Verwijderd schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 11:38:
Ik heb gisteravond een zakelijke rekening geopend en net weer gesloten.
Je kunt bij Knab alleen nog maar via de app bankieren. Inloggen op site kan niet (meer). 😳😳😳
Volgens chat-medewerker is ‘vanuit Europa bepaald dat random reader niet meer veilig genoeg is voor deze tijd’. Wordt dus ook niet meer verstrekt.
Ik vroeg hem hoe ik dan bankzaken moet doen als m’n mobiel kwijt is of het niet meer doet of wat dan ook.
Iets met mobiel van een ander lenen, app koppelen via id en selfie/fingerprint.

WTF!!
Mijn KNAB-relatie heeft een uur of 9 geduurd.
@ Perkouw: Waar ga je heen?
Heh? Je bedoelt dat je op de site alleen nog kan inloggen door een code te scannen met de app? Want sinds deze week kan ik niet meer met alleen username en wachtwoord inloggen, moet ook nog de QR scannen met de app.
Ik moet zeggen hoe wil je dan inloggen? Gewoon met een wachtwoord, zoals de amerikaanse banken waardoor niemand daar internetbankiert omdat het onveilig is
Ik ken eerlijk gezegd geen bank waar je online kan inloggen zonder een extra factor. App of pas met cardreader.
Maar ja, wat als ik mijn pas kwijt raak? Hoe moet ik dan nog bankieren? WTF!!
De identificatie problemen zijn bij meerdere banken. Ze moeten opeens aan de nieuwe wetgevingen voldoen en er zijn fantastische detacheringsbureaus (serieus, er zijn specifieke detacheringsbureaus speciaal voor het 'ondersteunen' bij de nieuwe wetgeving mbt fraude) die dat dan even voor ze komen oplossen. Reken er maar op dat dat dan dus niet super vloeiend en makkelijk werkt.