Hmmbob schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 14:39:
[...]
De reden is simpel; banken moeten van iedereen een ID 'on fie' hebben, en voorheen kon je met "afgeleide identificatie" (geld overmaken vanaf een andere rekening om je naam) jezelf identificeren. Daar is de toezichthouder over gevallen, dus KNAB is een inhaalslag aan het maken.
Ik zou er niet zoveel over nadenken en gewoon jezelf registreren.
Goed, ik begrijp dat jij er niet zoveel over zou nadenken, maar ik vraag je om enkele pagina terug te lezen in dit topic. Daar schrijven een aantal heel verstandige tweakers dat ze twijfels hebben of het wel ok is om dit op deze manier
dwingend via de android app te doen en niet op een andere manier. Uiteraards is mij bekend dat dit in opdracht van de toezichthouder is naar aanleiding van relevante wetgeving. Ik weet iedere tweakert zijn Android smartphone volledig gepatched heeft tot en met de security updates van deze maand (/not

)
Een volledige scan van voor- en achterkant en de inhoud van de NFC chip is zeer waardevolle info voor een eventuele aanvaller. Ik kan me voorstellen dat een verstandige burger zelf de controle wil houden over de manier waarop en met welke hard/software waarop hij of zij deze wil delen met zijn bank. Ik hoop dat dit een adequate samenvatting is van de bezwaren van de andere tweakers hierboven.
edit: uit je profiel: " ICT - Management & Security", ik hoef jou dit niet uit te leggen hoop ik
[
Voor 3% gewijzigd door
Henk007 op 20-05-2020 19:18
]