter alternatief, lijkt me

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maxxi
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-04 19:18
Anoniem: 886251 schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 00:26:
[...]

Dan is bunq waarschijnlijk een beter alternatief, lijkt me
Dat is het inderdaad geworden inmiddels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik overweeg momenteel ook de overstap van Knab naar Bunq Free en N26 ernaast.

Bunq voor alle vaste lasten en inkomsten, en N26 voor alle (pin)betalingen in binnen en buitenland

Heeft Bunq nog enige beperkingen tov Knab?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• falconxp
Anoniem: 886251 schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 09:52:
Ik overweeg momenteel ook de overstap van Knab naar Bunq Free en N26 ernaast.

Bunq voor alle vaste lasten en inkomsten, en N26 voor alle (pin)betalingen in binnen en buitenland

Heeft Bunq nog enige beperkingen tov Knab?
1)Geen spaarrekeningen
2)Geen beleggen
3)Free heeft maar 1 rekening
4)Geen gratis creditcard (AMEX of KNAB VISA)
5)Geen bankpas

Ad4) Wordt voor een gedeelte ingevuld met N26. Je krijgt alleen een Debit Mastercard ipv een Creditcard. Bij sommige bedrijven geeft dit problemen
Ad5)Ingevuld door N26

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
falconxp schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 14:00:
[...]

1)Geen spaarrekeningen
2)Geen beleggen
3)Free heeft maar 1 rekening
4)Geen gratis creditcard (AMEX of KNAB VISA)
5)Geen bankpas

Ad4) Wordt voor een gedeelte ingevuld met N26. Je krijgt alleen een Debit Mastercard ipv een Creditcard. Bij sommige bedrijven geeft dit problemen
Ad5)Ingevuld door N26
ad1+3)N26 heeft toch ook spaarpotjes? Of zie ik dat fout?
Zie wel dat ik bij Bunq meerdere rekeningen kan openen in mijn gratis "proefmaand" , weet alleen niet of ze actief blijven na deze 'proefmaand'.

ad4) De ervaring met Qander is echt sneu dacht dat ICS soms slecht was nou Qander is wel heel beperkt, heb een Amex kaart los van Knab genomen overigens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• U123456
Anoniem: 886251 schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 15:38:
[...]

Een N26 spaarpotje (Spaces) met 0,0% is iets anders dan een spaarrekening van KNAB met 0,22% rente of bij Leaseplanbank met 0,35% rente.

[ Voor 17% gewijzigd door U123456 op 30-01-2019 18:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• falconxp
Anoniem: 886251 schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 15:38:
[...]

Zie wel dat ik bij Bunq meerdere rekeningen kan openen in mijn gratis "proefmaand" , weet alleen niet of ze actief blijven na deze 'proefmaand'.

ad4) De ervaring met Qander is echt sneu dacht dat ICS soms slecht was nou Qander is wel heel beperkt, heb een Amex kaart los van Knab genomen overigens.
ad1+3)Geen rente op de potjes
De aangemaakte rekeningen blijven actief maar je kan geen nieuwe toevoegen. Tevens worden de passen gedeactiveerd.

ad4)Qander is inderdaad waardeloos. Heb de Amex kaart. Deze is via KNAB goedkoper. Zit bij het abo in van 5 euro per maand. Bij AMEX zelf 5,50 voor the Green Card.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 474132

Wat is het probleem met Qander dan? Je krijgt toch gewoon je Visa cc en doet daar je betalingen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 474132 schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 20:43:
Wat is het probleem met Qander dan? Je krijgt toch gewoon je Visa cc en doet daar je betalingen mee?
Tot je beroep wil doen op de verzekeringen, soms gaat dit goed en krijg je je geld terug. En vaker gaat t fout of duurt de afhandeling maanden..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 07:25

JvS

Ik heb hem zelf ook

Achja, ik dat verzekeren kan je (zoals ik) ook allemaal maar onzinnige kosten vinden. Ik heb liever een erg goedkope CC die overal werkt, dan dat ik een verzekering betaal voor dingen die ik zelf prima kan bekostigen als het mis gaat. Bij een verzekering betaal je on the long run toch diezelfde kosten + administratie + marge.

Ik houd me aan de wijsheid, verzeker alleen dingen die je niet kunt dragen zonder dat het ontwrichtend werkt.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oohh
Wel interessant voor dit topic. Naar eigen zeggen werkt Knab gedurende Q1 aan de onderstaande features:
- Instant Payments
- Mobiel signeren van zaken als roodstand, beleggen (zodat je geen Cardreader meer nodig hebt)
- Verbeterd aanmeldingsproces (aanmelden via de Knab App)
- Betaalverzoeken
- IBAN Naam check
- Spaarpotjes aanmaken in de Knab App
- Beter inzicht in toekomstige transacties in de Knab App
Bron

Vooral instant payments, betaalverzoeken (met instant payments overbodig?) en spaarpotjes zijn wel interessant :) Nu nog Apple Pay, hehe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01:45

The_Worst

Unox

Enige waar ik eigenlijk op wacht zijn NFC-betalingen maar daar zal je toch wel weer extra voor moeten gaan betalen net zoals bij de andere banken.

Betaalverzoeken doe ik allemaal al via Tikkie dus dat is eigenlijk wel een beetje too little too late.

Op de instant payment na dus weinig boeiends helaas.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
oohh schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 23:59:
Wel interessant voor dit topic. Naar eigen zeggen werkt Knab gedurende Q1 aan de onderstaande features:

[...]

Bron

Vooral instant payments, betaalverzoeken (met instant payments overbodig?) en spaarpotjes zijn wel interessant :) Nu nog Apple Pay, hehe.
Dit maakt het overwegen van overstap nog moeilijker haha, instant payments en betaalverzoeken is we een van de redenen om over te willen stappen.

Ook mis ik bij Knab een ‘jongeren’ pakket zoals dat bij veel andere banken wel kan. Bunq bied nog Free aan wat samen met N26 een voordelige optie kan zijn.

5euro voor Knab plus als je alleen 2rekeningen wil zonder cc is wel jammer

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 886251 op 31-01-2019 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
Door een e-mail van Knab een beetje verrast over het geringe aantal klanten:
Samen met 226.278 anderen maak jij onderdeel uit van Knab. Daarom vinden we het belangrijk en leuk om ons jaarverslag over 2018 met jou te delen. Belangrijk, omdat jij hebt bijgedragen aan die cijfers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Nu online
Anoniem: 886251 schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 09:57:
[...]

5euro voor Knab plus als je alleen 2rekeningen wil zonder cc is wel jammer
CC zit bij Plus inbegrepen dacht ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Brent schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 15:26:
[...]

CC zit bij Plus inbegrepen dacht ik?
Dat is waar, ik bedoelde eigenlijk als je alleen twee rekeningen wilt dan is die maandbijdrage best “duur”.

Overigens is de CC van Qander niet fijn (qua service) en de Amex Green kun je bijna altijd gratis krijgen voor het eerste jaar bij Amex.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• U123456
Is de KNAB Visa Card nu ook bij Qander aan te vragen, dus buiten de bankomgeving van KNAB om?
Op https://knab.qander.nl/ kom ik namelijk een aanvraagformulier tegen .... :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 07:25

JvS

Ik heb hem zelf ook

Anoniem: 886251 schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 16:19:
[...]

Dat is waar, ik bedoelde eigenlijk als je alleen twee rekeningen wilt dan is die maandbijdrage best “duur”.

Overigens is de CC van Qander niet fijn (qua service) en de Amex Green kun je bijna altijd gratis krijgen voor het eerste jaar bij Amex.
Welke service verwacht je precies van een creditcard provider?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1 2 ... 17 Laatste