• oohh
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 19:24
JohanNL schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 12:57:
[...]

Oh ja? Ik dacht dat het dan €2,50 per maand extra koste.

Kan het zo niet meer vinden op hun website dus wellicht is het aangepast.
Ja klopt, dat is kort na de introductie van de ICS-kaart aangepast.

• Tommert38
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 20:36
Gebruikt er hier iemand eigenlijk succesvol de alerts met melding in de app? Een tijd terug werkte dit in ieder geval voor geen meter, zoals een incasso of bij een bijschrijving van een bepaald rekeningnummer. Wellicht dat ze dit daadwerkelijk aangepakt hebben?

• Hmmbob
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 13:48
Ik heb het nooit werkend gekregen

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

• Wenzel
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 19:36
Hier werkt het ook voor geen meter. Email alert komt wel, maar meestal 2-3 dagen later.

• Tommert38
  • Laatst online: 20:36
Dan zie ik geen reden om het weer eens te proberen. Apple Pay zal wel bovenaan de prioriteitenlijst staan :/

• Radical1980
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 08-04 16:23
Glup schreef op zondag 21 februari 2021 @ 09:47:
[...]

Ik weet eigenlijk niet of je het kan bij KNAB, maar als je zo weinig mogelijk extra massa wilt tijdens het sporten dan is zo'n oplossing toch wel het best :) : https://mykring.com/en/

Correctie: vooralsnog alleen in de UK of bij ABNAMRO NL te verkrijgen en werkzaam lees ik net: https://mykring.com/en/bank/abn-amro/
Wel wordt de bankloze versie elk moment in Duitsland en Spanje uitgerold en als ik hun verhalen mag geloven volgt de rest van Europa snel.

Aanvulling: ik zie dat er nog meer mogelijkheden zijn met een ander product waar zowel ABNAMRO als Rabobank worden geaccepteerd: https://laks.com/nl/produkt-kategorie/sports-nl/
Bedankt voor de suggestie. Ik ga het in de gaten houden.

Inderdaad de ballast en het risico op kwijtraken van iets tijdens het sporten of rondom het sporten is voor mij zeker een aandachtspunt. Dit kan zeker een oplossing zijn. Bedankt!

• Glup
  • Registratie: november 2020
  • Niet online
Radical1980 schreef op maandag 22 februari 2021 @ 12:22:
[...]
Bedankt voor de suggestie. Ik ga het in de gaten houden.

Inderdaad de ballast en het risico op kwijtraken van iets tijdens het sporten of rondom het sporten is voor mij zeker een aandachtspunt. Dit kan zeker een oplossing zijn. Bedankt!
Ik had gisteren contact met LAKS Pay en er werd mij dit verteld mbt Rabobank:
Eigenlijk zitten we in de live-testfase en staat de officiële lanceerdatum nog niet vast. Deze zal in de komende weken zijn.
Ik heb die mini besteld voor aan mijn sleutelhanger want naast telefoon heb je altijd je sleutelbos mee. En als de batterij van je telefoon op is werkt dat iig nog :*)

• Radical1980
Glup schreef op maandag 22 februari 2021 @ 12:26:
[...]

Ik had gisteren contact met LAKS Pay en er werd mij dit verteld mbt Rabobank:

[...]

Ik heb die mini besteld voor aan mijn sleutelhanger want naast telefoon heb je altijd je sleutelbos mee. En als de batterij van je telefoon op is werkt dat iig nog :*)
Mijn telefoon raakt tegenwoordig snel leeg dus een extra veiligheid inbouwen in de vorm van een handig apparaat is zeer welkom.

Ben zeer benieuwd naar jouw ervaringen!

• Lisadr
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 15-09 23:00
Keiichi schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 11:10:
Ik heb nu opeens dat een overboeking naar m'n KNAB rekening geweigerd word met 'geweigerd door bank ontvanger' (vanuit rabobank). Bij bellen zijn er 80 wachtende voor me, via de chat kan het denk ook nog wel even duren.

Wat zou hier een oorzaak van kunnen zijn?
Geen storing. Knab heeft de bankrekening van duizenden klanten geblokkeerd die zich niet opnieuw hebben geïdentificeerd via de app, zonder hun aantal klantenservice medewerkers te vergroten.

GoT, You have to love it!

• Keiichi
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 20:57
Lisadr schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 12:53:
[...]

Geen storing. Knab heeft de bankrekening van duizenden klanten geblokkeerd die zich niet opnieuw hebben geïdentificeerd via de app, zonder hun aantal klantenservice medewerkers te vergroten.
Ik kreeg achteraf een mail met dat bericht, nadat het geblokkeerd was.

Ik heb het idee dat het heridentificeren best knullig qua communicatie loopt. De mederekeninghouder moest validatie nog doorlopen, maar die heeft al hun e-mails afgedaan als spoofing (geef iemand eens ongelijkm er word zat gewaarschuwd, maar je kunt niet exact zien wat nu wel en niet legitiem is)

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

• Lisadr
Keiichi schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 14:31:
[...]

Ik kreeg achteraf een mail met dat bericht, nadat het geblokkeerd was.

Ik heb het idee dat het heridentificeren best knullig qua communicatie loopt. De mederekeninghouder moest validatie nog doorlopen, maar die heeft al hun e-mails afgedaan als spoofing (geef iemand eens ongelijkm er word zat gewaarschuwd, maar je kunt niet exact zien wat nu wel en niet legitiem is)
Knab heeft het heel fout aangepakt. Ze waarschuwen zelf voor e-mails en gaan vervolgens op een spam-achtige manier emails sturen.

• Johnny
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 17:31

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Lisadr schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 14:40:
[...]

Knab heeft het heel fout aangepakt. Ze waarschuwen zelf voor e-mails en gaan vervolgens op een spam-achtige manier emails sturen.
En om jezelf te identificeren moet je een app installeren. Om de app in gebruik te nemen moet je jezelf identificeren. Dan denk je mooi, nu ben ik er van af. Maar... je moet jezelf daarna nog een keer identificeren binnen de app. 8)7

[Voor 3% gewijzigd door Johnny op 24-02-2021 09:03]

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Dennisssss
  • Registratie: augustus 2009
  • Niet online
balken07 schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 14:13:
Over mobiel betalen bij Knab

Knab ziet het belang en alle voordelen van mobiel betalen in. We zitten in de afrondende fase. Uiterlijk in maart 2021 verwachten we mobiel betalen aan te kunnen bieden.

Bovenstaande las ik zojuist op hun website :)

https://bieb.knab.nl/inko...ng-en-onze-vervolgstappen
Stilletjes is de website vorige week aangepast:

Knab ziet het belang en alle voordelen van mobiel betalen in. We zitten in de afrondende fase van de ontwikkeling. Ons doel was dat je vanaf eind maart 2021 mobiel kon betalen via Knab. Helaas stuiten we op een aantal technische problemen die we eerst moeten oplossen. Daardoor moeten we de introductiedatum opschuiven. Hier balen we enorm van. We gaan ervan uit later dit voorjaar mobiel betalen te introduceren. Zodra we hier concreter over kunnen zijn, hoor je uiteraard van ons.

-O-

• balken07
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 11:19
Dennisssss schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 17:57:
[...]

Knab ziet het belang en alle voordelen van mobiel betalen in. We zitten in de afrondende fase van de ontwikkeling. Ons doel was dat je vanaf eind maart 2021 mobiel kon betalen via Knab. Helaas stuiten we op een aantal technische problemen die we eerst moeten oplossen. Daardoor moeten we de introductiedatum opschuiven. Hier balen we enorm van. We gaan ervan uit later dit voorjaar mobiel betalen te introduceren. Zodra we hier concreter over kunnen zijn, hoor je uiteraard van ons.

-O-
Bedankt! Ik wilde dit net gaan posten. Wat een losers... Hoe moeilijk kan dit zijn :+

• Perkouw
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 19:40

Perkouw

Moderator General Chat
Jammer vooral dat stilletjes aanpassen. M'n grootse ergernis de laatste periode was de enorm slechte communicatie zowel klantenservice als dit soort acties.

Kan wmb echt niet. Al helemaal niet met van die acties die echt impact hebben zoals betalingen die ineens niet meer direct worden doorgevoerd vanwege dit of dat.

Baal er gewoon van. In de beginne was ik echt enorm blij met ze maar dat is echt bergafwaarts gegaan helaas.

• page404
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 19:14

page404

Website says no

Dennisssss schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 17:57:
[...]

-O-
Volgens mij laat dit vooral zien dat ze dondersgoed weten dat ze het momentum kwijt zijn in bankenland en dat hun klanten dat ook helemaal doorhebben. Ze kunnen zich al die uitstel en verwijderen van functies niet meer veroorloven maar ze hebben niet de capaciteit om het goed en snel te doen. Volgende stap is dat KNAB in de etalage gaat en door een andere grootbank (of Aegon zelf) opgeslokt wordt.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

• Nuevocasa
  • Laatst online: 21:27
page404 schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 09:26:
[...]

Volgens mij laat dit vooral zien dat ze dondersgoed weten dat ze het momentum kwijt zijn in bankenland en dat hun klanten dat ook helemaal doorhebben. Ze kunnen zich al die uitstel en verwijderen van functies niet meer veroorloven maar ze hebben niet de capaciteit om het goed en snel te doen. Volgende stap is dat KNAB in de etalage gaat en door een andere grootbank (of Aegon zelf) opgeslokt wordt.
Ze zijn al opgeslokt door de Aegon... Ze hebben alleen de naam gehouden. Sinds de 'fusie' met het bankgedeelte van de Aegon is het flink achteruit gegaan met de service.

• page404

page404

Website says no

Nuevocasa schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 09:29:
[...]

Ze zijn al opgeslokt door de Aegon... Ze hebben alleen de naam gehouden. Sinds de 'fusie' met het bankgedeelte van de Aegon is het flink achteruit gegaan met de service.
Ik had altijd wel begrepen dat het als dochteronderming van Aegon gestart was en verder aardig zelfstandig was. Daar ben ik dan blijven steken. Het is nu gewoon een brand van Aegon?

• JohanNL
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 15:44
page404 schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 09:51:
[...]

Ik had altijd wel begrepen dat het als dochteronderming van Aegon gestart was en verder aardig zelfstandig was. Daar ben ik dan blijven steken. Het is nu gewoon een brand van Aegon?
Yup, of hoe het exact zit lees je hier: https://www.aegon.nl/part...lgestelde-vragen/wat-knab

📈 Voordelig, eenvoudig & gespreid beleggen in aandelen 💸

• Nuevocasa
[...]

https://www.amweb.nl/hypo...onder-naam-knab-101118506
Sindsdien is er weinig meer over van de service van Knab.

• JohanNL
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 15:44
Punt is dat er ook niet veel te verdienen valt met het bank gedeelte van Knab, alhoewel dit probleem wel zo'n beetje speelt bij alle banken.
Ze vragen €5 per maand aan iedereen die een pakket bij ze afneemt, maar daarvoor geven ze wel een boel cadeautjes weg, of tenminste, die twee creditcards kosten alleen al een heel stuk meer als de pakketkosten zelf als je deze los buiten knab om zou afnemen.
Het zijn geen producten van Knab zelf dus zullen ze dit moeten inkopen, lijkt mij.
5 betaalrekeningen met elk hun eigen pas zal vast ook niet gratis zijn.
Geld van hun klanten bewaren zou " normaal gesproken " geld moeten opleveren, maar kost ze nu alleen maar geld.

De klanten willen ze wel behouden zover ik kan zien, die zijn mogelijk ( in de toekomst ) geld waard, maar voor de rest proberen ze nu dus zoveel mogelijk te bezuinigen op zaken die de klant niet zomaar zal merken.

📈 Voordelig, eenvoudig & gespreid beleggen in aandelen 💸

• OttiglioM
  • Registratie: januari 2017
  • Laatst online: 18:17
JohanNL schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 10:19:
..........., die twee creditcards kosten alleen al een heel stuk meer als de pakketkosten zelf als je deze los buiten knab om zou afnemen.
Dat zou je zeggen ja. Maar toch. Sinds 1990 heb ik altijd één of meerdere creditcards gehad bij wisselende (indirecte) aanbieders. Ik heb er nooit een cent bijkomende kosten aan gehad. (Of mijn geheugen moet me heel erg in de steek laten) Ik was/ben bepaald geen grootverbruiker van de CC. Vakanties in Amerika en online aankopen zonder Ideal mogelijkheid. Anders niet. Kennelijk is verdienmodel bij CC's nog zo goed dat ze dit kunnen doen.

Wat het diensten niveau van Knab betreft, het is een continue dalende lijn. Het staat me nog goed voor ogen hoe enthousiast we waren over Knab. Hoe verfrissend. Hoe persoonlijk. Het ging bergafwaarts vanaf het moment dat Frijters de laan werd uitgestuurd. Al zullen ze deze gang van zaken daar wel een andere naam geven.

Die 6 tientjes per jaar zijn echt geen probleem. Maar dan moet je nog wel het gevoel hebben dat er nog iets tegenover staat. Die her identificatie plicht is het laatste duwtje geweest. Een gedegen juridische basis ontbreekt. Het dreigement met gijzeling van het saldo is ongehoord. Dat kan echt niet. Wat wel kan is dit: "Beste...., het is bij herhaling gebleken dat je niet mee wil werken aan ons gemak van ons automatiseringsproces. Daarom kunnen we jou als klant niet langer gebruiken. We geven je tot .... (een redelijke termijn) de gelegenheid een vervangende bank te zoeken. Daarna heffen we je rekening bij ons op."

Nu zitten we qua comfort van een functionerende betaalrekening gelukkig niet op hete kolen. Na het debacle van de Friesland Bank zijn we bij de Rabobank terecht gekomen. Aanvankelijk met tegenzin. Ik vond het maar een kruideniersbank met een ouderlingen mentaliteit. Tijden veranderen. Door allerlei omstandigheden heb ik ze de afgelopen vijf jaar vaak nodig gehad. Er nam altijd iemand vlot de telefoon op. Ik ben altijd goed geholpen. Dat voor 45 euro per jaar. Een en/of rekening, twee passen en een CC. En een voortreffelijke service. Meer hoeft voor mij niet.

Oh ja, voor een tweede betaalrekening experimenteer ik nu bij openbank. Alle waar is naar zijn geld. In dat licht valt het met die horror verhalen reuze mee. We "genieten" zelfs een ongekende rente van maar liefst 0.2%. Een ondefinieerbare factor hoger dan wat de heersende grootbanken nog willen vergoeden.

Afsluitend en on topic: Het doet best wel pijn, een bank waar je zo in geloofd hebt, zo teloor te zien gaan.

• Lisadr
[...]

Knab = Aegon en Aegon is een stram klantonvriendelijk bedrijf. CEO van Knab komt van ING en heeft de ING mentaliteit meegenomen 8)7 ;w .

• Glup
  • Niet online
Lisadr schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 18:16:
[...]

Knab = Aegon en Aegon is een stram klantonvriendelijk bedrijf. CEO van Knab komt van ING en heeft de ING mentaliteit meegenomen 8)7 ;w .
Op de een of andere manier dus weer terug naar de NMB en Postcheque- en Girodienst.

Vooral de NMB was een 'ervaring' om binnen te lopen. Allemaal mannen in bruine pakken met millimeter haar en vette snorren. Hun correspondentie begon met 'mijne heren'. Mijn antwoord steevast 'beste dames'. Totdat zij daarmee stopten, wat ik ook ergens ook wel weer een gemis vond :*)

• Ruvas
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 20:11
We kunnen deze maand nog wel een persbericht verwachten van Knab.

• Hmmbob
Want?

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

• Nuevocasa
Ruvas schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 14:22:
? Vertel...

Acties:
  • +6Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 19:48

mrc4nl

Procrastinatie expert

Positief? Negatief? rente gaat naar 0.0000001%?

[Voor 26% gewijzigd door mrc4nl op 03-03-2021 14:59]

Ora et Labora | Life is a Cycle of choices | Dingen gebeuren niet, ze overkomen je | 今日もいい日でありますように

• Ruvas

• Ruvas
mrc4nl schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 14:58:
[...]

Positief? Negatief? rente gaat naar 0.0000001%?
[Afbeelding]
Deze maand komt er nog nieuws inderdaad.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 19:48

mrc4nl

Procrastinatie expert

Ruvas schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 20:25:
[...]

Deze maand komt er nog nieuws inderdaad.

Ora et Labora | Life is a Cycle of choices | Dingen gebeuren niet, ze overkomen je | 今日もいい日でありますように

• Agent725
  • Registratie: maart 2021
  • Laatst online: 13-03 20:38

Agent725

Multi-ledger development API

Lisadr schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 18:16:
[...]

Helaas heb ik ook de ervaring dat Knab niet klantvriendelijk is, zodra men niet precies doet wat zij willen. Mijn rekening werd bijna gesloten omdat ik hun app niet op mijn telefoon kon draaien. :X

Nu ben ik nog redelijk tech savvy en had ik ook genoeg geld om een telefoon speciaal voor de Knab app te kopen. Maar hoe moet dat met oude mensjes en mensen die niet zoveel verdienen als ik? Dat is toch een vorm van financiële discriminatie?

Founder @ hybrix.io

• Lisadr
Agent725 schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 08:56:
[...]

Helaas heb ik ook de ervaring dat Knab niet klantvriendelijk is, zodra men niet precies doet wat zij willen. Mijn rekening werd bijna gesloten omdat ik hun app niet op mijn telefoon kon draaien. :X

Nu ben ik nog redelijk tech savvy en had ik ook genoeg geld om een telefoon speciaal voor de Knab app te kopen. Maar hoe moet dat met oude mensjes en mensen die niet zoveel verdienen als ik? Dat is toch een vorm van financiële discriminatie?
Wie geen smartphone heeft met NFC heeft bij knap pech. Ze blokkeren rekeningen en mensen kunnen geen huur betalen of boodschappen doen. Vaak zijn ze niet kapitaalkrachtig genoeg om een rechtzaak te beginnen. Is heel erg hoe Aegon met klanten omgaat!

• Hmmbob
Lisadr schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 09:03:
[...]

Wie geen smartphone heeft met NFC heeft bij knap pech. Ze blokkeren rekeningen en mensen kunnen geen huur betalen of boodschappen doen. Vaak zijn ze niet kapitaalkrachtig genoeg om een rechtzaak te beginnen. Is heel erg hoe Aegon met klanten omgaat!
Je enige 4 posts in dit topic bevatten alleen maar dit soort klachten aangevuld met onderbuikstatements.

Als je het zo ruk vindt, is het dan veilig om aan te nemen dat je zelf inmiddels geen klant meer van Knab (of Aegon) bent? En dat je daarom misschien beter je onderbuik ergens anders dan in dit topic kan legen? Het voegt zo weinig toe noch help je er iemand mee, helaas. :/

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Glup
  • Niet online
Radical1980 schreef op maandag 22 februari 2021 @ 12:56:
[...]
Mijn telefoon raakt tegenwoordig snel leeg dus een extra veiligheid inbouwen in de vorm van een handig apparaat is zeer welkom.

Ben zeer benieuwd naar jouw ervaringen!
Duurde even want bent gelijk van bank gewisseld van Rabo naar ABN omdat ik genoeg van de Rabo en zijn gebrekkige IT had.

Het is eigenlijk qua werking precies hetzelfde als je betaalpasje, alleen is dit een NFC kaartje in iets anders geplaatst zoals in mijn geval die LAKS MINI.

Die leren driedubbelgevouwen hoes is nogal dik en stug aan je sleutelhanger. Hij moet ook dik en stug zijn want de NFC kaart die je erin schuift - formaat mini-SIM die je zoals vroeger uit de full-size SIM moet 'drukken' - mag niet knakken. Dat betekent dat je sleutelbos aanzienlijk groter en onhandiger wordt dus ik adviseer je toch maar een keyfob te nemen als je iets aan je sleutelbos wilt hangen. Of zo'n sportbandje als dat je ding is.

Een nadeel wat ik mij niet realiseerde is dat die NFC kaart maar 3 jaar geldig is en dan zal je weer zo'n ding moeten bestellen. Vrij achterlijk eigenlijk want waarom zou dat ding niet net zolang kunnen werken als jij zelf wilt? Hetzelfde gaat eigenlijk voor je PIN en CC en ander passen op bedenk ik mij nu. Lekker milieu onvriendelijk en het voegt werkelijk niks aan veiligheid toe volgens mij.

Daarmee komt het hebben van dat ding eigenlijk op een abonnementje van €0,96 pm neer. Aangezien betaalpassen tenminste 5 jaar geldig kunnen zijn hadden zij de levensduur aanzienlijk kunnen verlengen. Mogelijk is dat een deel van hun verdienmodel.

Verwachting is natuurlijk dat in de loop der tijd die gadgets stukken goedkoper worden en misschien wel gratis net als je betaalpassen.

NB Zo'n sticker lijkt ook handig maar die kan niet achterop je telefoon tegelijk met een werkzame NFC van je telefoon om voor de hand liggende redenen :+ Ook is het raar dat die sticker veel groter is dan dat NFC kaartje ter grootte van de mini-SIM.

[Voor 6% gewijzigd door Glup op 05-03-2021 14:35. Reden: aanvulling]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Lisadr
Hmmbob schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 15:17:
[...]

Je enige 4 posts in dit topic bevatten alleen maar dit soort klachten aangevuld met onderbuikstatements.

Als je het zo ruk vindt, is het dan veilig om aan te nemen dat je zelf inmiddels geen klant meer van Knab (of Aegon) bent? En dat je daarom misschien beter je onderbuik ergens anders dan in dit topic kan legen? Het voegt zo weinig toe noch help je er iemand mee, helaas. :/
Het zijn geen onderbuikstatements, het is gebaseerd op mijn eigen ervaring en ervaringen van hondreden andere klanten. Lees hier meer ervaringen van klanten. Laatste tijd zijn er ineens 5 ster beoordelingen van nieuwe gebruikers op uitnodiging van Knab. Het is ook gebaseerd op informatie van Knab zelf die eist dat klanten een telefoon NFC moet hebben om zich te kunnen identificeren en zonder identificatie blokkeren ze rekeningen.

[Voor 11% gewijzigd door Lisadr op 05-03-2021 19:12]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• OttiglioM
Lisadr schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 19:09:
[...]

Het zijn geen onderbuikstatements, het is gebaseerd op mijn eigen ervaring en ervaringen van hondreden andere klanten.
"je onderbuik komen legen". Zo'n bejegening dan wel geringschatting van iemands argumenten ben ik eigenlijk niet van het tweakersforum gewend. Daarvoor hebben we toch "geen stijl" of zoiets?

Problematiek melden lijkt me nuttig. Er zal best wel iemand te vinden zijn voor wie het wel wat toevoegt. En er mee geholpen kan zijn, nu die iemand voor de keuze staat......

want:

Het is wel een teken aan de wand dat er alleen maar één of vijf sterren waarderingen worden gegeven. Een van die twee kampen belazerd de kluit. Zou mijn onderbuik zeggen.

Persoonlijk ben ik in mijn waardering voor Knab van vijf naar 1 a 2 sterren gegaan. Meer kan ik ze niet geven. Een aantal bijdragen hierboven heb ik proberen uit te leggen waarom. Wij zijn intussen ook vertrokken. Na zes jaar klant geweest te zijn. Om mijn onderbuik ook maar eens aan het woord te laten: "Het voelt alsof we zijn weggejaagd"

Het is een rotgevoel. Hoe mooi "Age" de pil ook probeert te vergulden, de klant is er voor het gemak van Knab. En niet andersom. En als het nu gratis was, dan gaan we dat paard niet in de bek kijken. Maar ze vragen verhoudingsgewijs het toptarief. En daar mag je als bank wel iets voor waarmaken. Vind ik.

• TR1969
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 15-09 18:37
[...]

Het zijn geen onderbuikstatements, het is gebaseerd op mijn eigen ervaring en ervaringen van hondreden andere klanten. Lees hier meer ervaringen van klanten. Laatste tijd zijn er ineens 5 ster beoordelingen van nieuwe gebruikers op uitnodiging van Knab. Het is ook gebaseerd op informatie van Knab zelf die eist dat klanten een telefoon NFC moet hebben om zich te kunnen identificeren en zonder identificatie blokkeren ze rekeningen.
[...]

van de KNAB site:

Zo scan jij jouw identiteitsbewijs

Je scant je ID eenvoudig via de Knab App. Eerst maak je een foto van je identiteitsbewijs. Daarna houd je je identiteitsbewijs tegen je smartphone aan en leest je smartphone de NFC-chip uit die rechts bovenin in je paspoort of identiteitskaart zit. Zo ontvangen we automatisch je naam, documentnummer, geslacht, nationaliteit en BSN.

Let op: Dit kan niet bij iPhones 6s en lager. In dit geval maak je in de Knab App een foto van je identiteitsbewijs en kun je zelf je gegevens invoeren.

Wellicht hebben ze voor toestellen zonder NFC een vergelijkbare oplossing.
OttiglioM schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 21:08:
[...]

Het is een rotgevoel. Hoe mooi "Age" de pil ook probeert te vergulden, de klant is er voor het gemak van Knab. En niet andersom. En als het nu gratis was, dan gaan we dat paard niet in de bek kijken. Maar ze vragen verhoudingsgewijs het toptarief. En daar mag je als bank wel iets voor waarmaken. Vind ik.
Tarief vindt ik voor een zakelijke rekening anders enorm meevallen. Als je alternatieve (nederlandse) banken weet die voor ZZP-ers zulke lage tarieven berekenen hoor ik het graag. Rabo of ABN zijn wat dat betreft een veelvoud qua kosten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 21:05
Glup schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 14:17:
Een nadeel wat ik mij niet realiseerde is dat die NFC kaart maar 3 jaar geldig is en dan zal je weer zo'n ding moeten bestellen. Vrij achterlijk eigenlijk want waarom zou dat ding niet net zolang kunnen werken als jij zelf wilt? Hetzelfde gaat eigenlijk voor je PIN en CC en ander passen op bedenk ik mij nu. Lekker milieu onvriendelijk en het voegt werkelijk niks aan veiligheid toe volgens mij.
offtopic:
Het voegt natuurlijk wel iets toe. Je zit immers met "onzichtbare" beveiliging en protocollen. In de loop der jaren veranderen er gewoon steeds dingen aan de beveiliging, werking, et cetera. Het kan dus best dat er twee of meerdere "systemen" naast elkaar draaien voor oude en nieuwe pasjes. Vergelijk het met 20 jaar terug, pasjes met magneetstrip en klaar. Vervolgens kreeg je de pasjes met magneetstrip en chip, en nu heb je nog alleen de chip (en nu dan weer NFC erbij). En dat is dan een voorbeeld van hoe zichtbaar de pasjes / veiligheid is verbeterd. Maar de chip en welke beveiligingsmechanismen die ondersteund zal ook steeds veranderen, alleen zie je dat niet. Als jij 20 jaar terug dus had gezegd "waarom moet zo'n pasje verlopen?" dan had je nu nog steeds een pasje met alleen de magneetstrip gehad, en kon je of er niet meer mee betalen, of gebruikte je een pasje dat al lang niet meer veilig is.

• Glup
  • Niet online
RobertMe schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 21:35:
[...]

offtopic:
Het voegt natuurlijk wel iets toe. Je zit immers met "onzichtbare" beveiliging en protocollen. In de loop der jaren veranderen er gewoon steeds dingen aan de beveiliging, werking, et cetera. Het kan dus best dat er twee of meerdere "systemen" naast elkaar draaien voor oude en nieuwe pasjes. Vergelijk het met 20 jaar terug, pasjes met magneetstrip en klaar. Vervolgens kreeg je de pasjes met magneetstrip en chip, en nu heb je nog alleen de chip (en nu dan weer NFC erbij). En dat is dan een voorbeeld van hoe zichtbaar de pasjes / veiligheid is verbeterd. Maar de chip en welke beveiligingsmechanismen die ondersteund zal ook steeds veranderen, alleen zie je dat niet. Als jij 20 jaar terug dus had gezegd "waarom moet zo'n pasje verlopen?" dan had je nu nog steeds een pasje met alleen de magneetstrip gehad, en kon je of er niet meer mee betalen, of gebruikte je een pasje dat al lang niet meer veilig is.
Waarom dan niet net zolang laten werken als de technische levensduur? Maw, zolang het veilig is en geen opvolger en werkt?

NB Ja offtopic dus ik laat het hierbij, maar had beloofd te vertellen hoe het werkte en beviel 8)

• Ruvas
3.17.5

• Nuevocasa
Android pay? Zit nog op 3.17.2

• brijn
  • Registratie: december 2006
  • Niet online
De KNAB app is niet de beste, werkt bij het identificeren op de ene telefoon wel, op de andere niet. Dat weet knab ook. Ben daarover ook al eens telefonisch benaderd. Niet dat dat wat opleverde, maar het getuigt wel van goede wil.
Koppelen van de app kan ook via de reader, alleen vertellen ze dat pas als je contact opneemt.
Toen bij de heridentificatie de app niet de juiste geboortedatum kon bepalen hoefde ik verder niets te doen. De medewerker liet blijken dat de bank overweegt de procedure te wijzigen.

De medewerkers zijn vriendelijk, kunnen er persoonlijk weinig aan doen vermoed ik.

[Voor 29% gewijzigd door brijn op 07-03-2021 18:49]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• OttiglioM
TR1969 schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 21:27:
Tarief vindt ik voor een zakelijke rekening anders enorm meevallen. Als je alternatieve (nederlandse) banken weet die voor ZZP-ers zulke lage tarieven berekenen hoor ik het graag. Rabo of ABN zijn wat dat betreft een veelvoud qua kosten.
Helaas. Weet ik niet. Van moderne eisen aan een zakelijke rekening weet ik niet zo veel. In mijn tijd was een zakelijke rekening niet verplicht maar werd geadviseerd aan ondernemers met een gebrekkige financiële discipline.

Maar heeft een gemiddelde ZZP-er dan zoveel transacties dat een bank zakelijk vereist? Tot 2015 had ik een eenmanszaak. Alleen maar een rekening courant waar alles over liep. Zakelijk en privé. Hierop een riant krediet zonder bereidstellling provisie. Gemiddeld honderd transacties per maand. Nooit ergens een cent voor hoeven te betalen. Behalve dan bij de ABNAmro. Waar we na de route Mees&Hope>MeesPierson>Fortis uiteindelijk terecht kwamen. Maar die bleven me wel het particuliere tarief vragen. I.p.v. een zakelijk.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• brijn
  • Niet online
OttiglioM schreef op zondag 7 maart 2021 @ 12:29:
[...]

Maar heeft een gemiddelde ZZP-er dan zoveel transacties dat een bank zakelijk vereist? Tot 2015 had ik een eenmanszaak. Alleen maar een rekening courant waar alles over liep. Zakelijk en privé. Hierop een riant krediet zonder bereidstellling provisie. Gemiddeld honderd transacties per maand. Nooit ergens een cent voor hoeven te betalen. Behalve dan bij de ABNAmro. Waar we na de route Mees&Hope>MeesPierson>Fortis uiteindelijk terecht kwamen. Maar die bleven me wel het particuliere tarief vragen. I.p.v. een zakelijk.
Voor bijvoorbeeld een zakelijke automatische incasso heb je een zakelijke rekening nodig. Vaak krijg je 1% korting. Dan betaalt de rekening zich snel terug. Een zakelijke incasso is, anders dan een particuliere, definitief.
Bij de start had knab geen mogelijkheid voor automatische incasso's. Die is er gekomen omdat er veel vraag naar was.

Veel banken hebben, waarschijnlijk vanwege geldelijk gewin, in de voorwaarden staan dat zakelijk gebruik van een privérekening niet is toegestaan.

Natuurlijk heeft de gemiddelde zzp'er weinig transacties. Daar is knab met succes op ingesprongen.

[Voor 12% gewijzigd door brijn op 07-03-2021 18:53]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Nuevocasa
OttiglioM schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 21:08:
[...]

"je onderbuik komen legen". Zo'n bejegening dan wel geringschatting van iemands argumenten ben ik eigenlijk niet van het tweakersforum gewend. Daarvoor hebben we toch "geen stijl" of zoiets?

Problematiek melden lijkt me nuttig. Er zal best wel iemand te vinden zijn voor wie het wel wat toevoegt. En er mee geholpen kan zijn, nu die iemand voor de keuze staat......

want:

Het is wel een teken aan de wand dat er alleen maar één of vijf sterren waarderingen worden gegeven. Een van die twee kampen belazerd de kluit. Zou mijn onderbuik zeggen.

Persoonlijk ben ik in mijn waardering voor Knab van vijf naar 1 a 2 sterren gegaan. Meer kan ik ze niet geven. Een aantal bijdragen hierboven heb ik proberen uit te leggen waarom. Wij zijn intussen ook vertrokken. Na zes jaar klant geweest te zijn. Om mijn onderbuik ook maar eens aan het woord te laten: "Het voelt alsof we zijn weggejaagd"

Dat top tarief is ook betrekkelijk. Je krijgt er max 5 betaalrekeningen bij en een creditcard. Voor €5 ga je dat bij geen andere Nederlandse bank krijgen. Voor mij zijn 3 en/of rekeningen met minimaal 2 passen en een creditcard een minimaal vereiste. Ik heb iig nog geen andere Nederlandse bank gevonden die dat voor deze prijs biedt. Verder sluit ik wel aan op jouw persoonlijke mening hoor. Bij mij zijn ze ook van 4-5 sterren naar 1-2 sterren gegaan. Als ze hun prijs zouden gaan verhogen ga ik ook zeker een deur verder kijken...

• TwiSteD1
  • Laatst online: 15-09 13:58
Knab website is down, app werkt niet, gaat weer lekker.

• mrnn
  • Laatst online: 17:57
@TwiSteD1 Hier ook, iDeal betaling lukte niet, maar eens naar hun website maar ook down. Oké... hele bank down, half uur later maar eens op Knab twitter kijken, stilte.

Ik vind het echt bizar dat anno 2021 een bank onaangekondigd een uur lang (minimaal, toen ben ik naar bed gegaan) down is en daar helemaal niet over communiceert. Vorige keer was maand geleden, toen kon ik ook niet pinnen. En dat zijn alleen de keren dat hij mij toevallig opvalt omdat ik op dat moment een betaling wilde doen. Hoe vaak het echt gebeurt is als klant niet terug te vinden.

Vind het best zorgwekkend.

• Glup
  • Niet online
Dit was de reactie van Knab op Twitter:
Knab
@knab_nl
·
1h
Er is helaas een storing geweest. Mijn excuses hiervoor. De storing is verholpen en je zou nu weer bij je saldo moeten kunnen. ^JD

• mrnn
Dit zeggen ze op de chat.

Ik had de reactie op twitter inderdaad gezien, maar die is van vanmorgen, gisteren bleef het stil en je moet er weer zelf achteraan.

Ben ik te veeleisend als ik van een bank verwacht dat ze proactief communiceren over geplande downtime en communiceren tijdens storingen? Het is toch vreemd dat je als klant geen betalingen kunt doen en daar vervolgens nergens iets over kunt vinden tot de social media mensen de volgende ochtend weer dienst hebben? Als je plat gaat is het all hands on deck zou ik zeggen.

[Voor 54% gewijzigd door mrnn op 10-03-2021 09:50]

• TwiSteD1
Als het een geplande upgrade of migratie betreft, dan plan je dat toch 's nachts tussen 2 en 5? Ook kreeg ik op de website een error te zien, het lijkt mij dat een bank anno nu wel een fallback pagina moet hebben. Ik hoop dat Knab hier meeleest, aangezien ze het knab forum verwijderd hebben. Misschien was de update wel voor het uitrollen van Android pay :+

• mrnn
@TwiSteD1 dat zou je denken maar het vorige "geplande" onderhoud (blijkbaar had er ergens op hun website een aankondiging gestaan) waarbij ik nergens meer bij kon was eind vorig jaar en ging in op zaterdagavond 21 uur. Daar kwam ik dus ook tijdens een iDeal betaling die niet wilde achter.

Verder vorige maand een incasso storing waar ik achter moest komen doordat ik bericht kreeg van mijn telecomprovider dat alles buiten mijn bundel per direct geblokkeerd was vanwege mijn "betalingsachterstand".

"Er is inderdaad een incasso storing geweest ja, we gaan daar nog over mailen". Oké... Hoe lang duurde die storing? Welke incasso's zijn er mislukt? Worden die alsnog uitgevoerd? Wanneer komt die mail?

Communiceren is zeg maar niet echt hun ding 8)7

• Ruvas
Ze gaan beginnen met testen.

• AllInOneNerd
  • Registratie: november 2019
  • Laatst online: 18:48
Bron?

Vond je de opmerking van mij of iemand relevant of heeft het je geholpen? Laat een duimpje achter als teken van waardering.

• Glup
  • Niet online
Weet jij of het hun eigen systeem is of dat zij het mogelijk maken met Google Pay?

• GroteVoet459
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 20:10
De glijvlucht gaat door ...
Vanaf 1 april 2021 verhogen we de basisrente van Kwartaal Sparen van 0,00% naar 0,02%. De bonusrente gaat van 0,03% naar 0,00%. De rentetarieven zijn daardoor gelijk aan die van Flexibel Sparen.

Op onze website vind je een overzicht van de nieuwe rentetarieven en saldolimieten van Kwartaal Sparen.
Op een klein nood-buffertje na staat mijn spaargeld al ergens anders.

• Henk007
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 15-09 15:27
GroteVoet459 schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 16:10:

[...]

Ik kwam er recent achter dat de rente boven €25K al 0.0% is, ik herinner me niet dat ze dat transparant hebben gecommuniceerd, hoe lang is dat al?

• Oon
  • Registratie: juni 2019
  • Niet online
GroteVoet459 schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 16:10:

[...]

Zijn er 'echte' banken die significant meer rente bieden? Sparen is al een tijdje niet meer echt rendabel, maar nu lijkt het bij alle grote banken wel geld te gaan kosten. Ik zie het alleen niet zitten om al mijn spaargeld naar zo'n app over te zetten, Knab is wat dat betreft het limiet qua (on)betrouwbaarheid dat ik zou accepteren.

• RobertMe
Oon schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 05:29:
[...]

Zijn er 'echte' banken die significant meer rente bieden? Sparen is al een tijdje niet meer echt rendabel, maar nu lijkt het bij alle grote banken wel geld te gaan kosten. Ik zie het alleen niet zitten om al mijn spaargeld naar zo'n app over te zetten, Knab is wat dat betreft het limiet qua (on)betrouwbaarheid dat ik zou accepteren.
NIBC Direct geeft 0,1% (basis) rente op zowel de gewone spaarrekening als de kwartaalspaarrekening. Daarnaast krijg je bij kwartaalsparen nog een bonusrente van 0,05%. Effectief kun je dus alles op de kwartaalspaarrekening zetten, krijg je "gegarandeerd" 0,1% (gelijk aan de gewone spaarrekening), en over het bedrag dat het hele kwartaal erop staat krijg je dan 0,15%

• Ortep
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Henk007 schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 03:57:
[...]

Ik kwam er recent achter dat de rente boven €25K al 0.0% is, ik herinner me niet dat ze dat transparant hebben gecommuniceerd, hoe lang is dat al?
Ik heb daar gewoon een mailtje over gehad.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• Jrz
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 07:25
RobertMe schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 06:39:
[...]

NIBC Direct geeft 0,1% (basis) rente op zowel de gewone spaarrekening als de kwartaalspaarrekening. Daarnaast krijg je bij kwartaalsparen nog een bonusrente van 0,05%. Effectief kun je dus alles op de kwartaalspaarrekening zetten, krijg je "gegarandeerd" 0,1% (gelijk aan de gewone spaarrekening), en over het bedrag dat het hele kwartaal erop staat krijg je dan 0,15%
Bij 100000 is 0.1% de te ontvangen rente 100 euro per jaar, ofwel 8 per maand. Je kan toch veel beter wat anders met je geld doen?

Ennnnnnnnnn laat losssssssss....

• RobertMe
Jrz schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 08:25:
[...]

Bij 100000 is 0.1% de te ontvangen rente 100 euro per jaar, ofwel 8 per maand. Je kan toch veel beter wat anders met je geld doen?
offtopic:
Ligt ook eraan waarom het geld op de spaarrekening staat. Als je spaart voor een huis te kopen ga je natuurlijk niet beleggen voor korte termijn. Maar ja, ook dan kun je weer (een deel) in een deposito vastzetten dat je mag open breken als je hypotheek afsluit.

• Radical1980
Glup schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 14:17:
[...]

Duurde even want bent gelijk van bank gewisseld van Rabo naar ABN omdat ik genoeg van de Rabo en zijn gebrekkige IT had.

Het is eigenlijk qua werking precies hetzelfde als je betaalpasje, alleen is dit een NFC kaartje in iets anders geplaatst zoals in mijn geval die LAKS MINI.

Die leren driedubbelgevouwen hoes is nogal dik en stug aan je sleutelhanger. Hij moet ook dik en stug zijn want de NFC kaart die je erin schuift - formaat mini-SIM die je zoals vroeger uit de full-size SIM moet 'drukken' - mag niet knakken. Dat betekent dat je sleutelbos aanzienlijk groter en onhandiger wordt dus ik adviseer je toch maar een keyfob te nemen als je iets aan je sleutelbos wilt hangen. Of zo'n sportbandje als dat je ding is.

Daarmee komt het hebben van dat ding eigenlijk op een abonnementje van €0,96 pm neer. Aangezien betaalpassen tenminste 5 jaar geldig kunnen zijn hadden zij de levensduur aanzienlijk kunnen verlengen. Mogelijk is dat een deel van hun verdienmodel.

Verwachting is natuurlijk dat in de loop der tijd die gadgets stukken goedkoper worden en misschien wel gratis net als je betaalpassen.

NB Zo'n sticker lijkt ook handig maar die kan niet achterop je telefoon tegelijk met een werkzame NFC van je telefoon om voor de hand liggende redenen :+ Ook is het raar dat die sticker veel groter is dan dat NFC kaartje ter grootte van de mini-SIM.
Bedankt voor je uitgebreide reactie. De geldigheid van 3 jaar is een interessante vondst. Ben het met je eens dat het een levensduur van 3 jaar vrij twijfelachtig is. Misschien is het allemaal nog te nieuw en gaan ze dit in de toekomst aanpassen.

• U123456
  • Registratie: september 2014
RobertMe schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 06:39:
[...]

NIBC Direct geeft 0,1% (basis) rente op zowel de gewone spaarrekening als de kwartaalspaarrekening. Daarnaast krijg je bij kwartaalsparen nog een bonusrente van 0,05%
Per 1-4-2021 gaat de rente op de kwartaalspaarrekening omlaag naar 0,13%: https://www.nibcdirect.nl/rentes/nieuwe-rentetarieven/

• Glup
  • Niet online
Radical1980 schreef op maandag 22 maart 2021 @ 10:34:
[...]
Bedankt voor je uitgebreide reactie. De geldigheid van 3 jaar is een interessante vondst. Ben het met je eens dat het een levensduur van 3 jaar vrij twijfelachtig is. Misschien is het allemaal nog te nieuw en gaan ze dit in de toekomst aanpassen.
Graag gedaan, vond het zelf ook wel interessant om eens te zien hoe eea werkt :)

Ik hoop dat ze het gaan aanpassen want zoals ik het nu zie krijg je met die leren LAKS MINI niet die chip apart krijgen, terwijl dat toch voor een fractie van de (ook verzend) kosten moet kunnen.

Verder heb ik niet gemeld dat ik er wel uitermate tevreden mee ben omdat ik nu zonder (volgens sommigen onterechte) stress mijn portemonai thuis kan laten en daar ging het mij om. Het blijft erg jammer dat smarthpones aan moeten staan voor NFC betalingen, hoewel dat technisch niet zou hoeven maar wel zijn redenen heeft heb ik elders begrepen. Misschien veranderd dat in de toekomst nog en wordt het dus helemaal onnodig 8)

Uiteindelijk zal het wel ergens heen gaan dat je bij betaling een ID opnoemt waarna stem herkenning en vingerafdruk afdoende zijn. Hoef je helemaal niks meer bij je te hebben :+

• page404

page404

Website says no

Nou, KNAB ligt er weer compleet uit, inclusief de website. “Onderhoud” yeah right

• Nuevocasa
page404 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 17:50:
Nou, KNAB ligt er weer compleet uit, inclusief de website. “Onderhoud” yeah right
IDeal van Knab werkt ook niet. Ze liggen er idd helemaal uitm Fijn... :s wilde net iets afrekenen wat alleen met iDeal kan 8)7

• U123456
  • Registratie: september 2014
Zelfs opzeggen kan dus momenteel niet :?
Gelukkig werkt opzeggen bij Knab net zo eenvoudig als aanmelden. Via de Persoonlijke Bankomgeving zeg je direct alle rekeningen binnen je pakket - je portfolio - op. Je kunt direct opzeggen, zonder opzegtermijn.
https://www.knab.nl/rekening-opzeggen

• Hmmbob

• Wenzel
  • Laatst online: 19:36
Nog steeds compleet plat!

• Hmmbob
Niet "nog steeds", maar "opnieuw": ik ben er vanochtend gewoon in geweest. De app laadt ook, maar tergend traag.

• AllInOneNerd
  • Registratie: november 2019
  • Laatst online: 18:48
Hmmbob schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 09:49:
Niet "nog steeds", maar "opnieuw": ik ben er vanochtend gewoon in geweest. De app laadt ook, maar tergend traag.
Is die ooit snel geweest dan?

Vond je de opmerking van mij of iemand relevant of heeft het je geholpen? Laat een duimpje achter als teken van waardering.

• sailor_dg
  • Registratie: januari 2019
  • Laatst online: 16:30
Weer slippage. Ik verwacht dat we eind 2021 toch wel een keer mobiel kunnen betalen. Ik zou het hoofd communicatie toch een keer wisselen....
Ons doel was dat je vanaf eind maart 2021 mobiel kon betalen via Knab. Helaas stuiten we op een aantal technische problemen die we eerst moeten oplossen. Daardoor moeten we de introductiedatum opschuiven. We gaan ervan uit later dit voorjaar mobiel betalen te introduceren. Zodra we hier concreter over kunnen zijn, hoor je uiteraard van ons.” Afspraken met de aanbieder staan ons helaas niet toe om vooraf aan te kondigen via welke partij we mobiel betalen aanbieden. Ons doel is om mobiel betalen uiteindelijk via alle grote aanbieders aan te bieden.

• TwiSteD1
begin maart, uiterlijk in maart, eind maart, voorjaar, 2021, uiteindelijk, volgens de Knab community is er weinig vraag naar mobiel betalen :+

Verwachtingen zijn er om bij te stellen, zo werken wel meer bedrijven tegenwoordig.

• Glup
  • Niet online
Afspraken met de aanbieder staan ons helaas niet toe om vooraf aan te kondigen via welke partij we mobiel betalen aanbieden. Ons doel is om mobiel betalen uiteindelijk via alle grote aanbieders aan te bieden.
Het lijkt erop dat het probleem niet bij KNAB ligt maar bij een/de grote aanbieder(s).

Omdat ABN AMRO met hetzelfde probleem zit, zij hun eigen contactloos betalen de kop om draaide maar tegelijkertijd aangaf zo snel mogelijk met een 'andere' contactloze betaal optie te komen naast Apple Pay, terwijl Google Pay tegelijkertijd nogal het roer heeft omgegooid waarbij de Google Pay App in (oa) NL is verwijderd maar de Google Pay functionaliteit in Android zelf is ingebakken (bij instellingen), lijkt het mij dat het probleem bij Google Pay ligt en de banken daarop wachten :O

• Nuevocasa
Glup schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 12:15:
[...]

Het lijkt erop dat het probleem niet bij KNAB ligt maar bij een/de grote aanbieder(s).

Omdat ABN AMRO met hetzelfde probleem zit, zij hun eigen contactloos betalen de kop om draaide maar tegelijkertijd aangaf zo snel mogelijk met een 'andere' contactloze betaal optie te komen naast Apple Pay, terwijl Google Pay tegelijkertijd nogal het roer heeft omgegooid waarbij de Google Pay App in (oa) NL is verwijderd maar de Google Pay functionaliteit in Android zelf is ingebakken (bij instellingen), lijkt het mij dat het probleem bij Google Pay ligt en de banken daarop wachten :O
Hoezo ligt het dan aan google Pay? Jouw logica volg ik niet helemaal. Heb van meerdere banken een rekening die met Google Pay prima werken.

• Glup
  • Niet online
Nuevocasa schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 12:21:
[...]

Hoezo ligt het dan aan google Pay? Jouw logica volg ik niet helemaal. Heb van meerdere banken een rekening die met Google Pay prima werken.
Ik bedoel niet dat het aan Google Pay ligt, maar aan Google ;)
Mijn intuïtie zegt mij dat Google allerlei haastige wijzigingen heeft doorgevoerd (in één keer veel landen in oa SEPA die nog niet waren toegevoegd, toegevoegd), dat banken die tot nog toe geen Google Pay hadden te horen hadden gekregen dat zij dit nu onder 'nieuwe' condities snel konden implementeren, maar dat er toch eea bij Google niet goed is gegaan.

Just my 2 cents :+

• sailor_dg
Ik dacht dat Apple pay eerst kwam bij Knab...

• page404

page404

Website says no

sailor_dg schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 11:34:
Weer slippage. Ik verwacht dat we eind 2021 toch wel een keer mobiel kunnen betalen. Ik zou het hoofd communicatie toch een keer wisselen....

[...]
Ik las een reactie van Knab op twitter nav een klacht van een klant dat ze wat vertraging hebben maar dat het er nu echt echt echt aankomt. Riggghhhtt :+

• Nuevocasa
sailor_dg schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 13:50:
Ik dacht dat Apple pay eerst kwam bij Knab...
In het verleden riepen ze altijd dat ze het tegelijk wilden aanbieden. Voordat Apple pay in Nederland beschikbaar kwam wilden ze daarom niet aan die functie beginnen voor de Android gebruikers. Ze hebben nooit geroepen wat ze als eerste gingen aanbieden.

• balken07
Nuevocasa schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 14:01:
[...]

In het verleden riepen ze altijd dat ze het tegelijk wilden aanbieden. Voordat Apple pay in Nederland beschikbaar kwam wilden ze daarom niet aan die functie beginnen voor de Android gebruikers. Ze hebben nooit geroepen wat ze als eerste gingen aanbieden.
De Knab iOS app heeft sinds een poosje echter Wallet ondersteuning volgens de App Store. Dus het ligt er dan wel dik bovenop dat het om Apple Pay zal gaan.

• page404

page404

Website says no

En weer problemen met inloggen op internetbankieren. Ook op Allestoringen te zien....

• Hmmbob
En als ze inderdaad Google Pay aan gaan bieden, zijn ze in ieder geval niet de eerste grotere bank in NLD: (daarmee sluit ik inderdaad specials als Bunq revolut etc uit)

nieuws: ABN AMRO-klanten kunnen vanaf tweede kwartaal Google Pay gebruiken

• martijn k.
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 18:37
page404 schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 10:32:
En weer problemen met inloggen op internetbankieren. Ook op Allestoringen te zien....
Alweer inderdaad. De laatste tijd wel vaker. Ik loop er nu ook tegenaan, irritant.

• Diederik
  • Registratie: juli 2001
  • Niet online
App wil niet inloggen en de website onbereikbaar. Staan ook veel meldingen op allestoringen.nl.

Iemand een idee wat er stuk is?

Zet je voicemail uit!

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Nuevocasa
Ik krijg in één keer allemaal push notificaties, na jaren lijkt het te werken _O- oOo

• sailor_dg
Nuevocasa schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 08:51:
Ik krijg in één keer allemaal push notificaties, na jaren lijkt het te werken _O- oOo
iOS of Android?

• Nuevocasa
Android. Kreeg op het moment dat m'n salaris was bijgeschreven een notificatie en ook van nieuwe geplande incasso's.

• Hmmbob
Ja, hier ook ineens! Hehe!

• balken07
Krijg zojuist een mail van Knab over gewijzigde voorwaarden. Deze sprong er voor mij uit.

• In art. 1.1 van de Productvoorwaarden Betalen staat dat Knab Basis alleen beschikbaar is voor mensen die deze rekening al hebben. Nieuwe klanten kunnen geen Knab Basis meer aanvragen.

Blij dat ik die rekening al heb. d:)b

Acties:
  • +3Henk 'm!

• balken07
Ik zie dat de nieuwe voorwaarden ook expliciet  Pay noemen, dus dat weten we dan ook weer.

https://www.knab.nl/-/med...3ACD91D16BBDF64FB6119635B

• Glup
  • Niet online
Blij dat ik die rekening al heb. d:)b
Vermoedelijk slechts een tijdje voordat zij het zullen afschaffen gok ik 😥

• Nuevocasa
balken07 schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 18:30:
Ik zie dat de nieuwe voorwaarden ook expliciet  Pay noemen, dus dat weten we dan ook weer.

https://www.knab.nl/-/med...3ACD91D16BBDF64FB6119635B
Boehoe.... Alleen Apple :N in het verleden wilden ze het niet doen voor Android gebruikers met NFC omdat ze het alleen voor beide platformen aan wilden bieden... En nu dus alleen Apple 8)7

Acties:
  • 0Henk 'm!

• brijn
  • Niet online
Glup schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 19:11:
[...]

Vermoedelijk slechts een tijdje voordat zij het zullen afschaffen gok ik 😥
Hun standaardrekening is niet de goedkoopste. De basisrekening opheffen zou waarschijnlijk het vertrek van die klanten betekenen. Ik ben gebleven toen bij het opzeggen deze optie werd geboden. iDeal is de belangrijkste redenen dat ik ben gebleven.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Nuevocasa
brijn schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 17:02:
[...]

Hun standaardrekening is niet de goedkoopste. De basisrekening opheffen zou waarschijnlijk het vertrek van die klanten betekenen. Ik ben gebleven toen bij het opzeggen deze optie werd geboden. iDeal is de belangrijkste redenen dat ik ben gebleven.
Hun standaard rekening is wel het goedkoopste als je minimaal 3 en/of rekeningen gebruikt zoals mijn vrouw en ik doen ;) ieders een eigen rekening plus één voor de vaste lasten en een creditcard. Dat gaan je bij geen andere Nederlandse bank voor €5 krijgen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Glup
  • Niet online
brijn schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 17:02:
Maar zij verdienen niks aan die klanten. Zelfs met pinnen kunnen zij niet verdienen omdat die klanten geen pinpas hebben. Het vertrek van die klanten zou slechts een bezuiniging zijn. Of ik moet iets missen ..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• T-Infinity
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 20:21

T-Infinity

Heen en weer....

Nuevocasa schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 17:55:
[...]

Hun standaard rekening is wel het goedkoopste als je minimaal 3 en/of rekeningen gebruikt zoals mijn vrouw en ik doen ;) ieders een eigen rekening plus één voor de vaste lasten en een creditcard. Dat gaan je bij geen andere Nederlandse bank voor €5 krijgen.
Ja op die manier wel. Voor mij is het gebruik van een en/of rekening als een privérekening een absolute no go, waardoor ik dus een extra rekening nodig heb helaas.

Ik had graag gezien dat voor die 5 euro zowel een gezamenlijke als een (juridisch) privé rekening geboden worden. Dan zou het perfect zijn.

[Voor 11% gewijzigd door T-Infinity op 01-05-2021 22:21]

• JaDatIsPeter
  • Registratie: februari 2019
  • Niet online
balken07 schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 18:09:
Krijg zojuist een mail van Knab over gewijzigde voorwaarden.
Ben wel benieuwd wat artikel 1.3 gaat betekenen:
Als je Knab Basis hebt, gelden de volgende mogelijkheden en beperkingen:
[..]