• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
JvS schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 17:24:
[...]

Welke service verwacht je precies van een creditcard provider?
Bereikbaar zijn bij vragen (24/7, vanuit de hele wereld) voor vragen als pas kwijt/betaling geweigerd etc.
Goede response op verzekerings claims
Makkelijk bedragen kunnen betwisten.

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:10
[b]Iemt schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 16:19:[/
Overigens is de CC van Qander niet fijn (qua service) en de Amex Green kun je bijna altijd gratis krijgen voor het eerste jaar bij Amex.
Amex Green kost normaal ~65 EUR per jaar. De kaart is bij Knab na het eerste jaar gratis als je 1500 EUR per jaar uitgeeft. Dat is volgens mij makkelijk te doen (met bijvoorbeeld een vakantie, wat boodschappen of anderzins). Dat scheelt je wel weer switchen, en je kunt tenminste je punten behouden.

Anoniem: 886251

Topicstarter
JvS schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 17:24:
[...]

Welke service verwacht je precies van een creditcard provider?
Betaalgemak, realtime inzicht iver transacties.
Euhm chargebacks die je snel kunt uitvoeren, dit duurt bij Qander wel tot 1-2maanden soms..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFirepit
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:36

TheFirepit

Vuurbal

Op dit moment ben ik bezig om me te oriënteren op een nieuwe bank om samen met mijn vrouw onze rekeningen (ING & Rabo) te consolideren en bij één bank onder te brengen.

Wat ik nu als eisen bij mezelf naar boven heb gekregen zijn:
- bij voorkeur (minimaal) 4 betaalrekeningen (pinmogelijkheid voor minimaal 3 hiervan)
- bij voorkeur (minimaal) 5 spaarrekeningen
- een creditcard (heb nu een ICS MasterCard)
- basiszaken zoals automatische incasso's, overboekingen en pinbetalingen (Europa/Wereldwijd) moeten natuurlijk zonder problemen verlopen

Na het rondneuzen tussen de mogelijkheden heb ik een aantal interessante initiatieven gezien als bung en moneyou welke mij wel aanspraken, maar ik ben toch nog wat huiverig om daar volledig op over te stappen op dit moment.

Qua prijs en wat je er voor krijgt lijkt KNAB het dichtste in de buurt te komen van wat ik graag allemaal wil en voor een goed prijs.

Er is alleen niet heel erg veel te vinden over de tevredenheid bij KNAB (dat kan natuurlijk ook goed zijn). Hier en daar zijn er wat berichten over terug te vinden, maar niet heel veel. Hoe tevreden zijn jullie met KNAB? En hebben jullie nog zaken waar we wel of niet over zouden moeten naar KNAB?

It's nice to be important, but it's more important to be nice.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchAddick
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-04 18:38
Ik zit nu een aantal jaren bij KNAB en het bevalt uitstekend. Geen seconde spijt van de overstap van de rabobank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaZnGaNL
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06-05 07:49
Zojuist deze SMS gekregen van KNAB:
Beste Harm, er zijn voor phishing-berichten 'uit naam van Knab' in omloop. Ook via sms. Kijk op onze website hoe je phishing kunt herkennen.
Gewaarschuwd mens telt voor 2. ;)

Jewel 4 Kids voor leuke haarknipjes voor baby's & kinderen, Chunks en de nieuwste rage van Loom Bands!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 21:51

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-05 20:16

JvS

Ik heb hem zelf ook

PolarBear schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 17:27:
[...]

Bereikbaar zijn bij vragen (24/7, vanuit de hele wereld) voor vragen als pas kwijt/betaling geweigerd etc.
Goede response op verzekerings claims
Makkelijk bedragen kunnen betwisten.
Anoniem: 886251 schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 20:17:
[...]

Betaalgemak, realtime inzicht iver transacties.
Euhm chargebacks die je snel kunt uitvoeren, dit duurt bij Qander wel tot 1-2maanden soms..
Ik geloof day ik wat minder eisen heb. Ik wil gewoon een hoge acceptatiegraad en kunnen inzien wat ik betaald heb. Daar houdt het wel een beetje mee op. Dat gaat vooralsnog goed. Ik weet niet hoe "realtime" het is, maar ik kan gewoon weer lekker amazonnen en heb een f1tv abo'tje afgesloten. Gaat allemaal goed.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Als je een gezamenlijke rekening opent en pakket bij Knab, betaal je dan 10EU (omdat je beide een pakket moet hebben). Of betaa je 5EU en heb je samen 1 betaalpakket?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wilbert
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05:59
Anoniem: 886251 schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 22:28:
Als je een gezamenlijke rekening opent en pakket bij Knab, betaal je dan 10EU (omdat je beide een pakket moet hebben). Of betaa je 5EU en heb je samen 1 betaalpakket?
Je heb dan 1 gezamenlijk pakket (5 euro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 06-05 14:31
Vandaag wat overgeboekt naar een ING rekening. Na refresh stond het geld geld nog op mijn rekening. Dus ik kijken staat er -xxx bedrag en dan in licht grijs Flitsbetaling betekent dat het nieuwe instant payments?

Edit:

Blijkbaar is dat dus een instant payment! Ontvanger meldde dat hij het bedrag al heeft ontvangen

[ Voor 20% gewijzigd door Pukson op 02-05-2019 09:49 ]

Add me op Stadia: Gloogle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-05 13:33

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Er is afgelopen week een aankondiging van een wijziging in de AV per 1 juli gekomen die al zoiets benoemde:
De belangrijkste toevoegingen en wijzigingen in de voorwaarden
  • Betaalverzoek: Nieuw in de voorwaarden. In de loop van dit jaar kun je via de Knab App iemand anders – of meerdere personen – vragen om geld aan jou over te maken.
  • IBAN-Naam Check: Ook nieuw! Controleer met de IBAN-Naam Check of de naam en rekeningnummer van de begunstigde overeenkomen en voorkom zo fraude en vergissingen.
  • Instant Payments: We hebben alvast toegevoegd dat overboekingen in de loop van dit jaar binnen 5 seconden worden verwerkt, mits de bank van de andere partij dit ook ondersteunt.
  • Bepalingen over de Knab App: De bepalingen over het gebruik van onze app zijn toegevoegd.
  • Veiligheidsregels: De laatste versie van de ‘Uniforme veiligheidsregels’ - opgesteld door de Consumentenbond en de Nederlandse Betaalvereniging – is toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bastiaan schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 09:05:
Er is afgelopen week een aankondiging van een wijziging in de AV per 1 juli gekomen die al zoiets benoemde:

[...]
Ze lopen aardig achter vind ik met de betaalverzoeken en naam check. Ben ook bang dat zr Apple Pay als een van de laatste gaan introduceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4myra
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-06-2024
Knab.nl zegt: "Flitsbetalingen of Instant Payments zijn betalingen die door een nieuw betalingsysteem realtime worden verwerkt, zodat de ontvanger het geld altijd binnen 5 seconden op de rekening heeft staan. Ook ’s avonds, in het weekend en op feestdagen. Momenteel wordt je overboeking binnen Nederland binnen maximaal 1 werkdag bijgeschreven, maar in de loop van dit jaar wordt Instant Payments de nieuwe norm. Sommige overboekingen worden al instant verwerkt. Je herkent deze aan de omschrijving 'Instant payment' of 'Flitsbetaling' in je bij- en afschrijvingen."

ABN-Amro doet alle betalingen naar mijn Knab rekening instant, ongeacht tijdstip of bedrag. Ik merk dat Knab dit niet altijd doet, niet naar ABN of Bunq.

Enig idee welke logica Knab hanteert welke betalingen wel of niet instant gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonsaiboom
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-03 15:07
Ik heb er geen patroon in kunnen herkennen. Niet in rekeningnummer, tijdstip, bedrag - ik denk dat ze het simpelweg gefaseerd invoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLLY_daKid
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:24
Ik neem aan dat batchbetaling zoals salaris en incasso's kunnen niet near real time vanwege de hoeveelheden. Gewone overboeking zullen wel direct zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:01
Hangt ook af van hoeveel betalingen je doet en naar wie. Als ik mijn belastingaanslag betaal bij de rabobank staat bij de eerste boeking dat de ontvanger het geld direct heeft, de tweede boeking de volgende dag. Brieven met nieuwe acceptgiro's krijg ik vervolgens ook op verschillende dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilbert
  • Laatst online: 05:59
Zojuist hebben ze ook de mogelijkheid tot het doen van een betaalverzoek in de app gemaakt.

Handig !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
wilbert schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 10:31:
Zojuist hebben ze ook de mogelijkheid tot het doen van een betaalverzoek in de app gemaakt.

Handig !
Was het niet de bedoeling dat dit in Q1 al klaar zou zijn? Ze zijn wel erg sloom geworden met implementatie van nieuwe dingen zeg :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:42
Simpel vraagje.

Kan je een gezamenlijke rekening openen bij Knab, met 1 Plus account en 1 basis account?

Oftewel: voor 5 euro per maand meerdere rekeningen en meerdere passen, waarbij mijn vriendin ook gebruik kan maken van een pas en digitaal inzicht heeft - maar niet bij alle (spaar)rekeningen kan die ik op mijn Plus account beheer.)

Heeft iemand van jullie ervaring met een dergelijke constructie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
Richh schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 02:15:
Kan je een gezamenlijke rekening openen bij Knab, met 1 Plus account en 1 basis account?

Heeft iemand van jullie ervaring met een dergelijke constructie?
De website is hierover een beetje vaag. Misschien maar even bellen met Knab om na te vragen?
Hebben jullie allebei al een eigen rekening bij Knab? Dan is de gezamenlijke rekening helemaal gratis. Je opent deze eenvoudig vanuit je Persoonlijke Bankomgeving. Andersom geldt het natuurlijk ook: heeft slechts één van jullie een eigen rekening bij Knab en daarnaast een gezamenlijke rekening? Dan kan de ander gratis een eigen rekening openen. Helemaal in jullie voordeel!
Link: https://www.knab.nl/betalen/gezamenlijke-rekening

Je weet dat je met Knab Basis niet kan pinnen en de gebruiksmogelijkheden dus beperkt zijn?

[ Voor 16% gewijzigd door U123456 op 10-08-2019 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Je kan ook een gezamenlijke rekening openen (Knab Plus) en dan betaal je €5,- per maand.

Informeer bij Knab naar het aanvraagproces ervoor

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• U123456
Verzekeraar Aegon voegt zijn bankactiviteiten samen met Knab.
De twee onderdelen van Aegon gaan verder onder de naam Knab en komen per 1 oktober onder leiding van Nadine Klokke, die onder meer zeventien jaar ervaring heeft bij ING.

Klokke zegt te willen voortborduren op de stevige basis van Knab, dat momenteel 650.000 klanten heeft. „Ik ga er alles aan doen om samen met het team de hoge klantwaardering en onze stevige positie in de markt te continueren.”
Link: https://www.limburger.nl/...amen-onder-nieuwe-leiding

[ Voor 71% gewijzigd door U123456 op 15-08-2019 18:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-05 16:33

page404

Website says no

Als ik ING lees en dan de “hoge klantwaardering willen continueren” denk ik: als je je maar gedraagt. We gaan het zien :) tot nu toe erg tevreden. Behalve Qander dan.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mfpower
  • Laatst online: 18:45

Mfpower

In dubio

Ik ben erg ontevreden met Knab, na ongeveer 4 jaar bij hun gebankierd te hebben. Mijn vrouw en ik hebben een gezamenlijke rekening bij Knab lopen.

Het komt zeer regelmatig voor (nu altijd) dat zij geen geld kan overmaken (saldo te laag, terwijl er genoeg op staat) of niet kan inloggen. Bij mij werkt het wel. Het is dus duidelijk een rechtenprobleem oid. Na gebeld te hebben gaven ze o.a. aan dat macOS niet ondersteunt wordt. Ik doe ook alles via macOS, no problemo. Na flink doorklagen konden ze het probleem bij mijn vrouw reproduceren (op hun windows machines) en zouden het doorzetten naar 2e lijn en binnen 10 werkdagen terugbellen. Deden ze niet natuurlijk.

Na een maand bellen wij weer (mijn vrouw kan de bankzaken gewoon helemaal niet meer doen door dit issue), geeft aan dat dit probleem al twee maanden speelt, wordt onderbroken door de hork die gewoon zegt "nee hoor, pas een maand". Geven precies hetzelfde aan, geen mac gebruiken. Niet doorheen te komen.

Welke internet-only bank ondersteunt er nou geen mac? Terwijl daar het probleem niet eens ligt. Bij een Internet-only bank moet de helpdesk wel heel goed zijn. Dat is dus ook niet het geval. Ik maak inmiddels al het geld voor mijn vrouw zelf maar over maar dat werkt toch niet!

Dat, gekoppeld met het gebrek aan innovatie (apple pay anyone?) en slechte credit card heeft deze bank geen toegevoegde waarde meer. Misschien laat ik de spaarpotjes er staan, levert marginaal meer rente op dan gewone bank. Maar de rente is zo laag dat 3x niets nog steeds niets is. Ik zou iedereen adviseren weg te blijven bij deze bank. Het begon goed, maar ze zijn nu hetzelfde (of slechter) als iedere andere bank, gekoppeld met het gebrek aan normale kantoren.

Maandag gaan we naar de Rabobank om een rekening + overstapservice te openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Mfpower schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 10:45:
Ik ben erg ontevreden met Knab, na ongeveer 4 jaar bij hun gebankierd te hebben. Mijn vrouw en ik hebben een gezamenlijke rekening bij Knab lopen.

Het komt zeer regelmatig voor (nu altijd) dat zij geen geld kan overmaken (saldo te laag, terwijl er genoeg op staat) of niet kan inloggen. Bij mij werkt het wel. Het is dus duidelijk een rechtenprobleem oid. Na gebeld te hebben gaven ze o.a. aan dat macOS niet ondersteunt wordt. Ik doe ook alles via macOS, no problemo. Na flink doorklagen konden ze het probleem bij mijn vrouw reproduceren (op hun windows machines) en zouden het doorzetten naar 2e lijn en binnen 10 werkdagen terugbellen. Deden ze niet natuurlijk.

Na een maand bellen wij weer (mijn vrouw kan de bankzaken gewoon helemaal niet meer doen door dit issue), geeft aan dat dit probleem al twee maanden speelt, wordt onderbroken door de hork die gewoon zegt "nee hoor, pas een maand". Geven precies hetzelfde aan, geen mac gebruiken. Niet doorheen te komen.

Welke internet-only bank ondersteunt er nou geen mac? Terwijl daar het probleem niet eens ligt. Bij een Internet-only bank moet de helpdesk wel heel goed zijn. Dat is dus ook niet het geval. Ik maak inmiddels al het geld voor mijn vrouw zelf maar over maar dat werkt toch niet!

Dat, gekoppeld met het gebrek aan innovatie (apple pay anyone?) en slechte credit card heeft deze bank geen toegevoegde waarde meer. Misschien laat ik de spaarpotjes er staan, levert marginaal meer rente op dan gewone bank. Maar de rente is zo laag dat 3x niets nog steeds niets is. Ik zou iedereen adviseren weg te blijven bij deze bank. Het begon goed, maar ze zijn nu hetzelfde (of slechter) als iedere andere bank, gekoppeld met het gebrek aan normale kantoren.

toon volledige bericht
De klantenservice laat ook de wensen over maar ze zijn ook verre van innovatief, iets wat voor mij de reden was om juist naar hun te gaan maar nu dus tegenvalt. iDin kennen ze niet, kinderrekeningen komen er ook niet. Je merkt dat het forum waar veel klanten hun suggesties brachten niet naar word geluisterd. En volgens de Consumentenbond hebben zij de slechtste Klantenservice (nou kan je betwijfelen hoe fair zo een onderzoek is maar goed). Ook is hun standaard smoes wij zijn een kleine bank dus kunnen niet zo veel innoveren als andere banken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JohanNL
  • Laatst online: 22:17
Knab bood ook altijd de mogelijkheid aan om zoveel als maar wil ( vast wel een fair use policy, maar toch ) aan betaalrekeningen te openen inclusief bankpas en al.
Echter ben ik er sinds kort achter gekomen dat ze dit blijkbaar stilzwijgend hebben afgeschaft.
Je kunt nu maximaal 5 rekeningen hebben.
Niet dat ik er meer nodig heb maar bij Bunq krijg je er al 25 en het bijbehorende betaalpakket kost net geen €10.
Ze hadden een streepje voor op dit vlak en nog steeds wel want voor 5 rabo/ing/abn rekeningen ben je meer kwijt dan die €5 bij Knab.

Mee eens met anderen dat Knab qua bank niet echt een goede bank is en innovaties zijn ver te zoeken.
Toch blijf ik erbij want ik heb zo'n participatie die mij 5% rente oplevert op een inleg van 5K.
Met een rente van vrijwel 0% die je op spaarrekeningen krijgt, ontvang ik na aftrek kosten gewoon zo'n €17 per maand.
Dus het is voor mij gewoon financieel lucratief om de boel aan te houden.
Daarnaast heb ik de Knab American Express creditcard en die is en blijft gratis mits je minimaal €1500 per jaar uitgeeft, dat scheelt voor mij ook weer €65 per jaar.
Voor iDin en dat soort zaken heb ik nog wel een studentenrekening lopen bij één van de grootbanken.

Innovatief zijn ze niet maar in bepaalde gevallen ben je wel aardig voordelig uit met Knab.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower
  • Laatst online: 18:45

Mfpower

In dubio

JohanNL schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 11:53:
Innovatief zijn ze niet maar in bepaalde gevallen ben je wel aardig voordelig uit met Knab.
Ja daarom zaten we er ook nog. Maar als het gewoon niet werkt en ze fixen het niet dan betaal je weinig voor nog minder. Geld overmaken lijkt me toch wel een bare minimum wat je van een bank mag verwachten. En als het niet werkt support om het te fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Mfpower schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 17:03:
[...]

Ja daarom zaten we er ook nog. Maar als het gewoon niet werkt en ze fixen het niet dan betaal je weinig voor nog minder. Geld overmaken lijkt me toch wel een bare minimum wat je van een bank mag verwachten. En als het niet werkt support om het te fixen.
Werkt dat niet dan?
Heb nooit problemen daarmee gehad en ze hebben ook zoals de grootbanken al een tijdje instant payments.

Qua support niet heel veel ervaring maar ben altijd keurig geholpen met de vragen en verzoeken via hun chat platform.
Wel blijf ik van mening dat een bank waar je als persoon ook naarbinnen kunt stappen echt wel een meerwaarde biedt.
Knab was volgens mij de eerste bank in NL met het idee om een bank te beginnen zonder filialen, maar dan via online/telefoon een betere service te bieden dan de andere banken en daarbovenop geld te besparen.
In de praktijk is het toch wel anders gelopen en is de support nou niet echt beter/slechter te noemen maar hebben ze dus geen filialen waar je naar binnen kunt lopen.
En qua kosten, tja, €5 per maand betalen voor je bankzaken is nou ook niet echt goedkoop afgezien van wat je er dan allemaal bij krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• U123456
Mfpower schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 10:45:

Hier gaat KNAB er ook uit. Was alleen nog in gebruik als Basis account vanwege de spaarrekening. Maar met de huidige spaarrente overbodig geworden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-05 14:35

The_Worst

Unox

Hier momenteel hetzelfde sentiment bij Knab. Ik ga nog niet overstappen maar ik zie ook geen reden meer om wel bij ze te blijven. Niet innovatief en daarnaast überhaupt geen toegevoegde waarde ten opzichte van andere banken.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .SnifraM
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Zelf zit ik al sinds 2014 bij KNAB en op zich altijd tevreden maar overstappen zal niet heel lang meer duren. De rente was altijd een goede reden om te blijven, maar inmiddels ook niet meer. De redenen voor het ontbreken van een kinderrekening zijn ook echt niet meer van deze tijd. Ze gooien het al jaren op 'een kind moet zich legitimeren maar wij hebben geen winkels waar dit kan, dus kinderrekening kan niet'... Bij SNS open ik in 5 minuten een kinder spaarrekening, maar dat is volgens KNAB niet mogelijk/wettelijk.

lol+lol=hihi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
.SnifraM schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 13:02:
Zelf zit ik al sinds 2014 bij KNAB en op zich altijd tevreden maar overstappen zal niet heel lang meer duren. De rente was altijd een goede reden om te blijven, maar inmiddels ook niet meer. De redenen voor het ontbreken van een kinderrekening zijn ook echt niet meer van deze tijd. Ze gooien het al jaren op 'een kind moet zich legitimeren maar wij hebben geen winkels waar dit kan, dus kinderrekening kan niet'... Bij SNS open ik in 5 minuten een kinder spaarrekening, maar dat is volgens KNAB niet mogelijk/wettelijk.
Gek genoeg kan het bij ASN anders wel en Triodos..

Maar ze doen bij Knab geen moeite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .SnifraM
  • Niet online
Anoniem: 886251 schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 13:19:
[...]

Gek genoeg kan het bij ASN anders wel en Triodos..

Maar ze doen bij Knab geen moeite
Precies dit, je voelt je daardoor gewoon niet serieus genomen. Als je klantenbestand om zoiets vraagt, doe je daar toch onderzoek naar? Het lijkt nu net of 1 werknemer heeft geroepen 'dat kan wettelijk niet!' en dat dit vervolgens jarenlang als reden wordt gebruikt door heel KNAB 8)7

lol+lol=hihi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Topicstarter
.SnifraM schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 15:56:
[...]

Precies dit, je voelt je daardoor gewoon niet serieus genomen. Als je klantenbestand om zoiets vraagt, doe je daar toch onderzoek naar? Het lijkt nu net of 1 werknemer heeft geroepen 'dat kan wettelijk niet!' en dat dit vervolgens jarenlang als reden wordt gebruikt door heel KNAB 8)7
Dit is ook de reden waarom ik weg ben bij Knab, ze dien alsof ze luisteren naar je maar doen er niks mee. Zag tijd terug dst ze het Forum hebben “vernieuwd” maar niemand reageerde er positief op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
@.SnifraM @Anoniem: 886251 Er is volgens mij helemaal geen legitimatieplicht voor een rekening voor een kind.
Enkel het BSN nummer is benodigd en daarmee wordt zover ik weet ook geen controle op uitgevoerd.
Punt is dat jij als ouder/wettelijk vertegenwoordiger degene bent die verantwoordelijk is en van jou moeten ze dan ook de gegevens hebben.

Het is dus wel degelijk mogelijk maar ze willen/kunnen het om één of andere reden niet.
Ze zullen zich wel verplicht voelen om het dan gratis aan te bieden én een nog hogere rente aan te moeten bieden.
Kost geld en levert te weinig / niks op voor Knab, ik weet het anders ook niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Ik heb geen problemen met Knab, misschien heb ik geluk.
Maar de reden waarvoor ik destijds ben overgestapt (hogere rente) is steeds minder van toepassing. Omdat ik een redelijk hoog bedrag op de spaarrekening heb verdien ik door het renteverschil met de grootbanken nog steeds de hogere kosten terug, maar het is eigenlijk centenwerk geworden. Zolang ik verder geen grote problemen tegenkom blijf ik.
Features zoals tig aparte rekeningen heb ik niet nodig, dat vind ik juist veel onoverzichtelijker. Geld is geld, het is niet gelabeld, tenminste niet voor mij.

[ Voor 16% gewijzigd door Henk007 op 14-10-2019 22:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wenzel
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:17
Wat negatief allemaal over KNAB.
Ik ben overgestapt van ABN-Amro naar KNAB en ben nog steeds blij dat ik het gedaan heb. De rente is inderdaad een stuk lager geworden, maar nog steeds hoger dan de grote banken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Wenzel schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 21:56:
Ik ben overgestapt van ABN-Amro naar KNAB en ben nog steeds blij dat ik het gedaan heb. De rente is inderdaad een stuk lager geworden, maar nog steeds hoger dan de grote banken.
Het is ook niet zozeer een slechte bank, het is maar net de vraag waarom je naar Knab bent overgestapt. Als je voor de service en innovatie bent gegaan heb je wellicht een foute keuze gemaakt al zal dit per persoon verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .SnifraM
  • Niet online
Wenzel schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 21:56:
Ik ben verder wel gewoon tevreden over hetgeen ze wel kunnen bieden. :9 Maar als je als bank de keuze maakt om geen kinderrekening aan te bieden, sluit je in feite iedereen met kind uit. Het is ook niet heel makkelijk om bij een andere bank een kinderrekening te openen omdat die je dan weer verplichten om ook zelf een rekening daar te hebben (betaald). Een losstaande kinderrekening is meestal niet mogelijk onder de 18.

lol+lol=hihi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:23
Na de laatste rentedaling heb ik op 2 oktober ook het spaargeld wat op mijn KNAB rekeningen stond overgeboekt naar een andere spaarrekening. Ik heb slechts het KNAB basis pakket en gebruikte het enkel voor spaargeld. De rekening opzeggen heeft op dit moment geen zin, het basis pakket kost toch niets maar het renteverschil levert mij te weinig op om het gedoe van overboeken tussen verschillende banken nog te rechtvaardigen.

De rente is relatief nog behoorlijk hoog bij KNAB, maar aboluut stelt het allemaal niets meer voor. Uiteraard ligt de rentetendens buiten macht van KNAB of welke consumentenbank dan ook, dat valt ze niet kwalijk te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Sinds dit jaar heeft knab ingevoerd dat je niet meer met username en password mag inloggen, maar dat je ook de code moet gebruiken (als je hun identificeer app niet gebruikt). Het niet nodig hebben van de identifier, om even snel in je bank rekening te kijken vond ik een groot voordeel van KNAB. Dus hier was ik al niet blij mee.

Echter ik ben er achter gekomen dat dit ook voor ideal betalingen geldt. Dus als je een ideal betaling start, inloggen met username password, dan de code voor inloggen en dan nog de code voor het bevestigen van de bestelling.

Als ik bij de rabo een ideal betaling doe, hoeft al die onzin niet, dan is het bank/pas gegevens ingeven (ik laat mijn browser het niet onthouden) en code voor de bevestiging van de betaling.

Ik krijg het idee dat ze mensen naar de app willen dwingen, en dat is nou juist wat ik niet wil.

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Waarom zou je de app niet meer willen? Ik ben geen enorm fan van Knab, maar vind het betalen via een QR code met de app een van de dingen die ik wél relaxed vind werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunn0)))
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 12-04 10:26
Ik heb een zakelijke rekening geopend bij Knab, maar dat was aan hun kant in eerste instantie fout gegaan. In eerste instantie wist de klantenservice mij te vertellen dat dit best een paar werkdagen kon duren. Gelukkig kon een paar dagen later iemand mij na een vraag van mij vertellen dat er iets mis was gegaan (gebeurde volgens deze persoon 1 op de 100 keer) en dat hij/zij de aanvraag zou wissen zodat ik het allemaal opnieuw kon doen. Deze persoon heeft mijn nieuwe aanvraag volgens mij wel een duwtje gegeven, want de rekening was binnen een minuut of 5 beschikbaar. Toch wel netjes achteraf.

Ik moet wel zeggen dat de app ietwat gedateerd aandoet. Technisch is er iets mis waardoor het invoeren van tekst in een invoerveld enorm sloom gaat op mijn telefoon. Volgens mij gebruiken ze een bekend JavaScript framework waarbij ze er voor zorgen dat het component elke keer opnieuw wordt gerendered bij invoer van elk nieuw karakter in het invoerveld. Ik meende iets op te vangen dat ze met een nieuw registratieproces bezig zijn, dus hopelijk wordt dat snel opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-05 16:42
jeanj schreef op woensdag 13 november 2019 @ 09:55:
Als ik bij de rabo een ideal betaling doe, hoeft al die onzin niet, dan is het bank/pas gegevens ingeven (ik laat mijn browser het niet onthouden) en code voor de bevestiging van de betaling.
Je vergeet voor 't gemak even dat je die random reader nodig hebt. Da's toch net zo goed een aparte 'app' die bovendien nog eens op een device draait die je vaak niet bij je hebt.

Voor mij is dit juist een reden om van Rabo naar Knab te gaan. M'n telefoon heb ik altijd bij me. Die random reader niet.
Ik krijg het idee dat ze mensen naar de app willen dwingen, en dat is nou juist wat ik niet wil.
Dit doen alle banken. Mobiele apps zijn lastiger te 'kraken' dan een web applicatie. Is veiliger dus minder gedoe met hoogbejaarden die voor de zoveelste keer een virus installeren.

[ Voor 19% gewijzigd door Hydra op 13-11-2019 13:29 ]

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-05 17:11
Rabo is ook bezig om de reader uit te faseren.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Hmmbob schreef op woensdag 13 november 2019 @ 13:29:
Rabo is ook bezig om de reader uit te faseren.
Yup, en daar ga je voor de website ook de app nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
Iets dat ik me vaker afvraag is welke backup heb je als je telefoon wordt gestolen/ verloren/ defect raakt. Op deze manier creëer je naar mijn mening toch echt een single point of failure. Dat ben ik niet gewend, ik wil altijd voor alles een alternatief/ fallback/ backup achter de hand hebben.

[ Voor 9% gewijzigd door Henk007 op 13-11-2019 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Laatst online: 06-05 09:41
@Henk007 Dat, en ook dat de veiligheid van een telefoon een stuk minder is dan een reader: dit zijn niet op afstand te 'hacken'.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Henk007 schreef op woensdag 13 november 2019 @ 14:46:
Iets dat ik me vaker afvraag is welke backup heb je als je telefoon wordt gestolen/ verloren/ defect raakt.
Dan kun je vrij simpel een nieuwe telefoon toevoegen. Daarvoor heb je dan wel een 2e factor nodig, bijvoorbeeld de TAN codes van de ING.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Hydra schreef op woensdag 13 november 2019 @ 13:27:
[...]

Je vergeet voor 't gemak even dat je die random reader nodig hebt. Da's toch net zo goed een aparte 'app' die bovendien nog eens op een device draait die je vaak niet bij je hebt.

Voor mij is dit juist een reden om van Rabo naar Knab te gaan. M'n telefoon heb ik altijd bij me. Die random reader niet.

[...]

Dit doen alle banken. Mobiele apps zijn lastiger te 'kraken' dan een web applicatie. Is veiliger dus minder gedoe met hoogbejaarden die voor de zoveelste keer een virus installeren.
Ik zie mijn telefoon juist als een onveilig device, mede hoe ik er zelf mee om ga. Ik zou nog liever zien dat de pas-lezer niet generiek zouden zijn. Dan is het nog veiliger

Ik wil/hoef ook niet altijd mijn bankzaken kunnen doen, dus 7x24 toegang is voor mijn niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
jeanj schreef op woensdag 13 november 2019 @ 22:36:
Ik wil/hoef ook niet altijd mijn bankzaken kunnen doen, dus 7x24 toegang is voor mijn niet nodig.
Ik hoop dat je begrijpt dat een bank een applicatielandschap niet voor jou persoonlijk ontwikkelt maar voor de grote gemene deler. En voor die mensen is een mobiele app gewoon veiliger. En jij hebt misschien geen 7x24 toegang nodig, maar dat is wel iets dat mensen willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-05 10:15
Hydra schreef op woensdag 13 november 2019 @ 22:49:
[...]

Ik hoop dat je begrijpt dat een bank een applicatielandschap niet voor jou persoonlijk ontwikkelt maar voor de grote gemene deler. En voor die mensen is een mobiele app gewoon veiliger. En jij hebt misschien geen 7x24 toegang nodig, maar dat is wel iets dat mensen willen.
‘Willen’ is nog zachtjes gezegd in deze.
Ik verwacht het gewoon als iets vanzelfsprekends.

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:10
Sinds dit jaar heeft knab ingevoerd dat je niet meer met username en password mag inloggen, maar dat je ook de code moet gebruiken (als je hun identificeer app niet gebruikt). Het niet nodig hebben van de identifier, om even snel in je bank rekening te kijken vond ik een groot voordeel van KNAB. Dus hier was ik al niet blij mee.

Echter ik ben er achter gekomen dat dit ook voor ideal betalingen geldt. Dus als je een ideal betaling start, inloggen met username password, dan de code voor inloggen en dan nog de code voor het bevestigen van de bestelling.

Dit is sinds September het geval in verband met PSD2, waardoor 2FA in bepaalde gevallen verplicht is. Deze regels gelden voor alle banken, al kan de implementatie per bank net een beetje verschillen. Je zult dit dus ook bij banken als ING en Rabobank aantreffen.

• jeanj
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

oohh schreef op donderdag 14 november 2019 @ 00:37:
[...]

Dit is sinds September het geval in verband met PSD2, waardoor 2FA in bepaalde gevallen verplicht is. Deze regels gelden voor alle banken, al kan de implementatie per bank net een beetje verschillen. Je zult dit dus ook bij banken als ING en Rabobank aantreffen.
Maar het punt van mijn originele post was dat Knab nu wel heel erg vergaat met hun 2FA, namelijk bij Ideal betaling inloggen en twee keer om codes vragen en dat de Rabo dat nog steeds met 1 code doet (zonder in te loggen)

Als de app met het hebben van een (geautoriseerde) telefoon of bankpas en gegenereerde code, 2fa is voor de Rabobank, dan zou Knab dit ook kunnen aanpassen door het inloggen er geheel tussen uit te halen voor Ideal betalingen, of alleen een van de twee keer code invoeren. Of je de code dan met de app of identifier doet is niet relevant,beide is 2fa
Hydra schreef op woensdag 13 november 2019 @ 22:49:
[...]

Ik weet dat ik niet de belangrijkste klant voor ze ben :)

Maar of een app veiliger is, dat is dus de vraag. Dit gaat net als bij de introductie van telebankieren. eerst beweert men (de banken) dat het veilig. Dan vinden criminelen allerlei wegen om toch de boel te onderscheppen, met name is de zwakste schakel de mens zelf, maar ook zijn computer/telefoon. Dan scherpen de banken de voorwaarden aan zodat het risico meer bij jou komt te liggen
(zie, https://www.veiligbankieren.nl/ 3) Zorg voor een goede beveiliging van de apparatuur die u gebruikt voor uw bankzaken)

Hoeveel telefoons zijn er niet in omloop met een OS versie welke niet meer wordt ondersteund, daarmee voldoe je al niet meer aan de voorwaarden. (de app van de Rabobank draait op Android 5, terwijl 7.0 al uit support is) Veel mensen staan daar niet bij stil Hoeveel malafide apps zijn er al uit de stores gehaald (die zijn meestal gericht op het sturen van advertenties). Apps worden verkocht en later met een update pas malifide (en dit heb je meestal niet door, want ze worden automatisch geupdate, ik bedoel niet de bank apps.) De meeste malafide apps richten zich nu nog op het manipuleren van advertentie of het stelen van gegevens, maar dezelfde technieken kunnen ook worden gebruikt om de bank apps te gaan manipuleren....

[ Voor 50% gewijzigd door jeanj op 14-11-2019 07:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
We dwalen af, maar met alle threat vectoren die bekend zijn is digitaal bankieren via een browser (waar je als bank weinig tot geen controle hebt over de omgeving waarin je pagina geladen wordt) nog altijd onveiliger dan via een app. Period.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• degroot
  • Niet online
Wat mij meer stoort aan KNAB is dat ze in hun beginfase heel erg de "Vernieuwende Bank" speelde. Maar de laatste tijd lopen ze ver achter qua inovatie!
Ik mis Apple Pay of mobiel betalen op Android (Geen Google Pay!)

www.degroot-it.nl

• Rik.
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 05-05 16:49

Het vragen van een extra verificatiecode wordt nu bij alle banken ingevoerd. ING heeft dit ook sinds een tijdje. De rede dat banken dit doen is vanwege de PSD2 wetgeving, hierbij zijn ze dat verplicht.

Edit: mijn reactie was overbodig, zie dat hierboven al dezelfde uitleg gegeven is.

[ Voor 3% gewijzigd door Rik. op 14-11-2019 10:37 ]

• Brent
Hmmbob schreef op donderdag 14 november 2019 @ 08:19:
We dwalen af, maar met alle threat vectoren die bekend zijn is digitaal bankieren via een browser (waar je als bank weinig tot geen controle hebt over de omgeving waarin je pagina geladen wordt) nog altijd onveiliger dan via een app. Period.
Totale onzin. A priori: een desktop OS en browser updaten zichzelf, telefoons zelden of nooit (enkel de app). Period.

Als je bewijs voor het omgekeerde heb, laat het dan maar zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• degroot
  • Niet online
Brent schreef op donderdag 14 november 2019 @ 11:09:
[...]

Totale onzin. A priori: een desktop OS en browser updaten zichzelf, telefoons zelden of nooit (enkel de app). Period.

Als je bewijs voor het omgekeerde heb, laat het dan maar zien.
Euhm, als er OS updates voor mijn telefoon zijn , worden die automatisch geinstalleerd hoor.

www.degroot-it.nl

• Brent
degroot schreef op donderdag 14 november 2019 @ 11:27:
[...]

Euhm, als er OS updates voor mijn telefoon zijn , worden die automatisch geinstalleerd hoor.
Precies.

• degroot
  • Niet online
Ja , die zijn er regelmatig voor Android. Snap je punt nog steeds niet

www.degroot-it.nl

• Brent
Ah, u heeft onder een steen gelegen.

Wikipedia: Android (operating system)
Wikipedia: Android (operating system) (zie de 87.7%)

Zie (elders) ook de reden voor Project Treble en Project Mainline (en in mindere mate de Go-editie).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
[...]
een desktop OS en browser updaten zichzelf,
Maar bieden veel meer mogelijkheden voor onderschepping van input mbv malafide scripts, (banking) trojans en keyloggers dan telefoon OS'en en sowieso de apps. Het risicoprofiel is echt heel anders.

• Brent
Anders, maar niet minder dan mobiele OSes. Daar vind je die dingen ook op. Het is denk ik niet voor niets dat er zoveel phishing/malafide apps zijn ipv desktop software: het werkt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hydra
jeanj schreef op donderdag 14 november 2019 @ 07:04:
Maar of een app veiliger is, dat is dus de vraag.
Nee, dat is het niet. Ik heb zelf in het ING mobiel bankieren team gewerkt en dat is uitgebreid onderzocht. Gemiddeld genomen zijn apps een stuk veiliger dan mobiele websites.
Brent schreef op donderdag 14 november 2019 @ 12:27:
Anders, maar niet minder dan mobiele OSes. Daar vind je die dingen ook op. Het is denk ik niet voor niets dat er zoveel phishing/malafide apps zijn ipv desktop software: het werkt...
Dat het kan is het punt niet, het komt extreem veel minder voor. Vooral iOS zet behoorlijk dichtgetimmerd en de gemiddelde bejaarde jailbreakt z'n iPhone niet.
Misschien moet je jezelf even als security consultant laten inhuren door al die banken als je het zoveel beter weet.

[ Voor 57% gewijzigd door Hydra op 14-11-2019 16:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DiedX
  • Laatst online: 21:01
degroot schreef op donderdag 14 november 2019 @ 10:01:
Wat mij meer stoort aan KNAB is dat ze in hun beginfase heel erg de "Vernieuwende Bank" speelde. Maar de laatste tijd lopen ze ver achter qua inovatie!
Ik mis Apple Pay of mobiel betalen op Android (Geen Google Pay!)
Ik heb precies hetzelfde gevoel hierbij. Mooie, trage website, in het begin kon het niet op, maar ondertussen heb ik al een jaar niets nieuws gezien.

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• Brent
Hydra schreef op donderdag 14 november 2019 @ 16:04:
[...]

Dat het kan is het punt niet, het komt extreem veel minder voor. Vooral iOS zet behoorlijk dichtgetimmerd en de gemiddelde bejaarde jailbreakt z'n iPhone niet.
iOS is een ander verhaal dan Android, zeker.
[...]

Misschien moet je jezelf even als security consultant laten inhuren door al die banken als je het zoveel beter weet.
Androids problemen zijn algemeen bekend in de security wereld, heb je geen consultant voor nodig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Zou Knab nog iDin en geld storten toevoegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 05-05 20:41

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

Laat ik mijn ervaring ook maar delen. Na een deel van de topic gevolgd te hebben ben ik deels tevreden met KNAB. Ik ben zelf enkel een zakelijke gebruiker, dus beoordeel het ook als zakelijk gebruiker.

Pluspunten:
- Manieren van bereikbaarheid (chat & telefonisch)
- Gratis creditcard (mits je voldoende transacties hebt)
- 1000 transacties gratis per jaar, wat voor een starter meer dan genoeg is.
- Prijs. Want nergens kan je voor €5,- per maand een zakelijke rekening openen inclusief transacties

Nadelen:
- Omslachtig betaalsysteem. (inloggen met gebruikersnaam, identiding gebruiken, met je telefoon via de app transactie goedkeuren)
- Helpdesk weet vaak niet hoe de website zelf werkt
- Innoverende bank mis ik wel, gezien de app behoorlijk verouderd is, contactloos betalen met je telefoon nog niet mogelijk is.
- Koppeling met boekhoud systemen is niet het gemakkelijkste klusje en API is vrij beperkt.
- Telefonische bereikbaarheid mag vaak beter, chat is vaak ook erg traag. 15 minuten voor een simpele vraag is geen uitzondering.

Persoonlijk ben ik wel blij met KNAB, maar verwacht er voor de prijs ook niet teveel van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Zelf ben ik overgestapt vorig jaar zowel zakelijk als privé naar Knab. Ben er zeer tevreden over. In begin even wat moeite met de koppeling met de administratie maar voor de rest helemaal top. Scheelt enorm qua kosten zakelijk en privé heb ik gratis een creditcard en voor zakelijk krijg je Amex creditcard. Erg netjes en privé krijg je Visa.
Via Amex spaar je ook nog iets als je nog uitgeeft en heeft voordelen.
Ik zou nooit meer terug willen gaan naar bv Rabo, ING of andere banken. Wel steeds meer betalen maar minder filialen, personeel etc en bij Knab is alles snel geregeld.
Ook in het buitenland ontvang je netjes sms bij de eerste transactie.
Al met al, waarom naar andere banken gaan als dit goed werkt en nog goedkoper is.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:56
Hier zakelijk bij KNAB.

Voordelen:
- Kosten, veel gratis transacties en gratis extra rekeningen.
- Weinig downtime meegemaakt.
- Bereikbaarheid (chat).
- Simpele UI.

Nadelen:
- Geen tot beperkte API, maar dat is overal zo behalve Bunq.
- Export werkt niet goed. Transacties die al zichtbaar zijn, komen niet altijd mee met een export, maar een dag later wel.

• falconxp
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-05 14:02
KNAB is mijn primaire bank. Secundair Bunq voor Apple Pay, pinbetalingen en wat zero fee buitenlandse betalingen met mastercard

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spiff
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:46
Denk er over om over te stappen naar Knab icm Visa via Quander. Echter nav de verhalen hier wat gegoogled naar Quander, zie ik dit bericht:
https://www.qander.nl/vragen
Ze stoppen met creditcards!
Zijn hier Knab gebruikers al over geïnformeerd?

https://calvinandhobbes.fandom.com/wiki/Spaceman_Spiff

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caros
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
Spiff schreef op zondag 12 januari 2020 @ 10:24:
Denk er over om over te stappen naar Knab icm Visa via Quander. Echter nav de verhalen hier wat gegoogled naar Quander, zie ik dit bericht:
https://www.qander.nl/vragen
Ze stoppen met creditcards!
Zijn hier Knab gebruikers al over geïnformeerd?
Wat interessant is, is dat op de website van KNAB het nu lijkt dat je een ICS CC kunt aanvragen vanaf eind januari! d:)b https://www.knab.nl/betalen/creditcard

Enige verschil wat mij nu zo opvalt is dat een partnerkaart €15 kost.

[ Voor 6% gewijzigd door Caros op 12-01-2020 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Caros schreef op zondag 12 januari 2020 @ 10:58:
[...]

Wat interessant is, is dat op de website van KNAB het nu lijkt dat je een ICS CC kunt aanvragen vanaf eind januari! d:)b https://www.knab.nl/betalen/creditcard

Enige verschil wat mij nu zo opvalt is dat een partnerkaart €15 kost.
Wel jammer dat ze van Visa naar Mastercard gaan bij ICS. Maar het is interessant dat Qander stopt met de Creditcards.

Betekent dat ICS veruit de grootste CC uitgever word in NL zo niet de enige (naast ING en Rabobank)

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 886251 op 12-01-2020 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OttiglioM
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 20:06
Vorige week nog een vervangende Qander/Visa kaart ontvangen i.v.m. einddatum 02/2020. Vrijdag nog met Qander gebeld omdat ik mijn pincode niet meer (zeker) wist. Niets vernomen. Ze zouden een kopie opsturen.

Overigens gebruik ik die CC maar zeer zelden. In april gaan we naar de VS. Daar gaat niet veel zonder CC. Daarom wou ik van te voren bijstorten omdat ik een limiet (tijdelijk) verhogen veel gedoe vind. Ging niet bij Qander/Visa. Wel bij Rabo/Mastercard. Ik kan me herinneren dat dit in het verleden bij ICS/Mastercard ook wel werkte. Vooralsnog zie ik dus meer voordeel in MC dan Visa.

@Anoniem: 886251 Wat zie jij als een voordeel bij Visa?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
OttiglioM schreef op zondag 12 januari 2020 @ 11:33:
Vorige week nog een vervangende Qander/Visa kaart ontvangen i.v.m. einddatum 02/2020. Vrijdag nog met Qander gebeld omdat ik mijn pincode niet meer (zeker) wist. Niets vernomen. Ze zouden een kopie opsturen.

Overigens gebruik ik die CC maar zeer zelden. In april gaan we naar de VS. Daar gaat niet veel zonder CC. Daarom wou ik van te voren bijstorten omdat ik een limiet (tijdelijk) verhogen veel gedoe vind. Ging niet bij Qander/Visa. Wel bij Rabo/Mastercard. Ik kan me herinneren dat dit in het verleden bij ICS/Mastercard ook wel werkte. Vooralsnog zie ik dus meer voordeel in MC dan Visa.

Niet perse voordeel maar de acceptatie van de Visa is in sommige landen beter dan de MC en v.v.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Anoniem: 886251 schreef op zondag 12 januari 2020 @ 11:35:
[...]

Niet perse voordeel maar de acceptatie van de Visa is in sommige landen beter dan de MC en v.v.
Ik vraag me af waar dit écht nog geldt. Ik weet dat dit van oudsher zo was, maar is dat écht nog steeds zo? Volgens mij wordt overal de EMV chip gebruikt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
Anoniem: 886251 schreef op zondag 12 januari 2020 @ 11:05:
[...]

Wel jammer dat ze van Visa naar Mastercard gaan bij ICS. Maar het is interessant dat Qander stopt met de Creditcards.

Betekent dat ICS veruit de grootste CC uitgever word in NL zo niet de enige (naast ING en Rabobank)
Dit is nieuw voor mij, ik heb het nog niet gelezen. Ik gebruik de Qander Visa card vrij intensief. Betekent dit ook dat bestaande klanten moeten overstappen?
En kan ik als klant de ICS Mastercard nu ook gratis aanvragen naast de Qander Visa?

[ Voor 7% gewijzigd door Henk007 op 12-01-2020 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Mits je minimaal €1500 per jaar uitgeeft kun je ook nog voor de American Express creditcard gaan.
De acceptatie was een paar jaar geleden echt heel slecht, maar inmiddels is dat een heel stuk beter en zeker te overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
OttiglioM schreef op zondag 12 januari 2020 @ 11:33:

Ik had zojuist via de chat contact met Knab klantenservice. Ik vroeg hoe lang ik mijn Visa kan blijven gebruiken, het antwoord was tot 1 april. Daarna gaat het over naar ICS Mastercard.
Als je in april naar de VS wil, zorg dan dat je op tijd een Mastercard aanvraagt. Overigens lukte dat mij nog niet. Misschien voor mensen die nog geen visa hebben, dat het wel al mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OttiglioM
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 20:06
Henk007 schreef op zondag 12 januari 2020 @ 15:30:
[...]
Als je in april naar de VS wil, zorg dan dat je op tijd een Mastercard aanvraagt.
Dank je. Vanwege het Visa bijstort probleem heb ik bij de Rabo al opgewaardeerd naar een iets duurder betaalpakket waarbij een MC inbegrepen is. Dat was in drie dagen geregeld. Maar twee kaarten is bij zo'n reis geen overbodige luxe. Ik zal een paar weken afwachten of Knab zelf nog met een mededeling komt. Het zou ze wel sieren indien ze dat zouden doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatlinernl
  • Laatst online: 06-05 08:02
OttiglioM schreef op zondag 12 januari 2020 @ 15:47:
[...]

Maar twee kaarten is bij zo'n reis geen overbodige luxe. Ik zal een paar weken afwachten of Knab zelf nog met een mededeling komt.
Maak je je niet een beetje te druk? Wij zijn de laatste paar keer in de US geweest met alleen een american express cc en de gewone knab pinpas. Dat was echt genoeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Topicstarter
Flatlinernl schreef op zondag 12 januari 2020 @ 20:22:
[...]

Maak je je niet een beetje te druk? Wij zijn de laatste paar keer in de US geweest met alleen een american express cc en de gewone knab pinpas. Dat was echt genoeg.
Het kan nooit kwaad een extra kaart te hebben lijkt me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flatlinernl
Anoniem: 886251 schreef op maandag 13 januari 2020 @ 00:28:
[...]

Het kan nooit kwaad een extra kaart te hebben lijkt me.
Dat is natuurlijk wat anders dan dat je eigenlijk niet zonder kunt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Flatlinernl schreef op zondag 12 januari 2020 @ 20:22:
[...]

Je hebt druk maken en voorbereiden. Ik kan me zo voorstellen dat als je alles in de VS een paar weken met 1 kaart betaalt, het niet zo chill is als die maar een limiet voor 1250 euro heeft. Een keer een auto huren en je kaart is al "op" aan gereserveerde borg ofzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

Anoniem: 886251 schreef op zondag 12 januari 2020 @ 11:05:
[...]

Nou, ik zal Qander niet missen. Wat een slechte service zeg. Zeg maar: geen service.
Ben ook wel benieuwd wat in het praktijk het verschil met MasterCard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatlinernl
JvS schreef op maandag 13 januari 2020 @ 09:01:
[...]
Je hebt druk maken en voorbereiden. Ik kan me zo voorstellen dat als je alles in de VS een paar weken met 1 kaart betaalt, het niet zo chill is als die maar een limiet voor 1250 euro heeft. Een keer een auto huren en je kaart is al "op" aan gereserveerde borg ofzo.
Nu gaan we op zoek naar de n=1 waar het wel nut heeft, maar dan is je bestedingslimiet verhogen normaal gesproken makkelijker dan het aanvraag proces van een nieuwe kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:40

FreakNL

Well do ya punk?

Weet iemand wat er gebeurt met die VISA CC? Wordt die automatisch omgezet naar MC?

Dat heb ik liever niet. Ik heb al een Black MC van mijn werk die ik ook prive mag gebruiken plus een prive AMEX kaart.. Ik heb geprobeerd de VISA kaart op te zeggen (2 jaar geleden) maar dat lukte niet, mede dankzij de abominabele klantenservice waar @page404 ook over spreekt....

Ding zit al tijdenlang nutteloos in mijn portemonnee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

FreakNL schreef op maandag 13 januari 2020 @ 09:27:
Weet iemand wat er gebeurt met die VISA CC? Wordt die automatisch omgezet naar MC?

Dat heb ik liever niet. Ik heb al een Black MC van mijn werk die ik ook prive mag gebruiken plus een prive AMEX kaart.. Ik heb geprobeerd de VISA kaart op te zeggen (2 jaar geleden) maar dat lukte niet, mede dankzij de abominabele klantenservice waar @page404 ook over spreekt....

Ik zou dat met de KNAB klantenservice bespreken. Zij moeten toch die omzetting doen en niet Qander, dus het zou makkelijker moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatlinernl
page404 schreef op maandag 13 januari 2020 @ 09:30:
[...]

Ik zou dat met de KNAB klantenservice bespreken. Zij moeten toch die omzetting doen en niet Qander, dus het zou makkelijker moeten zijn.
Bij mij lukte dat 2 jaar geleden niet via die route. Wel lukte het heel makkelijk bij Qander zelf, 1 telefoontje was genoeg om op te zeggen. Maar dat was meer geluk dan standaard als ik alle ervaringen over hun klantenservice zo hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
FreakNL schreef op maandag 13 januari 2020 @ 09:27:

Overeenkomst met Qander word opgezegd, klant moet zelf een overeenkomst aanvragen bij ICS. Wel een unieke design overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
Ik wil zojuist een rekening betalen, voer deze in op de website, klik op bevestigen en wacht op een bericht in de app op mijn telefoon. Alleen, .... dat bericht komt niet. Meerdere mensen dit probleem ?
edit: Het bericht kwam enkele minuten later, contact via de chat met de klantenservice leert me dat ze inderdaad een probleem hebben/hadden

[ Voor 25% gewijzigd door Henk007 op 15-01-2020 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Ah, ik vroeg me al af waarom ik geen enkele notificatie kreeg de laatste tijd. Thanks!

Meer mensen bericht over de tariefsverhoging gehad?
Afbeeldingslocatie: https://email.knab.nl/images/2019/KNAB/One-off/Header%20Desk.png

Beste * Hmmbob ,

Voor het eerst in ons bestaan verhogen we de pakketprijs van Knab Zakelijk. Dit zijn de nieuwe tarieven:
  • Knab Zakelijk met één rekeninghouder: € 6 per maand
  • Knab Zakelijk met meerdere rekeninghouders: € 9 per maand
Deze tarieven gelden vanaf februari 2020, dus ze worden op 1 maart voor het eerst van je rekening afgeschreven.

Knab Zakelijk is dan nog steeds de voordeligste zakelijke rekening van Nederland, maar we begrijpen dat een tariefverhoging nooit leuk is. We leggen je graag uit waarom we dit doen.

Extra investeringen om bankieren veilig te houden
Het is veel in het nieuws; banken doen steeds meer om fraude en witwassen tegen te gaan. Ook Knab investeert in extra controles van alle klanten en hun geldstromen. Dit kost vooral voor onze zakelijke klanten meer geld dan we bij de lancering van Knab Zakelijk hadden voorzien. Mede hierdoor ontkomen we er niet aan om voor het eerst de pakketprijs te verhogen.

Eerlijk over de kosten van bankieren
Knab is opgericht omdat we vinden dat het anders moet in de financiële wereld. Dat betekent onder andere dat we transparant zijn over de kosten van bankieren en nog steeds een alles-in-1 prijs hanteren. Lees meer over hoe Knab de prijs van jouw bankpakket bepaalt.

Heb je op dit moment 50% korting op je pakketkosten?
Dan loopt je korting gewoon door tot de oorspronkelijke einddatum. Vanaf maart 2020 betaal je dus 50% van de nieuwe pakketkosten.

Vragen over deze tariefverhoging?
Bekijk hiervoor onze pagina met veelgestelde vragen en antwoorden. Je kunt ook contact met ons opnemen via de Knab App of onze website. We staan elke dag van 08.00 tot 22.00 uur voor je klaar.
toon volledige bericht

[ Voor 92% gewijzigd door Hmmbob op 15-01-2020 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hmmbob schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 20:44:
Ah, ik vroeg me al af waarom ik geen enkele notificatie kreeg de laatste tijd. Thanks!

Meer mensen bericht over de tariefsverhoging gehad?
[...]
Hoelang zal t nog duren voor de Particuliere pakketten omhoog gaan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hmmbob
Anoniem: 886251 schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 08:00:
[...]

Hoelang zal t nog duren voor de Particuliere pakketten omhoog gaan?
Uit de FAQ (tweede linkje in mijn post):
Waarom wordt de pakketprijs voor particuliere klanten niet gewijzigd?
We wijzigen natuurlijk het liefst niet onze prijzen. Dit hebben we dan ook sinds onze oprichting niet eerder gedaan. Voor onze zakelijke klanten ontkomen we er nu echter niet aan. Vooral het monitoren van onze zakelijke klanten en hun ondernemingen kost namelijk veel meer geld dan we hadden voorzien bij onze oprichting. We moeten namelijk jou én het bedrijf steeds vaker identificeren en controleren. Een zakelijke rekening met meerdere rekeninghouders vraagt om nog meer controle en monitoring. Dit brengt gemiddeld ruim twee keer zoveel kosten met zich mee.
Dus voorlopig niet voor particulieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerry1982
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 11-03 15:24
Wat was de verhoging? Van 5 naar 6 euro?

Betaal je verder nog voor andere dingen zoals regels en overboekingen Etc?

Betaal voor zakelijk bij ING uit me hoofd 55 euro per kwartaal.

23x Trina 340Wp | 7820Wp | Plat dak ZO-NW opstelling | SMA Sunny Tripower 6.0 3AV40 - Hé wat gebeurt er op de financiële markten daar moet ik ook bij zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Gerry1982 schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 09:26:

Betaal voor zakelijk bij ING uit me hoofd 55 euro per kwartaal.
Ja, van 5 naar 6/maand, plus 1,50/maand voor mijn boekhoudkoppeling. Voor mij komen de kosten dus op 22,50 per kwartaal (incl btw). De rest van je antwoorden ga je natuurlijk op hun site vinden.

[ Voor 11% gewijzigd door Hmmbob op 16-01-2020 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-05 17:26

_Arthur

blub

Gerry1982 schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 09:26:
De eerste 1000 transacties op jaarbasis zijn inbegrepen, voor alle overige kosten, zie: https://www.knab.nl/zakelijk/rente-tarieven
Pagina: 1 ... 3 ... 17 Laatste