Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 00:42
Ik erger me ook aan Knab, ben van telefoon gewisseld en een backup terug gezet. Toen wilde ik iets gaan kopen , moest ik opnieuw inloggen op de app. Dit kan via je ID scannen of via een QR code van je vorige device.

ID Scannen werkte niet, na een succesvolle scan terug naar het begin met het keuze menu. Via kastje of username/ww kan dit dus niet. Toen maar de oude telefoon weer opgezocht en weer aan de stroom gehangen. Gelukkig werkte die nog en ik dus met de QR code de nieuwe app geactiveerd, dat werkte gelijkt.

Toen wilde ik dus de iDeal betaling doen, is de app voor 24 uur geblokkeerd voor betalingen omdat het een nieuw device is. Dan moet je weer naar de website en met je username/wachtwoord + kastje inloggen en goedkeuren...

Uiteindelijk maar gewoon de oude telefoon gepakt en daar mee betaald.

Het omslachtige inloggen + gemis van applepay zorgt er voor dat ik aan het rondkijken ben voor een andere bank

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PerlinNoise
  • Registratie: november 2012
  • Niet online
GrooV schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 10:52:
Ik erger me ook aan Knab, ben van telefoon gewisseld en een backup terug gezet. Toen wilde ik iets gaan kopen , moest ik opnieuw inloggen op de app. Dit kan via je ID scannen of via een QR code van je vorige device.

ID Scannen werkte niet, na een succesvolle scan terug naar het begin met het keuze menu. Via kastje of username/ww kan dit dus niet. Toen maar de oude telefoon weer opgezocht en weer aan de stroom gehangen. Gelukkig werkte die nog en ik dus met de QR code de nieuwe app geactiveerd, dat werkte gelijkt.

Toen wilde ik dus de iDeal betaling doen, is de app voor 24 uur geblokkeerd voor betalingen omdat het een nieuw device is. Dan moet je weer naar de website en met je username/wachtwoord + kastje inloggen en goedkeuren...

Het omslachtige inloggen + gemis van applepay zorgt er voor dat ik aan het rondkijken ben voor een andere bank
Je kunt nu nog via deze link inloggen via cardreader om mobiele app te registreren. Maar dit moet je maar net weten.
Via chat kreeg ik die link, maar ze willen die optie niet meer in de app geven...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 01:35
GrooV schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 10:52:

Precies wat ik bedoel.
Lees deze quote met in gedachten een verloren, gestolen of defecte "oude telefoon"

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ASS-Ware
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 01:02
Park2801 schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 09:16:
[...]

Heb je net een rekening geopend als nieuwe klant dan?
Nee, maar dat staat los van inloggen op de website.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ASS-Ware
Park2801 schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 09:27:
Lees onder kopje 'Digitale banken':

https://www.bankenvergeli...ook-bankieren-zonder-app/

Waarom zou ik onjuistheden schrijven? Dit kun je toch niet weten als je niet net een rekening hebt willen openen?
Daar staat:
Dit geldt sinds kort ook voor Knab, een bank die ook alleen maar online bestaat. Je kunt bij Knab probleemloos bankieren op je pc of laptop, maar je hebt daar wel de app bij nodig ter identificatie.

Ergo, het kan nog steeds.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Park2801
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 16-05 09:47
ASS-Ware schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 18:02:
[...]

Nee, maar dat staat los van inloggen op de website.
NIET WAAR! Als nieuwe klant kun je niet meer via de site inloggen, want ze zijn gestopt met het toesturen van de card reader!! Da’s geloof ik de derde keer dat ik dit moet schrijven...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 03-08 17:15
Dan log je in met de app?

Edit: Oh wacht, ik lees nu dat je dat niet wil en dat je alweer weg bent bij Knab.

[Voor 63% gewijzigd door Hmmbob op 29-05-2020 19:03]

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • +1Henk 'm!

• T-Infinity
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 00:00

T-Infinity

Heen en weer....

Park2801 schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 18:42:
[...]

NIET WAAR! Als nieuwe klant kun je niet meer via de site inloggen, want ze zijn gestopt met het toesturen van de card reader!! Da’s geloof ik de derde keer dat ik dit moet schrijven...
Je kan het in hoofdletters zetten, maar je post nu al 3 keer foutieve informatie hier.
Je kunt gewoon op de website inloggen, en ja daar heb je wel de app bij nodig ter verificatie.
Oude klanten kunnen ook inloggen met kastje. Nieuwe klanten alleen met de app ter verificatie.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ASS-Ware
Park2801 schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 18:42:
[...]

Dan is dit de derde keer dat je onzin schrijft, want je kunt authenticeren met de app en dus gewoon inloggen op de website.

• Park2801
ASS-Ware schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 10:54:
[...]

Dan is dit de derde keer dat je onzin schrijft, want je kunt authenticeren met de app en dus gewoon inloggen op de website.
Conclusie is dus: zonder de app (smartphone) kun je geen bankzaken doen bij Knab. Zijn we het eens. 🤓

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 02:22

Outerspace

Moderator General Chat

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Park2801 schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 16:22:
[...]

Conclusie is dus: zonder de app (smartphone) kun je geen bankzaken doen bij Knab. Zijn we het eens. 🤓
Post dan niet 3 keer deels foutieve informatie ;)

Jack of all trades | Screener | Tweakers Gallery | Spotify!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ASS-Ware
[...]

Kusje, knuffel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Park2801
De mazzel

[Voor 98% gewijzigd door Park2801 op 31-05-2020 14:03]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Brent
  • Laatst online: 20:13
App blijft hier maar crashen bij het scannen van mn id. Bij anderen ook?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Netiquette | Politiek dakloos

Acties:
  • 0Henk 'm!

• T-Infinity

T-Infinity

Heen en weer....

Brent schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 16:12:
Dat niet. Bij mij crasht hij altijd bij scannen van qr codes (om online in te loggen)
ideal qr code gaat wel goed gelukkig

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kodess
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 18:40
Oei,
Knab app update geinstalleerd op mijn android telefoon.
Ik open de app: "Root gedetecteerd, je moet opnieuw koppelen".
Koppel via ander apparaat kan niet, want die heb ik niet, dus nu moet ik weer koppelen via ID.
Dat vind ik wel gek. Ik had allang root, maar na deze update moet ik opeens opnieuw koppelen?

EDIT:
Dus, na het nieuw koppelen: Delen van de app zullen geblokkeerd zijn. Installeer de app voor alle functionaliteit op een telefoon zonder root.

[Voor 20% gewijzigd door Kodess op 05-06-2020 09:48]

ioniq 28kWh - 5135 Wp

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 22:27
Brent schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 16:12:
Jup S10e, dus moderne phone, maar het is me nog niet gelukt om het helemaal af te maken. Ik heb ondertussen wel door dat hij af en toe heel lang nodig heeft voor een stap, dus dan niet denken dat hij is gecrashed, maar gewoon wachten.

Secrecy corrupts, absolute secrecy corrupts absolutely.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 00:31
Zowel app als website werken hier niet.

📈 Voordelig, eenvoudig & gespreid beleggen in aandelen 💸

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Henk007
JohanNL schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 11:47:
Zowel app als website werken hier niet.
Hier is de app heel erg traag, maar werkt wel

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JohanNL
Werkt inmiddels weer bij mij.

• wvdl
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 03-08 09:21
Kodess schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 09:44:
Oei,
Knab app update geinstalleerd op mijn android telefoon.
Ik open de app: "Root gedetecteerd, je moet opnieuw koppelen".
Koppel via ander apparaat kan niet, want die heb ik niet, dus nu moet ik weer koppelen via ID.
Dat vind ik wel gek. Ik had allang root, maar na deze update moet ik opeens opnieuw koppelen?

EDIT:
Dus, na het nieuw koppelen: Delen van de app zullen geblokkeerd zijn. Installeer de app voor alle functionaliteit op een telefoon zonder root.
Ik krijg deze melding nu ook.. terwijl mijn telefoon niet geroot is.
Iemand anders hier ook last van ?
(volgens 'neutrale' root detectie apps heb ik ook geen root of boot access)

• brijn
  • Registratie: december 2006
  • Niet online
De app is de zwakste schakel van KNAB. Persoonlijk heb ik het probleem dat de app ongevraagd actief wordt, soms wel een half uur lang, terwijl ik de app al dagen niet heb gebruikt. Het wordt dan met afstand de grootste stroomverbruiker! Bizar!
Wat doet de app in vredesnaam? De vriendelijke chat medewerkers zeggen dat het geen prioriteit heeft omdat ze het druk hebben met de implementatie van contactloos betalen.
Ik vind dat niet kunnen, zeker nu ik hier heb begrepen dat de app de enige manier van verificatie is voor nieuwe klanten en dat waarschijnlijk op termijn ook voor bestaande klanten gaat gelden.

[Voor 15% gewijzigd door brijn op 23-06-2020 10:28. Reden: Aanvulling]

• page404
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 21:53

page404

Website says no

Nou, KNAB doet net zo hard mee met de negatieve rente. Nog wel boven saldi waar ik niet in de buurt kom, maar de eerste stap is gezet. Heeft iemand een tip voor een goeie kluis?

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

• MoiZie
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 19:23
[...]

Klopt niet. Ik ben recent klant geworden, ivm veruit goedkoopste e/o rekening in Nederland en heb een telefoon zonder NFC, waardoor ik dus mijn initiele registratie niet kon voltooien (geen oud device, en dus geen NFC). Nadat ik de klantenservice een bericht heb gestuurd, hebben ze binnen 2 dagen een cardreader in mijn brievenbus gedeponeerd. Ik doe nu alles daarmee en heb de app eigenlijk niet eens meer gezien (bewust).

edit:
@page404 de beste manier om nu spaargeld te stallen is een deposito als je er niet bij wil, of een belegging in een tracker als je er wel bij wilt kunnen.

[Voor 11% gewijzigd door MoiZie op 23-06-2020 10:50]

• GrooV
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 00:42
MoiZie schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 10:49:
[...]

Klopt niet. Ik ben recent klant geworden, ivm veruit goedkoopste e/o rekening in Nederland en heb een telefoon zonder NFC, waardoor ik dus mijn initiele registratie niet kon voltooien (geen oud device, en dus geen NFC). Nadat ik de klantenservice een bericht heb gestuurd, hebben ze binnen 2 dagen een cardreader in mijn brievenbus gedeponeerd. Ik doe nu alles daarmee en heb de app eigenlijk niet eens meer gezien (bewust).

edit:
@page404 de beste manier om nu spaargeld te stallen is een deposito als je er niet bij wil, of een belegging in een tracker als je er wel bij wilt kunnen.
Hm apart, ik heb ook een reader maar moet altijd beide gebruiken, reader + app. Als ik via de website iets overboek moet ik het in de app goedkeuren en in de app moet ik de reader gebruiken

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MoiZie
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 19:23
GrooV schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 11:15:
[...]

Hm apart, ik heb ook een reader maar moet altijd beide gebruiken, reader + app. Als ik via de website iets overboek moet ik het in de app goedkeuren en in de app moet ik de reader gebruiken
Dat moet je instellen via:
https://persoonlijk.knab.nl/instellingen/bevestigingsmethode

• Bigf00t
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 20:38
page404 schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 10:41:
Heeft iemand een tip voor een goeie kluis?
Het spaartopic - Deel 3. Sparen in het buitenland levert het meeste rente op (recentelijk overgestapt naar Bigbank flexibel sparen) maar in Nederland heb ik wel goede ervaringen met LeasePlan Bank.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 00:04

Mfpower

In dubio

Ik kreeg de melding dat ik me opnieuw moest identificeren via de KNAB app. Het leek me eerst een phishing exercitie maar het is dus wel bonafide. Het is echt dreigend, als je het niet doet sluiten ze je af. Maar ik heb me bij aanvraag al gelegitimeerd! Na dit gedaan te hebben kreeg ik een reeks vragen waar ik de KNAB rekening voor gebruik, in welke sector ik werk etcetera. Het voelde echt niet goed, alsof ik een crimineel ben. Ik gebruik het vooral voor vaste lasten, maar als ik een keer een tank benzine ervan betaal, word ik dan afgesloten? Ik heb hier al eerder mijn ongenoegen over KNAB geuit, maar dit is wel de druppel. Ook al "moet" het van de DNB (tenminste, dat is waarom zij zeggen dat het moet). Soort omgekeerde bewijslast, alsof ik moet aangeven dat ik de rekening legaal gebruik. Omgekeerde wereld.

• mvrhrln
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 23:52
Meer mensen problemen met inloggen op de KNAB website?

(ben intussen nu totaal er uitgegooid, app doet het ook niet meer, account is geblokkeerd :) )

Begon met het feit dat QRCode eerst niet zichtbaar waren op de website (alleen het knab logo in midden).

Nadat ik de QRCode tevoorschijn had, zei de app met scannen "u kunt nu verder gaan", de website zei "er is iets misgegaan" :)

Gister na wat kloten toch ingelogd, nu vandaag zelfde exercitie.
Chat met de KNAB, na paar keer proberen, doet dus ook wachtwoord reset het niet meer, en nu dus de app ook niet :)

Meer mensen rare ervaringen met inloggen op de website afgelopen dagen?

• ATS
  • Laatst online: 26-07 11:15
mvrhrln schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 19:06:
Meer mensen problemen met inloggen op de KNAB website?

(ben intussen nu totaal er uitgegooid, app doet het ook niet meer, account is geblokkeerd :) )

Begon met het feit dat QRCode eerst niet zichtbaar waren op de website (alleen het knab logo in midden).

Nadat ik de QRCode tevoorschijn had, zei de app met scannen "u kunt nu verder gaan", de website zei "er is iets misgegaan" :)

Gister na wat kloten toch ingelogd, nu vandaag zelfde exercitie.
Chat met de KNAB, na paar keer proberen, doet dus ook wachtwoord reset het niet meer, en nu dus de app ook niet :)

Meer mensen rare ervaringen met inloggen op de website afgelopen dagen?
Werkt prima voor mij momenteel. Zowel de app als de site. Ook maandag werkte het gewoon (laatste keer dat ik het gebruikt hebt.)

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

• JohanNL
Kan niet meer inloggen op de Knab app, na het invoeren van de toegangscode krijg ik de melding '' Oeps! Er is iets misgegaan. Probeer het opnieuw ''
Iemand anders hier ook last van?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Stink_o
  • Registratie: juni 2005
  • Niet online
JohanNL schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 17:20:
Kan niet meer inloggen op de Knab app, na het invoeren van de toegangscode krijg ik de melding '' Oeps! Er is iets misgegaan. Probeer het opnieuw ''
Iemand anders hier ook last van?
Knab lijkt inderdaad wat problemen te hebben, ook voor iDeal gebruik: https://beschikbaarheid.ideal.nl/History?bank=Knab

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JohanNL
Inmiddels alweer verholpen, kun je ook mooi zien aan die iDeal grafiek :)

• RobertMe
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 05:41
Ik zit even die rente update mail te ontleden. Maar als ik het goed zie kun je als spaarder met meer dan €25.000 (en met rente als overstap reden) intussen echt beter wegwezen? Op flexibel sparen 0,000000% boven de €25.000, en hetzelfde voor de basisrente van kwartaal sparen, ook daar 0,000000% boven de €25.000. Oftewel als je meer dan €25.000 hebt moet je het al op kwartaalsparen zetten en dan krijg je alleen de 0,05% bonusrente. Daar waar LeaseplanBank en NIBC Direct nog 0,15% geven op een vrij opneembare spaarrekening (en NIBC bij kwartaalsparen bovenop 0,15% nog een bonus van 0,05% geeft).

Momenteel houd ik ook nog steeds mijn oude Rabo rekening aan en betaal ik dus dubbel voor een bank. En gezien Rabo eigenlijk zelfs meer features heeft (net nog even gekeken, maar pinnen via telefoon zal er waarschijnlijk in 2020 nog steeds niet komen bij Knab). Kan ik dus net zo goed terug naar Rabo en het spaargeld bij LeaseplanBank of NIBC direct onder brengen. En het deel van spaargeld bij Rabo zit dan nog steeds tot €100.000 0,01% op.

• Nuevocasa
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 00:24
RobertMe schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 10:48:
Ik zit even die rente update mail te ontleden. Maar als ik het goed zie kun je als spaarder met meer dan €25.000 (en met rente als overstap reden) intussen echt beter wegwezen? Op flexibel sparen 0,000000% boven de €25.000, en hetzelfde voor de basisrente van kwartaal sparen, ook daar 0,000000% boven de €25.000. Oftewel als je meer dan €25.000 hebt moet je het al op kwartaalsparen zetten en dan krijg je alleen de 0,05% bonusrente. Daar waar LeaseplanBank en NIBC Direct nog 0,15% geven op een vrij opneembare spaarrekening (en NIBC bij kwartaalsparen bovenop 0,15% nog een bonus van 0,05% geeft).

Momenteel houd ik ook nog steeds mijn oude Rabo rekening aan en betaal ik dus dubbel voor een bank. En gezien Rabo eigenlijk zelfs meer features heeft (net nog even gekeken, maar pinnen via telefoon zal er waarschijnlijk in 2020 nog steeds niet komen bij Knab). Kan ik dus net zo goed terug naar Rabo en het spaargeld bij LeaseplanBank of NIBC direct onder brengen. En het deel van spaargeld bij Rabo zit dan nog steeds tot €100.000 0,01% op.
Ik heb begin van het jaar een gratis Openbank rekening geopend naast mijn Knab rekeningen. Kreeg toen €50 welkomstpremie en kan daarmee betalen met Android en Garmin pay. Sinds vorige week geven ze ook 0,2% rente op hun spaarrekening zonder maximum. Geen idee voor hoe lang, maar heb nu al mijn spaargeld daar naar overgeheveld. Valt gewoon onder de €100.000 garantie.

• Henk007
Nuevocasa schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 11:15:
[...]

. Valt gewoon onder de €100.000 garantie.
offtopic:
Via het Spaanse depositogarantiestelsel

Anoniem: 886251

Topicstarter
Heeft Knab in de tussentijd al Apple Pay en/of IDin als mogelijkheid, of is dit nog steeds een mysterie wanneer het komt

• Outerspace
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 02:22

Outerspace

Moderator General Chat

AFX Ghey Edition by HlpDsK

[...]

Ik heb begin van het jaar een gratis Openbank rekening geopend naast mijn Knab rekeningen. Kreeg toen €50 welkomstpremie en kan daarmee betalen met Android en Garmin pay. Sinds vorige week geven ze ook 0,2% rente op hun spaarrekening zonder maximum. Geen idee voor hoe lang, maar heb nu al mijn spaargeld daar naar overgeheveld. Valt gewoon onder de €100.000 garantie.
Voor openbank hebben we een amder topic, dat is hier offtopic ;)

Jack of all trades | Screener | Tweakers Gallery | Spotify!

• Nuevocasa
Outerspace schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 13:13:
[...]

Voor openbank hebben we een amder topic, dat is hier offtopic ;)
Ik reageer op de verlaging van Knab en mogelijke alternatieven en het niet hebben van mobiel betalen van Knab.

• Jay-B
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 19:40
RobertMe schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 10:48:
Ik zit even die rente update mail te ontleden. Maar als ik het goed zie kun je als spaarder met meer dan €25.000 (en met rente als overstap reden) intussen echt beter wegwezen? Op flexibel sparen 0,000000% boven de €25.000, en hetzelfde voor de basisrente van kwartaal sparen, ook daar 0,000000% boven de €25.000. Oftewel als je meer dan €25.000 hebt moet je het al op kwartaalsparen zetten en dan krijg je alleen de 0,05% bonusrente.
Huh, zo staat het niet in de mail die ik gekregen heb:

Flexibel Sparen
Over je saldo tot € 25.000*: 0,04%
Over je saldo van € 25.000 tot € 100.000*: 0,02%
Over je saldo van € 100.000 tot € 500.000*: 0,02%
(was tot € 500.000*: 0,06%)

• RobertMe
Jay-B schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 02:02:
[...]

Huh, zo staat het niet in de mail die ik gekregen heb:

Flexibel Sparen
Over je saldo tot € 25.000*: 0,04%
Over je saldo van € 25.000 tot € 100.000*: 0,02%
Over je saldo van € 100.000 tot € 500.000*: 0,02%
(was tot € 500.000*: 0,06%)
Oeps, ik heb inderdaad niet goed gelezen. Maar conclusie blijft voor mij gelijk. Steeds meer rente verlagingen, nu de extra "staffel" op €25.000, en dat voor €5 per maand waarvoor je nog steeds geen pinnen via mobiel krijgt. Zeer grote kans dus dat ik op z'n laatst begin volgend kwartaal (omdat het nu net begonnen is) m'n Knab rekening is opgezegd en ik weer de betaalrekening van Rabo gebruik en het spaargeld naar LeaseplanBank of NIBC Direct gaat. Dan zijn de kosten lager en rente hoger, en kan ik als bonus pinnen via mobiel.

Innovatieve internetbank Knab is wat mij betreft dus echt niet meer innovatief, nadat elke grootbank al een jaar of zo pinnen via mobiel ondersteund, en Rabo ondersteunde bv ook al geruime tijd betaalverzoeken waar Knab dat pas sinds eind vorig jaar doet. En de hoge rentes is intussen ook niks meer van over.

• oohh
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 05:50
Anoniem: 886251 schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 12:30:
Heeft Knab in de tussentijd al Apple Pay en/of IDin als mogelijkheid, of is dit nog steeds een mysterie wanneer het komt
Ze zijn wel met Apple Pay bezig. Volgens hun klantenservice:
Eerder heb ik aangegeven dat we bezig zijn met de fundering van mobiel betalen te ontwikkelen. Dit is een lopend proces.
Daarnaast zijn we nu bezig met onderhandelingen rondom mobiel betalen, zoals contractuele onderhandelingen en officiele communicatie rondom mobiel betalen.
Dit betekent dat we een stap dichterbij de introductie van mobiel betalen zijn.
En hier nog wat meer informatie. Tot nu toe helaas nog weinig concreets.

• Deveon
  • Registratie: december 2007
  • Niet online
[...]

Hier dezelfde combinatie (al heb ik bij Openbank tijdelijk 2% rente). Ik hou wel mijn noodbuffer bij Knab (kwartaalsparen) aan omdat ik daar geen dag op wil wachten bij het overschrijven. Dat is mij meer waard dan 0,2% rente. Ik zie dan ook geen verschil tussen 0% en 0,2% of 5% en 5,2% rente.

[Voor 10% gewijzigd door Deveon op 02-08-2020 13:35]

3.9 KW ZO/ZW / Atlantic Explorer V4 / eGolf

• WhatsappHack
  • Registratie: mei 2011
  • Niet online
Die mail over dat alle klanten opnieuw moeten identificeren is vreemd. Ik dacht eerst ook dat het phising was, maar kennelijk toch legitiem. Maar hoezo "alle klanten"? Wat hebben ze zegmaar gedaan waardoor ze dit aan iedereen moeten vragen? Zijn ze alle ID's kwijtgeraakt ofzo? o0 Was er ooit iets mis met het proces waardoor een toko als de AFM misschien heeft gezegd "dat mocht helemaal niet, dus ongeldig!" - of is de mail gewoon stom geformuleerd? Ben nu wel benieuwd. :P

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• Radical1980
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 08-04 16:23
Deveon schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 13:32:
[...]

Hier dezelfde combinatie (al heb ik bij Openbank tijdelijk 2% rente). Ik hou wel mijn noodbuffer bij Knab (kwartaalsparen) aan omdat ik daar geen dag op wil wachten bij het overschrijven. Dat is mij meer waard dan 0,2% rente. Ik zie dan ook geen verschil tussen 0% en 0,2% of 5% en 5,2% rente.
Openbank kende ik nog niet. Maar eens naar kijken :)

• RobertMe
WhatsappHack schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 12:58:
Die mail over dat alle klanten opnieuw moeten identificeren is vreemd. Ik dacht eerst ook dat het phising was, maar kennelijk toch legitiem. Maar hoezo "alle klanten"? Wat hebben ze zegmaar gedaan waardoor ze dit aan iedereen moeten vragen? Zijn ze alle ID's kwijtgeraakt ofzo? o0 Was er ooit iets mis met het proces waardoor een toko als de AFM misschien heeft gezegd "dat mocht helemaal niet, dus ongeldig!" - of is de mail gewoon stom geformuleerd? Ben nu wel benieuwd. :P
Eigenlijk kan ik mij niet herinneren ooit iets van identificatie gedaan te hebben. In de zin van foto ID-kaart of zo. Alleen de gegevens van de kaart overnemen (documentnr etc) en dan de controle-overboeking.

Daar waar ze nu via NFC op telefoon de chip van de pas en alles willen uitlezen.

• Panzer Dean
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 22:40
Ik begin toch wel beetje teleurgesteld te raken... De notificaties in de app als je boven X of onder X saldo raakt werken niet. Bij 1 rekening krijg ik ze willekeurig, maar per mail, niet per notificatie zoals ingesteld. Kan nog steeds geen saldo zien zonder in te loggen (of face unlock via de Pixel gebruiken), nog steeds geen contactloos betalen... Ik had gehoopt dat de ontwikkelingen sneller gingen. Ben overgestapt van Rabobank omdat ik hier makkelijk verschillende rekeningen met passen kan aanmaken. Maar ik begin er toch een beetje aan te twijfelen nu, jammer!

• Hmmbob
Bij mij werkt geen enkele notificatie, nog nooit gedaan ook niet. Vrij irritant inderdaad.

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

• redrohX
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 27-12-2020

redrohX

errr....

Toen ik de rekening in oktober of november opende kon dat alleen via de app en heb mijn paspoort toen via NFC in moeten scannen. Was nogal foutgevoelig en de eerste keer mislukte het, maar daar kwam men pas na een week achter, nadat ik er achteraan was gegaan. Ik weet niet meer of ik een foto moest maken... maar ik heb ook geen bericht gehad over een extra identificatie.

Ik wist niet eens dat ze app notificaties hadden. Ik krijg alleen e-mails bij een storting vanaf een bepaald bedrag. De app is echt belachelijk low-budget en volgens mij sinds ik een rekening opende nooit meer noemenswaardig geüpdatet.

Aan de andere kant. Ik gebruik KNAB alleen voor mijn bedrijfsrekening, waar ik niet heel veel bijzonders mee hoef te doen.

• Lightning89
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 21:26
redrohX schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 10:02:
Toen ik de rekening in oktober of november opende kon dat alleen via de app en heb mijn paspoort toen via NFC in moeten scannen. Was nogal foutgevoelig en de eerste keer mislukte het, maar daar kwam men pas na een week achter, nadat ik er achteraan was gegaan. Ik weet niet meer of ik een foto moest maken... maar ik heb ook geen bericht gehad over een extra identificatie.

Ik wist niet eens dat ze app notificaties hadden. Ik krijg alleen e-mails bij een storting vanaf een bepaald bedrag. De app is echt belachelijk low-budget en volgens mij sinds ik een rekening opende nooit meer noemenswaardig geüpdatet.

Aan de andere kant. Ik gebruik KNAB alleen voor mijn bedrijfsrekening, waar ik niet heel veel bijzonders mee hoef te doen.
Ik krijg altijd notificaties als ik bijvoorbeeld in het buitenland ben. In het buitenland pin. Boven een x bedrag pin. Daarnaast hebben ze sinds een paar maanden ook betaalverzoeken erin zitten.
Panzer Dean schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 00:56:
Ik begin toch wel beetje teleurgesteld te raken... De notificaties in de app als je boven X of onder X saldo raakt werken niet. Bij 1 rekening krijg ik ze willekeurig, maar per mail, niet per notificatie zoals ingesteld. Kan nog steeds geen saldo zien zonder in te loggen (of face unlock via de Pixel gebruiken), nog steeds geen contactloos betalen... Ik had gehoopt dat de ontwikkelingen sneller gingen. Ben overgestapt van Rabobank omdat ik hier makkelijk verschillende rekeningen met passen kan aanmaken. Maar ik begin er toch een beetje aan te twijfelen nu, jammer!
Wel grappig dit. ABN amro is hier recentelijk mee gestopt (contactloos betalen via de app), wegens te weinig animo.

Ik heb echter meerdere betaalrekeningen en spaarrekeningen aangemaakt, verwijderd en alles ging super vlot en snel (incl. opsturen bankpassen).

• JohanNL
Iemand wel eens een MOI procedure opgestart bij Knab?
Ik ben daar nu namelijk mee bezig, van een bedrijf die ik geen toestemming heb gegeven en waarbij de afschrijvingen langer dan 56 dagen zijn geleden maar korter dan 13 maanden.
Het punt is nu dat Knab beweert dat ik hier wel toestemming voor ( moet ) hebben gegeven en ze daarom niet eens de procedure willen opstarten.
Ze blijven dit standpunt maar volhouden, terwijl ik als klant gewoon recht heb op dat zij de procedure starten, aldus betaalverenigingnederland tenminste.

Topicstarter
JohanNL schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 13:36:
Iemand wel eens een MOI procedure opgestart bij Knab?
Ik ben daar nu namelijk mee bezig, van een bedrijf die ik geen toestemming heb gegeven en waarbij de afschrijvingen langer dan 56 dagen zijn geleden maar korter dan 13 maanden.
Het punt is nu dat Knab beweert dat ik hier wel toestemming voor ( moet ) hebben gegeven en ze daarom niet eens de procedure willen opstarten.
Ze blijven dit standpunt maar volhouden, terwijl ik als klant gewoon recht heb op dat zij de procedure starten, aldus betaalverenigingnederland tenminste.
Al naar DNB gestapt? Die kunnen je vast wel uitleggen hoe het zit.

Of juridisch advies inwinnen, want ik denk dat Knab er zelf geen zin in heeft en daarom moeilijk doet.

• JohanNL
Anoniem: 886251 schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 14:56:
[...]

Al naar DNB gestapt? Die kunnen je vast wel uitleggen hoe het zit.

Of juridisch advies inwinnen, want ik denk dat Knab er zelf geen zin in heeft en daarom moeilijk doet.
Ik denk inderdaad ook dat Knab er geen zin in heeft, ze kwamen ook telkens met net iets andere argumenten waarom ze het niet wouden doen.
Ze hadden het er ook over dat het ze veel geld zou kosten, echter is dat natuurlijk niet mijn probleem en volgens mij kunnen zij die kosten gewoon verhalen op de andere bank, die dat dan weer verhaalt op degene die de incasso's had bijgeschreven gekregen.

Voor nu heb ik een officiële klacht ingediend, waarop ik zojuist reactie heb gekregen dat deze wordt doorgestuurd naar hun klachtenmanager en binnen twee weken reactie krijg.
Ik ben echter bang dat ik aan het kortste eind trek, uiteindelijk.
Die MOI procedure moet namelijk binnen 13 maanden na afschrijving worden aangevraagd en als dit weken of zelfs nog maanden duurt voordat zij overstag gaan, dan kan de procedure ook niet meer worden opgestart.

Echt een enorme tegenvaller van Knab, dat zij hier zo moeilijk over doen.

Topicstarter
JohanNL schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 17:00:
[...]

Ik denk inderdaad ook dat Knab er geen zin in heeft, ze kwamen ook telkens met net iets andere argumenten waarom ze het niet wouden doen.
Ze hadden het er ook over dat het ze veel geld zou kosten, echter is dat natuurlijk niet mijn probleem en volgens mij kunnen zij die kosten gewoon verhalen op de andere bank, die dat dan weer verhaalt op degene die de incasso's had bijgeschreven gekregen.

Voor nu heb ik een officiële klacht ingediend, waarop ik zojuist reactie heb gekregen dat deze wordt doorgestuurd naar hun klachtenmanager en binnen twee weken reactie krijg.
Ik ben echter bang dat ik aan het kortste eind trek, uiteindelijk.
Die MOI procedure moet namelijk binnen 13 maanden na afschrijving worden aangevraagd en als dit weken of zelfs nog maanden duurt voordat zij overstag gaan, dan kan de procedure ook niet meer worden opgestart.

Echt een enorme tegenvaller van Knab, dat zij hier zo moeilijk over doen.
Al doen zij er een jaar over, als consument heb jij voldaan aan die regel neem ik aan?

Dat zij rekken en kloten is hun probleem.

https://www.betaalverenig...j-een-onterechte-incasso/

Maar goed ik ben al een tijdje geen klant meer hier omdat ze niet innovatief bleken te zijn (een meer beloftes niet nakwamen)

• JohanNL
Anoniem: 886251 schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 19:16:
[...]

Al doen zij er een jaar over, als consument heb jij voldaan aan die regel neem ik aan?

https://www.betaalverenig...j-een-onterechte-incasso/

Maar goed ik ben al een tijdje geen klant meer hier omdat ze niet innovatief bleken te zijn (een meer beloftes niet nakwamen)
Het probleem is echter zoals ik het begrijp dat de andere bank van waar het geld is heengegaan op de hoogte moet worden gesteld, c.q. die moet de MOI procedure hebben ontvangen vóórdat de 13 maanden na afschrijving zijn verstreken.
Dus helaas, al dat rekken en gekloot van Knab zal ik de consequenties van mogen ondervinden zoals het er nu naar staat.

Mocht ik naar de rechter stappen of desnoods naar het kifid, dan ga ik ervanuit dat ik wel in het gelijk wordt gesteld hierin en dat zij de procedure alsnog ( hadden ) moeten opstarten.
Alleen zal na die tijd waarschijnlijk de termijn om de MOI procedure op te starten dus voorbij zijn en komt Knab er dus alsnog mee weg.

Hoe dan ook, wellicht komt het nog goed nadat ik nu een klacht heb ingediend.
In die tussentijd ga ik ook zeker niet stil zitten en meer informatie inwinnen / organisaties die hier over gaan informeren.
Zoals DNB die jij noemde maar ook betaalverenigingnederland wil het vast wel weten dat er een bank is die de consument beschermende maatregelen weigert.

Topicstarter
JohanNL schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 21:26:
[...]

Het probleem is echter zoals ik het begrijp dat de andere bank van waar het geld is heengegaan op de hoogte moet worden gesteld, c.q. die moet de MOI procedure hebben ontvangen vóórdat de 13 maanden na afschrijving zijn verstreken.
Dus helaas, al dat rekken en gekloot van Knab zal ik de consequenties van mogen ondervinden zoals het er nu naar staat.

Mocht ik naar de rechter stappen of desnoods naar het kifid, dan ga ik ervanuit dat ik wel in het gelijk wordt gesteld hierin en dat zij de procedure alsnog ( hadden ) moeten opstarten.
Alleen zal na die tijd waarschijnlijk de termijn om de MOI procedure op te starten dus voorbij zijn en komt Knab er dus alsnog mee weg.

Hoe dan ook, wellicht komt het nog goed nadat ik nu een klacht heb ingediend.
In die tussentijd ga ik ook zeker niet stil zitten en meer informatie inwinnen / organisaties die hier over gaan informeren.
Zoals DNB die jij noemde maar ook betaalverenigingnederland wil het vast wel weten dat er een bank is die de consument beschermende maatregelen weigert.
Mocht je een Rechtsbijstand hebben kun je daar een naartoe bellen of het Juridisch Loket. Misschien kun je je geld niet terugkrijgen via de MOI route, maar je zou de bank aansprakelijk kunnen stellen voor de geleden schade (het bedrag wat zij niet teruggaven). Maar of het goed is voor de relatie bank en klant laat ik even in het midden.

• JohanNL
Anoniem: 886251 schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 21:34:
[...]

Mocht je een Rechtsbijstand hebben kun je daar een naartoe bellen of het Juridisch Loket. Misschien kun je je geld niet terugkrijgen via de MOI route, maar je zou de bank aansprakelijk kunnen stellen voor de geleden schade (het bedrag wat zij niet teruggaven). Maar of het goed is voor de relatie bank en klant laat ik even in het midden.
Ja ik zal eens kijken wat er allemaal mogelijk is.
Het vertrouwen is wat mij betreft ook flink beschadigd, de enige reden dat ik de rekening nog zou aanhouden is de Knab participatie die ik daar heb en de Amex creditcard die via deze weg goedkoper is dan bij Amex zelf.

• JohanNL
Bij Betaalvereniging Nederland gaan ze niet in op individuele klachten ( over hun partners ), dus daar kan ik niet naartoe.
Maar op hun website staat wel heel duidelijk hoe het werkt: https://www.betaalverenig...j-een-onterechte-incasso/
Als u van mening bent dat een bedrag ten onrechte van uw rekening is afgeschreven, omdat u geen machtiging via digitaal Incassomachtigen of op papier heeft afgegeven, dan kunt u tot 13 maanden na de afschrijvingsdatum een verzoek indienen bij uw bank om dit te corrigeren.
Ik heb geen van beide afgegeven, dat weet ik 100% zeker.
Als Knab beweert dat dit er wel is dan zitten ze hier gewoon keihard te liegen en/of hebben ze zonder mijn toestemming ( achteraf ) alsnog deze machtiging namens mij afgegeven.

Ik ga zo dadelijk de klacht die ik heb over Knab ook kenbaar maken aan DNB.
Die gaan daar in mijn individuele geval niets mee doen, maar willen wel graag weten dat ik een klacht heb geven ze zelf aan, daarop gaan ze wellicht dan onderzoek doen en/of actie ondernemen in algemene zin.

Voor de rest nu afwachten wat ze met mijn klacht gaan doen bij Knab.
Ik verwacht niet dat ze nu ineens wel overstag zullen gaan, maar wie weet.
In ieder geval heb ik de vervolgstappen al doorgenomen en die zullen dan ook zeker worden opgestart als ze nog steeds niet willen meewerken.

• JohanNL
Anoniem: 886251 schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 19:16:
[...]

Dit lijkt toch wel te kloppen.
Ik ga maar bewijs opslaan dat ik het verzoek tot het opstarten van de MOI procedure heb ingediend, zodat het duidelijk is dat mijn verzoek ( ruim ) voor de deadline is ingediend.
Wellicht dat ze nog snel op mijn klacht reageren en de MOI procedure alsnog z.s.m. opstarten, maar daar heb ik eerlijk gezegd geen vertrouwen meer in.
Vraag is alleen of ik wel een dusdanige schadevergoeding hiervoor kan vragen, maar wellicht kan het via een gerechtelijke procedure worden afgedwongen dat zij maar de gemaakte fouten moeten corrigeren en zelf hier de consequenties voor dragen.

Topicstarter
JohanNL schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 17:15:
[...]

Dit lijkt toch wel te kloppen.
Ik ga maar bewijs opslaan dat ik het verzoek tot het opstarten van de MOI procedure heb ingediend, zodat het duidelijk is dat mijn verzoek ( ruim ) voor de deadline is ingediend.
Wellicht dat ze nog snel op mijn klacht reageren en de MOI procedure alsnog z.s.m. opstarten, maar daar heb ik eerlijk gezegd geen vertrouwen meer in.
Vraag is alleen of ik wel een dusdanige schadevergoeding hiervoor kan vragen, maar wellicht kan het via een gerechtelijke procedure worden afgedwongen dat zij maar de gemaakte fouten moeten corrigeren en zelf hier de consequenties voor dragen.
In het geval dat je een schadevergoeding wil vragen zou dat gelijk moeten aan het bedrag wat niet gestorneerd word. Bij elk bedrag wat hoger is raad ik je aan om een jurist/advocaat op te zoeken op financieel domein. Die kan je vast verder helpen.

• JohanNL
Ik heb nog hele interessante informatie kunnen opvragen van Betaalvereniging Nederland m.b.t. de MOI procedure.
De MOI-procedure is een procedure tussen banken. Als consument hoeft u een onterechte incasso alleen maar aan uw eigen bank te melden met het verzoek om die incasso terug te boeken, vergezeld van een goede onderbouwing. U hebt recht op het terugbetalen van een aantoonbaar onterechte incasso. Uw bank moet zelf weten of die daarbij een interbancaire MOI-procedure wil opstarten. In beginsel draait de bank van de incassant of de incassant op voor alle kosten van het terugboeken van een onterechte incasso. Als de incasso wel degelijk terecht blijkt te zijn, draait de consument die de melding deed op voor alle kosten.

De basisvoorwaarden voor het melden van een onterechte incasso met het verzoek om die incasso terug te boeken, zijn:
1. De rekeninghouder heeft voor deze incasso geen rechtsgeldige, erkende machtiging afgegeven aan de incassant
2. De rekeninghouder heeft de melding met verzoek binnen 13 maanden na de afboekingsdatum ingediend bij zijn of haar bank

Daarnaast kan een bank om andere redenen weigeren om het verzoek van zijn rekeninghouder voor het terugboeken van onterechte incasso uit te voeren. Uiteraard moet de bank dan aan zijn klant helder uitleggen wat die redenen zijn.

Wij raden u aan om een daadwerkelijk onterechte incasso bij voorkeur binnen 56 dagen na afboeking zelf terug te laten boeken en anders de incasso binnen 13 maanden bij uw bank te melden met een verzoek om die terug te boeken. Bewaar een afschrift van uw melding met verzoek en van de bevestiging van ontvangst van uw bank.

Wanneer u een geschil met uw bank niet naar tevredenheid kunt oplossen, kunt u zich wenden tot het KiFiD:
https://www.kifid.nl/klacht-indienen/
Dus duidelijk, als Knab het niet uit eigen beweging op mijn verzoek wil uitvoeren, dan moet het via een gerechtelijke procedure / geschillen commissie.

• Nuevocasa
https://www.banken.nl/nie...kondigt-reorganisatie-aan
Knab gaat reorganiseren. Men is er zelf ook achter dat ze het niet kunnen bijbenen.

• glatuin
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 22:30
Nuevocasa schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 20:36:
https://www.banken.nl/nie...kondigt-reorganisatie-aan
Knab gaat reorganiseren. Men is er zelf ook achter dat ze het niet kunnen bijbenen.
Het is niet gek, veel competitie en winstmaken is er nog even niet bij. Zeker niet met huidige rentestanden. Ik voorspel op termijn consolidatie en hogere prijzen. Het wachten is op traditionele banken die met modernere pakketten komen. En dan is er nog meer competitie.

Vooralsnog is er voor ons vooral genieten van de (nog) lage tarieven.

• Wenzel
  • Laatst online: 23:25
Ik hoor hier nooit mensen klagen over de snelheid van KNAB website. In vergelijking met ABN of ING is het hopeloos traag. Maakt niet uit of ik met Chrome, Firefox of Edge bankier. Ligt niet aan mijn laptop of PC.

De KNAB (Android) app is daartegen super snel.

• Kodess
Ik kwam gisteren wel achter een pijnpuntje.
Ben sinds een paar maanden KNAB gebruiker. Je krijgt geen cardreader meer.
Als je een machtiging wil wijzigen, of een groot bedrag wil overmaken vraagt hij om de cardreader te gebruiken. Die ik niet heb!
Dus geld overmaken naar mijn externe spaarrekening gaat even niet 8)7

[Voor 12% gewijzigd door Kodess op 27-08-2020 09:43]

ioniq 28kWh - 5135 Wp

• DiedX
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 19:43
Wenzel schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 08:55:
Ik hoor hier nooit mensen klagen over de snelheid van KNAB website. In vergelijking met ABN of ING is het hopeloos traag. Maakt niet uit of ik met Chrome, Firefox of Edge bankier. Ligt niet aan mijn laptop of PC.

De KNAB (Android) app is daartegen super snel.
Oh absoluut. Ik ben KNABber vanaf het begin, maar begin mij af te vragen waarom. De beleggingsrekening vind ik fijn, ik heb overzicht, maar dat had ik bij de RABO ook.

De RABO heeft flinke stappen vooruit gemaakt. De website wás lelijk en bloedsnel, en is nu bloedsnel. Ook de app van de Rabo is nu bijzonder fijn én snel.

Niet dat ik nu direct vertrek, maar als zaken niet verbeteren dan heb ik geen incentive om te blijven...

• Perkouw
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 22:15

Perkouw

Moderator General Chat
Denk dat er zo wel meer mensen zijn die of bedenkingen hebben of al weg zijn gegaan. Zie zelf ook geen toegevoegde waarde meer bij ze. Een internet-only-bank als een N26 heeft het dan beter voor elkaar als je het mij vraagt.

Goed wellicht, dat het nog bijtrekt. Ben zelf wel klaar met KNAB en dan met name door het rare verloop van hernieuwde aanvraag tot authenticeren en de enorm slechte klantenservice die daarmee gepaard ging.

• anc
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 03-08 07:04
Perkouw schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 10:02:
Goed wellicht, dat het nog bijtrekt. Ben zelf wel klaar met KNAB en dan met name door het rare verloop van hernieuwde aanvraag tot authenticeren en de enorm slechte klantenservice die daarmee gepaard ging.
Oh boy wat is dat een drama. Wij hebben en/of rekening. Ik kreeg eerst een melding dat ik wat vragen via de app moest beantwoorden. Drukte bij de VS vraag verkeerd, IS ER GEEN TERUG KNOP!. Kortom erachteraan > chatten via de site. Nee meneer dat moet via de telefoon. Dus bellen en daar kreeg je te horen alles kan je ook via de chat regelen. Efin toch via de telefoon. Kreeg een formulier toegezonden en die moest ik invullen en terugsturen. Dat gedaan en vervolgens hoor je niets meer. Bijna 2 maanden (even op het gevoel) verstrijken en ineens krijgt mijn vrouw een mailtje met een herinnering dat ze zich moest identificeren en het bijgevoegde formulier(zelfde die ik eerder gestuurd had), maar geen instructies hoe en geen formulier. Ik via de mail beantwoord en het oude formulier toegezonden, enig reactie bleef uit. Dus toch weer contacten.
Dat weer even via de chat geprobeerd maar dit onderwerp mocht nog steeds niet via de chat behandeld worden dus bellen. Ze geven aan dat mijn formulier goed is binnen gekomen en dat het goed ingesteld staat maar voor mijn vrouw niet. De instructies die ze kreeg zijn als volgt:
* U krijgt snel van ons een formulier, hou uw email in de gaten
* Vul het formulier in en onderteken en terugsturen per mail
* Bel ons een paar dagen daarna weer op om te bevestigen of het goed gegaan is

Die laatste actie, SAY WHAT?

Echt een procedure van lik me vestje. Dit kost ze zoveel mankrachten.

• RobertMe
Ik zit momenteel soort van in het proces om terug te gaan naar Rabo (alhoewel nooit weg geweest / nooit opgezegd).
  • Rabo was veel eerder met betaalverzoeken
  • Rabo heeft al lange tijd pinnen via telefoon. Bij Knab zal dat denk ik op zijn vroegst in 2021 komen
  • Rabo ondersteund nu ook betalen op PC via app
  • Rabo is (stuk) goedkoper, ook na overstappen pakket voor CC erbij (had ik eerst niet en toen bij Knab "gratis")
  • Nieuwe rentestaffel bij Knab en steeds minder rente, waardoor ik spaargeld al ergens anders heb
  • Knab kwam begin dit jaar met vraag waar m'n geld vandaan kwam. Dat dit moet is een ding. Maar midden op de dag een cold-call zonder enige uitleg erbij is een ander verhaal
  • Opnieuw identificeren bij Knab incl. alles wat ze nodig hebben (NFC ID-kaart uitlezen etc).
Al met al vind ik Knab het dus niet meer waard. Heel misschien dat ik het terug zet naar Knab Basis. Maar dubbel betalen (Rabo & Knab) wil ik sowieso vanaf. En Knab vind ik dan toch minder.

• page404
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 21:53

page404

Website says no

Perkouw schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 10:02:
Denk dat er zo wel meer mensen zijn die of bedenkingen hebben of al weg zijn gegaan. Zie zelf ook geen toegevoegde waarde meer bij ze. Een internet-only-bank als een N26 heeft het dan beter voor elkaar als je het mij vraagt.

Ik vind die hele vragenlijst ook een farce. WTF denken ze dat ze zijn dat ze moeten weten wat ik met mijn zuurverdiende centen ga doen. Dit is niet alleen een rant naar KNAB maar ook naar de instanties hierachter. Hoe moet dit fraude voorkomen? Op dezelfde manier dat je iedereen vraagt bij het verlaten van de supermarkt of ze netjes alles hebben afgerekend?
Ik was echt enthousiast over KNAB en heb veel mensen gemotiveerd om over te stappen, maar ook mijn enthousiasme neemt snel af. Het is wachten tot het eerste moment dat ik een idin identificatie MOET doen en dan is de overstap een feit.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

• Jay-B
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 19:40
Ben destijds naar Knab overgegaan omdat deze als één van de weinige Nederlandse banken nog een leuke rente hadden op de flexibele spaarrekening. Nu de rente historisch laag is heeft Knab voor mij geen meerwaarde meer. De grootbanken doen tegenwoordig niet onder qua mogelijkheden en zijn vaak ook nog eens goedkoper als het gaat om betalen. En voor sparen kan je beter naar NN, leaseplanbank, NIBC aangezien de rente daar een factor 2 a 3 hoger is.

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Denk dat KNAB daar ook een groot gedeelte van haar klanten mee heeft weten te trekken. Nog even los van dat ze toen best wel 'hip' waren met hun omgeving en dat deze snel werkte.

Als het je om sparen gaat kan je beter een pagina als deze in de gaten houden -> overzicht let wel op dat niet elke bank ''rente-over-rente'' doet. Waarbij je bij KNAB bij wijze van dagelijks rente kan uit laten keren. Goed rente standen zijn niet zo spannend op het moment, maar kan het maar gezegd hebben.

En als het je verder gaat over 'hip, snel en goedkoop (lees of zelfs gratis)' dan kan je beter uitwijken naar een bank als N26

• JohanNL
DiedX schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 09:48:
[...]

Oh absoluut. Ik ben KNABber vanaf het begin, maar begin mij af te vragen waarom. De beleggingsrekening vind ik fijn, ik heb overzicht, maar dat had ik bij de RABO ook.

De RABO heeft flinke stappen vooruit gemaakt. De website wás lelijk en bloedsnel, en is nu bloedsnel. Ook de app van de Rabo is nu bijzonder fijn én snel.

Niet dat ik nu direct vertrek, maar als zaken niet verbeteren dan heb ik geen incentive om te blijven...
Reden om bij Knab te blijven zijn vooral de kosten denk ik.
Je krijgt bij Knab dus 5 rekeningen, onbeperkt spaarrekeningen en een creditcard en dat alles voor €5, volgens mij is er geen bank die jou dan kan bieden voor €5 of minder per maand.
Wellicht heb je nog een Knab participatie, dan is dat ook mooi meegenomen.
En ze proberen wat innovatief te zijn op online gebied, maar dat zijn ze niet echt (meer).
Wellicht de chat functie die je niet enkel kunt gebruiken voor simpele vragen, maar via daar kun je zowat al je verzoeken indienen die je bij alle andere banken anders enkel via email, telefoon, brief of op kantoor kunt doen.

Voor de rest zal ik het kort houden: vooral teleurstellend en beperkingen.
Het enige mooie is nog dat je je klacht mag indienen op de manier hoe jij dat graag wilt, daar is geen standaard sjabloon of richtlijn voor, maarja...

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
@JohanNL Dat dacht ik dus ook, maar als ik snel even kijk dan gaat die vlieger volgens mij ook al niet meer op. Rabobank (eerste die in me op kwam) zit je op 3,10. Weliswaar 1 betaalrekening en spaarrekening. Doe je daar nog een aparte en/of rekening bij met aparte pas dan kost dat 1,70 dus zit je op 4,80.

Die 3 extra rekeningen en onbeperkt spaarrekeningen zijn de toegevoegde waarde volgens mij dan ook niet. Dat laatste wordt bij diverse banken afgevangen door 'potjes' bij te kunnen houden.

• Nuevocasa
RobertMe schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 10:31:
Ik zit momenteel soort van in het proces om terug te gaan naar Rabo (alhoewel nooit weg geweest / nooit opgezegd).
  • Rabo was veel eerder met betaalverzoeken
  • Rabo heeft al lange tijd pinnen via telefoon. Bij Knab zal dat denk ik op zijn vroegst in 2021 komen
  • Rabo ondersteund nu ook betalen op PC via app
  • Rabo is (stuk) goedkoper, ook na overstappen pakket voor CC erbij (had ik eerst niet en toen bij Knab "gratis")
  • Nieuwe rentestaffel bij Knab en steeds minder rente, waardoor ik spaargeld al ergens anders heb
  • Knab kwam begin dit jaar met vraag waar m'n geld vandaan kwam. Dat dit moet is een ding. Maar midden op de dag een cold-call zonder enige uitleg erbij is een ander verhaal
  • Opnieuw identificeren bij Knab incl. alles wat ze nodig hebben (NFC ID-kaart uitlezen etc).
Al met al vind ik Knab het dus niet meer waard. Heel misschien dat ik het terug zet naar Knab Basis. Maar dubbel betalen (Rabo & Knab) wil ik sowieso vanaf. En Knab vind ik dan toch minder.
Is de Rabobank een stuk goedkoper? Wanneer je minimaal 3 betaalrekeningen gebruikt met je partner en daarbij een creditcard is volgens mij geen enkele bank goedkoper.
Bij volgens mij elke andere bank moet je wel voor bijvoorbeeld een extra pas en/of voor een extra rekening en/of ook voor de creditcard extra bij betalen.

• mrc4nl
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 23:51

mrc4nl

Procrastinatie expert

Kodess schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 09:43:
Als je een machtiging wil wijzigen, of een groot bedrag wil overmaken vraagt hij om de cardreader te gebruiken. Die ik niet heb!
Ik heb deze maand nog een cardreader aangevraagd via de klantenservice 2 dagen lag ie in de brievenbus.
Kan gewoon hoor. telefonisch contact opnemen en zeggen dat je geen cardreader hebt.

Ora et Labora | Life is a Cycle of choices | Dingen gebeuren niet, ze overkomen je | 今日もいい日でありますように

• RobertMe
Nuevocasa schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 13:54:
[...]

Is de Rabobank een stuk goedkoper? Wanneer je minimaal 3 betaalrekeningen gebruikt met je partner en daarbij een creditcard is volgens mij geen enkele bank goedkoper.
Bij volgens mij elke andere bank moet je wel voor bijvoorbeeld een extra pas en/of voor een extra rekening en/of ook voor de creditcard extra bij betalen.
Dat zou wel best kunnen ja. Ik ben maar alleen. Dus 1 rekening en 1 pas. Dan heb je het basis pakket voor €3,10 of iets dergelijks inclusief creditcard. Terwijl ik nu €5 + €1,70 betaal (Rabo Direct, maar die's zonder creditcard die los €2 kost. Pakket upgrade is dus goedkoper).

• incomer
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 03-08 09:09
Tip: Via de app werkt het niet, maar via de website kan je wel grote bedragen overmaken (en dan bevestigen via de app)

• Nuevocasa
RobertMe schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 14:00:
[...]

Dat zou wel best kunnen ja. Ik ben maar alleen. Dus 1 rekening en 1 pas. Dan heb je het basis pakket voor €3,10 of iets dergelijks inclusief creditcard. Terwijl ik nu €5 + €1,70 betaal (Rabo Direct, maar die's zonder creditcard die los €2 kost. Pakket upgrade is dus goedkoper).
Ja precies. Voor ons is 3 rekeningen gewoon een vereiste. Beide ieder een eigen rekeningen en een gezamenlijke voor de vaste lasten. Wilde net gaan overstappen naar de ABN, maar die worden vanaf oktober veel duurder helaas. Dus nog maar even zien wat te doen. Er is helaas geen mooie vergelijkingssite.

• T-Infinity

T-Infinity

Heen en weer....

Nuevocasa schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 14:41:
[...]

Ja precies. Voor ons is 3 rekeningen gewoon een vereiste. Beide ieder een eigen rekeningen en een gezamenlijke voor de vaste lasten. Wilde net gaan overstappen naar de ABN, maar die worden vanaf oktober veel duurder helaas. Dus nog maar even zien wat te doen. Er is helaas geen mooie vergelijkingssite.
Ja maar dan heb je bij Knab dus 2 accounts nodig a 5 euro per persoon, en wordt het toch wel weer prijzig.

• Nuevocasa
T-Infinity schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 10:32:
[...]

Ja maar dan heb je bij Knab dus 2 accounts nodig a 5 euro per persoon, en wordt het toch wel weer prijzig.
Nee hoor, ik betaal €5 voor ons samen. Het zijn gewoon 3 en/of rekeningen waarvan één door mijn vrouw wordt gebruikt, één door mijzelf en één voor de vaste lasten. Had het iets anders moeten voorwoorden ;) Als de één wat overkomt heb je ook geen gedoe dat de ander niet bij dat geld kan.

Edit: Per rekening krijg je dan zelfs 2 pasjes, terwijl je bij de andere banken daar vaak extra voor moet betalen. Wel jammer dat je dat niet uit kunt zetten, niet voor elke rekening hoef ik persé een pas.

[Voor 16% gewijzigd door Nuevocasa op 28-08-2020 11:25]

• Wenzel
  • Laatst online: 23:25
Als je eerste KNAB rekening en/of is, kun je nog 4 rekeningen erbij nemen alle zijn dan en/of.
Als je eerste rekening op 1 naam staat kun je nog 4 rekeningen erbij nemen, alle zijn op dezelfde naam.
Mixen is niet toegestaan bij KNAB. Als je wil mixen moet je 2 accounts nemen a 5 euro.

• T-Infinity

T-Infinity

Heen en weer....

Ok goed om dat duidelijk te hebben. Ik vind het voor mijn eigen situatie niet wenselijk om een en/of rekening als 'eigen rekening' te hebben, maar dat kan ieder voor zich bepalen natuurlijk :-)

• brijn
  • Registratie: december 2006
  • Niet online
Als het om een zakelijke rekening gaat ben je, voorzover ik weet, met €5 per maand het goedkoopst uit bij KNAB. De privérekening heb ik omgezet naar de gratis variant.

The desktop app is niet vlot, maar voldoende snel. De mobiele app werkt op zich goed, maar wordt ongevraagd actief op de achtergrond en gebruikt dan flink wat stroom. Ik heb daar regelmatig contact over gehad. De ene versie is beter dan de ander, maar op de vraag wat die app in hemelsnaam uitvreet krijg je geen antwoord. Dat wekt geen vertrouwen.

• The_Worst
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 22:31
Het lijkt erop dat Knab momenteel last heeft van een storing of DDOS-aanval. App en website zijn zeer slecht tot niet te bereiken.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

• Hmmbob
Zal wel weer opgelost zijn, want mijn app werkt prima.

Misschien had je provider last van een DDOS?
nieuws: Ddos-aanvallen treffen verschillende Nederlandse providers

• Nuevocasa
Hmmbob schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 18:45:
Zal wel weer opgelost zijn, want mijn app werkt prima.

Misschien had je provider last van een DDOS?
nieuws: Ddos-aanvallen treffen verschillende Nederlandse providers
Idd, werkte bij mij ook niet maar nu wel weer!

• El_Blanco
  • Registratie: augustus 2020
  • Laatst online: 27-05 19:13
Geen cardreader meer nodig maar sefies maken! Dat is Knab .. 😂 #lastupdate

• AllesKan
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 02-08 19:37
Ik krijg net een mailtje binnen over het opnieuw jezelf moeten identificeren.

Niet alleen moet ik dan een app installeren die ik niet wil (maar die zal naderhand wel verwijderd kunnen worden neem ik aan) maar is een rijbewijs kennelijk niet voldoende. Terwijl mijn rijbewijs ook gewoon kan worden gescand.

Op de site van de overheid lijkt een rijbewijs wel degelijk een identiteitsbewijs te zijn: https://www.rijksoverheid...-kan-ik-mij-identificeren

Is er iemand die het toch succesvol geprobeerd heeft? Want anders zeg ik mijn KNAB rekening maar op, ik ga echt geen ander identiteitsbewijs kopen met als enige doel me bij KNAB te identificeren.

Edit: Nee, zo te zien gaat dat niet lukken volgens KNAB vanwege ontbreken nationaliteit en verblijfsstatus. Dat wordt dus opzeggen.

[Voor 8% gewijzigd door AllesKan op 31-08-2020 16:38]

• Kodess
AllesKan schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 16:25:

Niet alleen moet ik dan een app installeren die ik niet wil (maar die zal naderhand wel verwijderd kunnen worden neem ik aan) maar is een rijbewijs kennelijk niet voldoende. Terwijl mijn rijbewijs ook gewoon kan worden gescand.

Op de site van de overheid lijkt een rijbewijs wel degelijk een identiteitsbewijs te zijn: https://www.rijksoverheid...-kan-ik-mij-identificeren

Is er iemand die het toch succesvol geprobeerd heeft? Want anders zeg ik mijn KNAB rekening maar op, ik ga echt geen ander identiteitsbewijs kopen met als enige doel me bij KNAB te identificeren.

Edit: Nee, zo te zien gaat dat niet lukken volgens KNAB vanwege ontbreken nationaliteit en verblijfsstatus. Dat wordt dus opzeggen.
Wel even van tevoren controleren bij andere banken of het daar wel kan!
Al die anti-fraude maatregelen die opeens verplicht zijn wordt niet zelf door de banken gemaakt en ingevoerd. Daar huren ze externe dure bedrijfjes voor in die zich daarin 'specialiseren' en dus meerdere banken als klant hebben.

ioniq 28kWh - 5135 Wp

• AllesKan
Kodess schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 17:27:
Wel even van tevoren controleren bij andere banken of het daar wel kan!
Goede tip ansich, maar ik doe het wel weer gewoon via mijn privé rekening. Ik doe toch niet veel.

• oohh
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 05:50

Welke app moet je daarvoor installeren? Toen ik een paar weken geleden werd gevraagd om dit te doen, kon dit gewoon via de Knab app. Of heb je het over de Knab app zelf? :+

Je leest wel enigszins selectief wat betreft het gebruik van rijbewijs om jezelf te identificeren. Uit je link:
Maar u kunt uw rijbewijs niet altijd gebruiken om uzelf te identificeren. Dit komt omdat er op het rijbewijs geen gegevens over uw verblijfsstatus en nationaliteit staan.
Je kunt je in het buitenland ook niet identificeren met je rijbewijs, dus daar is een paspoort ook handig (bron).

[Voor 3% gewijzigd door oohh op 31-08-2020 18:52]

• AllesKan
oohh schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 18:50:
Of heb je het over de Knab app zelf? :+
Yup.
Je leest wel enigszins selectief wat betreft het gebruik van rijbewijs om jezelf te identificeren.
Nee, jij leest juist selectief, want ik zie hier geen bankinstelling bij staan:
Uw (Europese) rijbewijs is een identiteitsbewijs. Maar u kunt uw rijbewijs niet altijd gebruiken om uzelf te identificeren. Dit komt omdat er op het rijbewijs geen gegevens over uw verblijfsstatus en nationaliteit staan.

Bij de volgende organisatie of in de volgende situaties kunt u uw rijbewijs niet als identiteitsbewijs gebruiken:

de Belastingdienst (tenzij de Belastingdienst anders aangeeft);
een uitkeringsaanvraag;
indiensttreding bij een nieuwe werkgever;
binnenlands vreemdelingentoezicht;
inschrijving voor een opleiding bij een onderwijsinstelling.
Je kunt je in het buitenland ook niet identificeren met je rijbewijs, dus daar is een paspoort ook handig
Ik kom alleen in België voor wat boodschappen, ik neem die gok wel. :+

• MTT
  • Registratie: juli 2003
  • Niet online
Van mijn pas werkt het contactloos betalen niet. Ik neem contact op vorige week, zou binnen enkele dagen een nieuwe ontvangen. Krijg ik een email dat het vertraagd is en ik de pas uiterlijk deze week ontvang en compensatie daarvoor krijg. Paar dagen later een nieuwe email dat binnen enkele dagen de pas binnen zou zijn, maar de compensatie is ineens 1/3 van eerst. Welnu ik stuur ze een mail dat ik de pas nog niet heb ontvangen. Wat denk je. Zeggen die gasten ineens dat ik geen compensatie krijg. Hoezo dan? Wat een stel cowboys. Dingen beloven en niet nakomen, en ook nog eens niet leveren. Bah bah. Niet aan te raden klant te worden bij deze zeer onbetrouwbare bank.

• PAL86
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 19:54
Heb zelf ook geen reader en is gelukt. Door de eerdere tip :-)

[Voor 17% gewijzigd door PAL86 op 05-09-2020 00:56]

• PcDealer
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 02-08 19:16

PcDealer

HP ftw \o/

MTT schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 23:16:
Van mijn pas werkt het contactloos betalen niet. Ik neem contact op vorige week, zou binnen enkele dagen een nieuwe ontvangen. Krijg ik een email dat het vertraagd is en ik de pas uiterlijk deze week ontvang en compensatie daarvoor krijg. Paar dagen later een nieuwe email dat binnen enkele dagen de pas binnen zou zijn, maar de compensatie is ineens 1/3 van eerst. Welnu ik stuur ze een mail dat ik de pas nog niet heb ontvangen. Wat denk je. Zeggen die gasten ineens dat ik geen compensatie krijg. Hoezo dan? Wat een stel cowboys. Dingen beloven en niet nakomen, en ook nog eens niet leveren. Bah bah. Niet aan te raden klant te worden bij deze zeer onbetrouwbare bank.
En dan zie je die reclame op tv dat ze "menselijke service" hebben:

LinkedIn WoT Cash Converter

Topicstarter
Knab lijkt heel erg de weg kwijt te zijn. Ooit was het nog een innovatieve bank die echt voor vernieuwingen ging. Ook de Support was bereikbaar en behulpzaam, echter na 2 jaar had ik het wel gezien toen er maar geen iDin kwam en Apple Pay.

Op een gegeven moment was (ook op hun forum) elke vraag over een nieuw product een standaard antwoord: 'Ja wij zijn een kleine bank en kunnen daardoor niet snel innoveren omdat wij met meerdere projecten bezig zijn (veelal zakelijke dingen.'

Nee dat Knab is net als Bunq een bank waar ik nooit meer terugkom

• JohanNL
En dat forum met die lastige klanten hebben ze inmiddels al een aardige tijd verwijderd.
Was op den duur natuurlijk enkel slechte reclame, dan investeren ze liever in een reclamefilmpje waarbij het lijkt alsof ze innovatief zijn, maar dat in werkelijkheid helemaal niet zijn.

Inmiddels is het ook al 3 weken geleden dat ik mijn klacht heb ingediend.
Het enige wat ik via de mail heb mogen horen is dat mijn klacht meer tijd nodig heeft.
Volgens mij is het heel duidelijk allemaal hoe het werkt, maar bij Knab blijkbaar niet, die maken het zogezegd " knab lastig ".

• mrveenie
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 23:21
hun naam zegt het toch ook al... de bank die alleen maar achteruit loopt knab...

ik ben ook wel redelijk klaar met ze inmiddels door alle chaos maar moet wel zeggen dat het bij veel banken momenteel gewoon drama is.

• Jrz
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 23:34

Nou, ik heb mij al op 4x geidentificeerd bij knab (bankoverschrijving, scan per email, 2x op kantoor geweest), en ik vind het wel genoeg ondertussen.
Contact genomen met de helpdesk over dat het niet nodig is te heridenticiferen, en dat ik er ok geen behoefte aan heb dat een dochteronderneming van belsimpel wordt gebruikt om mijn gegevens te verwerken. (verifai.com is een bedrijf gestart vanuit belsimpel).

Ennnnnnnnnn laat losssssssss....

Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True