Acties:
  • 0Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

de Peer

under peer review

JaDatIsPeter schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 00:20:
[...]

Ik gebruik Basis bijna alleen maar voor verzekeringen, hypotheek, etc. via automatische incasso?
Bedoelen ze iets anders dan?

Met een Incassomachtiging geef je toestemming om eenmalig of periodiek automatisch een bedrag van je bankrekening te laten afschrijven.
Deze toestemming gaf je in het verleden nog vaak met een handtekening op papier. Tegenwoordig kun je makkelijk digitaal machtigen.

https://www.knab.nl/betalen/incassomachtigen
Ja technisch is het mogelijk maar het was nooit toegestaan. dus je hebt geluk gehad dat ze je rekening niet gesloten hebben.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14:37
Het mocht eigenlijk niet, maar ze deden er niets tegen als je het toch deed, daar komt het een beetje op neer zover ik heb begrepen van anderen.
Hier komt dus wellicht een einde aan en gezien ze het ook niet meer toestaan binnenkort om nieuwe Knab basis rekeningen te openen/om te zetten, zullen ze er vast ook geen moeite mee hebben om rekeningen te sluiten waarvan de regels werden overtreden.

📈 Voordelig, eenvoudig & gespreid beleggen in aandelen 💸

Acties:
  • +2Henk 'm!

• JaDatIsPeter
  • Registratie: Februari 2019
  • Niet online
de Peer schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 00:23:
maar het was nooit toegestaan.
Nooit? Misschien dat ik een eerdere update van de voorwaarden niet grondig genoeg heb gelezen. Ik ben nu wel benieuwd sinds wanneer het dan niet meer zou mogen.. als iemand een linkje naar die voorwaarden heeft, graag!

Bij het aangaan (voorwaarden v3.2, 2014) gold:
1.2. Je kunt aan andere personen of bedrijven een incassomachtiging geven. Die mogen dan
geld van je betaalrekening afschrijven.

Vooralsnog ga ik er van uit dat de nieuwe regel alleen over nieuwe incassomachtigingen gaat. Althans, zo lees ik de nieuwe voorwaarden.

Update 01:05u: Net voorwaarden v8.2 (2019) gevonden.. kreeg ik bij een toen nieuw geopende rekening.. en daar staat inderdaad dat een machtiging afgeven niet mag. Bijzonder. Hmmm..

[Voor 12% gewijzigd door JaDatIsPeter op 07-05-2021 01:05]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Glup
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Wat ik vooral niet begrijp is wat het plan/doel van KNAB is met het toelaten van dit soort beperkte rekeningen. Wat is hun verdienmodel?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:09
Het zat gekoppeld aan een beleggings- of spaarrekening. Die waren eigenlijk de hoofdmoot, deze basis rekeningen waren als tussenstap bedoeld om geld te kunnen storten etc.

ZZP'er en kijken of MoneyMonk iets voor jou is? DM me voor 50% korting in het eerste jaar (en ik 'n cadeaubon)!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Mijn lopende rekeningen bij ING, mijn spaargeld sinds jaar en dag bij KNAB Basis vanwege de hoge rente.

Nu dat laatste niet meer zo is en er de laatste tijd veel storingen zijn (nu, zaterdag 8 mei om 9 uur weer), overweeg ik mijn spaargeld bij ING onder te brengen.

Mijn gevoel zegt dat KNAB veiliger is: heb er geen pas van, heb geen betaalrekening waar geld op staat en dus zal ik niet snel in criminele situaties trappen (als ik dat al eens doe, maar je weet nooit).

Maar de storingen van de laatste tijd, dat ik niet bij mijn eigen spaargeld kan, dat irriteert me mateloos.

LG OLED55XB6 | Samsung UHD AU80  MacBook Air M1  iPhone 12 Pro  Apple Watch Series 6  Apple TV 4K  AirPods  AirTag  AirPort Express

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JohanNL
THE_BASE schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 08:55:
Mijn lopende rekeningen bij ING, mijn spaargeld sinds jaar en dag bij KNAB Basis vanwege de hoge rente.

Nu dat laatste niet meer zo is en er de laatste tijd veel storingen zijn (nu, zaterdag 8 mei om 9 uur weer), overweeg ik mijn spaargeld bij ING onder te brengen.

Mijn gevoel zegt dat KNAB veiliger is: heb er geen pas van, heb geen betaalrekening waar geld op staat en dus zal ik niet snel in criminele situaties trappen (als ik dat al eens doe, maar je weet nooit).

Maar de storingen van de laatste tijd, dat ik niet bij mijn eigen spaargeld kan, dat irriteert me mateloos.
Er zijn ook van die spaarbanken waarbij je een spaarrekening hebt die je aan een andere betaalrekening moet koppelen van een andere bank.
Dus stel ze weten in te breken op je spaarrekening, dan kunnen ze in de basis alleen geld overboeken naar jouw andere betaalrekening.
Let er dan wel weer op dat de meesten geen instant payments ondersteunen en je dus uren en soms wel een dag of meerdere dagen ( weekend/feestdagen geen regulier bankverkeer ) moet wachten op je geld.
Hier een mooi lijstje: https://www.spaarrente.nl/spaarrekening.aspx

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
JohanNL schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 10:19:
Let er dan wel weer op dat de meesten geen instant payments ondersteunen en je dus uren en soms wel een dag of meerdere dagen ( weekend/feestdagen geen regulier bankverkeer ) moet wachten op je geld.
Hier een mooi lijstje: https://www.spaarrente.nl/spaarrekening.aspx
Knab heeft op een gegeven moment toch ook stilletjes instant payments uit gezet? Dus als instant payment een vereiste is dan is Knab sowieso ook al geen betrouwbare partij op dit vlak. Overigens meen ik dat of Leaseplan Bank of NIBC heeft aangegeven bezig te zijn met instant payment. En daarnaast lijkt het mij persoonlijk handig om sowieso iets van geld direct beschikbaar te hebben bij de bank met de betaalrekening, zij het direct op de betaalrekening, of de spaarrekening die je normaliter toch wel erbij krijgt. De spaarbank kan natuurlijk net zo goed een storing hebben net op het moment dat je iets wilt overboeken, ook dan lijkt een kleine reserve bij de bank van betaalrekening mij een kleine moeite.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JohanNL
RobertMe schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 10:27:
[...]

Knab heeft op een gegeven moment toch ook stilletjes instant payments uit gezet? Dus als instant payment een vereiste is dan is Knab sowieso ook al geen betrouwbare partij op dit vlak. Overigens meen ik dat of Leaseplan Bank of NIBC heeft aangegeven bezig te zijn met instant payment. En daarnaast lijkt het mij persoonlijk handig om sowieso iets van geld direct beschikbaar te hebben bij de bank met de betaalrekening, zij het direct op de betaalrekening, of de spaarrekening die je normaliter toch wel erbij krijgt. De spaarbank kan natuurlijk net zo goed een storing hebben net op het moment dat je iets wilt overboeken, ook dan lijkt een kleine reserve bij de bank van betaalrekening mij een kleine moeite.
Ja klopt, om totaal afhankelijk te zijn van zo'n externe spaarrekening is ook niet handig.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bockelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:47
JaDatIsPeter schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 00:42:
[...]

Nooit? Misschien dat ik een eerdere update van de voorwaarden niet grondig genoeg heb gelezen. Ik ben nu wel benieuwd sinds wanneer het dan niet meer zou mogen.. als iemand een linkje naar die voorwaarden heeft, graag!

Bij het aangaan (voorwaarden v3.2, 2014) gold:
1.2. Je kunt aan andere personen of bedrijven een incassomachtiging geven. Die mogen dan
geld van je betaalrekening afschrijven.

Vooralsnog ga ik er van uit dat de nieuwe regel alleen over nieuwe incassomachtigingen gaat. Althans, zo lees ik de nieuwe voorwaarden.

Update 01:05u: Net voorwaarden v8.2 (2019) gevonden.. kreeg ik bij een toen nieuw geopende rekening.. en daar staat inderdaad dat een machtiging afgeven niet mag. Bijzonder. Hmmm..
grappig. Wij hebben de KNAB rekening afgesloten toen we een hypotheek namen van Aegon (2014). Als de aflossing van de KNAB rekening zou komen leverde dat 0.1% rentekorting op. Dus ze hebben in het verleden zelf wel gedrukt op automatische incasso van de KNAB rekening tbv de aflossing van een Aegon hypotheek.
Ben benieuwd wat er gebeurd als ze dat inderdaad ook op gaan heffen en zelfs ermee stoppen. Dan lost de hypotheek dus niet meer automagisch af, of gaat die 0.1% kortig er dan vanaf? In dat laatste geval is er geen incentive meer om bij KNAB te blijven ...

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• de Peer
  • Nu online

de Peer

under peer review

Bockelaar schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 10:51:
[...]

grappig. Wij hebben de KNAB rekening afgesloten toen we een hypotheek namen van Aegon (2014). Als de aflossing van de KNAB rekening zou komen leverde dat 0.1% rentekorting op. Dus ze hebben in het verleden zelf wel gedrukt op automatische incasso van de KNAB rekening tbv de aflossing van een Aegon hypotheek.
Ben benieuwd wat er gebeurd als ze dat inderdaad ook op gaan heffen en zelfs ermee stoppen. Dan lost de hypotheek dus niet meer automagisch af, of gaat die 0.1% kortig er dan vanaf? In dat laatste geval is er geen incentive meer om bij KNAB te blijven ...
Heb jij het wel over de gratis KNAB basis rekening?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bockelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:47
oh nee, nu ik dat effe check is dat idd een 5euro per maand rekening :)

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Ik heb voldoende geld beschikbaar mocht ik een grotere uitgave willen doen, daarnaast eventueel nog een creditcard voor noodgevallen.

Instant Payments bieden ze nog altijd aan volgens de website, maar heb ook al eens gemerkt dat het 's avonds laat niet werkt. Bedrag werd pas de volgende middag naar ING geboekt.

LG OLED55XB6 | Samsung UHD AU80  MacBook Air M1  iPhone 12 Pro  Apple Watch Series 6  Apple TV 4K  AirPods  AirTag  AirPort Express

Acties:
  • 0Henk 'm!

• balken07
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 15:16
JaDatIsPeter schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 23:41:
[...]

Ben wel benieuwd wat artikel 1.3 gaat betekenen:
Als je Knab Basis hebt, gelden de volgende mogelijkheden en beperkingen:
[..]
• Je mag geen overboekingen doen via acceptgiro's. Ook mag je geen incassomachtiging afgeven

..voor reeds lopende machtigingen..
Deze voorwaarde was in eerder versies van de voorwaarden ook al van toepassing. Niets nieuws onder de zon wat dat dit betreft.

[Voor 24% gewijzigd door balken07 op 09-05-2021 21:14]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• balken07
RobertMe schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 10:27:
[...]

Ik heb gewoon instant payments met Knab? :?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• balken07
THE_BASE schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 12:34:
Ik heb voldoende geld beschikbaar mocht ik een grotere uitgave willen doen, daarnaast eventueel nog een creditcard voor noodgevallen.

Instant Payments bieden ze nog altijd aan volgens de website, maar heb ook al eens gemerkt dat het 's avonds laat niet werkt. Bedrag werd pas de volgende middag naar ING geboekt.
Ik heb zojuist even een €1 overboeking gedaan tussen ABN en Knab. Zowel ontvangst door Knab als terugsturen naar ABN was instant. Maargoed ik gebruik Knab niet als hoofdrekening, dus ik krijg er minder van mee. Tot dusver heb ik in ieder geval nog niet meegemaakt dat een overboeking die instant verwerkt had moeten worden, dat niet is.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• balken07
Glup schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 08:24:
Wat ik vooral niet begrijp is wat het plan/doel van KNAB is met het toelaten van dit soort beperkte rekeningen. Wat is hun verdienmodel?
Toen dit product gelanceerd werd, was spaargeld binnen halen nog een lucratieve business voor banken. Als nieuwkomer op de markt was het daarom slim om ‘laagdrempelig’ mensen te laten wennen aan Knab en zo spaargeld in beheer te krijgen. De markt is nu echter op zn kop gegaan. Banken weten niet wat ze moeten doen om spaar klanten vooral te lozen. Knab Basis heeft geen toegevoegde waarde meer voor Knab. Zou me niets verbazen als over een jaar bestaande Basis klanten moeten upgraden of afscheid nemen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• balken07
Ik moet toch erkennen dat nu  Pay aanstaande is (wel nog eerst zien dan geloven) Ik meer gecharmeerd raak van Knab als primaire betaalrekening. Er is zeker veel te verbeteren bij Knab, maar ik vind hun app erg mooi vormgegeven. Heel duidelijk en mooi visueel vormgegeven en straalt eenvoud uit. Blijft jammer dat dit €5 per maand moet kosten

Acties:
  • +1Henk 'm!

• AllInOneNerd
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 17-11-2021
balken07 schreef op maandag 10 mei 2021 @ 11:51:
Ik moet toch erkennen dat nu  Pay aanstaande is (wel nog eerst zien dan geloven) Ik meer gecharmeerd raak van Knab als primaire betaalrekening. Er is zeker veel te verbeteren bij Knab, maar ik vind hun app erg mooi vormgegeven. Heel duidelijk en mooi visueel vormgegeven en straalt eenvoud uit. Blijft jammer dat dit €5 per maand moet kosten
Ik vond de 2,50 die je het eerste jaar betaald eigenlijk perfect…

Vond je de opmerking van mij of iemand relevant of heeft het je geholpen? Laat een duimpje achter als teken van waardering.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JohanNL
balken07 schreef op maandag 10 mei 2021 @ 11:51:
Bij Knab kun je dan ook 5 betaalrekeningen krijgen met elk hun eigen IBAN en een creditcard.
Wil je dat hebben bij één van de andere reguliere banken, dan ben je wel wat meer kwijt dan die €5

Maar voor de rest zie ik eigenlijk vooral minpunten bij Knab of ze doen het tenminste niet beter als de rest.
Dat je niet naar een ( virtueel ) bankkantoor kan is op zich ook wel een gemis, maar daar staat dan wel weer tegenover dat je alles via hun chat kunt regelen, wat dan weer niet kan bij de andere Nederlandse banken.
Daarnaast mis ik toch wel innovatieve fintech-dingetjes, al was het maar dat je zelf de mogelijkheid zou hebben om bijvoorbeeld één van je betaalrekeningen te sluiten of zo'n MOI procedure te starten die ik hier wel eens had benoemd, zonder dat perse via de klantenservice zelf te moeten doen.
Waarom? Vraag ik mij dan af, want bij diverse andere banken kan dit wel, gewoon een geautomatiseerde procedure.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• balken07
JohanNL schreef op maandag 10 mei 2021 @ 12:32:
[...]

Bij Knab kun je dan ook 5 betaalrekeningen krijgen met elk hun eigen IBAN en een creditcard.
Wil je dat hebben bij één van de andere reguliere banken, dan ben je wel wat meer kwijt dan die €5

Maar voor de rest zie ik eigenlijk vooral minpunten bij Knab of ze doen het tenminste niet beter als de rest.
Dat je niet naar een ( virtueel ) bankkantoor kan is op zich ook wel een gemis, maar daar staat dan wel weer tegenover dat je alles via hun chat kunt regelen, wat dan weer niet kan bij de andere Nederlandse banken.
Daarnaast mis ik toch wel innovatieve fintech-dingetjes, al was het maar dat je zelf de mogelijkheid zou hebben om bijvoorbeeld één van je betaalrekeningen te sluiten of zo'n MOI procedure te starten die ik hier wel eens had benoemd, zonder dat perse via de klantenservice zelf te moeten doen.
Waarom? Vraag ik mij dan af, want bij diverse andere banken kan dit wel, gewoon een geautomatiseerde procedure.
Voor wie meerdere betaalrekeningen wil, is het prima inderdaad. Persoonlijk heb ik genoeg aan één betaalrekening waar alle inkomsten en uitgaven in samenkomen. Knab is inderdaad niet erg innovatief. Wat ik wél kan waarderen, is dat de uitstraling van de bank lekker nuchter is. Ik vind de app gewoon to the point. Hou ik wel van. Maar helaas voert ook Knab dat typische ‘kleine bank excuus’ om het uitblijven van innovaties recht te praten. (Doen Triodos en o.a. ASN ook). Maar Bunq bewijst dat het prima kan binnen een kleine bank. Het is gewoon de wil en mentaliteit zaken door te voeren

Acties:
  • 0Henk 'm!

• balken07
AllInOneNerd schreef op maandag 10 mei 2021 @ 12:04:
[...]

Ik vond de 2,50 die je het eerste jaar betaald eigenlijk perfect…
Ja, eens! Dat zou ik een prima prijs vinden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
En jawel, daar is ‘ie dan. Ze willen van me af.

Beste lezer,

Per 1 juli 2021 wijzigen onze rentetarieven en saldolimieten. In deze e-mail lees je wat er verandert en waar je de nieuwe tarieven kunt vinden.

Rentewijziging saldi onder € 25.000
Vanaf 1 juli verlagen we de rente voor Flexibel Sparen en de basisrente van Kwartaal Sparen van 0,02% naar 0% voor saldi onder de € 25.000. Dit betekent dat je geen rente meer ontvangt voor saldi tussen de € 0 en € 100.000.

Negatieve rente boven saldo van € 100.000
Vanaf 1 juli rekenen we over een saldo boven € 100.000 negatieve rente. Dit betekent dat je 0,5% rente betaalt over je saldo boven € 100.000. De rente is effectief op jaarbasis.

Waarom voeren we deze wijziging door?
We begrijpen dat het vervelend is om rente te moeten betalen over je geld. Daarom willen we dat goed uitleggen. De wijziging is het gevolg van de aanhoudende lage en negatieve rentes in de markt. De spaarrente wordt voor een groot deel beïnvloed door het beleid van de Europese Centrale Bank (ECB). In dit artikel lees je hoe dat precies zit.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• JohanNL
THE_BASE schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 12:38:
En jawel, daar is ‘ie dan. Ze willen van me af.

Beste lezer,

Per 1 juli 2021 wijzigen onze rentetarieven en saldolimieten. In deze e-mail lees je wat er verandert en waar je de nieuwe tarieven kunt vinden.

Rentewijziging saldi onder € 25.000
Vanaf 1 juli verlagen we de rente voor Flexibel Sparen en de basisrente van Kwartaal Sparen van 0,02% naar 0% voor saldi onder de € 25.000. Dit betekent dat je geen rente meer ontvangt voor saldi tussen de € 0 en € 100.000.

Negatieve rente boven saldo van € 100.000
Vanaf 1 juli rekenen we over een saldo boven € 100.000 negatieve rente. Dit betekent dat je 0,5% rente betaalt over je saldo boven € 100.000. De rente is effectief op jaarbasis.

Waarom voeren we deze wijziging door?
We begrijpen dat het vervelend is om rente te moeten betalen over je geld. Daarom willen we dat goed uitleggen. De wijziging is het gevolg van de aanhoudende lage en negatieve rentes in de markt. De spaarrente wordt voor een groot deel beïnvloed door het beleid van de Europese Centrale Bank (ECB). In dit artikel lees je hoe dat precies zit.
Van jou willen ze niet af, maar wel je spaargeld ;)
Ze hebben gewoon " teveel " net als zo'n beetje alle andere Nederlandse banken en zouden eigenlijk minimaal 0,5% negatieve rente moeten doorberekenen, niet enkel voor 100K+ maar al bij een bedrag van €1000 in principe.
Dat je geen of zelfs nog een beetje rente krijgt is eigenlijk een hele grote coulance vanuit de bank, gezien het economische klimaat.

Maar er is wel een oplossing hiervoor; zoek een bank die wél naar spaargeld zoekt, zoals hier: https://www.spaarrente.nl/
Dankzij het DGS hoef je je als consument ook niet zo druk te maken over de kredietwaardigheid of hier uitgebreid onderzoek naar te doen, tot een bedrag van 100K per persoon, per bankvergunning kun je gecompenseerd worden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18:03
JohanNL schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 12:59:
[...]

Van jou willen ze niet af, maar wel je spaargeld ;)
Ze hebben gewoon " teveel " net als zo'n beetje alle andere Nederlandse banken en zouden eigenlijk minimaal 0,5% negatieve rente moeten doorberekenen, niet enkel voor 100K+ maar al bij een bedrag van €1000 in principe.
Dat je geen of zelfs nog een beetje rente krijgt is eigenlijk een hele grote coulance vanuit de bank, gezien het economische klimaat.

Maar er is wel een oplossing hiervoor; zoek een bank die wél naar spaargeld zoekt, zoals hier: https://www.spaarrente.nl/
Dankzij het DGS hoef je je als consument ook niet zo druk te maken over de kredietwaardigheid of hier uitgebreid onderzoek naar te doen, tot een bedrag van 100K per persoon, per bankvergunning kun je gecompenseerd worden.
Naja, als het geld direct beschikbaar moet zijn zou ik daar wel een beetje op letten. Met DSB ooit meegemaakt... Toen duurde het maanden voor ik m'n geld terug kreeg ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-08 20:22

page404

Website says no

Ligt het nu aan mij of zijn de spaardoelen er ook uit gesloopt? Ik zie nog wel bestaande spaardoelen (met bedrag en einddatum) in mijn spaarrekening, maar kan ze nergens meer aanpassen of aanmaken.

/edit aanmaken kan dus nog wel met het plusje bovenaan in de app. maar wijzigen echt niet. ik heb al een vraag uitstaan bij de chat.

[Voor 25% gewijzigd door page404 op 11-05-2021 15:30]

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hmmbob
Als het om zoveel geld gaat zou ik het sowieso wat spreiden, ipv ee ton bij 1 bank hebben.

ZZP'er en kijken of MoneyMonk iets voor jou is? DM me voor 50% korting in het eerste jaar (en ik 'n cadeaubon)!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Brent
  • Laatst online: 04-08 16:08
page404 schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 15:13:
Ligt het nu aan mij of zijn de spaardoelen er ook uit gesloopt? Ik zie nog wel bestaande spaardoelen (met bedrag en einddatum) in mijn spaarrekening, maar kan ze nergens meer aanpassen of aanmaken.
Per 1 juli is het defacto geen spaarrekening meer: tot 100k 0%, daarboven -0,5%. Een spaardoel halen gaat dan wat lastig, tenzij je doel is je geld weg te gieten richting Knab/Aegon ;)

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • +2Henk 'm!

• de Peer
  • Nu online

de Peer

under peer review

Brent schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 15:38:
[...]

Per 1 juli is het defacto geen spaarrekening meer: tot 100k 0%, daarboven -0,5%. Een spaardoel halen gaat dan wat lastig, tenzij je doel is je geld weg te gieten richting Knab/Aegon ;)
https://www.vandale.nl/gr...kenis/SPAREN#.YJqiYaFcJWI

Sparen heeft vrij weinig met rente te maken. Sparen is gewoon het oppotten.
Dus het is en blijft een spaarrekening

Als je spaardoel is: 1200 euro voor de vakantie, dan zet je elke maand 100 euro op je rekening en dan ga je dat halen na 12-13 maanden.

[Voor 12% gewijzigd door de Peer op 11-05-2021 17:30]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JohanNL
Nuevocasa schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 15:07:
[...]

Naja, als het geld direct beschikbaar moet zijn zou ik daar wel een beetje op letten. Met DSB ooit meegemaakt... Toen duurde het maanden voor ik m'n geld terug kreeg ;)
Volgens de regels vergoeden ze je binnen 21 dagen dacht ik, maar dat kan alsnog ( te ) lang zijn voor sommigen inderdaad.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nuevocasa
JohanNL schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 18:37:
[...]

Volgens de regels vergoeden ze je binnen 21 dagen dacht ik, maar dat kan alsnog ( te ) lang zijn voor sommigen inderdaad.
Ok, dat was toen zeker niet het geval. Dat heeft wel een aantal maanden geduurd. Dan is dat verbeterd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

Ik heb het nagevraagd. Eerste antwoord: nee je kan het niet meer aanpassen. Ik zeg: dat wegpesten lukt steeds beter.
Aanvullend antwoord: ja lastig moeilijk met iOS en het is een bug die een keer opgelost gaat worden.
Ik ben zeer benieuwd.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
page404 schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 19:19:
Ik heb het nagevraagd. Eerste antwoord: nee je kan het niet meer aanpassen. Ik zeg: dat wegpesten lukt steeds beter.
Aanvullend antwoord: ja lastig moeilijk met iOS en het is een bug die een keer opgelost gaat worden.
Ik ben zeer benieuwd.
Verrek, hier hetzelfde. Had het niet eens door. Een rekening sluiten kon ook eerst, toen niet meer, nu weer wel. Chatten met ze via de app. Probeer maar eens terug te komen. Vorig jaar al aangegeven. Ze doen er niets meer aan.

Benieuwd hoe lang die bank nog bestaat. Ik ga van de week naar een andere bank kijken. Ik zag iets van Big Bank, maar nooit van gehoord. Bovendien geven die nu 0,4%, maar voor hoe lang is dan de vraag.

• Glup
  • Niet online
de Peer schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 17:28:
Sparen heeft vrij weinig met rente te maken. Sparen is gewoon het oppotten.
Dus het is en blijft een spaarrekening
Dat is natuurlijk niet zo absoluut dichotoom:
Een spaarrekening is een rekening waarmee klanten kunnen sparen bij een bank, die daar een vergoeding in de vorm van een rente voor geeft.

• de Peer
  • Nu online

de Peer

under peer review

Ja het is maar hoe je het bekijkt. Ik benader het vanuit het werkwoord sparen. Net zoals bij postzegels sparen. Sparen is dan gelijk aan verzamelen.

Blijkbaar is men dusdanig gewend geraakt aan rente krijgen dat dat nu als onderdeel van sparen gezien wordt. Ik heb dat zelf nooit zo ervaren eigenlijk.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• balken07
De aankondiging is officieel:  Pay bij Knab! Maar nog altijd geen datum 🥴🙄

https://www.knab.nl/apple-pay

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Kodess
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:47
Dikke middelvinger van Knab dus.....
Al 3 jaar: "Ja nee we gaan voor Android geen contactloos betalen maken totdat we het ook voor Apple kunnen doen".

En dan wel Apple Pay los aankondigen. Lekker aan het lijntje gehouden.

ioniq 28kWh - 5135 Wp

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Glup
  • Niet online
de Peer schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 09:21:
[...]

Ja het is maar hoe je het bekijkt. Ik benader het vanuit het werkwoord sparen. Net zoals bij postzegels sparen. Sparen is dan gelijk aan verzamelen.

Blijkbaar is men dusdanig gewend geraakt aan rente krijgen dat dat nu als onderdeel van sparen gezien wordt. Ik heb dat zelf nooit zo ervaren eigenlijk.
Eigenlijk ben ik het met je eens. Sparen is de basale handeling, rente is een mogelijke maar niet noodzakelijkerwijs bijbehorende, toevoeging :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Glup
  • Niet online
Kodess schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 14:32:
Dikke middelvinger van Knab dus.....
Al 3 jaar: "Ja nee we gaan voor Android geen contactloos betalen maken totdat we het ook voor Apple kunnen doen".

En dan wel Apple Pay los aankondigen. Lekker aan het lijntje gehouden.
Of ze zijn met beiden bezig maar verder gevorderd met Apple Pay en kondigen die alvast aan?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Kodess
Glup schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 14:36:
[...]

Of ze zijn met beiden bezig maar verder gevorderd met Apple Pay en kondigen die alvast aan?
De reden om het voor Android niet te maken was dat de functionaliteit tegelijkertijd voor alle gebruikers beschikbaar moest komen. Zodat 'niemand' buiten de boot viel.
Daarbij hoort natuurlijk ook het aankondigen. Als je het zo belangrijk vind om iedereen tegelijkertijd dezelfde functionaliteit aan te bieden ga je niet het eerst voor 1 partij aankondigen.

Ik verwacht dat het toch wat meer werk is dan ze hadden verwacht. Zeker voor Android. En zeker als je kijkt naar de kwaliteit van de apps, die developers daar hebben het zwaar.

ioniq 28kWh - 5135 Wp

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hmmbob
Weinig nieuws toch? Ik dnek dat dit eerder een reactie op de aankondiging van ABN is, om te voorkomen dat de echte apple lovers nu overstappen naar ABN.

TL;DR: Marketing, geen nieuws

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ruvas
  • Laatst online: 07-08 15:28
Maar iedereen met KNAB basis vist achter het net nu.
Ze willen iedereen dwingen die 5,- pm te gaan betalen.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• de Peer
  • Nu online

de Peer

under peer review

Ruvas schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 16:20:
Hoezo? Niemand dwingt je toch? Of wil je gratis de premium functies. Tsja..

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JohanNL
Begrijp het ook niet helemaal, want een bank is geen liefdadigheidsorganisatie o.i.d. maar willen winst maken.
Het stallen van geld van klanten kost de bank op dit moment alleen maar geld en voor de rest valt er ook niets te verdienen aan een Knab basis gebruiker, wat ironisch genoeg Knab zelf ook heeft veroorzaakt doordat zij het pakket volledig hebben uitgekleed ( zelfs een Knab beleggingsrekening eraan koppelen kan al niet eens dacht ik, alle mogelijkheden om iets te verdienen aan een Knab basis gebruiker hebben ze geblokkeerd )
Ze konden hiermee wel extra klanten aan zich binden die wellicht in de toekomst een Knab plus pakket zouden nemen, zodat ze er nog wat aan verdienen, met wellicht nog een hypotheek etc. etc.
Dat was waarschijnlijk de hele opzet van Knab basis in beginsel.
Maar ik gok zo dat dit speelpotje - net als we bij de ABN hebben gezien met MoneYou en Kendu - inmiddels wel op is en men aan het consolideren geslagen is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NY_Giant
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:45
Weet je dat zeker? Er kan heel veel wél met Knab Basis, ondanks dat Knab zelf zegt van niet. Wellicht dat Apple Pay straks ook gewoon mogelijk is met Knab Basis.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18:00
Knab Basis werd al een paar jaar niet meer actief aangeboden via hun website. Je kon het alleen krijgen als je hier expliciet om vroeg via de klantenservice. En de enige vermelding van dit pakket waren de algemene voorwaarden.

Volgens mij was het dus wel duidelijk dat Knab Basis geen lang leven was beschoren.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• NY_Giant
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:45
Het lijkt erop dat je hier in ieder geval nog steeds heel makkelijk kunt terugstappen naar Knab Basis: https://persoonlijk.knab.nl/wijzig-pakket. Die optie zal binnenkort vast wel verdwijnen, maar geïnteresseerden kunnen er nu nog van profiteren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ruvas
de Peer schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 16:40:
[...]

Hoezo? Niemand dwingt je toch? Of wil je gratis de premium functies. Tsja..
Bij Bunq kun je met de gratis Travel card ook gewoon apple pay gebruiken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ruvas
NY_Giant schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 17:21:
Het lijkt erop dat je hier in ieder geval nog steeds heel makkelijk kunt terugstappen naar Knab Basis: https://persoonlijk.knab.nl/wijzig-pakket. Die optie zal binnenkort vast wel verdwijnen, maar geïnteresseerden kunnen er nu nog van profiteren.
Klopt inderdaad ben zelf 1 maanden geleden overgestapt na basis.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• de Peer
  • Nu online

de Peer

under peer review

Ruvas schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 17:38:
[...]

Dus? Dan gebruik je die toch lekker. dat is dan jouw geheel vrije keuze.
Bij Bunq is er van alles gratis geweest ooit en we weten allemaal hoe dat af liep.

Niemand dwingt jou om je Knab basis te upgraden. Maar als jij premium functies wilt gebruiken, dan is het toch niet gek dat daar voor betaald moet worden?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AllInOneNerd
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 17-11-2021
Ruvas schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 17:38:
[...]

Gratis als je eerst een 10tje voor het pasje hebt betaald

Vond je de opmerking van mij of iemand relevant of heeft het je geholpen? Laat een duimpje achter als teken van waardering.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

balken07 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 14:28:
De aankondiging is officieel:  Pay bij Knab! Maar nog altijd geen datum 🥴🙄

https://www.knab.nl/apple-pay
Geen datum? Dan is het een zoethoudertje. Ze kondigen het al een half jaar aan en het zou eerst 1e kwartaal 2021. We zijn hard onderweg naar het derde kwartaal dus ik zou mijn adem niet inhouden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• balken07
AllInOneNerd schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 19:31:
[...]

Goede deal, toch? _/-\o_

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ruvas
AllInOneNerd schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 19:31:
[...]

Toen ik van premium na travel ging heb ik niks hoeven te betalen hoor.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Nuevocasa
Ruvas schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 22:57:
[...]

Toen ik van premium na travel ging heb ik niks hoeven te betalen hoor.
8)7 8)7

Acties:
  • 0Henk 'm!

• brijn
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
NY_Giant schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 17:10:
[...]

Weet je dat zeker? Er kan heel veel wél met Knab Basis, ondanks dat Knab zelf zegt van niet. Wellicht dat Apple Pay straks ook gewoon mogelijk is met Knab Basis.
Ik heb tot nu toe niet kunnen ontdekken wat, behalve pinnen, niet kan.

• Ruvas
(Komende) dinsdag Apple Pay live..

[Voor 6% gewijzigd door Ruvas op 26-05-2021 16:46]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Tommert38
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07-08 21:39
En gaan ze dan met Google Pay aan de slag, of zijn ze daar al mee bezig? :)

• Nuevocasa
Tommert38 schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 19:11:
Als ze zich aan hun belofte houden zou je het op korte termijn verwachten...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kodess
Tommert38 schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 19:11:
Uiteraard, volgens de support van afgelopen jaren komen ze tegelijkertijd uit.

... toch? :X

ioniq 28kWh - 5135 Wp

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bamjohanson
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17:47
Ruvas schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 14:40:
Komende dinsdag Apple Pay live..
Ik begreep uit de verwoording van de betreffende medewerker dat ze een NDA hebben, maar ik snap het verhaal met ‘grote aanbieders’ niet.

“ Afspraken met de aanbieder staan ons helaas niet toe om vooraf aan te kondigen via welke partij dat is. Ons doel is om mobiel betalen uiteindelijk via alle grote aanbieders aan te bieden”

Apple Pay werkt, of niet. Toch?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ruvas
Bamjohanson schreef op zondag 23 mei 2021 @ 20:50:
[...]

Ik begreep uit de verwoording van de betreffende medewerker dat ze een NDA hebben, maar ik snap het verhaal met ‘grote aanbieders’ niet.

“ Afspraken met de aanbieder staan ons helaas niet toe om vooraf aan te kondigen via welke partij dat is. Ons doel is om mobiel betalen uiteindelijk via alle grote aanbieders aan te bieden”

Apple Pay werkt, of niet. Toch?
Apple Pay gaat werken en de uitrol start op dinsdag.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

Ruvas schreef op zondag 23 mei 2021 @ 22:24:
[...]

Apple Pay gaat werken en de uitrol start op dinsdag.
*Zoekt in app naar Apple Pay* :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:05
De hele boel ligt er weer eens uit

Ennnnnnnnnn laat losssssssss....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-08 23:03
Jrz schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 10:46:
De hele boel ligt er weer eens uit
Hier functioneert de Knab app gewoon

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:05
Henk007 schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 10:49:
[...]

Hier functioneert de Knab app gewoon
Ja, net sinds 1 minuut. Maar kan nog steeds niet inloggen op de website

Ennnnnnnnnn laat losssssssss....

Acties:
  • +1Henk 'm!

• oohh
page404 schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 09:39:
[...]

*Zoekt in app naar Apple Pay* :P
Eerlijk gezegd verwacht ik het pas na 1 juli, aangezien de voorwaarden van Knab - waar Apple Pay expliciet wordt vermeld - dan in gaan.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mmichael1991
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 07-08 16:49
Ruvas schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 14:40:
Komende dinsdag Apple Pay live..
Welke “komende” dinsdag bedoel je :+

[Voor 3% gewijzigd door mmichael1991 op 25-05-2021 15:30]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ruvas
Wat ik weet is dat het op dinsdag geactiveerd zou worden in de Knab app.
Dit is bevestigd omdat vanuit apple ook alleen op dinsdag de apple pay server word geüpdatet/Knab geactiveerd.
Een andere dag is dus ook uitgesloten voor een start van apple pay bij Knab.

[Voor 18% gewijzigd door Ruvas op 26-05-2021 02:28]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Thenotorious
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:17
Ik ben onlangs overgestapt van Rabobank naar ASN bank omdat de Rabobank app erg veel storingen had, ze niet zo fris en transparant zijn wat betreft investeringen én omdat ik een aparte app nodig heb om contactloos te betalen.

Nu ik bij ASN bank zit ben ik achteraf (heel stom) achtergekomen dat de ASN bank app heel erg verouderd is, en óók een aparte app nodig heb voor contactloos betalen. Daarnaast is de spaarpotjes systeem, waar ik veel gebruik van maak, erg basic bij ASN.

Nu twijfel ik dus om naar Knab weer over te stappen, aangezien het per jaar maar 5 euro duurder is dan ASN met de diensten wat ik wil hebben:

- Betaalrekening
- Spaarrekening
- Creditcard

Kunnen jullie Knab aanraden? Ik ben er niets geks mee van plan los van dagelijkse ''normale'' bankzaken. Zit er trouwens achter Knab een grotere instantie zoals de Volksbank bij ASN, mocht het ''mis'' gaan. Of ben ik dan erg aan het doemdenken? Ik zie dat Aegon er achter zit, sorry!

Im notorious

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Nuevocasa
Thenotorious schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 22:42:
Ik ben onlangs overgestapt van Rabobank naar ASN bank omdat de Rabobank app erg veel storingen had, ze niet zo fris en transparant zijn wat betreft investeringen én omdat ik een aparte app nodig heb om contactloos te betalen.

Nu ik bij ASN bank zit ben ik achteraf (heel stom) achtergekomen dat de ASN bank app heel erg verouderd is, en óók een aparte app nodig heb voor contactloos betalen. Daarnaast is de spaarpotjes systeem, waar ik veel gebruik van maak, erg basic bij ASN.

Nu twijfel ik dus om naar Knab weer over te stappen, aangezien het per jaar maar 5 euro duurder is dan ASN met de diensten wat ik wil hebben:

- Betaalrekening
- Spaarrekening
- Creditcard

Kunnen jullie Knab aanraden? Ik ben er niets geks mee van plan los van dagelijkse ''normale'' bankzaken. Zit er trouwens achter Knab een grotere instantie zoals de Volksbank bij ASN, mocht het ''mis'' gaan. Of ben ik dan erg aan het doemdenken? Ik zie dat Aegon er achter zit, sorry!
Liever een aparte app voor contactloos betalen met je mobiel dan helemaal niet de mogelijkheid ;) KNAB komt op korte termijn met Apple pay, voor Android is er niets bekend. Terwijl ze altijd aangaven niets voor Android te ontwikkelen zolang het ook niet voor Apple kan. Dus je zou verwachten dat er nu ook wat voor Android komt.
Verder werkt alles nu redelijk, KNAB is wel een bank dat erg achter loopt op de andere grootbanken met ontwikkelingen. Heb bijvoorbeeld nog lang gebruik moeten maken van Tikkie. De kracht waar KNAB ooit mee begon, een uitmuntende klantenservice, hoge rente en hippe online bank bestaat helaas niet meer. Het lijkt er op dat ze de service en beleid van Aegon bank hebben over genomen.
Voor mij zijn ze op dit moment het voordeligste met 3 en/of rekeningen en een creditcard. Zodra ze de prijs omhoog gooien ben ik weg.

Als je kinderen hebt, zijn er geen mogelijkheden voor een kinderrekening. iDin zijn ze ook niet bij aangesloten. Zo kun je daardoor bijvoorbeeld niet eenvoudig bij BKR je gegevens inzien. Ivm hypotheek was ik benieuwd wat daar stond en moest ik heel onhandig een formulier uitprinten en invullen en kreeg ik een overzicht per post opgestuurd.

• Bamjohanson
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17:47
Nuevocasa schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 23:30:
[...]
Als je kinderen hebt, zijn er geen mogelijkheden voor een kinderrekening.
Vooral dit verbaasde me inderdaad. Sinds de Binck bank alleen maar geld accepteert van bankrekeningen die ook op naam van mn dochters staan heb ik dus bij de ING rekeningen moeten openen. Snap niet zo goed waarom dit niet kan bij de KNAB..

• Thenotorious
Nuevocasa schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 23:30:
[...]

Liever een aparte app voor contactloos betalen met je mobiel dan helemaal niet de mogelijkheid ;) KNAB komt op korte termijn met Apple pay, voor Android is er niets bekend. Terwijl ze altijd aangaven niets voor Android te ontwikkelen zolang het ook niet voor Apple kan. Dus je zou verwachten dat er nu ook wat voor Android komt.
Verder werkt alles nu redelijk, KNAB is wel een bank dat erg achter loopt op de andere grootbanken met ontwikkelingen. Heb bijvoorbeeld nog lang gebruik moeten maken van Tikkie. De kracht waar KNAB ooit mee begon, een uitmuntende klantenservice, hoge rente en hippe online bank bestaat helaas niet meer. Het lijkt er op dat ze de service en beleid van Aegon bank hebben over genomen.
Voor mij zijn ze op dit moment het voordeligste met 3 en/of rekeningen en een creditcard. Zodra ze de prijs omhoog gooien ben ik weg.

Als je kinderen hebt, zijn er geen mogelijkheden voor een kinderrekening. iDin zijn ze ook niet bij aangesloten. Zo kun je daardoor bijvoorbeeld niet eenvoudig bij BKR je gegevens inzien. Ivm hypotheek was ik benieuwd wat daar stond en moest ik heel onhandig een formulier uitprinten en invullen en kreeg ik een overzicht per post opgestuurd.
Thx voor je reactie, gek dat je inderdaad niet eens kan mobiel betalen. Moet eerlijk zeggen ook, enige wat me het meest aanspreekt is de look & feel van de Knab app, vooral als je deze vergelijkt met de ASN app :-)

Ik ga er nog maar even over nadenken dan.

Im notorious

• Stefan22
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Thenotorious schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 09:04:
[...]

Thx voor je reactie, gek dat je inderdaad niet eens kan mobiel betalen. Moet eerlijk zeggen ook, enige wat me het meest aanspreekt is de look & feel van de Knab app, vooral als je deze vergelijkt met de ASN app :-)

Ik ga er nog maar even over nadenken dan.
Ben erg benieuwd of je gaat overstappen, zit zelf ook bij ASN en heb dus een beetje hetzelfde probleem met de inmiddels wel wat verouderde app.

• Thenotorious
Stefan22 schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 10:24:
[...]

Ben erg benieuwd of je gaat overstappen, zit zelf ook bij ASN en heb dus een beetje hetzelfde probleem met de inmiddels wel wat verouderde app.
Ja het ding is vooral dat de app voor de rest gewoon ''prima'' werkt. Ik vind de ING app het meest gelikt en compleet uit zien, alleen vind ik de ING bank zelf niks door de investeringen/werkzaamheden waar ze mee bezig zijn.

Im notorious

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:55

FreakNL

Well do ya punk?

Zit nog steeds bij Knab.

App ben ik best tevreden over.

Mobiel betalen wordt hoog tijd, gelukkig heb ik een iPhone, dus dat zit eraan te komen.

Prijs is al 7 jaar gelijk, dat is natuurlijk een unicum. Pakket was toen al niet duur, nu al helemaal niet meer. Met CC en een paar betaalrekeningen (handig voor het overzicht!) is het eigenlijk een koopje.

Geen kindrekening is een misser maar volgens mij zijn die gratis elders te krijgen? En anders open je een spaarrekening bij Knab met als label naam van je kind. Wij doen beiden om specifieke redenen (willen geen 40k op een kindrekening hebben staan als kind 18 wordt).

Ik heb geen reden om over te stappen.

Heb overigens nog Rabo ook (miniem pakket) als fallback..

[Voor 7% gewijzigd door FreakNL op 26-05-2021 13:53]

• Wenzel
  • Laatst online: 18:44
Ik ben ook tevreden bij KNAB. Met 3 en/of rekeningen en 1 basis rekening op mijn naam kan ik nergens terecht voor 5 euro.
ASN heb ook ook, maar die gaat binnenkort uit. Slechte app en die achterlijke limiet van 5.000 euro. Bij KNAB kun je standaard dagelijks 50k overboeken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ruvas
Zal het morgen dan zover zijn

Acties:
  • 0Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

Ruvas schreef op maandag 31 mei 2021 @ 22:35:
Zal het morgen dan zover zijn
Ik denk het niet. Ze hebben blijkbaar hun tijd geinvesteerd in Pensioensparen, een geblokkeerde rekening met maar liefst tot 1,1 procent rente. Hoezo kan het dan wel? Niet dat ik mijn spaargeld tegen zo'n lage rente zo lang vast ga zetten natuurlijk.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TwiSteD1
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-08 20:32
FreakNL schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 13:52:
Zit nog steeds bij Knab.

App ben ik best tevreden over.

Mobiel betalen wordt hoog tijd, gelukkig heb ik een iPhone, dus dat zit eraan te komen.

Prijs is al 7 jaar gelijk, dat is natuurlijk een unicum. Pakket was toen al niet duur, nu al helemaal niet meer. Met CC en een paar betaalrekeningen (handig voor het overzicht!) is het eigenlijk een koopje.

Geen kindrekening is een misser maar volgens mij zijn die gratis elders te krijgen? En anders open je een spaarrekening bij Knab met als label naam van je kind. Wij doen beiden om specifieke redenen (willen geen 40k op een kindrekening hebben staan als kind 18 wordt).

Ik heb geen reden om over te stappen.

Heb overigens nog Rabo ook (miniem pakket) als fallback..
Tja, als je niets verbeterd aan je product in 7 jaar, dan verwacht ik ook niet dat je de prijzen verhoogt. Als ze de prijzen verhogen, dan ga ik gelijk overstappen, of ze moeten ondertussen mobiel betalen op Android, iDIN en de snelheid van de website/app verbeteren.

Trouwens wel grappig dat AEGON zelf wel iDIN accepteert om in te loggen, maar haar eigen bank dit niet ondersteunt. Dus moet je als Knab gebruiker per post een activatiecode ontvangen, dat is het slimme van Knap...
Staat je bank niet in de lijst van iDIN?
Dan heeft jouw bank ervoor gekozen om niet met iDIN te werken. Je kunt dan nog steeds gebruikmaken van Mijn Aegon. Vraag hiervoor een activatiecode aan.

[Voor 15% gewijzigd door TwiSteD1 op 01-06-2021 10:17]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JohanNL
Het ( enige ) sterke punt van Knab is toch ook wel de prijs die je betaald voor relatief veel bankproducten.
Voor de rest zijn ze toch eigenlijk wel op elk vlak achterhaald en hebben daarnaast ook niet zoiets als een " groen labeltje ", nee ze hebben zelfs Aegon achter zich, waar je het liefst als klant héél ver van wegblijft.
Maarja, als je dat dus even " vergeet ", kijkt naar wat Knab dan nog wel te bieden heeft en voor welke prijs, dan is het zeker niet slecht.
Een tweede bank is wat mij betreft sowieso een must voor iedereen en hoeft ook niet veel te kosten, daarmee kun je dan ook de gebreken van Knab mee opvullen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

JohanNL schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 11:54:
Het ( enige ) sterke punt van Knab is toch ook wel de prijs die je betaald voor relatief veel bankproducten.
Voor de rest zijn ze toch eigenlijk wel op elk vlak achterhaald en hebben daarnaast ook niet zoiets als een " groen labeltje ", nee ze hebben zelfs Aegon achter zich, waar je het liefst als klant héél ver van wegblijft.
Maarja, als je dat dus even " vergeet ", kijkt naar wat Knab dan nog wel te bieden heeft en voor welke prijs, dan is het zeker niet slecht.
Een tweede bank is wat mij betreft sowieso een must voor iedereen en hoeft ook niet veel te kosten, daarmee kun je dan ook de gebreken van Knab mee opvullen.
Ik heb voor Openbank gekozen. Is gratis, biedt bv geen iDeal maar wel Apple Pay. Dus zonder extra kosten wel meer functionaliteit + een extra bank als backup.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
JohanNL schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 11:54:
Oprechte vraag: waarom zou ik een tweede bank moeten hebben?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JohanNL
Trasos schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 14:19:
[...]

Oprechte vraag: waarom zou ik een tweede bank moeten hebben?
Voornamelijk voor als je bankrekening ' even niet meer werkt '
En ik heb het dan niet enkel over eventuele gevolgen van een storing, maar het wil ook nog wel eens voorkomen dat je rekening ( tijdelijk ) wordt bevroren door de bank, omdat zij verdachte activiteiten hebben ontdekt of wie weet gewoon een fout van hun kant.
Kans lijkt klein, maar is juist best reëel dat je ooit eens temaken krijgt met een bankpas of rekening die " niet meer werkt ".
Het is dan fijn om een backup te hebben.

En voor de goede orde, uiteraard een extra rekening bij een compleet andere bank :)
Dus ook geen SNS & ASN want die zijn beide van moederbedrijf de volksbank, bijvoorbeeld.

[Voor 11% gewijzigd door JohanNL op 01-06-2021 14:33]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:55

FreakNL

Well do ya punk?

En als je meer dan een ton aan gelden hebt is een 2e bank ook handig (depositogarantiestelsel)…

Genoeg mensen die dat hebben.

• stevenh
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07-08 18:12
Hoe zit het nou bij Knab, klopt het dat ik bij de gezamenlijke rekening in totaal 5 bankrekeningen krijg met 5 passen die ik kan verdelen met mijn partner? Dus bijvoorbeeld voor beide een privérekening met pas en allebei een pas voor de en/of?

• de Peer
  • Nu online

de Peer

under peer review

stevenh schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 07:45:
Hoe zit het nou bij Knab, klopt het dat ik bij de gezamenlijke rekening in totaal 5 bankrekeningen krijg met 5 passen die ik kan verdelen met mijn partner? Dus bijvoorbeeld voor beide een privérekening met pas en allebei een pas voor de en/of?
Nee dat kan niet. het zijn 5 priverekeningen OF 5 en/of rekeningen. Je krijgt wel 5 passen inderdaad. of 2 x 5 in het geval van en/of.

Helaas.... want ik had ook graag een combinatie gehad.
Sommige mensen gebruiken een en/of rekening alsof het een priverekening is, maar dat zou ik persoonlijk nooit doen.

[Voor 5% gewijzigd door de Peer op 02-06-2021 08:06]

• stevenh
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07-08 18:12
Ok, dus om het door mij gewenste resultaat te bereiken heb ik dan nodig:

2x prive pakket
1x en/of pakket

En dan heb ik dus 15 passen :s

• de Peer
  • Nu online

de Peer

under peer review

stevenh schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 08:09:
Ok, dus om het door mij gewenste resultaat te bereiken heb ik dan nodig:

2x prive pakket
1x en/of pakket

En dan heb ik dus 15 passen :s
Klopt, maar je moet die rekeningen wel 1 voor 1 aanvragen en ook aangeven hoeveel passen je daar bij wilt. dus als je maar 1 prive rekening wil. Dan gewoon 1 pas bijvoorbeeld.

Maar op die manier ben je dus 15 euro per maand kwijt, aan een bankrekening :o
Vandaar dat sommige mensen smokkelen en een en/of rekening gebruiken als priverekening. Kan best, maar denk na over mogelijke gevolgen als je bijvoorbeeld gescheiden financiën hebt.

[Voor 23% gewijzigd door de Peer op 02-06-2021 08:13]

Acties:
  • +7Henk 'm!

• mmichael1991
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 07-08 16:49

🎉🎉🎉

• page404

page404

Website says no

Maak me gek

• RobertMe
  • Nu online
Dan hebben ze zich mooi aan hun statement gehouden om contactloos betalen voor Android en iOS tegelijk uit te rollen en niet eerst Android te ondersteunen en ook iOS gebruikers daarvoor te laten betalen.

/s

• Hmmbob
RobertMe schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 09:51:
Dan hebben ze zich mooi aan hun statement gehouden om contactloos betalen voor Android en iOS tegelijk uit te rollen en niet eerst Android te ondersteunen en ook iOS gebruikers daarvoor te laten betalen.
Ik zie niets in de Android app, dus ik snap je opmerking niet?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Hmmbob schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 10:53:
[...]

Ik zie niets in de Android app, dus ik snap je opmerking niet?
Dat was idd mijn hele punt. Ik zal er een /s achter zetten ;)

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

/s
Hebben ze het niet juist andersom gedaan? Juist iOS is eerst, en Android tweede.

Verder wel mee eens dat het vreemd is dat ze nu ineens wel eerst één kant bedienen en de andere kant niet

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Nuevocasa

/s
Op twitter melden ze zelfs dat er niet eens concrete plannen zijn voor Android... Wat dat betreft een waardeloos bedrijf :(

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Nuevocasa schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 14:12:
[...]

Op twitter melden ze zelfs dat er niet eens concrete plannen zijn voor Android... Wat dat betreft een waardeloos bedrijf :(
Nu moet ik eerlijk bekennen dat ik intussen Knab Basis heb en er nog maar een klein deel van mijn cash geld stond (en dat moet ik er ook maar eens afhalen nu de rente echt naar 0 gaat). Maar worden ze nu dan niet om hun oren geslagen met dat ze iOS gebruikers niet wouden laten betalen voor een feature die ze niet hebben. Oftewel: de Android gebruikers nu korting vragen eisen.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:10

JvS

Ik heb hem zelf ook

Hey antwoord dat ik hoorde toen ik teleurgesteld was nadat ik het met m’n Android telefoon niet kon was “we willen alle klanten dezelfde ervaring geven en Apple Pay kan nog niet dus doen we Google pay of gewoon nfc gebruiken ook niet “

Inmiddels ben ik overgestapt op iOS. Dus erg gelukkig met weer contactloos kunnen betalen. Net m’n eerste transactie gedaan 8-). Maar dom is het wel dat het nu iPhone only is :s

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• oohh
Heb geprobeerd om met Apple Pay een top-up te doen naar mijn Revolut account, maar dit werkt (nog) niet.

Volgens de Knab klantenservice gaat het om een bepaald soort betaling, waarmee zij nog niet weten om te gaan. (?)
Pagina: 1 ... 9 ... 12 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee