Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• djortzz
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 07:07
Gerry1982 schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 09:26:
Wat was de verhoging? Van 5 naar 6 euro?

Betaal je verder nog voor andere dingen zoals regels en overboekingen Etc?

Betaal voor zakelijk bij ING uit me hoofd 55 euro per kwartaal.
Voor een rekening met meerdere rekeninghouders (bv vof): van 5 naar 9

• Wenzel
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 08:53
Ja, ik ga dus ook van 5 naar 9 euro.
Heb nog gezocht naar een goedkopere bank, maar die zijn nog duurder.

• Ortep
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Knab is een van de weinige banken die de prijs van een pakket met 33% verlaagt. Misschien wel de enige.

Ik kreeg vandaag een mailtje dat mijn premium pakket van 7.50 naar 5.00 per maand ging.

[Voor 6% gewijzigd door Ortep op 20-01-2020 18:03]

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• oohh
  • Registratie: oktober 2009
  • Nu online
Ortep schreef op maandag 20 januari 2020 @ 18:03:
Knab is een van de weinige banken die de prijs van een pakket met 33% verlaagt. Misschien wel de enige.

Ik kreeg vandaag een mailtje dat mijn premium pakket van 7.50 naar 5.00 per maand ging.
Heeft Knab niet gewoon het Premium pakket uitgefaseerd? Voorheen kon je Premium inderdaad via de website afsluiten, maar ik zie het nu nergens meer staan.

Zelf ook nog een paar maanden Premium had toen ik net begon, maar was de extra 2.50 ten opzichte van Plus niet waard.

• Iemt
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 23:22
oohh schreef op maandag 20 januari 2020 @ 18:56:
[...]

Heeft Knab niet gewoon het Premium pakket uitgefaseerd? Voorheen kon je Premium inderdaad via de website afsluiten, maar ik zie het nu nergens meer staan.

Zelf ook nog een paar maanden Premium had toen ik net begon, maar was de extra 2.50 ten opzichte van Plus niet waard.
Er is ook niks te vinden over dit pakket, dus waarschijnlijk stoppen ze er helemaal mee.

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

oohh schreef op maandag 20 januari 2020 @ 18:56:
[...]

Klopt, het is er dadelijk niet meer. Ze hebben het Plus Pakket uitgebreid met de de Premium zaken en de prijs gelijk gehouden. Dus nu wordt het goedkoper voor de Premium gebruikers

• Hmmbob
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 22:17
Maare, wat was er "premium" dan?

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

• oohh
  • Nu online
Hmmbob schreef op maandag 20 januari 2020 @ 19:51:
Waarschijnlijk wist Knab dat zelf ook niet precies :+

Nee, geloof dat je wat extra financiële overzichten kreeg. Soort van online huishoudboekje ofzo.

• Orinoco
  • Registratie: april 2007
  • Niet online

Orinoco

Unter den Linden

Vanavond een KNAB account aangemaakt wat niet echt makkelijk ging, scannen van ID is wel een uitdaging in de app maar uiteindelijk toch gelukt ;-)
Eens kijken of KNAB mijn accounts bij ING & Rabo kan vervangen, en dan dit naast mijn hoofd fintech bank bunq.

• JohanNL
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 23:08
Hmmbob schreef op maandag 20 januari 2020 @ 19:51:
Het digitaal kasboek was voorheen premium-only.
Maarja, is dat die €2,50 extra waard? nee :+
Volgens mij had Knab premium zelfs een nog hoger prijskaartje, waar je dan korting op kreeg als je een knab participatie had en uiteindelijk was die korting ook standaard geworden voor iedereen.

Inmiddels zitten die '' premium '' functies nu dus in Knab plus.
Wat wel jammer is is dat je vroeger een onbeperkt aantal bankrekeningen kon openen binnen 1 pakket, maar dat ze dit sinds een jaar hebben beperkt tot 5 per pakket.
In dat opzicht is het dus ook weer wat minder geworden...

[Voor 24% gewijzigd door JohanNL op 22-01-2020 01:51]

Voordeligste manier van indexbeleggen in aandelen

• Henk007
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 08:36
Op dit moment is de complete site van Knab down en de app ook
https://allestoringen.nl/storing/knab/

[Voor 24% gewijzigd door Henk007 op 22-01-2020 06:49]

• Hmmbob
JohanNL schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 01:44:
[...]
Wat wel jammer is is dat je vroeger een onbeperkt aantal bankrekeningen kon openen binnen 1 pakket, maar dat ze dit sinds een jaar hebben beperkt tot 5 per pakket.
In dat opzicht is het dus ook weer wat minder geworden...
Dat is wel minder geworden dan ja, maar voor de beeldvorming: waar zou je in hemelsnaam meer dan 5 betaalrekeningen voor nodig hebben?
Henk007 schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 06:48:
Op dit moment is de complete site van Knab down en de app ook
https://allestoringen.nl/storing/knab/
And fixed.... Werkt weer prima beiden.

[Voor 21% gewijzigd door Hmmbob op 22-01-2020 07:53]

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

• Morelleth
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 00:55
Hmmbob schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 07:51:
[...]

Dat is wel minder geworden dan ja, maar voor de beeldvorming: waar zou je in hemelsnaam meer dan 5 betaalrekeningen voor nodig hebben?
- hypotheek
- boodschappen
- vaste lasten
- betalen diverse
- inkomsten van waar uit het verdeeld word over de overige (vaste en variabele inkomsten)
- abonnementen / kosten kinderen
- kinderopvang
Etc.

Heb samen met mijn vrouw een gezin met 5 kids.
Exxen waar afspraken mee gemaakt zijn e.d.
Verschillende inkomstenbronnen.

Genoeg redenen om diverse verschillende geldstromen te hebben. En om het zuiver te houden is voor elke geldstroom een aparte betaalrekening wel zo handig.
Noodzakelijk? Nee. Makkelijk? Zeker wel.

• Hmmbob
Morelleth schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 09:04:
[...]

- hypotheek
- boodschappen
- vaste lasten
- betalen diverse
- inkomsten van waar uit het verdeeld word over de overige (vaste en variabele inkomsten)
- abonnementen / kosten kinderen
- kinderopvang
Etc.

Heb samen met mijn vrouw een gezin met 5 kids.
Exxen waar afspraken mee gemaakt zijn e.d.
Verschillende inkomstenbronnen.

Genoeg redenen om diverse verschillende geldstromen te hebben. En om het zuiver te houden is voor elke geldstroom een aparte betaalrekening wel zo handig.
Noodzakelijk? Nee. Makkelijk? Zeker wel.
Ah check, het is maar net hoe dat je het inricht inderdaad. (y)

• juggle
  • Laatst online: 02:37

juggle

Papa, ondernemer, gamer

Eventjes plagen hoor, maar de Bunq bank dan: https://www.bunq.com/nl/ in mijn ogen eens stuk revolutionairder dan Knab.

Achter KNAB zit een grote verzekeringspartij (Aegon). Bedrijfsmatig heb ik er een paar jaar gezeten maar ben toch teruggegaan naar ING.

De reden dat ik in eerste instantie naar KNAB ben gaan kijken was de rente op de lopende rekening en betere spaar-rentes. Als bedrijf zijnde heb je weleens te maken met kapitaal wat op de rekening staat.

Aangezien de rentes ook Bij KNAB inmiddels niets meer is ga je wat meer kijken naar de functies van de bank. En dan valt wel op dat ze nog een soort van opstartende fase hebben. ING is in mijn ogen dan toch een stuk verder en zeker met de mobielbankieren app die een stuk prettiger werkt dan bij ABN of KNAB.

[Voor 107% gewijzigd door juggle op 22-01-2020 12:18]

Zoek je papa's of mama's om gezellig mee te gamen? kijk op: fathersoftweakers.nl

• TR1969
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 21:57
juggle schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 12:14:

Aangezien de rentes ook Bij KNAB inmiddels niets meer is ga je wat meer kijken naar de functies van de bank. En dan valt wel op dat ze nog een soort van opstartende fase hebben. ING is in mijn ogen dan toch een stuk verder en zeker met de mobielbankieren app die een stuk prettiger werkt dan bij ABN of KNAB.
Kan me daar wel in vinden.
Zit nu al enkele jaren zakelijk bij KNAB maar het blijft toch allemaal heel basic.
Net nog contact met ze gehad over Apple Pay maar daar zijn ook nog helemaal geen plannen voor.
Ondertussen wel een zakelijke tariefsverhoging van 20%

• Silvos
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 03-04 13:35
Ik moet zeggen dat ik vind dat Knab de laatste tijd ietwat achteruit gaat qua prijs/kwaliteits verhouding.

Zoals hierboven al genoemd ontwikkelen ze zichzelf niet echt, 1 van de weinige echt nieuwe mogelijkheid is het iDeal betaalverzoek en daar waren ze eigenlijk gewoon veel te laat mee. Op zich is dat voor een budgetbank niet erg, zeker niet aangezien de klantenservice van Knab wel een van de beste is. Echter de laatste tijd maken ze toch wat eigenaardige keuzes;

- Nieuwe rekeningen moet je nu openen via de app, wat minder prettig werkt dan voorheen,
- Als VOF, BV of maatschap kun je geen rekening meer openen bij Knab.
- Prijsverhoging voor zakelijke klanten
- Beperking van particuliere en zakelijke pakketten tot maximaal 5 rekeningen per account
- Stoppen met Crowdfunding onder eigen naam (hoewel wellicht geen heel belangrijke dienst paste het wel in het plaatje van een spaarders/ondernemersbank)
- Verdere verlaging van de rente (op zich logisch gezien de rentestanden - maar gezien de pakketprijzen en het publiek wat Knab wil aantrekken toch ietwat teleurstellend).

Onder de streep denk ik dat Knab nog steeds de voordeligste keuze voor spaarders en ondernemers maar het verschil wordt wel kleiner. Zeker vergeleken met Bunq mis ik gewoon veel functies bij Knab. Met name de Knab app heeft gewoon erg weinig mogelijkheden en ook qua pasjes en pasbeheer zou ik graag meer keuzes zien. Zeker op het gebied van prepaid creditcards, wat een kaart via Qander, ICS of Amex is gewoon niet ideaal.

• Bastiaan
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 03-04 12:09

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Vanavond heb ik de knoop doorgehakt om toch mijn oude bank weer op te zoeken.

Voorheen vond ik Knab echt een heel prettige bank, maar nu zij aan verschillende kanten ingehaald worden voor wat betreft technologie (zoals het eerder aangehaalde Apple Pay, bijvoorbeeld) voegen zij voor mij niets extra's meer toe. En dat terwijl ik geeneens een veeleisende klant ben. Hoewel het niet zo is, vóelt het wel steeds meer als een achteruitgang.

[Voor 7% gewijzigd door Bastiaan op 22-01-2020 19:23]

• Henk007
Ik blijf bij Knab, ik ben tevreden. Het enige dat ik handig zou vinden is NFC betalen met met smartphone.

• oohh
  • Nu online
De Knab ICS kaart is nu aan te vragen. Ik zie in de voorwaarden nergens meer staan dat je 2.50 per maand moet betalen wanneer je al de Amex hebt.

• Henk007
oohh schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 14:37:
De Knab ICS kaart is nu aan te vragen. Ik zie in de voorwaarden nergens meer staan dat je 2.50 per maand moet betalen wanneer je al de Amex hebt.
Geprobeerd, maar ik heb al de Qander Visa card en ik zie op de pagina van Knab nergens een verwijzing naar de Knab ICS card.

• oohh
  • Nu online
Henk007 schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 14:57:
[...]

Geprobeerd, maar ik heb al de Qander Visa card en ik zie op de pagina van Knab nergens een verwijzing naar de Knab ICS card.
Je kunt ‘m hier aanvragen: https://www.icscards.nl/aio/personal?param1=YKNAB.YKA

• Henk007

• beekjo
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 28-03 20:28
hoe kan ik van plus naar basic?
via deze scherm?

https://i.ibb.co/n0Rtjrx/...960-E-43-FB2-DD6-FBCD.jpg

• Crasheeee
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 08:52
Als je een chatbericht stuur naar support, dan helpen ze je graag verder.

• oohh
  • Nu online
Ik ben door ICS geweigerd. Ik denk omdat ik nog een kaart bij hen heb lopen. Als deze afloopt dan probeer ik het nogmaals. Zijn anderen ook afgewezen?

• spartacusNLD
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 02-04 14:31
Ik zit ook aan Knab te denken tegenover ING. Kwa functionalitetien lijkt Knab wat verder te zijn dan ING. Al doet ING niet veel onder.

Bunq is ook een goede optie maar die doen niet mee met instant payments: https://www.betaalverenig...verkeer/instant-payments/

Van alle banken die instant payments ondersteunen lijkt Knab het meeste een ''fintech bank''. Helaas bij deze groep nog geen functionaliteiten of snelheid van nieuwe ontwikkeling zoals bij N26, Revolut of het nieuwe openbank (van santander)

PC: Fractal Design Define S | Asus Z170 PRO GAMING | i7 7700K | H115i Pro | GTX 1080ti | Corsair LPX DDR4 16GB | Samsung SM961 M.2 256GB | EVGA SuperNOVA 750 G2 |

• Wenzel
oohh schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 12:39:
Ik ben door ICS geweigerd. Ik denk omdat ik nog een kaart bij hen heb lopen. Als deze afloopt dan probeer ik het nogmaals. Zijn anderen ook afgewezen?
Bij mij is het ook niet gelukt. Kreeg de mail hieronder, met de redenen waarom het fout gegaan is. Op mijn vraag op welke van de punten het afgewezen is geven ze geen antwoord.
Onlangs hebben wij u gevraagd om u te identificeren aan de hand van uw identiteitsbewijs en/ of een betaling van € 0,01 via iDEAL. Helaas is het niet gelukt om uw gegevens te controleren. Dit kan de volgende redenen hebben:

Identiteitsbewijs
-Uw identiteitsbewijs is verlopen
-Uw identiteitsbewijs is niet (helemaal) leesbaar
-Uw identiteitsbewijs is niet volledig

iDEAL-betaling
-U heeft een ander bankrekeningnummer (IBAN) gebruikt dan bij uw aanvraag
-U heeft niet (op tijd) betaald
-U heeft betaald vanaf een bankrekeningnummer dat niet op uw naam staat of een zakelijk bankrekeningnummer
-U heeft betaald vanaf een bankrekeningnummer waarvan uw naam en voorletters niet exact overeenkomen met de gegevens op uw identiteitsbewijs

Hierdoor kunnen wij u niet identificeren en hebben wij helaas uw Card aanvraag afgewezen.

Heeft u nog steeds interesse in een Knab Creditcard?
Als u nog steeds interesse heeft in een Knab Creditcard, kunt u op www.icscards.nl een nieuwe aanvraag doen.

Heeft u nog vragen?
Heeft u over deze e-mail nog vragen, neemt u dan gerust contact met ons op. Wij zitten voor u klaar op identificatie-acceptatie@icscards.nl. U kunt ons ook bellen op nummer 020 - 6 600 725. Als u mailt of belt, meldt u dan ook even uw referentienummer 332538641. Hartelijk dank.

• Iemt
spartacusNLD schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 12:52:
Ik zit ook aan Knab te denken tegenover ING. Kwa functionalitetien lijkt Knab wat verder te zijn dan ING. Al doet ING niet veel onder.

Bunq is ook een goede optie maar die doen niet mee met instant payments: https://www.betaalverenig...verkeer/instant-payments/

Van alle banken die instant payments ondersteunen lijkt Knab het meeste een ''fintech bank''. Helaas bij deze groep nog geen functionaliteiten of snelheid van nieuwe ontwikkeling zoals bij N26, Revolut of het nieuwe openbank (van santander)
Het "fintech" karakter bij Knab is er allang niet meer, ze lopen erg achter de feiten aan en vernieuwen nauwelijks. Klachten bij Knab worden weggewuifd met het is een kleine bank en nog in de groei..

• alfredjodocus
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 08:46
Ik heb Knab verlaten ten gunste van ABN wegens :
+ Apple Pay
+ Zelf beleggen basis
+ kantoren in de echte wereld
- kosten KNAB
- niet onderscheidend meer qua spaarrente KNAB
- beperkte beleggingsmogelijkheden KNAB
- gebrekkige integratie creditcard Qander

[Voor 8% gewijzigd door alfredjodocus op 28-01-2020 18:09]

• spartacusNLD
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 02-04 14:31
Iemt schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 17:26:
[...]
Het "fintech" karakter bij Knab is er allang niet meer, ze lopen erg achter de feiten aan en vernieuwen nauwelijks. Klachten bij Knab worden weggewuifd met het is een kleine bank en nog in de groei..
Oke, jammer om te horen. Tijd dat er dan wat echte concurrentie vanuit het het buitenland komt met i.i.g iDeal ondersteuning. Want de grootbanken zijn me allemaal om het even.
alfredjodocus schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 18:08:
+ Apple Pay
+ Zelf beleggen basis
- kosten KNAB
Als Android gebruiker zijn de voordelen van Apple Pay mij om het even. Het beleggen platform van ABN AMRO is idd beter al dat van ING. Maar alleen om die reden ga ik niet overstappen.

[Voor 36% gewijzigd door spartacusNLD op 28-01-2020 18:26]

PC: Fractal Design Define S | Asus Z170 PRO GAMING | i7 7700K | H115i Pro | GTX 1080ti | Corsair LPX DDR4 16GB | Samsung SM961 M.2 256GB | EVGA SuperNOVA 750 G2 |

• alfredjodocus
Grappig voor mij was uitblijven van Apple Pay bij KNAB -de- reden om rond te gaan kijken.

• Iemt
spartacusNLD schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 18:25:
[...]

Oke, jammer om te horen. Tijd dat er dan wat echte concurrentie vanuit het het buitenland komt met i.i.g iDeal ondersteuning. Want de grootbanken zijn me allemaal om het even.
Zelf ben ik vrijwel geheel over op N26, fijn en makkelijk in gebruik je kan er een gratis of betaalde pakket afnemen. Daarnaast houd ik er een NL bank naast voor iDeal en iDin.

Weet wel dat buitenlandse banken niet snel in iDeal willen stappen omdat ze een debit Mastercard of Visa aanbieden die hetzelfde levert bij de meeste online aankopen. Maar met de komst van Android, Apple en Google Pay zie ik niet dat iDeal nog een lange toekomst heeft in de huidige vorm.

• Nuevocasa
  • Laatst online: 23:34
alfredjodocus schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 18:08:
+ Apple Pay
+ Zelf beleggen basis
- kosten KNAB
Met minimaal 3 betaalrekeningen in gebruik en de creditcard is KNAB voor mij nog steeds de voordeligste bank. Creditcard is straks gelukkig via ICS. Verder zit ik ook wel rond te kijken, ze lopen idd behoorlijk achter. De mogelijkheid van betaalverzoeken heeft ook enorm lang geduurd. Dat geeft mij niet echt het vertrouwen dat vervolg ontwikkelingen sneller zullen gaan.

• vanputten80
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 03-04 13:24
Wenzel schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 17:21:
[...]

Bij mij is het ook niet gelukt. Kreeg de mail hieronder, met de redenen waarom het fout gegaan is. Op mijn vraag op welke van de punten het afgewezen is geven ze geen antwoord.

[...]
Ik heb me best wel geërgerd aan het feit dat ik moest overstappen en al mijn gegevens weer heb moeten geven. Identificatie ging lastig, heb het meerdere keren opnieuw moeten doen. Knab moet eigenlijk z'n klanten ontzorgen, zo dat het overstappen in stilte gaat.

Los hiervan ben ik aan het kijken naar een andere bank, ik heb al N26 en en Bunq (beide niet betaald) en neig naar bunq. Ik kan het erg waarderen dat er allerlei ontwikkelingen zijn betreft techniek.

• jasperj
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 21:42
Wenzel schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 17:21:
[...]

[...]
Hier ook eerste keer niet gelukt. Tweede poging wel. Jammer dat ze in de mail niet wat specifieker zijn over waar de fout zit. Heb inmiddels ook het akkoord binnen. Nu wachten op de pas. Ze schrijven dat ik hem krijg voor 31 maart 2020, kan dus nog wel even duren......

• Wenzel
Ik heb het nog een keer geprobeerd. En dat is nu 48 uur geleden dus ga ik van uit dat het nu wel gelukt is. Maar ook dat laten ze niet weten. Hopelijk ligt binnen 5-10 werkdagen de Mastercard op de mat.

• jasperj
Wenzel schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 20:56:
Ik heb het nog een keer geprobeerd. En dat is nu 48 uur geleden dus ga ik van uit dat het nu wel gelukt is. Maar ook dat laten ze niet weten. Hopelijk ligt binnen 5-10 werkdagen de Mastercard op de mat.
Staat ook in de mail hé, je ontvangt een mail als ze info nodig hebben. Zodra de aanvraag akkoord is ontvang je wel een bericht.

• oohh
  • Nu online
Wenzel schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 20:56:
Hopelijk ligt binnen 5-10 werkdagen de Mastercard op de mat.
Op de website staat dat de kaarten pas vanaf begin maart leverbaar zijn ;)

• Wenzel
Dit staat in de email:
Geachte heer ,
Bedankt voor het doorlopen van de identificatie. Wij gaan nu voor u aan de slag!
Wat kunt u van ons verwachten?
Wij controleren of de informatie uit uw aanvraag volledig is en voldoet aan onze acceptatievoorwaarden.
Wij doen een toetsing bij Bureau Krediet Registratie (BKR).
Als wij aanvullende informatie nodig hebben, nemen wij per e-mail contact met u op. Houd uw mailbox daarom in de gaten.
Zodra uw aanvraag is goedgekeurd, ligt uw creditcard binnen 5 tot 10 werkdagen op de mat.
Wij wensen u een fijne dag.
Met vriendelijke groet,
International Card Services BV

• Iemt
Standaard ICS Mail, krijg je bij alle aanvragen te zien ongeacht het label ervan.

• Rossen
  • Registratie: september 2015
  • Laatst online: 03-04 16:22
Ik ben niet in staat om een bankrekening te openen omwille van een Belgische ID-kaart, woon echter wel in Nederland.
Is iemand hier reeds tegenaan gelopen ?

• Hmmbob
Rossen schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 15:43:
Ik ben niet in staat om een bankrekening te openen omwille van een Belgische ID-kaart, woon echter wel in Nederland.
Is iemand hier reeds tegenaan gelopen ?
Bijzonder:
Bankrekening openen in Nederland door buitenlander – Voorwaarden
Alle Nederlandse banken stellen als voorwaarde dat je in Nederland woont en staat ingeschreven bij de Gemeentelijke Basis Administratie (GBA). Ook moet je een Nederlands identiteitsbewijs of een verblijfsvergunning hebben. Heb je geen verblijfadres in Nederland of sta je niet ingeschreven bij de gemeente? Dan kun je dus geen Nederlandse bankrekening openen. Hetzelfde geldt wanneer je geen geldige identiteitspapieren hebt.

Wie oorspronkelijk uit een andere EU-lidstaat komt, heeft extra mogelijkheden. Nederlandse banken moeten ingezetenen van andere EU-landen namelijk hetzelfde behandelen als klanten uit eigen land. Als de bank je toch weigert vanwege je nationaliteit, kun je bezwaar aantekenen bij de bank. Leidt dit niet tot een gewenste oplossing, dan is een beroep doen op het Europees buitengerechtelijk klachtennetwerk voor financiële diensten de volgende stap.
Ervanuitgaande dat je dus wel in Nederland ingeschreven staat bij de gemeente, zouden ze je moeten accepteren. Anders even contact opnemen: https://www.knab.nl/contact

Maare, je Belgische rekening gaat het hier ook gewoon doen?

[Voor 8% gewijzigd door Hmmbob op 31-01-2020 16:19]

• Rossen
  • Registratie: september 2015
  • Laatst online: 03-04 16:22
Hmmbob schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 16:07:

Ervanuitgaande dat je dus wel in Nederland ingeschreven staat bij de gemeente, zouden ze je moeten accepteren. Anders even contact opnemen: https://www.knab.nl/contact

Maare, je Belgische rekening gaat het hier ook gewoon doen?
Ik sta inderdaad ingeschreven bij de gemeente, woon hier overigens al een paar jaar. Nieuw contact met de helpdesk laat mij vermoeden dat dit een software issue is die enkel voorkomt bij buitenlandse ID kaarten.

Gezien ik een zakelijke rekening wens te openen dient dit een nieuwe te zijn. Mijn BE rekening blijft natuurlijk gewoon bestaan.

• Hmmbob
Ah ok. Dan hoop ik wel dat het een eenmanszaak en geen VOF is:

• page404
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 00:37

page404

Sanity not found

En KNAB verlaagt de spaarrentes tot bijna het nulpunt. Sparen gaat van 0.03 naar 0.01, en op de betaalrekening naar 0. Fijne aankondiging na de tariefverhoging van een paar weken eerder.

When my hair's all but gone and my memory fades And the crowds don't remember my name When my hands don't play the strings the same way, mm I know you will still love me the same

• Hmmbob
page404 schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 14:58:
En KNAB verlaagt de spaarrentes tot bijna het nulpunt. Sparen gaat van 0.03 naar 0.01, en op de betaalrekening naar 0. Fijne aankondiging na de tariefverhoging van een paar weken eerder.
8)7 Van bijna helemaal niets naar bijna helemaal niets. Oftewel, frankly: hier boos of teleurgesteld over zijn is echt totaal onzinnig. Het was al zo bizar laag dat je hier echt helemaal niets van gaat merken, praktisch gezien.

• page404

page404

Sanity not found

Hmmbob schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 15:25:
[...]

8)7 Van bijna helemaal niets naar bijna helemaal niets. Oftewel, frankly: hier boos of teleurgesteld over zijn is echt totaal onzinnig. Het was al zo bizar laag dat je hier echt helemaal niets van gaat merken, praktisch gezien.
Het slaat inderdaad helemaal nergens meer op. Gaan ze straks nog naar 0.005% en dan naar 0.003%? Ik vind het wel een beetje idioot van KNAB omdat ze eerst lopen te stunten met hun hoge rentetarieven en inmiddels zijn ze op hetzelfde niveau als de grootbanken. Ofwel, ze zijn langzaam een grootbank aan het worden. Dat baart me wel zorgen.

When my hair's all but gone and my memory fades And the crowds don't remember my name When my hands don't play the strings the same way, mm I know you will still love me the same

• Wenzel
page404 schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 14:58:
Kan nog een Zakelijk Kwartaal sparen openen, dat wordt per 1 april 0,02%

Basisrente over je saldo tot € 500.000: 0,00% (was 0,01%)*
Bonusrente over je saldo tot € 500.000: 0,02% (was 0,03%)*

• Hmmbob
page404 schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 15:28:
Het slaat inderdaad helemaal nergens meer op. Gaan ze straks nog naar 0.005% en dan naar 0.003%? Ik vind het wel een beetje idioot van KNAB omdat ze eerst lopen te stunten met hun hoge rentetarieven en inmiddels zijn ze op hetzelfde niveau als de grootbanken. Ofwel, ze zijn langzaam een grootbank aan het worden. Dat baart me wel zorgen.
Zo kun je het ook uitleggen, ik bedoelde eigenlijk op een nette manier te zeggen "niet zeuren" :+
(En écht NOFI, want zoals gezegd is de wijzigign praktisch gezien zo nihil dat je er niets van gaat merken).
Wenzel schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 15:29:
[...]
Bonusrente over je saldo tot € 500.000: 0,02% (was 0,03%)*
Met zoveel saldo moet je iets anders doen dan sparen.... :X

[Voor 88% gewijzigd door Hmmbob op 05-02-2020 15:48]

• Brent
  • Laatst online: 03-04 19:50
Hmm, bij mij staat er vooralsnog 0,11% nu. Waar haal je die 0,03 vandaan?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Netiquette | Politiek dakloos

• page404

page404

Sanity not found

Brent schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 16:24:
Hmm, bij mij staat er vooralsnog 0,11% nu. Waar haal je die 0,03 vandaan?
Zakelijk!
Hmmbob schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 15:46:
[...]
Zo kun je het ook uitleggen, ik bedoelde eigenlijk op een nette manier te zeggen "niet zeuren" :+
(En écht NOFI, want zoals gezegd is de wijzigign praktisch gezien zo nihil dat je er niets van gaat merken).
No offense taken :P

• RobertMe
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 08:57
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• Hmmbob
Dat komt allemaal door (sinds dit jaar) aangescherpte toezichtsregels. Daardoor heb je het (toen) bij Rabo niet eerder gezien. Het heeft te maken met de rol die de bank heeft en daarom kunnen die andere gegevensbronnen die je noemt niet gebruikt worden. De bank moet dit zelf doen, en heeft daarvoor dus jouw hulp nodig.

• Wenzel
Heeft al iemand de nieuwe ICS/KNAB creditcard ontvangen?

Ik heb namelijk een email van ICS gekregen dat die pas eind maart komt :(

• RobertMe
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 08:57
Hmmbob schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 16:17:
[...]

Dat komt allemaal door (sinds dit jaar) aangescherpte toezichtsregels. Daardoor heb je het (toen) bij Rabo niet eerder gezien. Het heeft te maken met de rol die de bank heeft en daarom kunnen die andere gegevensbronnen die je noemt niet gebruikt worden. De bank moet dit zelf doen, en heeft daarvoor dus jouw hulp nodig.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• BenjaminV
  • Registratie: maart 2012
  • Nu online
Wenzel schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 16:54:
Heeft al iemand de nieuwe ICS/KNAB creditcard ontvangen?

Ik heb namelijk een email van ICS gekregen dat die pas eind maart komt :(
Hier precies hetzelfde bericht.

• vanputten80
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 03-04 13:24
Nog niets ontvangen, ook nog geen officiële bevestiging dat alles ok is.

• Nuevocasa
  • Laatst online: 23:34
vanputten80 schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 21:16:
Nog niets ontvangen, ook nog geen officiële bevestiging dat alles ok is.
Maandag onderstaande mail ontvangen:

Hartelijk welkom bij International Card Services (ICS), de uitgever van uw Knab Creditcard.

Wanneer kunt u uw Knab Creditcard verwachten?
Wij hebben uw aanvraag voor de Knab Creditcard goedgekeurd. Normaliter ligt deze binnen 5 werkdagen op uw deurmat. Omdat de Knab Creditcard nog in productie is, duurt het tijdelijk wat langer. Vanaf eind februari kunnen we de Knab Creditcard versturen. U ontvangt deze dan zo snel mogelijk, uiterlijk 31 maart. U ontvangt dan ook verdere instructies over hoe u deze kunt deblokkeren. Het is niet mogelijk om de uitgifte van de Card te bespoedigen.

Omdat Qander nog gewoon werkt, heb ik geen haast. De eerste kaarten worden dus vanaf het einde van deze maand verstuurd.

• OttiglioM
  • Registratie: januari 2017
  • Laatst online: 03-04 17:45
Gisteren de aanvraag gedaan. Vandaag bovenstaande mail al ontvangen. Dus @vanputten80, indien je hem nog niet hebt misschien toch eens gaan bellen met ICS. Mijn eerste aanvraag ging mis bij de identificatie omdat ik kennelijk in de haast mijn geboortedatum niet correct had getypt. (Ze vragen je ook echt de hemd van het lijf). Ze kunnen dat niet aanpassen. Wel kunnen ze de mislukte aanvraag uit het systeem verwijderen. (kost enige dagen tijd). Dan kan je opnieuw het aanvraag circus in.

Jammer dat KNAB de overstap voor allen niet wat soepeler kon oplossen. Zal uiteindelijkwel een budget kwestie zijn.

• Iemt
OttiglioM schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 12:27:
Jammer dat KNAB de overstap voor allen niet wat soepeler kon oplossen. Zal uiteindelijkwel een budget kwestie zijn.
Of ze hebben geen keuze, want je houd nu alleen ICS over voor Mastercard/Visa kaarten als je die zelf niet uitgeeft. En Qander bied een overlap met ICS zodat de klanten in theorie niet zonder creditcard hoeven te eindigen.

• alfredjodocus
Kijk wel uit met Knab als je op wilt opzeggen. Ze gebruiken de "storneertermijn van 56 dagen" om je extra rekeningkosten afhandig te maken voor een rekening die je niet meer gebruikt...

• U123456
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 00:00
alfredjodocus schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 18:44:
Kijk wel uit met Knab als je op wilt opzeggen. Ze gebruiken de "storneertermijn van 56 dagen" om je extra rekeningkosten afhandig te maken voor een rekening die je niet meer gebruikt...
Dus voor het opzeggen eerst de rekening omzetten naar het (gratis) Basis pakket?

[Voor 16% gewijzigd door U123456 op 12-02-2020 19:03]

• BiLLY_daKid
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 00:14
Dat vind ik helemaal zo gek niet. Ik heb bij overstappen mijn rekeningen ruim een half jaar aangehoude n voor de zekerheid.

• alfredjodocus
BiLLY_daKid schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 19:00:
Dat vind ik helemaal zo gek niet. Ik heb bij overstappen mijn rekeningen ruim een half jaar aangehoude n voor de zekerheid.
Das wat anders, Overstap Service is al geactiveerd.

• alfredjodocus
U123456 schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 19:00:
[...]
Dus voor het opzeggen eerst de rekening omzetten naar het (gratis) Basis pakket?
Goeie suggestie, echter, krijg melding:

Je hebt nog een of meer producten in gebruik die eerst moeten worden stopgezet voordat je naar een lager pakket kunt overstappen.
Knab Visa Card
Kwartaal Sparen

Neem contact met ons op om deze producten eerst te beëindigen.

Visa Card is afgelost en gedeactiveerd door Qander, kwartaalsparen staat op 0... Zal eens kijken of ik die kan opheffen.

Offboarding verdient niet de schoonheidsprijs bij Knab.

• alfredjodocus
Nou moe, net via de chat :

Mijn excuses, ik hoor net van mijn collega dat het niet mogelijk is tijdens de storneerperiode om te switchen naar Knab Basis. Ik zal de komende twee maanden de pakketkosten voor je gaan vergoeden zodat je niet meer hoeft te betalen voor je pakket.

Sympathiek, maar wel een beetje rommelig!

• Hmmbob
Krijgen jullie push notificaties vanuit de Knab app op Android?

Ik zie in de app wel berichten (o.a. over incasso's en bij/afschrijvingen), maar buiten de app zie ik die meldingen nooit. Volgens mij staat alles juist ingesteld, inclusief permissies. Reinstall heeft niet geholpen....

• JohanNL
alfredjodocus schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 21:45:
Nou moe, net via de chat :

Mijn excuses, ik hoor net van mijn collega dat het niet mogelijk is tijdens de storneerperiode om te switchen naar Knab Basis. Ik zal de komende twee maanden de pakketkosten voor je gaan vergoeden zodat je niet meer hoeft te betalen voor je pakket.

Sympathiek, maar wel een beetje rommelig!
Kan het wel begrijpen.
Je moet als klant altijd de mogelijkheid hebben om incasso's te storneren binnen 54 dagen, daar heb je recht op.
Bij Knab basis kun je geen incasso's laten afboeken, dus zal die functie wel helemaal vervallen als je dan overstapt en dan zou je ook de mogelijkheid verliezen om de incasso's van de afgelopen 54 dagen terug te boeken.
Een juridisch-technisch dingetje dus ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wenzel
Mijn KNAB Mastercard is binnen.

• jasperj
Wenzel schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 13:19:
Mijn KNAB Mastercard is binnen.
Hier ook binnen.
Ik weet alleen niet meer of ik tijds de aanvraag zelf een pincode heb gekozen of dat ze de pincode van mijn vorige Knab CC overnemen............

• Iemt
jasperj schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 14:55:
[...]

Hier ook binnen.
Ik weet alleen niet meer of ik tijds de aanvraag zelf een pincode heb gekozen of dat ze de pincode van mijn vorige Knab CC overnemen............
Je hebt er zelf een gekozen, Qander en ICS werken niet samen namelijk.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 21:26

basvn

Breezand - NHN

Hmmbob schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 23:23:
Krijgen jullie push notificaties vanuit de Knab app op Android?

Ik zie in de app wel berichten (o.a. over incasso's en bij/afschrijvingen), maar buiten de app zie ik die meldingen nooit. Volgens mij staat alles juist ingesteld, inclusief permissies. Reinstall heeft niet geholpen....
Nee.. al een paar keer nagekeken, maar krijg niks.

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• mrc4nl
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 08:32

mrc4nl

Procrastinatie expert

Ik heb ook geprobeerd er een aan te vragen maar ben geweigerd omdat mn gegevens niet klopten oid.
Hierdoor kunnen wij u niet identificeren en hebben wij helaas uw Card aanvraag afgewezen.
erg jammer dit. gelukkig heb ik nog altijd mijn creditcard van ING.

[Voor 54% gewijzigd door mrc4nl op 06-03-2020 15:18]

Ora et Labora | Life is a Cycle of choices | Dingen gebeuren niet, ze overkomen je | 今日もいい日でありますように

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jasperj
Iemt schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 15:01:
[...]

Je hebt er zelf een gekozen, Qander en ICS werken niet samen namelijk.
Top dat weet ik h'm.

• Henk007
Hier ook vandaag de Knab ICS kaart ontvangen, ze zijn ruim op tijd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 00:19
mrc4nl schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 15:17:
Ik heb ook geprobeerd er een aan te vragen maar ben geweigerd omdat mn gegevens niet klopten oid.

[...]

erg jammer dit. gelukkig heb ik nog altijd mijn creditcard van ING.
Ik heb 3x moeten identificeren, hun app werkt echt bagger.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 00:53

mark-k

AKA markkNL

Wel jammer van die kleur van die cc, roze ipv het blauw van de vorige. Voelt toch n beetje als "barbie's first credit card".

Acties:
  • 0Henk 'm!

• OttiglioM
  • Registratie: januari 2017
  • Laatst online: 03-04 17:45
Haha, ik denk dat KNAB zich wil profileren als de bank voor hippe jongens en meisjes. De kaart gaat mee naar de USA. Ik weet nog niet of het overal mijn first choice CC gaat worden. Sommige gebieden daar zijn nog volop in ontwikkeling en niet iedereen daar heeft het op pink en/of regenboogkleuren. Mijn transferwise debit card is badmutsgroen. Daar moet ik zelf nog aan wennen. Mijn Rabocard ziet er nu best wel sjiek uit. Het mooiste vind ik de, jammer genoeg, scheidende VISA card.

Maar even afgezien van de kleuren is de levering, na aanvankelijke moeilijkheden, best wel vlot verzorgd. Toch weer een pluspuntje voor KNAB.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Henk007
offtopic:
Heel apart dat mensen een creditcard beoordelen op kleur, dat is echt het laatste aspect waarover ik me druk kan maken. Het was bij mij eerlijk waar helemaal niet opgekomen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 00:53

mark-k

AKA markkNL

Henk007 schreef op zondag 8 maart 2020 @ 11:18:
offtopic:
Heel apart dat mensen een creditcard beoordelen op kleur, dat is echt het laatste aspect waarover ik me druk kan maken. Het was bij mij eerlijk waar helemaal niet opgekomen.
Het is niet echt de grootste zorg, maar van vroeger uit zegt de kleur van de credit card iets over je kredietwaardigheid (gold card, black card), dus dat het nu een zuurstok is geeft toch een ander gevoel. Uiteraard weerhoudt me dat niet van het doen van aankopen, maar ze hadden een iets minder opvallende kleur mogen kiezen van mij.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Henk007 schreef op zondag 8 maart 2020 @ 11:18:
offtopic:
https://nos.nl/artikel/22...met-regenboogkleuren.html

Dit is dus het probleem

[Voor 3% gewijzigd door Ortep op 08-03-2020 23:25]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JohanNL
Dit zegt vooral iets over wat voor idioten er op de wereld zijn 7(8)7

• JDFS
  • Niet online
@Ortep verhaal is overigens ‘debunqed’ en zeer waarschijnlijk fake news. Ik heb met mijn bunq debitcard in bepaalde masculine landen ook geen problemen gehad.

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

JDFS schreef op maandag 9 maart 2020 @ 06:38:
@Ortep verhaal is overigens ‘debunqed’ en zeer waarschijnlijk fake news. Ik heb met mijn bunq debitcard in bepaalde masculine landen ook geen problemen gehad.
Ik geloof best dat het fake news is/was.
Maar dat jij geen problemen had is natuurlijk niet het juiste argument ;)

• Wenzel
Ik vind dat zowel app als de website van KNAB behoorlijk traag zijn de laatste tijd. Website (Google Chrome) was altijd al trager dan andere banken, maar de app werkte altijd flitsend snel.

Aan mijn Internet verbinding en wifi mankeert niks, even snel als altijd. Ik heb ook Firefox getest, net zo langzaam.
Iemand zelfde ervaring?

• T-Infinity
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 23:54

T-Infinity

Heen en weer....

Begrijp ik goed dat als ik nu een gezamenlijke rekening open bij KNAB:
-Dit het eerste jaar 2,50 euro per maand kost (in totaal, niet per persoon)
-Door gebruik te maken van de overstapservice ontvangen we eenmalig 50 euro.

Als je een gezamenlijke rekening opent, dan heb je dus álleen (max 5) gezamenlijke betaalrekeningen? Of kan ik ook een 'prive' rekening openen voor ons beiden binnen dit pakket?

• oohh
  • Nu online
T-Infinity schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 10:00:
Begrijp ik goed dat als ik nu een gezamenlijke rekening open bij KNAB:
-Dit het eerste jaar 2,50 euro per maand kost (in totaal, niet per persoon)
-Door gebruik te maken van de overstapservice ontvangen we eenmalig 50 euro.

Als je een gezamenlijke rekening opent, dan heb je dus álleen (max 5) gezamenlijke betaalrekeningen? Of kan ik ook een 'prive' rekening openen voor ons beiden binnen dit pakket?
Volgens mij klopt dat wel. Als je een privérekening wil openen betaal je echter weer 5 euro extra (pp). Als je beiden een priverekening + gezamelijke rekening wil hebben, dan betaal je 10 euro. Gezamelijke rekening is dan gratis. Maar ik zou, als ik jou was, even de chat op de website aanslingeren en vragen of ze dit kunnen bevestigen. :)

• T-Infinity
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 23:54

T-Infinity

Heen en weer....

oohh schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 10:39:
[...]

Volgens mij klopt dat wel. Als je een privérekening wil openen betaal je echter weer 5 euro extra (pp). Als je beiden een priverekening + gezamelijke rekening wil hebben, dan betaal je 10 euro. Gezamelijke rekening is dan gratis. Maar ik zou, als ik jou was, even de chat op de website aanslingeren en vragen of ze dit kunnen bevestigen. :)
Bedankt helder!

Maar dan is er dus ook nog de optie:
Beiden een privé rekening openen a 2,50 euro het eerste jaar. En dus gratis gezamenlijke rekening erbij.
Beiden de overstapservice gebruiken (krijgen we ieder 50 euro).

Dit betekent dus dat we bijna 1,5 jaar lang gratis bankieren. Dat vind ik de moeite wel waard. Tegen die tijd maar weer eens kijken hoe het bankenlandschap eruit ziet.

Bij de gezamenlijke rekening heb je max 5 betaalrekeningen en ieder een eigen pas. Kun je dan ook je pas koppelen aan een rekening, of zijn een aantal rekeningen 'pasloos'?

[Voor 15% gewijzigd door T-Infinity op 03-04-2020 10:49]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• oohh
  • Nu online
T-Infinity schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 10:46:
[...]
Bij de gezamenlijke rekening heb je max 5 betaalrekeningen en ieder een eigen pas. Kun je dan ook je pas koppelen aan een rekening, of zijn een aantal rekeningen 'pasloos'?
DIt weet ik helaas niet. Ik verwacht dat je voor deze vier rekeningen wel gewoon twee passen krijgt. Zo werkt het bij de privérekeningen in ieder geval wel. Helaas, moet ik zeggen, want ik hoef eigenlijk niet voor elke rekening een pas te hebben.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True