Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllesKan
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 29-05-2023
Jrz schreef op woensdag 9 september 2020 @ 18:10:
Nou, ik heb mij al op 4x geidentificeerd bij knab (bankoverschrijving, scan per email, 2x op kantoor geweest), en ik vind het wel genoeg ondertussen.
Contact genomen met de helpdesk over dat het niet nodig is te heridenticiferen, en dat ik er ok geen behoefte aan heb dat een dochteronderneming van belsimpel wordt gebruikt om mijn gegevens te verwerken. (verifai.com is een bedrijf gestart vanuit belsimpel).
Het wordt nog gekker: ik was van de week bij een maatje van me en die moest zich voor de ABN-Amro opnieuw online identificeren. En daar was een rijbewijs wel voldoende. 8)7

Evengoed, ik heb toch besloten om een ID kaart aan te vragen. Ik vind het gewoon wat knullig staan om als bedrijf een factuur te sturen met een bankrekening op naam van mij als prive-persoon. Dan liever via KNAB onder de bedrijfsnaam. En om nou een andere bank te kiezen is ook weer wat, ik sta nu in het 'systeem' bij diverse bedrijven en ik voel de narigheid al aankomen als ik overal een ander bankrekeningnummer moet gaan doorgeven.

Dus dan toch maar € 58,30 (gelukkig aftrekbaar) down the drain. Maar mijn vrienden zullen het niet meer worden. }:O

[ Voor 27% gewijzigd door AllesKan op 09-09-2020 20:00 . Reden: Geen € 53, maar € 58,30 zie ik net op het bonnetje ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:49
AllesKan schreef op woensdag 9 september 2020 @ 18:15:

Evengoed, ik heb toch besloten om een ID kaart aan te vragen. (...)

Dus dan toch maar € 53,- (gelukkig aftrekbaar) down the drain.
Een ID kaart is nooit een zakelijke kostenpost, want die is voor jouw persoon en niet je bedrijf. Klinkt leuk/stoer, gaat niet werken bij controle.

[ Voor 6% gewijzigd door Hmmbob op 09-09-2020 18:58 ]

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AllesKan
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 29-05-2023
Hmmbob schreef op woensdag 9 september 2020 @ 18:58:
Een ID kaart is nooit een zakelijke kostenpost, want die is voor jouw persoon en niet je bedrijf. Klinkt leuk/stoer, gaat niet werken bij controle.
1) Ik heb dat ding louter om zakelijke reden moeten aanschaffen, anders had ik dat nooit gedaan.
2) Zonder deze aanschaf vervalt mijn zakelijke(!) rekening, prive zou er nul-komma-nul impact zijn.
3) Deze zakelijke kosten trek ik dus gewoon af. Kom maar op met die 'controle', die discussie durf ik wel aan hoor. 8)

[ Voor 12% gewijzigd door AllesKan op 09-09-2020 20:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:14

FreakNL

Well do ya punk?

Ik heb net een 6e betaalrekening geopend.. Kreeg geen foutmelding of wat dan ook... Maar ik heb er al 5... Glip ik nu door de mazen?

Iemand ervaring mee?

Kom er nu net 1 tekort vanwege de sluiting van Moneyou :)

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11-09 21:31
FreakNL schreef op donderdag 10 september 2020 @ 18:45:
Ik heb net een 6e betaalrekening geopend.. Kreeg geen foutmelding of wat dan ook... Maar ik heb er al 5... Glip ik nu door de mazen?
Dat zou niet moeten kunnen behalve als je meer dan 1 betaalpakket hebt, per pakket kun je 5 rekeningen openen.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:14

FreakNL

Well do ya punk?

Ik heb een gezamenlijk pakket inderdaad, op die andere heb ik er 4.. Dus nu met de nieuwe erbij 10.. Dat verklaart het wel :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maggoo
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-10-2020
Uitermate vies gevoel overgehouden aan het verplichte gebruik van die app om mijzelf wederom te identificeren, aanmatigende vraagjes te beantwoorden, id te laten bezoedelen, data te laten uitlezen, en dat fijn te laten koppelen aan telefoon en verdere data. Schuldig totdat het tegendeel bewezen is, bah!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

O ja, crap dat moet ik nog doen voor 22 september......

Ik zit te overwegen weg te gaan bij knab. Ik vind alleen dat slim saldobeheer wel handig (alleen de beperkingen belachelijk) en ik heb ze gekozen vanwege de prijs.

[ Voor 60% gewijzigd door jeanj op 17-09-2020 00:26 ]

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• webgangster
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 15:08
Ik zit ook te twijfelen om weg te gaan, ik dacht dat het een bank was die vooruit wou lopen, maar dan moet je gewoon bij de ING zijn ;) Ik mis o.a. contactloos betalen via mijn Apple Watch.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:25

Jrz

––––––––––––

webgangster schreef op donderdag 17 september 2020 @ 00:44:
Ik zit ook te twijfelen om weg te gaan, ik dacht dat het een bank was die vooruit wou lopen, maar dan moet je gewoon bij de ING zijn ;) Ik mis o.a. contactloos betalen via mijn Apple Watch.
Dat is al lang niet meer sinds René is weggegaan

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11-09 21:43
Jrz schreef op donderdag 17 september 2020 @ 05:39:
Dat is al lang niet meer sinds René is weggegaan
René is de bedenker en oprichter van Knab: https://www.banken.nl/nie...b-na-verschil-van-inzicht

• Hmmbob
Mja, voor een zakelijke rekening voor een ZZP'er is het nog steeds de goedkoopste :)

Als je dingen als Apple Pay niet nodig hebt etc, dan is het eigenlijk wel prima...

[ Voor 33% gewijzigd door Hmmbob op 17-09-2020 09:06 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jrz

Jrz

––––––––––––

Hmmbob schreef op donderdag 17 september 2020 @ 09:06:
Mja, voor een zakelijke rekening voor een ZZP'er is het nog steeds de goedkoopste :)

Als je dingen als Apple Pay niet nodig hebt etc, dan is het eigenlijk wel prima...
Dat klopt. Maar betalingen buiten de eu kosten je 15 euro. Ze geven geen bankverklaring af. Boekhoudkoppeling moet je extra voor betalen. PSD2 werkt niet. De app werkt op zich wel prima.

Het is allemaal prima als ZZP'er, maar zodra je iets meer nodig hebt, een beetje groeit, of buiten het stramien valt heb je toch echt wel een beetje pech.

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

PerlinNoise schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 17:32:
Nu werkt inloggen in de app niet. Twee mogelijkheden:

Koppel via ander apparaat. (ik heb geen ander mobiel apparaat waarop ik ingelogd ben)
Koppel via een identiteitsbewijs. (als ik hier op klik: Only registration based on NFC scan is possible)

Mijn telefoon heeft geen NFC. Geen mogelijkheid meer om nu die app in te komen.
Ben er echt helemaal klaar mee. :F 8)7

Edit: Wauw, via de chat in de browser krijg ik deze link en dan kan het ineens wel weer met cardreader, geef die optie dan meteen in het app menu: https://www.knab.nl/veiligheid/cardreader-registratie
Zit in het zelfde schuitje, ik probeerde dus ook de app op mijn ipad in te stellen (omdat ik anders niet meer bij mijn banrekening met mijn eigen geld kan)
Nergens een vermelding dat men de nfc chip ging uitlezen of dat ik het document tegen de scanner aan moest houden, maar wel steeds de melding dat ie de document chip niet kon uitlezen. (voor zover als ik weet heeft mijn ipad pro geen (actieve) nfc chip, op het IOS niveau waarop ik op zit)

Dan maar eens in de chat, nou die verwees met naar de telefonisch helpdesk.

Na 10 ? minuten wachten, eindelijk iemand aan de lijn, wat identificatie vragen die iemand anders ook kan beantwoorden (postcode, huisnummer, geboorte datum, 4 laatste cijfers van het pasnummer en aantal spaarrekeningen (dus houd dat geheim): als je mijn portemonnee hebt, kan de meeste wel beantwoorden)

Hem de situatie uitleggen en kwam die met de www.knab.nl/cardreader die je op het device moet benaderen en dan via de app openen (Zelfde als de bovenstaande link)

Et voila, identificeren met de cardreader komt er als optie erbij en dan kan dat wel

Waarom ze niet gelijk deze optie geven is mij een raadsel (eigenlijk niet, ze willen de app door de strot douwen, want men wil de cardreader uit faseren schat ik in. Ze hebben daarom (en niet vanwege die aanpassing in de regels) en inloggen al een stuk lastiger gemaakt door een crappy 2fa inlog in te bouwen.)

Enfin paspoort gescanend, gegevens gecontroleerd, vragen beantwoord (ik ben 1-2 jaar geleden als eens gebeld door KNAB, ook met een aantal vragen ivm witwas wetgeving, de enige dag in 10 jaar dat ik mijn bankpas niet bij me had, was even lastig met de identificatie)

Bevestiging gekregen dat alles in orde is.

Nu maar weer de app deinstalleren. Moet ik hem ook deactiveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom ze de link www.knab.nl/cardreader niet op de site vermelden is een raadsel. Ik wilde gisteren de app opnieuw aan mijn telefoon koppelen. Je moet dan een foto van een paspoort of id-kaart maken. Op het moment dat de foto naar de server wordt gestuurd meldt de app doodleuk: NFC niet beschikbaar, probeer het nog eens of gebruik een andere id. Mijn telefoon heeft geen NFC, dat had ook aan het begin gecontroleerd kunnen worden!
Ze doen bij Knab net alsof alle Android toestellen NFC hebben, terwijl er nog veel nieuwe toestellen zonder nfc worden verkocht.
Pas als je contact opneemt komen ze met die link.
Ik heb het nog met twee oude toestellen met NFC geprobeerd. Op de ene met Android 5 crasht de app tijdens het scannen, op de andere met Android 10 (LineageOS) crashed de app voortdurend. De app deugt op dit punt voor geen meter.

KNAB doet verschrikkelijk moeilijk. Ik heb gisteren ook de apps van ING, N26, Curve, Transferwise, PayPal opnieuw aan mijn telefoon gekoppeld. Iedere bank heeft zijn eigen methode, maar er is geen cardreader nodig en het werkt!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kodess
  • Registratie: September 2009
Had vandaag weer een pijnlijke.
Dakkapel geplaatst, even afrekenen hoor. Oh wacht, nee je mag niet meer dan 3k overmaken zonder cardreader. Die die je niet hebt ontvangen omdat Knab die niet meer nodig vind...
Had het al een keer eerder, maar gewoon niet over nagedacht.
Gelukkig een en/of waardoor we beide de helft konden overmaken, computer was niet bij de hand anders had het daarmee gekund.
Man, wat een gedoe. Daarna kon ik niet eens meer ideal betalingen doen voor andere aankopen.

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohanNL
Ze lijken steeds niet te willen/kunnen reageren op mijn klacht.
Zou binnen 2 weken reactie moeten krijgen, is inmiddels al meer dan 6 weken geleden.
Via de chat werd mij nog beloofd dat ik uiterlijk vorige week een inhoudelijke reactie kon verwachten, niet dus.

Ik weet niet wat ze bij Knab denken, maar ik ben er inmiddels wel klaar mee en dus zal ik het Kifid deze week eens opbellen om te kijken hoe we dit op een andere manier kunnen oplossen :)

Edit: heb weer contact gehad en de juiste persoon zou deze week nu echt met mij contact op gaan nemen.

[ Voor 12% gewijzigd door JohanNL op 28-09-2020 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Ook wel bijzonder, op hun eigen site staat een heel verhaal over Instant Payments, dat het zo geweldig is en dat je altijd geld kan overmaken. "Geen geld meer over kunnen maken in het weekend is verleden tijd"

* dr.lowtune ging net geld overmaken van zijn zakelijke rekening naar prive en Instant Payment is niet mogelijk want ze vieren daar om 17:15 al weekend. Kijken wat de helpdesk zegt.

Overigens overweeg ik ook om een andere bank te gaan zoeken, binnenkort maar weer eens een vergelijking making.

EDIT: Ze hebben Instant Payments dus disabled omdat er een toename van phishing activiteiten was de afgelopen weken, waarbij de pieken rond het weekend lagen. Ik kan trouwens geen mailtje van ze vinden dat ze dit zouden doen. Beetje jammer.

EDIT2: Aangegeven dat ik er geen mailtje ofzo van kon vinden (nu heb ik op mijn prive rekening genoeg geld, maar stel dat ik dat nou niet had....). Beetje koude reactie "Klopt, sturen we niet via de mail". Ze sturen het alleen ook niet via de post. Chatten gaat sowieso erg moeizaam, heb het idee dat de andere kant er weinig zin in heeft. Ik heb nooit eerder de klantenservice van ze gebruikt, maa dit werkt niet uitnodigend en wakkert mijn negatieve sentiment eigenlijk alleen maar verder aan. Teleurstellend dus.

[ Voor 44% gewijzigd door dr.lowtune op 02-10-2020 18:10 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09 18:40

Perkouw

Moderator General Chat
Echt weer een bijzondere manier van omgaan met klanten bij KNAB. Je krijgt de melding bij openen van de app. Maar communicatie via mail of wat dan ook doen ze inderdaad niet.

Echt jammer dat het zo bergafwaarts is gegaan bij ze. Was erg blij met ze. Na dat hele identificatie gezeur is het bij mij wel klaar met KNAB. En dat is maar goed ook als ik zie hoe ze doorzetten met een anti-klantenservice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Okay de week is officieel nog niet om, maar ik had inmiddels nou wel een reactie verwacht van de juiste persoon van de klantenservice van Knab.
Niet dus, jammer weer hoor, inderdaad anti-klantenservice.

Edit: KiFiD is nog geen oplossing, want:

U dient uw financiële dienstverlener minimaal acht weken gelegenheid te geven om te reageren. Kifid kan uw klacht nog niet behandelen volgens art. 3 van Reglement Geschillencommissie financiële dienstverlening (Kifid) Bemiddeling en (bindend) advies van Kifid.

[ Voor 43% gewijzigd door JohanNL op 04-10-2020 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wenzel
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08:58
Ik heb een KNAB Plus rekening, en/of.

Weet iemand toevallig of ik nog een Basis rekening kan openen op 1 naam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Wenzel schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 11:39:
Ik heb een KNAB Plus rekening, en/of.

Weet iemand toevallig of ik nog een Basis rekening kan openen op 1 naam?
Weet het antwoord niet, maar deze vraag kun je ook heel makkelijk stellen aan Knab zelf, via hun chat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wenzel
JohanNL schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 11:52:
[...]

Weet het antwoord niet, maar deze vraag kun je ook heel makkelijk stellen aan Knab zelf, via hun chat.
Dat is makkelijk gezegd, het is zaterdag. Voor chat is niemand aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Wenzel schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 13:16:
[...]

Dat is makkelijk gezegd, het is zaterdag. Voor chat is niemand aanwezig.
https://www.knab.nl/#:~:t...en%20in%20de%20Knab%20App.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wenzel
Dat wist ik wel. Maar vandaag is het schijnbaar druk, wachttijd 3 uur op een antwoord.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ZeromaNoiS
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:46
Ik ben echt zo klaar met Knab inmiddels. Toen ik overstapte dacht ik naar een innovatieve online bank over te stappen, kort daarna werden ze links en rechts aan alle kanten ingehaald door de grotere banken en inmiddels lijken ze compleet stil te staan qua ontwikkeling en doen ze zelfs stappen terug.

Ik heb al die tijd nog een ING rekening gehouden om apple pay te kunnen gebruiken. Ik boek soms een klein bedragje daar heen. Instant payments hebben me al een aantal keer gered toen ik m'n knab pinpas vergeten was en er niet genoeg op de ING stond, maar nu schakelen ze dit kennelijk ook uit wanneer ze daar zin in hebben onder het motto, beveiliging. Doen ze dat bij andere banken ook? Of hebben zij hun zaakjes gewoon wel voor elkaar?

Dat hele instant payments zou me eigenlijk niet eens zo heel erg boeien als ze eindelijk apple pay eens zouden fixen, maar ze houden me al zo lang aan het lijntje voor m'n gevoel met dat apple pay. De toezegging dat ze het in 2020 zouden lanceren daar beginnen ze nu ook mee te schuiven en doen het af met het simpele: we bouwen nu aan het fundament voor mobiel betalen.

Op de vraag of het nou wel of niet dit jaar nog gelanceerd wordt geven ze geen antwoord. En het forum waarop er steeds meer rumoer ontstond hebben ze de nek om gedraaid. Nou dan weet ik denk ik genoeg.

Zijn er andere banken behalve knab en bunq waar je online een en/of rekening kan openen? (ABN daar wil ik niet bij, en bij de ING moet ik naar een kantoor voor het openen van een en/of rekening en dat is lastig op dit moment i.v.m. corona zijn er weinig mogelijkheden kennelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz

Jrz

––––––––––––

ZeromaNoiS schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 11:35:
Ik ben echt zo klaar met Knab inmiddels
Ah.. en/ot

[ Voor 55% gewijzigd door Jrz op 29-10-2020 12:29 . Reden: en/of ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Zijn er andere banken behalve knab en bunq waar je online een en/of rekening kan openen? (ABN daar wil ik niet bij, en bij de ING moet ik naar een kantoor voor het openen van een en/of rekening en dat is lastig op dit moment i.v.m. corona zijn er weinig mogelijkheden kennelijk)
Bij Rabobank kan dit ook probleemloos online: https://www.rabobank.nl/p.../gezamenlijke-rekeningen/. Die hebben de laatste jaren sowieso een flinke inhaalslag gemaakt en doen eigenlijk niet meer onder voor ING en ABN AMRO.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bigf00t
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 14:34
Grote kans dat je bij ING gewoon geholpen wordt zonder afspraak. Is in 10 minuten geregeld. Of zorgen dat je (tijdelijk) een Android telefoon met NFC kan regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Verwijderd schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 03:39:
Ik overwoog om hier een zakelijke rekening te gaan openen.
Na diverse horrorverhalen heb ik hier nu erge twijfels bij.

De reacties in dit topic gaven me echter enerzijds vertrouwen, anderzijds wantrouwen; een vertekend beeld is ontstaan. Ik wil deze gelegenheid graag gebruiken om zakelijke klanten van KNAB aan te spreken. Ik wil overtuigd raken om voor KNAB te kiezen.

- lage maandlasten (50% goedkoper dan Rabo bijv.);
- alles digitaal, kan voor- als nadelig werken, maar lees veel goede dingen;
- komt innovatief over, roadmap gevonden en forum lijkt een broeinest van ideeën (de uitvoering daargelaten; weinig kunnen lezen over de praktische ervaringen van deze innovaties)

vs

- een bank die nog in de startup fase zit;
- een moederbedrijf dat nog steeds verwikkeld zit in een miljoenen/miljardenclaim vanwege oplichting;
- geen geoliede machine, sterker nog kans op lekkende olie ( ik lees over bankpassen die niet of weken te laat aankomen, verborgen kosten, per ongeluk 2k teveel afgeschreven en na een Tweet pas geholpen etc.)
- verouderd reader systeem

Kortom, what to do, where to go. Ik neig nu als nuchter persoon 'gewoon' een zakelijke rekening bij mijn huidige Rabobank af te sluiten. Maar wil anderzijds KNAB een kans geven... hm :/ Wat is wijsheid?
Zoals OttiglioM al aangeeft elke bedrijf/bank heeft wel issues. Ook de Rabobank

offtopic:
Persoonlijk slechtste ervaring met de Rabo: Ik was op vakantie in Aruba, wilde duik lessen gaan nemen maar kon die niet betalen met mijn creditcard. Echt hulp van mijn bank kreeg ik niet om te achterhalen wat er aan de hand was. [ik weet het nog steeds niet, ik vermoed dat het hotel een reservering had gedaan]. Mijn issue is niet dat het gebeurde, maar de slechte ondersteuning van uit de Rabo voor een klant in het buitenland (andere tijdszone) op vakantie. (Ze verwezen me door naar mastercard of interpay, maar dat noem niet ik geen service voor een klant die op vakantie zit. Ze leveren dit product en hadden dit smetje op mijn vakantie kunnen verminderen door mij te helpen) Ik zit privé nog overigens steeds bij Rabo (sinds mijn geboorte) met creditcard.....

Tdem geeft al aan dat Knab aan het overstappen is naar de app ipv card reader. Het enige is dat dit nog wat hickups met zich mee brengt, zie het drama van het opnieuw identificeren hierboven. En het feit dat je een max bedrag kan overmaken via de app (ook hierboven beschreven), en voor de rest heb je een card reader nodig (die je niet meer krijgt), En ik zal er zo nog iets over posten over mijn laatste ervaring met de app aan het eind van deze post en hoe goed de communicatie van knab is.

Knab heeft nog een beetje het vernieuwende en afzetten tegen de gevestigde orde imago maar dat zijn ze al lang niet meer. Een voorbeeld, een hele handige feature vind ik het kunnen overmaken van geld van mijn lopende rekening naar spaar rekening. Als ik een factuur krijg uitbetaald, kan de rest boven de 500-700 euro wel naar mijn spaarrekening (ik heb niet zoveel zakelijke maandlasten). Echter dat kan niet het minimum wat ingesteld kan worden is 1500. Deze feature was innovatief een paar jaar geleden, alleen zo jammer ze je dan niet zelf de bedrag keuze laten. En echt innovatief zou zijn, dat ze vast stellen dat mijn maandlasten gemiddeld 600 euro zijn, en dan 700 of 750 euro voorstellen al minimum. Of totaal niet met minimum werken maar ja waar heb je dan nog een betaal en spaar rekening nodig, dat is pas innovatief.

Een andere voorbeeld. Anders om van je spaar rekening geld over maken om je saldo op de lopende rekening aan te vullen, kan alleen als je roodstaan aan hebt staan. Waarom geen idee. Ik zou graag zien als mijn saldo beneden de 250 euro komt dan er dan 500 euro van de spaarrekening wordt over geboekt. Ik hoef niet rood te staan, het staat op alle bankrekeningen uit, want ik heb voldoende spaargeld.

Het probleem is natuurlijk dat ze dan minder verdienen (aan roodstaan en je saldo op de lopende rekening. daar wordt geen rente voor betaald). Het business model van Knab was in het begin ook anders dan bij andere banken, maar ik denk dat ze door de hoge jaarlijkse kosten te weinig klanten trokken....

Je zult zelf moeten kiezen, het is een bank als alle andere, en ze hebben allemaal wel lijken in de kast, ook de rabo

Ik heb er bewust voor gekozen om een zakelijke rekening bij een andere bank dan mijn prive bank af te nemen, alleen al om het deposito garantie stelsel. Tevens is de rabo een stuk duurder, en ik heb als zpp-er met 12 factuurtjes (qua inkomsten) per jaar en een paar honderd transacties, niet veel nodig. Maar of dat voor je meespeelt, kan ik niet beoordelen

Vanwege het akkefietje met knab wat ik hieronder beschrijf ben ik al vast eens rond gaan kijken naar alternatieven, ASN 78 euro en SNS 90 zijn alternatieven.

Daarnaast als ik nu de vlotte reclame spot zie van Knab dan denk ik wauw een goede bank die aan zijn klanten denkt. Nou niet dus, gezien de ervaring die ik donderdag had.

Ik moest nog een factuur betalen dus wilde dit donderdag doen zo rond 8:30 in de ochtend. Echter ik had vanwege de identificatie de app al een keer geactiveerd ruim een maand geleden. Beide (cardreader en app) sindsdien niet gebruikt. Overboeking klaar gezet via de browser op mijn pc, wil accorderen en ik moet naar de app om akkoord te geven. Toevallig had ik de app nog niet gede-installeerd, dus ik probeer er in te komen maar wist mijn code niet meer. Dus maar opnieuw activeren, en met de ervaring van de vorige keer ging dat vlotjes. Maar tot mijn verbazing moet ik 24 uur wachten voordat ik kan accorderen na een activatie. (fijn dat je dit van te voren weet, dan had ik beter nog een paar keer kunnen gokken wat mijn code was). Dus maar contact gezocht met knab chat. Het duurder zeker een half uur tot een uur voor ik een reactie kreeg. Gelukkig kon die persoon mijn cardreader weer activeren. En kon ik mijn betaling doen. Ik ben meestal laat (echt just in time voor de deadline de overboekings run van knab rond 15:00-15:30) met mijn BTW aangifte en overboeking. Als ik hier op vrijdagmiddag pas achter was gekomen, kon mijn BTW betaling wel eens te laat zijn geweest.

En dan komt er om 10:00 een mailtje (omdat ze al te veel klachten hebben ontvangen vermoed ik)
Afgelopen week hebben we een aantal extra veiligheidsmaatregelen genomen voor alle Knab-rekeningen.
We zagen een acute toename van criminele pogingen om inloggegevens bij onze klanten te ontfutselen (phishing).
Daarom besloten we direct een aantal instellingen te wijzigen zonder je hier - zoals gebruikelijk - vooraf over te informeren.
Hierbij doen we dat graag alsnog.
1. Vanaf nu bevestig je (betaal)opdrachten met de Knab App in plaats van met de cardreader;
2. De daglimiet voor overboekingen naar anderen is verlaagd naar € 50.000;
3. Overboekingen zijn niet altijd een Instant Payment (flitsbetaling).....
Mosterd na de maaltijd als dat al de afgelopen week is geweest....

Plus het grappige is, van de knab site
Hoeveel kan ik per dag maximaal overboeken via mijn Knab App?
Per dag kun je maximaal € 100.000 per persoon overboeken via de Knab App. Wil meer dan €2.500 overmaken? Dan kan dit via je Persoonlijke Bankomgeving. Als je nog een cardreader hebt, kun je een overboeking boven € 2.500 ook bevestigen met je betaalpas en cardreader in de app..
Dus ook al heb je de app, een cardreader blijft nodig, of je moet toch via de website.

Ga ik weg bij knab? Nog niet. Ik ga nog even rond kijken, maar ik realiseer me dat het gras altijd groener is bij een andere bank. Het zal dan wel ASN of SNS worden (kon nog geen topic over deze 2 vinden maar de consumenten beoordelingen zijn wel goed)
Maar ga in ieder geval mijn spaar saldo flink verminderen (moet nog even kijken waar ik daarmee heen ga)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Ik gebruik KNAB zakelijk en moet dus eens per jaar een heel groot bedrag aan inkomstenbelasting overmaken. Dat ik daarvoor eerst een bank moet bellen is voor mij compleet onacceptabel. Ik weet niet of deze beperking ook voor zakelijk geldt overigens, ik denk 't wel aangezien ik diezelfde mail gekregen heb.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Hydra schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 12:26:
Ik gebruik KNAB zakelijk en moet dus eens per jaar een heel groot bedrag aan inkomstenbelasting overmaken. Dat ik daarvoor eerst een bank moet bellen is voor mij compleet onacceptabel. Ik weet niet of deze beperking ook voor zakelijk geldt overigens, ik denk 't wel aangezien ik diezelfde mail gekregen heb.
Oh, dat had ik nog niet scherp inderdaad. Goed punt....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

@hydra als je zon groot bedrag moet overmaken elk jaar had je al lang voor een bv moeten kiezen en weg moeten gaan bij knab...

Zelf ben ik al bezig met weg gaan bij knab maar kan je zeggen dat de grote banken ook niet veel beter zijn. Sinds vorig jaar diverse banken op de vingers zijn getikt voor witwas praktijken is er een grote paniek uitgebroken onder de banken en wordt je als klant als crimineel behandeld. De abn amro is momenteel administratief een grote puin bende en dat wempelen ze maar op de klant af die moet het zelf maar oplossen ook al maken hun de fout. Ben 3 maanden bezig geweest om 4 rekeningen te openen de eerste 3 had ik met 6 weken. De belangrijkste en eerst aangevraagde heb ik nog altijd niet en na 3 maanden komen ze met het slappe verhaal dat door een technische storing de gehele procedure opnieuw gestart moet worden en de klant dit zelf dient te doen.. inmiddels ben ik nu ook alweer 8 weken verder om de overeenkomst nietig te laten verklaren door hun wanprestaties maar opzeggen van een rekening is nog lastiger dan aanvragen want 9 van de 10x kunnen ze je gegevens niet eens vinden.

De rabobank is administratief ook een behoorlijke puinhoop vorige week werd mijn bedrijf in eens red flagged door de afdeling verdachte transacties en kun je binnen 5 werkdagem allerlei formulieren moeten invullen anders blokkeren ze je rekeningen. Pas na 2 dagen werd bekend waarom ze zagen grote geld bedragen voorbij komen die gestort werden door g4s/brinks... ehhh ja nogal logisch voor een winkel om het geld zo te laten verwerken... hadden ze geen boodschap aan ik moest maar bewijzen dat ik een overeenkomst had met brinks voor het geld transport en alle transporten tot de laatste cent verantwoorden.

Nee ik begrijp steeds beter dat bedrijven hun rekeningen bij buitenlandse banken parkeren. Het nederlandse stelsel is echt door en door rot. Nog niet te spreken over de software van de rabobank welke nog steeds veel op antieke zooi draait.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08-09 13:05
Als ik dit topic lees, is Knab Zakelijk niet echt een aanrader als je van klantenservice houdt..? :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hmmbob
Maar t werkt prima als je ze niet nodig hebt :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
Ik ben wel helemaal klaar met Knab. Die nieuwe app die ze nu verplichten werkt voor geen meter. Ik heb 6 keer opnieuw een betaalopdracht moeten inschieten omdat de bevestiging er langer dan 5 minuten over doet om de app te bereiken.

Daarnaast is een app die toegang geeft tot de bankrekening en betalingen met één enkele pincode natuurlijk van de zotte! Als een keylogger de pincode onderschept kan er ongemerkt geld overgeboekt worden.

De kaartlezer is veel veiliger want tweevoudige authenticatie (gebruiker+sterk wachtwoord) plus de challenge-response van de kaartlezer. De kaartlezer is niet eenvoudig hackbaar want niet verbonden met internet.

Zijn er alternatieven voor Knab die gewoon een kaartlezer blijven gebruiken?

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Batavia
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online
ari3 schreef op maandag 9 november 2020 @ 23:05:

Daarnaast is een app die toegang geeft tot de bankrekening en betalingen met één enkele pincode natuurlijk van de zotte! Als een keylogger de pincode onderschept kan er ongemerkt geld overgeboekt worden.
Als een keylogger jou pincode kan opvissen kan hij die 2e pincode ook opvissen nadat je je eerste betaling gedaan hebt.

een 2e pincode voegt echt (bijna) niks toe als het gaat om keyloggers.

Er is tegenwoordig echt wel inzicht in wat in de praktijk werkt. Inclusief dat mensen gewoon geen zinnig 14 teken (sterk) wachtwoord uit hun hoofd leren. Ja de kans is er dat je het wel doet, praktijk is echter dat de meerderheid zo hard bezig is dit soort dingen te omzeilen dat je het net zo goed niet kunt doen.

[ Voor 23% gewijzigd door Batavia op 09-11-2020 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlues
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 21-12-2021
Zijn er nog mensen hier met goede alternatieven voor Knab waarbij een app niet verplicht is?

Bij voorkeur wil ik inloggen en geld overmaken via gebruikersnaam + wachtwoord en 2FA via TOTP en absoluut niet via een gare app van de bank zelf. Kon zelf (nog) niet zo'n bank vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:48

mrc4nl

Procrastinatie expert

MrBlues schreef op maandag 16 november 2020 @ 11:35:
Zijn er nog mensen hier met goede alternatieven voor Knab waarbij een app niet verplicht is?

Bij voorkeur wil ik inloggen en geld overmaken via gebruikersnaam + wachtwoord en 2FA via TOTP en absoluut niet via een gare app van de bank zelf. Kon zelf (nog) niet zo'n bank vinden.
Dat hier vragen is misshcien niet de beste plek. Het 'Welke bank?' topic
lijkt mij beter of maak zelf een topic aan in PSFL ;)

ora et labora

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrnn
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-08-2023
Ik ben echt zo klaar met Knab inmiddels. Toen ik overstapte dacht ik naar een innovatieve online bank over te stappen, kort daarna werden ze links en rechts aan alle kanten ingehaald door de grotere banken en inmiddels lijken ze compleet stil te staan qua ontwikkeling en doen ze zelfs stappen terug.

Ik heb al die tijd nog een ING rekening gehouden om apple pay te kunnen gebruiken. Ik boek soms een klein bedragje daar heen. Instant payments hebben me al een aantal keer gered toen ik m'n knab pinpas vergeten was en er niet genoeg op de ING stond, maar nu schakelen ze dit kennelijk ook uit wanneer ze daar zin in hebben onder het motto, beveiliging. Doen ze dat bij andere banken ook? Of hebben zij hun zaakjes gewoon wel voor elkaar?

Dat hele instant payments zou me eigenlijk niet eens zo heel erg boeien als ze eindelijk apple pay eens zouden fixen, maar ze houden me al zo lang aan het lijntje voor m'n gevoel met dat apple pay. De toezegging dat ze het in 2020 zouden lanceren daar beginnen ze nu ook mee te schuiven en doen het af met het simpele: we bouwen nu aan het fundament voor mobiel betalen.

Op de vraag of het nou wel of niet dit jaar nog gelanceerd wordt geven ze geen antwoord. En het forum waarop er steeds meer rumoer ontstond hebben ze de nek om gedraaid. Nou dan weet ik denk ik genoeg.

De instant payments die zomaar uitgezet worden, de pinstoring gisteren en de 12 uur downtime afgelopen weekend zijn voor mij de druppel dus ik zeg na 6 maanden nu mijn rekeningen alweer op bij KNAB.

Mag ik vragen naar je ervaring met ING in relatie tot KNAB? Ik wil gewoon de beste bank op het gebied van online en internet bankieren, daar ging ik voor naar KNAB. Bijna iedereen heeft alleen ervaring met zijn eigen bank en een andere bank van jaren geleden maar jij hebt beide.

Belangrijk voor mij is dat de app niet achter loopt qua functies en snel en efficiënt werkt. Ook zou ik heel graag alle rekeningen (van mij, mijn vrouw, gezamenlijk en spaar) samen in één overzicht zien zoals bij KNAB. En snel internetbankieren is ook een eis. Bij KNAB duren pageloads gemiddeld 4+ seconden en dat trek ik echt niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohanNL
Er wordt binnen een paar dagen een incasso afgeschreven van mijn Knab rekening, maar nu krijg ik al een half uur lang, om de 1 a 2 minuten, een mail ( Knab Alert ) van ze dat die incasso binnenkort wordt afgeschreven.
Ziet ernaar uit dat dit al de eerste gevolgen zijn van hun reorganisatie 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik heb echt jarenlang met plezier mijn spaargeld bij KNAB Basis ondergebracht. Kost geen cent en leverde de hoogste rente op. Helaas, tot gisteren: tot 25.000 euro nog maar 0,02% rente op jaarbasis, daarboven helemaal niets meer. Ze gaan inmiddels zelfs naar negatieve rente voor nog hogere bedragen.

Mijn eigen betaalrekening heb ik bij ING. Ik twijfel nu of ik niet alles bij ING wil onderbrengen (plusje: ING Rentepunten). Ook bij ING hoef je het natuurlij niet voor rente te doen, maar aangezien ik daar al zit, lijkt het me de handigste en prettigste manier om mijn spaargeld te stallen.

Wat me nu even tegen houdt: stel dat ik wel gescammed, gehacked of weet ik wat wordt, dan kunnen ze makkelijk bij mijn spaargeld. Ik weet dat het nu minimaal 4 uur duurt om je daglimiet te wijzigen. Maar is een andere bank niet altijd veiliger in het geval je met je dagelijkse rekening gescammed wordt?

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glup
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
THE_BASE schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 10:48:
Maar is een andere bank niet altijd veiliger in het geval je met je dagelijkse rekening gescammed wordt?
Even voor het gemak aangenomen dat het hacken van elke bank even makkelijk is maakt het dan niet uit want alle banken kunnen gehacked worden.

Wel is het zo dat als je je geld verspreidt de schade per hack kleiner zal zijn maar de kans óp een hack groter want meer banken = meer kansen op hack.

Wat jij denk ik wil is (een) extra beveiliging op bv je spaargeld. Iets dat bijvoorbeeld Openbank.nl biedt: https://www.openbank.nl/veilig-bankieren

en specifiek: https://www.openbank.nl/veiligheid-aanpassen

[ Voor 5% gewijzigd door Glup op 11-12-2020 12:39 . Reden: dt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Glup schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 12:24:
[...]

Wat jij denk ik wil is (een) extra beveiliging op bv je spaargeld. Iets dat bijvoorbeeld Openbank.nl biedt: https://www.openbank.nl/veilig-bankieren

en specifiek: https://www.openbank.nl/veiligheid-aanpassen
Ziet er top uit! Ben Openbank al eerder tegen gekomen, maar in het begin waren er nogal wat kinderziektes. Misschien nog maar eens een kijkje nemen.

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glup
  • Niet online
THE_BASE schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 12:34:
[...]
Ziet er top uit! Ben Openbank al eerder tegen gekomen, maar in het begin waren er nogal wat kinderziektes. Misschien nog maar eens een kijkje nemen.
Gewoon proberen. Is notabene gratis!

Je zal wat 'eigenaardigheden' tegenkomen zoals archaïsch taalgebruik en de App is ook niet de beste, maar aan de andere kant zijn zij in hoog tempo aan het verbeteren en is het een degelijke echte bank. Dochter van Santander trouwens, de grootste bank van de EU en één van de grootste ter wereld.

Hier is een leerzame Tweaker discussie: Openbank.NL

En dit is misschien ook interessant om bij te houden: https://tweakers.net/tag/Bank/forum/

[ Voor 9% gewijzigd door Glup op 11-12-2020 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

Begin deze maand begon Knab opeens vanuit het niets te zeuren dat ik me opnieuw moet identificeren. Als dat niet binnen diezelfde maand zou gebeuren, worden transacties geblokkeerd. Identificeren vind ik op zich geen probleem, maar dat ze een app verplichten vind ik wel een probleem. Heb dus meteen mijn rekeningen daar opgezegd. :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

@Cyb , je kan de identifier nog wel gebruiken om in te loggen. Bij mij hebben ze het weer aangezet, moet je contact opnemen met de helpdesk (bellen, de chat gaf aan dat er gebeld moest worden zucht). Echter voor betalingen moest ik vorige de app gebruiken, rete irritant. Misschien dat dat ook terug gedraaid kan worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderOnline
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-05-2023
Na 20 pogingen om de Android app te koppelen d.m.v. paspoort het maar opgegeven. Als ik het scannen start (met goede belichtig, geen vingers of glare) dan 'ziet' de camera de MRZ reeks maar geeft toch aan na een paar sec processing dat het niet leesbaar is, en ik mag het opnieuw proberen. Handmatig paspoort type selecteren helpt niet. Heel frustrerend.
Uiteindelijk m'n vrouw d'r iPhone probleemloos gekoppeld met mijn paspoort en toen mijn Android gekoppeld via de QR code van de iPhone app...

[ Voor 15% gewijzigd door AlexanderOnline op 02-01-2021 17:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sailor_dg
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 23:21
Mobiel betalen wordt nu beloofd voor Q1 2021 - ze kunnen nog niet aangeven welk platform.

All-electric | Deye 12KSG04LP3 met 2x Yixiang V2, 32x MB31 314 Ah | Panasonic Aquarea J 5kW | Tesla MY, SmartEVSE | 5.2 kWp PV | Proxmox met HomeAssistant, Docker host, PfSense, TrueNas & Mailcow

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Laatst online: 09:29
sailor_dg schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 11:04:
Mobiel betalen wordt nu beloofd voor Q1 2021 - ze kunnen nog niet aangeven welk platform.
Bron:
https://bieb.knab.nl/inko...t-dit-en-kan-dit-bij-knab
Wanneer kan ik mobiel betalen bij Knab?
Wij verwachten mobiel betalen aan te kunnen bieden aan onze klanten in het eerste kwartaal van 2021. Afspraken met de aanbieder staan ons helaas niet toe om vooraf aan te kondigen via welke partij dat is. Ons doel is om mobiel betalen uiteindelijk via alle grote aanbieders aan te bieden.
Edit: Ik vermoed dat ze eerst met Apple pay gaan komen, gezien de opmerking dat ze daar de meeste vragen over krijgen.

[ Voor 8% gewijzigd door Nuevocasa op 06-01-2021 11:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:12

page404

Website says no

Oh, kwartaal 2 of 3 dus misschien :+

Ben momenteel met OpenBank aan het experimenteren. Loopt nog niet vlekkeloos, maar hey het is gratis en ze hebben wel Apple Pay dus kijken hoe het zich ontwikkelt.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwiSteD1
  • Laatst online: 11-09 11:56
Bij de meeste banken is het mobiel betalen gratis, zou Knab er geld voor durven vragen? Ik lees wel dat Aegon meer winst wil maken met Knab. Ik heb ook OpenBank, maar het zou mooi zijn om gewoon direct met de Knab app mobiel te kunnen betalen.

Ook zie ik dat veel mensen klagen over Knab, maar over het algemeen ben ik wel tevreden. De website en app zijn meestal wel traag, dat is een groot minpunt. Als online bank had ik wel verwacht dat ze als een van de eerste zouden zijn met mobiel betalen en andere noviteiten, maar daar hebben ze niet genoeg in geïnvesteerd. Ze hadden wel een of andere hippe verzekering-vergelijking-app gemaakt, dat was volgens mij een flop waar ze snel de stekker uit getrokken hebben. Het zag er wel mooi uit, maar de premies waren veel te hoog en je kon alleen kiezen tussen Aegon en twee andere verzekeringen. Dat je je bij een online bank via de app moet identificeren lijkt me prima, anders moet je een bank zoeken met een bankloket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Ik vind de app en web omgeving van Knab wel stukken beter dan die van openbank.

Bij openbank ben ik iedere keer aan het zoeken hoe ik een overschrijving doe. Knab is veel meer intuïtief.

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

mrc4nl schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 11:57:
Ik vind de app en web omgeving van Knab wel stukken beter dan die van openbank.

Bij openbank ben ik iedere keer aan het zoeken hoe ik een overschrijving doe. Knab is veel meer intuïtief.
Knab wordt wel lastiger als je zowel een persoonlijke als zakelijke rekening hebt. Ik word steeds automatisch persoonlijk ingelogd, en als ik op het verkeerde knopje klik springt hij daar ook naar terug, wat erg lastig is als je je zakelijke administratie aan het doen bent. Ook heb ik een aantal meldingen die gewoon vasthangen, al lang niet meer relevant maar ik kan ze niet wegklikken ofzo.

Dus zo geweldig is hun webomgeving ook niet. De app is wel super, zou die zelfs fijner dan die van Rabo noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Knab en Openbank zijn toch ook zo niet te vergelijken.
Bij Knab krijg je een aardig uitgebreid pakket, met 5 betaalrekeningen en een creditcard, dat heeft Openbank niet te bieden.
Openbank heeft ook geen iDeal, wat eigenlijk nog steeds een must-have is in Nederland
Bepaalde webshops en overheidsinstanties ( denk aan de betaling voor je gezondheidsverklaring voor je rijbewijs bij het cbr bijvoorbeeld ) kunnen alleen via iDeal of het wordt ingewikkeld.
Dan zijn er ook nog steeds - ook al mag het eigenlijk niet - bedrijven die aan IBAN discriminatie doen.

Openbank is op dit moment vooral leuk *voor erbij* want ze bieden niet alles wat je nodig hebt om volledig te kunnen (internet)bankieren in en voor Nederlanders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
JohanNL schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 12:10:
Bij Knab krijg je een aardig uitgebreid pakket, met 5 betaalrekeningen en een creditcard, dat heeft Openbank niet te bieden.
Openbank heeft ook geen iDeal, wat eigenlijk nog steeds een must-have is in Nederland
Bepaalde webshops en overheidsinstanties ( denk aan de betaling voor je gezondheidsverklaring voor je rijbewijs bij het cbr bijvoorbeeld ) kunnen alleen via iDeal of het wordt ingewikkeld.
Dan zijn er ook nog steeds - ook al mag het eigenlijk niet - bedrijven die aan IBAN discriminatie doen.

Openbank is op dit moment vooral leuk *voor erbij* want ze bieden niet alles wat je nodig hebt om volledig te kunnen (internet)bankieren in en voor Nederlanders.
Ik heb Openbank inderdaad voor erbij als aanvulling voor Google Pay en op dit moment ook de spaarrekening. Daarnaast heb ik nog gratis travel+ wat oa in het buitenland iets scheelt mbt wisselkoersen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sailor_dg
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 23:21
Nuevocasa schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 11:11:

Edit: Ik vermoed dat ze eerst met Apple pay gaan komen, gezien de opmerking dat ze daar de meeste vragen over krijgen.
En Google doet volgens mij minder moeilijk met geheimhouding.

All-electric | Deye 12KSG04LP3 met 2x Yixiang V2, 32x MB31 314 Ah | Panasonic Aquarea J 5kW | Tesla MY, SmartEVSE | 5.2 kWp PV | Proxmox met HomeAssistant, Docker host, PfSense, TrueNas & Mailcow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
sailor_dg schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 17:02:
[...]

En Google doet volgens mij minder moeilijk met geheimhouding.
Inderdaad. Dat waren mijn gedachten ook. Daarnaast is er nog geen normale Nederlandse bank met Google pay. Gezien de reputatie van KNAB dat ze overal achteraan lopen zou het een wonder zijn dat ze eerst met Google pay gaan komen. Maar ik laat me uiteraard graag verrassen :+ :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ditto4076
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 11-09 16:45
JohanNL schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 12:10:

Bij Openbank kan je nu al gratis maximaal 5 betaalrekeningen met maximaal 5 betaalpassen én maximaal 5 spaarrekeningen openen. Op dit moment gaat het om Maestro en MasterCard debit betaalpassen, maar een VISA creditcard zal hoogstwaarschijnlijk ook tot de mogelijkheden gaan behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Was natuurlijk te verwachten, KNAB gaat ook negatieve rente rekenen: https://bieb.knab.nl/spar...ver-negatieve-spaarrentes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlues
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 21-12-2021
Het lijkt erop dat Knab wat is teruggekomen van hun forcerende alles-moet-via-een-app strategie. Wijzigingen in persoonlijke gegevens kunnen opeens weer bevestigd worden via de card reader (vorig jaar moest dat via een app). Ook inloggen en overmaken kan nog steeds met de reader en zonder app.

Zou er een moment komen dat Knab snapt dat Internet != App? Een internetbank is prima, apps forceren is uitermate vervelend en jaagt hopelijk een hoop klanten bij ze weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerlinNoise
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
MrBlues schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 14:19:
Het lijkt erop dat Knab wat is teruggekomen van hun forcerende alles-moet-via-een-app strategie. Wijzigingen in persoonlijke gegevens kunnen opeens weer bevestigd worden via de card reader (vorig jaar moest dat via een app). Ook inloggen en overmaken kan nog steeds met de reader en zonder app.

Zou er een moment komen dat Knab snapt dat Internet != App? Een internetbank is prima, apps forceren is uitermate vervelend en jaagt hopelijk een hoop klanten bij ze weg.
Als je terug leest zijn er al een aantal op Tweakers hierdoor vertrokken bij KNAB, waaronder ik. Hoop frustratie minder... :)

Alternatief Neostrada/Vimexx/Versio met Hetzner en MXroute

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Niet enkel Knab wil naar app-only, maar ook andere banken wouden dat gaan doen.
Tenminste, hoor er nu al een tijdje niets meer over, maar zoal de Rabobank wou dit jaar volgens mij al de Raboscanner volledig hebben geschrapt.
Zie hier: https://nos.nl/artikel/22...or-internetbankieren.html
Plannen zijn inmiddels gewijzigd of tenminste uitgesteld neem ik aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb net geprobeerd mijn moeder opnieuw te identificeren. Volgens hun app is zij in de toekomst geboren. Zegt veel over de kwaliteit van de programmeurs.

Ik hoef nu voorlopig niets te doen.

Het scannen van de chip op ID's gaat bijzonder slecht vergeleken met de app Read-ID NFC. Gelukkig kun je voor het koppelen van de app terecht op:

https://knab.nl/cardreader

Als ik er geen zakelijke rekening had zou ik er weg gaan.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2021 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
Verwijderd schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 15:15:
Heb net geprobeerd mijn moeder opnieuw te identificeren. Volgens hun app is zij in de toekomst geboren. Zegt veel over de kwaliteit van de programmeurs.

Ik hoef nu voorlopig niets te doen.

Het scannen van de chip op ID's gaat bijzonder slecht vergeleken met de app Read-ID NFC. Gelukkig kun je voor het koppelen van de app terecht op:

https://knab.nl/cardreader

Als ik er geen zakelijke rekening had zou ik er weg gaan.
Hoezo gaat het scannen van ID's bijzonder slecht? Hier geen enkel probleem. Meerdere nieuwe telefoons de app geactiveerd met paspoort en werkte erg vloeiend hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brent
  • Nu online
Nuevocasa schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 16:04:
[...]

Hoezo gaat het scannen van ID's bijzonder slecht? Hier geen enkel probleem. Meerdere nieuwe telefoons de app geactiveerd met paspoort en werkte erg vloeiend hier.
Letterlijk 25x moeten proberen....

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Het hangt heel erg af van het toestel. Met mijn huidige Android 10 toestel en een oud Android 5 toestel gaat scannen met de app ReadID-NFC heel vlot. Die app doet hetzelfde als de knab app. Met het oude toestel werkt de knab app behalve het uitlezen van de chip.
Uiteindelijk ging het met mijn huidige toestel goed, maar kon de software van knab de geboortedatum niet bepalen. Het lijkt wel een millennium bug, want de geboortedatum staat met maar 2 cijfers vermeld in de code die wordt uitgelezen (ID-kaart).

De reactie van knab:
'Het probleem is bij ons bekend, wij zijn in overleg over een andere manier van identificeren.'

Zou dat betekenen dat ze er helemaal vanaf willen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

Heb ik de memo gemist dat ze gestopt zijn met die financiële planner op de website? Ik kan dat nergens meer terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommert38
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07-09 22:36
page404 schreef op maandag 18 januari 2021 @ 14:44:
Heb ik de memo gemist dat ze gestopt zijn met die financiële planner op de website? Ik kan dat nergens meer terugvinden.
Bedoel je het Digitaal Kasboek? Daarover heb ik op 3 december een e-mail gehad van ze, dat deze vanaf 1 januari stopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:59

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

[...]

Ik vond het een heel gedoe, maar aangezien Knab maar mails bleef sturen dat ik me opnieuw moest identificeren die app geinstalleerd en het hele proces doorlopen. Krijg ik kort daarna weer een email dat ik me opnieuw moet identificeren en dat mijn rekening nu nog maar beperkt bruikbaar is. Ik blijf niet bezig...

Het is nog een gratis rekening, na de renteverlagingen stond er toch al bijna niets meer op. Van mij mogen ze hem opheffen.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

Tommert38 schreef op maandag 18 januari 2021 @ 14:51:
[...]

Bedoel je het Digitaal Kasboek? Daarover heb ik op 3 december een e-mail gehad van ze, dat deze vanaf 1 januari stopt.
Die heb ik dan gemist. Lekker dan. Niet dat ik het heel veel vond toevoegen, maar het leek me een dienst die ze verder uit konden bouwen in plaats van de nek omdraaien. Al die ontwikkelaars zitten zeker nu op het Apple Pay project >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

page404 schreef op maandag 18 januari 2021 @ 15:03:
[...]

Die heb ik dan gemist. Lekker dan. Niet dat ik het heel veel vond toevoegen, maar het leek me een dienst die ze verder uit konden bouwen in plaats van de nek omdraaien.
ik heb nog wel op tijd het kasboek kunnen "downloaden" maar ze boden ook nergens een downloadfuctie aan. heb zelf maar innerhtml gekopieerd en daarna het login gedeelte moeten verwijden in de javascript. Dit is al de 2e bank waar ik bij zit/zat die stopt met het kasboek. :/

Het kasboek was de enige reden dat ik bij knab wilde blijven. dus ben op zoek gegaan naar iets anders. Heb dus nu maar een openbank account geopend. eens kijken of dat wel bevalt. tot nu toe zijn ze tergend traag omdat alle belangrijke documenten vanuit spanje moeten komen :/

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

mrc4nl schreef op maandag 18 januari 2021 @ 15:32:
[...]

ik heb nog wel op tijd het kasboek kunnen "downloaden" maar ze boden ook nergens een downloadfuctie aan. heb zelf maar innerhtml gekopieerd en daarna het login gedeelte moeten verwijden in de javascript. Dit is al de 2e bank waar ik bij zit/zat die stopt met het kasboek. :/

Het kasboek was de enige reden dat ik bij knab wilde blijven. dus ben op zoek gegaan naar iets anders. Heb dus nu maar een openbank account geopend. eens kijken of dat wel bevalt. tot nu toe zijn ze tergend traag omdat alle belangrijke documenten vanuit spanje moeten komen :/
OpenBank is echt niet beter ;) wel een stuk goedkoper want gratis :*) aanmeldproces heeft bij mij ook heel lang geduurd. Ben ook nog even aan het rellen geweest toen ze mijn belastingaangifte wilden voor het goedkeuringsproces.
de overeenkomst tussen de twee banken is dat het bij allebei amateuristisch is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nuevocasa
mrc4nl schreef op maandag 18 januari 2021 @ 15:32:
[...]

Volgens mij hebben ze nu wel zo'n beetje alle pluspunten van KNAB de nek omgedraaid. Het is nu gewoon de service van de Aegon bank geworden met de naam van KNAB en hun trage bankomgeving en ontwikkeling.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• balken07
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 05-09 12:53
De invoering van Apple Pay lijkt nu echt aanstaande, want in de App Store zie ik Wallet ondersteuning staan op de pagina :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
balken07 schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 15:53:
De invoering van Apple Pay lijkt nu echt aanstaande, want in de App Store zie ik Wallet ondersteuning staan op de pagina :)
Ook al zit ik intussen op Knab Basis. Dit is wel weer echt een waardeloze actie. Klanten vragen al zeker 2 jaar om contactloos betalen via de app, en elke keer was hun antwoord "niet totdat we het op Android en iOS kunnen, want anders betalen iOS gebruikers voor een feature die ze niet kunnen gebruiken". En welk platform wordt als eerst geintroduceerd? Juist, daar waarbij ze het het korst kunnen toevoegen, en de gebruikers die er al het langs om vragen / het langst mogelijk had kunnen zijn die mogen nog even wachten betalen voor een feature die ze niet kunnen gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
RobertMe schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 19:45:
[...]

Ook al zit ik intussen op Knab Basis. Dit is wel weer echt een waardeloze actie. Klanten vragen al zeker 2 jaar om contactloos betalen via de app, en elke keer was hun antwoord "niet totdat we het op Android en iOS kunnen, want anders betalen iOS gebruikers voor een feature die ze niet kunnen gebruiken". En welk platform wordt als eerst geintroduceerd? Juist, daar waarbij ze het het korst kunnen toevoegen, en de gebruikers die er al het langs om vragen / het langst mogelijk had kunnen zijn die mogen nog even wachten betalen voor een feature die ze niet kunnen gebruiken.
In principe betaal je niet voor mobiel betalen, die €5,- pakketkosten blijven hetzelfde. Mocht Knab de prijzen verhogen, dan onmiddellijk een andere bank zoeken want Knab bied allang geen meerwaarde meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• balken07
Verwijderd schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 20:02:
[...]

In principe betaal je niet voor mobiel betalen, die €5,- pakketkosten blijven hetzelfde. Mocht Knab de prijzen verhogen, dan onmiddellijk een andere bank zoeken want Knab bied allang geen meerwaarde meer.
Ik snap de value van Knab plus ook niet echt. iDIN ondersteunen ze niet eens. De cc is via ICS (ik prefereer een eigen oplossing zoals ING en Rabo) En grote bedragen overboeken gaat via enorm domme oplossingen zoals opgeslagen selfies etc. Terwijl je je met een vingerafdruk of gezichtsscanner ook kunt identificeren. Daarnaast worden instant payments regelmatig spontaan door Knab uitgeschakeld. Het enige waar ik ze een + voor zou geven is dat ze straks een aanbieder mét Apple Pay zijn, zonder één van de drie grootbanken te zijn. Daarnaast is dit met een app die beter in elkaar steekt dan die van de Volksbank merken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• balken07
RobertMe schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 19:45:
[...]

Ja, het is jammer om te zien dat een bank die zo ambitieus van start ging, blijkbaar alweer ingekapseld is door de bedrijfscultuur die oude mannen van Aegon met zich meebrengen. Geen focus meer om digitaal in the lead te zijn (laat staan bij te blijven). Het zal wel weer excelsheet managen zijn. Jammer jammer

Mbt Apple Pay: Ja, al ben ik daar niet verbaasd over. Banken komen met ontzettende onzin aanzetten om geen verwachtingen te scheppen. Ja, voor Apple Pay dient er betaald te worden door banken, maar de reviews in de App Store zijn duidelijk: Elke NL bank die nog geen Apple Pay heeft, staat bijna 100% vol met Apple Pay frustraties. Je zou dan zeggen dat banken blijkbaar die houding aandurven omdat maar heel weinig mensen daadwerkelijk van bank verhuizen.

[ Voor 18% gewijzigd door balken07 op 23-01-2021 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

Vandaag de kwartaallijkse (is dat een word) ergernis: omzetbelasting betalen. Boekhoudprogramma maakt dit mogelijk via iDeal, dus op mijn laptop even klikken, app er naast om te bevestigen.... "pak uw bankpas en cardreader......."....grrrrrr waarom lopen ze dan die app zo te pushen als je die fucking cardreader alsnog nodig hebt voor zoiets stoms als een betaling verrichten 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Bijzonder, ik hoef werkelijk waar nooit die reader meer te gebruiken, ook niet voor BTW of zelfs inkomstenbelasting (nog een paar klapjes groter bedrag). Wel een selfie-disco, maar daarna gewoon met de app/vingerafdruk bevestigen.

[ Voor 22% gewijzigd door Hmmbob op 27-01-2021 08:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

Hmmbob schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 08:39:
Bijzonder, ik hoef werkelijk waar nooit die reader meer te gebruiken, ook niet voor BTW of zelfs inkomstenbelasting (nog een paar klapjes groter bedrag). Wel een selfie-disco, maar daarna gewoon met de app/vingerafdruk bevestigen.
Het gaat ook echt maar om een paar duizend euro, dus ik snap het ook niet. Als ik handmatig een boeking doe, dan kan ik het wel bevestigen via de app. Overigens heb ik nog nooit dat selfie gedoe hoeven doen.

Update terwijl ik dit typte: Knab support chat me nu dat het kennelijk een instelling is die ik zelf moet zetten en dat ik dan ook de selfie disco krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
Over mobiel betalen bij Knab

Knab ziet het belang en alle voordelen van mobiel betalen in. We zitten in de afrondende fase. Uiterlijk in maart 2021 verwachten we mobiel betalen aan te kunnen bieden.

Bovenstaande las ik zojuist op hun website :)

https://bieb.knab.nl/inko...ng-en-onze-vervolgstappen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Zelden zoveel herhaling in één bericht gezien qua info....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
Hmmbob schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 14:29:
Zelden zoveel herhaling in één bericht gezien qua info....
Haha ach. Ik vind ze nu wel concreter dan ooit. Dus ik heb er redelijk vertrouwen in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwiSteD1
  • Laatst online: 11-09 11:56
Ze gaan in maart in ieder geval mobiel betalen op iOS aanbieden en waarschijnlijk een update geven wanneer het voor Android beschikbaar komt. Ik denk dat de nieuwe CEO een iPhone heeft en het daarom wat prioriteit gekregen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radical1980
  • Laatst online: 27-01 18:04
balken07 schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 14:13:
Over mobiel betalen bij Knab

Knab ziet het belang en alle voordelen van mobiel betalen in. We zitten in de afrondende fase. Uiterlijk in maart 2021 verwachten we mobiel betalen aan te kunnen bieden.

Bovenstaande las ik zojuist op hun website :)

https://bieb.knab.nl/inko...ng-en-onze-vervolgstappen
Zal mooi zijn als het eindelijk wordt geïmplementeerd. Ik heb door het ontbreken van deze functionaliteit speciaal een rekening bij iemand anders geopend om mobiel te kunnen betalen. Dus nu zit ik steeds letterlijk geld van Knab via een app naar een rekening van een andere bank over te maken wanneer ik met mijn mobiel wil betalen 8)7

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

Radical1980 schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 21:16:
[...]
Zal mooi zijn als het eindelijk wordt geïmplementeerd. Ik heb door het ontbreken van deze functionaliteit speciaal een rekening bij iemand anders geopend om mobiel te kunnen betalen. Dus nu zit ik steeds letterlijk geld van Knab via een app naar een rekening van een andere bank over te maken wanneer ik met mijn mobiel wil betalen 8)7
Je doet zoveel moeite. Wat is er mis met contactloos betalen via de pas?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 13:54:
[...]

Overstappen van bank zou ook nog kunnen.

Maar dat Knab nu pas met Apple Pay komt is erg traag voor een innovatieve bank. Bunq is jonger dan Knab en heeft Apple Pay én iDin.

Knab had een goeie potentie voor een serieuze voorsprong op de grootbanken maar momenteel zijn Bunq en ING de meest vooruitstrevende banken met NL IBAN’s, gemiste kans voor Knab.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AllInOneNerd
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 17-11-2021
[Twitter: https://twitter.com/BankUpdates/status/1362029799800193026]

[ Voor 11% gewijzigd door AllInOneNerd op 17-02-2021 14:35 ]

Vond je de opmerking van mij of iemand relevant of heeft het je geholpen? Laat een duimpje achter als teken van waardering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Mijn overstapservice bij knab loopt bijna ten eind. maar ik ga niet blijven helaas.

1.Geen huishoudboekje meer, vond ik altijd erg fijn om een mooi kostenoverzicht te hebben zodat ik beter kan budgetteren
2.geen mogelijkheid om naar knab basis te gaan, want dat is alleen nog maar als losse spaarrekening. ik heb wel een bankpas nodig.
3.spaarrente is ook naar nul gegaan, de hogere rente was voor mij ooit de reden naar knab over te stappen.
4. Ik mag graag meerdere pasjes/rekeningen hebben. maar 5 euro per maand vind ik iets te gortig.
zou best 2.5 euro willen betalen voor een "basispakket" met 2 passen. ze worden mij dus te duur voor wat ze bieden.

Ik heb nog even naar ASN gekeken, maar vind hun <online> betaalomgeving lang niet zo fijn als knab.
Dus dan maar naar openbank, is nog gratis ook.

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-09 21:35
Ik heb nu opeens dat een overboeking naar m'n KNAB rekening geweigerd word met 'geweigerd door bank ontvanger' (vanuit rabobank). Bij bellen zijn er 80 wachtende voor me, via de chat kan het denk ook nog wel even duren.

Wat zou hier een oorzaak van kunnen zijn?

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Keiichi schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 11:10:
Ik heb nu opeens dat een overboeking naar m'n KNAB rekening geweigerd word met 'geweigerd door bank ontvanger' (vanuit rabobank). Bij bellen zijn er 80 wachtende voor me, via de chat kan het denk ook nog wel even duren.

Wat zou hier een oorzaak van kunnen zijn?
Een storing :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-09 21:35
Zit nu ook in de knab app chat. Krijg een reactie 'Ja, het is erg druk'. Is dat nu het antwoord of vragen ze om meer tijd :P

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wenzel
Ik wil overstappen van KNAB ICS naar KNAB AMEX.

Is de KNAB AMEX green dezelfde als het origineel? Of staat er ook KNAB op.
Nog een vraagje, begrijp ik het goed dat als je de eerste (gratis) jaar meer dan 1500 euro uitgeeft dat de daaropvolgend jaar gratis blijft?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:14
Wenzel schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 12:02:
Ik wil overstappen van KNAB ICS naar KNAB AMEX.

Is de KNAB AMEX green dezelfde als het origineel? Of staat er ook KNAB op.
Nog een vraagje, begrijp ik het goed dat als je de eerste (gratis) jaar meer dan 1500 euro uitgeeft dat de daaropvolgend jaar gratis blijft?
Je hoeft de ICS niet weg te doen, je kunt gewoon beide kaarten "gratis" aanhouden. En verder klopt het, de kaart blijft gratis bij minimale besteding van 1500 euro en is verder gewoon hetzelfde als de normale versie. Je kunt deze echter alleen aanhouden als je een Knab rekening hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wenzel
@oohh Helder, dankjewel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radical1980
  • Laatst online: 27-01 18:04
Verwijderd schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 13:54:
[...]

Het kost inderdaad veel moeite. Dat heeft een oorsprong. :)

Het mechanisme met betalen via de pas is in de basis weinig mis mee. Ik zit vaak in situaties waarbij ik niet te veel spullen bij mij wil hebben. Dit is voornamelijk wanneer ik aan het sporten ben.

Ik heb weinig met smartwatches maar het er mee kunnen betalen, kan wel een reden zijn om toch tot aanschaf over te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
oohh schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 12:07:
[...]

Je hoeft de ICS niet weg te doen, je kunt gewoon beide kaarten "gratis" aanhouden. En verder klopt het, de kaart blijft gratis bij minimale besteding van 1500 euro en is verder gewoon hetzelfde als de normale versie. Je kunt deze echter alleen aanhouden als je een Knab rekening hebt.
Oh ja? Ik dacht dat het dan €2,50 per maand extra koste.

Kan het zo niet meer vinden op hun website dus wellicht is het aangepast.

[ Voor 7% gewijzigd door JohanNL op 20-02-2021 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glup
  • Niet online
Radical1980 schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 12:30:
[...]
Ik heb weinig met smartwatches maar het er mee kunnen betalen, kan wel een reden zijn om toch tot aanschaf over te gaan.
Ik weet eigenlijk niet of je het kan bij KNAB, maar als je zo weinig mogelijk extra massa wilt tijdens het sporten dan is zo'n oplossing toch wel het best :) : https://mykring.com/en/

Correctie: vooralsnog alleen in de UK of bij ABNAMRO NL te verkrijgen en werkzaam lees ik net: https://mykring.com/en/bank/abn-amro/
Wel wordt de bankloze versie elk moment in Duitsland en Spanje uitgerold en als ik hun verhalen mag geloven volgt de rest van Europa snel.

Aanvulling: ik zie dat er nog meer mogelijkheden zijn met een ander product waar zowel ABNAMRO als Rabobank worden geaccepteerd: https://laks.com/nl/produkt-kategorie/sports-nl/

[ Voor 43% gewijzigd door Glup op 21-02-2021 10:57 . Reden: aanvulling ]

Pagina: 1 ... 7 ... 17 Laatste